|
[Voor 255% gewijzigd door Xandrios op 28-11-2004 14:27]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
|
[Voor 255% gewijzigd door Xandrios op 28-11-2004 14:27]
Anoniem: 62035
[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 26-10-2004 18:52]
PSN: Korumera | XBX: Korumera
Signature?
@ Xandrios ik krijg dus niet om te ~3-4 minuten 2 timeouts...1169 packets transmitted, 1168 received, 0% packet loss, time 1169147ms
rtt min/avg/max/mdev = 16.044/20.809/253.469/12.903 ms
[Voor 46% gewijzigd door JoostBaksteen op 26-10-2004 19:22]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Zijn er toevallig andere gebruikers in huis die ook op de newsserver zitten? Want een paar uur lijkt me erg lang. Het kan soms komen door een connectie die blijft hangen ofzo, maar die timed gewoon out na een bepaald aantal minuten...ErikRo schreef op 26 oktober 2004 @ 19:05:
Even iets anders. Overigens hier werkt het surfen weer foutloos.
Ik krijg af en toe nu, net weer "400:news.tweakdsl.nl - your host connection limit reached. Als dat gebeurt kan ik een paar uur of langer niet meer dloaden. Ik gebruikte eerst 5 draadjes en nu maar 4, maar ik blijf die melding soms krijgen.
Wat betekent het ? en wat kan ik eraan doen?
ps ik heb de 8mbit verbinding.
Idd hier werk het sinds vandaag ook weer lekker. MSN en IRC melden zich niet meer af en sites gaan weer goedXandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 18:52:
Elke ~3-4 minuten komen er bij mij twee time-outs achter elkaar, een korte periode van ~1 seconde gaat het dus even fout. Maar zoiets was me vroeger ook al eens opgevallen geloof ik, dus het hoeft niets te betekenen. iig werkt het voor mijzelf weer prima
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
[Voor 20% gewijzigd door Korumera op 26-10-2004 21:53]
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Welke draytek heb jij? Ik kan die hele snmp functie niet meer terugvinden op me 2900...Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:03:
Bij het progje zelf hoef je alleen eventjes het IP aan te passen, de rest kun je laten. Op je draytek zou ik het geowon zo doen: http://www.xandrios.net/upload/draytek_snmp.JPG
192.168.0.2 is in mijn geval de client die de gegevens uitleest dmv snmp_grapher
[Voor 68% gewijzigd door Mesh op 26-10-2004 21:55]
Signature?
thanxz!!! ik zat dus ff helemaal verkeerd in het syslog gedeelte...Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:03:
Bij het progje zelf hoef je alleen eventjes het IP aan te passen, de rest kun je laten. Op je draytek zou ik het geowon zo doen: http://www.xandrios.net/upload/draytek_snmp.JPG
192.168.0.2 is in mijn geval de client die de gegevens uitleest dmv snmp_grapher
Op de draytek 2600 staat het onder "Management Setup", heeft de 2900 dat niet dan?Osdorp-Dude schreef op 26 oktober 2004 @ 21:55:
[...]
Welke draytek heb jij? Ik kan die hele snmp functie niet meer terugvinden op me 2900...
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Ligt aan mij, ben gewoon scheel...Zondagskindje schreef op 26 oktober 2004 @ 21:57:
[...]
Op de draytek 2600 staat het onder "Management Setup", heeft de 2900 dat niet dan?
Signature?
Anoniem: 2998
Je hebt wel de openingspost gelezen?burp2001 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:51:
ik wil ook overstappen naar TweakDsl maar hoe lang duurt het tegenwoordig voordat ik weer internet heb?
ik zit nu bij Cistron/bbnet..
Daar staat alleen de mogelijkheid van BBned niet bij om intern te migreren van ISP --> ISP. Dan hoeft de lijn niet los en kan eigenlijk in 30sec overgezet worden van ISP.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 5646
[Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 5646 op 27-10-2004 01:15]
Done, dank voor je oplettendheidZondagskindje schreef op 26 oktober 2004 @ 21:52:
Ehm Xandrios, 'moet' je je openingspost niet aanpassen naar deeltje 9 ipv 8?![]()
Of lees ik het verkeerd?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Er knalden een hoop mensen uit, was er geen bbned onderhoud gepland deze nacht, bij bbnet zelf voor alle isps ?Anoniem: 5646 schreef op 27 oktober 2004 @ 01:06:
is er iets veranderd in het uitdelen van ip's?
ik krijg nml op mn eigen systeem geen extern ip adres meer.
mn server daarintegen draait normaal door.
is het nu echt hard gelimiteerd tot 1 ip per aansluiting?
vond het eigenlijk wel makkelijk dat ik ook een extern ip op mn eigen systeem kon krijgen.
edit:
zie nu dat mn server ook geen ip krijgt...
mn automatische 'schakel maar over naar het wireless van de buren als mn internet uitvalt" was geactiveerd
het ligt dus plat neem ik aan ;-)
"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"
Anoniem: 96852
Een hele zooooi
Met alle liefde wil ik die storingsmeldingen op de site zetten; ik wist alleen nog niet preventief dat dit probleem er aan zou komen - waarbij het overigens frapant is dat zakelijke lijnen maar 20 minuten onderbreking hebben gehad.BlackB1rd schreef op 27 oktober 2004 @ 09:14:
Van de Demon status pagina:
Status information
27 okt 04:04. Het probleem bij bbned is opgelost. -- The bbned problem has been resolved.
27 okt 03:38. Het probleem bij bbned is al deels opgelost, voor een deel van de klanten is er nog geen connectiviteit, hier wordt nog aan gewerkt. -- The bbned problem has been partially resolved, part of the customers do not have connectivity yet. This is being worked on.
27 okt 02:15. Er is een grootschalig probleem met de connectiviteit via bbned, dit probleem wordt onderzocht. -- There is a large scale connectivity problem with bbned, the problem is being investigated.
Toch zou het netjes zijn als niet alleen de meldingen intern bij Tweakdsl vermeld worden op de storingen pagina.
Anoniem: 102577
Voor de DSL lijnen of voor de nieuwsserver veranderen de ip's?Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 09:41:
[...]
Met alle liefde wil ik die storingsmeldingen op de site zetten;
* a.s. donderdag ochtend, verhuizing newsplatform + wijziging ip's
/dev/null
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| --> acs Active Call Switching support autoprov bridge Configure layer 2 bridge console Console access dhcpclient DHCP client configuration commands dhcpserver DHCP server configuration commands diagnosticTest dnsclient DNS client configuration commands dnsrelay DNS relay configuration ethernet Commands to configure ethernet transports firewall Firewall configuration commands help Top level CLI help iadcontrol IadControl igmp imdebug Directly access the information model ip Configure IP router ipoa IP over ATM configuration nat NAT configuration commands port Physical port configuration commands pppoa PPP over ATM configuration pppoe rfc1483 Commands to configure RFC1483 transports security Security configuration commands not specific to NAT or firewall snmp source Read a file of commands system System administration commands transports Transport configuration commands user User commands webserver Webserver configuration commands zipb Configure Dynamic ZIPB mode --> |
[Voor 5% gewijzigd door om3ega op 27-10-2004 11:01]
Ervaring is het archief van onze stommiteiten.
Wat houd dat groote onderhoud bij BBned eigenlijk in... of weet je dat niet.Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 09:41:
[...]
Met alle liefde wil ik die storingsmeldingen op de site zetten; ik wist alleen nog niet preventief dat dit probleem er aan zou komen - waarbij het overigens frapant is dat zakelijke lijnen maar 20 minuten onderbreking hebben gehad.
Er komen er nog wel twee aan:
* 31/10/2004, groot onderhoud bbned
* a.s. donderdag ochtend, verhuizing newsplatform + wijziging ip's
Deze zullen vandaag wel op de site verschijnen.
Ik neem aan enkel voor de nieuwsserver, indien anders: chaosI_Stealth_I schreef op 27 oktober 2004 @ 10:55:
[...]
Voor de DSL lijnen of voor de nieuwsserver veranderen de ip's?
Een hele zooooi
Signature?
Ik heb daarover met AlliedData gemailed. Onderstaand het antwoord wat ik van ze kreeg:om3ega schreef op 27 oktober 2004 @ 10:58:
Werkt SNMP eigenlijk ook voor de Copperjet 816-2P ?
Ik zie het niet in de webinterface , maar wel via telnet.
Ik kan er alleen niets mee.. Of moet ik daar nieuwere firmware oid voor hebben?
[Voor 40% gewijzigd door rally op 27-10-2004 11:54. Reden: Quote van Allied Data toegevoegd]
http://www.deyterra.com
Je kan niet bij BBnet zitten, het is namelijk;burp2001 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:51:
ik wil ook overstappen naar TweakDsl maar hoe lang duurt het tegenwoordig voordat ik weer internet heb?
ik zit nu bij Cistron/bbnet..
Doe eens een ip release en probeer dan eens als je machine 2x te rebooten. Of je modem te resetten. Werkt dat niet, vraag dan aan cambrium dat je je lease eruit knikkeren en de arp even laten flushen.Anoniem: 5646 schreef op 27 oktober 2004 @ 01:06:
is er iets veranderd in het uitdelen van ip's?
ik krijg nml op mn eigen systeem geen extern ip adres meer.
mn server daarintegen draait normaal door.
is het nu echt hard gelimiteerd tot 1 ip per aansluiting?
vond het eigenlijk wel makkelijk dat ik ook een extern ip op mn eigen systeem kon krijgen.
edit:
zie nu dat mn server ook geen ip krijgt...
mn automatische 'schakel maar over naar het wireless van de buren als mn internet uitvalt" was geactiveerd
het ligt dus plat neem ik aan ;-)
/dev/null
Anoniem: 64250
Je zal zelf wel ingesteld hebben, misschien wel in je router of hostfile/local dns. Laat iemand buiten je verbinding eens je IP resolven en je bent erachter.Anoniem: 64250 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:00:
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een reverse namelookup op mijn tweakdsl ip plotsklaps resolved naar mijn .nl domeinnaam die ik idd ook daadwerkelijk host op mijn tweakdsl verbinding? Ik weet heel zeker dat ik nergens een reverse heb ingesteld, een PTR record aangemaakt in een DNS waardanook, en toch resolved het geheel plotsklaps. Gezien dit niet m'n bedoeling is, iemand enig idee hoe en waar deze reverse er weer uit te knikkeren?
[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 27-10-2004 13:09]
/dev/null
Lijkt wel of heel internet 'on the move' is van TC2 naar RedBus.666AnGeL schreef op 27 oktober 2004 @ 13:18:
29/10/2004: Verhuizing newsplatform
Vrijdagmorgen zal het newsplatform onbereikbaar zijn wegens de verhuizing hiervan, van Telecity 2 naar Redbus. Hierdoor is het tussen 9:00 en 11:30 niet mogelijk om van de newsservers gebruik te maken.
/dev/null
dat dacht ik ook al ja..I_Stealth_I schreef op 27 oktober 2004 @ 13:51:
[...]
Lijkt wel of heel internet 'on the move' is van TC2 naar RedBus.
Hmm, dus het zou dus wel kunnenrally schreef op 27 oktober 2004 @ 11:50:
[...]
Ik heb daarover met AlliedData gemailed. Onderstaand het antwoord wat ik van ze kreeg:
--------------------------------
Geachte heer,
SNMP staat standaard uit in de CopperJet. SNMP kun je niet via de web interface of telnet aan zetten.
Dit kan wel door bijgevoegd profiel te uploaden naar de CopperJet. De huidige configuratie gaat wel verloren.
Met vriendelijk groet,
Allied Data Technologies
--------------------------------
Bijgevoegd was een nieuw profiel(ik heb overigens een 815). Helaas werkte deze niet zoals ik had gehoopt. Ik wil hem je best mailen, maar ik denk dat het niet werkt op een 816.
Wellicht is het handig als je zelf even met Allied Data mailt.
Connect je naar news.tweakdsl.nl en wat is je IP?PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 11:40:
Ik dacht laat ik na bijna 2 jaar eens op de news server gaan kijken, ik ben dus helemaal niet bekend met news servers.
Maar nu krijg ik Access denied to your node...
Misschien is deze vraag al tig keer gesteld (kon 'm niet echt vinden met de search tool) maar moet ik in mijn firewall ook aangeven dat er connecties van buiten af komen?
Signature?
Vreemd, die resolved inderdaad naar fxxxx.nl. Dat kan alleen gebeuren als het aan de kant van tweakdsl ook aangepast is. Stuur ze even een mailtje hoe dit zo is gebeurdAnoniem: 64250 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:00:
Heeft iemand enig idee hoe het kan dat een reverse namelookup op mijn tweakdsl ip plotsklaps resolved naar mijn .nl domeinnaam die ik idd ook daadwerkelijk host op mijn tweakdsl verbinding? Ik weet heel zeker dat ik nergens een reverse heb ingesteld, een PTR record aangemaakt in een DNS waardanook, en toch resolved het geheel plotsklaps. Gezien dit niet m'n bedoeling is, iemand enig idee hoe en waar deze reverse er weer uit te knikkeren?
Anoniem: 64250
Dat dacht ik dus ook... Goed, zal ik eens even mailen!Xandrios schreef op 27 oktober 2004 @ 17:08:
[...]
Vreemd, die resolved inderdaad naar fxxxx.nl. Dat kan alleen gebeuren als het aan de kant van tweakdsl ook aangepast is. Stuur ze even een mailtje hoe dit zo is gebeurd
Ja naar news.tweakdsl.nl
Waar het me even om gaat is of je ip adres begint met 82.197.x.y of 217.19.x.y of 84.245.x.yPureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 17:22:
[...]
Ja naar news.tweakdsl.nl
Uuh mijn ip, vind je het heel erg dat ik dat liever niet post op een openbaar forum?
Het is wel van een tweak connectie, kan je het ip ook wel ff doormailen of iets dergelijks (als ik weet waar naar toe)
uuh begint met 217.19Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 17:51:
[...]
Waar het me even om gaat is of je ip adres begint met 82.197.x.y of 217.19.x.y of 84.245.x.y
Als jij in die laatste /18 zit en het werkt niet, weet ik waar ik moet zoeken.
Hee ik krijg dat PRTG niet echt werkend, hij pakt geen enkel ip adres, heb alles geprobeerd. local router, wan maar niks, welk ip moet ik daar invullen ?Xandrios schreef op 26 oktober 2004 @ 21:20:
Inderdaad, ik vind het echt perfect. Met DU-meter en consorten wordt alleen die ene client gemeten; hiermee wordt gewoon al het dataverkeer van de gateway opgenomen. Zelfs als bijvoorbeeld een broertje via Xbox live zit te gamen, dat komt allemaal netjes in de grafieken
Helaas slaat ie geen logs van dataverbruik op, maar daarvoor is PRTG dan wel weer geschikt. Die maakt grovere grafieken, en slaat netjes op hoeveel bytes je per uur/dag/week/maand enzo verbruikt. Erg handig
[Voor 11% gewijzigd door Xandrios op 27-10-2004 18:40]
jah, gister ook last van, niet extreem maar wel hik-ups ingamePureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 18:19:
Is er al wat nieuws over de switches, het is al een stuk beter, alleen zijn er 's avonds nog wel wat ping uitschieters.
Meer mensen die gamen die daar last van hebben, met surfen en downloaden zul je het niet merken omdat de verbinding niet echt wegvalt
Signature?
[Voor 50% gewijzigd door Xandrios op 27-10-2004 19:08]
NT1 kan een probleem vormen op je linesync inderdaad. Als die niet onderbreekt steeds lijkt het mij een lastig verhaal.Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 18:38:
[...]
jah, gister ook last van, niet extreem maar wel hik-ups ingame
vandaag nog even gebeld met tweak en hun vermoeden dat het bij mij aan het NT1 kastje ligt, van het weekend ff me foon ertussenuit slopen en dan eens proberen dus
ik heb natuurlijk een s3, als dat het probleem is kan ik dus weer lekker geld uitgeven aan een nieuw nt1 kassiebjck schreef op 27 oktober 2004 @ 19:08:
[...]
NT1 kan een probleem vormen op je linesync inderdaad. Als die niet onderbreekt steeds lijkt het mij een lastig verhaal.
S4 en hogere type (S5 & S6) geven bijna nooit problemen. Oudere type kunnen wel eens voor problemen zorgen.
Modem direct (zonder splitter) zonder verleningen en zonder (loze)aftakkingen direct aan je ISRA hangen is de beste situatie.
Heb je niet toevallig je username en password in je nieuwscliënt ingevuld? Want dat is niet nodig en werkt ook niet zover ik weet.PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 11:40:
Ik dacht laat ik na bijna 2 jaar eens op de news server gaan kijken, ik ben dus helemaal niet bekend met news servers.
Maar nu krijg ik Access denied to your node...
Misschien is deze vraag al tig keer gesteld (kon 'm niet echt vinden met de search tool) maar moet ik in mijn firewall ook aangeven dat er connecties van buiten af komen?
Ik *denk* dat ik nog een V4 heb liggen, die kwam ik bij een opruimactie laatst tegen. Mocht een nieuwe erg duur zijn, laat het even weten. Dan kijk ik even of ik 'm nog kan terugvinden, dan kun je hem voor de prijs van de verzendkosten overnemenRoytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 19:25:
[...]
ik heb natuurlijk een s3, als dat het probleem is kan ik dus weer lekker geld uitgeven aan een nieuw nt1 kassie
ok ik heb dus een speedtouch 510 en daar zit geen SNMP opXandrios schreef op 27 oktober 2004 @ 18:36:
Het ding dat je wilt monitoren moet uiteraard wel SNMP support hebben, en dat moet aanstaan. Ervan uitgaande dat dat het geval is, dan moet je het IP en de community string hebben. Bij een NAT router is dit altijd het Interne IP, tenminste, normaal gesproken wel. 192.168.0.1 in mijn geval.
De community string is standaard "public", tenzei je dat aangepast hebt.
Daarmee moet het lukken...gaat dat niet, dan zou ik even goed controleren of je netwerkdevice wel goed SNMP enabled is
Overigens wel leuk om mee te spelen: Als je windowsXP of hoger draait, kun je (Control panel > add software) ook een snmp deamon onder windows laten draaien. Dan kan PRTG grafieken maken van het dataverkeer op die speciefieke machine, of van het cpu / mem gebruik etc
[edit-> http://www.xandrios.net/upload/prtg_grappig.JPG Zo ziet ie er bij mij uiteindelijk uit. En webbased: http://stats.xandrios.net
Tja ik weet niet of je dat zo serieus moet nemen, dat is het eerste wat ze zeggen op de 1e support lijn, het kan waar zijn hoor, maar toen deze storing begon wisten ze me ook te vertellen dat het aan mijn bekabeling lag, dat is eigenlijk het eerste wat ze zeggen (misschien ook logisch, 9 van de 10 keer is het dat ook, maar ik denk dat in dit geval toch het netwerk is)Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 18:38:
[...]
jah, gister ook last van, niet extreem maar wel hik-ups ingame
vandaag nog even gebeld met tweak en hun vermoeden dat het bij mij aan het NT1 kastje ligt, van het weekend ff me foon ertussenuit slopen en dan eens proberen dus
Top! dat was het probleem dus.Azqi schreef op 27 oktober 2004 @ 20:05:
[...]
Heb je niet toevallig je username en password in je nieuwscliënt ingevuld? Want dat is niet nodig en werkt ook niet zover ik weet.
Anoniem: 81529
Tot een paar jaar geleden kon je dat instellen in het customer menu, onder 'ip nummers'. Nu staat daar het volgende (bij mij tenminste):Anoniem: 64250 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:00:
Als het een nieuwe aansluiting betreft en je hebt een S1/S2/S3 NT1 kastje is dat het correcte antwoord.PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 20:58:
[...]
Tja ik weet niet of je dat zo serieus moet nemen, dat is het eerste wat ze zeggen op de 1e support lijn, het kan waar zijn hoor, maar toen deze storing begon wisten ze me ook te vertellen dat het aan mijn bekabeling lag, dat is eigenlijk het eerste wat ze zeggen (misschien ook logisch, 9 van de 10 keer is het dat ook, maar ik denk dat in dit geval toch het netwerk is)
Nee. Even met je oude NT1 langs bij de primafoon. Je krijgt gratis een nieuwe mee, zeker als je zegt dat je problemen hebt met ADSL.
I don't like facts. They have a liberal bias.
en als die aansluiting 1.5 jaar probleemloos werkte en na de migratie pas slechter werd ?Ghandi schreef op 27 oktober 2004 @ 21:25:
[...]
Als het een nieuwe aansluiting betreft en je hebt een S1/S2/S3 NT1 kastje is dat het correcte antwoord.
Met een 512 lijntje werkt het meestal nog wel (S3), maar vooral als je ver weg woont en/of je een wide open verbinding hebt, geeft ook de S3 nog problemen.
[Voor 11% gewijzigd door SNEAK-NL op 27-10-2004 22:22]
Dat verschijnsel heb ik ook wel eens; subnet op 255.255.255.0 zetten en dan saven en rebooten en dan gaat het wel goed.Roytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 22:19:
[...]
en als die aansluiting 1.5 jaar probleemloos werkte en na de migratie pas slechter werd ?
dat is namelijk bij mij het geval.
vandaag (lees net) weer veel hick-ups met een potje bf42 en surfen naar het buitenland gaat ook traag .
was voor de migratie niet namelijk.
mijn router (speedtouch 510i) geeft bij properties ook gewoon geen ip, en de helpdesk kon m niet pingen terwijl ik wel gewoon online was.
enig idee ?
edit: als het wel het nt1 kassie is bel ik eerst de kpn wel of ik em kosteloos kan ruilen ivm adsl problemen, lukt dat niet dan stuur ik je zeker een pm xandrios
/dev/null
staat bij de eigenschappen van de interface in advance modus als ik me niet vergisRoytjuh schreef op 27 oktober 2004 @ 22:34:
subnet in die router ?
daar moet ik overheen kijken dan want ik ziet em nie
/dev/null
Volgens mij welMich schreef op 27 oktober 2004 @ 20:42:
[...]
ok ik heb dus een speedtouch 510 en daar zit geen SNMP op
Azqi Support B.V.PureDJ schreef op 27 oktober 2004 @ 20:59:
[...]
Top! dat was het probleem dus.
username en password weg en gas erop...thanks
Negeer het maar; laatste finetuning.Hans van Eijsden schreef op 28 oktober 2004 @ 00:55:
Paar hickups.. internet valt steeds minuut weg sinds 10 minuten.. meer mensen last?
De boel zou nu helemaal strak moeten zijn.Hans van Eijsden schreef op 28 oktober 2004 @ 01:03:
haha geeft niet, maar bespaart me hier connectors aandrukken enzo
Gaat goed zo, toppie!
1
2
3
4
| Ping statistics for 213.239.154.35: Packets: Sent = 47, Received = 47, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 7ms, Maximum = 31ms, Average = 9ms |
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Ping is lekker laag hier, en surfen gaat heerlijk snel, ook naar buitenlandse sites. Downloadsnelheid is ook max.
Hehe ben je nog aan het sleutelen
[Voor 14% gewijzigd door _MaLa_ op 28-10-2004 01:35]
Daar ga ik morgen eens op m'n gemak voor zitten om dat op papier te zetten. Om af te sluiten, voor ik mijn mobiele telefoon pak en m'n nest in duik, wil ik toch even benadrukken dat ik erg veel support gehad heb van een van onze oudste (2e) peering partner, Dhr. Bais van Interned Services, waarvoor ontzettend bedankt.Hans van Eijsden schreef op 28 oktober 2004 @ 01:32:
[...]
Ping is lekker laag hier, en surfen gaat heerlijk snel, ook naar buitenlandse sites. Downloadsnelheid is ook max.
Ik ben benieuwd wat jullie de afgelopen dagen allemaal hebben geknutseld, volgens mij zouden jullie dat een beetje uitwerken en publiceren als ik het me goed herinner.. ben eigenlijk wel benieuwd hiernaar, dan snap ik ook een beetje waar al het werk voor nodig geweest is en waar problemen vandaan zijn gekomen.. ik ga iig eens vroeg slapen.. truste
bbned onderhoud is altijd de nacht van dinsdag op woensdag van 0.00 tot 6.00 en de nacht van vrijdag op zaterdag, zelfde tijd._MaLa_ schreef op 28 oktober 2004 @ 01:33:
[...]
Hehe ben je nog aan het sleutelenhele spulletje ging straks effe down, dacht dat het bbned onderhoud was die hebben vaak same tijdstippen
Verder tevreden over alles hier alles loopt weer als een zonnetje hopelijk blijft het zo
Het loopt nu wel weer iig, en snelGhandi schreef op 28 oktober 2004 @ 01:43:
[...]
Daar ga ik morgen eens op m'n gemak voor zitten om dat op papier te zetten. Om af te sluiten, voor ik mijn mobiele telefoon pak en m'n nest in duik, wil ik toch even benadrukken dat ik erg veel support gehad heb van een van onze oudste (2e) peering partner, Dhr. Bais van Interned Services, waarvoor ontzettend bedankt.
[Voor 7% gewijzigd door I_stealth_I op 28-10-2004 10:41]
/dev/null
Nu spreek ik even voor mezelf, fine tune zoveel als je wil, als het eindresultaat daardoor beter is dan ben ik er alleen maar gelukkig mee.Ghandi schreef op 28 oktober 2004 @ 01:01:
[...]
Negeer het maar; laatste finetuning.
Ik weet dat het hinderlijk is; het is echter wel noodzakelijk om net de laatste puntjes op de i te krijgen; de onderbrekingen zijn echter te onbenullig om er een onderhoudswindow voor te plannen.
[Voor 195% gewijzigd door Korumera op 28-10-2004 17:49]
Uhm, je hebt te maken gehad met een DSLAM migratie op je centrale.Roytjuh schreef op 28 oktober 2004 @ 17:18:
net weer even contact gehad met de helpdesk.
naar alle waarschijnlijkheid zijn mijn kabels een beetje gaar, zeker met de volgende vergelijking :
mijn aansluiting
Configured DMT profile: A-D8063_U1024
Trained downstream bitrate: 7072 kbps
Trained upstream bitrate: 992 kbps
Downstream SNR margin: 5 dB
Upstream SNR margin: 5 dB
Downstream attenuation: 29 dB
Upstream attenuation: 12 dB
Downstream transmit power: 12 dBm
Upstream transmit power: 18 dBm
en zoals ie hoort te zijn :
Trained downstream bitrate: 8064 kbps
Trained upstream bitrate: 1024 kbps
Downstream SNR margin: 6.5 dB
Upstream SNR margin: 8.5 dB
Downstream attenuation: 19 dB
Upstream attenuation: 30 dB
Downstream transmit power: 19.8 dBm
Upstream transmit power: 12.5 dBm
nu is mijn bekabeling zelfs een meter of 3 korter in totaal dus ik ga maar eens shoppen op kabeltjes , ik laat wel weten of dat het was .
[Voor 4% gewijzigd door bjck op 28-10-2004 17:31]
Dit topic is gesloten.
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details