TweakDSL *new and/or improved* deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.834 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
ViNcE schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 02:22:
[...]
Te vroeg gejuicht. Op de Newsserver van tweak gaat het weer snel, maar naar usenetserver gaat het nog steeds langzaam. Ook als ik mijn snelheid test op www.speedtest.nl of dan is het ook onwijs langzaam. Ligt dat dan gewoon hun verbinding of is er toch iets mis?
Usenetserver heeft andere problemen (gehad?) die kan je terugvinden in het newsserver draadje hier in Internet & Telefonie. Je kan ook een 'speedtest' doen vanaf ftp.tweakdsl.nl met anoniem inloggen, hier staan een aantal bestanden die je kan gebruiken om te testen. Kijk wel uit dat je geen p2p programma's aan hebt staan als je deze testjes doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Ik heb een vraag nav hoe de DHCP server werkt.
Vandaag voor het eerst met een oude analoge modem gecontroleerd of ik al ADSL heb.
Line synch staat aan. ADSL signaal zit er dus mooi op.
Ik kreeg zelfs een IP address toegewezen.
Dat werkt dus.
Een paar uur later had ik die modem factory reset gegeven wegens firmware updaten enzo.
Daarbij is het mac address weer anders. Ooops..

Bij sommige ISP, is de eerste mac address ook de enige. En laat het geen andere mac addresses toe. Dus andere MAC? Pech geen IP adres meer.
Andere providers hebben wel DHCP nav mac address, maar als er een ander mac addrerss komt, dan gewoon een ander IP address.

Gezien ik maar geen IP address krijg vraag ik mij af wat voor soort DHCP server TweakDSL nou heeft.
Daarnaast..stel A heeft Tweak dsl, en B Fiberworld. En je hebt hetzelfde mac address..en beide gebruiken dezelfde DSLAM en beiden BBned. kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds meer dan 1 jaar een tevreden gebruiker van Tweakdsl...
Daarom heb ik besloten mijn ISDN aansluiting de deur uit te doen en ook een voice abo te nemen erbij.
Nu ben ik gister poosje uit de lucht geweest i.v.m. de netwerkaanpassingen voor voice. Nu heb ik vandaag m'n nieuwe copperjet 816-2P modem aangesloten en deze werkt in prinicpe prima.
Alleen is m'n upload 20 kB lager dan gisteren, ik haal nu nog maar 70kB ofzo ?!
Met m'n oude modem lijkt dit ook het geval te zijn...
Iemand een logische verklaring ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

@DeGodefroi:
Hetzelfde MAC adres? MAC adressen zijn uniek. Geen enkel MAC adres komt meerdere keren voor op de wereld.
Tenzij je de functie "Clone MAC address" gaat gebruiken van diverse routers.
Maar over het algemeen genomen bestaat het niet dat het MAC adres van een fysieke netwerkconnectie meerdere keren voorkomt.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 27-01-2005 22:10 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 16:15

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Al een tijdje weer Tdsl user en op zich niet ontevreden met de manne.

MAAR
Nu heb ik telefonie wat sinds een dag is aangesloten (op de hcc aangevraagd :( ) en ik kan wel gebeld worden maar als ik naar buiten bel krijg ik altijd in gesprek :?

Ook ik zit btw. met smart op de reactie van Tdsl op Demon te wachten :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Pim. schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:23:

Nu heb ik telefonie wat sinds een dag is aangesloten (op de hcc aangevraagd :( ) en ik kan wel gebeld worden maar als ik naar buiten bel krijg ik altijd in gesprek :?
ook als je het modem direct aansluit op isra zonder acs koppelblokje en splitter? zo ja, bel dan ff naar de helpdesk :)
De dhcp server filtert niet op macadressen, het maakt dus niet uit met welk mac je een connectie maakt, je zult altijd een ipadres krijgen.

[ Voor 25% gewijzigd door Teckna op 27-01-2005 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Teckna schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:25:
[...]

ook als je het modem direct aansluit op isra zonder acs koppelblokje en splitter? zo ja, bel dan ff naar de helpdesk :)
sorry hoor maar elke andere manier van aansluiten resulteert niet in een kiestoon (mijn fout mischien)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:18
Ik dacht ik hou mun mondje maar dicht voor een poosje, maar nu heb ik toch echt weer veel last van de newsserver die niet naar behoren functioneerd. Bepaalde posts verschijnen niet als ik de headers ophaal, als ik dan de nzb voor diezelfde post gebruik krijg ik maar de helft van de files compleet binnen.

Ook heb ik echt nooit meer dat ik van bijvoorbeel 94 rar file echt alle 94 compleet binnen krijg, er zijn er altijd wel minstens 5 incomplete.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Aangezien niemand verder erover post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
TakutoRadiance schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 23:09:
Ik dacht ik hou mun mondje maar dicht voor een poosje, maar nu heb ik toch echt weer veel last van de newsserver die niet naar behoren functioneerd. Bepaalde posts verschijnen niet als ik de headers ophaal, als ik dan de nzb voor diezelfde post gebruik krijg ik maar de helft van de files compleet binnen.

Ook heb ik echt nooit meer dat ik van bijvoorbeel 94 rar file echt alle 94 compleet binnen krijg, er zijn er altijd wel minstens 5 incomplete.

Ben ik de enige die hier last van heeft? Aangezien niemand verder erover post...
Ben de laatste tijd juist erg tevreden, lijkt op het moment superstabiel. Heb wel eens een paar incomplete maar daar zijn de PARRETJES toch voor 8)

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Toevallig in combo met grabit? probeer eens alle headers te refreshen in jouw newsclient

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNcE
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

ViNcE

Nog 3, nog 2, nog 1, .....

Het werkt allemaal weer naar behoren (volgens mij). Ik heb direct een nieuwe modem gekregen. Aangesloten, en downloaden gaat weer zoals vanouds. Hopelijk blijft dit zo....maar ik verwacht geen problemen meer

"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean." - Terry Pratchett, Thief of Time
Mijn BGG profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb half november schriftelijk omzetting naar VoDSL aangevraagd, paar keer gebeld en vaag afgescheept ( "het ligt nu bij BBNed" ), nu nog steeds niks gehoord, terwijl ze zouden terugbellen. Iemand soortgelijke ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Dank je voor de antwoorden.
Het werkt nu gelukkig.
Alleen, ik heb nog steeds geen Copperjet en VoDSL. Dus of BBned is snel met aansluiten/activeren..of TweakDSL is een beetje sloom met de modem. :-)
Gelukkig had ik nog een analoge modem (autosensing ISDN/Analoog).
Dus tuf ik lekker op TweakDSL en zie wel wanneer de Copperjet aankomt.
(zit ook nog op Eweka via mijn nog werkende ISDN lijn. Wat een luxe.. 2 ADSL lijnen hehe..tot 1 feb dat is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Dimmu schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 10:57:
[...]

Uhuh dat heb ik inderdaad. Heb gistermiddag om 17:15 nog gebeld naar de TweakDSL helpdesk, en zij hebben me verteld dat ik weer het systeem 'ingeschoten' moet worden omdat de migratie mislukt is... Ben dus bang/weet bijna zeker dat ik nog geen aansluiting bij TweakDSL heb ;)
Dat snap ik niet, lees dat geregeld migratie mislukt.
Kpn kabel trekker koppelt jou draden af van de versatel dslam en koppelt ze aan de bbned dslam, wat kan er daar nu misgaan dat begrijp ik nooit.
Kan iemand dat eens uitleggen want voor mensen die migreren is uitstel het ergste wat je kan over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
NLsandman schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:37:
[...]

Kpn kabel trekker koppelt jou draden af van de versatel dslam en koppelt ze aan de bbned dslam, wat kan er daar nu misgaan dat begrijp ik nooit.
Kan iemand dat eens uitleggen want voor mensen die migreren is uitstel het ergste wat je kan over komen.
Blijkbaar is de migratie mislukt door een foute aanvraag/opzeg door mij:
[rml]bjck in "[ ADSL] Migratie mislukt; kans op evt. re..."[/rml]. Versatel had de sloop al ingezet voordat ik gemigreerd kon worden, gezien het mailtje dat ik die vrijdag heb gekregen van de TweakDSL helpdesk:
TweakDSL helpdesk schreef op 21-01-2005
LS,

Helaas heeft de vorige provider al een sloopopdracht
voor de lijn gegeven. Dit zal dan ook vertraging in
de levering gaan geven.

We zullen het als een gewone bestelling moeten laten
doorlopen. Na de lijnsloop moet u dan met zo'n 10 tot
15 werkdagen levertijd rekening houden.
Het is nu nog steeds wachten op statusmailtjes; volgens de versatel "mijn pagina" is de lijn op 25-01 vrijgegeven, dus lang zal het -hoop ik- niet meer duren

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
Op 26 dec. tweakdsl aangevraagd. De lijn is door KPN 6 jan opgeleverd. Adsl signaal aanwezig. Tot zover niets aan de hand. Alleen het werkt niet. Volgens de helpdesk zit er een fout in mijn profiel.(Lijkt mij niets zo'n probleem, nieuw profiel aanmaken en klaar is kees!) Nu na drie weken lijdzaam wachten is de enige reaktie van de helpdesk "we zijn er nog steeds mee bezig"

Heeft iemand tips om dit proces te versnellen? Want dit lijkt nog wel een poosje te gaan duren en dan zit ik per 1 feb zonder internet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
DeGodefroi schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:03:
.........Alleen, ik heb nog steeds geen Copperjet en VoDSL. Dus of BBned is snel met aansluiten/activeren..of TweakDSL is een beetje sloom met de modem. :-)
........
Ik moest ook erg lang wachten op mijn modem. Even 1 mailtje naar de helpdesk was voldoende. De volgende dag een mailtje met excuses en dat ie meteen op de bus ging. De volgende dag stonden ze met het pakketje aan de deur !
Kortom toch wel erg goede service...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

En toen zat ik met mijn ONNET wel bellen en OFFNET niet in het weekend :(
Ik heb vandaag nog eens gebeld met de hoop dat het vlot opgelost zou worden maar dat zal wel de komende dag niet gaan lukken.

Loopt Tdsl een beetje vast door zijn eigen succes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Ik wacht nog steeds op me statusmail dat ik het systeem weer ingeschoten ben.. wil zo graag weer een vaste verbinding hebben, 56k6 is echt geen pretje ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
NLsandman schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 12:37:
[...]

't Kan ook bijna niet mis gaan. Alleen kan je per telefoonlijn maar één opdracht geven. Wie als eerste de opdracht (kan al maanden van te voren met een wens/uitvoer datum) bij KPN verzoekt krijgt die bevestigd en wordt uitgevoerd.

Als de sloop/ophef eerder is aangemeld dan het verzoek tot migratie gaat die door. Zeker als je dus een opzegtermijn hebt van een maand en je hebt al opgezegd kan het twee kanten op. Hangt helemaal af van wanneer je ISP die opdracht doorzet naar de telco.

Tot de dag van vandaag is het opzeggen van je abonnement tevens het opzeggen van je dsl verbinding. En opgezegde verbinding is niet te migreren. Dus als je zekerheid wilt hebben. Eerst migratie regelen, wachten tot je een datum van porteren hebt. Dan pas opzeggen bij huidige ISP. Plan ook niet al te krap want als je portering op vrijdag gepland staat en wordt om wat voor reden dan ook maandags uitgevoerd wil je nog niet dat je huidige ISP je login al dicht heeft gezet of de profielen overal al vanaf gehaald zijn. Dan heb je nog door eigen toedoen niet een vlekkeloze overgang.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers sinds 22 december ben ik niet meer on-line geweest dankzij een verhuizing :(

Maar vandaag is de kpn lijn aangesloten en om half 6 kwam de postbode nog even langs met een pakketje met daarin een modem. Doosje opengemaakt. De handleiding even gelezen en binnen 10 minuten zat ik op internet en werkte mijn telefoonlijn aansluiting via dsl ook nog eens. Jongens Hulde! De snelheden zijn ook goed 830 kb/s. Op speedtest de upload iets traag maar toch nog 70 kb/s. Morgen meer testen nu ga ik slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Effe een simpel vraagje, als gebruiker van Tweakdsl, raad je het dan aan of af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solstice
Yay..
kreeg de modem vandaag. Meteen VoDSL geprobeerd. Die werkt lijkt het mij door bellen naar een telefoon nummer.
Alleen is het mij niet duidelijk wanneer ik mijn nummer heb. Hoe lang duurt zoiets?

Heb overigens lekker 2 ADSL lijnen. :-)
Tot 1 feb dan als het goed is.

Nu kijken hoe goed TweakDSL verder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

REDFISH schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:36:
Effe een simpel vraagje, als gebruiker van Tweakdsl, raad je het dan aan of af?
Als ik de toon in de laatste twee mailtjes links laat liggen en mijn telefonie gefixed wordt zou ik zeggen" Ik raad het aan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rijstje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05-2023
rijstje schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:41:
Op 26 dec. tweakdsl aangevraagd. De lijn is door KPN 6 jan opgeleverd. Adsl signaal aanwezig. Tot zover niets aan de hand. Alleen het werkt niet. Volgens de helpdesk zit er een fout in mijn profiel.(Lijkt mij niets zo'n probleem, nieuw profiel aanmaken en klaar is kees!) Nu na drie weken lijdzaam wachten is de enige reaktie van de helpdesk "we zijn er nog steeds mee bezig"

Heeft iemand tips om dit proces te versnellen? Want dit lijkt nog wel een poosje te gaan duren en dan zit ik per 1 feb zonder internet :?
..... en opeens werkt het allemaal! Waar zo'n forum niet goed voor is. :*) Nu alleen het porteren van de telefoon afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 18:24
Ik was mij net aan het aanmelden voor TweakDSL. Zie ik het volgende staan.

''Je kunt eventueel tot drie e-mailadressen opgeven, die in dezelfde e-mailbox bezorgd worden. Dit is niet verplicht en je kunt deze adressen ook later nog toevoegen.''

Houd dit dan nu in dat je maar mailbox hebt en geen meerdere personen een emailadress kan geven. Dit lijkt mij meer op email-aliassen :?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

steven2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 19:45:
Houd dit dan nu in dat je maar mailbox hebt en geen meerdere personen een emailadress kan geven. Dit lijkt mij meer op email-aliassen :?
Ik weet niet wie die pagina herschreven heeft. Je hebt onbeperkt (nouja.. 4000 stuks) pop-boxen die onder je subdomein te bereiken zijn. Van aad@boe.tweakdsl.nl via meijer@boe.tweakdsl.nl tot zwurk@boe.tweakdsl.nl. Allemaal apart.

Los daarvan kun je drie aliases krijgen op het tweakdsl.nl-domein, gesteld dat ze nog niet in gebruik zijn. Bijvoorbeeld: aad.boe@tweakds.nl. Da's zoals gezegd een alias, en standaard maakt de helpdesk ze aan als aad.boe@tweakdsl.nl -> aad.boe@boe.tweakdsl.nl.

Als je niets doet komen ze in je hoofdlogin terecht, en als je een popbox maakt met dezelfde naam als de bestemming komt mail daarin uit. Dus: 4000 popboxen, 1.000.000 aliasses op je subdomein en 3 aliases op het @tweakdsl.nl-domein. Of iedere gewenste combinatie van bovenstaande mogelijkheden.

Over die 4000 en 1.000.000: je hebt 100Mbyte schijfruimte. Een directory kost 2.5Kbyte ruimte. Met 4000 subdirectories heb je net aan plek voor 1 emailtje. Een alias kost iets van 20-60 bytes. Neem het ruim, en zeg 100 bytes. Vandaar.

[ Voor 3% gewijzigd door burne op 29-01-2005 21:07 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:49
Burne schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 21:06:
Ik weet niet wie die pagina herschreven heeft. Je hebt onbeperkt (nouja.. 4000 stuks) pop-boxen die onder je subdomein te bereiken zijn. Van aad@boe.tweakdsl.nl via meijer@boe.tweakdsl.nl tot zwurk@boe.tweakdsl.nl. Allemaal apart.

Los daarvan kun je drie aliases krijgen op het tweakdsl.nl-domein, gesteld dat ze nog niet in gebruik zijn. Bijvoorbeeld: aad.boe@tweakds.nl. Da's zoals gezegd een alias, en standaard maakt de helpdesk ze aan als aad.boe@tweakdsl.nl -> aad.boe@boe.tweakdsl.nl.

Als je niets doet komen ze in je hoofdlogin terecht, en als je een popbox maakt met dezelfde naam als de bestemming komt mail daarin uit. Dus: 4000 popboxen, 1.000.000 aliasses op je subdomein en 3 aliases op het @tweakdsl.nl-domein. Of iedere gewenste combinatie van bovenstaande mogelijkheden.

Over die 4000 en 1.000.000: je hebt 100Mbyte schijfruimte. Een directory kost 2.5Kbyte ruimte. Met 4000 subdirectories heb je net aan plek voor 1 emailtje. Een alias kost iets van 20-60 bytes. Neem het ruim, en zeg 100 bytes. Vandaar.
Mooi. En hoe kan ik die instellen en via welke web interface? Weet jij dat ook misschien of moet ik mailen naar info? Thnx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk is aan ik heb veel plezier met mij tweakdsl abonnementje maar ik vraag me alleen af hoe ik mijn modem als router kan instellen ik heb het abo van 69.95 € met inc VoDSL. Er stond in het instellingenboekje in de doos dat ik deze ook kon instellen als router, Maar waar ik kan vinden hoe ik dit moet doen dat is me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:11:
Kijk is aan ik heb veel plezier met mij tweakdsl abonnementje maar ik vraag me alleen af hoe ik mijn modem als router kan instellen ik heb het abo van 69.95 € met inc VoDSL. Er stond in het instellingenboekje in de doos dat ik deze ook kon instellen als router, Maar waar ik kan vinden hoe ik dit moet doen dat is me een raadsel.
Als je op deze link de manual doorneemt. Bij 5.11 DHCP server configureren.

ftp://ftp.allieddata.nl/p...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf

Je kan standaard met een browser inloggen op de modem met HTTP://172.19.3.1/

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 10:52:
Heb half november schriftelijk omzetting naar VoDSL aangevraagd, paar keer gebeld en vaag afgescheept ( "het ligt nu bij BBNed" ), nu nog steeds niks gehoord, terwijl ze zouden terugbellen. Iemand soortgelijke ervaringen?
Hier hetzelfde, het lijkt wel of ze ons niet " willen " migreren, ik zit ook nog met een ander akefietje vanaf september dat nog steeds niet opgelost is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

Misschien iemand die hierop antwoord kan geven als je de Copperjet firmware flashed met ftp://ftp.allieddata.nl/P...tm_adsl1_isdn-0600sr2.tbi is het dan mogelijk om hem te gebruiken voor ISDN ?
Of is dat te kort door de bocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Mister_T schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:01:
Misschien iemand die hierop antwoord kan geven als je de Copperjet firmware flashed met ftp://ftp.allieddata.nl/P...tm_adsl1_isdn-0600sr2.tbi is het dan mogelijk om hem te gebruiken voor ISDN ?
Of is dat te kort door de bocht ?
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Mister_T schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:14:
[...]

Hier hetzelfde, het lijkt wel of ze ons niet " willen " migreren, ik zit ook nog met een ander akefietje vanaf september dat nog steeds niet opgelost is :(
een provider werkt hier samen met een hoop aanbieders. het is vaak geen kwestie van niet willen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
wie weet hoe de facturatie gaat van de telefoon gesprekken .(VoDsl)

gaat dit via het factuur van tweakdsl of via een ander partij

krijg je een specificatie van de gesprekken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

kenles schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:40:
...
De factuur van VoDSL worden via Cambrium gefactureerd. Je krijg dan een loginnaam en password en dan kun op op een website je belkosten en facturen kunt bekijken.
Op de facturen staat overigens "De Helpdesk". Een klein beetje verwarrend :)

Overigens werkt het voor mij op dit moment (nog) niet, maar daar heb ik al een mailtje naar "De Helpdesk" voor gestuurd.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-08 10:44
Vorige week is mijn aanvraag verwerkt voor mijn abonnementsverlenging met VoDSL. Ik heb ook de copperjet modem al binnen, maar sinds die dag krijg ik geen ip-adres meer (ook niet met mijn Vigor2600 rechtstreeks op de lijn). Ook kan ik niet bellen via de VoDSL. Al enkele malen gebeld vorige week, maar zonder succes. Ik kan nog steeds niet internetten :-(

Mijn adsl verbinding ziet er op het oog goed uit. Het modem geeft aan dat ik online ben. Alleen ik krijg geen ip-adres. het MAC-adres van mijn nieuwe modem is al ingevoerd.

Ik hoop dat het probleem snel opgelost is, want ik wordt er niet vrolijker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Iedereen weing klachten momenteel?
Bij mij draait alles als een tiet, ook de news e.d..
Lekker bezig tweak : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
Ik heb van het weekend VODSL modem aangesloten maar kan ik nu nog zien wat de lijnsnelheid is. Ik heb een routertje achter het modem gezet en wil ff kijken of de bekabeling een beetje goed geledg is. Hij doet het wel maar wil gewoon ff neuzen. Had hiervoor een Draytek modem/router en dan kon, ik het wel zien maar hoe moet dat nu??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

j_bos schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:16:
Weinig klachten?
Wat dacht je van helemaal geen klachten?
Hier draait ook alles zoals het zou moeten. _/-\o_
/me Zondagskindje is een tevreden TweakDSLgebruikster

[ Voor 3% gewijzigd door Zondagskindje op 31-01-2005 16:53 ]

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

* Pim. kan nog steeds niet buiten het netwerk bellen anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kenles schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:40:

gaat dit via het factuur van tweakdsl of via een ander partij

Als de facturatie net gaat als ADSL, maak dan je borst maar nat :X
Ik probeer Tweak al sinds 24 Dec 2004 duidelijk te maken dat ik 1 Mbit heb, maar ze willen niet luisteren en sturen me vandaag weer een factuur van 2 Mbit.
Ik heb toch echt al 3x aangegeven dat ik per 1 Nov 2004 op 1 Mbit zit, per email, per telefoon en zelfs per fax (met handtekening) maar men is blijkbaar horende doof of ziende blind.
Ook VoDSL werkt nog steeds niet naar behoren (alleen uitbellen werkt).

Nu niet zeggen dat er niet gemopperd mag worden want de hoeveelheden contact/email/faxen komt me stiekum aan de neusgaten uit.

Begrijp me goed, de i'net verbinding is prima, alleen heeft Tweak me na 2 weken offline eerst weer op 8 en later op 2 Mbit gezet terwijl ik expliciet heb aangegeven dat ik 1 Mbitter ben.
Minimaal 3x, waarna vandaag leuk een nota volgt van E 59,95 voor 2 Mbit.

Daar ben ik gewoon niet van gediend.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J4CK4L schreef op maandag 31 januari 2005 @ 11:27:
Vorige week is mijn aanvraag verwerkt voor mijn abonnementsverlenging met VoDSL. Ik heb ook de copperjet modem al binnen, maar sinds die dag krijg ik geen ip-adres meer (ook niet met mijn Vigor2600 rechtstreeks op de lijn). Ook kan ik niet bellen via de VoDSL. Al enkele malen gebeld vorige week, maar zonder succes. Ik kan nog steeds niet internetten :-(

Mijn adsl verbinding ziet er op het oog goed uit. Het modem geeft aan dat ik online ben. Alleen ik krijg geen ip-adres. het MAC-adres van mijn nieuwe modem is al ingevoerd.

Ik hoop dat het probleem snel opgelost is, want ik wordt er niet vrolijker van.
Bereid je maar vast voor op een tijd zonder i'net, dat geintje heeft bij mij ruim 2 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Niet helemaal, zit nog steeds met problemen wat betreft trage websites en krijg tijdens het posten naar de news server geregeld no spool meldingen.
Ook heb ik na 2 weken nog steeds geen antwoord van info@tweakdsl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
NLsandman schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:17:
[...]

Niet helemaal, zit nog steeds met problemen wat betreft trage websites en krijg tijdens het posten naar de news server geregeld no spool meldingen.
Ook heb ik na 2 weken nog steeds geen antwoord van info@tweakdsl.nl
Hmm.. en ik had binnen 12uur respons :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breek me de bek niet open aub....

loop al 3 maanden met een verbinding die erg vaak down is.
laatste week alleen al > 24 uur.....erg fijn....maar gelukkig....ze kijken er naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Dimmu schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 07:59:
[...]

Hmm.. en ik had binnen 12uur respons :X ?
Jij bent een nieuwe klant :+

Maar ik moet ff mijn excuses aanbieden aan info, ik was aan het neuzen in mijn mailbox en wat zie ik daar staan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Ik ben in ieder geval helemaal tevreden tot nu toe :)

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
NLsandman schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 02:02:
[...]

Jij bent een nieuwe klant :+

Maar ik moet ff mijn excuses aanbieden aan info, ik was aan het neuzen in mijn mailbox en wat zie ik daar staan |:(
Ben niet, wordt (hoop ik :+ ).

Afgelopen maandag gebeld over de status, blijkbaar hadden ze op de 24e alleen nog geprobeerd om mij in het systeem te zetten, dus ze zouden het weer proberen. Het is nu weer 2 weken (iig, dat zei de medewerker) afwachten, als ik dan nog niets gehoord heb moet ik weer bellen.
Ik heb iig een aantal dingen geleerd; hoe je een migratie correct moet aanvragen, en dat je er ook deels zelf achteraan moet gaan om alles perfect te laten verlopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe het zit met nummerweergave bij vodsl? Ik weet dat bbned gebruik maakt van fsk-modulatie, dus heb ik in Duitsland een Siemens s440 gekocht. Helaas werkt nummerweergave niet. Ik heb iemand gesproken van de 2e lijn van tweakdsl die zei dat de duurdere Siemenstoestellen problemen hebben met nummerweergave, maar dat een simpele nummerherkenner van de Appie H (dtmf) wel zou werken. Ik wil ook geen losse nummermelder want dan kan krijg ik alleen de nummers in beeld en weet ik nog niet wie er gebeld heeft. Hoe kan het dat mijn fsk toestel niet werkt en een simpel dtmf apparaat wel werkt? Misschien dat het gaat werken als bbned een software update op de centrale doet, maar wanneer dat gaat gebeuren kan niemand vertellen. Nu zag ik laatst een DTMF-FSK converter EX220. Zou dit een oplossing kunnen zijn? Lijkt mij niet omdat deze dtmf naar fsk omzet, maarja een dtmf apparaat van de Appie(dtmf) schijnt ook te werken. Kortom ik weet het effe niet meer.

Verder mijn complimenten over de nieuwsserver de laatste tijd. Draait als de brandweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
Ik probeer ISDN werkend te krijgen via VoDSL. Tot nu toe kreeg ik geen kiestoon, inmiddels wel. Onderstaande waarden heb ik uit de handleiding van de copperjet 815. De handleiding van TweakDSL heb ik helaas niet mogen ontvangen.

Kan iemand mij bevestigen of onderstaande settings juist zijn?

VPI : 0
VCI : 37
PCR : 900
CDVT : 2

Coder law : ALAW

Signaling
BLES: ELCP
Profile: ATM Forum-9

Aangezien ik een kiestoon krijg, verwacht ik dat het goed is, maar zijn het ook de aanbevolen settings? Wat me wel opvalt is dat het geluid keihard is als ik de isdn telefoon op handsfree zet (gaat zelfs rondzingen). Op de KPN lijn heb ik met dezelfde telefoon dit "probleem" niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 20:46:
Weet iemand misschien hoe het zit met nummerweergave bij vodsl? Ik weet dat bbned gebruik maakt van fsk-modulatie, dus heb ik in Duitsland een Siemens s440 gekocht. Helaas werkt nummerweergave niet. Ik heb iemand gesproken van de 2e lijn van tweakdsl die zei dat de duurdere Siemenstoestellen problemen hebben met nummerweergave, maar dat een simpele nummerherkenner van de Appie H (dtmf) wel zou werken. Ik wil ook geen losse nummermelder want dan kan krijg ik alleen de nummers in beeld en weet ik nog niet wie er gebeld heeft. Hoe kan het dat mijn fsk toestel niet werkt en een simpel dtmf apparaat wel werkt? Misschien dat het gaat werken als bbned een software update op de centrale doet, maar wanneer dat gaat gebeuren kan niemand vertellen. Nu zag ik laatst een DTMF-FSK converter EX220. Zou dit een oplossing kunnen zijn? Lijkt mij niet omdat deze dtmf naar fsk omzet, maarja een dtmf apparaat van de Appie(dtmf) schijnt ook te werken. Kortom ik weet het effe niet meer.

Verder mijn complimenten over de nieuwsserver de laatste tijd. Draait als de brandweer.
Ja, nummerweergave en Siemens; daar kan ongetekende over mee praten >:) Ik heb een Duitse versie van een Siemens C200 geprobeert, het FSK model en een Nederlands model van dit type. Deze volgens Siemens Nederland zowel FSK/DTMF moet aankunnen. Nou vergeet het maar.

Toevallig had mijn oma een paar maanden geleden een Philips toestel gekocht bij de Flappie Heijn. Kleinzoon mocht hem even instellen; en jah ik geloofte m'n ogen even niet.... nummerweergave! Maar dat Philips toestel voor een krappe 4 tientjes deed het dus wel! Het was een Nederlands model. Ik zag hem toevallig ook bij de kijkshop staan deze week. Voor het gemak heb je hier even een linkje met wat details.

http://www.kijkshop.nl/on...randname%3D%26category%3D

Zonder verkoper shopt Jeepeetje goedkoper :+

Je snapt wel, ik ben zeer teleurgesteld in Siemens Siemens doet gewoon moeilijk.. Andere goedkope toestellen van TopCom doen het ook prima met VoDSL. Persoonlijk zou ik je niet willen aanbevelen om nieuwe toestellen te gaan kopen. Je kan beter even afwachten op BBned, zij zullen in dit eerste kwartaal de switches ook compatible maken voor DTMF. De meeste mensen hebben Siemens en ook veel Primafoon toestellen zijn innerlijk gewoon Siemens toestellen.

Ik vind het ook erg vervelend, nummerweergave mis je nu echt nu het niet werkt. Ik hoop ook snel dat het gaat werken, anders ga ik toch ook echt aandere toestellen kopen doe met beide signaling om kunnen springen.

Ik werk zelf ook bij een alom in den lande bekende aanbieder van telefonie diensten op basis van FSK-modulatie, ook hier zijn het gewoon de Siemens toestellen die heel erg kieskeurig zijn en waar ik dus ook veel telefoontjes over krijg. Voor KPN zijn Siemens toestellen perfect. Ik zal eens even kijken of ik mijn Siemens basisstation kan flashen met een andere software release. Ik heb gehoord dat dit zeker mogelijk is bij de duurdere Gigsets i.c.m een Siemens datakabel.

Nu kan je wel aanpassingen maken aan het signalling in je Copperjet, maar daar kan ik zeer weinig documentatie over vinden. Misschien een instelling op de modem of een nieuwe firmware? Ik ben van mening dat het de Siemens toestellen het signaal niet begrijpen of dat het crappie aankomt en dat ze er dan niks mee kunnen. Hier http://electronics.howstuffworks.com/question409.htm info over CallerID

Binnen FSK zijn er ook weer verschillen, zie link hierboven. Nou zijn er wel apparaatjes in de handel waarmee je CallerID signaal kan omzetten van DTMF/FSK_X -> FSK_Y bijv. maar helaas niet in de richting die we nodig hebben. http://www.artech.com.tw/html/english/ex200/ex200.htm

Alleen moet je je dan wel even afvragen of het de moeite loont om even te wachten of om nieuwe toestellen te kopen. Voor zoverre er geen abonnementskosten moet betalen voor VoDSL heb ik er voorlopig wel even vrede mee, al zou ik toch heel graag een nummerweergave willen hebben :D

[ Voor 23% gewijzigd door I_stealth_I op 03-02-2005 00:17 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmiv
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-08 17:03
Mijn Telco-Telco migratie ervaringen.

Half december 2004 heb ik bij TweakDSL het pakket TweakDSL&Bel aangevraagd. Ik had op dat moment al ADSL via XS4ALL met netwerk van KPN en gaf bij de aanvraag dat ik overgezet wou worden.

In eerste instantie hoorde ik niets meer van TweakDSL totdat ik eind december maar eens zelf ging bellen met de helpdesk en kreeg te horen dat zij het service-id nummer van mijn ADSL aansluitingen misten in de aanvraag, ze hadden nog niet de moeite genomen om zelf even te bellen of te mailen.
Ik heb uiteindelijk via de Sales afdeling van XS4ALL mijn service-id nummer (drie cijfers en twee letters) verkregen. In eerste instantie wou XS4ALL hier niet aan meewerken en KPN wil het ook niet verstrekken want zij zeggen dat je ISP het moet doen. Mijn service-id heb ik dus doorgegeven per telefoon aan TweakDSL en zij zouden alles in gang zetten.

Begin januari 2005 ontving ik per e-mail de eerste berichten van TweakDSL/Cambrium dat mijn aanvraag in het systeem zat en ik vanaf dat moment per stap een update zou ontvangen. Dit verliep bijna precies zoals in de e-mails stonden.

Ergens half januari kreeg ik bericht dat KPN het ADSL en ISDN signaal zouden loskoppelen op mijn lijn. Hier heb ik niets van gemerkt maar is blijkbaar wel uitgevoerd.

Tegen eind januari 2005 kreeg ik het bericht dat KPN had aangegeven dat ze op 26 januari 2005 mijn lijn zouden porteren naar het Cambrium netwerk. Op de 26e kreeg ik aan het eind van de dag via TPG mijn Copperjet 816-2P modem geleverd. Op dat moment had ik nog steeds een verbinding van XS4ALL met het internet. Dus ik ging maar even wachten totdat het signaal zou wegvallen en ik geen internet meer had. Ik dacht dat als mijn internet weg was de lijn werkelijk overgezet zou zijn.

Echter op 28 januari 2005 had ik nog steeds een verbinding met XS4ALL. Ik kon gelukkig nog steeds internetten. Ik bel TweakDSL om een vast ip-adres te vragen. Ik dacht laten we dit vroeg doen dan heb ik vanaf het begin een vast ip. Echter werd mij toen door de helpdesk verteld dat mijn lijn door KPN was afgemeld als geporteerd en ik zou dus geen verbinding meer mogen hebben met XS4ALL. De helpdesk van TweakDSL heeft toen uitgezocht of KPN misschien het ADSL signaal op mijn ander koper paar had gezet. Dit was echter niet het geval. De KPN monteur had niets overgezet, of misschien een ander. TweakDSL heeft het toen als storing gemeld bij Cambrium en die moesten dan weer naar KPN. Aangezien het vrijdag was zou er waarschijnlijk pas wat op maandag of dinsdag aan gedaan worden.
Ik vond het nog steeds niet geheel erg want ik had nog steeds internet via XS4ALL.

Op maandag rond lunchtijd probeer ik vanaf werk mijn computer thuis te benaderen. Dit lukte niet. Yes dacht ik. Snel naar huis en de copperjet aansluiten en de nieuwe splitter. Volgens de handleiding van TweakDSL moest het ook met ISDN kunnen. Echter mijn copperjet kreeg geen ADSL signaal en mijn telefoon werkte niet meer. Ik mijn oude splitter installeren en copperjet verwijderen. Telefoon deed het weer internet nog niet.
Toen ging ik het setup menu van de copperjet eens goed doorlopen en kwam er achter dat de DSL ingesteld stond op AnnexA, analoog dus. Dat gaat niet werken met ISDN. Ik bel de helpdesk van TweakDSL en daar wordt mij verteld dat ze dan het verkeerde pakket hebben opgestuurd. Er had een groene sticker op moeten zitten, maar ik zou hem zelf kunnen tweaken, van analoog naar ISDN, met een aantal firmware updates die ik van, juist ja, internet moest halen. Ze zouden dan een nieuwe splitter opsturen. Ik naar de buren en daar de updates binnenhalen. Nou heb ik in mijn leven behoorlijk veel biosen en andere firmware updates gedaan en altijd zonder problemen. Echter bij de installatie van de eerste update verteld het modem dat de upload goed is gegaan en installatie ook. Ik moet hem alleen even resetten. Na de reset kan ik het modem niet meer benaderen. Op geen enkele manier.
Ik de helpdesk van TweakDSL weer bellen en alles uitleggen. Ze hadden echter te kampen met 50% ziekte en konden nu geen modem meer Tweaken. De volgende dag zouden ze een getweaked modem opsturen.

Gisteren, woensdag 2 februari 2005. Mij nieuwe modem is gearriveerd. Er zit een groen sticker op. Ik sluit hem aan en ja het werkt meteen. Nu nog een vast ip-adres aanvragen en ik moet de Telefonie nog testen. Ik bel nu nog via KPN. Als het goed is dan wordt mijn telefoon nummer in de komende twee weken geporteerd.

Resume: Totale overzet heeft ruim ander halve maand geduurd. Internet heeft er door het foute modem 2,5 dag uitgelegen.

Hopenlijk hebben andere gelijke ervaringen en hebben mensen die dit ook willen doen hier wat aan.

Groeten,

Michel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Toch wel mooi dat het goed is gegaan met het KPN netwerk. Als ik niet zo dom was geweest om me lijn bij versatel op te zeggen, had ik veel sneller een tweakDSL abonnement gehad |:(.

Overigens; ik heb gehoord van de helpdesk dat ik een nieuw ordernummer heb gekregen. Hoop dat het allemaal een beetje vlotjes loopt zodat ik snel weer thuis kan adsl-len :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk mijn Copperjet 816 modem ontvangen. Staat volgens handleiding ingesteld op bridge-mode, maar daar wil ik een router van maken. Op de Tweak-site zou uitleg staan, wat niet zo is.
De helpdesk vertelde mij dat ik beter een extra router kan plaatsen i.v.m. packetloss e.d.
Dat wordt dus weer min. 30 euro extra.
Ik heb in mijn netwerk van 4 PC's nog een 5 poorts Sweex-switch staan, die trouwens ERG heet wordt.

Wat kan ik het beste doen:

A. een simpele router aanschaffen ( zo ja, welke bevalt ? ) en aan de switch hangen, of

B. een wat uitgebreidere router met daarop alle PC's zonder switch?

C. Of gewoon de modem in bridge-mode laten staan en zorgen voor goeie software firewalls op alle PC's?

P.S. Ben een redelijke leek, dus maak het niet te technisch.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Het staat inderdaad niet op de website, maar gelukkig gaf Steven2 al eerder uitkomst:
steven2 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 01:10:
[...]

Als je op deze link de manual doorneemt. Bij 5.11 DHCP server configureren.

ftp://ftp.allieddata.nl/p...Manual_CJT_816_2Pv1.0.pdf

Je kan standaard met een browser inloggen op de modem met HTTP://172.19.3.1/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik al gezien, maar die link is dood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:14:
Had ik al gezien, maar die link is dood....
die ftplink?

Die doet het gewoon.. (save as gebruiken misschien :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Dimmu schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 08:34:
[...]

Ben niet, wordt (hoop ik :+ ).

Afgelopen maandag gebeld over de status, blijkbaar hadden ze op de 24e alleen nog geprobeerd om mij in het systeem te zetten, dus ze zouden het weer proberen. Het is nu weer 2 weken (iig, dat zei de medewerker) afwachten, als ik dan nog niets gehoord heb moet ik weer bellen.
Ik heb iig een aantal dingen geleerd; hoe je een migratie correct moet aanvragen, en dat je er ook deels zelf achteraan moet gaan om alles perfect te laten verlopen ;)
In theorie klinkt het ook altijd veel mooier dan in werkelijkheid, je bent van 3 bedrijven afhankelijk, tweakdsl, bbned en kpn, 1 communicatie fout en je bent weer weken verder.
Als je verbinding hebt kun je beginnen aan een inhaal slag, zal nu wel afkicken zijn of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:47:
Gisteren eindelijk mijn Copperjet 816 modem ontvangen. Staat volgens handleiding ingesteld op bridge-mode, maar daar wil ik een router van maken. Op de Tweak-site zou uitleg staan, wat niet zo is.
De helpdesk vertelde mij dat ik beter een extra router kan plaatsen i.v.m. packetloss e.d.
Ik heb in mijn netwerk van 4 PC's nog een 5 poorts Sweex-switch staan, die trouwens ERG heet wordt.

A. een simpele router aanschaffen ( zo ja, welke bevalt ? ) en aan de switch hangen, of

C. Of gewoon de modem in bridge-mode laten staan en zorgen voor goeie software firewalls op alle PC's?

Ik heb ook een Copperjet 816 en een losse switch, dit werkt prima.
De Copperjet staat in Bridged mode, dat is goed.

Je kunt verder de DHCP server aanzetten zodat deze IP adressen uitdeeld aan de PC in je eigen netwerk. In mijn geval heb ik alles op 10.x.x.x. gezet, de Copperjet op 10.0.0.138.
De routing gaat ook goed, en je kunt met alle PC's gewoon internetten en wat je maar wilt.
Ook werkt de ingebakken firewall van de Copperjet goed. Je kunt deze zelf configureren en
zoveel openzetten of sluiten als je maar wilt. Als je één van je PC als server wilt laten draaien kan dat ook, dan pas je dat in de tabellen aan. (bv port 80 routen naar PC nr 1 op adres 10.0.0.3)

Een test bv via grc.com laat ook zien dat je werkelijk in Steath mode staat.
Een extra software matige firewall is denk ik niet nodig.
Ik zie ook geen merkbaar snelheidsverlies en ook geen packetloss dus dat zal wel meevallen.
Mijn modem heeft nu een uptime van meer dan 30 dagen dus blijft echt niet zomaar hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
NLsandman schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 16:18:
[...]

In theorie klinkt het ook altijd veel mooier dan in werkelijkheid, je bent van 3 bedrijven afhankelijk, tweakdsl, bbned en kpn, 1 communicatie fout en je bent weer weken verder.
Als je verbinding hebt kun je beginnen aan een inhaal slag, zal nu wel afkicken zijn of niet ;)
Ik weet het inderdaad dat ik afhankelijk ben, en zie het maar hoe het precies gaat lopen..
Afkicken is het inderdaad, gelukkig heb ik wel wat tijd op me stage om wat te internetten, want thuis gaat het gewoon te traag en is't in verhouding te duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 11:47:

Zolang je niet veel van P2P programma's gebruik maakt kan je de modem ombouwen tot router met daarachter een switch.

Zodra je veel up en download via P2P dan zou ik je aanraden om een echte router achter je modem te hangen.
Ik zelf en las ook dat andere problemen kregen met de modem. Telefoon begon te kraken en de snelheid liep erg terug zodra je weer normaal aan het internetten was.

Qua routers zou ik zelf gaan voor een Draytek of een Linksys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 23:33:
[...]

Zolang je niet veel van P2P programma's gebruik maakt kan je de modem ombouwen tot router met daarachter een switch.

Zodra je veel up en download via P2P dan zou ik je aanraden om een echte router achter je modem te hangen.
Ik zelf en las ook dat andere problemen kregen met de modem. Telefoon begon te kraken en de snelheid liep erg terug zodra je weer normaal aan het internetten was.

Qua routers zou ik zelf gaan voor een Draytek of een Linksys.
Volledig mee eens. Bij P2P gebruik gaat het modem als router gigantisch op zijn sneut. Drama's. Voor mij maakt die zooi niet uit, maar voor mijn huisgenoten wel. Linksysje erachter gezet en gaan. Doet het uitstekend! ;) Internet en bellen gaat super via Tweak. Wanneer gaan jullie beginnen met digitale TV en electriciteit? :+

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Ik heb alles lekker in bridge, 5 IP's, en gaan met die banaan! P2P? Geen probleem meer, andere IP's gaan er nouwelijks merkbaar trager door surfen en genieten met volle teugen. Bijkomend voordeel is dus dat alle PC's een eigen extern IP hebben.. ideaal! :)

[ Voor 5% gewijzigd door Hans van Eijsden op 04-02-2005 02:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
Is het mogelijk om de snelheid te zien waarop het coperjet 816 modem traint?? Is dat mogelijk om dat te doen van achter de router? Heb dus modem ==> router ==> PC en wil vanaf me pc die snelheid kunnen zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans van Eijsden schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 02:20:
Ik heb alles lekker in bridge, 5 IP's, en gaan met die banaan! P2P? Geen probleem meer, andere IP's gaan er nouwelijks merkbaar trager door surfen en genieten met volle teugen. Bijkomend voordeel is dus dat alle PC's een eigen extern IP hebben.. ideaal! :)
Ik had het ook een tijdje zo dat alle pc's hun eigen externe ip adres kregen.
Het nadeel is alleen dat als je grote bestanden van de bijv pc1 naar pc3 wilt zetten het allemaal via internet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
BurnHard schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:16:
Is het mogelijk om de snelheid te zien waarop het coperjet 816 modem traint?? Is dat mogelijk om dat te doen van achter de router? Heb dus modem ==> router ==> PC en wil vanaf me pc die snelheid kunnen zien??
Ja, dat kan prima.
De 816 heeft standaard IP 172.19.3.1, dus als je bijv. 172.19.3.2 instelt op je PC dan kan je bij de webinterface van de router en kijken hoe hoog hij traint. :)

[edit]
Ehrm, ik lees net pas dat je achter een router zit, in dat geval moet je je pc even direct aan je modem hangen, of de wankant van je router een alias geven, zodat ie vandaar naar je modem kan.

[ Voor 18% gewijzigd door RupS op 04-02-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
Hans van Eijsden schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 02:20:
Hu? 5 IP's ? Weet je dat zeker? Je krijgt toch gewoon één publiek IP adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

RupS schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:22:
[...]
Ja, dat kan prima.
De 816 heeft standaard IP 172.19.3.1, dus als je bijv. 172.19.3.2 instelt op je PC dan kan je bij de webinterface van de router en kijken hoe hoog hij traint. :)
Kan dat ook als de modem aan de WAN kant van de router zit en de pc aan de LAN kant?
De router kan een IP adres hebben uit een ander subnet (meestal wordt namelijk 192.168.1.0 en 10.0.0.0 gebruikt als subnet) en dan gaat het IMHO niet lukken.

Als je de modem ook even aan de LAN kant van de router prikt, werkt het volgens mij wel op de manier zoals jij omschrijft.

[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 04-02-2005 14:34 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
pluisje2004 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:33:
[...]

Hu? 5 IP's ? Weet je dat zeker? Je krijgt toch gewoon één publiek IP adres?
Je kan, door middel van meerdere DHCP requests, zo veel adressen opvragen als je wilt (al is het niet de bedoeling hele subnets te reserveren en kost het eigenlijk 3 euro per IP per maand.)

[ Voor 5% gewijzigd door RupS op 04-02-2005 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Hoe zit het met een bedrijf zoals Tele2, moet je deze eigenlijk zelf opzeggen. Of valt deze vanzelf weg als VoDSL geactiveerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
steven2 schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:24:
Hoe zit het met een bedrijf zoals Tele2, moet je deze eigenlijk zelf opzeggen. Of valt deze vanzelf weg als VoDSL geactiveerd wordt?
Tele2 kost toch niets als je er niet mee belt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Hebben jullie die nieuwe aanbieding gezien? € 360,- voor een jaar 1Mbit ADSL, met voice en de huur van het koperpaar... Dat is wel een heel strakke aanbieding als je het mij vraagt :o

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
Als ik wil bellen krijg ik (bij welk nummer dan ook) "The dialed number cannot be reached".
Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

pluisje2004 schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 15:52:
Als ik wil bellen krijg ik (bij welk nummer dan ook) "The dialed number cannot be reached".
Hoe kan dit?
Probeer eens het nummer van Tdsl zelf te bellen, mischien zit je met hetzelfde ONNET/OFFNET probleem als ik toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
Ja, dat werkt wel! Maandag dan toch maar de helpdesk bellen? Jammer dat ze in het weekend gesloten zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.

Pim.

Yup, Ik zou meteen er even een mail achteraan sturen. Met een beetje mazzel werkt het maandag middag dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenles
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-04-2023
RupS schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 14:22:
[...]

Ja, dat kan prima.

[edit]
Ehrm, ik lees net pas dat je achter een router zit, in dat geval moet je je pc even direct aan je modem hangen, of de wankant van je router een alias geven, zodat ie vandaar naar je modem kan.
bij mij vraagt 816 om een username en password.
welke zijn dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

kenles schreef op zondag 06 februari 2005 @ 01:20:
[...]
bij mij vraagt 816 om een username en password.
welke zijn dat ?
Het staat in de gebruiksaanwijzing hoor... maar ja... die lezen wij "Tweakers" nooit. :+

Username : admin
Password : admin

Voor de zekerheid een linkje naar de handleiding ;)
ftp://ftp.allieddata.nl/p...ual_CJT_8x4_8x5_v1.10.pdf

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

familie van mij wil nu ook overstappen op tweakdsl . Op dit moment hebben ze een isdn lijn en planet adsl. Nu maken ze eigenlijk helemaal geen gebruik van ISDN. Dus willen ze van isdn af en terug naar analoog. Ze willen gaan bellen via tweakdsl .. Kunnen ze nu gewoon tweakdsl analoog aanvragen en hun nummer migreren naar tweakdsl (alleen het hoofdnummer) of moet eerst de isdnlijn opgezegd worden voordat ze met een analoge modem gaan werken?

Ook planet moet natuurlijk opgezegd worden .. ze hebben echter nog 2 maanden te gaan .. dit willen ze wel betalen kunnen ze gebruik maken van de telco-telco migratie terwijl hun abbo nog niet is afgelopen??

Bedankt voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je volledig bent omgezet van KPN naar tweakdsl.
Ik heb op 12 januari ADSL signaal gekregen maar heb nog steeds KPN signaal en een 707 nummer van tweakdsl maar mijn gewone huisnummer wordt nog niet opgenomen als ik het splittertje eruit haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Blijkbaar is Versatel dus niet zo snel met afbreken van de lijn, want ik wacht nog steeds op de statusmailtjes.. Nog 1 week volhouden, en dan maar weer es richting de helpdesk mailen/bellen...

[ Voor 8% gewijzigd door Sjowhan op 07-02-2005 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:26:
Hoe lang duurt het eigenlijk voordat je volledig bent omgezet van KPN naar tweakdsl.
Ik heb op 12 januari ADSL signaal gekregen maar heb nog steeds KPN signaal en een 707 nummer van tweakdsl maar mijn gewone huisnummer wordt nog niet opgenomen als ik het splittertje eruit haal.
Geen id, aangevraagd begin Dec, 2 weken offline geweest buiten mijn schuld om, begin Jan in behandeling genomen, redelijk vlot een kiestoon via BBNED maar ik heb nu (7 Feb) nog steeds een KPN kiestoon erbij naast.
Maar wel reclame maken voor nieuwe abonnee's, da's wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Laatst online: 10-09 22:29
Sinds gisteren heb ik een hele hoge ping naar verschillende sites, tweakdsl.nl, google.nl, cambrium.nl.

ping www.tweakdsl.nl
PING www.tweakdsl.nl (217.19.16.130): 56 data bytes
64 bytes from 217.19.16.130: icmp_seq=0 ttl=61 time=234.8 ms
64 bytes from 217.19.16.130: icmp_seq=1 ttl=61 time=490.8 ms
64 bytes from 217.19.16.130: icmp_seq=2 ttl=61 time=459.4 ms
64 bytes from 217.19.16.130: icmp_seq=3 ttl=61 time=481.1 ms
64 bytes from 217.19.16.130: icmp_seq=4 ttl=61 time=510.9 ms
64 bytes from 217.19.16.130: icmp_seq=6 ttl=61 time=358.5 ms

--- www.tweakdsl.nl ping statistics ---

ping www.google.nl
PING www.google.com (66.102.11.99): 56 data bytes
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=0 ttl=244 time=631.3 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=1 ttl=244 time=669.6 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=2 ttl=244 time=600.6 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=4 ttl=244 time=440.6 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=5 ttl=244 time=386.6 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=6 ttl=244 time=612.3 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=7 ttl=244 time=609.3 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=8 ttl=244 time=572.0 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=9 ttl=244 time=521.3 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=11 ttl=244 time=400.1 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=12 ttl=244 time=560.2 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=13 ttl=244 time=639.8 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=14 ttl=244 time=531.1 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=15 ttl=244 time=599.9 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=16 ttl=244 time=509.9 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=17 ttl=244 time=660.1 ms
64 bytes from 66.102.11.99: icmp_seq=18 ttl=244 time=551.5 ms

Deze pings zijn vanaf mijn router gemaakt die direct op de copperjet is aangesloten, dus het ligt niet aan mijn intern netwerk. mijn ip 217.19.30.x (rotterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Bij mij is het internet ook één ramp. Zeer trage responsetijd, en inderdaad dezelfde hoge pings met ook veel packet loss..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Laatst online: 11-09 13:22
Zelfde probleem hier, alleen begon ik het pas een uur geleden echt te merken..
Nuria geeft in de grafiek aan dat het inderdaad sinds gisteravond steeds slechter werd.

tracert geeft aan dat het probleem al begint na het modem.

voor zekerheid 1 pc rechtstreeks aangesloten, zelfde probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Verschillende gamers van TweakDSL Games (die ook tweak hebben), lijken last te hebben van dezelfde problemen. Pings van buitenaf tot de nrp of gateway gaan prima. Maar vanuit een DSL verbinding is de 1e hop al meteen bagger. Logfile heb ik even gemaild naar Tweak. 'k Zal erachter aan bellen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ook hier sinds een uur ineens verschrikkelijke verbinding, vriend was aan et uploaden via HvA naar me met 100kb/s zit nu op 5kb/s met schommelingen naar 10kb/s.

Zelfs na restart, alles uit, alle pcs los blijft de verbinding verschrikkelijk brak.

*Hangt inmiddels aan de telefoon met de helpdesk*

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
We hebben de meldingen binnengekregen. en er zullen mensjes aangesproken worden enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Moest van de Helpdesk Medewerkster wat log files naar jullie mailen, inmiddels gedaan.

Maar misschien hebben jullie hier ook wat aan:

Microsoft Windows XP [Version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Mesh>tracert http://www.tweakers.net

Tracing route to http://www.tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.1.1]
2 262 ms 261 ms 259 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 260 ms 261 ms 259 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 259 ms 258 ms * bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
5 278 ms 273 ms 268 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
6 263 ms 264 ms * tweakers.net [213.239.154.35]
7 262 ms 262 ms 265 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Trace complete.

C:\Documents and Settings\Mesh>ping http://www.tweakers.net

Pinging http://www.tweakers.net [213.239.154.35] with 32 bytes of data:

Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=269ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=261ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=263ms TTL=249
Reply from 213.239.154.35: bytes=32 time=259ms TTL=249

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 259ms, Maximum = 269ms, Average = 263ms

C:\Documents and Settings\Mesh>

PS: Speedtest lukt geeneens meer... zo traag loopt et... :X

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Ik heb ff speedtest geprobeerd..:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Feb 8 2005 om 14:36:03 UTC+0100)

Download : 12.4 KByte/sec
Upload : 7.1 KByte/sec
Connection : 50.0 Conn/min
Ping test Nederland : 269.0 ms

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agrrr.. en ik maar denken dat het met de portering te maken had....

code:
1
2
3
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  [172.16.5.1]
  2   254 ms   255 ms   256 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3   257 ms   257 ms     *     bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... hier net zo. Er staat nog niets onder het kopke 'Nieuws' op die o zo informatieve website van Tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt weer de goede kant op te gaan...
code:
1
2
3
4
5
6
Tracing route to nu.nl [62.69.168.13]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  [172.16.5.1]
  2    15 ms    15 ms    15 ms  82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
  3    16 ms    15 ms    16 ms  bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Laatst online: 22-08 15:44
Het is hier weer in orde, ping <10ms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Laatst online: 17-08 18:31

ossy

Festina Lente

Staat nu ook op de nieuws sectie dat de storing is verholpen

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

ossy schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:19:
Staat nu ook op de nieuws sectie dat de storing is verholpen
Kreeg ook net mailtje terug van de helpdesk:
DOS attack van een of andere knurft.
We laten 'm nullrouten.
:D

[ Voor 30% gewijzigd door Mesh op 08-02-2005 15:36 ]

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Omfg.. moeten ze gewoon meer doen :P

Weet dat Demon daar ook wel strickt in is; als een abuse aantoonbaar is, wordt degene afgesloten en wordt dan gerout naar een "black hole". Alleen door een belletje naar de helpdesk te plegen kan dat weer teruggedraaid worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
Inderdaad, hier ook weer de verbinding zoals deze altijd al was. Surft heel wat prettiger ;)
Ik ben benieuwd of na het aangekondigde onderhoud van volgende week, de performance nog meer verbetert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dit Nieuwe?

Bij vooruitbetaling kunnen we je een DSL&BEL-abonnement voor slechts € 360,- voor een heel jaar aanbieden.

Je krijgt dan een supersnelle internetverbinding (1 Mb/s) en een telefoonaansluiting in één. Vervolgens zeggen wij je KPN-abonnement voor je op. Je gesprekskosten vallen gemiddeld tot 30% goedkoper uit.

Normaal kost dit gecombineerde telefonie- en internetabonnement € 39,95 per maand. Nu betaal je dus € 30,- per maand (bij vooruitbetaling voor een heel jaar).

Hier komen geen extra kosten of BTW bij. Je betaalt dus ook geen kosten voor het 'kale koper' meer (normaal € 9,50). Ook je speciale voicemodem krijg je gratis en je aansluitkosten betalen wij. Bovendien mag je gratis gebruik maken van onze nieuwsserver.

Meld je direct aan voor dit unieke actieabonnement of bekijk onze andere DSL&BEL-aanbiedingen.
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.