TweakDSL *new and/or improved* deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.835 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Floris schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:13:
Bij mij is net de nieuwsserver uitgevallen, heeft iemand anders dat probleem ook?
Yep, hij is zo dood als een hondje. news.cambrium.nl geeft nog wel tekens van leven.

edit: ik druk op enter, en hij deed het weer. _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Nijl op 02-01-2005 16:28 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
Razer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:39:
[...]

Hier nog maar 28 kb/s echt om te huilen dit :(
idd het is om te huilen, maar dat is de laatste weken zo en zo al, veel problemen en lage snelheid..
Ik hoop dat ze er in het nieuwe jaar wat aan gaan doen, anders verdienen ze maar 1 maandje wat aan mij.
Dan wordt het snel opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Tito schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:34:
[...]

idd het is om te huilen, maar dat is de laatste weken zo en zo al, veel problemen en lage snelheid..
Ik hoop dat ze er in het nieuwe jaar wat aan gaan doen, anders verdienen ze maar 1 maandje wat aan mij.
Dan wordt het snel opzeggen.
een tijdelijke dip :) bij de jongens van eweka is dit normaal en daar wijzen ze je steeds terug naar huis, en zeggen ze keihard dat ze niks beloven qua snelheid terwijl er op de site staat dat je de max download snelheid hebt die je abbo heeft.

Nee, tweakdsl doet het goed. de dipjes die er zijn, ach, als het weer werkt heb je zo je schade ingelopen. En snel abbo opzeggen? heeft geen enkel nut d8 ik

[ Voor 4% gewijzigd door Nijl op 02-01-2005 16:46 ]

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ping hier is ook weer om te janken, ik heb juist TweakDSL genomen om zn goeie pingtijden.
Tenminste, dat was zo in het begin.
Dit is nu al de 4 keer ofzo dat voor een langere tijd de pings gewoon te hoog zijn.
Ik begin er ook hard overna te denken om TweakDSL een grote schop te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op zondag 02 januari 2005 @ 16:45:
[...]

een tijdelijke dip :) bij de jongens van eweka is dit normaal en daar wijzen ze je steeds terug naar huis, en zeggen ze keihard dat ze niks beloven qua snelheid terwijl er op de site staat dat je de max download snelheid hebt die je abbo heeft.

Nee, tweakdsl doet het goed. de dipjes die er zijn, ach, als het weer werkt heb je zo je schade ingelopen. En snel abbo opzeggen? heeft geen enkel nut d8 ik
Heb je dit forum wel eens in de gaten gehouden :Z ?? Geloof dat er al heel lang newsserverproblemen zijn die steeds maar weer tijdelijk worden opgelost. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 17:50:
[...]

Heb je dit forum wel eens in de gaten gehouden :Z ?? Geloof dat er al heel lang newsserverproblemen zijn die steeds maar weer tijdelijk worden opgelost. :'(
Bedoel het niet lullig hoor, maar het is wel al heel lang K..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag dit staan in de openingspost:

Wat moet ik me voorstellen bij VoDSL?

VoDSL staat voor "Voice Over DSL". Oftewel, spreken (Telefoneren) over de ADSL verbinding.
TweakDSL levert de VoDSL dienst het eerste jaar gratis aan alle nieuwe klanten. Bestaande klanten kunnen een jaar gratis gebruik maken van de dienst, door hun abonnement met een jaar te verlengen.

Betekent dit dat je na een jaar een VoDSL abbonement moet nemen, dat het dus weer zoals het huidige KPN/ADSL situatie wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Lol, de DNS servers zijn van slag denk ik, steeds witte pagina's. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Same here, heb veel problemen met surfen. Telkens willen paginas niet laden. Wacht ik enkele minuten doet ie het weer wel.

En zowiezo hele hoge ping in online games. Oliebollen en champagne ff opzij zetten jongens en ga es kijken wat er aan scheelt ;) (no flame intended).

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
uhow.. heb ik net me aanvraag ingediend bij Tweakdsl.. krijg ik dit :P

Hoop dat het snel wordt opgelost.. ik ben (hoop ik) iig eind januari ook een tweakdsl-abonnee, en hoop dat het me verwachtingen een beetje kan waarmaken ;)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Osdorp-Dude schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:47:
Same here, heb veel problemen met surfen. Telkens willen paginas niet laden. Wacht ik enkele minuten doet ie het weer wel.

En zowiezo hele hoge ping in online games. Oliebollen en champagne ff opzij zetten jongens en ga es kijken wat er aan scheelt ;) (no flame intended).
tis wel heel erg.. niks bereikbaar bijna.. zelfs stroop loopt sneller :)

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen problemen hier, alleen de newsserver komt niet hoger dan 610 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:38:
Geen problemen hier, alleen de newsserver komt niet hoger dan 610 kb/s
we sturen het je kant op hoor :P

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nijl schreef op zondag 02 januari 2005 @ 23:40:
[...]

we sturen het je kant op hoor :P
Ik zal dan zo voor de zekerheid maar mijn modem uitzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobodie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 13:35
Wil nu toch eens wat zeggen,

Zit nu al bijna een jaar bij tweakdsl. De problemen die ik heb gehad waren allemaal van korte duur en goed opgelost. Kan niks anders zeggen dan dat ik dik tevreden ben over tweakdsl. Oja over die ping problemen, daar heb ik bijna nooit last van ook al speel ik online. Zowat als de newsserver er een keer uit ligt er zijn ook nog andere dingen in het leven. (is wel jammer als hij er uit ligt dat waar)

Ik zou zeggen, een pluim voor tweakdsl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien word het nu tijd voor het grote tweakdsl news server topic ?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

ik ben sinds juli 2004 dsl gebruiker bij Tweak, en ik heb aan loop problemen gehad met de aansluiting en facturatie foutjes, maar das allemaal netjes door ze opgelost. De momenten dat news ff down was, waren geen redenen tot paniek hier. Het sociale leven kreeg op dat moment weer iets meer aandacht :) Ik ben oud Xs4all gebruiker, en heb daarna een tijdje bij chello gezeten, maar ik mag zekers stellen dat ze op een hoog niveau zitten bij Tweak. Ik zie 2005 dan ook met veel vertrouwen tegemoet.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 08:10
Osdorp-Dude schreef op zondag 02 januari 2005 @ 22:47:

Zou je de route ook kunnen doorgeven. Af en toe check ik dit forum uit en we monitoren al enige tijd alle relevante zaken in het netwerk en ik kan niets terugvinden wat hier op zou kunnen duiden. Zowel geen pingproblemen als dns problemen.

O ja, ik heb niet zoveel oliebollen gegeten en champagne vind ik niet zo lekker. Ook de dronkenschap van champagne is naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ghandi schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:14:
[...]
Ook de dronkenschap van champagne is naar.
Jij moet met mijn vriendin gaan praten :D ... misschien luistert ze naar jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Ghandi schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:14:
[...]

Zou je de route ook kunnen doorgeven. Af en toe check ik dit forum uit en we monitoren al enige tijd alle relevante zaken in het netwerk en ik kan niets terugvinden wat hier op zou kunnen duiden. Zowel geen pingproblemen als dns problemen.

O ja, ik heb niet zoveel oliebollen gegeten en champagne vind ik niet zo lekker. Ook de dronkenschap van champagne is naar.
Probleem doet zich vaker voor bij IE dan Firefox, zit nu achter pc van m'n moeder ivm met verbouwing van m'n kamer. Maar zodra ik er weer bijkan zal ik eens gaan testen.

Maar de ping is wel flink te merken, zodra me broertje weer begint te schelden is het weer zover. Paar weken terug lag het nog wel eens aan mij als ik aan het downloaden was, maar nu m'n pc in de kast staat stof op te vangen en ik alleen me mail op dit ding check, ligt het dus blijkbaar aan de lijn hier.

Kan het zijn omdat we op een dijk wonen? De grond (oude veendijk in oud Osdorp / Amsterdam) is hier gigantisch aan het verzakken ivm met zwaar werkverkeer dat ie 'eigenlijk' niet mag rijden, maar gedoogd wordt (rara wie er een dikke vinger in de pap heeft). Heb wel eens dat je licht ziet stoteren als er weer eens een vrachtwagen langs denderd, misschien lijdt de lijn hier ook onder?

Of kan het zijn dat er gewoon meer mensen op de wijkrouter zitten sinds we lid zijn geworden? Krijg echt het gevoel dat er iemand soms ze verbinding helemaal opengooit en dan staan wij hier weer lekker te laggen.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Ik zit momenteel bij Demon maar overweeg de overstap naar TweakDSL.
Nu lees ik hier heel veel klachten over hoge pings en andere netwerkproblemen, zaken die ik in de Demon topic niet tegenkom. Zelf heb ik ook geen problemen met mijn Demon abo. Behalve dan dat ik op 935 meter van de centrale (werkelijke lengte, gemeten door KPN monteur tijdens spectraalmeting) geen 8 Mbit haal, maar slechts 4400 Kbit. BBned is hiervoor al drie keer langs geweest, tot driemaal is er 's nachts in de centrale e.e.a. vervangen maar ze komen er niet uit.
Ik heb nu een tweede (analoge) telefoonlijn aangevraagd en ga daar waarschijnlijk TweakDSL op aanvragen, zodat ik zeker weet dat er een ander aderpaar gebruikt wordt.

Maar ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die net als ik de centrale Zoetermeer-Rokkeveen hebben en of zij de genoemde problemen ondervinden.
Dat is het enige dat mij nog tegenhoud om een abo bij TweakDSL te nemen.
Moet ik alle genoemde problemen met een korreltje zout nemen of zijn er daadwerkelijk vaker problemen bij TweakDSL t.o.v. Demon?

Newsserver boeit me niet, ik heb een abonnement bij usenetserver.com, dus problemen daarmee vind ik niet erg.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eerst de beste wensen.
ik heb een probleem met het incompleet zijn van headers.
ze staan als compleet maar zijn dat niet.
o.a in alt.bin.boneless en alt.bin.nl geven ze wel vol aan maar missen toch veel blokken.
hebben meer gebruikers ook dit probleem?
en om een payserver te nemen zie ik niet als een oplossing.
ik zie dat er een probleem is geweest en dat de achterstand van headers nu wordt ingelopen en hoop dat ik tevroeg ben met mijn melding.

ik hoop dat iemand hier wat aan heeft.
groetjes peet
ps ik heb infotweak al gemaild _/-\o_ 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Verdomd alles komt weer eens verminkt binnen, waaronder 1 hdtv aflevering uit een 10 delige serie waar ik al 2 weken op wachte, die zal ik nu nooit meer compleet krijgen.
Leeftijd 0.4 dag oud, groep a.b.hdtv en ik vond de headers met SuperSearch uit Newsleecher.

Waarom, waarom, waarom
:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

ErikRo schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:56:
Verdomd alles komt weer eens verminkt binnen, waaronder 1 hdtv aflevering uit een 10 delige serie waar ik al 2 weken op wachte, die zal ik nu nooit meer compleet krijgen.
Leeftijd 0.4 dag oud, groep a.b.hdtv en ik vond de headers met SuperSearch uit Newsleecher.

Waarom, waarom, waarom
ehh... welke serie ben je fan van Erik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
BAND.OF.BROTHERS.EPS3-4.DISC1.PROPER

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb nu ook weer dat alles gaar binnenkomt (corrupt etc)
en er ook veeeel mist (dus als ik een nzb import en ik kijk later wat i allemaal gedownload heeft missen er gewoon stuk of 30 articles die er ook echt niet opstaan :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Op dit moment 12399 / 14692 segments gepost. Is dus als het goed is (nog) nergens compleet.
Lijkt dus niet aan de feed van tweakdsl te liggen.

Stats:
size: 4.02 GB, parts available: 12399 / 14692
- 94 rar files
- 1 sfv file
- 7 par2 files

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:56:

Waarom, waarom, waarom
Check je Chello mail, heb je iets gestuurd ;)

Edit: LOL, mail bounced.....Chello account doet het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:18
Crusader schreef op maandag 03 januari 2005 @ 22:02:
Maar ik ben erg benieuwd of er hier mensen zijn die net als ik de centrale Zoetermeer-Rokkeveen hebben en of zij de genoemde problemen ondervinden.
Dat is het enige dat mij nog tegenhoud om een abo bij TweakDSL te nemen.
Moet ik alle genoemde problemen met een korreltje zout nemen of zijn er daadwerkelijk vaker problemen bij TweakDSL t.o.v. Demon?
Ik zit ook op centrale Zoetermeer-Rokkeveen en heb een poosje problemen met mijn lijn gehad. Het modem trainde laag en de verbinding viel er constant uit. Een BBned monteur heeft toen in de telefooncentrale zitten rommelen (ik weet helaas niet wat) en dat heeft bij mij de problemen opgelost. Wel is het jammer dat mijn modem maximaal met 7132/1024 verbindt i.p.v. 8192/1024, maar de verbinding is in ieder geval wel stabiel. Op 1026 meter had ik nog wel de maximale haalbare snelheid verwacht.

Even voor de duidelijkheid, ik zit niet bij TweakDSL maar zit ook de overstap te overwegen i.v.m. VoDSL :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 11:47:
[...]
Check je Chello mail, heb je iets gestuurd ;)

Edit: LOL, mail bounced.....Chello account doet het niet.
Oh bedankt, die mail heb ik idd niet meer, chello opgezegd, en de tweakmail nog steeds niet werkend gekregen. Kom steeds een stukje verder, maar elke keer lijkt er weer iest nieuws mis te zijn, maar ooit zal het werken. ;)

Een handleiding op hun site zou geen kwaad kunnen.

Maar ik heb de post gelukkig foutloos kunnen binnenkrijgen met een payserver, die had hem trouwens wel compleet :? , dus het lag imho toch echt wel aan de newsserver van tweakdsl.

nogmaals bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door ErikRo op 04-01-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dat je de D/L compleet kreeg ;)

Wat voor probleem heb je met je mail? Misschien kunnen we het met elkaar oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al geprobeert?

-------------------------------------

BuckyBoy schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 02:53:
Ik wou hier even Ed(@) van de HelpDesk bedanken voor het helpen met de email aliases. Dit kan nogal lastig zijn namelijk... als je een email alias zoals bv. xxxxxx@tweakdsl.nl wil, moet je het volgende doen:
- stuur een aanvraag naar de helpdesk info@tweakdsl.nl
- nu wordt de mail van xxxxxx@tweakdsl.nl doorgestuurd naar xxxxxx@jouwdomein.tweakdsl.nl
- ga naar http://email.tweakdsl.nl om de naam xxxxxx te activeren en paswoord te kiezen.
- nu kan je met pop.tweakdsl.nl de email van xxxxxx@tweakdsl.nl binnenhalen met gebruikersnaam xxxxxx@jouwdomein.tweakdsl.nl en het gekozen paswoord.

Werkt als een tiet!
Met dank aan BuckyBoy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@Duck:
Jij hebt nog mazzel met die 7 Mbit, ik kom zoals gezegd niet verder dan 4.4 Mbit, op 934 meter.
Maar TweakDSL en Demon gaan beide via BBned, dus vraag ik me af of het uberhaupt uitmaakt of ik van Demon naar TweakDSL ga. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn verbinding er uit lag, op een enkele keer na dan, dus wat stabiliteit betreft ben ik tevreden met Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Crusader schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:35:
@Duck:
Jij hebt nog mazzel met die 7 Mbit, ik kom zoals gezegd niet verder dan 4.4 Mbit, op 934 meter.
Maar TweakDSL en Demon gaan beide via BBned, dus vraag ik me af of het uberhaupt uitmaakt of ik van Demon naar TweakDSL ga. Ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn verbinding er uit lag, op een enkele keer na dan, dus wat stabiliteit betreft ben ik tevreden met Demon.
Dat is de lijnlengte volgens de schatting van postcode --> postcode. Wat geeft de routeplanner als afstand over de weg? (Kijk hier even)

En wat zijn de waardes uit je modem qua attenuation/snr dan wel niet?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 21:38:
[...]
Dat is de lijnlengte volgens de schatting van postcode --> postcode. Wat geeft de routeplanner als afstand over de weg? (Kijk hier even)

En wat zijn de waardes uit je modem qua attenuation/snr dan wel niet?
Nee helaas, dat is de werkelijke lengte gemeten door zowel KPN als BBned monteurs die bij mij meerdere malen over de vloer zijn geweest. KPN heeft een spectraalmeting uitgevoerd waaruit bleek dat mijn koperlijn naar de centrale "superschoon" is. Het ligt aan de apparatuur van BBned, maar die kwamen er na 3 keer 's nachts apparatuur vervangen (speciaal voor mijn aansluiting) ook niet meer uit. Ze hebben het (ondanks hun zeer goede service richting mij) opgegeven. Ik kreeg zelfs de grafiek van de spectraalmeting toegestuurd per mail, doen ze normaal gesproken niet.

Voor de gein toch maar even die link geprobeerd:
site gaf 553 meter en de routeplanner gaf 0,8 km.

[ Voor 17% gewijzigd door Crusader op 05-01-2005 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die centrale-afstands-check-site is zwaar verouderd, daar heb je weinig aan. Laatste update van hem is ergens halfverwege 2003, en als ik de complete lijst bekijk bij mijn postcode staat alleen nog KPN geregistreerd als beschikbare ADSL-pijp.

Dit was hier ooits inderdaad de enige beschikbare ISP een aantal jaar terug, maar de BBNed, BabyXL, Tiscali en Versatel lijnen zijn bij mijn woonplaatsje inmiddels ook allang vertegenwoordigt met een centrale. En dus ook veel meer providers beschikbaar sinds toen.

Kan best zijn dat ze allemaal hun centrales in dezelfde locatie van KPN huizen die de site aangeeft, maar dat blijft gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Maar ik blijf me dus afvragen hoeveel problemen er nu met de verbinding zelf is bij TweakDSL.
Kijk, dat de nieuwsserver problemen geeft, dat is me onderhand wel duidelijk. Maar ik wil gewoon een betrouwbare verbinding die er niet om de haverklap uitligt en waarbij ik gewoon de maximale snelheid van de verbinding kan benutten.
Wie kan hier wat duidelijkheid over geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Crusader schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:15:
Maar ik blijf me dus afvragen hoeveel problemen er nu met de verbinding zelf is bij TweakDSL.
Kijk, dat de nieuwsserver problemen geeft, dat is me onderhand wel duidelijk. Maar ik wil gewoon een betrouwbare verbinding die er niet om de haverklap uitligt en waarbij ik gewoon de maximale snelheid van de verbinding kan benutten.
Dat vraag ik me dus ook af...die nieuws-server kan me af en toe gestolen worden, als ik maar kan gamen.
Volgens mij valt het allemaal wel mee met de storingen.

Ik zit er nl sterk aan te denken om in mn nieuwe huis ProDSL&Bel te nemen.......

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik heb net tweakdsl aangevraagd,
maar hoe zit het met de ping in de buurt van amsterdam.
want gamen is wel erg belangrijk bij mij.
zouden er wat mensen ff een ping testje kunnen doen die hier in de buurt wonen _/-\o_

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Het ligt er totaal niet aan wie er in de buurt wonen. Mensen in Groningen kunnen op dezelfde router zitten als mensen in Maastricht en dus dezelfde problemen ondervinden.
Je zou moeten weten op welke router je komt te zitten en dan mensen zien te vinden die voor jou een ping test willen doen die ook op die router zitten.
Onmogelijke opgave lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Crusader schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 15:15:
Ik heb nu bijna 2 jaar UltraDSL-abbo en in al die tijd heb ik haast geen problemen met mijn verbinding gehad. De verbinding heeft er wel een keertje uitgelegen, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Ik ben super tevreden bij/met TweakDSL en ik ben niet van plan om op te stappen naar een andere ISP. Geeft je dit genoeg duidelijkheid? :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ben gebruiker van het eerste uur, zodra je verbinding goed opgeleverd is kan er gewoon weinig fout gaan. Ping is gewoon lekker laag en stabiel, maar hangt echt af per regio (telefooncentrale, apparatuur, modem, lijnkwaliteit), maar over het algemeen kun je er van uitgaan dat met ProDSL of UltraDSL je een ping haalt tussen 5ms en 12ms.

Er zijn wel een paar keer wat rare probleempjes en capaciteitsproblemen geweest op het netwerk, die werden gelukkig snel genoeg opgelost. News server had er afgelopen tijd heel vaak uitgelegen jah maar blijkt nu redelijk goed te gaan geloof ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik zag hier en daar wat mensen met problemen met ping.
natuurlijk mensen zonder problemen zul je niet horen (tenzij gevraagd) :)
mijn vorige 2 providers hier (xs4all/kpn en dutchweb/bbned)had ik een uitstekende ping.
maar uit jouw verhaal begrijp ik dat de ping van tweakdsl niet beter/slechter is als de gemiddelde provider :?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Bedankt voor de replies, ik weet nu dat ik veilig m'n abo kan aanvragen.
Heb bij Demon nog nooit een lagere ping dan 17 ms gezien naar de eerste hop, dus tussen de 5 en 12 ms is perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Ik heb zelf 2 jaar bij tweakdsl gezeten.
Het eerste jaar was prima het tweede jaar een compleet drama.

De ping die je haald ligt ook aan de dslam kaart op de centrale.
Zit zelf nog op een cisco dslam
Ik haalde bij tweak een ping van 21 a 23ms maar ook vaak 300+ ms
zit nu bij qfast ping 17ms

Een maat van mij zit op een alcatel dslam die heeft een ping van 7 a 9ms

Over de newsserver van tweak: incompleet neem uns of zo

[ Voor 1% gewijzigd door fast-server op 05-01-2005 20:14 . Reden: typo ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Oh ja, ik zit ook nog op een Cisco DSLAM. Dan zal ik niet van die lage pings halen, maar als de verbinding maar stabiel is, dat is belangrijk. En dus niet van die jojo-pings.
Ik heb al UNS dus die newsserver van Tweak kan me aan m'n derriere oxideren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou vanavond weeer retetraag internet en ook moet soms 2x klikken eer de pagina word geladen. Heb even een ping hierbij gepost en 2 trace routes. Als leek zegt het mij niet zoveel maar ik weet wel dat het vrij vaak savonds niet snor zit hier.
Misschien kan iemand mij uitleg hierover geven?

Pingen naar www.google.akadns.net [66.102.11.99] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.102.11.99: bytes=32 tijd=38 ms TTL=245
Antwoord van 66.102.11.99: bytes=32 tijd=37 ms TTL=245
Antwoord van 66.102.11.99: bytes=32 tijd=37 ms TTL=245

Ping-statistieken voor 66.102.11.99:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 3, verloren = 1
(25% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
Minimum = 37ms, Maximum = 38ms, Gemiddelde = 37ms

C:\>tracert www.google.nl

Bezig met het traceren van de route naar www.google.akadns.net [66.102.11.99]
via maximaal 30 hops:

1 22 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
2 17 ms 17 ms 18 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 19 ms 18 ms 18 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
4 18 ms 18 ms 20 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

5 30 ms 27 ms 28 ms lipex2.enta.net [193.109.219.57]
6 28 ms * 28 ms 195.66.226.125
7 39 ms 38 ms 39 ms 216.239.49.254
8 40 ms 37 ms 37 ms 216.239.48.50
9 38 ms 40 ms * 216.239.49.62
10 * * 37 ms 66.102.11.99

De trace is voltooid.

C:\>tracert www.newzbin.com

Bezig met het traceren van de route naar www.newzbin.com [212.13.207.120]
via maximaal 30 hops:

1 22 ms 17 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
2 18 ms 19 ms 18 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
3 99 ms 18 ms 18 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
4 19 ms 19 ms 18 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

5 29 ms 29 ms 30 ms lipex2.enta.net [193.109.219.57]
6 * 27 ms 28 ms lonap-gw-a.jump.net.uk [193.203.5.80]
7 28 ms 27 ms * www2.newzbin.com [212.13.207.120]
8 28 ms 27 ms 50 ms www2.newzbin.com [212.13.207.120]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

die lipex2.enta.net heeft duidelijk een probleem.
Kijk, dit weerhoudt mij er dus weer van om abo van Tweak te worden, het lijkt mij een externe host, buiten het netwerk van Cambrium waardoor theoretisch iedereen dit probleem zou moeten hebben.
Zijn er meer mensen die dit probleem inderdaad hebben?
Damn.... toch maar bij Demon blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op he moment heb ik echt een erg strakke ping maar heel af en toe schiet ie ff uit

ping www.tweakers.net

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=488 ms TTL=248

En ook veel time outs

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Crusader schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:40:
die lipex2.enta.net heeft duidelijk een probleem.
Kijk, dit weerhoudt mij er dus weer van om abo van Tweak te worden, het lijkt mij een externe host, buiten het netwerk van Cambrium waardoor theoretisch iedereen dit probleem zou moeten hebben.
Zijn er meer mensen die dit probleem inderdaad hebben?
Damn.... toch maar bij Demon blijven?
Login op die router van enta.net? Aannamen doen op 1 icmp-echo-request waar je geen antwoord op krijgt is wel heel erg gevaarlijk al dan niet gewoon onzinnig.

Dat iedereen er last van moet hebben is ook niet geheel zo. Wel als je vanaf een andere ISP ook toevallig over die router moet/gaat. En dan heb je ook nog eens een terug route die anders kan zijn. Dus zie jij hem niet in een trace kan je hem terug best tegenkomen natuurlijk.

Als een probleem bij een ander netwerk ligt dan die van je ISP en ook niet bij een bandbreedte/transit leverancier van je ISP kunnen ze er weinig tot niets aan doen. Dan is het een probleem van de andere kant/host en is het ongetwijfeld een leverancier van die ISP.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:58:
Login op die router van enta.net? Aannamen doen op 1 icmp-echo-request waar je geen antwoord op krijgt is wel heel erg gevaarlijk al dan niet gewoon onzinnig.
Op basis van de traceroute data is dat het enige wat ik me kan voorstellen. Het was niet 1 icmp pakketje, maar in totaal 6, dat geeft al een completer beeld. Ik doel op de responsetijden in de traceroute, niet het verloren pakketje in de ping, daar hecht ik geen waarde aan.
Dat iedereen er last van moet hebben is ook niet geheel zo.
gesteld dat iedere Tweak klant door die router gaat (wat waarschijnlijk niet eens zo is), en die router loopt op z'n tenen, dan lijkt het mij wel dat iedere Tweak klant er ook last van heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:41

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:48:
Op he moment heb ik echt een erg strakke ping maar heel af en toe schiet ie ff uit

ping www.tweakers.net

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=488 ms TTL=248

En ook veel time outs

:(
Dat is nog erger dan in Nederland met mijn versatel lijn,
Zelfs hier in Italie is de ping lager...

C:\>tracert tweakers.net

Bezig met het traceren van de route naar tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 3 ms 3 ms 5 ms 192.8.21.1
2 45 ms 49 ms 54 ms 192.168.100.1
3 79 ms 54 ms 45 ms 217.141.253.202
4 93 ms 47 ms 78 ms r-rm198-nl11.opb.interbusiness.it [151.99.99.149
]
5 58 ms 61 ms 58 ms r-mi213-rm198.opb.interbusiness.it [151.99.98.11
0]
6 64 ms 113 ms 99 ms r-mi226-vl4.opb.interbusiness.it [151.99.75.217]

7 74 ms 110 ms 60 ms mil8-ibs-resid-7-it.mil.seabone.net [195.22.208.
113]
8 103 ms 121 ms 159 ms linx-lon1-racc1.lon.seabone.net [195.22.209.109]

9 138 ms 100 ms 134 ms GigabitEthernet5-0.linx1.lon1.level3.net [195.66
.224.77]
10 88 ms 112 ms 110 ms so-1-3-0.gar2.London1.Level3.net [212.113.3.29]

11 94 ms 118 ms 108 ms ge-0-3-0-0.bbr2.London1.Level3.net [4.68.128.125
]
12 106 ms 113 ms 140 ms so-2-0-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net [212.187.128.
26]
13 94 ms 132 ms 97 ms ge-10-2.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net [213.244.1
65.99]
14 118 ms 103 ms 103 ms ge0-1-0.level3.ams1.trueserver.nl [212.72.44.114
]
15 106 ms 104 ms 129 ms ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.4
6]
16 126 ms 147 ms 95 ms tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

C:\>ping tweakers.net

Pingen naar tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=146 ms TTL=241
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=153 ms TTL=241
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=99 ms TTL=241
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=101 ms TTL=241

Ping-statistieken voor 213.239.154.35:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 99ms, Maximum = 153ms, Gemiddelde = 124ms
De ping hier is zo instabiel als wat, die mensen hier kunnen al helemaal niet gamen,
->OT
Duidelijk een overbelaste router in jou geval, hopelijk vervangen ze die boel een beetje snel

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Volgensmij maken jullie nu een beetje van een mug een olifant: r0ck3t geeft zelf ook al aan dat het maar soms het geval is. Verder gewoon een goede ping. En de kans is ook gewoon aanwezig dat het probleem zich inderdaad buiten het tweakdsl netwerk bevindt.

De problemen van kroetie zijn van heel andere aard, en je ziet dat op het tweakdsl netwerk alles in ieder geval nog wel goed gaat. Het hoeft niet zo te zijn dat die router met timeouts het probleem vormt, het kan ook verderop in de route zitten. Maar op het Tweakdsl netwerk zite het er prima uit.

Een ping naar www.nu.nl bevestigd dat beeld:
Ping statistics for 62.69.168.12:
Packets: Sent = 35, Received = 35, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 38ms, Average = 19ms
Een nekele uitschieter naar 38 ms, verder allemaal <20 ms. Ik zit op een Cisco DSLAM, dus veel lager kan hij ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Maar bij Demon heb ik werkelijk nog nooit zulke gevalletjes meegemaakt. Zegt toch iets over de kwaliteit van leveranciers waar Tweak zaken mee doet lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 15:44
Ik was inderdaad even vergeten rekening te houden met de Cisco DSLAM's, excuses ;-)
Was iets te enthousiast dat ik op een Alcatel DSLAM zat aangesloten. Anyway dan tel je er idd zo'n 8-12ms bij op :) Alleen de 1MBit en lagere verbindingen kunnen nog een hogere ping hebben.

Verder heb ik geen echte problemen gehad met wat dan ook kwa ping laatste tijd, en als het klopt zal het na dit weekend helemaal verleden tijd moeten zijn.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Ping statistics for www.tweakers.net (213.239.154.35):
    Packets: Sent = 10, Received = 10, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 9ms, Maximum = 19ms, Average = 11ms

Ping statistics for www.nu.nl (62.69.168.11):
    Minimum = 8ms, Maximum = 12ms, Average = 8ms

Ping statistics for ping.xs4all.nl (194.109.21.51):
    Minimum = 8ms, Maximum = 10ms, Average = 8ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:17
Crusader schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:04:
Maar bij Demon heb ik werkelijk nog nooit zulke gevalletjes meegemaakt. Zegt toch iets over de kwaliteit van leveranciers waar Tweak zaken mee doet lijkt mij.
Ik heb ook demon maar als ik online game heb ik om de 3-4 minuten gigantische lagstoten van een halve tot een minuut. Ook bij irc word de verbinding om de 3 uur ongeveer verbroken :| bij demon is het dus ook niet overal even goed(ze erkenen dit trouwens wel waarvoor hulde _/-\o_ ). Dit zijn de redenen dat ik opzoek ben naar een andere provider en tweakdsl was mij voorkeur maar nu begin ik toch te twijfelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
amd_at_primus schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:28:
[...]

Ik heb ook demon maar als ik online game heb ik om de 3-4 minuten gigantische lagstoten van een halve tot een minuut. Ook bij irc word de verbinding om de 3 uur ongeveer verbroken :| bij demon is het dus ook niet overal even goed(ze erkenen dit trouwens wel waarvoor hulde _/-\o_ ). Dit zijn de redenen dat ik opzoek ben naar een andere provider en tweakdsl was mij voorkeur maar nu begin ik toch te twijfelen....
Zelf zit ik dagen/maanden/jaren online.

Tweak - als beheerder moet ik dat gewoon zeggen - heeft een strak netwerk en ik denk dat de gebruikers erkennen dat we er bovenop zitten.

Newsserver is mede dankzij commerciele exploitatie gegroeid tot een platform met 10 dagen retentie en is over het algemeen erg snel.

De meest kritische groep - gamers - hebben sinds 9/12/2004 na een periode van ping-fluctuaties vanaf oktober- geen snelheidsproblemen meer op ons netwerk. Hickups bij bbned zijn snel bijgetrokken na klachten in deze groep.

Je kan twijvelen, maar kies dan gewoon lekker voor KPN ipv een ISP die tracht voorop te lopen in nieuwe technieken.

Met die paar euro meer zijn we een gezond bedrijf en hoef je geen FastXS/DutchWeb pericelen te verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Laatst online: 11-09 19:12
Op zich ben ik best te spreken over Tweak. Heb nu alleen ook het probleem dat alles vanaf de newsserver incompleet binnen komt. Ik mis iedere keer 2 tot 3 bloks per file. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb het al met verschillende newsreaders geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NightMare schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 07:59:
Op zich ben ik best te spreken over Tweak. Heb nu alleen ook het probleem dat alles vanaf de newsserver incompleet binnen komt. Ik mis iedere keer 2 tot 3 bloks per file. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Ik heb het al met verschillende newsreaders geprobeerd...
Als dit klopt...heb vanmorgen wel wat files binnengehaald, maar niet getest op compleetheid en zit nu op werk...kun je daar zelf niks aan doen, probleem zit dan aan de tweak newsserver kant... Probleem was er een tijdje geleden ook.

Ik zou zeggen even een mailtje richting de helpdesk en het komt allemaal wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Ik hoor net van een niet nader te noemen andere ISP dat er veel meer news leveranciers zijn die dit probleem ook hebben. Het kan zijn dat er ergens onderweg een feeder zijn die articles vermeubelt of incompleet feed aan diens newspeers.
Om uit te zoeken waar het aan ligt, en zelfs _of_ het ergens aan ligt (tenslotte kan degene die het post ook gewoon incompleet posten), heb ik article id's nodig.
Naar de tweak helpdesk mailen is ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 10:22:probleem zit dan aan de tweak newsserver kant... Probleem was er een tijdje geleden ook.
Als er problemen zijn met articles, ligt dat niet per definitie aan de newsserver waar je het vanaf leecht.
Zie bericht hierboven ;>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@Ghandi: dus mocht ik eens dergelijke hickups ervaren, dan is het ook vrij snel weer opgelost?

Ik ga zometeen dan maar Tweak aanvragen, maar ik vraag me nog 1 ding af:
heeft het nut om een Voice abo erbij te nemen, want ik kan mijn KPN abo nog niet opzeggen omdat die vandaag is opgeleverd. Op zich wel geinig, VoDSL, maar wat is de toegevoegde waarde? En als ik het nu toch aanvraag, wat zijn volgend jaar de abonnementskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Crusader schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:09:
@Ghandi: dus mocht ik eens dergelijke hickups ervaren, dan is het ook vrij snel weer opgelost?

Ik ga zometeen dan maar Tweak aanvragen, maar ik vraag me nog 1 ding af:
heeft het nut om een Voice abo erbij te nemen, want ik kan mijn KPN abo nog niet opzeggen omdat die vandaag is opgeleverd. Op zich wel geinig, VoDSL, maar wat is de toegevoegde waarde? En als ik het nu toch aanvraag, wat zijn volgend jaar de abonnementskosten?
Op zich heeft het nut om voice er bij te nemen. Al is het alleen vanwege andere gesprekstarieven en het feit dat je belbudget van kpn kan nemen/houden. Let wel op, dat je een jaar vast zit aan je kpn abbo.

We doen er alles aan om ons netwerk zo strak mogelijk te houden. Grootste vertragende faktor is meestal bbned. De rest hebben we zelf in de hand (als alles functioneert als in de spec's beschreven staan). En ja, we gebruiken ons netwerk en de voice diensten zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Niet online
Nog een vraagje over dat Voice gedoe (Pro&Bel)
Ik kom in een huis, vorige bewoner heeft kpn ed opgezegd, dus ik vraag de boel aan op een kale lijn....dan hoef ik toch nooit meer iets aan de KPN te betalen...of vragen ze alsnog "huur" voor een kale lijn?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ghandi schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:13:
Op zich heeft het nut om voice er bij te nemen. Al is het alleen vanwege andere gesprekstarieven en het feit dat je belbudget van kpn kan nemen/houden. Let wel op, dat je een jaar vast zit aan je kpn abbo.
Hmm, heb vandaag dus een BelBasis abonnement opgeleverd gekregen, dat kan ik vast niet meer downgraden naar een BelBudget binnen een jaar. Pech. Ik vraag die Voice abo wel aan, kan nooit kwaad lijkt me, maar dan moeten de abonnementskosten volgend jaar niet ineens vele euro's gaan kosten.

@Deadeye: je hoeft niets te betalen voor een kale lijn waar geen signaal op staat. Pas zodra je er diensten op aanvraagt, van KPN of wie dan ook, ga je er voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

@Ghandi: weet jij misschien waarom ik dit krijg in de Voice DSL aanvraag:
UltraDSL PSTN (2-8Mb/512Kb)
De upstream is toch gewoon uncapped?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Crusader schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 12:57:
@Ghandi: weet jij misschien waarom ik dit krijg in de Voice DSL aanvraag:
UltraDSL PSTN (2-8Mb/512Kb)
De upstream is toch gewoon uncapped?
Dat viel mij ook al op toen ik het vorige week aanvroeg. Ik nam gewoon aan dat het een tikfout was in het bestel systeem, en dat het inderdaad gewoon 1mbit up is (afhankelijk natuurlijk weer van factoren zoals afstand telefooncentrale, kabels etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even off-topic ( SUE ME :)

A

Ondanks dat we maar een kleine toko zijn, gaan ook wij iets doen met de 555 actie.

Iedere collega die bij mij geld inlegt ( 5 euro 50 is een aardige ) word door 4 van ons verdubbeld. En daarna gaan het bedrijf er ook nog eens met het dubbele overheen.

Gelukkig heb ik een reken voorbeeld

Iemand legt 11 euro in. Dat wordt dus 110 euro.....
Het worden dus geen knal bedragen, maar het komt helemaal uit ons zelf.

B

Nou hoor ik nog iets fluisteren, en dat heeft ook al zo'n 5 euro 50 idee.
Hoe en wat heb ik nog niet concreet, maar het zou best iets onder de vlag van TweakDSL kunnen gaan worden.

Met gepaste trots ga ik daar bij meer duidelijkheid later meer over vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dimmu schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:07:
[...]

Dat viel mij ook al op toen ik het vorige week aanvroeg. Ik nam gewoon aan dat het een tikfout was in het bestel systeem, en dat het inderdaad gewoon 1mbit up is (afhankelijk natuurlijk weer van factoren zoals afstand telefooncentrale, kabels etc)
Kunnen jullie je nog herinneren dat de snelheden werden verhoogd ?
Dit zijn nog de oude indicaties die BBned hanteerd.

Maar 1 Mbit blijft 1 Mbit.

( dat Dimmu dan heel magertjes 1 millibit aan jullie wil geven, dat moeten we hem maar niet kwakelijk nemen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huh, tweak lag er net 10 minuten uit maar op de modem log is niks te zien :|

Hadden meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
I sure will >:) ;)
A

Ondanks dat we maar een kleine toko zijn, gaan ook wij iets doen met de 555 actie.

Iedere collega die bij mij geld inlegt ( 5 euro 50 is een aardige ) word door 4 van ons verdubbeld. En daarna gaan het bedrijf er ook nog eens met het dubbele overheen.

Gelukkig heb ik een reken voorbeeld

Iemand legt 11 euro in. Dat wordt dus 110 euro.....
Het worden dus geen knal bedragen, maar het komt helemaal uit ons zelf.

B

Nou hoor ik nog iets fluisteren, en dat heeft ook al zo'n 5 euro 50 idee.
Hoe en wat heb ik nog niet concreet, maar het zou best iets onder de vlag van TweakDSL kunnen gaan worden.

Met gepaste trots ga ik daar bij meer duidelijkheid later meer over vertellen.
:o Goede actie zeg :) Ben benieuwd :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:38:
[...]

Kunnen jullie je nog herinneren dat de snelheden werden verhoogd ?
Dit zijn nog de oude indicaties die BBned hanteerd.

Maar 1 Mbit blijft 1 Mbit.

( dat Dimmu dan heel magertjes 1 millibit aan jullie wil geven, dat moeten we hem maar niet kwakelijk nemen )
Niettemin staat het wel vreemd als op de Frontpage 8/1 Mbit staat, en op de bestelpagina 8/0.5Mbit... ;)
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:20:

Hadden meer mensen dit?
Geen 10 minuten, maar 1-2 minuutjes was er inderdaad geen verkeer mogelijk hier. (Probleem ontstnd achter de gateway van m'n ADSL lijn, eerste hop op Cambrium netwerk).

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 06-01-2005 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr1ek schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 11:33:
[...]

Als er problemen zijn met articles, ligt dat niet per definitie aan de newsserver waar je het vanaf leecht.
Zie bericht hierboven ;>
Dat is natuurlijk vanzelfsprekend zo...ga er vanuit dat om te testen eerst dezelfde file van een andere newsserver wordt binnengehaald en indien dan wel kompleet kun je eventueel concluderen dat er bij de oorspronkelijk corrupte file leverende server er een probleem is.

Had zelf gisterenavond ongeveer 25% van de files met ongev. 1 block missend maar die heb ik kunnen repareren dus er verder geen aandacht aan geschonken.

Ga er vanuit dat al wel iemand wat missende message id's heeft gemaild naar helpdesk...anders kan ik vanavond bij thuiskomst zelf wel eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:20:

Hadden meer mensen dit?
Yea same here, maar het duurde nog geen 5min.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:32:
[...]

Yea same here, maar het duurde nog geen 5min.
Hier wel, 8 minuten onderbreking, maar www.tweakdsl.nl bleef nog wel bereikbaar.
Erg lastig, aangezien alle VPN- en IRC-connecties en remote connecties en streams eruit zijn geklapt. :'(

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hans van Eijsden schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 14:45:
[...]

Hier wel, 8 minuten onderbreking, maar www.tweakdsl.nl bleef nog wel bereikbaar.
Erg lastig, aangezien alle VPN- en IRC-connecties en remote connecties en streams eruit zijn geklapt. :'(
Als het bedrijfskritisch spul is moet je een zakelijke provider nemen die je bijvoorbeeld ISDN backup kan leveren. Ik weet dat easynet dat doet, maar reken dan een flink hogere rekening en een paar duizend euro installatiekosten (SDSL).

Mijn VoDSL bleef trouwens werken. Jammer alleen dat mij KPN nummers nog steeds niet geporteerd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 13:38:

Ghe ghe oopz :+ . Tikfoutje laten we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:34:
Volgensmij maken jullie nu een beetje van een mug een olifant: r0ck3t geeft zelf ook al aan dat het maar soms het geval is. Verder gewoon een goede ping. En de kans is ook gewoon aanwezig dat het probleem zich inderdaad buiten het tweakdsl netwerk bevindt.

De problemen van kroetie zijn van heel andere aard, en je ziet dat op het tweakdsl netwerk alles in ieder geval nog wel goed gaat. Het hoeft niet zo te zijn dat die router met timeouts het probleem vormt, het kan ook verderop in de route zitten. Maar op het Tweakdsl netwerk zite het er prima uit.

Een ping naar www.nu.nl bevestigd dat beeld:

[...]

Een nekele uitschieter naar 38 ms, verder allemaal <20 ms. Ik zit op een Cisco DSLAM, dus veel lager kan hij ook niet.
Kan je misschien aangeven van wat voor aard mijn problemen dan zijn?? Heb meestal dit probleem alleen savonds! ook nu weer helaas.
C:\>ping www.google.nl

Pingen naar www.google.akadns.net [66.102.11.104] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=41 ms TTL=246
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=38 ms TTL=246
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=37 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 66.102.11.104:
liseconden:
Minimum = 37ms, Maximum = 41ms, Gemiddelde = 38ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 00:52:
[...]

Zelf zit ik dagen/maanden/jaren online.

Tweak - als beheerder moet ik dat gewoon zeggen - heeft een strak netwerk en ik denk dat de gebruikers erkennen dat we er bovenop zitten.

Newsserver is mede dankzij commerciele exploitatie gegroeid tot een platform met 10 dagen retentie en is over het algemeen erg snel.

De meest kritische groep - gamers - hebben sinds 9/12/2004 na een periode van ping-fluctuaties vanaf oktober- geen snelheidsproblemen meer op ons netwerk. Hickups bij bbned zijn snel bijgetrokken na klachten in deze groep.

Je kan twijvelen, maar kies dan gewoon lekker voor KPN ipv een ISP die tracht voorop te lopen in nieuwe technieken.

Met die paar euro meer zijn we een gezond bedrijf en hoef je geen FastXS/DutchWeb pericelen te verwachten.
Misschien een stomme vraag ghandi , maar hoe komt het dan dat ik op tweak headers binnen haal op 70 kb/s als ik geluk heb en op usenet gewoon 700kb/s haal met 1 thread?? Downloaden gaat overigens goed de laatste 2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:17:
[...]

Kan je misschien aangeven van wat voor aard mijn problemen dan zijn?? Heb meestal dit probleem alleen savonds! ook nu weer helaas.
C:\>ping www.google.nl

Pingen naar www.google.akadns.net [66.102.11.104] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=41 ms TTL=246
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=38 ms TTL=246
Antwoord van 66.102.11.104: bytes=32 tijd=37 ms TTL=246
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 66.102.11.104:
liseconden:
Minimum = 37ms, Maximum = 41ms, Gemiddelde = 38ms
Je wordt via enkele enta.net routers geroute. De afgelopen dagen lijken die problemen te hebben. Dit is iets "ergens anders op internet", en heeft dus niets met Tweakdsl te maken. Iemand met Demon, Planet of Cistron zal hetzelfde ervaren. (Als hij/zij ook langs die enta.net servers gaat).

Op de enta.net website staat ook dat "Telford Headquarters" maar voor 97% werkt, en 3% problemen geeft. Best wel eens kans dat we dat nu merken :)

Valt dus weinig aan te doen nu, behalve wachten tot Enta het zelf opgelost heeft :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:35:
[...]

Misschien een stomme vraag ghandi , maar hoe komt het dan dat ik op tweak headers binnen haal op 70 kb/s als ik geluk heb en op usenet gewoon 700kb/s haal met 1 thread?? Downloaden gaat overigens goed de laatste 2 maanden
Je haalt wat dingend oor elkaar, de TweakDSL newsserver is ook Usenet ;)
Ik neem aan dat je Usenetserver (Dat is een bedrijf, geen algemeen platform zoals Usenet) bedoelt. D'r kan vanalles zijn dat dit verschil veroorzaakt. Ik wil hiermee niets goedpraten, maar ik kan je wel adviseren NZB te gebruiken in plaats van Headers downloaden. Dat is voor je Usenet-provier (tweak / usenetserver) fijner ivm de load, en het gaat voor jezelf ook vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je Xandrios , ik begrijp het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de files gechecked die ik vanochtend vroeg had binnengehaald..

en inderdaad allemaal corrupt c.q. missen allemaal enkele blocks..Heb de files opnieuw gedownload van mijn payserver en die zijn wel compleet...

dus probleem van een tijdje geleden is er weer van files die niet kompleet binnenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:34:
Net de files gechecked die ik vanochtend vroeg had binnengehaald..

en inderdaad allemaal corrupt c.q. missen allemaal enkele blocks..Heb de files opnieuw gedownload van mijn payserver en die zijn wel compleet...

dus probleem van een tijdje geleden is er weer van files die niet kompleet binnenkomen.
Het probleem van een tijdje geleden was een ander probleem; dat betrof een diskarray welke niet stabiel was en is vervangen.

Dit betreffen files die onder andere bij ons, maar ook bij een niet bij naam te noemen collega newsprovider corrupt zijn binnen gekomen.

Het is afhankeilijk via welke route deze bestanden ons zijn aangeboden.

Voor zover we kunnen zien, komt het nieuwe spul nu weer niet corrupt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:38:
[...]

Het probleem van een tijdje geleden was een ander probleem; dat betrof een diskarray welke niet stabiel was en is vervangen.

Dit betreffen files die onder andere bij ons, maar ook bij een niet bij naam te noemen collega newsprovider corrupt zijn binnen gekomen.

Mooi..Hartelijk dank voor de snelle reactie _/-\o_ . Zal eens testen met wat nieuwe files van vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit op het moment te pingen naar tweakers.net met 10 % packetloss,

er gaat toch echt iets niet helemaal flex of ligt het aan mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:07:
Doe dat dan ook niet. |:(
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
$ /usr/sbin/mtr --report --report-cycles=100 tweakers.net
HOST: seven.home.nutz.nl          Loss%   Snt   Last   Avg  Best  Wrst StDev
  1. one.home.nutz.nl              0.0%   100    0.2   0.2   0.1   1.1   0.1
  2. 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl  0.0%   100   19.7  14.3  12.7  24.4   2.3
  3. bbned-01.net.cambrium.nl      0.0%   100   14.1  16.6  13.4  26.6   8.7
  4. core3.net.cambrium.nl         0.0%   100   20.1  15.0  13.3  22.1   2.3
  5. cambrium.customer.openpeerin  0.0%   100   14.4  20.4  13.8  79.6   9.7
  6. ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserv  1.0%   100   16.4  23.7  14.2 154.1  26.2
  7. ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserv  0.0%   100   14.9  16.2  14.9  30.6   2.0
  8. tweakers.net                  0.0%   100   16.2  16.5  14.5  24.3   1.9

Ofwel: ik zie niets bijzonders.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Ghandi schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 22:38:
[...]

Mocht dit vaker / (vaak gaan) voorkomen, kijk dan ook eens naar Giganews voor feed (zitten ook op de AMS-IX). Vast goedkoper als KPN...en wordt over het algemeen gezien als koploper op dit gebied :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 23:07:

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 33, Received = 33, Lost = 0 (0% loss),
Minimum = 19ms, Maximum = 217ms, Average = 30ms
Control-C
Af en toe kleine piekjes, maar geen loss...op dit moment tenminste :)
:? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Xandrios op 07-01-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm mn ping is na een dag 100+ te zijn nu weer netjes 10ms.
Komt dat gewoon puur omdat iedereen ligt te maffen... of gaan we nu de goeie kant op ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste headers die ik op de nieuwsserver zie zijn van ongeveer gisteren 12:30. Hebben meer mensen daar last van? Is de feed helemaal opgedroogd, of ontbreken alleen de headers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
Heb het ook, laatse is van gister begin van de middag

Maar ff mail sturen naar Tweak

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een korte onderbreking van de downloads zie ik nu weer headers binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Wellicht een rare vraag, maar hopelijk dat iemand hem kan beantwoorden:

Gisteren las ik iets over Nextfeed op de NL-IX (tegenhanger van de AMS-IX). Nu begreep ik het verhaal niet 100%.
Worden alleen de nieuwsserver headers en articles via deze verbinding met elkaar uitgewisseld of word er meer gedeeld dan alleen dat (dus ook server capaciteit e.d.). Overigens vermoed ik het eerste ;)
Ik las nl. dat dit nog experimenteel is tot ongeveer half 2005 en de volgende deelnemers heeft:
GigaNews
Cambrium
Eweka
CAIW
Concepts ICT
BIT
Zijn er ook plannen voor TweakNews om hiermee te gaan "peeren"?

bron: www.nextfeed.nl

[ Voor 3% gewijzigd door rally op 07-01-2005 09:41 . Reden: bron toegevoegd ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Cambrium == tweakdsl / tweaknews ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Rally,

De NEXT is een apart geswitched netwerk over de NLIX, alleen bedoeld voor Usenet Feed.

Bit probeerd volgens mij een beetje te patsen op webwereld met hun bericht, want de eindgebruiker merkt hier direct helemaal niets van.

Wij hebben overigens al een 1Gbit NEXT link, en deze word voor 12% gebruiktr gemiddeld.

Net trouwens die reacties gelezen op webwereld, maar wat een bullshit, dat van '1 gezamelijke krachtige newsserver' slaat als een tang op een varken.

[ Voor 20% gewijzigd door Punica- op 07-01-2005 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Punica- schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 10:15:
Net trouwens die reacties gelezen op webwereld, maar wat een bullshit, dat van '1 gezamelijke krachtige newsserver' slaat als een tang op een varken.
Dat was ik inderdaad vergeten. Ik werd van de wijs gebracht door dat artikel op Webwereld. 8)7 Daarin stond inderdaad die quote. Ik vond het al raar: 1 krachtig platform, maar sterk uiteenlopende retenties...
In feite is het niet meer dan (alleen) het NNTP verkeer via aparte verbinding te laten lopen.

[ Voor 9% gewijzigd door rally op 07-01-2005 10:36 ]

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Lol, nevermind mijn post hierboven dan, ik dacht dat de feed van KPN afkomstig was (Daar leek het op, gezien de headers...of is dat alleen bij 't textnews het geval oid?).

Anyway, slim idee met die newsfeed. Giganews zal de link 'naar buiten' wel verzorgen, en op deze manier kan 1 simpele newspush van giganews iedereen voorzien, met nouwlijks extra kosten. Handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Xandrios:

Usenet peerings zijn zowieso gratis ;), en een beetje knappe server heeft er altijd meerdere, stuk of 20.

En of je Giganews heb of niet, het gaat erom, 'waar is het bericht gepost, en hoe komt het binnen', je kan dan peeren tot je een ons weegt, maar dat kan je zelf gewoon niet beinvloeden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
vraagje: gaat tweak binnenkort ook adsl2 aanbieden? 16mbit lijkt me wel wat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

ErikRo schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:45:
vraagje: gaat tweak binnenkort ook adsl2 aanbieden? 16mbit lijkt me wel wat >:)
Even schaamteloos gequote uit een reaktie van Kryz op de frontpage:
ADSL 2 (ITU-T G.992.3) gaat maar tot 10 Mbit/sec (uit mijn hoofd), ADSL 2+ (ITU-T G.992.5) gaat tot 24 Mbit/sec. De G.992.3 variant is een upgrade van de bestaande ADSL techniek, gebruik makend van dezelfde frequentie bandbreedte (1.1 MHz), G.992.5 gaat omhoog met de gebruikte frequentie bandbreedte tot 2.2 of zelfs 3.4 MHz, om zodoende echt hogere snelheden te behalen.
Doe mij maar adsl 2+ :9~

BBned is nog in onderhandeling met KPN toch?

[ Voor 16% gewijzigd door Azqi op 07-01-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kpn was er toch mee aan het expirementeren maar liet anderen niet toe kan ik me vaag herinneren
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.