10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 7.299 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Stukje uit de e-mail van casema:
Nieuwe TV-zenders op onze TV-Portal

Sinds enige tijd biedt Casema via de TV-Portal live televisie op de PC aan. Vanaf woensdag 1 juni hebben we op tvportal.nl drie nieuwe TV-zenders in de aanbieding: de documentaire-zender Discovery Channel, Animal Planet en de muziekzender TMF. Veel klanten hebben aangegeven deze zenders ook graag op hun PC te willen bekijken. Voor RTL4, RTL5 en YORIN was minder belangstelling, dus deze zenders hebben we vervangen.
Ik geloof er niks van dat er voor RTL4, RTL5 en YORIN minder belangstelling is dan Discovery Channel, Animal Planet en TMF.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
HENNESSY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:54:

[...]
Ik geloof er niks van dat er voor RTL4, RTL5 en YORIN minder belangstelling is dan Discovery Channel, Animal Planet en TMF.
Ze zeggen toch niet van wie er minder belangstelling is? })
Waarschijnlijk van de kant van het management van Casema....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
[...]

Bedankt voor je tips maar het is niet een snelheidsprobleem. Ik haal altijd mijn volledige snelheid, alleen valt soms gewoon de verbinding totaal weg.
Mijn router geeft bij status dan ook aan Disconnected. Het heeft ook niet zoveel zin om hem aan 1 pc te hangen want het is altijd incidenteel wanneer de verbinding wegvalt, hoewel het wel vaak s'avonds rond achten is waardoor ik de modem verdenk. ( of ik moet het echt een langere tijd doen, maar dan heeft de rest van de famillie geen internet...
( denk niet dat dat op prijs gesteld wordt. :X )
Het belangrijkste is dat ik weet of mijn router het aantal connecties wel aankan. :) Ik probeer binnenkort een (nog oudere) sitecom router uit. Misschien helpt dat. :)
Welk modem heb je, een SB4200 (Wit) of een SB5100 (Zwart)?
Als het een 5100 zeg eens de eerste 6 cijfers/letters van je HFC mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:54:
[...]

Welk modem heb je, een SB4200 (Wit) of een SB5100 (Zwart)?
Als het een 5100 zeg eens de eerste 6 cijfers/letters van je HFC mac.
Ik heb een witte motorola surfboard modem. :) Ik zal overigens de channel/id eens te veranderen, missschien heeft casema dat per ongeluk veranderd bij de snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de linksys wrt54g is echt een uber router.. prikte me motorola modem erin en het werkte meteen! out of the box:) wifi werkt nu ook prima, me kiss divx player speelt nu af ook via wifi. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waneer komt casema/wanadoo met een 20000 kbit/s abbo en leuke upload van 10000 kbit/s of zo iets is daar al wat over bekent.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:53:
Waneer komt casema/wanadoo met een 20000 kbit/s abbo en leuke upload van 10000 kbit/s of zo iets is daar al wat over bekent.
Ehm over een jaar of zo?
Waarom nu al? Alleen omdat Versatel dingen beloofd die ze niet kunnen waarmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
wvkreg schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:40:
[...]

Ehm over een jaar of zo?
Waarom nu al? Alleen omdat Versatel dingen beloofd die ze niet kunnen waarmaken?
Nouja upc heeft ook al 20mbit, dus als casema dat ook gaat doen en de 10mbit naar de 1na grootste pakket (wanadoo premium) dan ben ik ook blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPC heeft dat niet via de kabel (correct me if I'm wrong)
Dat van UPC is een ADSL2 pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Maar het kan wel via de kabel, in theorie zelfs nog wel harder dan 20Mbit, dus het zal ongetwijfeld een keer geintroduceerd worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ongeveer een week Casema 10Mbit/1Mbit, maar nu beginnen de problemen al, tijdens 17:00 tot 22:30 uur heb ik snelheden die de 1Mbit downstream nog niet eens halen, ik haal nu zo'n 34kb/sec gemiddeld. Dit kan niet kloppen, na deze periode, en dan vooral 's nachts heb ik gewoon volle snelheid (dwz: 1150). Ik ben toch een beetje een snelheidsfreak, neem namelijk niet voor niets een 10Mbit abonnement, en hier ben ik dus helemaal niet blij mee.
Dit geval komt sinds ongeveer 3 dagen achter elkaar voor nu, ik heb dus het idee dat iemand in mijn buurt flink de kraan openzet of dat er iets anders serieus mis is. Het ligt absoluut niet aan mijn downloadsource, die is wel stable.
Is het verstandig morgen de klantenservice te bellen mocht het probleem weer voorkomen? Of moet ik iets aan mijn instellingen in het modem wijzigen (heb de Motorola, niets aan gedaan na installatie een week terug), ik zit dus te denken aan nieuwe firmware of iets in die richting ...

Alle hulp welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
Te oordelen aan de tijden:
Heb je Wlan en zo ja heb je die beveligd?
Heb het idee dat er iemand(en) mee zit te 'surfen'
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:33:
Ik heb sinds ongeveer een week Casema 10Mbit/1Mbit, maar nu beginnen de problemen al, tijdens 17:00 tot 22:30 uur heb ik snelheden die de 1Mbit downstream nog niet eens halen, ik haal nu zo'n 34kb/sec gemiddeld. Dit kan niet kloppen, na deze periode, en dan vooral 's nachts heb ik gewoon volle snelheid (dwz: 1150). Ik ben toch een beetje een snelheidsfreak, neem namelijk niet voor niets een 10Mbit abonnement, en hier ben ik dus helemaal niet blij mee.
Dit geval komt sinds ongeveer 3 dagen achter elkaar voor nu, ik heb dus het idee dat iemand in mijn buurt flink de kraan openzet of dat er iets anders serieus mis is. Het ligt absoluut niet aan mijn downloadsource, die is wel stable.
Is het verstandig morgen de klantenservice te bellen mocht het probleem weer voorkomen? Of moet ik iets aan mijn instellingen in het modem wijzigen (heb de Motorola, niets aan gedaan na installatie een week terug), ik zit dus te denken aan nieuwe firmware of iets in die richting ...

Alle hulp welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:51:
Te oordelen aan de tijden:
Heb je Wlan en zo ja heb je die beveligd?
Heb het idee dat er iemand(en) mee zit te 'surfen'

[...]
Ik heb geen WLan, dus meesurfen zou niet kunnen, en dan nog zouden we waarschijnlijk allebei de helft krijgen right? Ik run geen kazaa of emule of andere zooi die je bw omlaag kan gooien, mijn upload is wel gewoon 130 en over een half uur is het waarschijnlijk afgelopen :S rara wat is dit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Pingtijden okay tijdens de inzakperiode? Ik zou zeker even bellen om te kijken of er bekende problemen in de wijk zijn. Er wordt namelijk regelmatig gekeken of er probleemwijken zijn (snelheden, stoorproducten etc) maar ms staat er al wat op de planning voor jouw wijk of moet dit even aangemerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:25:
Pingtijden okay tijdens de inzakperiode? Ik zou zeker even bellen om te kijken of er bekende problemen in de wijk zijn. Er wordt namelijk regelmatig gekeken of er probleemwijken zijn (snelheden, stoorproducten etc) maar ms staat er al wat op de planning voor jouw wijk of moet dit even aangemerkt worden.
Nee de pingtijden schieten ook opeens naar 80 als ik bijvoorbeeld tweakers.net ping. En nu, dus om 9 uur 's ochtends is alles weer stabiel. Owja, ik heb geen router, deel mijn verbinding dus niet.
Ik bel Casema zodirect wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:53
Dat heb ik ook een tijdje gehad ( 2 á 3 weken ), zat ik dus aangesloten op een andere wijk.

Zo verliep het.

's Ochtends was het lekker snel. Rond een uurtje of 3 smiddags begon het in te zakken van ( toen nog 240 kb/s naar 160 kb/s ). Na 7 uur viel er niet meer te internetten, downloadsnelheid van ca. rond de 10 kb/s. Dit was zo tot een uurtje of 11. Na 11 uur liep de snelheid weer op tot de 240 kb/s en kon ik de hele nacht weer door leechen met 240 kb/s.

En smiddags begon weer hetzelfde verhaal. Gamen ging savonds ook niet, belachelijk hoge ping. Toen maar boos naar Casema gebelt en werd ik gelijk weer teruggezet denk ik wat de volgende dag was er niks aan de hand. ( blijkbaar zo vieze kazaa/bittorent wijk ofzo ).

Tot nu toe na de verhoging nog geen echte problemen gehad, alleen met de upload, dat die dus stopte na een bepaalde hoeveelheid data maar dat is ook opgelost. Voor de rest altijd maximale snelheid tot me beschikking

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:59:
[...]

Nee de pingtijden schieten ook opeens naar 80 als ik bijvoorbeeld tweakers.net ping. En nu, dus om 9 uur 's ochtends is alles weer stabiel. Owja, ik heb geen router, deel mijn verbinding dus niet.
Ik bel Casema zodirect wel even op.
En en en? :P Weet je al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles draait nog goed nu, dit is de laatste dag dat ik ze de kans geef het goed te maken. Als het straks mis gaat hang ik gelijk aan de telefoon, maarja zolang het stabiel werkt kun je niet klagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:48:
[...]

Alles draait nog goed nu, dit is de laatste dag dat ik ze de kans geef het goed te maken. Als het straks mis gaat hang ik gelijk aan de telefoon, maarja zolang het stabiel werkt kun je niet klagen toch?
Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat casema binnenkort wel met die hoge snelheden komt. Als ze dan ook nog de upload omhoog gooien, wat moeten de ADSL providers dan? Ik snap niet dat ze daar niets mee doen. Zodra je een veel sneller product levert, stappen al die klanten over. In plaats van maar telkens net boven de concurrent te zitten. Op die manier biedt je niet duidelijk een beter product.

UPC had onlangs getest met symmetrisch 8 mbit en 16 down en 8 up.

Ik geloof dat die motorola modems (heb is een keer op de site van motorola gekeken) 38 mbit down kunnen en 30 up (max). In een nieuwsbericht zei casema dat het netwerk tot 70 mbit kan. Waarom wachten ze dan toch met concurreren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
Casema heeft gezegt dat ze tot de 70mbit kunnen, weet niet wat max snelheid is van modems dat ze gebruiken volgens mij geen 70. maar casema zei, zie dat adsl maar eens doen. maar met adsl2 halen ze wel hogere snelheden denk ik :P

casema stopt met leveren rtl4, 5, yorin??? en dan komen er van die andere zenders! omdat mensen OOK die willen kijken op hun pc.

Als je bij casema OOK telefonie gaat aanvragen stoppen ze dan ook met leveren van internet aan je? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Martink op 01-06-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:08:
Ik geloof dat die motorola modems (heb is een keer op de site van motorola gekeken) 38 mbit down kunnen en 30 up (max). In een nieuwsbericht zei casema dat het netwerk tot 70 mbit kan. Waarom wachten ze dan toch met concurreren?
Misschien omdat hogere snelheden aanbieden veel geld kost omdat je meer capaciteit moet inkopen, meer capaciteit in het netwerk moet reserveren. De meerderheid van de klanten hebben die snelheid helemaal niet nodig, dus is het onzinnig om voor die mega-downloaders die voornamelijk veel geld kosten te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:36
Gaat goed daarzo bij Casema. Ik ga nu (net als alle andere @Home BreedBand-abonnees) over van 4 naar 5 Mbit. Das dus de helft. Ben benieuwd of en zoja wanneer @Home de 10mbit doorbreekt. Maar volgens mij kunnen die DOCSIS2-modems van motorola (such as SB5100E) 30mbit synchronous aan, zoals de DOCSIS2-specs ook voorschrijven. Dus hoe men dan ooit tot 70mbit zou moeten komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging ;)). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows :) Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....

Specs SB5100G (huidige modem): klik

Volgens de specs, staat helemaal onderin:
** Actual speeds will vary. Speeds of 30 Mbps are only attainable with A-TDMA or S-CDMA technology.
Betekent dit dat de SB5100 _tot_ 30Mbps gaat?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Wat bij mij nog een voordeel heeft.. :

Bij kabel heb je geen vaste telefoon aansluiting nodig.

TV kijken doe je toch al thuis.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:
Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging ;)). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows :) Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....

[...]

Japz... MAXIMAAL tot 30Mbps, met gebruik van bovenvernoemde technologieën. Maar als Casema het voor elkaar krijgt om meer dan 30Mbps over het net heen te pompen, waarbij men in de huizen van de abonnees nog steeds coax gebruikt, is men erg knap, want in de praktijk gaat het coax netwerk ook geen hogere snelheden behalen dan 30Mbps (jah, er zijn wel enkele 'freaks' die supergeile snelheden van zo'n 70Mbit voor elkaar hebben gekregen, maar das echt niet gebaseerd op de praktijk. Voor snelheden boven 30Mbps is echt ETtH nodig (Ethernet To The Home).
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:04:
UPC heeft dat niet via de kabel (correct me if I'm wrong)
Dat van UPC is een ADSL2 pakket
You're wrong, I'm affraid... UPC biedt Wél 20Mbit via de kabel, met behulp van de A-TDMA-technologie. In het UPC net is nog nergens ETtH beschikbaar en UPC exploiteert (voorzover ik weet) geen ADSL-lijnen. KPN heeft UPC niet als exploitant toegelaten en ook voor BBNed en BabyXL weet ik hier niets van. Dus geloof me maar, die 20mbit van UPC zijn wél via de kabel.
Wat casema denk ik bedoelt met het feit dat ze de 'eerste zijn die op de consumentenmarkt de 10Mbit grens doorbreken' is, dat ze het voor een betaalbare prijs aan de man brengen. Want wat dat betreft heeft men daar wel gelijk; voorzover ik zie is casema de goedkopere aanbieder met hun snelste abonnement.

[ Voor 28% gewijzigd door csteelooper op 01-06-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remus schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:44:
[...]

Misschien omdat hogere snelheden aanbieden veel geld kost omdat je meer capaciteit moet inkopen, meer capaciteit in het netwerk moet reserveren. De meerderheid van de klanten hebben die snelheid helemaal niet nodig, dus is het onzinnig om voor die mega-downloaders die voornamelijk veel geld kosten te gaan investeren.
Het gaat er juist om dat je de klanten naar je toe trekt. Dit doe je door een beter product te leveren. Wanneer er 20/5 ter beschikking is, zullen ook niet alle klanten het volledig benutten, maar de klanten gaan wel bij jou als provider, omdat je sneller bent. Die paar megadown/uploaders moet je dan maar erbij nemen. Ik bedoel te zeggen dat als casema dit in kan zetten KPN helemaal niks meer kan. Goede marketing erbij en de klanten stromen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik bedoel te zeggen dat als casema dit in kan zetten KPN helemaal niks meer kan. Goede marketing erbij en de klanten stromen binnen!
Remus heeft helemaal gelijk. KPN is al jaren de langzaamste en een duurdere concurrent. Langzamer en duurder dan alle anderen zon beetje. Toch hebben ze 1,5miljoen klanten en zijn ze daarmee gewoon verreweg de grootste aanbieder van internet in nederland.

90% van de nieuwe klanten van kpn neemt een Go of een Lite abonnementje (800 of 1600kbps), simpelweg omdat gemiddelde mensen geen behoefte hebben aan veel meer dan 1megabit. KPN is betrouwbaar, heeft een bekende naam (vaak ook een goede naam, kpn staat voor stabiel en is naar mijn mening ook zo!) en doet veel aan merk-marketing.

Met die enorm hoge snelheden trek je geen 100.000en klanten aan, want er zijn simpelweg niet zoveel mensen die zo'n snelle verbinding nodig hebben. Ik vind de houding van kpn wel grappig eigenlijk. Laat de anderen maar lekker die paar extreem dure klanten nemen, dan neemt kpn wel de 1,5 miljoen makkelijk te onderhouden 1mbit klanten ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:54:

[...]

uuh ze hebben naar mijn weten die 3 channels toegevoegt want rtls 4 en 5 zijn er nogsteeds.!

hier voor de luilakken die niet op de portal willen in loggen.
heb een page gemaakt met directe links naar de streams.

De Site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:

[...]

Zal ik mezelf nog eens quoten ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:28:
Zie hier met een SB5100 >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/Snelheid2.jpg

Maxed out, dus 40 Mbit, dit had ik een paar weken terug bij een klant in Sassenheim.
Hoger kan een SB5100 niet :) Maar als je zo kan internetten _/-\o_
Edit: de thumbnail kan misschien een kruisje zijn in het begin van deze post, is niet een probleem van mij, maar van Planet, vertraging in synchronisatie van de upload server en de werkelijke page server? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:50:
[...]
Ik heb een witte motorola surfboard modem. :) Ik zal overigens de channel/id eens te veranderen, missschien heeft casema dat per ongeluk veranderd bij de snelheidsverhoging.
Laat je modem maar omruilen, bij een groot aantal SB4200's is de SW update niet helemaal goed gegaan, ik vermoed dus dat dit er ook 1 is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Stel; Casema introduceert een 20Mbit abbo. Mensen zullen hier niet gigantisch versteld van staan, omdat ADSL2+ dat al kan(zal kunnen), en Versatel er al geadverteerd mee heeft. Als Casema _nu_ zo hard mogelijk werkt aan 30Mbit+, en een upload rond de 4 of 5Mbit, dan weet ik zeker dat dit een harde klap zal zijn in het gezicht van ADSL(2) providers. Die kunnen namelijk niet hoger. Is dit een waanbeeld? Of kan het?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Het is gewoon wat jij wilt zien. Betekent niet dat het voor Casema meteen meer klanten oplevert en voldoende inkomsten. Er wordt altijd een overweging gemaakt of het interessant en kostendekkend is. Als je nagaat dat heel weinig van de abonnee's nu een 10Mbit abo heeft lijkt me niet dat ze dit snel zullen gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaak op 02-06-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:43:
[...]

Laat je modem maar omruilen, bij een groot aantal SB4200's is de SW update niet helemaal goed gegaan, ik vermoed dus dat dit er ook 1 is ....
Kan je gewoon bellen naar de helpdesk met een verzoek daarvoor? en is het gratis?
Ze kunnen het zeker niet zien bij casema of hij nog goed is?, aangezien ze alleen vertelden dat het signaal ten alle tijden goed was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:54:
[...]

Kan je gewoon bellen naar de helpdesk met een verzoek daarvoor? en is het gratis?
Ze kunnen het zeker niet zien bij casema of hij nog goed is?, aangezien ze alleen vertelden dat het signaal ten alle tijden goed was/is.
Ja je kan gewoon bellen, of het gratis is weet ik niet, maar je zou het kunnen zien als modem aansluiten aan de hoofdaansluiting en dat is in vele gevallen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
Stel; Casema introduceert een 20Mbit abbo. Mensen zullen hier niet gigantisch versteld van staan, omdat ADSL2+ dat al kan(zal kunnen), en Versatel er al geadverteerd mee heeft. Als Casema _nu_ zo hard mogelijk werkt aan 30Mbit+, en een upload rond de 4 of 5Mbit, dan weet ik zeker dat dit een harde klap zal zijn in het gezicht van ADSL(2) providers. Die kunnen namelijk niet hoger. Is dit een waanbeeld? Of kan het?
Ja de downstream kan makkelijk, de up is echter de vraag, maar ik denk wel dat het kan.
Als zoiets zou komen dan zeg ik mijn ADSL verbinding accuut op :P
Prik er een modem op en blazen maar :P

Edit:

No offence hoor, maar heb je ooit wel eens iemand gehoord die Versatel 20Mbit kan krijgen ?; van vele hoor ik dat het niet leverbaar is >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Casema kan dus, vooruitlopen op de rest. Apparatuur is een tweede. Ik hoop dan ook dat ze snel weer een upgrade ertegenaan gooien, en dan vooral die upload :) Hoe zit het met frequentieverdeling op de kabel? Is er nog genoeg ruimte voor sync upstream? Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
Het is idd wat wij willen. Omdat wij wel een server willen draaien e.d.. Maar de massa surft, mailt en download soms wat. Pas als er meer capaciteit nodig is voor video on demand en andere dingen en als het goed werkt, gaat de normale consument dit ook willen. Casema scheen hier al mee bezig te zijn. Ik heb ooit is een artikel gelezen dat ze een stuk software in MCE wilden implementeren. Maar over de samenwerking met microsoft heb ik nooit meer iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:42:
[...]

Ja de downstream kan makkelijk, de up is echter de vraag, maar ik denk wel dat het kan.
Als zoiets zou komen dan zeg ik mijn ADSL verbinding accuut op :P
Prik er een modem op en blazen maar :P

Edit:

No offence hoor, maar heb je ooit wel eens iemand gehoord die Versatel 20Mbit kan krijgen ?; van vele hoor ik dat het niet leverbaar is >:)
UPC heeft testen gehad met de kabel 8 mbit up en down en 8 up en 16 down. De kabel kan juist wel een hele snelle upload bieden. Maar wanneer dit komt en hoeveel geld dit kost, geen idee. Hoeveel geld het ook kost voor de providers om data te versturen in verhouding tot downloaden heb ik ook totaal geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Zoals ik al had gepost,is de potentiële maximale up- én downloadsnelheid (synchronous) 30Mbps met gebruik van de S-CDMA technologie. Dus synchroon een hoge up- en download is goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:45
Casema mag eerst wel's zorgen dat er hier überhaupt kabelinternet beschikbaar wordt. Ze hebben het net hier al sinds 1996 in beheer en nog steeds is ADSL de enige mogelijkheid tot breedband :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 70 Mbit waar casema het over heeft is te vinden in de specs van de CMTS http://www.bigbandnet.com/products/cuda12000.php de specs van het motorola modem gelden voor us docsis dit is in een smallere bandbreedte dan euro docsis. de hoge snelheden worden gehaald bij een andere modullatie vorm dan het huidige nl 1024QAM. bij docsis 3 kunnen 4 QAM kanalen door een modem worden ontvangen en is er nog meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat Casema dat kan halen, de vraag is echter wat je moet betalen voor zoiets.
Chello extreme kost € 79,95 per maand en dat is 20/1
Dus heb je alleen 10Mbit meer down, maar geen up.

Daarnaast vind ik dat alle providers wel eens wat meer homepage ruimte mogen geven en meer mb's voor je mailbox, als je ziet dat het nog steeds 10 mb is bij Chello dat is toch iets uit de tijd van de jaren 90, en 20 of 25 red je het ook niet mee.

Dus als Casema zou zeggen 30/5 voor pak em beet 100 euro en een 50mb homepage en 50 mb mailbox, ja dat zou wel een leuke stunt zijn ;)

En dan gaat mijn Planet ADSL lijntje er toch echt wel eruit, ook al kan ik mijn mail adressen niet behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is die nieuwserver traag zeg de laatste paar weken word is tijd voor casema om meer brandbreedte in tegaan kopen bij giganews

download soms maar net met 120 kB/sec met uitschieters naar de 150 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:31:
wat is die nieuwserver traag zeg de laatste paar weken word is tijd voor casema om meer brandbreedte in tegaan kopen bij giganews

download soms maar net met 120 kB/sec met uitschieters naar de 150 :Z
Klopt. 's Avonds en 's nachts is het gewoon de helft van de snelheid. De rest van internet gaat dan nog gewoon snel, maar met de nieuwsserver kom je idd niet boven die snelheden uit. Casema heeft dit zelf ook toegegeven. Ze zeiden dat ze binnenkort met een oplossing zouden komen. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Als jullie nou eens allebei als nieuwsserver news.giganews.com invullen ipv news.wanadoo.nl dan zal het bij jullie misschien wel eens net als bij mij gewoon weer op volle snelheid gaan ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heel fijn allemaal, maar Casema kampt met capaciteitsproblemen bij mij in de buurt. Vandaar dat ik tussen 16:00 en 22:30 een snelheid van rond de 150kbyte/sec download haal (10mbit/1mbit abonnement) en een ping van boven de 80. Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Is er een mogelijkheid om me op een andere switch te laten zetten of iets dergelijks? Met zo'n ping kan ik natuurlijk niet gamen of streamtv kijken.
Die man gaat me zo terug bellen of het inderdaad capaciteitsproblemen zijn, maar we weten natuurlijk beide al dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undeclinable schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:15:
Als jullie nou eens allebei als nieuwsserver news.giganews.com invullen ipv news.wanadoo.nl dan zal het bij jullie misschien wel eens net als bij mij gewoon weer op volle snelheid gaan ;)
heb je nog meer leuks temelden? :( hou je commentaar voor je als je niets toe tevoegen heb aan dit topic

ik gebruik news.casema.nl

C:\Documents and Settings\blaat>ping news.casema.nl

Pinging europe.isp.giganews.com [216.196.109.145] with 32 bytes of data:

Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=37ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=38ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=16ms TTL=117

Ping statistics for 216.196.109.145:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 38ms, Average = 25ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Ik bedoelde natuurlijk ipv news.casema.nl........

Maar probeer het nou maar gewoon eens, voordat je mij uit gaat lopen kafferen...........

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.