Toon posts:

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 17.122 views sinds 30-01-2008

Anoniem: 41615

Anoniem: 111211 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 16:40:
/me Triple_A gaat binnen een paar weekjes verhuizen, en krijgt een meer dan behoorlijke kamer :)

Tegen die tijd verwacht ik ook een andere receiver, en misschien nog wel een échte sub amp :9

To be continued..... ;)
Ik wil ook een andere kamer, ik heb op dit moment echt een onmogelijke kamer..

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:50
Update/upgrade! :P

http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/denon2.jpg
http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/denon1.jpg
http://www.xs4all.nl/~abaddon/digipics/denon3.jpg

Denon 3805 receiver.Heb 'm met de bijbehorende mic in autoset-up gedraaid en man, wat een geluid _/-\o_ Ik heb nu alleen last van m'n linkeroor omdat ik 'm schijnbaar iets te hard aan had staan tijdens een test met de James Bond DTS intro; de kogel die wordt afgevuurd is dwars door m'n linker oor gegaan :X

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 17:25

JT

VETAK y0

Vette receiver ouwe :+ :P Mooi ding hoor :) Feli

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Abbadon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:08:
de kogel die wordt afgevuurd is dwars door m'n linker oor gegaan :X
Leuk is dat altijd he... ik zat laatst The Grudge te kijken op een volume dat ik mensen af en toe voorbij voelde lopen, was ook niet echt goed voor mijn oren geloof ik :P

Mooie receiver btw, is denk ik een leuke stap vooruit t.o.v. je JVC :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Oei, zeeer nette set! Mooie speakers :D

(wel jammer van die radiator, had liever een lage uitvoering gehad)

Anoniem: 111211

Anoniem: 41615 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:32:
[...]

Ik wil ook een andere kamer, ik heb op dit moment echt een onmogelijke kamer..
Mijn ouders zijn gesceiden, en allebei m'n kamers zijn echt rampgebieden, en wat opstelling betreft echt waardeloos :(

Dat gaat dus deels verholpen worden met me nieuwe kamer >:)
Abbadon schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:08:
Update/upgrade! :P

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Denon 3805 receiver.Heb 'm met de bijbehorende mic in autoset-up gedraaid en man, wat een geluid _/-\o_ Ik heb nu alleen last van m'n linkeroor omdat ik 'm schijnbaar iets te hard aan had staan tijdens een test met de James Bond DTS intro; de kogel die wordt afgevuurd is dwars door m'n linker oor gegaan :X
Mooi man! ;)

Maar naast dat et er mooi uitziet en erg hard gaat, ga ik er natuurlijk ook vanuit dat het met de SQ ook wel snor zit :P

Anoniem: 60298

Erg mooi ding die denon, mooi aankoop, enjoy :)

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-03 18:59
Die modjes verdienen allemaal veel te veel geld met hier wat slotjes te gooien :'(

• Abbadon
Anoniem: 111211 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:46:
Maar naast dat et er mooi uitziet en erg hard gaat, ga ik er natuurlijk ook vanuit dat het met de SQ ook wel snor zit :P
SQ? Sound Quality bedoel je? :P Ja, dáár was het me juist om te doen :P En ja, hij klinkt beduidend beter. Nu deed de JVC het geen eens onverdienstelijk met stereo maar dit is echt beter. En met surround helemaal.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb een kleine vraag met betrekking tot de dvd speler van denon.
Het gaat om de denon 1910.

Het beeld is TOP en speelt goed af.
Alleen pakt lijkt hij geen dual layer dvd+r te pakken :(
Kan dit kloppen ? of kan het aan het merk liggen van de dvd+r dl ?

Merk dvd+r dl = Verbatim.

Mijn broer heeft ook een denon dvd speler, maar die pakt ze wel :?

P.S ik post binnen kort mijn home cinema ook ;)

Dan ligt het denk ik inderdaad aan de dvdspeler, daar de dvd in een andere dvdspeler wel naar behoren functioneert. Misschien zou je een ander merk Dual-layer dvd kunnen proberen, om uit te sluiten of het aan het merk ligt.

• geforce5_guy
  • Niet online
Anoniem: 41615 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:13:
Dan ligt het denk ik inderdaad aan de dvdspeler, daar de dvd in een andere dvdspeler wel naar behoren functioneert. Misschien zou je een ander merk Dual-layer dvd kunnen proberen, om uit te sluiten of het aan het merk ligt.
In de winkel zijden ze dat hij alles zou moeten pakken :?
Ik ga morgen met de dvd+r dl even naar de winkel en dan mogen hun em eens testen.

Voor de rest pakt hij alles. dvd+ / - r(w) pakt ie net als orginele dvd's.
Daarom vind ik het vaag dat hij em niet pakt.

Mjah, dat is ook een mogelijkheid om de dvd in een en dezelfde speler te testen in de winkel.
Dan weet je precies of het aan je speler ligt of aan de dvd.

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-03-2018

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 96789 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 14:32:
Nou hier even mijn set posten.
[afbeelding]

Het was niet mogelijk om compleet het rack erop te krijgen.

Mijn apparatuur:
Versterker - Primare i21
Minidisc - Sony MDS JB-980
Dvd speler - Marantz dv4100
Cd speler - Kenwood dp 4090
Hifirack - Creaktiv

Mijn rack en versterker zijn splinternieuw en alles staat sinds gisteren mooi in het rack.
Nou kan ik eindelijk eens gaan genieten van stereo weergave , wat bij mij toch het belangrijkste is en bij speelt ook wel een klein beetje design mee.
En een goed hifi rack doet ook goed zijn werk , muzikaal is alleen al op het rack met 80% omhoog gegaan. :9
Ik heb ook nog een goeie netfilter besteld maar helaas was deze nog niet binnen |:(

Mijn cd-speler word ook vervangen. Ik verwacht dat ik volgende maand deze vervangen heb.Helaas kost het wat tijd voor te gaan luisteren en een oordeel over te geven.
Ik heb wel verschillende geluisterd.
Primare cd21
Atoll 100
AVM cd6
Quad cd 99
T+A 1230R
Densen
Audiomeca
Arcam cd 192
Rega planet
Maar daar moet ik me nog eens goed voor gaan zitten ;)

Deze versterker heb ik ook gehaald voor dat ik luidsprekers upgrade kan maken.Ik heb deze ook beluisterd op de Dynaudio audience en contour , Kef reference en Piega's , deze stonden er zooi mooi bij te pronken dat ik het niet laten kon :o Natuurlijk geen zeker heid dat het deze worden , al hoe wel ze prachtig waren qua muziek , de klang was fenominaal.Maar er zullen er wel meer bij komen dan.

Ik ben terug gegaan van home theater naar stereo omdat mij een av receiver niet kon overtuigen van de stereo weergave.Zelfs niet in de prijsklasse 2000-2500 euro.Al deze receivers , marantz SR 8500 , Denon 3805 , Arcam AVR 300 en Rotel RSX-1056 etc etc kwamen niet tegen het geweld op van geintrigeerde versterkers zoals AVM A2 , Primare i21 , marantz PM 17MK2 etc etc.Voor mij was het een nek aan nek race met de Primare en AVM.Deze heb ik thuis goed beluisterd en op mijn gemak.Conclusie dat de Primare i21 toch wat beter was als de AVMa2.
De Primare klinkt veel muzikaler in mijn soort muziek genre's.Wat is mijn muziek genre's Metallica , metallica en nog eens metallica :9 :+ ook Pink floyd.Maar meeste toch stevige muziek , slipknot Faith no more , tool etc.U2 , Pink floyd en sommige nummers van Dance muziek.Bass moet dan niet overheersen bij mij.Live(concerten) is bij mij 70% van de muziek , vooral bootlegs.(er zijn heel veel goeie kwaliteit bootlegs).

Mijn uprade ziet er nou als volgt uit.Cd-speler en dan mijn interkinks , Tuner, luidsprekers en dan een surround processor/decoder.Waarom een processor omdat een receiver(wel mogelijk)te veel toeters en bellen heeft zoals 7.1 etc etc :O .Dan zal ik alleen op de receiver de rear en center gebruiken en de TV en dvd speler erop zetten en voor de verder rest niets.
Op dit moment is de Center over(zie je ook in het rack staan)Hier zal ik denk ik ook niks meer met doen.Maar ja als dat alles is ;) Alleen mijn dvd speler maakt geen upgrade omdat ik toch niet op dit moment veel dvd's kijk.Mocht ik een tik krijgen voor het nog te doen dan gebeurd dat pas zodra ik alles al geupgrade heb.Tot aan de luidsprekers zit in de planning voor dit jaar. :7

Zo ik ga nou genieten van de muzikale weergave van mijn versterker. :Y)
Tip: Als iemand nog een versterker wilt kopen of gaat upgraden neem altijd Primare mee in de luistertest , je zal niet teleurgesteld worden. :9 :*)
Zul jij teleurgesteld zijn in de Metallica CD's :P . Opnametechnisch zijn die vrij matig. Pink Floyd ga je extra van genieten evenals Tool. Jammer dat er zo veel metal is dat zo slecht is opgenomen. Als het niet gecomprimeerd is, is het vlak, en als het dat niet is is het een flinterdun gordijntje van geluid :/ .

Maar een mooie versterker heb je zeker! Ik ben erg gecharmeerd van Primare. Ik had het bijna zelf gehad, zij het dat ik Naim er naast had staan. Ik vind het muzikaler en meer emotie hebben, waar de Primare weer meer detaillering had. Het zou mijn 2e keuze zijn :) .

Maar ik mis (als Naim propagateur en opdringer ;) ) de CD5i in je test opstelling :) . Dat is een briljant muzikale speler voor z'n geld :) . Ik zou hem zeker niet overslaan met testen. Wat ik ook niet zo doen is die in je netfilter prikken, daar kan Naim apparatuur niet zo goed tegen omdat het dan z'n leven totaal verliest.

Music Addicted

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mooie receiver, Abbadon :9 Je B&W's waardig ;) Denon is errug goed bezig de laatste tijd, die 3805 is een beest :9

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• geforce5_guy
  • Niet online
Hier de beloofde pics van mijn home cinema set.

denon 1910
denon AVR-1803

http://www.kanning.demon.nl/denon1_k.JPG

Totaal plaatje
http://www.kanning.demon.nl/denon2_k.JPG

Anoniem: 35175

Anoniem: 41615 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:21:
[...]

Ik ben er al in geen tijden geweest, maar het zou zo eens kunnen hoor.
Ik dat geval ga ik er binnenkort eens loeren..
heb dus even navraag gedaan, expert doet "normaal" niets van de prijzen af..... (bij kef dus)

• Dupje
geforce5_guy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:13:
Hier de beloofde pics van mijn home cinema set.

denon 1910
denon AVR-1803

[afbeelding]

Totaal plaatje
[afbeelding]
Waarom heb je 2 TV's? :P

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
Grrrrrene schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:00:
Mooie receiver, Abbadon :9 Je B&W's waardig ;) Denon is errug goed bezig de laatste tijd, die 3805 is een beest :9
Hoor er erg veel goeds over behalve als je echt power wilt gebruiken. Schijnt hiij niet genoeg stroom te kunnen leveren!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stereo :?

@Waypoint... Ow, is dat het? :P

[Voor 12% gewijzigd door MikeyMan op 17-01-2005 11:18]

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Met stereo wordt over het algemeen het stereo geluidsbeeld bedoeld en dat bereik je niet met 2 tv's. ;)

Ik denk dat die 2e tv een oude is die nog niet opgeruimd is..?

• geforce5_guy
  • Niet online
Waypoint schreef op maandag 17 januari 2005 @ 11:17:
[...]

Met stereo wordt over het algemeen het stereo geluidsbeeld bedoeld en dat bereik je niet met 2 tv's. ;)

Ik denk dat die 2e tv een oude is die nog niet opgeruimd is..?
Die 2e tv moet inderdaat nog opgeruimt worden (8>

Anoniem: 96789

Boekster schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:55:
[...]

Zul jij teleurgesteld zijn in de Metallica CD's :P . Opnametechnisch zijn die vrij matig. Pink Floyd ga je extra van genieten evenals Tool. Jammer dat er zo veel metal is dat zo slecht is opgenomen. Als het niet gecomprimeerd is, is het vlak, en als het dat niet is is het een flinterdun gordijntje van geluid :/ .

Maar een mooie versterker heb je zeker! Ik ben erg gecharmeerd van Primare. Ik had het bijna zelf gehad, zij het dat ik Naim er naast had staan. Ik vind het muzikaler en meer emotie hebben, waar de Primare weer meer detaillering had. Het zou mijn 2e keuze zijn :) .

Maar ik mis (als Naim propagateur en opdringer ;) ) de CD5i in je test opstelling :) . Dat is een briljant muzikale speler voor z'n geld :) . Ik zou hem zeker niet overslaan met testen. Wat ik ook niet zo doen is die in je netfilter prikken, daar kan Naim apparatuur niet zo goed tegen omdat het dan z'n leven totaal verliest.
Met de opnames cd's van Metallica klopt inderdaad wat je schrijft.Maar vanaf Garage inc is het veel beter geworden.
Ik zou best de cd speler van NAIM cd5i mee nemen maar een klein probleem(toch eigenlijk groot probleem ;) ) bij mij in de regio niet te krijgen en niet te beluisteren |:( Ik heb folders aan gevraagd in Duitsland en deze binnen gekregen , kijken als er in Duitsland eentje in de buurt ligt.
Betreft die netfilter kon ik goedkoop krijgen , maar NAIM heeft zelf ook netfilters.
Het beluisteren van cd spelers zal wel weer wat tijd in beslag nemen.
Die wat ik nou beluisterd heb zijn muzikaal zeer sterk en fijn gedaitalleerd.Het wordt een hele moeilijke keuze tussen de cd spelers O-)

Voor mij zal voorlopig ook geen HT komen want nou zie je hoe zwak receivers zijn in stereo weergave.En op surround zijn ze ook zwakker als een Surround processor

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 96789 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:28:
[...]

Met de opnames cd's van Metallica klopt inderdaad wat je schrijft.Maar vanaf Garage inc is het veel beter geworden.
Ik zou best de cd speler van NAIM cd5i mee nemen maar een klein probleem(toch eigenlijk groot probleem ;) ) bij mij in de regio niet te krijgen en niet te beluisteren |:( Ik heb folders aan gevraagd in Duitsland en deze binnen gekregen , kijken als er in Duitsland eentje in de buurt ligt.
Betreft die netfilter kon ik goedkoop krijgen , maar NAIM heeft zelf ook netfilters.
Het beluisteren van cd spelers zal wel weer wat tijd in beslag nemen.
Die wat ik nou beluisterd heb zijn muzikaal zeer sterk en fijn gedaitalleerd.Het wordt een hele moeilijke keuze tussen de cd spelers O-)

Voor mij zal voorlopig ook geen HT komen want nou zie je hoe zwak receivers zijn in stereo weergave.En op surround zijn ze ook zwakker als een Surround processor
Mooi, Garage Inc. staat namelijk nog wel op het to-buy-lijstje :) . De rest boeit me nog niet zo :) .

Ik heb geen idee waar je woont, maar het komt even over als 'geen randstad' om het lomp te brengen. Meer in het oosten van het land? Zutphen zit een dealer die Naim verkoopt, zou je daar misschien wat kunnen proberen. Emmen zit een flinke dealer, maargoed, dat is weer een ander uiterste :) .

Maar welk Naim netfilter bedoel je dan? Want ze hebben er echt geen.

Music Addicted

Boekster schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:44:
[...]

Mooi, Garage Inc. staat namelijk nog wel op het to-buy-lijstje :) . De rest boeit me nog niet zo :) .

Ik heb geen idee waar je woont, maar het komt even over als 'geen randstad' om het lomp te brengen. Meer in het oosten van het land? Zutphen zit een dealer die Naim verkoopt, zou je daar misschien wat kunnen proberen. Emmen zit een flinke dealer, maargoed, dat is weer een ander uiterste :) .

Maar welk Naim netfilter bedoel je dan? Want ze hebben er echt geen.
Nou ik woon in noord-limburg.En dan naar Zutphen te rijden dat is wel een beetje te veel van het goeie.Wordt een erg dure cd speler dan.En vooral voor te gaan luisteren.Als ik 100% wist dat ik NAIM wilde dan had ik er met de vrachtwagen heen gereden.Kost het mij niet de centjes :+ :z En als ik daar net toevallig in de buurt was.Nog een plus punt had ik ook genoeg ruimte voor hem mee te nemen :)

http://img8.exs.cx/img8/5280/d31b0fg.jpg hier een foto van de NAIM netfilter

Ik trek nou ook een twijfel.Ik zie inderdaad niks op hun homepage staan.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 96789 op 17-01-2005 15:12]

• JT

JT

VETAK y0

* JT heeft besloten om de Concerts los te gaan gebruiken voor stereo en een andere set te halen voor surround.

Waarom een 2e set speakers ? Nou, simpelweg omdat ik achter mijn pc muziek luister en op de bank film kijk :)
Waarom niet nog meer Concerts ? Reken maar is uit wat 3 setjes Concert erbij kost :P

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 96789 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:07:
[...]

Nou ik woon in noord-limburg.En dan naar Zutphen te rijden dat is wel een beetje te veel van het goeie.Wordt een erg dure cd speler dan.En vooral voor te gaan luisteren.Als ik 100% wist dat ik NAIM wilde dan had ik er met de vrachtwagen heen gereden.Kost het mij niet de centjes :+ :z En als ik daar net toevallig in de buurt was.Nog een plus punt had ik ook genoeg ruimte voor hem mee te nemen :)

[afbeelding] hier een foto van de NAIM netfilter

Da's gewoon het Mainsblock, een 6-voudige stroomverdeeldoos, geen netfilter. Heb ik zelf ook liggen :) .

Maar da's wel vervelend ja. Hier kun je alle Naim dealers in de benelux vinden. Misschien zit er wel een dichterbij nog, dat zou schelen. Anders gaat het over ben ik bang :) .

Music Addicted

Boekster schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:55:
[...]

Da's gewoon het Mainsblock, een 6-voudige stroomverdeeldoos, geen netfilter. Heb ik zelf ook liggen :) .

Maar da's wel vervelend ja. Hier kun je alle Naim dealers in de benelux vinden. Misschien zit er wel een dichterbij nog, dat zou schelen. Anders gaat het over ben ik bang :) .
Ik heb ook gevonden hoe hij heet.Zat bij de folders die ik aangevraagd had.
Naim music line ML 6 netzleiste. Want als ik op oehlbach kijk(als voorbeeld de XXL) staat netzleiste.Op stassen.nl staat het beschreven onder netfilter.Kan zijn dat zei het verkeerd hebben , hebben ze dus ook :) Want het is inderdaad geen netfilter.Maar ik vind wel dat er veel fouten over gemaakt wordt.Typ maar eens in op veiling site(weet niet als ik de naam mag noemen maar begint met een E ;) ) en netfilter dan zie je de NAIM staan onder netfilter.Dus ook bij stassen zit er een fout.
Maar ik heb dus ook een fout gemaakt hier :o door te zeggen netfilter maar dat is niet zo , ik wacht op de stroomverdeeldoos , dan wel een proffesionele. :+

Ik ga eens kijken als er eentje in de buurt ligt.

thx Boekster

• Abbadon
tatata schreef op maandag 17 januari 2005 @ 10:45:
[...]

Hoor er erg veel goeds over behalve als je echt power wilt gebruiken. Schijnt hiij niet genoeg stroom te kunnen leveren!
Dat heb ik in één review gelezen. Maar ik heb meerdere reviews het tegendeel zien beweren, ook a.d.h.v. metingen. In any event, deze knaap geeft hier écht wel voldoende power :D

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Speedfight schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:22:
Ik heb de wave op zo'n 80% staan en het master volume kan gewoon voluit en dan raakt hij ook niet overstuur dat kan je mooi zien want de balkjes mogen niet in het rood komen.
Beetje late reactie, lees het hier af en toe door.

In de av wereld is het totaal geen probleem om te pieken in het rood hoor. Je kan hem net zo goed op 100 zetten. Rood is dus niet zoals bij het stoplicht. Als je cassette opneemt, video, camera wat dan ook is pieken in het eerste vlak van het rood harstikke normaal.

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Boekster schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:44:
Meer in het oosten van het land? Zutphen zit een dealer die Naim verkoopt, zou je daar misschien wat kunnen proberen.
Sights and Sounds in Zutphen is niet een winkel waar je meteen van moet uitgaan dat ie veel heeft staan. Eric is nog maar net voor zichzelf begonnen en zit nog heel erg klein. Hij timmert echter wel erg aan de weg.....volgens mij geeft hij ondertussen wel elke maand een show ofzo. Aankomend weekend weer bij de Rover dealer in Apeldoorn.
Anoniem: 96789 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:07:
[afbeelding] hier een foto van de NAIM netfilter

Als je per sé die wilt kan je ook nog degene van Phonosophie nemen.....die is hetzelfde volgens mij (ook al is die van Phonosophie een ietsiepietsie langer....anders past de naam er niet op :P ). Komt van één of andere fabrikant af. http://www.phonosophie.de/strom3.html

http://www.phonosophie.de/Images/Bilder%20Phonosophie/netzleistenmuster400.jpg

Hier staan er wel een paar tweedehands.....de goedkoopste voor 85 euro: http://highendmarkt.de/selectcard.asp?ID=427720
JT schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:08:
* JT heeft besloten om de Concerts los te gaan gebruiken voor stereo en een andere set te halen voor surround.

Waarom een 2e set speakers ? Nou, simpelweg omdat ik achter mijn pc muziek luister en op de bank film kijk :)
Waarom niet nog meer Concerts ? Reken maar is uit wat 3 setjes Concert erbij kost :P
Ja ja!! Nu weten we het ondertussen wel dat je Jamo Concerts hebt en dat die duur zijn en dat er Seas Excel units in zitten!!

[Voor 4% gewijzigd door zimbab op 17-01-2005 18:38]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

zimbab schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:22:
Ja ja!! Nu weten we het ondertussen wel dat je Jamo Concerts hebt en dat die duur zijn en dat er Seas Excel units in zitten!!
})

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT

JT

VETAK y0

zimbab schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:22:
[...]

Bedoel je deze:
http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/tweeter.jpg
En deze:
[img]]http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/woofer.jpg[/img]

:?

Liev he O+

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Hahaha.....nu is het wel weer grappig! :D Maar vanaf nu ophouden dan! :>

[Voor 11% gewijzigd door zimbab op 17-01-2005 19:19]

• JT

JT

VETAK y0

Komt goed, want voorlopig heb ik nog geen 2e speakerset....trouwens, ik heb nog wel een Parasound te posten :D Ik hoop niet dat je nu weer jaloers wordt :+ Pics maak ik straks wel als ik klaar ben met huiswerk :)

[Voor 16% gewijzigd door JT op 17-01-2005 19:20]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-01 19:51

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Lelijk zijn ze wel ja... >:)

[Voor 4% gewijzigd door TomSwinnen op 17-01-2005 19:40]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Maak dan ook even een goede foto van de binnenkant, als je toch bezig bent :9

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• JT

JT

VETAK y0

Duh, dat wisten we allang :|
Barry_Loef schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:41:
Maak dan ook even een goede foto van de binnenkant, als je toch bezig bent :9
Staan al een week of 2 in dat andere topic :P

• Barry
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
JT schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:45:
[...]

Duh, dat wisten we allang :|

[...]

Staan al een week of 2 in dat andere topic :P
Ow, sorry. Ja ik let de laatste tijd niet echt meer op @ GoT :X

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
JT schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:08:

Op HTForum oid stond nog een surround setje concerts. Het was wel niet met de door jou zo geprezen Seas Excel units maar toch misschien wel interessant. Ik heb ze nooit gehoord, misschien dat deze wel bagger klinken tov die je nu hebt.

Edit:
Hmmz, ik had ze nog ff opgezocht was idd op HTforum, maar jou kennende was dit niet goed genoeg geweest. 400 euri voor een hele set! Was ook maar de concert II en niet de Concert VIII zoals jij hebt.

Edit2:
Spuit elf, nog iets verder gelezen en ik zie dat je zelf al gereageerd hebt!!!
Ik heb niks gezegd... :/ :X 8)7 |:(

[Voor 23% gewijzigd door Trasos op 18-01-2005 14:58]

Anoniem: 100231

JT schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:05:
[...]

Bedoel je deze:
[afbeelding]
En deze:
[[url=]http://home.student.utwente.nl/j.e.j.teunissen/Concert8/woofer.jpg]afbeelding[/url]]

:?

Liev he O+
We zien wel altijd je leuke fotos van de units enzo maar nooit echt een overzichts schot waar blijve die ??

• JT

JT

VETAK y0

Trasos schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 14:54:
[...]

Op HTForum oid stond nog een surround setje concerts. Het was wel niet met de door jou zo geprezen Seas Excel units maar toch misschien wel interessant. Ik heb ze nooit gehoord, misschien dat deze wel bagger klinken tov die je nu hebt.

Edit:
Hmmz, ik had ze nog ff opgezocht was idd op HTforum, maar jou kennende was dit niet goed genoeg geweest. 400 euri voor een hele set! Was ook maar de concert II en niet de Concert VIII zoals jij hebt.

Edit2:
Spuit elf, nog iets verder gelezen en ik zie dat je zelf al gereageerd hebt!!!
Ik heb niks gezegd... :/ :X 8)7 |:(
Ja, 400e is wel erg goedkoop, 700 of 800 euro voor de complete set was niet vreemd geweest :) Maar de set is al weg als het goed is.
Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:42:
[...]

We zien wel altijd je leuke fotos van de units enzo maar nooit echt een overzichts schot waar blijve die ??
Tis nu zo een teringzooi, m'n Parasound staat voor m'n meubel, voor de rest staat het helemaal vol met teringzooi :P Dat komt omdat ik aan het einde van de maand ga verhuizen en het superdruk heb, dus ga ik niet meer opruimen :P In m'n nieuwe kamer maak ik wel weer een overzichtfoto als alles staat :)

• Trasos
  • Niet online
Op hifimakelaar.nl staat nog een setje concerts 8 te koop voor €1050,-.
Misschien nog ergens in een ouwe sok liggen ofzo of kerstbonusje.

Dit setje dus:
http://www.hifimakelaar.nl/plaatjes/Jamo%208-2.jpg

Kleurt niet bij je huidige setje. Misschien overspuiten :X

• JT

JT

VETAK y0

1050 vind ik way too much en als je alles hebt gelezen, dan had je gelezen dat 2 of 3 extra setjes simpelweg te duur voor me wordt :)

• Trasos
  • Niet online
Ik heb het wel allemaal gelezen en ook gezien dat 2-3 setjes te veel geld kosten. Valt wel op dat rode dacht ik zo.

Kwist niet dat 1050 duur is voor zo`n setje. Wat is normaal 800 euro ofzo?

• JT

JT

VETAK y0

Ja, iig iets meer in de buurt van 800 ja :)

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:16
EEk, zoveel zal ik nooit uitgeven aan jamo luidsprekers. Alle luidsprekers die ik van jamo die ik tot nu toe(meer dan 6 verschillende sierie's) heb ghoord, klonken allemaal super brak. Ik zou eerder naar Tony, B&W of Kef gaan.

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Tony??

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 13:10
Tony :P ? Jamo is een Japans merk, en Japanse merken maken vaak een heleboel verschillende spullen. Jamo maakt heel goedkoop spul, en hele dure en goede. De concert serie valt in de laatste categorie :).

• Dupje
Sony? :X

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Jag schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:16:
Tony :P ? Jamo is een Japans merk, en Japanse merken maken vaak een heleboel verschillende spullen. Jamo maakt heel goedkoop spul, en hele dure en goede. De concert serie valt in de laatste categorie :).
Eh.....Jamo is toch echt Deens.......

Wel grappig om weer eens op hun site te kijken.....ik wist niet dat ze ook al met electronica bezig waren.....ziet er niet eens slecht uit.

http://www.jamospeakers.com/Files/Billeder/SpecialFeatures/41_med.jpg

Of dit:

http://www.jamospeakers.com/Files/Billeder/2f/Source/DVR50_2_med.jpg
The Jamo DVR 50 is the world's first DVD receiver with PAL/NTSC Progressive Scan and DivX. DivX allows you to play downloaded movies that have been burnt to a CD-Rom. And thanks to Progressive Scan, you can count on flicker-free pictures.

The digital amplifier technology in the DVR 50 has been developed in co-operation with the team
who designed the high-end TacT Millennium digital hi-fi amplifier.Naturally, this means the absolute
ultimate in sound quality - especially when it's mated to a matching loudspeaker system.

[Voor 63% gewijzigd door zimbab op 18-01-2005 21:49]

• Dupje
Normaal hou ik ni zo van het desing van marantz, maar hun huidige geïntegreerd spul mag er best zijn:

http://www.marantz.com/image/products/g_pm11s1_med.gif

http://www.marantz.com/image/products/g_sa11s1_med.gif

En die Tony, toevallig niets van bij de Italiaan? :+

Mwoah, er zal vast een Pizza di Tony bestaan >:)

En inderdaad, rather nice, dat nieuwe design van Marantz, maar vind mijn huidige SR7400 ook prima ;)

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 41615 op 18-01-2005 21:49]

• Dupje
Anoniem: 41615 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:49:
Mwoah, er zal vast een Pizza di Tony bestaan >:)

En inderdaad, rather nice, dat nieuwe design van Marantz, maar vind mijn huidige SR7400 ook prima ;)
Mwah, dat ziet er mij te klassiek uit, vooral in Goudkleur.
Doet me denken aan Rovers :+

Anoniem: 100231

Dupje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:45:
Normaal hou ik ni zo van het desing van marantz, maar hun huidige geïntegreerd spul mag er best zijn:

[afbeelding]

[afbeelding]

En die Tony, toevallig niets van bij de Italiaan? :+
Ik weet niet maar dit vind ik dus weer niet mooi he.. kan zo ook niet verklaren waarom maarjah, echt mooi strak spul vind ik arcam, en overig met strak design en weinig lichtjes etc

• Trasos
  • Niet online
Hmmz, die SA11-S1 ziet er niet verkeerd uit nee. :9~ O+ 8) :*)
Dat schermpje vind ik ook wel wreed.

* Trasos kijkt naar z`n zwarte DV-6200 en belt ff de bank en komt tot de conclusie dat het voorlopig bij kijken zal blijven :/

• Dupje
Anoniem: 100231 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:14:
[...]

Ik weet niet maar dit vind ik dus weer niet mooi he.. kan zo ook niet verklaren waarom maarjah, echt mooi strak spul vind ik arcam, en overig met strak design en weinig lichtjes etc
Tja, beter dan NAD ken ik eigenlijk niet :+

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

[...]

Ik kan het wel verklaren waarom je het niet mooi vindt.....het neigt een klein beetje naar de kitscherige kant. No offense aan iedereen die het wel mooi vind (ik persoonlijk vind het niet lelijk, maar ook niet super).
Dupje schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:17:
[...]

Tja, beter dan NAD ken ik eigenlijk niet :+
Ik geef je 7 letters........:
P R I M A R E

Maar dat is mijn mening. Gelukkig valt over smaak niet te twisten.

[Voor 22% gewijzigd door zimbab op 18-01-2005 22:21]

• JT

JT

VETAK y0

JC Ken schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:15:
EEk, zoveel zal ik nooit uitgeven aan jamo luidsprekers. Alle luidsprekers die ik van jamo die ik tot nu toe(meer dan 6 verschillende sierie's) heb ghoord, klonken allemaal super brak. Ik zou eerder naar Tony, B&W of Kef gaan.
Moet je even voor de gein kijken in wat voor speakers de Seas Excel serie zit. Onder de indruk ? Nou, die zitten dus ook in de Jamo Concert 8 :P

• Dupje
JT schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:23:
[...]

Moet je even voor de gein kijken in wat voor speakers de Seas Excel serie zit. Onder de indruk ? Nou, die zitten dus ook in de Jamo Concert 8 :P
http://www.nationalekinderkrant.nl/fotos/ask-rode-gele-kaart.jpg

Sorry hoor, maar hebben we nog niet genoeg gehoord welke drivers er in de Concert 8 zitten? ;)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

[...]

Best grappig dat er een aantal Engelse reviewers zijn die vinden dat de Diva serie enigzins 'oud' oogt. Vind hetzelf wel meevallen doch :) .

Ik vind dat de nieuwe Marantzen er zeker aardig uitzien, maar het oogt lomp, heeft een beetje een retro trekje en probeert modern te blijven. Naar mijn idee is dat redelijk mislukt. Ik vind het er netwat te flashy uitzien. Die blauwe lampjes hadden ze van mij mogen laten. Dat maakt het net iets te opzichtig.
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:20:
[...]

Ik kan het wel verklaren waarom je het niet mooi vindt.....het neigt een klein beetje naar de kitscherige kant. No offense aan iedereen die het wel mooi vind (ik persoonlijk vind het niet lelijk, maar ook niet super).

[...]

P R I M A R E

Het design van Primare is zeker mooier, maar qua prijs is het ook wel een pietsje aan de hogere kant :P . Bovendien kom je dan in Naim terrein :+ .
[...]

Ach, het is nog steeds geen kevlar of een Nautilus tweeter :+ .

Music Addicted

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

[...]

De units op zich zeggen natuurlijk geen zak. Het gaat om het ontwerp. In mijn (nu nog) scheve DIY kistjes zitten ook Scan Speak Revelators, maar om nu te zeggen dat die dan meekunnen met de kwaliteit van een Wilson Audio Sophia ofzo.....nou nee.
Maar uiteraard kunnen mensen er ook niet van uitgaan dat Jamo = slecht.

Maar om toch nog even wat tegengas te geven tegen jouw zevende-hemel-gevoel (ik heb me heeel lang ingehouden, maar doe het nu toch ff) hier een quote van een test:
Concert 8

The smaller Concert 8 has the same upper bass, medium, and top-end as its larger sibling. Open, uncoloured, and a bit too bright, especially as the speaker lacks the treble controls in its crossover. Spaced 50cm from the back wall there is a lot of punchy bass for this size of loudspeaker, with quite fine dynamics and scale, but in the end the sound misses a real foundation. This means that the speaker is not balanced correctly, the treble going too far, being not compensated for at lower frequencies.
And this, in my opinion, spoils the '8 completely. It may be technically an accomplished product, but musically it is inferior to, for instance, the Quad 77-10L (grab them while you can!). Maybe that a tube amplifier proves to be a better match, but in my opinion Jamo really should re-think the tonal balance of this model: there is clearly enough potential here to make a decent speaker of it.

Conclusions

The Concert 11 is a rather difficult loudspeaker that nevertheless, given enough care in finding matching ancillaries, can deliver the goods. At its best, its combination of a neutral and controlled sound with excellent build quality and perceived value, makes it worth its asking price.
I have more problems with the Concert 8. As a small speaker it sounds unbalanced, yet with stands its cost is rather high: 73% of its bigger brother. I'd say: forget about it.
Ik zelf heb ze ook wel eens gehoord lang geleden (en de "11" ook) en ik vond ze wel OK, maar echt heel warm kregen ze me niet.
Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:30:

Het design van Primare is zeker mooier, maar qua prijs is het ook wel een pietsje aan de hogere kant :P . Bovendien kom je dan in Naim terrein :+ .
Hmmm ja.....dat is gevaarlijk terrein met jou in de buurt. :D Ik dacht dat je er even niet was! :P
De Nautilus tweeter heeft een slechte naam....weet je dat nu nog niet? :P Dat gaat met de nieuwe serie dus veranderen. Niet zo verwonderlijk ook dat dat hét speerpunt is van de nieuwe serie.

[Voor 14% gewijzigd door zimbab op 18-01-2005 22:43]

• Boekster

Boekster

Naimoholic

zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:32:

[...]

Hmmm ja.....dat is gevaarlijk terrein met jou in de buurt. :D Ik dacht dat je er even niet was! :P

[...]
Niets mis met Priamre natuurlijk. Ik vind het een topmerk, daar zijn we het absoluut over eens :)
De Nautilus tweeter heeft een slechte naam....weet je dat nu nog niet? Dat gaat met de nieuwe serie dus veranderen. Niet zo verwonderlijk ook dat dat hét speerpunt is van de nieuwe serie.
Het is een moeilijke tweeter. Hij kan slecht tegen harde ruimtes en moet absoluut goed aansturing hebben. Hij is echter wel geroemd in een aantal studio's, wat dan wel weer heel frapant is. Ik vind het een heerlijke, eerlijke tweeter. Veel mensen vinden hem scherp. Veel mensen houden van een zijdezachte s-klank. Dat is een s-klank helaas niet :) .
Speerpunten zijn trouwens ook scherp :P .

[Voor 3% gewijzigd door Boekster op 18-01-2005 22:41]

Music Addicted

Ik zit te dubben.. Ik heb van de Leen Bakker een stel van die dvdrekjes, alleen wordt dat een beetje een dure hobby, steeds 20e per rekje.. (voor 50dvds).

Nu zag ik in de Kwantum krant het volgende:
http://www.kwantum.nl/sho...ct_id=1351903&variant_id=

Maar volgens mij is de afstand tussen de leggers te groot, daar hij 180 hoog is en 5 leggers heeft. Dus +/- 35 cm afstand tussen de leggers..

Heeft iemand anders in deze "stijl" een andere oplossing?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:40:
Het is een moeilijke tweeter. Hij kan slecht tegen harde ruimtes en moet absoluut goed aansturing hebben. Hij is echter wel geroemd in een aantal studio's, wat dan wel weer heel frapant is. Ik vind het een heerlijke, eerlijke tweeter. Veel mensen vinden hem scherp. Veel mensen houden van een zijdezachte s-klank. Dat is een s-klank helaas niet :) .
Hebben we het nu over de Jamo Concert of over de B&W Nautilus.. want ik vermoet dat ze op het punt van scherpte een vage overeenkomst hebben :+ (geen serieuze vraag)

Ieder zijn eigen smaak gewoon :) Ik hoop toch niet dat we nu een pro/con "quote war" gaan krijgen over de Concerts...

[Voor 8% gewijzigd door voodooless op 18-01-2005 22:54]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepspace schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:51:
Ik hoop toch niet dat we nu een pro/con "quote war" gaan krijgen over de Concerts...
Nee hoor....we lopen elkaar gewoon een klein beetje te provoceren, maar volgens mij heeft iedereen wel in de gaten dat het met een knipoog is. Zal wel aan de tijd liggen ofzo (ik ben iig moe). Voor de rest ben ik het er uiteraard mee eens dat ieder zijn eigen smaak heeft.

Nog even over de Concerts op hifimakelaar.nl van 1050 de set......dat is de Limited Edition in pianolak te ere van het dertigjarig bestaan van Jamo en inclusief de (eveneens "L.E.") stands. Dus heel erg duur is het ook al weer niet.

[Voor 27% gewijzigd door zimbab op 18-01-2005 23:00]

• JT

JT

VETAK y0

zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:32:
[...]

De units op zich zeggen natuurlijk geen zak. Het gaat om het ontwerp. In mijn (nu nog) scheve DIY kistjes zitten ook Scan Speak Revelators, maar om nu te zeggen dat die dan meekunnen met de kwaliteit van een Wilson Audio Sophia ofzo.....nou nee.
Maar uiteraard kunnen mensen er ook niet van uitgaan dat Jamo = slecht.
Precies, ik bestrijd extreem met extreem :P
Maar om toch nog even wat tegengas te geven tegen jouw zevende-hemel-gevoel (ik heb me heeel lang ingehouden, maar doe het nu toch ff) hier een quote van een test:

[...]

Ik zelf heb ze ook wel eens gehoord lang geleden (en de "11" ook) en ik vond ze wel OK, maar echt heel warm kregen ze me niet.
Van mij mag je hoor :) Ik ken het stukje. Ze zijn inderdaad erg helder. DE oplossing: bi-ampen en de tweeter 2db zachter zetten :D En over die real foundation: absoluut niet eens. Toen ik ze voor de eerste keer horen viel m'n smoel bijna op de vloer van verbazing :P Om zelf wat tegengas te geven (voor de rest boeit het me niet hoor, ik luister wat ik zelf het lekkerste vind klinken :) )

Review.
The Concert 8s provide a remarkably smooth response down to below 40Hz. That response was measured with the subwoofer inactive, to ensure that I didn't fool myself

Irrespective of the software, the frequency response is impeccable. With a choir singing and organ playing, a bass drum being struck, a cannon firing or an orchestra playing, I had no difficulty in replicating the subjective feelings that I frequently experience when sitting in a concert hall at the Sydney Opera House

In short, the Jamo Concert series look impeccable and sound very impressive.
Review 2.
Despite their small size, the Concert 8s actually deliver quite decent in-room bass to below 40Hz.

Amidst a forest of floorstanders, the Concert 8s were a breath of fresh air - or at least showed a refreshing freedom from boxiness. While it's important to bear in mind that this pair of speakers costs as much as the average system price of the test group, there's no denying that they sound just as classy as they look. They may not have the deepest bass around, but they are unusually clean and agile, and they have impressive authority and drive. The midband has lovely tonality, albeit with some upper-mid projection and occasional 'pinched' voice coloration. The presence is a slightly dulled and the top a tad obvious, but these speakers are such a pleasure to listen to because the whole has such fine coherence, dynamic expression, grip and focus.
En dan heb ik het nog niet gehad over de vele goede reviews in vele tijdschriften. Maar goed, al die reviews laten de speaker niet anders klinken en ik ben er nog steeds verliefd op O+

[Voor 3% gewijzigd door JT op 18-01-2005 23:01]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 10:57

voodooless

Sound is no voodoo!

zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:57:
Nee hoor....we lopen elkaar gewoon een klein beetje te provoceren, maar volgens mij heeft iedereen wel in de gaten dat het met een knipoog is. Zal wel aan de tijd liggen ofzo (ik ben iig moe). Voor de rest ben ik het er uiteraard mee eens dat ieder zijn eigen smaak heeft.
Dat weet ik ook wel hoor :P

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• JT

JT

VETAK y0

zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:57:
[...]
Nog even over de Concerts op hifimakelaar.nl van 1050 de set......dat is de Limited Edition in pianolak te ere van het dertigjarig bestaan van Jamo en inclusief de (eveneens "L.E.") stands. Dus heel erg duur is het ook al weer niet.
Ik vind ze niet eens echt mooi. Mooiste vind ik beuken kast met grijs front of kersen met zwart. De andere 2 opties vind ik ook mooi, maar met pianolak niet. Maar idd, 1050 voor en LE is dan niet duur nee.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 23:00:
[...]

Precies, ik bestrijd extreem met extreem :P

[...]

Van mij mag je hoor :) Ik ken het stukje. Ze zijn inderdaad erg helder. DE oplossing: bi-ampen en de tweeter 2db zachter zetten :D En over die real foundation: absoluut niet eens. Toen ik ze voor de eerste keer horen viel m'n smoel bijna op de vloer van verbazing :P Om zelf wat tegengas te geven (voor de rest boeit het me niet hoor, ik luister wat ik zelf het lekkerste vind klinken :) )

Review.

[...]

Review 2.

[...]

En dan heb ik het nog niet gehad over de vele goede reviews in vele tijdschriften. Maar goed, al die reviews laten de speaker niet anders klinken en ik ben er nog steeds verliefd op O+
Tegenwoordig zijn er veel kleine speakers die best eenaardig bakkie laag produceren, die van mij incluis. Ik heb ze een keer met een echte zware eindbak gehoord endan gaan ze serieus gekke dingen doen :D . Nog niet zo gek als de Totem Mani-2's die ik een tweetal keren heb gehoord op diezelfde versterker, maar dat mag ok wel, isobarik :) . Die dingen gaan echt ziek diep, tot 29Hz op -3dB :D . Dat voel je echt aan alle kanten, zwaar bizar.
Mijn luidsprekers kwamen ardig mee, maar iets in me zegt toch wel dat ik die, als ik een keer goed de ruimte heb, een keer thuis wil proberen naast mijn speakers. Ze klinken werkelijk fantastisch. Toen ze naast elkaar stonden vond ik die van mij prettiger in het midden en het hoog, maar die laagextensie is superbizar, en de ruimtelijkheid die ze geven is ook erg goed. Maargoed, eerst eens voor andere dingen kijken. Ik ga nu voor het rijbewijs en dan denk ik dat ik een paar andere stands koop :) .

Music Addicted

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 13:10
zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 21:35:
[...]

Eh.....Jamo is toch echt Deens.......
Oeps, lekker stom, die fout heb ik al eerder gemaakt :+. Maar ja, maakt niet uit, redenering blijft staan. Iedereen associeert Jamo met hun goedkope spullen en zet ze daarom in het rijtje Sony, Eltax, Omniaudio, enz. Maar dat is onterecht.

Anoniem: 107284

[...]
Best grappig dat er een aantal Engelse reviewers zijn die vinden dat de Diva serie enigzins 'oud' oogt. Vind hetzelf wel meevallen doch :) .
[...]

[...]
Wat denken jullie van Densen? Ook superstrak, zo goed als geen displays (muv cdspeler natuurlijk) en geen opzichtige lampjes. Klein van formaat, maar groots in geluid (zeker in combo met Master). Het vrij direkte geluid moet je wel liggen, maar de prijs is imho niet te hoog _/-\o_ Het is dat ik al een surround heb. Maybe in de toekomst komt de Densen erbij om de stereo aan te vullen (maar dat is echt in de toekomst: eerst de 7 speakers+LSkabels+meubel+stekkerdoos in juli/augustus. :Y)

• Mosez
  • Laatst online: 08-06-2022

Mosez

Watermanager

zimbab schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:20:
[...]

[...]

P R I M A R E

Juist wel, en dat maakt het nou net zo leuk.

Mooi zitten? Barcelona chair!

Anoniem: 2111

Boekster schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 22:40:
[...]

Niets mis met Priamre natuurlijk. Ik vind het een topmerk, daar zijn we het absoluut over eens :)

[...]

Altijd opvallend dat alles duur is behalve Naim, Naim is ook erg prijzig :). Elke speaker heeft last van akoestiek. Waar ik meer moeite mee heb is dat jij nu even zegt hoe een S-klank moet klinken ;).

De Jamo concert gebruikt speciale versies van de Seas Excel met een kleiner aandrijfsysteem... Dus lastig om ze te vergelijken met andere speakers waar standaard Excel inzit.

Zimbab: ik draai zelf ook met ScanSpeak Revelator units, misschien kan ik je helpen met het filter ...

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 2111 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 10:00:
[...]

Altijd opvallend dat alles duur is behalve Naim, Naim is ook erg prijzig :). Elke speaker heeft last van akoestiek. Waar ik meer moeite mee heb is dat jij nu even zegt hoe een S-klank moet klinken ;).
Idd, ik ben het er helemaal niet mee eens. Als ik "eens" hardop zeg dan irriteer ik me niet aan de s-klank en ook niet bij anderen. Dus dan zou dat imho ook niet zo moeten zijn bij speakers :)
De Jamo concert gebruikt speciale versies van de Seas Excel met een kleiner aandrijfsysteem... Dus lastig om ze te vergelijken met andere speakers waar standaard Excel inzit.
Hebbie een link naar deze drivers ? En evt een bron ? Want daar wil ik wel meer over lezen :)

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Anoniem: 107284 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 09:49:
[...]

Wat denken jullie van Densen? Ook superstrak, zo goed als geen displays (muv cdspeler natuurlijk) en geen opzichtige lampjes. Klein van formaat, maar groots in geluid (zeker in combo met Master). Het vrij direkte geluid moet je wel liggen, maar de prijs is imho niet te hoog _/-\o_ Het is dat ik al een surround heb. Maybe in de toekomst komt de Densen erbij om de stereo aan te vullen (maar dat is echt in de toekomst: eerst de 7 speakers+LSkabels+meubel+stekkerdoos in juli/augustus. :Y)
Densen is mooi spul, maar ik mis iets aan betrokkenheid. Het is erg goed in veel dingen, maar betrokkenheid en emotie, dingen die ik belangrijk vind in spullen, mis ik in Densen wel.
Het is zeker value-for-money, daarover niet te twisten :) .
[...]

Zimbab: ik draai zelf ook met ScanSpeak Revelator units, misschien kan ik je helpen met het filter ...
Ik heb nooit gezegd dat Naim niet duur is. Het is minder value-for-money dan Densen in absolute termen denk ik. Relatief vind ik het weer meevallen, het doet voor mij namelijk wat ik verwacht van een systeem.

Ok, de statement was wat overdreven, maar de meeste mensen zoeken toch naar een overdreven zachte S-klank, wat het absoluut niet is. Een s-klank heeft van nature een beetje scherpte en dat moet er naar mijn idee niet uit :) .
JT schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:12:
[...]

Idd, ik ben het er helemaal niet mee eens. Als ik "eens" hardop zeg dan irriteer ik me niet aan de s-klank en ook niet bij anderen. Dus dan zou dat imho ook niet zo moeten zijn bij speakers :)

[...]

Hebbie een link naar deze drivers ? En evt een bron ? Want daar wil ik wel meer over lezen :)
Nou is "eens" ook neit een woord waar de s-klank heel scherp in is. Het beste woord is dan nog wel - jawel- scherp :) .

Music Addicted

• melcon
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:44
Boekster schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 12:04:
[...]

Densen is mooi spul, maar ik mis iets aan betrokkenheid. Het is erg goed in veel dingen, maar betrokkenheid en emotie, dingen die ik belangrijk vind in spullen, mis ik in Densen wel.
Het is zeker value-for-money, daarover niet te twisten :) .
[...]

Ik heb nooit gezegd dat Naim niet duur is. Het is minder value-for-money dan Densen in absolute termen denk ik. Relatief vind ik het weer meevallen, het doet voor mij namelijk wat ik verwacht van een systeem.

Ok, de statement was wat overdreven, maar de meeste mensen zoeken toch naar een overdreven zachte S-klank, wat het absoluut niet is. Een s-klank heeft van nature een beetje scherpte en dat moet er naar mijn idee niet uit :) .

[...]

Nou is "eens" ook neit een woord waar de s-klank heel scherp in is. Het beste woord is dan nog wel - jawel- scherp :) .
Ik ben het geheel met je eens eigenlijk, het is gewoon een slis klank, dan ga je er de slis niet uithalen lijkt mij .... hij moet natuurlijk ook niet irritant scherp zijn, dat is nou net ook weer niet de bedoeling :)

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

offtopic:
Ik had er zelf al een topic over lopen en ooit zal ik er wel verder in gaan met schrijven. Heb er nog even geen zin in. :P Maar ik zit nu wel te twijfelen of ik een bass-reflex ga doen of een gesloten systeem. Ik draai nu met volledig gedempte poorten en dat bevalt op zich wel. En mocht het projectje een succes worden dan ga ik toch een (ook gesloten) sub er bij bouwen. Jij hebt hem toch ook gesloten? Hoeveel liter heb jij hem?

Anoniem: 2111

JT schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 11:12:

[...]

Iemand bij S&Co had het me verteld, hij had er 1tje open gehad voor modificaties.

Zimbab: you've got mail.

[Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 2111 op 19-01-2005 13:58]

• JT

JT

VETAK y0

Anoniem: 2111 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:39:
[...]

Iemand bij S&Co had het me verteld, hij had er 1tje open gehad voor modificaties.

Zimbab: you've got mail.
Ah, k. Ik weet wel dat er een Excel driver is met een hele kleine magneet maar de sterkste aandrijving van de hele serie, maar die heeft maar 3mm xmax ofzo.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-06 16:12
Jag schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 00:27:
[...]
Oeps, lekker stom, die fout heb ik al eerder gemaakt :+. Maar ja, maakt niet uit, redenering blijft staan. Iedereen associeert Jamo met hun goedkope spullen en zet ze daarom in het rijtje Sony, Eltax, Omniaudio, enz. Maar dat is onterecht.
Mja , ook Infinity wordt vaak in het el cheapo hoekje gezet.. terwijl ze (net als Jamo en JBL) ontzettend goede speakers kunnen maken (denk aan de oude Kappa en Renaissance serie..)
Ik dacht ook dat (net als Infinity) JBL en Jamo ook van Harman International waren?

[Voor 4% gewijzigd door JeroenT op 19-01-2005 16:27]

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:40

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jamo niet, JBL wel...
Harman International is a company of listeners. With audio products that carry the Harman Kardon, JBL, Infinity, Revel, Audioaccess, Lexicon, Mark Levinson, Madrigal Imaging and Proceed names, we're dedicated to the accurate recording of sound in professional studios, the precise amplification and playback of sounds in concert halls and movie theaters around the world, as well as to the flawless reproduction of music in homes, cars, and computers.

[Voor 92% gewijzigd door MikeyMan op 19-01-2005 16:25]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:04
Klubbheads schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 16:19:
[...]

Mja , ook Infinity wordt vaak in het el cheapo hoekje gezet.. terwijl ze (net als Jamo en JBL) ontzettend goede speakers kunnen maken (denk aan de oude Kappa en Renaissance serie..)
Ik dacht ook dat (net als Infinity) JBL en Jamo ook van Harman International waren?
Niet alleen de Kappa series enzo zijn goed hoor, ook de nieuwere series (neem de Primus en Beta ofzo) zijn gewoon waar voor het geld hoor :)

De Infinity Beta 40 heb ik ooit nog vergeleken met mijn Mission M35's... ok uiteindelijk toch voor de Mission's gekozen omdat die ietwat beter klonken, maar het verschil in prijs was eigenlijk groter dan het verschil in geluidskwaliteit :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Trasos
  • Niet online
Morgen wordt een leuk, en duur, dagje. `s Middags m`n setje Alphason Aragon AG60 ophalen en waarschijnlijk `s avonds een AH! Tjoeb `99!!! _/-\o_

Dan is m`n setje redelijk af. Op de rears, center en sub na dan. :P

Nog één nachtje slapen!!! :z
Net als vroeger de dag voor je verjaardag en met sinterklaas. :)

• JT

JT

VETAK y0

[...]
|3373r nog: magnesium conus :P

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:36:
[...]

|3373r nog: magnesium conus :P
Magnesium hoort in MTB-vorken :P .

Music Addicted

• JT

JT

VETAK y0

Dan wil ik titanium :P

En kevlar in kogelvrije vesten :P

[Voor 46% gewijzigd door JT op 19-01-2005 22:09]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:01
offtopic:
Helaas Dupont mag geen kevlar in europa en azie verkopen.
Hier heet het Twarron. Patent rechtzaak tussen Akzo en Dupont geweest.Twarron is (Chemisch) overgens identiek aan Kevlar.

• Boekster

Boekster

Naimoholic

JT schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 22:08:
Dan wil ik titanium :P

En kevlar in kogelvrije vesten :P
offtopic:
Een MTB-vork wil je niet in titanium, die wil je stijf. Carbon of Magnesium is dan de oplossing :P

Dat van Dupont wist ik niet, grappig :) . Wel vreemd dat B&W (Engels) wel kevlar units propageert.

Music Addicted

• 107mb
  • Laatst online: 09-06 23:53
en hier dan mijn setje (heb geen digicam, en tekenen is leuker!)

http://www.broshuis.demon.nl/avondjefilm2.jpg

opmerkingen t.o.v. plaatje
  • beamer en schermzitten nog in de spaarpot (nog heel lang)
  • sub is in aanbouw (Detonation DT 150 + Alcone HE 10 in 65 ltr BR)
  • speakers zijn in het echt zwart, maar dit staat mooi in de tekening....
en dan nu mijn echte apparatuur:
  • Marantz SR7200
  • Marantz DV4200
  • NAD C520
  • Infinity Reference 81 MkII
  • Infinity Reference 31 MkII
  • Infinity Reference Center

Anoniem: 123304

Wat vinden jullie van dit Home Cinema set?

De vorige die ik wilde was een JBL178SCS alleen de sukkel die hem aan mij verkopen kon niet 1 dag wachten totdat ik me salaris had :(

Dus hard weer op zoek naar een nieuwe en heb deze gevonden en meteen bestelt! leek me qua vermogen, Hz bereik, en review van klanktonen lage en hoge tonen heel erg goed!

En Jamo heeft altijd subliem goede speakers gehad! (heeft :P)

jamo e 350 pdd

Speakers Front 2x (Jamo E350)
- Belastbaarheid: 100-140W
- Frequentiebereik: 55 - 20.000 Hz
- Gevoeligheid: 92 dB/1W/1m
- Impedantie: 8 Ohm
- Afmetingen: 842x224x250mm
- Gewicht: 10.4kg

Surroundspeakers 2x (Jamo E3SUR)
- Belastbaarheid: 70 -100W
- Frequentiebereik: 75 - 20.000 Hz
- Gevoeligheid: 88 dB/1W/1m
- Afmetingen: 234x150x184mm
- Gewicht: 2.5kg

Centerspeaker 1x (Jamo E3CEN)
- Belastbaarheid: 70-100W
- Frequentiebereik: 70 - 20.000 Hz
- Gevoeligheid: 90 dB/1W/1m
- Afmetingen: 150x405x184mm
- Gewicht: 5 kg

Subwoofer 1x (Jamo E 3SUB)
- 70W Actieve subwoofer
- Frequentiebereik: 45 - 150 Hz
- Afmetingen: 310x300x300
- Gewicht: 6.6kg

Picture :D

http://www.kieskeurig.nl/images/product_big/18E750C73CC66D4DC1256DB500527BDC_big.jpg

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 123304 op 20-01-2005 00:02]

107mb schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:50:

en dan nu mijn echte apparatuur:
  • Marantz SR7200
  • Marantz DV4200
  • NAD C520
  • Infinity Reference 81 MkII
  • Infinity Reference 31 MkII
  • Infinity Reference Center
Vind je echt super setje hebben man..Jaloers :9~

Maar goed heb maar een klein budget :(

Ene mooie opstelling van je Home cinema! :)

• 107mb
Anoniem: 123304 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:00:
[...]

Vind je echt super setje hebben man..Jaloers :9~

Maar goed heb maar een klein budget :(

Ene mooie opstelling van je Home cinema! :)
Thanks!

Ik heb ook niet zo'n groot budget hoor! Deze spullen zijn in de loop van vier jaar bij elkaar gespaard. Dat heeft als voordeel dat je toch wat beter spul kunt kopen omdat je meer tijd hebt om te sparen. Daarnaast loop je eerder tegen een aanbieding aan als je niet echt haast hebt, en het belangrijkste:
Elke keer als je weer een nieuw onderdeel koopt, ben je gewoon weer superblij (ik i.i.g. wel)
Dus als mijn nieuwe subwoofer af is, dan ga ik gewoon al mijn 150 DVD's opnieuw bekijken!!

Dat maakt de hobby zo leuk!

En de ruimte is idd relaxed, erg fijn een dedicated HT!

• JT

JT

VETAK y0

Leuk piccie :) Had je niet beter de gordijnen achter je bank kunnen hangen ? Tegen je achtermuur stralen namelijk 4 speakers: je fronts, sub en center :)

• 107mb
JT schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:20:
Had je niet beter de gordijnen achter je bank kunnen hangen ? Tegen je achtermuur stralen namelijk 4 speakers: je fronts, sub en center :)
Nee, en om de volgende redenen niet:
- De gordijnen hangen nu voor twee tuindeuren, dus zorgen echt voor verduistering èn verhinderen weerkaatsing.
- De kamer is maar drie meter diep. Gordijnen achter de bank zorgen ervoor dat de bank 20 cm naar voren moet, en dan wordt het helemaal kruiperig en klein!

Maar aan de achterwand komen her en der diverse DVD kastjes voor maximaal 20 DVD's. Dat betekent al gauw 7 kastjes die hopelijk wel wat reflectie breken.

[Voor 13% gewijzigd door 107mb op 20-01-2005 00:35]

• JT

JT

VETAK y0

Ah, ja, dat snap ik idd :)

107mb schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:06:
[...]

Thanks!

Ik heb ook niet zo'n groot budget hoor! Deze spullen zijn in de loop van vier jaar bij elkaar gespaard. Dat heeft als voordeel dat je toch wat beter spul kunt kopen omdat je meer tijd hebt om te sparen. Daarnaast loop je eerder tegen een aanbieding aan als je niet echt haast hebt, en het belangrijkste:
Elke keer als je weer een nieuw onderdeel koopt, ben je gewoon weer superblij (ik i.i.g. wel)
Dus als mijn nieuwe subwoofer af is, dan ga ik gewoon al mijn 150 DVD's opnieuw bekijken!!

Dat maakt de hobby zo leuk!

En de ruimte is idd relaxed, erg fijn een dedicated HT!
150DVD's :o hahaha wow man daar gaat veel uren in zitten LOL :+

En de ruimte is inderdaad relaxt.

Ik moet het doen met 3x4 meter! (BxL)
En ga volgende maand ook me beamer+projectiescherm kopen :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 09:39
Anoniem: 123304 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 00:40:
[...]

150DVD's :o hahaha wow man daar gaat veel uren in zitten LOL :+

En de ruimte is inderdaad relaxt.

Ik moet het doen met 3x4 meter! (BxL)
En ga volgende maand ook me beamer+projectiescherm kopen :)
Ik heb hier ook 3,60 x 3,80 (voor alles dus), maar met een efficiente indeling kom je een behoorlijk eind.

Welke projector gaat het worden?

• JT

JT

VETAK y0

Hier is mijn waarschijnlijk definitieve HT gerichte indeling van m'n nieuwe kamer:

http://img8.exs.cx/img8/3086/ks3pw.gif

Rood = fronts
Groen = center
Geel = side rears
Blauw = center rears, tevens mijn Concerts en hoofdspeakers om muziek mee te luisteren.

Wat ik met de subs ga doen weet ik nog niet. Als de Concerts het near field niet zo geweldig doen met bas, dan zet ik ze misschien onder m'n bureau neer, omdat het fase probleem met plaatsen enzo volgens mij wat kritischer is met muziek dan met film. Maar dat ga ik tegen die tijd allemaal wel uitproberen :)

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 09:39
Nice, in grote lijnen gelijk aan mijn HT opstelling, alleen gebruik ik de rears niet voo rmuziek, ik vind de fronts van achteren toch een stuk fijner dan de rears nearfield op m'n bureau. Even afgezien van de klank natuurlijk, m'n fronts zijn anders dan de rears, maar je hebt wat meer van de ruimte (nearfield is soms ook wel fijner hoor).

Zal mijn HT trouwens ook posten, heb een berg nieuwe plaatjes, maak ik meteen wel ff een nieuw topic aan want deze zit alweer op de 1000 :o
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee