Ik post niet vaak op tweakers, en al helemaal niet in het TweakDSL topic, maar nu zit ik toch met een dusdanig probleem, dat ik hulp nodig heb.
Een korte inleiding: Ik heb al ruim een jaar TweakDSL en ben een tevreden gebruiker. In december besloten om ook VoDSL bij tweak te nemen. Op 12 januari kreeg ik de spullen binnen. Tof en snel..echter vanaf dat moment ben ik mijn anders zo stabiele verbinding kwijt. Ik heb sinds die dag niet langer dan 15 minuten kunnen internetten, en dan moet het modem weer gereset worden.
KPN werkte niet mee, dus mijn VoDSL is vandaag pas geporteerd. Dit werkte vanmiddag, echter nog steeds niet stabiel. Ik heb al meerdere malen contact met tweak gehad over dit probleem, echter sommige dingen snap ik niet: maandag wordt er gezegd dat er een lijnmeting gedaan moet worden, nav alle bevindingen, donderdag bel ik eens op (dinsdag en woensdag helemaal geen internet gehad, probleempje bij BBNed) hoe dat zit, en er is niets bekend van een lijnmeting (en bedankt, heb ik daar twee dagen geduld voor), ze gaan er spoed achter zetten, ik heb aangegeven dat ik dit weekend toch echt internet wil, dus vanmiddag zelf maar weer eens gebeld, willen ze een nieuw modem sturen (had je dat dan niet beter maandag kunnen bedenken??), echter als ze dat versturen heb ik hem pas op z'n vroegst maandag, is voor mij geen optie, dus ik mocht hem gelukkig ophalen bij hun op kantoor, vandaag gedaan, en geplaatst, modem configereerd moeilijk, omdat het lang duurt voordat de interfaces opkomen.
Eindelijk geconfigureerd, krijg ik een ip op mijn WAN interface (gelukkig), welke ik dus opvoer in mijn DNS zone (zodat mijn domein weer bereikbaar is), ik configureer vervolgens NAT, herstart, en vanaf dat moment komt het modem niet meer op. Hij blijft hangen tussen HandShake en Training, maar verbindt niet. KUT, mijn oude modem er maar weer aan zodat ik iets kan, maar nu heb ik dus eigenlijk geen internet, en al helemaal geen telefoon.
Is er iemand die een methode heeft om het modem te testen op defecten???? Ik wil nu heel graag weten waar ik aan toe ben (defect modem, of een dieper liggend probleem?) Ik begin na 10 dagen ellende, kloten, en niet werken, behoorlijk gefrustreerd te worden (ja ik kan mijn oude modem gebruiken, maar ik blijf mijn DNS aanpassen, en ik heb dan helemaal geen telefoon meer), en natuurlijk is het weer precies met het weekend, en volgende week heb ik pas op woensdag weer eens tijd om thuis te zijn en dingen uit te proberen (of dit weekend).
I play my enemies like a game of chess...