10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.309 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-06 13:45
Dafjedavid schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:31:
De com21 modems gaan, tenminste bij mij althans, niet hoger dan 250 kbps op PPPOE verbinding.

Ik zou een aanvraag doen voor een motorola.....
De com21 is inderdaad de bottleneck. is Casema niet bezig met een inruil aktie van de modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hm ik heb net ff >20 min com21-modem en router van de stroom afgehaald, maar nog steeds niet verhoogd. Ik denk dat het hier dus nog niet doorgevoerd is.

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Dafjedavid schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:31:
De com21 modems gaan, tenminste bij mij althans, niet hoger dan 250 kbps op PPPOE verbinding.

Ik zou een aanvraag doen voor een motorola.....
Dat is niet zo gek, aangezien een Com21 een upstream kanaal van 256Kbps heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinh, ik heb het zelfde probleem... Ik heb me router en me com21 modem 25 zonder stroom gezet, en ik heb nog steeds geen upgrade... als de upstream van een com21 256 kbps is dan zou het alsnog moeten werken omdat basic van 192 kbps downstream naar 250 gaat =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Ik heb even gecheckt en er zijn hier in heel utrecht mensen met com21 modems van casema die niet ge-upgrade zijn. Misschien dat ze het com21 netwerk gewoon pas later upgraden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja idd.. altijd als ik de helpdesk belde vroeger omdat ik geen verbinding kreeg of iets dergelijks, vroegen ze wat voor modem ik had. als ik dan com21 zei dan kreeg je het antwoord "ja dan issie kapot!" uiteindelijk bleek het niet zo te zijn, maar die dingen zijn behoorlijk brak volgens mij als ze gelijk denken dat ie kapot is :/ Ik heb handleidingen met technische specs gezocht voor die modem, maar ik vind alleen van het type dat ik niet heb. er staat ook een website in http://www.com21.com maar die bestaat denkk niet meer... leuke boel dus :o

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwinh schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 12:53:
Ik heb even gecheckt en er zijn hier in heel utrecht mensen met com21 modems van casema die niet ge-upgrade zijn. Misschien dat ze het com21 netwerk gewoon pas later upgraden ofzo.
ik weet niet of jij een abbo heb bij casema of wanadoo?

gebruik casema snelhelp en stel je vraag daar heb je direct hulp

als je niet weet wat snelhelp is zie www.casema.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:06:
[...]
ik weet niet of jij een abbo heb bij casema of wanadoo?

gebruik casema snelhelp en stel je vraag daar heb je direct hulp

als je niet weet wat snelhelp is zie www.casema.nl
Abonnement is van Wanadoo.

Misschien moet ik toch die modem maar eens laten omruilen, maar 'k weet niet of dat zo handig is ('k vind het wel makkelijk zo'n "los" ip) en of het sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:00:
Ja idd.. altijd als ik de helpdesk belde vroeger omdat ik geen verbinding kreeg of iets dergelijks, vroegen ze wat voor modem ik had. als ik dan com21 zei dan kreeg je het antwoord "ja dan issie kapot!" uiteindelijk bleek het niet zo te zijn, maar die dingen zijn behoorlijk brak volgens mij als ze gelijk denken dat ie kapot is :/ Ik heb handleidingen met technische specs gezocht voor die modem, maar ik vind alleen van het type dat ik niet heb. er staat ook een website in http://www.com21.com maar die bestaat denkk niet meer... leuke boel dus :o
Als ze zeggen dat hij kapot is dan vraag je toch gelijk of ze je een motorola sturen :)
Hier in Oosterheem werkt alles prima

[ Voor 4% gewijzigd door redyak op 01-04-2005 13:12 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja als ik dit geweten had, had ik het wel gevraagd.. heb jij in oosterheem ook een com21?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-07 21:16

redyak

Try and Fail

Nee een motorala , ik bedoelde het niet sarcastisch maar dan bel je ze nu toch weer en dan laat je hem omruilen als ze zeggen dat hij stuk is.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verhoging is hier ook "doorgevoerd"

218.4 KByte/sec
(=1747 kbps)

22.7 KByte/sec
(=182 kbps)

Download is nog steeds geen 2000 kbps maar beter dan wat ik gister haalde(1300)

Maar wat de hell is er aan de hand met mijn upload? die is niet omhoog gegaan

COM21 trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan issie denk ik niet doorgevoerd maar heb je een uitschieter... die upload is nog van voor de verhoging, en die download is denkk een uitschieter. ik ga zo weer ff me modem resetten. }:O

Edit:
Mijn snelheid is nu opeens wél verhoogd, en ik heb me modem niet reset om dat te krijgen :*) :*) :*) eindelijk! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
alwinh schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 13:09:
[...]

Abonnement is van Wanadoo.

Misschien moet ik toch die modem maar eens laten omruilen, maar 'k weet niet of dat zo handig is ('k vind het wel makkelijk zo'n "los" ip) en of het sneller is?
Zeker weten dat t sneller is. Heb het zelf ondervonden dat je met com21 lagere snelheden haalt als bij de motorola modems.... ook al zou t maar t 2 mbit abo zijn. Zal wel door de verschillende protocollen zijn.

Ik zou gewoon contact opnemen met de helpdesk en mn modem laten vervangen :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkphoenix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 10:50

darkphoenix

Chikara

497.0 KByte/sec
(=3976 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 78.6 KByte/sec
(=629 kbps)
Connection Klaar 177.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 24.0 ms

hmmm download heel oke upload was net stukken hoger en connecties normaal rond de 1000-1100

maar ik ben blij!

Intel E6850@3,6Ghz ,GEIL 4 Gig pc800, MSI 8800GTX OC,Tagan 700W,raptor x 150gig,seagate 500gig,asus p5n32-e SLI plus, X-fi extremegamer, logitech z5450 speakerset, Coolermaster Stacker silver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:53:
Verhoging is hier ook "doorgevoerd"

218.4 KByte/sec
(=1747 kbps)

22.7 KByte/sec
(=182 kbps)

Download is nog steeds geen 2000 kbps maar beter dan wat ik gister haalde(1300)

Maar wat de hell is er aan de hand met mijn upload? die is niet omhoog gegaan

COM21 trouwens
In dit topic is het al 25 keer herhaald dat je je COM21 moet omruilen naar een Motorola Surfboard :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2005 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

32.6 KByte/sec
(=261 kbps)

Upload met mijn COM21... Toch misschien maar omruilen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-09 13:45
verhoging :+
code:
1
2
3
4
Download    106.0 KByte/sec (=848 kbps)
Upload      28.5 KByte/sec  (=228 kbps)
Connection  234.0 Conn/min
Ping        14.0 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Jezus, had de hele dag geen internet, dacht dat Casema eruit lag :(. Moest ik gewoon een DHCP renew doen :P

Iig ook de nieuwe snelheid gekregen:
code:
1
2
3
4
Download 266.2KB/s (= 2100kbps)
Upload 54.5KB/s (= 436 kbps)
Connection 254 Conn/min
Ping <failed> (firewall)

Ik vind het eigenlijk wel matig van Casema dat ze tot het laatste moment wachten om je de nieuwe snelheden te geven.

[ Voor 5% gewijzigd door Darkvater op 01-04-2005 18:37 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Beste Maxi klant,

Het is géén aprilgrap! De snelheid van Maxi is verhoogd. De snelheid is van 3072/576 naar 4000/770 kbit/s gegaan, dus u kunt nu nog sneller surfen, e-mailen en razendsnel MP3’s downloaden.
Dit mailtje kreeg ik binnen. Effe testen dus.........

code:
1
2
3
Download 1486.7 KByte/sec   (=11894 kbps)
Upload 95.7 KByte/sec  (=766 kbps)
Connection 773.0 Conn/min

Woei, niet slecht voor een maxi abo (4Mbps)

Is iets niet helemaal goed, maar mij hoor je niet klagen. :)

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

code:
1
2
3
Download 1486.7 KByte/sec   (=11894 kbps)
Upload 95.7 KByte/sec  (=766 kbps)
Connection 773.0 Conn/min

Woei, niet slecht voor een maxi abo (4Mbps)

Is iets niet helemaal goed, maar mij hoor je niet klagen. :)
En waar heb je dat gedaan als ik vragen mag. Ziet er namelijk uit als Speedtest resultaten en die zijn alles behalve rieël. Check http://speedtest.cistron.nl of download een 100mb bestand van www.pro-noc.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

cyspoz schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:18:
[...]

En waar heb je dat gedaan als ik vragen mag. Ziet er namelijk uit als Speedtest resultaten en die zijn alles behalve rieël. Check http://speedtest.cistron.nl of download een 100mb bestand van www.pro-noc.nl
U vraagt wij draaien:

Download van 100mb.bin van www.pro-noc.nl met Mozilla Firefox:

1853KB/s 8)

Andere test was inderdaad speedtest.

Deze is overigens iets vertekend want 10Mbit is natuurlijk altijd minder dan 1800Kb, maar volgens mij begint Firefox stiekum al te downloaden voor ik op OK drukte, hetgeen toch wel gauw 1 a 2 seconden duurde.

[ Voor 19% gewijzigd door MrScratch op 01-04-2005 19:25 ]

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is natuurlijk heel mooi dat casema nu 10 mbit heeft
maar het zou nog mooier zijn als ze dan ook de snelheid van de nieuwsserver een stuk omhoog gooien.
die nu maar 2mbit is.
dan heb je nog wat aan zo een 10 mbit B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 07:47

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

@ MrScratch: In dat geval heb ik niks gezegt en is het inderdaad snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:57:
maar het zou nog mooier zijn als ze dan ook de snelheid van de nieuwsserver een stuk omhoog gooien.
die nu maar 2mbit is.
Het is ook nooit goed he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 19:57:
die nu maar 2mbit is.
Wees blij met Casema. Jij wilt echt niet weten hoe Wanadoo is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
YESS ben nu eindelijk thuis... dacht even dat ik de snelheid al had, maar dat was niet zo!
Even stekker 15sec uit stopcontact en 1min later.... 110 KB/s ! (heb Midi).

erg lekkere snelheid moet ik zeggen..
voor een tientje per maand!

edit:lees hier wat negatieve berichten over de newsserver... maar op de site van Casema staat:
Snelheid
De Casema newsserver heeft een maximum snelheid tot maar liefst 2Mb/s en is sneller dan de meeste andere newsservers. (Let op: de daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van de specificaties van uw internet abonnement). Met het juiste abonnement kunt u dus tot 2Mb per seconde downloaden.

[ Voor 47% gewijzigd door Jazco2nd op 02-04-2005 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

2 mbit is dat maar (heb hoogste abo maar sneller gaat het echt niet helaas)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

nAffie

...

het is vrij frustrerend als je 10mbit tot je beschikking hebt, maar met 2mbit kan downloaden van newsgroups... (vonnet al frustrerend toen ik 6mbit had..)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als die 2 Mbit te min voor je is, klaag dan niet, maar ga dan gewoon naar een andere provider, zo simpel is het, toch?

Je moet blij zijn dat ze een GOEDE nieuwsserver hebben met lange retentie tijden, en vrijwel complete binary groepen, dat hebben maar weinig providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 20:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

pluisman schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 11:41:
[...]

De com21 is inderdaad de bottleneck. is Casema niet bezig met een inruil aktie van de modems?
Ze worden gewoon 1 voor 1 vervangen met de motorola Eurodocsis. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:10
bij mij werkt het uploaden nog niet echt lekker, in het begin ging het goed maar nu heb ik heel veel dat ie wegvalt op de helft van een file .. en dat alles ff timed-out gaat en daarna werkt het weer, maar nu krijg ik het alleen maar achter elkaar terwijl het voor gistere nog perfect werkte :( beetje zonde vind ik het.

Het is ook zo als ik de upload cap op 75 kb/s. Dus het maakt niet uit of ik op volle snelheid up of het cap

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
ff een vraagje.

Heb uiteraard, net als iedereen mijn update gehad van casema [1500 kbps naar 2000 kbps]. Zit er zelfs boven [gnagna]. Ben dus al flink tevreden.

Alleen mijn upload is niet gewijzigd. Ik heb mijn modem al meerdere keren gereset...
Daarnaast heb ik al casema ingelicht, maar tot op heden nog geen reactie

Heeft iemand dit ook gehad en zo ja...wat hebben jullie eraan gedaan?

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is tijdens je contractduur (ieder keer automatisch een jaar verlengd) over te stappen van Wanadoo naar Casema ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Black Piet schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:35:Heb uiteraard, net als iedereen mijn update gehad van casema
Ik zit hier gewoon nog op de oude snelheid (huizen, 1273) :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.zolder schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:32:
[...]

Ik zit hier gewoon nog op de oude snelheid (huizen, 1273) :|
Heb je de motorola modem al? :) Ik raad je aan je modem even te resetten, dat werkte hier ook. (Van 350 - 470 kb/s) :) Laat je modem dan ook even 10 minuutjes uitstaan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Dafjedavid schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:08:
[...]

Zeker weten dat t sneller is. Heb het zelf ondervonden dat je met com21 lagere snelheden haalt als bij de motorola modems.... ook al zou t maar t 2 mbit abo zijn. Zal wel door de verschillende protocollen zijn.

Ik zou gewoon contact opnemen met de helpdesk en mn modem laten vervangen :)
Kost het nog geld om die modem te laten vervangen? (Monteur ofzo?) Of sturen ze een nieuwe op en moet je die zelf installeren ofzo :?

En ik weet nu ook niet meer bij wie ik nou moet aankloppen, Wanadoo helpdesk of Casema helpdesk. In principe is het een Wanadoo abonnement, maar ze lopen wel met die Casema snelhelp ofzoiets te adverteren dus beetje vaag...

Nog steeds geen update hier trouwens :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-07 16:57
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 11:47:
[...]

Heb je de motorola modem al? :) Ik raad je aan je modem even te resetten, dat werkte hier ook. (Van 350 - 470 kb/s) :) Laat je modem dan ook even 10 minuutjes uitstaan of zo.
Ik zit nog met die com21.. moet dus ook nog gaan omruilen binnenkort. ik heb het modem alleen een minuut uitgehad, daarnet nog.. ik zal ff voor een reset knop kijken en em wat langer uitlaten, thx voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 09:21
ZeRoC00L schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:43:
Weet iemand of het mogelijk is tijdens je contractduur (ieder keer automatisch een jaar verlengd) over te stappen van Wanadoo naar Casema ??
Dat lukt je alleen een maand van te voren... Ik heb het een keer aangevraagd toen ik nog een half jaar contract had, kreeg toen een briefje terug dat het alleen een maand voor verlenging kon. Heb het toen 1.5 maand voor afloop opnieuw gedaan, en kreeg exact 1 maand voor afloop een brief terug dat ik volgende maand wordt overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Die nieuwe modem heb ik al een poosje liggen. Dus daar ligt het niet aan.. ;(

Ik dacht dat casema iedereen tegelijk had verhoogd [waarom zouden ze anders moeten wachten...gefaseerd introduceren ?] En casema schept al een hele poos op dat ze hun netwerk kunnen upgraden tot 70 mbit....]

Ik wacht wel totdat ik een reactie krijg van casema.....heb het bericht op vrijdagavond pas gestuurd. Tenzij iemand uiteraard een idee heeft _/-\o_

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 09:56:
Als die 2 Mbit te min voor je is, klaag dan niet, maar ga dan gewoon naar een andere provider, zo simpel is het, toch?

Je moet blij zijn dat ze een GOEDE nieuwsserver hebben met lange retentie tijden, en vrijwel complete binary groepen, dat hebben maar weinig providers.
is ook wel zo natuurlijk :) Neem er gewoon een pay-accountje bij, ben je ook weer klaar. :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een beetje huilen overde modem die je nu hebt dan bieden ze je een nieuwe zwarte motorola aan :9~ _/-\o_ duurt alleen wel 2 weken tot ze contact met je opnemen 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:40:
Je moet een beetje huilen overde modem die je nu hebt dan bieden ze je een nieuwe zwarte motorola aan :9~ _/-\o_ duurt alleen wel 2 weken tot ze contact met je opnemen 8)7
Onzin van de bovenste plank. Ik had die nieuwe modem op een maandag aangevraagd, en woensdag had ik hem al binnen in zo'n pakket.

Oh... ik was ook nog niet geupgrade... dacht ik. Totdat ik even de stroom van de modem afhaalde vandaag. Daarna liep ie op de nieuwe snelheid (zelfs sneller!!!!). Anders loopt ie gewoon vrolijk door op de oude snelheid! (ik=levendbewijs)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
SgtStrider schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:56:
[...]
Onzin van de bovenste plank. Ik had die nieuwe modem op een maandag aangevraagd, en woensdag had ik hem al binnen in zo'n pakket.
Waar had je hem dan aangevraagd? En kostte dat nog geld of niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 2 2005 om 18:15:49 UTC+0200)

Download : 226.0 KByte/sec
Upload : 40.9 KByte/sec
Connection : 166.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

hmm download is nog erg instabiel en upload gaat niet hoger dan 45kb/s...

Ik wil een ander modem :P
(com21 nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
o rey schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:18:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Apr 2 2005 om 18:15:49 UTC+0200)

Download : 226.0 KByte/sec
Upload : 40.9 KByte/sec
Connection : 166.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

hmm download is nog erg instabiel en upload gaat niet hoger dan 45kb/s...

(com21 nu)
Het beste is als je inderdaad een motorola modem hebt. Een com21 modem schijnt de hoge snelheden niet goed aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
o rey schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:18:
(com21 nu)
Jij ook al :P
magnifor schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:21:
[...]Het beste is als je inderdaad een motorola modem hebt. Een com21 modem schijnt de hoge snelheden niet goed aan te kunnen.
Nee het is echt instabiel en zeker die upload is gewoon laag. Bij mij ook half zo hoog als beloofd.

Maarja hoe fix je zo'n motorola ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
alwinh schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 18:26:
[...]

Jij ook al :P

[...]

Nee het is echt instabiel en zeker die upload is gewoon laag. Bij mij ook half zo hoog als beloofd.

Maarja hoe fix je zo'n motorola ;)
Zeer waarschijnlijk even de klantenservice bellen en je probleem uitleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Niet online
Ik heb een raar probleem :S. Als ik DMZ aanzet in mijn router, haal ik met moeite de oude snelheid, en als ik DMZ uitzet haal ik wel de juiste snelheid. Maarja ik moet dat DMZ aanzetten anders connecten mijn online games niet :(

Edit: I'm blond and proud of it :P . Probleem gefixed 8)

[ Voor 12% gewijzigd door o rey op 02-04-2005 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Gewoon de Casema helpdesk bellen, en dan paar nummertjes drukken en zeuren om een nieuw modem. Vaak hoef je niet eens te zeuren. Bij mij kwam er geeneens een monteur langs, maar gewoon een pakketbezorg-iemand van Casema. Veel anders is het ook niet :)

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 19:50:
Gewoon de Casema helpdesk bellen, en dan paar nummertjes drukken en zeuren om een nieuw modem. Vaak hoef je niet eens te zeuren. Bij mij kwam er geeneens een monteur langs, maar gewoon een pakketbezorg-iemand van Casema. Veel anders is het ook niet :)
Eén aandachtspunt: bij het omruilen van het Com21-modem voor een Motorola-modem teken je voor de nieuwe voorwaarden en dus zit je vanaf het moment van omruilen voor minimaal één jaar vast aan je abonnement. Lees de kleine lettertjes maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 20:15:
[...]
Eén aandachtspunt: bij het omruilen van het Com21-modem voor een Motorola-modem teken je voor de nieuwe voorwaarden en dus zit je vanaf het moment van omruilen voor minimaal één jaar vast aan je abonnement. Lees de kleine lettertjes maar...
Is dat echt zo?

Bij mij hebben ze het ook omhoog gegooid. Haal netjes de maximale snelheid (zoals altijd, elk moment). En die nieuwsservers zijn echt super, verwacht dat ze binnenkort wel de snelheid omhoog gooien van die nieuwsservers, althans dat was vermeld in hetzelfde persbericht als die van de snelheidsverhoging.
Volgens mij heeft casema iedereen pas op het laatst omhoog gegooid. Weinig meldingen gezien van mensen die de snelheid al vroeg hadden. En waarom zou com21 niet de hogere snelheid aankunnen? Ze hebben vroeger toch ook op hogere snelheden gedraaid dan 2 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 10:35:
Heb uiteraard, net als iedereen mijn update gehad van casema [1500 kbps naar 2000 kbps]. Zit er zelfs boven [gnagna]. Ben dus al flink tevreden.
Nou, net nog ff getest, mijn max.DL is nog steeds rond de 200kB/s (CASEMA multi), ofwel...

WAT NOU UPGRADE :( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Toch vreemd dat je dan niet bent geupgrade

Welke omgeving woon je...kweet wel dat mensen in Utrecht niet direct zijn geupgrade

Note: wees gerust....jouw download is nog niet aangepast.....bij mij is mijn upload nog steeds 200 kbps....ipv 520 kbps :( . Ach....maandag hangen we beide aan de telefoon bij Casema.....

Edit:
Ik neem aan dat je je modem al gereset hebt??

[ Voor 20% gewijzigd door Black Piet op 02-04-2005 23:42 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens zitten lezen vanaf pagina 29, zie goede berichten over de snelheden.
Als het goed is moeten de meeste mensen op de nieuwe snelheid zitten.

Ik heb het al bij diverse klanten gezien en getest, ook in de steden die net Casema Kabelbreed hebben.
Mega doet het goed zo te zien, is nu even in de top 5 van Speedtest.nl en de hoogste snelheid wordt gemeten in mijn woonplaats Gorinchem :) _/-\o_ 1,2MB/sec (Ik ben het niet trouwens want ik heb ADSL ;) )

Ik heb ook weer een aantal posts over COM21 modems gezien, ik kan hier maar 1 ding over zeggen nu; omruilen!

Naast speedtest.nl kan je ook op http://www.coax.nl/tester testen, deze test is iets beter voor een download test, helaas geen upload, connecties en ping testen mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:25

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 02:00:
Ik heb weer eens zitten lezen vanaf pagina 29, zie goede berichten over de snelheden.
Als het goed is moeten de meeste mensen op de nieuwe snelheid zitten.

Ik heb het al bij diverse klanten gezien en getest, ook in de steden die net Casema Kabelbreed hebben.
Mega doet het goed zo te zien, is nu even in de top 5 van Speedtest.nl en de hoogste snelheid wordt gemeten in mijn woonplaats Gorinchem :) _/-\o_ 1,2MB/sec (Ik ben het niet trouwens want ik heb ADSL ;) )

Ik heb ook weer een aantal posts over COM21 modems gezien, ik kan hier maar 1 ding over zeggen nu; omruilen!

Naast speedtest.nl kan je ook op http://www.coax.nl/tester testen, deze test is iets beter voor een download test, helaas geen upload, connecties en ping testen mogelijk.
Hmmz, op die site haal ik 1,7 MB/s ofwel 14000kbit ofzo. Beetje hoger, maar dat kan ook aan het tijdstip liggen. Speedtest geeft iig een constante 1,3 MB/s hier in Breda.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Zowel bij speedtest als coax.nl/tester zijn de te downloaden files te klein imho.

pas met een bestand van 10 / 50 MB kun je pas een relevant beeld krijgen.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
Heejz,

Ik zit hier met casema mega (10mbit) en heb me update lekker gehad. Alleen zit met een vraagje.

Zijn er mensen die gebruik maken van een router (ik heb de LinkSys BEFW11S4 versie 2) en als ik download haal ik gemiddel 1 mb/s. Haal ik me router er tussen uit haal ik met een snelheid van 1.3 mb/s (scheelt toch 200/250 kb/s) en dat vind ik een beetje zonden.

Mensen met een router het zelfde probleem, zo niet vertel welke router (liefst met wireless accespoint en 2/4 ports switch erin).

Ik hoor het graag!

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik denk dat eerder je wlan een bottleneck is, niet? Haal je die lage snelheden alleen met wlan of ook als je met ethernet aangesloten zit?

Misschien wel interessant om een los topic over te openen. Routers die 10mbit halen enzo

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:01:

Misschien wel interessant om een los topic over te openen. Routers die 10mbit halen enzo
dat is zeker weten een goed idee!! dan komt er eindelijk een overzichtelijk lijstje en scheeld weer een hoop minder vrager hier op got betreft dit onderwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Op de specificaties staat dat de wan connectie ook een 10/100 45TJ nogwattes is zou maar zeggen. Dus dat moet niet uitmaken, en via lan moet ik wel hoger kunnen halen want deze is ook 10/100 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een ander modem
(com21 nu)
Casema is al een tijdje bezig met de modems omruilen. Com21 gaat er helemaal uit dus je krijgt hem vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
JvS schreef op zondag 03 april 2005 @ 12:01:
ik denk dat eerder je wlan een bottleneck is, niet? Haal je die lage snelheden alleen met wlan of ook als je met ethernet aangesloten zit?

Jeetje wacht effe, ik las het verkeerd. Wlan interesseerd me niet :) daar zitten me pa en ma op aangelosten. De router en modem, staan allebei in de kwame r waar mijn pc staat, en mijn pc is aangesloten via LAN.

Dus ik zou theoretisch het moeten halen, als ik alle snelheid uit de verbinding trek. (voor de upgrade was dit ook het geval, toen haalde ik gewoon 768 max als ik downlaode en daar bleef ie ook hangen, maar nu kom ikniet hoger dan 1040/1100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is ontiegelijk vaak gevraagd of de upgrade van com21 naar motorola nou geld kost.

hierbij het antwoord: nee, het kost je nix behalve tijd en moeite om de pakketje uit te pakken en de motorola te plaatsen en te aktiveren.

noot: ze nemen bij aflevering van die pakketje wel je com21 mee maar niet de snoeren en de bijhorende apdapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

m00n schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:44:
[...]

Jeetje wacht effe, ik las het verkeerd. Wlan interesseerd me niet :) daar zitten me pa en ma op aangelosten. De router en modem, staan allebei in de kwame r waar mijn pc staat, en mijn pc is aangesloten via LAN.

Dus ik zou theoretisch het moeten halen, als ik alle snelheid uit de verbinding trek. (voor de upgrade was dit ook het geval, toen haalde ik gewoon 768 max als ik downlaode en daar bleef ie ook hangen, maar nu kom ikniet hoger dan 1040/1100).
Niet iedere router heeft 10mbit doorvoersnelheid. Je hebt niet de eerste die hierover begint inderdaad. Speciaal als voorbereiding op de 10mbit heb ik nu een linksys wrt54g gehaald en die doet het nu probleemloos in iedergeval. Een andere router die het ook gegarandeerd hoort te halen is de draytek 2900 serie. Eventueel de dc202 van linksys, maar die hadden het zelf nog niet getest met die router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
aapelite schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:57:
[...]

Niet iedere router heeft 10mbit doorvoersnelheid. Je hebt niet de eerste die hierover begint inderdaad. Speciaal als voorbereiding op de 10mbit heb ik nu een linksys wrt54g gehaald en die doet het nu probleemloos in iedergeval. Een andere router die het ook gegarandeerd hoort te halen is de draytek 2900 serie. Eventueel de dc202 van linksys, maar die hadden het zelf nog niet getest met die router.
Als jij download haal je ook gewoon vol de 1.2 mbit? Hmmz misshcien toch eens denken over een switch naar die wrt54g. En je zit via een netwerkkabel of wireless verbonden met je router?

[ Voor 6% gewijzigd door m00n op 03-04-2005 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:55:
er is ontiegelijk vaak gevraagd of de upgrade van com21 naar motorola nou geld kost.

hierbij het antwoord: nee, het kost je nix behalve tijd en moeite om de pakketje uit te pakken en de motorola te plaatsen en te aktiveren.

noot: ze nemen bij aflevering van die pakketje wel je com21 mee maar niet de snoeren en de bijhorende apdapter.
Precies ;) Als ik een Com21 swap heb dan is het modem aanprikken, testen en ondertekening voor het nieuwe modem, dus m.a.w. jij bent nu 'huurder' van dit modem.

Dit heeft niks te maken met een extra jaar abbonnement, je tekent simpel weg voor ontvangst van het nieuwe modem en inlevering van het oude modem.

Trouwens, als je een tevreden klant bent bij Casema of Wanadoo is dit toch geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

m00n schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:09:
[...]

Als jij download haal je ook gewoon vol de 1.2 mbit? Hmmz misshcien toch eens denken over een switch naar die wrt54g. En je zit via een netwerkkabel of wireless verbonden met je router?
Klopt allemaal als ee bus. Ik gebruik het draadloze deel op dit moment niet eens :) De rest van de info over de routers weet ik door de fabrikanten te mailen. Ik heb gekozen voor de linksys omdat die een stuk goedkoper was dan de draytek 2900 serie en ik had er dan ook nog wat leuke wireless bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
aapelite schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:18:
[...]

Klopt allemaal als ee bus. Ik gebruik het draadloze deel op dit moment niet eens :) De rest van de info over de routers weet ik door de fabrikanten te mailen. Ik heb gekozen voor de linksys omdat die een stuk goedkoper was dan de draytek 2900 serie en ik had er dan ook nog wat leuke wireless bij :)
Argghh ik wil zeker weten als ik die LinkSYS router aanschaf dat ik dan ook met 1.2 mb/s download als ik er op aangesloten zit, en niet dat ie maar op de 1 mb/s blijft hangen.

50 Euro is niet echt veel, maar het feit dat ik dan met twee routers thuis zit zit me dwars :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Dit haal ik constant op steedtest m00n:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 1300.4 KByte/sec
(=10403 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 112.9 KByte/sec
(=903 kbps)
--------------------------------------------------------------------------------------

die 1300 is op speedtest goed als altijd zo en op die andere site was het veel hoger maar daar was de file waarschijnlijk ook iets kleiner. Je mag zelf weten of het voldoende info is om hem te nemen :P iig kan je huidige router sowieso niet meer mee bij een volgende upgrade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
dit doe ik op speedtest maar het geeft een heel vertekend beeld.

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 534.1 KByte/sec
(=4273 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 89.8 KByte/sec
(=718 kbps)

maar dit doe ik vanaf ftp.tudelft.nl:

[i] (15:41:31) 10mb.bin 10.485.760bytes/21,61(s)/484,98 kB/

Upload klopt wel.. als ik upload zit dat tussen de 88 en 89 kb/s in

Dus speedtest geeft een heel vertekend beeld

[ Voor 7% gewijzigd door sjorremans op 03-04-2005 15:45 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 13:55:
Bij mijn pa bezorgden ze een pakket met Docsis, maar zijn Com21 kon hij houden. Stond ook letterlijk in de brief die hij gekregen had.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
theezeefje schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:56:
[...]

Bij mijn pa bezorgden ze een pakket met Docsis, maar zijn Com21 kon hij houden. Stond ook letterlijk in de brief die hij gekregen had.
Dan zijn ze blijkbaar ook niet aan andere kabelaars meer te slijten blijkbaar. Zelfs te kostbaar om ze te verschepen naar andere landen misschien. Opstapellen naast de container ladingen met demos modems (die seriele dingen) die ze hebben terug genomen was ook geen optie blijkbaar ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhuruburu
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bjck schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:01:
[...]

Dan zijn ze blijkbaar ook niet aan andere kabelaars meer te slijten blijkbaar.
@Home is ook bezig met het omwisselen van com21 naar SB5100's.

Chello misschien?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Als ik besloten heb om over te schakelen van router dan nog de volgende vraag, welke van de 3...

Linksys Router WRT54G WLAN 54Mbit met 4P Switch
Linksys Router WRT54GS WLAN 54Mbit, 4P Switch
Linksys Router WRT54GX WLAN 108Mbit, 4P Switch

Nou is die laatste met die nieuwe technologie SRX zodat de Wireless g ding tot 108 mbit kan, maar dan moeten je overige wireless producten mee kunnen samen werken.

Die Tweede van boven is met speedbooster, heeft dit nut?
En de bovenste is de kale versie....

Hopelijk haal ik met 1 van die drie wel me max snelheid.... (enige vereiste is dat ze moeten kunnen functioneren met een standaard 802.11b wireless apparatuur aangezien ik niet alles in 1 keer ga change..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:30:
Als ik besloten heb om over te schakelen van router dan nog de volgende vraag, welke van de 3...

Nou is die laatste met die nieuwe technologie SRX zodat de Wireless g ding tot 108 mbit kan, maar dan moeten je overige wireless producten mee kunnen samen werken.

Hopelijk haal ik met 1 van die drie wel me max snelheid.... (enige vereiste is dat ze moeten kunnen functioneren met een standaard 802.11b wireless apparatuur aangezien ik niet alles in 1 keer ga change..)
De WRT54G is in principe gewoon een 400 Mhz MIPS processor met een paar MB ram en een hele kale linux distributie. Ik heb zelf 8 mbit ADSL en ik trek de volledige 8 mbit door de WAN poort.
Ik neem aan dat 10 mbit ook prima te doen is. En zo niet, dan kan je het apparaatje altijd nog flashen met alternatieve firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theezeefje schreef op zondag 03 april 2005 @ 15:56:
[...]Bij mijn pa bezorgden ze een pakket met Docsis, maar zijn Com21 kon hij houden. Stond ook letterlijk in de brief die hij gekregen had.
Casema/Wanadoo neemt de oude com21-modems niet meer in, omdat ze voor afvoer/vernietiging van een eerdere stapel com21-modems op eens een soort verwijderingsbijdrage moesten betalen. Daar zijn ze van geschrokken. Nu mag de klant dus het com21-modem houden en zelf voor afvoer zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

m00n schreef op zondag 03 april 2005 @ 16:30:

Bedraad doen ze het allemaal evengoed. De overige 2 hebben ook lan kaarten nodig (draadloos) die de zelfde snelheden aankunnen. De speedbooster zou theoretisch 35% meer snelheid moeten hebben maar in de praktijk schijnt dat heel erg mee te vallen. daarnaast is je internet zelf toch niet sneller dan 54mbit dus ik denk ook niet dat het dan veel uitmaakt. Goedkoopste is iig gewoon de standaard editie te kopen. De rest is alleen sneller op draadloos gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja uiteraard is die Linksys Router een prima ding ,maar ik trek alle snelheden(wanadoo Power) nog met mijn sitecom dc202.

En die is volgens mij een stuk voordeliger. Van mij hoeft al dat draadloze niet. Ben nou eenmaal een budget man. Waarom duur doen als het voordeliger kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 19:42:
Ja uiteraard is die Linksys Router een prima ding ,maar ik trek alle snelheden(wanadoo Power) nog met mijn sitecom dc202.

En die is volgens mij een stuk voordeliger. Van mij hoeft al dat draadloze niet. Ben nou eenmaal een budget man. Waarom duur doen als het voordeliger kan.
Een WRT54G heb je al voor minder dan 50 euro.
En het gaat niet om het draadloze, het gaat om het feit dat dat ding een complete mini computer is.
En dus heel veel mogelijkheden biedt/kan bieden die jouw Sitecom niet heeft.

Ervaring leert trouwens dat goedkope rommel altijd snel stukgaat of niet goed werkt.
Dingen zijn niet zonder reden goedkoop.
Een router van 15 euro levert niet dezelfde prestaties als een router van 50 euro.

In een datacenter gebruik je switches van 3000 euro, maar je zou er in principe ook een sitecom switch tussen kunnen knallen.
Gelukkig zijn er mensen die dat trouwens wel doen, en als het stuk gaat kan ik het gaan fixen a 100 euro per uur. En reken maar dat ze daarna kwaliteit boven prijs kiezen. :+

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

m00n schreef op zondag 03 april 2005 @ 14:44:
Argghh ik wil zeker weten als ik die LinkSYS router aanschaf dat ik dan ook met 1.2 mb/s download
ja

en ga gewoon voor de WRT54G

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2005 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Gaat wel lekker hier, ben natuurlijk ook weer te laat geupgrade maar nu het gebeurt is is het het geld wel waard :)

http://pt0x.mine.nu/pics/speeds/Download.jpg

tot nog toe ook geen vreemde storingen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik (en niet alleen ik maar ook familieleden in het dorp) heb zelf mijn modem gereset, anders kreeg ik de update (nog) niet. Misschien dat de update dus wel op tijd is uitgevoerd alleen wist je modem dat nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 17:27:
[...]
Casema/Wanadoo neemt de oude com21-modems niet meer in, omdat ze voor afvoer/vernietiging van een eerdere stapel com21-modems op eens een soort verwijderingsbijdrage moesten betalen. Daar zijn ze van geschrokken. Nu mag de klant dus het com21-modem houden en zelf voor afvoer zorgen.
Hm ik zat te denken; wordt het signaal nou omgezet van com21 naar motorola of gebruiken ze gewoon hetzelfde signaal?

Anders kun je misschien zowel die com21 als motorala modem aansluiten :P of 1 van de 2 als backup houden dat als het motorola-netwerk platligt, dat je even de com21 er aanprikt als je die toch mag houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Wanneer je de motorola in gebruik neemt wordt de nacht erop de authorisatie van de com21 gestopt, groen knipperend rf-lampje. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
micha schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:00:
Wanneer je de motorola in gebruik neemt wordt de nacht erop de authorisatie van de com21 gestopt, groen knipperend rf-lampje. ;)
Hm jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2005 @ 21:36:
[...]

ja

en ga gewoon voor de WRT54G
Hij is besteld ! en betaald, krijg hem denk ik woensdag binnen ofzo.... :) Nu maar hopen dat ie het goed doet, (iig betere firmware (laatste van me oude was 2003/2004) en de WRT54G heeft meer funtionaliteiten, dus kan nooit kwaat tbh :).)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 22:36
m00n schreef op maandag 04 april 2005 @ 11:31:
[...]

Hij is besteld ! en betaald, krijg hem denk ik woensdag binnen ofzo.... :) Nu maar hopen dat ie het goed doet, (iig betere firmware (laatste van me oude was 2003/2004) en de WRT54G heeft meer funtionaliteiten, dus kan nooit kwaat tbh :).)
Geez
offtopic/ gebruik alchemy firmware / super goed / offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik vraag me af of ze nu weer binnen het half jaar gaan verhogen, ik hoop het wel natuurlijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Phoolie schreef op donderdag 07 april 2005 @ 10:32:
Ik vraag me af of ze nu weer binnen het half jaar gaan verhogen, ik hoop het wel natuurlijk :D
Chello komt met 20mbit 1 mei (althans word beweerd....) denk dat casema dus wel "moet" upgrade :) willen ze bij blijven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Hmm waar zal chello allemaal concurrent zijn van casema? Overal waar adsl2 aangeboden wordt en dat is dan waarschijnlijk via versatel; die zijn daar het hardst mee bezig en hebben de meeste poen na de kpn. Hmm dat dus op veel plaatsen voorkomen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:05
je kan strax belle via casema allen een ding is K*t je moet een RTV packet hebben anders mag het niet en als je internet hebt van casema krijg je wel 5 euro korting op je maandelijkse aansluit kosten.... die 15 euro zijn ....

dus als je een redelijk abbo wilt bij casema

33 euro voor een 2mbitlijn
10 euro maandelijkse tel kosten
15 euro voor onbeperkt bellen
15 euro voor standart RTV packed

73 euro dan heb je alles

dit kan vanaf het voorjaar 2005 :)

en het leuke is de prijs kan allen omlaag gaan :P

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bas! schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:03:
Hmm waar zal chello allemaal concurrent zijn van casema? Overal waar adsl2 aangeboden wordt en dat is dan waarschijnlijk via versatel; die zijn daar het hardst mee bezig en hebben de meeste poen na de kpn. Hmm dat dus op veel plaatsen voorkomen......
nop het gaat via het netwerk van priority telecom. die hebben een dsl netwerk in utrecht. tot een paar maanden geleden was dat alleen nog voor de zakelijke markt, maar sinds een tijdje is dat dus ook voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 16:27
Als Chello de belachelijke limieten blijft houden op het aantal GB per maand dan zijn ze helemaal geen concurrentie. Je hebt weinig aan die 20 Mb/s als je binnen een week door je quota heen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Ericr schreef op donderdag 07 april 2005 @ 12:50:
Als Chello de belachelijke limieten blijft houden op het aantal GB per maand dan zijn ze helemaal geen concurrentie. Je hebt weinig aan die 20 Mb/s als je binnen een week door je quota heen bent.
De data-limiet is afgeschaft maar er heerst nog wel een fair use policy.. dus als je alsnog extreem teveel download (hierbij denk ik aan 200 gig+) dan kunnen ze wel alsnog ingrijpen.

Maar ik denk dat casema nu ook wel weer omhoog moet gaan :p ik mag alleen nu al niet naar het 10mbit abbo .. dus over een half jaar ook nie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

vlak na de verhoging haalde ik 480 KB/s met maxi en nu haal ik 380 KB/s vandaag en gisteren

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
Nieuwe router gisteren binnen, aangesloten, nog geen 10 secs later zat ik op internet.

Vannavond na me werk ga ik kijken naar de mogelijkheden ect. Maar zoals er mij beloofd is haal ik nu wel 1200 kb/s, heerlijk dank je wel voor jullie adviesen! Casema rulez! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb casema mega en het loop heel stabiel
nu weet ik dat de meeste mensen de snelste verbindingen nemen om de news servers
nu heb ik 10 mbit e kan ik bij casema met 2 mbit van hun nieuwsserver douwnloaden
wat heb je dan aan een 10 mbit als je de snelheid niet kan gebruiken
want ik heb die 10 mbit echt niet nodig om te serven :?
dus zou casema nog de snelheid verhogen van hun newsserver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:48:
nu weet ik dat de meeste mensen de snelste verbindingen nemen om de news servers
nu heb ik 10 mbit e kan ik bij casema met 2 mbit van hun nieuwsserver douwnloaden
Wees blij met wat je hebt. Jij wilt echt niet weten hoe de nieuwsservers van wanadoo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 18:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:48:
Je internetverbinding is versneld, niet de snelheid van de newsserver. Die is altijd al 2mbit geweest (met die server van giganews), ook toen de verbinding 4 of 6mbit was.

Bij planet is de newsserver ook 2 of 3mbit, dat omdat de server anders te zwaar belast wordt en dus te duur wordt. Casema gebruikt overigens giganews als news-provider. Ze hebben gewoonweg verreweg kwalitatief de beste nieuws servers van alle nederlandse ISP's (ook tweak en xs4all en eweka verbleken bij die kwaliteit). Als je wil dat je daar snel van kan downloaden, moet je een abonnement bij giganews nemen.... Dat kost alleen wel 25 dollar per maand... Wees blij dat je met een casema accountje dus chill van die 50 dagen retentie gebruik kan maken! :) _O_

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.