10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.301 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:05:
[...]

Download snelheid rond de 380 Kbyte/s en upload snelheid rond de 74 Kbyte/s. 's avonds wordt het aardig traag. Dat houdt dus in dat er inderdaad al mensen zijn geupgrade, maar de wijk capaciteit nog niet is uitgebreid.

Ik heb overigens Casema Maxi.
Ik hoop het, ik heb Casema Mega.. dus 6 Mbit... moet 10 worden. >:) Dus mijn snelheden kloppen nu met de 6 Mbit. We wachten gewoon rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhu schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:58:
[...]

Bedoel je het Mega abonnement van 10 Mbit/sec of het Maxi abonnement van 4 Mbit/sec?

De meeste routers kunnen wel 5 tot 6 Mbit/sec aan, maar daarna moet je echt naar andere routers zoals de Linksys WRT54G
Sorry vergeten te vermelden. Ik bedoel de mega van 10mbit.
Dus die Linksys is een goede router voor dit pakket.
Ik zal eens op zoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn verbinding zakt weer ineens van de 840 Kb naar de 330 Kb... ben benieuw waarmee ze bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan niet eens een spelletje spelen zo slecht is de verbinding hier.

Download snelheid zakt van 380 naar 210 KB/s en upload van 74 naar 30 KB/s...
Pings ineens rond de 90 ms... :( :( :(
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Tue Dec 21 2004 om 18:50:20 UTC+0100)

Download : 215.1 KByte/sec
Upload : 46.0 KByte/sec
Connection : 265.0 Conn/min
Ping test Nederland : 83.0 ms

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 18:50 ]

Verwijderd

Weet een van jullie hoe lang het eigenlijk duurt voordat je online kan nadat je je aanvraag bij Casema hebt ingediend? Wil nl die 10Mbit verbinding gaan aanvragen, maar per 1 februari loopt m'n ADSL abbo af. Dus ik wou proberen de overgang een beetje soepel te laten verlopen.....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-12-2004 18:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 18:04:
Weet een van jullie hoe lang het eigenlijk duurt voordat je online kan nadat je je aanvraag bij Casema hebt ingediend? Wil nl die 10Mbit verbinding gaan aanvragen, maar per 1 februari loopt m'n ADSL abbo af. Dus ik wou proberen de overgang een beetje soepel te laten verlopen.....
Ik heb mijn verbinding aangevraagd op dinsdag 7 december en donderdag 16 december
had ik alles binnen en kon ik al online :)

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 18:47:
Kan niet eens een spelletje spelen zo slecht is de verbinding hier.

Download snelheid zakt van 380 naar 210 KB/s en upload van 74 naar 30 KB/s...
Pings ineens rond de 90 ms... :( :( :(

[...]
ik heb nog niks gemerkt, postcode 3454, niet ver van je vandaan. Mijn verbinding is ook nog steeds goed, maar het is niet zo dat je je router moet resette ofzo?

mijn download begint wel elke keer op 510 kb/s, maar zakt dan nog steeds af naar 370 kb/s

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Wachtend.... 402.9 KByte/sec
(=3223 kbps)

[ Voor 23% gewijzigd door sjorremans op 23-12-2004 22:36 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Verwijderd

hmms dus basicly is kabel nogsteeds ruk als vroegah.. ze beloven bandbreede maar die moet je dan dus uiteindelijk wel delen met de wijkhub... vraag me af al 100 man met 10 mbit kabel op de wijkhub zit of de backbone dan ook 1 gbit support. ben nogsteeds happy met me altijd goed werkende 4.4 mbit adsl altijd onder de 15 ping in cs source op de snelle nl servers.
op xs4all zelfs onder de 10. zie dat nie eens gebeuren op lan party's waar je op 100 mbit zit hehe.

• sjorremans
ik doe op leuke servers nu, net gespeeld, 20 a 30.. wat toch een vooruitgang is, eerst was het 60... niet dat je het verschil merkt.. en kzit op een rustige wijk, kben denk een van de weinige dikke leechers, heb ook echt 24 uur per dag constante snelheid

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:54
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:03:
hmms dus basicly is kabel nogsteeds ruk als vroegah..
Dat is dus afhankelijk van je provider.
Ik ben zelf erg tevreden over Multikabel; ik heb altijd de beloofde snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De problemen met de verbinding hier in 3552 lijken opgelost te zijn.
Gisteren stond het volgende in de logs van mijn modem:
************ 7-Information I510.0 *** BOOTING *** SB4200E-0.4.4.5-SCM01-NOSH
************ 7-Information H501.1 HFC: Shutting Upstream Down
************ 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed
************ 3-Critical H501.8 HFC: T4 Timer Expired
Ze zijn volgens de website van Casema tot 17:00 bezig geweest in mijn postcode gebied, en er lijken idd geen problemen meer te zijn.. Ik hou het nog wel even in de gaten..

Ping naar gateway:
Ping-statistieken voor 83.83.28.1:
Pakketten: verzonden = 10, ontvangen = 10, verloren = 0 (0% verlies),
Retourtijd bij benadering in milliseconden:
Minimum = 10 ms, Maximum = 20 ms, Gemiddeld = 13 ms

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2004 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:03:
hmms dus basicly is kabel nogsteeds ruk als vroegah.. ze beloven bandbreede maar die moet je dan dus uiteindelijk wel delen met de wijkhub... vraag me af al 100 man met 10 mbit kabel op de wijkhub zit of de backbone dan ook 1 gbit support. ben nogsteeds happy met me altijd goed werkende 4.4 mbit adsl altijd onder de 15 ping in cs source op de snelle nl servers.
op xs4all zelfs onder de 10. zie dat nie eens gebeuren op lan party's waar je op 100 mbit zit hehe.
Dit komt omdat ze met een upgrade bezig zijn, normaal is de snelheid altijd stabiel..
wacht maar tot 31 maart, dan heeft iedereen een super snelheid voor een lagere prijs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen,

Ik heb mijn vraag al eens eerder gesteld alleen kan ik hier helaas niet mee uit de voeten. Ik heb inmiddels de 10mbit versie bij Casema besteld. Voorheen maakte ik verbinding via ADSL en had ik mijn modem 'aangepast' waardoor deze meteen als router fungeerde. Daarnaast had ik nog een switch die de boel intern verdeeld.

Nu gaat deze oplossing niet werken bij mijn kabelverbinding en ben ik opzoek naar een nieuw router die geschikt is voor 10mbit verbinding. Nu gaf iemand aan dat deze (linksys wrt54g) router hiervoor geschikt is echter is deze draadloos en mijn netwerk is dus niet draadloos.

Iemand nog tips m.b.t. tot een goede 10mbit router, die niet draadloos en niet te duur :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 13:05:
Mensen,

Ik heb mijn vraag al eens eerder gesteld alleen kan ik hier helaas niet mee uit de voeten. Ik heb inmiddels de 10mbit versie bij Casema besteld. Voorheen maakte ik verbinding via ADSL en had ik mijn modem 'aangepast' waardoor deze meteen als router fungeerde. Daarnaast had ik nog een switch die de boel intern verdeeld.

Nu gaat deze oplossing niet werken bij mijn kabelverbinding en ben ik opzoek naar een nieuw router die geschikt is voor 10mbit verbinding. Nu gaf iemand aan dat deze (linksys wrt54g) router hiervoor geschikt is echter is deze draadloos en mijn netwerk is dus niet draadloos.

Iemand nog tips m.b.t. tot een goede 10mbit router, die niet draadloos en niet te duur :)

Alvast bedankt.
Dat draadloze gedeelte hoef je niet te gebruiken. Dat ding heeft toch ook gewoon 4 10/100 mbit UTP-poorten? Klaar dan.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:55

Crusader

Arc Nature

Inderdaad. Gewoon dat wireless gedeelte uitschakelen in de web-setup. Je houdt een zeer krachtige router over, echt een stukje kwaliteit die de 10 Mb snelheid aankan.

edit: ik vraag me net af of dat wireless eigenlijk wel uit te schakelen is in de standaard firmware. In de svaesoft firmware wel i.i.g.

[ Voor 30% gewijzigd door Crusader op 25-12-2004 17:27 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Ik ben net bij casema met maxi abbo en heb een vraag over live tv portal:
http://www.televisieportal.nl/index.html

als ik inlog dan kan ik alleen ned 1,2 en 3 vaak bekijken, waarom kan ik
niet voor alle zenders kiezen die erbij staan, als ik op veronica klik bijv.
dan gebeurd er soms niets. Wie weet hoe dit zit?

ik gebruik mediaplayer 10 met laatste update..

Oplossing is: downgraden van mediaplayer 10 naar versie 9, alle zenders doen het weer dan!!

Hoe downgraden onder Windows XP (sp2):
http://www.microsoft.com/...dia//nl/mp10/faq.aspx#2_3

Succes ermee, hier draait alles dus weer!!

[ Voor 26% gewijzigd door apacer op 06-01-2005 04:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Gebruik je wel IE? In Mozilla werkt ie helaas niet. Als je dan een link aanklikt doet ie niets. Mocht je wel IE gebruiken kan het zijn dan je of een verkeerde inlog gebruikt of dat je ip niet herkent wordt bij de leverancier van het signaal. Hier werkt ie iig wel, krijg je het niet werkend zou ik ff bellen of mailen (met vermelding van je ip) om te kijken waar het aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Iemand meldde eerder dat ie beroerde snelheden haalde bij Usenetserver vandaan.
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat Casema inderdaad een trage intercontinentale verbinding heeft, met name naar usenetserver.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Zou iemand een screenshot van die televisieportal kunnen maken tijdens het kijken van een zender? Ik zou wel willen weten hoe dat eruit ziet (grootte van het beeld, kwaliteit, etc)

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
HENNESSY schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 00:33:
Zou iemand een screenshot van die televisieportal kunnen maken tijdens het kijken van een zender? Ik zou wel willen weten hoe dat eruit ziet (grootte van het beeld, kwaliteit, etc)
Streams ontvang je gewoon via je mediaplayer, kwaliteit ligt zo rond de 1,7 Mbit voor de gehele stream. Dat is voor streaming dus zeer strakke kwaliteit, ruim voldoende om fullscreen te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op donderdag 23 december 2004 @ 23:36:
ik doe op leuke servers nu, net gespeeld, 20 a 30.. wat toch een vooruitgang is, eerst was het 60... niet dat je het verschil merkt.. en kzit op een rustige wijk, kben denk een van de weinige dikke leechers, heb ook echt 24 uur per dag constante snelheid
20-30? Damn, met mijn 2.2mbit verbinding haal ik nog lager. Dan heb je dus geen ene ruk aan je 10mbit :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader schreef op zondag 26 december 2004 @ 21:28:
Kan iemand bevestigen of ontkennen dat Casema inderdaad een trage intercontinentale verbinding heeft, met name naar usenetserver.com?
Ik haal hier constant 200 KB/s en hoger lukt niet omdat ik een goedkopie casema abonnement heb, waarschijnlijk hoop jij op hogere snelheden maar beroerd is het dus sowieso niet.

(abo is van een vriend, ik gebruik normaal gesproken gewoon de casema server)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een jaar of 5 casema ervaring, ik kan zeggen dat het een complete ramp was, qua snelheid, stabiliteit en support.
Echter het lijkt erop dat ze voor bepaalde delen van hun dekkings gebied goed bezig zijn. Afhankelijk in welke wijk in Den Haag je woont heb je een verbinding die er zeker mee doorkan, mocht je zoals ik in een wijk wonen waar dit nietzo is heb je de meest brakke verbinding mogelijk.
De casema verbinding bij mijn buren ligt er gemiddeld anderhalve dag per week uit en dit ligt niet aan de installatie daar aangezien ik die zelf heb aangelegt. Het pruts werk van de installatie aan huis goedmakend =_+
Een vriend van mij die in een andere wijk woont heeft echter een wereld verbinding met hetzelfde abonnement. Ik zou voor het aanvragen van een lijntje bij casema wat bij je buren rondvragen over het hoe en wat voor je in een hype rush meteen die 10mbit lijn neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:49:
[...]

20-30? Damn, met mijn 2.2mbit verbinding haal ik nog lager. Dan heb je dus geen ene ruk aan je 10mbit :z
Behalve dat de jaloezie van deze reactie afstraalt, is dat natuurlijk niet de enige reden voor een 10mbit hé.... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 11:49:
[...]

wat brabbel jij nou raar, kheb het over ping he... niet over download :x
en 20ms ping voor kabel is toch echt wel netjes vind ik ...

en kheb casema maxi en dat word dus 5 mbit, en geen 10 :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kozz schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:15:
[...]

Behalve dat de jaloezie van deze reactie afstraalt, is dat natuurlijk niet de enige reden voor een 10mbit hé.... :Y)
Sja, op school haal ik een 20mbit. Maar daar staat alleen de 8080 poort open, dus je hebt helemaal gelijk met je jaloezie :D :D Ik wil het ook :(

/me download ondertussen verder met een "bitchin" 100kb/s :7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

we krijgen het als het goed is hier 12 januari :)

ben erg benieuwd...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 11-09 15:04
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:45:
[...]

Sja, op school haal ik een 20mbit. Maar daar staat alleen de 8080 poort open, dus je hebt helemaal gelijk met je jaloezie :D :D Ik wil het ook :(

* Kozz download ondertussen verder met een "bitchin" 100kb/s :7
We hebben het hier niet over 'scholen' of 'bedrijven'.....
Bij jou thuis haal je deze snelheden met je 2.2mbit zeker niet. Opschepper...
Goed, wat mij betreft weer ontopic! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Hebben jullie veel last van flux als je bijvoorbeeld een game server 30 keer pinged vanuit dos?

Developer

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb heel sterk het idee dat de flux bij Casema erger is dan bij bijvoorbeeld Demon (ADSL) waar ik zit. Continu replies van 17 ms (alleen niet naar een gameserver), maar via Casema varieert de pingtijd enorm. Ik heb hiermee niet helemaal je vraag beantwoord maar hopelijk wel een bijdrage geleverd :P

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:54:
Ik heb zelf een jaar of 5 casema ervaring, ik kan zeggen dat het een complete ramp was, qua snelheid, stabiliteit en support.
Echter het lijkt erop dat ze voor bepaalde delen van hun dekkings gebied goed bezig zijn. Afhankelijk in welke wijk in Den Haag je woont heb je een verbinding die er zeker mee doorkan, mocht je zoals ik in een wijk wonen waar dit nietzo is heb je de meest brakke verbinding mogelijk.
De casema verbinding bij mijn buren ligt er gemiddeld anderhalve dag per week uit en dit ligt niet aan de installatie daar aangezien ik die zelf heb aangelegt. Het pruts werk van de installatie aan huis goedmakend =_+
Een vriend van mij die in een andere wijk woont heeft echter een wereld verbinding met hetzelfde abonnement. Ik zou voor het aanvragen van een lijntje bij casema wat bij je buren rondvragen over het hoe en wat voor je in een hype rush meteen die 10mbit lijn neemt.
Misschien een rare vraag, maar waarom bellen je buren niet eens met Casema om het op te laten lossen??

Het lijkt me een beetje raar verhaal dat je verbinding er 1,5 dag per week uit ligt en dat je niet eens belt met Casema. Denk je dat lui de tijd hebben om 250.000 modems stuk voor stuk in de gaten te houden?

Vrijwel iedereen in mijn kennissen kring heeft Casema en niemand daarvan heeft een slechte verbinding en iedereen haalt precies de snelheid die de folder aan geeft (en zelfs een paar % meer)

Mocht je het niet meer weten, je kan Casema bellen op 0900-8896.

Dit haal ik in Delft met Casema Mega op ieder moment van de dag:
Download: 757.8 KByte/sec (=6062 kbps)
Upload: 91.2 KByte/sec (=730 kbps)

[ Voor 5% gewijzigd door jhu op 30-12-2004 02:06 . Reden: Speedtest.nl snelheid toegevoegd ]

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

• JvS
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb adsl van kpn en haal met één thread naar usenetserver gemiddeld 175Kbyte/sec, een vriend van me heeft casema en haalt met speedtest 380kbyte/sec en bij usenetserver met moeite 200kbyte/sec met 6 threads... Dus daar loopt het inderdaad wat minder soepel. Ik haal met 2 threads overigens 230kbyte/sec...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 22:41

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Dan word het tijd dat KPN ook eens meegaat in een verhoging.
Betaal het meeste van alle internetabbos voor 4480/708
het lijkt wel of het systematisch tegengehouden word.
Overstappen kan ik ook niet voorlopig dus is geen optie:|

computer voor alle werkzaamheden

• Crusader

Crusader

Arc Nature

KPN begint niet aan hogere snelheden dan die 4480 Mbit. Doen ze bewust niet, om allerlei gezeur te voorkomen. Dat heb ik tenminste begrepen van een KPN techneut.
Als je het mij vraagt, zullen ze op een gegeven moment wel moeten verhogen, anders prijzen ze zichzelf domweg uit de markt.

@JvS:
Ik haal met mijn Demon abo (op 4500 Mbit via BBned) wel de max uit mijn lijn (475 kB/s), maar daar heb ik wel 8 threads voor nodig. Een enkele thread komt bij mij niet zo hoog, 4 threads komt neer op gemiddeld 300 kB/s. Heel vreemd...

Verwijderd

LuNaTiC schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:51:
we krijgen het als het goed is hier 12 januari :)

ben erg benieuwd...
Hoe kom je erbij dat jij het precies 12 januari krijgt.

Neem aan dat het net als andere keren echt gewoon eind maart word, of heb jij een 'geheim' upgrade overzichtje gevonden.

Verwijderd

In de 1e week van mijn aansluiting haalde ik maar 230 Kb op Usenetserver soms iets meer,
nu haal ik constant 760Kb wat ook direct de max ik voor mijn Casema Mega abo. Dus ik verw8 dat met de 10Mbit strax de snelheid nog wel omhoog kan. Mij is verteld door iemand van Casema dat uiterlijk 21 Maart iedereen de upgrade heeft, dus niet 31 maar 21 Maart.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 09:02 ]

• Freezerator
  • Laatst online: 13:51
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 08:33:
[...]

Hoe kom je erbij dat jij het precies 12 januari krijgt.

Neem aan dat het net als andere keren echt gewoon eind maart word, of heb jij een 'geheim' upgrade overzichtje gevonden.
Ik denk dat de installateur dan langskomt :7

Verwijderd

JvS schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:08:
[...]

Ik heb adsl van kpn en haal met één thread naar usenetserver gemiddeld 175Kbyte/sec, een vriend van me heeft casema en haalt met speedtest 380kbyte/sec en bij usenetserver met moeite 200kbyte/sec met 6 threads... Dus daar loopt het inderdaad wat minder soepel. Ik haal met 2 threads overigens 230kbyte/sec...
Ik test het momenteel en ik haal met 1 thread 400kb op usenetserver.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 14:54:
De kwaliteit van je internetverbinding is ook afhankelijk van de kwaliteit van het signaal. Het is heel goed mogelijk dat het signaal dat bij jouw buren binnenkomt gewoon slecht is (veel ruis, te laag of te hoog versterkt) of dat jouw eigen handy-work met hun installatie toch niet zo goed is en daardoor voor storing op de lijn zorgt.

Het makkelijkst is in mijn ervaring nog steeds om met Casema te bellen dat je een probleem hebt met je TV-signaal (en dat je de TV met een goede kabel direct op de hoofdaansluiting hebt getest), overigens kunnen helpdeskmedewerkers bij Casema ook het modem uitlezen en de signaalkwaliteit monitoren.

Een storingsmonteur komt dan je signaal meten en zal dan stappen ondernemen; als je dan aangeeft dat je ook problemen hebt met je internetverbinding zal hij ook in dat frequentiegebied kijken naar de signaalsterktes en signaal/ruis-verhouding.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
Wat is ook al weer het IP adres van het info/configuratie-scherm van een motorola modem?

edit: gevonden: http://192.168.100.1/startup.html

[ Voor 24% gewijzigd door Dijkhuis op 30-12-2004 12:23 ]

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Freezerator schreef op donderdag 30 december 2004 @ 09:02:
[...]

Ik denk dat de installateur dan langskomt :7
Als ie de rest van het topic met mijn replies had gelezen had hij dat ook inderdaad kunnen constateren ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dijkhuis schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:52:
Wat is ook al weer het IP adres van het info/configuratie-scherm van een motorola modem?

edit: gevonden: http://192.168.100.1/startup.html
Is dat bij elke Mototrola modem het zelfde?

Ik heb zo'n zwarte Motorola modem.

Verwijderd

KPN begint niet aan hogere snelheden dan die 4480 Mbit. Doen ze bewust niet, om allerlei gezeur te voorkomen. Dat heb ik tenminste begrepen van een KPN techneut.
Als je het mij vraagt, zullen ze op een gegeven moment wel moeten verhogen, anders prijzen ze zichzelf domweg uit de markt.
Bij KPN/Planet Internet gaan er aankomend jaar leuke dingen gebeuren, mag ik alleen niet vrijgeven. Ik kan je wel verzekeren dat jij het mis hebt kwa snelheids verhoging en je neemt niet alleen een KPN verbinding voor internet zodra de nieuwe dinesten komen ;)

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Baris Ka schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:26:
[...]

Is dat bij elke Mototrola modem het zelfde?

Ik heb zo'n zwarte Motorola modem.
ja, zelfs het menu is (nagenoeg) hetzelfde. Behalve resetten heb je er niks aan.

ma ma ma ma ma macron one

• magnifor
  • Niet online
MaxBurn schreef op donderdag 30 december 2004 @ 13:31:
[...]
ja, zelfs het menu is (nagenoeg) hetzelfde. Behalve resetten heb je er niks aan.
Idd, nu zie ik het. Heb nooit geweten dat mijn modempje zo'n configuratie menu had. Logboek kan trouwens wel handig zijn. :)

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Ook nog een leuke aanbieding nu bij Casema:

Contanten voor klanten!
Bent u tevreden over de snelheid van uw Casema Kabelbreed internetverbinding en onze service? Vertel het anderen! Want voor iedere nieuwe klant betalen we u € 25 contant!

http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

Ik had al een aantal vrienden die Casema Mega gingen aanvragen, ik ga maar even regelen dat ik ze aanmeld en dat ze dat niet zelf doen :)

25 Euro per nieuw aangebrachte klant is best een leuk aanbod en altijd welkom in het nieuwe jaar..

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:35:
[...]

Ik ben bang dat je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken.. Ik ben de gelukkige bezitter van een kabelverbinding (casema :) ) En de snelheid is super stabiel. Sinds jaar en dag, zowel bij mijzelf als bij al mijn kennisen met kabel. (meer dan 10 man).

De enige bron van het bericht dat kabel instabiele snelheden oplevert lijkt me dan ook de fabeltjeskrant! Uiteraard houden ISP's rekening met de bezetting van hun netwerk!
Zit wel een kleine waarheid in, kheb kabel van chello gehad, en dat is echt niet aan te raden, errug onstabiel. kheb nu dan adsl en ben ik errug tevrede, geen probleme, stabiel en ik haal de aangegeven snelheden :)

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:51
Ik heb de overstap gemaakt van Demon 8Mbit naar Casema 6Mbit (voorlopig 6Mbit).

Merk nu geen verschil in max snelheid terwijl er toch 2Mbit verschil in zit.
Dus ben benieuwd naar de 10 Mbit.

Vandaag ben ik aangesloten en na wat uurtjes bezig te zijn geweest met aansluiten router wegwerken kabel en diverse andere dingen heb ik vandaag alleen al 10 GB gedownload via Casema :d

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Verwijderd

Keb zelf even voor HP gewerkt.

De service mensen weten heus wel het verschil tussen Mb en MB.

Niet die mensen die al jaren thuiszitten, en gedwongen worden om te werken.....

niet alles en iedereen over 1 kam scheren....

Trouwens...personeel bij HP is niet direct altijd van HP, maar b.v. ingehuurd.

Tijd dat ze die bedrijven dan eens wat laten betalen qua scholing, ipv alleen maar te ontvangen (en jou laten wachten...)

Verwijderd

iemand enig idee hoe lang het duurt als ik van BBNED ADSL overstap naar casema CABLE?

Of heb je dan niet te maken met tijd die er tussen moet zitten maar is het gewoon een tijd dubbele abbonementskosten (opzegtermijn)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2004 21:34 ]

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Yamy_Daffy schreef op donderdag 30 december 2004 @ 20:03:
Ik heb de overstap gemaakt van Demon 8Mbit naar Casema 6Mbit (voorlopig 6Mbit).

Merk nu geen verschil in max snelheid terwijl er toch 2Mbit verschil in zit.
Dus ben benieuwd naar de 10 Mbit.

Vandaag ben ik aangesloten en na wat uurtjes bezig te zijn geweest met aansluiten router wegwerken kabel en diverse andere dingen heb ik vandaag alleen al 10 GB gedownload via Casema :d
Dat had ik dus met een vriend van me ook, hij zit 300-400 mtr bij centrale vandaan (dat maakt uit bij adsl dacht ik :D) en haalt de max beschikbaar maar ik zit met m'n 6Mbit abo met down of er net iets boven of als hij geluk heeft zit hij net een paar KB hoger maar met upload zit ik gewoon 10 KB hoger. :)

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 21:34:
iemand enig idee hoe lang het duurt als ik van BBNED ADSL overstap naar casema CABLE?

Of heb je dan niet te maken met tijd die er tussen moet zitten maar is het gewoon een tijd dubbele abbonementskosten (opzegtermijn)
In principe moet je dan je adsl opzeggen, en minimaal 2 weken van te voren dat je adsl afloopt Casema aanvragen.

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Je zal een overlap hebben van abonnementen. Casema heb je meestal binnen 1 a 2 weken na aanvraag. Opzeg termijn van ADSL is meestal een maand als het na je jaar contract is.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

ADSL staat compleet los van kabelinternet. Er zit net zoveel tijd tussen als je zelf wilt. Het is geen kwestie van overstappen namelijk. ADSL gaat over je telefoonlijn, kabelinternet over de TV kabel. Het maakt Casema niets uit of je naast kabelinternet al dan niet een ADSL abonnement hebt.
Gewoon een kwestie van Casema aanvragen dus en even uitkienen wanneer je Demon abonnement zal eindigen in verband met je opzegtermijn van 1 maand (mits je je jaar al hebt uitgezeten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Klopt ik heb nu ook een overlap van 2 weken adsl en kabel.

Verschrikkelijk hoor die 2x 800 KB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2x 800KB/s???? Verschikkelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:45
Hm ik heb hier wel Casema thuis maar geen van hun digitale diensten is leverbaar. Alleen analoge TV/radio. Geen internet..
Maar eerlijk gezegd vind ik die 10mbit niet zo schrikbarend interessant. Ik download niet zo gek veel, upload wel idioot veel. De upload is circa 1mbit dus eigenlijk verschilt het niet zo veel van een normaal 8/1 adsl abbo. Het wordt imho pas leuk als het 10mbit fullduplex word zoals bij 't Zweedse BBB. :9

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar blijven onze ADSL providertjes nou met hun verhogingen? :+

Ik herinner me nog iets uit een film: ,,but captain, we can't go any faster!" ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik denk dat KPN snel met een reactie komt... ze zullen het denk ik gelijk trekken, waarbij ik zelf zie dat de gemiddelde Lite editions van 1000 of 15000 naar de 2Mbit zullen gaan.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:32:

Ik herinner me nog iets uit een film: ,,but captain, we can't go any faster!" ;)
KPN-ADSL kan nog wel een verdubbeling aan, dat is dan weer het voordeel van hopeloos achterlopen :P

[ Voor 3% gewijzigd door kamerplant op 31-12-2004 17:38 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:38:
[...]

KPN-ADSL kan nog wel een verdubbeling aan, dat is dan weer het voordeel van hopeloos achterlopen :P
Als iedereen op een hoopje naast de KPN-Centrale gaat wonen wel ja >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

:Z ADSL 2 ;)

Maar je hebt wel gelijk : Het moet goedkoper en sneller en dan is er een probleem straks denk ik zo :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Ik denk zelf dat kabelinternet nu gewoon een flinke voorsprong gaat nemen en ook gaat houden.

Ook al gaat adsl nu over op adsl2 wat is daar de max van? 15-16 Mbit?
Denk dat ze met de kabel hoger kunnen en dan ook zullen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Yamy_Daffy schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 18:30:
Ik denk zelf dat kabelinternet nu gewoon een flinke voorsprong gaat nemen en ook gaat houden.

Ook al gaat adsl nu over op adsl2 wat is daar de max van? 15-16 Mbit?
Denk dat ze met de kabel hoger kunnen en dan ook zullen gaan.
Directeur van Casema heeft al aangegeven dat ze nu al capaciteit hebben om tot 70 Mbit te gaan. Worden nog leuke tijden tussen de kabel en ADSL-boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
Als ze echt door kunnen gaan tot 70 Mbit dan loopt adsl2 nu al achter terwijl het nog niet ingevoerd is.

Dus dan gaat adsl het flink zwaar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dubbele ADSL-line met load balancer: 16mbit

Leuk, zo een sarcastisch berichtje, moet het nog wel ff kloppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier zelf ook casema mega abbo nu nog 6.1 maar haal gewoon de volle snelheid 762.5 en harder wil ie niet kan ook niet op dat abbo zelfs op usenet gaat ie voluit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 20:35:
[...]

Dubbele ADSL-line met load balancer: 16mbit

Leuk, zo een sarcastisch berichtje, moet het nog wel ff kloppen :+
Riiight; dus jij hebt wel het dubbele aan geld over om toch ADSL te behouden :? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
iemand die hier inmiddels al geupgrade is ??

k kan echt niet wachten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 10:51:
iemand die hier inmiddels al geupgrade is ??

k kan echt niet wachten :p
Inderdaad, zou het ook wel prettig vinden, maar met 760 Kb niet te klagen op usenetserver.
Maar meer is altijd leuker natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Klein vraagje:

Als de upload wordt vrij gegeven, wat is de maximale upload die je kan krijgen met de Motorola SB5100..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op zondag 09 januari 2005 @ 01:04:
Klein vraagje:

Als de upload wordt vrij gegeven, wat is de maximale upload die je kan krijgen met de Motorola SB5100..?
Maximaal 10 Mbit met EuroDOCSIS 1.1 (huidige platform) en maximaal 30 Mbit met EuroDOCSIS 2.0 (daar zit Casema nog niet op, maar ze kunnen het zonder problemen veranderen, aangezien de CMTS daar gewoon compatible mee is, alleen de mensen met de SB4200 modems moeten dan een nieuw modem krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flauwekul allemaal, al die forse snelheidsverhogingen waar op dit moment maar een handjevol heavy users op zit te wachten. Laat ze eerst de prijzen maar eens omlaag doen, dan zien we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 08:07:
Flauwekul allemaal, al die forse snelheidsverhogingen waar op dit moment maar een handjevol heavy users op zit te wachten. Laat ze eerst de prijzen maar eens omlaag doen, dan zien we wel verder.
Het is ook nooit goed he? Ik vindt de prijs/snelheids verhouding van Casema nog altijd beter dan die van KPN.

Bij Casema betaal je 50 euro voor 4000 Kbit download en 770 Kbit upload, terwijl je bij KPN ruim 80 euro betaalt voor 4480 Kbit download en 704 Kbit upload (dat komt met de overhead eraf op een lagere snelheid uit dan je bij Casema haalt) dus we hebben helemaal niets te klagen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Je kan ook makkelijk je abbonement laten downgraden. Heb je toch nog wat snelheid maar flink goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:15:
[...]

Je kan ook makkelijk je abbonement laten downgraden. Heb je toch nog wat snelheid maar flink goedkoper.
True, maar gewoon een 2240/416 abo bij KPN voor minder dan de € 47,35 (hcc!net) die ik nu betaal, zou wel wenselijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typisch Nederlands, hè? ;)
Eerst denken aan de centen, daarna aan de rest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Ik heb Wanadoo Easy met de volgende snelheden:

512 kbps downstream en 128 kbps upstream.

Dat wordt:

850 kbps downstream en 260 kbps upstream.

Ik betaal €19,95 per maand. Dus niets te klagen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou net de eerste kennismaking met Casema en dat was bepaald geen positieve. Mijn vertrouwen is nu al onder het nulpunt gedaald. Een gast met een Herman Finkers-accent kwam de boel wel even aansluiten, maar er schijnt iets te zijn met een storingskast ofzo. Nu komt de reperateur maandag dus. ' Snel he' zegt ie. Nou eigenlijk niet, ik verwacht gewoon een werkende verbinding als jullie zeggen dat jullie het op woesndag komen installeren.

Dat is nog niet eens het ergste. Een storing zou eventueel nog kunnen voorkomen, daar kan hij dan in principe ook niet zoveel aan doen. Maar hij keek met grote ogen op dat ik de 10mbit variant had. 'Dat kan helemaal niet, want ze gaan maar tot 8mbit'. Nee meneer, ze gaan tegenwoordig tot 10 mbit. ' Oh, ik kan het me niet voorstellen, maar het zou kunnen zijn dat ik iets heb gemist'. later bellen voor de storingsmonteur, en toch maar even vragen hoe dat nou zat met 8 of 10 mbit.

' Bleek uiteraard wel zo te zijn'. Ja duh! Echt, ik kan er gewoon niet bij dat je als FREAKING installatiemonteur van Casema niet eens op de hoogte bent van je eigen werk! Is it just me or...

(trouwens, waarschijnlijk werkt de 10 mbit pas vanaf 1 februari, tot dan zit ik met 8 mbit. Oke, kan ik mee leven, maar er werd mij gegarandeerd dat de 10 mbit versie al beschikbaar was. Maar ook 'dat was afwachten of het wel 1 februari was, het kan ook maart worden' |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik weet, casema heeft eigen monteurs maar besteed het werkt ook uit aan andere bedrijven om zo je internet tekomen installeren, maar dat is mijn ervaring, dus vandaar dat af en toe de communicatie niet helemaal vlotjes verloopt, onder de techische mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mja oke, volgens mij waren ze ook extern, dan nog vind ik dat je best een beetje weet waar je het over hebt. Al is het alleen maar om geloofwaardig naar de klant over te komen, zo verlies je een hoop vertrouwen bij mij iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien wat voor in de OP:

-Is het eigenlijk nog steeds dat je je snelheid met je buurman deelt? Of hebben ze dat al gefixt?
-Iemand al wat gemerkt van het FUP?
-Is de newsserver een beetje "complete" of is alles "incomplete"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:34:

ping news.casema.nl en zie voor jezelf

is giganews lijkt me verder geen uitleg voor nodig!

is 1 van de beste nieuwservers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

14,55,49,44ms. Niet je van het dus? iig beter dan nova :D Giganews, nooit van gehoord, ga het nu even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhu schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:00:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waarom bellen je buren niet eens met Casema om het op te laten lossen??

Het lijkt me een beetje raar verhaal dat je verbinding er 1,5 dag per week uit ligt en dat je niet eens belt met Casema. Denk je dat lui de tijd hebben om 250.000 modems stuk voor stuk in de gaten te houden?

Vrijwel iedereen in mijn kennissen kring heeft Casema en niemand daarvan heeft een slechte verbinding en iedereen haalt precies de snelheid die de folder aan geeft (en zelfs een paar % meer)

Mocht je het niet meer weten, je kan Casema bellen op 0900-8896.

Dit haal ik in Delft met Casema Mega op ieder moment van de dag:
Download: 757.8 KByte/sec (=6062 kbps)
Upload: 91.2 KByte/sec (=730 kbps)
Helaas heb ik dat nummer genoeg gedraaid om het nooit meer te vergeten, en ja ze hebben genoeg gebeld. Er komt soms zelfs iemand langs en meet op hoe en wat en kijkt dan moeilijk en haalt zijn schouders op.
En zoals ik al melde het ligt er helemaal aan waar je woont.. dus in principe bevestig je precies wat ik zeg ;)
Een vergelijking met jou verbinding, je woont in Delft, slaat dus ook nergens op aangezien Delft niet echt in de buurt is =_=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:04:
14,55,49,44ms. Niet je van het dus? iig beter dan nova :D Giganews, nooit van gehoord, ga het nu even opzoeken.
ping news.casema.nl

Pinging europe.isp.giganews.com [216.196.109.145] with 32 bytes of data:

Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=12ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=12ms TTL=117

Ping statistics for 216.196.109.145:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 12ms, Average = 11ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het met COM21 modems??

Trekken die dit? Of wordt het tijd voor een nieuwe modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:50:
Hoe zit het met COM21 modems??

Trekken die dit? Of wordt het tijd voor een nieuwe modem?
wat mijn ervaringen zijn ik had eerst zelf com21 die trekt ongeveer tot 350 kb/sec maar niet echt stabiel

en de upload vond ik omtehuilen je haalden soms maar net 40 a 50 kb/up

ik zou je aanraden laat je modem omruilen voor een motorola eurdocsis.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
bij mij werkt casema gewoon toppie.. stabiel etc.. heb alleen soms slechte routing, maar dat komt denk ik omdat ik via wanadoo zit..

ping news.casema.nl

Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=13 ms TTL=113
Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=16 ms TTL=113
Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=14 ms TTL=113
Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=11 ms TTL=113

Ping-statistieken voor 216.196.109.145:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 13ms

best netjes.. met gamen is het ook rond 20 a 25 dus ik heb echt geen probleme met casema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:56:
[...]

wat mijn ervaringen zijn ik had eerst zelf com21 die trekt ongeveer tot 350 kb/sec maar niet echt stabiel

en de upload vond ik omtehuilen je haalden soms maar net 40 a 50 kb/up

ik zou je aanraden laat je modem omruilen voor een motorola eurdocsis.
Hmmz dan moet ik zeker ff gaan bellen ofzo?

En, moet ik dan weer een installateur gaan betalen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
gewoon belle naar de helpdeks.. dan klagen dat je slechte snelheden haalt en dat ze toch sowieso om gaan switchen naar nieuwe modems..

zo heb ik een afspraak kunnen maken... ze hebben oude modem mee terug genomen, ik heb zelf modem aangesloten en klaar was het.. daar heb je echt geen monteur voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Hmmz dan moet ik zeker ff gaan bellen ofzo?

En, moet ik dan weer een installateur gaan betalen enzo?
gewoon bellen en zeggen dat je verbinding wegvalt en dat jij je snelheid niet haalt.

kortom maak er een leuk verhaaltje van dat je com21 modem niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:34:

-Is het eigenlijk nog steeds dat je je snelheid met je buurman deelt? Of hebben ze dat al gefixt?
Is al gefixt, ik zit nu een maand bij casema en ik heb alle dagen 760Kb. 1 dag niet maar toen waren ze in deze wijk met het netwerk bezig :)

Ik heb de laatste weken al ruim 200 Gigabyte gedownload, maar casema heeft volgens mij geen FUP _/-\o_

Casema gebruikt de servers van Giganews, hele goeie retentie. Ik haal op 4 lijnen max 250Kb ofzo, maar dat komt omdat ze geknepen zijn. Daarbuiten gebruik ik Usenetserver en de newsserver van Casema heeft een langere retentie :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2005 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:49:
[...]

Ik heb de laatste weken al ruim 200 Gigabyte gedownload, maar casema heeft volgens mij geen FUP _/-\o_
In de PC-Active stond laatst dat Casema (of was het Wanadoo?) officiëel nog wel een FUP hebben voor de kabel-abo's, maar dit wordt niet nageleefd dus in de praktijk geen FUP idd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb nooit wat van ze gehoord, en ik zit toch wel elke maand tussen de 100 en 150 gig download.. en dat anderhalf jaar al ofzo.

Maar er is dus nog niet daadwerkelijk al geupgrade, ik hoop dat ze een beetje opschieten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuNaTiC schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:45:
Nou net de eerste kennismaking met Casema en dat was bepaald geen positieve. Mijn vertrouwen is nu al onder het nulpunt gedaald. Een gast met een Herman Finkers-accent kwam de boel wel even aansluiten, maar er schijnt iets te zijn met een storingskast ofzo. Nu komt de reperateur maandag dus. ' Snel he' zegt ie. Nou eigenlijk niet, ik verwacht gewoon een werkende verbinding als jullie zeggen dat jullie het op woesndag komen installeren.
Dit is natuurlijk een opvatting van niks. Jij neemt het ook de bakker kwalijk dat de boer geen graan verbouwd heeft. Binnen een week tijd een afspraak weten te maken is snel.
Dat is nog niet eens het ergste. Een storing zou eventueel nog kunnen voorkomen, daar kan hij dan in principe ook niet zoveel aan doen. Maar hij keek met grote ogen op dat ik de 10mbit variant had. 'Dat kan helemaal niet, want ze gaan maar tot 8mbit'. Nee meneer, ze gaan tegenwoordig tot 10 mbit. ' Oh, ik kan het me niet voorstellen, maar het zou kunnen zijn dat ik iets heb gemist'. later bellen voor de storingsmonteur, en toch maar even vragen hoe dat nou zat met 8 of 10 mbit.

' Bleek uiteraard wel zo te zijn'. Ja duh! Echt, ik kan er gewoon niet bij dat je als FREAKING installatiemonteur van Casema niet eens op de hoogte bent van je eigen werk! Is it just me or...
.
Storingen zijn nooit uit te sluiten binnen een netwerk. Denk is na het is niet zijn werk! Zijn werk is de verbinding aansluiten bij de klant. Wat er aan de andere kant van die kabel wordt aangesloten en geconfigureerd zal hem een zorg wezen het is niet zijn vak hij heeft er niet voor geleerd het is een vak appart.
(trouwens, waarschijnlijk werkt de 10 mbit pas vanaf 1 februari, tot dan zit ik met 8 mbit. Oke, kan ik mee leven, maar er werd mij gegarandeerd dat de 10 mbit versie al beschikbaar was. Maar ook 'dat was afwachten of het wel 1 februari was, het kan ook maart worden' |:(
Je neemt een breedband pakket af. Aan dit pakket is een snelheid verbonden. Zoals netjes is aangegeven in het nieuws is die snelheid die jij noemt nog niet van toepassing. De oude snelheden gelden nog deze worden in de loop van dit kwartaal geupdate.

En nee ben geen verkoper van Casema ;) Ik erger me gewoon aan mensen die hun frustraties uiten door ongefundeerde posts de wereld in te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb in de week geleden een versnelt modem aangevraag gedaan omdat me oude com21 aan vervanging toe was door verschillende reden. 1e haalde niet de complete snelheid wat ik zou moeten halen 2e door steeds verschillende IP adressen ipv 1 vaste. Maar goed ik heb nu die motorola eurodocis (die kleine zwarte) en het valt me echt niet tegen moet ik zeggen ik haal nu stabiele snelheden binnen.

Download : 402 KB
Upload 66KB
Connection/min rond :1000
Ping : 28ms

Dus mij hoor je niet klagen :*) .

Abbonement: Wanadoo premium

Weet iemand wanneer de verhogen word doorgevoerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:51:
*knip*

Weet iemand wanneer de verhogen word doorgevoerd ?
Eind maart heeft iedereen zijn verhoging. 31 maart dus. En alle vorige keren had ik ook pas mijn verhoging een week voor de datum. dus zou niet teveel hopen op eerdere verhoging :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:12:
[...]

Dit is natuurlijk een opvatting van niks. Jij neemt het ook de bakker kwalijk dat de boer geen graan verbouwd heeft. Binnen een week tijd een afspraak weten te maken is snel.
Ik neem het de monteur ook niet kwalijk, maar wel casema. Het is toch casema's verantwoordelijkheid om te zorgen dat het netwerk gebruikslaar is op het moment dat zij een installatiebedrijf sturen om het te installeren? Lijkt mij hoor :)
Storingen zijn nooit uit te sluiten binnen een netwerk. Denk is na het is niet zijn werk! Zijn werk is de verbinding aansluiten bij de klant. Wat er aan de andere kant van die kabel wordt aangesloten en geconfigureerd zal hem een zorg wezen het is niet zijn vak hij heeft er niet voor geleerd het is een vak appart.
Natuurlijk zijn storingen nooit uit te sluiten. Maar ik hoop wel dat je het me eens bent dat het niet echt lekker overkomt als het al niet eens werkt bij de installatie. Ik denk dat jij ook denkt 'WTF' als jij een nieuwe broek koopt maar als je hem de eerste keer aandoet dat er al een scheur in komt . Nogmaals, ik neem de installateur niet veel kwalijk. Misschien als eerste reactie om een beetje 'af te reageren', maar ik ben echt niet de onredelijkste hoor. Bovendien was ik extra gefrustreerd omdat mn pa dit allemaal met grote scepsis aanzag, en dat ie gelijk weer nijdig werd ('zie je wel, ik zei het toch!').
Je neemt een breedband pakket af. Aan dit pakket is een snelheid verbonden. Zoals netjes is aangegeven in het nieuws is die snelheid die jij noemt nog niet van toepassing. De oude snelheden gelden nog deze worden in de loop van dit kwartaal geupdate.
Dan moeten ze dat als verkoper die aan de deur komt dat niet zo uitleggen. Overigens kan ik goed leven met de huidige snelste snelheid hoor, ik heb nu 2.2 mbit en ik ga dan voorlopig naar 6 mbit. Heb me er bij neergelegd dat het dan maar niet meteen is ;)
En nee ben geen verkoper van Casema ;) Ik erger me gewoon aan mensen die hun frustraties uiten door ongefundeerde posts de wereld in te helpen.
Je mag je er aan ergeren, maar volgens mij heb je me gewoon een beetje verkeerd begrepen (of schreef ik mijn frustraties uit ergernis zo neer dat je me verkeerd interpreteerd, nouja goed ik ben niet te beroerd om hand in eigen boezem te steken).

Anyway, als het goed is komt ie tussen half 1 en 4. Dus nog 2 uur te gaan, we zullen zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hij is geweest, dit keer was het kerel van Casema zelf. Hele aardige goede kerel. Goede service dit keer, hij was eigenlijk wel verbaasd dat ik zo rustig was gebleven want blijkbaar was de eerdere monteur helemaal niet volgens afspraken bezig! Zo had hij alle zooi gewoon in de meterkast gegooid terwijl ie juist wel geacht werd om de splitter iig al aan de kastwand te schroeven!

In ieder geval heeft hij dit wel gedaan, boven wat dingen ingesteld en klaar was Kees (hij heette ook echt Kees ;)). Zelfs toen ie mn slechte TV ontvangst boven op mn kamer zag, heeft ie dat nog zelfs gefixed :o _o_ Over service gesproken ;)

Anyway, zit nu lekker te leechen met 700-750 KB/sec. Tot nu toe erg tevreden iig, alleen mn e-mailadressen moeten nog werkend gemaakt worden. Maar goed, heb mn oude xs4all account ook nog, dus zo'n ramp is dat niet.

Verder heeft hij iig van de eerdere monteurs meteen een klacht ingediend, het was dus zeker niet volgens de afspraken die zij met het bedrijf gemaakt hadden gegaan. Anyway, het moge wel duidelijk zijn dat Casema weer omhoog is gegaan qua vertrouwen, ze hebben dit heel netjes opgelost zo. :)

[ Voor 7% gewijzigd door LuNaTiC op 17-01-2005 15:48 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.