10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Gromba schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:11:
[...]

Maar bij multikabel haal je wel die snelheid :+
En heb je het dubbele upload ;)
Wie zegt dat je die snelheid met Casema niet krijgt? Met Casema broadband heb ik volledige snelheid. Lachen die jaloezie van enkelen!! :*) 8) :+ :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Kozz op 08-12-2004 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.jeffjuh.nl/casema.html :p Nu officieel bevestigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
ik heb trouwens al 3 maanden hetzelfde ip hoor.. is denk gewoon vast geworden met motorola modem.. heb al router van stroom gehad 10 minuten etc en gereset... maar blijft gewoon hetzelfde

khoop wel dat ze de snelheidsverhoging snel doorvoeren

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Crusader schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:59:
- Geen datalimiet? Onzin. Ze hanteren dus een FUP
Dan vraag ik mij af wie je gebeld hebt, er is dus geen FUP :S

Verder; je HOEFT niet over te stappen, niemand verplicht je daartoe. Het wordt alleen wel erg aantrekkelijk nu :)

De 100Mbit komt steeds dichterbij 8)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:53:
[...]

Hoe zit het dan met dit :

Wat is de snelheid waarmee ik berichten van de newsserver kan downloaden?

Deze snelheid wordt vooral bepaald door 2 factoren:

de snelheid van de internetverbinding. Deze wordt bepaald door het abonnement dat u bij Casema afneemt (bijvoorbeeld Multi: 1536/192 kbit/s).
De snelheid van de newsserver. Deze is ingesteld op maximaal 2 Mbit/s op basis van 4 threads (verbindingen) van 512 kbit/s.

Gekopieerd van de Casema site. Die beperking van 2 mbit vind ik dan wel weer minder, zo heb je effectief een 2 mbit aansluiting als je veel via nieuwsgroepen download of je moet een payserver opzoeken.
casema newserver is giganews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:29:
[...]

Verder; je HOEFT niet over te stappen, niemand verplicht je daartoe. Het wordt alleen wel erg aantrekkelijk nu :)

De 100Mbit komt steeds dichterbij 8)
Yeeee... de 100Terabyte schijven komen ook steeds dichterbij 8)7

Wat mensen allemaal niet gaan roepen als de max snelheden boven 10mbit komen :-)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt me op dat de laatste tijd in mijn modem op http://192.168.100.1 staat:

Establish Time Of Day Failed

En er geen datums meer in de logs staan, zelfs als ik me modem helemaal reset..

Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:04:
Het valt me op dat de laatste tijd in mijn modem op http://192.168.100.1 staat:

Establish Time Of Day Failed

En er geen datums meer in de logs staan, zelfs als ik me modem helemaal reset..

Meer mensen daar last van?
was mij ook al opgevallen

kijk maar eens bij je logs

de datum staat op 1970-01-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Overigens is er vooral sinds de 10mbit een nieuwe ontwikkeling. (bv. bij MK)

Alle X-tra aansluitingen bij Multikabel die ik getest heb haalden wel degelijk 1200K/sec. Alleen niet bij de mensen zelf (door routers, etc..) Heel veel routers, ook met 100mbit poorten, beginnen vaak al minder te werken bij ~8mbit (routeringssnelheid, vooral via wireless) + andere factoren hebben ook invloed. Intern haalt zo'n ding wel 100mbit maar met routeringssnelheid is een ander verhaal.

Wat ik bedoel is: een site als speedtest.nl wordt wel erg onbetrouwbaar. Als ik met een laptop e.d bij mensen de 10mbit lijn bij MK test haal ik 1200K/sec maar diezelfde mensen klagen dus over traagheid (700-900K/sec). Al die foute/probleem configs speedtesten wel op speedtest.nl = onbetrouwbare resultaten.

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:17

Crusader

Arc Nature

SgtStrider schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:29:
[...]
Dan vraag ik mij af wat jouw bron is, want jij roept wat zonder aan te geven waar je die info vandaan hebt. Ik zie bijvoorbeeld bij de nieuwsserver alleen al, waarbij ze nota bene eerst zeggen dat er "geen datalimiet, onbeperkt downloaden" geldt, dit in de kleine lettertjes staan:
Uitkomst van dit onderzoek kan zijn dat Casema de fair use policy uit de algemene voorwaarden gaat effectueren voor individuele gebruikers waarvoor dit noodzakelijk is.
Ik zal je mijn tweede bron geven, waar bovenstaande info te vinden is:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL

De Algemene Voorwaarden kun je wel vinden op hun site denk ik. Daar zal ongetwijfeld iets staan over die fair use policy.
Ik vond in elk geval deze tekst in de AV:
Fair Use:

De door Casema aan de Klant in redelijkheid toegestane mate van genereren van dataverkeer, gebruik van diskruimte en/of belasting van het systeem, door Casema nader te preciseren in aanvullende voorwaarden bij (de) toepasselijke Abonnementsvorm(en).
Leer mij Casema kennen...

[ Voor 18% gewijzigd door Crusader op 08-12-2004 23:21 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Poeh, dit klinkt toch wel erg goed. Vandaag was er een mevrouwtje van ergens achter in de 50 die namens Casema de huizen langsging om te promoten. Wel grappig, want ik had eigenlijk verwacht dat ze snel af zou haken (het effect dat een bijdehandte tweaker wel vaker teweeg brengt bij isp-verkopers die alleen een klein traininkje voor de gewone man hebben gehad ;)) maar ze wist dus alles gewoon en had er echt verstand van (bij de meesten beginnen woorden 'retentie' en 'usenet' toch wel te flippen).

Maar goed, nu zit ik dus voor het dilemma, ben al ruim 3 jaar een uiterst tevreden XS4all gebruiker.

Situatie nu:

XS4all basic 2240/416 Kbit/s met FUP (wat er op neerkomt dat ze het geen fuck kunnen schelen).

voordelen:

+ Superstabiel
+ Goede helpdesk (die ik nog nooit nodig heb gehad in al die jaren 8)7 )
+ Lange historie met zeer goede naam/reputatie
+ Nieuwsgroepen werken meestal toch redelijk aardig)
+ Geen gezeik met datalimieten, servers draaien, internet delen, weet ik veel!

Nadelen:

- Newszilla heeft soms zn nukken
- groepen als a.b.divx en .dvd worden niet odnersteund
- Retentie zou ook wat hoger mogen

verder eigenlijk weinig, en deze minpunten worden momenteel met een payservertje ook opgelost.

Blijft dus over dat ik zeer tevreden ben over XS4all en geen een provider me ooit zou kunnen laten overstappen.

Totdat dit bericht natuurlijk kwam :P

Casema was eigenlijk nooit een optie vanwege de slechte reputatie. Ik ken casema niet anders als de provider die ik altijd IEDEREEN afraadde vanwege hun verleden. Nu ik dit topic lees en links en rechts op IRC informeer lijkt het erop alsof Casema hun zaakjes nu wel goed voor elkaar heeft. Dus toch tijd voor een overweging om over te stappen :)

Casema pluspunten:

+ 10mbit down, 1 mbit up
+ geen datalimiet en zelfs geen FUP
+ Nieuwsgroepen lijken aardig goed te lopen met hoge retentie
+ .... what else? geen ervaring verder

Minpunten

- voor zover ik van hun site begrijp kun je max 2 mbit benutten van de nieuwsservers, terwijl het vrouwtje zei dat er niet gecapped wordt
- toch nog de wrange nasmaak van de slechte reputatie.

Verder is de prijs natuurlijk wel wat hoger dan mn oude abonnement. Dit is wel op te lossen door mn broertje ook maar eens mee te laten dokken (profiteert al geruime tijd gratis van mijn verbinding :P) en mn ouders zullen ook wel een deel meefinanciering. Bijkomend voordeel is dat mn pa al lange tijd afwil van de gehele telefoonabonnement bij KPN vanwege hoge rekeningen door mn belgrage broertje. Aangezien ik ADSL had, was ik daar niet echt blij mee. Als we nu overstappen dan kan dat zonder problemen.

En als laatste nog, wat ik wel interessant vind, is dat digitale TV ook gratis wordt bij dit abonnement (behalve dan de decoders etc, maar oke).

Ik ben nu flink aan het zoeken naar mogelijke glitches en valkuilen, maar kan er nog niet echt heel veel van ontdekken. Mn ADSL kan ik opzeggen met een maand opzegtermijn, dus dat is ook lekker.

Heeft iemand nog zinnige/nuttige aanraders naar aanleiding van mijn verhaal, heb ik alles een beetje goed overzien?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Crusader schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:59:- Geen vast IP adres (maakt mij niet uit dat ie heel lang kan blijven zitten, het gaat er om dat ik voor een verrassing kan komen te staan omdat ik een eigen domein heb)
wat jij zoekt is professionele hosting
- Geen datalimiet? Onzin. Ze hanteren dus een FUP
- Het ergste: poort 25 is geblokkeerd, oftewel mijn mailserver krijgt daar geen kans

ik snap niet dat je een abo met die eisen zoekt bij een "thuis"provider. het is overduidelijk wat jij nodig hebt en het is overduidelijk waar je dat moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
twiFight schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:31:
ik snap niet dat je een abo met die eisen zoekt bij een "thuis"provider. het is overduidelijk wat jij nodig hebt en het is overduidelijk waar je dat moet zoeken
Ik heb ook xs4all, en ik draai thuis een Exchange server, en dat zou ik nooit kunnen met mijn oude multikabel, want die hadden poort 25 dicht staan. Nu met xs4all is dat geen enkel probleem.

Een andere reden voor de overstap was dat xs4all IPv6 ondersteuning biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

twiFight schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:31:
[...]

[...]

[...]

Zolang ik de zaakjes zelf kan regelen, doe ik dat. Het blijft een hobby, dat moet je niet vergeten. Als ik mijn hobby kan uitoefenen bij 80% van de providers, dan zal ik dus niet overstappen naar een van de providers die tot de 20% behoren, zoals Casema.
Bovendien draai ik de mailserver puur voor mezelf en niet voor anderen. Dan is het imho wat overkill om daar een hostingprovider voor in te huren.

@Lunatic: lees even mijn replaais, ze hanteren wel degelijk een FUP en ook (mail)servertjes draaien gaat niet lukken.

OMG!! Net even gebeld met Casema, ik vraag dus wat de fair use policy betekent die ik in de AV tegenkom. Wat zegt ze?? "Meneer, als u met Kazaa (alsof ik die troep gebruik zeg!!) een gele balk krijgt met de melding dat u moet gaan betalen, dan komt dat voor uw eigen rekening."

Ooooh ja... dat is het dus. Goed, bedankt! Wat een niveau daar |:(

[ Voor 27% gewijzigd door Crusader op 09-12-2004 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:45:
[...]

Yeeee... de 100Terabyte schijven komen ook steeds dichterbij 8)7

Wat mensen allemaal niet gaan roepen als de max snelheden boven 10mbit komen :-)
Casema verhoogt internetsnelheden tot glasvezel-snelheid
...Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70Mb...
Aub.. lees dus eerst ff de artikelen voordat je replied:)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Ik wil het aanvragen. Ik heb de folders al thuis gekregen en zo'n mens dat me komt vertellen wat ze allemaal te bieden hebben. Maar wat blijkt nou het is hier in de randstad (Leiden) nog helemaal niet verkrijgbaar? Wat heeft dat mens dan bij mij aan de deur te zoeken. Ze verkopen mij een service die ze helemaal nog niet kunnen aanbieden. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Jij laat de usenetservers behoorlijk zwaar meespelen, dat moet je niet doen. ISP servers zijn over het algemeen echt niks vergeleken payservers. :)

Over de Fair Use Datalimiet, de voorwaarden:
Casema heeft het recht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van het Netwerk of hinder voor andere Internetgebruikers) beperkingen te stellen aan transmissiesnelheden en hoeveelheden dataverkeer (upload en download), welke beperkingen per Abonnementsvorm kunnen verschillen. Indien de Klant deze beperkingen niet in acht neemt, heeft Casema het recht de toegang tot de Casema Internet Diensten (tijdelijk) te beperken of aan de Klant te ontzeggen, dan wel extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Per abonnementsvorm zijn de beperkingen bij Casema op te vragen en worden op de website (www.casema.nl) gepubliceerd.
Wat staat er op de product pagina: "Geen datalimiet".
Xs4all geeft aan een FUP te hanteren, in de praktijk geld er totaal geen limiet, toch heeft Xs4all het recht op ieder moment in te grijpen indien zij vinden dat er te veel dataverkeer wordt gegenereerd.
Casema geeft aan geen datalimiet te hebben, in hun voorwaarden wordt verwezen naar hun website, deze website kan later veranderen, maar dan heb je in feite met een ander product te maken. Je zit dus vrij zeker bij Casema mbt de datalimiet.
Persoonlijk zou ik gaan uitzoeken hoe het met de stabiliteit zit, het liefst over een paar maandjes want in het begin is alles snel en stabiel. Indien de uitkomst positief is zal ik in jouw geval de overstap wagen.
Overigens zal het mij niet verbazen als KPN binnenkort met een snelheidsverhoging komt, houdt dat ook in je achterhoofd.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Ik denk niet dat KNP zomaar ineens met een hoger abonnement komt ivm beperkingen van ADSL op dit moment. Naar wat ik heb begrepen heeft men bij KNP zelfs geen 8Mbit beschikbaar. Dit zou dan nog uitgerold kunnen gaan worden en willen ze nog hoger zal er versneld ADSL2(+?) uitgerold moeten gaan worden.

Wat betreft stabiliteit, en dat is puur een persoonlijke ervaring, zit het wel snor. Vanaf het begin van Com21 in Utrecht heb ik altijd de snelheid (eerst 64KB/sec, toen 128KB/sec, etc etc t/m de 6 Mbit die ik nu heb waarbij ik dag en nacht de 800KB/sec haal en regelmatig er boven zit) gehad die aan m'n abonnement toebedeeld was. Ook qua problemen weinig mee gemaakt, (dat kan echter wel per plaats/wijk verschillen maar de investeringen in het netwerk lopen soepeler nu) tweemaal een downtime van een half uur tot een uur en een keer problemen met de uploadsnelheid, echter hier werd met man en macht aan gewerkt om het op te lossen.

Dus tja, het blijft een keuze die je zelf moet maken en er zullen allicht mensen zijn met een minder positieve ervaring en mening, maar nu Casema zelf ISP is heb ik er geen slecht woord voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
ik geef micha ook gelijk.. kheb nu 3 maanden motorola modem.. draait al sinds die 3 maanden met 1x reset.. geen storingen nog mee gemaakt.. sowieso al bijna niet dit jaar.

En ik mag veel leechen :D zit denk wel tussen de 100-150 gig per maand.. heb ze nog nooit gehoord..

Zit ongeveer al op de 1.5 terabyte dat ik gedownload heb sinds ik bij casema zit

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
The_Eagle schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:25:
Wanadoo Cable Broadband Premium hierzo :) Ik vraag me wel af of mijn ouwe trouwe COM21 die snelheid snapt...hij gaat de laatste tijd steeds vaker over zijn nek, zeker met al die snelheidverhogingen van Casema :/
Maar ik ga er dus weer gratis op vooruit...en da's mooi meegenomen :Y)
Vervelende bij casema is alleen dat ze niet echt snappen dat je een verhouding van 1:4 up:down moet aanhouden...dus dan zou ik (aangenomen dat ze 4 mbit bedoelen) 0,25 * (4 * 1024) = 819,2 Kbit up moeten hebben...en ze geven dus 700Kbit. Dus helemaal naar de max kan ik dan ook weer niet, beetje jammer.
dat grote donkergrijze/zwarte com21 modem (comport 1000/1100 ofzo) kan 30mbit down en 2,6mbit up aan als ik het goed heb

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

PiweD schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:51:
[...]

dat grote donkergrijze/zwarte com21 modem (comport 1000/1100 ofzo) kan 30mbit down en 2,6mbit up aan als ik het goed heb
Ja, als je in je eentje op een comcontroller zit, een utopie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
DataBeest schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:16:
[...]

Persoonlijk zou ik gaan uitzoeken hoe het met de stabiliteit zit, het liefst over een paar maandjes want in het begin is alles snel en stabiel. Indien de uitkomst positief is zal ik in jouw geval de overstap wagen.
Bij de snelheidsverhogingen van 512>800>1024>2048>3072 is er keer op keer voor het gros van de gebruikers geen vuiltje aan de lucht geweest; de snelheid is niet ingezakt, zeker niet op lange termijn. Er zit duidelijk gewoon nog rek in de kabel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TmZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-09 12:39

TmZ

Casema is gewoon helemaal goed, ik vind het jammer dat er nog zoveel mensen zijn die denk/beweren dat het niet stabiel is, dat de snelheid lager is als het drukker is etc. dat is gewoon NIET waar.
Snelheid is altijd hetzelfde, ik heb misschien 3 keer per jaar een korte storing, ze zeiken niet over hoeveel data je gebruikt, de newsserver is fantastisch (waarom heb je hoge snelheid nodig als retentie toch 45+ dagen is) Ze zijn bij de helpdesk supermakkelijk met de meeste dingen, ik vroeg een nieuwe modem aan, krijg ik een heel nieuw pakket (dus gratis nieuwe kabel, netwerkkaart etc.)

Ik ben supertevreden, casema is de beste ISP van NL aant worden...jammer dat er bestveel mensen zijn die vroeger kutservice hadden van casema die nu jaloers zijn omdat het zo goed aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
TmZ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:17:
Casema is gewoon helemaal goed, ik vind het jammer dat er nog zoveel mensen zijn die denk/beweren dat het niet stabiel is, dat de snelheid lager is als het drukker is etc. dat is gewoon NIET waar.
Ben het helemaal met je eens! :)
Service en produkt zijn prima in orde tegenwoordig. Die nieuwsserver van Casema is inderdaad het einde. Beter als die van Demon, waar ik vandaan kom. Zou zeggen ga zo door Casema!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ik denk niet dat veel mensen jaloers zijn hoor, maar het is gewoon een feit dat mensen/bedrijven die dingen echt lang hebben verkloot en blijven verkloten, ook ondanks dat ze dingen beloven, die krijgen het ook gewoon lastig om dat vertrouwen terug te verdienen.

Ooit van Superweb gehoord? ;)

Maar goed, niettemin wil ik gewoon duidelijkheid voor ik overstap. Oke, het is 'maar' een internetverbinding maar goed ik zeg toch een ADSL topprovider op waar ik erg tevreden over ben.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand eigenlijk of de nieuwe abbonees direct over de 10mbit beschikken en is er al iemand die het heeft en heeft getest bij speedtest? Ik heb het zelf al aangevraagd, zat bij xs4all maar wilde een snellere verbinding en babyxl is hier niet beschikbaar en ik wilde niet zonder internet komen te zitten. Casema Mega icm UsenetServer >:) lijkt me wel ok. En ik ken Casema vanuit het demos tijdperk, maar ik hoor om mij heen veel goede verhalen!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 11:58:
Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Ik wil het aanvragen. Ik heb de folders al thuis gekregen en zo'n mens dat me komt vertellen wat ze allemaal te bieden hebben. Maar wat blijkt nou het is hier in de randstad (Leiden) nog helemaal niet verkrijgbaar? Wat heeft dat mens dan bij mij aan de deur te zoeken. Ze verkopen mij een service die ze helemaal nog niet kunnen aanbieden. :(
Ik heb in het verleden bij Casema gewerkt en als ik me goed herinner was het kabelnetwerk van Leiden (muv Merenwijk en nieuwbouw) behoorlijk crappy aangelegd door de gemeente Leiden en het energiebedrijf: een zogenaamd rijgnetwerk, waarbij de coax kabels van huis naar huis worden doorgelust. Een rijgnetwerk kenmerkt zich voornamelijk door slechte signaalkwaliteit en is dus totaal niet geschikt voor het aanbieden van digitale diensten.
Toen Casema het netwerk overkocht is begonnen met het netwerk te upgraden naar een ster netwerk (iedere woning krijgt een eigen kabel vanaf de eindversterker), maar dat duurt gewoon erg lang en is erg duur (in veel gevallen is het ook nodig de kabel opnieuw naar de woning te trekken) en het leggen van glasvezelkabels naar de wijkcentrums.
Dit is - voor zover ik weet (ik werk al een paar jaar niet bij Casema) - nog steeds niet afgerond en dat heeft twee gevolgen: geen digitale diensten in Leiden (muv van de Merenwijk dat een apart kabelnet met een eigen headend heeft), lager abonnementsgeld vanwege slechtere kwaliteit en minder zenders (geloof ik).
Maar inderdaad, het is niet echt behoorlijk dat er dan een verkoper aan je deur komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Hoe zit het nou met gamen bij casema? lage ping? stabiele ping? geen packetloss?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Overigens nog een hint voor mensen die problemen hebben met hun snelheid bij een kabelinternet provider als Casema:
Vaak wordt dit veroorzaakt doordat een versterker in het netwerk te hoog (of te laag) versterkt. Bij een te hoog versterkt signaal vlakt het signaal af en bij een te laag versterkt signaal neemt de signaal/ruis verhouding af en heeft het modem dus meer moeite met het signaal correct decoderen. Nu is het vaak zo dat de helpdesks van een kabelinternetprovider niet zo goed zijn in signaalproblemen en daaraan gerelateerde performanceproblemen (of ze ontkennen het simpelweg), wat je dan moet doen is bellen met de storingsdienst van de TV en zeggen dat je last hebt van ruis (sneeuw) of diagonale, lopende strepen in je beeld (of als je ook digitale televisie hebt: van blokkerig beeld) en dat je je TV ook hebt uitgeprobeerd met een korte, goed gefabriceerde kabel direct op je hoofdaansluiting. Overigens zal je dergelijke symptomen op je TV vaak wel hebben als je snelheidsproblemen hebt agv signaaldegradatie, voornamelijk op lage of op hoge TV-kanalen.
Vaak sturen ze dan een storingsmonteur en als die storingsmonteur er eenmaal is dan kan je hem gewoon uitleggen dat je eigenlijke probleem je internetverbinding is en dat je denkt dat er iets mis is met het signaal.Hij meet vervolgens het signaal en zal dan - in de meeste gevallen - stappen kunnen ondernemen om dit te verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:11:
Weet iemand eigenlijk of de nieuwe abbonees direct over de 10mbit beschikken en is er al iemand die het heeft en heeft getest bij speedtest? Ik heb het zelf al aangevraagd, zat bij xs4all maar wilde een snellere verbinding en babyxl is hier niet beschikbaar en ik wilde niet zonder internet komen te zitten. Casema Mega icm UsenetServer >:) lijkt me wel ok. En ik ken Casema vanuit het demos tijdperk, maar ik hoor om mij heen veel goede verhalen!! :)
Volgens mij krijgen nieuwe abo's ook pas rond maart die verhoging. Wat ik ook wel logisch vind, want waarom zouden trouwe abonnee's daarop achter gesteld worden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

*knip*

[ Voor 98% gewijzigd door Ebayzo op 11-12-2004 12:09 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:57:
Hoe zit het nou met gamen bij casema? lage ping? stabiele ping? geen packetloss?
dit vraag ik me ook af.. heb nu adsl van wanadoo 4.4 mbit doen en 0.7 mbit up.
heb het nu een jaar en geen storingen gehad. geen rare dingen. altijd een ping van onder de 15
in cs en cs source. down haal ik 500 kb/s minimaal en up rond de 80.
zit ook maar 45 m van de centrale af.
nu is die 10 mbit erg aantrekkelijk omdat het zowiezo al goedkoper is.
aleen ik vraag me nogsteeds af aan de kwaliteit. was vroega een chello gebruiker voor 2 jaar en aleen maar ellende gehad. en trage verbinding tussen 16:00 en 24:00. is dit nogsteeds zo? of hebben ze nu wel eindelijk genoeg bandbreete zodat je wel altijd je volledige snelheid hebt.
wil best meer snelheid maar dan moet ik geen ellende hebben. dan hou ik liever me huidige connectie die wel goed is.

gaarne gebruikers ervaringen van het hoogste abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:16:
[...]
nu is die 10 mbit erg aantrekkelijk omdat het zowiezo al goedkoper is.
aleen ik vraag me nogsteeds af aan de kwaliteit. was vroega een chello gebruiker voor 2 jaar en aleen maar ellende gehad. en trage verbinding tussen 16:00 en 24:00. is dit nogsteeds zo? of hebben ze nu wel eindelijk genoeg bandbreete zodat je wel altijd je volledige snelheid hebt.
wil best meer snelheid maar dan moet ik geen ellende hebben. dan hou ik liever me huidige connectie die wel goed is.

gaarne gebruikers ervaringen van het hoogste abbo.
Heb Casema Mega en snelheid is 24/7 hetzelfde, namelijk maximaal. Hetzelfde gold toen ik Wanadoo Premium had (met hetzelfde Motorola modem). In die ruim 2 jaar eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Gewoon snel en stabiel all the time. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 10-09 08:13
is het mogelijk om over te stappen van Wanadoo Cable naar Casema Kabelbreed zonder al te veel problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scanboostar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 19:54
TD-er schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:49:
Ik kan me daar zo aan ergeren he, dat bedrijven in hun eigen texten ook Mb en MB door elkaar halen. :(

Wees toch eens zorgvuldig met die termen.
Dit is bijna net zo knullig als in een persbericht BrEaZaH-achtige spelfouten maken. (toch vs tog bijv.)
10MB, 10Mb, 10Mbit het zijn allemaal geen snelheden het is de aanduiding voor een hoeveelheid data en hebben niets met bandbreedte te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-10-2024
scanboostar schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:54:
[...]

10MB, 10Mb, 10Mbit het zijn allemaal geen snelheden het is de aanduiding voor een hoeveelheid data en hebben niets met bandbreedte te maken.
Het zijn wel bandbreedtes als het gaat om de snelheid van een abbo, aan te duiden in Kbit/sec of Mbit/sec.
Op het moment dat je praat over de hoeveelheid data die je hebt verbruikt, dan kan je spreken over een hoeveelheid MB of GB.

Workstation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg leuk allemaal... Maar zijn er al mensen aangesloten met een 10mb lijn en halen ze die snelheid ook? Ben erg nieuwsgierig! En krijgen de nieuwe abbonees direct de 10mbit.. lijkt me wel zo netjes als je ermee adverteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Bij speedtest.nl staat het wel aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Laatst online: 10-09 16:27
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:33:
Erg leuk allemaal... Maar zijn er al mensen aangesloten met een 10mb lijn en halen ze die snelheid ook? Ben erg nieuwsgierig! En krijgen de nieuwe abbonees direct de 10mbit.. lijkt me wel zo netjes als je ermee adverteert.
Morgen weet ik het, dan komt mijn breedbandbox binnen. Heb een mega aansluiting aangevraagd. Denk zelf dat ze trouwens niet gelijk 10 Mbit leveren, maar gewoon gefaseerd invoeren per wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 16:35:
[...]

Morgen weet ik het, dan komt mijn breedbandbox binnen. Heb een mega aansluiting aangevraagd. Denk zelf dat ze trouwens niet gelijk 10 Mbit leveren, maar gewoon gefaseerd invoeren per wijk.
Ik krijg het donderdagavond geleverd, ben erg benieuwd. Laat het even hier weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 23:02

jhu

HENNESSY schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 11:57:
1 11 ms 17 ms 28 ms 10.108.2.1
2 7 ms 7 ms 8 ms 10.5.29.2
3 8 ms 11 ms 8 ms 53500045.cable.casema.nl [83.80.0.69]
4 23 ms 7 ms 15 ms 53500015.cable.casema.nl [83.80.0.21]
5 15 ms 35 ms 7 ms 53500012.cable.casema.nl [83.80.0.18]
6 65 ms 12 ms 7 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
7 11 ms 19 ms 15 ms ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.46]
8 10 ms 31 ms 12 ms tweakers.net [213.239.154.35]

Is dit goed genoeg?
Ik ben zelf een vervent gamer (ook op de Casema Call of Duty server) en de ping is altijd perfect.
Ook onder linux is het heerlijk werken, nooit packetloss of iets!

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik vind wel dat de pingtijden relatief veel van elkaar verschillen, bijvoorbeeld die laatste, 10 ms, 31 ms en dan weer 12. Bij de andere hops zie je die grote verschillen ook al. Bij mijn ADSL verbinding is het veel stabieler, dit verschil bij Casema zag ik ook al bij mijn buren.
Mijn resultaat (BBned):
code:
1
2
3
4
5
6
7
  1     1 ms     1 ms     1 ms  router.<mijndomein>.nl [192.168.1.1]
  2    16 ms    16 ms    16 ms  bbned-vrf-04.router.nl.demon.net [82.161.88.1]
  3    16 ms    16 ms    16 ms  bbn-2-tc1-core-2-ge-0-0-2-0.router.nl.demon.net [82.161.247.49]
  4    17 ms    24 ms    16 ms  tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net [82.161.255.42]
  5    17 ms    17 ms    17 ms  ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
  6    19 ms    34 ms    18 ms  ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.46]
  7    18 ms    18 ms    18 ms  tweakers.net [213.239.154.35]

Maar over het algemeen zijn de resultaten van Casema zeker niet slecht met een gemiddelde ping die lager ligt dan een BBned ADSL lijntje. Ik zou me alleen druk maken om packetloss en dat zie je daar ook niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Crusader op 14-12-2004 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Maar even niet vergeten dat die laatste hop al buiten het Casema domein ligt. Dat kan dus ook bij trueserver / tweakers.net gezeten hebben.

Binnen het Casema netwerk blijft het allemaal lekker laag.

Bij een hertest om 22:55 staat de vlag er zo bij:

1 9 ms 12 ms 11 ms 10.108.2.1
2 10 ms 15 ms 14 ms 10.5.28.1
3 12 ms 13 ms 15 ms 53500041.cable.casema.nl [83.80.0.65]
4 20 ms 19 ms 27 ms 53500011.cable.casema.nl [83.80.0.17]
5 19 ms 12 ms 13 ms 53500022.cable.casema.nl [83.80.0.34]
6 13 ms 17 ms 12 ms ge0-0-0.ams-ix.ams1.trueserver.nl [195.69.144.163]
7 14 ms 18 ms 15 ms ge5-2.bd6808-1.ams5.trueserver.nl [213.193.237.46]
8 15 ms 13 ms 9 ms tweakers.net [213.239.154.35]

En een ping:

Pingen naar www.tweakers.net [213.239.154.35] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=14 ms TTL=249
Antwoord van 213.239.154.35: bytes=32 tijd=12 ms TTL=249

[ Voor 70% gewijzigd door jhu op 14-12-2004 22:57 . Reden: Tracert en Ping toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

wvkreg schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 13:48:
is het mogelijk om over te stappen van Wanadoo Cable naar Casema Kabelbreed zonder al te veel problemen?
Als je contract bij Wanadoo Cable al is verlopen dan kan je zonder problemen overstappen naar Casema Kabelbreed. Dit heb ik zelf ook gedaan.

Hiervoor kan je gewoon contact opnemen met de klantenservice, of alles online regelen via de website van Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

jhu schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:54:
Maar even niet vergeten dat die laatste hop al buiten het Casema domein ligt. Dat kan dus ook bij trueserver / tweakers.net gezeten hebben.

Binnen het Casema netwerk blijft het allemaal lekker laag.
De snelheid binnen het netwerk vind ik totaal niet relevant. Sites die ik open of servers die ik benader staan allemaal buiten het Casema netwerk (in mijn geval buiten het Demon netwerk).
Die nieuwe resultaten zijn erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik kom zelf ook van Demon vandaan... tot nu toe heb ik geen haar spijt van gehad dat ik ben over gestapt naar Casema.

Vooral online games (BF1942) gaat het goed, ik heb zo'n beetje nog steeds dezelfde ping resultaten. rond 24 - 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Mij zie je niet overstappen zolang je geen vast ip adres hebt en poort 25 geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 15:50
poort 25 is niet geblokkeerd bij Casema, wel bij Wanadoo Cable
Verder krijg je inderdaad geen vastipadres. Er zijn echter gebruiker bij Casema die al langer dan 6 maanden hetzelfde ipadres hebben.
Met Dynip kan je het goed oplossen.

Verder verwacht ik gewoon vandaag 10mb te hebben en niet over 3 maanden. Bij de aanvraag heb ik een 10mb abbo aangevraagd en geen ander abbo en er is niet aangegeven dat ik moet wachten totdat ik deze snelheid krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Poort 25 is _wel_ geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

brandon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:17:
Verder verwacht ik gewoon vandaag 10mb te hebben en niet over 3 maanden. Bij de aanvraag heb ik een 10mb abbo aangevraagd en geen ander abbo en er is niet aangegeven dat ik moet wachten totdat ik deze snelheid krijg.
Bij de product specs staat het volgende:

* Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
Poort 25 is niet geblokkeerd, kan gewoon een telnet naar mijn mailserver via mijn huidige ipadres

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

brandon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 09:30:
Poort 25 is niet geblokkeerd, kan gewoon een telnet naar mijn mailserver via mijn huidige ipadres
En vanaf waar doe je die telnet? Als je dat vanaf je huidige Casema abo doet dan verbaast mij dat niet.
Kan iemand hier uitsluitsel over geven? Want als ik Casema bel, zeggen ze ook dat poort 25 is geblocked.

En kan ik Dynip ook gebruiken voor mijn .nl domeinnaam die ik nu via www.vip.nl heb geregged?

[ Voor 90% gewijzigd door Crusader op 15-12-2004 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
vanaf een demon account naar een casema account. De helpdesk heeft aangegeven dat poort 25 ook gewoon openstaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
PiweD schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:51:
[...]

ik moet mezelf toch nog ff quoten :P
ik had dus het grote com21 modem en ik heb wanadoo cable premium, dus ik zou met 375kB/s kunnen downloaden en 72kB/s up.

In werkelijkheid haalde ik nooit veel meer dan 200kB/s, bittorent max 110. En me upload lag rond de 35kB/s.

Wegens mijn verhuizing heb ik een nieuw modem gekregen, motorola. Resultaat:
Speedtest down: 380kB/s
bittorent down: 360kB/s
speedtest up: 66kB/s
bittorent up: 64kB/s

_/-\o_

Komende snelheidsverhoging word dus wel leuk, misschien ga ik upgraden naar POWER pakket :)

[ Voor 7% gewijzigd door PiweD op 15-12-2004 12:17 ]

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 17:38

The Eagle

I wear my sunglasses at night

PiweD schreef op woensdag 15 december 2004 @ 12:16:
[...]

ik moet mezelf toch nog ff quoten :P
ik had dus het grote com21 modem en ik heb wanadoo cable premium, dus ik zou met 375kB/s kunnen downloaden en 72kB/s up.

In werkelijkheid haalde ik nooit veel meer dan 200kB/s, bittorent max 110. En me upload lag rond de 35kB/s.

Wegens mijn verhuizing heb ik een nieuw modem gekregen, motorola. Resultaat:
Speedtest down: 380kB/s
bittorent down: 360kB/s
speedtest up: 66kB/s
bittorent up: 64kB/s

_/-\o_

Komende snelheidsverhoging word dus wel leuk, misschien ga ik upgraden naar POWER pakket :)
Da's goed dat ik dat weet :) Ik heb het advies dat ik kreeg in Verwijderd in "10 mbit bij casema :-)" ter harte genomen en om omruil verzocht. Gaat volgende week in orde gemaakt worden. Zal mij ook wel een hoop schelen dan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

brandon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 11:42:
vanaf een demon account naar een casema account. De helpdesk heeft aangegeven dat poort 25 ook gewoon openstaat
Edit:
Net een techneut van Casema aan de lijn gehad (dus niet de helpdesk) en die heeft het voor me uitgezocht. Poort 25 staat volgens hem toch echt potdicht bij Casema (net als bij Wanadoo), samen met een paar andere poorten (Sasser virus b.v.).
Zijn er nog meer gasten die het net als brandon is gelukt om over poort 25 iets binnen te krijgen?

Heb ik nog die ene vraag: kan ik met Dynip ook mijn bij www.vip.nl geregistreerde .nl domein up-to-date houden?

[ Voor 36% gewijzigd door Crusader op 15-12-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
Ik heb ook gebeld, ze hebben poort 25 van de week dichtgezet, vorige week stond tie nog open
Heb het modem aangesloten en heb direct 10mb gekregen. Helaas geen poort 25, heel jammer, maar ja, niets aan te doen. Weegt niet op tegen het opzeggen van mijn telefoon, we gaan maar poppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brandon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:33:
Heb het modem aangesloten en heb direct 10mb gekregen.
Nu al???? Da's dan verdomde snel zeg :D
welk postcode gebied woon je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor. Ik zit er ernstig over na te denken om mijn internetverbinding via Casema te laten verlopen. Op dit moment heeft men een actie om tot en met 31 december gratis een modem te krijgen. Het probleem is dat ik tot en met 31 maart vastzit aan het contract van mijn huidige provider.

Ik heb al gezocht op de website van Casema om te kijken wat de kosten zijn van de modem wanneer je deze niet voor 31 december bestelt. Iemand enig idee? Anders zou ik nu al Casema kunnen aanvragen en de kosten tegen elkaar kunnen wegstrepen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brandon
Utrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Laatst online: 15:26

TFHfony

Professional Weirdo

Het modem huur je bij Casema en dat zit in de abbo kosten. Hoef je dus nooit voor te betalen :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

brandon schreef op woensdag 15 december 2004 @ 18:33:
Ik heb ook gebeld, ze hebben poort 25 van de week dichtgezet, vorige week stond tie nog open
Heb het modem aangesloten en heb direct 10mb gekregen. Helaas geen poort 25, heel jammer, maar ja, niets aan te doen. Weegt niet op tegen het opzeggen van mijn telefoon, we gaan maar poppen
Wil ik ook :D:D

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:33:
[...]

Ik krijg het donderdagavond geleverd, ben erg benieuwd. Laat het even hier weten :)
Heb het pakket binnen, was binnen 10 minuten geinstalleerd (zelf installatie). Heb duidelijk nog geen 10 Mbit, maar verbinding is desondanks toch sneller dan mijn 8 Mbit lijntje dat ik heb bij Eweka (of was het nou Fiberworld ? :) ). Ben tevreden, het kan alleen maar sneller gaan binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ericr schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:59:
[...]

Heb het pakket binnen, was binnen 10 minuten geinstalleerd (zelf installatie). Heb duidelijk nog geen 10 Mbit, maar verbinding is desondanks toch sneller dan mijn 8 Mbit lijntje dat ik heb bij Eweka (of was het nou Fiberworld ? :) ). Ben tevreden, het kan alleen maar sneller gaan binnenkort.
Buurman naast me idem dito. Heeft ook een 8Mbit ADSL verbinding, maar haalt het gek genoeg niet in vergelijking met mijn 6Mbit (6,6Mbit in praktijk) verbinding kwa snelheid.

Buurman daarnaast heeft 4,4Mbit Wanadoo ADSL verbinding en betaalt ruim 88 Euro pm en haalt dat nauwelijks. Ben benieuwd hoe ie reageert als ik de upgrade naar 10Mbit heb voor, ook wel veel geld, 69 euro pm :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 21:55 ]

Verwijderd

Ik zit nog steeds op max 750KB/s ben benieuwd trouwens of me router de snelheid aankan
linksys wrt54g

• jhu

jhu

Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:08:
Ik zit nog steeds op max 750KB/s ben benieuwd trouwens of me router de snelheid aankan
linksys wrt54g
Dit is geen enkel probleem, ik gebruik een WRT54G om intern te routeren en te firewallen in een bedrijfspand. De doorvoersnelheid van 10 Mbit/sec op de WAN kant is geen enkel probleem.

Ik maak me eerder zorgen voor de gebruikers met andere routers zoals de oudere Draytek Vigors en goedkopere Sweex routers. Die houden meestal bij 6 of maximaal 8 mbit op.

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 19:33

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Kan iemand me eens vertellen wat er met Casema gebeurd tussen 20.00 uur en 22.00 uur?

ELKE DAG tussen die tijd, valt mijn verbinding keihard weg, ik krijg continue disconnects met browsen / msn-en / icq-en / irc-en ... :(

Of ik nu mijn router (el cheapo Billion) of gewoon rechtstreeks erop zit, ineens begint een discoshow op mijn modem (zwart Motorola EuroDOCSIS) en vooral 't LAN lampje gaat ineens tekeer alsof het de laatste keer is dat 't mag branden, terwijl ik helemaal niets doen...
Ook wordt ik niet gescand, er draait niet speciaals, helemaal niets...

De helpdesk durf ik niet eens te bellen, omdat ze niet eens schijnen te weten dat wij hier op 83-II wonen, dat krijg ik ook niet duidelijk gemaakt aan hun! Zelfs mijn naam schrijven ze fout, maar verbeteren doen ze niet aan :'(

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

• brandon
De 1e ervaringen zijn goed, HTTP en FTP gaat uitstekend, 1366 is het hoogste wat ik heb gehaald voor download
Usenet is drama, ik haal nog geen 200kb bij usenetserver.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 15:21
edit:

laat maar, foutje....

[ Voor 119% gewijzigd door The-Force op 16-12-2004 08:59 ]

• Ericr
brandon schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:52:
De 1e ervaringen zijn goed, HTTP en FTP gaat uitstekend, 1366 is het hoogste wat ik heb gehaald voor download
Denk dat zoiets ligt aan de route er naar toe, zit tegen de 700 Kb aan bij Tweaknews. HTTP verkeer loopt in ieder geval sneller dan bij mijn 8 Mbit Eweka (of Fiberworld) verbinding.

Ook de upload is prima, constant tegen de 100 Kb aan in Azurues (bittorrent).

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Oei, goed dat je het zegt. Ik gebruik ook Usenetserver.
Ik had ook eerst van die lage snelheden, maar toen ik het proggie TCPOptimizer draaide (te vinden op speedguide.net) liep het weer vlot tot de max van mijn verbinding, dus 450 KB/s.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Welke wijk? Utrecht zuid toevallig? :P Dan ga ik straks eens ff een zeker apparaat stroomloos zetten. ;) Hoe hoog is je upload?

• jhu

jhu

zwahiel schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:50:
Kan iemand me eens vertellen wat er met Casema gebeurd tussen 20.00 uur en 22.00 uur?

ELKE DAG tussen die tijd, valt mijn verbinding keihard weg, ik krijg continue disconnects met browsen / msn-en / icq-en / irc-en ... :(
Je kan de helpdesk echt wel bellen hoor, ik zou alleen eerst zorgen dat je naam en adres goed staat in de systemen. Hiervoor kan je contact opnemen met de administratieve klantenservice (0900-8896)

Als je Activity lampje op zijn modem helemaal uit zijn stekker gaat, dan lijkt me het eerder een probleem op je eigen PC. Je kan hierbij denken aan Spyware of een trojan die op die tijdstippen maximaal gaat uploaden.

Dergelijk programma's kunnen ervoor zorgen dat je hele windows winsock maximaal overbelast wordt. Hierdoor vallen jouw eigen legitieme verbindingen (msn, IRC etc) weg.

Sluit op zo'n moment al je eigen programma's en start dan in een MS-dos box het commando netstat. Hiermee kan je zien wat je PC aan het doen is. Zie je hier nog steeds allemaal verbindingen dan is je PC een eigen leven aan het leiden :)

Voer ook eens in een MS-dos box een ping uit naar een website, als de pingtijden heel hoog zijn dan weet je ook dat je daardoor problemen krijgt.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Wat doen de send/recieve lampjes op die momenten zwahiel? Knipperen die, branden ze gewoon?

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nou ik heb vandaag maar even gebeld, ik krijg morgen/overmorgen contract opgestuurd, als dat verder is ingevuld moet er een afspraak gemaakt worden voor de installatie,dus het zal mij benieuwen allemaal :)

Verwijderd

Vandaag de box binnen, net aangesloten en het werkt lekker.
Helaas nog geen 10Mbit maar dat krijgen we voor 31 maart.
Voor zover erg netjes allemaal!

• Ericr
LuNaTiC schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:07:
.. als dat verder is ingevuld moet er een afspraak gemaakt worden voor de installatie..
Die installatie is zeer goed zelf te doen, zeker als je hoofdaansluiting gewoon de huiskamer zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhu schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:41:
[...]

Dit is geen enkel probleem, ik gebruik een WRT54G om intern te routeren en te firewallen in een bedrijfspand. De doorvoersnelheid van 10 Mbit/sec op de WAN kant is geen enkel probleem.

Ik maak me eerder zorgen voor de gebruikers met andere routers zoals de oudere Draytek Vigors en goedkopere Sweex routers. Die houden meestal bij 6 of maximaal 8 mbit op.
had hiervoor een draytek 2200E maar die trok deze snelheid al niet haalde max 550 KB/s nu zit ik strak op de 750 KB/s nog even geduld hebben iemand trouwens enig idee waarom ik wireless het niet haal 54mb signaal goed haal max 450 KB/s terwijl niemand anders wat aan het doen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ericr schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:59:
[...]

Die installatie is zeer goed zelf te doen, zeker als je hoofdaansluiting gewoon de huiskamer zit.
maar die zit dus een verdieping hoger.

En de installatie is gratis, als ik tenminste het verhaal mag geloven van de promo-dame, dus ach, waarom niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
LuNaTiC schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:25:
[...]

maar die zit dus een verdieping hoger.

En de installatie is gratis, als ik tenminste het verhaal mag geloven van de promo-dame, dus ach, waarom niet :)
19,95 als je op de site kijkt. Aansluitkosten zijn wel 0, maar installatie kost geld. Je moet ook nog rekening er mee houden dat ze officieel maar 10 meter UTP-kabel leggen, alles extra moet je bijbetalen. Maar misschien als je de monteur lief aankijkt dat hij die extra meters niet extra rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:02
Ericr schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 08:41:
[...]

19,95 als je op de site kijkt. Aansluitkosten zijn wel 0, maar installatie kost geld. Je moet ook nog rekening er mee houden dat ze officieel maar 10 meter UTP-kabel leggen, alles extra moet je bijbetalen. Maar misschien als je de monteur lief aankijkt dat hij die extra meters niet extra rekent.
De installatie is gratis als je het zelf doet.
De installatie door monteur kost nu € 68 want de actie van € 19,95 is afgelopen.

In mijn geval (ik heb het dinsdag aangevraagd), doet de monteur het en kost het me niets.
Maar dat is omdat ik het zelf wilde doen, maar dat dat niet kan op mijn adres.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb besloten om toch geen kabel te nemen.. heb nu 4.4 mbit en haal 500 kb/s makkelijk.
zit ook maar 60 meter van de centrale. dus ik stap soon over op 8 mbitje en dat gaat alles weer rappie:) adsl werkt gewoon super hier heb geen zin in een brak cable verbinding net als toen bij chello. weet nog van vroeger dat eenmaal na 16:00 werd alles fucked up slechte ping en download speed weg. heb daar geen zin in.
en heb casema wel eens gezien bij familie en das ook om te janken die connectie's.
tenzij ze het nu hebben verbeterd maar heb liever een stabiele 4.4 dan een brakke 10 mbit.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2004 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Niet online
Ik heb dit abo niet maar ik vermoed dat het ip vrij statisch is zolang je :
- je modem niet langer dan een uur eruittrekt
- niet hard reset
- als er op mac_id wordt gecheckt , je geen andere netwerk kaart achter je modem propt
Zelf heb ik ( telenet gebruiker) al een jaar lang hetzelfde ip. en dat lag dan aan mezelf door de modem tijdens een vakantie gewoon eruit te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

De Casema techneut die ik eerder sprak (dus geen helpdesk figuur) die zei dat het ip adres in principe alleen wijzigt zodra het design van het netwerk wijzigt. Uitbreidingen op het bestaande netwerk en/of sub-/supernetting kunnen als gevolg hebben dat je een nieuw ip adres krijgt. Doorgaans zal dat dus betekenen dat je een vrij vast adres hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Staat ook niet direct naast de deur natuurlijk die dienst. Je hebt ook nog te maken met andere partijen en backbone netwerken/leveranciers.

Hier kan je zien hoe de terug route van het verkeer vanaf usenetserver.com is naar jou toe.

Elke ISP koopt ergens anders de internationale Mbit-jes in en heeft andere peerings op de AMS-IX. Sommige ISP's hebben eigen verbindingen naar andere IX'en etc wat verschillende snelheden kan geven vanaf toevallig dezelfde machine.

[ Voor 17% gewijzigd door bjck op 19-12-2004 22:29 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:25:
adsl werkt gewoon super hier heb geen zin in een brak cable verbinding net als toen bij chello. weet nog van vroeger dat eenmaal na 16:00 werd alles fucked up slechte ping en download speed weg. heb daar geen zin in.
Exact, vroeger was dat zo maar nu echt niet meer. Er zijn nog wel uitzonderingen die hier hun beklag komen doen maar de meeste mensen bij Casema/Wanadoo zitten best wel op rozen zou je kunnen zeggen. Kabel is al best een tijd superstabiel en ook gewoon snel (je haalt de nominale snelheid -10% overhead of bij Casema zelfs zonder overhead). Maar blijf jij lekker bij je ADSL; is niks mis mee behalve dat je twee keer zoveel betaalt in de meeste regio's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren avond officieel op de Casema pagina geplaatst:
De volgende poorten zijn op dit moment preventief afgesloten:

Poort 25(inkomend),135, 137, 138, 139 en 445
Bron: http://mededelingen.casema.tv/internet/overzicht.php

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Vraagje: Ik heb op het moment een klein netwerkje gebaseerd op een adsl router modem, en een 10mbit hubje erachter waar een pc en een xbox aanhangen (het adsl modem heeft maar 1 uitgang, vandaar de hub).

Heeft het casema motorola modem een router functie of ben ik verplicht een routertje te gaan kopen als ik geen kabeltjes wil gaan switchen zometeen (ik wil de xbox direct verbonden houden met xboxlive, ipv elke keer de kabel te moeten switchen (en ICS doe ik uit principe niet aan)? Ik moet nog even testen of het adsl modem ook als utp router te gebruiken is, maar ik heb hier sterk mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

DinoPK schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:52:
Vraagje: Ik heb op het moment een klein netwerkje gebaseerd op een adsl router modem, en een 10mbit hubje erachter waar een pc en een xbox aanhangen (het adsl modem heeft maar 1 uitgang, vandaar de hub).

Heeft het casema motorola modem een router functie of ben ik verplicht een routertje te gaan kopen als ik geen kabeltjes wil gaan switchen zometeen (ik wil de xbox direct verbonden houden met xboxlive, ipv elke keer de kabel te moeten switchen (en ICS doe ik uit principe niet aan)? Ik moet nog even testen of het adsl modem ook als utp router te gebruiken is, maar ik heb hier sterk mijn twijfels over.
Het modem is geen router, het deelt dus alleen een publiek adres uit aan de PC/router die eraan hangt. Wil je meerdere PC's aansluiten dan kom je automatisch uit bij een routertje.

Gelukkig kosten die nog maar 30 euro tegenwoordig inclusief versturen, bijvoorbeeld een Sweex(pricewatch: Sweex Router (4x 10/100Mbps))

Wil je echter voor het 10 Mbit/sec abonnement gaan dan vrees ik dat je met deze sweex niet de maximale snelheid kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Neuh ik heb gewoon het multi abo genomen, snel zat voor mij. Ik had gehoord dat het motorola modem een 32ip router was, ik vond het al een beetje vreemd. Hopelijk kan ik mijn zyxel 650r gewoon gebruiken als router (verdomd goed ding), maar ik ben bang dat het een ander routertje moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Hij kan maximaal 32 IP-adressen uitdelen als Casema dat zou activeren, het modem kan tot 32 verschillende mac-adressen onderscheiden aan de LAN kant. Op dit moment heb je voor meerdere pc's toch echt een router nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk op dit moment wel dat er een upgrade plaats vindt in onze wijk..

De Wanadoo Cable klanten hier hebben namelijk al de upgrade, ik met mijn Casema Kabelbreed echter nog niet.

Na 20:00 gaat de pingtijd ineens van 12 ms naar 80 ms (!) het schijnt dus dat de capaciteit van de upstream nog niet geupgrade is. Dit was de vorige keer ook zo, toen hadden ze de upstream capaciteit van 1.280 Msym/s naar 2.560 Msym/s geupgrade, en toen was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
DinoPK schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:26:
Neuh ik heb gewoon het multi abo genomen, snel zat voor mij. Ik had gehoord dat het motorola modem een 32ip router was, ik vond het al een beetje vreemd. Hopelijk kan ik mijn zyxel 650r gewoon gebruiken als router (verdomd goed ding), maar ik ben bang dat het een ander routertje moet worden.
Toch erg tof dat je een router wilt blijven gebruiken die als WAN interface een DSL poort heeft en niet een ethernet poort wat je nodig hebt achter je kabel modem.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:26:
Ik merk op dit moment wel dat er een upgrade plaats vindt in onze wijk..

De Wanadoo Cable klanten hier hebben namelijk al de upgrade, ik met mijn Casema Kabelbreed echter nog niet.

Na 20:00 gaat de pingtijd ineens van 12 ms naar 80 ms (!) het schijnt dus dat de capaciteit van de upstream nog niet geupgrade is. Dit was de vorige keer ook zo, toen hadden ze de upstream capaciteit van 1.280 Msym/s naar 2.560 Msym/s geupgrade, en toen was het probleem opgelost.
Volgens mij woon je dan bij mij in de wijk... Ping ineens kut... en snelheid varieert van 130 tot 780 Kbps. Postcode 3552

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Kunnen we ergens een sticky maken waar postcodes in komen te staan van mensen met verhoogde snelheden/problemen daarmee. Dan kunnen de technici van Casema met ons mee kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Router vraagje,

ik heb vandaag de max abbo besteld via casema. Nu lees ik enkele berichten hierboven dat ik een router dien te hebben die deze snelheid aankan. Mensen nog tips welke ik het beste hiervoor kan gebruiken?

Mucho gracias

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:46:
Router vraagje,

ik heb vandaag de max abbo besteld via casema. Nu lees ik enkele berichten hierboven dat ik een router dien te hebben die deze snelheid aankan. Mensen nog tips welke ik het beste hiervoor kan gebruiken?

Mucho gracias
Bedoel je het Mega abonnement van 10 Mbit/sec of het Maxi abonnement van 4 Mbit/sec?

De meeste routers kunnen wel 5 tot 6 Mbit/sec aan, maar daarna moet je echt naar andere routers zoals de Linksys WRT54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:04:
[...]

Volgens mij woon je dan bij mij in de wijk... Ping ineens kut... en snelheid varieert van 130 tot 780 Kbps. Postcode 3552
Yep, ik woon in postcode 3552 BH in Utrecht (Ondiep)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:21:
[...]

Yep, ik woon in postcode 3552 BH in Utrecht (Ondiep)
Komisch, dat is bij mij om de hoek, maar helaas geen upgrade.... snelheid is nu 814 Kbps... en up is 113 Kbps. Maar maakt niet uit. Voor 31 Maart moet het geregeld zijn. Welke snelheid haal jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:54:
[...]

Komisch, dat is bij mij om de hoek, maar helaas geen upgrade.... snelheid is nu 814 Kbps... en up is 113 Kbps. Maar maakt niet uit. Voor 31 Maart moet het geregeld zijn. Welke snelheid haal jij?
Download snelheid rond de 380 Kbyte/s en upload snelheid rond de 74 Kbyte/s. 's avonds wordt het aardig traag. Dat houdt dus in dat er inderdaad al mensen zijn geupgrade, maar de wijk capaciteit nog niet is uitgebreid.

Ik heb overigens Casema Maxi.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2004 08:06 ]

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.