TweakDSL *new and/or improved* deel 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Xandrios schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:00:
Uhhh....dat lijkt me redelijke onzin. Dat heeft voor niemand voordelen.
Het heeft even voordelen. Voor die ene persoon. Totdat diegene post welke machine nu snel is, en ongeveer tien minuten later is 'ie zwaar overbelast. En heeft iedereen, of ze nu wel of niet via de loadbalancer werken een probleem. Want buiten loadbalancers om werken is gewoon 'ikke ikke ikke en laat de rest maar lekker stikken'-a-sociaal gedrag.
Overigens, het spijt me zeer, maar ik heb nogsteeds geen enkel probleem. Ik gebruik gewoon news.tweakdsl.nl, ik download via NZB's, en ik trek m'n hele verbinding gemakkelijk dicht.
Gewoon met Pan, even klikken, en ik heb geen idee wat NZB is, komen headers met 2000Kbit/s binnen en de bodies met ongeveer 7000Kbit/s. Ja, da's 3Gbyte per uur, dat klopt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 19:28
[...]
Overigens, het spijt me zeer, maar ik heb nogsteeds geen enkel probleem. Ik gebruik gewoon news.tweakdsl.nl, ik download via NZB's, en ik trek m'n hele verbinding gemakkelijk dicht.
Ik ook maar ik krijg geen nieuwe headers binnen.
Met nzb gaat het downloaden overigens prima. Wat moet ik dan met headers vraag je je misschien af? Dat is simpel, er zijn groepen met bv alleen videoclips, die worden nergens aangemeld. Dus wil ik nieuw geposte clips zien, dan moet ik eerst headers binnenhalen en selecteren wat ik nodig heb. NZb zal hier niet helpen aangezien ik niet weet waar ik op moet zoeken.

Dus laten we hopen dat ze die header machine maandagochtend meteen als eerste oppakken, dan hebben we 's avonds weer verse headers en misschien zelfs de gemiste weekend headers.

[ Voor 4% gewijzigd door ErikRo op 19-12-2004 13:52 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106957

[...]
Ongeveer een week na de upgrade van de server hebben ze de meerdere IP adressen in DNS vervangen door het ene IP adres (van de load balancer). Als die tijd hebben de andere IP adressen gewerkt. Gisteravond zijn die ineens dichtgegooid (na ongeveer een maand). Het kan een andere reden hebben, maar het is wel erg toevallig. Of het voor niemand voordelen heeft weet ik niet. Hoe weet jij dat het voor cambrium geen voordelen heeft om directe toegang, buiten de load balancer om, dicht te zetten?
Je gebruikt geen headers van news.tweakdsl.nl, dus je hebt geen last van het ontbreken van nieuwe headers. En waarschijnlijk ben je door de load balancer op een reader gezet die het goed doet. Toen ik het iets voor mijn vorige post probeerde kreeg ik soms geen connectie en soms een connectie waar bijvoorbeeld een group commando al ongeveer 20 seconden duurde. Op het moment krijg ik ook wel een verbinding met een snel reagerende server. Maar of alle readers het nu weer goed doen of dat alle verbindingen met de snelle reader worden gemaakt kan ik nu niet meer zien.

Zelf kan ik ook wel om de problemen heen werken, maar dat kost onnodig tijd en ergernis en vind ik daarom wel een probleem. Er zijn ook genoeg mensen hier die er niet omheen kunnen werken. Een betaalde news provider of NZB service met eventueel bijbehorende software is niet voor iedereen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Burne schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:19:
[...]
Het heeft even voordelen. Voor die ene persoon. Totdat diegene post welke machine nu snel is, en ongeveer tien minuten later is 'ie zwaar overbelast. En heeft iedereen, of ze nu wel of niet via de loadbalancer werken een probleem. Want buiten loadbalancers om werken is gewoon 'ikke ikke ikke en laat de rest maar lekker stikken'-a-sociaal gedrag.
Dan ga je er vanuit dat die server overbelast is door gebruikers en dat er niet gewoon een software probleem is op de server, en niet bijvoorbeeld helemaal niet meer reageert op requests. Gisteren is wel gebleken dat alle requests door de load balancer werden doorgezet naar een server die niet werkte terwijl er wel een reader was die het goed deed. Door direct gebruik te maken van de snelle server ontlast je de andere servers en daarmee help je de andere gebruikers dus alleen. Gisteren heb ik van overbelasting op de ene reader die wel werkte helemaal niets gemerkt.

Maar goed, je kan het natuurlijk asociaal noemen dat je niet zelf met het probleem blijft zitten terwijl anderen er wel last van hebben. Ik vind het asociaal als een provider een dienst verkoopt die regelmatig niet geleverd wordt op een niveau dat ervan verwacht mag worden. En bij problemen is het ook wel prettig om informatie te krijgen over het probleem en de akties die worden genomen om het probleem op te lossen en ervoor te zorgen dat het in de toekomst niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62035

[...]Het heeft even voordelen. Voor die ene persoon. Totdat diegene post welke machine nu snel is, en ongeveer tien minuten later is 'ie zwaar overbelast. En heeft iedereen, of ze nu wel of niet via de loadbalancer werken een probleem. Want buiten loadbalancers om werken is gewoon 'ikke ikke ikke en laat de rest maar lekker stikken'-a-sociaal gedrag.
niet ikke ikke ikke......maar een mogelijk heid zoeken die nog WEL werkt. news.tweakdsl.nl werkte voor veel mensen gewoon niet...ook niet een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:03
Anoniem: 106957 schreef op zondag 19 december 2004 @ 13:54:
[...]

Ongeveer een week na de upgrade van de server hebben ze de meerdere IP adressen in DNS vervangen door het ene IP adres (van de load balancer). Als die tijd hebben de andere IP adressen gewerkt. Gisteravond zijn die ineens dichtgegooid (na ongeveer een maand). Het kan een andere reden hebben, maar het is wel erg toevallig. Of het voor niemand voordelen heeft weet ik niet. Hoe weet jij dat het voor cambrium geen voordelen heeft om directe toegang, buiten de load balancer om, dicht te zetten?
Ok, das waar. Weten doe ik het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat Cambrium voor iedereen de verbinding wil forceren via de loadbalancer...met als gevolg dat iedereen een slechte verbinding heeft. Het doel van zo'n loadbalancer is dat niet alle newsreaders overbelast raken. Dat gebeurde niet gisteren, ook omdat er meerdere IP's gepost waren. Dus daarom kan ik me moeilijk voorstellen dat ze er een probleem mee hebben dat je direct op IP aanspreekt in zo'n periode van problemen.

Natuurlijk is het verdacht dat het ineens onmogelijk wordt om op IP aan te spreken, maar ik denk dat dat eerder ligt aan de werkzaamheden die ongtwijfeld bezig zijn op de newsserver en/of de loadbalancer :)
[...]

Je gebruikt geen headers van news.tweakdsl.nl, dus je hebt geen last van het ontbreken van nieuwe headers. En waarschijnlijk ben je door de load balancer op een reader gezet die het goed doet. Toen ik het iets voor mijn vorige post probeerde kreeg ik soms geen connectie en soms een connectie waar bijvoorbeeld een group commando al ongeveer 20 seconden duurde. Op het moment krijg ik ook wel een verbinding met een snel reagerende server. Maar of alle readers het nu weer goed doen of dat alle verbindingen met de snelle reader worden gemaakt kan ik nu niet meer zien.

Zelf kan ik ook wel om de problemen heen werken, maar dat kost onnodig tijd en ergernis en vind ik daarom wel een probleem. Er zijn ook genoeg mensen hier die er niet omheen kunnen werken. Een betaalde news provider of NZB service met eventueel bijbehorende software is niet voor iedereen een optie.
Ben ik het mee eens,d it is ook niet de manier waarop het hoort te gaan. Maargoed, het is nieuwe hard & software, ik kan me voorstellen dat er wat problemen opgelost moeten worden in het begin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106957 schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:09:
..........En bij problemen is het ook wel prettig om informatie te krijgen over het probleem en de akties die worden genomen om het probleem op te lossen en ervoor te zorgen dat het in de toekomst niet meer voorkomt.
Er zijn idd weet ik hoeveel mensen die hetzelfde probleem hadden gisteren, maar nergens ook maar 1 melding te vinden......het kan zijn dat ik niet op de juiste plek gezocht heb, maar hier niet en op www.tweakdsl.nl ook niet.

Je moet het in deze meer van je lotgenoten hebben dan van de info van tweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:16:
Ben ik het mee eens,d it is ook niet de manier waarop het hoort te gaan. Maargoed, het is nieuwe hard & software, ik kan me voorstellen dat er wat problemen opgelost moeten worden in het begin :)
Dat geeft ook helemaal niet.......maar laat IETS weten...het komt nu een beetje over van : ik weet niet waarover jullie het hebben, er is helemaal geen probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 19-12-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Ghandi heeft de problemen met de loadbalancer hier ind it topic 2 dagen geleden al bevestigd, dus er is wel *iets* van communicatie geweest iig. Maar idnerdaad, een melding op de website zou erg fijn zijn geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:16:
[...]
Natuurlijk kunnen er in het begin onverwachtte problemen optreden. Maar het corruptie probleem dat ook nog een keer op exact dezelfde manier terug is gekomen vind ik wel slordig. Op dat geval na lijken tot nu toe wel iedere keer andere problemen, dus hopelijk wordt het (langer) stabiel als dit probleem is opgelost. Op een gegeven moment moeten de nieuwe problemen toch op zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xandrios schreef op zondag 19 december 2004 @ 14:32:
Ghandi heeft de problemen met de loadbalancer hier ind it topic 2 dagen geleden al bevestigd, dus er is wel *iets* van communicatie geweest iig. Maar idnerdaad, een melding op de website zou erg fijn zijn geweest...
Dat heb ik idd gemist dan.... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
1. Corruptie heb ik geen last van (al de hele week niet), soms een enkel filetje, maar dat ligt meer aan de poster denk ik. 95% was hier goed ontvangen. Denk eerder dat je grabit gebruikt.
2. Ik kan wel nog steeds een server op ip adres aanspreken, de 181 werkte idd niet meer vannacht, maar toen ik vanmorgen instelde op 182 ging het weer prima. Maar misschien komt dat omdat ik op tweak netwerk zelf zit.

3. Headers van een andere server ip halen is niet handig omdat hij alles als nieuw ziet, dus pakt hij headers t/m 10 dagen oud!! dat wil je ook niet geloof me. Liever pak ik alles van news.tweakdsl.nl

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:50
dit is geen posting over de newserver
dit is veel belangrijker :P

Ik wil een paar foto's uploaden naar m'n webspace bij tweakdsl.
Ik ga dus de 'www' directory in , en make een nieuwe directory 'pics'
Na het uploaden surf ik naar mijn webspace/pics , maar dan zegt m'n browser dat ik geen rechten heb om te mogen kijken?

Wat moet ik doen om m'n pics te laten zien? Is directory browsen uitgezet bij tweak?

[ Voor 18% gewijzigd door MrDirect op 19-12-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 10:30
ErikRo schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:25:
1. Corruptie heb ik geen last van (al de hele week niet), soms een enkel filetje, maar dat ligt meer aan de poster denk ik. 95% was hier goed ontvangen. Denk eerder dat je grabit gebruikt.
2. Ik kan wel nog steeds een server op ip adres aanspreken, de 181 werkte idd niet meer vannacht, maar toen ik vanmorgen instelde op 182 ging het weer prima. Maar misschien komt dat omdat ik op tweak netwerk zelf zit.

3. Headers van een andere server ip halen is niet handig omdat hij alles als nieuw ziet, dus pakt hij headers t/m 10 dagen oud!! dat wil je ook niet geloof me. Liever pak ik alles van news.tweakdsl.nl
Beetje jammer wel dat we met z'n allen wat aan het proberen zijn om bij de newsserver te komen. Er is blijkbaar wel iets veranderd sinds gisterenavond want nu doet alleen news.tweakdsl.nl het nog.
De snelheid is wel goed maar de headers dus niet. Er is dus wel degelijk een probleem aanwezig.
Ik blijf het ook vreemd vinden dat er mensen zijn die beweren dat er niets aan de hand is terwijl er anderen zijn die er met geen mogelijkheid op komen.
Dat lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Nou ja we zullen het later wel weer horen wat er aan de hand is geweest.
Jammer dat er niets op de status pagina staat, daar is zo'n ding nou juist voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Vatt schreef op zondag 19 december 2004 @ 16:11:

Wat moet ik doen om m'n pics te laten zien? Is directory browsen uitgezet bij tweak?
Dat is wel zeer waarschijnlijk ja. Dat behoort ook niet aan te staan hoor ;)
Maargoed, probeer eens een .htaccess te uploaden, en wel met de volgende inhoud: Options +Indexes

Dan zou directory browsing moeten werken, mits je geen index.html/php hebt geupload :)

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 19-12-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-04 08:34

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

19/12/2004 15:00: Storing newscache en headers

Gistermiddag heeft een van de newscaches enige tijd plat gelegen. De reden hiervan is onbekend. De storing is inmiddels opgelost.

Daarnaast lijkt er een probleem te zijn met een interne newsfeed, waardoor nieuwe headers niet binnenkomen. Dit probleem wordt nog onderzocht.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
Nijl schreef op zondag 19 december 2004 @ 17:56:
19/12/2004 15:00: Storing newscache en headers

Gistermiddag heeft een van de newscaches enige tijd plat gelegen. De reden hiervan is onbekend. De storing is inmiddels opgelost.

Daarnaast lijkt er een probleem te zijn met een interne newsfeed, waardoor nieuwe headers niet binnenkomen. Dit probleem wordt nog onderzocht.
Ja ik las het, maar ik heb nog steeds een waardeloze snelheid van 50kB/s..
Gister toen ik dat losse ip had ingevuld was het weer goed, maar dat werkte vanmorgen niet meer.
Dus ik gok dat die loadbalancer nog steeds brak is.
Vind dit wel een beetje jammer.
Of weten jullie nog een ip dat rechtstreeks werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

ErikRo schreef op zondag 19 december 2004 @ 15:25:

Ik begrijp het e.e.a. niet helemaal.
Wat bedoel je precies met "Denk eerder dat je Grabit gebruikt?"
Ik gebruik namelijk Grabit en ik vind het een makkelijk en een duidelijk proggie.
En waarom zijn de headers voor sommige mensen belangrijk?
Misschien vind je het domme vragen van mij, maar ik ben een newbie m.b.t. de nieuwsgroepen en alles wat er bij komt kijken. :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
Hoi, omdat er al eerder mensen waren met corrupte files en "grabit" als newsprogramma. Toen ze een demo versie van bv newsleecher probeerden waren de problemen weg. Grabit is blijkbaar nog helemaal safe, maar goed het is wel gratis.

Het waarom headers nodig verhaal, heb ik een bericht of 10 a 20 terug al gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Tito schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:14:
[...]

Ja ik las het, maar ik heb nog steeds een waardeloze snelheid van 50kB/s..
Gister toen ik dat losse ip had ingevuld was het weer goed, maar dat werkte vanmorgen niet meer.
Dus ik gok dat die loadbalancer nog steeds brak is.
Vind dit wel een beetje jammer.
Of weten jullie nog een ip dat rechtstreeks werkt?
Op dit moment heb ik weer de volle snelheid op news.tweakdsl.nl dus er is wel een verbetering.
Een rechtstreeks IP is dan ook niet nodig (naar één van de newcaches).
Nu nog hopen dat de achterstallige posts ingehaald worden en dan is iedereen weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385

Ik kan op dit moment niet eens connecten op news.tweakdsl.nl :'(

Is het trouwens normaal dat ik op news.cambrium.nl wel kan connecten en sterker nog, daar krijg ik wel de nieuwe headers binnen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Anoniem: 385 schreef op zondag 19 december 2004 @ 20:16:
Ik kan op dit moment niet eens connecten op news.tweakdsl.nl :'(

Is het trouwens normaal dat ik op news.cambrium.nl wel kan connecten en sterker nog, daar krijg ik wel de nieuwe headers binnen ???
Inderdaad, ik kan op news.cambrium.nl wel de headers binnenhalen, die zijn ook actueel.
Bij tweakdsl.nl lukt dat niet. Ik kan nu wel van beide newsservers downloaden.
Er is dus alleen nog een headers probleem op tweakdsl.nl.
Er zal vast morgen wel iets aan gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100320

HoppyF schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:44:
[...]

Op dit moment heb ik weer de volle snelheid op news.tweakdsl.nl dus er is wel een verbetering.
:)
Knap....Ik heb vandaag via news.tweakdsl.nl geen hogere snelheid als 0 KB of 50 KB kunnen halen...heb diverse pogingen gedaan verdeeld over de dag.

Vreemd dat sommige fullspeed halen en anderen of geen connectie en indien wel connectie maar max 50 KB.

Morgen is het weekend voorbij, wellicht dat het probleem dan wordt gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 07-04 10:38
Anoniem: 100320 schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:15:
[...]

Knap....Ik heb vandaag via news.tweakdsl.nl geen hogere snelheid als 0 KB of 50 KB kunnen halen...heb diverse pogingen gedaan verdeeld over de dag.

Vreemd dat sommige fullspeed halen en anderen of geen connectie en indien wel connectie maar max 50 KB.

We waren er al 'even' mee bezig, ook voor zondag 15.00

Het lijkt er op,dat headers gewoon weer binnenkomen en dat de bug gevonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl

Nijl

Ghandi schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:19:
[...]

We waren er al 'even' mee bezig, ook voor zondag 15.00

Het lijkt er op,dat headers gewoon weer binnenkomen en dat de bug gevonden is.
Ghandi hebben jullie wel ooit vrij? volgens mij niet, maar ik neem mijn petje af voor jullie :)

Werk je bij Tweak DSL ? of ben je een externe ?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Anoniem: 100320 schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:15:
[...]

Ik pak op het moment 450 - 550 Kbyte op news.tweakdsl.nl.
Hoe het nu kan, dat sommigen niks hebben, anderen redelijk en sommigen top is me een raadsel, als locatie niks betekent daarin. Burne, als je tijd en zin hebt, kun jij daar misschien
wat zinnigs over zeggen? (Of iemand anders natuurlijk :Y) )

Is het puur geluk hebben met de redirect van de loadbalancer?

[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 19-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

ErikRo schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:22:
Hoi, omdat er al eerder mensen waren met corrupte files en "grabit" als newsprogramma. Toen ze een demo versie van bv newsleecher probeerden waren de problemen weg. Grabit is blijkbaar nog helemaal safe, maar goed het is wel gratis.

Het waarom headers nodig verhaal, heb ik een bericht of 10 a 20 terug al gepost.
Ik moet zeggen dat ik weinig tot geen corrupte files binnen gehaald heb met Grabit.
Misschien ligt het aan een bepaalde versie van Grabit?
Jij gebruikt dus headers voor clips omdat je die dus niet ziet met NZBfiles.
Het is me duidelijk, bedankt voor de uitleg ;)

Vandaag werkte news.tweakdsl.nl weer goed, zowel met headers als met de snelheid.
Ik had alleen gisteren problemen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-04 00:03
Nijl schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:35:Ghandi hebben jullie wel ooit vrij? volgens mij niet, maar ik neem mijn petje af voor jullie :)
Een systeembeheerder bij een ISP heeft nooit vrij.
In ieder geval wordt er nu druk gewerkt aan het updaten van de headers van tussen 16-12 en vandaag.
Alles komt vanzelf weer goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Azqi schreef op zondag 19 december 2004 @ 22:39:Ik pak op het moment 450 - 550 Kbyte op news.tweakdsl.nl.
Hoe het nu kan, dat sommigen niks hebben, anderen redelijk en sommigen top is me een raadsel, als locatie niks betekent daarin.
De downloadsnelheden zijn inderdaad weer terug naar normaal.
Burne, als je tijd en zin hebt, kun jij daar misschien wat zinnigs over zeggen? (Of iemand anders natuurlijk :Y) )
Is het puur geluk hebben met de redirect van de loadbalancer?
Het load balancen werkt als volgt:
* Er komt een client binnen op de lb;
* De lb kijkt welke newscache de minste clients heeft;
* De lb stuurt de client door naar degene met de minste connecties;
* Een request vanaf dezelfde client gaat voor een dag naar dezelfde newscache.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Fr1ek schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:24:
[...]

De downloadsnelheden zijn inderdaad weer terug naar normaal.

[...]

Het load balancen werkt als volgt:
* Er komt een client binnen op de lb;
* De lb kijkt welke newscache de minste clients heeft;
* De lb stuurt de client door naar degene met de minste connecties;
* Een request vanaf dezelfde client gaat voor een dag naar dezelfde newscache.
Ik mag aannemen dat dat niet voor een dag wordt vastgelegd, anders kan je alsnog een overbelasting krijgen wanneer een partij mensen die eerder die dag op dezelfde reader zaten tegelijk inloggen :? En op basis van het aantal connecties? Het aantal connecties zegt hoogstens iets over de load maar niks over het bandbreedte verbruik.

Of mis ik nou iets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
neographikal schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:00:
[...]

Ik mag aannemen dat dat niet voor een dag wordt vastgelegd, anders kan je alsnog een overbelasting krijgen wanneer een partij mensen die eerder die dag op dezelfde reader zaten tegelijk inloggen :? En op basis van het aantal connecties? Het aantal connecties zegt hoogstens iets over de load maar niks over het bandbreedte verbruik.

Of mis ik nou iets? :)
In princiepe maakt het niets uit als het voor een dag werkt. Zolang dat dan maar bij alle binnenkomende verbindingen gebeurd, dan zou dat moeten kunnen.

Het grootste voordeel van deze constructie zit waarschijnlijk in het feit dat er veel minder vaak het aantal connecties hoeft te worden opgevraagd van de readers. Scheelt capaciteit :)

Uiteraard zegt het aantal connecties iets over de load. Maar ook over het dataverkeer: Als je met 100 man van een reader aan het downloaden bent, verschillende snelheden, dan komt daar een gemiddelde snelheid uit per client. En die snelheid zal vrijwel niet veranderen, als de verhoudingen tussen de verschillende snelheden van de verkochte abonnementen niet veranderd.
Fr1ek schreef op zondag 19 december 2004 @ 23:18:
[...]

Een systeembeheerder bij een ISP heeft nooit vrij.
In ieder geval wordt er nu druk gewerkt aan het updaten van de headers van tussen 16-12 en vandaag.
Alles komt vanzelf weer goed ;)
Hey Johan :) Leuk jou hier ook te zien :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ff wat positiefs :) ik heb sinds juni tweakdsl en ondanks wat downtime en usenet troubles vindt ik het al met al nogal meevallen (en ik ben een poweruser) en heb geen moment spijt gehad. Regelmatig lees ik hier over problemen terwijl ik er hier (amsterdam centrum) weinig of in ieder geval minder last van lijk te hebben, al kan ik me nouwelijks voorstellen dat er verschil is per regio, of wel?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

Ik dacht ik meld me toch maar even in dit topic ik kan namelijk niet zonder internet en aangezien ik morgen de sleutel van mijn huis krijg wil ik dus zo snel mogelijk kunnen internetten.

Als ik nu dat nieuwe tweakdsl en internet aanvraag dat is inmiddels al zonder problemen ?
Is het ook mogelijk om daar een lichte variant van te nemen ik hoef er eigenlijk helemaal niet mee te bellen namelijk maar heb geen zin in een abonnement bij de kpn.

Ik zie net pas de openingspost

De kosten om zonder kpn lijn aangesloten te worden zijn dus 75 €.

Ik begrijp dat ik ook eerst kpn kan aanvragen maar dat het aansluiten dan veel langer gaat duren.

Vraag 2 : Is zonder datalimiet echt zonder datalimiet ?
Vraag 3 : Iemand uit Ede met tweakdsl met snelheidservaringen ?
Vraag 4 : Hoelang duurt het bij tweakdsl voordat ik aangesloten ben ?
ik heb dus begrepen rond de 10 dagen als ik geen kpn lijn heb. Dus het is verstandig om die niet aan te vragen zodat ik zo snel mogelijk aangesloten ben ?

Ik zie verder de volgende opsomming staan bij mijn gewenste abonnement :

UltraDSL Voice
2048-8096kbit downstream, 1024kbit upstream
Geen downloadlimiet
Gratis analoge VoDSL-aansluiting
Gratis Copperjet 816-2P VoDSL-modem
Geen aansluitkosten

Er zit dus geen modem bij ? Wel voor telefonie maar niet voor internet ?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 29171 op 20-12-2004 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 09:10
antwoord bij vraag 2 is ja, geen datalimiet is geen datalimiet.
Wat men er wel in heeft staan is dat je anderen niet mag belemmeren in hun internet gebruik maar of excessief downloaden daar ook onder valt weet ik niet.
Weet wel dat tweakdsl absoluut niet moeilijk doet over 1 terabyte per maand aan data.

De voicedsl modem(copperjet) is je adsl modem alleen heeft deze ook voicedsl er in zitten.
Je hebt geen 2 type modems nodig.

De andere vragen kan ik je niet beantwoorden, heb daar geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29171

NLsandman schreef op maandag 20 december 2004 @ 06:47:
antwoord bij vraag 2 is ja, geen datalimiet is geen datalimiet.
Wat men er wel in heeft staan is dat je anderen niet mag belemmeren in hun internet gebruik maar of excessief downloaden daar ook onder valt weet ik niet.
Weet wel dat tweakdsl absoluut niet moeilijk doet over 1 terabyte per maand aan data.

De voicedsl modem(copperjet) is je adsl modem alleen heeft deze ook voicedsl er in zitten.
Je hebt geen 2 type modems nodig.

De andere vragen kan ik je niet beantwoorden, heb daar geen ervaring mee.
Kijk dat is mooi dat wou ik weten. Wist niet dat dat er was een adsl modem en voice modem in een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118662

Het gaat weer als een speer hier zowel de headers als de articles. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-05 16:25
Vraagje.. Nou heb ik gehoord dat de Copperjet (die nodig is voor de VoDSL) "enorme" herrie maakt. Als ik inderdaad (tot eind jan. zit ik bij Zon) overstap op Tweak Ultra+Voice, wordt de Copperjet er gratis bijgeleverd. Is er een optie om een andere (stillere) modem te kiezen (die ook VoDSL ondersteund), aangezien ik op kamers zit en daar dus geen mogelijkheid heb om de modem in de meterkast te gooien?

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-02 20:37
Dimmu schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:38:
Vraagje.. Nou heb ik gehoord dat de Copperjet (die nodig is voor de VoDSL) "enorme" herrie maakt. Als ik inderdaad (tot eind jan. zit ik bij Zon) overstap op Tweak Ultra+Voice, wordt de Copperjet er gratis bijgeleverd. Is er een optie om een andere (stillere) modem te kiezen (die ook VoDSL ondersteund), aangezien ik op kamers zit en daar dus geen mogelijkheid heb om de modem in de meterkast te gooien?
Vigor 2600 V?.. of VG versie

Check hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Dimmu schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:38:
Helaas is deze copperjet op dit moment het enige geschikte modem. Zoveel herrie maakt ie niet overigens, als je hem ergens achter zet (Piano, boeken in boekenkast etc) dan hoor je er vrijwel niets meer van :)
Chutney schreef op maandag 20 december 2004 @ 08:57:
[...]

Vigor 2600 V?.. of VG versie

Check hier
Dat zijn Voice over IP producten, das een totaal andere techniek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Xandrios schreef op maandag 20 december 2004 @ 00:53:
[...]
In princiepe maakt het niets uit als het voor een dag werkt. Zolang dat dan maar bij alle binnenkomende verbindingen gebeurd, dan zou dat moeten kunnen.

Het grootste voordeel van deze constructie zit waarschijnlijk in het feit dat er veel minder vaak het aantal connecties hoeft te worden opgevraagd van de readers. Scheelt capaciteit :)

Uiteraard zegt het aantal connecties iets over de load. Maar ook over het dataverkeer: Als je met 100 man van een reader aan het downloaden bent, verschillende snelheden, dan komt daar een gemiddelde snelheid uit per client. En die snelheid zal vrijwel niet veranderen, als de verhoudingen tussen de verschillende snelheden van de verkochte abonnementen niet veranderd.
Ik bedacht me zojuist iets :P De bandbreedte per connectie staat wél vast :) 1,5mbit nl :) Dus als connecties van ip dan ook nog naar verschillende readers kan worden geroute, dan is er niks aan het handje.

Maar 1x per dag, scheelt niet zoveeelllll overhead. Als je 1x per minuut een

cat /proc/net/dev | grep eth0 | awk <zoekstring>

laat draaien en zo de stats een beetje bijhoudt dan loop je in ieder geval minder risico dat er opeens veel mensen tegelijk terugkeren die eerst ook op die reader zaten. Kost slechts een paar cpu-cycles :)

[ Voor 6% gewijzigd door neographikal op 20-12-2004 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108283

Nou als ik alle toppics zo eens doorlees zijn jullie over het algemeen niet echt tevreden over het product. De service is volgens mij wel aardig, maar bijv de snelheid is vaak niet zoals hij hoort te zijn. Ook zijn er vaak storingen omtrend de newsserver en zijn er vaak losses van paketjes tijdens het pingen.

Ik denk dat ik (als gamer) toch maar verder ga kijken naar een provider die wel een constante lijn aanbied die ook een goede bandbreedte heeft.

Of zit ik er nu finaal naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik ben erg tevreden over Tweakdsl als provider, ik game niet zo vaak maar de snelheid is eiegenlijk altijd goed. News server ligt er wel eens uit maar heb nog nooit iets gemist daardoor. Dus mijn ervaring is wel positief

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BurnHard schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:48:
Ik ben erg tevreden over Tweakdsl als provider, ik game niet zo vaak maar de snelheid is eiegenlijk altijd goed. News server ligt er wel eens uit maar heb nog nooit iets gemist daardoor. Dus mijn ervaring is wel positief
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 10:08

Metzie

Nyaano !

Anoniem: 108283 schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:27:
Nou als ik alle toppics zo eens doorlees zijn jullie over het algemeen niet echt tevreden over het product. De service is volgens mij wel aardig, maar bijv de snelheid is vaak niet zoals hij hoort te zijn. Ook zijn er vaak storingen omtrend de newsserver en zijn er vaak losses van paketjes tijdens het pingen.

Ik denk dat ik (als gamer) toch maar verder ga kijken naar een provider die wel een constante lijn aanbied die ook een goede bandbreedte heeft.

Of zit ik er nu finaal naast?
Vriend, je zit hier in een klachten topic te lezen! Vind je het gek dat 95% van de posts hier over problemen gaat. Er is niemand die zoiets heeft van "goh, wat doet mijn tweakdsl verbinding het vandaag goed, laat ik dit eens melden in het tweakdsl draadje op got".

Ik ben gamer en speel meerdere dagen per week battlefield 1942, en momenteel ook halflife 2. Ik heb heb het in 2 jaar ongeveer 6x meegemaakt dat mijn verbinding wat sloom was om te gamen, maar dat duurde nooit langer als een avondje.

Ik vind tweakdsl een zeer goede provider en ik weet zeker dat er weinig andere providers zijn die zo hun best doen de "veeleisende" gebruikers te bedienen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 19:35
Tja ik kan ook niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben over mijn verbinding? :) .. Ik zie ook geen reden om aan te nemen dat bovenstaande klachten voor alle gebruikers gelden.. Maar zoals Metzie al zegt .. mensen posten hier omdat ze problemen hebben met ofwel hun eigen configuratie of met TweakDSL gerelateerde zaken. Als die problemen opgelost zijn hoor je ze niet meer.

Als je dan de hele tread door gaat lezen , lees je inderdaad alle problemen en ben je geneigd een verkeerd oordeel te trekken. Dus relativeer je conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik zit erover te denken om VoDSL te nemen. Nu bieden ze bij ISDN een Copperjet 815 aan voor €199,- Zijn er nog andere VODSL modems. Ik gebruik nu een Draytek 2600 Annex B. Kan ik die als router gebruiken en het modem zo instellen dat me router het internet IP krijgt, dit dan met die Copperjet 815??

BurnHard.nl ICT Solutions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 23:37
Vraagje
Hoe tevreden zijn degene die sinds kort een nieuw abonnement hebben afgesloten??
(DSL+ Vodsl)

ik heb ruim 3 weken geleden de aanvraag ingediend, tot dan ging het allemaal prima
( snelle reactie op mail vragen, en ook telefonisch goed geholpen)

Echter nu ik een Abonnement heb afgesloten is het (in mijn ogen) KNUDDE
aansluiting werkt niet (krijg geen IP) en je krijgt alleen de automatische reactie op mails
en telefonisch krijg je te horen dat het nog wel 5 dagen zou kunnen gaan duren
(TD gaat kijken OF ze het op kunnen lossen) verder krijg je geen enkele info :r

Ik vind dit nou niet echt klant vriendelijk, deze praktijken heb ik bij @home al mee gemaakt en waren de reden dat ik maar overstapte.

Ik had gehoopt een professionele helpdesk te krijgen maar het is nog bijna erger
Je staat gewoon in de kou :'(
Terwijl als ik de reacties hier lees en vooral ook de reacties van de techneuten die bij Tweakdsl werken dan denkik ZO HOORT HET..... _/-\o_

Zijn er meer die dit hebben meegemaakt?
Is er een mogelijkheid om eea te versnellen?

Gtrz
Ron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107119

Anoniem: 106957 schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:46:
[...]

De informatievoorziening bij problemen is inderdaad ver te zoeken. Blijkbaar moet je blij zijn als medewerkers hier een keer iets posten. Maar op het moment heb ik meer het idee dat ze hier wel meelezen en dat daarom de losse IP adressen van de servers, die erg handig waren als er weer eens problemen zijn (iedere week dus), dicht hebben gegooid. De volgende keer dat er een reader uitligt en de brakke load balancer doodleuk binnenkomende connecties daarnaar doorzet is er dus geen workaround meer. Op het moment krijg je ook af en toe een verbinding met een waanzinnig trage reader.
.
Tja, als dat het alleen was, maar ik krijg gewoon helemaal geen IP adres toegekend, dus nada internet (nu ruim 2 weken niet) en ik heb nog niet 1 zinnige reactie van Tweak gehad.
Met innen van geld zijn ze wel vlot zat overigens ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 13:01

geforce666

a.k.a Jan (nl)

offtopic:
he ik zat net het forum bij games.tweakdsl.nl door te lezen dat de CS:S servers zo leeg zijn, mijn vraag is dan ook of het niet mogelijk in de TS ook een linkje naar de game servers of games.tweakdsl.nl te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
geforce666 schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:16:
offtopic:
he ik zat net het forum bij games.tweakdsl.nl door te lezen dat de CS:S servers zo leeg zijn, mijn vraag is dan ook of het niet mogelijk in de TS ook een linkje naar de game servers of games.tweakdsl.nl te plaatsen ?
Dan zal je wel oude post gelezen hebben, de servers waren redelijk leeg met cs 1.6 maar met overzetting naar source is het erg druk hoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

en het volgende is al te lezen op enkele forums betreft tweakdsl als payserver:

ik download nu met 12 connecties!

4 - 217.19.17.181
4 - 217.19.17.182
4 - news.tweaknews.nl

haal makkelijk de 1MB/sec (1000KB/sec)

Gaan ze met 12 lijntjes de articles binnenhalen. Ik weet niet of ik daar vrolijk van moet worden

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 118662 op 20-12-2004 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 19:37
Wat mij opvalt is dat mijn lijn sinds de laatste werkzaamheden ongelovelijk stabiel is gebleven.
Voorbeeldje:

[23:32:56] *** Hans`OuT is ~hans@chat.zwolle.org
[23:32:56] *** Hans`OuT on irc.sci.kun.nl «University of Nijmegen, The Netherlands»
[23:32:56] *** Hans`OuT idle 7 min 2 s, signed on «Thu 9th Dec 2004 03:10:10»

Sinds 9 december dus geen enkele hickup gehad en grandioze snelheden. Dit mag ook wel eens gezegd worden, dus TweakDSL, ga zo door!

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

_MaLa_ schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:23:
[...]

Dan zal je wel oude post gelezen hebben, de servers waren redelijk leeg met cs 1.6 maar met overzetting naar source is het erg druk hoor.. ;)
ja zou kunnen, maar zat ffe gewoon te kijken naar het aantal users op de servers zelf vandaar
alleen zou het uberhaubt niet gewoon in de TS kunnen ?
_________
maar wat ik dus nu lees is dat 217.19.17.180 dus de primaire newsserver is en 217.19.17.181 en 217.19.17.182 de backups ? (waaraan je dus ook kan connecten?)

[ Voor 18% gewijzigd door geforce666 op 21-12-2004 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Laatst online: 07-04 10:38
Hans van Eijsden schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:34:
Wat mij opvalt is dat mijn lijn sinds de laatste werkzaamheden ongelovelijk stabiel is gebleven.
Voorbeeldje:

[23:32:56] *** Hans`OuT is ~hans@chat.zwolle.org
[23:32:56] *** Hans`OuT on irc.sci.kun.nl «University of Nijmegen, The Netherlands»
[23:32:56] *** Hans`OuT idle 7 min 2 s, signed on «Thu 9th Dec 2004 03:10:10»

Sinds 9 december dus geen enkele hickup gehad en grandioze snelheden. Dit mag ook wel eens gezegd worden, dus TweakDSL, ga zo door!
Dat is inderdaad het laatste moment van hicks geweest. Daarna zijn er geen hicks op de verbinding meer geweest, buiten dan een vertraging op een van de STM-4's. De hinder hierop is al uitgesloten voor jullie, als gebruikers en tussen kerst- en nieuwjaar zal dit ook definitief opgelost worden; ook onderhoud bij de toeleverancier daarna, heeft geresulteerd in het netjes omschakelen naar backup-verbindingen.

Het allerlaatste probleempje, wat de ping variaties soms veroorzaakte vond ik op dinsdag avond 8 december en het had iets te maken met poortscan's en gevolgen daarvan op Extreme switches (Allied Telesyn crashed hier dus gewoon op).

De grootste frustratie is hierin vooral de kwaliteit van de support van Extreme geweest. Ik heb deze ervaren als ronduit slecht. (De switches zelf zijn goed). Het heeft me weken zoeken en zeuren gekost en er zijn geen mensen geweest die me de laatste stap hebben kunnen vertellen.

Voorlopig is er ruimschoots voldoende capaciteit voorhanden en is de planning voor uitbreiding - wat gelukkig nieuwbouw is en geen migraties van bestaande situaties - gereed.

Er staan voorlopig geen nachtelijke onderhoudswindows aan het netwerk geplanned en ik heb zelfs geen idee wanneer dat weer nodig zal zijn; ik verwacht pas zodra we de derde glasvezelring moeten gaan opbouwen en dus meer dan 3Gbit verkeer gaan doen naar het BBNed netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Anoniem: 118662 schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:30:en het volgende is al te lezen op enkele forums betreft tweakdsl als payserver:

ik download nu met 12 connecties!

4 - 217.19.17.181
4 - 217.19.17.182
4 - news.tweaknews.nl

haal makkelijk de 1MB/sec (1000KB/sec)

Gaan ze met 12 lijntjes de articles binnenhalen. Ik weet niet of ik daar vrolijk van moet worden
Ik word daar in ieder geval niet vrolijk van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Lastige situatie, want om dit op te lossen zullen de readers met elkaar moeten communiceren over het aantal threads bij welk IP.
Een andere mogelijkheid is om alle readers simpelweg niet van buitenaf benaderbaar te maken, en de loadbalancer als proxy te gebruiken. Alleen via de loadbalancer kan men dan de readers bereiken. (Hell, die zouden dan zelfs een private-ip kunnen hebben :) ).
Enige nadeel is dat die loadbalancer dan (waarschijnlijk te) veel verkeer moet behandelen, het zal niet makkelijk zijn om een systeem te vinden die dat tot een Gbitje of 5 kan doen :P

De grotere payservers in de USA doen het overigens simpelweg met een round robin DNS, het balancen. Nadeel is dat het cappen van snelheid dan alsnog moeilijk is, als dat per thread op de reader gedaan wordt.

Je zou kunnen overwegen om iedereen maximaal 2 threads toe te kennen op elke reader. Hang verschillende domeinen aan de readers (news1, news2 etc), en zet ergens in een FaQ dat men beide servers moet toevoegen aan hun download prog. Dat verdeelt de load ook direct mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Laatst online: 09-05 16:25
Goed om te lezen dat het netwerk van tweak steeds beter wordt, ik zit nu gewoon eigenlijk te wachten op een goede datum om mijn aanvraag op te sturen om ook via tweak te gaan internetten.
Nog een aantal kleine vraagjes:
Is de migratie (telco-telco) al mogelijk naar TweakDSL toe?
Als ik rond 20 januari 2005 wordt afgesloten door Zon, wanneer zou ik het aanvraagformulier kunnen indienen/opsturen naar TweakDsl?

Als deze 2 vraagjes beantwoord kunnen worden ben ik weer een gelukkig mens :)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 13:41
Ron555 schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:35:
Vraagje
Hoe tevreden zijn degene die sinds kort een nieuw abonnement hebben afgesloten??
(DSL+ Vodsl)

ik heb ruim 3 weken geleden de aanvraag ingediend, tot dan ging het allemaal prima
( snelle reactie op mail vragen, en ook telefonisch goed geholpen)

Echter nu ik een Abonnement heb afgesloten is het (in mijn ogen) KNUDDE
aansluiting werkt niet (krijg geen IP) en je krijgt alleen de automatische reactie op mails
en telefonisch krijg je te horen dat het nog wel 5 dagen zou kunnen gaan duren
(TD gaat kijken OF ze het op kunnen lossen) verder krijg je geen enkele info :r

Ik vind dit nou niet echt klant vriendelijk, deze praktijken heb ik bij @home al mee gemaakt en waren de reden dat ik maar overstapte.

Ik had gehoopt een professionele helpdesk te krijgen maar het is nog bijna erger
Je staat gewoon in de kou :'(
Terwijl als ik de reacties hier lees en vooral ook de reacties van de techneuten die bij Tweakdsl werken dan denkik ZO HOORT HET..... _/-\o_

Zijn er meer die dit hebben meegemaakt?
Is er een mogelijkheid om eea te versnellen?

Gtrz
Ron.
Sorry, maar zo heb ik het ook ervaren, echt te triest gewoon.

Bovendien hadden ze de copperjet te laat opgestuurd, ik zat 15 dagen zonder internet maar wel voor betaald, ik heb enkele weken geleden deze brief opgestuurd en nog steeds geen reactie gehad. Ik vind het heel erg jammer voor tweakdsl, het lijkt alsof ze het te druk hebben, en daardoor lijdt de kwaliteit van service er zeker onder.
Van: XXXXXXXXXXXX
XXXXXXX X
XXXX XX XXXXXXX
Klantnummer: XXXXXXXXXXX

Aan: TweakDSL
Randstad 22-133
1316 BW Almere

Datum: 21-11-2004

Onderwerp: verzoek compensatie facturering van eerste maand

Geachte TweakDSL,

Sinds kort heb ik een UltraDSL abonnement. Echter zijn de kosten van de eerste maand op 29-10-2004 afgeschreven. Maar daadwerkelijk gebruik maken kon pas nadat ik de modem had ontvangen, betreffende modem: de Copperjet. De Copperjet kwam pas op donderdag 12-11-2004 binnen. Dit werd pas verstuurd nadat ik maar liefst 2x telefonisch contact heb opgenomen.

Bij het eerste telefoongesprek op dinsdag 9-11-2004 gaf ik aan dat ik nog geen CopperJet had ontvangen, dit werd nagegaan en klopte ook, het apparaat was nog niet verzonden, de reden daarvan was onduidelijk. De meneer vertelde me dat ik de Copperjet woensdag binnen zou krijgen, wat vervolgens bleek dat niet waar te zijn.

Twee dagen later, donderdag 11-11-2004, heb ik weer gebeld en toen werd me verteld dat de Copperjet nog op “tafel lag” en deze zo snel mogelijk verstuurd zou worden. Ditmaal was de “reden” waarom het nog niet verstuurd wel bekend, TweakDSL had het zo druk met de voorbereidingen voor de HCC dagen.

Dus ik heb 15 dagen (29-okt tot en met 11-nov) betaald voor de UltraDSL zonder de mogelijkheid te hebben om op internet te komen. Dit is een halve maand betaald voor geen internet. De telefoniste vertelde dat ik deze brief moest schrijven voor een schikking c.q. compensatie.

Hoogachtend,

XXXXXXX

P.S. Om formeel een klacht in te dienen moest ik deze brief per post opsturen, een email is niet mogelijk. Ik verwacht daarom ook dat ik een brief terug krijg en geen mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Klopt het dat porten dicht staan kan nu maar via 6 porten ( andere 2 porten error )wat binnen halen en de snelheid is ook niet zo snel bijna 300kb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Xandrios schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 11:30:Lastige situatie, want om dit op te lossen zullen de readers met elkaar moeten communiceren over het aantal threads bij welk IP.
Precies. En ik heb geen tijd om zoiets te bouwen, dus ik heb gekozen voor de simpelste oplossing.
Een andere mogelijkheid is om alle readers simpelweg niet van buitenaf benaderbaar te maken, en de loadbalancer als proxy te gebruiken. Alleen via de loadbalancer kan men dan de readers bereiken. (Hell, die zouden dan zelfs een private-ip kunnen hebben :) ).
Dat zou kunnen, maar dat is niet wenselijk. Zie beneden ;>
Enige nadeel is dat die loadbalancer dan (waarschijnlijk te) veel verkeer moet behandelen, het zal niet makkelijk zijn om een systeem te vinden die dat tot een Gbitje of 5 kan doen :P
Welnee. Dat is simpel op te lossen door routing te gebruiken op de load balancer, in plaats van NAT. Zoals ik het nu gedaan heb dus.
Het enige wat er op de loadbalancer binnenkomt, zijn TCP SYN, ACK, RST en wat overige TCP herrie.
Zo kun je met een simpel loadbalancertje bergen verkeer afhandelen. Op piektijden komt er op de loadbalancer ongeveer 15 mbit verkeer binnen, tegenover 500 mbit uitgaand op de newscaches :)
De grotere payservers in de USA doen het overigens simpelweg met een round robin DNS, het balancen. Nadeel is dat het cappen van snelheid dan alsnog moeilijk is, als dat per thread op de reader gedaan wordt.
Maar dan zit je weer met het aantal threads per user wat dan niet meer klopt.
Je zou kunnen overwegen om iedereen maximaal 2 threads toe te kennen op elke reader. Hang verschillende domeinen aan de readers (news1, news2 etc), en zet ergens in een FaQ dat men beide servers moet toevoegen aan hun download prog. Dat verdeelt de load ook direct mooi :)
Juist niet, want de eerst ingevulde newscache krijgt dan de meeste verbindingen (er vanuitgaande dat iedereen die als eerste cache instelt). Tenzij je newsclient zo slim is om dat zelf uit te zoeken, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
het zal wel een hele stomme fout zijn van me ofzo, maar ik krijg de hele tijd dit bij newsleecher als ik headers wil ophalen:

21-12-2004 15:41:27 Unable to connect / authenticate server: TweakDSL (205 Closing connection - goodbye).

er werdt mij verteld dat ik geen verdere gegevens hoefde in te vullen .. alleen dus news.tweakdsl.nl...
( geen username/password o.d. )

wat doe ik verkeerd? :D

[ Voor 26% gewijzigd door 666AnGeL op 21-12-2004 15:43 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr1ek
Als je tweakdsl klant bent, hoeft dat inderdaad ook niet. Als je een account hebt aangevraagd, boeit het uiteraard wel. En als je geen tweakdsl klant bent, en ook geen account hebt aangevraagd, moet je nog es voor jezelf overwegen waarom je die vraag stelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127666

edit: Ik wil dus alleen ADSL, niet bellen bij TweakDSL

Ik denk er ook over om over te stappen naar TweakDSL.
Ik heb nu KPN ADSL + XS4ALL Basic abonnementen. Dat zou 60 euro moeten kosten, maar volgens de rekeningen is het bijna 70, en voor hetzelfde geld kan ik sneller krijgen bij TweakDSL ;).

Hier hebben wij drie computers aangesloten op internet met een Draytek Vigor 2200E router en een Thomson SpeedTouch 510i modem.
Is UltraDSL hiermee ook mogelijk? En zoniet, ProDSL wel?

Ik het ook gevraagd aan de mensen bij TweakDSL, maar toen zei ik dat ik een Speedtouch 510 modem had. De man die mijn mail beantwoordde zei dat ik beter een 'moderner' modem kon kopen, zoals de 510i. Deze blijk ik dus wel te hebben :). Kan ik dus naar UltraDSL?

En nog een vraagje, hoef je alleen maar zo'n formulier in te vullen en op te sturen, waarop staat dat je van ISP X naar ISP Y wil gaan, en that's it? Dat zou wel makkelijk zijn...

Ik denk ik vraag het hier, want die mensen bij TweakDSL hebben anders een full time baan aan mij.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127666 op 21-12-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
Fr1ek schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 16:39:
Als je tweakdsl klant bent, hoeft dat inderdaad ook niet. Als je een account hebt aangevraagd, boeit het uiteraard wel. En als je geen tweakdsl klant bent, en ook geen account hebt aangevraagd, moet je nog es voor jezelf overwegen waarom je die vraag stelde.
ik ben dus tweakdsl klant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:56
volgens mij is de ellende weer begonnen met de newsserver.. kan ook geen verbinding meer maken..meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Ik heb sinds vanmiddag mijn verbinding met Tweakdsl aangelegd. Het ging allemaal prima en eenvoudig. Ik heb gekozen voor heet 2048/1024 abo. Ik heb net de snelheid gemeten op www.snelheidstest.nl en kom bij upstream op 100 KB/s en als downstream op 197 KB/s. Ik vroeg me af of dit nou representatieve snelheden zijn, want ik heb eigenlijk geen idee.... Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
doet het gewoon hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104727

Kan iemand mij vertellen waarom ik verplicht wordt een KPN abo te nemen als ik TweakDSL wil hebben. Ik heb geen enkele behoefte aan een telefoon aansluiting via KPN.

Ja ik weet dat het voor een profider duurder is om de koperdraad van KPN te gebruiken als er geen telfoon aansluiting aanwezig is. (opta doe hier eens wat aan)
Maar ik ben best bereid om dit bedrag extra te betalen is immers nog steeds goedkoper dan belbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Fr1ek schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 14:37:
[...]

Precies. En ik heb geen tijd om zoiets te bouwen, dus ik heb gekozen voor de simpelste oplossing.

[...]

Dat zou kunnen, maar dat is niet wenselijk. Zie beneden ;>

[...]

Welnee. Dat is simpel op te lossen door routing te gebruiken op de load balancer, in plaats van NAT. Zoals ik het nu gedaan heb dus.
Het enige wat er op de loadbalancer binnenkomt, zijn TCP SYN, ACK, RST en wat overige TCP herrie.
Zo kun je met een simpel loadbalancertje bergen verkeer afhandelen. Op piektijden komt er op de loadbalancer ongeveer 15 mbit verkeer binnen, tegenover 500 mbit uitgaand op de newscaches :)
Dat is waar, maar wordt een client op deze manier wel gedwongen naar één van de readers? Want anders blijft het mogelijk om direct op het IP van de readers te verbinden, en daarmee 2 of 3 maal de 4 threads per reader (12 maximaal dus) te (mis)bruiken?
[...]

Maar dan zit je weer met het aantal threads per user wat dan niet meer klopt.

[...]

Juist niet, want de eerst ingevulde newscache krijgt dan de meeste verbindingen (er vanuitgaande dat iedereen die als eerste cache instelt). Tenzij je newsclient zo slim is om dat zelf uit te zoeken, maar dat betwijfel ik.
Dat ligt eraan. Als iedereen netjes twee connecties op reader 1, en twee connecties op reader 2 instelt, dan wordt de load netjes verdeeld. Als mensen dat niet gaan doen, en inderdaad alleen reader 1 gebruiken, wordt de load inderdaad niet netjes meer verdeeld.
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen dat zullen laten, om de tweede reader toe te voegen. Gezien de doelgroep, denk ik dat men snel genoeg doorheeft dat het wel voordelen heeft om beide servers te gebruiken. (4 in plaats van 2 connecties totaal ==> meer snelheid).
Anoniem: 104727 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:45:
Kan iemand mij vertellen waarom ik verplicht wordt een KPN abo te nemen als ik TweakDSL wil hebben. Ik heb geen enkele behoefte aan een telefoon aansluiting via KPN.

Ja ik weet dat het voor een profider duurder is om de koperdraad van KPN te gebruiken als er geen telfoon aansluiting aanwezig is. (opta doe hier eens wat aan)
Maar ik ben best bereid om dit bedrag extra te betalen is immers nog steeds goedkoper dan belbasis.
Je wordt niet verplicht een KPN abonnement te nemen:
UltraDSL & Bel
2048-8096kbit downstream, 1024kbit upstream
Geen downloadlimiet
Gratis analoge VoDSL-aansluiting
Gratis Copperjet 816-2P VoDSL-modem
Geen aansluitkosten
Geen KPN kosten
Het enige puntje is dat als je nu nog geen KPN lijn actief hebt (om te laten de-activeren dus), dat je een "kaal koper" lijn voor 75 euro moet aanvragen. Verder heb je dan geen kosten meer aan KPN :)
Zo meende ik dat het zat tenminste, maar bind me er niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-05 20:54
Tito schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 17:27:
volgens mij is de ellende weer begonnen met de newsserver.. kan ook geen verbinding meer maken..meer mensen hier last van?
hier ook problemen met de nieuwsserver :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Razer schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:10:
[...]

hier ook problemen met de nieuwsserver :(
hier loopt ie als een speer

drie lijntjes in newsleecher 700Kb/s

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 118662 op 21-12-2004 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104727

Xandrios schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:09:
[...]

Dat is waar, maar wordt een client op deze manier wel gedwongen naar één van de readers? Want anders blijft het mogelijk om direct op het IP van de readers te verbinden, en daarmee 2 of 3 maal de 4 threads per reader (12 maximaal dus) te (mis)bruiken?
[...]

Dat ligt eraan. Als iedereen netjes twee connecties op reader 1, en twee connecties op reader 2 instelt, dan wordt de load netjes verdeeld. Als mensen dat niet gaan doen, en inderdaad alleen reader 1 gebruiken, wordt de load inderdaad niet netjes meer verdeeld.
Ik vraag me alleen af hoeveel mensen dat zullen laten, om de tweede reader toe te voegen. Gezien de doelgroep, denk ik dat men snel genoeg doorheeft dat het wel voordelen heeft om beide servers te gebruiken. (4 in plaats van 2 connecties totaal ==> meer snelheid).
[...]

Je wordt niet verplicht een KPN abonnement te nemen:

[...]

Het enige puntje is dat als je nu nog geen KPN lijn actief hebt (om te laten de-activeren dus), dat je een "kaal koper" lijn voor 75 euro moet aanvragen. Verder heb je dan geen kosten meer aan KPN :)
Zo meende ik dat het zat tenminste, maar bind me er niet op vast ;)
Waarom staat er dan dit;

Hoe kan ik me aanmelden?

Er zijn een aantal vereisten om een werkende ADSL verbinding bij TweakDSL te kunnen aanvragen. Dit is minimaal een werkende telefoonlijn (Belbudget of belbasis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
nou kan ik dus wel connecten en het loopt als een speer :D

edit:
damn.. volgens mij kan ik de headers maar met 1 thread binnen halen..
klopt dat? de andere threads staan op idle.. en ik kan ze niet activeren ofzo

[ Voor 60% gewijzigd door 666AnGeL op 21-12-2004 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37518

Weet iemand welke snelheden 'horen' bij een 2048/1024 abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 37518 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 19:52:
Weet iemand welke snelheden 'horen' bij een 2048/1024 abonnement?
Maximaal is ongeveer 210 download, 105 upload. Uitgaande van 10-15% overhead.

In mijn eigen ervaring klopt dat wel ongeveer, 2mbit sdsl lijn zat op 205 KB/sec destijds :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Xandrios schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 20:00:
[...]

Maximaal is ongeveer 210 download, 105 upload. Uitgaande van 10-15% overhead.

In mijn eigen ervaring klopt dat wel ongeveer, 2mbit sdsl lijn zat op 205 KB/sec destijds :)
Upload is reeler om tussen 65Kbyte/s en 100Kbyte/s te zeggen. Zeker gezien nogsteeds veel mensen vertrouwen op speedtest.nl wat per brouwser/systeem al verschillende meet resultaten geeft.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

kunnen mensen hier hun snelheid eens vermelden want ik heb het idee dat het bij mijn langzaam gaat vergeleken bij andere personen
ik heb die 8mbit abbo en me download gaat ong 300 kb en up 70 ong en dat is al een paar maanden zo en vroeguh daarvoor dus ging het downloaden met 800/900 kb en upload met 90/100 kb enig idee wat ik eraan kan doen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11-2024
senater schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:13:
kunnen mensen hier hun snelheid eens vermelden want ik heb het idee dat het bij mijn langzaam gaat vergeleken bij andere personen
ik heb die 8mbit abbo en me download gaat ong 300 kb en up 70 ong en dat is al een paar maanden zo en vroeguh daarvoor dus ging het downloaden met 800/900 kb en upload met 90/100 kb enig idee wat ik eraan kan doen ??
DL: 850 kB/s gemiddeld
UL: 100 kB/s gemiddeld

Heb ik eigenlijk nagenoeg altijd gehaald, soms iets meer, soms een iets mindere periode, maar dat was altijd maar van korte duur...

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Laatst online: 09-05 11:37
Hmmm ik kan nu ook niet meer verbinden soms met 1 thread wil het wel lukken maar na 1 of een paar articles is het weer klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 666AnGeL
damn! :D ik heb al een paar keer een aantal jaren geleden met nieuwsservers geklooit.. k vondt het nooit echt super werken.
maar dit werkt pas echt vet! :)
Goedzo tweakdsl!! :)
720kb/s tot 800 kb/s @ 8 threads.. Heel erg netjes!! :)
Dan heb je iid geen torrent e.d. meer nodig..
( emule is wel een blijver, veel oude(re) downloads e.d. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaFFoG
martijnf schreef op woensdag 22 december 2004 @ 00:57:
Hmmm ik kan nu ook niet meer verbinden soms met 1 thread wil het wel lukken maar na 1 of een paar articles is het weer klaar
Misschien een rare vraag: heb je een vast ip of een ip wat zo nu en dan verandert? Ik heb in beide gevallen geen problemen gehad, maar misschien maakt die range ook verschil... :? [/n00b-mode]

Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59374

Goedenavond :

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 59374 op 22-12-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 19:37

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

JaFFoG schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:39:
[...]

Misschien een rare vraag: heb je een vast ip of een ip wat zo nu en dan verandert? Ik heb in beide gevallen geen problemen gehad, maar misschien maakt die range ook verschil... :? [/n00b-mode]
ik heb een ip dat verandert elke keer maar ik zit ook niet bij tweakdsl maar bij myadsl alleen lees dat topic net en zag dat meerdere er last van hebben maar ik dacht dat dat allebij hetzelfde was omdat ze allebij bij cambrium zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
senater schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 23:13:
Je hebt een 'wide-open' DSL verbinding wat resulteert in een linesync (maximale lijnsnelheid dat bepaald wordt door je modem in samenspraak met de apparatuur aan de andere kant van de lijn/centrale) tussen de 2 & 8Mbit downstream. Upload staat helemaal open en kan maximaal 1024kbit bedragen (gemiddeld tussen 800 & 900kbit).

Deel je linesync door ongeveer 10 (niet 8 dus ivm overhead op ATM vooral) en je hebt je maximaal haalbare lijnsnelheid.

't Heet niet voor niets 2-8/1* Mbit verbinding omdat door lijnlengte & kwaliteit die per lijn anders is de maximale snelheid niet te garanderen is per lijn. Daarnaast is het bestellen van 2-8/1 ook niet een garantie dat het bij jou leverbaar is. Kan best zijn dat de postcode controle denkt dat het ongeeveer 2600 meter lijnlengte is wat zou zeggen dat je waarschijnlijk tussen de 4 & 8Mbit in zou komen maar in de praktijk kan je bijvoorbeeld slechtere koperlijnen hebben of bijvoorbeeld 3800 meter koperlijn.

Upload van DSL is officieel maximaal 832kbit dacht ik, of zelfs 640kbit volgens de standaard. Echter is in de praktijk maximaal 1024kbit mogelijk in perfecte omstandigheden en een perfecte apparatuur combinatie. Waardes van 864 of 896kbit zijn veel voorkomende en gewoon normaal voor de upload.

Nogmaals individuele lijnen kunnen allemaal anders uitpakken, zelfs PSTN of ISDN kan iets uitmaken, de lijn van de buurman kan soms aan een andere centrale hangen zelfs of 1km korter zijn door een andere grondkabel.

Als je lijnsnelheid eerst hoger was zou ik het wel uitzoeken en overleggen met de helpdesk. Vooral veel verlies (in 90% van de gevallen) wordt gemaakt bij het aansluiten thuis/zelf van gebruikers. Meters verlengkabel (vooral dat platte snoer) kan het vaak veroorzaken. Niet nette verbindingen of half loshangende stekkertjes. Grote storingsbronnen, defecte modems etc etc etc.

(het kan soms prima werken ook met 800KByte/s verbindingen met 50 meter kabel, echter niet altijd en is een bron van ellende vaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan iemand mij vertellen of UltraDSL mogelijk is met een Draytek Vigor 2200E en een Thomson SpeedTouch 510i modem? Ik heb ISDN.

Kan dat zonder problemen met goeie snelheden?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 127666 op 22-12-2004 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
De 2200E gaat maar tot een mbit of 4-5 geloof ik. Mischien dat je met een speciale firmware er meer uit kunt halen, maar dan moet je geluk hebben.

Overigens heb je ook kans dat door de afstand de verbinding toch niet sneller wordt dan 5 mbit, en hij dus wel voldoet.

En je kunt hem waarschijnlijk ook ertussenuit halen, die 510i kan ook als router werken :)

• JaFFoG
Wow, ik ben zowaar even van mijn verbinding afgeknikkerd een kwartiertje geleden. Het duurde hooguit een seconde of dertig, veertig, maar aangezien ik het al een tijd niet meer gehad heb vind ik het toch wel noemenswaardig. Het kán dus wél! :P

Bla

• Nijl

Nijl

JaFFoG schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:42:
Wow, ik ben zowaar even van mijn verbinding afgeknikkerd een kwartiertje geleden. Het duurde hooguit een seconde of dertig, veertig, maar aangezien ik het al een tijd niet meer gehad heb vind ik het toch wel noemenswaardig. Het kán dus wél! :P
ik merkte ook wat,:P alles wit

You are NIJL-ed!

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Nijl schreef op donderdag 23 december 2004 @ 00:46:
[...]

ik merkte ook wat,:P alles wit
ja had ik ook, ffe modem reboot en kon weer verder (valt me alleen wel op dat het altijd rond 12en gebeurt)

• JaFFoG
geforce666 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 01:03:
ja had ik ook, ffe modem reboot en kon weer verder (valt me alleen wel op dat het altijd rond 12en gebeurt)
Modem reboot? Bij mij deed ie het vanzelf weer na een korte pauze? Of was je soms ongeduldig? ;)

Bla

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

JaFFoG schreef op donderdag 23 december 2004 @ 01:14:
[...]

Modem reboot? Bij mij deed ie het vanzelf weer na een korte pauze? Of was je soms ongeduldig? ;)
was wel beetje ongeduldig dus, maar die van mij doet dat niet, die blijft lekker verder maffen :P)

• Vipertje
  • Laatst online: 09-05 11:37
JaFFoG schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:39:
[...]

Nee ik heb @home maar het is alweer opgelost vandaag al weer de hele dag kunnen downloaden. zonder problemen :D

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
Xandrios schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:51:
De 2200E gaat maar tot een mbit of 4-5 geloof ik. Mischien dat je met een speciale firmware er meer uit kunt halen, maar dan moet je geluk hebben.

Overigens heb je ook kans dat door de afstand de verbinding toch niet sneller wordt dan 5 mbit, en hij dus wel voldoet.

En je kunt hem waarschijnlijk ook ertussenuit halen, die 510i kan ook als router werken :)
hoe kom ik er nou achter welk modem ik heb?.. er staat alleen een sticker met tweakdsl erop, "powered by BBNet" en een OEM nummer op de achterkant. Hij is oranje met wit en maakt een vreselijk sissend geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door BuckyBoy op 23-12-2004 18:02 ]

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 16:52
Ik had het ook gister avond, even nieuwe dhcp request en alles werkte weer.

• om3ega
  • Laatst online: 06-05 19:35
Zo :) ..

Binnenkort heeft TweakDSL er weer 2 nieuwe klanten bij :)

1 deed het voor de kosten (Tweakdsl en bel) en de ander voor de speed (8 Mbit abbo)
Niets werkt zo goed als mond op mond reclame ;)

Xandrios schreef op woensdag 22 december 2004 @ 22:51:

Nouja, ik bestel gewoon, en dan zie ik wel...
Het is toch vakantie, dus als mijn internet het niet doet word ik helemaal niet gek ofzo :>

Volgens een website woon ik 1.7 km van de centrale, daar kan je dan nog iets bij op tellen dus (?), enig idee wat ik dan haal?

• bjck
BuckyBoy schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:01:
[...]

hoe kom ik er nou achter welk modem ik heb?.. er staat alleen een sticker met tweakdsl erop, "powered by BBNet" en een OEM nummer op de achterkant. Hij is oranje met wit en maakt een vreselijk sissend geluid.
AlliedData 816-2P (VoATM)is het. Sissen doen ze allemaal, ik begreep wel dat nieuwe serie dat niet heeft maar 't kan geen kwaad.
Anoniem: 127666 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:20:
[...]

Nouja, ik bestel gewoon, en dan zie ik wel...
Het is toch vakantie, dus als mijn internet het niet doet word ik helemaal niet gek ofzo :>

Volgens een website woon ik 1.7 km van de centrale, daar kan je dan nog iets bij op tellen dus (?), enig idee wat ik dan haal?
Is moeilijk te zeggen, wat zegt de routeplanner qua afstand? Soms is het in de praktijk met 1700 meter in de check bijvoorbeeld 1850 meter. Maar kan in (slechte gevallen) ook wel eens 1.5x of soms 2x zo lang zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door bjck op 23-12-2004 20:24 ]

bjck schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:21:

[...]

Is moeilijk te zeggen, wat zegt de routeplanner qua afstand? Soms is het in de praktijk met 1700 meter in de check bijvoorbeeld 1850 meter. Maar kan in (slechte gevallen) ook wel eens 1.5x of soms 2x zo lang zijn.
Eh.. dat ís wat de routeplanner zegt, ben ik achter gekomen. :) ANWB en Locatienet oid.
Dus is het de moeite om een nieuw modem/router te kopen? (Of kan ik met alleen Speedtouch 510i al 3 computers aansluiten en max snelheid halen (met isdn)).

*Kemper vindt het allemaal maar ingewikkeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuckyBoy
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-05 20:22
bjck schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:21:
AlliedData 816-2P (VoATM)is het. Sissen doen ze allemaal, ik begreep wel dat nieuwe serie dat niet heeft maar 't kan geen kwaad.
bedankt voor de link! _/-\o_
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.