Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 19.001 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:35:

Receiver: Pioneer VSX-D510 (dd5.1 - dts)

Vibrapods of Nordost Pulsar Points onder al mijn apparatuur
Voor de zier?

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 16:08

Daklem

Audio Nerd

als je nou eens naar mijn wishlist kijkt.

En als je eens een review leest van de pulsar points dan was deze reactie totaal overbodig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Daklem .. hoe zien die Vintage 16's er eigenlijk uit ... bedoel je niet Vector 16's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:00:
@ Daklem .. hoe zien die Vintage 16's er eigenlijk uit ... bedoel je niet Vector 16's?
Idd! een foutje gemaakt. Het zijn de Vector 16's :)

Zo even mijn post editen maar eerst even lekker eten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ze ook als rear .. wat vind je van die boxen eigenlijk?

Ik verkoop op het moment mijn center 13 (er bestaat ook een vintage 13, maar misschien heb jij ook de Vector 13 center (en ik denk het haast wel, want er is volgens mij geen vintage needle)). Zekers geen slecht geluid en de specs spreken voor zich. Jammer dat ik ze moet verkopen, maar ik kan het geld goed gebruiken.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:46:
[...]

als je nou eens naar mijn wishlist kijkt.

En als je eens een review leest van de pulsar points dan was deze reactie totaal overbodig. :X
Ik heb inderdaad even over het hoofd gezien dat je ook een nieuwe amp wilt. En zelfs na het inlezen van 1000 reviews; is mijn reactie niet overbodig. Het gaat er niet om welk verschil men denkt te horen. Overegins is een amp helemaal niet schokgevoelig! Er zitten geen eens bewegende onderdelen in :X , op de pot's na :P Maarja, ik ga er verder niet op in. We kunnen er altijd nog verder over praten in de daarvoor bedoelde topics.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 17:35:
[...]
Mijn huidige setup:

TV: Samsung Breedbeeld teeveetje. 28"
Receiver: Pioneer VSX-D510 (dd5.1 - dts)
DVD: Denon DVD 2800 MKII (regionfree)
Stands: Atacama Nexus 6 voor mijn rear speakers
Front: 2x JBL TLX-45
Center: Magnat Vintage 13
Rear: 2x Magnat Vintage 16
Subwoofer: JBL e250p

bekabeling:
Speaker kabel: QED Qontour Ultra-Flat
heel verhaal....
toon volledige bericht
heb je ook foto's? voor in de woonkamer zijn we hier op zoek naar een geschikte subwoofer.
we zitten te twijfelen tussen een Yamaha YST SW315 en die JBL die jij hebt.
Iets vergelijkends in die prijsklasse.
Hebben jullie een idee van een goede subwoofer in de klasse van tot ca 350.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 13:38

Nik

Tip voor mensen met een center speaker bovenop de tv: leg hem er eens achter (als je een grote tv hebt dus, geen lcd/plasma scherm). Oftewel, niet er helemaal achter, maar net achter de rand zeg maar die bovenop zit. Klinkt (bij mij) stukken beter. vandaag even op het werk er mee geëxperimenteerd :D En ja, nu komt het center geluid ook echt uit de tv, in plaats van boven de tv (geeft een meer bioscoop effect zeg maar, geen idee hoe ik het moer verwoorden). Try and listen for yourself! Geen idee of dat met andere sets ook zo goed klinkt (was in dit geval een JVC QPD ofzo, niet helemaal op gelet).

[ Voor 3% gewijzigd door Nik op 24-12-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:06:
Ik heb ze ook als rear .. wat vind je van die boxen eigenlijk?

Ik verkoop op het moment mijn center 13 (er bestaat ook een vintage 13, maar misschien heb jij ook de Vector 13 center (en ik denk het haast wel, want er is volgens mij geen vintage needle)). Zekers geen slecht geluid en de specs spreken voor zich. Jammer dat ik ze moet verkopen, maar ik kan het geld goed gebruiken.
Ik heb inderdaad de Vector 13's. Ik was een beetje in de war. 8)7
Ik ben ook zeer tevreden met het geluid wat deze speakers produceren. Ik had voor de Magnat speakers gekozen omdat deze qua klank dicht bij mijn JBLs liggen, en probeerde zoveel mogelijk een homogeen geluid te creëren (voor zover dat mogelijk was). Momenteel ben ik zeer tevreden met mijn speaker keuze en deze zal nog wel een tijdje blijven staan totdat ik een grote budget heb om wat meer volwaardige speakers te kopen.
Barry_Loef schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:20[/message]:

Ik heb inderdaad even over het hoofd gezien dat je ook een nieuwe amp wilt. En zelfs na het inlezen van 1000 reviews; is mijn reactie niet overbodig. Het gaat er niet om welk verschil men denkt te horen. Overegins is een amp helemaal niet schokgevoelig! Er zitten geen eens bewegende onderdelen in :X , op de pot's na :P Maarja, ik ga er verder niet op in. We kunnen er altijd nog verder over praten in de daarvoor bedoelde topics.
Ik weet dat in amp's geen bewegende delen zitten, maar toch schijn je het wel te merken als je amp op een schok absorberend voetje staat. Hier schijnt vooral het laag en het hoog een stuk gecontroleerder te worden. Of het ook echt waar is zal ik met eigen oren moet waarnemen, maar we kunnen het allicht proberen ;)
netlan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:24[/message]:

heb je ook foto's? voor in de woonkamer zijn we hier op zoek naar een geschikte subwoofer.
we zitten te twijfelen tussen een Yamaha YST SW315 en die JBL die jij hebt.
Iets vergelijkends in die prijsklasse.
Hebben jullie een idee van een goede subwoofer in de klasse van tot ca 350.
Ik heb zelf voor de JBL gekozen omdat deze een iets grotere driver bevatte. Ik vond hem voor muziek en film heel erg geschikt. Echter heb ik de YST-SW315 nog nooit gehoord dus ik kan je het verschil helaas niet kenbaar maken.

De JBL is erg strak in het laag, maar dat zal vooral komen door de QED subkabel die ik er momenteel op heb zitten.

een foto van de sub:

Bij deze foto krijg je een beetje een indruk hoe groot de sub is :9~
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/htset4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.klemkerk/htset3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na een stuk of 12 topics te hebben overgeslagen hier de mijne maar weer eens;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/ht/ht1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/ht/ht2.jpg

Set bestaat uit:

Pioneer VSX-1014 reciever
Pioneer DV-575A dvd speler
Sony SLV-SE720 videorecorder
Sony KV24WX1 24" bb 50hz ktv
Terratec M3PO mp3 speler
Tannoy Sensys C center, mx4 fronts, mx2 rears en een Canton AS25 subwoofer.

Deze set had eerst een tannoy MXC centerspeaker, daar is de sensys voor gekomen. Verder is een Marantz SR-7200 vervangen door deze pioneer (wat een ongekend verschil maakt; bassmanagement is veel beter, en de MCACC is ideaal), de dvd speler is van een pioneer DV350 naar de huidige 575 gegaan, en de subwoofer is erbij gekomen. Verder heeft de 1014 nog een leuke functie om bij 5.1 de overgebleven 2 versterkers te gebruiken om de frontspeakers te biampen, waar ik dan ook gebruik van maak. Als speakerkabel gebruik ik heel normaal 2,5mm ofc kabel, en de interlinks zijn allemaal hele gewone bandridge kabeltjes :P

ja, de opstelling is niet ideaal, en ik maak niet meer foto's... :P ohja, iemand komt hier z'n ouwe sub tegen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Tele op 24-12-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:38:

Ik heb zelf voor de JBL gekozen omdat deze een iets grotere driver bevatte. Ik vond hem voor muziek en film heel erg geschikt. Echter heb ik de YST-SW315 nog nooit gehoord dus ik kan je het verschil helaas niet kenbaar maken.

De JBL is erg strak in het laag, maar dat zal vooral komen door de QED subkabel die ik er momenteel op heb zitten.

een foto van de sub:

Bij deze foto krijg je een beetje een indruk hoe groot de sub is :9~
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe groot is jou kamer? :)
Deze kamer is 4x4m dus verder niet zo heel erg groot.
Er word hier namelijk nog steeds erg getwijfeld tussen de JBL 250 en de Yamaha sw315.
Naar mijn mening klapt de yamaha eerder op lage frequenties (vals)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 10:47 . Reden: ff mn quote kleiner gemaakt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tele schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Terratec M3PO mp3 speler

Deze set had eerst een tannoy MXC centerspeaker, daar is de sensys voor gekomen. Verder is een Marantz SR-7200 vervangen door deze pioneer (wat een ongekend verschil maakt; bassmanagement is veel beter, en de MCACC is ideaal), de dvd speler is van een pioneer DV350 naar de huidige 575 gegaan, en de subwoofer is erbij gekomen. Verder heeft de 1014 nog een leuke functie om bij 5.1 de overgebleven 2 versterkers te gebruiken om de frontspeakers te biampen, waar ik dan ook gebruik van maak. Als speakerkabel gebruik ik heel normaal 2,5mm ofc kabel, en de interlinks zijn allemaal hele gewone bandridge kabeltjes :P

ja, de opstelling is niet ideaal, en ik maak niet meer foto's... :P ohja, iemand komt hier z'n ouwe sub tegen ;)
toon volledige bericht
Mooie set!
Deukt de apparatuur onder die VSX-1014 niet in? :+

En van wat ik kan zien, valt het volgens mij hardstikke mee met die opstelling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je pioneer amp steekt aan de achterkant uit over de andere apparatuur, eh... hoe heb je dat weggezet, lijkt me dat ie naar achteren zou vallen? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:48:
[...]

Je pioneer amp steekt aan de achterkant uit over de andere apparatuur, eh... hoe heb je dat weggezet, lijkt me dat ie naar achteren zou vallen? :P
Hij heeft een plankje onder de achterkant gezet.

Trouwens wel raar, die Pioneer helemaal boven. Misschien doet 'ie het om de luchtstroom ten goede te komen. Maar dat is niet nodig hoor.

Verder is het een erg mooi setje. Vooral die Terratec 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-07 14:41
ff offtopic,
wat is dat mcacd ofzo? ik heb zelf een VSX 811 (fotos tezien op p4) en dat is dan zeg maar serie 11 en die 1014 is dan van de 14 serie maar dat mcacd zit er dus niet op dus vandaar..
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

Phorze schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:00:
ff offtopic,
wat is dat mcacd ofzo? ik heb zelf een VSX 811 (fotos tezien op p4) en dat is dan zeg maar serie 11 en die 1014 is dan van de 14 serie maar dat mcacd zit er dus niet op dus vandaar..
grtz
Volgens mij bedoel jij dat MCACC ;)
Dit is een speaker-instel-systeem volgens mij door Pioneer zelf gemaakt, maar weet het niet zeker.
Als je dit hebt plug je een (bijgeleverd) microfoontje in, en door middel van verschillende tonen gaat de receiver "kijken" hoe ver de afstand is en hoe hard het een "normaal" geluidsniveau is.

Ik heb zelf de VSX814 en heb dit er ook op zitten, ik vindt het geweldig! _/-\o_

Ik zal morgen ff pics schieten en plaatsen, heb nu eindelijk zelf mijn eerste losse-componenten systeem, en een leuk (beginners) speaker-setje, al zeg ik het zelf. :)

@Tele: Ik heb nu ook eindelijk ook de DV575a gekocht, nog bedankt voor je info!

[ Voor 19% gewijzigd door Thunderman_303 op 24-12-2004 21:22 ]

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:13:
Ik ga ook maar is pics posten :P Jamo Concert 8 op Pioneer VSX D812, Marantz DV7010 DVD speler en Philips 82cm breedbeeld, PW6006 dacht ik.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Aan de hoeveelheid pics merk je misschien wel dat dit mijn grote trots is :P

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Hiervan (Alpine SWR 1221D) ga ik subs bouwen (let vooral NIET op de data op de foto's :P ):

[afbeelding]

[afbeelding]

Daar heb ik er 4 van: 2 voor in de auto en 2 voor in m'n kamer. Car hifi heb ik ook, op enkele dingen na: moet nog kabels hebben, een composet en.....een auto :'( Ik had dit gekocht voor m'n vorige auto, maar die kapte ermee net nadat ik dit allemaal had gekocht :'( Vandaar dat er dus geen betere eindbak staat, geen betere rearspeakers, geen center enz. Alle centen gaan nu eerst naar de auto. Dit is voor in de auto:

Alpine CDA 9831
[afbeelding]
[afbeelding]
Verlichting ziet er een beetje brak uit op de bovenste, maar is in het echt goed zichtbaar.

Hollywood Soundlabs RHV 1600D
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

MTX Thunder 4244
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
toon volledige bericht
(ff niet op topic)
mooi spul he dat alpine zijn alleen niet veel winkels die het verkopen
ik wil de alpine INA-N333RRS kopen voor mijn auto is die CDA9831 wat
verder mooie jamo's ik heb ook jamo ben er erg tevreden over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Tele schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:02:

[afbeelding]

[afbeelding]

Set bestaat uit:

Terratec M3PO mp3 speler
toon volledige bericht
mooie set! Alleen 2 vraagjes:
Waarom die pioneer boven?? Als je die onder zet, ziet dat er toch veel mooier uit :? Enne mag ik ook weten waar en voor hoeveel je die terrratec hebt gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:19:Mooie set! Deukt de apparatuur onder die VSX-1014 niet in? :+
En van wat ik kan zien, valt het volgens mij hardstikke mee met die opstelling ;)
XanderH schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:48:Je pioneer amp steekt aan de achterkant uit over de andere apparatuur, eh... hoe heb je dat weggezet, lijkt me dat ie naar achteren zou vallen? :P
Thnx, nee de apparatuur houdt het goed hoor, de marantz had ik ook zo staan en het ging allemaal prima :)

Maar omdat er zoveel vragen over zijn, toch nog een extra foto ter verduidelijking:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jeroenzz/ht/ht3.jpg

De reciever verstookt gewoon een hoop warmte, en als ik dat op deze manier niet bij m'n andere apparaten terecht laat komen komt dat de levensduur van de reciever én de anderen alleen maar ten goede. De terratec bevat ook nog eens een harde schijf, welke niet door een ventilator wordt gekoeld. Daarom zet ik deze dan ook niet óp m'n reciever. :)
Barry|IA schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 20:24:Hij heeft een plankje onder de achterkant gezet. Trouwens wel raar, die Pioneer helemaal boven. Misschien doet 'ie het om de luchtstroom ten goede te komen. Maar dat is niet nodig hoor. Verder is het een erg mooi setje. Vooral die Terratec 8)
Geen plankje, mijn oplossing is vergeleken daarmee high-tech :P Maar ik vind die extra koeling zeker geen kwaad kunnen, voor de reciever maar vooral ook voor de m3po.
Phorze schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:00:wat is dat mcacd ofzo? ik heb zelf een VSX 811 (fotos tezien op p4) en dat is dan zeg maar serie 11 en die 1014 is dan van de 14 serie maar dat mcacd zit er dus niet op dus vandaar..grtz
Zie deze uitleg over MCACC. Het verschil in MCACC tussen de 814 en de recievers vanaf de 1014 is de 5 bands Acoustic Calibration EQ per kanaal, waardoor je nog iets flexibeler bent met de instellingen, deze equaliser werkt dan ook automatisch!
Thunderman_303 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:20:@Tele: Ik heb nu ook eindelijk ook de DV575a gekocht, nog bedankt voor je info!
NP, altijd leuk om mensen een écht goede dvd speler aan te raden ;)
Waypoint schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 21:49: mooie set! Alleen 2 vraagjes:
Waarom die pioneer boven?? Als je die onder zet, ziet dat er toch veel mooier uit :? Enne mag ik ook weten waar en voor hoeveel je die terrratec hebt gekocht :)
Pioneer boven is toch veel mooier? 8) Die terratec is ondertussen niet meer te koop, en is opgevolgd door de C.A.R. 4000 welke ondertussen ook niet meer te koop zal zijn. Ik heb de mijne tweedehands gekocht, maar je komt ze eigenlijk zelden tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

netlan schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:13[/message]:
[...]

Hoe groot is jou kamer? :)
Deze kamer is 4x5m dus verder niet zo heel erg groot.
Mijn kamer is een 24m2. Mijn luister ruimte is een 3 bij 5 meter. Ook niet heel erg groot. De sub is sterk genoeg, maar overheerst niet ( dat heeft natuurlijk ook met instellen te maken).

het leukste is dat ik de sub aardig goed voel, en dat mijn ouders er beneden niks van merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

[quote]Tele schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 19:02[/message]:

Ik vind het een erg mooi opgestelde set. Lekker veel sfeer is er in de kamer zo te zien! Daar houd ik wel van.

Erg mooi opgelost die set van jou! Top!

Hieronder nog snel een fototje van mijn nieuwe TV meubel.

Mijn receiver en dvd speler worden nog verplaatst zodra ik geld heb voor een Audio rack van Spectral. Ik heb al wat moois gezien, nu het geld nog.... ;(

Afbeeldingslocatie: http://www.chello.nl/~g.klemkerk/Tvmeubel.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 22:37
proller schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 18:33:
Tip voor mensen met een center speaker bovenop de tv: leg hem er eens achter (als je een grote tv hebt dus, geen lcd/plasma scherm). Oftewel, niet er helemaal achter, maar net achter de rand zeg maar die bovenop zit. Klinkt (bij mij) stukken beter. vandaag even op het werk er mee geëxperimenteerd :D En ja, nu komt het center geluid ook echt uit de tv, in plaats van boven de tv (geeft een meer bioscoop effect zeg maar, geen idee hoe ik het moer verwoorden). Try and listen for yourself! Geen idee of dat met andere sets ook zo goed klinkt (was in dit geval een JVC QPD ofzo, niet helemaal op gelet).
Of de phantom center gebruiken. Ik wil niet anders meer! Vele malen beter in mijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dan ook nog maar is mijn setje posten, das ook al minstens 2000 posts geleden:

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0088.sized.jpg
hier een overzichtje van apparatuur: met sinds kort een xbox, een VCR (HR-S9500 gold) en een md/cd combi deck (XU-301)

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0089.sized.jpg
de toch wel vrij grote, voor mijn kamer, TV (72 cm)

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0090.sized.jpg
mn DTS receiver (RX-888), dynamic super a, en OSD, die alle instellingen op de tv laat zien, en ook meteen alle instellingen van de MD/CD deck laat zien, via text compulink
tijdelijke aansluiting van mijn dig. camera (DV3u) :X , natuurlijk in het echt over SVHS en stereo :Y)

Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0091.sized.jpg
Afbeeldingslocatie: http://sjokoserver.student.utwente.nl/albums/HT/PICT0093.sized.jpg
mijn rears, de NAD 801's erg geod en veel detail

Verder komen er met mijn verjaardag B&W's (602,5 s3 nieuw of de 603 s2 2dehands) nog niet helemaal zeker, iig nieuwe speakers op de dag der dagen (6 januari :+)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Vet, die NAD speakers! Ik wist niet eens dat NAD speakers maakte :?

Heb je misschien ook een foto zonder front? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Ik was dus redelijk tevreden met m'n huidige setup alleen was er wel een andere tv nodig.
Deze setup gaat het dus om: (2 paginas terug staan geloof ik alle foto's)

Afbeeldingslocatie: http://img9.exs.cx/img9/2074/overviewht4bl.jpg

Nu zag ik op internet een 2e hands tv staan die me wel aansprak, dus gelijk gebelt, beetje overlegt over de prijs, 50 euri eraf gelult en diezelfde avond nog opgehaald.
Zoals je op de foto hierboven ziet waren m'n tv meubel&die plaat erboven aangepast voor de tv die er toen stond dus dat moet ik weer helemaal gaan verbouwen..
Maarja heb hem er eerst maar ff ingepropt, verbouwen komt over 2 weken wel, eerst heel de feestdagen doorkomen >:)

End dit is hem dan:

Afbeeldingslocatie: http://img146.exs.cx/img146/4874/newtv7ct.jpg

Het is een Sony, 82cm, plat scherm (type KV-32FX60B, gekocht voor 350 euro, leek mij een goeie prijs)

Zoals je onder bij het tv meubel ziet zit er nu wel een kleine ruimte tussen maarja.. tis ook wel een verschil, van een 65cm bolle philips tv naar een platte breedbeeld :)
Die plaat die er bovenop ligt is ook een probleempje, er zit namelijk een verwarmingsbuis langs m'n muur waar ik een gat voor had gemaakt in die plaat, en aangezien de hele zooi nu breder is moet er een hele nieuwe plaat komen...

Dit bedoel ik dus:

Afbeeldingslocatie: http://img142.exs.cx/img142/118/hpim05944ey.jpg

Maarja dat wordt een project voor volgend jaar :z
Prettige Feestdagen allemaal! :Y)

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu onze verhuizing rond is heb ik eindelijk mijn dedicated HT.
Ik had in dit huis zelfs de keus uit 2 ruimtes. Let wel het geheel is nog wel in aanbouw. Maar alles werkt al wel.

Op www.usaproducts.nl staan de nieuwe foto's

Afbeeldingslocatie: http://www.usaproducts.nl/foto/Home.jpg

Er komt nog (rode) vloerbedekking op de grond en tot 80 CM hoog tegen de muur.
Daarboven wordt alles donkerblauw geschilderd muv de wand waar het scherm hangt want deze wordt zwart.
Welke kleur de gordijnen gaan krijgen bekijk ik als de rest af is

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooruit maar met de geit, mijn huidige setup!

totaalplaatje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/1.jpg

Van boven naar beneden

Yamaha CDC 685 CD-wisselaar
Yamaha RXV-650 RDS receiver 7x145watt
Yamaha DVD-S550 Xvid

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/2.jpg

Cdwisselaar open:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/7.jpg

Frontboxen Magnat Vector 77 zonder frontje:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/3.jpg

Frontbox Magnat met frontje, en de Sub: Yamaha SW315

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/4.jpg

Achterboxen: Magnat Vector 55

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/5.jpg

TV: Panasonic 32PM11 met daarboven op de center: Magnat Vector 13

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dnl/6.jpg

Dit alles gepropt in een meubel van 49 euro van de Ikea!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:26:
Nu onze verhuizing rond is heb ik eindelijk mijn dedicated HT.
Ik had in dit huis zelfs de keus uit 2 ruimtes .

Op www.usaproducts.nl staan de nieuwe foto's

[afbeelding]

Let wel het geheel is nog wel in aanbouw. Maar alles werkt al wel.
vet is dat altijd maar moet je niet iets van een vloerbedekking regelen? Tegels lijkt me niet ideaal.

ga je ook zwarte gordijnen ophangen of iig de muren zwart schilderen ofzo?

[ Voor 8% gewijzigd door Pixal op 25-12-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:40:
[...]

vet is dat altijd maar moet je niet iets van een vloerbedekking regelen? Tegels lijkt me niet ideaal.

ga je ook zwarte gordijnen ophangen of iig de muren zwart schilderen ofzo?
De HT is ook nog in aanbouw.
Daarboven wordt alles donkerblauw geschilderd muv de wand waar het scherm hangt want deze wordt zwart.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @baddon
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-06 23:13
Scarface waarom een 4:3 scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ok, ouders zijn dus overtuigd dat speakers een goede investering zijn, en ik mag er dus budget aan uitgeven dat ik wil! De kans is dus groot dat het 4 B&W dm303's zullen worden, als center de B&W LCR3 en als sub de B&W AS1.
Ik ga dus eerst 2 fronts kopen, en daarna uitbreiden. Maar nu zoek ik dus een versterker die hier goed bijpast, en ik was de yamaha V350 en V450 tegen gekomen. Iemand daar ervaring mee of een voorstel voor een betere in dezelfde prijsklasse?
(zoals opgevallen zal zijn is mijn budget ongeveer x4 à x5 gegaan, omdat ik anders binnen een paar maand toch niet meer tevreden zal zijn over zo'n goedkopere set...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ondanks dat het nog geen echte 5.1 of dsp set is toch maar alvast even wat pic's.

De audio komt grotendeels van Marantz. De versterker is een PM-7000. De tuner is een
ST-6000. De cd-speler is een CD-5400. Omdat ik hier ook nog veel minidisc draai heb ik die
er ook nog bij staan, een Sony 20ES.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47795/thumb.jpg

Het video gedeelte is een oude philips VR-833. Eigenlijk wordt ie bijna nooit meer
gebruikt.. maar moeder de vrouw wil nog wel eens iets opnemen.

Dvd spelen doen we met de kiss DP-500. Omdat alle divx/mpg's en mp3's op de
server staan vind ik dit een ideaal ding.

Ook nog een kleine schotel ontvanger, voor de analoge zenders.
(Ohja.. dat andere ding is een DCC recorder, maar ook die is eigenlijk met pensioen :P)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47797/thumb.jpg

De voor speakers zijn DIY. Merk is Visaton, het model is de Vox-250.
Tweeters zijn iets andere als het origineel... puur omdat ik deze persoonlijk iets fijner
vind klinken... voor mij een superset :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47798/thumb.jpg

De achterspeakers zijn nu gewoon als 2e set aangesloten.
Wel zijn ze een aantal db verzwakt, omdat ze anders een beetje te "hard" waren.
Uiteinderlijk worden het de achter speakers van de 5.1. Het is ook een DIY set.
Het merk is ook Visaton, het model is de Fontana.
Het is een speaker die ik heel lekker vind als achter speaker.
Heel ruimtelijk, en zeker niet direct.
In de huidige opstelling een hele mooie aanvulling.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/47796/thumb.jpg

De tv is een sony breedbeeld. Voorlopig voldoet die nog wel, al zal die ook wel over
niet al te lange tijd verdwijnen. (Naar boven, en dan beneden een andere)

Op het programma staat nu de centerspeaker. Waarschijnlijk wordt ook dit een DIY
speaker. Als die klaar is dan ga ik op zoek naar of een goede losse 5.1 processor of
een tuner/versterker met 5.1. Als die er is dan nog een subje bouwen, maar dat zal nog wel even duren :P

[ Voor 4% gewijzigd door RedVox op 25-12-2004 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Vandaag met kerst mijn Pioneer DV575A-K "gekregen"! :)

Beeld van DVD's is perfect, geluid bij DVD's ook... jpeg foto viewer ook al geprobeerd, geen problemen, mp3 playback werkt ook zoals het hoort... kortom, niets te klagen :D

Audio cd-playback is ook gewoon goed, alleen, een beetje tegen mijn verwachtingen in, niet beter dan de cd-playback van mijn Technics SL-PD6 wisselaar.
In eerste instantie leek de Pioneer beter, maar ik denk dat ik gewoon nog nooit goed naar die cd geluisterd had... bij wat betere cd's legde de Pioneer het toch af tegen de Technics.
Nummer dat uiteindelijk de doorslag gaf was "Mussorgsky - Gnomus", dit klonk op mijn cd-wisselaar toch veel beter!
Conclusie: Ben blij met mijn dvd-speler, maar mijn cd-wisselaar gaat voorlopig toch nog niet weg... ookal komt dat financieel wat minder goed uit. :P

Zal als ik wat fatsoenlijke kabels gekocht heb (that is, als ik daar geld voor heb: na 8 februari ofzo) weereens wat overzichtspics posten... detailspics van mijn dvd-speler post ik misschien zo al wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Hm, bij nader inzien toch maar ff nu pics geschoten, heb de komende dagen eigenlijk geen tijd.
Beetje jammer alleen dat het nu vrij donker was en ik moest flitsen, magoed...
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/dvd1.jpg
overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/dvd2.jpg
closeup (en ik vraag me ook nogsteeds af waar die blokjes-reflectie vandaan kwam :X :X )
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/dvd3.jpg
de achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/dvd4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/dvd5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.heynsbergen.com/xander/GoT/HTnieuwepics/dvd6.jpg

edit:

Hm, dit had een edit moeten zijn :(

[ Voor 47% gewijzigd door Xander op 25-12-2004 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde :) ik vind mijn sony wisselaar beter klinken dan de pioneer. Maar verder een toppie apparaat _/-\o_
Zou ie misschien eerst wat ingespeeld moeten raken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:29:
[...]

Ik heb precies hetzelfde :) ik vind mijn sony wisselaar beter klinken dan de pioneer. Maar verder een toppie apparaat _/-\o_
Zou ie misschien eerst wat ingespeeld moeten raken??
Ik ben er inderdaad ook heel erg tevreden over opzich, als ik mijn 2 spelers niet zo goed was gaan vergelijken had ik het nieteens gemerkt dat ie wat minder klonk denk ik... :P

Inspelen van dvd-spelers? Mwa, geloof ik niet zo erg in... luidsprekers, buizenversterkers... ok... maar dvd-spelers en kabels enzo inspelen geloof ik niet echt in 8)7

Magoed, ik ben niet te beroerd om ze over 1 maand nog eens te vergelijken hoor... :P Denk alleen dat het weinig zin heeft. :)

Btw, heb jij ook al firmware 2.09 erop? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:16:
Vet, die NAD speakers! Ik wist niet eens dat NAD speakers maakte :?

Heb je misschien ook een foto zonder front? :)
foto's zonder fronts coming up! morgen weer ff camera van pa jatten })

btw, ze klinken echt geweldig, veel detail etc, alleen in het laag niet, maar het zijn dan ook boekenplakjes (voor rear dus niet erg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Eh, je hebt je subwoofer achter je rechter front staan? :P

Heb je ook nog wat specs trouwens? :)

Hmm, deze reply hoort dus ónder die van hilbren te staan... lekker vaag weer :P

[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 26-12-2004 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:49
XanderH schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:27:
Eh, je hebt je subwoofer achter je rechter front staan? :P
Heb je ook nog wat specs trouwens? :)
t'ging een beetje fout daarnet... igg die front staat normaal een halve meter van de sub af maar anders kwam het niet zo goed uit ivm de foto... ;) (kamer is niet zo groot)

effe een kleine update (* = new)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/000_0801%20(Custom).jpg
die onderste plank zakt idd door :X A717* = 20 Kg

en de rest:
Pioneer A333
Pioneer VSX D510
Sony CDP-395
kenwood DP-7030
philips tv (werkt nog steeds super!)
videorecorder (voor het zappen want dat kan de tv niet :P )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/000_0807%20(Custom).jpg
owja en er staat ook nog een sub* en twee elektrostaten...

[ Voor 31% gewijzigd door hilbren op 26-12-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TomSwinnen schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 15:10:
[...]

Celestion!
Jij bent mijn vriend! ;)
Nu die S10 nog uit de mand, en we zijn helemaal vrienden :D

Serieus nu, hoe klinkt dat setje? Zou die speakers eens willen kopen voor beneden in de living... zal wat beter zijn als de DAV van Sony die daar al sinds jaar en dag staat...
Ze klinken perfect! Mooie lage tonen mooie hoge tonen. En ze zijn nog mooi ook :9~ (zonder kapje dan).

EDIT: S10 gaat vandaag nog uit de mand! >:)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hah, met een beetje geluk een Medion P4 2.0 Ghz geregeld voor mijn toekomstige HTPC-projectje. Deze heeft standaard al tv-out en SPDIF out ;)
Heb ik mooi wat te doen in de wintermaanden.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:57:
Hah, met een beetje geluk een Medion P4 2.0 Ghz geregeld voor mijn toekomstige HTPC-projectje. Deze heeft standaard al tv-out en SPDIF out ;)
Heb ik mooi wat te doen in de wintermaanden.. ;)
Kijk eens op het htforum -> Home theatre pc's daar is echt veel info te vinden over o.a. de benodigde software etc etc! succes ermee!
hilbren schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:30:
[...]
videorecorder (voor het zappen want dat kan de tv niet :P )
Lol dan moet ie best wel oud zijn jah, zo ziet ie er ook wel uit 8) :D ;)
RedVox schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 21:02:
*knip*

[afbeelding]

De voor speakers zijn DIY. Merk is Visaton, het model is de Vox-250.
Tweeters zijn iets andere als het origineel... puur omdat ik deze persoonlijk iets fijner
vind klinken... voor mij een superset :)
Zien er mooi uit die DIY's ga je ze ook nog afwerken?

Als ik deze vakantie mijn nieuwe kasten af heb voor mn speakers gefineerd en wel... Zal ik ook een paar fotos schieten van mijn set up!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderH schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 22:52:
[...]
Btw, heb jij ook al firmware 2.09 erop? :)
Ja heb er andere firmware opgezet stond hier op got in het 575 topic. :)
Maar dat wist je al natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat scherm had ik al, en met gamen is het met 4 man wel fijner dan ( :) ) 16:9

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:30
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 14:49:
[...]

De HT is ook nog in aanbouw.
Ga je wel nog wat met het plafond doen? Daar verlies je nu redelijk wat contrast mee (ook met de rest van het witte interieur natuurlijk, maar dat valt straks dus weg).
Ik heb het hier ook donker gemaakt en dat was zo'n gigantische verbetering! Tevens masking voor 1.85 en 2.35 films is echt buitengewoon fijn, je hebt altijd een strak kader bij donkere shots.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
@Play (of andere Marantz bezitters):

Afbeeldingslocatie: http://img70.exs.cx/img70/4386/imag00256sj.jpg

Weet jij of deze in- en uitgang ook als main-in en pre-out te gebruiken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Laatst online: 14:30
Anders maak je even een scherpe foto B) ;)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Kan niet met dit gare ding ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op zondag 26 december 2004 @ 15:09:
@Play (of andere Marantz bezitters):

[afbeelding]

Weet jij of deze in- en uitgang ook als main-in en pre-out te gebruiken is?
Dat heb ik ook op mijn harman/kardon. :)

Bij mij is dat een verbinding tussen de voor en de eindversterker. Is dus als main in en pre-out te gebruike ja (althans, bij mij wel :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:09:
[...]

Dat heb ik ook op mijn harman/kardon. :)

Bij mij is dat een verbinding tussen de voor en de eindversterker. Is dus als main in en pre-out te gebruike ja (althans, bij mij wel :P )
Maar ik de handleiding van mijn versterker (Marantz PM-78) staat alleen iets over equalizers :?
Als ik de verbindstukjes uit de versterker haal, komt er geen geluid uit, als source direct uit staat. En wanneer source direct wel aanstaat, komt er wel weer geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-05 18:28
Barry|IA schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:34:
[...]

Maar ik de handleiding van mijn versterker (Marantz PM-78) staat alleen iets over equalizers :?
Als ik de verbindstukjes uit de versterker haal, komt er geen geluid uit, als source direct uit staat. En wanneer source direct wel aanstaat, komt er wel weer geluid uit.
De Yamaha versteker hier thuis heeft dat ook...
Vroeger gingen de out naar de bose equalizer en dan van de equalizer terug naar de versterker. Maar met de nieuwe (veel betere natuurlijk ;) ) luidsprekers kwam er plots geen geluid meer uit, na navraag bleek dat je dus die 4 klemmen gewoon moet doorverbinden :)
Het is dus inderdaad om een equalizer tussen te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Geen pre-out's dus ;( Daar gaat me subwoofer :|

[ Voor 47% gewijzigd door Barry|IA op 26-12-2004 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
In principe wel hé.
Het signaal komt naar buiten -> Equalizer -> versterker eindtrappen
Lijkt mij dus wel pre-outs te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk eerder dat het line-outs zijn, niet variabel met het volume.
Met een pre-out kan een equalizer volgens mij niet veel doen.
Volgens mij dient het dus effectief enkel maar om een equalizer of iets dergelijks op te hangen en is het dus een line-out en een pre-in. (die nog voor de volumeknop terug binnenkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Moeha! Mijn kerst kan nietmeer stuk!
Ik heb via een forum 2 (!!) Imager310 E CRT Projectors in werkende staat kunnen op de kop tikken voor... 0€ :D :D

Volgende week ga ik ze halen, wegen ongeveer 50kg/ stuk :D

Piccie: http://users.skynet.be/dur0n/PICT0008.JPG

[ Voor 11% gewijzigd door TomSwinnen op 26-12-2004 17:30 ]

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
TomSwinnen schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:30:
Ik heb via een forum 2 (!!) Imager310 E CRT Projectors in werkende staat kunnen op de kop tikken voor... 0€ :D :D

Als je er eentje verkoopt hoor ik het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Barry|IA schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:52:
[...]
Als je er eentje verkoopt hoor ik het wel ;)
Ik hou ze allebei, eentje voor wisselstukken :)
Zit trouwens maar één tuner bij, en die heb je nodig voor hem af te stellen :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:17
TomSwinnen schreef op zondag 26 december 2004 @ 17:30:

Ga ja dan op je kleine HT kamertje erbij proppen? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:25:
[...]

Nu we het over dat kamertje hebben ik wil nog wel wat fotos zien van die celestion set! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Sjoewe schreef op zondag 26 december 2004 @ 18:25:
[...]

Dat zal wss niet mogelijk zijn, maar ze gaan eerst mooi in de living voor te testen, en dan hou ik ze klaar voor op mijn dedicated HT zolder te zetten die er zit aan te komen :Y)

@yash: soon, er is nog een nieuw "gadget" op komst voor mijn HT, als die gearriveerd is, komen er pics ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-07 16:49
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:38:
[...]

Lol dan moet ie best wel oud zijn jah, zo ziet ie er ook wel uit 8) :D ;)
thanks

ik kijk toch niet zoveel tv (alleen films vanaf mn pc=dvd) en aangezien ik maximaal 3,5 meter van mn tv af zit, vindt ik dit voorlopig groot zat. eerst even een nieuwe computer bij elkaar sparen.

en volgens mij is die sub te groot voor op mn kamer :'( mn oren slaan dicht als dat ding ook maar iets te hard aan staat.

[ Voor 8% gewijzigd door hilbren op 26-12-2004 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 20-07 11:45

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb mijn setje hier in het verleden ook al eens gepost, maar er zijn inmiddels wat (kleine) updates geweest en ik heb wat meer (en betere) foto's gemaakt. Dus bij deze :).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/voorkant.jpg
Een overzicht van de voorkant van mijn 'ht'.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/frontspeaker.jpg
Closeup van een frontspeaker (Quadral Aurum 7), met en zonder doek.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/tv.jpg
Closeup van de tv, een Loewe Xelos 5381ZW

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/frontcloseup1.jpg
Closeup van de receiver (Marantz SR7000), twee losse monoblokken voor de fronts (Marantz MA6100) en de centerspeaker (Quadral Base Prestige). Er staat ook nog een Pioneer dv444 dvd speler tussen, maar die is niet meer in gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/center.jpg
Closeup van de centerspeaker zonder frontdoek.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/dvd.jpg
Closeup van de dvd speler (Denon dvd2900). Daaronder staat nog een oude videorecorder (JVC) en een APC Line-R die de audioapparatuur van stroom voorziet.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/achter.jpg
Overzicht van de achterkant van de kamer.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/rearspeaker.jpg
Closeup van een rearspeaker (Acoustic Research 308 HO), met en zonder frontje.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/ht/software.jpg
Tot slot een plaatje van de 'software', oftewel mijn cd- en dvd collectie.

Verder heb ik er ook nog een gamecube en een Philips hoofdtelefoon bij staan, maar of dat nou tot de home cinema behoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Nette set hoor, zeer netjes :)
En de WAF-factor ligt wel hoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Zoals Dupje al zei, erg nette set. Mooie speakers, en zeer zeker mooie keuze van versterking.

* TomSwinnen heeft ook MA-monoblokken (500 danwel) en SR-receiver (4300 danwel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dupje schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:47:
Nette set hoor, zeer netjes :)
En de WAF-factor ligt wel hoog ;)
En dan woon ik nog wel alleen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat zal wel ja, als je een vrouw had stond het niet zo opgesteld :) :Y)

barry: pics van nad speakers ff uitgesteld, mn pa had de digicam gisteravond bij vrienden laten liggen :X

ow ja, en het zijn gewoon pre outs en main in's, gewoon de voorversterker (dus met variable volume) die naar de eindversterker doorverbonden gaat

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2004 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Kijk, dat is nog eens een goede oplossing voor de plaatsing van de rear speakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSwinnen

TomSwinnen

Yokozuna schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:35:
[...]

Kijk, dat is nog eens een goede oplossing voor de plaatsing van de rear speakers :)
Dat viel me dus ook op eigenlijk. Goedkoper als zware metalen stands en op de koop toe nog eens handig! Mooi idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jasjenl schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:44:
Ik heb mijn setje hier in het verleden ook al eens gepost, maar er zijn inmiddels wat (kleine) updates geweest en ik heb wat meer (en betere) foto's gemaakt. Dus bij deze :).

[afbeelding]
Een overzicht van de voorkant van mijn 'ht'.

...
off-topic
Dude, die schilderijen _/-\o_
/off-topic

verder ziet het er aardig uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:57:
barry: pics van nad speakers ff uitgesteld, mn pa had de digicam gisteravond bij vrienden laten liggen :X
Take your time, but hurry up :P
ow ja, en het zijn gewoon pre outs en main in's, gewoon de voorversterker (dus met variable volume) die naar de eindversterker doorverbonden gaat
Bedoel je mijn Marantz? Weet je het zeker? Want volgens de beschrijving is het voor een equalizer :? Anders wacht ik wel totdat Play dit leest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Verwijderd schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:43:
[...]
off-topic
Dude, die schilderijen _/-\o_
/off-topic
'Echte' Picasso's ;) Alleen, 't zijn geen schilderijen maar wandkleden: zowel mooie opvulling van de muren als goed voor de akoestiek. Dus ook de 'schilderijen' zijn audiofiel verantwoord :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weeet het 200% zeker, omdat een eq. ook tussen de voor en eindtrap inzit, kan je hem ook een eq er tussen stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Maar als het voor een EQ is, staat 'ie toch los van de volumeregeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Barry|IA schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:12:
Maar als het voor een EQ is, staat 'ie toch los van de volumeregeling?
Ja, volumeregeling zit in de uitgangsversterking, niet in de voorversterking...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dupje schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:14:
[...]

Daar snap ik niks van...
Als dat zo zou zijn zou het hele principe van voor- en eindversterkers toch weg zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Dupje schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:14:
[...]

Dat klopt niet. De volumeregeling zit gewoon in de voorversterker. Het is immers een gewone potmeter, die gewoon alleen kan verzwakken, en niet versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barry|IA schreef op maandag 27 december 2004 @ 01:25:
Bedoel je mijn Marantz? Weet je het zeker? Want volgens de beschrijving is het voor een equalizer :? Anders wacht ik wel totdat Play dit leest
Ik heb even wat voor je getest, ik heb me namelijk nooit echt in die aansluitingen verdiept. Inderdaad, met source-direct aan heb je die bruggetjes niet nodig. Source-direcht houdt in dat er een stuk voorversterking wordt overgeslagen. In principe zou alleen de volume-regelaar dan nog het geluid kunnen manipuleren.

Als je de cd-speler direcht op die aansluiting zet (de -in) heb je nog wel de beschikking over alle voorversterker mogelijkheden. De -in gaat dus direct de voorversterker in, op die manier is hij dus niet geschikt als pure eindtrap.

Met de -out heb ik nog niets gedaan, maar het kan bijna niet anders dan dat daar het onvervormde geluid uitkomt na langs de input-selector te zijn gegaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eindelijk heb ik de keuze gemaakt voor een JBL e250p subwoofer,
deze kan ik een deze week ophalen. Dan zal ik nog wat foto's postsen van deze machine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:59:
[...]
Ik heb even wat voor je getest, ik heb me namelijk nooit echt in die aansluitingen verdiept. Inderdaad, met source-direct aan heb je die bruggetjes niet nodig. Source-direcht houdt in dat er een stuk voorversterking wordt overgeslagen. In principe zou alleen de volume-regelaar dan nog het geluid kunnen manipuleren.

Als je de cd-speler direcht op die aansluiting zet (de -in) heb je nog wel de beschikking over alle voorversterker mogelijkheden. De -in gaat dus direct de voorversterker in, op die manier is hij dus niet geschikt als pure eindtrap.

Met de -out heb ik nog niets gedaan, maar het kan bijna niet anders dan dat daar het onvervormde geluid uitkomt na langs de input-selector te zijn gegaan. :)
Thanks Play. Dat wordt dus zelf pre-out's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

Je kan ook een sub gewoon op de high level ingang aansluiten, vanuit je speaker terminals.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 14:59:
[...]

ik snap daar echt helemaal niets van. Een eq. die je erop kan aansluiten heeft meestal 2 ingangen. eentje voor de pre outs, en nog een extra voor een casettedeck oid. Nou kan ik er met mijn verstand _NIET_ bij, dat je bij het casettedeck het uiteindelijke volume kunt bepalen. met andere woorden: de stekkers die bij jou zijn doorverbonden, moeten dus gewoon pre-outs en main ins zijn. dus je hebt:

voorversterker --> preouts --> mainins --> eindversterker

ik heb ook nog een een stuk of 4 versterkers staan waar het ook doorverbonden is. eentje daarvan heb ik heel lang gebruikt, en daarvan was de eindtrap kapot (het was btw een JVC RX-950V) dus daarop gebruikte ik van die actieve computerboxjes, en ik kon het volume nog gewoon met de JVC regelen. als je wilt kan ik daar morgen best is foto's van de achterkant van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hé, ik ben toch een mooie aanbieding tegengekomen!
Een Marantz SR4300 die ik voor een belachelijk lage prijs mag hebben >:)

Wat ik met een belachelijk lage prijs bedoel? Nou, €175,- ofzo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:44:
Zo hé, ik ben toch een mooie aanbieding tegengekomen!
Een Marantz SR4300 die ik voor een belachelijk lage prijs mag hebben >:)

Wat ik met een belachelijk lage prijs bedoel? Nou, €175,- ofzo _/-\o_
Zitten er krasjes op ofzo? 8)7 Damn, ik zou het wel weten hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar als ik vragen mag? en is het ook in het zilver of alleen zwart?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polectro ?? Grote advertentie vanmorgen in de telegraaf :)

edit: oww nee was een 4400 voor 245euro

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-07 15:24

w00Dy

Make soap, not war

Barry|IA schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:10:
[...]

Zitten er krasjes op ofzo? 8)7 Damn, ik zou het wel weten hoor :P
vind ik niet zo spectaculair eigenlijk, ondertussen zijn wel al 2 versies verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
w00Dy schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:14:
[...]

vind ik niet zo spectaculair eigenlijk, ondertussen zijn wel al 2 versies verder.
Wat maakt dat uit? Ik heb ook een oudere PM-78, maar die speelt alle SR receivers zoek van Marantz. Maar de SR reeks heeft weer pre-out's, en dat maak het weer mogelijk, om mijn PM-78 zoek te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:12:
Polectro ?? Grote advertentie vanmorgen in de telegraaf :)

edit: oww nee was een 4400 voor 245euro
En de 5400 OSE voor 399!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ergens een 4400 voor 149 gevonden, dacht ik..
Zal even de advertentie opzoeken..

-- edit --

http://www.hear.nl/cgi-bi..._id=37237&query=retrieval
Voor 199..

http://www.hificentrevideo.nl/aanbiedingen.asp
Voor 149..

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:33:
[...]

ik snap daar echt helemaal niets van. Een eq. die je erop kan aansluiten heeft meestal 2 ingangen. eentje voor de pre outs, en nog een extra voor een casettedeck oid. Nou kan ik er met mijn verstand _NIET_ bij, dat je bij het casettedeck het uiteindelijke volume kunt bepalen. met andere woorden: de stekkers die bij jou zijn doorverbonden, moeten dus gewoon pre-outs en main ins zijn. dus je hebt:

voorversterker --> preouts --> mainins --> eindversterker.
Ik ben geen expert op het gebied van versterker electronica dus ik ben aan het testen geslagen en dit zijn mijn ervaringen:

CD-Speler op de PM7000, -outs gelinkt met de SR7300 (normale analoge ingang) en luidsprekers op de 7300.

De 7300 doet in dit verhaal dus dienst als een eindbak en de PM7000 zou de voorversterker moeten zijn. Echter functioneert de voorversterker van de PM7000 nu dus niet. Volume, toonregelingen etc werken allemaal niet. Alleen de input-selector dus. Met source direct aan valt het geluid volledig weg.

Versimpeld schematisch weergegeven ziet het er volgens mij zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Play/Marantz-in-out.png

Waarbij bij inschakeling van de Source Direct functie het gedeelte daartussen bypassed wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Allereerst moet ik zeggen, dat ik helemaal warm wordt van al die mooie setjes hier in deze topic, maar helaas heb ik maar max. 1000 euro te besteden en liever nog iets minder. Wie heeft er nog tips.

Ik ben op zoek naar een homecinema, maar wil niet een alles in 1 apparaat. Wil wel een losse dvd speler.

Het liefst wil ik natuurlijk een reciever met een dvd speler en dan de speakers. Als het te duur wordt heb ik eventueel nog een centerspeaker (120w) en 2 surround speakers (100w) van sony, maar wil eigenlijk wel alles vervangen.

Dus wie heeft er tips.

Groeten, Maikel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:51:
Ik had ergens een 4400 voor 149 gevonden, dacht ik..
Zal even de advertentie opzoeken..

-- edit --

http://www.hear.nl/cgi-bi..._id=37237&query=retrieval
Voor 199..

http://www.hificentrevideo.nl/aanbiedingen.asp
Voor 149..
Wij hebben t over de sr serie(receivers) en niet de dv serie (dvd spelers)

Die prijzen die jij geeft zijn daarvoor gewoon normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 14:39
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:56:
Hallo allemaal,

Allereerst moet ik zeggen, dat ik helemaal warm wordt van al die mooie setjes hier in deze topic, maar helaas heb ik maar max. 1000 euro te besteden en liever nog iets minder. Wie heeft er nog tips.

Ik ben op zoek naar een homecinema, maar wil niet een alles in 1 apparaat. Wil wel een losse dvd speler.

Het liefst wil ik natuurlijk een reciever met een dvd speler en dan de speakers. Als het te duur wordt heb ik eventueel nog een centerspeaker (120w) en 2 surround speakers (100w) van sony, maar wil eigenlijk wel alles vervangen.

Dus wie heeft er tips.

Groeten, Maikel
Kzie hier in Tilburg een aantal setjes:

Harman AVR130B Receiver 5x45watt, DD, Dts
Harman DVD22B dvd speler
JBL SCS-140 Akt.Sub,center, 4xSat speaker 1299,= nu 599,=

Harman AVR1500 Receiver 5x40watt, DD,Dts
Harman DVD1500 dvd speler
JBL SCS-140 Akt.Sub, center, 4 x Sat speaker 999,= nu 499,=

Yamaha RX-V350 Receiver 5x60watt DD,Dts
Yamaha DVD-S550 dvd speler
Yamaha NSP100s Akt.sub +center+sat.speakers 857,= nu 499,=

Wel opschieten!!!!

www.helfteren.nl (slechte site, maar wel goede spullen).
Kreeg voor mijn oude Harman Kardon receiver van zo'n 8 jaar oud nog €100,- voor :)

Kzou gaan voor harman kardonnetjes!

Kheb zelf de AVR 4500 plus DVD25 en de infinity Oreus HSC...enne .....Hubba Hubba :D
Kmoet nog de infinity's nog steeds ophangenen en alles eens volledig testen (lees volumeknop volledig naar rechts draaien)
Zullen we wel ruzie krijgen met de buren, maar dat zijn toch knuppels.

Ow en ik zal proberen vanavond wat pics te uppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoover schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:22:
[...]

Kzie hier in Tilburg een aantal setjes:

Harman AVR130B Receiver 5x45watt, DD, Dts
Harman DVD22B dvd speler
JBL SCS-140 Akt.Sub,center, 4xSat speaker 1299,= nu 599,=

Harman AVR1500 Receiver 5x40watt, DD,Dts
Harman DVD1500 dvd speler
JBL SCS-140 Akt.Sub, center, 4 x Sat speaker 999,= nu 499,=

Yamaha RX-V350 Receiver 5x60watt DD,Dts
Yamaha DVD-S550 dvd speler
Yamaha NSP100s Akt.sub +center+sat.speakers 857,= nu 499,=

Wel opschieten!!!!

www.helfteren.nl (slechte site, maar wel goede spullen).
Kreeg voor mijn oude Harman Kardon receiver van zo'n 8 jaar oud nog €100,- voor :)

Kzou gaan voor harman kardonnetjes!

Kheb zelf de AVR 4500 plus DVD25 en de infinity Oreus HSC...enne .....Hubba Hubba :D
Kmoet nog de infinity's nog steeds ophangenen en alles eens volledig testen (lees volumeknop volledig naar rechts draaien)
Zullen we wel ruzie krijgen met de buren, maar dat zijn toch knuppels.

Ow en ik zal proberen vanavond wat pics te uppen..
toon volledige bericht
Hoewel ik zelf ook een H/K heb, zou ik uit deze drie toch echt de Yamaha set kiezen... H/K gaat hard achteruit...
Zag gisteren wel een nieuwe H/K set met een helemaal zwarte AVR130... Dat ziet er iig al beter uit dan dat zilver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-06 14:39
MikeyMan schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 13:44:
[...]

Hoewel ik zelf ook een H/K heb, zou ik uit deze drie toch echt de Yamaha set kiezen... H/K gaat hard achteruit...
Zag gisteren wel een nieuwe H/K set met een helemaal zwarte AVR130... Dat ziet er iig al beter uit dan dat zilver...
Daar heb je gelijk, maar mij gaat het om het geluid. Minder over hoe het eruit ziet.
Trouwens volgens de site zijn deze ook de zwarte ipv de zilvere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry|IA
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:53:
[...]
Ik ben geen expert op het gebied van versterker electronica dus ik ben aan het testen geslagen en dit zijn mijn ervaringen:

CD-Speler op de PM7000, -outs gelinkt met de SR7300 (normale analoge ingang) en luidsprekers op de 7300.

De 7300 doet in dit verhaal dus dienst als een eindbak en de PM7000 zou de voorversterker moeten zijn. Echter functioneert de voorversterker van de PM7000 nu dus niet. Volume, toonregelingen etc werken allemaal niet. Alleen de input-selector dus. Met source direct aan valt het geluid volledig weg.

Versimpeld schematisch weergegeven ziet het er volgens mij zo uit:

[afbeelding]

Waarbij bij inschakeling van de Source Direct functie het gedeelte daartussen bypassed wordt. :)
Maar de volumepot zit gewoon in de voorversterker. En de -in/-out bypassed enkel de bass/treble/balance, zodat die 6dB (verzwakking) in de externe EQ plaatsvindt. Ik heb het namelijk ook even getest. In feite heeft niemand iets aan die processor-in-/uitgang, dus ik ga er misschien pre-out's van maken :)

@JT:

Ik wil geen sub via de highlevel-input, tenzij er maar één kabelte naartoe gaat. Vooheen liepen er 2 dubbeladerige speakerkabels naartoe. En dat staat een beetje rommelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21-07 16:59

JT

VETAK y0

Zoek dan een mooie, niet al te dikke bi-wire kabel, die zitten aan elkaar, zijn niet zo dik en dus perfect voor jou :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik verwacht dat TomSwinnen binnen niet afzienbare tijd zijn nieuwe aanwinsten zal gaan showen. Een paar Celestion AVF302s, aluminium/glas uitvoering. :+ ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dupje
Trasos schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:52:
Ik verwacht dat TomSwinnen binnen niet afzienbare tijd zijn nieuwe aanwinsten zal gaan showen. Een paar Celestion AVF302s, aluminium/glas uitvoering. :+ ;) :9~
Dat mocht ie dromen :+
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.