Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 21.410 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas net dit home-cinema threadje ontdekt (deeltje 15), en als ik er zo doorheen scroll valt het me op dat er alleen gepatserd wordt met dure, gekochte onderdelen. Dat valt me toch een beetje tegen van een tweakers-forum. Ik ben nu zelf aan m'n ultieme home-cinema set aan het klussen, met als eisen een absoluut minimaal budget en maximale prestaties. Het duurt nog wel een maandje of wat voordat het af is, maar het wordt echt heel vet.

Hier alvast wat tips voor handige tweakers met weinig geld:

- versterkers (5.1 geluid): 2 x 2e hands stereo bij kringloop of marktplaats + voor de subwoofer en center een autoversterker van 500-1000W aan een drietal in seriegeschakelde computervoedingen. Voor de echte armen onder ons kan je ook zo'n grijs 200W autoversterkertje kopen bij de Kijkshop voor +/- 19 euro. Dan heb je ook maar 1 computervoeding nodig per versterker.
- surroundspeakers: de zwarte autospeakers bij de Gamma die ze in de zomer verkopen voor +/- 22 euro per 2. Voor dat geld klinken ze echt super tot zo'n 60hz.
- subwoofer: koop de meest vette, losse subwoofer bij de dichtsbijzijnde carstereo handel, en maak er zelf de ideale kast voor van 18 of 22mm mdf van de Gamma. Met plenty of power kan je dan de basreflex weglaten voor een zo natuurlijk mogelijk frequentiebreik. Nog goedkoper: zo'n rode baspijp van de kijkshop voor 45 euro. (volgens specificaties 440W; klinkt heel aardig tot zo'n 200W).
- computer: standaard pc met liefst Radeon kaartje voor scherp beeld, wegwerken in een kast o.i.d. om het stofzuigergeluid te dempen.

En dan last but not least voor de meest overweldigende bioscoopervaring:

- doe-het-zelf beamer op xga-resolutie (1024) voor +/- 200 euro!!:
http://www.tomshardware.com/howto/20041113/index.html

Op deze manier kan ook de arme student thuis van z'n zuurverdiende vrije tijd genieten, en houdt ie zelfs nog wat studiefinanciering over om af en toe uit te gaan 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 09:50:
Ik heb pas net dit home-cinema threadje ontdekt (deeltje 15), en als ik er zo doorheen scroll valt het me op dat er alleen gepatserd wordt met dure, gekochte onderdelen. Dat valt me toch een beetje tegen van een tweakers-forum. Ik ben nu zelf aan m'n ultieme home-cinema set aan het klussen, met als eisen een absoluut minimaal budget en maximale prestaties. Het duurt nog wel een maandje of wat voordat het af is, maar het wordt echt heel vet.

- versterkers (5.1 geluid): 2 x 2e hands stereo bij kringloop of marktplaats + voor de subwoofer en center een autoversterker van 500-1000W aan een drietal in seriegeschakelde computervoedingen. Voor de echte armen onder ons kan je ook zo'n grijs 200W autoversterkertje kopen bij de Kijkshop voor +/- 19 euro. Dan heb je ook maar 1 computervoeding nodig per versterker.
- surroundspeakers: de zwarte autospeakers bij de Gamma die ze in de zomer verkopen voor +/- 22 euro per 2. Voor dat geld klinken ze echt super tot zo'n 60hz.
- subwoofer: koop de meest vette, losse subwoofer bij de dichtsbijzijnde carstereo handel, en maak er zelf de ideale kast voor van 18 of 22mm mdf van de Gamma. Met plenty of power kan je dan de basreflex weglaten voor een zo natuurlijk mogelijk frequentiebreik. Nog goedkoper: zo'n rode baspijp van de kijkshop voor 45 euro. (volgens specificaties 440W; klinkt heel aardig tot zo'n 200W).
- computer: standaard pc met liefst Radeon kaartje voor scherp beeld, wegwerken in een kast o.i.d. om het stofzuigergeluid te dempen.

Op deze manier kan ook de arme student thuis van z'n zuurverdiende vrije tijd genieten, en houdt ie zelfs nog wat studiefinanciering over om af en toe uit te gaan 8) .
w00t :P, ik denk dat dat meer zoiets is waar geluid uitkomt, maar daar houd het ook eigenlijk op :P, een drietal geschakelde voedingen aan een auto versterker :D , goed bedacht man ....

Maar Stereo home cinema is ook al heel cewl :P, en dan heb je weer meer geld over ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:35
Een centerspeaker is in veel films een van de belangrijkste speakers. Ik zou zeker overwegen om hier ook een "normale" versterker voor te gebruiken en die autoversterker alleen voor de sub t egebruiken.
Voor dat geld :+ Mja, €11, er zal geluid uit komen :P
Waarom steeds de caraudio winkel? Je kunt ook zonder je in het caraudio gebied te gaan wagen een DIY sub bouwen hoor..

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel dit niet beledigend ofzo, vond het gewoon even leuk om wat dieper op wat punten in te gaan :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Als je geen bezwaar hebt tegen enorme vervormingscijfers en dergelijk is zo'n computervoedingsconstructie wel aan te raden ja. Je normale stereoversterker-tip is al wat beter.
Sorry, maar ik heb een tijdje dezelfde constructie gehad (auto rear-speakers als surroundjes) en dat klonk uitermate kut. Ik ben nu overgegaan naar een paar computerluidsprekers, en dat klonk al een stuk beter. Na m'n verhuizing eens kijken naar nog iets beters.
Als sub heb ik een oude huiskamerluidspreker van Technics staan met een ILP-amp. De combinatie die jij beschrijft heeft over het algemeen een rendement van nul en de vervorming is ook niet van de lucht.

Die doe-het-zelf-beamer is een prima idee ja, en ik denk dat die ook wel stil te maken is.

Wat ik alleen mis in jouw opstelling is een goede decoder. Ja, je geluidskaart kan als decoder dienen, maar het is op z'n zachtst gezegd niet ideaal. En wat denk je van de verbindingen die uit een geluidskaart komen? Die mini-jackplugjes zijn niet echt topkwaliteit en kunnen vrij storingsgevoelig zijn.

Ik denk dat je, met alle tijd en moeite die je kwijt bent aan het bouwen van de door jou omschreven geluidsset, beter een wat goedkopere, echte DD-set kunt kopen voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Kaj. schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:29:
Ik denk dat je, met alle tijd en moeite die je kwijt bent aan het bouwen van de door jou omschreven geluidsset, beter een wat goedkopere, echte DD-set kunt kopen voor hetzelfde geld.
Of: Een "echte DD-set" maken...

Het zelf maken van speakers is natuurlijk gewoon goed mogelijk, zijn hierover genoeg AV topics te vinden. Eindversterker zelfmaken is ook niet zo'n verschrikkelijk probleem, dus je houdt alleen de decoder/voorversterker over die je nog moet kopen. Ik denk dat dit ook vrij goedkoop uitkomt uiteindelijk, en het lijkt me iig beter klinken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

....en er mooier uitzien? Ik bedoel ik vind dat zelf in elkaar zetten van allerlei goedkoop audio en video apparatuur allemaal prima, maar het kan in mijn ogen (vooral met mijn twee linkerhanden) niet op tegen een goed setje bij de elektronicaboer of echt hifi zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kaj. schreef op zondag 30 januari 2005 @ 11:29:
Die mini-jackplugjes zijn niet echt topkwaliteit en kunnen vrij storingsgevoelig zijn.
Ik luister anders al jaren via deze "slechte" aansluiting naar mijn hifi set zonder dat ik last had van "slechte" aansluitingen hoor :).

Nu alweer een tijdje optisch-digitaal overigens, maar dat heeft meer met ontkoppelen wegens aardlus dan met kwaliteitsoverweging te maken ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

kippekop: een zelfgebouwde set kan er, als je een beetje weet wat je doet, stukken beter uitzien dan de spullen die je in de winkel koopt.

JvS: ik zeg toch ook "kunnen"? In het verleden behaalde resultaten, enz..
Ik kan iig niet zeggen dat ik zo verguld was met de aansluitingan van mijn geluidskaart, tot ik m'n h/k AVR 4500 had en ik de zooi via een optisch-digitale aansluiting naar de versterker kon sturen.

[ Voor 36% gewijzigd door Kaj. op 30-01-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En zo heel erg duur spul wordt hier toch ook niet gepost?
Ik ben ook maar een doorsnee student en ik kan ook gewoon stappen en lol maken en ondertussen het één en ander bij elkaar sprokkelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Ook al voel ik me niet meteen aangesproken door die uitspraak....
Mijn Vidikron GTS heb ik gekregen (vorige eigenaar dacht dat er een lamp stuk was, was de high-voltage-train)
Mijn subwoofer is een reference-design DIY ground-fiiring sub met een Magnat XTC 1200 Driver
Mijn computer speakertjes zijn 4-ohm full-range JBL-Power series auto-speakers in een behuizing van resthout...

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
[ghetto mode aan]
Ok, speciaal nog een keer mijn budgetpats:
Wharfedale Diamond IV's
Afbeeldingslocatie: http://icecanoe.nl/sjoewe/img/wd1.jpg
Voor de schokkende prijs van 15 euro!
En ze klinken zowaar heerlijk. :)
[ghetto mode uit]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:04:
En zo heel erg duur spul wordt hier toch ook niet gepost?
Ik ben ook maar een doorsnee student en ik kan ook gewoon stappen en lol maken en ondertussen het één en ander bij elkaar sprokkelen?
So what als het duur spul is, mag men toch zelf weten? ;)

Enige wat ik zelf beetje vreemd vind is dat sommigen versterkers, voorversterkers, speakers van 3 meter hoog en weet ik het wat hebben, in een kamertje niet groter dan een postzegel. Alles op elkaar gepakt enzo. Dat lijkt mij een beetje overkill. Zou ik zelf mee wachten tot ik de ruimte ervoor heb. Maar desondanks mooi spul allemaal ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Sjekster op 30-01-2005 14:27 . Reden: tiepvaut ]

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Sjekster schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:26:
[...]
So what als het duur spul is, mag men toch zelf weten? ;)

Enige wat ik zelf beetje vreemd vind is dat sommigen versterkers, voorversterkers, speakers van 3 meter hoog en weet ik het wat hebben, in een kamertje niet groter dan een postzegel. Alles op elkaar gepakt enzo. Dat lijkt mij een beetje overkill. Zou ik zelf mee wachten tot ik de ruimte ervoor heb. Maar desondanks mooi spul allemaal ;)
Tegen de tijd dat ik meer ruimte heb verwacht ik minder geld over te houden voor audio-apparatuur enzo :P Dus ik wil het maar vast hebben :)

Daarnaast past alles iig wel in mijn kamer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Sjoewe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:22:
[...]

[ghetto mode aan]
Ok, speciaal nog een keer mijn budgetpats:
Wharfedale Diamond IV's
[afbeelding]
Voor de schokkende prijs van 15 euro!
En ze klinken zowaar heerlijk. :)
[ghetto mode uit]
Ontwerp is gewoon afgekeken van mijn 560jes :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Wharfedale is veel cooler dan B&W :P
Ik ben wel opzoek naar wat info erover, maar er is bar weinig over die lijn te vinden. Behalve dat ze ooit 150 pond het stuk nieuw waren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Sjoewe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:11:
Wharfedale is was veel cooler dan B&W :P
:>

[ Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 30-01-2005 16:26 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:39:
[...]

Tegen de tijd dat ik meer ruimte heb verwacht ik minder geld over te houden voor audio-apparatuur enzo :P Dus ik wil het maar vast hebben :)

Daarnaast past alles iig wel in mijn kamer :P
Mjah, dat is ook mijn visie op het verhaal. Alleen past het hier ook nog maar net ;)
Maar als ik over een jaar of 2 op mijzelf ga wonen, verwacht ik niet zo veel over te hebben dat ik ook nog het een en ander aan HT spul kan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Sjoewe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:11:
Wharfedale is veel cooler dan B&W :P
Ze zien er inderdaad leuk uit. Maar mijn 560's overtref je er niet mee hoor :P

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 21:07

Exirion

Gadgetfetisjist

500-1000W aan een drietal in seriegeschakelde computervoedingen.
Weet je wel waar je mee bezig bent? Voorop gesteld hoop ik dat je weet dat de uitgangen van de voedingen zwevend moeten zijn, want anders resulteer het verbinden van de plus van de ene voeding met de min van de andere voeding in keiharde kortsluiting.

Verder: computervoedingen zijn schakelende voedingen. Ze produceren een soort fake laagspanning door de hoge spanning pulserend door te laten. Effectief hou je daarmee laagspanning over. Met een goeie afvlakking heb je dan een redelijke gelijkspanning. Als je meerdere voedingen in serie zet dan kunnen de pulsen van de voedingen uit fase lopen waardoor de effectieve spanning bij serieschakeling fluctueert of iig behoorlijke ruis bevat.

PC voedingen voor audio gebruiken.... gimme a break :{

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:02:
[...]

Ze zien er inderdaad leuk uit. Maar mijn 560's overtref je er niet mee hoor :P
Wanna battle :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Pas maar op, of ik stuur het Celestion-leger. >:)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Exirion schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:09:
[...]

Weet je wel waar je mee bezig bent? Voorop gesteld hoop ik dat je weet dat de uitgangen van de voedingen zwevend moeten zijn, want anders resulteer het verbinden van de plus van de ene voeding met de min van de andere voeding in keiharde kortsluiting.

Verder: computervoedingen zijn schakelende voedingen. Ze produceren een soort fake laagspanning door de hoge spanning pulserend door te laten. Effectief hou je daarmee laagspanning over. Met een goeie afvlakking heb je dan een redelijke gelijkspanning. Als je meerdere voedingen in serie zet dan kunnen de pulsen van de voedingen uit fase lopen waardoor de effectieve spanning bij serieschakeling fluctueert of iig behoorlijke ruis bevat.

PC voedingen voor audio gebruiken.... gimme a break :{
Ssst! Vertel nu niet te veel. Hij vond dat er te weinig getweak was en kan het zelf beter....laat hem nu even zijn gang gaan. Ik wil het wel zien eigenlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 18:05

JeroenT

hoi!

Ik snap uberhaupt niet hoe je meerdere ATX voedingen in serie kunt zetten? de massa van elke voeding is toch onderling gekoppeld als je een randaardestopcontact gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Graag >:) Je weet écht niet waar je aan begint hoor. Maare, hoe gaan we battelen, nieuw topic? Eerst specs, dan constructie, dan meetingen en dan een poll ofzo? Kom maar op 8)

Jij mag het topic openen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:17:
[...]

Graag >:) Je weet écht niet waar je aan begint hoor. Maare, hoe gaan we battelen, nieuw topic? Eerst specs, dan constructie, dan meetingen en dan een poll ofzo? Kom maar op 8)

Jij mag het topic openen :P
Laat Sjoewe zijn Missions ook ff meenemen dan, anders is het zo zielig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Laatst online: 16:31
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:47:
[...]

Mjah, dat is ook mijn visie op het verhaal. Alleen past het hier ook nog maar net ;)
Maar als ik over een jaar of 2 op mijzelf ga wonen, verwacht ik niet zo veel over te hebben dat ik ook nog het een en ander aan HT spul kan kopen ;)
Daarom heb ik afgelopen week ook mijn set gekocht.
Nadat ik al enige tijd een philips 28pw9307 breedbeeld had met een medion dvd/divx speler.
Heb ik vrijdag een marantz sr4500 + dv4400 en een mordount-short premiere 5.1 set.
Op ee ikea kastje;)
Afbeeldingslocatie: http://www.bloembergen.com/marantz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bloembergen.com/boxen.jpg

(boxen staan nu nog op kut plaatsen, heb nog muurstandaards
Idd de warmte kwijt raken is een probleem in het boekje staat 20cm aan alle kanten. Maar dan kan ik me dvd speler niet kwijt.
Het voordeel is dat de dvd speler niet heel erg diep is, ongeveer de helft van de sr4500.
Ik zou ook geen andere oplossing weten.

[ Voor 24% gewijzigd door Tito129 op 30-01-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tito schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:23:
[...]

Daarom heb ik afgelopen week ook mijn set gekocht.
Nadat ik al enige tijd een philips 28pw9307 breedbeeld had met een medion dvd/divx speler.
Heb ik vrijdag een marantz sr4500 + dv4400 en een mordount-short premiere 5.1 set.
Op ee ikea kastje;)
[afbeelding]
Ziet er mooi uit, heb je ook een picje waar ook nog wat speakers opstaan? :P (Buiten de sub dan)

Kan je Sr4500 zo wel goed zijn warmte kwijt trouwens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:21:
[...]

Laat Sjoewe zijn Missions ook ff meenemen dan, anders is het zo zielig :+
Welke Mission's heeft 'ie ook alweer? Als die Wharfedale's echt zo goed klinken, waarom verwissel je ze dan niet met die Mission's?

[ Voor 48% gewijzigd door Barry|IA op 30-01-2005 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

zimbab schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:48:
[...]

Ssst! Vertel nu niet te veel. Hij vond dat er te weinig getweak was en kan het zelf beter....laat hem nu even zijn gang gaan. Ik wil het wel zien eigenlijk. >:)
Het is toch weer een tijdje geleden dat we gare speakers hebben gehad. Kan hij voor zorgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry|IA schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:34:
[...]

Welke Mission's heeft 'ie ook alweer? Als die Wharfedale's echt zo goed klinken, waarom verwissel je ze dan niet met die Mission's?
Hij heeft twee Mission M33's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik heb gister deze Onkyo cd speler opgehaald. Klinkt werkelijk heerlijk. Ik kan alleen nergens een manual of specs vinden van dit apparaat.

Onkyo Integra R1 DX-6850:
Afbeeldingslocatie: http://www.dr-q.net/audio/onkyo.jpg

Beestje hangt via toslink aan een Kenwood KRF V7771D amp met Infinity Compositions Overture3 zuilen.

Iemand enig idee waar ik (naast zowat elke i-net searcher, which i already tried) nog info kan halen? :)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:40:
[...]

Hij heeft twee Mission M33's :)
Die mag hij ook meenemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:31

Daklem

Audio Nerd

Ik zal even een *update* posten van mijn setje.

Lapp+Wattgate stekkers :)
Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/lapp2.JPG

Nieuwe speler: Denon 2800 MKII
Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/dvdspeler1.JPG

Kabeltjes op speler aangesloten
Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/dvdspeler2.JPG

Spider rackje
Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/spiderrack.JPG

Dit zijn tot nu toe de upgrades. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Dr.Q schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:01:
Ik heb gister deze Onkyo cd speler opgehaald. Klinkt werkelijk heerlijk. Ik kan alleen nergens een manual of specs vinden van dit apparaat.

Onkyo Integra R1 DX-6850:
[afbeelding]

Beestje hangt via toslink aan een Kenwood KRF V7771D amp met Infinity Compositions Overture3 zuilen.

Iemand enig idee waar ik (naast zowat elke i-net searcher, which i already tried) nog info kan halen? :)
Even iets heel anders, heb je hem ook weleens analoog aangesloten gehad op je amp? Ik zou me er niet over verbazen als de DAC's in je Onkyo cd-speler beter zijn dan die in je Kenwood amp :)
Daklem schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:23:
Ik zal even een *update* posten van mijn setje.

Lapp+Wattgate stekkers :)
[afbeelding]

Nieuwe speler: Denon 2800 MKII
[afbeelding]

Kabeltjes op speler aangesloten
[afbeelding]

Spider rackje
[afbeelding]

Dit zijn tot nu toe de upgrades. :)
Ziet er duur uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

[b][message=22688490,noline]XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:24
[...]

Kost ook een paar centen, maar dan heb je ook iets moois :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-02 13:07

ZiegoM

Yammie R1

Daklem schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:26:
[...]

Kost ook een paar centen, maar dan heb je ook iets moois :)
Erg mooie set!
Zag hem ook op het htforum staan :P

Hoe bevalt die jbl northridge e250p sub jou eigenlijk? Gaat deze vaak over zn nek (blazen en bonken ed) als je hem tot het uiterste laat gaan?

Ik zoek namelijk een vervanger voor mijn Dali aw10 die met zn 60watts als het echt hard gaat het niet meer kan bij benen...Verder is dat overigens een hele goede sub voor muziek ed.
Die JBL is al te vinden voor 337e en het lijkt mij aan de hand van de reviews ed de beste sub voor dat geld. Maar zou toch graag nog wat first hand info willen :P
Ik wil hem gaan gebruiken met Mission 733i's.

[ Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 30-01-2005 19:43 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ZiegoM schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:41:
[...]

Erg mooie set!

Hoe bevalt die jbl northridge e250p sub jou eigenlijk? Gaat deze vaak over zn nek (blazen en bonken ed) als je hem tot het uiterste laat gaan?

Ik zoek namelijk een vervanger voor mijn Dali aw10 die met zn 60watts als het echt hard gaat het niet meer kan bij benen...Verder is dat overigens een hele goede sub voor muziek ed.
Die JBL is al te vinden voor 337e en het lijkt mij aan de hand van de reviews ed de beste sub voor dat geld. Maar zou toch graag nog wat first hand info willen :P
De sub bevalt me perfect! Je moet hem echter wel heel goed afstellen anders kan hij inderdaad wat boemerig/jumperig overkomen. Ik heb hem ook op spikes gezet zodat hij een rustiger effect heeft maar hij kan en wil toch ook nog wel eens aardig schudden bij films :)

Voor de prijs zul je zeerzeker geen betere kunnen vinden. Ik ben er erg blij mee en denk dat je er niet snel spijt van zult krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:24:
[...]

Even iets heel anders, heb je hem ook weleens analoog aangesloten gehad op je amp? Ik zou me er niet over verbazen als de DAC's in je Onkyo cd-speler beter zijn dan die in je Kenwood amp :)

[...]

Geen idee, die kenwood is nogal hi-fi, in ieder geval niet de huidige kenwood kwaliteit. Ik zal es gaan luisteren.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Dr.Q schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:34:
[...]

Geen idee, die kenwood is nogal hi-fi, in ieder geval niet de huidige kenwood kwaliteit. Ik zal es gaan luisteren.
Het is in elk geval het proberen waard! Op veel versterkers kan je met de afstandsbediening wisselen van ingangskanaal, dus ofwel analoog ofwel digitaal. Ik weet niet of dat met jouw Kenwood ook het geval is, maar ik vind dat vaak erg prettig. Bij sommige cd's klinkt analoog beter, bij andere digitaal. Het zijn in dat geval subtiele verschillen in klankkleur die veroorzaakt worden door het gebruik van de verschillende DAC's die afhankelijk van de opname en muziek het kwaliteitsverschil bepalen.

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
off:
Ghehe, ja. Maar ik krijg zoiezo bonuspunten in prijsfactor.:P
Och ja, maar dan gaan we wel mijn nieuwe 12" erop draaien.

Afbeeldingslocatie: http://image.kanshin.com/free/img_17/174957/1897197034.jpg
Kijken of jullie lang genoeg in de zaal blijven voor een oordeel >:)

on:
En toch, ik geloof dat je B&W's erg goed klinken, het is van mijn kant meer dat ik niet kan geloven dat zo'n koopje als ik heb gehad op die Diamon IV's dergelijke kwaliteit kan bieden. :)
Op de vraag waarom ik m'n M33's niet weg zou doen:
1. Eindexamenkado van m'n ouders, emotionele waarde
2. Heerlijke speakers
3. Ik woon in een huis ( :P ) antikraak, missions en pickup beneden. Computer en wharfedales boven, overal muziek dus :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 30-01-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zondag 30 januari 2005 @ 18:24:
[...]

Ziet er mooi uit, heb je ook een picje waar ook nog wat speakers opstaan? :P (Buiten de sub dan)

Kan je Sr4500 zo wel goed zijn warmte kwijt trouwens? :)
Dat vroeg ik me ook af.
Dit moet warmte problemen op gaan leveren, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:08
Aan het eind van het vorige topic een tekening gepost. Nu weer, en met foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.broshuis.demon.nl/tvkamer.jpg
en in het echt:
Afbeeldingslocatie: http://www.broshuis.demon.nl/schuin2.jpg

De sub is in aanbouw.
Alcone AC 10 HE in 65 liter BR kist. Aangestuurd door een DT150. -3db schijn op 27 Hz te liggen.... Volgende week issie klaar!

en hopelijk aan het eind van het jaar, met beamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.broshuis.demon.nl/avondjefilm2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door 107mb op 31-01-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
107mb schreef op maandag 31 januari 2005 @ 00:12:
Aan het eind van het vorige topic een tekening gepost. Nu weer, en met foto:
[afbeelding]
en in het echt:
[afbeelding]

De sub is in aanbouw.
Alcone AC 10 HE in 65 liter BR kist. Aangestuurd door een DT150. -3db schijn op 27 Hz te liggen.... Volgende week issie klaar!

en hopelijk aan het eind van het jaar, met beamer:
[afbeelding]
Ziet er leuk uit! Maar wat ik me altijd afvraag, waarom mensen hun DVD/CD spelers zo dicht bij de grond zetten. Ik bedoel iedere keer op de grond gaan liggen om zo'n schijfje te wisselen, lijkt me nou niet echt je van het. :)

Enne, Lock stock and two smoking barrels _O_

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 31-01-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@sjoewe: je bent echt niet de enige: mijn oom heeft ooit een paar quadral aurum 7 gekocht, echter de rekening is nooit gekomen: DAT noem ik pas goedkoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Ghehe, kijk daar kom ik niet tegen op. :) Dat is ook wel enorme mazzel. Ik had meer te maken met een gast die beslist niet wist wat 'ie stond te verkopen, en ik die me in moest houden om het niet te verklappen ;)
Ben me nu langzaam aan het orienteren op betere 'versterking'. Ben toch weer aan het twijfelen of ik echt een goede stereo versterker wil of een gewone av/reciever. Dillema's ook altijd. :')

[ Voor 5% gewijzigd door Sjoewe op 31-01-2005 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:46:
[...]

Dat vroeg ik me ook af.
Dit moet warmte problemen op gaan leveren, toch?
Ik heb er alleen geen andere oplossing voor..
De diepte van de reciever is 40cm, diepte dvdspeler is 20cm. dus precies de helft.

Heb dvd speler net even opgetild hij is wel warm van onderen:(

Hoe merk je aan de reciever dat hij warmte problemen heeft? Is het verder ook schadelijk gaan er dingen kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je pas geluk! Nou mag ik niet klagen met m'n sr7300 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Tito schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:00:
[...]
Heb dvd speler net even opgetild hij is wel warm van onderen:(
Is ie warm (handwarm) of loei heet?

Tussen die 2 zit namelijk nogal een verschil. Electronica kan best wat hebben. Zodra het asociaal heet word moet je je zorgen gaan maken.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Reind schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:17:
[...]

Is ie warm (handwarm) of loei heet?

Tussen die 2 zit namelijk nogal een verschil. Electronica kan best wat hebben. Zodra het asociaal heet word moet je je zorgen gaan maken.
Ooo handwarm, kan ook rustig me hand op bovenkant reciever leggen.
Maar wat voor problemen treden er op, zodat ik het kan merken(pc gaat errors creeren bv(artifacts bij videokaart).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Normaal gezien treden er geen problemen op, je kan niet horen/zien dat een receiver/dvd speler warm is. (niet sprekend over klasse A amps die eerst moeten opwarmen)
De apparatuur zal enkel iets minder lang meegaan. De vraag is alleen of je dvd speler en receiver al niet lang vervangen zijn tegen de tijd dat ze stuk gaan doordat ze een beetje warm worden tijdens het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

een normale receiver zoals jouw marantz hoort handwarm te worden. Veel grotere versterkers met meer vermogen worden vaak wat heter, maar volgens mij kan je jouw dvdspeler zonder problemen op je receiver zetten. Zoals gezegd; deze dvdspeler van marantz is slechts 20cm diep, dus er blijft nog genoeg ruimte over!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier ongeveer hetzelfde staan (SR7400 en DV4500) en er blijft inderdaad een groot gedeelte onbedekt van de SR7400. Kan geen kwaad, dunkt me zo.

(weet iemand trouwens waar ik een mailtje heen moet sturen om mijn GoT nick te changen?)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 14:12:
(weet iemand trouwens waar ik een mailtje heen moet sturen om mijn GoT nick te changen?)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZiegoM schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:41:
[...]

Erg mooie set!

ik heb thuis ook de JBL e250p (beuken),
voor deze prijs kun je geen betere subwoofer vinden.
Ik heb stad en land afgezocht naar een subwoofer tot ca 450,-
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de yamaha yst sw 315 en deze jbl e250p, andere vielen eigenlijk al snel af.

Voor het geld zul je geen betere kunnen vinden, ik heb deze lfe lopen op mn receiver met een crossover naar 100 hz. Bij films zet ik de sub soms wat zachter, dan wil hij soms namelijk nogal aardig tekeer gaan. Een lekkere strakke bass.

Maar aan degene die hem ook heeft: hoever slaat jou cone ongeveer uit, als ik mn yamaha receiver namelijk op +2 heb staan (van/tot: -80 t/m +20) en op de sub half open, schiet die cone als een achterlijke heen en weer, ik denk soms wel meer dan 2 cm.
Ik heb vaak het idee dat ik al tegen het einde van de sub zit dan, dat hij niet harder kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zondag 30 januari 2005 @ 23:27:
[...]

[afbeelding]
Kijken of jullie lang genoeg in de zaal blijven voor een oordeel >:)
Zeker nooit Gorgoroth, marduk of Mortician gehoord? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:06:
[...]

Zeker nooit Gorgoroth, marduk of Mortician gehoord? ;)
The Dillenger Escape Plan is nog wel wat anders.
Zeker met Mike Patton.

Nu we het daar toch over hebbe, brengen we eventjes Fantômas en Mr.Bungle mee, diegene die het het langst volhoudt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:31:
[...]

The Dillenger Escape Plan is nog wel wat anders.
Zeker met Mike Patton.

Nu we het daar toch over hebbe, brengen we eventjes Fantômas en Mr.Bungle mee, diegene die het het langst volhoudt... ;)
Wel een andere genre, maar niet harder dan bovenstaande. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 16:35:
[...]
Wel een andere genre, maar niet harder dan bovenstaande. :*)
In termen van hard niet, nee, in termen van "vreemd" en "freaky", des te meer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door TomSwinnen op 31-01-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel mooi om te zien hoeveel reacties er op m'n budget-stukje gekomen zijn! Ik beweer zeker niet een audio-specialist te zijn, maar over de meeste dingen in mijn setup heb ik weldegelijk nagedacht. Even wat reacties op de reacties (excuses voor mijn slechte html-kunsten):
Messiah666:
Door: XanderH:
Een centerspeaker is in veel films een van de belangrijkste speakers. Ik zou zeker overwegen om hier ook een "normale" versterker voor te gebruiken en die autoversterker alleen voor de sub te gebruiken.
Ja, je hebt helemaal gelijk, dat heb ik zelf ook gedaan bij m'n huidige setup. M'n sub is aangesloten met 2 aparte spoelen, zodat zoiezo beide kanalen van m'n autoversterker reeds in gebruik zijn. Had alles een beetje slordig beschreven..
Door: Kaj. Admin HW
Sorry, maar ik heb een tijdje dezelfde constructie gehad (auto rear-speakers als surroundjes) en dat klonk uitermate kut. Ik ben nu overgegaan naar een paar computerluidsprekers, en dat klonk al een stuk beter. Na m'n verhuizing eens kijken naar nog iets beters.
Als sub heb ik een oude huiskamerluidspreker van Technics staan met een ILP-amp. De combinatie die jij beschrijft heeft over het algemeen een rendement van nul en de vervorming is ook niet van de lucht.
Dit soort reacties verwachtte ik al; het zijn dus niet van die losse auto-speakertjes maar kant en klare 3-weg boxen, die best netjes afgewerkt zijn (wel veel shiny-bling bling met chroom enzo). Ik ben dus juist aan dit project begonnen, omdat ik voor hetzelfde geld wat je aan een surround setje van computerspeakers uitgeeft, zelf een veel beter klinkend systeem kan maken. Dat het beter klinkt weet ik nu al, want ik heb nu een tijdelijke opstelling draaien.
Ik zou bijna zeggen: koop komend voorjaar ook een setje van die boxjes bij de Gamma, en probeer ze eens uit. Als ze niet bevallen, kan je ze altijd nog als partyspeakers voor een feestje gebruiken, want er komt genoeg vermogen uit. (en nee, ik werk niet bij de Gamma O-) ).
Door: Kaj. Admin HW
Wat ik alleen mis in jouw opstelling is een goede decoder. Ja, je geluidskaart kan als decoder dienen, maar het is op z'n zachtst gezegd niet ideaal. En wat denk je van de verbindingen die uit een geluidskaart komen? Die mini-jackplugjes zijn niet echt topkwaliteit en kunnen vrij storingsgevoelig zijn.
Misschien dat ik inderdaad nog een keer een betere geluidskaart moet kopen (tips?), maar m'n soundblaster live 5.1 voldoet tot nu toe prima, zolang je maar geluid op 48khz afspeelt via spdif (44khz is kut, maar voor winamp zijn upsampling fixes). Ik gebruik gouden plugjes, en heb m'n aardingsdraad rond m'n kabels lopen. Als je je windows-volume en je versterkervolume goed op elkaar afstemt, is de ruis ook bijna niet te merken.
door: XanderH
Het zelf maken van speakers is natuurlijk gewoon goed mogelijk, zijn hierover genoeg AV topics te vinden. Eindversterker zelfmaken is ook niet zo'n verschrikkelijk probleem, dus je houdt alleen de decoder/voorversterker over die je nog moet kopen. Ik denk dat dit ook vrij goedkoop uitkomt uiteindelijk, en het lijkt me iig beter klinken...
Weer helemaal gelijk over de versterkers, maar dat gaat me nu nog iets te veel tijd kosten. Misschien voor m'n volgende project...
Door: kippekop
....en er mooier uitzien? Ik bedoel ik vind dat zelf in elkaar zetten van allerlei goedkoop audio en video apparatuur allemaal prima, maar het kan in mijn ogen (vooral met mijn twee linkerhanden) niet op tegen een goed setje bij de elektronicaboer of echt hifi zaak.
Zelf iets maken kan er zeker heel goed uitzien! Als je weinig hebt uit te geven, en een beetje handig bent, ziet zelfgemaakt er volgens mij vrijwel altijd beter uit dan gekocht.
Door: Sjekster
Enige wat ik zelf beetje vreemd vind is dat sommigen versterkers, voorversterkers, speakers van 3 meter hoog en weet ik het wat hebben, in een kamertje niet groter dan een postzegel. Alles op elkaar gepakt enzo. Dat lijkt mij een beetje overkill. Zou ik zelf mee wachten tot ik de ruimte ervoor heb. Maar desondanks mooi spul allemaal
Ja, ik kom oorspronkelijk van een boerderij met de dichtsbijzijnde buren op een kilometer afstand..M'n huidige buren vinden deze hobby dan ook minder leuk denk ik! Wat die kleine kamertjes betreft: ik vond die eerste post in deeltje 15 van ShittyOldMan daarom ook zo mooi, met al die gordijnen enzo. Volgens mij klint het met gordijnen dicht ook stukken beter dan zonder gordijnen; ik wil in mijn kleine kamertje nu idd ook gordijnen inbouwen ter demping!
Door: Exirion

PC voedingen voor audio gebruiken.... gimme a break
Over de voeding voor m'n subs heb ik heel lang lopen twijfelen. Eerst wilde ik een "adapter" via de Mediamarkt ofzo regelen, waarmee zij hun eigen versterkers in de showroom voeden. Dit is echter niet gelukt. Vervolgens was ik van plan om een flinke loodaccu te gebruiken, en die dan elke dag op te laden, omdat je dan natuurlijk de meest gladde spanning hebt die je maar kan krijgen. Echter, toen ik hoorde over de brandbare gassen die uit zo'n accu vrijkomen, heb ik daar maar vanaf gezien.

Het principe van de 3 computervoedingen werkt eigenlijk heel goed, ik ben op het idee gekomen nav een guide voor een maken van een seriegeschakelde voeding voor een stevige peltier-cooler. Ik heb gewoon bij alledrie de voedingen de aardingspin eruit gesloopt, en ze staan elektrisch geisoleerd op elkaar. + en - in serie, en voila, keurig 15V. Er zit nog een grote condensator aan de uitgang vast bij wijze van filtering. Maar je moet niet vergeten dat ik m'n sub op 60hz heb gefilterd, dus van ruis heb ik helemaal geen last.
Door: zimbab
Ssst! Vertel nu niet te veel. Hij vond dat er te weinig getweak was en kan het zelf beter....laat hem nu even zijn gang gaan. Ik wil het wel zien eigenlijk.
Hehe!! :) :) :) That's the spirit!

OK, ik heb geen digitale camera, maar aan de vele reacties te zien lijkt het me wel leuk om binnenkort wat fototjes te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 17:15:
Misschien dat ik inderdaad nog een keer een betere geluidskaart moet kopen (tips?), maar m'n soundblaster live 5.1 voldoet tot nu toe prima, zolang je maar geluid op 48khz afspeelt via spdif (44khz is kut, maar voor winamp zijn upsampling fixes). Ik gebruik gouden plugjes, en heb m'n aardingsdraad rond m'n kabels lopen. Als je je windows-volume en je versterkervolume goed op elkaar afstemt, is de ruis ook bijna niet te merken.
Euh, je gebruikt spdif? Dat is een digitale uitgang, dus daar moet nog een externe DAC aanhangen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb een nick-change ondergaan. Vanaf heden ga ik schuil onder de naam "Hookipa" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:53:
Zo, ik heb een nick-change ondergaan. Vanaf heden ga ik schuil onder de naam "Hookipa" ;)
Dat zie ik ja ;) Tis nuttiger als je de oude zegt ipv de nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ga ff ergens anders lompe opmerkingen maken

[ Voor 93% gewijzigd door JvS op 31-01-2005 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:16:
[...]

Jouw receiver gaat stuk als je hem zo laat staan, zet er ook nooit een dvd speler bovenop
:| grappige bui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:02:
[...]

derrian :P
[...]

Jouw receiver gaat stuk als je hem zo laat staan, zet er ook nooit een dvd speler bovenop
Ja, mag ik je iets nieuws vertellen, ook als je er geen dvd-speler opzet gaat ie stuk... denk alleen dat dat heel wat jaartjes gaat duren :+ Misschien dat ie idd sneller kapot gaat zo, maar zolang hij niet warmer dan "handwarm" wordt zou ik me er niet al te veel zorgen over maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:02:
[...]

Het was idd Derrian :P

En inderdaad, je gaat ook dood door roken, maar zonder te roken ga je ook dood.
Ik denk ook dat de meeste mensen de receiver eerder vervangen, alvorens hij naar de eeuwige jachtvelden gaat :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Wat een gelul :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb juist boven 10cm vrij en aan de zijnkante +10cm van me receiver. Hij staat daarom op een aparte plank.
Dat moest van de handleiding, en ik moet je zeggen dat die haast niet wam wordt (Denon AVR-1905 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Mijn receiver staat ook wat bovenop, kan niet zeggen dat ie erg warm wordt (Yamaha RX-V1400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bladerde voor de lol (gewone lol :9 ) even hier rond. Zag wat opmerkingen over BNC's e.d. Bestel een Conradgids, dan kan je de hele wereld zonder moeilijk gedoe aan elkaar knopen ..... Wel effe op letten, dat het signaal dat je aansluit bij de aansluiting hoort!

Sweet spot moet je zo groot mogelijk maken ...... dat doe je door de l-r luidsprekers met een gewoon goed stereoplaatje zó te plaatsen, dat op heel veel plaatsen het geluidsbeeld goed blijft.
Achterspeakers niet zo belangrijk, is meer een kwestie van het geluidsniveau ervan goed zetten (voor films luider dan voor muziek).
De middenluidspreker is bij veel films en soms (slecht gemixed e muziek) noodzakelijk omdat veel geluidstechnici zich inderdaad voor de spraak op dat ding concentreren. De downmix in je speler of tuner kan dit niet goed opvangen. Plaatsing natuurlijk heeeeel dicht bij het scherm. Je kan de TV zelf er ook prima voor gebruiken want de kwaliteit doet weinig ter zake.
Als ie niet lekker klinkt bij muziek ..... uitschakelen. Als de technicus goed gemixed heeft pakt je downmixer dit perfect op!
Boombox hoeft alleen toegepast te worden als je geen dikke speakers kan/mag neerzetten.
En overigens: van een goede speaker rolt niets af. Als je 'm koopt en je hoort de goede voor jou, dan even hard laten zetten en een hand op b.v. de zijwand houden. Trilt die mee, dan niet kopen want het ding heeft dan een gammel kastje. :Y)
Bij CD spelen over vier (of meer) kanalen even opletten dat je speler niet in Dolby Digital blijft staan --> overschakelen naar Pro Logic!
Have fun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Laatst online: 17:12

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Mijn receiver (Yamaha RX-V450) staat gewoon onder mijn Yamada DVX-6600 (DVD/MPEG4-Player) en links van de receiver ook nie echt luchtruimte ofzo...(zit n muurtje), er zit wel luchtruimte aan bovenkant, omdat die dvd speler niet al te diep is, bijna helft van mn receiver :D. en die wordt nie eens handwarm... ik luister dan over het algemeen ook nie harder dan -20 (-80 t/m 20 db), dus dan zal die niet al te warm worden.. alleen wanneer ik hem op een feestje gebruik dan wordt die wel wat warmer, maar dan staat die in een open ruimte :D en nix erop enzo :), dus dan maakt t nie zo uit denk ik?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een tijdje een DVP 630 (die heeft geen pootjes) op m'n Marantz SR 6300 gezet, dat was niet zo'n goed idee, want die werd dus loeiheet door de receiver. Nu heeft de receiver 15cm ruimte boven zich en staat rondom volledig vrij, dus dat is al een hele verbetering. Ik zet in ieder geval niet snel meer wat op elkaar. Wat wel opgestapeld staat, zijn m'n DVD recorder met daarop de eerder genoemde divX speler :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
Grrrrrene schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:53:
Ik heb een tijdje een DVP 630 (die heeft geen pootjes) op m'n Marantz SR 6300 gezet, dat was niet zo'n goed idee, want die werd dus loeiheet door de receiver. Nu heeft de receiver 15cm ruimte boven zich en staat rondom volledig vrij, dus dat is al een hele verbetering. Ik zet in ieder geval niet snel meer wat op elkaar. Wat wel opgestapeld staat, zijn m'n DVD recorder met daarop de eerder genoemde divX speler :)
Hmm zit nu toch te twijvelen. Denk dat ik hem toch even op wat hogere pootjes zet. Zal niet veel helpen, maar alle beetjes helpen zou ik maar zeggen.
Misschien een fan in het kastje hangen.Moet ik alleen nog ff 5volt regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

messiah666> "Zelf iets maken kan er zeker heel goed uitzien! Als je weinig hebt uit te geven, en een beetje handig bent, ziet zelfgemaakt er volgens mij vrijwel altijd beter uit dan gekocht."

Ik weet wel dat zelf boxen bouwen etc er mooi uit kan zien, maar als je echt van alles en nog wat bij elkaar spaart en verzamelt en er zit geen algehele kleur of stijl in kan het snel nogal chaotisch overkomen in mijn ogen. Je ziet het hier al bij plaatjes van zwarte, zilvere en champagne kleurige onderdelen. Ik zie waarschijnlijk iets teveel die echte hifi freak voor me met meters en meters draad door een kleine kamer en 4 oude casette tape decks etc. ;)

Over warmte, de nieuwe yamaha's geven erg weinig warmte, zelf na een stevige film is de bovenkant bij mij haast niet warm, echt verschilt dit nogal per receiver (nieuwe kenwood erg warm bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:39:
Ik heb juist boven 10cm vrij en aan de zijnkante +10cm van me receiver. Hij staat daarom op een aparte plank.
Warmte lucht stijgt op dus een receiver zuigt lucht aan de onderkant aan. Zolang die lucht er aan de bovenkant probleemloos uit kan is er niks aan de hand. Het enige dat een probleem zou kunnen zijn is het feit dat de lucht uit de receiver verwarmd is, dus het apparaat dat OP de receiver staat heeft daar misschien last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik neem hier de specificaties ook echt niet letterlijk. Zou ik dat wel doen moest ik 50cm ruimte boven mijn receiver vrij houden geloof ik, nou, nee, dankje :P
Hij heeft bij mij echter wel genoeg afvoer voor warmte:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50706/full.jpg
over groot-hoek en brakke pic gesproken... :X En owja dat blokjesmotief komt van mijn T-shirt geloof ik 8)7

Overigens kan dit nog best heet worden. Ik heb voordat ik mijn DVD-speler er had staan de temperatuur van mijn receiver bijgehouden (plank van mijn DVD-speler lag er al wel, alleen kon mijn tempsensortje niet meer kwijt toen ik die dvd-speler erin zette :P).
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/50707/full.jpg
Op het plaatje zie je de normale temperatuur, als alles gewoon anstaat zonder het te gebruiken of met zachte achtergrondmuziek. Met het spelen van DVD's of het hard draaien van muziek heb ik deze temperatuur weleens tot tegen de 50 graden zien oplopen (bij 50 graden gaat dat sensortje piepen :P Daar is ie echt nooit overheen gekomen).
Nu mijn dvd-speler er bovenstaat eigenlijk de temperatuur nog nooit opgemeten, lijkt me ook niet dat deze veel hoger geworden is... alleen de plank tussen mijn receiver en dvd-speler kan ook flink warm worden als beiden in gebruik zijn.... :o

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 31-01-2005 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 16:27
Oke dan, hier is mijn set:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v643/xp2002/homecin1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v643/xp2002/homecin2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v643/xp2002/homecin3.jpg

Zo even uit mijn hoofd, de apparatuur:
TV:
SONY Wega 80 cm: KV 32 FQ75

Versterker:
Onkyo SE600

Luidsprekers:
FRONT: worden vervangen als ik weer geld heb door zuilen
BACK: idem
CENTER: CANTON Carat Serie
SUB: PHONAR AS1000

Beamer:
Sanyo z1
Scherm:
Electrisch bedienbaar scherm, verdwijnt netjes in plafond (merk ontschoten)

Verder nog:
DVD speler van cyberhome verbonden met componenten naar beamer, satreceiver, videorecorder, en een xbox via netwerk aangesloten ook op beamer.

[ Voor 15% gewijzigd door xp2002 op 01-02-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:44

xdc

xp2002 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Zo even uit mijn hoofd, de apparatuur:
TV:
SONY Wega 80 cm: KV 32 FQ75

Versterker:
Onkyo SE600

Luidsprekers:
FRONT: worden vervangen als ik weer geld heb door zuilen
BACK: idem
CENTER: CANTON Carat Serie
SUB: PHONAR AS1000

Beamer:
Sanyo z1
Scherm:
Electrisch bedienbaar scherm, verdwijnt netjes in plafond (merk ontschoten)

Verder nog:
DVD speler van cyberhome verbonden met componenten naar beamer, satreceiver, videorecorder, en een xbox via netwerk aangesloten ook op beamer.
extreem mooi gedaan hoor , dat elektrisch scherm in het plafond ;)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:06:
Ik neem hier de specificaties ook echt niet letterlijk. Zou ik dat wel doen moest ik 50cm ruimte boven mijn receiver vrij houden geloof ik, nou, nee, dankje :P
Hij heeft bij mij echter wel genoeg afvoer voor warmte:
[afbeelding]
over groot-hoek en brakke pic gesproken... :X En owja dat blokjesmotief komt van mijn T-shirt geloof ik 8)7

Overigens kan dit nog best heet worden. Ik heb voordat ik mijn DVD-speler er had staan de temperatuur van mijn receiver bijgehouden (plank van mijn DVD-speler lag er al wel, alleen kon mijn tempsensortje niet meer kwijt toen ik die dvd-speler erin zette :P).
[afbeelding]
Op het plaatje zie je de normale temperatuur, als alles gewoon anstaat zonder het te gebruiken of met zachte achtergrondmuziek. Met het spelen van DVD's of het hard draaien van muziek heb ik deze temperatuur weleens tot tegen de 50 graden zien oplopen (bij 50 graden gaat dat sensortje piepen :P Daar is ie echt nooit overheen gekomen).
Nu mijn dvd-speler er bovenstaat eigenlijk de temperatuur nog nooit opgemeten, lijkt me ook niet dat deze veel hoger geworden is... alleen de plank tussen mijn receiver en dvd-speler kan ook flink warm worden als beiden in gebruik zijn.... :o
Mooi spul man, zwart is veel mooier dan silver.... ;)

Afbeeldingslocatie: http://img57.exs.cx/img57/2017/fotopioneer017au.jpg

ps sorry voor het brakke phone pikkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 16:27
Is ook altijd een verrassing voor bezoek die dat nog niet weet. ;)
Het was best wel veel werk, maar zo kon ik ook tenminste alle kabels in het plafond wegwerken. En toen ik toch bezig was wat halogeenlampjes erbij.

Ik heb ook enkele foto's van de verbouwing mocht er iemand interesse hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:49:
[...]

Mooi spul man, zwart is veel mooier dan silver.... ;)

[afbeelding]

ps sorry voor het brakke phone pikkie
Wat voor receiver is dat? 712 ofzo? (knopje linksboven enzo :P)
Overigens staan er van mij wel meer picjes als je even terugzoekt, deze waren eigenlijk alleen even voor de ruimte tussen mijn receiver en dvd-speler :P. En idd, zilver vind ik ook mooier :P
xp2002 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:50:
Is ook altijd een verrassing voor bezoek die dat nog niet weet. ;)
Het was best wel veel werk, maar zo kon ik ook tenminste alle kabels in het plafond wegwerken. En toen ik toch bezig was wat halogeenlampjes erbij.

Ik heb ook enkele foto's van de verbouwing mocht er iemand interesse hebben...
Zeker geinteresseerd :)
Ik ben ook nog wel geinteresseerd in een overzichtsfotootje met flits trouwens, het zijn wel mooie sfeerfoto's zo, maar eigenlijk zie je vrij weinig... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 15:19:
[...]

ik heb thuis ook de JBL e250p (beuken),
voor deze prijs kun je geen betere subwoofer vinden.
Ik heb stad en land afgezocht naar een subwoofer tot ca 450,-
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de yamaha yst sw 315 en deze jbl e250p, andere vielen eigenlijk al snel af.

Voor het geld zul je geen betere kunnen vinden, ik heb deze lfe lopen op mn receiver met een crossover naar 100 hz. Bij films zet ik de sub soms wat zachter, dan wil hij soms namelijk nogal aardig tekeer gaan. Een lekkere strakke bass.

Maar aan degene die hem ook heeft: hoever slaat jou cone ongeveer uit, als ik mn yamaha receiver namelijk op +2 heb staan (van/tot: -80 t/m +20) en op de sub half open, schiet die cone als een achterlijke heen en weer, ik denk soms wel meer dan 2 cm.
Ik heb vaak het idee dat ik al tegen het einde van de sub zit dan, dat hij niet harder kan.
Even nog een reactie op deze post en die van Daklem:

Maar als ik het goed begrijp, ook naar aanleiding van de reviews van deze sub, is dit geen modder-blubber JBL BOOM-subwoofer zoals (Nog) goedkopere modellen (zoals ook de Magnat Motion subs, Eltax subs ed)? Maar meer richting de Magnat Omega, zoniet beter? Hij geeft dus een echt strakke bass (ook voor muziek ed?)?
Las namelijk in een review dat hij (kwa strakte van de bas) te vergelijken was met een REL q200?

edit:
Iets met Loef?? VVVVVV

[ Voor 6% gewijzigd door ZiegoM op 31-01-2005 21:35 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
3 maal raden wie ik ben was :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Is nu iedereen aan de nickchanges ofzo?
* zimbab doet niet mee hoor! *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
zimbab schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:39:
Is nu iedereen aan de nickchanges ofzo?
* zimbab doet niet mee hoor! *
Ik kwam er net pas achter dat het mogelijk was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik was lekker de eerste!!!one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

offtopic:
Ach so.....maar het kan eigenlijk maar één keer hè! Dus ik hoop dat je nu tevreden bent. :)

[quote]Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:24:
ik was lekker de eerste!!!one[/quote]

De eerste van dit topic en dit deel misschien....niet de eerste aller tijden. :P :+

[ Voor 60% gewijzigd door zimbab op 31-01-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
OMFG!! Dire Straits klinkt geweldig! _/-\o_

(Brothers In Arms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Laatst online: 17:02
Hopelijk blijft deze x wel m'n vraag staan....

Misschien weten sommige van jullie dat ik de Quadral QLX 205 heb (zie pagina 10) en nu ben ik van plan de Quadral QLX 135 te kopen...nu denken jullie natuurlijk wat leuk zeg! maar daar gaat het niet om ;-)....ik moet ze btw in Duitsland bestellen (heb net een mail de deur uit gedaan) want in Nederland zijn ze niet meer leverbaar....

Nu zou ik ze graag op standaards willen zetten maar hebben jullie ervaring met degelijke standaards? Waar zou je die het beste kunnen kopen?

THX VAST

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik heb sinds kort (1 maand) mijn luidsprekers ook op (diy) standaards. Het maakt écht veel verschil. De mijne zijn 60cm hoog, zodat de tweeters op oorhoogte zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok hier mijn setje ook wel bekend als
Wolsink Low Budget Home Theatre op Htforum

Ik ben nog bezig met de kamer dit zijn dus puur progress plaatjes ;) Speakers/Receiver nog niet aangesloten :(

Afbeeldingslocatie: http://img159.exs.cx/img159/5093/kamer59wu.jpg
De aangepaste kast waar apparatuur in komt.. de Sony STR-DE695 staat er al in en 2 planken daarboven komt de dvd speler
De 37 cm tv komt naast de receiver

Afbeeldingslocatie: http://img156.exs.cx/img156/5497/kamer35ch.jpg
Mijn Magnat Motion 5.1 speakerset tegen de muur waar eerst kast stond met:
-Magnat motion 88 Zuilen
-Magnat Motion 120A Sub (actief :))
-Magnat Motion Center 1
-Magnat surrounds (type weet ik niet :()

Afbeeldingslocatie: http://img156.exs.cx/img156/599/kamer43av.jpg
het DIY Scherm van 160x90 waar ik 155 van zal gaan benutten. High Contrast S doek bij ITC
met scharnieren aan de muur zodat hij omhoog geklapt kan worden voor als we bij lightswitch of stopcontact moeten

Afbeeldingslocatie: http://img159.exs.cx/img159/2417/kamer66ib.jpg
de Beamer Projector.. foto was heel duister dus ff wat aangepast alsnog crappy voor duidelijkere pic zie beneden

Afbeeldingslocatie: http://img159.exs.cx/img159/3531/kamer73hx.jpg
DIY Beugel: goedkoop+effectief+ niet eens zo lelijk.. :) ding zit nu MUURVAST :D

Afbeeldingslocatie: http://img159.exs.cx/img159/5558/kamer15nt.jpg
And last but not least.. me "relaxbank" en zitzak.. als iemand op zit zak gaat zitten komt die wel wat verder naar voren ;)

BETERE OVERZICHTSFOTO'S KOMEN NOG WEL.. zodra alles af is ;)!

BeamerPROJECTOR ;):
Afbeeldingslocatie: http://img108.exs.cx/img108/9595/beamer.jpg
GE Imager CRT O0
hij wordt opgehangen en de kast die je er achter ziet gaat weg.. en wordt vervolgens verkleint en komt aan andere muur te staan voor apparatuur :D

Home Made Pictures follow soon O0

Layou van kamer wordt als het goed is:
Afbeeldingslocatie: http://img47.exs.cx/img47/8258/layout5te.jpg

Low Budget

Ik kom nu met :
- CRT
- Speakerset
- Macrovision verwijderaar
- Sony Receiver
- 2.5mm kabel voor fronts en center
- 1.5mm kabel voor rears
- digital coax voor dvd speler<>receiver en eentje voor receiver<> sub
- Beugel
- Doek incl frame
- 3 meter Videokabel met BNC
- Bank

uit op zo'n 700-720 euro hier moet nog bij
- dvd spelers maar weet niet welke ik in optelling moet meereken.. ik heb bovenstaand allemaal dit jaar gehaald
en de dvd speler van Pioneer was 250 euro.. maar ja die is al bijna 3 jaar oud :/ en de andere koste 53 euro
- verf voor muur waar scherm aan komt

best low budget voor dit setje vind ik :D best trots! O0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZiegoM

ZiegoM

Yammie R1

Erg leuk setje :P

Vooral die projector! Wat voor beeld geeft zo'n apparaat?? Heb een hele tijd geleden bijna zo'n GE gekocht voor 75 euro (was voor mn neus weg gekocht..).

WD40 _/-\o_ (in je kast)

[ Voor 85% gewijzigd door ZiegoM op 31-01-2005 22:36 ]

\_Specs_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:31:
Ik heb sinds kort (1 maand) mijn luidsprekers ook op (diy) standaards. Het maakt écht veel verschil. De mijne zijn 60cm hoog, zodat de tweeters op oorhoogte zitten..
Welke standaards heb je gekocht en waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Road-runner83 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:01:
[...]

Welke standaards heb je gekocht en waar?
Ik zal even verklaren waar DIY voor staat: "Do It Yourself", dus hij heeft de standaards zelf gemaakt, nergens gekocht. Hooguit enig bouwmateriaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
Haha ja dat was een beetje dom van me dat had ik moeten weten ;)....maja ik ben niet zo'n doe-het-zelver dus als iemand anders nog een goede winkel weet dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Nu online
Barry|IA schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:28:
OMFG!! Dire Straits klinkt geweldig! _/-\o_

(Brothers In Arms)
Die is zoiezo goed. Helemaal op vinyl :P
Als je nog een mooi 'speakertest' nummer wilt horen moet je Riders on the storm van The Doors eens opzetten :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Voor mensen die nog een zieke HT willen zien: http://www.ac2.jp/user01.html

4 Matrix 800's als surround en als center: ach.....laten we 2 matrix 802's op z'n kant leggen.

[ Voor 40% gewijzigd door zimbab op 01-02-2005 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xp2002 schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:31:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verder nog:
Heb je je scherm altijd zo hoog hangen of heb je dat voor de foto gedaan? Lijkt me niet echt lekker kijken zo hoog eerlijk gezegd. Voor de rest ziet het er erg kewl uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennismaus
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:36
zimbab schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 07:06:
Voor mensen die nog een zieke HT willen zien: http://www.ac2.jp/user01.html

4 Matrix 800's als surround en als center: ach.....laten we 2 matrix 802's op z'n kant leggen.
Gruwelijk groot gewoon zie al die amps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WOEI, gister mijn Onkyo set gekocht! Even snel de specificaties van mijn huidige HT en vanavond... PIXXXXX!!!!!one

Receiver: TX-DS787
DVD-speler: TX-S535
CD loopwerk: DX-7222
Speakers: KEF Q90

Kabels: 2.5mm2
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.