Toon posts:

10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.316 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:44:
[...]

Je internetverbinding is versneld, niet de snelheid van de newsserver. Die is altijd al 2mbit geweest (met die server van giganews), ook toen de verbinding 4 of 6mbit was.

Bij planet is de newsserver ook 2 of 3mbit, dat omdat de server anders te zwaar belast wordt en dus te duur wordt. Casema gebruikt overigens giganews als news-provider. Ze hebben gewoonweg verreweg kwalitatief de beste nieuws servers van alle nederlandse ISP's (ook tweak en xs4all en eweka verbleken bij die kwaliteit). Als je wil dat je daar snel van kan downloaden, moet je een abonnement bij giganews nemen.... Dat kost alleen wel 25 dollar per maand... Wees blij dat je met een casema accountje dus chill van die 50 dagen retentie gebruik kan maken! :) _O_
50 dagen retentie :?
met 1300 kb heb ik geen 50 dagen nodig om wat binnen te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:15:
[...]

50 dagen retentie :?
met 1300 kb heb ik geen 50 dagen nodig om wat binnen te halen
Bij casema nieuwsservers kun je maximaal met 2 mbit downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:16

JvS

Ik heb hem zelf ook

50 dagen retentie is echt super relaxed. Ik kijk niet elke dag of week of alles wat er staat op nieuwsgroepen staat. Ik krijg soms zin in een bepaalde film of cd en dan kan je met casema die film of cd gewoon downloaden, zelfs als die anderhalve maand geleden voor het laatst geplaatst is! :)

* JvS vindt retentie belangrijker dan snelheid. Ik wacht wel een nacht op een DVD'tje hoor :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 12:48
Niet zeiken neem een payserver :).

Heb ik ook. Download gewoon met 1250 kb/s van de nieuwsservers... heerlijk.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een pay server
maar het zou gewoon lekker zijn als casema hun snelheid verhoogt van hun newsserver
en het zou zeker meer klanten trekken

en een nacht je pc aan laten staan voor een dvd vind ik wel erg lang
doe het nu met 1:15 min :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:04:
maar het zou gewoon lekker zijn als casema hun snelheid verhoogt van hun newsserver
\
ten eerster het is niet hun nieuwsserver hun kopen hun brandbreede ook in bij www.giganews.com, casema bied aan dat je dus kan downloaden bij giganews met een max van 2 mbit

en wat maakt het uit dat het langer duurt voordat het binnen is, bedoel alles staat er voor 99% compleet op dat is bij ander nieuwsservers wel anders:) daar komt ook nog bij kijken giganews heeft een vette goeie retentie.

maar ja wil je dus echt sneller dan neem je een payserver. btw giganews is ook een payserver alleen casema knijpt hem.

C:\Documents and Settings>ping news.casema.nl

Pinging europe.isp.giganews.com [216.196.109.145] with 32 bytes of data:

Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=14ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=14ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=28ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=18ms TTL=117

Ping statistics for 216.196.109.145:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 28ms, Average = 18ms

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 03:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 16:14
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 23:04:

en een nacht je pc aan laten staan voor een dvd vind ik wel erg lang
doe het nu met 1:15 min :P
Dat lijkt me wel erg snel, dan heb je dus in 5 minuten 4 DVD's binnen 8)7

Maar ik neem aan dat je 1 uur en 15 minuten bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:44
ik vind het echt relaxt die snelheidsverhoging enzo maar ik zit met een probleem.

Nadat ik de verhoging had gehad had ik even een dvd geupped voor iemand, dat ging stabiel op 89 kb/s.
Nu zit ik sinds kort met het volgende probleem:

Als ik nu ga uploaden, maakt niet uit met welke snelheid, dus 89 kb/s of gecapped op 60 kb/s, na ongeveer 20, a 25 mb valt alles even weg, dus upload snelheid stort in naar 0,00 kb/s, irc disconnect even en msn disconnect ook even, en na 20 seconden ofzo werkt alles weer. Dit herhaalt zich heel erg vaak dus ik kan niet normaal uploaden :(

Als ik op volle snelheid download is er niks aan de hand, het ligt dus puur aan de upload. Had modem en router ook al even van stroom afgehaald maar dat mocht ook niks baten..

Wie o wie kan mij helpen

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

al geprobeerd ZONDER router vol te uploaden en krijg je je genoemde symptonen niet, dan weet je genoeg en ligt het aan je router...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
IK heb nu die router, wel een pracht ding, alleen valt ie zo vaak weg... Heb na wat gekloot en bijna gemold te hebben weer de laatste officiele versie geinstalleerd.

Iemand een idee welke firmware en settings ik nodig heb voor stabiele verbinding. Afstand is niet meer dan 10 meter van ap tot pc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53
m00n schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:22:
IK heb nu die router, wel een pracht ding, alleen valt ie zo vaak weg... Heb na wat gekloot en bijna gemold te hebben weer de laatste officiele versie geinstalleerd.

Iemand een idee welke firmware en settings ik nodig heb voor stabiele verbinding. Afstand is niet meer dan 10 meter van ap tot pc...
welke router is ook wel handig om te vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Sorry, als je iets terug leest zie je het, maar stom van me.

Gaat natuurlijk om de LinkSys WRT54G :) Excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:22:

klinkt als een max conn. of geheugen probleem; de 54g reboot zichzelf als het geheugen vol zit en je tcp connectie dropped als je maximaal aantal connecties (512 in de factory firmware) bereikt is.

neem hier eens een kijkje en probeer de DD-WRT of Alchemy firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:06:
[...]

klinkt als een max conn. of geheugen probleem; de 54g reboot zichzelf als het geheugen vol zit en je tcp connectie dropped als je maximaal aantal connecties (512 in de factory firmware) bereikt is.

neem hier eens een kijkje en probeer de DD-WRT of Alchemy firmware.
Of als een brakke wireless kaart/driver op zijn PC.
Hoe kom je bij die 512? Ik ga daar vaak genoeg dik overheen.
De factory firmware is gewoon een vrij minimale linux setup met een 2.4 kernel.
Die trekt echt wel meer dan 512 connecties.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2005 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:08
sjorremans schreef op maandag 11 april 2005 @ 13:02:
ik vind het echt relaxt die snelheidsverhoging enzo maar ik zit met een probleem.

Nadat ik de verhoging had gehad had ik even een dvd geupped voor iemand, dat ging stabiel op 89 kb/s.
Nu zit ik sinds kort met het volgende probleem:

Als ik nu ga uploaden, maakt niet uit met welke snelheid, dus 89 kb/s of gecapped op 60 kb/s, na ongeveer 20, a 25 mb valt alles even weg, dus upload snelheid stort in naar 0,00 kb/s, irc disconnect even en msn disconnect ook even, en na 20 seconden ofzo werkt alles weer. Dit herhaalt zich heel erg vaak dus ik kan niet normaal uploaden :(

Als ik op volle snelheid download is er niks aan de hand, het ligt dus puur aan de upload. Had modem en router ook al even van stroom afgehaald maar dat mocht ook niks baten..

Wie o wie kan mij helpen
Ik heb precies het zelfde probleem.
Ik ben nu niet thuis maar ik weet in ieder geval dat ik een etech router heb zover ik weet. Ik zal vanaaf eens precies het typenummer nakijken maar het is bij mij ook alleen met uploaden en ontzettend irritand als je bijv. je site wil uppen en hij stopt bij de helft ofzo. Btw via msn uppen ofzo is geen probleem alleen puur via ftp. |:(

EDIT

Hierbij de gegevens ik ben inmiddels thuis.

Product Name: WGRT01
Firmware Version: 1.04.19_02, Nov 26 2003

[ Voor 9% gewijzigd door knorde op 17-04-2005 00:14 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:13:
Hoe kom je bij die 512? Ik ga daar vaak genoeg dik overheen.
De factory firmware is gewoon een vrij minimale linux setup met een 2.4 kernel.
Die trekt echt wel meer dan 512 connecties.
sorry, 512 is factory default, ik kan er ook niks anders van maken. :)

kennelijk vond linksys dat de meest failsafe waarde voor normaal gebruik, afgezet tegen memory/cpu overhead e.d. voor hogere waarden. met gehackte firmware kan je hem tweaken tot 4096.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Laatst online: 02-10 22:01
knorde schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 18:17:
[...]

Ik heb precies het zelfde probleem.
Ik ben nu niet thuis maar ik weet in ieder geval dat ik een etech router heb zover ik weet. Ik zal vanaaf eens precies het typenummer nakijken maar het is bij mij ook alleen met uploaden en ontzettend irritand als je bijv. je site wil uppen en hij stopt bij de helft ofzo. Btw via msn uppen ofzo is geen probleem alleen puur via ftp. |:(

EDIT

Hierbij de gegevens ik ben inmiddels thuis.

Product Name: WGRT01
Firmware Version: 1.04.19_02, Nov 26 2003
Zou je die fimrware niet eerst updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
soganta schreef op zondag 17 april 2005 @ 10:53:
[...]

Zou je die fimrware niet eerst updaten?
Ok ik heb hem nu geupdate en ik zal kijken of het nu verbeterd.
Ik heb nu versie 1.04.21, Sep 2004.
Ik ben erg benieuwd bedankt alvast en ik laat het uiteraard nog weten.

EDIT

LOL ik ben er snel achter dat het probleem zich blijft voor doen. Het is ook heel willekeurig ene keer na 5 min. andere keer korter of langer...
Nouja we moeten maar even afwachten of er nog een oplossing voor komt.

[ Voor 26% gewijzigd door knorde op 17-04-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem.

Ik heb een gameservertje voor farcry. Voor de upgrade kon ik 10 mensen hosten zonder lag, en stabiele pings.

Sinds de upgrade is de verbinding al een keer weggeweest voor een avond(daarvoor bijna een jaar stabiel).

Maar de pings begonnen steeds meer te schommelen, dus ik dacht mijn router (sitecom dc202) is aan het einde van zijn latijn. Dus ik heb na het lezen van GOT maar een linksys gehaald.

Na het instellen van de linksys draaide het servertje weer. Maar de pings beleven schommelen, en de upload instabiel, steeds als ik de de modem resette, was de lijn weer stabiel, maar na ongeveer 24 uur begon het weer.

Gisteravond weer een mega problem pings leken wel jojo's. Ook als ik een tracert uitvoerde, kwam die al met moeite door de eerste 2 hops heen. Pas na een modem reset loste het probleem zich weer op.

Ik zit in Utrecht 3563 en heb Wanadoo Power Cable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm hoe zie je of weet je wanneer de router aan zijn eind is? een buurman met eveneens sitecom d202 krijgt steeds (1jaar in zijn bezit) een foutmelding in torrentsclient, ook al staat in advanced dat dat poortje open moet, volgens de client is dat niet zo? resetten helpt nix (je merkt niet eens dat je hebt gereset).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:

Over die sitecom, je zou er een een nieuwe firmware in kunnen flashen, of even kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
voor iedereen die problemen heeft met de upload, ik heb van de helpdesk vernomen dat er een upload probleem is bij casema. dit zou binnen 2 weken verholpen worden. ik heb gebeld omdat bij mij elke avond rond 8'en (als veel mensen internetten dus) mijn upload dramatisch is en ik niet eens kan internetten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
Voor de duidelijkheid ik heb @home en hiervoor toen ik nog adsl had had ik het probleem ook. Misschien verkeerde topic dit maar het zelfde probleem stond erin vandaar mijn reactie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
geen problemen met mijn Asus WL 500g router... en dacht dat ie van binnen gelijk was aan die Linksys... in elk geval download ik compleet seizoen zonder problemen....

ik begrijp eigenlijk niet waarom iemand met een Casema abo een betaalde nieuwserver zou willen... je krijgt je dvds toch in zeer redelijke tijd binnen... de retentie is prima....
tenzij je natuurlijk maandelijks een geldoverschot hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook een asus wl500g en nergens last van je moet wel ff de firmware updaten van dat ding anders valt je verbinding continue weg maar ik heb hem strak op 1270 kb en op me pcmcia kaartje van asus zelfde speed dus ik ben tevreden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:44
Metal schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:56:
voor iedereen die problemen heeft met de upload, ik heb van de helpdesk vernomen dat er een upload probleem is bij casema. dit zou binnen 2 weken verholpen worden. ik heb gebeld omdat bij mij elke avond rond 8'en (als veel mensen internetten dus) mijn upload dramatisch is en ik niet eens kan internetten. :(
oke dan wachte we nog even af, want het werkte wel goed, want na de upgrade kon ik gewoon 4 gig constant achter elkaar uploaden en nu maar 20 mb per keer en dan valt alles even weg..

maargoed we wachten wel :O

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah, het is inderdaad behoorlijk ruk op het moment; torrents uploaden op een normale snelheid en tegelijk surfen is er nu echt niet bij :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2005 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat is je bron, is het niet handig als we allemaal even bellen? Heb je een referentie nummer of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 17:51:
offtopic:

Over die sitecom, je zou er een een nieuwe firmware in kunnen flashen, of even kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen.
dat wordt sterk afgeraden ivm niet compatible delen van V1 en v3 en v5. v5 zou een andere snellere cpu hebben en nog wat andere dingetjes, however, die buurman heeft net als ik een v5 en dat is op dit moment de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Die Casema snelhelp is echt niks. Als je ze meld dat de download en upload trager dan normaal zijn krijg je zo'n bullshit reactie terug van "kijk of je spyware hebt".

Edit: Nog maar een keer die snelhelp geprobeerd en nu kreeg ik wel een iets meer normale reactie. Na een paar keer de snelheid testen wilde die eerst nog beweren dat de snelheid klopte en dat firewall/virusscanners er wat af kunnen halen, en later kwam die met 'ah ik zie het al er is een storing in uw wijk'.

[ Voor 56% gewijzigd door HENNESSY op 18-04-2005 19:24 ]

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-10 11:37

MrScratch

I am rubber, you are glue

HENNESSY schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:33:
Die Casema snelhelp is echt niks. Als je ze meld dat de download en upload trager dan normaal zijn krijg je zo'n bullshit reactie terug van "kijk of je spyware hebt".
Moet je de helpdesk eens bellen. "Ik zie het al meneer, u heeft spyware!" Dit is letterlijk zo tegen mij gezegd. Toen mijn antwoord daarop was dat mij dat onwaarschijnlijk leek, omdat (bijna) alle spyware alleen onder Windows voorkomt en ik toch echt Linux gebruik, bleek de persoon aan de andere kant echt niet gehinderd door enige kennis. Gewoon volhouden dat het aan spyware lag.

Ik heb normaal een regel dat ik helpdeskers niet ga afzeiken, omdat ze (meestal) persoonlijk niets aan de problemen waarvoor ik bel kunnen doen, maar deze gast vroeg er gewoon om. Die kreeg dus even de volle laag (geen gescheld natuurlijk, maar op merkbaar geirriteerde toon iemand even klemlullen op het gebied van netwerken/operating systems).

Alsjeblieft geen Linux/Windows mbt spyware discussies naar aanleiding hiervan, daar gaat het niet om, maar hoezo bluffen? Hoe kan een helpdesker uberhaubt zien of iemand spyware heeft? Dat die snelhelp niet anders is, verbaasd mij dus ook helemaal niets.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ADSL2+ Eind dit jaar uitkomt.. kan Casema/Wanadoo niet achterblijven.. :P

Ben nu ook tevreden met me abbo. hoor(Wanadoo Cable Basic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 22:52:
[...]

En wat is je bron, is het niet handig als we allemaal even bellen? Heb je een referentie nummer of iets dergelijks?
bron :? ik heb gewoon de helpdesk gebeld met mijn probleem en dit gaven ze aan als antwoord.
alsof ik hier een beetje onzin ga lopen uitkramen, hoewel als je zelf problemen hebt is het wel slim om zelf ook te bellen.

edit: @ Mrscratch:
het is inderdaad nog al lomp om meteen alles af te schuiven op spyware, maar een gigantische deel van de nederlanders heeft hun pc vol met spyware staan waardoor die super traag wordt. er bellen blijkbaar meet leek internetters met problemen. :)

[ Voor 37% gewijzigd door Satch op 18-04-2005 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had ik net de persoon aan de lijn die jij had mr scratch. Hij zei letterlijk u heeft zeler ook al op spyware gecheckt.
Toen moest ik de modem 15 seconden van het stroom halen 8)7 maar ik deed dat braaf (misshien had die wel andere instellingen gestuurd..
Toen ging die metingen doen, en alle metingen waren goed.

Ik vertelde ook dat ik op fora had gelezen dat er capaciteits problemen waren. Toen zei die ja dat is allang opgelost. :(

Ik moest de router er maar tussen uit halen en 1 pc aansluiten, en kijken of het dan nog was.

Al met al niet echt een oplossing voor mijn probleem, heeft iemand wel een correcte oplossing gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Metal schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:10:
edit: @ Mrscratch:
het is inderdaad nog al lomp om meteen alles af te schuiven op spyware, maar een gigantische deel van de nederlanders heeft hun pc vol met spyware staan waardoor die super traag wordt. er bellen blijkbaar meet leek internetters met problemen. :)
Tuurlijk, dat snap ik ook wel. Maar er is een verschil tussen de volgende twee oplossingen:

"Meneer, onze ervaring is dat spyware vaak de oorzaak van het probleem is dat u beschrijft. Kunt u eens deze en deze checks/controles doen om te kijken of u ook hiervan last heeft? Heeft u bijvoorbeeld een virusscanner/firewall/ad-aware?"

"Meneer, ik zie het al. U heeft spyware"

Bij de eerste oplossing kom je er samen snel uit dat spyware het probleem waarschijnlijk toch niet is, bij de 2e oplossing zal een gevorderd gebruiker helemaal over de zeik gaan van de arrogantie van deze uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch

MrScratch

Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:07:
Volgens mij had ik net de persoon aan de lijn die jij had mr scratch. Hij zei letterlijk u heeft zeler ook al op spyware gecheckt.
Toen moest ik de modem 15 seconden van het stroom halen 8)7 maar ik deed dat braaf (misshien had die wel andere instellingen gestuurd..
Toen ging die metingen doen, en alle metingen waren goed.

Ik vertelde ook dat ik op fora had gelezen dat er capaciteits problemen waren. Toen zei die ja dat is allang opgelost. :(

Ik moest de router er maar tussen uit halen en 1 pc aansluiten, en kijken of het dan nog was.

Al met al niet echt een oplossing voor mijn probleem, heeft iemand wel een correcte oplossing gehad?
Tuurlijk, ze zijn natuurlijk zo geinstrueerd. Ik heb al die shit van jou ook gedaan. Modem aan/uit, router er tussen uit, andere kabel, andere pc. Niets hielp, het lag nog steeds aan spyware.

Toen heb ik een lege harddisk uit de kast gerukt en daar WinXP op geinstalleerd en teruggebeld op het moment dat ik voor het eerst de stekker van de netwerkkabel in de pc stopte. Toen was de helpdesker het wel met me eens dat het niet aan spyware kon liggen, want dat kon er onmogelijk vanzelf opkomen binnen 3 seconden. Toen kwam er een monteur en die erkende dat het een capaciteitsprobleem was en was pissed dat hij voor niets moest komen, want dat wisten ze bij Casema ook wel. Waarom ze dat niet gewoon over de telefoon toegeven ipv er een monteur die niets kan doen op afsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eens een mailtje gestuurd via de site, kreeg wel binnen een aantal uur antwoord.

Alleen wat voor:

Als het hier inderdaad een storing betreft zullen we zeer waarschijnlijk hiervoor een afspraak moeten maken. U begrijpt vast dat het niet mogelijk is om via de mail met u hiervoor een afspraak te maken. Om dit te doen kunt u het beste contact opnemen met onze helpdesk. Zij kunnen u helpen met het maken van deze afspraak. U kunt onze helpdesk bereiken via telefoonnummer 0900-8896.

Maar goed standaard mailtje dus. Logisch zou ik ook doen.

Maar ik had het probleem dus weer, ik weer bellen naar de helpdesk. Ik had dit keer een beter gevoel bij de medewerker. Weer een aantal standaard dingen gecheckt.

Ik vertelde hem ook dat het na een modem reset de problemen altijd weer oplosten. Dus hij zegt nou laten we dan alleen eens de router resetten. Ik braaf gedaan en verhip, na de router reset weer keurige pings.

Ja ik wist eigenlijk niks meer te zeggen, en ik kan ook niet gaan testen met 1 pc, daar heb ik geen Power abbo voor.

Zou het nou echt aan de router liggen dat hij na een bepaalde tijd dichtslipt met connecties? (heb een gameservertje draaien die bijna constant 1Mbit loopt te uploaden.)

Ik heb een linksys BEFSR41 V3 met firmware 1.05.00

Maar goed ik had het probleem ook met mijn sitecom dc202.

Update:

Heb maar eens zonder router geprobeert. Het probleem begon weer, kan www.casema.nl niet eens pingen. tracerts die na 4tot 7 hops timeouts krijgen. Dus lag aan niet aan mijn router.

Bel ik zegt die ******** ow dat is vreemd als het nog een gebeurt kunt u dan nog eens bellen.

Dat heeft die geweten ook. Na een hoop ever en weer gelul gaat die een onderzoek instellen.Ik moet over 2 dagen terugbellen als het niet is opgelost, (damn nog 2 dagen).

Ben benieuwd wat eruitkomt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2005 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Vandaag in Zoetermeer 3x binnen een uur gehad dat mn verbinding verbak. En mn upload is nog steeds te laag.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Geen problemen hier kwa snelheid met casema (hier is wassenaar). Lekker 1220 kb/s van de nieuwsgroepen te slurpen. Upload nog niet getest, maar zit wel rond de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op maandag 18 april 2005 @ 18:44:
[...]

Hoe kan een helpdesker uberhaubt zien of iemand spyware heeft? Dat die snelhelp niet anders is, verbaast mij dus ook helemaal niets.
De laatste keer dat ik belde (was voor administratieve zaken maar wilde toch effe de helpdesk spreken) heb ik dat gevraagd omdat ik dat ook wel eens wilde weten idd!

Het modem is vrij eenvoudig te pingen vanaf de helpdesk en als die pingtijden hoog zijn zonder dat degene aan het uploaden is zou je de conclusie kunnen trekken - als het geen andere technische problemen betreft - dat de PC data aan het verstouwen is. En wat verstouwt data zonder dat je het weet en last hebt van uploadsnelheid problemen? Juust, spyware. Logisch en duidelijk antwoord lijkt me. :)

Snelhelp heb ik al helemaal geen problemen mee. Had een klein probleempje voor ongeveer in totaal een half uur dus ik denk ik gebruik snelhelp eens.

[eerst beleefdheidsintro etc]
Ik heb een probleem met de snelheid.
-- Ik kijk even uw gegevens na, moment alstublieft.
Okee!
-- Ik zie dat de centrale waar u op aangesloten is een aanpassing krijgt momenteel.
Ah, dat is het probleem dus.
-- Inderdaad meneer, het zou snel weer goed moeten werken.
Dank u voor de informatie.
[oninteressante afsluitingsbeleefdheidsprotocol etc]

10 Minuten later was alles weer normaal. Ik klaag sowieso niet snel (het moet alleen niet te lang duren uiteraard, betaal 70 Euro per maand ervoor maar een dagje problemen kan me niet zoveel boeien) en heb verder geen problemen met Casema kwa ondersteuning. Was met m'n Wanadoo abootje (paar jaar geleden) toch wel effe iets anders :o

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.

zo nu heeft casema 10 mbit, maar nu komt versatel met 20 mbit en nog goedkoper ook.
maar ja geen paniek , casema kan tot 70 mbit
alleen de vraag waneer
want dit gaat natuurlijk klanten kosten
28 juni is bij mij versatel adsl 20 mbit leverbaar
casema mag dan wel wat gaan doen voor die tijd, anders stap ik gelijk over
en wat die nieuwsgroep betreft van casema, die is wel erg goed maar gewoon veels te langzaam
beter versatel en dan een payserver nemen die veel sneller is dan casema
69,95 voor 10 mbit en 39.95 voor 20 mbit ( en voor die 20 euro die je dan bespaart heb je een goede payserver of wel 2 )
casema staat wat snelheid betreft nu nog aan de top
maar dat is over 2 maanden echt afgelopen als ze niks doen
zijn er nog meer die denken aan overstappen naar versatel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:33:
zo nu heeft casema 10 mbit, maar nu komt versatel met 20 mbit en nog goedkoper ook.
maar ja geen paniek , casema kan tot 70 mbit
alleen de vraag waneer
want dit gaat natuurlijk klanten kosten
28 juni is bij mij versatel adsl 20 mbit leverbaar
casema mag dan wel wat gaan doen voor die tijd, anders stap ik gelijk over
en wat die nieuwsgroep betreft van casema, die is wel erg goed maar gewoon veels te langzaam
beter versatel en dan een payserver nemen die veel sneller is dan casema
69,95 voor 10 mbit en 39.95 voor 20 mbit ( en voor die 20 euro die je dan bespaart heb je een goede payserver of wel 2 )
casema staat wat snelheid betreft nu nog aan de top
maar dat is over 2 maanden echt afgelopen als ze niks doen
zijn er nog meer die denken aan overstappen naar versatel ?
Nee, totaal niet. 10Mbit is meer dan genoeg voorlopig en vergeet niet dat de upload van Casema gelijk ligt aan die van Versatel (1Mbit), 20Mbit down doet me dan ook echt helemaal niks.

Wat moet je in godsnaam met een 20Mbit down lijntje als je al 10Mbit hebt en geen microbyte vooruit gaat kwa upload snelheid :?

Als laatste: de nieuwsgroepen langzaam?? 2Mbit stabiele download voor niks (met Giganews), ik ben ze aardig dankbaar daarvoor :o

PS. De prijs van Versatel is idd laag, maar ik wil eerst ervaringen horen nadat het eenmaal opgeleverd en werkend is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-10 00:55

jhu

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:52:

Update:

Heb maar eens zonder router geprobeert. Het probleem begon weer, kan www.casema.nl niet eens pingen. tracerts die na 4tot 7 hops timeouts krijgen. Dus lag aan niet aan mijn router.

.
Ter info, www.casema.nl is ook helemaal niet te pingen. Dat ligt niet aan je aansluiting, maar aan de firewall op die server.

Probeer eens iets anders te pingen zoals www.nu.nl

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat dacht ik al ,dat casema.nl helemaal niet te pingen was. Niemand kon dat inderdaad in mijn omgeving, na wat rondvragen.

Ik had het nog aan de helpdeskmedewerker gevraagt of het wel kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 17:44

sjaak

un giorno credi

Och, een maat van me gaat dat versatel nemen, ben wel benieuwd maar ik zit prima zo. Laat Versatel zich eerst maar bewijzen.. Casema biedt mij een bewezen snelheid en daar houden we het dan ook ff bij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2005 @ 18:48:
[...]
Als laatste: de nieuwsgroepen langzaam?? 2Mbit stabiele download voor niks (met Giganews), ik ben ze aardig dankbaar daarvoor :o
De casema nieuwsgroepen zijn de beste die er zijn van de normale ISP's. Het zou alleen leuk zijn als je voor 10 euro ofzo de volledige snelheid kon bijkopen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

komt casema nu nog met een tegen aktie
want je ziet nu telkens meer adsl2 pakketen verschijnen tegen prijzen die veel lager liggen dan casema mega

bv bij tweak

Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste jaar voor € 39,95 per maand al ADSL2+ hebt.

Voor Tweakklanten is de newsserver toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit. Je kunt tegen een meerprijs van € 9,95 de nieuwserver gebruiken met een maximale snelheid van 20Mbit.

kijk dat zijn nu eens leuke prijzen en snelheden
casema moet nu echt snel reageren, anders verliezen ze een hoop klanten
ik ga dan zeker en 4 vrienden die casema mega hebben, overstappen op adsl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 15:42:
komt casema nu nog met een tegen aktie
want je ziet nu telkens meer adsl2 pakketen verschijnen tegen prijzen die veel lager liggen dan casema mega

bv bij tweak

Vandaag begint de voorinschrijving voor deze dienst, waarbij je gedurende het eerste jaar voor € 39,95 per maand al ADSL2+ hebt.

Voor Tweakklanten is de newsserver toegankelijk met een beperking tot maximaal 8Mbit. Je kunt tegen een meerprijs van € 9,95 de nieuwserver gebruiken met een maximale snelheid van 20Mbit.

kijk dat zijn nu eens leuke prijzen en snelheden
casema moet nu echt snel reageren, anders verliezen ze een hoop klanten
ik ga dan zeker en 4 vrienden die casema mega hebben, overstappen op adsl2
ik vind de prijs niet zo spannend, maar het zou wel erg fijn zijn als casema 2mbit up ging bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:27
Hoi, ik heb ook casema mega bestelt. Ik ga de kabel van de modem helemaal naar me kamer trekken(rond zo'n 15 meter), en vandaar in een wireless router zetten. Van de router met een utp kabel in mijn pc. En wireless naar de kamer van me broer. Ik weet dat me broer niet full speed zal krijgen, maar zal ik wel 1,2 mb kunnen behouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Zet die modem toch gewoon bij je binnenkomende kabelaansluiting neer man. Dan ga je vanaf daar met een UTP kabeltje naar je router en vanaf daar naar alle pc's. Dan zal iedereen wel 1,2MB/sec halen (als het een 54mbit netwerk is en niemand echt heel ver weg vandaan zit).

met een ethernetkabel haal je zowiezo makkelijk 100mbit (10MB/sec) dus bekabelde PC's moet je je niet druk om maken. Wat je alleen niet moet doen, is je tv-kabel verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Eerst maar eens kijken hoe constant die ADSL2 snelheden zijn, ik heb liever een constante 10 Mbit/s dan een 20 Mbit/s die fluctueert naar 4 Mbit/s omdat de lijnen dichtslibben bij de providers. Versatel heeft nou niet echt een goede naam en van het BBNed netwerk heb ik geen hoge pet op, tenminste niet als er op eens tig 20 Mbitters bij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

JvS schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:09:
Zet die modem toch gewoon bij je binnenkomende kabelaansluiting neer man. Dan ga je vanaf daar met een UTP kabeltje naar je router en vanaf daar naar alle pc's. Dan zal iedereen wel 1,2MB/sec halen (als het een 54mbit netwerk is en niemand echt heel ver weg vandaan zit).

met een ethernetkabel haal je zowiezo makkelijk 100mbit (10MB/sec) dus bekabelde PC's moet je je niet druk om maken. Wat je alleen niet moet doen, is je tv-kabel verlengen.
Ik denk ook dat hij de utp kabel bedoeld, die naar boevn trekken en vanaf daar utp naar pc en wireless naar andere pc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Persoonlijk vind ik het allemaal niet zo interessant die ADSL2 aansluitingen, niemand heeft er nog een, Versatel belooft zoveel.

Maar als je even uitrekent dat je alleen maar klanten hebt met een 20 Mbit/sec verbinding, dat je per 50 klanten dus 1 Gbit/sec naar de AMSiX moet hebben.

"Stel" dat versatel 50.000 klanten weet te winnen dit jaar, dan moeten ze dus in theorie 1000 Gbit/sec verbinding hebben met het wereld wijde web. Dit is uiteraard niet te betalen, dus moeten ze gaan werken met een rekensom van 1:8 of 1:10 oversubscription.

Bij Casema is een Mega aansluiting een luxe verbinding en kan dat wel gegarandeerd worden, maar het is van de zotte om iedereen een 20 Mbit/sec verbinding te geven. Ik heb zelf een Casema mega verbinding en die staat gemiddeld 18 uur per dag te niksen en in die 6 uur dat ik heftig download haal ik gelijk 25 Gb binnen.

Bovendien doet Casema het altijd, nooit problemen, goede snelheid en mijn ADSL verbinding (zit nog vast aan een contract) die valt 6 keer per dag uit. Dan verliest mijn modem de ADSL sync.

Bovendien is die 20 Mbit/sec ook alleen maar mogelijk als je binnen de 2.1 a 2.4 km kabel lengte woont van de telefooncentrale, ik kan je verklappen dat erg veel mensen dat echt niet halen! Bij Casema kan iedereen tenminste 10 Mbit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier met een SB5100 >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/Snelheid2.jpg

Maxed out, dus 40 Mbit, dit had ik een paar weken terug bij een klant in Sassenheim.
Hoger kan een SB5100 niet :) Maar als je zo kan internetten _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

jhu schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:31:
"Stel" dat versatel 50.000 klanten weet te winnen dit jaar, dan moeten ze dus in theorie 1000 Gbit/sec verbinding hebben met het wereld wijde web. Dit is uiteraard niet te betalen, dus moeten ze gaan werken met een rekensom van 1:8 of 1:10 oversubscription.
En dat is dus echt geen enkel probleem. Consumentenlijnen kan je rustig tot 1:45 overboeken (dat schijnt planet te doen) zonder dat je vertragingen hebt. Ik heb 4 jaar adsl van kpn gehad (heb nu casema) en in die vier jaar op 1 capaciteitsprobleem in de avonduren nooit last gehad van deze overboeking.
Bij Casema is een Mega aansluiting een luxe verbinding en kan dat wel gegarandeerd worden, maar het is van de zotte om iedereen een 20 Mbit/sec verbinding te geven.
Daar is helemaal niets van waar. Een kabel heeft een beperkte capaciteit van bijvoorbeeld 100mbit. Als er in een wijk meer dan 10 mensen een 10mbit verbinding hebben, heb je al een kans dat die elkaar in de weg gaan zitten. Dat zal in de praktijk niet snel gebeuren, maar de kans dat het gebeurt is wel veel groter dan bij adsl, omdat je daar met >> 1.000 mensen een verbinding deelt met dezelfde overboeking (wet grote getallen)
n doet Casema het altijd, nooit problemen, goede snelheid en mijn ADSL verbinding (zit nog vast aan een contract) die valt 6 keer per dag uit. Dan verliest mijn modem de ADSL sync.
Herstel: Casema werkt bij jou altijd. Ik kan je wel een gebruiker van casema aanwijzen die er elke maand enkele dagen uit ligt. ADSL staat over het algemeen VEEL meer bekend als stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb je een verbinding van 10 mbit ?
de meeste omdat ze gebruik maken van nieuwsservers
de nieuwsserver van casema is erg goed, alleen is hij veels te langzaam
heb je 10 mbit, kan je maar douwnloaden met 2 mbit
moet je van ellende een payserver erbij nemen
nu kan je dus bij tweak voor 39.95 adsl 2 20 mbit nemen, met een nieuwsserver die 8 mbit ondersteunt
en bij 10 euro extra betaling 20 mbit
dat is dan bij mekaar 59 euro
dan ga ik toch echt voor tweak adsl2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 19:52:
...

Zou het nou echt aan de router liggen dat hij na een bepaalde tijd dichtslipt met connecties? (heb een gameservertje draaien die bijna constant 1Mbit loopt te uploaden.)
...
Dit is toch wel ff cruciale informatie!
Als je upload maximaal 1 Mbit is dan trekt dit ook meteen aan de download. Dit komt omdat voor de technische afhandeling van de download er ook regelmatig upload plaats vindt (ACK, NACK, etc.-pakketjes).
Dit kun je oplossen door de upload van de gameserver te beperken of door op IP-niveau de ACK, NACK, etc. pakketjes een hogere prioriteit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

JvS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:21:
[...]
En dat is dus echt geen enkel probleem. Consumentenlijnen kan je rustig tot 1:45 overboeken (dat schijnt planet te doen) zonder dat je vertragingen hebt. Ik heb 4 jaar adsl van kpn gehad (heb nu casema) en in die vier jaar op 1 capaciteitsprobleem in de avonduren nooit last gehad van deze overboeking.
* Micha the same, maar dan met Casema. _/-\o_
maar de kans dat het gebeurt is wel veel groter dan bij adsl, omdat je daar met >> 1.000 mensen een verbinding deelt met dezelfde overboeking (wet grote getallen)
Kan je dat eens toelichten?
Herstel: Casema werkt bij jou altijd. Ik kan je wel een gebruiker van casema aanwijzen die er elke maand enkele dagen uit ligt. ADSL staat over het algemeen VEEL meer bekend als stabiel.
Ja, en zo kan ik ook wel een Demon (bbned), Planet (mxstream) en Tiscali (Tiscali) abo aanwijzen die niets meer dan problemen hebben en van het kastje naar de muur worden gestuurd. Dat er één iemand problemen heeft elke maand wil niet zeggen dat kabel per definitie slechte techniek omvat. Dat is net zo kort door de bocht als ik zou zeggen dat ADSL stinkt omdat een maat van me maandenlang pingproblemen heeft gehad, tig disconnects per dag had en de supportafdeling 20 min per keer op zich liet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Is er iemand die 5 random game servers ~15 keer kan pingen en laten zien dat ie een flux heeft lager dan 5ms? Want volgens mij heeft niemand bij casema dat. Bij Planet ADSL had ik wel altijd een lage flux, meestal zelfs maar 2ms verschil hooguit. De lag-o-meter in Quake 3 ziet er bij mij bij casema uit als een zandweggetje, bij planet was die nog netjes geasvalteerd.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

micha schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:39:
[...]
Kan je dat eens toelichten?
Stel iedereen heeft een 1mbit verbinding, en we hebben het over een overboeking van 1:25, dan kan je beter met 100.000 man een 4gbit verbinding delen, dan met 25 man één 1mbit lijntje (dat is dezelfde overboeking). Bij de laatste situatie hoeven er van die groep maar 1 of 2 even fullpower tegelijk te gaan downloaden en je hebt al een snelheidsprobleem. Bij die eerste groep zullen ook veel mensen tegelijk downloaden, maar de kans dat dat voor problemen zorgt is bij zulke grote aantallen erg veel lager omdat er dan toevallig wel een paar duizend man tegelijk full power moeten gaan downloaden en dat doen mensen gemiddeld niet. De kans dat 2 mensen uit een kleine groep van 25 afwijken van "het gemiddelde" is veel groter dan dat er ineens 8000 man ipv de normale 3000 hard downloaden bij de grote groep :).

Dat is gewoon statistiek, een grote groep wijkt niet snel van een gemiddelde af en een kleine groep heeft daar een veel grotere kans toe.
Ja, en zo kan ik ook wel een Demon (bbned), Planet (mxstream) en Tiscali (Tiscali) abo aanwijzen die niets meer dan problemen hebben en van het kastje naar de muur worden gestuurd. Dat er één iemand problemen heeft elke maand wil niet zeggen dat kabel per definitie slechte techniek omvat. Dat is net zo kort door de bocht als ik zou zeggen dat ADSL stinkt omdat een maat van me maandenlang pingproblemen heeft gehad, tig disconnects per dag had en de supportafdeling 20 min per keer op zich liet wachten.
Klopt, het was ook als reactie op die post boven mij, waar twee voorbeelden gebracht werden: eentje van een heerlijk werkende casema en eentje van een gare werkende dsl lijn.

Feit is en blijft dat je op het forum (mede door gare kwaliteit van meer dan een jaar terug), Veel meer negatieve verhalen leest over kabelinternet dan over dsl. En dat is niet omdat zoveel meer tweakers kabel hebben ipv dsl. Uiteraard heb je bij dsl ook storingen, maar niet zo frequent en structureel als bi casema vroeger en bij chello en @home. Over die ISP's lopen hele topics, over DSL lopen alleen maar topics als de snelheid verhoogd is en mensen door gare kabels of grote afstand de snelheid niet halen :).

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 24-04-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verhaaltje 1 klinkt zo idd een stuk logischer en op die manier kan ik er ook wel inkomen. 'Gelukkig' nemen de meeste klanten volgens mij een Midi of Multi abo af waardoor de impact van iemand die 'full' gaat erg klein blijft.

Wat betreft verhaal 2, dat kabel vroegâh niet lekker liep was een feit. Vooral bij Casema tot begin vorig jaar Demos echt uitgefaseerd was. Echter begonnen mensen toen al positiever te worden over de snelheid die werd behaald met de Com21 modems. In het begin in Utrecht, januari 2001, de eerste maand dat het leverbaar was in Utrecht (Breda was testgebied) was de snelheid 64KB maar werd ook altijd gehaald. Hoe hoger het werd des te groter de kans werd dat je de snelheid niet volledig haalde maar ik denk dat ze idd het laatste jaar een hele grote stap voorwaarts hebben gemaakt met invoering van de Motorola modems, uitfaseren van l2tp icm motorola en concurrende prijzen en snelheden neer te zetten.

En dan kan je het over vroeger hebben, ik heb zitten twijfelen over een abo bij Demon omdat deze een leuke prijs/snelheid combi hadden, maar als ik dan de topics er over doorlees zakt de moed me in de schoenen. Als ik problemen heb en ik bel wil ik binnen een aantal minuten iemand aan de lijn, ik wil dat de lijn betrouwbaar is, geen packetloss heeft en dat snelheden zijn zoals beloofd. En dan kan Casema kut zijn geweest en Demon een superprovider, feit blijft dat het voor mij nu net omgedraaid is. :) En als er structureel problemen zijn dan geef ik een applausje voor Casema omdat ze het zo oplossen dat ik er geen merkbare last van heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ey, ik zeg niet dat casema slecht is hoor! :). Ik heb het zelf sinds twee maandjes ook, ten koste van een planet internet comfort / kpn-adsl lijntje (en een belbudget ding :P). Hier draait het helemaal prima 8-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er momenteel ook problemen in postcode gebied 3552 met de snelheden? Hier met Casema Maxi haal ik nu gemiddeld ~300 KB/s maar 's ochtends is dit gewoon ~450 KB/s.. Afgelopen weekend was het helemaal bagger.. Graag jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Afgelopen weekend was het hier ook erg wisselvallig. De upload was wel goed, newsserver verkeer was snel, maar streamend wat tv programma's kijken was er niet bij (heb maar een 2mbit abo). Ook was het surfen een stuk trager dan normaal. Volgens mij is dit de laatste tijd wel iets vaker zo, maar erg storend is het nog niet geweest.
Tot nog toe ben ik een zeer tevreden casema internet klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:57:
[...]

Dit is toch wel ff cruciale informatie!
Als je upload maximaal 1 Mbit is dan trekt dit ook meteen aan de download. Dit komt omdat voor de technische afhandeling van de download er ook regelmatig upload plaats vindt (ACK, NACK, etc.-pakketjes).
Dit kun je oplossen door de upload van de gameserver te beperken of door op IP-niveau de ACK, NACK, etc. pakketjes een hogere prioriteit te geven.
Ja dat dacht ik ook, maar ook zonder router had ik dit probleem en zonder gameserver(gewoon stom internetten) ook.

Maar goed monteur is eindelijk geweest. Heeft in de wijkkast gekeken en heeft daar de hele aansluiting voor mij vervangen.

Ik heb nu een ding wat mij niet lekker zit, dat zijn de logs uit mijn modem:

************ 4-Error D4.3 ToD request sent - No Response received
************ 5-Warning B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID (EC=8)
************ 4-Error B556.0 Received SA-Map Reject(4-B) error code 8
************ 7-Information B601.0 SA Map State Machine Started
************ 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present

Ik heb geen flauw idee wat het betekend, maar er staat error en warning bij, dus het zal wel iets niet goed zijn. Is er een motorola expert die het mij kan vertellen?

Deze melding komt een aantal keer per dag terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 09:31:
Wie heeft er momenteel ook problemen in postcode gebied 3552 met de snelheden? Hier met Casema Maxi haal ik nu gemiddeld ~300 KB/s maar 's ochtends is dit gewoon ~450 KB/s.. Afgelopen weekend was het helemaal bagger.. Graag jullie reacties.
Ik had ff wat lage snelheden, maar na een modemreset (dacht eerst de router, dus die er tussen uit maar geen resultaat) was het probleem opgelost. Upload was nl. goed maar download op de helft, na upload weer volle snelheid, zelfs sneller dan eerst, haal nu met gemakt 1200-1300. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:13:
[...]

Ja dat dacht ik ook, maar ook zonder router had ik dit probleem en zonder gameserver(gewoon stom internetten) ook.

Maar goed monteur is eindelijk geweest. Heeft in de wijkkast gekeken en heeft daar de hele aansluiting voor mij vervangen.

Ik heb nu een ding wat mij niet lekker zit, dat zijn de logs uit mijn modem:

************ 5-Warning B605.10 Map Reject - Downstream Traffic Flow Not Mapped to BPI+ SAID (EC=8)
************ 8-Debug M579.3 CM Cert Upgrade Disabled. Motorola CM certificate present

Ik heb geen flauw idee wat het betekend, maar er staat error en warning bij, dus het zal wel iets niet goed zijn. Is er een motorola expert die het mij kan vertellen?

Deze melding komt een aantal keer per dag terug.
Ja ik heb dezelfde errors in mijn log.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Die errors maken niet zoveel uit tenzij je last hebt van een wegvallende verbinding en je veel "SYNC Timing Synchronization failure" ziet. Het belangrijkste is je signaal: http://192.168.100.1/signal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week is Casema hier overgegaan naar DOCSIS 1.1, tot een tijdje terug was dit nog DOCSIS 1.0.

Nu staat er dus in mijn log:

************ 8-Debug I500.3 DOCSIS 1.1 Registration Completed

Dit was voor vorige week nog:

************ 8-Debug I500.3 DOCSIS 1.0 Registration Completed

Sinds die tijd heb ik problemen met mijn snelheid via mijn WRT54G router, als ik mijn PC rechtstreeks op het modem aansluit, dan is er helemaal niets aan het handje.

Ik heb vandaag mijn router al omgeruild bij Computerland, maar dat heeft geen effect gehad.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:04:
Sinds vorige week is Casema hier overgegaan naar DOCSIS 1.1, tot een tijdje terug was dit nog DOCSIS 1.0.

Sinds die tijd heb ik problemen met mijn snelheid via mijn WRT54G router, als ik mijn PC rechtstreeks op het modem aansluit, dan is er helemaal niets aan het handje.

Ik heb vandaag mijn router al omgeruild bij Computerland, maar dat heeft geen effect gehad.
Heb je ook de zelfde errors al mij, in die logs staan?
En welk modem heb jij? Ik heb de SB4200e het is bij mij een en al ellende heb al een monteur gehad, en die weet het ook niet. Op de helpdesk sta ik al als probleemgeval te boek.

Net nog mijn modem laten meten door hun, en hij zag een en al connection timeouts. DUs ze geven in ieder geval toe dat er wat mis is.
En ja mijn snelheden zakken in en belengrijker mijn pings schieten de lucht in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Post eens de signaal waardes zoals hier te vinden zijn:
http://192.168.100.1/signal.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:03:
[...]

Heb je ook de zelfde errors al mij, in die logs staan?
En welk modem heb jij? Ik heb de SB4200e het is bij mij een en al ellende heb al een monteur gehad, en die weet het ook niet. Op de helpdesk sta ik al als probleemgeval te boek.

Net nog mijn modem laten meten door hun, en hij zag een en al connection timeouts. DUs ze geven in ieder geval toe dat er wat mis is.
En ja mijn snelheden zakken in en belengrijker mijn pings schieten de lucht in.
Ja ik heb dus exact dezelfde errors aan jou. Ik heb een SB4200E en maak gebruik van Casema Maxi, en woon in postcode 3552.

@soganta:

Het is niet het signaal, die waardes zijn perfect :)

Downstream Value
Frequency 266000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 6
Frequency 19000000 Hz Ranged
Power Level 44 dBmV

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:04:

Ik heb zelf een WRT54G router met Casema Mega en ik heb net even het één en ander getest voor je. Ik haal zelf nu 10200 Kbps via deze router.

Welke firmware gebruik je, ik gebruik de Sveasoft Alchemy-V1.0 v3.37.6.8sv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal ook meestal wel de juiste waarden, maar vroegah was het het altijd goed. En dat is nou net mijn probleem tussen 20.00 en 22.00 kan ik bijna niks meer.

Als ik dan bijvoorbeeld al een tracert uitvoer naar nu.nl is die bij de eerste hop al over de 200 ms heen. De rest van de dag is het wel ok.

En mijn waardes zijn idd perfect

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Power Level 0 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 2
Power Level 44 dBmV

De monteurs wisten het ook niet die bij mij waren.

edit: had antwoord van motorola word je ook niet echt blij van:

Response (Johnathan) 04/26/2005 03:53 PM
Hello Gijs,

If you are experiencing connection problems, check your signal levels when your connection is down. To do this open up internet explorer and type in the following URL: 192.168.100.1 and look for these values:
Downstream Signal to 25dB or greater
Noise Ratio (SNR)

Downstream Power Level +15 to -15dBmV

Upstream Transmit <58dBmV
Power Level
If these are out of range you will need to contact your cable provider and have them run a check on the lines in and/or outside your house. If you have any further questions feel free to reply or call us 24/7 at 1-877-466-8646. Have a great day and thank you for choosing Motorola.

* dat wisten we dus al

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-10 08:46

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb hier (3812) ook het idee dat de verbinding sinds de laatste update een stuk brakker is... Voor de upgrade haalde ik *altijd* rond de 400 kB/s down en 70 up, en alles voelde ook snel aan.

Nu haal ik maar soms de 500 en vaak zelfs nog geen eens 400, en de upload lijkt er alleen maar slechter op geworden te zijn. Daarnaast gaat browsen en dergelijke ook een stuk minder soepel, soms moet ik wachten op redelijk simpele sites, terwijl die vroeger gevoelsmatig instantly binnenkwamen.

Na problemen van een aantal mensen met hun router, heb ik de mijne (SMC 2804 WBR) er maar eens tussenuit gehaald, en de lijn direct in een PC geprikt. Tot mijn verbazing was de lijn in de paar tests die toen gedaan had opeens wel snel... Daarna de router weer teruggeprikt, waarna het eventjes weer snel was, maar dit zakte redelijk snel weer in.

Erg vervelend dit, want het is niet echt een duidelijk probleem waar snel iets aan te doen valt, maar vervelend is het wel... Zou het nuttig zijn om support hiermee lastig te gaan vallen?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chakotay schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:53:Zou het nuttig zijn om support hiermee lastig te gaan vallen?
Ja tuurlijk, en laat ze dan wel je modem doormeten als je het probleem hebt, en niet als ze je net je modem/ router hebt gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dustydog, als je msn of zoiets hebt, zou je me dan kunnen adden (zie profiel hier op GoT), dan kunnen we het verder bespreken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 06:34:
[...]

Ja tuurlijk, en laat ze dan wel je modem doormeten als je het probleem hebt, en niet als ze je net je modem/ router hebt gereset.
Logisch, ik wil ze gaan pesten om een moment dat het daadwerkelijk brak is :)

Wel lame trouwens dat je voor het installeren van die snelhelp meuk persé IE als default browser moet hebben ingesteld... Met firefox als default klaagt ie dat er een default browser moet zijn ingesteld, en weigert het te installeren... Terwijl het doodleuk IE pakt na de installatie als ik FF weer als default heb teruggezet, nuttig :p Ook een beetje jammer dat het persé de MS java VM moet hebben, ipv een echte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net van ellende casema gebeld ze vertelden doodleuk dat de 10mb lijn niet voor downloaden is maar voor streaming website's wat nu mijn probleem ik heb wanadoo broadband power heet dat geloof ik daar nu ik haal 40 t/m 60 k/bs per seconde dat is dus naar mijn idee niet de snelheid van 10mb hoe krijg ik deze snelheid weer gewoon, want zelfs mijn ouders met een casema midi halen mijn snelheid nog blindelings alle testen zijn goed snelheid klopt op coax maar toch kom ik niet boven die verrotte snelheid uit iemand tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik snap van je hele verhaal echt geen ene reet, dus dan gaat het lastig tips geven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidaku
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
In mijn flat heb ik dus ook de Casema 10mbit verbinding.

Als router heb ik nu een "Draytek Vigor 2200e" in gebruik. Nu had ik in wat hoekjes op het internet gelezen dat de router een max. download van 650 kb/s heeft. Na wat testen heb ik het idee dat dit wel aardig klopt (kom niet boven de 450 kb/s uit).

Als vervanger voor deze router had (hij is inmiddels alweer terrug gestuurd) ik een "Linksys BEFSR81 v3", maar dat was echt een drama. Deze router deed het alleen goed als maar één iemand zat te downloaden via de browser. En owé als je bittorrent opende, dan klapte de router er helemaal uit. Zoals gezegd, deze heb ik inmiddels teruggestuurd. Ik ging er vanuit dat de linksys (cisco) routers wel kwaliteit zouden bieden... niet dus!

Ik zou nu wel wat hulp kunnen gebruiken met de keuze van een nieuwe router. Kan iemand mij een router adviseren? Ik zat nu te denken aan een "Draytek Vigor 2200e PLUS" of een "Draytek Vigor 2900". Zit ik met de keuze tussen één van deze routers goed? Hierbij in het achterhoofd houdend dat hij ook de toekomstige snelheden (20mbit) aan moet kunnen.

Het netwerk waar ik op zit bestaat uit 10 computers waarvan er 5 grootgebruikers zijn. De grootgebruikers maken allemaal gebruik van bittorrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10 pc's is naar mijn mening ook wel wat veel voor een thuisrouterje, zou je zelf geen lunix bakje kunnen bouwen. Heb je volgens mij meer profijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou zeggen probeer een asus wlg500 wireless router met 4 poorten 100mbit werkt bij mij heel goed altyd full speed, netwerk gaat ook vol uit en is niet zo heel duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hulde aan JeFFjuh, hij liet me mijn Channel ID aanpassen van 2 naar 3.

En toen mijn modem restarten in het modem menu.

Channel id veranderde naar 1, maar mijn verbinding is nu veel stabieler. Na een maand bellen en rommelen met Casema voor het eerst verbetering!!!!

Dank U.

JeFFjuH for President!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Ik heb net even via snelhelp contact opgenomen over mijn tragere verbinding, het blijkt dat er in mijn wijk (Amersfoort, 3812) "een probleem" is sinds de snelheidsupgrade, net als in een andere wijk hier, waar nog een onderzoek naar loopt.

Niet erg veelzeggend dus, maar ik weet nu in ieder geval dat er "iets" is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Wat kunnen jullie zeggen van deze waarden?

Power Level -7 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 6

Power Level 44 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
@Jeffuh & jvu, ik heb dezelfde router WRT54G v2.2 (kut ding, me connectie hangt steeds als ik download. Dan moet ik me ethernetkaart disablen enablen om het weer werkend te krijgen.).

Wat voorn snelheid haal jij? En welke firmware. En wat gebeurd er als je 1 of 2 gig van een wired naar een wireless pc stuurt, blfijt je router dan werken?

Ik heb nu de 4.007 beta firmware maar me connectie naar de router via wired blijft vastlopen. Tevens haal ik met deze laatste firmware niet 1250 maar 1120 kb/s

[ Voor 3% gewijzigd door m00n op 28-04-2005 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:57:
@Jeffuh & jvu, ik heb dezelfde router WRT54G v2.2 (kut ding, me connectie hangt steeds als ik download. Dan moet ik me ethernetkaart disablen enablen om het weer werkend te krijgen.).

Wat voorn snelheid haal jij? En welke firmware. En wat gebeurd er als je 1 of 2 gig van een wired naar een wireless pc stuurt, blfijt je router dan werken?

Ik heb nu de 4.007 beta firmware maar me connectie naar de router via wired blijft vastlopen. Tevens haal ik met deze laatste firmware niet 1250 maar 1120 kb/s
Ik heb ook de WRT54G v2.2, heb geen problemen wat betreft stabiliteit van de router zelf, maar wat betreft de snelheid wel.

Ik haal nu tussen de 120 en de 490 KB/s. 's ochtends dan zit ie netjes rond de 500, maar 's middags zakt ie ineens naar de 120.

Ik heb de laatste EU versie, 3.03.1 ofzo dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhu

jhu

wvkreg schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:43:
Wat kunnen jullie zeggen van deze waarden?

Power Level -7 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 6

Power Level 44 dBmV
Dit zijn erg nette waardes, niks aan veranderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
@moon. Probeer eens firmware van hyperwrt, dat is naar eigen ervaring de meest stabiele. Ik had allerlei vage dhcp fouten op de utp poorten, via wireless werkte het nog wel. Ik kreeg dan pas weer een ip als de router gereboot was. Verder met hard ingesteld ip werkte het wel. Met hyperwrt geen problemen meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Bas! op 28-04-2005 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
jhu schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:11:
[...]

Dit zijn erg nette waardes, niks aan veranderen :)
Maar waar kan ik zien wat goed is en wat stellen deze waarden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 11:55:
[...]

Ik heb ook de WRT54G v2.2, heb geen problemen wat betreft stabiliteit van de router zelf, maar wat betreft de snelheid wel.

Ik haal nu tussen de 120 en de 490 KB/s. 's ochtends dan zit ie netjes rond de 500, maar 's middags zakt ie ineens naar de 120.

Ik heb de laatste EU versie, 3.03.1 ofzo dacht ik.
Ik heb een WRT54GS en haal op auto settings op mijn wlan de maximale snelheid (11 mbps).
Gebruik eens de Alchemy firmware v6.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Ik heb alle firmwares gebruikt, sveasoft komt als onstabielste op me router voor...

Ligt of aan kabel of aan router... Dat ie zo vast loopt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op donderdag 28 april 2005 @ 12:54:
[...]

Ik heb een WRT54GS en haal op auto settings op mijn wlan de maximale snelheid (11 mbps).
Gebruik eens de Alchemy firmware v6.0.
Ik gebruik liever de officiele firmware van Linksys. Als ik 3rd party firmware gebruik dan vervalt mijn garantie, en straks gaat die eens kapot, en dan zit ik daar met een router die niets meer doet.

Overigens deed mijn internet het nog perfect 2 weken geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 18:09:
[...]

Ik gebruik liever de officiele firmware van Linksys. Als ik 3rd party firmware gebruik dan vervalt mijn garantie, en straks gaat die eens kapot, en dan zit ik daar met een router die niets meer doet.

Overigens deed mijn internet het nog perfect 2 weken geleden.
Je kan gewoon de firmware terugzetten voordat je hem RMA stuurt hoor
Maar we gaan offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Sinds de verhoging heb ik grote problemen met mijn upload. De 1 mbit upload draait nu ongeveer op 20kb/s (wat dus ongeveer 1/5e is van wat het hoort te zijn). Er is een monteur langsgeweest en qua hardware/verbinding is alles in orde.

Bij de klantenservice meldden ze mij dat er inderdaad grote capaciteitsproblemen zijn in Utrecht. "We zijn hiermee bezig," was het antwoord. De termijn waarbinnen de problemen opgelost zouden worden, kon men niet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZjieB schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:56:
Sinds de verhoging heb ik grote problemen met mijn upload. De 1 mbit upload draait nu ongeveer op 20kb/s (wat dus ongeveer 1/5e is van wat het hoort te zijn). Er is een monteur langsgeweest en qua hardware/verbinding is alles in orde.

Bij de klantenservice meldden ze mij dat er inderdaad grote capaciteitsproblemen zijn in Utrecht. "We zijn hiermee bezig," was het antwoord. De termijn waarbinnen de problemen opgelost zouden worden, kon men niet geven.
Dit 'had' ik ook. Mijn lijn is nog steeds in onderzoek bij casema, maar nar een goede tip van JeFFjuh, is mijn lijn veel stabieler en haal nu wel mijn upload speed.

Probeer het op eigen risico! Ga in het menu van je modem en verander je channel id.

Restart je modem en kijk of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de storing van afgelopen woensdagavond in regio Haaglanden zijn de pingtijden om te huilen. :r
Als ik bijvoorbeeld ping naar www.xs4all.nl welke responstijden hebben jullie dan?
Ik zit hier op zo'n 120ms.
Helpdesk zegt nu dat alles normaal is :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:13:
Na de storing van afgelopen woensdagavond in regio Haaglanden zijn de pingtijden om te huilen. :r
Als ik bijvoorbeeld ping naar www.xs4all.nl welke responstijden hebben jullie dan?
Helpdesk zegt nu dat alles normaal is :X
Hmm ping xs4all geeft hier 20ms. Maar op sommige servers in frankrijk heb ik een ping van 300 :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de storing van afgelopen woensdagavond in regio Haaglanden zijn de pingtijden om te huilen.
Helpdesk zegt nu dat alles normaal is
Tja, er wordt totaal niet gekeken naar de ping tijden. Alleen als er gepinged word naar de modem met 60ms+ zonder UTP erin willen ze er naar kijken.

Uiteraard zou ik toch nog afwachten omdat er net een storing achter de rug is. Storing verholpen != verbinding weer helemaal goed.
Na problemen van een aantal mensen met hun router, heb ik de mijne (SMC 2804 WBR) er maar eens tussenuit gehaald, en de lijn direct in een PC geprikt. Tot mijn verbazing was de lijn in de paar tests die toen gedaan had opeens wel snel... Daarna de router weer teruggeprikt, waarna het eventjes weer snel was, maar dit zakte redelijk snel weer in.

Erg vervelend dit, want het is niet echt een duidelijk probleem waar snel iets aan te doen valt, maar vervelend is het wel... Zou het nuttig zijn om support hiermee lastig te gaan vallen?
Het is nuttig om te bellen als je wil horen dat het aan je router ligt. Zonder router geen probleem, met router wel. Goh, waar zou het probleem liggen? Als je de problemen krijg zonder router dan ligt het aan de lijn/pc, dan is het wel nuttig om dit na te laten kijken.
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.