Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 9 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 1.959 views sinds 30-01-2008

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Het grote TweakDSL topic - Deel 9

Index
  • Policy
  • Welke diensten biedt TweakDSL?
  • Welke Services kan ik verwachten?
  • Welke techniek wordt er gebruikt?
  • Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?
  • Hoe lang is de aansluitperiode?
  • Welke instellingen MOET ik weten?
  • Hoe kan ik me aanmelden?
  • Contact info

• Policy

Wegens slechte ervaringen in vorige topic(s), zijn er voor dit topic enkele extra regels van kracht. Ik zal ze hier onder toelichten:

• Ga beschaafd met elkaar om. Soms kunnen meningsverschillen heftige emoties losmaken, maar verwoord dit in je reply op een nette manier. Op gescheld en andere ongepaste zaken wordt streng gemodereerd.

• Een ISP zal goede en slechte tijden kennen. Dat betekend dat het kan voorkomen dat er af en toe een service tijdelijk niet beschikbaar is.
    Graag zien we in de thread als iemand een probleem ondervind met een van de services. Let wel op dat het probleem niet al genoemd is, anders krijgen we dubbele posts.
    Bij een aanhoudend probleem is het niet nodig om elke dag/keer te noemen dat service XXX nogsteeds niet werkt. Ook hier wordt streng op gemodereerd, aangezien dit het topic onderuit haalt. (En verdr niets toevoegd).

Overigens is de storingspagina hier te vinden.

• Bij kleine vragen / probleempjes is het niet handig om een reply te plaatsen. Het vervuilt het topic, en het iriteerd de mensen die hier vaker langskomen.
    Het is makkelijker, sneller en handiger om even contact te zoeken met iemand die ook TweakDSL heeft. Dit kan het makkelijkste via IRC gebeuren. De bruikbare IRC gegevens hiervoor zijn: Server irc.tweakers.net, kanaal #TweakDSL

• Welke diensten biedt TweakDSL?

TweakDSL heeft een aantal diensten in het assortiment. Dit zijn allen producten bedoeld voor consumenten. Er is ook een zakelijke afdeling, maar die voert de naam TrueDSL. Klik hier om naar de product-pagina van TrueDSL te gaan.

De producten die TweakDSL aabiedt, zijn de volgende:

NaamSnelheidMaandSetup
    Tweaklight512Kb / 256Kb€ 24,95€ 75,-
    SurfDSL1024Kb / 512Kb € 39,95€ 75,-
    ProDSL2048Kb /1024Kb* € 59,95€ 50,-
    UltraDSL2-8 Mb* / 1024Kb* € 69,95 € 0,-

* = Deze snelheid is niet gegarandeerd, maar is afhankelijk van de lengte en kwaliteit van de telefoonlijn.

Welke Services kan ik verwachten?

Naast internet toegang, zijn er nog een aantal andere services die je bij een TweakDSL verbinding geleverd krijgt. Deze zijn:

• Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.
  • Webruimte van 100 Mbyte (voor homepage en mail)
  • Onbeperkt e-mail boxen op eigen subdomein
  • Uncapped Nieuwsserver met meer dan 80.000 groepen (5 dagen retentie)
  • Geen download limiet
  • Standaard analoog VoDSL aansluiting (uitgezonderd Tweaklight)

• Welke techniek wordt er gebruikt?

TweakDSL gebruikt ADSL voor de verbinding naar het internet. ADSL is een techniek die via de telefoonlijn loopt, maar op een andere frequentie als het spraakdeel. Dit betekent dat bellen en ADSL los van elkaar gebruikt kunnen worden.

Zie voor meer informatie dit kopje in de I&T FaQ.

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
    TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen. Wel dient er dan een speciaal VoDSL modem te worden aangeschaft, voor een bedrag van 69,95 euro.

Het gaat hier om een analoge, PSTN telefoonlijn over ADSL. Voor een meerprijs van 2.50 euro, is het ook mogelijk om een ISDN telefoonlijn op het modem te krijgen getermineerd.

Hoe lang is de aansluitperiode?

De tijd die een ADSL aansluiting in beslag neemt, hangt af van vele factoren. Er is dus ook niet direct een bepaalde tijdsduur te noemen.
    De meeste tijd gaat zitten in het activeren van de lijn. Dit gebeurd door BBned, in combinatie met KPN. Beide over het algemeen niet de meest snelle bedrijven.

De gemiddelde aansluitperiode zal rond de 10 werkdagen liggen. Dit zijn dus grofweg twee weken.

Tip: Als de lijn officieel nog niet is opgeleverd, is het vaak al wel mogelijk om er gebruik van te maken. Zodra het modem per post binnenkomt, werkt het bijna altijd dus al.

Overigens is het overstappen van een KPN-ADSL verbinding naar TweakDSL wel lastiger. Het kan namelijk tot 6 weken duren voordat KPN het 'oude' adsl signaal van de telefoonlijn heeft verwijderd. En pas daarna kan TweakDSL worden aangevraagd. In totaal kan de overgang dus tot 8 weken duren.

Welke instellingen MOET ik weten?

Customer Menu:
    Instellen POP boxen, IP aan MAC-adres koppelen etc:
    http://customer.cambrium.nl/

Mail gegevens:
    Uitgaande mailserver (smtp): smtp.tweakdsl.nl
    Binnenkomende mailserver (pop3): pop.tweakdsl.nl
    webmail
    Instel-FaQ

News (usenet)
    Newsserver: news.tweakdsl.nl

DNS gegevens:
    217.19.16.131
    217.19.16.132

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. Dit is minimaal een werkende telefoonlijn (Belbudget of belbasis), en je moet binnen het dekkingsgebied van BBned vallen.
    Om binnen het dekkingsgebied te vallen, zal de afstand tussen jou en de KPN centrale niet meer mogen bedragen dan 3-4KM.
    De snelste abonnementen zijn alleen mogelijk bij een afstand van 1-2KM.

Om dit te controleren, kun je de volgende postcode-check uitvoeren. Hier kun je je ook aanmelden voor TweakDSL:

Postcode
    Huisnummer
    Controleer

Contact info

TweakDSL is te bereiken via een van de volgende methoden:

• E-mail: info@tweakdsl.nl
  • Telefoon: 036-5460085
  • Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
  • Fax: 036-5460089

• [Voor 255% gewijzigd door Xandrios op 28-11-2004 14:27]

• 666AnGeL
    • Registratie: September 2001
    • Laatst online: 05-05 20:13
    Hoe loopt TweakDSL nu bij iedereen?

M'n upload is goed , maar download en sites en mail gaat bagger...

Anoniem: 62035

En, hoe loopt het nu ?
    Ik zit nu op mijn werk dus ik kan het niet goed zien, maar ik zie volgens mij vanaf mijn systeem nog af en toe een raar hoge ping voorbij vliegen. Kan dat ik het mis heb hoor, maar een ping van 500+ naar een demon ip....straks weer naar huis dan zal ik het allemaal beter kunnen zien. Maar ik ben benieuwd hoe het bij de rest loopt.

edit : hmmm zelfs naar www.tweakers.net geeft soms 500+

grtz
    B4M

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 26-10-2004 18:52]

• Korumera
    • Registratie: Augustus 2002
    • Laatst online: 15:52
    woei gaat hard met topics zo. Maar goed alles werkt hier dus weer flex gewoon geen problemen meer ondervonden. Nou misschien net klein hikupje maar dat kan ook aan iets anders liggen. Trouwens kunnen de mensen die VoDSL hebben een maandje of 1 a 2 eens hun bevindingen posten? voordelen nadelen. En dan even niet de storingen want die zullen er ongetwijfeld zijn maar bedoel dan meer de dienst. Zit er namelijk ook over tedenken om dat te nemen.

PSN: Korumera | XBX: Korumera

• Mesh
    • Registratie: Januari 2001
    • Laatst online: 04-05 22:01

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Veel minder last van ping, up en download iets sneller.

Heel af en toe nog hikje met laden van website, maar als et blijft draaien zoals het nu is heb ik niets te klagen. :)

Signature?

• Xandrios
    Elke ~3-4 minuten komen er bij mij twee time-outs achter elkaar, een korte periode van ~1 seconde gaat het dus even fout. Maar zoiets was me vroeger ook al eens opgevallen geloof ik, dus het hoeft niets te betekenen. iig werkt het voor mijzelf weer prima :)

• JoostBaksteen
    • Registratie: December 2000
    • Laatst online: 30-04 19:20
    Hier werkt het ook weer, ziet er goed uit.

Na interne bekabeling te hebben vervangen werkte het weer... beetje jammer dat dat weer samen moet vallen, maar dat hou je ... *mompelt iets over Murphy*.

/edit:
    ff een 'testje' gedaan (ping naar een bak op de ams-ix):
    1169 packets transmitted, 1168 received, 0% packet loss, time 1169147ms
    rtt min/avg/max/mdev = 16.044/20.809/253.469/12.903 ms
    @ Xandrios ik krijg dus niet om te ~3-4 minuten 2 timeouts...

[Voor 46% gewijzigd door JoostBaksteen op 26-10-2004 19:22]

• ErikRo
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 17-05 01:38
    Even iets anders. Overigens hier werkt het surfen weer foutloos.

Ik krijg af en toe nu, net weer "400:news.tweakdsl.nl - your host connection limit reached. Als dat gebeurt kan ik een paar uur of langer niet meer dloaden. Ik gebruikte eerst 5 draadjes en nu maar 4, maar ik blijf die melding soms krijgen.

Wat betekent het ? en wat kan ik eraan doen?
    ps ik heb de 8mbit verbinding.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• JoostBaksteen
    • Laatst online: 30-04 19:20
    ErikRo schreef op 26 oktober 2004 @ 19:05:
    Even iets anders. Overigens hier werkt het surfen weer foutloos.

Ik krijg af en toe nu, net weer "400:news.tweakdsl.nl - your host connection limit reached. Als dat gebeurt kan ik een paar uur of langer niet meer dloaden. Ik gebruikte eerst 5 draadjes en nu maar 4, maar ik blijf die melding soms krijgen.

Wat betekent het ? en wat kan ik eraan doen?
    ps ik heb de 8mbit verbinding.
    Zijn er toevallig andere gebruikers in huis die ook op de newsserver zitten? Want een paar uur lijkt me erg lang. Het kan soms komen door een connectie die blijft hangen ofzo, maar die timed gewoon out na een bepaald aantal minuten...

• Mich
    • Laatst online: 22:11
    Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 18:52:
    Elke ~3-4 minuten komen er bij mij twee time-outs achter elkaar, een korte periode van ~1 seconde gaat het dus even fout. Maar zoiets was me vroeger ook al eens opgevallen geloof ik, dus het hoeft niets te betekenen. iig werkt het voor mijzelf weer prima :)
    Idd hier werk het sinds vandaag ook weer lekker. MSN en IRC melden zich niet meer af en sites gaan weer goed :)

• ErikRo
    • Registratie: Juni 2001
    • Laatst online: 17-05 01:38
    Nee ik ben de enige. Dat is het vreemde juist.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Xandrios
    Dat viel me vanaochtend ook op: Ik gebruik maar 3 threads, en vanochtend zat ie inderdaad op z'n limiet. Sindsdien heeft het wel weer goed gewerkt zo te zien :)

• PureDJ
    • Registratie: Augustus 2004
    • Laatst online: 22-10-2020
    Het is een stuk verbeterd, maar nog niet helemaal optimaal.
    Ik heb nog wel de nodige disconnects,
    Alleen vanmorgen was het erg stabiel, ik kon zelfs een stream wegsturen en met 90Kbyte/sec uploaden...
    Maar nu het weer druk is...

• Xandrios
    Heb je een programma als du-meter ofzo draaien? Dan is wat duidelijker te zien wat er gebeurd. (Lengte van onderbreking, wat de impact is, etc etc)

• geforce666
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 21:51

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik gebruik nu 7 threads, en ga met de 731 KB tis wel netjes :)
    had em hiervoor op de 3 threads staan

• 666AnGeL
    weet iemand een goede snmp traffic progje ofzo?
    Net zoiets als du meter.

offtopic:
    Heey joost! :D

• Xandrios
    Jazeker. Voor acute en preciese stats:
    http://leonidvm.chat.ru/
    http://www.xandrios.net/upload/snmp_grapher.JPG

Voor de dagelijks, wekelijkse, maandelijke dataverkeer stats etc gebruik ik PRTG. Dan krijg je grafiekjes/statistieken als dit:
    http://stats.xandrios.net

• 666AnGeL
    thanks, ik ga m eens uitproberen :)

Btw. M'n verbinding is nu geloof ik weer stabiel.
    Hoop dat het zo blijft, zowieso omdat ik deze en volgende week thuis moet werken...

• 666AnGeL
    misschien stom , maar ik krijg het progje niet werkend.
    Ik heb in mijn router (draytek vigor) de optie "syslog"
    Daar kan ik "server ip adres" opgeven , daar heb ik het ip adres opgegeven
    van de client waarop ik dus dat progje wil draaien.
    Ook heb ik daar de optie poort, daar staat nu 514.

Als ik dan snmp traffice grapher draai , dan blijft ie maar query-en..
    en de graffiek blijft op dezelfde lijn lopen, dus lijkt me dat ie niks aan
    info binnen krijgt..

Moet ik de poort veranderen in een andere, of hoe kan ik het progje op een andere manier aan de gang krijgen?

Ik weet dat draytek zelf een progje heeft voor de syslog/snmp optie ,
    maar ik wil graag een grafische , dus net zoals snmp traffic grapher.

• Xandrios
    Bij het progje zelf hoef je alleen eventjes het IP aan te passen, de rest kun je laten. Op je draytek zou ik het geowon zo doen: http://www.xandrios.net/upload/draytek_snmp.JPG

192.168.0.2 is in mijn geval de client die de gegevens uitleest dmv snmp_grapher :)

• Korumera
    Ok thanks zo programma zocht ik nog voor me Linksys router wireless AP geval :). Ik heb hier verder geen problemen meer. Nou jasoms heeeeeeeeeeeeeeel klein happeringentje maar verder draait het prima.

• Xandrios
    Inderdaad, ik vind het echt perfect. Met DU-meter en consorten wordt alleen die ene client gemeten; hiermee wordt gewoon al het dataverkeer van de gateway opgenomen. Zelfs als bijvoorbeeld een broertje via Xbox live zit te gamen, dat komt allemaal netjes in de grafieken :)

Helaas slaat ie geen logs van dataverbruik op, maar daarvoor is PRTG dan wel weer geschikt. Die maakt grovere grafieken, en slaat netjes op hoeveel bytes je per uur/dag/week/maand enzo verbruikt. Erg handig :)

• Korumera
    Jah idd. Ik heb gebruik DU meter ook omdat ik het wel fijn vind werken. Maar moet zeggen dat dat PRTG wel nice werkt. Ok omdat hij het via een intere webserver doet. Gewoon die page bookmarken en klaar :D

offtopic:
    Woei!! demo van NFSU2 is uit!! zo maar eens ff ergens proberen te leechen

[Voor 20% gewijzigd door Korumera op 26-10-2004 21:53]

• Zondagskindje
    • Registratie: Maart 2003
    • Laatst online: 19:06

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ehm Xandrios, 'moet' je je openingspost niet aanpassen naar deeltje 9 ipv 8? :P
    Of lees ik het verkeerd? B)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:03:
    Bij het progje zelf hoef je alleen eventjes het IP aan te passen, de rest kun je laten. Op je draytek zou ik het geowon zo doen: http://www.xandrios.net/upload/draytek_snmp.JPG

192.168.0.2 is in mijn geval de client die de gegevens uitleest dmv snmp_grapher :)
    Welke draytek heb jij? Ik kan die hele snmp functie niet meer terugvinden op me 2900... :X

[Voor 68% gewijzigd door Mesh op 26-10-2004 21:55]

Signature?

• 666AnGeL
    Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:03:

thanxz!!! ik zat dus ff helemaal verkeerd in het syslog gedeelte...
    pff... stom van me :D

• Zondagskindje

Zondagskindje

Osdorp-Dude schreef op 26 oktober 2004 @ 21:55:
    [...]

Welke draytek heb jij? Ik kan die hele snmp functie niet meer terugvinden op me 2900... :X
    Op de draytek 2600 staat het onder "Management Setup", heeft de 2900 dat niet dan?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Zondagskindje schreef op 26 oktober 2004 @ 21:57:
    [...]

Op de draytek 2600 staat het onder "Management Setup", heeft de 2900 dat niet dan?
    Ligt aan mij, ben gewoon scheel... 8)7 merci :)

Signature?

• ArjanC
    • Registratie: Juli 2001
    • Laatst online: 00:44
    ik wil ook overstappen naar TweakDsl maar hoe lang duurt het tegenwoordig voordat ik weer internet heb?

ik zit nu bij Cistron/bbnet..

Anoniem: 2998

Ik had deze aansluitingen op verschillende lijnen dus ik heb nooit zonder gezeten :)
    Zonder dollen; ik weet niet of een BBNED --> BBNED al snel kan. Dat je nu weg gaat bij XS4ALL snap ik wel overigens ;)

• Zondagskindje

Zondagskindje

burp2001 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:51:
    ik wil ook overstappen naar TweakDsl maar hoe lang duurt het tegenwoordig voordat ik weer internet heb?

Je hebt wel de openingspost gelezen?
    Klik

• bjck
    • Registratie: Mei 2000
    • Laatst online: 09:56
    Zondagskindje schreef op 27 oktober 2004 @ 00:31:
    [...]

Je hebt wel de openingspost gelezen?
    Klik
    Daar staat alleen de mogelijkheid van BBned niet bij om intern te migreren van ISP --> ISP. Dan hoeft de lijn niet los en kan eigenlijk in 30sec overgezet worden van ISP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Anoniem: 5646

is er iets veranderd in het uitdelen van ip's?
    ik krijg nml op mn eigen systeem geen extern ip adres meer.
    mn server daarintegen draait normaal door.
    is het nu echt hard gelimiteerd tot 1 ip per aansluiting?
    vond het eigenlijk wel makkelijk dat ik ook een extern ip op mn eigen systeem kon krijgen. :'(

edit:
    zie nu dat mn server ook geen ip krijgt...
    mn automatische 'schakel maar over naar het wireless van de buren als mn internet uitvalt" was geactiveerd :P

het ligt dus plat neem ik aan ;-)

[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 5646 op 27-10-2004 01:15]

• intoxicated
    • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Zondagskindje schreef op 26 oktober 2004 @ 21:52:
    Ehm Xandrios, 'moet' je je openingspost niet aanpassen naar deeltje 9 ipv 8? :P
    Of lees ik het verkeerd? B)
    Done, dank voor je oplettendheid ;)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
    - Pastor Richards @ VCPR

• Tomsworld
    • Registratie: Maart 2001
    • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Anoniem: 5646 schreef op 27 oktober 2004 @ 01:06:
    vond het eigenlijk wel makkelijk dat ik ook een extern ip op mn eigen systeem kon krijgen. :'(

edit:
    mn automatische 'schakel maar over naar het wireless van de buren als mn internet uitvalt" was geactiveerd :P

Er knalden een hoop mensen uit, was er geen bbned onderhoud gepland deze nacht, bij bbnet zelf voor alle isps ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Anoniem: 96852

Het heeft er hier inderdaad van 0.40 tot 3.40 uit gelegen. De eerdere problemen (disconnects) lijken gelukkig verholpen...

• BlackB1rd
    • Registratie: Maart 2000
    • Laatst online: 22:28
    Van de Demon status pagina:

Status information

27 okt 04:04. Het probleem bij bbned is opgelost. -- The bbned problem has been resolved.

27 okt 03:38. Het probleem bij bbned is al deels opgelost, voor een deel van de klanten is er nog geen connectiviteit, hier wordt nog aan gewerkt. -- The bbned problem has been partially resolved, part of the customers do not have connectivity yet. This is being worked on.

27 okt 02:15. Er is een grootschalig probleem met de connectiviteit via bbned, dit probleem wordt onderzocht. -- There is a large scale connectivity problem with bbned, the problem is being investigated.

Toch zou het netjes zijn als niet alleen de meldingen intern bij Tweakdsl vermeld worden op de storingen pagina.

Een hele zooooi

• Ghandi
    • Registratie: Oktober 2003
    • Laatst online: 13:39
    BlackB1rd schreef op 27 oktober 2004 @ 09:14:
    Van de Demon status pagina:

Status information

27 okt 04:04. Het probleem bij bbned is opgelost. -- The bbned problem has been resolved.

27 okt 03:38. Het probleem bij bbned is al deels opgelost, voor een deel van de klanten is er nog geen connectiviteit, hier wordt nog aan gewerkt. -- The bbned problem has been partially resolved, part of the customers do not have connectivity yet. This is being worked on.

27 okt 02:15. Er is een grootschalig probleem met de connectiviteit via bbned, dit probleem wordt onderzocht. -- There is a large scale connectivity problem with bbned, the problem is being investigated.

Toch zou het netjes zijn als niet alleen de meldingen intern bij Tweakdsl vermeld worden op de storingen pagina.
    Met alle liefde wil ik die storingsmeldingen op de site zetten; ik wist alleen nog niet preventief dat dit probleem er aan zou komen - waarbij het overigens frapant is dat zakelijke lijnen maar 20 minuten onderbreking hebben gehad.

Er komen er nog wel twee aan:

* 31/10/2004, groot onderhoud bbned
    * a.s. donderdag ochtend, verhuizing newsplatform + wijziging ip's

Deze zullen vandaag wel op de site verschijnen.

Anoniem: 102577

Nieuwsserver was vanochtend rond 7 uur onbereikbaar...

15 minuten daarna ongeveer deed ie het weer, maar wel speed ongeveer maar max. 3 mbit, terwijl ie anders altijd rond de max van 6.55 mbit zit.

Is wellicht al een voorbode van bovenstaande verhuizing donderdag?

• I_stealth_I
    • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 09:41:
    [...]

Met alle liefde wil ik die storingsmeldingen op de site zetten;
    Voor de DSL lijnen of voor de nieuwsserver veranderen de ip's?

/dev/null

• om3ega
    • Nu online

om3ega

I identify as..

Werkt SNMP eigenlijk ook voor de Copperjet 816-2P ?
    Ik zie het niet in de webinterface , maar wel via telnet.

Ik kan er alleen niets mee.. Of moet ik daar nieuwere firmware oid voor hebben?

code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32

-->
    acs            Active Call Switching support
    autoprov
    bridge         Configure layer 2 bridge
    console        Console access
    dhcpclient     DHCP client configuration commands
    dhcpserver     DHCP server configuration commands
    diagnosticTest
    dnsclient      DNS client configuration commands
    dnsrelay       DNS relay configuration
    ethernet       Commands to configure ethernet transports
    firewall       Firewall configuration commands
    help           Top level CLI help
    iadcontrol     IadControl
    igmp
    imdebug        Directly access the information model
    ip             Configure IP router
    ipoa           IP over ATM configuration
    nat            NAT configuration commands
    port           Physical port configuration commands
    pppoa          PPP over ATM configuration
    pppoe
    rfc1483        Commands to configure RFC1483 transports
    security       Security configuration commands not specific to NAT or firewall
    snmp
    source         Read a file of commands
    system         System administration commands
    transports     Transport configuration commands
    user           User commands
    webserver      Webserver configuration commands
    zipb           Configure Dynamic ZIPB mode
    -->

Oh .. de verbinding werkt overigens weer zoals ik gewend ben :) .. supersnel..en superstabiel ! _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door om3ega op 27-10-2004 11:01]

Ervaring is het archief van onze stommiteiten.

• Chutney
    • Registratie: November 2003
    • Laatst online: 27-11-2022
    Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 09:41:
    [...]

Met alle liefde wil ik die storingsmeldingen op de site zetten; ik wist alleen nog niet preventief dat dit probleem er aan zou komen - waarbij het overigens frapant is dat zakelijke lijnen maar 20 minuten onderbreking hebben gehad.

Er komen er nog wel twee aan:

* 31/10/2004, groot onderhoud bbned

Deze zullen vandaag wel op de site verschijnen.
    Wat houd dat groote onderhoud bij BBned eigenlijk in... of weet je dat niet. :)

• BlackB1rd
    • Laatst online: 22:28
    I_Stealth_I schreef op 27 oktober 2004 @ 10:55:
    [...]

Voor de DSL lijnen of voor de nieuwsserver veranderen de ip's?
    Ik neem aan enkel voor de nieuwsserver, indien anders: chaos 8) Denk dat er veel mensen zijn die hun eigen services draaien en aangezien er dan heel wat dns records geupdate moeten worden...

Een hele zooooi

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ik ben er gisteravond 1x vanaf geknald terwijl ik de nfsu2 demo aan het downloaden was...

Verder loopt alles weer normaal :Y)

Signature?

• PureDJ
    Ik dacht laat ik na bijna 2 jaar eens op de news server gaan kijken, ik ben dus helemaal niet bekend met news servers.
    Maar nu krijg ik Access denied to your node...
    Misschien is deze vraag al tig keer gesteld (kon 'm niet echt vinden met de search tool) maar moet ik in mijn firewall ook aangeven dat er connecties van buiten af komen?

• rally
    • Registratie: Maart 2002
    • Laatst online: 22:05

rally

Deyterra Consultancy

om3ega schreef op 27 oktober 2004 @ 10:58:
    Werkt SNMP eigenlijk ook voor de Copperjet 816-2P ?
    Ik zie het niet in de webinterface , maar wel via telnet.

Ik kan er alleen niets mee.. Of moet ik daar nieuwere firmware oid voor hebben?
    Ik heb daarover met AlliedData gemailed. Onderstaand het antwoord wat ik van ze kreeg:
    --------------------------------
    Geachte heer,

SNMP staat standaard uit in de CopperJet. SNMP kun je niet via de web interface of telnet aan zetten.
    Dit kan wel door bijgevoegd profiel te uploaden naar de CopperJet. De huidige configuratie gaat wel verloren.

Met vriendelijk groet,

Allied Data Technologies
    Bijgevoegd was een nieuw profiel(ik heb overigens een 815). Helaas werkte deze niet zoals ik had gehoopt. Ik wil hem je best mailen, maar ik denk dat het niet werkt op een 816.

Wellicht is het handig als je zelf even met Allied Data mailt.

[Voor 40% gewijzigd door rally op 27-10-2004 11:54. Reden: Quote van Allied Data toegevoegd]

http://www.deyterra.com

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

burp2001 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:51:

Je kan niet bij BBnet zitten, het is namelijk;

http://www.bbned.nl/images/bbnedlogo.gif
    Anoniem: 5646 schreef op 27 oktober 2004 @ 01:06:

edit:

Doe eens een ip release en probeer dan eens als je machine 2x te rebooten. Of je modem te resetten. Werkt dat niet, vraag dan aan cambrium dat je je lease eruit knikkeren en de arp even laten flushen.

/dev/null

Anoniem: 64250

Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een reverse namelookup op mijn tweakdsl ip plotsklaps resolved naar mijn .nl domeinnaam die ik idd ook daadwerkelijk host op mijn tweakdsl verbinding? Ik weet heel zeker dat ik nergens een reverse heb ingesteld, een PTR record aangemaakt in een DNS waardanook, en toch resolved het geheel plotsklaps. Gezien dit niet m'n bedoeling is, iemand enig idee hoe en waar deze reverse er weer uit te knikkeren?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 64250 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:00:
    Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een reverse namelookup op mijn tweakdsl ip plotsklaps resolved naar mijn .nl domeinnaam die ik idd ook daadwerkelijk host op mijn tweakdsl verbinding? Ik weet heel zeker dat ik nergens een reverse heb ingesteld, een PTR record aangemaakt in een DNS waardanook, en toch resolved het geheel plotsklaps. Gezien dit niet m'n bedoeling is, iemand enig idee hoe en waar deze reverse er weer uit te knikkeren?
    Je zal zelf wel ingesteld hebben, misschien wel in je router of hostfile/local dns. Laat iemand buiten je verbinding eens je IP resolven en je bent erachter.

[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 27-10-2004 13:09]

/dev/null

• 666AnGeL
    29/10/2004: Verhuizing newsplatform

Vrijdagmorgen zal het newsplatform onbereikbaar zijn wegens de verhuizing hiervan, van Telecity 2 naar Redbus. Hierdoor is het tussen 9:00 en 11:30 niet mogelijk om van de newsservers gebruik te maken.

Anoniem: 21921

Major packet loss op het moment :S

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

666AnGeL schreef op 27 oktober 2004 @ 13:18:
    29/10/2004: Verhuizing newsplatform

Vrijdagmorgen zal het newsplatform onbereikbaar zijn wegens de verhuizing hiervan, van Telecity 2 naar Redbus. Hierdoor is het tussen 9:00 en 11:30 niet mogelijk om van de newsservers gebruik te maken.
    Lijkt wel of heel internet 'on the move' is van TC2 naar RedBus.

/dev/null

• 666AnGeL
    I_Stealth_I schreef op 27 oktober 2004 @ 13:51:
    [...]

Lijkt wel of heel internet 'on the move' is van TC2 naar RedBus.
    dat dacht ik ook al ja.. :D

• om3ega
    • Nu online

om3ega

I identify as..

rally schreef op 27 oktober 2004 @ 11:50:
    [...]

Ik heb daarover met AlliedData gemailed. Onderstaand het antwoord wat ik van ze kreeg:
    Geachte heer,

SNMP staat standaard uit in de CopperJet. SNMP kun je niet via de web interface of telnet aan zetten.
    Dit kan wel door bijgevoegd profiel te uploaden naar de CopperJet. De huidige configuratie gaat wel verloren.

Met vriendelijk groet,

Allied Data Technologies
    Bijgevoegd was een nieuw profiel(ik heb overigens een 815). Helaas werkte deze niet zoals ik had gehoopt. Ik wil hem je best mailen, maar ik denk dat het niet werkt op een 816.

Wellicht is het handig als je zelf even met Allied Data mailt.
    Hmm, dus het zou dus wel kunnen :) .. ik ga even bellen .. bedankt!

• Ghandi
    PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 11:40:
    Ik dacht laat ik na bijna 2 jaar eens op de news server gaan kijken, ik ben dus helemaal niet bekend met news servers.
    Misschien is deze vraag al tig keer gesteld (kon 'm niet echt vinden met de search tool) maar moet ik in mijn firewall ook aangeven dat er connecties van buiten af komen?
    Connect je naar news.tweakdsl.nl en wat is je IP?

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

gaat ineens wat "trager" hier en sommige sites willen beetje moeilijk laden... :?

Signature?

• Xandrios
    Vreemd, die resolved inderdaad naar fxxxx.nl. Dat kan alleen gebeuren als het aan de kant van tweakdsl ook aangepast is. Stuur ze even een mailtje hoe dit zo is gebeurd :)

Anoniem: 64250

Xandrios schreef op 27 oktober 2004 @ 17:08:
    [...]

Vreemd, die resolved inderdaad naar fxxxx.nl. Dat kan alleen gebeuren als het aan de kant van tweakdsl ook aangepast is. Stuur ze even een mailtje hoe dit zo is gebeurd :)
    Dat dacht ik dus ook... Goed, zal ik eens even mailen!

• PureDJ
    Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 16:33:
    [...]

Connect je naar news.tweakdsl.nl en wat is je IP?
    Ja naar news.tweakdsl.nl
    Uuh mijn ip, vind je het heel erg dat ik dat liever niet post op een openbaar forum?
    Het is wel van een tweak connectie, kan je het ip ook wel ff doormailen of iets dergelijks (als ik weet waar naar toe)

• Ghandi
    PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 17:22:
    [...]

Ja naar news.tweakdsl.nl
    Uuh mijn ip, vind je het heel erg dat ik dat liever niet post op een openbaar forum?
    Het is wel van een tweak connectie, kan je het ip ook wel ff doormailen of iets dergelijks (als ik weet waar naar toe)
    Waar het me even om gaat is of je ip adres begint met 82.197.x.y of 217.19.x.y of 84.245.x.y

Als jij in die laatste /18 zit en het werkt niet, weet ik waar ik moet zoeken.

• PureDJ
    Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 17:51:
    [...]

Waar het me even om gaat is of je ip adres begint met 82.197.x.y of 217.19.x.y of 84.245.x.y

Als jij in die laatste /18 zit en het werkt niet, weet ik waar ik moet zoeken.
    uuh begint met 217.19

• PureDJ
    Is er al wat nieuws over de switches, het is al een stuk beter, alleen zijn er 's avonds nog wel wat ping uitschieters.

Meer mensen die gamen die daar last van hebben, met surfen en downloaden zul je het niet merken omdat de verbinding niet echt wegvalt

• Mich
    Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:20:
    Inderdaad, ik vind het echt perfect. Met DU-meter en consorten wordt alleen die ene client gemeten; hiermee wordt gewoon al het dataverkeer van de gateway opgenomen. Zelfs als bijvoorbeeld een broertje via Xbox live zit te gamen, dat komt allemaal netjes in de grafieken :)

Helaas slaat ie geen logs van dataverbruik op, maar daarvoor is PRTG dan wel weer geschikt. Die maakt grovere grafieken, en slaat netjes op hoeveel bytes je per uur/dag/week/maand enzo verbruikt. Erg handig :)
    Hee ik krijg dat PRTG niet echt werkend, hij pakt geen enkel ip adres, heb alles geprobeerd. local router, wan maar niks, welk ip moet ik daar invullen ?

• Xandrios
    Het ding dat je wilt monitoren moet uiteraard wel SNMP support hebben, en dat moet aanstaan. Ervan uitgaande dat dat het geval is, dan moet je het IP en de community string hebben. Bij een NAT router is dit altijd het Interne IP, tenminste, normaal gesproken wel. 192.168.0.1 in mijn geval.
    De community string is standaard "public", tenzei je dat aangepast hebt.

Daarmee moet het lukken...gaat dat niet, dan zou ik even goed controleren of je netwerkdevice wel goed SNMP enabled is :)

Overigens wel leuk om mee te spelen: Als je windowsXP of hoger draait, kun je (Control panel > add software) ook een snmp deamon onder windows laten draaien. Dan kan PRTG grafieken maken van het dataverkeer op die speciefieke machine, of van het cpu / mem gebruik etc :)

[edit-> http://www.xandrios.net/upload/prtg_grappig.JPG Zo ziet ie er bij mij uiteindelijk uit. En webbased: http://stats.xandrios.net :)

[Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 27-10-2004 18:40]

• SNEAK-NL
    • Registratie: Juli 2002
    • Laatst online: 16:39

SNEAK-NL

galloooooooooooo

PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 18:19:
    Is er al wat nieuws over de switches, het is al een stuk beter, alleen zijn er 's avonds nog wel wat ping uitschieters.

Meer mensen die gamen die daar last van hebben, met surfen en downloaden zul je het niet merken omdat de verbinding niet echt wegvalt
    jah, gister ook last van, niet extreem maar wel hik-ups ingame :/

vandaag nog even gebeld met tweak en hun vermoeden dat het bij mij aan het NT1 kastje ligt, van het weekend ff me foon ertussenuit slopen en dan eens proberen dus

• Mesh

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Xandrios, weet jij of het mogelijk is om alle 4 de poorten apart te weergeven in PRTG?

Hij vindt ze wel alle 4 van m'n Vigor 2900, maar 2 herkent ie maar als 10 en 100mbit lijn, maar de resultaten zijn precies elkaars spiegelbeeld (upload <-> download) vreemd genoeg. De andere 2 zijn unknown.

Wil zien wie er op het netwerk nu weer es misbruik maakt van de bandwidth. |:(

Signature?

• Xandrios
    Ik denk dat je vigor maar twee poorten heeft: De WAN en de LAN :)

Aan de lan is een switchje verbonden, die dus ingebouwd zit. Maar er zit maar 1 ethernet interface op je router verwacht ik. Die twee die je gevonden hebt zijn dus (10 mbit)WAN, en (100Mbit)LAN :)
    Daarom spiegelen ze elkaar ook, als je verkeer door je router laat lopen, komt het door beide poorten. Tenzij je verkeer naar je router zelf laat gaan, dan zou het (als het goed is) alleen op de LAN te zien zijn.
    Dat kun je testen overigens (Als je dat zou willen), door via telnet in te loggen, de ftp server activeren, en via FTP enkele bestandjes overzetten. (let op: er past niet zoveel op dat ding, dus kleine bestandjes). Als het goed is zie je dan maar in een van de twee grafieken een spike :)

[Voor 50% gewijzigd door Xandrios op 27-10-2004 19:08]

• bjck
    Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 18:38:
    [...]

vandaag nog even gebeld met tweak en hun vermoeden dat het bij mij aan het NT1 kastje ligt, van het weekend ff me foon ertussenuit slopen en dan eens proberen dus
    NT1 kan een probleem vormen op je linesync inderdaad. Als die niet onderbreekt steeds lijkt het mij een lastig verhaal.

S4 en hogere type (S5 & S6) geven bijna nooit problemen. Oudere type kunnen wel eens voor problemen zorgen.

Modem direct (zonder splitter) zonder verleningen en zonder (loze)aftakkingen direct aan je ISRA hangen is de beste situatie.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

bjck schreef op 27 oktober 2004 @ 19:08:
    [...]

NT1 kan een probleem vormen op je linesync inderdaad. Als die niet onderbreekt steeds lijkt het mij een lastig verhaal.

S4 en hogere type (S5 & S6) geven bijna nooit problemen. Oudere type kunnen wel eens voor problemen zorgen.

Modem direct (zonder splitter) zonder verleningen en zonder (loze)aftakkingen direct aan je ISRA hangen is de beste situatie.
    ik heb natuurlijk een s3, als dat het probleem is kan ik dus weer lekker geld uitgeven aan een nieuw nt1 kassie :(

• Azqi
    • Registratie: Oktober 1999
    • Niet online

Azqi

Failure is not an option

PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 11:40:
    Heb je niet toevallig je username en password in je nieuwscliënt ingevuld? Want dat is niet nodig en werkt ook niet zover ik weet.

• Xandrios
    Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 19:25:
    [...]

ik heb natuurlijk een s3, als dat het probleem is kan ik dus weer lekker geld uitgeven aan een nieuw nt1 kassie :(
    Ik *denk* dat ik nog een V4 heb liggen, die kwam ik bij een opruimactie laatst tegen. Mocht een nieuwe erg duur zijn, laat het even weten. Dan kijk ik even of ik 'm nog kan terugvinden, dan kun je hem voor de prijs van de verzendkosten overnemen :)

• Mich
    Xandrios schreef op 27 oktober 2004 @ 18:36:
    Het ding dat je wilt monitoren moet uiteraard wel SNMP support hebben, en dat moet aanstaan. Ervan uitgaande dat dat het geval is, dan moet je het IP en de community string hebben. Bij een NAT router is dit altijd het Interne IP, tenminste, normaal gesproken wel. 192.168.0.1 in mijn geval.
    De community string is standaard "public", tenzei je dat aangepast hebt.

Daarmee moet het lukken...gaat dat niet, dan zou ik even goed controleren of je netwerkdevice wel goed SNMP enabled is :)

Overigens wel leuk om mee te spelen: Als je windowsXP of hoger draait, kun je (Control panel > add software) ook een snmp deamon onder windows laten draaien. Dan kan PRTG grafieken maken van het dataverkeer op die speciefieke machine, of van het cpu / mem gebruik etc :)

[edit-> http://www.xandrios.net/upload/prtg_grappig.JPG Zo ziet ie er bij mij uiteindelijk uit. En webbased: http://stats.xandrios.net :)
    ok ik heb dus een speedtouch 510 en daar zit geen SNMP op :(

• PureDJ
    Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 18:38:
    [...]

Tja ik weet niet of je dat zo serieus moet nemen, dat is het eerste wat ze zeggen op de 1e support lijn, het kan waar zijn hoor, maar toen deze storing begon wisten ze me ook te vertellen dat het aan mijn bekabeling lag, dat is eigenlijk het eerste wat ze zeggen (misschien ook logisch, 9 van de 10 keer is het dat ook, maar ik denk dat in dit geval toch het netwerk is)

• PureDJ
    Azqi schreef op 27 oktober 2004 @ 20:05:
    [...]

Heb je niet toevallig je username en password in je nieuwscliënt ingevuld? Want dat is niet nodig en werkt ook niet zover ik weet.
    Top! dat was het probleem dus.
    username en password weg en gas erop...thanks

Anoniem: 81529

Tot een paar jaar geleden kon je dat instellen in het customer menu, onder 'ip nummers'. Nu staat daar het volgende (bij mij tenminste):

Vaste IP adressen en reverses instellen

Geachte klant,

Wegens instabiliteit van de functionaliteit om IP adressen vast aan MAC adressen te koppelen, hebben we dit tijdelijk uitgeschakeld in het Customer Menu.
    Dit houdt echter niet in dat het niet mogelijk is. U dient even met ons contact op te nemen zodat wij dat voor U kunnen doen.
    De functionaliteit komt zo snel mogelijk weer terug. Onze excuses voor het ongemak.

Tweakdsl development.

• Ghandi
    PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 20:58:
    [...]

Tja ik weet niet of je dat zo serieus moet nemen, dat is het eerste wat ze zeggen op de 1e support lijn, het kan waar zijn hoor, maar toen deze storing begon wisten ze me ook te vertellen dat het aan mijn bekabeling lag, dat is eigenlijk het eerste wat ze zeggen (misschien ook logisch, 9 van de 10 keer is het dat ook, maar ik denk dat in dit geval toch het netwerk is)
    Als het een nieuwe aansluiting betreft en je hebt een S1/S2/S3 NT1 kastje is dat het correcte antwoord.

Met een 512 lijntje werkt het meestal nog wel (S3), maar vooral als je ver weg woont en/of je een wide open verbinding hebt, geeft ook de S3 nog problemen.

• burne
    • Niet online

burne

Mine! Waah!

Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 19:25:
    dus weer lekker geld uitgeven aan een nieuw nt1 kassie :(
    Nee. Even met je oude NT1 langs bij de primafoon. Je krijgt gratis een nieuwe mee, zeker als je zegt dat je problemen hebt met ADSL.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 21:25:
    [...]

Als het een nieuwe aansluiting betreft en je hebt een S1/S2/S3 NT1 kastje is dat het correcte antwoord.

Met een 512 lijntje werkt het meestal nog wel (S3), maar vooral als je ver weg woont en/of je een wide open verbinding hebt, geeft ook de S3 nog problemen.
    en als die aansluiting 1.5 jaar probleemloos werkte en na de migratie pas slechter werd ?

dat is namelijk bij mij het geval.
    vandaag (lees net) weer veel hick-ups met een potje bf42 en surfen naar het buitenland gaat ook traag .

was voor de migratie niet namelijk.

mijn router (speedtouch 510i) geeft bij properties ook gewoon geen ip, en de helpdesk kon m niet pingen terwijl ik wel gewoon online was.

enig idee ?

edit: als het wel het nt1 kassie is bel ik eerst de kpn wel of ik em kosteloos kan ruilen ivm adsl problemen, lukt dat niet dan stuur ik je zeker een pm xandrios

[Voor 11% gewijzigd door SNEAK-NL op 27-10-2004 22:22]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 22:19:
    [...]

en als die aansluiting 1.5 jaar probleemloos werkte en na de migratie pas slechter werd ?

dat is namelijk bij mij het geval.
    vandaag (lees net) weer veel hick-ups met een potje bf42 en surfen naar het buitenland gaat ook traag .

was voor de migratie niet namelijk.

mijn router (speedtouch 510i) geeft bij properties ook gewoon geen ip, en de helpdesk kon m niet pingen terwijl ik wel gewoon online was.

enig idee ?

edit: als het wel het nt1 kassie is bel ik eerst de kpn wel of ik em kosteloos kan ruilen ivm adsl problemen, lukt dat niet dan stuur ik je zeker een pm xandrios
    Dat verschijnsel heb ik ook wel eens; subnet op 255.255.255.0 zetten en dan saven en rebooten en dan gaat het wel goed.

/dev/null

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

subnet in die router ?

daar moet ik overheen kijken dan want ik ziet em nie :?

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 22:34:
    subnet in die router ?

daar moet ik overheen kijken dan want ik ziet em nie :?
    staat bij de eigenschappen van de interface in advance modus als ik me niet vergis

/dev/null

• om3ega
    • Nu online

om3ega

I identify as..

Mich schreef op 27 oktober 2004 @ 20:42:
    [...]

ok ik heb dus een speedtouch 510 en daar zit geen SNMP op :(
    Volgens mij wel

• Azqi
    • Registratie: Oktober 1999
    • Niet online

Azqi

Failure is not an option

PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 20:59:
    [...]

Top! dat was het probleem dus.
    username en password weg en gas erop...thanks
    Azqi Support B.V. ;) Bij mij geen ticket nummers :Y)

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

hmz, ik mocht/kon dus niet het subnetmask verranderen van mijn router dus heb er maar een nieuwere firmware opgegooid.
    installatie ging probleemloos en nu heb ik wel dat subnetmask aangepast, morgenavond maar weer eens testen dan.

ben benieuwd, hoewel surfen iets vlotter lijkt te gaan

• Hans van Eijsden
    • Registratie: Augustus 2000
    • Laatst online: 03-06 23:30
    Paar hickups.. internet valt steeds minuut weg sinds 10 minuten.. meer mensen last?

https://www.hansvaneijsden.com

• Ghandi
    Hans van Eijsden schreef op 28 oktober 2004 @ 00:55:
    Paar hickups.. internet valt steeds minuut weg sinds 10 minuten.. meer mensen last?
    Negeer het maar; laatste finetuning.

Ik weet dat het hinderlijk is; het is echter wel noodzakelijk om net de laatste puntjes op de i te krijgen; de onderbrekingen zijn echter te onbenullig om er een onderhoudswindow voor te plannen.

• Hans van Eijsden
    haha geeft niet, maar bespaart me hier connectors aandrukken enzo :)
    Gaat goed zo, toppie! :D

• Ghandi
    Hans van Eijsden schreef op 28 oktober 2004 @ 01:03:
    haha geeft niet, maar bespaart me hier connectors aandrukken enzo :)
    Gaat goed zo, toppie! :D
    De boel zou nu helemaal strak moeten zijn.

• MetalRush
    • Registratie: Februari 2002
    • Laatst online: 17-05 08:52

MetalRush

PAS OP, HÈ !

code:
    1
    2
    3
    4

Ping statistics for 213.239.154.35:
        Packets: Sent = 47, Received = 47, Lost = 0 (0% loss),
    Approximate round trip times in milli-seconds:
        Minimum = 7ms, Maximum = 31ms, Average = 9ms

Ziet er wel zo uit :) (hoewel dit tijdstip niet echt spannend is he :P)

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• Hans van Eijsden
    Ghandi schreef op 28 oktober 2004 @ 01:23:
    [...]

Ping is lekker laag hier, en surfen gaat heerlijk snel, ook naar buitenlandse sites. Downloadsnelheid is ook max.
    Ik ben benieuwd wat jullie de afgelopen dagen allemaal hebben geknutseld, volgens mij zouden jullie dat een beetje uitwerken en publiceren als ik het me goed herinner.. ben eigenlijk wel benieuwd hiernaar, dan snap ik ook een beetje waar al het werk voor nodig geweest is en waar problemen vandaan zijn gekomen.. ik ga iig eens vroeg slapen.. truste ;)

• _MaLa_
    • Laatst online: 18-12-2022
    Ghandi schreef op 28 oktober 2004 @ 01:23:
    [...]

Hehe ben je nog aan het sleutelen :) hele spulletje ging straks effe down, dacht dat het bbned onderhoud was die hebben vaak same tijdstippen :>

Verder tevreden over alles hier alles loopt weer als een zonnetje hopelijk blijft het zo ;)

[Voor 14% gewijzigd door _MaLa_ op 28-10-2004 01:35]

• Ghandi
    Hans van Eijsden schreef op 28 oktober 2004 @ 01:32:
    [...]

Ping is lekker laag hier, en surfen gaat heerlijk snel, ook naar buitenlandse sites. Downloadsnelheid is ook max.
    Ik ben benieuwd wat jullie de afgelopen dagen allemaal hebben geknutseld, volgens mij zouden jullie dat een beetje uitwerken en publiceren als ik het me goed herinner.. ben eigenlijk wel benieuwd hiernaar, dan snap ik ook een beetje waar al het werk voor nodig geweest is en waar problemen vandaan zijn gekomen.. ik ga iig eens vroeg slapen.. truste ;)
    Daar ga ik morgen eens op m'n gemak voor zitten om dat op papier te zetten. Om af te sluiten, voor ik mijn mobiele telefoon pak en m'n nest in duik, wil ik toch even benadrukken dat ik erg veel support gehad heb van een van onze oudste (2e) peering partner, Dhr. Bais van Interned Services, waarvoor ontzettend bedankt.

• Ghandi
    _MaLa_ schreef op 28 oktober 2004 @ 01:33:
    [...]

Hehe ben je nog aan het sleutelen :) hele spulletje ging straks effe down, dacht dat het bbned onderhoud was die hebben vaak same tijdstippen :>

Verder tevreden over alles hier alles loopt weer als een zonnetje hopelijk blijft het zo ;)
    bbned onderhoud is altijd de nacht van dinsdag op woensdag van 0.00 tot 6.00 en de nacht van vrijdag op zaterdag, zelfde tijd.

Verhuizing van a.s. zaterdagnacht op zondag nacht is dus een uitzondering.

Persoonlijk verklaar ik ze compleet gestoord; als er wat kapot gaat is dat echt de allerberoerdste nacht om spullen te krijgen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 28 oktober 2004 @ 01:43:
    [...]

Daar ga ik morgen eens op m'n gemak voor zitten om dat op papier te zetten. Om af te sluiten, voor ik mijn mobiele telefoon pak en m'n nest in duik, wil ik toch even benadrukken dat ik erg veel support gehad heb van een van onze oudste (2e) peering partner, Dhr. Bais van Interned Services, waarvoor ontzettend bedankt.
    Het loopt nu wel weer iig, en snel ;) Toch mooi dat men elkaar zo kan helpen _/-\o_

[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 28-10-2004 10:41]

/dev/null

• PureDJ
    Ghandi schreef op 28 oktober 2004 @ 01:01:
    [...]

Negeer het maar; laatste finetuning.

Ik weet dat het hinderlijk is; het is echter wel noodzakelijk om net de laatste puntjes op de i te krijgen; de onderbrekingen zijn echter te onbenullig om er een onderhoudswindow voor te plannen.
    Nu spreek ik even voor mezelf, fine tune zoveel als je wil, als het eindresultaat daardoor beter is dan ben ik er alleen maar gelukkig mee.
    Ik denk dat het vervelender is als de verbinding het toch net niet helemaal doet.

• Anoniem: 127290
    • Registratie: Oktober 2004
    • Niet online
    Rare problemen thuis na problemen met de Copperjet een nieuwe opgehaald bij Tweakdsl. Deze nieuwe deed niks.
    Gisteren weer een nieuwe copperjet gehaald en kreeg voor de zekerheid nog een Asus mee voor het geval dat.

Copperjet deed weer niks alles vervangen wat er te vervangen is.
    Asus aangesloten 2secs en gaan.

Vreemde situatie wel topsupport van Tweakdsl nu alleen nog een oplossing :) zodat mijn voice dsl weer werkt maar ben al blij dat ik weer kan internetten.

• PureDJ
    word er nog verder getuned?

Ik heb nog af en toe wat uitschieters in de ping
    Round Ping(max): 1122.8 ms , Packets Loss: 0 %
    Round Ping(max): 519.2 ms , Packets Loss: 0 %
    Round Ping(max): 939.1 ms , Packets Loss: 0 %

Dit is dan een seconde of 10 a 20 en dan zakt de ping weer naar een lage waarde
    Meer mensen die daar last van hebben, het komt vooral 's avonds voor.
    en rond een uur of 18:00 dan is het erop wachten..

Meer mensen die deze probs ondervinden?

• Korumera
    Donders! dit begint wel vervelend te worden

86kb/s op speedtest.nl pffff. toch maar eens bellen

Ok heb het probleem zelf al gevonden me modem moest gereset worden. die was echt gloed en gloed heet gewoon. Maar goed het werkt nu weer

[Voor 195% gewijzigd door Korumera op 28-10-2004 17:49]

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

net weer even contact gehad met de helpdesk.

naar alle waarschijnlijkheid zijn mijn kabels een beetje gaar, zeker met de volgende vergelijking :

mijn aansluiting

Configured DMT profile: A-D8063_U1024
    Trained downstream bitrate: 7072 kbps
    Trained upstream bitrate: 992 kbps
    Downstream SNR margin: 5 dB
    Upstream SNR margin: 5 dB
    Downstream attenuation: 29 dB
    Upstream attenuation: 12 dB
    Downstream transmit power: 12 dBm
    Upstream transmit power: 18 dBm

en zoals ie hoort te zijn :

Trained downstream bitrate: 8064 kbps
    Trained upstream bitrate: 1024 kbps
    Downstream SNR margin: 6.5 dB
    Upstream SNR margin: 8.5 dB
    Downstream attenuation: 19 dB
    Upstream attenuation: 30 dB
    Downstream transmit power: 19.8 dBm
    Upstream transmit power: 12.5 dBm

nu is mijn bekabeling zelfs een meter of 3 korter in totaal dus ik ga maar eens shoppen op kabeltjes , ik laat wel weten of dat het was .

• bjck
    Roytjuh schreef op 28 oktober 2004 @ 17:18:
    net weer even contact gehad met de helpdesk.

naar alle waarschijnlijkheid zijn mijn kabels een beetje gaar, zeker met de volgende vergelijking :

mijn aansluiting

Configured DMT profile: A-D8063_U1024
    Trained downstream bitrate: 7072 kbps
    Trained upstream bitrate: 992 kbps
    Downstream SNR margin: 5 dB
    Upstream SNR margin: 5 dB
    Downstream attenuation: 29 dB
    Upstream attenuation: 12 dB
    Downstream transmit power: 12 dBm
    Upstream transmit power: 18 dBm

en zoals ie hoort te zijn :

Trained downstream bitrate: 8064 kbps
    Trained upstream bitrate: 1024 kbps
    Downstream SNR margin: 6.5 dB
    Upstream SNR margin: 8.5 dB
    Downstream attenuation: 19 dB
    Upstream attenuation: 30 dB
    Downstream transmit power: 19.8 dBm
    Upstream transmit power: 12.5 dBm

nu is mijn bekabeling zelfs een meter of 3 korter in totaal dus ik ga maar eens shoppen op kabeltjes , ik laat wel weten of dat het was .
    Uhm, je hebt te maken gehad met een DSLAM migratie op je centrale.

De 8064 kbps komt alleen voor op de (oude) Cisco apparatuur van BBned.

De "A-D8063_U1024" als profiel geeft aan dat het een Alcatel ASAM is geworden.

De combinatie modem(chipset) & dslam(chipset) is de sleutel tot een maximale linesync, zeker voor de upstream.

Ongetwijfeld gebruik je een modem met globespan chipset die ook in de Cisco DSLAMs gebruikt wordt. De combinatie met de nieuwe Alcatel apparatuur werkt iets minder optimaal op die lijn blijkbaar. Je downstream had misschien 8032 kunnen zijn ipv 8064 wat op Cisco kan. Upload haal je niet 1024 met dat modem op alcatel dslams.

Ook is je latency va 15 a 20ms naar 7 a 10ms gezakt. Misschien dat er iets te winnen / verhelpen valt op de bekabeling ISRA --> modem.

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 28-10-2004 17:31]

Pagina: 1 2 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
    Laatste nieuws:
    7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
    Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.

Problemen met de verbinding:
    Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee