TweakDSL *new and/or improved* deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 2.807 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

Sinds de scheiding van de news en Dsl infrastructuur van een paar dagen geleden valt de snelheid van de newsserver na 18:30 uur ontzettend terug naar ongeveer 25% van de normale snelheid en gaat als een stuiterbal op en neer de snelheid.

Ook de optie om een ip-adress van de newsserver er hard in te kloppen hebben ze helaas uitgeschakeld...althans zowel 182 en 181 doen het niet meer bij mij..of zijn die ip-adressen na verhuizing ook veranderd????

Lijkt mij dat er nog wat fine-tuning dient te gebeuren.. je zou zo zeggen een bandbreedte probleem c.q. teveel gebruikers voor de beschikbare bandbreedte in de avonduren.

Voor de scheiding tot een paar dagen geleden liep de newsserver ook 's-avond netjes en strak op volledige snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Hey, wat mij nog niet helemaal duidelijk is na de oplevering van mn nieuwe Tweak verbinding is of ik naast het aansluiten van mn Copperjet 815 (ISDN) nog extra zaken moet instellen t.b.v. de telefoons....

Ik laat mijn ISDN nummers porteren. Heb naast een mailtje over het feit dat mn lijn is opgeleverd en het ontvangen modem (nog) niets gehoord. Moet ik nu gewoon rustig afwachten tot ik instructies krijg hoe de telefonie om te zetten, moet ik de splitter zolang gebruiken of moet ik het hele zwikje al aan het modem hangen..? Had begrepen dat ik tijdelijke nummers zou krijgen... Hmm..
Ben benieuwd hoe dit precies zit, is weinig tot geen info over te vinden.

Het draait erg lekker zo, de Copperjet hangt in bridged mode aan de uber(!) Belkin Pre-N router. Eindelijk geen time-outs meer in irc enzo... Ziet er goed uit allemaal! Perfect!

Enne, ik had mn oude IP behouden maar kwam er gisteren achter dat ik ineens in de 82. range zit.. Is dat tijdelijk of komt het omdat ik misschien een keer een ipconfig /refresh heb gedaan naar Tweak? Kan ik mn oude IP zelf weer terugkrijgen? Help! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-07 15:37
Xandrios schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:59:
[...]

True, alleen de vraag was een beetje hoe dat kwam :P Extreem vage situatie als mijn auth gewoon op de radius bij Tweak binnenkomt, dhcp req. wordt beantwoord, maar ik ontvang dat niet. Vraag me af wat BBned dan fout heeft gedaan, aangezien Tweak zelf de ATM opzet, en ik hem in m'n modem terminate...BBned blijft als het goed is met z'n vingers van dat ATM kanaal af...

Magoed, het werkt weer idd, * Xandrios happy :Y)
Tussenliggende ATM paden kan er ergens eentje scheef staan natuurlijk :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-07 16:32
Das waar :)

Oja, Teckna maakt binnenkort een nieuw topic-deel overigens :) Voordat iemand anders er nu enthousiast aan begint ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:20
Het probeert via svchost binnen te komen op poort 135.
Vreemde is dat het alleen maar tweakdsl adressen zijn, van buiten het tweakdsl netwerk heb ik nog geen aanval mogen ontvangen cq poortscan
Anoniem: 27474 schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 11:00:
[...]

Nlsandman,

Ik heb gemailt naar info@tweakdsl.nl. Net een mailtje ontvangen dat ze die persoon hebben gemaild hebben en dat diegene iets aan dat Virus moet gaan doen. Mail anders ook even naar info@tweakdsl.nl want abuse heeft helemaal nergens op gereageerd. Even je log meesturen. Succes
Ok, ik heb ook nog totaal geen reactie gehad van abuse, jammer want had hier gelezen dat je naar abuse moest mailen met logs erbij.

@dimmu
Als ze een berichtje sturen naar diegene is dat netjes, meteen afsluiten vind ik zo bot, geef ze eerst 3 dagen of zo de kans en ga dan pas op afsluiten over, aan de andere kant bij een massale uitbraak is jouw optie weer beter voor het netwerk.

[ Voor 58% gewijzigd door NLsandman op 19-02-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 10:56

Mister_T

@+31180

Eindelijk draait de nieuwsserver weer volle snelheid, toevallig vannacht om 3.30 nog even gekeken en toen nog 200kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

NLsandman schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:26:
[...]

Vreemde is dat het alleen maar tweakdsl adressen zijn, van buiten het tweakdsl netwerk heb ik nog geen aanval mogen ontvangen cq poortscan

[...]

Ok, ik heb ook nog totaal geen reactie gehad van abuse, jammer want had hier gelezen dat je naar abuse moest mailen met logs erbij.

@dimmu
Als ze een berichtje sturen naar diegene is dat netjes, meteen afsluiten vind ik zo bot, geef ze eerst 3 dagen of zo de kans en ga dan pas op afsluiten over, aan de andere kant bij een massale uitbraak is jouw optie weer beter voor het netwerk.
Van mag men poort 135 en 445 totaal dichtzetten op switch/router niveau

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 13:14
Surfnet (de provider voor de universiteiten) heeft de poorten 135 t/m 139 en poort 445 al geblokkeerd, zo vreemd is het dus ook niet om het te gaan blokkeren als ISP.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Meer mensen last van hoge pings en disconnects? Net 3x gedisconnect met WoW... Vrijdag en zaterdag niks geen last gehad....

Overigens kan het ook aan de server van Blizzard liggen, maar ik was wel de enige van de party die
"dropte".

[ Voor 32% gewijzigd door Azqi op 20-02-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Laatst online: 04-06 06:20
Ik heb momenteel nog steeds geen VoDSL. Vrijdag heb ik hierover met de helpdesk gebeld, maar deze zei dat ik op z'n minst een kiestoon moet hebben. Kan er misschien wat mis zijn met de instellingen in de router?

Weet overigens iemand wat de verschillen zijn tussen SR1 en SR2 en hoever men al is met SR3?

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

steven2 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 14:46:
Ik heb momenteel nog steeds geen VoDSL. Vrijdag heb ik hierover met de helpdesk gebeld, maar deze zei dat ik op z'n minst een kiestoon moet hebben. Kan er misschien wat mis zijn met de instellingen in de router?

Weet overigens iemand wat de verschillen zijn tussen SR1 en SR2 en hoever men al is met SR3?
Oplevering VoDSL op een betaande ADSL-lijn was hier circa 3 weken. Bij BBned maken ze niet zo snel haast hoor, wacht maar rustig af. Voor het activeren van CALLERID doen ze ongeveer een week nodig. Het positieve is wel, dat nummerpotering helemaal goed en volgens afspraak verliep :D Zo ben ik dan ook wel weer.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
I_Stealth_I schreef op zondag 20 februari 2005 @ 16:29:
[...]

Oplevering VoDSL op een betaande ADSL-lijn was hier circa 3 weken. Bij BBned maken ze niet zo snel haast hoor, wacht maar rustig af. Voor het activeren van CALLERID doen ze ongeveer een week nodig. Het positieve is wel, dat nummerpotering helemaal goed en volgens afspraak verliep :D Zo ben ik dan ook wel weer.
Ik heb ADSL en BEL tegelijk bij TweakDSL aangevraagd. Het zou dan nu toch in orde moeten zijn? De medewerker zei dat er op z'n minst een kiestoon moest zijn. Ik zou het wel graag snel in orde willen hebben, want ik heb geen zin om dubbel te gaan betalen. Hoe snel ging die nummer-porting? Volgens de medewerker zou dit secondenwerk zijn. Ik zou dan op bellen als de lijn in orde was en zou het gelijk omgezet kunnen worden.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:35
Heeft de newserver het een beetje moeilijk? de laatste week zit ik 's avonds op 600k ipv 850k, vanmorgen was het weer 850k maar nu is het weer 450k.
Het ging anders erg goed de laatste 3 maanden.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 15:23
ErikRo schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:54:
Heeft de newserver het een beetje moeilijk? de laatste week zit ik 's avonds op 600k ipv 850k, vanmorgen was het weer 850k maar nu is het weer 450k.
Het ging anders erg goed de laatste 3 maanden.
Nou snelheid vind ik niet zo belangrijk.. Dat er veel incompleets zijn de laatste week wel..
gewoon missende bestanden van 1 a 2 dagen oud, en retentie van 10 dagen wordt ook hard minder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Tito schreef op zondag 20 februari 2005 @ 20:51:
[...]

Nou snelheid vind ik niet zo belangrijk.. Dat er veel incompleets zijn de laatste week wel..
gewoon missende bestanden van 1 a 2 dagen oud, en retentie van 10 dagen wordt ook hard minder..
Inderdaad, hier ook veel bestanden die direct weer verwijdert kunnen worden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 08:50
NLsandman schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 01:26:
[...]

Wel eens van NetBIOS/NetBT gehoord ? Verdiep je daar eens in, dan gaat er een hele wereld voor je open en dan blijkt dat al die so-called attacks gewoon domme gebruikers zijn die niet weten wat ze nu precies aan Internet hebben gehangen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter Holtrop
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07 14:11
Zijn er meer TweakDSL gebruikers in Apeldoorn die er vanaf dinsdag ochtend uit liggen.
Volgens de helpdesk medewerkers ligt het probleem bij BBNET. |:(

Pieter Holtrop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14-05 09:00

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

steven2 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 17:30:
[...]

Ik heb ADSL en BEL tegelijk bij TweakDSL aangevraagd. Het zou dan nu toch in orde moeten zijn? De medewerker zei dat er op z'n minst een kiestoon moest zijn. Ik zou het wel graag snel in orde willen hebben, want ik heb geen zin om dubbel te gaan betalen. Hoe snel ging die nummer-porting? Volgens de medewerker zou dit secondenwerk zijn. Ik zou dan op bellen als de lijn in orde was en zou het gelijk omgezet kunnen worden.
Ik heb het in november aangevraagd, en eind januari was het geregelt

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 15:04
TweakDSL heeft vanaf 4 februari 2005 tot en met 28 februari 2005 een uniek aanbod: Voor 360 euro heb je een jaar lang een internetverbinding (SurfDSL) en telefonie (enkelvoudige analoge aansluiting), ook hoef je geen "kaal koper" kosten te betalen en zorgen wij ervoor dat je nummer naar TweakDSL wordt geporteerd, we zeggen zelfs je KPN-abonnement voor je op! Wil je meer weten? Kijk dan op de producten-pagina.
Een enkelvoudige analoge aansluiting wil dus zeggen dat ik één lijn gelijktijdig kan gebruiken?

Ik neem aan dat ik er wel een fax op kan aansluiten oid? (bij voorkeur een modem/fax op mijn computer, naast een normale telefoon)

En nogmaals (vlgs mij nog geen antwoord op gegeven?): zijn er mogelijkheden voor antwoordapparaten, wisselgesprek, doorschakelen?

En wat is het verschil tussen (behalve de prijs ;) )
- Gratis Copperjet 816-2P Analoog PSTN €0,00
- Copperjet 816 Annex-A €199,00

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 21-02-2005 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 07-07 20:04
stefijn schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:18:
[...]

Een enkelvoudige analoge aansluiting wil dus zeggen dat ik één lijn gelijktijdig kan gebruiken?

Ik neem aan dat ik er wel een fax op kan aansluiten oid? (bij voorkeur een modem/fax op mijn computer, naast een normale telefoon)

En nogmaals (vlgs mij nog geen antwoord op gegeven?): zijn er mogelijkheden voor antwoordapparaten, wisselgesprek, doorschakelen?

Die analoge lijn kun je op iedere analoog telefoonaparaat aansluiten, dus ook een fax :)

En die 816 is voor zover ik weet met 4 poorten, en de 816-2p met (duh) 2 poorten. Die laatste is ook min of meer "speciaal" voor BBNed, vandaar de lagere prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik begreep via een andere weg dat doorschakelen en zo in "de pijplijn" zit bij TweakDSL. Zal het 360-abo nog maar effe snel bestellen dan voor de 28e, @home is al opgezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
Xandrios schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 19:19:
Welke server?

Ik kan wel even voor je controleren of het via andere enkele verbindingen ook een hoge ping geeft, best wel eens kans dat die server gewoon wat traagjes is ;)
sorry van de late reactie,maar het probleem was naa een uur of 2 weer weg,dus nu pas weer hier :)

iig is het een quake server gamesnel 83.98.156.51
geen last meer gehad erna

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisje2004
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04 07:50
@steven2

Ik had ook geen kiestoon. Volgens mij was het (bij mij) zo dat bij het kiezen van het bbned profiel de intellingen voor het VoDSL gedeelte overschreven werden (op 0 gezet). Handmatig de settings uit de manual overnemen in de VoDSL configuratie leverde mij een kiestoon op. (Signalering stond uit, moet dus aan).

Overigens: nummer portering is hier zeker niet vlekkeloos gegaan, de 24e nieuwe poging. Ik hoop dat ik dan nog kan bellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 13:14
Hmm vraaggie.. als ik me lijn vandaag oorspronkelijk opgeleverd (iig: volgens de mail die ik de 15de heb gekregen) zou worden, maar de modem een errorcode 51966 geeft of op handshake blijft staan, zit er dan iets fout bij mij of is simpelweg de lijn nog niet opgeleverd?

[ Voor 11% gewijzigd door Sjowhan op 21-02-2005 19:06 ]

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
pluisje2004 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 17:11:
@steven2

Ik had ook geen kiestoon. Volgens mij was het (bij mij) zo dat bij het kiezen van het bbned profiel de intellingen voor het VoDSL gedeelte overschreven werden (op 0 gezet). Handmatig de settings uit de manual overnemen in de VoDSL configuratie leverde mij een kiestoon op. (Signalering stond uit, moet dus aan).

Overigens: nummer portering is hier zeker niet vlekkeloos gegaan, de 24e nieuwe poging. Ik hoop dat ik dan nog kan bellen ;-)
Welke settings heb je allemaal ingevuld? Dus welke VPI en VCI, Welke BLES en welke profiel

Tevens heb ik vandaag nog gebeld en ze hebben hiervoor een ticket aangemaakt. Het zal vandaag waarschijnlijk opgelost zijn. Helaas nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Krijg je nog info opgestuurd mbt VoDSL gedeelte? Van mijn DSL&Bel is mijn ADSL inmiddels opgeleverd.. Moet ik nu wachten op bericht voordat ik net VoDSL aan de slag kan? Nummers worden later geporteerd neem ik aan.. Heb ook nog niets van KPN gehoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 15:51
stefijn schreef op maandag 21 februari 2005 @ 10:18:
[...]

Een enkelvoudige aansluiting wil zeggen dat 1 voicekanaal en dus 1 poort op het modem voor Voice wordt geactiveerd. Je hebt hiervoor aan de gratis copperjet 2p voldoende; deze copperjet kan ook op een ISDN lijn worden aangesloten, maar dan moet de firmware worden geupgraded (je houd dan natuurlijk wel analoge uitgangen).

Fax/Pin/Antwoord apparaat kan hierop worden aangesloten.

*21, *61, *67 wordt ondersteund; wisselgesprek weet ik zelf eigenlijk niet; maar doorschakelen bij ingesprek (*61) dus wel.

We hebben zelf een voicemail test lopen; van de mensen die 'm gebruiken hoor ik positieve resultaten, met het nadeel dat deze nog engelstalig is; of- en hoe we deze dienst in de nabije toekomst definitief gaan maken is nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
hmm...maar dan kan ik dus niet een telefoon en mijn computermodem tegelijk aansluiten? Of gewoon met een splittertje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Anoniem: 68540 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:50:
Krijg je nog info opgestuurd mbt VoDSL gedeelte? Van mijn DSL&Bel is mijn ADSL inmiddels opgeleverd.. Moet ik nu wachten op bericht voordat ik net VoDSL aan de slag kan? Nummers worden later geporteerd neem ik aan.. Heb ook nog niets van KPN gehoord..
Ik heb ook geen info opgestuurd gekregen en als ik bel zeggen ze dat het al zou moeten werken, daarom hebben ze een ticket aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
huh? was deze niet op slot met een nieuw topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Laatst online: 10-07 16:32
^^^^
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.