Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.411 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:37
Het is denk niet ze echte PC, aangezien er ook nog een mooie Thermaltake kast staat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen maar even loeren naar een 2e hands REL Quake 2.
Ik kan toch niet wachten en zonder sub luisteren, dan later maar een keer weer vervangen, mocht de sub niet voldoende wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [TazZ]
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-06 15:06
Verwijderd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 22:04:
De voedingstransfo van de receiver kan redelijk grote elektromagnetische strooivelden hebben als hij veel vermogen moet leveren. Een hdd is dan wel magnetisch afgeschermd, maar het is toch niet echt ideaal.
Vaak komt deze straling niet veel verder dan de kap van de PC.

Denk overigens ook maar aan HDD recorders voor in het stereo-meubel (filmpjes opnemen enzo). Deze hebben ook een HDD en zijn er zelfs op gebouwd om in de stereoset op te nemen.

If it ain't broke, fix it till it is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Dat gezeik met magneten en hdd's is storender dan een elektromagnetische spoel. Er heeft tijdenlang een onafgeschermde diy subwoofer van 20 kilo naast m'n pc gestaan, de 3 schijven die erin zaten hebben nooit last gehad van data verlies.

En omdat ik misschien geluk heb gehad, neem nou zo'n standaard pc-speakertje. Magnetisch genoeg om een schaar mee op te tillen. Zit in 9 vd 10 kasten onder het hdd rack geklemt. Zijn er echt al miljoenen van verspreid. Het _boeit_ gewoon niet.

Ik had een klasgenoot die op alle fronten protesteerde om met magnetische schroevendraaiers te werken op de ict academie. Als je met een magnetische schroevendraaier in de kast ging schroeven raakte je hdd beschadigd.

Ik heb de dichtstbijzijnde Compaq met interne speaker gepakt. Zoiets als hier beneden. Kon op een aparte connector van de geluidskaart aangesloten worden zodat je voor simpele windows geluiden geen speakerset nodig hebt. Dell optiplexjes hebben het ook vaak. Met zo'n speakertje tilde ik 5 schroevendraaiers van em op. Beat that. Ik had hem gepwnt en hij schaamde zich.

In deze zit nog een redelijk kleine, hij zit onderaan de foto, op de zijkant van de pc, heee maar dat is naast de harddisk :)
Afbeeldingslocatie: http://image.furima.rakuten.co.jp/image/item/77/98/17587798-2.jpg

[ Voor 55% gewijzigd door Pixal op 26-01-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi had een vraag.

Modbreak:en wéér offtopic

Veel mensen hebben het over hun HTPC. ik vroeg me af met me eigen pc ook gewoon kon video bekijken via me projector?

Is het zo zwaar dan? ik bedoel het wordt toch gewoon verstuurd net als videokaart naar pc monitor? alleen op lagere Hz natuurlijk!

Vroeg me af want ze stuurde me een beetje op onzekerheid daar op htforum.nl O+

Dus jullie mening ken ik gewoon mijn pc gebruiken voor alles om mooi 16:9 film te kijken via een beamer?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:24
HTPC is niks anders dan een dedicated Home Theatre pc, met vaak nog wat leuke foefjes om te kunnen opnemen. Je kan prima een beamer aansluiten op een gewone PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Sjoewe schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:13:
HTPC is niks anders dan een dedicated Home Theatre pc, met vaak nog wat leuke foefjes om te kunnen opnemen. Je kan prima een beamer aansluiten op een gewone PC.
ja maar met de gasten van htforum moet je uitkijken he :)

niet zomaar een computer, een computer als htpc moet minstens het 8 voudige kosten anders kan het nooit goed zijn

videokaart met ingebouwde atoomchipset en 16,777,216 highdef HQ 32bits stekkers (voor elke kleur een aparte), en een gouden geluidskaart die zweeft in de computer omdat er geen trillingen door de kabels meegegeven mogen worden, dat soort dingen

maar ik geef ze wel een beetje gelijk hoor, toen ik een dvdtje bekeek op een ati 7000 met een s-video kabel, daarna datzelfde dvdtje bekeek in een redelijk eenvoudige standalone dvd speler via dezelfde kabel zag ik toch wel een heel duidelijk verschil, ik ben begonnen met htpc en een receiver en verder niks maar ik denk dat ik voor dvd's toch een aparte player ga halen ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

XanderH schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:09:Ik denk dat het dat dus is... wel vaag dat dit beter klinkt opzich :{
Nou ja, het is een goede mogelijkheid. Je zou het kunnen testen zoals ik zei door het laag op outputs A aan te sluiten en dan andersom.
Zoiets kan heel goed beter klinken. De ruimte waarin alles staat heeft een behoorlijke invloed hebben op het geluid, met name op het laag. Als jij in je ruimte een dikke bult hebt rond de 40Hz (meer dan 10dB is niet ongebruikelijk), kan het idd beter klinken als het laag een paar dB omlaag geschroeft wordt.

Om je een idee te geven, de ongecorrigeerde laag respons van mijn luidsprekers inroom gemeten:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/h.delau/Nieuwe_set_voor_Jag_deel_2/Smaart_screen_9.gif

Maar het is wel grappig om te bedenken, dat mocht het verhaal van verschil in gain kloppen, dat een paar dB verschil in level deze beschrijving opleverde :) :
XanderH schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:19:De lage tonen zijn dan veel minder opdringend, minder opvallend aanwezig, maar ze klinken wel veel gedetailleerder en ruimtelijker. Het hoog lijkt ook wat scherper te worden. Eigenlijk hoor ik zowel bij het laag als het hoog een positieve vooruitgang, maar ook de combinatie: Alles lijkt veel beter bij elkaar aan te sluiten.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pixal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:46:maar ik geef ze wel een beetje gelijk hoor, toen ik een dvdtje bekeek op een ati 7000 met een s-video kabel, daarna datzelfde dvdtje bekeek in een redelijk eenvoudige standalone dvd speler via dezelfde kabel zag ik toch wel een heel duidelijk verschil, ik ben begonnen met htpc en een receiver en verder niks maar ik denk dat ik voor dvd's toch een aparte player ga halen ooit
Ja, die kabel heeft er zoiezo niks mee te maken. En nogal logisch dat het er via die standalone speler er beter uit ziet: een tv out geeft echt superberoerde kwaliteit, daar hoef je geen fijnproever voor te zijn om dat te zien. Met een HTPC gebruik je natuurlijk ook niet de tv out, maar de vga of dvi output. En dan heb je echt geen superdure videokaart of geluidskaart nodig (en geen dure kabels!), alhoewel ze idd op htforum.nl het daar helemaal niet mee eens zullen zijn.
Met een htpc kan je bijvoorbeeld ook je projector op native panel resolutie aansturen en die CRT jongens ( ;) ) gebruiken het ook voor ingewikkelde video modes (resoluties met refreshrates die een veelvoud van PAL refresh zijn en dat soort grappen). Kortom, de htpc is dan de scaler en afhankelijk van je materiaal ook deinterlacer. En je kan er nog allemaal post processing op los laten.
Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 15:17:
[...]

Met een magisch verloopstekkertje :+
Ja, gewoon met een minijack naar speakerkabel verloopje. Hartstikke handig, heb er altijd een paar van liggen :+.
Exirion schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 22:54:Volgend stap is het bouwen van een nieuwe eindversterker. De mono-units (klasse-A mosfet versterkers) heb ik er al voor liggen. Daarvan komen er 6 stuks in: per front kanaal 2 versterkers (1 voor de woofer en 1 voor de middentoner+tweeter), 1 voor een center speaker die nog gebouwd gaat worden en eentje voor een eventuele toekomstige sub.
Ga je die fronts dan ook actief filteren of gewoon passief?

[ Voor 48% gewijzigd door Jag op 27-01-2005 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:46:
[...]

niet zomaar een computer, een computer als htpc moet minstens het 8 voudige kosten anders kan het nooit goed zijn

videokaart met ingebouwde atoomchipset en 16,777,216 highdef HQ 32bits stekkers (voor elke kleur een aparte), en een gouden geluidskaart die zweeft in de computer omdat er geen trillingen door de kabels meegegeven mogen worden, dat soort dingen

maar ik geef ze wel een beetje gelijk hoor, toen ik een dvdtje bekeek op een ati 7000 met een s-video kabel, daarna datzelfde dvdtje bekeek in een redelijk eenvoudige standalone dvd speler via dezelfde kabel zag ik toch wel een heel duidelijk verschil, ik ben begonnen met htpc en een receiver en verder niks maar ik denk dat ik voor dvd's toch een aparte player ga halen ooit
Ja die gasten zeiden dat me pc niet snel genoeg was etc bla bla bla ik dacht mzzllll zooitje cash in de pc en nog niet goed genoeg :? Moet ik de pc stelen van NASA ofzo om hier filmpie te kunnen draaien :?

Maar is er veel verschil tussen DVD speler en een Home PC?
Ik bedoel meer in opstelling Scherpte, Geluidssynchronatie en Beeldsynchronatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:20:
[...]

Ja die gasten zeiden dat me pc niet snel genoeg was etc bla bla bla ik dacht mzzllll zooitje cash in de pc en nog niet goed genoeg :? Moet ik de pc stelen van NASA ofzo om hier filmpie te kunnen draaien :?

Maar is er veel verschil tussen DVD speler en een Home PC?
Ik bedoel meer in opstelling Scherpte, Geluidssynchronatie en Beeldsynchronatie?
Wat wil je afspelen? Gewoon DVDs? Of High Def dingen? En wat komt eraan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Pixal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:46:
[...]

Maar nou noem je me ook een videokaart. Ik heb ervaring met de Ati 7000 en dat was flikkerend beeld en dat kreeg ik niet goed. Nu heb ik een Radeon 9500 en die geeft gewoon fatsoenlijk beeld, ik kan hem niet vergelijken met dvd-spelers enzo, maar het is een hele verbetering t.o.v. de 7000, die ik echt niemand zou aanraden...

[ Voor 16% gewijzigd door MightyMauz op 27-01-2005 09:03 ]

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:55:
Ga je die fronts dan ook actief filteren of gewoon passief?
Passief en actief. Nu is het een actief 3-weg systeem, maar ik snoep 2 versterkerunits van de fronts weg voor een center en eventuele sub. De bass-unit zal actief gescheiden worden van midden en hoog. Midden en hoog worden passief gescheiden na hun eindversterker.

Maar het staat allemaal nog niet helemaal vast. Ben aan het overwegen wat geluidstechnisch de beste oplossing is met een redelijk budget.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:54
hilbren schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 19:56:
even een vraagje waar ik geen nieuw topic voor ga openen.
ik heb hier vanalles op mn pioneer receiver aangesloten (vsx d512)
en het probleem is als volgt:

sony cdspeler cdp 395 analoog aangesloten (normale bas)
computer coax (normale bas)
radio van de receiver zelf (normale bas)
kenwood DP 703D optische (want dac is kapot) (xtreem veel bas)

ik kan me niet voorstellen dat de cdspeler zelf een digitale equeliser heeft zodat de bas extreem hard gaat, en ik kan me ook niet voorstellen dat de receiver de schuldige is want de computer zit immers ook digitaal aangesloten zonder extreem veel bas weer te geven.

iemand een idee wat hier de oorzaak van is of hoe ik dit kan oplossen?
ik quote mijzelf maar even...
weet echt niemand hier een antwoord op? anders dan moet ik een nieuw topic starten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Lord_Asswipe schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:00:
[...]

Maar nou noem je me ook een videokaart. Ik heb ervaring met de Ati 7000 en dat was flikkerend beeld en dat kreeg ik niet goed. Nu heb ik een Radeon 9500 en die geeft gewoon fatsoenlijk beeld, ik kan hem niet vergelijken met dvd-spelers enzo, maar het is een hele verbetering t.o.v. de 7000, die ik echt niemand zou aanraden...
nouja, misschien had je een maandagmorgen model, ik vind het echt een goede kwaliteit hoor, het is overigens de pci versie, in de hk staat een ontzettende budget pc.. ik geloof overigens dat het een 7500 pci is, vergeleken met een 9800 pro zag ik geen verschil maar die heb ik niet heel erg lang getest

echter, zodra de standalone dvd player eraan hing, dat was gewoon een te groot verschil om te zeggen dat een htpc voldoende is

ik was de eerste keer best onder de indruk van de 7500 daar niet van, geen strepen, geen geknipper erg goed contrast en erg scherp maar de dvd speler was toch gelikter

en het was al helemaal beter dan de toch al redelijk goede philips tv-out chip op de geforce 4 ti 4200

ik vraag me af of de tv-out van een matrox kaart echt de kwaliteit van de dvd speler haalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Pixal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:12:
ik was de eerste keer best onder de indruk van de 7500 daar niet van, geen strepen, geen geknipper erg goed contrast en erg scherp maar de dvd speler was toch gelikter

en het was al helemaal beter dan de toch al redelijk goede philips tv-out chip op de geforce 4 ti 4200

ik vraag me af of de tv-out van een matrox kaart echt de kwaliteit van de dvd speler haalt :?
Zeker met een ATI ben je gek als je geen VGA->SCART kabeltje maakt. Betere TV-out zul je niet vinden (RGB).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja.. wat jammer is dat je met zo'n RGB ding je resolutie op 50Hz @ 720x576 moet zetten, als ik SVHS gebruik, kan ik hem lekker op 1024x768 laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:38:
wat jammer is dat je met zo'n RGB ding je resolutie op 50Hz @ 720x576 moet zetten, als ik SVHS gebruik, kan ik hem lekker op 1024x768 laten staan
En jij denkt dat 1024x768 zin heeft? Een PAL TV heeft gewoon geen hogere resolutie dan die 720x576, en de zogenaamde 800x600 en 1024x768 worden gewoon gescaled dus je wint niks qua kwaliteit. Integendeel: als je PAL video afspeelt dan heb je de beste kwaliteit via RGB met 720x576 als resolutie. En Media Center ziet er in die resolutie ook puik uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Heel misschien zijn letters door de scaling iets mooier ge anti-aliassed, maar ik denk dat WMC dat zelf ook al wel doet (aangezien het op lage resolutie absoluut mooier wordt daarvan).s

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

JvS schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:43:
Heel misschien zijn letters door de scaling iets mooier ge anti-aliassed, maar ik denk dat WMC dat zelf ook al wel doet (aangezien het op lage resolutie absoluut mooier wordt daarvan).s
Media Center doet net als heel Windows XP aan anti-aliasing dus het ziet er in lage resolutie nog altijd beter uit dan wanneer je een hogere resolutie draait dan de TV aankan en er scaling wordt toegepast. Over de kwaliteit van videoweergave zullen we het maar niet eens hebben in het geval van scaling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Het probleem bij die resolutie en rgb over scart is een beetje dat ik dan niet lekker meer op mijn monitor kan werken. Overigens gebruik ik ook als het donker is een projector op het systeem, het gaat dus om de series, of overdag dingen die ik niet op projector hoef te volgen (lampen zijn duur). Ik heb geen zin om elke keer van resolutie enzo te veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 27-01-2005 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nou ja het is niet veel maargoed :D

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/famvanzanten/Muchu's%20kamer/Stereoset.JPG

2 X 200 watt + 1 center van 40 watt en 2 achter van ook ongeveer 40 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

En het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja is niet echt een grote tv. Mijn stereoset staat ook helemaal verkeerd opgesteld. Moet ik nog eens een keer veranderen. Dus mijn tv valt niet onder mijn home cinema hahaha. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Juist... Je luistert alleen naar films?

Volgens mij is het hoofddoel van een cinema juist het beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ik weet het moet hem nog eens een keer goed opstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 11:40:
[...]

En jij denkt dat 1024x768 zin heeft? Een PAL TV heeft gewoon geen hogere resolutie dan die 720x576, en de zogenaamde 800x600 en 1024x768 worden gewoon gescaled dus je wint niks qua kwaliteit. Integendeel: als je PAL video afspeelt dan heb je de beste kwaliteit via RGB met 720x576 als resolutie. En Media Center ziet er in die resolutie ook puik uit.
\

zeg ik dat het zin heeft ? ik bedoel maar dat je anders zo'n enorme startbalk hebt en je niet eens de displayproperties goed kan zien (in de zin van "te groot")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:31:
Juist... Je luistert alleen naar films?

Volgens mij is het hoofddoel van een cinema juist het beeld...
klinkt SACD of DVDaudio bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:51:
[...]

Erm, check die set is, ken je een midi set met ingebouwde DVDA of SACD speler en surround wat ook op SACD of DVDA werkt ? En dan uit die prijsklasse ? :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:50:
zeg ik dat het zin heeft ? ik bedoel maar dat je anders zo'n enorme startbalk hebt en je niet eens de displayproperties goed kan zien (in de zin van "te groot")
Op een dedicated HTPC systeem zoals ik heb staan draai je geen desktop maar laat je standaard Media Center opstarten. Het systeem draait 24/7 of je zet 'm in slaapmodus waarnee ie weer in Media Center komt. Het is in die zin gewoon te bedienen als een 'apparaat' ipv een windows computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, snap ik wel. Ik gebruik zelf meedio, en dat ziet er gewoo niet uit in die lage reso's
JT schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:52:
[...]

Erm, check die set is, ken je een midi set met ingebouwde DVDA of SACD speler en surround wat ook op SACD of DVDA werkt ? En dan uit die prijsklasse ? :+
ja :+

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2005 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:56:
mja, snap ik wel. Ik gebruik zelf meedio, en dat ziet er gewoo niet uit in die lage reso's
Kijk hier eens naar: http://mediaportal.sourceforge.net/

Een stuk beter IMO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:56:

[...]

ja :+
LINK !!!!!!!111oneone

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:13:

[afbeelding]

2 X 200 watt + 1 center van 40 watt en 2 achter van ook ongeveer 40 watt.
Ik heb al gelezen dat je je tv ergens anders hebt staan en dat het niet goed staat maar waarom sluit je een center aan als er niks onder staat. Zelfs je monitor staat er niet onder.

Het is compleet zinloos om aan te sluiten op deze manier, ja je hebt al gezegd het staat nog niet goed maar dit slaat alles, ik snap het niet :? Je kan die center toch op z'n minst verslepen en ergens leggen waar je tv of monitor ook staat.

T gaat er niet om dat de center midden tussen de speakers komt maar precies bij de tv zodat het een beetje lijkt of de stemmen niet uit je behang komen maar uit de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hilbren schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:49:
[...]

ik quote mijzelf maar even...
weet echt niemand hier een antwoord op? anders dan moet ik een nieuw topic starten :/
Hmmz, lijkt me toch dat er iets in die receiver niet goed zit. Want de speler wordt alleen als loopwerk gebruikt. Dus het lijkt mij dat er iets niet goed gaat bij de DAC in je receiver. Misschien één of ander instelling aanstaan die het geluid verneukt. Eén of andere DPL modus ofzo. En als je je cdspeler optisch aansluit, gebeurt het dan ook of als je de kenwood coaxiaal aansluit? Als het elke keer optreedt als het optisch is aangesloten is het duidelijk wat het probleem is. anders is er misschien meer kapot dan alleen de DAC van de kenwood, denk ik.

Ik ben geen techneut maar ik denk dat als je ff met de kabels gaat husselen dat je snel genoeg er achter komt waar het probleem zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:09

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Pixal schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:04:
[...]

Ik heb al gelezen dat je je tv ergens anders hebt staan en dat het niet goed staat maar waarom sluit je een center aan als er niks onder staat. Zelfs je monitor staat er niet onder.

Het is compleet zinloos om aan te sluiten op deze manier, ja je hebt al gezegd het staat nog niet goed maar dit slaat alles, ik snap het niet :? Je kan die center toch op z'n minst verslepen en ergens leggen waar je tv of monitor ook staat.

T gaat er niet om dat de center midden tussen de speakers komt maar precies bij de tv zodat het een beetje lijkt of de stemmen niet uit je behang komen maar uit de tv.
ik heb mn center ook midden tussen de 2 frontspeakers staan... omdat de tv links staat, de linkerfront box staat er linksboven... hoe raden jullie dan aan om t neer te zetten? ik zal later nog n compleet overzicht foto'tje maken... heb een paar delen geleden wat gepost...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Trasos schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:08:
[...]

Hmmz, lijkt me toch dat er iets in die receiver niet goed zit. Want de speler wordt alleen als loopwerk gebruikt. Dus het lijkt mij dat er iets niet goed gaat bij de DAC in je receiver. Misschien één of ander instelling aanstaan die het geluid verneukt. Eén of andere DPL modus ofzo. En als je je cdspeler optisch aansluit, gebeurt het dan ook of als je de kenwood coaxiaal aansluit? Als het elke keer optreedt als het optisch is aangesloten is het duidelijk wat het probleem is. anders is er misschien meer kapot dan alleen de DAC van de kenwood, denk ik.

Ik ben geen techneut maar ik denk dat als je ff met de kabels gaat husselen dat je snel genoeg er achter komt waar het probleem zich bevindt.
ja dat had ik zelf ook al bedacht, tis alleen jammer dat de kenwood alleen optisch aangesloten kan worden. en ook mn computer heeft alleen coax. en ik heb verder geen apparatuur die optische outputs heeft. dus dat kan ik ook niet testen. ik ga wel weer even graven in de menu's van mn pioneer ik zoeken in de menu's en maar niks vinden blijkt dat loudness aan staat, ik vraag me echt af waarom dat niet twee maanden eerder gezien heb :? :D het staat echt groot in beeld. |:( (sorry voor de vervuiling van dit topic)

[ Voor 10% gewijzigd door hilbren op 27-01-2005 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

BiG-GuY schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 13:57:
[...]

ik heb mn center ook midden tussen de 2 frontspeakers staan... omdat de tv links staat, de linkerfront box staat er linksboven... hoe raden jullie dan aan om t neer te zetten? ik zal later nog n compleet overzicht foto'tje maken... heb een paar delen geleden wat gepost...
gewoon, het liefst de linkerspeaker iets van 1.5 meter links van de tv op oorhoogte, dan de rechterspeaker op 1.5 meter rechts van de tv op oorhoogte en de center op dezelfde hoogte als de frontspeakers maar wel precies boven de tv

de center in ieder geval zo dicht mogelijk bij de tv, als je teveel gaat afwijken met de plaatsen van speakers zal het gewoon een stuk minder indrukwekkend klinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

ok, ik heb even wat foto's gemaakt, om te laten zien hoe het hier staat (het is wel met telefoon, dus niet al te bijstere kwaliteit...)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/1.jpg
van boven naar beneden:
TV: Philips 21PT5505-00 (21")
DVB-C: Panasonic TU-DC40RD [Multikabel Digitale Televisie]
VCR: Philips VR705

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/2.jpg
linksboven de tv (de rest zelfde als hierboven :)):
Left Front Speaker: KEF Q1 [8Ohm]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/3.jpg
Center Speaker: Samsung MM-B7(1 van de 2 boxjes :)) [4Ohm]
van boven naar beneden:
Yamada DVX-6600
Yamaha RX-V450

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/4.jpg
van boven naar beneden:
Yamada DVX-6600
Yamaha RX-V450

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/5.jpg
rechtsboven op de kast:
Right Front Speaker: KEF Q1[8Ohm]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/6.jpg
Left Surround Speaker: Sharp CD-C411H (1 van de 2 boxjes) [8Ohm]

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/v.budimirovic/tweakers/HT/7.jpg
Right Surround Speaker: Sharp CD-C411H (1 van de 2 boxjes) [8Ohm]

wat raden jullie aan om die center neer te zetten? op de tv zal niet gaan denk ik, want dan valt die eraf :) tenzij iemand een goede tip heeft :D? en is die dan niet te dichtbij de leftfront? zoals je kan zien, kan de tv ook niet even in het midden, want daar zit een kachel, die niet echt verplaatsbaar is :)... de center zou op dat hoekje rechts van de tv kunnen? is dat misschien beter?

[ Voor 11% gewijzigd door BiG-GuY op 27-01-2005 16:31 ]

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

BiG-GuY schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:14:
ok, ik heb even wat foto's gemaakt, om te laten zien hoe het hier staat (het is wel met telefoon, dus niet al te bijstere kwaliteit...)

[afbeelding]
van boven naar beneden:
TV: Philips 21PT5505-00 (21")
DVB-C: Panasonic TU-DC40RD [Multikabel Digitale Televisie]
VCR: Philips VR705

[afbeelding]
linksboven de tv (de rest zelfde als hierboven :)):
Left Front Speaker: KEF Q1 [8Ohm]

[afbeelding]
Center Speaker: Samsung MM-B7(1 van de 2 boxjes :)) [4Ohm]
van boven naar beneden:
Yamada DVX-6600
Yamaha RX-V450

[afbeelding]
van boven naar beneden:
Yamada DVX-6600
Yamaha RX-V450

[afbeelding]
rechtsboven op de kast:
Right Front Speaker: KEF Q1[8Ohm]

[afbeelding]
Left Surround Speaker: Sharp CD-C411H (1 van de 2 boxjes) [8Ohm]

[afbeelding]
Right Surround Speaker: Sharp CD-C411H (1 van de 2 boxjes) [8Ohm]

wat raden jullie aan om die center neer te zetten? op de tv zal niet gaan denk ik, want dan valt die eraf :) tenzij iemand een goede tip heeft :D? en is die dan niet te dichtbij de leftfront? zoals je kan zien, kan de tv ook niet even in het midden, want daar zit een kachel, die niet echt verplaatsbaar is :)...
Ik dacht even de huiskamer van m'n oma te zien. Wat heb je een zooi frutsels hangen/liggen/staan. Ik zou die hele kamer gewoon eens leeghalen en een fatsoenlijke indeling maken zonder overal troep waar je geen kant mee op kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:51:
[...]

Jazeker... Evenals de naam van dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:13:

afbeelding

2x200 watt + 1 center van 40 watt en 2 achter van ook ongeveer 40 watt.
Eej heb precies dezelfde. ;)
Maareh doet die van jouw ook zo brommen als je hem in Multi channel geschakeld hebt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:17:
[...]

Ik dacht even de huiskamer van m'n oma te zien. Wat heb je een zooi frutsels hangen/liggen/staan. Ik zou die hele kamer gewoon eens leeghalen en een fatsoenlijke indeling maken zonder overal troep waar je geen kant mee op kunt.
Wilde het net zeggen, eerst een fatsoenlijke ruimte O-) , tenzij je dit het einde vindt. De indeling is daardoor ook niet echt je van het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:20:
[...]

Wilde het net zeggen, eerst een fatsoenlijke ruimte O-) , tenzij je dit het einde vindt. De indeling is daardoor ook niet echt je van het.
sorry, ik woon nog thuis :)... dus ik heb niet veel te bepalen wat er wel en wat er niet op de muren komt...(ik vind het ook gezelliger uitzien zo, ik houd niet zo van kale muren) en die tv is gewoon niet op een andere plek neer te zetten... dus als iemand tips heeft? behalve de hele kamer opnieuw inrichten?...

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 22:37
Jag schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 00:55:
[...]
Nou ja, het is een goede mogelijkheid. Je zou het kunnen testen zoals ik zei door het laag op outputs A aan te sluiten en dan andersom.
Zoiets kan heel goed beter klinken. De ruimte waarin alles staat heeft een behoorlijke invloed hebben op het geluid, met name op het laag. Als jij in je ruimte een dikke bult hebt rond de 40Hz (meer dan 10dB is niet ongebruikelijk), kan het idd beter klinken als het laag een paar dB omlaag geschroeft wordt.

Om je een idee te geven, de ongecorrigeerde laag respons van mijn luidsprekers inroom gemeten:
[afbeelding]

Maar het is wel grappig om te bedenken, dat mocht het verhaal van verschil in gain kloppen, dat een paar dB verschil in level deze beschrijving opleverde :) :
Jep en dit is het dus... alleen, ik krijg met tonecorrection niet hetzelfde effect vreemd genoeg (luidsprekers op 1 aansluiting aangesloten dus). Ik ga er nog eens wat mee spelen )

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb al wat langer mijn Q90s maar nu wilde ik ze ff laten zien...

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT1.jpg
Hier zonder front

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT2.jpg
Met front

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT3.jpg
mn rears, ik heb uitgevonden dat de NAD's ook KEF units gebruiken, en ze matchen ook goed bij elkaar

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT4.jpg
idem, maar dan met doek, het lijkt alsof hij scheef staat, en dat staat hij ook (niet zo erg alsop de foto): die debiele stands van de ikea houden mn rears niet. Binnenkost komen daar wel andere stands voor, maar noodzakelijk is het niet.

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT5.jpg
en hier nog een totaalshotje van wat ik nu heb

Specs (alle app. is van JVC)
TV: AV-s280ET
(ik had eerst een breedbeeld, maar deze is veel scherper (alleen over SVHS), ookal is hij minstens 6/7 jaar ouder. Verder is het geluid veel beter, ik doe wel alles via mn receiver maar binnenkort komt mijn Onkyo THXreceiver met preouts en dan gebruik ik mijn TV als center. Verder vind ik 4:3 ook prettiger om naar te kijken)

VCR: HR-s9500
AMP: RX-888 (dts, etc)
CD: XL-Z132
MD/CD combideck: XU-301BK

speakers:
NAD 801 rears
KEF Q90 fronts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:19:
[...]

Jazeker... Evenals de naam van dit topic...
mja.. hier mag je ook alleen je stereoset posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stereoset oke, maar zonder beeld vind ik het persoonlijk wel erg ver van het doel van het topic afstaan...
Kunen we geen verplichting invoeren voor "beeld + geluid"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:48:
Stereoset oke, maar zonder beeld vind ik het persoonlijk wel erg ver van het doel van het topic afstaan...
Kunen we geen verplichting invoeren voor "beeld + geluid"?
Dit vind ik wat onzin, ik vind een mooie stereo zet even mooi als een mooie surround set dus gewoon beide posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat zeg ik ook niet... Ik vind het alleen geen home cinema zonder beeld erbij...
Dat je nou je 8cm portable tv met oordopjes showt vind ik dan nog meer aansluiten op het topic dan een losse stereoset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een STEREO set is toch ook geen home cinema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Als je thuis films kijkt op een televisie met een stereoset ernaast is het duidelijk wel een home cinema...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:51:
[...]

Dit vind ik wat onzin, ik vind een mooie stereo zet even mooi als een mooie surround set dus gewoon beide posten!
Pfieuw, anders had ik bijna alle moeite voor m`n "mooie" stereoset voor niks gedaan. :+

GVD! Waar blijven die k*tstands! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:00:
Als je thuis films kijkt op een televisie met een stereoset ernaast is het duidelijk wel een home cinema...
dus een home cinema receiver kan evengoed stereo als 5.1/6.1/7.1 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:10:
[...]

dus een home cinema receiver kan evengoed stereo als 5.1/6.1/7.1 zijn?
lekker relevant...
Home cinema = thuisbioscoop... In mijn ogen elke apparatuur die iemand thuis in staat stelt een film te kijken...
De definitie van een home cinema receiver heeft daar niet zoveel mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Dames, dames...

Ga dit lekker op ICQ uitvechten ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag

Jag

Exirion schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:38:
[...]

Passief en actief. Nu is het een actief 3-weg systeem, maar ik snoep 2 versterkerunits van de fronts weg voor een center en eventuele sub. De bass-unit zal actief gescheiden worden van midden en hoog. Midden en hoog worden passief gescheiden na hun eindversterker.
En dat doe je uit budgettechnische overwegingen? Op zich wel zonde om een volledig actief triamped systeem te "downgraden" naar biamped gedeeltelijk passief.
XanderH schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 16:42:
[...]

Jep en dit is het dus... alleen, ik krijg met tonecorrection niet hetzelfde effect vreemd genoeg (luidsprekers op 1 aansluiting aangesloten dus). Ik ga er nog eens wat mee spelen )
Nee, de "toonregeling" is eigenlijk een shelving EQ. Doet zeg maar dit:

-------\_______

Of andersom, het ligt er maar aan of je verzwakt of versterkt. Aan de frequentie waar dat "knikpunt" valt, ligt ongeveer rond de 100Hz, of nog lager. Terwijl als je het laag in zijn totaliteit verzwakt, dan wordt alles onder het crossover punt tussen woofer(s) en (midentoner +)tweeter verzwakt.En dat crossoverpunt ligt, afhankelijk van of je een 2 of 3weg systeem hebt, zo respectievelijk rond de 300Hz of 2KHz. Kortom: dat is wel wat anders dan wat je doet met die toonregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zou ik best willen, maar ik denk dat het best relevant is voor het topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jag schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:16:
En dat doe je uit budgettechnische overwegingen? Op zich wel zonde om een volledig actief triamped systeem te "downgraden" naar biamped gedeeltelijk passief.
Een issue is dat de FETs in die versterkerunits niet meer te krijgen zijn. Wellicht zijn er modellen te vinden die qua specs compatible zijn, maar dat weet ik nog niet. Ik heb in totaal 8 van die units, en 2 daarvan zou ik voor center en sub willen reserveren.

Een andere optie is om het ontwerp aan te passen en 2 nieuwe units te maken op basis van andere FETs. Dan kunnen die voor center en sub gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:15:
[...]

lekker relevant...
Home cinema = thuisbioscoop... In mijn ogen elke apparatuur die iemand thuis in staat stelt een film te kijken...
De definitie van een home cinema receiver heeft daar niet zoveel mee te maken...
inderdaad, een thuisbioscoop. ik heb daar altijd een idee bij dat het meerkanaals is, anders is de lol van een bioscoop er snel vanaf imo. buiten dat ze natuurlijk een goed beeld hebben

ik denk dat het er juist wel mee te maken heeft, een homecinema receiver is gewoon een multikanaals versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Jongens, laat dat offtopic geleuter ff achterwege willen jullie? Alle audio-sets zijn gewoon welkom, zowel de Logitech Z530 + plasmascherm als het andere uiterste, een stereoset zonder beeld... Het lijkt me niet nodig om daar aparte topics voor te openen.

Er is op GoT een speciaal forum waar je dit soort voorstellen kwijt kan, dat heet Lieve Adjes, daar kan je naar hartelust deze meta-discussie voortzetten :). Alle berichten hieronder die offtopic zijn, haal ik gewoon weg...

[ Voor 32% gewijzigd door JvS op 27-01-2005 18:02 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiesum
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-08 20:33
Ik heb even een vraag waar ik na zoeken op het forum nog geen antwoord op heb gevonden. Ik heb sinds een paar dagen de Yamaha RX-V450 en de Canton Movie CD-1 set. Ik ben heel tevreden alleen snap ik een instelling niet.

De nominale impedantie van de boxen staat beschreven als 4...8 Ohm.

De receiver is in te stellen op of: front 4 Ohm of hoger en andere boxen 6 Ohm of hoger
of: front 8 Ohm of hoger en andere boxen 8 Ohm of hoger

Hoe kan ik de receiver nu het best instellen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tiesum schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 17:53:
Ik heb even een vraag waar ik na zoeken op het forum nog geen antwoord op heb gevonden. Ik heb sinds een paar dagen de Yamaha RX-V450 en de Canton Movie CD-1 set. Ik ben heel tevreden alleen snap ik een instelling niet.

De nominale impedantie van de boxen staat beschreven als 4...8 Ohm.

De receiver is in te stellen op of: front 4 Ohm of hoger en andere boxen 6 Ohm of hoger
of: front 8 Ohm of hoger en andere boxen 8 Ohm of hoger

Hoe kan ik de receiver nu het best instellen?

Alvast bedankt!
En waarom vraag je dat in dit topic dan? Dit wordt echt mega-vaak gevraagd dus dat je daar met de search niet uitkomt kan ik moeilijk geloven. Maargoed, laagste impedantie van je speakers is 4 ohm, zet je receiver daar dan ook op.

Dit is evengoed storend als discussies over de topictitel. Die is er gewoon uit nostalgische overwegingen en die houden we dus ook zo. Iedereen weet inmiddels wel dat stereo en andere set's ook welkom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 18:03:
[...]Iedereen weet inmiddels wel dat stereo en andere set's ook welkom zijn.
:Y) Hoe meer foto's hoe meer vreugd :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Gemineye op 27-01-2005 18:57 . Reden: typo ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, vandaag wezen luisteren naar een sub van Mordaunt Short.
Ben ook maar meteen tot aankoop over gegaan, fijne sub.

(MS 309)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MightyMauz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06-2024

MightyMauz

Team Green

Ik ben ook van plan mijn eigen kleine home cinema te maken, maar nou heb ik een probleem: de kamer is nogal klein, namelijk 2 bij 4 meter. Hij is wel helemaal beschikbaar. Ik wil de frontspeakers in de hoek plaatsen, maar normaal gesproken is dat geen goed idee, omdat er dan bonkerig geluid vanaf komt. Is het op te lossen door bijvoorbeeld planten tussen de box en de muur te plaatsen?

Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planten zullen als diffusors functioneren voor het hoge tonen bereik. Als je het laag wil aanpakken in een kamer heb je daar ruimte voor nodig in de vorm van helmholz ruimtes of basetraps. Als je last hebt van teveel laag kun je bv de baspoorten dichtstoppen of het laag wat terugdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 20:17:
Zo, vandaag wezen luisteren naar een sub van Mordaunt Short.
Ben ook maar meteen tot aankoop over gegaan, fijne sub.

(MS 309)
Afbeeldingslocatie: http://www.avland.co.uk/ms/ms309/309.jpg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Hopelijk kan ik eind volgende week ook eens meedoen met al dat geweld hier...
Dan komt mijn Vidikron TGS terug van reparatie :)

Afbeeldingslocatie: http://webspace.t-systems.at/schoeller/vidikron_tgs.jpg

En dit voor de audio:
Afbeeldingslocatie: http://www.hifi-zm.ch/fotos/A9711.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.tnt-audio.com/jpg/ti600_1.jpg
Onkyo Integra A9711 & JBL TI600's

Hopelijk homemade foto's aankomende week dus :)

[ Voor 35% gewijzigd door zion op 28-01-2005 12:40 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct, alleen baal er van dat hij niet zwart verkrijgbaar is.
Zit er echt aan te denken om straks met een beetje weer de versterker en de driver eruit te draaien en hem zwart te spuiten. Of me er gewoon niet aan ergeren en een keertje een zwarte andere sub te kopen.

Ga toch de komende paar jaar nog leukere speakers aanschaffen.. Alleen heeft het niet zulk haast meer, daar ik nu gewoon fijn film kan kijken..
Gewoon ergens tegen aan lopen, bijbetalen en je oude weer verkopen..
En zo steeds beter aanschaffen ;)

*it`s a going process* :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

ik heb zojuist mijn tijdelijke zwarte denon AVR3802 verkocht, en ik heb bij een duitse leverancier (=wat goedkoper) een nieuwe zilverkleurige Denon AVR 2105 besteld! Die vind ik beduidend mooier dan mijn oude 3802! Het spijt mij dat ik daar nooit foto's van gepost heb, maar IK BELOOF dat van deze volgende receiver ECHT foto's gaan komen..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, ik ben juist van zilver naar zwart gegaan, is naar mijn mening tijdlozer en ik vind het wat "stijlvoller", maar dat is mijn smaak. ;)

Ben nu overigens verliefd op de B&W DM 604 S3, gister geluisterd, lekker muziekje kwam eruit ;)

(misschien maar een volgend project, om rustig naar toe te sparen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Laatst online: 17:23

sphere

Debian abuser

Gemineye schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:23:
ik heb zojuist mijn tijdelijke zwarte denon AVR3802 verkocht, en ik heb bij een duitse leverancier (=wat goedkoper) een nieuwe zilverkleurige Denon AVR 2105 besteld! Die vind ik beduidend mooier dan mijn oude 3802! Het spijt mij dat ik daar nooit foto's van gepost heb, maar IK BELOOF dat van deze volgende receiver ECHT foto's gaan komen..
Is AVR-3802->AVR-2105 niet eigenlijk meer een downgrade? Of wilde je per se 7.1?

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:50:
Mjah, ik ben juist van zilver naar zwart gegaan, is naar mijn mening tijdlozer en ik vind het wat "stijlvoller", maar dat is mijn smaak. ;)
Ik ben van zilver naar NAD-zwart/grijs gegaan. Omdat ik zwart daarbij niet vind staan kies ik voor m'n eigen eindversterker voor een geborsteld aluminium front ipv zwart geanodiseerd front. Je kunt beter dingen bij elkaar zetten die flink contrast met elkaar hebben dan dat je dingen bij elkaar zat die net te weinig matchen :)

Maar verder gaat het toch vooral om het geluid lijkt me zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah, inderdaad, ben toch wel voor de prestaties gevallen bij mijn receiver :)
(en de prijs heeft me ook redelijk over de streep getrokken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:02
- dit topic is niet een 'dump je vraag hier' topic -

[ Voor 90% gewijzigd door JvS op 28-01-2005 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

sphere schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:30:
[...]

Is AVR-3802->AVR-2105 niet eigenlijk meer een downgrade? Of wilde je per se 7.1?
Qua klank zijn ze wel vergelijkbaar vond ik, alleen qua vermogen is de 2105 minder, maar er komen toch vincent sp996 eindversterkers op te staan ter ondersteuning. Komt bij dat de 3802 niet zo netjes meer was, en ik zo geen geschikte zilverkleurige receiver tweedehands kon vinden. Ik had de 2105 kort geleden al geluisterd ergens en ben toen al gevallen voor zn design..
Dus de 3802 is nu verkocht, en volgende week arriveert de 2105 als het goed is! Ik heb hier voor de liefhebber tevens nog een hele mooie onkyo staan (zie sig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Laat maar zitten heb het zelf al opgelost...

[ Voor 125% gewijzigd door Road-runner83 op 28-01-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord asswipe> ik zou als ik jou was dan eens luisteren naar de jmlab 714 s speakers, die heb ik zelf ook en door het zeer strakke laag is het absoluut niet erg om deze speakers in de hoek te hebben (uit elkaar en van de muur af is wel iets mooier, maar het verschil is veel kleiner dan bij andere speakers). Doe er nog een beetje warme receiver bij en je hebt een mooi begin van een setje.

Ik vind persoonlijk trouwens titanium mooier dan zilver (te licht en blinkend) en zwart (elk vlekje te zien en gewoon minder mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Ik vind persoonlijk trouwens titanium mooier dan zilver (te licht en blinkend) en zwart (elk vlekje te zien en gewoon minder mooi)
Ik vind titanium op zich vaak wel mooi, maar de receivers die in titanium leverbaar zijn vind ik dan vaak weer niet mooi. Zwart vind ik er vaak ouder uitzien dan het eigenlijk is, en bovendien ook erg besmettelijk. Zilver vind ik gewoon wat meer kwaliteit uitstralen..

Ach, het is allemaal een kwestie van smaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Ik hou het bij zwart, want dan kan ik makkelijker componenten van andere merken erbij gebruiken. Anders krijg je allemaal van die kleurverschillen en dat is ook geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zwart is wel erg qua vuil ja, stof zie je meteen zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 21:33:
Zwart is wel erg qua vuil ja, stof zie je meteen zitten :)
Hoe kom je daar nou bij O-)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50542/full.jpg
[/ranzige-flits-pic]

Ik heb hier zelf ook alles zwart. Ik vind het gewoon mooier eigenlijk, vind het wel jammer dat steeds meer producten niet meer in het zwart te leveren zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat het hier ging om home cinema...niet Head & Shoulders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik vind zwart toch ook het mooiste, zwart is veel tijdlozer IMHO. Op de een of andere manier ziet een zilveren er vaak eerder oud uit, helemaal als veel van de knoppen van plastic zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 15:50:

Ben nu overigens verliefd op de B&W DM 604 S3, gister geluisterd, lekker muziekje kwam eruit ;)

(misschien maar een volgend project, om rustig naar toe te sparen)
Vraag je vooral niet af wat de meerwaarde van de andere B&W luidsprekers is :X .

Ik vind zwart ook wel een stuk prettiger. Het is overal in te plaatsen en merken combineren veel makkelijker :) . Ook is het niet zo flashy en is het veel stijlvoller, in veel gevallen. Het heeft een vorm van discreetheid :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ik hoop dat het niet al te offtopic is, zoniet beuk dan maar weg :)

Ik heb nog wel een vraagje namelijk. Over een paar weken ga ik met een aantal vrienden een 'De wondere wereld van Boudewijn Buch-middag houden' 6 DVD's met docu's etc.
Nu dacht ik het is eigenlijk wel leuk om daar voor een beamer te regelen, aangezien er nogal wat mensen komen. Dat is wel gedaan, maar een projectie scherm is er niet bij. De muur werkt ook niet al te best (kapot/structuurbehang :X) Wat kan je het best gebruiken om een elcheapo doek te maken? In principe hoeft het maar één dagje mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ultra |3373 5000 watt speakers:
Klik

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Sjoewe schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 00:54:
Ik hoop dat het niet al te offtopic is, zoniet beuk dan maar weg :)

Ik heb nog wel een vraagje namelijk. Over een paar weken ga ik met een aantal vrienden een 'De wondere wereld van Boudewijn Buch-middag houden' 6 DVD's met docu's etc.
Nu dacht ik het is eigenlijk wel leuk om daar voor een beamer te regelen, aangezien er nogal wat mensen komen. Dat is wel gedaan, maar een projectie scherm is er niet bij. De muur werkt ook niet al te best (kapot/structuurbehang :X) Wat kan je het best gebruiken om een elcheapo doek te maken? In principe hoeft het maar één dagje mee. :)
Span een schoon tweepersoons laken op je muur. Werkt prima als tijdelijke oplossing. :)
JT schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:12:
Ultra |3373 5000 watt speakers:
Klik
Ik wens 'm veel succes met het verkopen van die dingen. :D
Geen foto's, geen specs, niks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Over de kwestie zwart of zilver ben ik van mening dat zilver nu wel een beetje uit begint te raken op een heleboel fronten. Maar toch denk ik dat het gewoon ligt aan hoe je het fabriceert. Goedkoop plastic is gewoon meestal niet zo mooi, of het nu zwart of zilver is, maar bij een mooie aluminium kast ofzo kunnen beide mooi zijn vind ik. Maar je moet wel een beetje contrast hebben, dus allemaal zilveren apparaten in een zilver meubel vind ik gewoon ranzig, evenals mensen die bijna alles licht in huis hebben en dan ook nog lichte speakers en zilveren apparatuur en t.v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Mijn voorkeur gaat toch echt naar Champagne.....Goud van Denon vind ik niet mooi....dat gaat me weer iets TE maar van Marantz dat vind ik echt een prachtig kleurtje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
zimbab schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:36:
Over de kwestie zwart of zilver ben ik van mening dat zilver nu wel een beetje uit begint te raken op een heleboel fronten. Maar toch denk ik dat het gewoon ligt aan hoe je het fabriceert.
Zilver begint uit te raken? Ik krijg juist de tegenovergestelde indruk.

Mijn broer is nog niet zo lang geleden vrij lang op zoek geweest naar een zwarte VCR... en sowieso over het algemeen, van heel veel merken die alles in zwart en zilver (of goud ofzo er nog bij) uitbrachten zijn alleen nog maar zilveren varianten te verkopen van bepaalde modellen... krijg juist het idee dat zwart begint uit te raken :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
XanderH schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:55:
[...]

Mijn broer is nog niet zo lang geleden vrij lang op zoek geweest naar een zwarte VCR... en sowieso over het algemeen, van heel veel merken die alles in zwart en zilver (of goud ofzo er nog bij) uitbrachten zijn alleen nog maar zilveren varianten te verkopen van bepaalde modellen... krijg juist het idee dat zwart begint uit te raken :'(
Klopt, zwart is uit de tijd (en maar goed ook eigenlijk).
Ik heb nu een zwart toestel en een grijs (geen zilver). Het grijs is gewoon veel mooier, het ziet er niet altijd vuil en bestoft uit zoals zwarte apparaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

XanderH schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:55:
[...]

Laat ik het zo zeggen.....de hype van zilver is alweer over de top heen. Er is een tijdje geweest dat iedereen zilveren apparaten moest hebben......nu komen de donkere kleuren weer een beetje als de chique kleuren naar voren.....vooropgesteld dat het niet goedkoop aandoend plastic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:56:
[...]

Klopt, zwart is uit de tijd (en maar goed ook eigenlijk).
Ik heb nu een zwart toestel en een grijs (geen zilver). Het grijs is gewoon veel mooier, het ziet er niet altijd vuil en bestoft uit zoals zwarte apparaten :)
IMO maakt de kleur niet uit voor het aantal stofdeeltjes. Of je het ziet is weer een ander verhaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er beginnen zelfs weer fabrikanten zwarte tv`s te produceren, zilver is binnenkort weer passé. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
Zo het eerste deel van mijn eigen home cinema set is binnen :+

Afbeeldingslocatie: http://img196.exs.cx/img196/9454/mijntv7gz.jpg

Een JVC AV21KT1S, een 55CM tv.

Ding voldoet prima op mijn kamer(tje) en valt nog vrij groot uit hier ook zelfs :P

Stond voor 199 bij de Block Electronics (229 voor dezelfde bij de media markt :X ) Dus kheb hem maar gelijk meegenomen :P

Eerste wat nu op de planning staat is een leuk dvd spelertje, en daarna een leuk simpel 5.1 setje, niet overdreven duur maar gewoon leuk.

TV meubel zou ook wel handig zijn B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaguarxj16
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:44
offtopic: Lekker forza demo aan het spelen??

ontopic, mooi tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

diabyte schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:24:
Zo het eerste deel van mijn eigen home cinema set is binnen :+

[afbeelding]

Een JVC AV21KT1S, een 55CM tv.

Ding voldoet prima op mijn kamer(tje) en valt nog vrij groot uit hier ook zelfs :P

Stond voor 199 bij de Block Electronics (229 voor dezelfde bij de media markt :X ) Dus kheb hem maar gelijk meegenomen :P

Eerste wat nu op de planning staat is een leuk dvd spelertje, en daarna een leuk simpel 5.1 setje, niet overdreven duur maar gewoon leuk.

TV meubel zou ook wel handig zijn B)
Voor dezelfde prijs heb je een volledig vlakke Samsung PLANO 55cm waar ik zelf nog 349 voor betaald heb 2,5 jaar geleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diabyte
jaguarxj16 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 16:51:
offtopic: Lekker forza demo aan het spelen??

ontopic, mooi tv!
Jup ;) Best wennen maar toch :P

@Exirion: Die ben ik dan niet tegengekomen waarschijnlijk, of misschien wel. Ik heb wel een paar platte tv's gezien maar vond ze nou niet allemaal even mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 17:07:
[...]

Voor dezelfde prijs heb je een volledig vlakke Samsung PLANO 55cm waar ik zelf nog 349 voor betaald heb 2,5 jaar geleden...
Ja idd echt een brakke tv, heb hem dat ding voor 300 euro gekocht, zit geen S video op. Er is veel raster bij PAL bij NTSC heb ik daar geen last van. En als je hem uitzet maakt ie een klote piep
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.