Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.026 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He bedankt alvast voor je snelle reactie, denk dat de yamaha voor mij een leuke optie is, wil alleen kijken of het misschien iets zwaarder kan iets meer richting 100 watt. Maar kan wel vast een beetje verder. Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Bedankt.

Groeten, Maikel
Hoover schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:22:
[...]

Kzie hier in Tilburg een aantal setjes:

Harman AVR130B Receiver 5x45watt, DD, Dts
Harman DVD22B dvd speler
JBL SCS-140 Akt.Sub,center, 4xSat speaker 1299,= nu 599,=

Harman AVR1500 Receiver 5x40watt, DD,Dts
Harman DVD1500 dvd speler
JBL SCS-140 Akt.Sub, center, 4 x Sat speaker 999,= nu 499,=

Yamaha RX-V350 Receiver 5x60watt DD,Dts
Yamaha DVD-S550 dvd speler
Yamaha NSP100s Akt.sub +center+sat.speakers 857,= nu 499,=

Wel opschieten!!!!

www.helfteren.nl (slechte site, maar wel goede spullen).
Kreeg voor mijn oude Harman Kardon receiver van zo'n 8 jaar oud nog €100,- voor :)

Kzou gaan voor harman kardonnetjes!

Kheb zelf de AVR 4500 plus DVD25 en de infinity Oreus HSC...enne .....Hubba Hubba :D
Kmoet nog de infinity's nog steeds ophangenen en alles eens volledig testen (lees volumeknop volledig naar rechts draaien)
Zullen we wel ruzie krijgen met de buren, maar dat zijn toch knuppels.

Ow en ik zal proberen vanavond wat pics te uppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Je wil een goede tip ? Fuck vermogens. 100 watt gaat maar 2 keer zo hard als 10 watt. Zie de Faq enzo over vermogens.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09 13:32
JT schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:35:
Je wil een goede tip ? Fuck vermogens. 100 watt gaat maar 2 keer zo hard als 10 watt. Zie de Faq enzo over vermogens.
Heb je gelijk in.
Als 100 Watt 10x harder zou zijn dan 10 Watt dan zouden we allang erug doof moeten zijn.
Wat het verschil is, is de geluidsdruk wat veel hoger is.

10 watt speakertjes (bv computerspeakertjes) hebben nog nooit mijn ramen laten trillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:10:
waar als ik vragen mag? en is het ook in het zilver of alleen zwart?
alvast bedankt
Sorry, het is geen winkel.
Het is gewoon iemand die dat ding niet of nauwelijks meer gebruikte, en niet echt op de hoogte is van de eigenlijke waarde van dat ding :)

En, ik heb foto's gezien..; geen krasjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:12:
[...]

Maar de volumepot zit gewoon in de voorversterker. En de -in/-out bypassed enkel de bass/treble/balance, zodat die 6dB (verzwakking) in de externe EQ plaatsvindt. Ik heb het namelijk ook even getest. In feite heeft niemand iets aan die processor-in-/uitgang, dus ik ga er misschien pre-out's van maken :)
Je hebt ze nog steeds nodig wanneer je niet de source-direct gebruikt. Daarnaast heeft de volumepot geen invloed op de outs van de PM7000, dus echte pre -outs zijn het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ter info, mijn C-klasse is wel een klasse hoger als die AVP hoor ;)
Ik heb gewoon interesse getoond in die AVP's voor eventueel beneden in de living, omdat 400€ echt géén geld is voor zo een prachtdingen. Spijtig dat ik niet zo maar eventjes 400€ kan ophoesten natuurlijk.

Eventjes iets anders, de projectors zijn binnen :D Wat een MASTODONTEN! Beeld is echt wel mooi, deze avond ééntje getest in de living met een VHS als bron en nou.. het was gewoon cool _/-\o_

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Nou beter toch! En dat helemaal voor niks....you lucky bastard! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Oeps*, was nog niet helemaal wakker...
Nu zie ik het ja, voor een receiver zijn het nette prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Ik besef het maar al te goed ;)
Nu HOOP ik dat ik toch voorlopig de mogelijkheid heb van één van die mastodonten op mijn "rukkershokje" (hé? :D ) te krijgen en aldus op DVD aan te sluiten. Here's hoping. Morgen zien we wel verder :)
Ik hou jullie natuurlijk op de hoogte met pics & nieuwtjes ;)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Hoover schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:51:
[...]

Heb je gelijk in.
Als 100 Watt 10x harder zou zijn dan 10 Watt dan zouden we allang erug doof moeten zijn.
Wat het verschil is, is de geluidsdruk wat veel hoger is.

10 watt speakertjes (bv computerspeakertjes) hebben nog nooit mijn ramen laten trillen.
Dat klopt niet. Als het geluid 2 keer zo hard is, is de geluidsdruk oo 2 keer zo hard. Geluidsdruk is namelijk decibel (dB), en decibel is bepaald het volume. Maar nu hebben we het over de theorie, en dat wil niet zeggen men het zo waarneemt. Op het gehoor gemeten, hoor je pas verschil als er 3dB bij komt.

Vat je het nog? :D

[ Voor 12% gewijzigd door Barry|IA op 28-12-2004 22:38 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 10:03
TomSwinnen schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:43:
[...]

Ter info, mijn C-klasse is wel een klasse hoger als die AVP hoor ;)
Mja, die AVP serie is gewoon heel mooi :P
Vooral die met die gebogen standaard. Al past dat nooit in een louis quatorze interieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 11:31
Barry|IA schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:20:
[...]

Dat klopt niet. Als het geluid 2 keer zo hard is, is de geluidsdruk oo 2 keer zo hard. Geluidsdruk is namelijk decibel (dB), en decibel is bepaald het volume. Maar nu hebben we het over de theorie, en dat wil niet zeggen men het zo waarneemt. Op het gehoor gemeten, hoor je pas verschil als er 3dB bij komt.

Tuurlijk, wie niet ;)
Maar daar komt bij dat er nog verschillende meet methodes voor zijn voor het bepalen van de Watt bij een speaker/reciever. Het schijnt dat een speaker van de Amerikaanse methode "beter/harder" geluid heeft, zo niet dan ben ik verkeerd ingeligt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk, wie niet :+
Als de geluidsbronnen verdubbelen (2 violen ipv 1), (dus toch niet het geluid "2x zo hard") dan is dat "x aantal dB'en" +3, toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dagg schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:43:
[...]
Tuurlijk, wie niet ;)
Maar daar komt bij dat er nog verschillende meet methodes voor zijn voor het bepalen van de Watt bij een speaker/reciever. Het schijnt dat een speaker van de Amerikaanse methode "beter/harder" geluid heeft, zo niet dan ben ik verkeerd ingeligt :P

Tuurlijk, wie niet? ;)

Verschillende methodes zijn er niet hoor. Enkel de theorie. Dat men dit anders waarneemt heeft eigenlijk niks met de meetwaarde te maken. Amerikaanse methodes zijn er (naar mijn weten) niet. Alleen moet je je niet in de war laten brengen door PMPO waardes en RMS waardes, zonder enige THD vermelding.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achteraf misschien wat impulsief maar afgelopen maandag kocht ik een CRT projector voor niet al teveel geld. Ik was al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn 55cm daewoo tv en ik moet toegeven, dit is echt mega spectaculair :D ! Alleen, ik heb me geloof ik een beetje vergist in de afmetingen van zo'n apparaat. 75cm bij 65cm is deze, wat een beest! Het beeld is ongelooflijk groot (2 meter projecteerd ie nu, veel breder is mijn kamer dan ook niet ;) ). Ik heb het wel getroffen met dit apparaat want hij is vrij van burn en/of wear. Ik twijfel nog of ik hem zal houden of door verkopen, maar totdat ik die beslissing heb gemaakt zal ik iig nog heel wat films kijken!!!

Overigens is ie nog niet goed gecalibreerd, heb hem ff gauw opgezet (kwartiertje)... finetunen komt nog wel een keer!!

Hier alvast wat foto's:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/2K56Z9QI8C9Y/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/0V0194T839U9/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9J46WUM06AT6/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/166A4DU998UX/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/NH8LM3O05HB1/p.jpeg

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/9JX10647O391/p.jpeg

Het doek is overigens een oud wit laken. Gekreukt en absoluut niet egaal maar desondanks merk je daar bijna niks van... nu al zo'n mooi en toch redelijk scherp beeld, ik vraag me af hoe dit eruit zal zien als ik wel een mooi scherm heb en het ding goed afgeregeld... nouja van het weekend weer verder experimenteren!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:38
Barry|IA schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 22:20:
[...]

Euh...

De formule voor de relatieve geluidsintensiteit is voor zover ik weet
Irel=(I/I0)
waarbij I0 gelijk is aan 10*10^-12 W/m^2? Dus:
Irel=(I/10*10^-12)

De formule voor het geluidsniveau (in dB) is:
L=10*log(Irel)

Als je dan de geluidsintensiteit van 10^-2 (komt overeen met 100dB) verdubbeld (dus 2*10^-2) krijg je dit verschil:
Bij 10^-2W/m^2:
L=10*log(0.01/1*10^-12)=100dB

Bij 2*10^-2W/m^2:
L=10*log(0.02/1*10^-12)=103dB

Oftewel, als de geluidsintensiteit verdubbeld wordt het geluidsniveau inderdaad 3dB meer... of mis ik nu weer iets? :P

Al die termen worden verwarrend :X

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Vat iemand het nog? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Ik vat het nog. Maar het klopt (volgens mij) _niet_! Dat er een verdubbeling van het vermogen nodig is klopt wel, maar het gehoor vat dit enkel op als klein verschil qua geluidsdruk, en niet als ''2 keer zoveel''.

@Alle mensen met een ''moderne'' receiver:

Kunnen jullie niet wat rommelen met de volume-knop? :P Toen ik nog een DTS receiver had moest ik em wel met 10dB omhoog gooien, wil ik écht 2keer zo hard draaien...

[ Voor 37% gewijzigd door Barry|IA op 28-12-2004 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Barry|IA schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:47:
Ik vat het nog. Maar het klopt (volgens mij) _niet_! Dat er een verdubbeling van het vermogen nodig is klopt wel, maar het gehoor vat dit enkel op als klein verschil qua geluidsdruk, en niet als ''2 keer zoveel''.
Ja, dat zeg ik? Als je een verdubbeling van het vermogen op hoor je maar ene "klein" verschil, namelijk 3dB, en je hoort het inderdaad niet 2 keer zo hard... Dit zeg ik ook dus? :P
@Alle mensen met een ''moderne'' receiver:

Kunnen jullie niet wat rommelen met de volume-knop? :P Toen ik nog een DTS receiver had moest ik em wel met 10dB omhoog gooien, wil ik écht 2keer zo hard draaien...
Niet op dit tijdstip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

* JT gaat donderdag aan z'n subs beginnen als morgen het hout word gezaagd.

[ Voor 17% gewijzigd door JT op 29-12-2004 00:09 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me Play gaat morgen beginnen met z'n fronts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik ga trouwens dus Linkwitz Transform maken enzo, wat voor weerstanden kan ik het best gebruiken daarvoor ? Koolstof ofzo ? En nog een bepaald merk ofzo, en hoe zit dat met de condensators ? Ook nog bepaalde merken voor die goed zijn ofzo ?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Daniel_NL : welke CRT is dat :) heeft iets weg van een GE Imager? maar kan ook fout zijn..

je zal er heel veel plezier uit halen! o ja vast wat tips:
-gebruik 100% zeker je video-in en niet je line-in.. (mits je composite doet he ;) rgbhv zijn andere ingangen :P) het geeft namelijk op de 1 of andere manier een meer "filmische" sfeer :D
- speel met je brightness.. niet volledig open kwam ik net achter bij LOTR:ROTK EE.. want dan is zwart niet zwart maar donkergrijs.. en dat wil je niet hebben ;) dus net 1 tikje terug..
- als het te donker is.. speel dan met je contrast (niet te ver maar je ziet vanzelf je eigen grens wel) nadat je ofcourse je brightness goed hebt ;)
- en oja.. als dit een analoge is en geen geheugen heeft voor 2 instellingen.. STEL IN OP 16:9
je zal geheid betere beeld kwaliteit halen.. en voor die enkele 4:3 film.. tja.. boeien ;) want je benut als je hem op 16:9 instelt al je beeldlijnen en dat moet je hebben ;)

veel plezier.. en laat weten hoe het er voor staat :D!

(oja.. waar heb je hem vandaan? ik zoek namelijk altijd nog een reserve CRT voor als ik op kamers ga)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Offtopic discussie over vermogens.

Om subjectief twee keer zo hard te spelen, heb je 10db meer nodig en 10x zoveel vermogen. Het verschil tussen 40 en 100watt is maar 4db, amper hoorbaar verschil. Dat je 2.5 keer zoveel "geluidsdruk" hebt (meetbaar) zegt helemaal niets, je ramen gaan daar niet beter van trillen ofzo (as if dat al boeiend is :P). Pas vanaf 10db meer, gaan verschillen echt goed significant zijn (zegmaar richting de 3-400 watt). B

Dat 10watt PC speakers je ramen niet laten trillen zegt geen reet. Als ik mijn speakers op een 10watt versterker aansluit en ik laat dat ding op maximaal vermogen spelen, dan ren ik gillend weg en staan m'n ramen te denderen als een wilde.

Bij normaal KEI-hard spelen levert je versterker ook maar 1watt vermogen gemiddeld.

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 29-12-2004 00:29 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 00:26:
@Daniel_NL : welke CRT is dat :) heeft iets weg van een GE Imager? maar kan ook fout zijn..
Heb jij misschien een GE Imager? Want ik heb er sinds vandaag eentje :p
Tips zijn trouwens erg handig! Al waren ze bedoeld voor Daniel, ik kan ze ook gebruiken, thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@spawnkamikaze
Hij zit nu idd in de line-in vanwege 't feit dat ik zo even geen andere kabels voor handen heb die die afstand kunnen overbruggen ;) . Ik zal morgen (of eigenlijk vandaag) es proberen wat de s-video-in voor beeld geeft.
Wat gebruik jij eigenlijk? Een dvd-speler of speel je je dvd's gewoon via een (ht)pc af?
Ik gebruik nu een pioneer dvd speler, zonder progressive scan overigens. Ik had gedacht dat 't beeld beter zou moeten zijn via mijn (verouderde) realmagic hollywood+ kaart... ik kan dat echter nauwelijks testen omdat, wanneer de dvd speelt, mijn pc zich na enkele seconden reset wanneer ik die hollywood kaart gebruik. Ik snap er niks van want dat deed hij vroeger nooit. Maargoed, morgen weer verder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Weet iemand trouwens of er Pilaren zijn voor de KEF Q1's ?
Want als die er niet zijn , denk ik er aan om gewoon 4 KEF Q5's
neer te zetten in me woonkamer , met een Q9 als Vocale ondersteuning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boekhour
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 17:01
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:15:
Achteraf misschien wat impulsief maar afgelopen maandag kocht ik een CRT projector voor niet al teveel geld. Ik was al een tijdje op zoek naar vervanging voor mijn 55" daewoo tv en ik moet .... Overigens is ie nog niet goed gecalibreerd, heb hem ff gauw opgezet (kwartiertje)... finetunen komt nog wel een keer!!
He mooi een CRT projector. Maar euhhh ik zie dat jij daar de Incredibles aan het afspelen bent, terwijl deze nergens ter wereld verkrijgbaar is. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LEiPiE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 12:17

LEiPiE

... (ing. van weinig woorden)

boekhour schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:44:
[...]

He mooi een CRT projector. Maar euhhh ik zie dat jij daar de Incredibles aan het afspelen bent, terwijl deze nergens ter wereld verkrijgbaar is. Hoe zit dit?
Trailer? O-)

* LEiPiE moet ook nog steeds eens foto's maken... (Pioneer VSX-D510, Philips DVD711, JBL MK1000, Philips 55cm als main set)
Afbeeldingslocatie: http://zielknijper.student.utwente.nl/foto/dts_set/sIM015891b.jpg
(foto van vorig jaar, foto linkt naar oude pagina :))

[ Voor 24% gewijzigd door LEiPiE op 29-12-2004 10:53 ]

Papa x3, PHP-progger, Citrofiel, import-Tukker, muziekliefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
weet iemand misschien waar ik voor een goedkoopprijsjes <75€ een CRT beamer vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 01:00:
@spawnkamikaze
Hij zit nu idd in de line-in vanwege 't feit dat ik zo even geen andere kabels voor handen heb die die afstand kunnen overbruggen ;) . Ik zal morgen (of eigenlijk vandaag) es proberen wat de s-video-in voor beeld geeft.
Wat gebruik jij eigenlijk? Een dvd-speler of speel je je dvd's gewoon via een (ht)pc af?
Ik gebruik nu een pioneer dvd speler, zonder progressive scan overigens. Ik had gedacht dat 't beeld beter zou moeten zijn via mijn (verouderde) realmagic hollywood+ kaart... ik kan dat echter nauwelijks testen omdat, wanneer de dvd speelt, mijn pc zich na enkele seconden reset wanneer ik die hollywood kaart gebruik. Ik snap er niks van want dat deed hij vroeger nooit. Maargoed, morgen weer verder ;)
mijn video-in is geen s-video maar gewoon zelfde aansluiting (BNC composite) als line-in.. heb je het al eens gewoon getest?
Ik stuur hem aan met een Pioneer dv-464 echter moet ik deze vervangen met een Medion MD7457 vanwege het feit dat ik last heb van macrovision bij sommige films :( De mijne kan geen progressive aan.. ik heb een wat ouder model (overigens ook zonder burn/wear ;)) die kunnen dat meestal niet aan. Ik heb hem ook keer aangestuurd via HTPC via tv-out maar als je eigenlijk HTPC gebruikt moet het geowon via RGBHV.. maar ik ga me PC er niet neerzetten meer.. vind het te veel werk om van de 1 naar de andere kamer steeds te sjouwen.

Maar welk type heb jij? en weet je toevallig waar je er aan nog meer/eentje kan komen?

@Tomswinnen:
ik ben "wolsinkpower" van htforum dus ik ben degene die je ook daar tips wil geven ;) :D
baal der nog steeds van dat je in belgie woont had je graag geholpen met afstellen
en als kon eventueel je 2e overgekocht ;( :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2004 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een Panasonic PT-106 en er zijn volgens mij niet meer te krijgen ;) . Heb zojuist de installation manual uitgeprint en zit nu een beetje te lezen. Ik kan voorlopig niet meer testen met het apparaat, 't moet eerst donker worden!! Ik kan mn kamer (nog) niet volledig verduisteren 8)7 .

Technische gegevens heb ik niet over het apparaat kunnen vinden behalve wat er in de gebruiksaanwijzing staat nl:
fh = 15-37Khz
fv = 50-100hz

Geen idee of dit goed of slecht is? Ik kwam er trouwens gisternacht achter dat de blauwe lijn iets dikker is dan de andere lijnen, ik krijg dit niet echt goed door aan de lens te draaien. Is dat dan toch wear oid?

Hmm, misschien had ik me er toch meer in moeten verdiepen voor de aanschaf :P
Vanavond zal ik iig de s-video ingang eens proberen... nu verder met die @$(*&^$ mpeg 2 decoder kaart (want als het goed is ondersteunt die wel progressive scan... de projector schijnt dit overigens ook aan te kunnen heb ik me laten vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Tuurlijk ;)
Als je twee geluidsbronnen heb met de zelfde volume dan is die idd maar 3dB(A) harder dan dat je er een neemt, klopt helemaal.

ALGEMEEN:
Twee gelijke geluidsdrukniveaus opgesteld geeft een verhoging van 3 dB

De geluidsdruk wordt in dat geval niet aangetast zolang het geluidsdrukniveau het zelfde is, deze blijft dus constant, zodra een kleiner wordt dan is die te verwaarlozen, ze blijven dus onder alle omstandigheden het zelfde

ALGEMEEN:
Twee geluidsniveaus opgesteld waarvan het verschil kleiner is dan 10 dB dan kan de kleinste verwaarloosd worden

tgv trillingen ontstaan er druk verschillen toc de barometrische luchtdruk, de effectieve geluidsdruk is het kwadratische gemiddelde van de snelle drukwissekingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-09 14:34

Offtrack

Ondertitel

Hier een paar foto's van mijn setje, naar aanleiding van nieuwe televisie + kastjes.
offtopic:
Ondanks je mooie metingen is het toch een ander kastje geworden, barry. Maar wel Leenbakker :P

Frontspeakers: Kef transmissionline zelfbouw van 30 jaar oud
Televisie: Panasonic TX-28PS1F
Center: Eltax Millenium
Xbox
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/televisie.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/kamer2.jpg
Platenspeler: Yamaha P-350
Voorversterker: Sony STR-DE215
DVD: Yamaha S540
Receiver: Yamaha RX-V540RDS
CD: Yamaha CDX-596 PRO BIT
MD: Sony MDS JE-480
Externe Geluidskaart: Creative Extigy
SUB: Zelfbouw
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/audio.jpg
Rear: Visaton zelfbouw
Afbeeldingslocatie: http://www.goingfast.nl/images/ht/4.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Offtrack op 29-12-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Offtrack schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:25:
offtopic:
Ondanks je mooie metingen is het toch een ander kastje geworden, barry. Maar wel Leenbakker :P
offtopic:
Deze ziet er wel erg netjes uit! Is hij soms wat lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Barry|IA schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:30:
[...]
offtopic:
Deze ziet er wel erg netjes uit! Is hij soms wat lager?
Ja, deze is 80 cm. hoog. Maar ik vond hem ook mooier, omdat die lasnaden zoals jij al zei, niet echt mooi waren afgewerkt bij die ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Uch, slecht nieuws. :/ Ik krijg die dingen in geen duizend jaar op mijn kamer, en de moeder des huizes begint al te dringen dat ze uit de living moeten en dat ze nergens anders mogen gestationeerd worden... Pech hebben is dat! Echt wel! Ik vond het zeer leuk voor die dingen gratis te krijgen, en heb er toch eventjes wat plezier aan beleefd (heb Gladiator op "scherm" van +- 150 cm doorsnee gekeken) maar ze moeten terug weg. |:( :(

Achja, dan maar sparen voor een kleine LCD of DLP... of wachten tot er een CRT op de zolder kan. :|

Voorlopig heb ik een ander speeltje gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/neon001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.scarlet.be/~swinneke/neon002.jpg

De foto's doen het totaalbeeld geen goed, en hier hangt het ook nog niet cool, maar ik vind het resultaat al wel leuk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
En verkoop je die dingen nu? Ik heb er wel wat € voor over :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:14:
En verkoop je die dingen nu? Ik heb er wel wat € voor over :P
Nee, heb ze van een forum afgehaald, en daar was wel meer interesse, geef ze gewoon aan diegene die achter mij was en die ze kan komen halen. No profit blijft no profit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TomSwinnen schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:17:
[...]

Nee, heb ze van een forum afgehaald, en daar was wel meer interesse, geef ze gewoon aan diegene die achter mij was en die ze kan komen halen. No profit blijft no profit :)
Nobel hoor :P O+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Welk forum is het eigenlijk waar die dingen gratis worden aangeboden?
Lijkt me niet HTforum iig? Als het gratis is ben ik altijd wel bereid om ff op en neer te rijden naar verwegistan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Trasos schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:54:
Welk forum is het eigenlijk waar die dingen gratis worden aangeboden?
Was op een Belgisch forum van Arena51.be (Gamesforum, dus).
Maar dit was zo een once in a lifetime. Short lifetime wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op woensdag 29 december 2004 @ 21:17:
[...]

geef ze gewoon aan diegene die achter mij was en die ze kan komen halen. No profit blijft no profit :)
Hmm, volgens mij was ik diegeen O-) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gratis spullen? Doel je op je CRT projector? Of heb je nog meer gekregen...? Zonde man, kan je nix verzinnen voor die CRT? Dat is toch hartstikke gaaf zo'n gigantisch scherm/beeld!

Ik dacht vandaag trouwens eventjes mooi een schermpje te spannen, is mn halve kamer in elkaar gestort (planken van de muur gekomen omdat ik daarop steunde)... ben dus alleen maar bezig geweest met het restaureren van mn kamer ipv te spelen met die crt :( . Nouja, morgen weer een dag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2004 @ 22:47:
Gratis spullen? Doel je op je CRT projector? Of heb je nog meer gekregen...? Zonde man, kan je nix verzinnen voor die CRT? Dat is toch hartstikke gaaf zo'n gigantisch scherm/beeld!
Ik doelde idd op die CRT's. Het vonnis is gevallen, morgen hebben ze al nieuwe baas. En dan maar sparen voor een kleintje (LCD of DLP) ;)

Verwijderd

Ben je tevreden met je DVD: Yamaha S540 en je Receiver: Yamaha RX-V540RDS? Ik vond dit nl. ook wel mooi spul, maar moet nog gaan kopen.

greetz, maikel
Offtrack schreef op woensdag 29 december 2004 @ 20:25:
Hier een paar foto's van mijn setje, naar aanleiding van nieuwe televisie + kastjes.
offtopic:

Frontspeakers: Kef transmissionline zelfbouw van 30 jaar oud
Televisie: Panasonic TX-28PS1F
Center: Eltax Millenium
Xbox
[afbeelding]
[afbeelding]
Platenspeler: Yamaha P-350
Voorversterker: Sony STR-DE215
DVD: Yamaha S540
Receiver: Yamaha RX-V540RDS
CD: Yamaha CDX-596 PRO BIT
MD: Sony MDS JE-480
Externe Geluidskaart: Creative Extigy
SUB: Zelfbouw
[afbeelding]
Rear: Visaton zelfbouw
[afbeelding]

• Dupje
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 07:34:
Ben je tevreden met je DVD: Yamaha S540 en je Receiver: Yamaha RX-V540RDS? Ik vond dit nl. ook wel mooi spul, maar moet nog gaan kopen.

greetz, maikel

[...]
Hier ook een Yamaha S540, erg tevreden over, goeie speler voor relatief weinig geld.
En waarom quote je een bericht bovenaan? Dat leest gigantisch irritant ;)

Verwijderd

@Daniel_NL:
15_37 Khz is goed dit betekent dat je progressive aankan ;)! ik heb maar 15,75 Khz ik kan dat dus niet maar ik heb alsnog topbeeld :)

je moet met je lens je blauw zo SCHERP MOGELIJK AFSTELLEN.. vervolgens in de manual opzoeken waar de elektrische focus achterop zit.. (wat je ook doet.. kijk goed welke het is.. JE MAG NIET AAN DE G2 ZITTEN DIE ER VAAK NAAST OF BOVEN ZIT!) en dan via die "potmeter" het scherp stellen ;) heb ik ook gedaan :D echter moet je blauw wel "ietsjes" off focus zijn hoor.. dat zeggen ze tenminste op htforum.nl ;)

*edit:
@Tom:
als die persoon uit NL kom.. kan je hem in contact brengen met mij? zelfde vraag op htforum gepost antwoord daar maar ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 10:23 ]

• Offtrack

Offtrack

Ondertitel

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 07:34:

greetz, maikel
[...]
Ja, ik ben er zeker tevreden mee. De receiver is mijn eerste DTS/DD apparaat en voldoet prima. Hij heeft voldoende digitale ingangen voor mij dan en was niet duur. De dvd is ook heel mooi, hij wil alleen nog wel eens lang nadenken bij het openen en sluiten van het laadje.

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:15

JB

Cédric roelt!

Niks speciaals:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jacobsjmpe/opstelling_th.jpg

Sharp TV (21LF-90S)
Sony DVD Home Theatre System (DAV-SB100)

Wel erg tevreden mee :) schap voor dvd speler moet ik nog verven had eerst een kleiner schap ivm kleinere dvd speler

Mijn boefje is liev!

Verwijderd

JB schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:57:
Niks speciaals:

[afbeelding]

Sharp TV (21LF-90S)

Wel erg tevreden mee :) schap voor dvd speler moet ik nog verven had eerst een kleiner schap ivm kleinere dvd speler
moet je niet hard die deur dichtgooien anders ligt je tv op de grond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-07 10:58
JB schreef op donderdag 30 december 2004 @ 19:57:
Niks speciaals:

[afbeelding]

Sharp TV (21LF-90S)

Staat die tv niet wat hoog?
Lijkt me irritant kijken. Je moet bijna staan.
Kan ook persoonlijk zijn. Voor de rest mooi spul!

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Ik heb mijzelf een samsung HT-DS100 home cinema setje aangeschaft in duitsland bij REAL voor maar 149 euro :)

Er zit echt een passieve sub bij van 55 wat dacht ik, kan ik deze dan het beste maa ronder de bank leggen (enige mogelijkheid om zittend naar tv te kijken) voor de lekkerste bas zeg maar :P die je een beetje voelt? En moet ik hem dan helemaal open zetten, de woofer?

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Zucht schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 02:37:
Ik heb mijzelf een samsung HT-DS100 home cinema setje aangeschaft in duitsland bij REAL voor maar 149 euro :)

Er zit echt een passieve sub bij van 55 wat dacht ik, kan ik deze dan het beste maa ronder de bank leggen (enige mogelijkheid om zittend naar tv te kijken) voor de lekkerste bas zeg maar :P die je een beetje voelt? En moet ik hem dan helemaal open zetten, de woofer?
Hij hoeft niet persé onder de bank. Plaats de subwoofer in een hoek ofzo, meestal krijg je dan nog een kleine boost erbij :) En de woofer hoeft niet helemaal open, alleen als jij dat mooier vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik kreeg vandaag een pakket binnen van 25kg...3 maal raden wat >:) :Y) :9~ _/-\o_

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Een tarzan blacky ..... ???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:54:
Ik kreeg vandaag een pakket binnen van 25kg...3 maal raden wat >:) :Y) :9~ _/-\o_
Setje lawinepijlen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 13:16:
[OFTOPIC] Een tarzan blacky ..... ???[/OFTOPIC]
offtopic:
twee f's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 17:04
Een Parasound amp :+ ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Goh, hoe zou jij dat weten :+

Mijn plan was, toen ik hem al besteld had, om hem door te verkopen en later een andere uit Dld te halen als ik een auto had, maar nu ik hem eenmaal gehoord heb, kan ik dat echt niet over m'n hart verkrijgen...

Het geluid is een geheel, stemmen integreren samen met instrumenten naar 1 geluidsgeheel, geen scherpe randjes meer, uberstrakke bas maar volgens mij ook meer uit de diepere regionen dan de PM78 van m'n pa (die nu bij Barry staat), ook wel beetje warm geluid, niet te helder, dynamisch, echt onbeschrijfelijk, ik sta echt op m'n kop 8)7

Dat ding hangt nu aan een Sony discman van 75 euro met een dropveter aan een setje speakers dat minder dan de helft van mijn Concerts kost, maar het klinkt zooooveel beter dan mijn Concerts op mijn Pioneer VSX D812 en Marantz DV7010 DVD speler die heel goed met muziek is met z'n eigen DAC...Ik hou hem zeker weten !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
JT schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:07:
Dat ding hangt nu aan een Sony discman van 75 euro met een dropveter aan een setje speakers dat minder dan de helft van mijn Concerts kost, maar het klinkt zooooveel beter dan mijn Concerts op mijn Pioneer VSX D812 en Marantz DV7010 DVD speler die heel goed met muziek is met z'n eigen DAC...Ik hou hem zeker weten !
Blijkt dadelijk dat hij met je Concerts veel minder klinkt :+

Wat wilde je trouwens gaan doen, die parasound aansluiten op de preouts van je Pioneer ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002

JB

Cédric roelt!

Bbfreak schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 00:53:
[...]

Staat die tv niet wat hoog?
Lijkt me irritant kijken. Je moet bijna staan.
Kan ook persoonlijk zijn. Voor de rest mooi spul!
Nee vanuit me bed niet daarom staat ie zo hoog :) bed kan ik rechtop zetten vind het zo erg fijn kijken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

XanderH schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:19:
[...]

Blijkt dadelijk dat hij met je Concerts veel minder klinkt :+
:+ Grapjas :P Nee, dat doet hij zeker weten niet natuurlijk :P Hij is volgens mij ook minder fel in het hoog dan de Nad en Pioneer en dat is juist precies goed :)
Wat wilde je trouwens gaan doen, die parasound aansluiten op de preouts van je Pioneer ofzo?
Jep :) Dan nu eerst sparen voor een auto en dan komt de rest.

Aan alle vaste AV'ers: Prettige jaarwisseling !

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog eens een overzicht van mijn HT, na verschillende updates Apparatuur:

Sony Str-DB790Qs
Kan ik niks verkeerd over zeggen, genoeg aansluitingen zelf als je weet wat ik er heb aanhangen, zie ook de achterkant reciever. Ook genoeg power om alles aan te sturen, in grotere kamer zal ik zelfs nog geen probleem vormen (trekt vlotjes meer dan 3A uit het net)

Samsung DVD-HD745
Pas ontvangen, speel ook divx me subs en ac3, sacd en dvd-audio nog niet kunnen testen, voor 185€ kan ik er wel een tijdje tegen door component en dvi uitgang, gebruik nu rgb-scart.
Was eerst aan het kijken voor de populaire pioneer 575a. Ik ben toch voor de samsung gegaan voor de looks en dvi uitgang. Nu blijkt dat het de beste keus is geweest ( had wat schrik voor de divx ondersteuning) Het enige nadeel is dat ik hem niet via men reciever remote kan bedienen, al is die van samsung wel huge moet ik zeggen.

Verder nog een samsung videorecorder en een Philips tv en Philips cassetterecorder. Niks interessants.

Luidsprekers 6.1 opstelling
Ondertussen is het bijna allemaal diy geworden, de surrounds en center zijn al gemaakt, de frontjes van surrounds en het doek van de fronts is ook al vervangen. Center ga ik binnenkort afschermen. + ze allen in dezelfde kleur lakken/spuiten (zelfs de mivoc sw1000 die je mss al zien staan had) Zal dan nog wel is een klein updateje doen. De tweeters zijn allemaal sphynx platine, de centerspeakers zijn ook van spynkx. De woofers van de fronts zijn jamo’s en van de surrounds tonsil gtc 20/60 (gesimuleerd via winisd). Ben nog wel op zoek naar mooi midranges voor de fronts (16,5cm)

Ze zijn geen van allen klein maar ik zoek ze nog wel zo lang te houden tot ik meer plaats heb.

Overzichtje, merk ook het diy meubeltje/cdrekje op
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/10.JPG

Speakers (enkel midrange fronts nog origineel)
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/11.jpg

De matière
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/12.JPG

Passen ze niet mooi bij elkaar
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/13.JPG

Ziet dit er niet lekker uit
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/14.JPG

Remotes
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/15.JPG

Kabeltjes, genoeg aangesloten zoals je kan zien
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/16.JPG
Het kontje van de HD745
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/nodderwaak/hans/17.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:58
Heel mooi setje, en die sony reciever dat is echt een mooi ding.... :)

Heb je nog enkele minpunten aan deze sony kunnen ontdekken, want ik had ook al een oogje op deze reciever aangezien hij niet duur is en hij alle aansluitingen heeft die ik nodig heb....

En je meubeltje is ook heel leuk :Y) ..
En die remote van die samsung dvd WTF 8)7 ....

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
damn idd, je remote voor de dvd-speler is gewoon het grootst.

maar die Samsung DVD-HD745 ziet er veel beter uit (is het echt brushed metal?) dan de pioneer 575 die ik heb.

is die pas nieuw want ik heb hem nergens nog gezien en op de samsung site staat die ook nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is allebei brushed alluminum, op de foto's van het internet is dit niet te zien. Op mijn foto's is er mss een lichte tint in het verschil maar dat is er in het echt niet, slechte belichting en fllits denk ik. Had ergens op een forum een echte foto van de speler gezien en toen was ik echt verkocht, wou dervoor ook voor de zekerheid voro de pioneer 575 gaan.

Heb de dvdspeler via pixmania gekocht, kwam dan vanuit duitland. Is al eventjes uit dacht ik.
Op de samsung site van België staat die al wel op. Er is wel weinig over te vinden buiten op wat buitelandse forums. Het is een gok geweest, denk wel een goede.

Heb weinig minpuntjes over de reciever, sommige zeggen wat weinig instelmogelijkheden.
Ik vindt dat er genoeg in te stellen valt. Na een tijd staat alles toch juist afgesteld en dan ben je er vanaf. Wat bij andere wel anders is dat je bij de sony de afsnijfrequentie van de sub maar 3 mogelijkheden hebt 60,100,150Hz.

Heb al gehoort dat de navigatie moeilijk is. Ik heb nog met geen andere kunnen vergelijken, ben dit nu gewoon dus dat gaat allemaal vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Mooi setje bakkie69 :)

Ik zie trouwens een optische kabel, die van je DVD-speler naar je receiver gaat... en op je receiver ook nog een coaxiale kabel? Waar komt die vandaan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
XanderH schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:10:
Mooi setje bakkie69 :)

Ik zie trouwens een optische kabel, die van je DVD-speler naar je receiver gaat... en op je receiver ook nog een coaxiale kabel? Waar komt die vandaan? :P
Ik gok op computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd :P

Heb nu nog een optische ingang over voor een dab tuner ook nog (mss na de examens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
HEb je die samsung DVD speler als eens met DVI gebruikt. Lijkt me reuze interessant voor mn beamer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Heeft iemand foto's of plaatjes van de nieuwe HK-receivers volledig in het zwart? Ik zag er afgelopen donderdag één staan in Arnhem en dan is dat ding zo enorm mooi hè! In het zwart/zilver vond ik hem wel aardig, maar niet super.....volledig in het zwart is ie echt te gek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Bij Polectro staan mooie aanbiedingen, zie hier. Pioneer VSX D1011 voor 395, Denon ACR 1604 voor 195 euro, Magnat Vector Needle 11 voor 99 euro een set. Leuke aanrader voor mensen die een goedekope set willen:
• Denon AVR 1604
• 6x Magnat Vector Needle 11
• Actieve sub van JBL van 99 euro of 179

Dan heb je voor 600 of 680 euro een volwaardig systeem met volwaardige speakers :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abaddon1 schreef op zondag 02 januari 2005 @ 01:02:
HEb je die samsung DVD speler als eens met DVI gebruikt. Lijkt me reuze interessant voor mn beamer...
Nope, ben ik in de toekomst wel van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer dvd-spelers die dvi-ondersteunen en kun je die dan direct koppelen aan een lcd scherm met dvi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

De nieuwe Denons hebben DVI en die zijn ook betaalbaar. Voor de rest heb je het ook bij de duurdere modellen zoals de Marantz DV8400. Bij Denon heeft de 1910 het al en die heeft een adviesverkoopprijs van 300 euro. Of je je TFT-scherm er direct aan kan koppelen durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik denk het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo.. vanochtend even me "nieuwe" speakers gaan halen :)
Ja, het zijn de DCM's geworden waar ik al een hele tijd achteraan zit.

En ik ben er echt heel blij mee _/-\o_ echt hoor, wát een geluid.. zeker in vergelijking met m'n vorige "mega bass" sony's :P

Nee, nog geen foto's, want ik wil eerst nog een andere receiver, en een nette kamer. hehe O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Feli gast :) Hoe voelt het nou om eindelijk de speakers te hebben die je al zo lang wilt :Y) (in mijn geval een jaartje of 4 a 5) Lekker he :Y) Heb je geen vrouw voor nodig :7

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op zondag 02 januari 2005 @ 15:44:
Feli gast :) Hoe voelt het nou om eindelijk de speakers te hebben die je al zo lang wilt :Y) (in mijn geval een jaartje of 4 a 5) Lekker he :Y) Heb je geen vrouw voor nodig :7
Ja wat een hobby he? ;)
Maar wou jij die Jamo's al zó lang?

Nu nog een Marantzje SR4300 drbij, en mijn nieuwe jaar kan niet meer stuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, al zo lang dus je kan wel nagaan dat ik helemaal gek werd :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
Ik zie eigenlijk wel zo'n beetje alles langs komen maar ik zie geen Teac, of zijn deze niet zo best als ze beweren? Ben er zelf namelijk wel een beetje naar ana het kijken. Heb alleen wel gezien dat ze geen THX ondersteunen, althans, als ik het productieboekje van Teac moet geloven. Wel DTS -ES, DD-EX enz maar geen THX ookal is de AG-15D een 7.1 kanaals reciever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Teac is volgens mij niet verkeerd en THX is geen surround formaat.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
JT schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:08:
Sorry mijn foutje, klopt ja maar waarom hebben bijna alle fabrikanten THX ondersteuning en Teac niet.

Edit:
THX is a quality control system for the PLAYBACK ENVIRONMENT.
ff googlen...

[ Voor 15% gewijzigd door Dagg op 02-01-2005 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Lang niet alle producten van alle fabrikanten zijn THX Select of Ultra gecertificeerd. Bijvoorbeeld bij Yamaha, die heeft de RX-V1500 als THX Select receiver en nu is dat nog een goedkope receiver voor THX Select. Maar de RX-V450, 550, 650 en 750 zijn niet THX gecertificeerd. En houd niet al teveel vast aan THX, het zegt wel iets, maar hiet heel veel.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Iemand nog een zwarte bass voor weinig geld?

http://www.marktplaats.nl....htm?ret=%2Fmarkt%2Faudio%

:Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Barry|IA op 02-01-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

:D
Leuk voor als de oude kapot is? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor degene die niet weten wat het is,het is een soort box die voor knallen zorgt.
Als het te veel kost.
Mail maar even, dan kunnen we onderhandelen.
Lol.. onderhandelen ;) maarre wat is ut :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Triple....heb nog wel een Marantz SR4300 te koop (nou ja....niet te koop maar voor een goed bod mag ie best weg! Mail me maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Voor degene die niet weten wat het is, het is een soort box die voor knallen zorgt.

Knallen uit je versterker zeker :+
Nee topverkoper met zijn uitleg, ik voel me net alsof ik de It's ben binnengelopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
JT schreef op zondag 02 januari 2005 @ 21:08:
THX heeft wel een surroundformaat: THX Surround EX
http://www.thx.com/mod/techlib/surroundEx.html?print=1

[ Voor 4% gewijzigd door @baddon op 03-01-2005 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:43

R-B

Blokkert

heb ff een vraag

ik heb de set Pioneer S-SP40 speakers..
Ik heb nu uur zitten googlen maar vindt aantal WATT niet per speaker.. Alleen peak vermogen van 80 watt..

heb zelf versterker van 5x 40 watt levert (pioneer vsx-c100)

alleen ik denk dat speakers minder aantal watt zijn dan max power..

Setup:
Receiver: Pioneer vsx-c100
DVD-player: Pioneer DV-454
Subwoofer: Pioneer CP-F50A S-W40S
Speakers: Pioneer S-SP40

Thnx alvast :)

edit: lol CP-F50A zijn speakerstandaards :O
offtopic:
This al laat he :P

[ Voor 11% gewijzigd door R-B op 03-01-2005 01:16 ]

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, maar THX Surround EX is wat anders dan THX en als mensen het hebben over een THX receiver, dan wordt er meestal gerefereerd aan het THX certificaat, ik denk ook dat dat bij Dagg het geval is :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

R-B schreef op maandag 03 januari 2005 @ 01:10:
heb ff een vraag

ik heb de set Pioneer S-SP40 speakers..
Ik heb nu uur zitten googlen maar vindt aantal WATT niet per speaker.. Alleen peak vermogen van 80 watt..

heb zelf versterker van 5x 40 watt levert (pioneer vsx-c100)

alleen ik denk dat speakers minder aantal watt zijn dan max power..

Setup:
Receiver: Pioneer vsx-c100
DVD-player: Pioneer DV-454
Subwoofer: Pioneer CP-F50A S-W40S
Speakers: Pioneer S-SP40

Thnx alvast :)

edit: lol CP-F50A zijn speakerstandaards :O
offtopic:
This al laat he :P
hmm nu zie ik deze speakers:
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl.conrad.com/m/3000_3999/3400/3400/3405/340568_AB_00_FB.EPS.jpg
ELTAX DOLBY SURROUND SET UNIVE

hoeveel beter zijn die dan de S-SP40?

Technische spec.: Frequentiebereik 2-weg center 80 - 20.000 Hz, 3-weg front 45 - 20.000 Hz, 2-weg rear 70 - 20.000 Hz • Geschikt voor versterker 4 - 8 Ω • Center met 2 x 100 mm woofer en 25 mm tweeter, front met 2x 165 mm woofer (basreflex) en 25 mm tweeter, rear met 100 mm woofer en 19 mm tweeter. Afm. center 145 x 400 x 182 mm, front 220 x 835 x 250 mm, rear 144 x 228 x 182 mm

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmidsY
  • Laatst online: 11-09 18:43

SmidsY

hallo!?.............

@ R-B

Ik heb die Eltax set nu een kleine 2 maanden op mijn kamer staan, en moet zegen dat het verbazend goed geluid geeft voor wat ze kosten. Had ervoor de standaard sony speakers staan die bij de HTP-4000 hoorden. Probleem m.b.t. deze vond ik dat in stereo deze een heel stuk midden misten, dat is nu wel opgelost. Verder heb ik nu een kleine week de Eltax Atomic 8.2 Sub erbij staan en deze vult voor films het geheel perfect aan.

Binnenkort weer eens nieuwe foto's maken en hier posten, het is alweer lang geleden dat ik hier wat foto's heb gepost :Y)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

@ SmidsY

Ja idd, 129 euro heb ik nu gezien. even kijken of ik ze goedkoper vind :)
Ik ga meteen kijken voor die sub kwa spec's enzo. Eest die set speakers :). Want ze zijn mooier, beter dan me bestaande denk ik :)

dus heb je exact dezelfde set als plaatje?

omfg whaha die Atomic A-15.2R is HUGE >:)
300 watt bassbeest van 25 kg :>

[ Voor 75% gewijzigd door R-B op 03-01-2005 13:28 . Reden: quote weghalen.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedkoper dan 129 kan je die eltax niet vinden.. ik weet ook niet wat voor kwaliteit je kan verw88 uit towers in een 5.0 set van 129 euro.. wel redelijk maar ik zou als ik jou was 2ehands gaan kijken naar 5.0 of 5.1 setjes met zuilen voor 150-200 euro (zo heb ik voor SLECHTS 150 euro een Magnat Motion 5.1 set met actieve sub.. had vet veel geluk ;)!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een paar tips voor de CRT bezitters:

Voordat je begint zet je alle instellingen of pots in de middenstand. De PJ moet loodrecht aan het scherm staan en het liefst waterpas. Laat de pj 45 minuten opwarmen met film beeld. Begin eerst met de mechanische setup. Met een test rasterpatroon programma/dvd of een genlock paatroon van het OSD zet je voor groen de focus goed en zet nu het raster zo groot mogelijk in de verhouding die je wenst in het midden op het fosfor. Je zet het contrast altijd laag bij het inregelen van de pj om burn te vermijden en om je ogen te sparen wanneer je door de lens kijkt. Verplaats de pj net zo lang todat de afstand tussen het doek en de pj ervoor zorgt dat het plaatje op het doek past. Als de buizen last van wear hebben zet je het plaatje binnen het wearvlak op het fosfor. Hoe meer fosfor je gebruikt hoe hoger de lichtopbrengst en dus hoe groter je kan projecteren.
zet nu voor R en B de raster op dezelfde manier op het fosfor. Zet nu een testpatroon met een witkruis op. Draai nu de moeren rond de R en B lens los en plaats de kruizen horizontaal over elkaar. Corrigeer verticaal door het raster te verschuiven. Stel de mechanische focus nog een keer af door aan de lenzen te draaien. Zet daarna de electronische focus goed. Dit zijn meestal 3 pots. Let op dat deze in de buurt zitten van de G2 pots welke je beter met rust kan laten. Blauw mag uit focus staan. Blauw is zoiezo lastig om af te stellen. Stel nu pas de geometrie van groen af mbv een touw met een loodje eraan. Daarna stel je de geometrie van R en B af. Nu nog een keer de mechanische focus controleren. Als dit allemaal zo goed mogelijk staat kun je beginnen aan het convergeren. Na de convergentie stel je de tubeblanking in en de faseverschuiving en dan is het genieten geblazen.
Voor het afstellen van de zwartwaarden kun je het beste een film pakken met veel schaduwdetail. Het mooiste is om een test dvd van bv AVIA te bemachtigen want daar staan een hoop testpatronen op die het instellen gemakkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002

voodooless

Sound is no voodoo!

Nog ff wat pics van mijn setje, aangezien ik een beetje omgeruimt heb:

Afbeeldingslocatie: http://deepspace9.xs4all.nl/download/set/set_small.jpg
[ ...klikbaar... ]

Ik heb de Parasound nu enige tijd kunnen beluisteren, en ik begin het geluid steeds meer te warderen. De controle over de speakers is echt stukken beter, en ook het stereobeeld is erop vooruit gegaan (maar helaas kan ik daar met mijn opstelling niet al te goed over oordelen). De klank is erg neutraal, gewoon lekker dus :) Vooral op hogere volumes is het voordeel van de Parasound t.o.v de SR-5200 duidelijk merkbaar. Maar ook bij lage volumes is de amp superieur. Al met al gaat het beeste zeker niet snel verdwijnen :)

Ik had hem eerst in mijn kast gezet, maar daarin paste het ding niet zo goed, en moest ik hem op zijn kast zetten. Tevens had ik last van ruis door het gebruik van de pre-outs van de SR-5200, afkomstig van onderandere mijn LCD scherm. Nadat de amps (en ook mijn sub) naar een LOTR Extended filmmaratgon waren geweest (bijna 12 uur filmfun :P) heb ik de zaak omgebouwd:. Alles op elkaar (helaas past de parasound niet onderop). Verder heb ik de aarde op de stekker van de parasound afgeplakt, zodat deze geen contact maakt met de aarde van de stekkerdoos. En voila: geen last meer van ruis of kraken :). En al met al nog beter geluid :D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
deepspace schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:14:
Nog ff wat pics van mijn setje, aangezien ik een beetje omgeruimt heb:

[afbeelding]
[ ...klikbaar... ]
ik heb dus het zelfde setje staan behalve die parasound :(..( :P ).

(en mijn setje is zwart, komt eigenlijk ook omdat ik die marantz heeel goedkoop kon krijgen bij correct, zo'n kansje laat je dan ook niet liggen :) )

Ik zit nog wel heel erg te twijfelen om zoiets erbij te kopen, maar dat wordt toch nog fftjes sparen.

En dan is de keus nog moeilijk, of een mooie center speaker, of een goeie (lees betere) eindversterker

(sja luxe problemen, altijd vervelend :P)

[ Voor 12% gewijzigd door B_FORCE op 03-01-2005 16:24 ]

One World Concepts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002

voodooless

Sound is no voodoo!

B_FORCE schreef op maandag 03 januari 2005 @ 16:23:
[...]

ik heb dus het zelfde setje staan behalve die parasound :(..( :P ).
Ik zit nog wel heel erg te twijfelen om zoiets erbij te kopen, maar dat wordt toch nog fftjes sparen.

En dan is de keus nog moeilijk, of een mooie center speaker, of een goeie (lees betere) eindversterker

(sja luxe problemen, altijd vervelend :P)
Tja, idd. Een mooie center heb ik al. Ik heb alleen nog een goede amp+filter nodig. Maar die komen er nu ook langzaam aan ;). Uiteindelijk wil ik de SR-5200 alleen nog als pre-amp/decoder gebruiken. Maar dat duurt nog wel even ;) (en tegen die tijd koop/maak ik wel een nieuwe denk ik)

Maar de Parasound is wel een mooit inverstering geweest, aangezien die de speakers toch wat beter onder controle kan houden :) Zeker nu ik de mijn sub ook high level heb aangesloten (via CAT5 :P ) en ik dus mijn "source direct" mode nog vaker kan gebruiken (nu ook bij audio CD's) ben ik al helemaal tevreden :D . De integratie van subwoofer met de rest is gewoon veel beter :D

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 03-01-2005 16:28 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.