Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:13:
[...]
Ja dat dacht ik ook, maar ook zonder router had ik dit probleem en zonder gameserver(gewoon stom internetten) ook.
Maar goed monteur is eindelijk geweest. Heeft in de wijkkast gekeken en heeft daar de hele aansluiting voor mij vervangen.
Ik heb nu een ding wat mij niet lekker zit, dat zijn de logs uit mijn modem:
************ 4-Error D4.3 ToD request sent - No Response received
************ 5-Warning B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID (EC=8)
************ 4-Error B556.0 Received SA-Map Reject(4-B) error code 8
************ 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
************ 4-Error D4.3 ToD request sent - No Response received
************ 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present
Ik heb geen flauw idee wat het betekend, maar er staat error en warning bij, dus het zal wel iets niet goed zijn. Is er een motorola expert die het mij kan vertellen?
Deze melding komt een aantal keer per dag terug.
Ik denk dat je software upgrade van je modem niet goed gegaan is en dus heb je denk ik een nieuw modem nodig.
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:10:
heb net van ellende casema gebeld ze vertelden doodleuk dat de 10mb lijn niet voor downloaden is maar voor streaming website's wat nu mijn probleem ik heb wanadoo broadband power heet dat geloof ik daar nu ik haal 40 t/m 60 k/bs per seconde dat is dus naar mijn idee niet de snelheid van 10mb hoe krijg ik deze snelheid weer gewoon, want zelfs mijn ouders met een casema midi halen mijn snelheid nog blindelings alle testen zijn goed snelheid klopt op coax maar toch kom ik niet boven die verrotte snelheid uit iemand tips
Vertel mijn eens welk modem je hebt, welke splitter, waar het modem staat, type hoofdaansluiting, dus met andere woorden ALLES opnoemen wat je maar weet, desnoods foto's.
We komen er wel uit, je mag als Power klant verwachten dat je met 10mbit toch zeker 800kb/sec moet halen.
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:44:
Hulde aan JeFFjuh, hij liet me mijn Channel ID aanpassen van 2 naar 3.
En toen mijn modem restarten in het modem menu.
Channel id veranderde naar 1, maar mijn verbinding is nu veel stabieler. Na een maand bellen en rommelen met Casema voor het eerst verbetering!!!!
Dank U.
JeFFjuH for President!!!
Het is een truukje dat ik heb verteld in deze mega post, ik ben namelijk een installateur voor de modems
Dus nog maals, als je snelheids problemen hebt: 192.168.100.1
In je modem menu naar configuration en dan upstream channel ID veranderen van wat het is 1-8 naar iets anders 1-8
Als dit niet werkt dan zit je probleem in je netwerk of is het probleem buiten in het Casema kabel netwerk, in dat geval kan je het zien op tabbladje signal.
wvkreg schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:43:
Wat kunnen jullie zeggen van deze waarden?
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -7 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 6
Frequency 19000000 Hz Ranged
Power Level 44 dBmV
Prima, niks mis mee, alle waardes zitten in het groene gebied, dus goed signaal.
Hier even globaal de waardes:
Upstream: 40 tot 55 groen
36-39 en 56-57 oranje
35 of lager en 58 rood
Bij een een hoge upstream 55 of meer is het dus dat je modem steeds meer zijn best moet doen om de eind versterker te bereiken, het werkelijke signaal wat je terug stuurt is in maximaal geval 58+60= 118dB.
In dat laaste geval zou je dus mogelijk problemen kunnen ondervinden met je upload, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn, modems kunnen dan nog steeds goed doen.
Downstream:
-15 tot + 10 groen
-18 tot -16 en +11 tot +14 oranje
-19 of lager en +15 of hoger rood
Ook hier het zelfde verhaal als bij upload, alleen ben je nu ook afhankelijk van die upload vandaar dat down dus ook positief of negatief kan zijn.
Meestal zal het negatief zijn omdat de splitter er meestal 9 afhaalt.
Je zou denken dat 0 dan het perfecte signaal zou moeten zijn, in theorie wel, maar in de praktijk blijkt dat het voor het modem niet veel uitmaakt.
Signal To Noise Ratio
30 of hoger groen
29-27 oranje
lager dan 27 rood