Tis maar waar je prioriteiten liggen he.. Bij de 744 Precision sim heb je hele geavanceerde systemen, alleen veel piloten willen goede graphics van de 2d panel. PMDG is daar aardig in geslaagd, alhoewel er natuurlijk functies zijn die niet helemaal werken zoals in het echt. Maar verder is het gewoon een heerlijk vliegtuig voor korte afstanden, en daar kan die Precision sim niet tegenop
.
k ben benieuwd naar je ervaringen over de vergelijking Xplane8 vs FS9.Bovendien zag ik dit. Gratis.
X-Plane is gewoon een volwaardige simulator, met de nadruk meer op de aërodynamica en minder op zogenaamd realisme, en draait dovendien veel lekkerder door de manier waarop de core in elkaar zit.
En zolang het óók over FS9 gaat vind ik dat het hier best thuis mag horen, als er echt Xplane8 only topics zijn dan in een nwe group.
Mja ok, dat ben ik wel met je eens. Het grote voordeel van X-plane is de ontzettend soepele manier zoals het loopt. De interface is wel heel anders, dat is erg wennen, ook de controls zijn anders (zeker met het toetsenbord).Jopp schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:56:
[...]
k ben benieuwd naar je ervaringen over de vergelijking Xplane8 vs FS9.
En zolang het óók over FS9 gaat vind ik dat het hier best thuis mag horen, als er echt Xplane8 only topics zijn dan in een nwe group.
FS9 is erg zwaar, maar gebruiksvriendelijk.
X-plane 8 loopt zeer soepel, maar is wat ingewikkelder in het gebruik.
X-plane heeft ook wat mooie dingen zoals sloping runways, en onbalans in vliegtuigen. Als ik een 747 op de grond zet schommelt ie, en is niet zo statisch als in FS9. Ik heb gister even een rondje gevlogen in die 737, dat was echt onwijs. Zo soepel, en zo te zien vrij realistisch allemaal. de panels komen ook wat realistischer over. Meer "realtime" ipv "refresh" in de PMDG. Hoe de ATC is weet ik niet.
Moeilijk om partij te kiezen. FS9 is vertrouwd, X-plane is erg wennen en daarom wat minder leuk, maar misschien wel veel beter als je van echte simulatie houdt. Ik heb geen idee, blijven proberen denk ik maar
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
toen ik met x-plane vloog (demo) voelde het veel realistischer aan gewoon de besturing t.o.v flight sim.... de ATC klinkt ook 1000 keer beter dan die standaard voice ATC in flight sim.
Anoniem: 78739
Een paar vragen waar ik nog geen antwoord op gekregen heb:
Anoniem: 78739 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 18:08:
Is er al enige informatie bekend over de volgende Flight Simulator? Of over een datum?
Anoniem: 78739 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 19:43:
Waar precies kan je dat pakket van Frank kan downloaden?
Sorry dat je er zo lang op moest wachten want het is echt de moeite waard. Ik heb Ultimate traffic verruild voor dit paket.
link is http://members.lycos.nl/frankaihost001/index.html
do what you are supposed to do!
link is http://members.lycos.nl/frankaihost001/index.html
do what you are supposed to do!
Anoniem: 14234
Gisteravond weer een leuk 'triangle event' op Globalsim Je ziet in de achtergrond een beetje de drukte op de Delta pier. Super vloeiende bewegingen, genieten

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 14234 op 21-01-2005 13:48 ]
Anoniem: 121157
2 Verse pogingen in 1 keer
Filmpje maken en een N-1 landing 
Voor de zekerheid KEDW genomen met een baan van 15.000ft.
Kist zit helemaal vol met peut en pax, met een V1 van 155kts. Net na V1 schakelen we engine #1 uit en vliegen een circuit voor baan 22.
Resultaat: Hier
Zat ook nog eens een 15kts wind in de zij en motortje 2 gierde op 85% N1 op final. Beetje naast de centerline, maar ik kon nog veilig van m'n kist weglopen
Voor de zekerheid KEDW genomen met een baan van 15.000ft.
Kist zit helemaal vol met peut en pax, met een V1 van 155kts. Net na V1 schakelen we engine #1 uit en vliegen een circuit voor baan 22.
Zat ook nog eens een 15kts wind in de zij en motortje 2 gierde op 85% N1 op final. Beetje naast de centerline, maar ik kon nog veilig van m'n kist weglopen
Je zou minder flaps en minder throttle gebruikt moeten hebben zodat je meer in een glijvlucht zou kunnen landen.
Klopt ja 
Ik probeerde het nog een paar keer, door boven de glide te blijven om het laatste stukje met gereduceerd vermogen te dalen.
Maar zo lekker spelen met de controls is ook wel leuk
Ik probeerde het nog een paar keer, door boven de glide te blijven om het laatste stukje met gereduceerd vermogen te dalen.
Maar zo lekker spelen met de controls is ook wel leuk
Volgens mij is het toch 15 flaps bij engine failure? En je kan natuurlijk wat ruddertrim gebruiken om recht te blijven
Correct, ik heb ooit eens met engine failures zitten spelen, en deed echt alles fout wat ik maar fout kon doen. Landde wel veilig, alleen de checklist gaf idd een flaps 15 landing aan ivm de mogelijkheid een go-around te maken. Als je op flaps 45 aan komt tetteren met 85% N1 heb je nog maar heel weinig vermogen over voor een go around lijkt meMegamind schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:39:
Volgens mij is het toch 15 flaps bij engine failure? En je kan natuurlijk wat ruddertrim gebruiken om recht te blijven
[ Voor 6% gewijzigd door Bolk op 21-01-2005 15:55 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Dit was nog flaps 30 ipv 40. Stel je voor zeg als ik flaps 40 had met een motor die piekt op 90%+

M'n Vref lag trouwens op 166kts
Ondanks die rookontwikkeling, moet ik toch wel zeggen dat die landing redelijk zacht was
Vooral de X-controls toepassen vond ik wel erg gaaf!
M'n Vref lag trouwens op 166kts
Ik heb ook eens zo'n vlucht meegemaakt:
Ik was met een 747 opgestegen in Adak - Alaska en wilde met slechts 20% fuel tot in Anchorage geraken. Boven Kodiak Island viel ik echter zonder fuel maar gelukkig zat ik op 11.000 meter hoogte zodat ik nog redelijk ver kon zweven (in totaal zo'n 250 km).
Boven Kenai Peninsula had ik echter weer pech: De aurora schakelde al mijn instrumenten uit, dus weg met de autopilot, snelheid, hoogte, en landing lights (het begon al donker te worden). Maar bij de approach kwamen mijn instrumenten er weer door zodat ik gelukkig weer kon zien hoe snel ik vloog (om stall of overspeed te voorkomen).
Nadat ik afgeremd was tot 220 knots heb ik de engines proberen herstarten om het landingsgestel te laten uitkomen. Na twee autostarts en vlak voor de landingsbaan was het eindelijk helemaal beneden waarna ik kon landen en afremmen zonder reverser (alleen spoilers en wheel brakes). Net toen ik helemaal stilstond vielen mijn instrumenten weer allemaal uit.
Ik was met een 747 opgestegen in Adak - Alaska en wilde met slechts 20% fuel tot in Anchorage geraken. Boven Kodiak Island viel ik echter zonder fuel maar gelukkig zat ik op 11.000 meter hoogte zodat ik nog redelijk ver kon zweven (in totaal zo'n 250 km).
Boven Kenai Peninsula had ik echter weer pech: De aurora schakelde al mijn instrumenten uit, dus weg met de autopilot, snelheid, hoogte, en landing lights (het begon al donker te worden). Maar bij de approach kwamen mijn instrumenten er weer door zodat ik gelukkig weer kon zien hoe snel ik vloog (om stall of overspeed te voorkomen).
Nadat ik afgeremd was tot 220 knots heb ik de engines proberen herstarten om het landingsgestel te laten uitkomen. Na twee autostarts en vlak voor de landingsbaan was het eindelijk helemaal beneden waarna ik kon landen en afremmen zonder reverser (alleen spoilers en wheel brakes). Net toen ik helemaal stilstond vielen mijn instrumenten weer allemaal uit.
Anoniem: 14234
Hoe heb je dat filmpje gemaakt?Anoniem: 121157 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:21:
2 Verse pogingen in 1 keerFilmpje maken en een N-1 landing
hoe zit het eigenlijk met de PMDG 744? volgens mij schiet het niet echt op daar. De lol van het wachten is er bij mij een beetje vanaf
Vroeger in fs2002 was er genoeg keus: PIC767, Dreamfleer 737, PSS airbus/747/777, maar in fs2004 is het nog alleen maar de PMDG die er echt uit springt. Altijd maar vliegen in het zelfde vliegtuig heb je na een tijdje ook wel een keertje gezien en ik moet ook zeggen dat ik de laatste tijd nog nooit zo weinig gevlogen heb ooit... hopen dat de 767 ook snel uitkomt...
we wachten nog even af....
zucht....
we wachten nog even af....
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
precisionmanuals is de ochtend al niet te bereiken. kan duiden op een activiteit of ze hebben gewoon server probs. LevelDsim´s update is ook al weer een tijdje trug...
Anoniem: 6941
Wat dacht je van de PSS Airbus 330/340, die werkt toch ook in FS2004?jos_zwa schreef op zondag 23 januari 2005 @ 12:39:
hoe zit het eigenlijk met de PMDG 744? volgens mij schiet het niet echt op daar. De lol van het wachten is er bij mij een beetje vanafVroeger in fs2002 was er genoeg keus: PIC767, Dreamfleer 737, PSS airbus/747/777, maar in fs2004 is het nog alleen maar de PMDG die er echt uit springt. Altijd maar vliegen in het zelfde vliegtuig heb je na een tijdje ook wel een keertje gezien en ik moet ook zeggen dat ik de laatste tijd nog nooit zo weinig gevlogen heb ooit... hopen dat de 767 ook snel uitkomt...
we wachten nog even af....![]()
zucht....
Die is heel anders dan de boing dus weer wat nieuws, tenminste vind ik
Heeft iemand Global 2005 al geprobeerd? Lijkt me wel interessant!
http://www.justflight.com...oducts.aspx?pid=JFF000492
Is dat inclusief een nieuwe PC?Kolky schreef op zondag 23 januari 2005 @ 14:20:
Heeft iemand Global 2005 al geprobeerd? Lijkt me wel interessant!
Anoniem: 83314
of een nieuwe harddisk?
Ik heb het pakket niet, maar het ziet er wel goed uit. Mesh voor de hele wereld voor 35 urri is een goede deal, alhoewel je ook veel freeware mesh kan vinden op het net.
maar is t wel realistisch genoeg? want als ik bijvoorbeeld naar de screenshots kijk van de matterhorn, zo puntig ziet hij er in het echt niet uit... dat smoothe wat je in de alpen ziet bij de European Mesh .76M (geloof ik) is al veel beter en geloofwaardiger.
PMDG 747-400 is gereleased!!!
wishfull thinking
Anyways, nadat Level-D hun manual voor de 767 uitbracht had ik toch wel verwacht dat die binnen toen en 2 weken released zou worden. Nouja eigenlijk wel beter, zit nu midden in mn tentamens
wishfull thinking

Anyways, nadat Level-D hun manual voor de 767 uitbracht had ik toch wel verwacht dat die binnen toen en 2 weken released zou worden. Nouja eigenlijk wel beter, zit nu midden in mn tentamens
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Anoniem: 83314
on the contrary, juist het smooth beeld wat je bij de default scenery ziet komt door een lage resolutie mesh. Hoe gedetailleerder de mesh is, des te gedetailleerder wordt het aardoppervlak weergegeven. De Matterhorn heeft wel degelijk een mooie scherpe punt irl. Realistisch is het zeker, en gebruiksvriendelijk aangezien je de hele wereld (muv de polen) in één pakket krijgt. Maar zoals ik al eerder zei, freeware is er ook heel veel te vinden en soms ook nog 's gedetailleerder ...jeehaa schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:37:
maar is t wel realistisch genoeg? want als ik bijvoorbeeld naar de screenshots kijk van de matterhorn, zo puntig ziet hij er in het echt niet uit... dat smoothe wat je in de alpen ziet bij de European Mesh .76M (geloof ik) is al veel beter en geloofwaardiger.
Ik heb AI-Traffic van Frank gedownload maar het blijft hangen tijdens de installatie bij het bestand fsp_a300_l.bmp
Damn, wil je dit soort uitspraken niet meer doenND schreef op zondag 23 januari 2005 @ 18:39:
PMDG 747-400 is gereleased!!!
wishfull thinking![]()
Harde schijf leeg makenAnoniem: 78739 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:34:
Ik heb AI-Traffic van Frank gedownload maar het blijft hangen tijdens de installatie bij het bestand fsp_a300_l.bmp
Om de harde schijf volledig "leeg en schoon" te krijgen gebruiken wij uiteraard dit.
Het was maar een grapjuhhhh. Weet je zeker dat je de files voor 100% hebt gedownload? Want anders kan het zijn dat je net nog dat stukje mist.
Anoniem: 130045
Had precies hetzelfde. Bij mij hielp het om mijn virusscanner helemaal uit te zetten en om tijdens de installatie mijn computer ff niet te gebruiken. Raar, maar waarAnoniem: 78739 schreef op zondag 23 januari 2005 @ 22:34:
Na een keer of tien proberen ging het opeens.
Ik dacht dat je in al die kisten kon vliegen ook, maar het is sowieso al mooi.
Ik vroeg mij af of het mogelijk was om de taxi-lichten zo in te stellen, dat je ze van verder af kan zien. Als ik nu op Final Approach zit dan lijkt het net of ze 1 voor 1 aangaan achter elkaar als ik dichterbij kom. Lijkt me niet zo realistisch, dus misschien dat jullie een mogelijkheid weten om dit aan te passen in de fs9.cfg file of via een andere manier?
Ik had laatst trouwens erg mooie screenshots gezien op simflight. Daar hadden ze echt hele mooie wolk textures. Ik heb wel het programma active sky 2.5 maar weet niet welke wolk textures precies de mooiste zijn want gebruik nog de default wolken. Welke gebruiken jullie voor zo;n mooi mogelijke wolkjes?
Ik had laatst trouwens erg mooie screenshots gezien op simflight. Daar hadden ze echt hele mooie wolk textures. Ik heb wel het programma active sky 2.5 maar weet niet welke wolk textures precies de mooiste zijn want gebruik nog de default wolken. Welke gebruiken jullie voor zo;n mooi mogelijke wolkjes?
Bedoel je nu taxi light's of landing lights? mischien een idee om landign lights te gebruiken o.i.dpaoloA schreef op maandag 24 januari 2005 @ 11:59:
Ik vroeg mij af of het mogelijk was om de taxi-lichten zo in te stellen, dat je ze van verder af kan zien. Als ik nu op Final Approach zit dan lijkt het net of ze 1 voor 1 aangaan achter elkaar als ik dichterbij kom. Lijkt me niet zo realistisch, dus misschien dat jullie een mogelijkheid weten om dit aan te passen in de fs9.cfg file of via een andere manier?
*zoekt naar oplossing*
Er staan in FS9.cfg
- LANDING_LIGHT_UP=38,11
- LANDING_LIGHT_DOWN=40,11
- LANDING_LIGHT_LEFT=37,11
- LANDING_LIGHT_RIGHT=39,11
- LANDING_LIGHT_HOME=12,11
En bij mijn Aircraft.cfg van de PMDG 737-800 staat weer dit(b.t.w staat er bij b.v de standaard c172 ook wel iets van landing ligths
- light.11 = 5, -48.500, 11.500, -2.000, fx_pmdgland, //Landing Light Illumination Engine Right
- light.12 = 5, -48.500, -11.500, -2.000, fx_pmdgland, //Landing Light Illunination Engine Left
- light.13 = 5, -16.000, 0.000, -4.500, fx_pmdgland, //Landing Light Illumination Nose Gear
Veel suc6
[ Voor 35% gewijzigd door Happy-Amd_Freak op 24-01-2005 14:27 ]
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Ik bedoel niet de landing lights want daar zijn verschillende programmatjes wel voor te vinden, maar eigenlijk bedoelde ik de taxi-lights van een scenery. Als je vlak voor de landingsbaan vliegt dan springen vaak bij mij de taxi-lights pas aan. Ik vroeg mij af of je dit niet zo kon instellen dat dat veel eerder is, want het lijkt mij zo dat je die ook van in de lucht kan zien, of niet?Happy-Amd_Freak schreef op maandag 24 januari 2005 @ 14:20:toon volledige bericht
[...]
Bedoel je nu taxi light's of landing lights? mischien een idee om landign lights te gebruiken o.i.d
*zoekt naar oplossing*
Er staan in FS9.cfgDenk dat wanneer je hiermee speelt dat je ze verder weg kan gooien etc.
- LANDING_LIGHT_UP=38,11
- LANDING_LIGHT_DOWN=40,11
- LANDING_LIGHT_LEFT=37,11
- LANDING_LIGHT_RIGHT=39,11
- LANDING_LIGHT_HOME=12,11
En bij mijn Aircraft.cfg van de PMDG 737-800 staat weer dit(b.t.w staat er bij b.v de standaard c172 ook wel iets van landing ligthsDenk dat het in beide gevallen coördinaten zijn, ik zou de aircraft versie nemen.
- light.11 = 5, -48.500, 11.500, -2.000, fx_pmdgland, //Landing Light Illumination Engine Right
- light.12 = 5, -48.500, -11.500, -2.000, fx_pmdgland, //Landing Light Illunination Engine Left
- light.13 = 5, -16.000, 0.000, -4.500, fx_pmdgland, //Landing Light Illumination Nose Gear
Veel suc6
kheb ook ff een question. onlang een format gedaan en alles opnieuw erop gezet.
voor die format kon ik in de PMDG de com1 of 2 zetten op 122.20 als ik op EHAM stond en dan kreeg ik de ATIS gesproken op z'n FS2004 door mijn speakers. (ook online) nu werkt dat niet meer. weet iemand hoe dat op te lossen?
voor die format kon ik in de PMDG de com1 of 2 zetten op 122.20 als ik op EHAM stond en dan kreeg ik de ATIS gesproken op z'n FS2004 door mijn speakers. (ook online) nu werkt dat niet meer. weet iemand hoe dat op te lossen?
Frutsel een beetje door dit in je FS9.cfg te zetten. Default waarde =1. Beetje experimenteren op 1,5 of 2. Misschien dat het helpt.paoloA schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:12:
[...]
Ik bedoel niet de landing lights want daar zijn verschillende programmatjes wel voor te vinden, maar eigenlijk bedoelde ik de taxi-lights van een scenery. Als je vlak voor de landingsbaan vliegt dan springen vaak bij mij de taxi-lights pas aan. Ik vroeg mij af of je dit niet zo kon instellen dat dat veel eerder is, want het lijkt mij zo dat je die ook van in de lucht kan zien, of niet?
[DISPLAY]
RUNWAY_LIGHTS_SURFACE_SCALAR=0.5 //scales edge, center, end,touchdown,runways
RUNWAY_LIGHTS_VASI_SCALAR=0.5 // scales VASI lights)
RUNWAY_LIGHTS_APPROACH_SCALAR=0.5 // scales approach light bars
RUNWAY_LIGHTS_STROBE_SCALAR=0.5 //scales RAILs and ODALs)
edit:
Ik las je vraag nog eens en met bovenstaande kan je de lights van de runways wat wijzigen. Ik weet alleen niet zeker of je daarmee ook de lights op de taxiway's wijzigt. Misschien dat je extra taxilights via AFCAD aan het vliegveld kan toevoegen en/of de instellingen van de aanwezige taxilights wijzigen.
[ Voor 15% gewijzigd door rdluca op 24-01-2005 20:39 ]
Dacht dat je met NL2000 wel voor elkaar kreeg (standaard), meen me te herinneren dat je op long final de groene taxi lichtjes (waas) kon zien.
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
Weet je zo'n programmatje, ik kan niet echt iets nuttigs vinden op AVSim. Ik wil graag de landinglights (papi) eerder zien bij een long approachpaoloA schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:12:
[...]
Ik bedoel niet de landing lights want daar zijn verschillende programmatjes wel voor te vinden, maar eigenlijk bedoelde ik de taxi-lights van een scenery. Als je vlak voor de landingsbaan vliegt dan springen vaak bij mij de taxi-lights pas aan. Ik vroeg mij af of je dit niet zo kon instellen dat dat veel eerder is, want het lijkt mij zo dat je die ook van in de lucht kan zien, of niet?
Anoniem: 94390
Is volgens mij ook geen programmatje voor, volgens mij zit de oplossing tusssen de opties die RDLuca gaf, of textures te vinden op avsim die bepaalde lichten feller maken, zoek bijv. op Halo evt met texture daarbij in FS2004 algemeen.Megamind schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:51:
[...]
Weet je zo'n programmatje, ik kan niet echt iets nuttigs vinden op AVSim. Ik wil graag de landinglights (papi) eerder zien bij een long approach
Dit is er eentje die heet halo_version2.zip

Ik zit op mijn werk, dus ik kan niks checken hier, maar ik meen te weten dat dit een optie is, die je in de Active Sky configuratie aan kunt zetten.jeehaa schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:16:
kheb ook ff een question. onlang een format gedaan en alles opnieuw erop gezet.
Maar voor t zelfde geld praat ik nu grote onzin hoor
nou ik heb ff zitten kijken maar hij doet het nu alleen als ik offline vlieg. online doet niets
He ambassadeur van het huis Globalsim. Gezellig joh! Met 10 man op het netwerk vliegen. Nog minder dan op FPI.Anoniem: 14234 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:42:
Gisteravond weer een leuk 'triangle event' op Globalsim Je ziet in de achtergrond een beetje de drukte op de Delta pier. Super vloeiende bewegingen, genieten
Anoniem: 90313
Het is inderdaad de vraag wat de meerwaarde van Globalsim is tenopzichte van offline vliegenJochem schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 09:43:
[...]
He ambassadeur van het huis Globalsim. Gezellig joh! Met 10 man op het netwerk vliegen. Nog minder dan op FPI.
Vlieg dan mee op zondagavond met ivao, teminste met 18 man de grand canyon door:

Het was idd erg leukMegamind schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:27:
Vlieg dan mee op zondagavond met ivao, teminste met 18 man de grand canyon door:
[afbeelding]
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Leuk gezicht die optochtMegamind schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:27:
[afbeelding]
WOEI!!!! ik heb nu een nieuwe 200GB HD met 8 mb cache en een totaal van 1GB ddr ram en ik haal als ik aan de gate op EHAM sta en spot view doe gewoon 24 FPS met frank zijn AI aan alle gates
fs draait echt nog vloeiender dan ooit!!!
De situatie die je beschrijft heeft anders bar weinig aan het extra ram en een nieuwe HDD hoor
.
Anoniem: 37518
Dat denk ik ook niet eigenlijk. Meer met het feit dat je de heleboel schoon hebt geinstalled en dus nog weinig vervuiling hebt.DutchCommando schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 15:30:
De situatie die je beschrijft heeft anders bar weinig aan het extra ram en een nieuwe HDD hoor.
Even een zijsprongetje; DutchCommando -> hoe bevalt je 50-500mm Sigma lens? Ik sta op het punt een gelijke lens aan te schaffen voor mijn EOS300D
voor de liefhebbers van screenshots zie deze link
http://forums.simflight.com/viewtopic.php?t=33296
Deze gast is echt de koning van de screenshots. Ik weet niet hoe hij het doet maar ze zijn echt schitterend!
Deze gast is echt de koning van de screenshots. Ik weet niet hoe hij het doet maar ze zijn echt schitterend!
De Bigma bevalt mij prima. De autofocus is zeer snel en stil. Het in en uitzoomen gaat op dit moment nog af en toe wat stroefjes maar dat zal wel verbeteren met het meer gebruiken ervan. Foto's zijn scherp (weinig scherpe foto's @ 400mm+ geschoten, maar dat kwam meer door de harde wind, dan houd je em echt niet stil genoeg). Kleine nadelen zijn er ook. Het is natuurlijk niet een extreem lichtsterke lens. Opzich ok voor overdag spotten maar 's avonds kan je er echt niks mee (dat word dan statief werk). Ook is de lens zwaar te noemen (2 kg). Enkele uurtjes em vasthouden is geen probleem, maar daarna begin je het toch wel te voelen
.
A.net foto's met Sigma 50-500: http://www.airliners.net/...20Walschots&keywrange=all
A.net foto's met Sigma 50-500: http://www.airliners.net/...20Walschots&keywrange=all
OMFG, volgens mij is die gast niet helemaal van Photoshop afgebleven hoor. Ik krijg never nooit zo'n hoog detail.paoloA schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:24:
voor de liefhebbers van screenshots zie deze link
Ik wil dat ook wel eens weten, ik zie het hier op het forum ook wel eens, maar ik heb alles in FS op zn hoogst staan en toch krijg ik vliegtuigen niet haarscherp zoals bij Jamer BondT-mo-T schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:58:
[...]
OMFG, volgens mij is die gast niet helemaal van Photoshop afgebleven hoor. Ik krijg never nooit zo'n hoog detail.
Hij weet de Sharpen optie van Photoshop zeker goed te gebruiken. In combinatie met FS Sky World 2004 kun je dan dit resultaat krijgen. Maar het belangrijkste is denk ik een goed fotografisch oog, waar hij ook over beschikt. Petje af hoor!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
En waarschijnlijk heeft ie ook wat geld gestoken in scenery als ik het zo is bekijk
maar er staan ook falcon 4 en lo-mac shots tussen
iemand dit al gezien?
http://www.simw.com/index..._product_details&pid=1359
15 maart zou dat dus zijn... WHOEI!!
seven-six, come-on baby!
seven-six, come-on baby!
Misschien weet iemand van jullie mijn probleempje op te lossen:
Soms verschijnen er vierkante vakken op mijn water/oceanen. Dit komt volgens mij door de schaduw van de wolken die erboven hangen alleen het is een beetje stom dat deze schaduw vierkant is, niet? Weten jullie misschien hoe dit zit?
En hoe stellen jullie de tab weather in het display menu in?
Ben ook echt aan t wachten op die Level-D 767!! Effkes wachte nog!
Soms verschijnen er vierkante vakken op mijn water/oceanen. Dit komt volgens mij door de schaduw van de wolken die erboven hangen alleen het is een beetje stom dat deze schaduw vierkant is, niet? Weten jullie misschien hoe dit zit?
En hoe stellen jullie de tab weather in het display menu in?
Ben ook echt aan t wachten op die Level-D 767!! Effkes wachte nog!
staat er al een tijdje, wordt boxed versie neem ik aanjeehaa schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:43:
iemand dit al gezien?
seven-six, come-on baby!
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 90313 op 27-01-2005 23:03 ]
Ja staat er inderdaad al een tijdje. Die datum is verzonnen, dan wel verwacht door WimWare. Teminste dat roepen ze bij LVL-Djeehaa schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 22:43:
iemand dit al gezien?
seven-six, come-on baby!
Anoniem: 84869
Mensen,
wij zijn bezig met een Virtual airline genaamd Your Perception waar we al 11 leden hebben, waaronder wat repainters. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de liveries niet helemaal zijn zoals ik zou willen, en dat is: Een hoge kwaliteit, en een strak design binnen het kader van de website style. Je zou eigenlijk eens voor de grap naar http://www.yourperception-va.info/ moeten gaan en dan naar fleet, dan kan je het zelf zien.
Anyway, denk jij dat je dit beter en mooier kunt..? Dan ben ik opzoek naar jou.
Frank
wij zijn bezig met een Virtual airline genaamd Your Perception waar we al 11 leden hebben, waaronder wat repainters. Helaas ben ik tot de conclusie gekomen dat de liveries niet helemaal zijn zoals ik zou willen, en dat is: Een hoge kwaliteit, en een strak design binnen het kader van de website style. Je zou eigenlijk eens voor de grap naar http://www.yourperception-va.info/ moeten gaan en dan naar fleet, dan kan je het zelf zien.
Anyway, denk jij dat je dit beter en mooier kunt..? Dan ben ik opzoek naar jou.
Frank
lol, het klopt wel niet dat hij de knopjes op het scherm met zijn vingers kan gebruiken.
Kilo Uniform Tango
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik heb een vraag. Ik wil graag een Yoke gaan kopen om wat beter te gaan vliegen.
Nu is mijn vraag. Wie weet een goede site of kan mijn een paar goede producten noemen die niet al te duur zijn maar toch erg goed.
Ik heb al gekeken bij pricewatch maar kon dara niets vinden.
Nu is mijn vraag. Wie weet een goede site of kan mijn een paar goede producten noemen die niet al te duur zijn maar toch erg goed.
Ik heb de Microsoft Sidewinder Precision 2 en ik ben er heel tevreden over.
Hij heeft een X-, Y-, Z-as en throttle en bestaat ook in een Force Feedback uitvoering.
Hij heeft een X-, Y-, Z-as en throttle en bestaat ook in een Force Feedback uitvoering.

Oke, maar ik bedoel eigenlijk een stuur. Ik heb namelijk nu al ene joystick. Mara wil over gaan op een yoke of wel een stuur.
CHProducts is een erg goed en bekend merk van flightsim yokes.erwin85 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:18:
Ik heb een vraag. Ik wil graag een Yoke gaan kopen om wat beter te gaan vliegen.
Hun producten zijn bij de LH-Shop te koop.
Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop
Een goede yoke bestaat er niet. Mannen van CH maken leuk spul, echter zonder forcefeed back iets wat al jaren standaard zou moeten zijn lijkt mij. Ik denk zeker dat je FFB moeten hebben in fs, daar je al totaal geen beleving van gevoel of wat ook hebt als je op je bureau stoel zit.erwin85 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:18:
Voor weinig geld al helemaal niet, de afzetmarkt is klein dus de prijzen altijd gezellig hoog.
Sorry, maar wat is een FFB?Gilly schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 22:00:
[...]
Een goede yoke bestaat er niet. Mannen van CH maken leuk spul, echter zonder forcefeed back iets wat al jaren standaard zou moeten zijn lijkt mij. Ik denk zeker dat je FFB moeten hebben in fs, daar je al totaal geen beleving van gevoel of wat ook hebt als je op je bureau stoel zit.
Voor weinig geld al helemaal niet, de afzetmarkt is klein dus de prijzen altijd gezellig hoog.
beetje ontopic weer graag he?
Bij sommige joysticks kun je de stick om zijn as draaien en zo kun je sturen, zowel met het voorwiel als met de rudder. Sommige joysticks hebben proportionele drukknoppen die de rudder pedalen moeten voorstellen (maar dan zonder de remfunctie vd pedalen).erwin85 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 12:41:
Ik heb nog een vraagje. Hoe kan ik mijn rudder gebruiken. Ik taxi nu namelijk met de joystick, wat erg lastig is. Met de rudder moet dat gemakkelijker gaan?!
Overigens, sturen met de rudder kan alleen als je voldoende hard gaat, als in vlak voor je de lucht in gaat (rotation).
| | | · | | · | | · | | · | | | : | | |·| |·| |·| |·|
Bij taxi bestuur je ook je voorwiel met je rudder
Anoniem: 37518
Weet iemand een goede afcad voor NL2000 v2.91?? Ik kom namelijk nooit goed uit met de ils en heb dat alleen bij NL2000....
Ik heb op dit moment een Wingman Force van Logitech. Zou het daarmee kunnen?
Zou het anders met het toetsenbord kunnen om je rudder te gebruiken?
Zou het anders met het toetsenbord kunnen om je rudder te gebruiken?
Dat is dat zwarte knopje boven op die 360 graden kan draaien? Die gebruik ik nu voor de verschilden camerastandpunten.Anoniem: 78739 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:19:
Die Sidewinder heeft een Z-as voor rudder/voorwiel.
Trouwens ik heb effe bij de instellingen gekeken voor de joystick.
Ik kom paar gegevens tegen:
Rudder trim left
Rudder trim right
Rudder yaw left
Rudder yaw right.
Welke moet ik gebruiken? Als ik hem bij een van die instel staat er dat hij een 'Hat Switch' daarvoor heeft ingesteld. Dat kan ik alleen bij een van die Rudders gebruiken.
[ Voor 38% gewijzigd door erwin85 op 29-01-2005 14:43 ]
Volgens het nl2000 forum is er een (fs9?) probleem dat de afcad ILS frequenties niet werken. De ILS frequentie van bijvoorbeeld 36R doet niets. Die van de onderliggende baan (met de oude naam 1R) werkt overigens nog wel, 110.30 MHz als ik het goed heb. Dat is niet met een andere AFCAD2 file op te lossen maar zal het nl2000 team verder moeten knutselen...Anoniem: 37518 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:17:
Weet iemand een goede afcad voor NL2000 v2.91?? Ik kom namelijk nooit goed uit met de ils en heb dat alleen bij NL2000....
Daarnaast is er een probleem dat de approaches in fs9 niet aansluiten op de nieuwe namen van de runways (ofzo
Je kan de stick (waar je hem vasthoud) draaien. (Door je pols te draaien).erwin85 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 14:29:toon volledige bericht
[...]
Dat is dat zwarte knopje boven op die 360 graden kan draaien? Die gebruik ik nu voor de verschilden camerastandpunten.
Trouwens ik heb effe bij de instellingen gekeken voor de joystick.
Ik kom paar gegevens tegen:
Rudder trim left
Rudder trim right
Rudder yaw left
Rudder yaw right.
Welke moet ik gebruiken? Als ik hem bij een van die instel staat er dat hij een 'Hat Switch' daarvoor heeft ingesteld. Dat kan ik alleen bij een van die Rudders gebruiken.
Voor het instellen van de Rudder axis moet je bij het tabblad Joystick Axes kijken.
Ik geloof dat dat niet kan met deze joystick, of doe ik iets verkeerd? Ik heb deze dus:DutchCommando schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 15:13:
[...]
Je kan de stick (waar je hem vasthoud) draaien. (Door je pols te draaien).
Voor het instellen van de Rudder axis moet je bij het tabblad Joystick Axes kijken.
http://www.sprintcomputer.com/systems/pics/joy150000.jpg
Als je niet die functie hebt dan heb je een probleem. Rudderen word dan erg lastig imho
.
Hmm ik vrees dat die het niet heeft, anders hadden ze het vast als feature vermeld. Bummer, dudeerwin85 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:19:
[...]
Ik geloof dat dat niet kan met deze joystick, of doe ik iets verkeerd? Ik heb deze dus:
http://www.sprintcomputer.com/systems/pics/joy150000.jpg
Anoniem: 111246
Zit er ook een debug mode in FS2004?
Dat ding dat crashed de laatste paar dagen spontaan bij mij.
De laatste add-ons die ik geinstalleerd heb, zijn er al uit. Maar 't blijft crashen.
Natuurlijk weer zonder enige reden. Dus tja, ik wil niet mijn complete FS gaan her installeren, heb wel wat beters te doen.
Weet iemand of er een debug mode in zit of dat er ergens een log word bij gehouden?
Dat ding dat crashed de laatste paar dagen spontaan bij mij.
De laatste add-ons die ik geinstalleerd heb, zijn er al uit. Maar 't blijft crashen.
Natuurlijk weer zonder enige reden. Dus tja, ik wil niet mijn complete FS gaan her installeren, heb wel wat beters te doen.
Weet iemand of er een debug mode in zit of dat er ergens een log word bij gehouden?
Morgen komt Maddog MD-80 van Lago uit.
Zal het waard zijn om aan te schaffen? Het blijkt wel een FMC te hebben.....
Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME
Het wordt onverwacht kiezen, welk MD80 het gaat worden. http://www.mdsuper80.com/ komt ook met een modelletje.weststar schreef op zondag 30 januari 2005 @ 15:35:
Morgen komt Maddog MD-80 van Lago uit.
Zou helemaal niks kopen van Lago kort na release, ze hebben nogal wat ongelukkige uitgaves gedaan de laatste tijd. Monitor dus eerst even een weekie goed het forum om een teleurstelling te voorkomen.
Ik zal het met de pijltjestoetsen proberen.mekkieboek schreef op zondag 30 januari 2005 @ 14:57:
[...]
Hmm ik vrees dat die het niet heeft, anders hadden ze het vast als feature vermeld. Bummer, dude. Maar taxien gaat ook best goed met het toetsenbord. Gebruik het numerieke gedeelte van je toetsenbord (ipv de pijltjestoetsen), 4 en 6 voor links/rechts en 5 als je weer rechtdoor wilt gaan. Alleen de PSS A340 vereist geloof ik een joystick, ook voor het taxien, alle andere vliegtuigen accepteren ook het toetsenbord. En anders even wachten tot je verjaardag of Sinterklaas...
Tja zal dus moeten sparen
Ffkes een vraagje van mij, ik heb de pmdg 737 maar ik wil die fmc een keer onder de knie krijgen enzo. Het probleem is, dat ik die engelse handleiding die ergens te vinden is op AVSIM kweet ff niet meer hoe die heet, niet erg goed snap. is er geen nederlandse versie?? Of is er iemand hier zo vriendelijk een tutorial te schrijven, met een voorbeeldje erbij ofzo?? THNX
Ik herhaal (erwin85 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:50:
Ik zal het met de pijltjestoetsen proberen.
Tja zal dus moeten sparen

Dat bedoelde ik ook eigenlijk. De pijltjes op de cijfertoetsenmekkieboek schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:24:
[...]
Ik herhaal (...) niet met de pijltjestoetsen, maar met 4,5, en 6 van het numkeypad. En wel vanwege de 5 (rechtdoor) om heen en weer zwalken (en daarmee alcohol controles
) te voorkomen.
Anoniem: 111246
Ga ff opzoek naar die van Timothy M. Metzinger.CreativeMind schreef op zondag 30 januari 2005 @ 17:16:
Ffkes een vraagje van mij, ik heb de pmdg 737 maar ik wil die fmc een keer onder de knie krijgen enzo. Het probleem is, dat ik die engelse handleiding die ergens te vinden is op AVSIM kweet ff niet meer hoe die heet, niet erg goed snap. is er geen nederlandse versie?? Of is er iemand hier zo vriendelijk een tutorial te schrijven, met een voorbeeldje erbij ofzo?? THNX
i.c.m. de manuals van PMDG zelf kom je daarmee al een heel eind.
Je zult em echt nog niet na 1x doorlezen onder de knie hebben. Maar doe de tutorials die in die manual staan een paar keer en dan leer je 't echt wel. Ik prog zo'n ding nu lekker aan de hand van de checklist in. Gaat prima!
Heeft me wel een goeie week en veel oefenen enzo gekost.
Ik denk niet dat je een Nederlandse versie zult vinden, gezien alles voor de boeing's in 't eggie ook in 't engels is. (voor zover ik weet dan).
Dit topic is gesloten.