Dan hier wat foto's van mijn HT setje, is een tijd geleden dat ik hier heb gepost dus wordt weer eens tijd. In de tussentijd zijn er wat upgrade's geweest o.a. in het speaker "segment"
Van boven naar beneden,
Aiwa GX935 VCR
Sony DVP-NS405 DVD-Player
Sony STR-K840P Reciever
Sony CDP-CE375 CD-Wisselaar
De VCR staat expres niet goed op de foto omdat hij a) zeer weinig wordt gebruikt en b) eigenlijk niet in het totaal plaatje staat. Echter ben er nog niet uit of hij wordt vervangen door een stereo sony VCR of toch een DVD/HDD recorder wordt.
Dan de TV, JVC AV28WT5EP
De reciever en dvd speler maakten deel uit van de sony HTP-4000 set. De bijbehorende speakers waren voor mijn doen genoeg, zeker m.b.t. 5.1/films. Echter in de tussentijd toch steeds meer cd's gaan luisteren. Het begon mij te irriteren dat ik toch met die speakers een stuk van het midden moest missen. Dit heb ik ondertussen kunnen verhelpen door over te stappen naar de Eltax Univers 5.0 set. Een van de fronts, met en zonder stofdoek
Binnen een week na plaatsen spikes onder gemonteerd, wat voor mij (en onderburen) een stuk prettiger bleek. Dan hier de center zonder stofdoek
Dan nu de rears, beide zijn aan weerskanten van de "sweetspot" opgesteld op vivanco WMF-225 speakerstands
In eerste instantie gebruikte in de 5.0 set i.c.m. met de subwoofer die bij de sony set zat. Echter deze vond ik nu met de nieuwe speakers te nadrukkelijk aanwezig en dit kon ik niet veranderen. Dus heb nu sinds een kleine week de Eltax Atomic 8.2 staan. Hier is het wel mogelijk dus is nu in het gehoor minder nadrukkelijk aanwezig, "subtiel" omschrijft het het best
Voor het aansluiten van de speaker is standaard vivanco 2,5mm
2 kabel gebruikt. Als interlink tussen de componenten is "high-end" kabel van vivanco gebruikt
Wanneer "grof" geweld niet de juiste aanpak is maar "subtiliteit" wel kan ik vertrouwen op deze draarloze koptelefoon, de Sony TMR-RF850R
Wat natuurlijk het belangrijkste is in een HT opzet is de zitplek, nu heb ik een niet al te grote kamer dus heb ik gekozen voor één lekkere luie stoel i.p.v. bank, maar voor mij voldoet het prima
Naast een goede zitplaats is het van belang wat te drinken te hebben bij een goede film
Na plaatsgenomen te hebben met je drankje in je luie stoel wil je natuurlijk niet meer opstaan om de apparaten te bedienen, en div. aparte afstandsbedieningen is "not-done" dus dan maar een one-for-all kameleon 6-in1 als vervanger
excuses voor eventueel stof op de foto's nog geen tijd gehad voor "voorjaar's" schoonmaak
Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.