TweakDSL *new and/or improved* deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.833 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang duurt een telco-telco migratie binnen BBNed / Tweakdsl normaal?

Ik heb namelijk al twee weken geleden de spullen ge-emailed aan hun, diverse bevestigingen ontvangen, nog wat meer formulieren ge-emaild (na verzoek Tweakdsl), maar krijg maar niets te horen. Heb er nu al wat e-mailtjes achteraan gestuurd, maar het wekt niet echt vertrouwen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakdsl Medewerkers,

Bedankt voor de kerst kaart...LEUK !! :)
Iedereen bij Tweak ook Fijne dagen en een Gezond en Goed 2005.
En iedereen die hier vertoefd ook natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Ik zie dat er vandaag van 9.00 tot 12.00 newsserver onderhoud was. Dus het zal wel kloppen dat ik nu om 12.15 uur alleen halve bestanden binnen krijg, de andere helft staat volgens newsleecher nog niet (of niet meer) op de server en komt derhalve nu maar van een extra payserver.

Ik ga ervanuit dat julie nog druk bezig zijn. Maar ik denk laat het voor de zekerheid even melden. Want als niemand wat zegt en jullie dacht al klaar te zijn >:) ......

Maakt trouwens niet uit wat het is of uit welke nieuwsgroep, het gebeurde bij alle.
Tussen 9.00 en 12.00 liep het trouwens als een tierelier 8)

Enne btw allemaal prettige feestdagen!!

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 24-12-2004 12:29 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Probleem lijkt ondertussen opgelost te zijn.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Kan txt news ff opnieuw aangeslingerd worden, er zit weinig leven in momenteel.

Heb nog een andere vraag, hoe kan ik de stats van mijn webspace beveiligen tegen derden?
Niet zo'n prettig idee dat iedereen je inlognaam bij tweakdsl kan zien zo.

update: txtnews doet het weer alleen jammer dat hij helemaal leeg is, wordt dit nog hersteld of mag je de berichten als verloren beschouwen?

[ Voor 108% gewijzigd door NLsandman op 26-12-2004 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Verbinding is weer slecht

hoge pings en dc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-09 23:32
Tetsuo55 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:46:
Verbinding is weer slecht

hoge pings en dc's
Idem hier, moet soms 4 minuten op een .com domein wachten en MSN ligt plat.

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ja het gaat om buitenlandse sites/servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hier is het ook om te huilen! Ik probeer een .com pagina te openen en kan wel een bakkie gaan zetten!Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Wanneer gaat Tweak nou eens de problemen oplossen ipv steeds "tijdelijk" te verhelpen, het is altijd hetzelfde probleem

sites in het buitenland zijn niet goed bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Misschien wel even handig te vermelden welke sites je problemen mee hebt. Ik kan het probleem op mijn lijn niet reproduceren. ;) Of het moet al weer verholpen zijn

[ Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 25-12-2004 11:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ik merk dat MSN steeds gedisconnect word, en ik heb lag en ga dc tijdens het spelen van een online RPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ja ik kon ook gewoon overal (en snel) bij, niks gemerkt gister en vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Alles is weer stabiel

[ Voor 5% gewijzigd door Tetsuo55 op 25-12-2004 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Download van de newsserver is hier tussen de 60 en 150 Kbyte /sec... (helaas)
Meer mensen hier last van?

Update 14:27 uur: schiet omhoog naar 350~700 Kbyte

[ Voor 22% gewijzigd door Azqi op 25-12-2004 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Azqi schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:08:
Download van de newsserver is hier tussen de 60 en 150 Kbyte /sec... (helaas)
Meer mensen hier last van?
ik heb helaas geen 830k meer, eerder rond de 600k en 700k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mijn upload is erg langzaam ... sinds vrijdag.

gemiddeld een upload van 20 KB/s, heel jammer maar laten we in het nieuwe jaar er verder naar kijken.

Iedereen de beste wensen voor 2005

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2004 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan niet meer connecten op de mailserver....
de ondersteuningspagina van tweakdsl werkt ook niet meer, dus nu snap ik niet meer wat ik nog moet doen, iemand misschien een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:13:
ik kan niet meer connecten op de mailserver....
de ondersteuningspagina van tweakdsl werkt ook niet meer, dus nu snap ik niet meer wat ik nog moet doen, iemand misschien een idee ?
Geen enkel probleem hier. Ook de tweadsl site werkt goed.
ik heb helaas geen 830k meer, eerder rond de 600k en 700k.
Weinig reden voor paniek denk ik als je download ietsje lager is dan het maximum.
Je kunt wel verwachten dat er met deze vrije dagen meer mensen actief zijn op het internet dan een normale zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
HoppyF schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 15:30:
[...]

Geen enkel probleem hier. Ook de tweadsl site werkt goed.

[...]

Weinig reden voor paniek denk ik als je download ietsje lager is dan het maximum.
Je kunt wel verwachten dat er met deze vrije dagen meer mensen actief zijn op het internet dan een normale zaterdag.
klinkt idd wat idioot, maar door problemen met een hd kon ik 4 of 5 dagen niet dloaden, dus ik moet nu een hoop dloaden voor ze van de server af zijn. En dan is elke 100k a 200k extra meegenomen. Ik heb namelijk nog 16 tot 20 uur te gaan
:)

[ Voor 9% gewijzigd door ErikRo op 25-12-2004 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft niemand wat meer info over mijn vraag?

Ik heb namelijk al twee weken geleden de spullen ge-emailed aan hun, diverse bevestigingen ontvangen, nog wat meer formulieren ge-emaild (na verzoek Tweakdsl), maar krijg maar niets te horen. Heb er nu al wat e-mailtjes achteraan gestuurd, maar het wekt niet echt vertrouwen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Denk niet er een standaard antwoord voor is. De ene keer loopt alles goed en is het zo gebeurt. De andere keer gaat er iets niet helemaal goed en dan zit je in de molen van iedereen die elkaar de zwarte piet toeschuift. Tja en dan weet je het wel. Voor ze eruit zijn ben je een paar weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

alles is prima hier :) trek gewoon alles dicht :P op 8 mbit

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Bij mij ook weer sinds 10 minuten ofzo. Snap er niks van, maar ben er blij mee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn de instellingen van de mailserver? pop en mail toch ? en als gebruikersnaam is het toch ik@ik.tweakdsl.nl ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-09 08:18

Mister_T

@+31180

pop en smtp.tweakdsl.nl, default@inlognaam.tweakdsl.nl, maar brievenbus.tweakdsl.nl werkt ook goed >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lukt me nog steeds niet, ik snap niet wat ik verkeerd doe... vreemd is dat me thunderbird die tot nu toe prima gewerkt heeft nu ook geen verbinding meer heeft.... rara

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Kan je wel een ping geven naar 217.19.16.130 en/of heb je toevallig ooit een "anderenaam"@loginnaam.tweakdsl.nl aangemaakt met een ander password ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
Tetsuo55 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 11:56:
ik merk dat MSN steeds gedisconnect word, en ik heb lag en ga dc tijdens het spelen van een online RPG
Gisteren avond had ik ook wat last van slecht bereikbare sites in het buitenland, er zal wel een router bij een van de peering partners wat problemen hebben gegeven.
Nu is alles normaal.

Update 2: kan de in en uitgaande feed van txtnews nog hersteld worden, die werkt niet, alleen interne berichten komen aan.
Verloren berichten komen langzaam terug dus dat gaat goed.

[ Voor 20% gewijzigd door NLsandman op 26-12-2004 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Behalve dat MSN wel eens wegzakt, merk ik er weinig van. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik deze kerstdagen niet veel thuis ben, want ik moet 2 dagen werken 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 26-12-2004 10:54 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 16:33:
Heeft niemand wat meer info over mijn vraag?

telco-telco van BBned naar BBned is niet echt een telco-telco migratie natuurlijk. ISP-ISP migratie bedoel je vast. De snelheid is dan het moment dat er iemand op enter drukt gezien het alleen ene configuratie in het netwerk is wat omgezet moet worden.

Bij telco-telco is het een fysieke wisseling van netwerk/telco. De koppeling van je telefoonlijn (portering) zal moeten worden omgeprikt door iemand van de KPN. Daar krijg je een plannings datum voor.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whoops... Sorry voor de onduidelijkheid, maar het is van BabyXL naar BBNed. Dus wel degelijk een telco-telco migratie.

Inmiddels heb ik (eindelijk) een mailtje teruggehad dat de papieren niet in orde schijnen te zijn, ik zou ze alsnog per post op moeten sturen. Terwijl ik al een bevestiging heb (per e-mail weliswaar) dat alles binnen is, en geregeld zou worden . Lekkere gang van zaken zo. Wat de administratieve afhandeling betreft kan TweakDSL nog wel wat van Demon leren.

Zoals gezegd, het geeft mij niet veel zin en moed om er nog mee door te gaan, denk dat ik maar eens ga kijken naar een andere provider, als iemand er nog eentje weet met een goede (snelle) newsserver, 3 vaste ip's, en voip dan zou ik dat graag weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-07 11:49
Welke instellingen moet thunderbird hebben voor smtp instellingen, bij invoerveld gebruikersnaam en wachtwoord, staat bij mij mijn username en geen wachtwoord, in welk gedeelte moet je je wachtwoord zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Username en wachtwoord beide leeglaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwaurck
Xandrios schreef op zondag 26 december 2004 @ 16:46:
Username en wachtwoord beide leeglaten.
Dan krijg ik nog steeds foutmelding "Verzending van bericht is mislukt. Er is een fout onstaan.... Verbinden met SMTP server smtp.tweakdsl.nl is mislukt. De server is uit of niet goed geconfigureerd. Controlleer of uw Mail/News instellingen goed zijn en probeer opnieuw, aub."
Username en pass staan leeg, vinkje bij gebruikersnaam en wachtwoord ook uitgevinkt en aangevinkt en zelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Op deze manier moet het iig werken, zo werkt het al tijden bij mij prima. Mocht het daarmee niet lukken, bel ze dan even en vraag of je IP wel in de relay-lijst staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_T

Mister_T

@+31180

Vreemd ja want hij pakt zowat alles, mail, smtp heb je het IPadres zelf al eens ingetikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik moet toegeven dat, elke keer als ik dit topic doorlees, ik mij een beetje schaam... :X
Ik heb nauwelijks problemen met de verbinding. Toen ik net TweakDSL had (september) toen waren er nog wel eens problemen met de verbinding, maar ik heb de laatste tijd maar één keer een korte disconnect gehad van een halve minuut or so. Snelheden zijn prima en nagenoeg constant 800 tot 850 kB/s, altijd op dezelfde server.

* JaFFoG klopt het even af...

Heb vandaag overigens de kerstkaart ontvangen die ze denk ik aan alle leden verstuurd hebben (toch? :P): klik.

[ Voor 3% gewijzigd door JaFFoG op 27-12-2004 13:21 . Reden: afkloppen :9 ]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Idd me too, dat is toch we weer lief die kerstkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:39

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ja liev he dat kerstkaartje? O+
In eerste instantie dacht ik dat alleen nieuwe klanten een kerstkaartje kregen.
Maar dat is niet zo, want dit jaar heb ik er ook weer één ontvangen.
Er zijn weinig ISP´s die zoiets doen, denk ik

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Ja het zijn kleine dingetjes maar ze worden wel erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Laatst online: 07-09 20:08

geforce666

a.k.a Jan (nl)

he hebben meer mensen dat het internet echt fokkin traag gaat, en buitenlandse sites niet te berijken zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah ....same hier :

www.codadmin.com, www.autokick.com. en meer sites...duren echt een seconde of 20, daarna bij herhaalde opvraag, is ie sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Hmmm, heb er niet echt last van...
Waar ik wel last van heb de laatste tijd is dat de newsheaders maar met 60 kbps binnenkomen, terwijl het een week eerder nog wel lekker vlot ging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Alleen de headers maar? Hier bodies op 200k ipv 800k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

geforce666 schreef op maandag 27 december 2004 @ 19:36:
he hebben meer mensen dat het internet echt fokkin traag gaat, en buitenlandse sites niet te berijken zijn ?
oeps.. ik d8 dat mijn pc traag was.. ik heb er dus ook last van.. sites ook niet bereikbaar :P

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Niet kontinu, maar zo nu en dan stagneert het hier ook.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 03-09 08:10
Smallblock schreef op maandag 27 december 2004 @ 22:28:
Niet kontinu, maar zo nu en dan stagneert het hier ook.
Er zijn voor zover ik kan zien geen storingen en geen aanwijsbare redenen voor traag internet.

Ook pingtijden naar diverse interne en externe punten zijn gewoon strak.

Als er klachten zijn over traagheid, zal deze toch iets specifieker moeten zijn, met name in: wat is er traag:

- pingtijden die sterk schommelen?
- downloads alleen op de newsserver
- downloads van het internet (welke host)/welke route
- dns resolving
- ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Ghandi schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:14:
[...]

Er zijn voor zover ik kan zien geen storingen en geen aanwijsbare redenen voor traag internet.

Als er klachten zijn over traagheid, zal deze toch iets specifieker moeten zijn, met name in: wat is er traag:

- dns resolving
- ???
Downloadsnelheid newsserver stond het kerstweekend en gisteren onder druk(minimaal door de helft). Kan de drukte van de vrije dagen zijn geweest? Op dit moment(06:40 uur) is de snelheid bij mij weer uitstekend. Ik dacht alleen dat er reservecapaciteit voldoende voorhanden was of is die door Tweaknews in korte tijd geabsorbeerd?

Overig internet gaf bij mij persoonlijk gisteren geen problemen. Surfen was prima en pings heb ik niet getest.

[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 28-12-2004 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Azqi schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 06:44:
[...]

Downloadsnelheid newsserver stond het kerstweekend en gisteren onder druk(minimaal door de helft). Kan de drukte van de vrije dagen zijn geweest? Op dit moment(06:40 uur) is de snelheid bij mij weer uitstekend. Ik dacht alleen dat er reservecapaciteit voldoende voorhanden was of is die door Tweaknews in korte tijd geabsorbeerd?

Overig internet gaf bij mij persoonlijk gisteren geen problemen. Surfen was prima en pings heb ik niet getest.
Internet werkt, maar er is nu wel een (tijdelijk??) probleem met de newsserver.
Dat wil zeggen met news.tweakdsl.nl:
28-12-2004 11:11:45 Unable to connect / authenticate server: news.tweakdsl.nl ().

De andere newsserver, news.cambrium.nl werkt wel goed.

Pingen gaat goed op beide:

Pingen naar news.tweakdsl.nl [217.19.17.180] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 217.19.17.180: bytes=32 tijd=9 ms TTL=60
..........

Pingen naar news.cambrium.nl [217.19.16.84] met 32 byte gegevens:
Antwoord van 217.19.16.84: bytes=32 tijd=11 ms TTL=60

Wellicht heeft het te maken met het komende onderhoud?
Daar kreeg ik een email over.
Heeft de Helpdesk een nieuw TELEFOONNUMMER?
LS,

In het kader van uitbreidingen in ons netwerk, zal op woensdag 29 december a.s.
een aantal TweakDSL verbindingen worden overgezet naar een ander deel van het
netwerk. Dit stelt ons beter in staat om u de bandbreedte en snelheid te
blijven leveren die u van ons gewend bent.

Dit zal voor u gepaard gaan met een korte onderbreking van de DSL verbinding,
van hooguit tien minuten. Indien uw verbinding zich niet vanzelf herstelt,
raden wij u aan uw ADSL modem UIT en dan weer AAN te zetten. Indien uw
verbinding niet binnen dertig minuten hersteld is, verzoeken we u contact
op te nemen met de TweakDSL helpdesk op telefoonnummer 0900-8932543.

Onze excuses voor het mogelijke ongemak dat dit teweegbrengt.

Met vriendelijke groet,
TweakDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
Ondanks te problemen die er af en toe zijn zou ik me proef abbo wel willen overzetten naar een betaal abbo van tweaknews. In de brief die ik kreeg stond dat ik voor 30dec een nieuwe brief zou ontvangen.. maar nog steeds niks ontvangen, dus ik verwacht dat ik per 30 dec geen newsserver meer heb..

vandaag viel de brief in de bus, met een datam dat ik voor 5 jan de brief moet retourneren.. zal me proefabbo dan ook tot 5 jan lopen... vind namelijk binnen 2 dagen terug sturen wel snel

[ Voor 25% gewijzigd door Tito129 op 28-12-2004 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaNutsss
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 13:52

PeaNutsss

No nuts.. no glory...

[...]

Wellicht heeft het te maken met het komende onderhoud?
Daar kreeg ik een email over.
Heeft de Helpdesk een nieuw TELEFOONNUMMER?

[...]
Dat was mij ook al opgevallen. Op de site zelf kan ik dit 0900-nummer nergens terugvinden. Hopelijk blijft het oude nummer gewoon bestaan.

Inside everyone there's a nut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PeaNutsss schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:02:
[...]

Dat was mij ook al opgevallen. Op de site zelf kan ik dit 0900-nummer nergens terugvinden. Hopelijk blijft het oude nummer gewoon bestaan.
Ja dat hoop ik ook!
Het hebben van een normaal (niet-0900) telefoonnummer voor een helpdesk vind ik een pré t.o.v. andere ISP's.
Alternatief is een gratis 0800 nummer maar dat is voor een provider vrij kostbaar en eigenlijk ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ik heb op dit moment ook extreem veel last van trage verbindingen. USA verkeer vooral, paar voorbeeldjes:

http://www.xandrios.net/10mb.bin
Deze file downloaden (Staat gehost bij EV1, USA) gaat met max 55KB/sec, normaal 250KB/sec+.
Die 10MB testfile heb ik echter via wget van de tweakdsl ftp afgehaalt: Maximaal 65KB/sec. Dat hoort ook vele malen sneller te gaan, beide machines hangen aan een 100mbit poort.
Beide richtingen op is de throughput niet goed dus.

Pingtijden zijn wel normaal, beide kanten op rond de ~125 ms.

Traceroute:
>tracert www.xandrios.net

Tracing route to www.xandrios.net [69.57.130.35]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.0.1]
2 18 ms 18 ms 17 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 19 ms 18 ms 18 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 19 ms 19 ms 18 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
5 19 ms 19 ms 41 ms core1.net.cambrium.nl [217.19.16.1]
6 21 ms 21 ms 20 ms portch1.core01.ams03.atlas.cogentco.com [195.69.144.124]
7 23 ms 23 ms 24 ms p5-0.core01.bru01.atlas.cogentco.com [130.117.1.134]
8 29 ms 29 ms 29 ms p6-0.core01.lon02.atlas.cogentco.com [130.117.1.158]
9 109 ms 110 ms 108 ms p6-0.core02.jfk01.atlas.cogentco.com [154.54.1.5]
10 107 ms * 108 ms p15-0.core01.jfk01.atlas.cogentco.com [66.28.4.165]
11 107 ms 108 ms 108 ms p12-0.core01.jfk02.atlas.cogentco.com [66.28.4.10]
12 108 ms 108 ms 113 ms p4-0.core02.dca01.atlas.cogentco.com [66.28.4.81]
13 120 ms 119 ms 118 ms p14-0.core01.atl01.atlas.cogentco.com [66.28.4.161]
14 129 ms 129 ms 128 ms p14-0.core01.mco01.atlas.cogentco.com [66.28.4.153]
15 131 ms 131 ms 131 ms p14-0.core01.tpa01.atlas.cogentco.com [66.28.4.142]
16 146 ms 150 ms 151 ms p5-0.core01.iah01.atlas.cogentco.com [66.28.4.45]
17 137 ms 136 ms 137 ms EveryonesInternet.demarc.cogentco.com [38.112.12.178]
18 147 ms 146 ms 147 ms ivhou-207-218-245-113.ev1.net [207.218.245.113]
19 148 ms 147 ms 146 ms gallery.shakirafan.net [69.57.130.35]

Trace complete.
Em hier valt me direct iets anders op: Dit was voorheen via Level3 gerouteerd. Ik persoonlijk heb iets tegen cogent, en dit bevestigd dit beeld wederom behoorlijk.

Reverse traceroute:

# traceroute home.xandrios.net
traceroute to home.xandrios.net (217.19.28.227), 30 hops max, 38 byte packets
1 ev1s-69-57-130-1.ev1servers.net (69.57.130.1) 0.312 ms 0.224 ms 0.187 ms
2 ivhou-207-218-245-12.ev1.net (207.218.245.12) 0.380 ms 0.329 ms 0.325 ms
3 ge-1-1-0.r00.hstntx01.us.bb.verio.net (129.250.10.133) 1.152 ms 1.270 ms 1.368 ms
4 p16-0-1-3.r20.dllstx09.us.bb.verio.net (129.250.2.50) 6.526 ms 6.672 ms 6.718 ms
5 p16-3-0-0.r01.dllstx09.us.bb.verio.net (129.250.2.185) 38.539 ms 6.775 ms 6.469 ms
6 so-2-3-1.edge1.Dallas1.Level3.net (4.68.127.45) 6.593 ms so-2-3-0.edge2.Dallas1.Level3.net (4.68.127.41) 6.427 ms 6.530 ms
7 * so-7-0-0.bbr2.Dallas1.Level3.net (4.68.96.121) 6.621 ms 6.480 ms
8 ae-0-0.bbr2.Washington1.Level3.net (64.159.0.230) 49.578 ms 49.161 ms 49.358 ms
9 as-0-0.bbr1.London2.Level3.net (4.68.128.101) 116.082 ms 116.466 ms 115.959 ms
10 so-2-0-0.mp1.Amsterdam1.Level3.net (212.187.128.26) 148.557 ms so-1-0-0.mp2.Amsterdam1.Level3.net (212.187.128.10) 124.662 ms 123.804 ms
11 ge-10-2.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.99) 124.259 ms ge-11-1.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.83) 123.686 ms ge-7-0.ipcolo1.Amsterdam1.Level3.net (213.244.165.7) 123.736 ms
12 ge0-1-0.level3.ams1.trueserver.nl (212.72.44.114) 126.047 ms 126.532 ms 125.949 ms
13 core4.net.cambrium.nl (217.19.16.4) 125.643 ms 125.801 ms 125.520 ms
14 ring13.net.cambrium.nl (217.19.16.11) 128.634 ms 129.234 ms 128.509 ms
15 cisco-10k1.net.cambrium.nl (217.19.16.42) 128.523 ms 128.791 ms 128.360 ms
16 217-19-28-227.dsl.cambrium.nl (217.19.28.227) 146.739 ms 150.690 ms 144.643 ms
Dat ziet er al een stuk beter uit.

Toch is de snelheid beide richtingen op brak. Het lijkt mij ook logisch dat het dus aan een van de hops ligt die in beide routes voorkomen. En aangezien het niet alleen bij de Ev1 datacenter traag gaat, verwacht ik dat dat aan de tweakdsl kant is.

• Ander voorbeeldje: Ipowerweb.com
Pingtijden zijn normaal, maximale snelheid ligt rond de 50KB/sec. Een bestand van meerdere Tientallen MB's downloaden lukt niet, aangezien hij er geheid halverwege uitklapt. (net 3x mogen ervaren).
Mocht je een bestand nodig hebben voor een throughput test, ben ik bereikbaar via mail, icq of irc (#tweakdsl). De files die ik er heb staan zijn niet direct geschikt voor dit forum namelijk.

1 <1 ms <1 ms <1 ms my.router [192.168.0.1]
2 18 ms 18 ms 18 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 18 ms 18 ms 18 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 19 ms 19 ms 19 ms core3.net.cambrium.nl [217.19.16.3]
5 218 ms 19 ms 19 ms cambrium.customer.openpeering.nl [217.170.0.237]

6 19 ms 20 ms 19 ms ge4-2.mpr2.ams1.nl.above.net [195.69.144.122]
7 26 ms 26 ms 26 ms pos2-0.cr2.ams2.nl.above.net [208.184.231.254]
8 26 ms 26 ms 26 ms pos3-0.cr1.ams2.nl.above.net [64.125.31.169]
9 26 ms 25 ms 25 ms so-5-0-0.cr1.lhr3.uk.above.net [64.125.31.153]
10 107 ms 98 ms 98 ms so-7-0-0.cr1.dca2.us.above.net [64.125.31.186]
11 109 ms 109 ms 109 ms so-5-0-0.mpr2.atl6.us.above.net [64.125.28.50]
12 109 ms 109 ms 109 ms so-0-0-0.mpr1.atl6.us.above.net [64.125.27.49]
13 122 ms 122 ms 121 ms so-3-3-0.mpr2.iah1.us.above.net [64.125.29.66]
14 122 ms 122 ms 122 ms so-0-0-0.mpr1.iah1.us.above.net [64.125.31.61]
15 151 ms 151 ms 195 ms so-4-1-0.mpr2.lax9.us.above.net [64.125.29.101]

16 151 ms 150 ms 151 ms 216.200.249.141.available.ipowerweb.com [216.200
.249.141]
17 151 ms 152 ms 151 ms host155.ipowerweb.com [66.235.193.178]

[ Voor 14% gewijzigd door Xandrios op 28-12-2004 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is hier ook ontiegelijk traag vandaag, veel time outs (maakt niet uit waar ik heen ping).

Naar tweakers.net af en toe uitschieters naar 200 ms en time outsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Xandrios schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:30:
Ik heb op dit moment ook extreem veel last van trage verbindingen. USA verkeer vooral, paar voorbeeldjes:

Deze file downloaden (Staat gehost bij EV1, USA) gaat met max 55KB/sec, normaal 250KB/sec+.
Die 10MB testfile heb ik echter via wget van de tweakdsl ftp afgehaalt: Maximaal 65KB/sec. Dat hoort ook vele malen sneller te gaan, beide machines hangen aan een 100mbit poort.

...........................<knip>

[...]
Ik heb ook even die 10 Mb file gedownload van xandrios.net, gaat niet zo snel in mijn geval deed ie er 2 min. 50 sec over. Mijn max snelheid is 2 Mbps down.

De newsserver loopt overigens nu weer prima, vanmorgen had ie even geen zin denk ik :)
Misschien is er morgen meer te zeggen omdat er dan een verplaatsing van een aantal gebruikers zal plaatsvinden, (waaronder ikzelf).
Ik zal als vergelijkende test morgen nogmaals die 10 Mb ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Xandrios schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:30:

als ik dat test bestandje download haal ik ook maar MAX 60 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:45

Lief Adje

Love is in the air

Tito schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:38:
Ondanks te problemen die er af en toe zijn zou ik me proef abbo wel willen overzetten naar een betaal abbo van tweaknews. In de brief die ik kreeg stond dat ik voor 30dec een nieuwe brief zou ontvangen.. maar nog steeds niks ontvangen, dus ik verwacht dat ik per 30 dec geen newsserver meer heb..

vandaag viel de brief in de bus, met een datam dat ik voor 5 jan de brief moet retourneren.. zal me proefabbo dan ook tot 5 jan lopen... vind namelijk binnen 2 dagen terug sturen wel snel
Ik kreeg h'm vandaag, en heb h'm vandaag ook direct maar op de post gedaan, want ook bij mij is de datum 5 jan.
Ik denk dat je de brief morgen wel krijgt... :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Xandrios, ik denk dat Tweak cogent erbij heeft genomen omdat die ENORM goedkoop zijn 'dump prijzen' voor ip-transit in tegenstelling tot Level3, maar Level3 is wel ene echte kwaliteits transit provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Punica- schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:39:
[...]

Xandrios, ik denk dat Tweak cogent erbij heeft genomen omdat die ENORM goedkoop zijn 'dump prijzen' voor ip-transit in tegenstelling tot Level3, maar Level3 is wel ene echte kwaliteits transit provider.
Ik weet het, 'k zag de aanbieding van 6 euro per mbit ook inderdaad. Tweakdsl gebruikte Cogent alleen al een tijdje, alleen vziw niet voor deze route.

Maargoed, dat is niet het probleem...via Level3 gaat het niet sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-08 19:44
Punica- schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:39:Xandrios, ik denk dat Tweak cogent erbij heeft genomen omdat die ENORM goedkoop zijn 'dump prijzen' voor ip-transit in tegenstelling tot Level3, maar Level3 is wel ene echte kwaliteits transit provider.
Onzin. Geen haar op m'n hoofd die eraan denkt om cogentco als transit toko te nemen. We hebben een "normale" peering sessie met hun en ze bieden gewoon veel routes aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
PeaNutsss schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 12:02:
[...]

Nee, de helpdesk heeft geen nieuw telefoonnummer. De telefooncentrale heeft een tweede ingang. Er zijn mensen die het mooi en professioneel vinden staan als een bedrijf een 0900 nummer heeft. Er hangt een tariefje aan van 6 ct per minuut voor diegene die 't willen testen; ook niet een bedrag om wakker van te liggen.

Het experiment is hierdoor voor ons kostenneutraal. Het oude nummerblok blijft gewoon in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 18:17:
[...]

Nee, de helpdesk heeft geen nieuw telefoonnummer. De telefooncentrale heeft een tweede ingang. Er zijn mensen die het mooi en professioneel vinden staan als een bedrijf een 0900 nummer heeft. Er hangt een tariefje aan van 6 ct per minuut voor diegene die 't willen testen; ook niet een bedrag om wakker van te liggen.

Het experiment is hierdoor voor ons kostenneutraal. Het oude nummerblok blijft gewoon in gebruik.
Het oude nummer loopt dat via BBNed of via de KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:50:
[...]

Het oude nummer loopt dat via BBNed of via de KPN?
Het oude nummer is via bbned. Als we een produkt leveren, moeten we het op z'n minst zelf gebruiken;)

Het 'oude' nummer is dan ook met VoDSL gewoon gratis;)

O ja, er was net een hickupje; daar komt zo nog een storingsmelding over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Jah was effe plat net jammer dat dit op zon tijdstip moet veel gebruikers nu actief bezig etc.. Verder loopt de lijn goed, houden zo :>

[ Voor 6% gewijzigd door _MaLa_ op 28-12-2004 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Ghandi schreef op maandag 27 december 2004 @ 23:14:
[...]

- dns resolving
- ???
Sorry, ik was niet erg kompleet. Pingtijden, routering en dns resolving houd ik me niet zo mee bezig. Maar tijdens het kerstweekend en maandag waren vooral buitenlandse sites traag en was het newsserver verkeer ook trager dan gemiddeld. Vermoedelijk gewoon erg druk op internet, want nu is de situatie gewoon weer stabiel en snel.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smallblock schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:51:
[...]

Sorry, ik was niet erg kompleet. Pingtijden, routering en dns resolving houd ik me niet zo mee bezig. Maar tijdens het kerstweekend en maandag waren vooral buitenlandse sites traag en was het newsserver verkeer ook trager dan gemiddeld. Vermoedelijk gewoon erg druk op internet, want nu is de situatie gewoon weer stabiel en snel.
Ook ik had dit ondervonden.

Ik denk zelf niet dat het druk is geweest op internet.. als ik kijk naar mijn websites en ook bij andere webmasters is dit niet het geval geweest, juist vrij rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
HoppyF schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 15:43:
[...]

Ik heb ook even die 10 Mb file gedownload van xandrios.net, gaat niet zo snel in mijn geval deed ie er 2 min. 50 sec over. Mijn max snelheid is 2 Mbps down.

De newsserver loopt overigens nu weer prima, vanmorgen had ie even geen zin denk ik :)
Misschien is er morgen meer te zeggen omdat er dan een verplaatsing van een aantal gebruikers zal plaatsvinden, (waaronder ikzelf).
Ik zal als vergelijkende test morgen nogmaals die 10 Mb ophalen.
Vandaag nogmaals getest, nu slechts 51 seconden ipv 2 min 50.
Zo hoort het dus!

Ik heb volgens mij nog steeds hetzelfde IP adres, er is dus vandaag nog geen migratie geweest. De dag is nog niet om dus het kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Eerlijk is eerlijk, ik heb al weer 2 dagen bijna de volledige snelheid (800k) op de newsserver . Dloaden is weer leuk :)

Zo en nu geen gezeur meer dat mensen hier alleen maar komen om te klagen en nooit voor wat positiefs

• HoppyF
ErikRo schreef op woensdag 29 december 2004 @ 23:15:
Eerlijk is eerlijk, ik heb al weer 2 dagen bijna de volledige snelheid (800k) op de newsserver . Dloaden is weer leuk :)

Zo en nu geen gezeur meer dat mensen hier alleen maar komen om te klagen en nooit voor wat positiefs
Dloaden is altijd leuk :)
Oke, ik zal dit jaar niet meer zeuren!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-09 14:53
Toch nog even zeuren dit jaar ;) Ik probeer nu wat headers binnen te slurpen, dat stagneert constant. En als 'ie loopt, gaat 'ie niet harder dan 2KB/s... Verbinding ben ik verder tevreden over, surfen gaat super!

Een hele zooooi

• NLsandman
Smallblock schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:51:
[...]

Kreeg wel dns resolve problemen bij enkele buitenlandse websites.
Wilde een trace maken om te zien waar het precies mis ging maar dns kon de naam niet omzetten, dit was in de avond uren, later geen last meer van gehad.

De langzame download snelheid kwam ik eer gisteren tegen, was een filmpje uit mexico aan het halen en dat ging met 20 kB/s en een maat van mij had athome en die haalde het met 150 kB/s.

http://homepage.mac.com/manuelrivas/iMovieTheater35.html

Wat halen jullie voor een snelheid bij dat filmpje over mexicaans vuurwerk?

• ErikRo
Even dat mexicaanse filmpje gecheckd. Mijn firewall zegt inkomend verkeer gemiddeld 100k.

• qwaurck
Xandrios schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:04:
Op deze manier moet het iig werken, zo werkt het al tijden bij mij prima. Mocht het daarmee niet lukken, bel ze dan even en vraag of je IP wel in de relay-lijst staat :)
Het staat precies hetzelfde als jouw screendump, maar het mocht niet werken. Toen heb ik tweakdsl gebeld en mijn mac adres is gekoppeld aan een vast ip# die in relay lijst staat. Dus het zou moeten werken. Ik dus weer testen en het werkt niet, outlook express geconfigureerd voor tweakdsl mail en met outlook express kan ik zonder problemen mailen. Probleem ligt dus echt aan thunderbird. Ik heb thunderbird NL geinstalleerd, ik download thunberbird EN en ga ff kijken of probleem zich dan ook voor doet.
Weet iemand nog een oplossing?
Gebruikt iemand anders hier ook thunberbird NL versie?

Verwijderd

Het downloaden via newsgroups gaat nu op-en-neer, ook even verbroken verbinding gehad.

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
Ja hier ook.. dan weer wel, dan weer niet.. traag etc..

• qwaurck
Probleem met mail versturen via thunderbird is opgelost, wat probleem was niet kunnen achterhalen. Maar heb compleet thunderbird en thunderbird mail mappen verwijderd (backup gemaakt natuurlijk) en thunberbird EN geinstalleerd, profiel opnieuw aangemaakt en mail verzenden gelukt. Toen thunderbird NL geinstalleerd en getest en werkt ook goed. Mail mappen terug gekopieërd. Reboot van systeem en alles werkt nog.
Thunderbird helaas dus nog wel buggy. Maar gelukkig werkt mail versturen nu.

• qwaurck
Ik heb geen problemen met mijn snelheden, pings naar .nl sites zijn onder 30ms en pings naar .com sites onder 150ms. Newsgroups gaat ook snel zonder hick ups.
Sinds begin abo heb ik 0 problemen gehad met snelheden (hoop wel dat het blijft :) )

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Ik denk dat Tweakdsl zich even moet buigen over hun fax systeem
Dit is al de 3e keer dat jullie een fax kwijt zijn...
Of staat de fax bij een open raam?

Nu zit ik nog een maand langer aan de kpn vast :'(

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

het normaal internetten gaat bij mij gewoon snel alleen de newsserver doet raar bij mij, er missen gewoon articles en alles weer corrupt, zal grab-it wel weer zijn
ga nu ffe newsleecher weer proberen
btw bij dat mexicaanse vuurwerk filmpje haal ik +/- 50 KB

• qwaurck
om3ega schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:13:
Ik denk dat Tweakdsl zich even moet buigen over hun fax systeem
Dit is al de 3e keer dat jullie een fax kwijt zijn...
Of staat de fax bij een open raam?

Nu zit ik nog een maand langer aan de kpn vast :'(
Mijn fax was ook kwijt, maar nogmaals gebeld en gezegd dat ik em gefaxt had en of hij goed binnen is gekomen. Hierna gingen ze hem voor me gelijk indienen en week later gemigreerd.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:54
Ik kan weer is niet connecte op newsserver... heb ik net me abbo verlengd..
had net even verbinding download met 40kB/s
Loadbalancer weer kapot zeker..
Heeft er iemand nog een direct ip dat werkt???

• Ghandi
Tito schreef op donderdag 30 december 2004 @ 16:53:
Ik kan weer is niet connecte op newsserver... heb ik net me abbo verlengd..
had net even verbinding download met 40kB/s
Loadbalancer weer kapot zeker..
Heeft er iemand nog een direct ip dat werkt???
Er zijn vanmorgen een paar onderbrekingen geweest op de loadbalancer; het probleem waar last van is geweest, is dat een van de newscaches problemen had. Volgens mij is dat nu gefixed.

Vanavond word een extra newscache aktief gemaakt, wat tot gevolg kan hebben dat er misschien even geen nieuwe headers bij komen, maar de reserve capaciteit weer afdoende. Er staat straks een storingsmelding online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Hoe hard horen headers binnen te komen?
Bij mij gaat ie een beetje heen en weer tussen de 70~100, dus dan is t wachten wachten wachten, en de downloads gaan als een speer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 11-09 15:13
naja je update een groep met 1 thread en per thread is het 1.5 mbit dus iets meer dan 100KB/s kan wel kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Ik zou haast de vlag uithangen, maar ik heb zowaar last van een trage download! :D Dat is natuurlijk geen reden tot feest, maar het is wel een uniek verschijnsel voor mijn lijntje. Maar ach, morgen weer een nieuwe dag, een nieuw weekend, een nieuwe maand en ja, zowaar een nieuw jaar!

Dus de beste wensen aan iedereen en dat TweakDSL maar door mag gaan met de goede dingen die het doet! O+ _/-\o_

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Het nieuwe jaar is goed van start gegaan, alles werkt prima!

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
Bij mij helaas niet. De newsserver is nogsteeds traag bij mij. Maar ik denk dat het aan de verbinding ligt, want de payserver is net zo traag... De snelheden zijn van beide servers wisselend, maar de gemiddelden liggen ongeveer gelijk. Beetje té toevallig... :?

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Laatst online: 13:56
Nijl schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 15:15:
Het nieuwe jaar is goed van start gegaan, alles werkt prima!
Bij mij helaas niet, had op 26 november een isp migratie aangevraagd van Demon naar Tweak.
Volgens de helpdesk geen probleem als ik het Bbned ordernummer aan hun kon geven.Geschatte downtime tussen 5 a 10 minuten.
Na 2 dagen mailen met Demon eindelijk het ordernummer gekregen en bij de aanmelding bij Tweak keurig vermeld, ook nog aan de helpdesk doorgegeven.
Is allemaal voor niets geweest klaarblijkelijk, gisteren afgesloten door Demon en Tweak weet verder ook niets.
Vier weken is tegenwoordig tekort voor zoiets moeilijks als een isp migratie...... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door d-super op 01-01-2005 17:01 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
News currently dikke 800 kb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
d-super schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:00:
[...]

Bij mij helaas niet, had op 26 november een isp migratie aangevraagd van Demon naar Tweak.
Volgens de helpdesk geen probleem als ik het Bbned ordernummer aan hun kon geven.Geschatte downtime tussen 5 a 10 minuten.
Na 2 dagen mailen met Demon eindelijk het ordernummer gekregen en bij de aanmelding bij Tweak keurig vermeld, ook nog aan de helpdesk doorgegeven.
Is allemaal voor niets geweest klaarblijkelijk, gisteren afgesloten door Demon en Tweak weet verder ook niets.
Vier weken is tegenwoordig tekort voor zoiets moeilijks als een isp migratie...... 8)7 8)7 8)7
Je zegt toch niet op voordat je zeker bent en dus bevestiging hebt dat alles inorde is en je een plandatum van migratie hebt.....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Hier nog maar 28 kb/s echt om te huilen dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Razer schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:39:
[...]

Hier nog maar 28 kb/s echt om te huilen dit :(
Hier 770 tot 820 Kbyte. Als de brandweer dus en al een paar uur lang.
Dus dat is raar. Verder niks anders open staan?

Ik zie dat Roy1985 een tweaknews account heeft en geen abbo van Tweakdsl zelf heeft. Dat maakt dus blijkbaar uit qua snelheid...

[ Voor 19% gewijzigd door Azqi op 02-01-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

meer mensen last van een trage verbinding ?

heb moeite de 500kb te halen , voor oudjaar was dat nog ruim 800kb :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roytjuh schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:44:
meer mensen last van een trage verbinding ?

heb moeite de 500kb te halen , voor oudjaar was dat nog ruim 800kb :?
Hier tussen de 600 / 700 kB/s en dat heb ik altijd.

Alle tweakers een mooi 2005 toegewenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Ik las net dat er bij FOK problemen waren in de server ruimte en meer servers daar problemen hebben/hadden. Misschien staan de tweak dingen in de zelfde ruimte.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Niet alleen Fok, een deel van Redbus lag plat vanwege een kapotte blade. (inc. Tweakers.net). 'k dnek niet dat dat ermee te maken heeft, aangezien het een FastEthernet (=100Mbit) blade betrof voor een aantal colo's. 'k verwacht niet dat cambrium die gebruikt voor hun backbone :)

Hier is de snelheid prima btw. Gewoon web, en newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:53
Azqi schreef op zondag 02 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Hier 770 tot 820 Kbyte. Als de brandweer dus en al een paar uur lang.
Dus dat is raar. Verder niks anders open staan?

Ik zie dat Roy1985 een tweaknews account heeft en geen abbo van Tweakdsl zelf heeft. Dat maakt dus blijkbaar uit qua snelheid...
Naja wazig, vind het wel raar, een week geleden haalde ik nog makkelijk 580 kb/s. En ik heb idd alleen een newsserver accountje daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Bij mij is net de nieuwsserver uitgevallen, heeft iemand anders dat probleem ook?

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxke
  • Niet online
Nieuwsserver loopt bij mij lekker door :)
Wat eerder vanmiddag was ie wel wat langzamer, maar nu loopt ie weergewoon lekker door
Pagina: 1 ... 4 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.