10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.298 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

06-12-2004
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’
Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de down load snelheid met maximaal 60% omhoog en de up load-snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een down load-snelheid van 10 MB. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.
“Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Ik kan me daar zo aan ergeren he, dat bedrijven in hun eigen texten ook Mb en MB door elkaar halen. :(

Wees toch eens zorgvuldig met die termen.
Dit is bijna net zo knullig als in een persbericht BrEaZaH-achtige spelfouten maken. (toch vs tog bijv.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt.
Is niet waar. Mulikabel heeft dit nu al een tijdje :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:49:
Ik kan me daar zo aan ergeren he, dat bedrijven in hun eigen texten ook Mb en MB door elkaar halen. :(

Wees toch eens zorgvuldig met die termen.
Dit is bijna net zo knullig als in een persbericht BrEaZaH-achtige spelfouten maken. (toch vs tog bijv.)
Ik irriteer me daar ook mateloos aan! Zelfs bij HP weten ze het verschil niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coowl
downloaden gaat voor mij weer 1mbit omhoog en up zo 250kbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal me boeie als ik die snelheid maar haal _/-\o_
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:51:
[...]

Ik irriteer me daar ook mateloos aan! Zelfs bij HP weten ze het verschil niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 10:08
[...]

Eh, ik wil niet veel zeggen maar bij HP weten ze wel meer niet :D

Anyway, ik ben benieuwd naar de upload snelheid.. Als dat nou eens synchroon gaat lopen aan de download, dus ook 10mbit.. Dan stap ik wel over.

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hopelijk verhogen zoveel mogelijk aanbieders hun snelheden, dan zal @home ook wel moeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* anandus baalt zo dat Casema in Leiden (muv Merenwijk) geen kabel aanbiedt :(

Maar het is behoorlijk lekker, 10Mbit.

Hoe betrouwbaar is dat 70Mbit, wat-ie daar claimt? Kan dat over de kabel? :?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sluuut schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:58:
[...]

Eh, ik wil niet veel zeggen maar bij HP weten ze wel meer niet :D

Anyway, ik ben benieuwd naar de upload snelheid.. Als dat nou eens synchroon gaat lopen aan de download, dus ook 10mbit.. Dan stap ik wel over.
LOL, ligt eraan wat je verwacht de bit of de byte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06-2024
In testopstellingen kon het geloof ik zelfs verder (200Mbit). Ik weet niet hoeveel rek er in de huidige aparatuur zit of dat men (veel) moet vervangen om dit ook in praktijk mogelijk te maken. Ik bedoel daarmee de aparatuur (servers, eventueel verdeelstations etc) vervangen, niet de kabels.

[ Voor 4% gewijzigd door ritsjoena op 06-12-2004 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 12-09 10:08
anandus schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:05:
* anandus baalt zo dat Casema in Leiden (muv Merenwijk) geen kabel aanbiedt :(

Maar het is behoorlijk lekker, 10Mbit.

Dat zal waarschijnlijk alleen mogelijk zijn als de hele buurt niet op internet zit op dat moment, casema kennende :+

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
Hier een praktijk experiment met 100 Mbit limiet up en down. Het kan dus wel.

nieuws: Kabelfoon demonstreert maandag 100Mbit kabelinternet

[ Voor 5% gewijzigd door ritsjoena op 06-12-2004 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 20:25
hmm, mijn mening: het is en blijft kabel zo te zien.. je snelheid heeft dus te maken met de afstand tussen jou en de centrale en hoeveel mensen er online zijn! dus als de hele wijk online is dan haal je misschien nog maar 4mbit ofzo, die 10mbit zal je misschien 1x per 2 maanden 1 uurtje halen ofzo, en dat is dan op een doordeweekse nacht.... ik hou het liever op adsl, daar is het gewoon een stabile snelhied

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Aha, nou snap ik het. Dan hebben ze mij zeker als proefkonijn gebruikt. Ik download de afgelopen maand al met snelheden van 800 kilobyte tot 1 megabyte, terwijl ik zo'n multi-abo heb die volgens de specs 1,5 megabit (=circa 200 kilobyte) zou moeten doen. :7

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rtgo
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05 15:48

rtgo

Lemmus Lemmus

De upload is nog steeds erg laag. Beter dan bij veel andere aansluitingen maar nog niet erg goed. Zo kweek je leechers. I
k ben ook blij me 5 Mbit internet als daar een flinke upload bij hoort (zoiets als 2 Mbit). Hoge downloadsnelheden zijn ook niet alles. Symmetrische lijnen zijn op de duur natuurlijk veel beter maar of die er ooit komen vraag ik mij af.

Life of a Lemmus Total Hardware 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet helemaal met je eens ik heb op dit moment Casema Mega met 6.144 down 768 up en dit haal ik elke dag met gemak :9
stevenP schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:13:
hmm, mijn mening: het is en blijft kabel zo te zien.. je snelheid heeft dus te maken met de afstand tussen jou en de centrale en hoeveel mensen er online zijn! dus als de hele wijk online is dan haal je misschien nog maar 4mbit ofzo, die 10mbit zal je misschien 1x per 2 maanden 1 uurtje halen ofzo, en dat is dan op een doordeweekse nacht.... ik hou het liever op adsl, daar is het gewoon een stabile snelhied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

Via de kabel is het juist veel makkelijker om een betere snelheid aan te bieden, bij de kabel kan je meerdere headends aansluiten op één kabelnetwerk. Ik had 8 Mbit ADSL en ik zit op kijkafstand van de telefooncentrale en toch zakte de snelheid in de avonduren in.

Nu heb ik Casema Mega en ik haal in de praktijk met mijn 6.1 Mbit/sec van Casema meer snelheid dan mijn 8 Mbit/sec ADSL ooit haalde. Daarnaast is de Upload nog veel beter geworden via de kabel.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Speelt er bij deze abbo's nog iets van een datalimiet mee? Niks zo erg als een dikke pijp waar je niks mee mag doen (zoals sommige van onze Belgisch vrienden ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bang dat je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken.. Ik ben de gelukkige bezitter van een kabelverbinding (casema :) ) En de snelheid is super stabiel. Sinds jaar en dag, zowel bij mijzelf als bij al mijn kennisen met kabel. (meer dan 10 man).

De enige bron van het bericht dat kabel instabiele snelheden oplevert lijkt me dan ook de fabeltjeskrant! Uiteraard houden ISP's rekening met de bezetting van hun netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens is Casema echt zeer goed bezig de laatste tijd! Niet alleen deze speed upgrade is leuk, maar ook bijvoorbeeld de newsserver van Casema is echt ongeevenaard!!!! Retentie van 8 tot 30 dagen en een completion van 99,9 %

Complimenten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:49
IceStorm schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:34:
Speelt er bij deze abbo's nog iets van een datalimiet mee? Niks zo erg als een dikke pijp waar je niks mee mag doen (zoals sommige van onze Belgisch vrienden ;)).
Mja, een dikke pijp waar je niks mee KAN doen. Omdat tie vol zit met leechers, das ook niet alles.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Gelukkig leven we nog in de demos tijd... :? :+
Lang leve vooruitgang wat dat betreft :Y)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Yeah baby! :D Ik haal nu al m'n volledige snelheid, zal straks wat beloven. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• not-known
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 00:04

not-known

[BI] Crewmember

Nope. limiet vrij :Y) Je kan er nagenoeg alles mee doen wat je wil :D

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JumpStart
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid
:|

Wat een marketing misleiding zeg ... 10x en 100x sneller (100 mbit en gigabit) kan nog gewoon over koper. (Toegegeven, dat zijn dan wel 4 aders, of zelfs 4 paar, bij CAT5/5e/6.) Bij glasvezel denk ik aan gbit of 10gbit.

Maar het "Staat mooi" he?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
Een paar jaar geleden was het nog zo dat je de (beperkte) kabel-lijn moest delen, daardoor KON je verbinding ineens een stuk trager worden door overbelasting. Nieuwe technieken hebben dit probleem grotendeels achterhaald.

Elk systeem heeft zijn bottlenek, maar hier heb je tegenwoordig niet zo veel last meer van tenzij iedereen tegelijk hun bandbreedte probeert dicht te trekken. ADSL trekt het dan ook niet meer, al treedt de bottlenek ergens anders in de keten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Casema heeft onlangs een nieuwe nieuwsserver in gebruik genomen die in tegenstelling tot de servers van andere providers geen beperkingen kent in aantallen nieuwsgroepen en down load-bandbreedte. Daarnaast heeft het bedrijf twee maanden geleden een radio- en Tv-portal gelanceerd waarop men zonder extra pc-hardware en op een volledig scherm live de uitzendingen van negen Nederlandse televisiezenders via internet kan volgen.

Tabel snelheden
Midi 850/260
Multi 2.000/520
Maxi 4.000/770
Mega 10.000/1.050

lekker hoor!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is inderdaad zeer frustrerend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:09:
[...]

Dat is inderdaad zeer frustrerend :(
Ze hebben geen download limiet....
:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wanadoo Cable Broadband Premium hierzo :) Ik vraag me wel af of mijn ouwe trouwe COM21 die snelheid snapt...hij gaat de laatste tijd steeds vaker over zijn nek, zeker met al die snelheidverhogingen van Casema :/
Maar ik ga er dus weer gratis op vooruit...en da's mooi meegenomen :Y)
Vervelende bij casema is alleen dat ze niet echt snappen dat je een verhouding van 1:4 up:down moet aanhouden...dus dan zou ik (aangenomen dat ze 4 mbit bedoelen) 0,25 * (4 * 1024) = 819,2 Kbit up moeten hebben...en ze geven dus 700Kbit. Dus helemaal naar de max kan ik dan ook weer niet, beetje jammer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 11-09 12:12
ik ben het daar niet mee eens, heb nu 4mbit adsl en 700 kb/s up en dat werkt prima

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Wh00t, wat een snelheid !

Kheb nu al een retesnelle verbinding, maar 10MB is :9~ :9~

hopen dat de kerstman het nog komt brengen :P

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

God.. dit is zo cool :)

Nieuw modem brengt bijna totale dominatie, en nu dit!

Ik denk dat ik nog wel een jaartje bij Casema blijf :D

edit:

Waarom is er eigenlijk nog geen Casema Topic??? Kan dit geregeld worden? Ivm de komende snelheidsverhogingen :) Die @Homers hebben het ook dus :P

[ Voor 37% gewijzigd door SgtStrider op 06-12-2004 16:36 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben benieuwd.
Wij krijgen binnenkort (ik dacht begin volgend jaar, maar kan ook al 14 december zijn omdat dan óók alle zenders omgegooid worden wegens nieuwe paketten) internet via de kabel (Casema), en het zal mij benieuwen of ze hier de eerste nieuwe, of de laatste oude apparatuur hebben. (er is in ieder geval een glasvezel getrokken vanuit Amersfoort deze kant op)

Overstappen gaat dan wel heel verleidelijk worden, ik heb nu nog aDSL van XS4all, en daar ben ik ook zéér tevreden mee.
Eerst maar rustig afwachten denk ik, ik heb nog steeds weinig vertrouwen in Casema. Waarom weet ik eigenlijk niet...

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

resistor, er is een weekje geleden hier een foldertje binnengekomen van casema :Y)
hoop idd dat het 14 december is.. 10 mbit is wel leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:36:
resistor, er is een weekje geleden hier een foldertje binnengekomen van casema :Y)
hoop idd dat het 14 december is.. 10 mbit is wel leuk
In dat foldertje stond niets over 10Mb dacht ik, enkel nog die oude snelheden.

Ik heb eigenlijk geen zin om het grote blauwe archief in te duiken...
Het enige wat ik bewaard heb is de zendertabel 'omdat de rest toch maar zooi van Casema is'.

-edit-
Toch even de papierbak in gedoken (dat zijn bij ons blauwe containers), en Mega gaat idd niet verder dan 6144/768

[ Voor 13% gewijzigd door Resistor op 06-12-2004 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Eagle schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:25:
Wanadoo Cable Broadband Premium hierzo :) Ik vraag me wel af of mijn ouwe trouwe COM21 die snelheid snapt...hij gaat de laatste tijd steeds vaker over zijn nek, zeker met al die snelheidverhogingen van Casema :/
Maar ik ga er dus weer gratis op vooruit...en da's mooi meegenomen :Y)
Vervelende bij casema is alleen dat ze niet echt snappen dat je een verhouding van 1:4 up:down moet aanhouden...dus dan zou ik (aangenomen dat ze 4 mbit bedoelen) 0,25 * (4 * 1024) = 819,2 Kbit up moeten hebben...en ze geven dus 700Kbit. Dus helemaal naar de max kan ik dan ook weer niet, beetje jammer.
Bel ff met de klantenservice en legt hen uit dat je modem steeds vaker hangt en dus aan het overlijden is. Je krijgt dan sneller je nieuwe motorola modem dat 2 maal zoveel verbindingen aankan en 10% hogere dataoverdracht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
  • Laatst online: 08-09 21:23
Allemaal heel leuk enzo (Casema is niet de eerste Multikabel heeft dit in augustus al aangekondigd en inmiddels al ruim een maand ingevoerd), maar zijn deze snelheden nu wel nodig ? Daarmee doel ik vooral op de downloadsnelheid, ik heb nu 5Mbit/1Mbit van multikabel en aan z'on snelheid zou iedereen toch voldoende moeten hebben voor thuisgebruik. Ook al leech je heel veel.

edit:
Waarom trouwens van die vreemde snelheden, en niet gewoon 256, 512, 768,1024 ?

[ Voor 13% gewijzigd door harry64 op 06-12-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:44: iedereen toch voldoende moeten hebben voor thuisgebruik. Ook al leech je heel veel.
Weer die discussie?

Iedereen doet wat anders met zijn/haar internet. Daarom is het goed dat er verschillende abonnementstypes zijn.

Wat betreft snelheid (afgezien van leechers). Bij het sneller worden van de verbinding komen ook nieuwe diensten binnen bereik. Internet-televisie is daarbij waarschijnlijk het belangrijkste voorbeeld. Een goede kwaliteit vereist een aardige bandbreedte. Daarnaast moet ik incidenteel grote hoeveelheden data overpompen en dan is het wel prettig als het een paar uur sneller kan. Verder ken ik mensen die hun werk (foto/video) via het internet backuppen. Ook daarbij is snel wel fijn.

Naast veel kunnen downloaden betekent snel downloaden ook eerder klaar zijn. Als je je tv-aflevering volledig moet downloaden wil je zo snel mogelijk kunnen kijken. 8)

Maar ik ben met je eens dat de snelste verbindingen alleen voor de grootgebruikers zijn die daarvoor ook willen betalen. Voor de klein- en gemiddelde gebruiker hebben we altijd nog langzamere/goedkopere abonnementen.

[ Voor 18% gewijzigd door ritsjoena op 06-12-2004 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-05 15:00
Hmmm, ik heb net mijn abonnement bij Casema/Wanadoo opgezegd. Misschien toch maar even aanhouden.

Zeker nadat ze net vandaag allemaal goede dingen hebben gedaan:
  • Eindelijk mijn (nieuwe) modem online gekregen na een week storing (kreeg na omwisseling van het modem geen ip, nog nooit zo'n lange storing gehad)
  • Klantenservice belt zowaar terug om me over te halen NIET op te zeggen (Zozo)
  • Helpdesk belt zowaar terug om te controleren dat de storing verholpen is (WOW!!)
  • Snelheid is hoger met nieuwe modem
* JeroenG is weer een klein beetje tevreden en overweegt opzegging in te trekken

offtopic:
Ondanks dat ik nog niet goed kan wennen aan die nieuwe kleurtjes is het post venster wel heel veel verbeterd! Super al die opmaakknopjes

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenG op 06-12-2004 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt.
Het is al eerder genoemd hier maar, dit is niet waar. Multikabel was het eerst :) Overigens vraag ik me af waarom de upload niet naar 2mbit ofzo gaat, zoals bij MK.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
ritsjoena schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:08:
[...]

Weer die discussie?

Iedereen doet wat anders met zijn/haar internet. Daarom is het goed dat er verschillende abonnementstypes zijn.

Wat betreft snelheid (afgezien van leechers). Bij het sneller worden van de verbinding komen ook nieuwe diensten binnen bereik. Internet-televisie is daarbij waarschijnlijk het belangrijkste voorbeeld. Een goede kwaliteit vereist een aardige bandbreedte. Daarnaast moet ik incidenteel grote hoeveelheden data overpompen en dan is het wel prettig als het een paar uur sneller kan. Verder ken ik mensen die hun werk (foto/video) via het internet backuppen. Ook daarbij is snel wel fijn.

Naast veel kunnen downloaden betekent snel downloaden ook eerder klaar zijn. Als je je tv-aflevering volledig moet downloaden wil je zo snel mogelijk kunnen kijken. 8)

Maar ik ben met je eens dat de snelste verbindingen alleen voor de grootgebruikers zijn die daarvoor ook willen betalen. Voor de klein- en gemiddelde gebruiker hebben we altijd nog langzamere/goedkopere abonnementen.
Het gaat niet om de discussie, maar ik ken nu al genoeg mensen die een veel lagere en onstabielere snelheid hebben dan waarvoor ze betalen. En omdat iedereen zijn snelheden verhoogt zal dit dus (imo) meer voor gaan komen, of ze moeten gewoon het netwerk sneller/beter gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Super relaxed download komt er zon 50 kb/ps bij en upload zelfs 40 kb/ps
Blij dat ik bij casema zit :Y) :Y)
Edit: Ik heb echt nog nooit lastgehad van dat vertraging van je snelheid door drukte. Er zitten hier in het dorp wel geen downloaders, maar volgens mij is dat zowat bij niemand meer :)

[ Voor 47% gewijzigd door Satch op 06-12-2004 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Wanadoo Cable Premium....

nu is dat 3 mbit, en het snelste pakket 6mbit, dus ik verwacht dat mijn pakket 5mbit wordt :D
prima!!!

//edit ik lees net op de casema site dat het 4 mbit wordt...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:23:
[...]

Het gaat niet om de discussie, maar ik ken nu al genoeg mensen die een veel lagere en onstabielere snelheid hebben dan waarvoor ze betalen. En omdat iedereen zijn snelheden verhoogt zal dit dus (imo) meer voor gaan komen, of ze moeten gewoon het netwerk sneller/beter gaan maken.
Lijkt me niet dat dit bij Casema het geval is.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
ben benieuwd wanneer adsl iets gaat doen :S dit wordt schandalig!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

meelmark schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:53:
aDSL (gewoon) gaat niet verder dan 8Mb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeismicCharge
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 16:31
[...]
Voor je het taalgebruik in persberichten gaat afkraken, kijk eerst naar je eigen schrijfsels.
Je bedoelt: 'ik erger me daar ook mateloos aan' of 'dat irriteert me ook mateloos'.
'Zich irriteren' bestaat niet. Iets irriteert jou, of jij ergert je aan iets.

Ontopic: leuk! Hoop dat Wanadoo volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjoena
harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:23:
[...]
Aah, prioriteit. Stabiliteit is inderdaad belangrijker dan de maximum snelheid die powerusers kunnen halen. Uit je eerdere reactie kwam echter niet naar voren dat dat je bezwaar was, maar dat puur het opvoeren van de snelheid onnodig is. Dat is een hele andere discussie.

Als ik zo hoor is stabiliteit hier geen issue, die zit wel goed. Dus dan kunnen we naar het volgende punt kijken: snelheid. Opvoeren tot het snelste dat nog stabiel is,. Nog sneller levert problemen en dus klantverlies op. Dat is waarom ze nu pas snelheden tot 10 Mbit gaan leveren en niet eerder en nog niet tot 70Mbit. Ze zijn er nu klaar voor (althans dat denken ze >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Het kabelnetwerk is van zichzelf een veel hoogwaardiger netwerk voor gegevens dan het telefoonnetwerk... dat is ook reden dat er tv/radio/internet/telefoon via de kabel kan met zeer hoge internetsnelheden in de toekomst...
telefoonnetwerk heeft daarom ook veel meer behoefte aan een vernieuwing naar glasvezel dan kabel...

Voor het telefoonnetwerk is ADSL als oplossing bedacht om toch ook hoge snelheden mogelijk te maken... maar om te concurreren met het kabelnetwerk zal steeds weer een nieuwe slimme techniek worden bedacht... en dat is al bedacht... VDSL (max 50 Mbit/s) en ADSL2.0...

Ik ben zelf overgestapt naar ADSL omdat kabel indertijd het 'wijkprobleem' had en ik de dikke kabel door het huis maar niks vond... en tv beeld werd slechter.. maar volgens mij zijn al die dingen allang opgelost

voorlopig is ADSL toch echt goedkoper... komt denk ik doordat er zoveel providers zijn... terwijl je bij kabel aan 1 provider ben gebonden... als dat nou eens veranderde!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm volgens mij is kabel altijd nog goedkoper, wnat voor kabel 3 mbit prijs en binnekort 4 mbit heb je een adsl verbinding van 1 of 2mbit, dus kwa prijs is kabel goedkoper d8 ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dan trouwens een vast ip? Anders is het zo lastig met een eigen web/ftp/ssh server..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Kozz schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:02:
Casema heeft onlangs een nieuwe nieuwsserver in gebruik genomen die in tegenstelling tot de servers van andere providers geen beperkingen kent in aantallen nieuwsgroepen en down load-bandbreedte. Daarnaast heeft het bedrijf twee maanden geleden een radio- en Tv-portal gelanceerd waarop men zonder extra pc-hardware en op een volledig scherm live de uitzendingen van negen Nederlandse televisiezenders via internet kan volgen.
Hoe zit het dan met dit :

Wat is de snelheid waarmee ik berichten van de newsserver kan downloaden?

Deze snelheid wordt vooral bepaald door 2 factoren:

de snelheid van de internetverbinding. Deze wordt bepaald door het abonnement dat u bij Casema afneemt (bijvoorbeeld Multi: 1536/192 kbit/s).
De snelheid van de newsserver. Deze is ingesteld op maximaal 2 Mbit/s op basis van 4 threads (verbindingen) van 512 kbit/s.

Gekopieerd van de Casema site. Die beperking van 2 mbit vind ik dan wel weer minder, zo heb je effectief een 2 mbit aansluiting als je veel via nieuwsgroepen download of je moet een payserver opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harry64
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:44:
Heb je dan trouwens een vast ip? Anders is het zo lastig met een eigen web/ftp/ssh server..
Ik heb even op de website van casema gekeken, maar kon er niets over vinden (mede doordat de website niet helemaal firefox(1.0) compatible is :( ). Ik weet wel dat bij Multikabel je een ip krijgt toegewezen en dat je deze blijft houden mits je 1 keer per ong. 2 maanden online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:54:
[...]

Ik heb even op de website van casema gekeken, maar kon er niets over vinden (mede doordat de website niet helemaal firefox(1.0) compatible is :( ). Ik weet wel dat bij Multikabel je een ip krijgt toegewezen en dat je deze blijft houden mits je 1 keer per ong. 2 maanden online komt.
Ja ik heb ook even gekeken... maar kan ook niks vinden.
Maar casema kennende heb je een dynamische ip, heel jammer! Anders was het voor mij een makkelijke keuze geweest......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, da's onverwacht!

Ik was al helemaal happy met m'n dag en nacht constante snelheid van ruim 6Mbit, komt er "gewoon" effe 4Mbit bij! :o

Ik hou de snelheid van die upgrades niet meer bij 8)7

Eén klein helaasje: m'n (ouwe trouwe) router gaat maar tot 8Mbit, dat wordt dan een nieuw routertje.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2004 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

JumpStart schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:45:
[...]

:|

Wat een marketing misleiding zeg ... 10x en 100x sneller (100 mbit en gigabit) kan nog gewoon over koper. (Toegegeven, dat zijn dan wel 4 aders, of zelfs 4 paar, bij CAT5/5e/6.) Bij glasvezel denk ik aan gbit of 10gbit.

Maar het "Staat mooi" he?
Kleine correctie: 10 Gbit kan ook over UTP , cat 6 of cat 7 afaik. Met Cat 6 1 Gbit worden slechts 4 aders gebruikt en geen 8 :)

Glasvezel word voor veel meer gebruikt dan alleen een Gbit aansluiting. Essent levert bijvoorbeeld ook ISDN30 lijnen met een snelheid van 2 Mbit. Standaard word er daarvor glas naarbinnen gebracht. Ook 10 Mbit glas en 100 Mbit glas zijn zeker niet ongebruikelijk... Bij glas moet je niet alleen denken aan Gbit , dat is een grote fout die veel mensen maken :)

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg, heb jij een vast ip, of wijzigt deze telkens?

Of iemand anders die al zo'n abonnement heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Coax-kabel is superieur tov Twisted-Pair-kabel op vlak van draadkwaliteit.

Lang geleden is de industrie naar Twisted-Pair overgeschakeld, men vond dat het buigbaarheid van Twisted-Pair een belangrijke voordeel.

Ik heb in de elektronica-labo's een Twisted-Pair (telefoondraad) test gedaan tussen 2 labotafels (korte afstanden), op een 1KHz kwam de blokgolf goed door. Op 10KHz begin het te vervormen, 100KHz ernstige vervormingen, op 1MHz kan je nog herkennen wat hoog en laag van de blokgolf was.

Ongeveer paar honderd KHz is het max van een telefoondraad, maar de telefoonmaatschappij vind dat ongeveer 3KHz genoeg is voor gesprekken. De PSTN-lijnen worden daarop begrenst, want men wilt telefoonlijnen tussen centrales multiplexen, door de lijn in te delen in slotjes van ongeveer 3KHz. Daarom ging dat oude modems tot 33kb en 56kb was een 33kb met ingebouwde compressie.

Kabelboeren kwamen op met hun kabelinternet, een TV-kanaal is 5,5MHz breed, dus een televisiekabel is opgedeeld in slotjes van 5,5MHz. Kabelboeren huren zo'n slotje en zet hun kabelmodems erop. Door het comprimeren (niet alleen zip-achtigen/computer, ook analoge/wiskundige) kan men hoge snelheden halen, ik dacht 40Mb/s voor de hele buurt.

Op de telefoonlijn is het nog altijd mogelijk om paar honderd KHz door te sturen, dus men begint dat te gebruiken om met voldoende compressie xDSL's te creëren. Aangezien centrales telefoonlijnen multiplexen met de 3KHz-methode, moet men in de centrale de xDSL-signalen opvangen door o.a. DSLAM's.

Met een basis van paar honderd KHz kan je niet veel doorsturen tov coax dat gemakkelijk een GHz aankan.

Daarom botst men met 10gigabit-Ethernet over koper tegen problemen (korte kabels).

[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 06-12-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simulated Zero schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:18:
[...]

Kleine correctie: 10 Gbit kan ook over UTP , cat 6 of cat 7 afaik. Met Cat 6 1 Gbit worden slechts 4 aders gebruikt en geen 8 :)

Glasvezel word voor veel meer gebruikt dan alleen een Gbit aansluiting. Essent levert bijvoorbeeld ook ISDN30 lijnen met een snelheid van 2 Mbit. Standaard word er daarvor glas naarbinnen gebracht. Ook 10 Mbit glas en 100 Mbit glas zijn zeker niet ongebruikelijk... Bij glas moet je niet alleen denken aan Gbit , dat is een grote fout die veel mensen maken :)
^^^ Met stom ;) Ik ben wel vaker in mijn leven FDDI-ringen tegen gekomen. Da's ook glasvezel (dubbel uitgevoerd zelfs), werkt via een token-ring achtig principe, en draaide op 100Mbit.

De denkfout die de meesten maken is dat glas = hoge snelheid. En da's geenszins waar; glas kan weliswaar een hoge snelheid aan (zeker als met meerder kleuren licht wordt gewerkt), maar dat hoeft zeker niet zo te zijn. Het grote verschil tussen glas en koper zit hem in het feit dat je over koper sneller las hebt van signaalverlies, door factoren als warmte, golflengte icm kabellengte, etc :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:19:
[...]

Zeg, heb jij een vast ip, of wijzigt deze telkens?

Of iemand anders die al zo'n abonnement heeft?
M'n IP is sinds m'n overgang naar Casema (6-7 weken geleden) nog steeds hetzelfde, ook na resetten. Volgens mij is de lease tijd erg lang want met m'n destijds Wanadoo/Casema abonnement (Premium) had ik ruim 6 maanden hetzelfde IP adres. Geen idee wat de leasetijd van een IP-adres is bij Casema. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Volgens mij was een groot argument voor twisted pair de kosten... Utp kost geen drol in tegenstelling tot Coax....

Anyway , ik heb de Cat8 voorstellen laatst doorgenomen... deze bekabeling moet volgens de specs een frequentie van 1,2 Ghz binnen de limiet aankunnen. Nadeel dan weer is dat de kabel stug is en ook erg duur. Maar de potentie van twisted pair mag zeker niet onderschat worden in de toekomst. Het word nu al breed ondersteund en word vollop doorontwikkeld. Coax word eigenlijk niet enorm doorontwikkeld , vooral omdat kabelaars gefaseerd overstappen op glas. An sich heeft coax wel de voorsprong , maar die raakt ie nu langzamerhand wel kwijt :)

//edit Cat8 zou voornamelijk een all-in-one kabel voor thuisgebruik moeten worden met een maximale lengte van 50 meter :)

[ Voor 55% gewijzigd door Raku op 06-12-2004 19:30 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:35

rapture

Zelfs daar netwerken?

Simulated Zero schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:27:
[...]

Volgens mij was een groot argument voor twisted pair de kosten... Utp kost geen drol in tegenstelling tot Coax....

Anyway , ik heb de Cat8 voorstellen laatst doorgenomen... deze bekabeling moet volgens de specs een frequentie van 1,2 Ghz binnen de limiet aankunnen. Nadeel dan weer is dat de kabel stug is en ook erg duur. Maar de potentie van twisted pair mag zeker niet onderschat worden in de toekomst. Het word nu al breed ondersteund en word vollop doorontwikkeld. Coax word eigenlijk niet enorm doorontwikkeld , vooral omdat kabelaars gefaseerd overstappen op glas. An sich heeft coax wel de voorsprong , maar die raakt ie nu langzamerhand wel kwijt :)

//edit Cat8 zou voornamelijk een all-in-one kabel voor thuisgebruik moeten worden met een maximale lengte van 50 meter :)
Men kan een twisted-pair blijven opvoeren door nog meer compressie, denk aan mensen die een film op een diskette kunnen opslaan. idd, men kan dat.

Maar als je diskette-films op een cdr opslaat, dan kan je toch veel meer opslaan.

Hetzelfde met een telefoonkabel (paar honderd KHz bovenlimiet) opvoeren kan ver gaan, maar als je dezelfde compressie-trucjes op een coax toepast, zal je veel sneller gaan.

Men zit de twisted-pair ook te verbeteren, met als gevolg dat deze dikker en stijver word. Men gaat meer twisten en men houd de twisted-pairs in bv UTP van elkaar (zie plastic-kruis-ding in bepaalde cat6-kabels).

[ Voor 8% gewijzigd door rapture op 06-12-2004 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-09 23:06
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:38:
Overigens is Casema echt zeer goed bezig de laatste tijd! Niet alleen deze speed upgrade is leuk, maar ook bijvoorbeeld de newsserver van Casema is echt ongeevenaard!!!! Retentie van 8 tot 30 dagen en een completion van 99,9 %

Complimenten!
maak daar maar 50 dagen retentie van >:) , ja zelfs in a.b.nl
Als ze zo nog even doorgaan dan ben ik zelfs bereid ze het demos tijdperk te vergeven :*)

Overigens hou je gewoon heel lang je IP adres hoor. Ik ben vorige week overgeschakeld van wanadoo naar casema en kreeg met geen mogelijkheid mn wanadoo Ip gereset (nacht lang kabel modem eruit gelaten) Alleen met IPconfig/release ipconfig/renew kreeg ik em uiteindelijk gereset. FTP's en dergelijken is dus geen enkel probleem als het goed is.

[ Voor 26% gewijzigd door Aurelium op 06-12-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:43

r0b

Resistor schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:08:
[...]

aDSL (gewoon) gaat niet verder dan 8Mb ;)
Dan vergeet je het feit dat veel NSP's zich al aan het voorbereiden zijn op ADSL2(+), en dat de productie voor ADSL1/2 combo modems ook al op gang aan het komen is.

Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht.
En via deze BBned website kan je bijvoorbeeld de migratie Cisco->Alcatel volgen, waarbij de nieuwe Alcatel dslam's ADSL2(+) ondersteunen.

Verder is Versatel hier volgens mij ook al mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

r0b schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:55:
[...]

Dan vergeet je het feit dat veel NSP's zich al aan het voorbereiden zijn op ADSL2(+), en dat de productie voor ADSL1/2 combo modems ook al op gang aan het komen is.

Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht.
En via deze BBned website kan je bijvoorbeeld de migratie Cisco->Alcatel volgen, waarbij de nieuwe Alcatel dslam's ADSL2(+) ondersteunen.

Verder is Versatel hier volgens mij ook al mee bezig.
Jup, die ADSL providers moeten zwaar investeren in hogere snelheden. De kabelmaatschappijen maken er ook zo 15 Mbit/sec van als ze willen, zonder dat er iets veranderd hoeft te worden.

Ik denk dat Casema binnenkort wel veel nieuwe inschrijvingen kan verwachten van verstoken downloaders.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Jammer dat de cap wel zit op wanadoo news en niet op casema
ik kom met mijn wanadoo abbo niet op de casema newsgroups of is dit wel mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:17:
Jammer dat de cap wel zit op wanadoo news en niet op casema
ik kom met mijn wanadoo abbo niet op de casema newsgroups of is dit wel mogelijk?
Nee, dat is helaas onmogelijk. Vandaar mijn switch naar Casema dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:21:
[...]

/offtopic/
Nee, dat is helaas onmogelijk. Vandaar mijn switch naar Casema dus. :)
Da's op zich dan wel weer triest...want Wanadoo = Casema toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
wvkreg schreef op maandag 06 december 2004 @ 21:09:
[...]

Da's op zich dan wel weer triest...want Wanadoo = Casema toch?
Nee, het zijn beide providers met een eigen produkt over het netwerk van Casema. Net als KPN ADSL verschillende providers heeft met ieder een eigen nieuwsserver.

[ Voor 10% gewijzigd door Kozz op 06-12-2004 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
meelmark schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:53:
ADSL doet niets hoor, dat is gewoon een stel afspraken over een datatransmissie methode over koperlijnen.

Er zal wat je bedoelt een nieuwe DSL techniek komen voor hogere snelheden. Keuze gaat vallen tussen VDSL of ADSL2+ (resp 50 of 22Mbit maximaal down). VDSL werkt op kortere lijnlengtes beter/sneller en ADSL2+ is maximaal gezien minder snel, maar kan geleverd worden tot 2KM ongeveer, daarna gaat de snelheid zakken tot (zeggen ze) ongeveer 7km is dan DSL leverbaar.

Kabel gaat met huidige modems/standaard (eurodocis 1.0) tot ongeveer 70Mbit inderdaad. Nieuwe eurodocis 2.0 tot 200Mbit ongeveer downstream. Zit veel toekomst in coax netwerken opzich.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Voor de vaste ip mensen, ik heb sinds dat ik ben over gestapt (april) een vast ip-adres. Wanneer je een ander macadres gebruikt krijg je een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

rapture schreef op maandag 06 december 2004 @ 19:36:
[...]

Men kan een twisted-pair blijven opvoeren door nog meer compressie, denk aan mensen die een film op een diskette kunnen opslaan. idd, men kan dat.

Maar als je diskette-films op een cdr opslaat, dan kan je toch veel meer opslaan.

Hetzelfde met een telefoonkabel (paar honderd KHz bovenlimiet) opvoeren kan ver gaan, maar als je dezelfde compressie-trucjes op een coax toepast, zal je veel sneller gaan.

Men zit de twisted-pair ook te verbeteren, met als gevolg dat deze dikker en stijver word. Men gaat meer twisten en men houd de twisted-pairs in bv UTP van elkaar (zie plastic-kruis-ding in bepaalde cat6-kabels).
Mijn punt is , is dat men nu al behoorlijk de twisted pair richting heeft gekozen voor lokale netwerken. Er gaat mijns inziens dus niet gauw verandering in komen. Tuurlijk , coax is beter als kabel zijnde. Maar dat neemt niet weg dat men toch voor utp kiest en dat de komende jaren nog steeds zal doen ws.

Als je aan het einde van het "koper" tijdperk bent gekomen zullen de coax netwerken en twisted pair netwerken langzaam vervangen worden door fiber. Naja , tot zover je een Norm88 lijn twisted pair kunt noemen ;)

Maar de kabelboeren hebben behoorlijk minder moeite met het invoeren van fiber. Er zijn genoeg voorbeelden bekend waar geen adsl geleverd kon worden omdat er deels fiber in de wijk lag. Wat dat betreft lopen de kabelboeren redelijk voor op de ADSLboeren. Men zal nu nooit meer coax gaan invoeren als vervanging van UTP , eerder glas als vervanging voor beiden.

[ Voor 4% gewijzigd door Raku op 06-12-2004 22:13 ]

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:06:
Voor de vaste ip mensen, ik heb sinds dat ik ben over gestapt (april) een vast ip-adres. Wanneer je een ander macadres gebruikt krijg je een ander.
Dankje!
Ik wist dat ze met een mac-address-pool werkten... Maar ik dacht dat dit om de zoveel tijd gereset werd, en dat je dan een nieuwe ip kreeg. Dit is dus niet zo, nu ga ik nadenken over dat mega abonnement! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:51:
[...]

Dankje!
Ik wist dat ze met een mac-address-pool werkten... Maar ik dacht dat dit om de zoveel tijd gereset werd, en dat je dan een nieuwe ip kreeg. Dit is dus niet zo, nu ga ik nadenken over dat mega abonnement! :*)
Of je leest nog effe wat ik net tikte in reply ergens hierboven.
IP-adres is NIET statisch. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 12:44
woei echt beter.. kga van 370 kb/s down naar 500 kb/s nu !!!
upload gaat ook 30 kb/s omhoog... dit vind ik echt vet.. hope dat ik nu niet 4 maanden hoef te wachten :p

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:51:
[...]

Dankje!
Maar het is geen garantie he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat is met ADSL exact hetzelfde:

- Als je de pech hebt om zoals ik 3,5km ver van je centrale af te wonen kun je ook maar 512/128kbit krijgen. Bij kabel is er trouwens nooit zo'n harde beperking geweest in snelheid/afstand als bij ADSL.

- De effecten van overboeking worden ook steeds vaker merkbaar bij ADSL.

Beide argumenten zijn dus niet (meer) geldig voor overstap van kabel naar adsl of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt
Ja RIGHT! www.multikabel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
Maar daar betaal je 85 ipv 69,95 Euro bij Casema........ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthMule schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:17:
[...]

Voor je het taalgebruik in persberichten gaat afkraken, kijk eerst naar je eigen schrijfsels.
Je bedoelt: 'ik erger me daar ook mateloos aan' of 'dat irriteert me ook mateloos'.
'Zich irriteren' bestaat niet. Iets irriteert jou, of jij ergert je aan iets.

Ontopic: leuk! Hoop dat Wanadoo volgt.
Check de link bovenin de topic....Daar staat een tabel met casema EN wanadoo snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 12-09 09:21
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2004 @ 22:58:
[...]

Of je leest nog effe wat ik net tikte in reply ergens hierboven.
IP-adres is NIET statisch. :)
mijn ip is al een jaar hetzefde (met motorola modem, com21 heeft wel dynamisch), en die veranderde NIET toen ik een andere netwerkkaart (daar komt het MAC-adres toch vandaan?) ging gebruiken. IK heb wel eens ergens gelezen dat je een nieuwIP krijgt als de modem meer dan een week offline is. Gewoon de stroom erop laten staan als je op vakantie gaat en je houdt je IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok, nog 1 vraag: Krijgt de netwerkkaart die je aansluit op het casema modem een WAN (internet) ip adres? Of een lokaal ip? (10.*.*.* bv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Een publiek ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

_/-\o_ Net vorige week Maxi aan laten sluiten _/-\o_

Betaald door de zaak, dus nog mooier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Laatst online: 12-09 09:21
Hreeft iemand al gehoord wanneer deze verhoging ingaat / voltooid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
joopv schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 07:10:
[...]

- De effecten van overboeking worden ook steeds vaker merkbaar bij ADSL.
heb je voorbeelden voor mij?? hier met KPN helemaal niets geen last ofzo, hij trapt al een dik jaar lang full-speed.. wel las ik dat er onwijs veel problemen waren met versatel, bedoel je dat?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Dijkhuis schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:18:
Hreeft iemand al gehoord wanneer deze verhoging ingaat / voltooid is?
Staat in de OP als je de link volgt.

Tussen nu en eind maart.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaak op 07-12-2004 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Ik heb nu al geruime tijd 10/2 MBit van Multikabel, en dat klinkt erg leuk, maar er zijn maar weinig sites die ook echt die snelheid kunnen leveren.
Op Speedtest.nl e.d. haal ik ruim 1,3 MByte, maar een filmpje gehost bij bv Wanadoo komt met max. 200Kb binnen. :(

Overigens is volgens mij de snelheid van kabel tegenwoordig een stuk stabieler dan van ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Jassy schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:37:
[...]

heb je voorbeelden voor mij?? hier met KPN helemaal niets geen last ofzo, hij trapt al een dik jaar lang full-speed.. wel las ik dat er onwijs veel problemen waren met versatel, bedoel je dat?
Naja , wat voor voorbeelden wil je? Sommige centrales zullen echt wel geupdate moeten zijn... Ik weet zo niet wat voor lijntjes er naar centrales liggen.... maar dat heeft ook zijn limiet. ADSL is ook gedeeld met een wijk , hoe je het ook wend of keert. Er is immers een maximale doorvoer mogelijk naar regionale centrales etc etc. Het kan natuurlijk zijn dat dit een keer vol zit.

Vrijwel elke last mile verbinding heeft een gedeeld medium , tenzij je iets als sdsl of een andere zakelijke verbinding hebt... dan is het vaak 1:1 berekend en gereserveerd.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Laatst online: 02-09 23:06
suspect schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 22:54:
Ik heb nu al geruime tijd 10/2 MBit van Multikabel, en dat klinkt erg leuk, maar er zijn maar weinig sites die ook echt die snelheid kunnen leveren.
Op Speedtest.nl e.d. haal ik ruim 1,3 MByte, maar een filmpje gehost bij bv Wanadoo komt met max. 200Kb binnen. :(

Overigens is volgens mij de snelheid van kabel tegenwoordig een stuk stabieler dan van ADSL.
Neem dan een downloadmanager ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

Ik lees een aantal reacties over een vast ip adres, maar geen enkele reactie geeft 100% uitsluitsel over wat het nou is. Heeft iemand toevallig al contact gehad met Casema om hier zekerheid over te krijgen? Want dat DHCP adressen uitdeelt op basis van MAC adressen is leuk, maar ik wil graag zeker weten dat het ip adres dat ik krijg niet meer veranderd, tenzij het netwerk van Casema een verandering ondergaat ofzo.

En zijn er mensen hier uit Zoetermeer (Rokkeveen) die een snel abo hebben? Zelf wil ik gaan voor het Mega, maar gezien mijn zeer negatieve ervaringen met Casema in het verleden ben ik een beetje huiverig, al heb ik goede hoop op het Eurodocsis systeem. Valt bijvoorbeeld de verbinding wel eens weg?

En laatste vraag: er staat op de site "geen datalimiet" wat wel zoiets als een FUP zal inhouden (vind ik al misleiding genoeg) maar hoe weet ik zeker dat ze niet moeilijk doen wanneer ik mijn maandelijkse 300 GB door hun lijntje heen trek?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje

theezeefje

Poehee

Crusader schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 23:31:
Ik lees een aantal reacties over een vast ip adres, maar geen enkele reactie geeft 100% uitsluitsel over wat het nou is. Heeft iemand toevallig al contact gehad met Casema om hier zekerheid over te krijgen? Want dat DHCP adressen uitdeelt op basis van MAC adressen is leuk, maar ik wil graag zeker weten dat het ip adres dat ik krijg niet meer veranderd, tenzij het netwerk van Casema een verandering ondergaat ofzo.

En zijn er mensen hier uit Zoetermeer (Rokkeveen) die een snel abo hebben? Zelf wil ik gaan voor het Mega, maar gezien mijn zeer negatieve ervaringen met Casema in het verleden ben ik een beetje huiverig, al heb ik goede hoop op het Eurodocsis systeem. Valt bijvoorbeeld de verbinding wel eens weg?

En laatste vraag: er staat op de site "geen datalimiet" wat wel zoiets als een FUP zal inhouden (vind ik al misleiding genoeg) maar hoe weet ik zeker dat ze niet moeilijk doen wanneer ik mijn maandelijkse 300 GB door hun lijntje heen trek?
Vziw blijf je hetzelfde ipadres krijgen, totdat er met IP reeksen gewisselt gaat worden oid, echter is en blijft het een niet vast IP.

Zoetermeer wijk 18 en 19 hebben goede verbinding, zwager woont er, en haalt nu 750kb/sec met zijn Mega.

Zie speedtest voor resultaten, zoek ff op je postcode.

over je laatste vraag, geen datalimiet is geen datalimiet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Je hebt absoluut geen vast ip. (dat is toch duidelijk? ;)) Maar de ervaringen leren dat deze niet snel veranderd.

En er is geen datalimiet, echter, zoals bij elke provider, als je overlast veroorzaakt kunnen daar consequentie's aan zitten. Maar zoals al gezegd, dat heeft elke provider afgeschermd in de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Muhahahaha >:) en nog steeds mensen die van denken dat ze met ADSL beter af zijn dan met kabel; dat wordt dan mijn 5e snelheidsverhoging in 1,5 jaar: 512/128>>800/128>>1024/128>>2048/384>>3072/576>>4000/770. :D

[ Voor 55% gewijzigd door Aham brahmasmi op 12-12-2004 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gromba
  • Laatst online: 11-09 22:29

Gromba

Tijdreiziger @ 1sec/sec

Kozz schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 09:52:
[...]

Maar daar betaal je 85 ipv 69,95 Euro bij Casema........ :+
Maar bij multikabel haal je wel die snelheid :+
En heb je het dubbele upload ;)

Gromba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gromba schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:11:
[...]

Maar bij multikabel haal je wel die snelheid :+
En heb je het dubbele upload ;)
Bij Casema Kabelbreed geven ze je extra bandbreedte waardoor je de snelheid die geadverteerd wordt gewoon haalt.

Bij Wanadoo Kabel doen ze dit echter niet, en tja dan heb je meestal 10% minder dan je eigenlijk zou moeten krijgen.

Ik heb nu Casema Maxi (de 3 Mbit variant, en die in Maart geupgrade wordt naar 4 Mbit) en ik haal de volgende snelheid:
100%[====================================>] 10,485,760 385.50K/s ETA 00:00

08:16:57 (380.82 KB/s) - `10mb.bin' saved [10485760]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ze hebben de tekst in de mail al iets aangepast, de eerste in de regio die 10 Mbit aanbiedt. Netjes. :)
Uw internetsnelheid wordt verhoogd!

Beste Mega-abonnee,

Goed nieuws! Om u nog meer internetplezier te kunnen bieden, verhoogt Casema tussen nu en 31 maart 2005 de snelheid van het internetproduct Mega. Hiermee gaat de snelheid van 6144/768 kbit/s naar 10000/1050 kbit/s. Hiermee is Casema de eerste in de regio die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt. U hoeft verder niets te doen en uiteraard blijft de prijs gelijk. Zo zit u voor nu én in de toekomst goed bij Casema.

Meer informatie over de snelheidsverhoging vindt u op de Casema-website. Wilt u de actuele snelheid meten vóór de verhoging en achteraf, test het eens op speedtest.nl en ervaar het verschil!

Wij wensen u veel en snel internetplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 11:42

Crusader

Arc Nature

Goed, ik heb even gebeld met Casema. De volgende redenen zijn voor mij voldoende om te blijven bij mijn huidige provider:

- Geen vast IP adres (maakt mij niet uit dat ie heel lang kan blijven zitten, het gaat er om dat ik voor een verrassing kan komen te staan omdat ik een eigen domein heb)
- Geen datalimiet? Onzin. Ze hanteren dus een FUP
- Het ergste: poort 25 is geblokkeerd, oftewel mijn mailserver krijgt daar geen kans

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.