"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
In dat geval hoef je je geen zorgen te maken: ik zit in Pijnacker (Zuid Holland)ErikRo schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:23:
ik vermoed dat het regio gebonden is. Zit zelf in amsterdam dus als jij dat ook zit ga ik me zorgen maken
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Anoniem: 50582
ik ben normaal het snelste hier in de buurt(speedtest)
nog steeds zo traag als dikke

maar ja we wachten met geduld alles af.
binnenkort is alles weer beter
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 50582 op 16-12-2004 23:20 ]
Het is geen kabel. Een DSL-netwerk zit zo in elkaar dat je geen verband tussen lokatie en snelheid kunt vinden. En dan nog: dat dat bij kabel wel kon was omdat de drie monster-kabelaars verschillende netwerken opkochten, samenvoegden en en fouten en capaciteitsgebrek daarin gewoon lieten bestaan. Pas bij het upgraden van de netwerken en gelijktrekken van de architectuur werden de problemen daar verholpen.Anoniem: 50582 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:19:
en ik zit in s-gravenzande (het westland)
Het gemelde capaciteitsgebrek heeft zondag en maandag nog voor wat gezeur gezorgt, maar de rest van de week heeft niemand daar last van gehad. Sowieso treedt het alleen op als een groot aantal mensen tegelijkertijd bezig. Zo valt het op dat op zondag je minder last had, maar van het eind van de middag tot middernacht, en maandag was de drukte merkbaar tussen negen en half twaalf 's avonds.
Als je problemen hebt en die niet weggaan na een reset van je modem is er wat anders aan de hand en moet je contact opnemen met de helpdesk. Liefst via mail. Wie ben je, wat doe je, hoe ging dat in het verleden, hoe gaat het nu, en sinds wanneer gebeurt dat?
Met roepen dat je in Kutkrabbeveen woont en dat het bij jou ook kut is schiet niemand veel op. De anderen die last hebben horen iets wat ze al wisten, mijn ex-collega's kunnen niets nazoeken zonder te weten wie je bent, en ze hebben echt geen lijstje van GoT-id's en klantnummers, en dus kunnen ze niets zinnigs met je melding. De mensen die geen last hebben voelen zich geroepen dat te melden, en voor je het weet zien we 1000 postcodes met snelheden, en ergert de rest zich groen en geel aan het gecijfer over en weer.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Als het goed is, is de eerste vraag van de helpdesk bij snelheidsproblemen heeft u uw modem, router en/of PC al gereset?. En geloof me: het verhelpt zeker 98 van de 100 storingen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: reset je modem. Heel vaak verdwijnt je storing dan vanzelf. Het gebeurt vaak zat dat de stofzuiger, een lassende buurman of een monteur in de centrale voor gekraak op je telefoonlijn zorgt, en dat leidt ertoe dat je modem een lagere snelheid kiest. Na een reset is de snelheid weer normaal. Vervelend, maar zo zit DSL nu eenmaal in elkaar. Reset je modem, dus. En je router, als je die hebt, en als je modem in bridge-mode staat: ook je PC.Anoniem: 115728 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 15:26:
Ik reboot de PC, en ik zit weer op een d/l van 800KB/s....
I don't like facts. They have a liberal bias.
Aha, en ik maar al die tijd via ftp al die htm bestandjes los downloaden, thanxs!
Anoniem: 50582
wat denk je,probleem is blijven bestaan.
maar dat is iets voor na de kerst.
ik reageerde gewoon op een ander persoon,wist niet dat dat niet kon.
ik meld daarbij ook met welke snelheden ik hier zat,wist niet dat dat niet kon.
en ja als ik problemen heb dan bel en meel ik de helpdesk,wist dat dat wel kon.
maar goed,ik wens jullie fijne feestdagen en een snel 2005
Anoniem: 385
Anoniem: 69085
Beter laat dan nooit om te reageren....Anoniem: 108283 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:08:
[...]
In welke range zit jij en waar in ons mooie landje zit jij ergens aan het internet geprikt dan?
Ik woon zoals al eerder aangegeven in Almere, en mijn range is 82.197.200.*
Mijn ping tijden zijn de afgelopen week goed, alhoewel mijn downloads wel wat zijn afgenomen ( i.p.v 800 kb/s naar 500 kb/s ) dat verklaart misschien ook wel de betere ping......
Naar mijn inziens totdat het probleem is opgelost een goeie 'workaround', ieder wat water bij de wijn.....
Anoniem: 59374
Er worden wat maatregelen genoemen om een news-cache die niet wil meedoen even uit het news-systeem te halen. Spontane uitroepen van vreugde worden door ons zeer gewaardeerd.
Spontane uitroepen van vreugde worden door ons zeer gewaardeerd

Jippie van 20k weer naar 800k

[ Voor 68% gewijzigd door ErikRo op 17-12-2004 12:23 ]
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Anoniem: 115728
TOCH was mijn d/l zeer laag ( tussen de 0 en 150 KB/s )
Volg de raad van Burne op en reset alles nog maar een keer, want het ligt niet aan het net ,maar aan mij in 99% van de gevallen. Helpt geen ene flikker, wat ik ook doe.
En nu lees ik dat er WEL problemen met de server zijn......De hele morgen voor nix zitten pielen...volgende keer trek ik meteen aan de bel, want tot nu toe heb ik geen lokale problemen gehad, maar werd alles opgelost door tweak, omdat ZIJ een probleem hadden, en niet ik
BTW, ik ben zeer tevreden met de snelheid en inzet waarmee men de problemen te lijf gaat hoor
Enneh voor de mensen die steeds headers willen ophalen: Is het misschien een idee NZB files te gaan gebruiken? Hebben we allemaal baat bij
Een beetje tweaker meet zijn download snelheid toch niet vanaf 1 punt maar probeert meerdere wegen te bereiken om er zo achter te komen of het probleem zich beperkt tot "die" server of tot een overal problem?Anoniem: 115728 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:09:
Dankzij Xandrios kan ik nu zien dat mijn modem op 8 Mbit trained
TOCH was mijn d/l zeer laag ( tussen de 0 en 150 KB/s )
Heb ik ook gedaanom3ega schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:17:
[...]
Een beetje tweaker meet zijn download snelheid toch niet vanaf 1 punt maar probeert meerdere wegen te bereiken om er zo achter te komen of het probleem zich beperkt tot "die" server of tot een overal problem?
EN daar komt bij dat ik nog maar 2 dagen een modem heb waar ik de snelheid in kan aflezen
Anoniem: 118662
Tip ivm header problemen.Anoniem: 115728 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:09:
Enneh voor de mensen die steeds headers willen ophalen: Is het misschien een idee NZB files te gaan gebruiken? Hebben we allemaal baat bij
gebruik newsleecher:
1: activeer je payserver en doe een seach op bestandsnaam en selecteer de gevonden bestanden en zet ze in je download queue
2: deactiveer je payserver en activeer news.tweakdsl.nl
3: start de download
De files staan nml wel op de server.
Er zijn andere manieren om aan een NZB file te komenAnoniem: 385 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:57:
Ik heb geen payserver. Een van de redenen om TweakDSL te nemen is dat je die dan niet nodig zou moeten hebben. En wat betreft die NZB files. Als die al niet opgehaald worden, (Want ook dat zijn headers) dan kan ik ook daar geen gebruik van maken.
Ik maak zelf gebruik van een betaalde service die erg goed bevalt.
Omdat ze geld vragen, weet ik niet of ik de link posten kan....
Dat kan veel makkelijker. Voeg in newsleecher tweakdsl newsserver toe, samen met een payserver account. Selecteer bij de opties van tweakdsl "use for downloading binaries", en bij de payserver "use for server search".Anoniem: 118662 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:43:
[...]
Tip ivm header problemen.
gebruik newsleecher:
1: activeer je payserver en doe een seach op bestandsnaam en selecteer de gevonden bestanden en zet ze in je download queue
2: deactiveer je payserver en activeer news.tweakdsl.nl
3: start de download
De files staan nml wel op de server.
Dan pakt newsleecher automatisch je payserver voor Xpat searches, en tweakdsl voor het downloaden.
Ben ik het mee eens, zeker nu de newsdienst ook als "payserver" product verkocht wordt. Er zijn wel mogelijkheden om je NZB's te verkrijgen via het web, maar Xpat is en blijft toch het beste alternatief voor de mensen die geen NZB (kunnen?) gebruiken.Anoniem: 385 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 13:57:
Ik heb geen payserver. Een van de redenen om TweakDSL te nemen is dat je die dan niet nodig zou moeten hebben. En wat betreft die NZB files. Als die al niet opgehaald worden, (Want ook dat zijn headers) dan kan ik ook daar geen gebruik van maken.
Overigens vind ik wel dat iedereen die echt serieus (voor zover je het zo kunt noemen
Niet zozeer omdat ze geld vragen, maar meer vanwege het feit dat ze alleen gebruikt worden voor illegale dingen. Meestal zelfs met kant-en-klare NZB's die klaarstaan voor alle nieuwste DVD's en games. Das hetzelfde als een mp3 site, die de mp3's alleen linkt. 100% illegaal, maar juridisch erg moeilijk aan ta pakken.Anoniem: 115728 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 14:40:
[...]
Er zijn andere manieren om aan een NZB file te komen
Ik maak zelf gebruik van een betaalde service die erg goed bevalt.
Omdat ze geld vragen, weet ik niet of ik de link posten kan....
Maargoed, op GoT proberen we de discussie dus niet echt over dit soort sites te laten gaan. ze zijn mischien wel niet direct illegaal, maar vanwege het illegale karakter wel ongewenst op het forum
Ik heb een ISDN lijn waar Eweka..eeeh Fiberworld erop staat.
Nu wil ik de ISDN opheffen door op de 2e koperpaar POTS op te zetten en daar tweakdsl met VoDSL erop.
(kaal koper dus).
En mijn ISDN nummer (hoofdnummer) graag migreren naar VoDSL.
Maar als ik de opdracht invoer op de website, kan ik dit helemaal niet invoeren.
Ik heb geen POTS nummer nu. En als ik daar invul 0000000000 en kaal koper, moet ik EUR 75 betalen als kaal koper kosten (eenmalig).
En dan kan ik nergens aangeven dat de KPN abo van ISDN eraf moet, en dat tel nummer naar de kaal koper POTS moet gaan.
De 13e gemailed naar de helpdesk. Ze hadden wel aangegeven dat het allemaal kan. " Alle smaken al voorbereid". Maar op die laatste vraag nog geen response (attached de pdf die je krijgt om te ondertekenen en op moet sturen)
IWat mis ik? Hoe moet je het dan aanvragen? Ik stuur pas als ik zeker weet dat de order correct is.
Alvast bedankt!
Anoniem: 59374
Tegen de regels maar ik zal je vraag beantwoorden.
Je hoeft de lijn niet om te zetten naar analoog.
Wat je wilt is een getweaked modem die dan aan WAN zijde ISDN doet, en analoog binnenshuis. Dus svp niet als POTS aanmelden.
Voor reguliere opdrachten. Wij kunnen/mogen niet de lijn van ISDN naar Analoog overzetten via KPN en dan laten opheffen.
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk....ExcuusXandrios schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:17:
Maargoed, op GoT proberen we de discussie dus niet echt over dit soort sites te laten gaan. ze zijn mischien wel niet direct illegaal, maar vanwege het illegale karakter wel ongewenst op het forum

Anoniem: 118662
Bedankt voor de tipXandrios schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 15:17:
[...]
Dat kan veel makkelijker. Voeg in newsleecher tweakdsl newsserver toe, samen met een payserver account. Selecteer bij de opties van tweakdsl "use for downloading binaries", en bij de payserver "use for server search".
Dan pakt newsleecher automatisch je payserver voor Xpat searches, en tweakdsl voor het downloaden.
Anoniem: 100320
Zeg maar een week geleden was de snelheid ook 's-avonds rond de 850....nu fluctueert ie erg zakt soms helemaal in tot 150 gaat dan naar 400 en weer terug.
Zou zeggen er moet weer een gigabit-interface bij of iets dergelijks??
Er lijkt iets anders aan de hand; ik weet dat er nu mensen driftig aan het zuchten- en zweten zijn. Omdat opzich de newsservice het nog wel doet, staat er geen storingsmelding.Anoniem: 100320 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 18:46:
Merk wel dat het toelaten van al die nieuwe klanten op de newsserver de stabiliteit en snelheid niet ten goede komt.
Zeg maar een week geleden was de snelheid ook 's-avonds rond de 850....nu fluctueert ie erg zakt soms helemaal in tot 150 gaat dan naar 400 en weer terug.
Zou zeggen er moet weer een gigabit-interface bij of iets dergelijks??
BBNed zal zaterdag 18 december tussen 0:00 en 6:00 uur onderhoud
uitvoeren in de nummercentrale Lelystad-Centrum.
Als gevolg van dit onderhoud zullen een aantal BBNed DSL verbindingen
op bovenstaande locatie gedurende ongeveer 2 uur weggevallen.
You are NIJL-ed!
echt duidelijk is het allemaal niet
ik heb een nieuwe aansluiting tweakdsl & voice (krijg ik nog een telnr vodsl? lekker duidelijk NOT)
vandaag zou KPN schakelen ... dat duurde ff maar nu heb ik het lampje adsl branden op mijn modem maar dat is dan ook alles
krijg geen netwerk link.... (uiteraard bekabeling en instellingen gecontroleerd)
krijg verder ook geen meldingen meer van tweak hmm en die helpdesk is alleen bereikbaar op kantoortijden? fijn....
moeten zij nou nog wat doen ??
(of ben ik te gehaast?)
ben toch wel lichtelijk teleurgesteld :-((
iemand enig idee??
Anoniem: 81359
Ik zou zeggen plaats eens wat "."ten aan het eind van een regel en begin met een hoofdletter.Ron555 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:51:
nou ik begrijp er weinig meer van
ik heb een nieuwe aansluiting tweakdsl & voice (krijg ik nog een telnr vodsl? lekker duidelijk NOT)
vandaag zou KPN schakelen ... dat duurde ff maar nu heb ik het lampje adsl branden op mijn modem maar dat is dan ook alles
krijg geen netwerk link.... (uiteraard bekabeling en instellingen gecontroleerd)
krijg verder ook geen meldingen meer van tweak hmm en die helpdesk is alleen bereikbaar op kantoortijden? fijn....
moeten zij nou nog wat doen ??
(of ben ik te gehaast?)
iemand enig idee??
Dat leest even iets makkelijker.
Anoniem: 106957
Hebben meer mensen hier last van? Of weet iemand wat de oorzaak kan zijn en of er nog een kans is dat ze later wel op te halen zijn?
Umm bellen kan ik niet omdat ik doof ben. De telefoon nummer op VoDSL wil ik gebruiken voor mijn fax.Anoniem: 59374 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 17:30:
Ok, bel je niet. Kan ook.
Tegen de regels maar ik zal je vraag beantwoorden.
Je hoeft de lijn niet om te zetten naar analoog.
Wat je wilt is een getweaked modem die dan aan WAN zijde ISDN doet, en analoog binnenshuis. Dus svp niet als POTS aanmelden.
Voor reguliere opdrachten. Wij kunnen/mogen niet de lijn van ISDN naar Analoog overzetten via KPN en dan laten opheffen.
En het gaat niet om omzetten naar Analoog, maar dat Tweakdsl op de kale 2e koperpaar komt.
En dat is in feite gewoon analoog met analoge modem toch?
Dan heb ik tijdens de overgang periode ADSL over ISDN bij Eweka/Fiberworld en POTS op kaal koper van Tweakdsl met VoDSL.
Ik neem aan dat het analoog is op de kale koperpaar en niet dat het ook ISDN wordt ofzo.
Hopelijk komt de helpdesk e-mail snel..want 1 heb nog maar 1 maand ongeveer.

Leuk Boldy, reageer dan gewoon niet als je verder niks te zeggen hebtAnoniem: 81359 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:59:
[...]
Ik zou zeggen plaats eens wat "."ten aan het eind van een regel en begin met een hoofdletter.
Dat leest even iets makkelijker.

Maar dat zal voor een zeurkous dan wel teveel gevraagd zijn.

De vraag is dus of er mensen zijn die een mogelijke oplossing weten of andere antwoorden hebben?
BVD!!
Je kan ook normaal je bericht cq vraag stellen ipv een lap tekst zonder leestekens!Ron555 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 22:18:
![]()
[...]
Leuk Boldy, reageer dan gewoon niet als je verder niks te zeggen hebt![]()
Maar dat zal voor een zeurkous dan wel teveel gevraagd zijn.
Ondergetekend,
Zeurkous
Ron555, aan jou het verzoek je volgende posts met duidelijke leestekens te versieren. Er zijn namelijk wel mensen die er zich aan storen als die afwezig zijn.
Voor zover ik kan zien heb ik gewoon netjes wat vragen gesteld,Anoniem: 81359 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 23:10:
[...]
Je kan ook normaal je bericht cq vraag stellen ipv een lap tekst zonder leestekens!
Ondergetekend,
Zeurkous
maar blijkbaar ben jij alleen instaat om over leestekens te vallen ipv iemand een antwoord te geven op zijn vragen, cq te helpen. (en dan daarnaast een opmerking te plaatsen over leestekens)
Wat doe je dan op een forum?

Maar goed ik stel de vraag opnieuw:
Nieuwe aansluiting.
KPN heeft geschakeld, adsl lampje brand.
Echter ik krijg geen netwerk link. (dhcp & bekabeling en dergelijke is in orde)
Tevens de vraag hoe dat voice over dsl werkt, en daar bedoel ik mee: krijg ik daar een telefoon nummer bij/van?
(ik heb een nieuw DSL & voice abonnement, en blijf ook het kpn telefoonnet ernaast gebruiken)
Alvast bedankt!
Ik kan alleen antwoorden wat het nummer betreft....Ron555 schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:51:
nou ik begrijp er weinig meer van
(of ben ik te gehaast?)
iemand enig idee??
Helpdesk bellen, en vragen welk nummer ze aan jou toekennen.
Zo ging het bij mij tenminste wel en ik kon binnen 10 tellen weer bellen
De jongens en meisjes van Tweak staan niet bekend om het versturen van enorme pakken papier met handleidingen en HowTo's....ze verwachten enige interactie met de users
Wen er maar vast aan.
waarom kunnen die modems eigenlijk niet uit zichzelf hoger trainen na een storing op de lijn?Burne schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 01:44:
[...]
Als het goed is, is de eerste vraag van de helpdesk bij snelheidsproblemen heeft u uw modem, router en/of PC al gereset?. En geloof me: het verhelpt zeker 98 van de 100 storingen. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: reset je modem. Heel vaak verdwijnt je storing dan vanzelf. Het gebeurt vaak zat dat de stofzuiger, een lassende buurman of een monteur in de centrale voor gekraak op je telefoonlijn zorgt, en dat leidt ertoe dat je modem een lagere snelheid kiest. Na een reset is de snelheid weer normaal. Vervelend, maar zo zit DSL nu eenmaal in elkaar. Reset je modem, dus. En je router, als je die hebt, en als je modem in bridge-mode staat: ook je PC.
Kan nu niet meer connecten, is die voor onderzoek/reparatie offline gehaald?Ghandi schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:07:
[...]
Er lijkt iets anders aan de hand; ik weet dat er nu mensen driftig aan het zuchten- en zweten zijn. Omdat opzich de newsservice het nog wel doet, staat er geen storingsmelding.
Je aderparen hebben niets met elkaar te maken. Als je dus een PSTN lijn gaat aanvragen nu naastje je huidige ISDN verbinding krijg je die (als KPN het goed oplevert) op je tweede aderpaar.DeGodefroi schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 16:20:
Ik heb een ander probleempje.
Ik heb een ISDN lijn waar Eweka..eeeh Fiberworld erop staat.
Nu wil ik de ISDN opheffen door op de 2e koperpaar POTS op te zetten en daar tweakdsl met VoDSL erop.
(kaal koper dus).
En mijn ISDN nummer (hoofdnummer) graag migreren naar VoDSL.
Maar als ik de opdracht invoer op de website, kan ik dit helemaal niet invoeren.
Ik heb geen POTS nummer nu. En als ik daar invul 0000000000 en kaal koper, moet ik EUR 75 betalen als kaal koper kosten (eenmalig).
En dan kan ik nergens aangeven dat de KPN abo van ISDN eraf moet, en dat tel nummer naar de kaal koper POTS moet gaan.
De 13e gemailed naar de helpdesk. Ze hadden wel aangegeven dat het allemaal kan. " Alle smaken al voorbereid". Maar op die laatste vraag nog geen response (attached de pdf die je krijgt om te ondertekenen en op moet sturen)
IWat mis ik? Hoe moet je het dan aanvragen? Ik stuur pas als ik zeker weet dat de order correct is.
Alvast bedankt!
Verder hebben die twee niets met elkaar van doen eigenlijk. Waarom zeg je niet gewoon je DSL op, lijn omzetten naar PSTN, dan aanvragen.
Of gebruik een van de overgang methodes. Zowel BBned heeft de mogelijkheid om over te stappen van ISP en zelfs overstappen van DSL netwerk is tegenwoordig mogelijk zonder downtime. Dit moelijkdoen met dubbele lijne, en lijnen weer opzeggen (je hebt bij KPN ook een minimaal jaar te betalen bij ee nieuwe lijn!) geeft onnodig veel kosten en vooral risico.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Anoniem: 62035
Ik lijk geen verbinding meer te kunnen maken...
ik d8 dat ik de enige wasAnoniem: 62035 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 14:45:
Zijn er meer mensen met connectie problemen naar de news server ?
Ik lijk geen verbinding meer te kunnen maken...
You are NIJL-ed!
als ik headers haal kan ik niet verder dan 1,7 dagen vernieuwen,nieuwe zie ik niet. en nu kan ik helemaal niks, zelfs niet naar 1 van de ipees gaat dus niet.Anoniem: 81359 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:08:
Nu weer wel ja, maar net toen Nijl het bericht had geplaatst kon ik ook niets downloaden van de newsgroups.
[ Voor 12% gewijzigd door Nijl op 18-12-2004 16:10 ]
You are NIJL-ed!
Ik heb nog steeds noppes...Xandrios schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 15:01:
Vreemd, ik kan prima downloaden van de server. Ongeveer 200KB/sec per thread, tegen de 400KB/sec met 2 threads
klik :)
1
2
3
4
5
| nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl 4 threads running, 0 kB/s, 0 MB queued () |
zou de server zijn overleden?Anoniem: 62035 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:24:
[...]
Ik heb nog steeds noppes...
code:
1 2 3 4 5 nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl 4 threads running, 0 kB/s, 0 MB queued ()
You are NIJL-ed!
Naar welk IP resolved news.tweakdsl.nl bij jullie? Hier is het 217.19.17.180
Het gaat nogsteeds op maximale snelheid hier. Wat vreemd zeg
Xandrios schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:39:
Ik heb geen enkele onderbreking gehad, en ook op dit moment werkt hij prima. Ook disconnecten en opnieuw connecten wil zonder problemen.
1
2
3
4
5
6
7
| jerry@bambamlan:~/download> nslookup -sil news.tweakdsl.nl Server: 217.19.16.131 Address: 217.19.16.131#53 Non-authoritative answer: Name: news.tweakdsl.nl Address: 217.19.17.180 |
jah....heb ook direct met 217.19.17.182 geprobeerd...geen verbetering
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 9 threads running, 0 kB/s, 1197 MB queued () |
en ook 217.19.17.183
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 9 threads running, 0 kB/s, 1197 MB queued () |
edit : ik heb hem net telefonisch aangemeld...op 036-5460087 optie 1 in het menu gekozen....en een boodschap ingesproken.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 18-12-2004 16:49 ]
Idd hier ook niks (via @home)Anoniem: 62035 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:44:
[...]
code:
1 2 3 4 5 6 7 jerry@bambamlan:~/download> nslookup -sil news.tweakdsl.nl Server: 217.19.16.131 Address: 217.19.16.131#53 Non-authoritative answer: Name: news.tweakdsl.nl Address: 217.19.17.180
jah....heb ook direct met 217.19.17.182 geprobeerd...geen verbetering
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 [INFO] Opening connection to 217.19.17.182 9 threads running, 0 kB/s, 1197 MB queued ()
en ook 217.19.17.183
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 [INFO] Opening connection to 217.19.17.183 9 threads running, 0 kB/s, 1197 MB queued ()
edit : ik heb hem net telefonisch aangemeld...op 036-5460087 optie 1 in het menu gekozen....en een boodschap ingesproken.
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Net even voor jullie getest, headers nee, en via dload komt nu ook niets meer binnen.
Ik heb er de laatste dagen ook last van, gewoon geen snelheid, hooguit 50kb/s en veel missende bestanden, die ik daarna wel kan downloaden..
Heb ook @home.. zal die de snelheid cappen. lijkt me toch stug.
en tracert naar de newsserver is gewoon goed
217.19.17.180Xandrios schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:39:
Ik heb geen enkele onderbreking gehad, en ook op dit moment werkt hij prima. Ook disconnecten en opnieuw connecten wil zonder problemen.
217.19.17.182
217.19.17.183
werken niet, ik heb ook al enkele keren gereset, en een ander ip gehaald, maar noppes
[ Voor 10% gewijzigd door Nijl op 18-12-2004 17:35 ]
You are NIJL-ed!
Hmmz gister nog 35GB binnen getrokkenTito schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:28:
[...]
Ik heb er de laatste dagen ook last van, gewoon geen snelheid, hooguit 50kb/s en veel missende bestanden, die ik daarna wel kan downloaden..
Heb ook @home.. zal die de snelheid cappen. lijkt me toch stug.
en tracert naar de newsserver is gewoon goed

Edit: Ik krijg nu een 480 error: 'Error while selecting group: 480 Autentication required for command'
[ Voor 12% gewijzigd door Lief Adje op 18-12-2004 17:39 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
ik heb vanmorgen nog wat gedowned...geen probleem....dit is pas later op de dag gekomen.Lief_Adje schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:34:
[...]
Hmmz gister nog 35GB binnen getrokken, kwas al bang dat ze me geblockt hadden ofzo... naja tzal straks wel weer goed gaan
Edit: Ik krijg nu een 480 error: 'Error while selecting group: 480 Autentication required for command'
Probeer 217.19.17.181 eens, die doet het wel. Volgens mij is news.tweakdsl.nl gewoon een (brakke) load balancer die je naar een van de 2 andere niet werkende readers doorstuurt.Anoniem: 62035 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 16:24:
[...]
Ik heb nog steeds noppes...
code:
1 2 3 4 5 nzbget v0.1.2 [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl [INFO] Opening connection to news.tweakdsl.nl 4 threads running, 0 kB/s, 0 MB queued ()
Overigens zie ik nog headers van 6 december. Alleen tot 10 december ontbreken nogal wat bodies van berichten waar wel headers van aanwezig zijn.
Er komen nu ook weer heel langzaam headers bij van gisteren en ook een paar van donderdag. Maar hopen dat het weer helemaal aangevuld wordt... Met de snelheid waarmee ze er nu erbij komen zal dat alleen nooit gebeuren, want er wordt meer nieuw gepost dan er headers bij komen.
Je bent een held!Anoniem: 106957 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:23:
[...]
Probeer 217.19.17.181 eens, die doet het wel. Volgens mij is news.tweakdsl.nl gewoon een (brakke) load balancer die je naar een van de 2 andere niet werkende readers doorstuurt.
Overigens zie ik nog headers van 6 december. Alleen tot 10 december ontbreken nogal wat bodies van berichten waar wel headers van aanwezig zijn.
Er komen nu ook weer heel langzaam headers bij van gisteren en ook een paar van donderdag. Maar hopen dat het weer helemaal aangevuld wordt... Met de snelheid waarmee ze er nu erbij komen zal dat alleen nooit gebeuren, want er wordt meer nieuw gepost dan er headers bij komen.
You are NIJL-ed!
Idd geweldig dit.Anoniem: 385 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:36:
Idd, you are my hero.
Kan ik vannacht teminste nog wat binnen halen.
Maar ik ga die 181 zeker effe proberen.
edit : idd die 181 werkt prima...
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 18-12-2004 18:55 ]
Heb jij dan wel nieuwe headers van vandaag?Anoniem: 62035 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:53:
Ik wist niet dat 181 ook een nieuws server adres was....ik heb inmiddels op de gewone load balancer ook weer connectie ...niet snel maar er komt weer wat door.
Maar ik ga die 181 zeker effe proberen.
edit : idd die 181 werkt prima...
You are NIJL-ed!
Ik maak nzb files aan met usenetjunkie, en haal vervolgens de bestanden op met nzbget....heb geen idee of de headers nieuw zijn. Ik zal straks een kijken of ik ook nieuwe headers binnen krijg.Nijl schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 18:57:
[...]
Heb jij dan wel nieuwe headers van vandaag?
edit : Ben je iets speciaals aant downen, dan kan ik kijken of ik het wel kan krijgen
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 62035 op 18-12-2004 19:58 ]
Anoniem: 107119
Ik heb nu ruim 2 weken geen i'net meer en ik ben helemaal klaar met deze provider.Anoniem: 115728 schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:26:
Ik krijg sinds vanmorgen geen IP meer van tweak, dus geen internet. Bij de helpdesk wisten ze nix van een storing, dus heb ik alles nog eens nagezien, maar nix gevonden...Alles schijnt te werken. Ik heb ook nix veranderd aan mijn setup, dus is mijn vraag: Zijn er meer mensen met problemen in het noorden? Ik zit in Stadskanaal en ik baal, want de film Gremlins zou in HDTV gepost worden en daar kan ik nu dus niet bij
Je krijgt totaal geen info wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Maandag de opzegging maar eens regelen, wat een $&^*$(^#^$#(*%
geen idee, de balancer werkt gewoon niet meer. En de ip *181 geeft geen nieuwe up to date headers door, kortom, tis een half dood ehrmz. vogeltje.ErikRo schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:35:
Idd helpt het als je gewoon de server direct aanspreekt ipv de load balancer. Maar krijgen we daar geen gezeur mee? Want alks iedereen die servers direct aanspreekt kunnen die balancer wel de deur uitdoen
You are NIJL-ed!
Als jij een duidelijke probleemomschrijving geeft, en vraagt naar een eventuele oorzaak...dan wordt je echt wel verteld wat het probleem is. Vaak is het echter iets aan de BBned kant (of erger nog: aan de kant van jezelf), en dan valt het dus buiten hun dekking. En dat zul je bij andere providers net zo erg hebben.Anoniem: 107119 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:48:
[...]
Ik heb nu ruim 2 weken geen i'net meer en ik ben helemaal klaar met deze provider.
Probeer 217.19.17.182 ook eens voor headers?Nijl schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:39:
[...]
geen idee, de balancer werkt gewoon niet meer. En de ip *181 geeft geen nieuwe up to date headers door, kortom, tis een half dood ehrmz. vogeltje.
die loopt weer een beetje, maar de headers gaan tot 1.5 dagen qua oud heid, de nieuwste zie ik dus niet.[b]Probeer 217.19.17.182 ook eens voor headers?
You are NIJL-ed!
Ik heb een beetje het gevoel dat ik mede verantwoordelijk ben voor deze reactieAnoniem: 107119 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 19:48:
[...]
Ik heb nu ruim 2 weken geen i'net meer en ik ben helemaal klaar met deze provider.
Ik had moeten vermelden dat mijn downtijd te wijten was aan het overgaan op VoDsl. Hier zijn de jongens van tweak en ik het over eens. Ook vonden we beiden dat het sneller opgelost had kunnen worden, daar waren ze heel eerlijk over.
Dus als ik jou was, zou ik gewoon contact hebben met de helpdesk, en het wordt opgelost, trust me
Edit: Vanaf vanmorgen heb ik 22 Gig opgehaald @ 830 KB/s en ineens is het gebeurd....Ik denk dat er nu hard wordt gewerkt het kreng weer in de lucht te krijgen
Edit2: LOL, verstuur de bovenstaande edit, en zie data binnenkomen @ 830 KB/s......
[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 115728 op 18-12-2004 22:20 ]
kan je niet wat kabel delen buurman? zie je dan ook nieuwe headers? want daar zit ik echt op te w88 nu.. ik heb headers nodig. Heeft sparx in het verleden een BBS gehad?Anoniem: 115728 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:15:
Edit2: LOL, verstuur de bovenstaande edit, en zie data binnenkomen @ 830 KB/s......
[ Voor 8% gewijzigd door Nijl op 18-12-2004 22:23 ]
You are NIJL-ed!
LOL, nee, alleen BBS'en gelezen en erop gepostNijl schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:22:
[...]
kan je niet wat kabel delen buurman? zie je dan ook nieuwe headers? want daar zit ik echt op te w88 nu.. ik heb headers nodig. Heeft sparx in het verleden een BBS gehad?
Ik gebruik NZB files, dus update NOOIT de headers.
Maar als ik je kan helpen, zeg je het maar....
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 115728 op 18-12-2004 22:45 ]
Ik heb toevallig de afgelopen 2 dagen even niets met de newsserver gedaan maar nu (avond) doet ie het duidelijk niet goed.Nijl schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 21:13:
[...]
die loopt weer een beetje, maar de headers gaan tot 1.5 dagen qua oud heid, de nieuwste zie ik dus niet.
Alleen 217.19.17.182 doet iets bij mij, de rest (180, 181, 183) krijgt geen verbinding, ik denk toch echter dat er iets met de newsserver aan de hand zou moeten zijn of treft dit slecht een deel van de TweakDSL-ers???
het gaat mij om de headers.ik zie geen nieuwe headers van vandaag.HoppyF schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:15:
[...]
Ik heb toevallig de afgelopen 2 dagen even niets met de newsserver gedaan maar nu (avond) doet ie het duidelijk niet goed.
Alleen 217.19.17.182 doet iets bij mij, de rest (180, 181, 183) krijgt geen verbinding, ik denk toch echter dat er iets met de newsserver aan de hand zou moeten zijn of treft dit slecht een deel van de TweakDSL-ers???
You are NIJL-ed!
Ik trek op 217.19.17.181 mijn lijn helemaal dicht (~820Kbyte). Op news.tweakdsl.nl heb ik niks of stroop. Als jij op *.181 niks hebt, hoor je niet bij degenen die dankzij het ipadres invullen weer lekker kunnen leechen.HoppyF schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:15:
[...]
Ik heb toevallig de afgelopen 2 dagen even niets met de newsserver gedaan maar nu (avond) doet ie het duidelijk niet goed.
kan jij wel nieuwe headers halen? dus echt HEADERS van vandaag?Ik trek op 217.19.17.181 mijn lijn helemaal dicht (~820Kbyte). Op news.tweakdsl.nl heb ik niks of stroop. Als jij op *.181 niks hebt, hoor je niet bij degenen die dankzij het ipadres invullen weer lekker kunnen leechen.
You are NIJL-ed!
Kan wel headers ophalen, maar de nieuwste headers zijn van 1,5 dag geleden.(normaal download ik nooit headers) Body's van de artikelen staan er dus wel op, maar de headers niet.Nijl schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:48:
[...]
kan jij wel nieuwe headers halen? dus echt HEADERS van vandaag?
[ Voor 3% gewijzigd door Azqi op 18-12-2004 23:54 ]
DANK U , dat antwoord zocht ik sinds een uur of 7 vanavondAzqi schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 23:53:
[...]
Kan wel headers ophalen, maar de nieuwste headers zijn van 1,5 dag geleden.(normaal download ik nooit headers) Body's van de artikelen staan er dus wel op, maar de headers niet.
You are NIJL-ed!
Er zijn 10 miljoen manieren, zoek eens op google. bv. 14 dagen geldig demo versie van newsleecher 2 maakt ze.j_bos schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:06:
Hoe kom je dan aan die *.nzb files zodat je toch met van de tweakserver gebruik kan maken?
newzbin als je een euro per maand kan missen etc.
[ Voor 2% gewijzigd door Xandrios op 19-12-2004 00:47 . Reden: Linkje verwijderd ]
Ik zocht een specifieke film en die stond nog op de server ook terwijl hij maar liefst 6.1 dagen oud is. Hij komt nu binnen met 830k en dat vind ik wel een complimentje waard. Petje af voor deze super prestatie
Ik vind het wel jammer dat XPAT's tot nader order niet zijn toegestaan, maarja, gelukkig heb ik nog een andere server waar ik naar hartelust kan XPAT'en, dus is het niet echt hinderlijk.
Het enige probleempje is dat ik in Lelystad woon en mijn verbinding vanacht weleens uit zou kunnen vallen tussen 0:00 en 6:00 uur...

[ Voor 18% gewijzigd door JaFFoG op 19-12-2004 00:45 ]
Bla
news is zojuist weer tot leven gekomen, de rest is niet meer appart aan te spreken..Azqi schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:50:
217.19.17.181 doet nu even niks meer bij mij. Ben teruggeswitcht naar news.tweakdsl.nl en pak nu tegen de 700 Kbyte.
You are NIJL-ed!
Volgens mij zou jij gaan slapen...Nijl schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:08:
[...]
news is zojuist weer tot leven gekomen, de rest is niet meer appart aan te spreken..
Download loopt wel door nu hoop ik.
[ Voor 7% gewijzigd door Azqi op 19-12-2004 01:10 ]
puh puh.. ik hield ff de w8Azqi schreef op zondag 19 december 2004 @ 01:10:
[...]
Volgens mij zou jij gaan slapen...Ik in ieder geval wel...
Download loopt wel door nu hoop ik.
You are NIJL-ed!
Wel raar, want ik download al geruime tijd met 850 kB/s en heb nergens last van...Azqi schreef op zondag 19 december 2004 @ 00:50:
217.19.17.181 doet nu even niks meer bij mij. Ben teruggeswitcht naar news.tweakdsl.nl en pak nu tegen de 700 Kbyte.
idd mooie foto's
[ Voor 10% gewijzigd door JaFFoG op 19-12-2004 01:25 ]
Bla
Anoniem: 107119
Ja, ik heb ook VOdsl aangevraagd, precies hetzelfde verhaal dus.Anoniem: 115728 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 22:15:
[...]
Ik heb een beetje het gevoel dat ik mede verantwoordelijk ben voor deze reactie![]()
Ik had moeten vermelden dat mijn downtijd te wijten was aan het overgaan op VoDsl. Hier zijn de jongens van tweak en ik het over eens. Ook vonden we beiden dat het sneller opgelost had kunnen worden, daar waren ze heel eerlijk over.
Dus als ik jou was, zou ik gewoon contact hebben met de helpdesk, en het wordt opgelost, trust me
Edit: Vanaf vanmorgen heb ik 22 Gig opgehaald @ 830 KB/s en ineens is het gebeurd....Ik denk dat er nu hard wordt gewerkt het kreng weer in de lucht te krijgen
Alleen wordt ik op een achterlijke manier aan het lijntje gehouden en doen ze bij Tweak net of er niets aan de hand is.
Ik hou het bij Tweak wel voor gezien, Maandag gaat mijn opzegging de deur uit.
Zelfs @Home bakte het niet zo bruin, die zeiden tenminste nog wat er aan de hand was.
Ik had Tweak best hoog zitten, maar nu denderen ze echt dik door het ijs heen.
De informatievoorziening bij problemen is inderdaad ver te zoeken. Blijkbaar moet je blij zijn als medewerkers hier een keer iets posten. Maar op het moment heb ik meer het idee dat ze hier wel meelezen en dat daarom de losse IP adressen van de servers, die erg handig waren als er weer eens problemen zijn (iedere week dus), dicht hebben gegooid. De volgende keer dat er een reader uitligt en de brakke load balancer doodleuk binnenkomende connecties daarnaar doorzet is er dus geen workaround meer. Op het moment krijg je ook af en toe een verbinding met een waanzinnig trage reader.Anoniem: 107119 schreef op zondag 19 december 2004 @ 04:31:
[...]
Ik hou het bij Tweak wel voor gezien, Maandag gaat mijn opzegging de deur uit.
Zelfs @Home bakte het niet zo bruin, die zeiden tenminste nog wat er aan de hand was.
Er staat nog steeds geen storingsmelding over de news server, terwijl gisteren toch tijden geen verbinding te krijgen was via het IP adres dat op dit moment in DNS voor news.tweakdsl.nl geregistreerd staat. En er komen nog steeds nauwelijks headers bij, en wat erbij komt is van vrijdag.
Voor mensen die blij zijn met 8 dagen retentie, bij GigaNews is de retentie op veel groepen ruim 50 dagen. Het spreekwoord alle waar naar z'n geld lijkt wel van toepassing. En bij cambrium krijg je er gratis problemen bij ook..
Weet iemand raad?
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Waar dan? Ik zie alleen mensen met problemen. Er zijn er wel een paar die met veel workarounds zoals het ophalen van headers elders en het omzeilen van de brakke load balancer toch de news server nog konden gebruiken om berichten te downloaden. Maar sinds ongeveer 0:30 is dit laatste onmogelijk gemaakt door cambrium, dus krijg je regelmatig geen verbinding of verbinding met een idioot trage reader.Room42 schreef op zondag 19 december 2004 @ 10:10:
Ik hoor hier allemaal mensen met goede news ervaringen de laatste paar dagen, echter kan ik die helemaal niet delen.
Een echte news provider nemen... Kijk hier eens: [rml]Betaalde newsservers met binaries [ deel 3][/rml]Weet iemand raad?
Uhhh....dat lijkt me redelijke onzin. Dat heeft voor niemand voordelen.Anoniem: 106957 schreef op zondag 19 december 2004 @ 09:46:
[...]
Maar op het moment heb ik meer het idee dat ze hier wel meelezen en dat daarom de losse IP adressen van de servers, die erg handig waren als er weer eens problemen zijn (iedere week dus), dicht hebben gegooid.
Overigens, het spijt me zeer, maar ik heb nogsteeds geen enkel probleem. Ik gebruik gewoon news.tweakdsl.nl, ik download via NZB's, en ik trek m'n hele verbinding gemakkelijk dicht.
Dit topic is gesloten.