Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.109 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 17:02

Boekster

Naimoholic

Volgens mij een set [mening]oerlelijke[/mening] Beolab 90005's met eigen room correction :) .
Ze schijnen beter te klinken dan ze eruit zien :P .

Foto is qua compositie erg mooi trouwens! :)

[ Voor 3% gewijzigd door Boekster op 22-01-2005 20:16 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
[...]

Ja, hij doet het best goed als pre-amp, en idd , die remote is echt superrelaxed. Die zal ik gaan missen als hij weg gaat :o

Mijn Parasound en DVD speler zijn zwart, maar mijn TV is ook zilver...dus ach, who cares :P
offtopic:
Hehe.. zou je het ff willen laten weten als je m weg doet? ;)

Als... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 22:29
Na al enige delen eindeloos lezen post ik mijn eigen bescheiden setup ook maar eens. Tot voor kort had ik mijn audio en video apparatuur her en der door de kamer staan, maar door de aanblik van enige indrukwekkende installaties in deze topics heb ik toch maar besloten zelf ook een meubeltje aan te schaffen.

Natuurlijk ben ik sindsdien ook besmet geraakt met het HT-virus en ben ik anders gaan luisteren naar muziek en filmgeluid.

Ik heb op zich best een aardige setup staan naar mijn smaak op dit moment. De enige twee grote nadelen die ik zie is dat ik geen fatsoenlijke surround receiver heb en als gevolg geen fatsoenlijke rears en center. Ook is de plaatsing in een hoek van de kamer niet ideaal, daarom was ik er als de kippen bij toen duidelijk werd dat er een andere (ruimere, rechthoekige) kamer in mijn studentenhuis vrijkomt. Dat is dus binnenkort al een hele verbetering. Ook heb ik reeds een Harman/Kardon AVR-130 receiver besteld en komen er Kef Q35 fronts aan.

Mijn setup nu:

TV: Sony KV-21FQ10B (moderne 4:3 TV waar ik tevreden mee ben)
DVD: Thomson DTH213 (simpel ding, ooit gratis bij een dvd van Spiderman 2)
Versterker: Kenwood KA-2050R
Speakers: Sony SS-MF400H
Meubel: Iets van Leenbakker

Overzicht met flits
Afbeeldingslocatie: http://www.esceau.nl/got/ht/HT1.jpg

Overzicht zonder flits ivm sfeerverlichting achter het meubel
Afbeeldingslocatie: http://www.esceau.nl/got/ht/HT2.jpg

Close-up van dvd-speler en versterker
Afbeeldingslocatie: http://www.esceau.nl/got/ht/HT3.jpg

Zuilen met stofkapding
Afbeeldingslocatie: http://www.esceau.nl/got/ht/HT4.jpg

En zonder
Afbeeldingslocatie: http://www.esceau.nl/got/ht/HT5.jpg

Nu krijg ik straks de AVR-130 binnen en de specificatie vermeldt 8 ohm, niet meer en niet minder. De nieuwe (tweedehands voor wehnahg) fronts die eraan komen, Kef Q35, hebben een impedantie van 6 ohm, zo vermelden de specs. Is het dan wel verstandig/handig om de speakers rechtsstreeks aan de receiver te pluggen, is het kantje boord werk, of kan ik beter mijn huidige stereo versterker er tussen klussen?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:47
Boekster schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:15:
Foto is qua compositie erg mooi trouwens! :)
Nou, ik kan er niets van maken zo, maargoed :P
JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:00:
idd , die remote is echt superrelaxed. Die zal ik gaan missen als hij weg gaat :o
Wat voor afstandsbediening zit er bij dan? Zit zo'n XXD3074 bij geloof ik?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50005/full.jpg

Zit in dezelfde afstandsbediening-range als mijn DVD-speler ab :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50007/full.jpg

Maar toch... als ik zo naar jouw D814 afstandsbediening kijk, lijkt mij mijn oude trouwe afstandsbediening van mijn D711 eigenlijk veel logischer qua indeling?
Ik heb een XXD3042:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50008/full.jpg

En ik ben idd ook heel tevreden met mijn pioneer afstandsbediening, maar als ik zo naar die van jou kijk... hm, nee, lijkt me niet prettiger eigenlijk :P Maar dat zal een kwestie van gewenning zijn.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16829

Om de compo had ik hem eigenlijk ook gemaakt ;-), ik was eigenlijk opzoek naar het foto topique :P.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~melt/300D/grijs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~melt/300D/box1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~melt/300D/box2.jpg

Beovision 5/ 2x beolab 5/ Beosound 9000 / 2xBeolab 8000

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 16829 op 22-01-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 22:43
Beospul, driekwart van het prijskaartje gaat op aan het feit dat er Bang & Olufsen op staat... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:32

Exirion

Gadgetfetisjist

baldbelow schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 21:26:
Beospul, driekwart van het prijskaartje gaat op aan het feit dat er Bang & Olufsen op staat... :/
Dat weet je als je B&O koopt. Maar het is wel allemaal top design en afwerking. En het zal je nog tegenvallen hoe duur het is om apparatuur met dergelijke afwerking te produceren. Om een voorbeeld te geven: Een goeie behuizing voor een stevige eindversterker ligt tussen de 200 en 500 euro. Dat is meer dan de gemiddelde audio-koper voor z'n 5.1 receiver uitgeeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06 21:15

JT

VETAK y0

Anoniem: 111211 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:28:
[...]

offtopic:
Hehe.. zou je het ff willen laten weten als je m weg doet? ;)

Als... :P
Hij gaat zeker een keer weg :) Ik wil dan een mooie pre of nieuwe receiver als pre. De nieuwe HK lijn en dan de 435 en 635 zijn interessant, die hebben zelfs automatische correcties voor kamerresonanties in het basgebied :o Superuitgebreide functies, losse x-over voor elk kanaal van 40 tot 200hz in stappen van 20 ofzo en nog veeeeeeel meer :Y)

Maar eerst:
1.) Nieuwe surroundset, is van de week zeker of ik die krijg
2.) Auto
En daarna ga ik verder kijken wat ik wil doen :) Dus duurt misschien nog wel ff :)
Daarom zou ik het zelf ook nooit kopen. Maar ik heb er heel veel begrip voor dat er mensen die zoveel geld uitgeven aan design. Niet mijn stijl, maar het is idd goed afgewerkt en je krijgt in ieder geval fatsoenlijk geluid. Niet voor de prijs, maar imho zeker 10x beter dan Bose.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik heb net even geexperimenteerd met een bi-amping achtig iets, nouja, HF aangestuurd als A speakerpaar en LF aangestuurd als B speakerpaar op mijn D711... damn, da's echt een wereld van verschil.

Alleen een beetje jammer dat als ik mijn B speakerpaar aanzet mijn rears niets meer doen aangezien die "eindblokken" gedeeld zijn... dus geen surround als ik mijn fronts biwire :( Daarentegen is het wel een grote vooruitgang voor de stereoweergave, hmm... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Erm, volgens mij is speakerpaar b toch echt gewoon hetzelfde als je fronteindblokken, alleen nu heb je het parallel aangesloten en in essentie dus ge-bi-wired :o Psychoakoestiek ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-06 00:52
hmm, beospul heeft wel wat, mijn oom en tante hebben alles van b&o, tv's (3 keer!?!), zo'n 'reciever' met schuif deur glas, speciale 'radiobuis' (een apart aansluitpunt) voor in de studeer, telefoons enz.

Het werkt allemaal erg goed, de tv's kunnen zelfs op hun sokkel draaien, zitten ingebouwde dvd speler in, die je bijvoorbeeld op meerdere tv's kan bekijken enz enz... Het heeft wel wat...

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:25:
Erm, volgens mij is speakerpaar b toch echt gewoon hetzelfde als je fronteindblokken, alleen nu heb je het parallel aangesloten en in essentie dus ge-bi-wired :o Psychoakoestiek ;)
Dan snap ik dus even niet waarom mijn rears uitgeschakeld worden als ik speakerpaar B gebruik.

Overigens zou ik het heel fijn vinden als het klopt wat je zegt hoor, dat zou betekenen dat de vooruitgang die ik nu hoorde (en ja ik ben redelijk objectief in dit soort dingen, en ik luisterde niet alleen... overigens voelde de bas ook gecontroleerder, dus het was nieteens alleen mijn gehoor)... dan zou ik gewoon 2 kabeltjes op 1 uitgang zetten en ik ben klaar... maar volgens mij was het toch echt niet zo...

Ik word trouwens uit mijn boekje helemaal niet wijzer, maar omdat alle andere (surround)kanalen uitgeschakeld worden ging ik er even vanuit dat A en B niet parralel stonden. Overigens zitten er tussen de 711 en de 811 (die het meest op jouw 814 lijkt, lijkt me) ook nog verschillen in... hm en ik zie net dat de 811 preouts heeft, damn, waarom heb ik destijds niet wat meer geld bijgelegd... :P

[ Voor 20% gewijzigd door Xander op 22-01-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jona
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 01:33
Anoniem: 41615 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:49:
In het achterhoofd houdend dat ik een student ben en dus redelijk gelimiteerd qua financieen.
Welke subwoofer zou je kiezen, in mijn geval?

Klipsch KSW10 (328,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5163

Klipsch KSW12 (498,00 e)
http://www.bargainstore.n...ewItem.asp?idProduct=5164

Dit in combinatie met het setje dat ik op de eerste pagina van deel 15 gepost heb.
Ik weet niet welke beter is, maar ik weet wel dat die KSW10 bij de Correct maar 249 Euro is. Dat scheelt wel even wat. Misschien dat dat de beslissing kan laten doorslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:38:
[...]

Dan snap ik dus even niet waarom mijn rears uitgeschakeld worden als ik speakerpaar B gebruik.

Overigens zou ik het heel fijn vinden als het klopt wat je zegt hoor, dat zou betekenen dat de vooruitgang die ik nu hoorde (en ja ik ben redelijk objectief in dit soort dingen, en ik luisterde niet alleen... overigens voelde de bas ook gecontroleerder, dus het was nieteens alleen mijn gehoor)... dan zou ik gewoon 2 kabeltjes op 1 uitgang zetten en ik ben klaar... maar volgens mij was het toch echt niet zo...
Dat die rearspeakers uitgingen was echt zo ? Dacht dat dat uit het boekje kwam, is ff testen op m'n 812 dan :P

Edit: als ik a+b aanzet, kan ik geen surround modes aanzetten. Maar dat wil niet zeggen dat je rear eindtrappen worden gebruikt...de eerste receiver die dit kon was de RX-V1400 of 1500 van Yamaha voor zover ik weet...

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 22-01-2005 22:52 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:49:
[...]

Dat die rearspeakers uitgingen was echt zo ? Dacht dat dat uit het boekje kwam, is ff testen op m'n 812 dan :P
Nou, het is meer zo dat als ik een mode kies waarbij de rearkanalen weer iets te doen zouden krijgen mijn B speakerpaar uitvliegt... maar ik krijg er iig niet tegelijkertijd geluid uit.

offtopic:
Hm, ik dacht dat je een 814 had... 812 dan, ook goed :P
JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:49:
Maar dat wil niet zeggen dat je rear eindtrappen worden gebruikt...de eerste receiver die dit kon was de RX-V1400 of 1500 van Yamaha voor zover ik weet...
Hm, hier ging ik even vanuit omdat de rears dus niets meer deden in A+B.
Maargoed, al is dit niet zo, ik kan het iig niet zo aansluiten dus aangezien er geen geluid uit die B uitgangen en uit mijn rears tegelijkertijd komt :P
Maar ik zou het eerlijk gezegd fantastisch vinden als deze uitgangen idd parralel stonden, dan zou ik met biwiring hetzelfde effect krijgen als ik net bereikte :>

Denk alleen dat als ik 2 kabels op 1 uitgang wil gaan krijgen dat ik toch bananenstekkertjes moet gaan gebruiken... 2 kabels in die normale klemmetjes gaat niet passen denk ik :P

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 22-01-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik zie dan nog maar 1 optie: maak je reareindtrappen los in dat ding, dan weet je het >:)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:54:
Ik zie dan nog maar 1 optie: maak je reareindtrappen los in dat ding, dan weet je het >:)
Ik behoud mijn garantie liever nog eventjes...

Ik ga morgen eens spelen met het verschil tussen 2 kabels op de A uitgangen of 1 kabel op A en 1 kabel op B... kijk daarna wel verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Moet je ff blind doen met iemand. 6x biwiren, 2x "bi-ampen" en zien of je die 2 keer er tussenuit kan halen :) Anders heb je nog steeds last van psychoakoestiek :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:56:
Moet je ff blind doen met iemand. 6x biwiren, 2x "bi-ampen" en zien of je die 2 keer er tussenuit kan halen :) Anders heb je nog steeds last van psychoakoestiek :)
Ja, dat ga ik sowieso doen... is ook vrij makkelijk als ik toch bananenstekkertjes moet gaan gebruiken (al haat ik die krengen eigenlijk :().

Overigens, het verschil tussen gewoon met 1 kabel aangesloten en wat ik net had met A+B en 2 kabels was echt zéér groot, dat is echt geen psychoakoestiek. Als het verschil tussen biwiren en "bi-ampen" zo klein is dat ik me moet gaan afvragen of het geen psychoakoestiek is ga ik gewoon lekker biwiren, denk dat dat verschil in dat geval echt minimaal is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
* Xander meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kast :X best irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...

Anyway, het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50011/thumb.jpg

Ik heb eventjes geen zin om de speakerkant ook weer aan te sluiten, dat doe ik denk ik morgen. Ik hoop nu dat het zo inderdaad evengoed klinkt als wanneer ik paar A+B gebruik, dan ben ik helemaal tevreden! :D

edit:

Oh, ik had hier nog de laatste post :X sorry :>

[ Voor 7% gewijzigd door Xander op 22-01-2005 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

XanderH schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:42:
* ZiegoM meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kast :X best irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...

Anyway, het resultaat:
[afbeelding]

Ik heb eventjes geen zin om de speakerkant ook weer aan te sluiten, dat doe ik denk ik morgen. Ik hoop nu dat het zo inderdaad evengoed klinkt als wanneer ik paar A+B gebruik, dan ben ik helemaal tevreden! :D

edit:

Zijn die speaker-terminals nou zo klein of zijn jouw kabels zo dik (4mm ofzo)???

Overigens merk ik met mn missions op mijn Yamaha een duidelijk verschil tussen biwiren of niet. Dit verschil is overigens ook nog positief in mijn ogen (/oren) :P
Ik gebruik gevlochten cat5 kabel als speaker kabel.

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

* Speedy_J meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kast :X best irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...

Anyway, het resultaat:
[afbeelding]

edit:

Handig he banaanpluggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
ZiegoM schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 23:57:
[...]

Zijn die speaker-terminals nou zo klein of zijn jouw kabels zo dik (4mm ofzo)???
Kabels zijn 6mm²
Overigens merk ik met mn missions op mijn Yamaha een duidelijk verschil tussen biwiren of niet. Dit verschil is overigens ook nog positief in mijn ogen (/oren) :P
Ik gebruik gevlochten cat5 kabel als speaker kabel.
Hoop dat dat met mijn missions ook zo is op mijn pioneer ;) Ik heb 2x een Mission M35 + 2x een Mission M32 + een Mision M3C1...
Ja, iets met zaterdagavond, geen bananenpluggen hebben en niet stil kunnen zitten 8)7

Overigens is dit in theorie ook beter, omdat een banenenplugje in principe alleen in het midden contact maakt omdat hij niet volledig ingeklemd wordt... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16829

Mwa je moet het niet pushen, een oom van me heeft van die natilus boven met zo'n toetje boven op en die klinken echt niet beter in mijn oren ondanks dat de ruimte kleiner is, 3 kwart lijkt me echt overdreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 16829 op 23-01-2005 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

3 kwart is misschien overdreven, maar ik persoonlijk denk dat 50% aardig in de buurt komt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

_Jona_ schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 22:46:
[...]

Ik weet niet welke beter is, maar ik weet wel dat die KSW10 bij de Correct maar 249 Euro is. Dat scheelt wel even wat. Misschien dat dat de beslissing kan laten doorslaan.
Kijk, dat maakt de beslissing al iets makkelijker, maar ik ga binnenkort maar eens naar Correct, sowieso even kijken. (voor die tijd even sparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

* Anoniem: 100231 meldt zich na 21 minuten achter mijn audiokastje gelegen te hebben in de poging 8 kabels in 4 connectors te krijgen zonder extra stekkertjes enzo... pf viel net bijna flauw achter die kast :X best irri om 2 kabels vast te houden en dan een schroefje aan te draaien...

Anyway, het resultaat:
[afbeelding]

edit:

ga naar speaker en co en daar hebben ze van die goedkope bane pluggen van euro of 1 2 Heb ik zelf ook en werkt perfect! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 100231 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:33:
[...]

ga naar speaker en co en daar hebben ze van die goedkope bane pluggen van euro of 1 2 Heb ik zelf ook en werkt perfect! :D
Mja, blijft het feit dat ik dan naar buiten moet gaan en iets moet kopen terwijl het nu ook zit... :P En mijn versterker hoef ik toch (bijna) nooit los te koppelen ofzo :)

Maar ik ga vandaag mijn speakers ook weer eens aansluiten en wat luistersessies houden, I'll keep you posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Succes met je luistersessies, ik ga mij vandaag eens verdiepen in school materie. Komende week tentamens, dus moet nu weer even de inhaalslag plegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:48:
3 kwart is misschien overdreven, maar ik persoonlijk denk dat 50% aardig in de buurt komt.
De Beolab 5 is best een mooi staaltje HiFi, en klinkt imo zeer goed. Het geluid wat eruit komt is zeker de prijs waard. Beolab 5 is niet zo maar een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

w00Dy schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:00:
[...]

De Beolab 5 is best een mooi staaltje HiFi, en klinkt imo zeer goed. Het geluid wat eruit komt is zeker de prijs waard. Beolab 5 is niet zo maar een speaker.
Tja, van wat ik van B&O heb gehoord, krijg je niet 100% waar voor je geld in termen van geluid. Echter, krijg je wel gewoon fatsoenlijk geluid en iets wat veel mensen mooi vinden. Mensen kopen ook peperdure schilderijen en standbeelden enzo, dus waarom geen extra geld uitgeven voor design :) Dat is hoe ik er over denk.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:34:
[...]

Tja, van wat ik van B&O heb gehoord, krijg je niet 100% waar voor je geld in termen van geluid. Echter, krijg je wel gewoon fatsoenlijk geluid en iets wat veel mensen mooi vinden. Mensen kopen ook peperdure schilderijen en standbeelden enzo, dus waarom geen extra geld uitgeven voor design :) Dat is hoe ik er over denk.
Ik weet niet welk type nr e.d. het is, maar ik zag laatst een setje kleine boxjes van B&O, 2 zilvere kubusjes, met 3 woofer units en een dome tweeter bovenop.

Ik stond echt met me mond open over de bass-response van die kleine dingen :|
Ik weet verder ook niet echt hoe B&O over het algemeen klinkt, maar dat vond ik wel opvallend.

PS ik weet idd zeker dat er geen sub bij stond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar kijk dan ook gelijk even naar de prijs ;) Hoe hoog was die ? :P En hoe hard ging het ? Want ik kan ook 3 5" drivertjes in een behuizing proppen, linkwitz transform erover en dan diep gaan, tis alleen de vraag hoe lang die dingen het uit houden als je een film gaat kijken op hoog volume :+

[ Voor 62% gewijzigd door JT op 23-01-2005 12:55 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:54:
Ja, maar kijk dan ook gelijk even naar de prijs ;) Hoe hoog was die ? :P En hoe hard ging het ? Want ik kan ook 3 5" drivertjes in een behuizing proppen, linkwitz transform erover en dan diep gaan, tis alleen de vraag hoe lang die dingen het uit houden als je een film gaat kijken op hoog volume :+
De prijs was zodanig hoog dat ik die direct vergeten ben (doe ik bewust bij dat soort bedragen :P ), en volgens mij gingen ze ook nog best hard.. maar de bas was dan wel onzuiver en overstuurd..

Hé, ik heb nooit beweerd dat ik het mooi vond klinken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Laatst online: 06-06 17:54

w00Dy

Make soap, not war

Met die beolab 5 haal je wel een actieve monitor met roomcorrectie in huis. (Weliswaar alleen het laag, maar ga je anders corrigeren ;)). Alles gaat volautomatisch. Mercedes heeft ook een optie waar je veiligheidsgordel wordt aangeboden bij het instappen. Dat is ook niet nodig, maar het maakt het mercedes rijden compleet.

Ok, ik heb het geld niet. En het is duur maar dat mag wel vind ik. Je krijgt er ook iets voor terug. Zo'n setje Beolab 3's is :9~

Veel mensen denken bij B&O nog altijd aan cd spelers met glazen schuifdeuren en draaiende TV's. Maar het geluid is zeer te smaken vind ik.

[ Voor 15% gewijzigd door w00Dy op 23-01-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat is het geluid ook :) Alleen gaat er minder geld naar het geluid dan bij andere merken (maar nog steeds genoeg) en meer naar design, gebruiksgemak enz :)

Enneh, met de nieuwe HK 635 en 435 heeft elke speaker die je erop aansluit correctie, maar dan ook nog in het mid en hoog ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sow, dat was een luistersessie.

Conclusie: biwiren (zoals ik het nu heb, 2 kabels op 1 aansluiting @ versterkerkant dus) maakt verschil uit in het geluid vergeleken met normaal aangesloten speakers, maar dit verschil is zeer klein, ik zou bijna zeggen dat het te verwaarlozen is...
Als ik 1 paar kabels op de A speakeruitgangen aansluit en een ander paar op de B speakeruitgangen is dit echter wél een wereld van verschil. De lage tonen zijn dan veel minder opdringend, minder opvallend aanwezig, maar ze klinken wel veel gedetailleerder en ruimtelijker. Het hoog lijkt ook wat scherper te worden. Eigenlijk hoor ik zowel bij het laag als het hoog een positieve vooruitgang, maar ook de combinatie: Alles lijkt veel beter bij elkaar aan te sluiten.

Alleen zo jammer dat ik het zo niet permanent aan kan sluiten zonder mijn surround te verliezen en dat ik geen pre-outs heb... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 20:51
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:19:

Conclusie: biwiren (zoals ik het nu heb, 2 kabels op 1 aansluiting @ versterkerkant dus) maakt verschil uit in het geluid vergeleken met normaal aangesloten speakers, maar dit verschil is zeer klein, ik zou bijna zeggen dat het te verwaarlozen is...
Als ik 1 paar kabels op de A speakeruitgangen aansluit en een ander paar op de B speakeruitgangen is dit echter wél een wereld van verschil. De lage tonen zijn dan veel minder opdringend, minder opvallend aanwezig, maar ze klinken wel veel gedetailleerder en ruimtelijker. Het hoog lijkt ook wat scherper te worden. Eigenlijk hoor ik zowel bij het laag als het hoog een positieve vooruitgang, maar ook de combinatie: Alles lijkt veel beter bij elkaar aan te sluiten.

Alleen zo jammer dat ik het zo niet permanent aan kan sluiten zonder mijn surround te verliezen en dat ik geen pre-outs heb... :(
moet ik dan binnekort ook maar eens gaan proberen, heb alleen geen extra kabels liggen, m'n fronts hebben wel aansluitmogelijkheden voor biwiren :)

Net ff getest, als ik b speakeruitgang inschakel op mijn versterker (yamaha rx450) blijven mijn rears gewoon werken

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sv3n schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:08:
[...]
Net ff getest, als ik b speakeruitgang inschakel op mijn versterker (yamaha rx450) blijven mijn rears gewoon werken
ruilen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Op mijn versterker zit er een faseverschuiving tussen speaker a en b
Ook niet zo handig om te gaan biwiren zo :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar bij een gewone 2.0 setup, zou je het aanraden om de speakers bi-wired aan te sluiten?
Mijn vader heeft op zijn Denon (type even onbekend) een A en B speaker aansluiting, en kan bi-wired zijn Klipsch RF3 aansluiten. Is dat een vooruitgang?

(nu zit het gewoon met die ijzerenplaatjes tussen de 2 polen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38232

Mijn HT bestaat uit:

Versterker:
Cambride AZUR 540R AV Receiver

Speler:
Pioneer DV-575A

Beeld:
Sagem HD50 50 Inch DLP HD2 1280x720 (optoma int)

Geluid:
2x KEF Q5 (front)
1x KEF Q9 (center)
2x Infinity RS1 (rear)
Paradigm PDR-10 (subwoofer)

Plaatjes zijn nogal slecht
Afbeeldingslocatie: http://www.files4all.com/files4all/p1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.files4all.com/files4all/p3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.files4all.com/files4all/p2.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38232 op 23-01-2005 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Het beeld op die TV ziet er echt schitterend uit.
Is dat LCD of Plasma :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 41615 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 15:46:
Maar bij een gewone 2.0 setup, zou je het aanraden om de speakers bi-wired aan te sluiten?
Mijn vader heeft op zijn Denon (type even onbekend) een A en B speaker aansluiting, en kan bi-wired zijn Klipsch RF3 aansluiten. Is dat een vooruitgang?

(nu zit het gewoon met die ijzerenplaatjes tussen de 2 polen)
Try :)

Hier was het een hele grote vooruitgang ineens... Had het zelf niet verwacht eigenlijk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66668

lijkt een projectie TV en fotshop?

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 66668 op 23-01-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dupje schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:08:
Het beeld op die TV ziet er echt schitterend uit.
Is dat LCD of Plasma :?
Het is een RPTV (Rear Projection TV) en de techniek die erin zit is
DLP (Digital Light Processing)

De beeld kwaliteit is imo beter dan de meeste plasma's en hij is veel goedkoper
alleen wel wat minder plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 38232 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:12:
Het is een RPTV (Rear Projection TV) en de techniek die erin zit is
DLP (Digital Light Processing)

De beeld kwaliteit is imo beter dan de meeste plasma's en hij is veel goedkoper
alleen wel wat minder plat.
Het nadeel van die projectie-TV's is wel altijd dat je er recht voor moet zitten om dit beeld te krijgen. Ook moet er niet teveel licht op het scherm schijnen want dan is het contrast om te huilen. Hoe is dat bij jou?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:19:

Blind getest ? O-)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij LCD projectie is dat heel erg ja!
Bij DLP is het een stuk minder, ga maar eens kijken bij de mediamarkt
neem dan wel even een bakje mee voor je kwijl >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Wat blind getest?

Het verschil tussen gewoon aangesloten en biwiren hoef ik echt niet blind te testen hoor, dat is zo weinig dat ik je nu al garandeer dat ik het verschil er niet uithaal met een blinde test :)

Verschil tussen bi-wiren en "bi-ampen" is er wél heel duidelijk. Overigens, dit kan ik niet blind testen omdat ik kennelijk de enige hier in de buurt ben die het aangesloten krijgt 8)7 maar ik garandeer je echt dat hier verschil in zit hoor, dit is niet alleen hoorbaar maar ook nog eens voelbaar aan de trillingen van het bed enzo... en mijn vader heeft meegeluisterd (voor hem was het in principe wél een blinde test - hij wist niet dat er iets veranderd was) en merkte het ook vrijwel direct op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hmmm...vind het toch een beetje wazig klinken :P Maar goed, dan zal het wel zo zijn :P Alleen dat trillen van je bed klinkt een beetje lullig :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:57:
Hmmm...vind het toch een beetje wazig klinken :P Maar goed, dan zal het wel zo zijn :P Alleen dat trillen van je bed klinkt een beetje lullig :+
Ja, als ik hem gewoon heb aangesloten of heb gebiwired trilt mijn bed soms mee met harde lage tonen (ik hou ook best wel van wat hogere volumes)... dit had ik niet meer toen ik hem "gebiamped" had, de bas was echt veel gecontroleerder en ik kwam er ook ineens achter dat er meer soorten bastonen bestonden dan ik van te voren altijd dacht... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Oh, op die manier, dacht dat je bedoelde dat je bed ging trillen als je ge-bi-amped had :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Wildweazel> even op het internet gekeken, en kieskeurig, maar kan nergens dat scherm vinden, is dat nou gefotoshopped of is dat het echt beeld? En waar en voor hoeveel heb je dat scherm gekocht? Ik kwijl zo ook namelijk al wel! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Anoniem: 110233 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:16:
Wildweazel> even op het internet gekeken, en kieskeurig, maar kan nergens dat scherm vinden, is dat nou gefotoshopped of is dat het echt beeld? En waar en voor hoeveel heb je dat scherm gekocht? Ik kwijl zo ook namelijk al wel! :9~
http://www.sagem.com/en/produits-en/axium-en/hd-d50-en.htm

Daar staat iig wat informatie

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:01:
de bas was echt veel gecontroleerder en ik kwam er ook ineens achter dat er meer soorten bastonen bestonden dan ik van te voren altijd dacht... :+
Nu nog van bass-reflex afstappen en dan weet je wat een echt strakke bas is ;)

* Exirion verstopt zich voor de massa bass-reflex gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:16:
Kijk hier maar even.

Hij kost tussen de 2750 - 3000 geloof ik

En de foto was niet gefotosjopt natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Exirion schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:21:
[...]

Weet je, ik zou je nog haast gelijk geven ook. Alleen jij moet maar is naar die luisterdag komen en naar mijn Concertjes luisteren - niks bass-reflex aan te horen :)

Niet dat ik zeg dat BR beter is hoor, mijn subs worden gesloten, zowel thuis als in de auto, maar het verschil is niet altijd zo groot als men zegt :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JT schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:24:
Niet dat ik zeg dat BR beter is hoor, mijn subs worden gesloten, zowel thuis als in de auto, maar het verschil is niet altijd zo groot als men zegt :)
Het stelt me elke keer weer teleur. Ik heb laatst weer een aantal peperdure speakers geluisterd, waaronder een paar Dali's van 2000 euro per stuk, en je merkt gewoon dat er iets fout zit met het laag. Ik hou van een droge strakke bass.

Transmission lines and DA-lines zijn ook resonerende systemen, maar klinken al snel beter dan bass-reflex. Maar het is ingewikkelder te ontwerpen en duurder om te bouwen, dus fabrikanten blijven massaal voor bass-reflex kiezen. IMHO een inferieure techniek, maar daar kun je (zoals over alles mbt audio) eindeloos over discussieren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-06 21:52
EsCo schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 20:36:
Nu krijg ik straks de AVR-130 binnen en de specificatie vermeldt 8 ohm, niet meer en niet minder. De nieuwe (tweedehands voor wehnahg) fronts die eraan komen, Kef Q35, hebben een impedantie van 6 ohm, zo vermelden de specs. Is het dan wel verstandig/handig om de speakers rechtsstreeks aan de receiver te pluggen, is het kantje boord werk, of kan ik beter mijn huidige stereo versterker er tussen klussen?
Op mijn harman/kardon (HK 3480) staat ook alleen maar 8 ohm achterop en in de specificaties op de site.... in de handleiding staat 4 tot 8 ohm, en mijn speakers zijn 4 ohm nominaal, maar in het (heel) laag kan de impedantie dalen tot 1,6 ohm. Hij heeft er in elk geval helemaal geen problemen mee, dus moet prima kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233

Deze dus:

http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sagem%20Axium%2050.htm

€ 2500 is niet al teveel, last van de ventilator? Dat wordt wel erg veel sparen voor mij: een nieuwe cd speler, center en surround boxen en een nieuwe tv...zucht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110233 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:16:
Deze dus:

http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sagem%20Axium%2050.htm

€ 2500 is niet al teveel, last van de ventilator? Dat wordt wel erg veel sparen voor mij: een nieuwe cd speler, center en surround boxen en een nieuwe tv...zucht ;)
Nope nergens last van, dat commentaar op kieskeurig is vaak nogal bs
kijk liever eens op http://www.avforums.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:41
Anoniem: 38232 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:22:
[...]

Kijk hier maar even.

Hij kost tussen de 2750 - 3000 geloof ik

En de foto was niet gefotosjopt natuurlijk
Hoe bevalt die Cambridge Audio versterker?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ernst schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:29:
[...]

Hoe bevalt die Cambridge Audio versterker?
Erg goed En hij is ook erg plat, daar heb ik vrij lang naar moeten zoeken
de meeste Receivers zijn zo hoog. Het enige min puntje is dat ie bij het switchen naar DD of DTS een nogal vervelend krikkerig geluidje maakt. Oh en verder kan je met de AB niet direct naar een bron gaan, maar je hebt 1 knop om te switchen das soms lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:41
Anoniem: 38232 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:56:
[...]

Erg goed En hij is ook erg plat, daar heb ik vrij lang naar moeten zoeken
de meeste Receivers zijn zo hoog. Het enige min puntje is dat ie bij het switchen naar DD of DTS een nogal vervelend krikkerig geluidje maakt. Oh en verder kan je met de AB niet direct naar een bron gaan, maar je hebt 1 knop om te switchen das soms lastig.
En qua klank, heb je die C.A. nog vergeleken met andere versterkers?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:34

Jag

XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:01:
[...]

Ja, als ik hem gewoon heb aangesloten of heb gebiwired trilt mijn bed soms mee met harde lage tonen (ik hou ook best wel van wat hogere volumes)... dit had ik niet meer toen ik hem "gebiamped" had, de bas was echt veel gecontroleerder en ik kwam er ook ineens achter dat er meer soorten bastonen bestonden dan ik van te voren altijd dacht... :+
Sja, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal. Dat je bed niet meer gaat trillen als je het gebiamped of gebiwired hebt staan, lijkt me eerder te wijten aan dat je een ander nummer had opstaan of op een ander volume of iets in die geest.
En dan nog of over of het gebiwired of gebiamped was: ik heb ff in de manual gekeken maar werd daar ook niet wijzer van. Maar ik heb nog nooit gehoord van speaker B outputs die niet gewoon parrallel waren. Wel van rear surround versterkerkanalen die gebruikt kunnen worden om de fronts te biampen, maar die waren wel gewoon als rear surround gelabeld (en niet als speaker B).
Kortom: ik zou de optie psychoakoestiek zeker niet uitsluiten.
Exirion schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:21:
[...]

En misschien dat jij dan van monopool laag kan afstappen en op dipool overgaan. Gesloten geeft gewoon minder sublaag (wat inroom vaak wel goed uitkomt) en dat klinkt strakker omdat veel sublaag vertroebelt. Maar dipool heeft echt grote voordelen: minder energie de ruimte in (dus minder problemen), veel betere power respons, minder staande golven exciteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Jag schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:50:
[...]
Sja, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal. Dat je bed niet meer gaat trillen als je het gebiamped of gebiwired hebt staan, lijkt me eerder te wijten aan dat je een ander nummer had opstaan of op een ander volume of iets in die geest.
Nee, was het zelfde nummer, ook het zelfde stuk uit het nummer en echt op het zelfde volume... ik ben niet helemaal gek ;)
En dan nog of over of het gebiwired of gebiamped was: ik heb ff in de manual gekeken maar werd daar ook niet wijzer van.
Staat idd totaal geen technische info in...
Maar ik heb nog nooit gehoord van speaker B outputs die niet gewoon parrallel waren.
Ook leuk: Tonecorrectie (bass en treble enzo) werkt alleen voor speakerpaar A... hoe wilde je dat verklaren als het parralel zou staan?
Ik wel... wil je komen luisteren? ;) En ik weet echt wel wat ik hoor, en mijn vader zeker... nee, geen psychoakoestiek... ik vond het verschil tussen mijn speakers gewoon en via paar A & B aangesloten zelfs groter dan het verschil tussen mijn speakers en mijn vader's B&W's... het klonk echt totaal als een andere speaker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Jag schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:50:
[...]
Sja, het blijft een onwaarschijnlijk verhaal.
...
Wat zitten we nou toch allemaal moeilijk te doen dat het niet kan enzo. Als hij het toch hoort en het een verbetering vind, wie zijn wij dan om te zeggen dat het niet zo is terwijl we er niet eens bij zijn geweest. :?

Kortom XanderH laat je kabels lekker "ge-bi-amped" zitten en geniet van de muziek en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Trasos schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:25:
[...]
Kortom XanderH laat je kabels lekker "ge-bi-amped" zitten en geniet van de muziek en films.
Zou ik ook zeker doen als ik het kon laten zitten, alleen mijn rears doen het dan dus niet ;)

Maar nu ik dit verschil gehoord heb denk ik dat ik toch eens iets aan mijn versterking wil gaan doen. Opzich heb ik absoluut niets te klagen over mijn Pioneer D711, is een hele fijne versterker, alleen ik denk dat ik hem een keer wil verkopen en een D814 er voor in de plaats koop. (Of een stapje hoger en naar een Denon / Marantz versterker toe - hij moet iig wel preouts hebben). Hierbij wil ik dan ook een losse eindversterker (of monoblocks, of zelfs 2 monoblocks per speaker, wie weet).

Maargoed, een beetje toekomstfilosofie.

Overigens snap ik de mensen hier ook niet echt, het klinkt echt gewoon beter, echt DUIDELIJK hoorbaar... als jullie dat niet willen geloven dan maar niet, maar het verschil is er echt wel :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 19:35

Dr C

met C en CK

SietzeJBL schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:55:
Mijn setje:

Receiver: Harman/Kardon AVR 3550
DVD Speler: Harman/Kardon DVD 10
Front: JBL LX 2004
Surround: JBL LX 2003
Center: JBL LX 2000 Center
Subwoofer: JBL XTI Sub 300
Breedbeeld: Sony KV-28FQ86
Vet cool. Ik kan jouw smaak van apparatuur wel waarderen! :D

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ivoivo/IMG_6972.jpg

TV: Sony 28FQ86
versterker: HK av2550
DVD: HK DVD 21

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

cramwinckel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:25:
[...]

[afbeelding]

Zonde van die versterker, je hebt geen luidsprekers! :+

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
beter kijken je ziet linksboven een klein stukje van zn linker speaker..... denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boekster schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:28:
[...]

Zonde van die versterker, je hebt geen luidsprekers! :+
Ik heb een AVR7000 zonder speakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:45:
[...]
Overigens snap ik de mensen hier ook niet echt, het klinkt echt gewoon beter, echt DUIDELIJK hoorbaar... als jullie dat niet willen geloven dan maar niet, maar het verschil is er echt wel :{
Tja, ik heb de 812 hier staan en ik kan het niet...dus ik vind het toch wel terecht dat ik m'n twijfels erover heb...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

MikeyMan schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:46:
[...]

Ik heb een AVR7000 zonder speakers ;)
Wat is je punt? Da's toch ook zonde dan? :+

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:53:
[...]

Tja, ik heb de 812 hier staan en ik kan het niet...dus ik vind het toch wel terecht dat ik m'n twijfels erover heb...
Natuurlijk mag je je twijfels er over hebben, punt is dat ik er geen twijfels meer over heb en dat het me eigenlijk niet uitmaakt als andere mensen er wel over twijfelen... dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 20:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Boekster schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:58:
[...]

Wat is je punt? Da's toch ook zonde dan? :+
Nog veel meer zonde zelfs :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:04:
[...]

Natuurlijk mag je je twijfels er over hebben, punt is dat ik er geen twijfels meer over heb en dat het me eigenlijk niet uitmaakt als andere mensen er wel over twijfelen... dus :)
Nou, dan moet je het vooral zo laten en toch zou ik wel is een blindtest met je willen doen :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SietzeJBL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 13:57
cramwinckel schreef op maandag 24 januari 2005 @ 17:25:
[...]

[afbeelding]

Kijk aan! Nog iemand met smaak! :+
Wat voor speakers heb je er aan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een REL subje 2e hands wil kopen, welk type moet ik hebben om tijdens het film kijken echt trillingen te veroorzaken? Vandaag wezen luisteren naar de KEF (die bij de Q5 hoort) en naar een inferieure Mission, maar dat was niet echt veel soeps, naar mijn mening.

Voor muziek was het overigens bij de KEF super, maar ik vond hem voor films te kort komen.
Nu is mijn budget 500e en als enige voorwaarde dat de sub zwart moet zijn.

(Ik zit te denken aan de Klipsch KSW12, daar ik eigenlijk in zijn geheel over wil stappen op Klipsch, maar een leuke 2e hands REL is ook prima)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 24-01-2005 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 41615 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 18:38:
Als ik een REL subje 2e hands wil kopen, welk type moet ik hebben om tijdens het film kijken echt trillingen te veroorzaken? Vandaag wezen luisteren naar de KEF (die bij de Q5 hoort) en naar een inferieure Mission, maar dat was niet echt veel soeps, naar mijn mening.

Voor muziek was het overigens bij de KEF super, maar ik vond hem voor films te kort komen.
Nu is mijn budget 500e en als enige voorwaarde dat de sub zwart moet zijn.

(Ik zit te denken aan de Klipsch KSW12, daar ik eigenlijk in zijn geheel over wil stappen op Klipsch, maar een leuke 2e hands REL is ook prima)
Voor films kun je is naar de REL Q100E kijken.
Voor muziek zou je eventueel een REL Strata III (ST-Range) 2e hands kunnen zoeken. Voor muziek is die echt heel goed, voor films ook best prima om je kamer met laag te vullen. Alleen verwacht niet dat je uit je stoel getrild wordt zoals je dat met een SVS bijv. wel ervaart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus eigenlijk moet ik gaan kijken naar een SVS.. ;)

Alleen doen die zich op de 2e hands markt niet veel voor en nieuw wordt importeren uit de USA, dunkt me? Of is er een winkel in Nederland die SVS subs verkoopt?

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 24-01-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Ik ben zelf op zoek naar een subwoofer tussen de 300 en 400 euro als vervanging van mijn Dali Aw10 sub. Tot nu toe is voor mij de JBL Northridge e250p de beste keus denk ik. Krijgt goede reviews en kost 337 euro. Voor 500 heb je ook een Yamaha ysw-800, das een beest met 800watt.

Beide subs die ik heb genoemd zijn beide volgens mij wel meer geschikt voor films dan muziek..

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

SVS verkoopt niet door winkels, echt alleen op bestelling :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mjah, $599 voor die PCi, en dan nog eens $120 voor shipping.
Dat is $720 is een 550e bij elkaar..

Wel doable, alleen kut qua garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:40
Hehe, eindelijk weer internet.

Binnenkort zal ik ook maar weer eens wat pics schieten van mijn studeerkamer budget setje :)

1x Sony TA-245R Amp (gratis in bruikleen, tegen een 5 kanaals mixertje)
2x Wharfedale Diamond IV's (15 euro's ivm beschadiging, inmiddels gefixt)

Gebruik het voor muziek bij de PC.

Beneden staat mijn Sony TA-170 met m'n Mission M33's met diskman :X maar wordt vooral gebruikt voor het afspelen van m'n immer groeiende platen collectie. :)

en een beetje tvp ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Hier een update van mijn kant. De TAG McLaren eindversterker vervangen door een Mark Levinson eindversterker. 4G all the way ;)

Afbeeldingslocatie: http://download.blue-eyes.nu/ml331a.jpg

Let niet op het audiomeubel, deze is tijdelijk. Dit doordat ik mijn meubel heb afgebroken en nog geen tijd heb gehad een nieuwe te maken.

[ Voor 33% gewijzigd door blue eyes op 24-01-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Mooi IKEA schilderij :) .

Maar hoe heb je de ML's nu staan? Bi-amped? Of heb je ze gebrugged? De 2e Levinson voor de rears kan ook nog :) . Hoe doe je het trouwens met de stroom? Levinsons zijn ook in standby niet zuinig. 2 van die dingen lijkt me niet leuk :X .

Ook nog bezig met een meubel? Moet eerlijk zeggen dat die nuwel flink afdoet bij je set.
Stiekeme edittert! :p

[ Voor 5% gewijzigd door Boekster op 24-01-2005 21:38 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Blue Eyes schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:32:
Hier een update van mijn kant. De TAG McLaren eindversterker vervangen door een Mark Levinson eindversterker. 4G all the way ;)

[afbeelding]

Let niet op het audiomeubel, deze is tijdelijk. Dit doordat ik mijn meubel heb afgebroken en nog geen tijd heb gehad een nieuwe te maken.
Dat verklaard het feit dat de elektriciteit hier soms uitvalt..
Jij zet je set aan...
leuke set hoor ;)

Maar iets veel belangrijkers, examens zijn bijna gedaan en ik heb geld, dus binnenkort eens een update :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

looking good blue! :D Nu nog wachten op ut meubel kzal de bouw zeker volgen @ HT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Valt wel mee. 100 watt in standby, bij in gebruik zou ik moeten nakijken.

Ik bridge etc. ze niet. De 2e ML is voor de rear speaker.

update:
Power consumption (Nº331):
260W (±5%) at idle, 110W (±5%) in standby

Nº331 Rated power output:
100 w/ch continuous rms power @ 8Ω
200 w/ch continuous rms power @ 4Ω
400 w/ch continuous rms power @ 2Ω

[ Voor 48% gewijzigd door blue eyes op 24-01-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, nog even een foto posten van mijn nieuwe speeltje sinds vanmiddag.

Afbeeldingslocatie: http://www.middelhoven.net/HTSET/images/dv4500/IMG_0447.jpg

Een Marantz DV4500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

BE, prachtige set... Persoonlijk vind ik dat je audio/video verhoudingen niet zo goed meer in evenwicht zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Laatst online: 08:50

jOzh

Sweet dude!

Anoniem: 41615 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:26:
Mjah, $599 voor die PCi, en dan nog eens $120 voor shipping.
Dat is $720 is een 550e bij elkaar..

Wel doable, alleen kut qua garantie ;)
Normaal gesproken lurch ik in dit topic alleen, maar hier wilde ik toch even op reageren. Ten eerste moet je er op letten dat je de kosten niet onderschat, er komt namelijk nog eens 19% btw en 4% invoerheffing bovenop, het kan dus flink oplopen.

Dan wat garantie betreft, zelf heb ik de PB12-ISD (een box sub dus) en na een paar maanden was de amp in de sub dood. Uiteraard direct contact opgenomen met SVS (via mail). Dat ging erg soepel, de heren daar waren erg behulpzaam en stuurden me na wat testjes om te kijken of het echt de amp was zonder problemen een nieuwe (amp) toe. Ze wilden wel graag de oude terug om te onderzoeken wat er nu kapot gegaan was.
Wat de service betreft dus niets dan lof over SVS!!!

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, dat wordt dan, volgens mijn berekening:

($599/130) x 100 = 460 euro
460 x 1,19 x 1.04 = 570 euro voor de subwoofer.

Dan komt er $120 aan kosten bij, dus ($120/130) x 100 = 92 euro

Dat maakt een totaal van +/- 675 euro (iets afgerond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Anoniem: 41615 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:33:
Hmm, dat wordt dan, volgens mijn berekening:

($599/130) x 100 = 460 euro
460 x 1,19 x 1.04 = 570 euro voor de subwoofer.

Dan komt er $120 aan kosten bij, dus ($120/130) x 100 = 92 euro

Dat maakt een totaal van +/- 675 euro (iets afgerond).
En dat is dan nog een koopje voor zo'n sub ;) :)

Je berekening is trouwens niet helemaal goed.
Je betaal nl BTW+4% over de prijs vd subwoofer + verzendkosten.
Dus:

$599+$120=$719 / 1,3 = €555
€555 x (1,19+0,04=1,23) = €682

Nu is de koers vd $ tov de € iets gunstiger dan 1:1,3 d8 ik op dit moment.
Je kunt ook via SVS goedkoop aan BetterCable kabels komen, dat scheelt echt veel geld tov als je ze normaal zou kopen.
Hou daar iig ook rekening mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 12609 op 24-01-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:34

Jag

XanderH schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:19:Ook leuk: Tonecorrectie (bass en treble enzo) werkt alleen voor speakerpaar A... hoe wilde je dat verklaren als het parralel zou staan?
Je hoeft niet helemaal verbolgen te zijn als er vraagtekens bij je verhaal worden gezet :). Deze info had je nog niet gegeven en idd: dan kan het niet zijn dat die speaker A en B outputs parrallel zouden staan. Dus hoogstwaarschijnlijk worden de versterker kanalen van de rears gebruikt voor de speaker B aansluitingen.
En ik weet echt wel wat ik hoor, en mijn vader zeker... nee, geen psychoakoestiek
Ja, ik heb het natuurlijk niet zelf gehoord. En misschien heb je wel gelijk hoor. Maar deze claim wordt zo vaak gemaakt en als je zelf wel eens bezig hebt gehouden met blinde testen dan weet je dat dat vaak toch niet opgaat helaas. In de audiowereld worden altijd de meest onmogelijke claims over de meest onmogelijke zaken gemaakt: sjoelschijven, interlinks (liefst ook digitale), demagnetiseurs, ander meubel, you name it. En allemaal geeft het een wereld van verschil. En zij weten natuurlijk ook allemaal wat ze horen. Dus ja, daar wordt je skeptisch van :).
ik vond het verschil tussen mijn speakers gewoon en via paar A & B aangesloten zelfs groter dan het verschil tussen mijn speakers en mijn vader's B&W's... het klonk echt totaal als een andere speaker...
Hmm, opmerkelijk. Even aangenomen dat je waarneming klopt, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat puur en alleen komt door het feit dat je biampt. Begrijp me niet verkeerd, biampen heeft echt voordelen, ik doe het zelf ook (nou ja, ik triamp). Maar als je zegt dat het klinkt als een totaal andere speaker, lijkt het me eerder dat er bijvoorbeeld een verschil in gain zit tussen de versterkerkanalen (van A en B). Dan krijg je een level verschil tussen woofer en tweeter en dat geeft natuurlijk een groot hoorbaar verschil. Heb je wel eens geprobeerd om bijvoorbeeld het laag op speaker outputs B ipv A of andersom aan te sluiten? Dat zou eigenlijk geen verschil mogen maken. Als dat het wel doet, dan is er waarschijnlijk een verschil in gain (en dus volume) tussen beide amp kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Laatst online: 04-06 22:43
Anoniem: 16829 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 00:45:
Mwa je moet het niet pushen, een oom van me heeft van die natilus boven met zo'n toetje boven op en die klinken echt niet beter in mijn oren ondanks dat de ruimte kleiner is, 3 kwart lijkt me echt overdreven.
Ok, ok, misschien niet driekwart maar in ieder geval veel te veel. Het design is wel mooi en de afwerking is prachtig alleen de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon zoek en dat alleen omdat het B&O is... Voor hetzelfde geld kun je kwalitatief beter spul kopen dat misschien qua design niet zo geweldig is maar niet iedereen gaat daar voor. Als het om audio/video gaat gaan de meeste mensen toch voor de geluids- en beeldkwaliteit in combinatie met het prijskaartje. imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:31

sphere

Debian abuser

jOzh schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:12:
[...]

Normaal gesproken lurch ik in dit topic alleen, maar hier wilde ik toch even op reageren. Ten eerste moet je er op letten dat je de kosten niet onderschat, er komt namelijk nog eens 19% btw en 4% invoerheffing bovenop, het kan dus flink oplopen.

Dan wat garantie betreft, zelf heb ik de PB12-ISD (een box sub dus) en na een paar maanden was de amp in de sub dood. Uiteraard direct contact opgenomen met SVS (via mail). Dat ging erg soepel, de heren daar waren erg behulpzaam en stuurden me na wat testjes om te kijken of het echt de amp was zonder problemen een nieuwe (amp) toe. Ze wilden wel graag de oude terug om te onderzoeken wat er nu kapot gegaan was.
Wat de service betreft dus niets dan lof over SVS!!!
Volgens mij zijn de invoerrechten op luidspreker(s)(onderdelen) 3% op het moment.
Voor zover ik weet betaal je 3% over de goederen en 19% over (de goederen*1.03 + verzendkosten).

http://hbi.douane.nl/tari...6/C85/Chapter_85_27FS.htm

[ Voor 5% gewijzigd door sphere op 25-01-2005 02:29 ]

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Nou als het goed is krijg ik straks me setje binnen :)

Ze zeiden 8:30 maar wacht nu al 30 min en nog steeds niemand :O was nog aardig moe (moest vrije dag voorstellen)

Het is mijn Jamo E350PDD set 6.1
En mijn Proluxx 180x102 16:2 scherm.

Vanmiddag (als het ooit komt vandaag :P ) zet ik picca neer.

Aardig wat geld kwijt al deze maand :'( geen wonder ik hou altijd een halve maand over :9

Als het goed is bestel ik ook vandaag mijn Mini bike >:) wat een geld :|

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 25-01-2005 09:01 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.