ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
1
2
| Datum Tijd Tel.nummer: Gespr.tijd Tarief Bedrag 2005-02-04 10:03:29 319002100215 Nederland 01:07 0.8 2.19 |
de info krijg ik niet mooi boven de gegevens
Volgens bovenstaande specificatie is het tarief 80 cent/minuut. Ok, maar dan klopt de berekening van starttarief + (tijd x tarief) dus nooit uit op € 2.19
Maar ik bel het nummer vervolgens met mijn mobiel en dan blijkt het tarief maar 10 cent te zijn + de kosten voor gebruik mobiele telefoon. Ook mijn huisgenoot zweerde erbij dat het nummer ook vanaf vaste lijn 10cent per minuut is.
Kortom, dit spoort niet helemaal met die 0900-nummers bij Tweak. Ik betaal fors meer dan nodig, het zou maximaal ongeveel 0,30 zijn. Ik betaal echter 700% meer

Owja, voor de geinterresseerden; het is het nummer van de gemeente reiniging

[Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 08-02-2005 18:28]
/dev/null
Vanmiddag stelde ik dezelfde vraag, en kreeg per mail te horen dat het systeem van de carrier (BBnedsteven2 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:14:
Ik heb me vorige week maandag aangemeld en heb al een brief gehad van TweakDSL met gegevens van customermenu en mailbox. Nu zie ik helaas nog geen verandering in de status komen. Beter gezegt ik zie helemaal niets bij de status van mijn DSL-lijn.
Is dit normaal?

http://specs.tweak.to/5253
Anoniem: 81359
Waar zie jij deze kosten staan?I_Stealth_I schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:17:
Deugen die berekeningen wel, van de online specificatie telefoonkosten VoDSL. Bij een 0900-nummer wil mij het volgende op;
code:
1 2 Datum Tijd Tel.nummer: Gespr.tijd Tarief Bedrag 2005-02-04 10:03:29 319002100215 Nederland 01:07 0.8 2.19
Dat heb ik dus ook , zit nu al twee weken te wachten op enige verandering. Heb al contact gehad met de helpdesk (werd zeer snel geholpen via de mail) maar daar konden ze me vertellen dat de migratie van demon naar tweakdsl nog niet in gang was gezet.steven2 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:14:
Ik heb me vorige week maandag aangemeld en heb al een brief gehad van TweakDSL met gegevens van customermenu en mailbox. Nu zie ik helaas nog geen verandering in de status komen. Beter gezegt ik zie helemaal niets bij de status van mijn DSL-lijn.
Is dit normaal?
dus ik wacht nog een paar dagen en dan maar weer eens na vragen hoe het er nu mee staat
Ligt de carier er al een week er uit dan?Dimmu schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:57:
[...]
Vanmiddag stelde ik dezelfde vraag, en kreeg per mail te horen dat het systeem van de carrier (BBned) eruit ligt.. dus vandaar geen statusmail
Mijn aanvraag is van alleen telefoon van KPN naar ADSL+BEL bij TweakDSL. Dit is dus geen ISP/ISP migratie. Ik hoop dat ik gauw wat meer status kan krijgen, want de helpdesk-persoon, die ik gesproken had, kon mij niet meer zeggen dat ze hem naar BBNet 'geschoten' hadden. Wat ik uit deze uitspraak dan opmaak is dat hij in behandeling is door BBNet.Dancis schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:08:
[...]
Dat heb ik dus ook , zit nu al twee weken te wachten op enige verandering. Heb al contact gehad met de helpdesk (werd zeer snel geholpen via de mail) maar daar konden ze me vertellen dat de migratie van demon naar tweakdsl nog niet in gang was gezet.
dus ik wacht nog een paar dagen en dan maar weer eens na vragen hoe het er nu mee staat
[Voor 59% gewijzigd door steven2 op 08-02-2005 23:24]
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Dat het tarief 2,19 is dat zie ik ook wel, maar mijn vraag was waar hij dit ziet staan...StevenK schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:02:
[...]
Wat dacht je van dat stukje 'tarief 2.19'.
oftewel waar hij overzicht vandaan haalt.
[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 08-02-2005 23:25]
Ik zou het niet weten; wat ik wel weet is dat ik 6-7 dagen geen statusmail krijg, terwijl ik vorige week hoorde dat ze me weer in het systeem geschoten hadden na mislukken vd migratiesteven2 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:36:
[...]
Ligt de carier er al een week er uit dan?
Tja. Dat is dus de carrier; voor de rest is het dus weer helaas afwachten geblazenMijn aanvraag is van alleen telefoon van KPN naar ADSL+BEL bij TweakDSL. Dit is dus geen ISP/ISP migratie. Ik hoop dat ik gauw wat meer status kan krijgen, want de helpdesk-persoon, die ik gesproken had, kon mij niet meer zeggen dat ze hem naar BBNet 'geschoten' hadden. Wat ik uit deze uitspraak dan opmaak is dat hij in behandeling is door BBNet.
Dan is de aanvraag inderdaad naar bbned doorgestuurd. deze pakken jouw aanvraag dan verder op, en ga je de molen in.steven2 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:36:
Mijn aanvraag is van alleen telefoon van KPN naar ADSL+BEL bij TweakDSL. Dit is dus geen ISP/ISP migratie. Ik hoop dat ik gauw wat meer status kan krijgen, want de helpdesk-persoon, die ik gesproken had, kon mij niet meer zeggen dat ze hem naar BBNet 'geschoten' hadden. Wat ik uit deze uitspraak dan opmaak is dat hij in behandeling is door BBNet.
Ik denk dat je hiervoor ff de helpdesk moet contacten, die zetten het tariefje weer goed.I_Stealth_I schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 18:17:
Deugen die berekeningen wel, van de online specificatie telefoonkosten VoDSL. Bij een 0900-nummer wil mij het volgende op;
code:
1 2 Datum Tijd Tel.nummer: Gespr.tijd Tarief Bedrag 2005-02-04 10:03:29 319002100215 Nederland 01:07 0.8 2.19
Dat kan je ophalen van www.budgetphone.nl -> uw gegevens. Als het goed is heb je een wachtwoord ontvangen voor loginnaam <jou_nr_met_kerngetal>@cambrium.nlAnoniem: 81359 schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 23:22:
[...]
Dat het tarief 2,19 is dat zie ik ook wel, maar mijn vraag was waar hij dit ziet staan...
oftewel waar hij overzicht vandaan haalt.
Zoniet, dan zal je die nog krijgen/moet je even bellen

/dev/null
D0ne, ze hadden er al meer klachten over gekregen. Ik moest even de betr. regel kopieren en in een mailtje droppen gericht aan info@tweakDSL.nl. Dan zou het goed moeten komen, door de telco erop aan te spreken. Dus houd even je specificatie in de gaten als je VoDSL heb en je hebt 0900-nummers gebelt.Teckna schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 13:59:
[...]
Ik denk dat je hiervoor ff de helpdesk moet contacten, die zetten het tariefje weer goed.
/dev/null
Anoniem: 27474
Als mijn firewal draait (sygate) krijg ik vaak de melding dat verkeer van een bepaald ip (zie hieronder) word geblokkeerd ivm een "lsasser buffer-overflow". Als ik met sygate het ip adres achterhaalt krijg ik dit adres (zie hieronder) te zien!
Weet iemand wat ik hier mee moet?
% The objects are in RPSL format.
%
% Rights restricted by copyright.
% See http://www.ripe.net/db/copyright.html
inetnum: 82.197.193.0 - 82.197.193.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: ADSL lines
descr: ----------------------------------
descr: please use 'abuse@cambrium.nl' for
descr: issues regarding misuse from this
descr: netblock.
descr: ----------------------------------
country: NL
admin-c: CAAR1-RIPE
tech-c: CATR1-RIPE
status: ASSIGNED PA
notify: ripe-notify@cambrium.nl
source: RIPE
mnt-by: CAMBRIUM-MNT
changed: ruben-ripe@cambrium.nl 20040802
route: 82.197.192.0/19
descr: Cambrium BV
origin: AS25596
notify: ripe-sander@cambrium.nl
changed: ruben-ripe@cambrium.nl 20040105
source: ripe
role: Administrative role account
address: Cambrium B.V.
address: Randstad 22 - 133
address: 1316 BW Almere
phone: +31 36 546 0080
fax-no: +31 36 546 0087
e-mail: ripe-admin@cambrium.nl
admin-c: CGM1-RIPE
tech-c: CAAS1-RIPE
tech-c: JOMU667
nic-hdl: CAAR1-RIPE
changed: johan-ripe@cambrium.nl 20041222
role: Technical role account
address: Cambrium B.V.
address: Randstad 22 - 133
address: 1316 BW Almere
phone: +31 36 546 0080
fax-no: +31 36 546 0087
e-mail: ripe-tech@cambrium.nl
admin-c: CGM1-RIPE
tech-c: CAAS1-RIPE
tech-c: JOMU667
nic-hdl: CATR1-RIPE
changed: ruben-ripe@cambrium.nl 20040802
changed: johan-ripe@cambrium.nl 20041006
changed: johan-ripe@cambrium.nl 20041222
Ik heb die site nog nooit gezien, maar ook nog nooit een rekeningen.I_Stealth_I schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 14:16:
[...]
D0ne, ze hadden er al meer klachten over gekregen. Ik moest even de betr. regel kopieren en in een mailtje droppen gericht aan info@tweakDSL.nl. Dan zou het goed moeten komen, door de telco erop aan te spreken. Dus houd even je specificatie in de gaten als je VoDSL heb en je hebt 0900-nummers gebelt.
Ik heb toch best wel gebeld ook naar 0900 nummers maar dat was vorig jaar oktober/november, ben benieuwd wat voor verrassing dat gaat worden.

Anoniem: 85516
Sinds vanmiddag zijn mijn KPN nummer eindelijk overgezet naar mijn ISDN-2 VoDSL lijn... wat blijkt?Ghandi schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:54:
[...]
Let alleen even op, dat als je je MSN's overzet, je niet je netnummer moet ingeven, zoals bij KPN.
Dus 0365460085 is bij isdn via DSL 5460085
Als je voor je uitgaande gesprekken een MSN wilt aankiezen (bijv om een *21* voor een specifiek nummer in te stellen). Moet je de KPN methode gebruiken: 365460085.
Om binnenkomende gesprekken te verdelen over je toestellen moet je 5460085 gebruiken.
Met andere worden: de software aan de kant va BBNED/Colt kan nog wat tweaks gebruiken. Nu moet ik elk MSN 2x in mijn telefoon zetten: met netnummer (zonder 0) om hem naar buiten toe aan te kiezen en zonder netnummer om gesprekken voor dat nummer te ontvangen.
Niet handig.
En (uitgaande) nummerweergave werkt ook bij ISDN niet, maar hier wordt aan gewerkt volgens TweakDSL. Oplossing verwacht Q1 2005. Heef iemand uitgaande nummerweergave wel voor mekaar bij ISDN?
dat betekent dat $ip waarschijnlijk besmet is met een virus, en volgens deze gegevens moet je het volgende doen:Anoniem: 27474 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 18:07:
Misschien is dit off topic, maar ik stel de vraag toch want het heeft wel met tweak te maken denk ik.
Als mijn firewal draait (sygate) krijg ik vaak de melding dat verkeer van een bepaald ip (zie hieronder) word geblokkeerd ivm een "lsasser buffer-overflow". Als ik met sygate het ip adres achterhaalt krijg ik dit adres (zie hieronder) te zien!
Weet iemand wat ik hier mee moet?
*knip*
descr: please use 'abuse@cambrium.nl' for
descr: issues regarding misuse from this
descr: netblock.

vergeet je logs niet mee te sturen

moet even zeggen dat ik best wel nieuwsgierig ben naar de kwaliteit van tweak na 3 jaar xs4all

Heb begin vorige maand de beslissing genomen 1024/512 vodsl te nemen voor 40€/mnd.
Weg KPN, en weer een mobiel genomen als traktatie voor het stoppen met roken.
Komt een week of 2 geleden de berichtgeving over de providers die hun snelheid gaan verhogen.
XS4all gaat nu naar 1600/512 .... ik had in eerste instantie nog niet zo'n slecht gevoel bij de "terugschakeling" van 1120 naar 1024 maar het verschil wordt nu toch wel bijna 600 kbit.
Aardig verschilletje. Komt er van de week bij tweak de "360-deal" die nu ook in de "600-uitvoering" is te krijgen.
Vooral de laatste is "slechts" 10€ duurder dan het abbo ik gekozen heb maar wél 2048/1024.. snif..

Iemand enig idee of er nog interessantere snelheidsveranderingen op de planning staan bij tweak/cambrium?
Ben nog niet eens aangesloten.... heb al wel een "DSL-status"

Wat is de "360-deal"? OP de site staat wel een link, maar dat is alleen maar direct bestellen, geen uitleg.
aha, bij nieuws.
"TweakDSL heeft vanaf 4 februari 2005 tot en met 28 februari 2005 een uniek aanbod: Voor 360 euro heb je een jaar lang een internetverbinding (SurfDSL) en telefonie (enkelvoudige analoge aansluiting), ook hoef je geen Ôkaal koperÕ kosten te betalen en zorgen wij ervoor dat je nummer naar TweakDSL wordt geporteerd, we zeggen zelfs je KPN-abonnement voor je op! Wil je meer weten? Kijk dan op de producten-pagina."
Dan heb je dus Surf&Bel voor maar 30 euro!

Effe nog wat vragen over VoDSL. Zit er een mogelijkheid tot doorschakelen op? Dus als ik niet thuis ben, doorschakelen naar mn mobiel? Antwoordapparaat zal wel geen probleem zijn.
[Voor 74% gewijzigd door Stefke op 09-02-2005 21:26]
Uitgaande nummerweergave werkt wel, BBned laat std je nummer onderdrukken..dus jij bent voor anderen 'anoniem'. Dit kan je even oplossen door even een mailtje te droppen bij de helpdesk. Duurt ongeveer een weekje, dan zal BBned je nummer doorzenden.Anoniem: 85516 schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:58:
[...]
Sinds vanmiddag zijn mijn KPN nummer eindelijk overgezet naar mijn ISDN-2 VoDSL lijn... wat blijkt?
Als je voor je uitgaande gesprekken een MSN wilt aankiezen (bijv om een *21* voor een specifiek nummer in te stellen). Moet je de KPN methode gebruiken: 365460085.
Om binnenkomende gesprekken te verdelen over je toestellen moet je 5460085 gebruiken.
Met andere worden: de software aan de kant va BBNED/Colt kan nog wat tweaks gebruiken. Nu moet ik elk MSN 2x in mijn telefoon zetten: met netnummer (zonder 0) om hem naar buiten toe aan te kiezen en zonder netnummer om gesprekken voor dat nummer te ontvangen.
Niet handig.
En (uitgaande) nummerweergave werkt ook bij ISDN niet, maar hier wordt aan gewerkt volgens TweakDSL. Oplossing verwacht Q1 2005. Heef iemand uitgaande nummerweergave wel voor mekaar bij ISDN?
Inkomende nummerweergave werkt alleen op FSK-modulatie. Dus dat is idd even afwachten tot BBned de switches gereedmaakt voor DTMF. BBned zegt Q1? Nou zullen we daar maar Q3 van maken?

[Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 09-02-2005 21:28]
/dev/null
Bij TweakDSL kan ik een DSL&Bel aanvragen, dus ook zonder kpn-lijn (onkosten 75 euro, afkoop kaal koper).En toen las ik dit:
en dit:enriqueeeee schreef op zondag 16 januari 2005 @ 20:22:
moet je voor tweak dsl een kpn aansluiting hebben want we hebben telefoon via upc en eigenlijk komt dit dus wel aardig wat goedkoper uit
Da's dus niet zo mooi !I_Stealth_I schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:15:
Je moet in principe wel KPN aansluiting hebben en deze kan je pas na een jaar opzeggen, tenzij je het contract wil afkopen. Daarnaast ja, het is goedkoper.
[...]
Even voor de zekerheid:
Als ik op mijn nieuwe adres eerst een nieuwe KPN-telefoon-aansluiting neem en vervolgens TweakDSL DSL&Bel, mag TweakDSL mijn KPN-abo niet opzeggen ?(Zij doen dit voor je als je een DSL&Bel neemt). En ikzelf dus ook niet ?Moet ik dan een kpn-jaarcontract gaan afkopen ?
Belachelijk & dat suxed !
Zeker omdat die aanvraag/afhandel-procedures bij TweakDSL niet bepaald vlot gaan...
Wie weet hier het naadje van de kous ?
Later zag ik dit:
Maar ik ben al meer dan een jaar KPN-klant (op mijn huidige adres).De kpn-telefoonlijn blijft echter achter voor mijn ex (die overigens TweakEL&Bel krijgt, aanvraag loopt al 3 weken).Anoniem: 114312 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 13:40:Kreeg zojuist reactie terug van de Helpdesk, lekker snel iig.
[...]
Moet je minimaal een jaar abbonnee zijn van KPN om te kunnen overstappen?
Als u minder dan een jaar klant bent bij kpn, kunnen wij u deze dienst niet leveren, dan zou het een adsl&voice lijn worden, dit houdt in als u dan na het jaar toch bij kpn weg wilt, dat u altijd 9,40 euro aan de kpn blijft betalen.
Theoretisch zou ik dus bij KPN online een "extra telefoonlijn" aan kunnen vragen op "een ander adres" (mijn nieuwe adres). Of "rekent" KPN dit "niet goed" en moet ik dan toch deze nieuwe telefoon-lijn (op mijn nieuwe adres) minimaal een jaar hebben ?
(pfff wat een gedoe)
[Voor 108% gewijzigd door gerbruggeman op 10-02-2005 01:13]
Ja zeker wel, de zaak is er juist wat makkelijker op geworden;gerbruggeman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:44:
En toen las ik dit:
[...]
en dit:
[...]
Da's dus niet zo mooi !
Als GEEN KPN abonnement hebt, maar wel graag VoDSL, dan kan je TweakDSL de opdracht geven kaal-koper, af te kopen. D.w.z. Je hoeft dan geen abonnement bij de KPN af te sluiten. Je betaald alleen eenmalig 75,- euro en je hebt verder niets met KPN te maken. Schnappie?

[Voor 59% gewijzigd door I_stealth_I op 10-02-2005 08:41]
/dev/null
Ik heb vorige week met TweakDSL gemaild, en als je nog geen enkele KPNlijn hebt, dan hoef je die niet aan te vragen. Zij regelen alles, en zou gemiddeld 14 werkdagen duren.
Anoniem: 85516
Ah... ga ik meteen doen voor uitgaande nummerweergave. Inkomende nummerweergave werkt hier perfect met ISDNI_Stealth_I schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:27:
[...]
Uitgaande nummerweergave werkt wel, BBned laat std je nummer onderdrukken..dus jij bent voor anderen 'anoniem'. Dit kan je even oplossen door even een mailtje te droppen bij de helpdesk. Duurt ongeveer een weekje, dan zal BBned je nummer doorzenden.
Inkomende nummerweergave werkt alleen op FSK-modulatie. Dus dat is idd even afwachten tot BBned de switches gereedmaakt voor DTMF. BBned zegt Q1? Nou zullen we daar maar Q3 van maken?Ik ken de voorspellingen van BBned langer dan vandaag
Ik zie het namelijk nog niet gebeuren dat BBned dat voor eind maart '05 fixed.

Yep snappik ;-)I_Stealth_I schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:39:
[...]Ja zeker wel, de zaak is er juist wat makkelijker op geworden;
Als GEEN KPN abonnement hebt, maar wel graag VoDSL, dan kan je TweakDSL de opdracht geven kaal-koper, af te kopen. D.w.z. Je hoeft dan geen abonnement bij de KPN af te sluiten. Je betaald alleen eenmalig 75,- euro en je hebt verder niets met KPN te maken. Schnappie?
Had ik ook al begrepen uit de TweakDSL-site....
Echter (krent die ik ben) kost aanvraag van een (extra) nieuwe lijn bij KPN plm 48 euro en heb ik op de dag nauwkeurig een werkende telefoonaansluiting.
Bij Tweak kost "kaal koper" 75 euro, scheelt toch bijna 30 euro weer en de vraag is of ik dan net zo snel/nauwkeurig een werkende telefoonlijn heb...
Helaas zit ik volgens helpdesk TweakDSL igv KPN-aanvraag daar minimaal voor een jaar vast,
dus die (kpn)vlieger gaat niet op....

Het is maar wat je liever hebt;gerbruggeman schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 11:38:
[...]
Yep snappik ;-)
Had ik ook al begrepen uit de TweakDSL-site....
Echter (krent die ik ben) kost aanvraag van een (extra) nieuwe lijn bij KPN plm 48 euro en heb ik op de dag nauwkeurig een werkende telefoonaansluiting.
Bij Tweak kost "kaal koper" 75 euro, scheelt toch bijna 30 euro weer en de vraag is of ik dan net zo snel/nauwkeurig een werkende telefoonlijn heb...
Helaas zit ik volgens helpdesk TweakDSL igv KPN-aanvraag daar minimaal voor een jaar vast,
dus die (kpn)vlieger gaat niet op....
KPN abbo is minimaal voor 1 jaar!
50 euro + (12x9,00 belbudgetabo) oftewel : € 158,-
Kaalkoper;
éénmaal kaalkoper laten afkopen oftewel : € 75,-

En JA je hebt net zo'n perfecte lijn. Ik gebruik het met volledige tevredenheid!

Daarnaast ben je met Kaalkoper veel sneller online. Het duurt namelijk een aantal weken voordat een nieuwe aansluiting bij KPN volledig in het systeem is verwerkt, maw na een paar weken NA oplevering kan je pas linesharing aanvragen.
[Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 10-02-2005 12:26]
/dev/null
Ik kon zelfs niet bij de Tweakdsl.nl site komen.
Ping tijden ook niet zo fijn, misschien is het een tijdelijke dip...
gaat nu alweer wat beter, maar > 400 ms is wel wat traag

C:\>ping -t tweakdsl.nl
Pingen naar tweakdsl.nl [217.19.16.130] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=414 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=472 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=454 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=367 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=389 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=437 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=423 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=456 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=351 ms TTL=60
Antwoord van 217.19.16.130: bytes=32 tijd=398 ms TTL=60
[Voor 63% gewijzigd door HoppyF op 10-02-2005 21:47]
Per aanvaarding nieuwe woning een werkende telefoonlijn, maar niet als ik daardoor een jaar aan kpn vastzit...I_Stealth_I schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 12:15:[...]Het is maar wat je liever hebt;
Heb ook geen moeite met keuze maken, vind alleen dat dit gekl00t met dat linesharing, kaal koper en minimale looptijd abo,etc,etc eens afgelopen moet zijn.Keuze is niet zo moeilijk als je denkt.
Geloof ik meteen, heb wat aangemodderd met skype en dat is geluidskwalitatief ook veel beter.En JA je hebt net zo'n perfecte lijn. Ik gebruik het met volledige tevredenheid!
Oh, zit dat zo? Nou, dat maakt de zaak helemaal eenvoudig...!!Daarnaast ben je met Kaalkoper veel sneller online. Het duurt namelijk een aantal weken voordat een nieuwe aansluiting bij KPN volledig in het systeem is verwerkt, maw na een paar weken NA oplevering kan je pas linesharing aanvragen.
na 3 maanden ga ik eindelijk over naar TweakDSL.
nu komt het probleem, ik word maandag geconverteerd maar die $#@%#$## hebben mijn modem nog niet opgestuurd.
de conversie kan niet tegen gehouden worden, en het modem kan nu niet meer verstuurd worden.
op dit moment draai ik op een Cistron USB SMC modem, ook op bbNed.
zou dit modem ook werken op het Tweak DSL netwerk?!?
dit zou echt perfect zijn, ik heb namelijk 12 websites draaien op mijn Server die het dus een hele dag niet gaan doen.
Er staat wel spanning op de poort van de modem (lampje van telefoon gaat aan en je hoort ruis).
Dit heb ik geprobeerd:
Kortere kabel tussen splitter en modem.
Andere telefoon eraan gehangen.
Andere telefoonkabel eraan tussen voice port en telefoon.
Standaardinstellingen opnieuw geladen.
Een kpn-er heeft ondertussen mijn aansluiting/wandcontactdoos nagekeken was alemaal ok (lang verhaal)
Modem is een Allied Data Copperjet 816-2p (zo' n knaloranje)
Heeft iemand nog andere ideeen?
Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?
Dat modem moet gewoon gaan werkenburp2001 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 15:49:
op dit moment draai ik op een Cistron USB SMC modem, ook op bbNed.
zou dit modem ook werken op het Tweak DSL netwerk?!?
.

[quote][quote]Hwg schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 18:20:
Ik heb al een tijdje een probleem met mijn voice dsl. Ik krijg geen kiestoon. Verder werkt de adsl wel, maar niet optimaal...
Er staat wel spanning op de poort van de modem (lampje van telefoon gaat aan en je hoort ruis).
Dit heb ik geprobeerd:
Kortere kabel tussen splitter en modem.
Andere telefoon eraan gehangen.
Andere telefoonkabel eraan tussen voice port en telefoon.
Standaardinstellingen opnieuw geladen.
Een kpn-er heeft ondertussen mijn aansluiting/wandcontactdoos nagekeken was alemaal ok (lang verhaal)
ik heb het zelde probleem,tweakdsl is er al een lange tijd mee bezig.
soms blijft het een dag goed en de andere dag moet ik mijn modem wel 5 keer resetten (spanning eraf)
ik heb al een andere modem gehad ,maar het iseen probleem.
volgende week zal ik maar een mailtje sturen.
[Voor 34% gewijzigd door kenles op 11-02-2005 22:39]
Het enige wat er bij mij in de afgelopen dagen is bij gekomen is bij DSL-lijnen. dat er bij VCI/VPI: ' 680/2' staat. Dit moet toch 35/0 zijn

[Voor 41% gewijzigd door steven2 op 12-02-2005 00:24]
ik heb het zelde probleem,tweakdsl is er al een lange tijd mee bezig.
soms blijft het een dag goed en de andere dag moet ik mijn modem wel 5 keer resetten (spanning eraf)
ik heb al een andere modem gehad ,maar het iseen probleem.
volgende week zal ik maar een mailtje sturen.[/quote]
Modem resetten werkt ook al niet, ik ga de splitter nog even vervangen morgen. Ik heb nog zo'n hele ouwe van de kpn hangen op dit moment. Even nog wat connectors halen (rj12) want de huidige is er nog zo een met schroefaansluitingen...
Zeg Leon, als ik deze schroef uit de lamp haal valt er bij de bovenburen dan iets om?
Anoniem: 62035
Ik ben momenteel even aan het vogelen met modems en zo dus, ik ben zo paranoia als de pest

Het is BBnedsteven2 schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 22:32:
Heeft iemand inmiddels al status-updates gehad van zijn aansluiting. Dit i.v.m. de carier-probleem van BBNet?
Het enige wat er bij mij in de afgelopen dagen is bij gekomen is bij DSL-lijnen. dat er bij VCI/VPI: ' 680/2' staat. Dit moet toch 35/0 zijn

Ik heb onlangs nog gemailt, en toen hebben ze gezegd dat als ze van KPN een zgn. installatiedatum (betekend

Dat VCI/VPI staat hier op 497/2, denk dat dit betekend dat er iig nog geen werkende lijn is opgeleverd

Anoniem: 107119
At last.
Eindelijk over op VoDSL, zal me benieuwen.

Ja, kan nu erg weinig sites bereiken... En MSN ligt er uiteraard uit.Anoniem: 81359 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 04:08:
Meer mensen last dat er geen buitenlandse sites meer te bereiken zijn?
Een hele zooooi
Ook een Tweakdsl klant?BlackB1rd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 04:10:
[...]
Ja, kan nu erg weinig sites bereiken... En MSN ligt er uiteraard uit.
Jep, het is huilen met de pet op momenteel. Internet reageert erg slecht, buitenlandse websites zijn uberhaupt niet benaderbaar en binnelandse erg moeilijk.
Een hele zooooi
Via een ander NL's forum zijn er wel mensen die buitenlandse sites kunnen bereiken.
Het probleem ligt volgens mij dan ook bij Tweakdsl.
edit: kan ook een storing bij BBned zijn.
[Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 13-02-2005 04:32]
Anoniem: 7276

Een tracert naar 2 verschillende addressen geeft ook wel een apart resultaat

C:\Documents and Settings\Administrator>tracert ns1.is.nl
Tracing route to ns1.is.nl [213.133.33.2]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 * * * Request timed out.
3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
C:\Documents and Settings\Administrator>tracert www.tweakers.net
Tracing route to www.tweakers.net [213.239.154.35]
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.0.1
2 11 ms 12 ms 11 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 12 ms 11 ms 12 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 12 ms 12 ms 12 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 13 ms 15 ms 16 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
6 14 ms 12 ms 12 ms tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
--> Lijken me routerings problemen.......
Een standaard GoTter ;)
C:\Documents and Settings\Peter>tracert www.tweakers.net
1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
2 288 ms * 217 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 215 ms 86 ms 125 ms cp497925-a.roose1.nb.home.nl [217.19.16.33]
4 139 ms 313 ms * cp497925-a.roose1.nb.home.nl [217.19.16.1]
5 309 ms 199 ms 307 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 205 ms 196 ms 33 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.
Dat is idd wel HEEL apart, lijkt me echter een DNS probleem, aangezien de ip's WEL hetzelfde zijnziekloon schreef op zondag 13 februari 2005 @ 08:42:
Hmmmmm... dit ziet er inderdaad ook niet normaal uit:
C:\Documents and Settings\Peter>tracert www.tweakers.net
1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
2 288 ms * 217 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 215 ms 86 ms 125 ms cp497925-a.roose1.nb.home.nl [217.19.16.33]
4 139 ms 313 ms * cp497925-a.roose1.nb.home.nl [217.19.16.1]
5 309 ms 199 ms 307 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 205 ms 196 ms 33 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]
Trace complete.

Probeer ff een ander dns, bijvoorbeeld ns1.is.nl

Een standaard GoTter ;)

Hmm, is nu iedereen het gelijk aan het proberen,

[Voor 24% gewijzigd door Mister_T op 13-02-2005 09:31]
Bizar.
edit: En inderdaad, met die proxy kan ik gewoon alle sites bezoeken!
[Voor 16% gewijzigd door ziekloon op 13-02-2005 09:17]
Anoniem: 23408
zoeven eerst somige sites onbereikbaar toen helemaal geen verbinding nu weer wel
9.43 weer brandhout
[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 23408 op 13-02-2005 09:42]
Maar dit ff terzijde,
Als ik overstap op het snelste abbonoment van TweakDSL, krijg je dan een andere modem? Eentje die meerdere connecties aankan? Ik heb namelijk veel last van de Asus die we nu hebben, die valt vrij vaak uit. We zitten met z'n 3en op internet.
Is er een mogelijkheid om te zien hoever je van een centrale zit, aangezien ik vrij afgelegen woon in Amsterdam en graag het max uit de 2~8Mbit verbinding zou willen halen.
En waar kan ik de bijkomende kosten vinden van TweakDSL & Voice?
Signature?
Tja weer afwachten wanneer ze het gefixed hebben.
Live every day, as if it's your last one
Anoniem: 23408
hier ook mn firewall begon ineens te bleeren over ip 217.xxx.xxx.xxxNightMare schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:01:
Hmm.... ik zit gewoon ineens op een geheel ander ip-adres: 217.19.30.x terwijl ik eerst in de 82.x.x.x range zat volgens mij... Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
dacht eerst nog dat mn bluetooth dongle de reden was
Ik zit zelf op ip-range 217.19.xx.xx
/dev/null
---
Vanmorgenvroeg is er storing opgetreden op de transit verbindingen naar Trueserver.
We werken met man en macht aan de storing en hopen dat dit voor 11.00 opgelost is.
Excuses voor de late melding en het ongemak.
---
Mister_T schreef op zondag 13 februari 2005 @ 09:13:
Je kan wel goed surfen met een proxy, ik vroeg in een eerder mailtje al eens of Tweak een eigen proxy had, blijkbaar niet, probeer deze eens 212.45.53.122 poort 80
Hmm, is nu iedereen het gelijk aan het proberen,zonet liep het nog als een speer

/dev/null
Anoniem: 115728
Je gaat wel een beetje kort door de bocht. Of de storing de schuld is van tweak of niet, de ervaring leert dat tweak er alles aan doet het op te lossen. Ik wil met je wedden dat we strax een rapport te zien krijgen waar precies instaat wat de jongens allemaal opgelost hebben toen wij met elkaar nog op 1 oor lagen. Ik ken niet 1 provider die zo snel en vrijwillig met de gebruikers communiceert.Osdorp-Dude schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:01:
Problemen zijn de laatste tijd wel erg vaak te vinden bij TweakDSL. Wilde misschien gaan overstappen op een sneller type abbo, maar dit is gewoon niet leuk meer.
Inderdaad!Anoniem: 115728 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:09:
[...]
Je gaat wel een beetje kort door de bocht. Of de storing de schuld is van tweak of niet, de ervaring leert dat tweak er alles aan doet het op te lossen. Ik wil met je wedden dat we strax een rapport te zien krijgen waar precies instaat wat de jongens allemaal opgelost hebben toen wij met elkaar nog op 1 oor lagen. Ik ken niet 1 provider die zo snel en vrijwillig met de gebruikers communiceert.
Ben zeer tevreden met tweak
Redelijk weinig problemen en uitstekende service
Nu even irritant maar we wachten gewoon af
Anoniem: 132891

waar kan je deze rapporten lezen????????Anoniem: 115728 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:09:
Je gaat wel een beetje kort door de bocht. Of de storing de schuld is van tweak of niet, de ervaring leert dat tweak er alles aan doet het op te lossen. Ik wil met je wedden dat we strax een rapport te zien krijgen waar precies instaat wat de jongens allemaal opgelost hebben toen wij met elkaar nog op 1 oor lagen. Ik ken niet 1 provider die zo snel en vrijwillig met de gebruikers communiceert.
Hier kan je kijken hoever je van de centrale zit: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm of hier http://pcdb.bbned.nl/Osdorp-Dude schreef op zondag 13 februari 2005 @ 10:01:Als ik overstap op het snelste abbonoment van TweakDSL, krijg je dan een andere modem? Eentje die meerdere connecties aankan? Ik heb namelijk veel last van de Asus die we nu hebben, die valt vrij vaak uit. We zitten met z'n 3en op internet.
Is er een mogelijkheid om te zien hoever je van een centrale zit, aangezien ik vrij afgelegen woon in Amsterdam en graag het max uit de 2~8Mbit verbinding zou willen halen.
Ik zelf zit ook vrij ver van de centrale (+/- 2424 meter), en ik had dus met die copperjets die ze nu uitleveren vreselijk veel problemen met disconnects. Ik heb al een keer een nieuwe copperjet gehad, maar het probleem bleef bij mij. Ik weet echter niet of het enkel en alleen het probleem van ver van de centrale af zitten is icm dat modem, maar het lijkt er een beetje op. Want ondertussen ben ik aan het testen geslagen. Ik heb mijn oude speedtouch home uit de mottenballen getrokken , en geschikt gemaakt voor BBned, en dat ging eigenlijk heel goed. Het enige nadeel is dat dit modem een max up van 800 kbps heeft. Dus kan je niet je volledige upload halen. En aangezien ik een Gameserver draai, wil ik zoveel mogelijk up hebben. Down is overigens wel goed (max 8Mbps).
Momenteel ben ik aant testen met een Zyxel prestige 650R-31, en dat lijkt erg goed te gaan.
Het grote verschil tussen de copperjet en die andere twee modems , is dat de handshake binnen een paar seconden gefixed is. Waar ik bij de copperjet soms echt minuten tot uren(!) aan het handshaken was blijkt het bij deze modems bij de eerste poging meestal al te lukken.
Ik weet niet of het onzin is wat ik schrijf, maar zo komt het allemaal op mij over.
EDIT : ik zit net btw effe te neuzen op de BBNed site....kom ik een bestandje tegen met approved modems..... http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls .......die copperjet 816-2P staat er niet bij

..Wanneer u een modem heeft dat niet voorkomt op de lijst met door BBned gecertificeerde modems, wil dat niet zeggen dat u deze niet kunt gebruiken. BBned biedt echter geen garanties op deze modems en het gebruik is dus voor eigen risico. Wanneer u problemen ondervindt met dit modem, levert BBned dus geen support. We adviseren u dus een modem te kiezen dat is gecertificeerd..
[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 13-02-2005 12:58]
godlike02 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:31:
[...]
Inderdaad!
Ben zeer tevreden met tweak
Redelijk weinig problemen en uitstekende service
Nu even irritant maar we wachten gewoon af
Proxy instellen:
212.45.53.122 poort 80
Dan heb je via een work-around wel internet
Ik weet niet van wie hij is, dus wees even voorzichtig met het over laten beamen van wachtwoorden etc.
/dev/null
Anoniem: 50582
ik probeer iets te uploaden naar news.tweakdsl.nl (in a.b.misc)maar krijg als fout een read-only connection.
gebruik ik dan wel het goeie news adress?
ik probeer te posten met yenc power post.
of heeft dit nog iets te maken met de storing van vandaag?
groetjes en bedankt
Daarnaast: als je vrij wilt blijven van mailtjes van Brein ed, zou ik aanraden om een newsserver te gebruiken waar je IPadres wordt uitgefilterd..
Anoniem: 50582
ik wilde gewoon een keer proberen om een geript en gepar iets te plaatsen.Dimmu schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:14:
Read-only lijkt me dat je òf geen postrechten hebt òf dat je verkeerde accountgegevens hebt ingevuld (indien nodig).
Daarnaast: als je vrij wilt blijven van mailtjes van Brein ed, zou ik aanraden om een newsserver te gebruiken waar je IPadres wordt uitgefilterd..
ik gebruik 2 servers om te downen newstweakdsl en payserver eweka.
en wilde yenc pp gebruiken om te posten.
wat raad jij me dan aan ivm brein en riaa???
bedankt

212.45.53.122
dat heb ik nu dus, ben ik de enige die nieuwe heeft gekregen ofn iet ?
Je hebt vast een proxy ingesteld die hierboven genoemd is .... beetje logisch dat je dan via dat IP surft toch?Mich schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:41:
Hmm ik heb een nieuw ip adres gehad
212.45.53.122
dat heb ik nu dus, ben ik de enige die nieuwe heeft gekregen ofn iet ?
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Alleen dingen posten waarvan je de copyrights, auteursrechten of schriftelijke toestemming van de houder van copyrights en/of auteursrechten hebt.Anoniem: 50582 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:39:
wat raad jij me dan aan ivm brein en riaa???
I don't like facts. They have a liberal bias.
Anoniem: 119339
Hij staat op een ander blad (IAD).Anoniem: 62035 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:49:
EDIT : ik zit net btw effe te neuzen op de BBNed site....kom ik een bestandje tegen met approved modems..... http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls .......die copperjet 816-2P staat er niet bij![]()
[...]

ooooops...ok...thnx....ik snapte het al niet....demon levert die dingen ook.Anoniem: 119339 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 17:47:
[...]
Hij staat op een ander blad (IAD).
Heb nooit gezegd dat de service slecht is, alleen hebben we de laatste tijden flink wat tegenslagen gehad (DNS & Routing Probs, DoS Attack, etc) en aangezien ik zelf ook veel problemen heb met een vrij vaak uitslaande modem, zit ik dus met me twijfels of ik wel moet overstappen op een sneller abbo.Anoniem: 115728 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:09:
[...]
Heb ook even gekeken, dit waren de resultaten:Anoniem: 62035 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 11:49:
[...]
Hier kan je kijken hoever je van de centrale zit: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm of hier http://pcdb.bbned.nl/
Heeft zo'n afstand veel effect op de UltraDSL verbinding?De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1934 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1152 meter hemelsbreed.
Centrale: Asd-Slom
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2618 meter.
Wel groot verschil per website trouwens?

Jij haalt de 8Mbit dus wel met die afstand tot de server bij jouw? Woon je in de stad of meer afgelegen? Aangezien aantal mensen erop ook effect hebben.Ik zelf zit ook vrij ver van de centrale (+/- 2424 meter), en ik had dus met die copperjets die ze nu uitleveren vreselijk veel problemen met disconnects. Ik heb al een keer een nieuwe copperjet gehad, maar het probleem bleef bij mij. Ik weet echter niet of het enkel en alleen het probleem van ver van de centrale af zitten is icm dat modem, maar het lijkt er een beetje op. Want ondertussen ben ik aan het testen geslagen. Ik heb mijn oude speedtouch home uit de mottenballen getrokken , en geschikt gemaakt voor BBned, en dat ging eigenlijk heel goed. Het enige nadeel is dat dit modem een max up van 800 kbps heeft. Dus kan je niet je volledige upload halen. En aangezien ik een Gameserver draai, wil ik zoveel mogelijk up hebben. Down is overigens wel goed (max 8Mbps).
Momenteel ben ik aant testen met een Zyxel prestige 650R-31, en dat lijkt erg goed te gaan.
Wat mij verteld werd met die modems was dat het iets met het aantal connecties te maken had ofzo. Ik zit hier nog met de standard Asus Modem die je gratis geleverd krijgt, maar als we met z'n allen online zitten en we allen flink internet aan et belasten zijn dan wil ie nog wel eens vast lopen. Hij wordt tevens ook flink warm, wil er misschien een fan opzetten maar niet ten koste van de Garantie.Het grote verschil tussen de copperjet en die andere twee modems , is dat de handshake binnen een paar seconden gefixed is. Waar ik bij de copperjet soms echt minuten tot uren(!) aan het handshaken was blijkt het bij deze modems bij de eerste poging meestal al te lukken.
Ik weet niet of het onzin is wat ik schrijf, maar zo komt het allemaal op mij over.
EDIT : ik zit net btw effe te neuzen op de BBNed site....kom ik een bestandje tegen met approved modems..... http://www.bbned.nl/downloads/cpe_matrix_publish_actueel.xls .......die copperjet 816-2P staat er niet bij
Copperjets hebben dus dezelfde kuren lees ik nu, zijn er nog andere modems die geschikt zijn voor zwaardere belasting en dus geschikter zijn voor ons thuisnetwerk?
Signature?
Zet je Copperjet in bridge-modus en koop een Linksys http://www.tweakers.net/pricewatch/32896 kost je €40,- maar het gaat als de brandweer. Je kan zonder problemen je torretjes gebruiken of andere P2P zooi. Ik heb hetzelfde gedaan en het werkt een stuk beterOsdorp-Dude schreef op maandag 14 februari 2005 @ 12:22:
[...]
Copperjets hebben dus dezelfde kuren lees ik nu, zijn er nog andere modems die geschikt zijn voor zwaardere belasting en dus geschikter zijn voor ons thuisnetwerk?

Je kan natuurlijk ook een router kopen voor 25 eurie, maar dan mag je hem iedere dag resetten. Koop je een router van Linksys, US robotics, Belkin of 3Com dan weet je zeker dat je een kwaliteitsprodukt hebt met stabiliteit en voldoende doorvoorsnelheid.
Je kan ook proberen je modem te flashen naar de laatste firmware release, maar ik ben hier niet zo;n voorstander van. Ik heb angsten voor het flashen van DSL-modems vanwege de ervaringen met E-tech :

Aansluiten van een router is een koekje en evt. cloon je het mac van je ADSL-modem in je router en je houdt gewoon hetzelfde IP-adres. Simpele oplossing, maximaal plezier

[Voor 61% gewijzigd door I_stealth_I op 14-02-2005 13:17]
/dev/null
Anoniem: 37518
Het ligt niet aan de ontvangende kant, want als we bij de buren via een standaard kpn lijn inbellen is er geen vuiltje aan de lucht. Inbellen op het werk via adsl is niet mogelijk, dus ik zit wel vast aan de analoge modem in de laptop. Iemand enig idee waarom dit zo langzaam gaat?
Zojuist een mailtje ontvangen van Tweak ontvangen met het heugelijke nieuws dat mijn nieuwe lijn is opgeleverd. Echter heb ik het modem nog niet ontvangen! Iemand enig idee of dit vaker voorkomt? Kan natuurlijk zijn dat het komt omdat op maandag vrijwel geen pakketjes worden geleverd. Of misschien omdat ik geen standaard 816-2P krijg maar een 815 ISDN.. Anyway, zit nu 18 dagen zonder en das niet cool. Heb wel al sync met een speedtouch maar krijg geen sync met een speedtouch home. Helaas is die 510 niet van mij!

Du nu maar hopen dat dat modem morgen op de deurmat valt! Niet te hard...
kan zijn dat de post nog langs komt voor 20.oo met een pakket dienst, en anders morgen direkt bellenGn!uz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:08:
Hi,
Zojuist een mailtje ontvangen van Tweak ontvangen met het heugelijke nieuws dat mijn nieuwe lijn is opgeleverd. Echter heb ik het modem nog niet ontvangen! Iemand enig idee of dit vaker voorkomt? Kan natuurlijk zijn dat het komt omdat op maandag vrijwel geen pakketjes worden geleverd. Of misschien omdat ik geen standaard 816-2P krijg maar een 815 ISDN.. Anyway, zit nu 18 dagen zonder en das niet cool. Heb wel al sync met een speedtouch maar krijg geen sync met een speedtouch home. Helaas is die 510 niet van mij!

You are NIJL-ed!
Dan denk ik dat het vallen niet het grootste probleem is, tenzij je brievenbus aardig groot isGn!uz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:08:

Mooi dat het bij jou wel snel gedaan isGn!uz schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:08:
Hi,

Hier zit ik 'al' 24 dagen zonder dsl, en wacht nog steeds op een statusmailtje dat er weer voortgang is voor me aanvraag UltraDSL. Het zal hoogst waarschijnlijk aan de oude aanbieder (Versatel) liggen die niet opschiet met het slopen van de lijn (alhoewel me dsl al de 21-01 van de lijn af was

Anders bel je gewoon toch even voor de status.Dimmu schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:06:
[...]
Mooi dat het bij jou wel snel gedaan is
Hier zit ik 'al' 24 dagen zonder dsl, en wacht nog steeds op een statusmailtje dat er weer voortgang is voor me aanvraag UltraDSL. Het zal hoogst waarschijnlijk aan de oude aanbieder (Versatel) liggen die niet opschiet met het slopen van de lijn (alhoewel me dsl al de 21-01 van de lijn af was), zodat TweakDSL niet verder kan gaan met het voorbereiden en aansluiten van mijn lijn. Ik wacht dus maar rustig af op de mail van TweakDSL, en zie wel wat komen gaat...
De normale levertijd < 10 dagen op dit moment muv capaciteitsproblemen.
Vannacht onderhoudswindow. Vanaf 23.00 beginnen we op redbus (newsserver), 0.30 Telecity 2; 1.30 Telecity 1 (bbned link).
(als er niets mis gaat).
Uitbreiding ten behoeve van capaciteitsverdubbeling op de ring.
In eerste instantie was mijn wens een Ultra&Bel abbo met ISDN en analoog uit. Hiervoor zou ik dan in aanmerking komen voor het gratis 816 2P modem. We gebruiken immers alleen een Quattrovox III als ISDN apparaat om analoge apparaten te gebruiken.
Hierbij dan het ISDN hoofdummer + 2 MSN nummers laten porteren. Dit bleek naderhand niet mogelijk (al werd deze setup in eerste instantie door TweakDSL zelf geadviseerd). Hierdoor bijna 2 weken vertraging. Het blijkt niet mogelijk te zijn meerdere nummers over een analoge uitgang op het modem te verdelen. Blijkbaar moeten de nummers hard in het modem worden geconfigureerd? Vind het nog steeds een vaag verhaal aangezien het principe bij een ISDN in- en uit (Copperjet 815) met daaraan gekoppeld een Quattrovox III gelijk is. Beetje jammer dat zo'n geavanceerd stukje hardware dat niet eens kan. Heb je alsnog een Quattrovox nodig uit het jaar 0.
Anyway, nu dus 3 MSN nummers meegenomen en een 815 aangesmeerd gekregen voor 199,-. Betaal nu ipv 69,95 + 3,50 per msn extra nummer, 69,95 + 2,xx totaal p/m.
Ben altijd tevreden geweest met TweakDSL en ben gehecht aan de 'open cultuur' aldaar. Hopelijk blijft dit een beetje in de toekomst... De informatie en mogelijkheden mbt het VoDSL zou mijn inziens behoorlijk uitgebreid moeten worden. Waarschijnlijk zullen hierdoor meer mensen overstappen. De informatie is op dit moment gewoon naatje! Zelfs van het modem zelf is de beschikbare info zeer beperkt. Doe er wat aan!
Heb overigens mn old-skool speedtouch home aan de praat. Draait redelijk hier icm belkin pre-n stuff (gaaf spul trouwens)
Tja, maar als jullie (TweakDSL) nog steeds wachten op de installatiedatum van KPN voor me lijn, is er voor de rest niets veranderd lijkt me. Dan lijkt het me ook niet echt nuttig om te bellen eerlijk gezegd..Ghandi schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:44:
[...]
Anders bel je gewoon toch even voor de status.
Uhh .. over dat laatste: capaciteitsuitbreiding ivm een mogelijke snelheidsverhoging van BBned???Ghandi schreef op maandag 14 februari 2005 @ 20:44:
[...]
Anders bel je gewoon toch even voor de status.
De normale levertijd < 10 dagen op dit moment muv capaciteitsproblemen.
Vannacht onderhoudswindow. Vanaf 23.00 beginnen we op redbus (newsserver), 0.30 Telecity 2; 1.30 Telecity 1 (bbned link).
(als er niets mis gaat).
Uitbreiding ten behoeve van capaciteitsverdubbeling op de ring.

Plof.. is hij al gevallen?Anoniem: 81359 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:22:
[...]
Dan denk ik dat het vallen niet het grootste probleem is, tenzij je brievenbus aardig groot is
You are NIJL-ed!
Snelheidsverhoging voor normale lijnen heeft zeker niet altijd een backbone-uitbreiding nodig. Sure, het browsen gaat sneller...het downloaden gaat sneller...maar je gaat er niet direct méér om downloaden. Het dataverbruik op de backbone blijft dus hetzelfde.HoppyF schreef op maandag 14 februari 2005 @ 21:17:
[...]
Uhh .. over dat laatste: capaciteitsuitbreiding ivm een mogelijke snelheidsverhoging van BBned???
Dus worst case is dat de hoogte van de piek tijdens spitsuren iets groter is, verder valt het erg mee

Overigens denk ik niet dat BBned binnenkort gaat upgraden; Ze zitten al op 8Mbit, en dat zou dan voor die abonnementen een prijsdaling betekenen. Lijkt me niet realistisch.
Mischien als ADSL2 inderdaad publiekelijk wordt, maar dat kan nog even duren. KPN staat ADSL2 nog niet toe op haar netwerk, oa omdat ze met vdsl aan het testen zijn. Adsl2 en vdsl lijnen storen blijkbaar als ze in dezelfde kabelbundel zitten...
vdsl vind ik persoonlijk een uitermate jammer product

Nee, wmb wordt het hele adsl2 / vdsl verhaal overgeslagen, en gaan we over...zeg 'n jaar...verder met ADSL2+. Tegen die tijd zijn ook de nieuwe Docsis systemen actief, die richting de 100mbit kunnen leveren (per segment, dus verwacht abbo's van ~20Mbit). Dan is de markt in één keer netjes geupgraded, ipv stapjes van een paar mbit bij adsl2 / vdsl. (Met de hoge kosten voor extra DSLAM's en client modems).
[Voor 31% gewijzigd door Xandrios op 14-02-2005 23:23]
Klopt. Ik heb dit zelf ook ondervonden en heb daarom gewoon mijn analoge modem de deur uit gedaan. Ik gebruikte hem toch alleen maar voor girotel en belastingdienst. Tegenwoordig kan dat allemaal via breedband.Anoniem: 37518 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:24:
Ik heb een vraagje. Sinds een paar maanden heb ik ook Tweakdsl. Ben er erg tevreden over, we hebben ook de phone versie, dus bellen via Tweak. Mijn vriendin kan voor haar werk inbellen met een standaard modem in haar laptop. De modem rechtstreeks op de telefoonaansluiting werkt totaal niet. De telefoonlijn echter in de adsl/vodsl modem werkt wel, MAAR de verbinding is tergend traag!!!
Het ligt niet aan de ontvangende kant, want als we bij de buren via een standaard kpn lijn inbellen is er geen vuiltje aan de lucht. Inbellen op het werk via adsl is niet mogelijk, dus ik zit wel vast aan de analoge modem in de laptop. Iemand enig idee waarom dit zo langzaam gaat?
Als je een soft-modem in de laptop hebt, kan je eens proberen of een echt hardware modem verschil maakt. Of je kan proberen de verbinding lager in te stellen, bijvoorbeeld van 56k6 Flex naar 33k6. Op welke snelheid trained je analoge modem als je nu inbelt? Mja...eigenlijk moet haar baas gewoon zorgen voor een VPN.

Trouwens; telefoonkosten voor 084- en06760- en sterdiensten worden niet gefactureerd. Tenminste ik vindt ze never op een specificatie

[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 14-02-2005 23:53]
/dev/null
Edit:
Tis trouwens niet alleen de newsserver... verbinding ligt er ook steeds een aantal minuten uit

[Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 15-02-2005 02:18]
Ja; onderhoud was aangekondigd en is zojuist afgerond.Anoniem: 81359 schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:56:
Weet er trouwens iemand of er onderhoudswerkzaamheden in de planning zijn/waren voor de newsserver?
Edit:
Tis trouwens niet alleen de newsserver... verbinding ligt er ook steeds een aantal minuten uit
Op alle drie de datacenters zijn de coreswitches verplaatst, vandaar de onderbrekingen.
Met dit onderhoudswindow is meer ruimte gecreeerd voor glasvezels; met een beetje mazzel gaan we morgen avond of overmorgen het stuk telecity1 - telecity 2 nu verdubbelen.
telecity 2 -redbus volgtlater.
Je loopt achterXandrios schreef op maandag 14 februari 2005 @ 23:16:
[...]
Overigens denk ik niet dat BBned binnenkort gaat upgraden; Ze zitten al op 8Mbit, en dat zou dan voor die abonnementen een prijsdaling betekenen. Lijkt me niet realistisch.
Mischien als ADSL2 inderdaad publiekelijk wordt, maar dat kan nog even duren. KPN staat ADSL2 nog niet toe op haar netwerk, oa omdat ze met vdsl aan het testen zijn. Adsl2 en vdsl lijnen storen blijkbaar als ze in dezelfde kabelbundel zitten...
vdsl vind ik persoonlijk een uitermate jammer productEvenals adsl2 (zonder plus). Sure, het heeft een iets hogere snelheid op de korte afstand....op de lange afstand zijn de resultaten alleen maar slechter helaas.
Nee, wmb wordt het hele adsl2 / vdsl verhaal overgeslagen, en gaan we over...zeg 'n jaar...verder met ADSL2+. Tegen die tijd zijn ook de nieuwe Docsis systemen actief, die richting de 100mbit kunnen leveren (per segment, dus verwacht abbo's van ~20Mbit). Dan is de markt in één keer netjes geupgraded, ipv stapjes van een paar mbit bij adsl2 / vdsl. (Met de hoge kosten voor extra DSLAM's en client modems).

Kpn heeft vorige maand toestemming gegeven voor adsl2+ op haar netwerk, sterker nog, volgens de laatste geruchten is kpn bezig met leveranciers van apparatuur voor adsl2+ en laat kpn het hele vdsl verhaal schieten.
Adsl2+ heeft niet alleen een hoger snelheid maar vergroot ook de afstand waarop adsl mogelijk is, nu 3 km en met adsl2+ wordt dit 5 km.
Dus houdt de website van bbned maar in de gaten de komende maanden

Heb ze al gebeld; iemand gaat er naar kijken. Erg vreemde situatie iig.
Hoop dat ze 't snel oplossen

Dit topic is gesloten.