Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 20.877 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231

Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 08:59:
Nou als het goed is krijg ik straks me setje binnen :)

Ze zeiden 8:30 maar wacht nu al 30 min en nog steeds niemand :O was nog aardig moe (moest vrije dag voorstellen)

Het is mijn Jamo E350PDD set 6.1
En mijn Proluxx 180x102 16:2 scherm.

Vanmiddag (als het ooit komt vandaag :P ) zet ik picca neer.
Geduld wordt bijna altijd beloond dus wacht maar af ;)

btw 200ste topic post :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304

Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:00:
[...]

Geduld wordt bijna altijd beloond dus wacht maar af ;)

btw 200ste topic post :p
Feli :D, je bent er vroeg bij hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joepieeeeeeeeeeeeeeeee heb mijn Jamo 6.1 set binnen :D ben zo happyyyyy.
Wat een grote verpakkingen allemaal en netjes afgeleverdddddddddd echt super netjes gedaan!

Had ook helemaal instructieboekjes erbij + 2 jaar garantie :D

www.webwinkel.nl had ik he setje gehaald.

De zuilen zijn echt mega vet gemaakt en grooooootttt :9~

Sorry moest er even uit O+

Vanmiddag de pictures wacht nu nog op UPS voor mijn scherm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41615

Hmm, btw betalen over de verzendkosten kan ik nog enigzins inkomen, maar invoerrechten over de verzendkosten lijkt me niet correct.

Ik zal eens een mailtje sturen, wat zo een bruut apparaat mij precies gaat kosten en wanneer hij geleverd kan worden.

(dit is overigens alleen van toepassing als ik mijn oude versterker, tuner, speakers, dvdspeler en kabelmeuk vanavond van de hand doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:37

JT

VETAK y0

Invoerrechten gaan over het totale bedrag.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dus ook over de shipping cost..
Hmm, wordt steeds duurdere hobby ;)

Eerst vanavond het volgende zien te verkopen:
- Sony DVP NS405 (dvdspeler)
- Sony TA-F300 (versterker)
- Sony ST-S100L (tuner)
- Pioneer HPM-60 (met nieuwe woofers)
- Benodigde aansluit materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 41615 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:47:
Eerst vanavond het volgende zien te verkopen:
- Sony DVP NS405 (dvdspeler)
- Sony TA-F300 (versterker)
- Sony ST-S100L (tuner)
- Pioneer HPM-60 (met nieuwe woofers)
- Benodigde aansluit materiaal.
Hier hebben we V&A voor. Een HT topic lijkt me niet de plaats voor verkapte verkoopadvertenties.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo maak toch een grote fout O+

Had een speakerset gekocht...Van jamo 6.1 kijk ik in de doos zie ik geen center speaker erin :/ dus ik bellen...Ze zeiden wat vreemd maar ze gingen het na controlleren.
15 min later wordt ik gebeld dat ze het allemaal vreemd vonden waar ie dan gebleven is!
Ze krijgen namelijk de dozen van de fabriek zelf compleet.
Maar vanwege ze goed willen overkomen en ik toch het bedrag al betaalt heb, hebben ze me een centerspeaker gegeven uit dezelfde set.

Nu 2 uur later kijk ik...wat zie ik tot me verbazig de center speaker lag helemaaaaaaaaal onder aan de doos bedekt met dat rare piepschuim! O+ *schaaaaaaaaam*

Nu heb ik dubbele centerspeakers 8)7 lol

Wat zouden jullie doen? terug sturen of houden en gebruiken ?

Zou je wel beter effect krijgen uit je center?

Zijn Jamo boxen!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 25-01-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:52:
Wat zouden jullie doen? terug sturen of houden en gebruiken ?
Ik zou 'm gewoon teruggeven, al het is natuurlijk wel genant te moeten toegeven dat je zo suf was :X ;) Maar ik denk dat het wel gewaardeerd wordt, en uiteindelijk is het jouw fout en niet die van hun.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:55
Ik zou hem terug sturen, ze hebben je immers heel netjes geholpen, door je te geloven dat er (in 1e instantie) geen center in zou zitten.
Ik zou er geen misbruik van willen maken, en ze netjes bellen dat het niet meer nodig is.

Edit:
Net ff je setje bekeken en moet zeggen, ziet er goed uit dude.
Ben altijd een Jamo fan geweest en sinds een tijdje pas overgestapt op Magnat (Needle's)
Heb voor radio/cd nog een setje Jamo E650 (Cherry) aangesloten staan en moet zeggen ben er zeer tevreden over.
Zal kijken of ik vanmiddag mijn complete set eens kan posten incl pic's.

[ Voor 46% gewijzigd door Ad de Jong op 25-01-2005 11:59 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Terug sturen natuurlijk, je kunt het echt niet maken om ze te houden vind ik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanAlesi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:55:
Ik zou hem terug sturen, ze hebben je immers heel netjes geholpen, door je te geloven dat er (in 1e instantie) geen center in zou zitten.
Ik zou er geen misbruik van willen maken, en ze netjes bellen dat het niet meer nodig is.

Edit:
Net ff je setje bekeken en moet zeggen, ziet er goed uit dude.
Ben altijd een Jamo fan geweest en sinds een tijdje pas overgestapt op Magnat (Needle's)
Heb voor radio/cd nog een setje Jamo E650 (Cherry) aangesloten staan en moet zeggen ben er zeer tevreden over.
Zal kijken of ik vanmiddag mijn complete set eens kan posten incl pic's.
Heb ze gebeld en me excuses aangeboden, ze komen hem ophalen :) Ze waren wel erg blij dat ik zo vertrouwd was ermee.
Ik krijg bij me volgende bestelling 10% korting :D was ik heel blij mee :)

Zo zie je waarheid deugt zekers wel!

Ja dat setje wilde ik al een tijdje! maar nu eindelijk binnen in beukenkleur en moet zeggen...Wat een setje omg het is echt gewoon Ubermassive geil hoe het eruit ziet. :9~
Qua design als reviews wat ik gelezen heb erover van geluidproductie van dit setje.

Ben er ook super blij mee :D alleen mis wel me speakerkabels! zal ik zeker apart moete kopen! bagger! Wat raden jullie aan voor kabels? en dikte? 2.5mm moet voldoende zijn toch?

Nu kijken waar ik ze het beste kan plaatsen lol :D

P.S. is er een mogelijkheid om de speakers aan te sluiten op me Geluidskaart? via mijn Audigy 2 ZS? of gaat dat weer niet werken? Of moet ik perse een receiver kopen?

(is een gedachte)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 25-01-2005 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:21
Ik denk niet dat een Audigy genoeg Watt's uitpoept voor een speakerset. ;) Tenzij 'ie natuurlijk helemaal actief is. Tja een reciever (met digitale aansluiting) is wel het makkelijkste (beste waag ik me niet aan op dit forum). Maar je zou ook vijf gainclones kunnen maken/kopen. Dat moet ook wel werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Kijk netjes van jouw kant om ze te bellen en netjes van hun dat ze er wat extra's tegenover zetten.
Als je nog geen Receiver hebt zou ik die zeker 1 kopen, Je hebt voor niet al te veel geld al leuke mogenlijkheden.
Kijk eens rond wat je voor jouw budget kan kopen.
Ik heb mijn oudere Pioneer VSX806-RDS op mijn PC aangesloten en moet zeggen klinkt als de spreekwoordelijke tiet, En op die Pioneer mijn Jamo Surround system 400 met een Jamo 68 als frontspeakers ipv de Cornet 20.
Edit:
Zou inderdaad wel een goede luidspreker kabel gebruiken, van minimaal 1,5.
Heb op mijn Front's 2,5 en 1,5 op de surrounds (was eenvoudiger wegwerken :P ) zowel op de HomeSystem als op de PcSystem

[ Voor 19% gewijzigd door Ad de Jong op 25-01-2005 12:25 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanAlesi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:22:
Kijk netjes van jouw kant om ze te bellen en netjes van hun dat ze er wat extra's tegenover zetten.
Als je nog geen Receiver hebt zou ik die zeker 1 kopen, Je hebt voor niet al te veel geld al leuke mogenlijkheden.
Kijk eens rond wat je voor jouw budget kan kopen.
Ik heb mijn oudere Pioneer VSX806-RDS op mijn PC aangesloten en moet zeggen klinkt als de spreekwoordelijke tiet, En op die Pioneer mijn Jamo Surround system 400 met een Jamo 68 als frontspeakers ipv de Cornet 20.
Heyzz ok thnx wat koste die van jou dan?

Zag de yamaha 450rds of de Yamaha 640rds maar hehe kan nu wachten tot eind van de maand ppff geld is op en wacht nog steeds op die Gare UPS mijn projectiescreen komt vandaag volgens hun traceer website 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:25:
[...]

Heyzz ok thnx wat koste die van jou dan?

Zag de yamaha 450rds of de Yamaha 640rds maar hehe kan nu wachten tot eind van de maand ppff geld is op en wacht nog steeds op die Gare UPS mijn screen komt vandaag volgens hun traceer website 8)7
Mijn VSX806-RDS is al een oudje en geen Digital Receiver, zou niet eens meer weten wat die gekost heeft.
Mijn VSX839-RDS koste ik geloof zo'n €700.- tot €800.- geloof ik.
Yamaha is zekerst mooi spul, weet niet wat die kosten maar ik ben er zeker van dat ze goed zijn.
Zou nu niet weten wat ik zou kopen :P Pioneer of Yamaha _/-\o_

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Er worden op Marktplaats regelmatig DTS/Dolby Digital recievers aangeboden tussen de 180 en 300 euro. Maar ik ben verder niet zo thuis in de surround. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JanAlesi schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:30:
[...]

Mijn VSX806-RDS is al een oudje en geen Digital Receiver, zou niet eens meer weten wat die gekost heeft.
Mijn VSX839-RDS koste ik geloof zo'n €700.- tot €800.- geloof ik.
Yamaha is zekerst mooi spul, weet niet wat die kosten maar ik ben er zeker van dat ze goed zijn.
Zou nu niet weten wat ik zou kopen :P Pioneer of Yamaha _/-\o_
Tja kwalitatief en zekerheid zou ik meer naar de Yamaha trekken.

De 450rds ervan kost 280 euro. Digital, DTS:neo6 etc..etc.. 5 x 130watt Output vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 11:49:
[...]

Hier hebben we V&A voor. Een HT topic lijkt me niet de plaats voor verkapte verkoopadvertenties.
Ik verklaar alleen het geen ik vanavond aan de potentiële koper ga verkopen.
Niet meer en niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:19
Jag schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 01:38:
[...]
Je hoeft niet helemaal verbolgen te zijn als er vraagtekens bij je verhaal worden gezet :).
Ben ik ook niet hoor, ik zou zelf ook vraagtekens bij dit soort dingen plaatsen ;)
Deze info had je nog niet gegeven en idd: dan kan het niet zijn dat die speaker A en B outputs parrallel zouden staan. Dus hoogstwaarschijnlijk worden de versterker kanalen van de rears gebruikt voor de speaker B aansluitingen.
Het was ook nieuwe net uitgevonden informatie :P
Ja, ik heb het natuurlijk niet zelf gehoord. En misschien heb je wel gelijk hoor. Maar deze claim wordt zo vaak gemaakt en als je zelf wel eens bezig hebt gehouden met blinde testen dan weet je dat dat vaak toch niet opgaat helaas. In de audiowereld worden altijd de meest onmogelijke claims over de meest onmogelijke zaken gemaakt: sjoelschijven, interlinks (liefst ook digitale), demagnetiseurs, ander meubel, you name it. En allemaal geeft het een wereld van verschil. En zij weten natuurlijk ook allemaal wat ze horen. Dus ja, daar wordt je skeptisch van :).
Er zijn ook genoeg dingen die ik absoluut niet geloof hoor, maar dit hoorde ik gewoon ;) en nog duidelijk ook..
Hmm, opmerkelijk. Even aangenomen dat je waarneming klopt, dan lijkt het me onwaarschijnlijk dat dat puur en alleen komt door het feit dat je biampt. Begrijp me niet verkeerd, biampen heeft echt voordelen, ik doe het zelf ook (nou ja, ik triamp). Maar als je zegt dat het klinkt als een totaal andere speaker, lijkt het me eerder dat er bijvoorbeeld een verschil in gain zit tussen de versterkerkanalen (van A en B). Dan krijg je een level verschil tussen woofer en tweeter en dat geeft natuurlijk een groot hoorbaar verschil. Heb je wel eens geprobeerd om bijvoorbeeld het laag op speaker outputs B ipv A of andersom aan te sluiten? Dat zou eigenlijk geen verschil mogen maken. Als dat het wel doet, dan is er waarschijnlijk een verschil in gain (en dus volume) tussen beide amp kanalen.
Ik denk dat het dat dus is... wel vaag dat dit beter klinkt opzich :{

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:04:
[...]

Heb ze gebeld en me excuses aangeboden, ze komen hem ophalen :) Ze waren wel erg blij dat ik zo vertrouwd was ermee.
Ik krijg bij me volgende bestelling 10% korting :D was ik heel blij mee :)
Opzich leuk dat je korting krijgt als je ze door jouw fout 2x op en neer laat rijden :P
P.S. is er een mogelijkheid om de speakers aan te sluiten op me Geluidskaart? via mijn Audigy 2 ZS? of gaat dat weer niet werken? Of moet ik perse een receiver kopen?

(is een gedachte)
Ehr, hoe wilde je ze uberhaupt gaan aansluiten zonder receiver of versterker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XanderH schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:16:
Ehr, hoe wilde je ze uberhaupt gaan aansluiten zonder receiver of versterker? :)
Met een magisch verloopstekkertje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

XanderH schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:16:
dat vroeg ik me dus ook al af maar ik wilde de vraag maar niet stellen, want ik had het gevoel waarschijnlijk iets heel erg doms over het hoofd te zien..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 12:35:
Tja kwalitatief en zekerheid zou ik meer naar de Yamaha trekken.
Hmm, ik vind de huidige Yamaha amp/reciever lijn qua productie juist vrij matig. Alle knopjes voelen slap en plastic aan. De tone-regeling knopjes zijn allemaal verotte priegelig, en klepjes (die kapot kunnen) op recievers vind ik ook persoonlijk een behoorlijk minpunt.
Ze klinken wel allemaal erg lekker, dat is zeker, maar ik heb er bewust geen om gekocht. Het mag allemaal wel wat steviger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

JWO

vandaag mijn denon tu-280 binnen gekregen :Y)
had nog geen goede tuner, en deze stond op htforum.nl voor 20 euro.

perfect dingetje :*)

Afbeeldingslocatie: http://img151.exs.cx/img151/1233/tuner2br.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoeiiiiiiiiiiiiiiii heb me spullen binnennnnnnnnnnnnnnnnnn.

Maak zo meteen even picca!
maar heb ze nog in plastic verpakt heb nog geen receiver lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

In ieder geval weer iemand blij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 16:52:
maar heb ze nog in plastic verpakt heb nog geen receiver lol.
Haal de dozen even goed leeg om te zien of je niks over het hoofd ziet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok de foto'sssssssssss

Ik ben geen foto genie maar goed komt ie :D

Als eerst mijn 26inch LCd scherm :D

Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/3600/1010003.jpg

Mijn Projectiescherm :) van Proluxx ze hebben me wel de verkeerde geleverd vroeg er 1 met 170cm kijkview en gaven me er 1 van 190 cm :|

Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/6159/1010002.jpg

Me zuilen van JAMO, super happy mee :D

Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/2649/1010004.jpg

En me center speaker, me 2 surround speakers en me SUB :)

Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/1594/1010005.jpg

En me Mini bike gekocht O+ wilde hem toch even poste nals het mocht :) ben er trots op net nieuw gekocht :*) Rijd 70km/h op 1 liter tank

Afbeeldingslocatie: http://img194.exs.cx/img194/1008/bb4.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 25-01-2005 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126846

En nu nog een reciever. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hahah ja klopt maar die is eind feb er pas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:38

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mooie speakertjes inderdaad... Voor zover ik het kan zien... Pak ze anders eerst even uit voor de volgende foto...
Zijn die speakers van echt hout?
En is de leverancier van dat scherm op de hoogte van de verkeerde levering? Of moet je nu bijbetalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Anoniem: 114270 schreef op maandag 24 januari 2005 @ 22:03:
BE, prachtige set... Persoonlijk vind ik dat je audio/video verhoudingen niet zo goed meer in evenwicht zijn. :+
De beamer staat niet op de foto, het scherm zou je net een beetje aan de rechterkant van de foto moeten kunnen zien. De scherm staat nu even aan de grond. In mijn oude meubel was deze verwerkt, dus nu tijdelijk buiten gebruik zeg maar ;)

Overigens luister ik 70% cd's en kijk 30% film, de verhoudingen vallen dan best mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103759

Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:13:
Ok de foto'sssssssssss

[afbeelding]

Mijn Projectiescherm :) van Proluxx ze hebben me wel de verkeerde geleverd vroeg er 1 met 170cm kijkview en gaven me er 1 van 190 cm :|

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

En me Mini bike gekocht O+ wilde hem toch even poste nals het mocht :) ben er trots op net nieuw gekocht :*) Rijd 70km/h op 1 liter tank

[afbeelding]
Mooi hoor, bij de volgende foto's idd ff de speakers uitpakken want nu ziet het er niet echt bijzonder uit. Ook leuke mini bike natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MikeyMan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:31:
Mooie speakertjes inderdaad... Voor zover ik het kan zien... Pak ze anders eerst even uit voor de volgende foto...
Zijn die speakers van echt hout?
En is de leverancier van dat scherm op de hoogte van de verkeerde levering? Of moet je nu bijbetalen?
Het is eikenhout! :)

Nee hoef niet bij te betalen! staat handtekening op dus ik sta in me recht al :)
Anoniem: 103759 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:48:
[...]

Mooi hoor, bij de volgende foto's idd ff de speakers uitpakken want nu ziet het er niet echt bijzonder uit. Ook leuke mini bike natuurlijk :)
Volgende foto komt alles erop en eraan!
vanaaf me scherm ophangen en de speakers komen wanneer ik de receiver er is want nu heb ik er toch niks aan :)
Anoniem: 103759 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:48:
[...]

Thnx :)

Voor de speakers die komen wanner ik de receiver heb. Nu duurt het gewoon nog even, heb er ook niks aan nu nog.

Modbreak: Je hoeft niet voor elke reply een nieuwe post te maken. Je kunt daarbij gewoon gebruik maken van de edit knop.

[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 25-01-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 21:49
Hey luitjes,

Aangezien ik wat meer spullen erbij heb en het een tijd geleden is dat ik hier m'n HT heb gepost ga ik hem nog een x posten ;).....
De vorige x dat ik heb gepost was in Deel 7 (zie de link hieronder)
(http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/20319121)

Ik zal eerst maar weer ff de SPECS geven :):

- Marantz SR4200 (5x70W RMS), Dolby pro logic II, DTS
- FRONT 2x Quadral QLX 205 (120/240W)
- REAR 2x Bose (50W), oudjes van ons pap (ga ik nog vervangen)
- CENTER 1x Sony (70W) (ga ik nog vervangen)
- SUB 1x JBL XTI 300 (300W) Hij doet goed z'n werk :*)
- TV, 70CM van Aristona
- Aardige DVD-verzameling (ik zit nu op de 236 maar hij groeit door :*)) Zie link hieronder
(http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Road_runner)

De Marantz is via de optische aansluiting aangesloten op mijn PC (op een Terratec SixPack 5.1). Dit werk allemaal super! Toch wil ik binnenkort een dvd-speler gaan aanschaffen want de TV-OUT van m'n Ati Radeon 9800 Pro laat me de laatste tijd in de steek :X...

En dan nu de PICS (ZE ZIJN KLIKBAAR)

Vooraanzicht met hoezen op de boxen
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/1klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/2klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/3klein.jpg

Vooraanzicht alleen nu zonder hoezen
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/4klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/5klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/6klein.jpg

Achteraanzicht
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/7klein.jpg

Computer, Marantz + als je goed kijkt zie je onder de monitor een foto van mij op een lanparty van een vriend :*)
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/8klein.jpg

DVD-verzameling
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/9klein.jpg
Close-up
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/10klein.jpg
Ik heb ze vandaag op genre gezet das een stuk makkelijker :) ...ik twijfelde tussen op alfabet en genre maar ik dacht genre is ook wel een x leuk....kun je zo iets pakken voor waar je in de stemming bent...

Kabelzooi achter de boxen (bij de Sub)
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/11klein.jpg

Achterkant Quadral QLX 205
Afbeeldingslocatie: http://member.novi.net/road%5Frunner/images/12klein.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Road-runner83 op 25-01-2005 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 19:59
donderdag 2e hands cd speler ophalen, CDP-XE220, kost me maar €30 en kan gratis met ov t ding ophalen :7 met optisch kabeltje aan m'n yamaha en ik ben ook weer blij :)

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
Sv3n schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:42:
donderdag 2e hands cd speler ophalen, CDP-XE220, kost me maar €30 en kan gratis met ov t ding ophalen :7 met optisch kabeltje aan m'n yamaha en ik ben ook weer blij :)
heeft je yamaha een betere dac als je cdspeler dan???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Road-runner83; die mand op je receiver... Wordt dat niet enorm warm??? Lijkt mij dat je zoveel mogelijk koeling mogelijk moet maken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Laatst online: 19:59
hilbren schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:53:
[...]

heeft je yamaha een betere dac als je cdspeler dan???
dat zou ik uit moeten proberen, maar nam aan dat mijn receiver een betere dac had, maar nu ik er eens over na denk hoeft dat natuurlijk helemaal niet :P

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 09:02:
[...]

Feli :D, je bent er vroeg bij hahaha
Ben er om 6 uur al af maar dan nog niet op comp ;) overigens normaal gesproken 9 uur ook al op school maarjah nu ff vrij ;)
Anoniem: 123304 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 17:13:
Ok de foto'sssssssssss

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Mooie set! wat zijn de specs van de LCD ? Komt er ook nog een foto van hoe het staat opgestelt ? (minbike = lol :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
MikeyMan schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:53:
@Road-runner83; die mand op je receiver... Wordt dat niet enorm warm??? Lijkt mij dat je zoveel mogelijk koeling mogelijk moet maken... :?
Wordt niet warm ;) ...je kunt het op de foto niet zien maar aan de onderkant zit niks (is ooit een cd-rek geweest)....nu kan ik er bovenop mooi iets opzetten en de marantz kan z'n warmte kwijt...

Het is natuurlijk nog niet ideaal dat de REARS niet op gelijke hoogte zitten maja dat gaat niet anders....ben ook nog maar een studentje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:57:
[...]

Mooie set! wat zijn de specs van de LCD ? Komt er ook nog een foto van hoe het staat opgestelt ? (minbike = lol :P)
De specs van de LCD scherm.

Ppff even denken 66cm doorsnede kijkview, 18kilo zwaar, 1024x768 tot max 1280x1024 max.
60hz tot max 75 hz. Bij VGA aansluiting heb ik hem nu op 72hz staan op DVI aansluiting doet ie max 60Hz op 72Hz zie ik rare pixel veranderingen van dichtbij :|

Er komt zekers nog een foto hoe doe staat opgestelt :) maar voor nu heb ik het volgende nodig:

- Receiver
- Beamer
- Twee nieuwe kastjes (grote loge kledingkast moet weg)
- Klein bankje 2 zits

Tot die tijd...Ben ik aan het bidden voor de loterij :P want me geld is op! en moet nog een maand :'( heb wel wat centjes voor me vriendin bewaard met valentijn 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Nou, nou, ik heb eindelijk weer eens wat "nieuws".
Ik had (zoals jullie misschien al weten) overlaatst een hele Marantz set gekocht voor op de slaapkamer. Daar komen nog foto's van als die helemaal in orde is. Maar daar zat dus een kanjer van een cd-speler bij. Namelijk de CD-72 van Marantz. Deze heb ik dus gehouden voor in mijn HT-set en mijn CD-60 staat nu op de slaapkamer.

Het was een moeilijke keuze trouwens, de CD-72 is veel gedetailleerder en wat scherper, wat beetje inboet op de muzikaliteit en de warmte die de CD-60 wel had. Desondanks gaat de CD-72 hier blijven staan denk ik.

Trouwens, qua uiterlijk is er bijna geen verschil.
Fotootje:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/cd72.jpg

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:14
@Road-runner83

Als ik een foto zie waar je tv goed op is te zien zie ik dat aan de bovenkant van de je scherm en de 2 zijkanten een zwarte gloed te zien is, staan je speakers niet wat dicht op die tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-01-2024
Mijn DV17 close up:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fyre/dv17-25jan2005.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Afbeeldingslocatie: http://www.addejong.com/foto's/Homecinema/HSklein.jpg

Audio set Specs

Pioneer Receiver :VSX839 - RDS
Pioneer DVD :DV - 545
Pioneer CD :PDS - 505
Philips Sattuner :7072 incl.80 cm schotel
Akai Video :VSF1040
Philips TV :32PW9502 Matchline (huiskamer)
Philips TV :28PW9761 Matchline (slaapkamer)
Magnat :Needle 4x
Magnat :Needle Sub 25A
Magnat :Needle Centre 10
Jamo :E650 Cherry

Binnenkort te verwachten :TVHome Nokia of Panasonic tuner
:Loewe TV (81 cm)
:Cinenova abbo
:Verkoop Sattuner Philips 7072 incl. schotel/kop

Computer Audioset:
Pioneer Receiver :VSX806 - RDS
Jamo :68
Jamo :Cornet 20 IV surround speakers
Jamo :Center 40
Jamo :Sub SW400 - E

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Dat versterkertje heb ik precies al eerder gezien:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/pm80.jpg
;)
Alleen zou ik willen dat de mijne ook zonder problemen werkte :(

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBA907
  • Laatst online: 11-01-2024
TomSwinnen schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:53:
[...]

Dat versterkertje heb ik precies al eerder gezien:
[afbeelding]
;)
Alleen zou ik willen dat de mijne ook zonder problemen werkte :(
Ik had een keer problemen met het linker kanaal, maar ik had het gedeelte van de input selector (waar die blauwe strip in dat witte ding op pcb met elkaar contact maken) met contact spray ingesmeerd. Daarna werkte ie weer prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PsychoRealm schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:56:
[...]

Ik had een keer problemen met het linker kanaal, maar ik had het gedeelte van de input selector (waar die blauwe strip in dat witte ding op pcb met elkaar contact maken) met contact spray ingesmeerd. Daarna werkte ie weer prima. :)
Zou dit ook de reden zxijn waarom 1 van de stereo kanalen van een oude pioneer stereo versterker ut niet zou doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

PsychoRealm schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:56:
[...]

Mja, het lijkt mij deze keer niet echt een "contactspray-probleempje". Hij gaat deze week nog op reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Road-runner83 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:19:- REAR 2x Bose (50W), oudjes van ons pap (ga ik nog vervangen)
vet hoor.. deze speakers had ik ook voordat ik mijn kef's kocht! Eveneens oudjes van mn pappie.. Ze doen nu dienst in de kamer van mn zusje! Volgens mij zijn het overigens geen bose speakers maar BRAVURA's

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
The_Dart schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:44:
@Road-runner83

Als ik een foto zie waar je tv goed op is te zien zie ik dat aan de bovenkant van de je scherm en de 2 zijkanten een zwarte gloed te zien is, staan je speakers niet wat dicht op die tv?
Dat dacht ik eerst ook ja dat ze te dicht erop stonden maar de TV werkt goed en als je TV kijkt zie je dus ook gewoon normaal beeld (geen verkleuringen ofzow)....dus dat moet wel goed zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Gemineye schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:25:
[...]

vet hoor.. deze speakers had ik ook voordat ik mijn kef's kocht! Eveneens oudjes van mn pappie.. Ze doen nu dienst in de kamer van mn zusje! Volgens mij zijn het overigens geen bose speakers maar BRAVURA's
Hahaha ja ze zijn toch wel aan vervanging toe ;-)...maar ze doen nog hun best om de rest bij te benen :*)

Binnenkort maar eens een xtje bij Correct kijken of ze nog wat leuks hebben staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Jullie hebben allemaal gigantisch veel dvd's, juist?
Zo'n verzameling kost verschrikkelijk veel geld.
Maar eens je een film gezien hebt zet je hem in het rek. Bekijken jullie die films dan nog eens na een paar maanden, of is het 1x kijken en kastvulling? Lijkt me zo jammer zoveel geld uit te geven aan hele zooi dvd's die er toch maar staan te staan. Is het toch beter om naar de videotheek te gaan en daar een paar euro uit te geven aan een film.

Ik snap wel van bepaalde films dat je ze zeker wilt hebben, maar waarom 100+ dvd's? :P
En de vergelijking maken met muziekcd's gaat niet op, want muziekcd's blijf je luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Road-runner83 schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:44:
[...]

Hahaha ja ze zijn toch wel aan vervanging toe ;-)...maar ze doen nog hun best om de rest bij te benen :*)

Binnenkort maar eens een xtje bij Correct kijken of ze nog wat leuks hebben staan ;)
och ik heb wel speakers van die leeftijd en prijsklasse gehoord die veel minder klonken en niet zo lang meegingen als deze, dus wat dat betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12609

Dupje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:
Maar eens je een film gezien hebt zet je hem in het rek. Bekijken jullie die films dan nog eens na een paar maanden, of is het 1x kijken en kastvulling? Lijkt me zo jammer zoveel geld uit te geven aan hele zooi dvd's die er toch maar staan te staan. Is het toch beter om naar de videotheek te gaan en daar een paar euro uit te geven aan een film.

Ik snap wel van bepaalde films dat je ze zeker wilt hebben, maar waarom 100+ dvd's? :P
En de vergelijking maken met muziekcd's gaat niet op, want muziekcd's blijf je luisteren.
Veel films bekijk ik wel meerdere malen. Bovendien is het gewoon leuk om DVD's te verzamelen. Nu koop ik DVD's om DVD's te kopen, dus alle baggertitels van een paar euro koop ik toch niet.
Ik probeer zo veel mogelijk toptitels te kopen en zo min mogelijk B-films.
Bovendien kijk ik waar ze het goedkoopst zijn, vaak koop ik goede films voor 10-11 euro. Dan valt het wel mee. In het begin vd DVD's kosten ze zelf 70 gulden, nu veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dupje schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:50:

Ik zelf kijk dvd's (veeeeeeel dvd's) maar alleen de mooiste bewaar ik en bekijk ik meerdere malen over een bepaalde periode.
Nu ik Bezig ben mijn HT te bouwen! waarvan ik op de helft al ben! (scherm en boxen al binnen)
Is het gewoon een hele nieuwe ervaring wat het wordt op Kijk en luister gebied! en benadruk jezelfs op de films die je 1 keer hebt gezien, om die nogmaals uit de oude kast te pakken en te bekijken!

Ik ben zeer tevreden wat ik nu heb :) nu wacht ik alleen af op de rest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Gemineye schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 21:51:
[...]

och ik heb wel speakers van die leeftijd en prijsklasse gehoord die veel minder klonken en niet zo lang meegingen als deze, dus wat dat betreft ;)
Haha :), ja ik ben ook zeker nog wel tevreden maar een x goeie rears misschien ook van dezelfde serie als de Quadrals zou wel een x leuk zijn!

Die bosejes draaien nu al minstens 3 jaar mee :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-05 20:42
Zijn er nog geen tweakers met de mordaunt short genie? Persoonlijk vindt ik dit een hele mooie set om te zien en ze schijnen volgens de what hifi nog behoorlijk te klinken ook. Ik heb ze zelf ook beluisterd, maar dat was midden in de winkel dus daar had ik niet veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Speakers en eindversterker heb ik al een paar keer in dergelijke topics gepost, dus hier alleen de upgrade:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Exirion/pics/DSCN2957_2.jpg

Het zijn een Windows MCE HTPC systeempje dat ik alweer een maand of 7 gebruik, een NAD T163 voorversterker en een NAD T533 DVD-speler. De T533 maakt gebruik van de goeie DACs in de preamp via een coax verbinding :) De HTPC is via toslink aangesloten. De eindversterker had ik al.

Volgend stap is het bouwen van een nieuwe eindversterker. De mono-units (klasse-A mosfet versterkers) heb ik er al voor liggen. Daarvan komen er 6 stuks in: per front kanaal 2 versterkers (1 voor de woofer en 1 voor de middentoner+tweeter), 1 voor een center speaker die nog gebouwd gaat worden en eentje voor een eventuele toekomstige sub. Maar die sub kan natuurlijk net zo goed helemaal actief opgebouwd worden, dus dat moet ik nog bekijken. De sub zou zowiezo een aparte voeding krijgen en dat maakt 5 trafo's in een kast met de prints+elco's en dat gaat niet passen ben ik bang ;)

De speakers die ik nu heb verhuizen naar achteren en er komen nog af te bouwen frontspeakers voor in de plaats. Een slag groter dan wat ik nu als fronts heb, maar ook met speakers van dezelfde Peerless serie.

M'n huidige eindversterker verhuist naar de rearkanalen en zal naast de bank komen te staan. Voor de nieuwe versterker bestel ik binnenkort een behuizing die kaal ruim 10kg weegt :P

Als het hele project af is dan zal ik alles nog wel eens posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-03 21:02

TB

pompiedom

:9~ Wat heeft NAD toch een geil design, blijf erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-04 22:21

jotheman

Was like that when I got here!

Ik heb d'r dus niet al teveel verstand van en ben heel blij met m'n Eltax speakeropstellinkje :). Echter, ik heb nu 'n center-luidspreker van Jamo 2-weg die half aan braat is en die wil ik dan ook gaan vervangen. Ik denk gewoon door een Eltax Millenium o.i.d. aangezien ik prima ervaringen heb met Eltax (qua prijs/kwaliteit, later koop ik wel beter groter en mooier ;)). Maar nu vroeg ik me dus 't volgende af. Zijn centerspeakers (standaard) magnetisch afgeschermd, of is dat verschillend per speaker ofzo?
Want ik wilde 'm dus dichtbij (lees: onder of bovenop) m'n TV leggen, aangezien dat ook het midden is van de opstelling. Het gaat om een Eltax Millenium MK II (als dat nog van belang is...). Thx! :)

I see dead pixels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

Centers zijn vrijwel altijd magnetisch afgeschermd, zodat ze in de buurt kunnen van een CRT. Ik moet je eerrlijk bekennen dat ik geen model ken dat niet afgeschermd is.

Grappig is dat Bowers & Wilkins ook de nieuwe 800-serie HTM1 magnetisch heeft ageschermd. Knappe TV die dat ding houdt :X .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Hij kan er ook onder staan, maar dat ligt aan jouw kortzichtigheid :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:30:
Hij kan er ook onder staan, maar dat ligt aan jouw kortzichtigheid :+
Moet je een flink meubel hebben :P . Afmetingen van dat ding gezien?

Je bent trouwens wel een prutser ook, als je nog een gewone TV hebt met zo'n centre. Dan ligt de verhouding beeld/geluid toch wel aardig fout.

[ Voor 23% gewijzigd door Boekster op 26-01-2005 01:36 ]

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dat ook wel een beetje ja :P En elke meubel kan je maken :P Weet je wat pas een beest is ? Tannoy Definition D750. 33kg voor een center >:) 3x 8" >:)

[ Voor 47% gewijzigd door JT op 26-01-2005 01:42 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298

JT schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 01:37:
Dat ook wel een beetje ja :P En elke meubel kan je maken :P Weet je wat pas een beest is ? Tannoy Definition D750. 33kg voor een center >:) 3x 8" >:)
Ghehehehe dat is een lief klein poesje hoor :) De nieuwe B&W Nautilus HTM1D is 93 kilo :)

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/HTM1D/HTM1D_Main_image.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50944

Qua afstraling is het wel één van de weinig centers die het snapt. Hmm zit er toch niets anders op dan die HTM1D te halen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 50944 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:05:
Qua afstraling is het wel één van de weinig centers die het snapt. Hmm zit er toch niets anders op dan die HTM1D te halen. ;)
Een goeie center speaker met D'Appolito opstelling is makkelijk zelf te bouwen :) Moet je nog wel diezelfde tweeter+woofertjes weer zien te vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:54:
Speakers en eindversterker heb ik al een paar keer in dergelijke topics gepost, dus hier alleen de upgrade:

[afbeelding]

Het zijn een Windows MCE HTPC systeempje dat ik alweer een maand of 7 gebruik, een NAD T163 voorversterker en een NAD T533 DVD-speler. De T533 maakt gebruik van de goeie DACs in de preamp via een coax verbinding :) De HTPC is via toslink aangesloten. De eindversterker had ik al.

Volgend stap is het bouwen van een nieuwe eindversterker. De mono-units (klasse-A mosfet versterkers) heb ik er al voor liggen. Daarvan komen er 6 stuks in: per front kanaal 2 versterkers (1 voor de woofer en 1 voor de middentoner+tweeter), 1 voor een center speaker die nog gebouwd gaat worden en eentje voor een eventuele toekomstige sub. Maar die sub kan natuurlijk net zo goed helemaal actief opgebouwd worden, dus dat moet ik nog bekijken. De sub zou zowiezo een aparte voeding krijgen en dat maakt 5 trafo's in een kast met de prints+elco's en dat gaat niet passen ben ik bang ;)

De speakers die ik nu heb verhuizen naar achteren en er komen nog af te bouwen frontspeakers voor in de plaats. Een slag groter dan wat ik nu als fronts heb, maar ook met speakers van dezelfde Peerless serie.

M'n huidige eindversterker verhuist naar de rearkanalen en zal naast de bank komen te staan. Voor de nieuwe versterker bestel ik binnenkort een behuizing die kaal ruim 10kg weegt :P

Als het hele project af is dan zal ik alles nog wel eens posten :)
Ziet er goed uit! Echter ben ik wel benieuwd naar jou specs van je htpc en je bevindingen van MCE. Ik ga binnen een week er ook mee prutsen! :D En het is toch zo dat je : gewoon dvd erin stopt windows xp installeert en daaar het onderdeel mce al op zit he ? en adt je het niet los kan installeren als programma ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60298 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:42:
[...]

Ghehehehe dat is een lief klein poesje hoor :) De nieuwe B&W Nautilus HTM1D is 93 kilo :)

[afbeelding]
Omg wat een gewicht zeg :| jeetje hey!

Nou kom ik aan met center speaker van Jamo 5 kilo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 100231 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:47:
Echter ben ik wel benieuwd naar jou specs van je htpc en je bevindingen van MCE.
Voordat we hier off-topic gaan:

Bouw een Debian/MythTV systeem met de Asus Pundit-R barebone

In de loop van het topic gaat het ook over MCE, en er zijn nog een paar echte MCE topics op GoT. Kijk maar 's rond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 09:55

Verbal Kint

The man with the plan

Exirion schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:39:
[...]

Een goeie center speaker met D'Appolito opstelling is makkelijk zelf te bouwen :) Moet je nog wel diezelfde tweeter+woofertjes weer zien te vinden ;)
Dat is nu juist het punt, D'Appolito horizontaal (zoals bijna alle centers) is juist géén goede opstelling voor center-afstraal gedrag. Deze nautilus heeft dat dus ook niet.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 09:28
Daarom staan bij een d'appolito de woofers ook "off axis" ... zodat ze wel een goed afstraal gedrag hebben... desondanks zal die nautilis vast wel beter klinken als de gemiddelde d'appolito :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Off-axis is enkel een compromis omdat iedereen persé een horizontale center wil. Esthetisch is dat ook veel mooier, maar je kunt eigenlijk veel beter een 805 eronder zetten als het om de afstarling te doen is.

Ik kan me ook nog wel een foto herinnerren van één of andere big-ass studio, daar stonden gewoon 5 802's opgesteld. Van Lucasfilm oid.

Voor mijn center wil ik gewoon 1 coaxiale unit gebruiken, heb je én een horizontale center, én het juiste afstralingsgedrag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-05 09:28
Een verticale center lijkt idd voor geen meter helaas....

Sony kan er ook wat van trouwens:

http://www.professionalau.../mix/sony/ofx3/studio.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 50944 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 10:31:
Off-axis is enkel een compromis omdat iedereen persé een horizontale center wil. Esthetisch is dat ook veel mooier, maar je kunt eigenlijk veel beter een 805 eronder zetten als het om de afstarling te doen is.

Ik kan me ook nog wel een foto herinnerren van één of andere big-ass studio, daar stonden gewoon 5 802's opgesteld. Van Lucasfilm oid.

Voor mijn center wil ik gewoon 1 coaxiale unit gebruiken, heb je én een horizontale center, én het juiste afstralingsgedrag. :)
Lucasfilm heeft het zover ik weet. Ook Abbey Road heeft 5x een 802D staan. Daar hangen ook nog oude HTM1's aan het plafond. Weet niet of die ook vervangen zijn naar de HTM1D :P .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 60298 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 07:42:
[...]

[afbeelding]
Maar dies niet betaalbaar :P Trouwens wel vreemd dat die woofers bij die B&W redelijk ver weg zitten van de middentoner, ze lopen namelijk tot 350hz dus van een puntbron is allang al geen sprake meer.

[ Voor 22% gewijzigd door JT op 26-01-2005 11:47 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik val toch weer redelijk in herhaling, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een redelijke sub, die veel laag geeft tijdens films en muziek luisteren.
Te besteden budget is ongeveer 500 a 600 euro.

Nu zit ik te kijken bij Correct en zie 4 subs staan die mij wel aanspreken.
Nu is mijn vraag, welke zou jij kiezen en waarom?

B&W ASW-600 150W ACTIEF Zwart 499,00
Klipsch KSW-12 MkII ACTIEF 440W/30cm WOOFER Zwart 499,00
Klipsch RW-10 ACTIEF 400W/25-120Hz/25cm WOOFER Zwart 579,00
REL QUAKE 100W/23Hz-6dB/11 ltr Zwart 399,00
(of de QUAKE 2, maar weet niet wat die in prijs doet).

Komt op een Marantz SR-7400, met op dit moment niet echt noemenswaardige speakers.

Ik weet dat REL leuk spul maakt, maar het is en blijft een instapmodel, de Quake.
De beide Klipschjes heb ik leuke verhalen over gelezen, net als de B&W (welke het model mij ook zeer aanspreekt).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 26-01-2005 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom ga je ze niet alle 5 luisteren ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-02 16:38

Cheese_man

Waarom kiezen?

Anoniem: 41615 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 16:52:
Ik val toch weer redelijk in herhaling, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik ben op zoek naar een redelijke sub, die veel laag geeft tijdens films en muziek luisteren.
Te besteden budget is ongeveer 500 a 600 euro.

Nu zit ik te kijken bij Correct en zie 4 subs staan die mij wel aanspreken.
Nu is mijn vraag, welke zou jij kiezen en waarom?

B&W ASW-600 150W ACTIEF Zwart 499,00
Klipsch KSW-12 MkII ACTIEF 440W/30cm WOOFER Zwart 499,00
Klipsch RW-10 ACTIEF 400W/25-120Hz/25cm WOOFER Zwart 579,00
REL QUAKE 100W/23Hz-6dB/11 ltr Zwart 399,00
(of de QUAKE 2, maar weet niet wat die in prijs doet).

Komt op een Marantz SR-7400, met op dit moment niet echt noemenswaardige speakers.

Ik weet dat REL leuk spul maakt, maar het is en blijft een instapmodel, de Quake.
De beide Klipschjes heb ik leuke verhalen over gelezen, net als de B&W (welke het model mij ook zeer aanspreekt).
Bij tqs.nl hebben ze ook Dynaudio. Heb ik zelf monitors van (Audience 52). Die vond ik al mooi klinken. Er is net een instapper sub uitgekomen dit jaar....voor rond de 600. Misschien wat voor jou?

Misschien haal je meer plezier uit je set wanneer je betere speakers koopt....die produceren dan al een stukje meer laag waardoor tijdens het muziek luisteren een sub misschien niet nodig is. Voor films kan je dan af met een iets goedkopere sub wellicht.....

Maar gewoon alles luisteren....al is het moeilijk een sub in te schatten wanneer je niet je eigen speakers gebruikt tijdens het luisteren in de winkel....

reserveringshouder Tesla Model 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De audience 52se is bij stassen zelfs 500 euro, hebben ze me laatst verteld... Zijn echt hele mooie speakertjes... Staan voorlopig bij mij ook bovenaan de lijst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het ook vervelend om in herhaling te vallen, maar het heeft gewoon geen zin om daarover onze mening te vragen.

Het boeit alleen wat jij er van vindt, dat kom je te weten door ze te beluisteren. Ook voor subs geldt dit: Policy mbt het kopen van versterker en luidspreker vragen

Daarnaast is dit topic helemaal niet voor jouw kies onzekerheid. Dus het is ook nog eens offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 03:11

Entity

9000rpm

Sinds vandaag is eindelijk (4 jaar na aanschaf DD/DTS receiver) mijn home cinema compleet. Vandaag is namelijk mijn JBL SCS-178 5.1 speakerset gearriveerd. Vorige week heb ik de DVD speler aangeschaft.

De boel moet nog netjes weggewerkt worden en er komt nog een meubel voor de versterker enzo, maar technisch gezien is alles gereed:
Afbeeldingslocatie: http://misc.nfscars.com/denonjbl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://misc.nfscars.com/dvdjbl.jpg

Wat is het:
Denon AVR-1801 DD/DTS tuner/receiver (6x 70W output)
Denon DVD-700 DVD speler (vorige week aangeschaft, was uitloopmodel, kreeg fikse korting, laatste goudkleurige die ze hadden... Tegenwoordig is alles zwart of zilver)
JBL SCS-178 5.1 speakerset (6x 100W)

Voorheen had ik Mission M74 frontspeakers. Dit zijn op zich prachtige speakers, maar ik wilde iets compacters. Als surroundspeakers gebruikte ik oude Akai hifi speakers, niet echt super. Ik had geen sub en geen center. Inmiddels dus wel en ik heb geen spijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66668

richy t schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:42:
Zijn er nog geen tweakers met de mordaunt short genie? Persoonlijk vindt ik dit een hele mooie set om te zien en ze schijnen volgens de what hifi nog behoorlijk te klinken ook. Ik heb ze zelf ook beluisterd, maar dat was midden in de winkel dus daar had ik niet veel aan.
ik heb zelf de premiere set gehad. klonk redelijk. en die kregen ook goede recenties enzo. maar ik had op het gegeven moment 2 drivers naar de klote geholpen... dat was bummer...

toen was er iemand op zoek naar zo'n set en die had een zooi 902's en een 905c staan, en die wou hij voor nop ruilen. dat gedaan, en dat was meteen een geluidsbelevenis :) veel meer detail en vooral veeeel meer laag. met de 302tjes (premiere speakers) MOEST je de subwoofer aanhebben als je hem fatsoenlijk wou gebruiken. anders klonk het gewoon helemaal nergens naar. maar als je wil gaan slapen ofzo of gewoon achtergrond muziek nodig hebt, dan staat de audio zo zacht dat de sub zichzelf uitschakelt.... dus ik zou ook zeker even naar die genies luisteren zonder de sub. ik denk dat je dan je conclusie kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 21:19
even een vraagje waar ik geen nieuw topic voor ga openen.
ik heb hier vanalles op mn pioneer receiver aangesloten (vsx d512)
en het probleem is als volgt:

sony cdspeler cdp 395 analoog aangesloten (normale bas)
computer coax (normale bas)
radio van de receiver zelf (normale bas)
kenwood DP 703D optische (want dac is kapot) (xtreem veel bas)

ik kan me niet voorstellen dat de cdspeler zelf een digitale equeliser heeft zodat de bas extreem hard gaat, en ik kan me ook niet voorstellen dat de receiver de schuldige is want de computer zit immers ook digitaal aangesloten zonder extreem veel bas weer te geven.

iemand een idee wat hier de oorzaak van is of hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 24% gewijzigd door hilbren op 26-01-2005 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

RoamoR schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:57:
[...]

Waar zijn trouwens je fronts?
Vooralsnog op boekenplankjes, hoog aan de muur, ga ze nog op een betere manier plaatsen, maar mijn kamer is sowieso al niet ideaal ingedeeld, dus ik kan za toch niet perfect plaatsen helaas. Als ik op mezelf ga wonen (binnen een jaar of 2) wil ik alles wel zo goed mogelijk plaatsen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Sander Prinsen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:31:
Sinds vandaag is eindelijk (4 jaar na aanschaf DD/DTS receiver) mijn home cinema compleet. Vandaag is namelijk mijn JBL SCS-178 5.1 speakerset gearriveerd. Vorige week heb ik de DVD speler aangeschaft.

De boel moet nog netjes weggewerkt worden en er komt nog een meubel voor de versterker enzo, maar technisch gezien is alles gereed:
[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is het:
Denon DVD-700 DVD speler (vorige week aangeschaft, was uitloopmodel, kreeg fikse korting, laatste goudkleurige die ze hadden... Tegenwoordig is alles zwart of zilver)

Voorheen had ik Mission M74 frontspeakers. Dit zijn op zich prachtige speakers, maar ik wilde iets compacters. Als surroundspeakers gebruikte ik oude Akai hifi speakers, niet echt super. Ik had geen sub en geen center. Inmiddels dus wel en ik heb geen spijt :P
Mooie set :)
Bevalt ie? Ik heb die speakertjes nl in de winkel gehoord, en ik vond ze behoorlijk klinken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:54
Sander Prinsen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:31:

[afbeelding]
[afbeelding]

Wat is het:

Die goude dvd speler en versterker is cool 8)

Welke tv heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

@triple_A: Qua DVD en surroundgeluid bevalt hij vooralsnog goed, al heb ik ze nog niet uitgebreid kunnen testen. Qua CD muziek vond ik om eerlijk te zijn mijn Mission M74 mooier (voller geluid), maar absoluut niet slecht.

@truStie: Ik heb een JVC 55cm TV. Niets bijzonders, geen breedbeeld, maar wel fatsoenlijke beeldkwaliteit. Ooit komt er wel een breedbeeld (al dan niet TFT), maar voorlopig gaat dit prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:54
Dat is het punt, ik ben op zoek naar een 55cm tv :P Die van jou ziet er wel leuk uit, ik dacht al dat het die maat ongv. is, welk type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

JWO

deze week weer een upgrade gedaan :*)

cd speler van denon gekocht,
wat een verschil die cd speler met mijn ouwe sony DVD :9

fotootje:

Afbeeldingslocatie: http://img163.exs.cx/img163/7168/tunercd5vl.jpg

specs:
Denon DCD-1560 cdspeler
20bit dac 8x oversampling
10kg
variabele en fixed uitgang, optisch en coaxiaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111211

Sander Prinsen schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:13:
@triple_A: Qua DVD en surroundgeluid bevalt hij vooralsnog goed, al heb ik ze nog niet uitgebreid kunnen testen. Qua CD muziek vond ik om eerlijk te zijn mijn Mission M74 mooier (voller geluid), maar absoluut niet slecht.
Ja dat blijft het grote voordeel van een stel stevige zuilen, he? :9

De SCS178 wordt niet voor niets verkocht onder het kopje "home cinema speaker set" :)
JWO schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:17:
deze week weer een upgrade gedaan :*)

cd speler van denon gekocht,
wat een verschil die cd speler met mijn ouwe sony DVD :9

fotootje:

[afbeelding]

specs:
Denon DCD-1560 cdspeler
20bit dac 8x oversampling
10kg
variabele en fixed uitgang, optisch en coaxiaal
He, die CD speler heeft me pa ook! ;)
Idd een mooi ding.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 111211 op 26-01-2005 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-04 20:12
Zo, ik heb ook maar vast een begin gemaakt voor een home-cinema :P

Afbeeldingslocatie: http://img179.exs.cx/img179/6230/setklein8co.jpg
Van boven naar beneden:
- Philips DVP630/00 (DVD speler met DivX/XviD ondersteuning, met aangepaste firmware voor betere ondertitels bij DivX)
- Marantz SR-6300CH (ja, de Champagnekleurige uitvoering voor ultime integratie in de rest van de set ;) )
- Sansui AU-317 (dit oud beestje stuurt mijn sub nog erg goed aan, een voordeel is dat de eindversterker rechtstreeks aan te sturen is door een aansluiting aan de achterkant)

Afbeeldingslocatie: http://img179.exs.cx/img179/9076/subklein9uz.jpg
Wederom van boven naar beneden:
- Dual CS-630Q (voor af en toe een plaatje, moet dit ding maar eens verplaatsen. geeft af en toe nogal vreemde bijgeluiden door de trillingen van de sub)
- DIY sub gebaseerd op een 12" driver van Tesla (gaat niet extreem diep, klinkt lekker strak en gaat erg hard)

Afbeeldingslocatie: http://img195.exs.cx/img195/5468/tvklein1if.jpg
En last, but not least (of eigenlijk wel :P ), mijn TV. Een oude Telefunken SM-255 62cm TV. Deze doet het eigenlijk nog erg goed, dus wordt (als het goed is) voorlopig nog niet vervangen.

De rest van de set (speakers dus) show ik liever niet aangezien deze echt super slecht zijn. Die moeten nog ge-upgraded worden. Het begin is er alvast ;)

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2024
Niet echt slim om je versterker OP die pc te zetten...
Toevallig geen last van dataverlies op harde schijf enzo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dupje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Waarom zou je door een versterker op je pc last krijgen van dataverlies? :? Die zie ik niet helemaal? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115155

De voedingstransfo van de receiver kan redelijk grote elektromagnetische strooivelden hebben als hij veel vermogen moet leveren. Een hdd is dan wel magnetisch afgeschermd, maar het is toch niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity

Entity

9000rpm

Dupje schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:49:
[...]

Nog geen last van gehad, maar is ook maar een tijdelijke opstelling. ik zie bovendien niet in wat voor dataverlies zou moeten zorgen, er zitten geen grote magneten in een versterker naar mijn weten. Volgens mij genereert de gemiddelde CRT een groter magnetisch veld en die kun je er ook zonder problemen bovenop parkeren.

Ik ben op zoek naar een meubel voor het spul, of ik timmer zelf wat in elkaar binnenkort, dan verhuist de PC weer terug naar zijn oude stek linksonder in het bureau. Ik wilde de versterker niet op de grond hebben, vandaar de PC eronder.

@truStie: type is JVC AV-21BF11ENS, maar die is al een jaar of 2-3 oud, dus er zal al wel weer een nieuwer model zijn inmiddels.

@triple_A: ik wist vantevoren dat muziek erop achteruit zou gaan, dus vind het niet erg. Ik draai toch bijna geen CD's thuis, dus het systeem is vooral voor DVD geluid. Misschien koop ik er ooit nog wel een duo zuilen bij mocht ik echt veel CD's gaan draaien :P

[ Voor 20% gewijzigd door Entity op 26-01-2005 22:08 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.