10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 7.289 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 16:19:
Kan het veranderen van de channel id ook helpen met het verlagen van de flux bij ping tijden, ook als mn waardes al in het groen zijn?
Nee, channel id veranderen zet je toch weer terug op dezelfde channel id die je had, het enige wat veranderd is sommige gevallen de snelheid.
Dit heeft ook te maken met de modem software, met het stukje software weet het modem waar die moet zijn en wat ie moet doen.
Overigens zit hier niet je snelheid limiet in, die staat op de Casema server.

Je ping tijden verlagen zou nagenoeg onmogelijk zijn, het enige wat je kan doen is je aansluting zo goed mogelijk maken en zorgen dat je netwerk goede utp kabels heeft, goeie switch en netwerkkaarten.
Wireless netwerken en online gamen is uit den boze voor echte online gamers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:52
@ Buzzfuzz

Ik woon wel niet in Utrecht, maar hoe zou de correcte aansluiting er in de woonkamer eruit moeten zien.
Ben nog aan het uitzoeken of ik een 20 Mbps aansluiting van BBNed kan krijgen leveren nu niet meer dan 512 Kpbs, zit 200 meter buiten de bebouwde kom (Breda). Daar dit misschien niet mogelijk is heb ik als alternatief naar Casema gekeken.
Ben pas 3 jaar gelden aangesloten, eerder was het niet beschikbaar..
Bij mij de groene kabel doorgetrokken naar de woonkamer en eindingt niet in de meterkast.
Aan het eind is een 10 cm kabel met F-connector geknepen en aangesloten aan een siemens doos met 1 aansluiting. Bij mijn buren kon er nog een doos met een aparte TV en Radio aansluiting af.
Voor internet heb ik bij hun nog een 2-weg splitter er tussen gezet om hen op weg te helpen.

Bij mij is een hele kerstboom aangesloten op dit inkomende punt als ook een AVM uitgang van mijn belangrijkste multimedia voorziening, mijn centrale Video PC met 2x Sat in en 1X analoog.
Deze kan max. 6 programma's op het zelfde moment opnemen terwijl een ander kanaal wordt bekeken en via het netwerk kan daarnaat ook DVD of HHD content worden bekeken op een computer in het netwerk. Feedback/remote control loopt via RC of TCP/IP voor zowel beeld als X10.

Moet ik nu rekening houden met eventuele problemen in gedachten als ik internet via de kabel neem.

Benodig een modem in bridgde mode voor aansluiting op mijn router in het netwerk, en waar kan ik het TV signaal weer opvangen na het modem of moet ik een extra aftakking in de kerstboom maken.
4x TV/radio, 4x radio en 2 x PC

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Domba schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:27:
@ Buzzfuzz

Ik woon wel niet in Utrecht, maar hoe zou de correcte aansluiting er in de woonkamer eruit moeten zien.
Ben nog aan het uitzoeken of ik een 20 Mbps aansluiting van BBNed kan krijgen leveren nu niet meer dan 512 Kpbs, zit 200 meter buiten de bebouwde kom (Breda). Daar dit misschien niet mogelijk is heb ik als alternatief naar Casema gekeken.
Als BBned je nu 'maar' 512Kbit wil leveren komt dat omdat je telefoonlijn tussen jou aansluiting en de centrale waarop die lijn is aangesloten langer is dan 3000 meter. Je zal hier misschien wel meer kunnen halen op die lijn, maar hoeft niet door de lengte.

Verwacht niet dat je dan > 10Mbps zult halen, wellicht wel een paar Mbit op DSL. Een paar Mbit is vaak prima te doen op een analoge lijn van 3000 a 4000 meter. (even niet meegenomen dat je toevallig een beroerde lijnkwaliteit hebt daar).

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 15-05-2005 19:59 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
bjck schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:59:
[...]

Verwacht niet dat je dan > 10Mbps zult halen, wellicht wel een paar Mbit op DSL. Een paar Mbit is vaak prima te doen op een analoge lijn van 3000 a 4000 meter. (even niet meegenomen dat je toevallig een beroerde lijnkwaliteit hebt daar).
Klopt lengte is volgens KPN 3660 meter.

Maar voor de actieprijs van BBNed is een praktijktest wat haalbaar te doen.
Het vergroot in ieder geval de keuze van internet aanbieders.

Casema mag nu wel leuk zijn maar is dat over een jaar nog zo, de bedoeling is om bijna 800 woningen direct achter mijn woning te bouwen, hadden er al moeten staan volgens plan, maar het geheel is wat vertraagd. Hoe lost Casema dat op, ik tenslotte ook 2,5 jaar op mijn kabelaansluiting moeten wachten. Vandaar dat mijn hele TV/netwerk nog op satelliet afgestemd is.

Voor mijn doel is een 5-8 Mbps verbinding een goede basis om wat meer van huis uit te kunnen werken en niet voor elke eerste de beste storing in de auto te moeten stappen.

[ Voor 2% gewijzigd door bjck op 15-05-2005 21:18 ]

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:44:

Plus een andere vraag wat betreft de router (Sitecom). Als ik een bestand van 15 MB naar binnen haal, zakt de snelheid na een paar seconden terug naar praktisch NUL, dan duurt het een paar seconden en dan schiet hij weer naar ca. 10 mbit. Komt dat door de router die het niet "aankan"? Zo nee, wat kan dan de oorzaak van dit (overigens structurele) probleem zijn. Zo ja, wat is een goed alternatief qua router?
mocht je een dc-202 hebben, die heeft wel wat issues met max-connections e.d. (is standaard maximaal 640 oid). ook is de processor nogal zwak, zeker voor gebruik op een lan. ik heb hier hetzelfde probleem gehad en 'upgraden' naar een linksys wrt59g heeft het toen opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Domba schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:11:
[...]

Klopt lengte is volgens KPN 3660 meter.

Maar voor de actieprijs van BBNed is een praktijktest wat haalbaar te doen.
Het vergroot in ieder geval de keuze van internet aanbieders.

Casema mag nu wel leuk zijn maar is dat over een jaar nog zo, de bedoeling is om bijna 800 woningen direct achter mijn woning te bouwen, hadden er al moeten staan volgens plan, maar het geheel is wat vertraagd. Hoe lost Casema dat op, ik tenslotte ook 2,5 jaar op mijn kabelaansluiting moeten wachten. Vandaar dat mijn hele TV/netwerk nog op satelliet afgestemd is.

Voor mijn doel is een 5-8 Mbps verbinding een goede basis om wat meer van huis uit te kunnen werken en niet voor elke eerste de beste storing in de auto te moeten stappen.
Je zou kabel kunnen nemen + internet van casema. Dan kijk je gewoon naar de schotel an laat je het analoge tv signaal voor wat het is.

Je zou ook kunnen kijken naar DSL, maar dan heb je een aanbieder nodig die niet werkt met afstands ristricties bij het leveren. Zowel KPN als BBned werken met afstanden. BBned zegt na 3000 meter alleen 512/256 en KPN geeft ook in de postcode check aan dat bijvoorbeeld op een adres icm analoge telefoon Basis beschikbaar is en icm ISDN alleen Go of Lite.

Tiscali & Versatel houden zich niet aan maximale snelheden bij het leveren/postcode check. Je zult dan na levering het maximum uit je lijn halen (als je abonnement hoog genoeg kiest) altijd. Alleen kan dat ook als het 'tegen zit' bijvoorbeeld 2Mbps zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door bjck op 15-05-2005 21:21 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba

bjck schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:20:

Zowel KPN als BBned werken met afstanden. BBned zegt na 3000 meter alleen 512/256 en KPN geeft ook in de postcode check aan dat bijvoorbeeld op een adres icm analoge telefoon Basis beschikbaar is en icm ISDN alleen Go of Lite.

Het zou een helder antwoord van BBNed zijn, als zij zouden zeggen;
Wij introduceren ADSL2+, maar alleen voor lijnlengtes tot 3000 meter.
Helaas heb ik die vraag via een provider moeten stellen en kan dat niet rechtstreeks doen bij BBNed, ik hoop daarop komende week antwoordt te krijgen.

Voor ADSL1 postcodechecker BBNed inderdaad niet meer dan 512/256 voor boven de 3000 meter.

De postcodechecker van KPN dus niet, die biedt nog steeds de mogelijkheid om Extra te bestellen,
heb dat net nog even gecontroleerd of dat inmiddels veranderd was.

Casema is voor mij niet een eerste keuze, onder ander opgrond van het verleden door de ervaringen
van de mensen uit de omliggende wijken van de stad, die het een verademing vonden dat ze overgestapt waren op ADSL. Dit heeft te maken met de opzet van de infrastructuur en de communicatie die mogelijk was, als dit op de zelfde wijze gaat als met de kabelaanleg, dan raak ik nog wel een keer opgewonden, want je moet dan alles zwart op wit in tweevoud doen en dan gaat er in ieder geval niet zoveel mis en citeert met iets wat je niet geschreven hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

De laatste paar dagen gaat het downloaden van de news server maar 100-140 KB/s, hebben meer mensen daar last van?

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 18:01:
[...]

Meestal is dit een verkeerde UTP kabel, kijk maar eens goed of de volgorde klopt.
Ah, interessant, ik zal het eens met een andere kabel proberen. Maar, hoe bedoel je "de volgorde"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:18:
[...]

mocht je een dc-202 hebben, die heeft wel wat issues met max-connections e.d. (is standaard maximaal 640 oid). ook is de processor nogal zwak, zeker voor gebruik op een lan. ik heb hier hetzelfde probleem gehad en 'upgraden' naar een linksys wrt59g heeft het toen opgelost.
Ik heb inderdaad de dc-202. Is het mogelijk die max-connections te tweaken?

En bedankt voor je upgrade-tip! Wellicht moet ik dat dan maar overwegen.

-edit- Ik vind die wrt59g niet, komt deze ongeveer overeen met de WRT55AG? ( pricewatch: Linksys WRT55AG (4x 100Mbps, 54Mbps) / http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=664 )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook de dc-202v5 en daarmee haal ik grote snelheden op me LAN en kep tot nu toe nog nooit problemen gehad. die zwakke cpu is vooral in v4 of lager. btw. de dc-202 kan omgaan met straight als crossed kabels, daar hoef je nix voor te doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:10:
Nou dat deel ik toch echt niet met je.
95% van alle storingen is binnen de omgeving van de klant, en dat varieert van in veel gevallen verkeerd aansluiten van het modem tot software problemen / hardware problemen.
45 % van de gevallen die ik mee maak is te wijten aan configuratie problemen met pc's hardware software, routers, wireless lan, software virusscanners/firewalls, virussen/spyware.

Vooral spyware en P2P downers, je moest eens weten hoe vaak ik wel Dashbar, Hotbar, CoolWWWsearch zie.
Kazaa, Bearshear, Shearazaa en al die andere meuk.
Er zijn genoeg monteurs die bij een volledige installatie een doe-het-zelf pakket er van maken als ze het ook maar zien.

En dan configuratie eisen, soms heb ik wel eens Windows 95 of 98 1ste editie, dus doe het zelf pakket als je een betere pc en os kan ritselen en anders jammer.
Pentium 90's of 75 met 16mb, ja je komt het tegen.

In 40% van de gevallen is de hoodaansluting niet correct, dus reigdoosjes (Gamma/Astro), Philips, Siemens e.t.c.
10 % is te wijten aan bekabeling/plaatsings problemen, niet aan de hoofdaansluting, defecte LAN of coax kabels, splitter kapot, verkeerde verdeling, versterkers die geen retour verkeer ondersteunen e.t.c.

In 5% van de gevallen ligt het aan een netwerk storing of een versterker die niet goed staat en 2% daarvan is zelfs tijdelijk.
Met name internet filters zitten daarbij.

Edit:
Nog iets waar ik tegen aan loop is dat vele modems nog niet de juiste software config file hebben.
De manier om dit correct in te laden is door naar 192.168.100.1 te gaan en dan configuration.
Dan klikken op defaults en save config en dan restart.
Bekijk de log, als het goed is zie je dan SW init of SW config file downloaded.
Note: Het volledig resetten kan 30 min duuren, maar meestal is het binnen 5 min gebeurt.
Alles wat ik zeg is natuurlijk in het licht van mijn eigen situatie waarbij de PC's goed geconfigureerd zijn, de nieuwste software draaien en niet 'aangedaan' zijn door virussen/spyware. Veel van deze zaken kunnen telefonisch al uitgesloten worden mits de gebruiker natuurlijk enigszins weet waarover hij praat.

Ik had alles al getest voordat ik contact opnam met de klantenservice: direct aansluiten van de kabels (dus de router ertussenuit gehaald), upgraden firmware router, scan op virussen, scan met Hitman Pro, verschillende PC's aangesloten, verschillende kabels getest, deïnstallatie firewall.

Bovendien heb ik het niet over nieuwe installatie van het gehele gebeuren, dus doe-het-zelf-paketten komen nicht im frage. Ik heb het over de systemen die reeds geruime tijd goed draaien en waar opeens een storing optreedt. In de tijd dat ik (jaren geleden) een kabelaansluiting kreeg werd de volledige installatie gratis door een monteur uitgevoerd, dus de kans dat er iets mis is met de hoofdaansluiting lijkt me dan erg klein. Zoals eerder gezegd: mijn systeem draaide in de huidige configuratie al jaren stabiel.

De monteur die bij mij langskwam zei ook iets heel anders dan jij beweert: in Utrecht zijn de wijkkasten verouderd (bedoeld voor het Com21-systeem) en deze kasten schijnen berucht te zijn vanwege het lostrillen van de aansluitingen. Al deze verdelers zouden in Utrecht dit jaar ge-upgrade worden waarna dit probleem zich niet meer voor zou doen.

Nog wat: de op 11 mei verrichte werkzaamheden aan het netwerk, waarover ik eerder sprak, om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren hebben alleen maar een negatief effect gehad op mijn verbinding: hoge pings en uploads schommelend tussen 40 en 100kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:52:

Ik heb inderdaad de dc-202. Is het mogelijk die max-connections te tweaken?

En bedankt voor je upgrade-tip! Wellicht moet ik dat dan maar overwegen.

-edit- Ik vind die wrt59g niet, komt deze ongeveer overeen met de WRT55AG? ( pricewatch: Linksys WRT55AG (4x 100Mbps, 54Mbps) / http://www.linksys.com/pr...?grid=33&scid=35&prid=664 )
oops my bad, ik bedoelde de wrt54g ;-)

het is sowieso een veel geavanceerdere (en betere) router dan die sitecom, dus upgraden is imo een goed idee.

ik weet niet of je de sitecom ook kan tweaken, maar voor de linksys kan je in ieder geval allerhande custom firmware krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 21:33:
[...]

oops my bad, ik bedoelde de wrt54g ;-)

het is sowieso een veel geavanceerdere (en betere) router dan die sitecom, dus upgraden is imo een goed idee.

ik weet niet of je de sitecom ook kan tweaken, maar voor de linksys kan je in ieder geval allerhande custom firmware krijgen.
Thanks! Dan weet ik genoeg. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squeek!
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-07 19:48
Nieuws Server is bij mij ook traag :S

Jazekerr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ZjieB schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:14:
[...]

Alles wat ik zeg is natuurlijk in het licht van mijn eigen situatie waarbij de PC's goed geconfigureerd zijn, de nieuwste software draaien en niet 'aangedaan' zijn door virussen/spyware. Veel van deze zaken kunnen telefonisch al uitgesloten worden mits de gebruiker natuurlijk enigszins weet waarover hij praat.

Ik had alles al getest voordat ik contact opnam met de klantenservice: direct aansluiten van de kabels (dus de router ertussenuit gehaald), upgraden firmware router, scan op virussen, scan met Hitman Pro, verschillende PC's aangesloten, verschillende kabels getest, deïnstallatie firewall.

Bovendien heb ik het niet over nieuwe installatie van het gehele gebeuren, dus doe-het-zelf-paketten komen nicht im frage. Ik heb het over de systemen die reeds geruime tijd goed draaien en waar opeens een storing optreedt. In de tijd dat ik (jaren geleden) een kabelaansluiting kreeg werd de volledige installatie gratis door een monteur uitgevoerd, dus de kans dat er iets mis is met de hoofdaansluiting lijkt me dan erg klein. Zoals eerder gezegd: mijn systeem draaide in de huidige configuratie al jaren stabiel.

De monteur die bij mij langskwam zei ook iets heel anders dan jij beweert: in Utrecht zijn de wijkkasten verouderd (bedoeld voor het Com21-systeem) en deze kasten schijnen berucht te zijn vanwege het lostrillen van de aansluitingen. Al deze verdelers zouden in Utrecht dit jaar ge-upgrade worden waarna dit probleem zich niet meer voor zou doen.

Nog wat: de op 11 mei verrichte werkzaamheden aan het netwerk, waarover ik eerder sprak, om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren hebben alleen maar een negatief effect gehad op mijn verbinding: hoge pings en uploads schommelend tussen 40 en 100kb/s.
Dan nog weet ik zeker dat als de hoofdaansluiting niet correct is dit het probleem is, ten tijde van Com21 werd niet zo nauw gekeken daarop 8)7
Het gaat namelijk om de demping en doorlaat drempel, de nieuwe dozen hebben 5-1000 mhz en demping van een paar dB i.p.v. 20 of 30 dB bij verkeerde aansluitingen.

Bovendien simpelweg alles upgraden is niet zo gedaan, dan moet echt alles vervangen worden, versterkers, taps, e.t.c., maar de Remu heeft het meeste aangelegd en dat zal best goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Domba schreef op zondag 15 mei 2005 @ 19:27:
@ Buzzfuzz

Ben pas 3 jaar gelden aangesloten, eerder was het niet beschikbaar..
Bij mij de groene kabel doorgetrokken naar de woonkamer en eindingt niet in de meterkast.
Aan het eind is een 10 cm kabel met F-connector geknepen en aangesloten aan een siemens doos met 1 aansluiting. Bij mijn buren kon er nog een doos met een aparte TV en Radio aansluiting af.
Voor internet heb ik bij hun nog een 2-weg splitter er tussen gezet om hen op weg te helpen.

Bij mij is een hele kerstboom aangesloten op dit inkomende punt als ook een AVM uitgang van mijn belangrijkste multimedia voorziening, mijn centrale Video PC met 2x Sat in en 1X analoog.
Deze kan max. 6 programma's op het zelfde moment opnemen terwijl een ander kanaal wordt bekeken en via het netwerk kan daarnaat ook DVD of HHD content worden bekeken op een computer in het netwerk. Feedback/remote control loopt via RC of TCP/IP voor zowel beeld als X10.

Moet ik nu rekening houden met eventuele problemen in gedachten als ik internet via de kabel neem.

Benodig een modem in bridgde mode voor aansluiting op mijn router in het netwerk, en waar kan ik het TV signaal weer opvangen na het modem of moet ik een extra aftakking in de kerstboom maken.
4x TV/radio, 4x radio en 2 x PC
Het is heel simpel, hoofdaansluiting komt de splitter op, daarop komt een TV/R splitter en vanuit daar is het jouw pakkie aan.
De siemens doos die je beschrijft is denk ik een EVK80 en daarmee dus goed voor internet, dit is de aansluitdoos die Casema meestal monteerd naast de Tratec AOP.

------------
Voor het hele topic:
Ik werk aan foto's waarop het misschien wat duidelijker wordt.
------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:27:
[...]

Het is heel simpel, hoofdaansluiting komt de splitter op, daarop komt een TV/R splitter en vanuit daar is het jouw pakkie aan.
De siemens doos die je beschrijft is denk ik een EVK80 en daarmee dus goed voor internet, dit is de aansluitdoos die Casema meestal monteerd naast de Tratec AOP.
.
------------
Dank, als ik donderdag of vrijdag weer thuis ben, kan ik het nakijken.
Casema maakt steeds meer kans als mijn keuze, zit niet erg dichtbij de centrale voor ADSL.
Heb nog één vraag lopen m.b.t lengte die gehanteert wordt voor de levering van ADSL2+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
HENNESSY schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:44:
De laatste paar dagen gaat het downloaden van de news server maar 100-140 KB/s, hebben meer mensen daar last van?
Jep, hier in postcode gebied 2743 [Gouda/Waddinxveen eo] erg traag.

Weten jullie de oorzaak [iemand toevallig al met Casema contact gehad]. Is die 10 Mbit een groter succes [en probleem] dan Casema gehoopt had? :)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 07:31
Misschien restricten ze de newsserver omdat zo een ding klouwen met geld kost en op deze manier te behouden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-08 21:42

Chakotay

Lick here to continue

Meer mensen die problemen hebben na het onderhoud van vannacht? Mn verbinding kan opeens niet langer dan een minuut of 5 online blijven, daarna klapt ie er uit, om na een paar minuten pas weer up te komen... Blijft hangen bij upstram range aquire, en als de verbinding er is blijven er errors komen op de timesync.

Vanmiddag als ik weer thuis ben even kijken of het over is, en zonee maar eens gaan bellen...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik weet niet of het toeval is, maar sinds mijn casema problemen zijn 'verholpen' stoort het signaal van de kabel op mijn tv out signaal (trillend beeld). als ik de kabel eruit trek (televisiekabel uit splitter), stoort hij niet. er is voor de rest niks veranderd met de bekabeling hier, en splitter er in of uit maakt geen verschil.

iemand enig idee of het kabel signaal veranderd zou kunnen zijn door aanpassingen in de centrale, en wat ik wellicht zou kunnen doen om de huidige storing op te lossen? als ik gewoon televisie kijk is het signaal overigens prima, het is alleen storing in het tv out signaal vanuit de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verbinding valt hier ook weg....

Hoop dat ie vannacht goed blijft...zag net dat Star Wars 3 was gepost... En die moet ie toch binnenhalen... :*)

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 20:20:
Dan nog weet ik zeker dat als de hoofdaansluiting niet correct is dit het probleem is, ten tijde van Com21 werd niet zo nauw gekeken daarop 8)7
Het gaat namelijk om de demping en doorlaat drempel, de nieuwe dozen hebben 5-1000 mhz en demping van een paar dB i.p.v. 20 of 30 dB bij verkeerde aansluitingen.

Bovendien simpelweg alles upgraden is niet zo gedaan, dan moet echt alles vervangen worden, versterkers, taps, e.t.c., maar de Remu heeft het meeste aangelegd en dat zal best goed zijn.
Zoals eerder gezegd is er (recent) een monteur langsgeweest en deze heeft de doos gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Met andere woorden: jij zegt dat deze monteur geen goed werk geleverd heeft en me bovendien voorgelogen heeft door te zeggen dat mijn probleem een capaciteitsprobleem is en niet een aansluitingsprobleem. (Waarom heeft hij dan alle signalen lopen doormeten?)

Ook de klantenservice geeft aan dat er in mijn wijk een capaciteitsprobleem is en toch weet jij zeker dat het aan mijn hoofdaansluiting ligt?

Wat betreft het upgraden: mij hoor je niet zeggen dat het upgraden 'simpelweg' geschiedt of dat het weinig werk is. Ik zeg alleen dat in Utrecht ALLE wijkkasten vervangen zullen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:06

RHE123

Edubits

Vandaag is de Casema monteur bij ons langs geweest om internet (multi) en telefonie over de kabel aan te sluiten, werkt allemaal (nog) goed. Monteur was ook netjes, behulpzaam, maar onervaren (werkt sinds 2 weken bij casema).

Maar mijn vraag is: als ik naar de configuratiepagina van het modem ga op http://192.168.100.1/ krijg ik een inlogscherm voor geschoteld, wat moet ik hier invullen?

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:10:
[...]

Edit:
Nog iets waar ik tegen aan loop is dat vele modems nog niet de juiste software config file hebben.
De manier om dit correct in te laden is door naar 192.168.100.1 te gaan en dan configuration.
Note: Het volledig resetten kan 30 min duuren, maar meestal is het binnen 5 min gebeurt.
Dit gedaan, en ik heb nu idd al 3 dagen geen errors meer in de de log files staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHE123 schreef op vrijdag 20 mei 2005 @ 19:45:
Maar mijn vraag is: als ik naar de configuratiepagina van het modem ga op http://192.168.100.1/ krijg ik een inlogscherm voor geschoteld, wat moet ik hier invullen?
wat bedoel je met "inlogscherm"? dat je een wachtwoord moet opgeven??? dat is standaard niet zo. of als je bedoelt dat je binnen bent in je modem en niet weet wat je zoal zou moeten of kunnen veranderen moet je ff teruglezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buzzfuzz schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:10:
heej verdorie, dat heeft me zojuist 100k extra downstream opgeleverd :P

edit:

en een DHCP foutlmelding, maar als het daarbij blijft is het prima

1970-01-01 00:00:09 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
2005-05-21 09:58:24 6-Notice E112.0 SW download Successful - Via Config file
2005-05-21 09:57:51 6-Notice E102.0 SW Download INIT - Via Config file docsis.cfg

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2005 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:07:
[...]

wat bedoel je met "inlogscherm"? dat je een wachtwoord moet opgeven??? dat is standaard niet zo. of als je bedoelt dat je binnen bent in je modem en niet weet wat je zoal zou moeten of kunnen veranderen moet je ff teruglezen...
Als ik naar http://192.168.100.1/ ga krijg ik direct een inlogscherm, gewoon html pagina met inlogform. http://192.168.100.1/signal.html geeft ook een 404 error. Misschien ligt dit aan het modem dat ik heb, namelijk de Motorola Surfboard SB5120. Dit is dus een modem dat ook voice-over-ip ondersteunt, wij hebben namelijk ook telefoon via de kabel.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 12:25

sjaak

un giorno credi

Dan woon je zeker in Soest. :) Eerste gebied waar telefonie is uitgerold. Waarschijnlijk staan daar instellingen waar je niet zomaar bijmag in veband met instellingen telfonie oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

micha schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 18:37:
Dan woon je zeker in Soest. :) Eerste gebied waar telefonie is uitgerold. Waarschijnlijk staan daar instellingen waar je niet zomaar bijmag in veband met instellingen telfonie oid?
Ik woon inderdaad in Soest >:) Zou kunnen idd, maar ik kan nu dus ook geen signal en dergelijke bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-08 15:34
Je hebt niet toevallig een router die ook op 192.168.100.1 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soganta schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:39:
Die Motorola SB5120 modems hebben een ander type menu, dus kan best kloppen dat ie er niet in kan komen :)

En standaard kun je de IP range van je modem niet veranderen, dus volgens mij heeft hij geen router op dat adres :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

soganta schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 21:39:
Er zit op het moment nog geen router tussen, die wordt komende week als het goed is bezorgt! (asus WL-500G)

Iemand een idee of er misschien een standaard wachtwoord op zit, zoals bij veel routers het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fabriekstandaard bij mijn Sitecom DC-202v5 op http://192.168.123.254/ is het

login: admin
wachtwoord: admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

Verwijderd schreef op zondag 22 mei 2005 @ 13:23:
fabriekstandaard bij mijn Sitecom DC-202v5 op http://192.168.123.254/ is het

login: admin
wachtwoord: admin
Standaard combinaties met admin, user en guest heb ik uiteraard al geprobeerd, ook de activatiecodes en inloggegevens van casema zijn de revue gepasseerd. Kan mij niet voorstellen dat ze elke modem een apart wachtwoord geven, maar wat zal het zijn:s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 07:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Volgens mij gaat er bij casema iets niet of juist wel goed :P:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/59200/full.jpg

Dit is met twee threads van de news-server, met 1 haalt-ie ook gewoon 240, maar net iets minder stabiel! Normaal haal ik 512kbps per thread, maar nu gewoon bijna de volle 2 megabit! :o En het is op het midden van de dag ook echt nog nooit zo stabiel geweest _O_.

speedtest bestanden en ftp halen allemaal 253kbyte/sec dus dat is ook helemaal prima. Echt goed. Ik hoop dat dit zo blijft :). Ik was al best tevreden, snelheid vind ik niet zo HEEL erg belangrijk, als het maar werkt, maar dit is wel erg netjes moet ik zeggen.

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 23-05-2005 14:43 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik haalde de afgelopen paar dagen al een tijdje geen 10mbit meer, maar vandaag was ik weer ff met de volle 1.2 mb/sec aan het downloaden. Is gelukkig weer erg netjes (niet dat ik in paniek raakte ofzo, dan maar ff iets minder snel, zolang het niet structureel langzaam blijft...)

edit: hehe 600-900 k/sec voor een thread, volle 1.2 mb/sec met 4 threadjes.... nice casema :o

[ Voor 15% gewijzigd door LuNaTiC op 23-05-2005 15:03 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Altijd rond 16:15 tot weet ik veel hoelaat is de nieuwsgroepen bar slecht met de snelheid/stabiliteit.
S'ochtends draait het altijd weer rond de 243 kbyte/sec mooi in een rechte lijn.

Maar zoals bv gisteravond was het echt om te huilen 70 - 130 kbyte/sec, stabiel is het verre van..

Zijn er mensen die dat ook hebben..?

Ik zit in de wijk driemanspolder in zoetermeer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:24
gaat wanadoo nou ook eens haar newsservers op die snelheid beschikbaar stellen want ik moet nog steeds eweka nemen om de volle 2 mbit te halen!?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123

RHE123

Edubits

Heb sinds vanavond last van erg lage snelheden, heb multi abonnement en zou dus 2000/500 moeten halen, ik haal echter nog geen 400kbps (50kb/s)! :( Na het resetten van het modem werkt het tijdelijk weer op fullspeed, maar daarna zakt het weer in tot deze snelheden...

Waar kan dit aan liggen? Signals kan ik niet posten aangezien er een wachtwoord op mijn modem zit, zie een aantal posts hiervoor. :(

edit: Snelheid is nog steeds erg instabiel, snelheden gelukkig wel wat hoger, maar nog lang niet de maximale snelheid :(

[ Voor 14% gewijzigd door RHE123 op 23-05-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RHE123 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 21:08:
Heb sinds vanavond last van erg lage snelheden, heb multi abonnement en zou dus 2000/500 moeten halen, ik haal echter nog geen 400kbps (50kb/s)! :( Na het resetten van het modem werkt het tijdelijk weer op fullspeed, maar daarna zakt het weer in tot deze snelheden...

Waar kan dit aan liggen? Signals kan ik niet posten aangezien er een wachtwoord op mijn modem zit, zie een aantal posts hiervoor. :(
Ik kan je niet helpen daarmee, 5120's installeren we nog niet, wel zijn de nieuwe 5101E gearriveerd en die starten toch wel erg snel op :)
Die hebben ook een iets nieuwer menu, maar afgezien daarvan exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op maandag 16 mei 2005 @ 12:44:
Casema heeft zelf toegegeven dat er op dit moment een probleem is rondom de nieuwsservers. Overdag en 's ochtends gaat het prima, volle snelheid. Alleen 's avonds kakt ie in naar 1 mbit. Ze gaan er nog iets aan doen. Er wordt op dit moment gewoon onwijs veel gebruik gemaakt van die nieuwsserver. (Terwijl ze nog maar 60000 abonnees hebben!) Nou maar hopen dat ze niet de retentietijd gaan korter maken.

PS: Is het met de 10mbit verbinding van casema wel gewoon mogelijk om met de volle snelheid te downloaden van de nieuwsserver? En weet iemand al over nieuwe abonnementsvormen van casema? Gezien de hoge snelheden nu echt gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik wil even de experts hier inroepen:

Probleem!
Ik heb de laatste aantal maanden veel problemen met dat de verbinding wegvalt. De router en (soms) modem resetten heeft vaak wel succes. Ik word het alleen gigantisch zat om dit elke dag wel 1 of 2 keer te doen :X Ik heb een wanadoo/casema broadband basic abo van 2000/512 dus.
Eerst even mijn modem gegevens :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream  Value
Frequency   242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   33 dB
Power Level     -7 dBmV

Upstream    Value
Channel ID  7
Frequency   19000000 Hz Ranged
Power Level     51 dBmV

Ik heb hier geen verstand van: dus ziet het er goed uit of niet?

Wat ook het probleem kan zijn is dat mijn router gewoon op z'n bek gaat.
Ik gebruik een SMC7004ABR EU (en dan staat er geen v2 achter dus volgens mij de eerste versie)
Ik heb zo ongeveer altijd bitcomet openstaan met 5 downloads en een upload van 30 kb/s. Kan het zijn dat deze alle connecties en snelheden gewoon niet aankan? Er hangen trouwens 3 pc's aan de router maar alleen de mijne download. De rest surft alleen maar. :)

Ik heb ook al met de helpdesk gebeld maar zij zeggen dat ze alleen maar een goed signaal geven en dat het niet aan hun ligt. (vertrouw het niet helemaal maar goed)

Verder branden alle lichtjes van mijn motorola eurodocsis modem wel gewoon maar als herhaaldelijk resetten van de router niet werkt dan reset ik de modem even en werkt het vaak ook weer.
alvast bedankt. :)
Edit: router is uitgerust met de laatste firmware.. vergeten te vermelden..

[ Voor 4% gewijzigd door Satch op 25-05-2005 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 17:26:
Ik wil even de experts hier inroepen:

Probleem!
Ik heb de laatste aantal maanden veel problemen met dat de verbinding wegvalt. De router en (soms) modem resetten heeft vaak wel succes. Ik word het alleen gigantisch zat om dit elke dag wel 1 of 2 keer te doen :X Ik heb een wanadoo/casema broadband basic abo van 2000/512 dus.
Eerst even mijn modem gegevens :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream  Value
Frequency   242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   33 dB
Power Level     -7 dBmV

Upstream    Value
Channel ID  7
Frequency   19000000 Hz Ranged
Power Level     51 dBmV

Ik heb hier geen verstand van: dus ziet het er goed uit of niet?

Wat ook het probleem kan zijn is dat mijn router gewoon op z'n bek gaat.
Ik gebruik een SMC7004ABR EU (en dan staat er geen v2 achter dus volgens mij de eerste versie)
Ik heb zo ongeveer altijd bitcomet openstaan met 5 downloads en een upload van 30 kb/s. Kan het zijn dat deze alle connecties en snelheden gewoon niet aankan? Er hangen trouwens 3 pc's aan de router maar alleen de mijne download. De rest surft alleen maar. :)

Ik heb ook al met de helpdesk gebeld maar zij zeggen dat ze alleen maar een goed signaal geven en dat het niet aan hun ligt. (vertrouw het niet helemaal maar goed)

Verder branden alle lichtjes van mijn motorola eurodocsis modem wel gewoon maar als herhaaldelijk resetten van de router niet werkt dan reset ik de modem even en werkt het vaak ook weer.
alvast bedankt. :)
Edit: router is uitgerust met de laatste firmware.. vergeten te vermelden..
Je signaal is prima ;)

Om te elimineren dat het niet aan je modem ligt kan je even een losse utp kabel direct aan 1 pc koppelen en dan even http://www.speedtest.nl/ of http://www.coax.nl/tester/

Mocht het dan aan je modem liggen, even 192.168.100.1 en dan config, defaults, save en dan reboot.
Je modem gaat volledig opnieuw inregelen, dit kan dus 5 tot 30 min duren ;)

Test daarna nog eens, het zou dan goed moeten zijn, kijk ook even in de log en kijk of je SW init downloaded / SW config downloaded ziet.

Als het dan nog niet goed is moet je modem eens laten meten door de helpdesk.
Is de snelheid wel goed met alleen 1 pc zonder router, dan ligt het dus aan je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 19:48:
[...]

Je signaal is prima ;)

Om te elimineren dat het niet aan je modem ligt kan je even een losse utp kabel direct aan 1 pc koppelen en dan even http://www.speedtest.nl/ of http://www.coax.nl/tester/

Mocht het dan aan je modem liggen, even 192.168.100.1 en dan config, defaults, save en dan reboot.
Je modem gaat volledig opnieuw inregelen, dit kan dus 5 tot 30 min duren ;)

Test daarna nog eens, het zou dan goed moeten zijn, kijk ook even in de log en kijk of je SW init downloaded / SW config downloaded ziet.

Als het dan nog niet goed is moet je modem eens laten meten door de helpdesk.
Is de snelheid wel goed met alleen 1 pc zonder router, dan ligt het dus aan je router.
Bedankt voor je tips maar het is niet een snelheidsprobleem. Ik haal altijd mijn volledige snelheid, alleen valt soms gewoon de verbinding totaal weg.
Mijn router geeft bij status dan ook aan Disconnected. Het heeft ook niet zoveel zin om hem aan 1 pc te hangen want het is altijd incidenteel wanneer de verbinding wegvalt, hoewel het wel vaak s'avonds rond achten is waardoor ik de modem verdenk. ( of ik moet het echt een langere tijd doen, maar dan heeft de rest van de famillie geen internet...
( denk niet dat dat op prijs gesteld wordt. :X )
Het belangrijkste is dat ik weet of mijn router het aantal connecties wel aankan. :) Ik probeer binnenkort een (nog oudere) sitecom router uit. Misschien helpt dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
[...]

Bedankt voor je tips maar het is niet een snelheidsprobleem. Ik haal altijd mijn volledige snelheid, alleen valt soms gewoon de verbinding totaal weg.
Mijn router geeft bij status dan ook aan Disconnected. Het heeft ook niet zoveel zin om hem aan 1 pc te hangen want het is altijd incidenteel wanneer de verbinding wegvalt, hoewel het wel vaak s'avonds rond achten is waardoor ik de modem verdenk. ( of ik moet het echt een langere tijd doen, maar dan heeft de rest van de famillie geen internet...
Het belangrijkste is dat ik weet of mijn router het aantal connecties wel aankan. :) Ik probeer binnenkort een (nog oudere) sitecom router uit. Misschien helpt dat. :)
Ik zie een deja vu.

Dit heb ik nou ook gehad dacht eerst ook dat het mijn router was, oude (sitecom) ook teruggezet.
Niks hielp 15 keer met de helpdesk gebeld, geen resultaat.

Het enige dat hielp was mijn channel id veranderen. Nu is alles weer zoals het vroeger was.

Daar bedoel ik mee voor de upgrade, toen had ik 768 up en hoste 10 spelers op mijn game server (bij wanadoo power mag dat) Nu 1Mbit up een verhoging van bijna 30% kom ik nog niet hoger dan 10 spelers lag free.

Heb ook het gevoel dat er slechtere peerings zijn met het buitenland, zodra er een hongaar ofzo verbind schiet zijn ping gelijk naar 140/160 dat was daarvoor ook niet.

Voor mij is het geen optie om over te stappen naar adsl (geen kpn abbo).

Maar wat ik dus wil zeggen probeer eens je channel id te veranderen. Of idd terug naar je standaard settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dCY schreef op maandag 23 mei 2005 @ 15:01:
Altijd rond 16:15 tot weet ik veel hoelaat is de nieuwsgroepen bar slecht met de snelheid/stabiliteit.
S'ochtends draait het altijd weer rond de 243 kbyte/sec mooi in een rechte lijn.

Maar zoals bv gisteravond was het echt om te huilen 70 - 130 kbyte/sec, stabiel is het verre van..

Zijn er mensen die dat ook hebben..?

Ik zit in de wijk driemanspolder in zoetermeer..
Ik had hetzelfde probleem. Ik woon in Oosterheem in Zoetermeer.
Ik heb Casema hierop al aangesproken.
Ik kwam er zelf achter dat als je de servernaam news.casema.nl veranderd in news.giganews.com, het probleem is opgelost. Mooie strakke lijn op 243kB/s. :9
Ik weet niet of het nu al is opgelost, maar je zou dit kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 17:05:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Ik woon in Oosterheem in Zoetermeer.
Ik heb Casema hierop al aangesproken.
Ik kwam er zelf achter dat als je de servernaam news.casema.nl veranderd in news.giganews.com, het probleem is opgelost. Mooie strakke lijn op 243kB/s. :9
Ik weet niet of het nu al is opgelost, maar je zou dit kunnen proberen.
Hmmmm...ik zie hier een idee opkomen..

In het verleden had je een truc [weet nog niet of ie nog actief is voor wannadoo gebruikers] om op meerdere newsservers in te loggen. Dit om de policy van Wannadoo te omzeilen. Als jij dus werkt met news.giganews.com ipv news.casema.nl zou je je misschien dus twee keer op een newsserver kunnen aanmelden... Of zou dit IP/mac router gebonden zijn

Helaas heb ik maar een 2mbit lijn, maar anders zou dit een test waardig zijn....Een tweaker die dit kan proberen?

Kweet niet of het toegestaan is om dit idee te melden, maar heren moderators...mod mijn bericht maar als het niet mag

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Black Piet schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 23:43:
[...]

Hmmmm...ik zie hier een idee opkomen..

In het verleden had je een truc [weet nog niet of ie nog actief is voor wannadoo gebruikers] om op meerdere newsservers in te loggen. Dit om de policy van Wannadoo te omzeilen. Als jij dus werkt met news.giganews.com ipv news.casema.nl zou je je misschien dus twee keer op een newsserver kunnen aanmelden... Of zou dit IP/mac router gebonden zijn

Helaas heb ik maar een 2mbit lijn, maar anders zou dit een test waardig zijn....Een tweaker die dit kan proberen?

Kweet niet of het toegestaan is om dit idee te melden, maar heren moderators...mod mijn bericht maar als het niet mag
Zover had ik nog niet geporobeerd. Ik gebruik nu gewoon 4 draadjes van news.giganews.com.
Dat werkt in iedergeval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Stukje uit de e-mail van casema:
Nieuwe TV-zenders op onze TV-Portal

Sinds enige tijd biedt Casema via de TV-Portal live televisie op de PC aan. Vanaf woensdag 1 juni hebben we op tvportal.nl drie nieuwe TV-zenders in de aanbieding: de documentaire-zender Discovery Channel, Animal Planet en de muziekzender TMF. Veel klanten hebben aangegeven deze zenders ook graag op hun PC te willen bekijken. Voor RTL4, RTL5 en YORIN was minder belangstelling, dus deze zenders hebben we vervangen.
Ik geloof er niks van dat er voor RTL4, RTL5 en YORIN minder belangstelling is dan Discovery Channel, Animal Planet en TMF.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
HENNESSY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:54:

[...]
Ik geloof er niks van dat er voor RTL4, RTL5 en YORIN minder belangstelling is dan Discovery Channel, Animal Planet en TMF.
Ze zeggen toch niet van wie er minder belangstelling is? })
Waarschijnlijk van de kant van het management van Casema....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 20:58:
[...]

Welk modem heb je, een SB4200 (Wit) of een SB5100 (Zwart)?
Als het een 5100 zeg eens de eerste 6 cijfers/letters van je HFC mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 18:54:
[...]

Welk modem heb je, een SB4200 (Wit) of een SB5100 (Zwart)?
Als het een 5100 zeg eens de eerste 6 cijfers/letters van je HFC mac.
Ik heb een witte motorola surfboard modem. :) Ik zal overigens de channel/id eens te veranderen, missschien heeft casema dat per ongeluk veranderd bij de snelheidsverhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de linksys wrt54g is echt een uber router.. prikte me motorola modem erin en het werkte meteen! out of the box:) wifi werkt nu ook prima, me kiss divx player speelt nu af ook via wifi. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waneer komt casema/wanadoo met een 20000 kbit/s abbo en leuke upload van 10000 kbit/s of zo iets is daar al wat over bekent.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 17:53:
Waneer komt casema/wanadoo met een 20000 kbit/s abbo en leuke upload van 10000 kbit/s of zo iets is daar al wat over bekent.
Ehm over een jaar of zo?
Waarom nu al? Alleen omdat Versatel dingen beloofd die ze niet kunnen waarmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 12:38
wvkreg schreef op zondag 29 mei 2005 @ 23:40:
[...]

Ehm over een jaar of zo?
Waarom nu al? Alleen omdat Versatel dingen beloofd die ze niet kunnen waarmaken?
Nouja upc heeft ook al 20mbit, dus als casema dat ook gaat doen en de 10mbit naar de 1na grootste pakket (wanadoo premium) dan ben ik ook blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth2K
  • Laatst online: 05-04-2006

Smooth2K

Waarom moet alles zo moeilijk

UPC heeft dat niet via de kabel (correct me if I'm wrong)
Dat van UPC is een ADSL2 pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Maar het kan wel via de kabel, in theorie zelfs nog wel harder dan 20Mbit, dus het zal ongetwijfeld een keer geintroduceerd worden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds ongeveer een week Casema 10Mbit/1Mbit, maar nu beginnen de problemen al, tijdens 17:00 tot 22:30 uur heb ik snelheden die de 1Mbit downstream nog niet eens halen, ik haal nu zo'n 34kb/sec gemiddeld. Dit kan niet kloppen, na deze periode, en dan vooral 's nachts heb ik gewoon volle snelheid (dwz: 1150). Ik ben toch een beetje een snelheidsfreak, neem namelijk niet voor niets een 10Mbit abonnement, en hier ben ik dus helemaal niet blij mee.
Dit geval komt sinds ongeveer 3 dagen achter elkaar voor nu, ik heb dus het idee dat iemand in mijn buurt flink de kraan openzet of dat er iets anders serieus mis is. Het ligt absoluut niet aan mijn downloadsource, die is wel stable.
Is het verstandig morgen de klantenservice te bellen mocht het probleem weer voorkomen? Of moet ik iets aan mijn instellingen in het modem wijzigen (heb de Motorola, niets aan gedaan na installatie een week terug), ik zit dus te denken aan nieuwe firmware of iets in die richting ...

Alle hulp welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Te oordelen aan de tijden:
Heb je Wlan en zo ja heb je die beveligd?
Heb het idee dat er iemand(en) mee zit te 'surfen'
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:33:
Ik heb sinds ongeveer een week Casema 10Mbit/1Mbit, maar nu beginnen de problemen al, tijdens 17:00 tot 22:30 uur heb ik snelheden die de 1Mbit downstream nog niet eens halen, ik haal nu zo'n 34kb/sec gemiddeld. Dit kan niet kloppen, na deze periode, en dan vooral 's nachts heb ik gewoon volle snelheid (dwz: 1150). Ik ben toch een beetje een snelheidsfreak, neem namelijk niet voor niets een 10Mbit abonnement, en hier ben ik dus helemaal niet blij mee.
Dit geval komt sinds ongeveer 3 dagen achter elkaar voor nu, ik heb dus het idee dat iemand in mijn buurt flink de kraan openzet of dat er iets anders serieus mis is. Het ligt absoluut niet aan mijn downloadsource, die is wel stable.
Is het verstandig morgen de klantenservice te bellen mocht het probleem weer voorkomen? Of moet ik iets aan mijn instellingen in het modem wijzigen (heb de Motorola, niets aan gedaan na installatie een week terug), ik zit dus te denken aan nieuwe firmware of iets in die richting ...

Alle hulp welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op maandag 30 mei 2005 @ 21:51:
Te oordelen aan de tijden:
Heb je Wlan en zo ja heb je die beveligd?
Heb het idee dat er iemand(en) mee zit te 'surfen'

[...]
Ik heb geen WLan, dus meesurfen zou niet kunnen, en dan nog zouden we waarschijnlijk allebei de helft krijgen right? Ik run geen kazaa of emule of andere zooi die je bw omlaag kan gooien, mijn upload is wel gewoon 130 en over een half uur is het waarschijnlijk afgelopen :S rara wat is dit :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Pingtijden okay tijdens de inzakperiode? Ik zou zeker even bellen om te kijken of er bekende problemen in de wijk zijn. Er wordt namelijk regelmatig gekeken of er probleemwijken zijn (snelheden, stoorproducten etc) maar ms staat er al wat op de planning voor jouw wijk of moet dit even aangemerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op maandag 30 mei 2005 @ 23:25:
Pingtijden okay tijdens de inzakperiode? Ik zou zeker even bellen om te kijken of er bekende problemen in de wijk zijn. Er wordt namelijk regelmatig gekeken of er probleemwijken zijn (snelheden, stoorproducten etc) maar ms staat er al wat op de planning voor jouw wijk of moet dit even aangemerkt worden.
Nee de pingtijden schieten ook opeens naar 80 als ik bijvoorbeeld tweakers.net ping. En nu, dus om 9 uur 's ochtends is alles weer stabiel. Owja, ik heb geen router, deel mijn verbinding dus niet.
Ik bel Casema zodirect wel even op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:30
Dat heb ik ook een tijdje gehad ( 2 á 3 weken ), zat ik dus aangesloten op een andere wijk.

Zo verliep het.

's Ochtends was het lekker snel. Rond een uurtje of 3 smiddags begon het in te zakken van ( toen nog 240 kb/s naar 160 kb/s ). Na 7 uur viel er niet meer te internetten, downloadsnelheid van ca. rond de 10 kb/s. Dit was zo tot een uurtje of 11. Na 11 uur liep de snelheid weer op tot de 240 kb/s en kon ik de hele nacht weer door leechen met 240 kb/s.

En smiddags begon weer hetzelfde verhaal. Gamen ging savonds ook niet, belachelijk hoge ping. Toen maar boos naar Casema gebelt en werd ik gelijk weer teruggezet denk ik wat de volgende dag was er niks aan de hand. ( blijkbaar zo vieze kazaa/bittorent wijk ofzo ).

Tot nu toe na de verhoging nog geen echte problemen gehad, alleen met de upload, dat die dus stopte na een bepaalde hoeveelheid data maar dat is ook opgelost. Voor de rest altijd maximale snelheid tot me beschikking

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:59:
[...]

Nee de pingtijden schieten ook opeens naar 80 als ik bijvoorbeeld tweakers.net ping. En nu, dus om 9 uur 's ochtends is alles weer stabiel. Owja, ik heb geen router, deel mijn verbinding dus niet.
Ik bel Casema zodirect wel even op.
En en en? :P Weet je al meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles draait nog goed nu, dit is de laatste dag dat ik ze de kans geef het goed te maken. Als het straks mis gaat hang ik gelijk aan de telefoon, maarja zolang het stabiel werkt kun je niet klagen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 15:48:
[...]

Alles draait nog goed nu, dit is de laatste dag dat ik ze de kans geef het goed te maken. Als het straks mis gaat hang ik gelijk aan de telefoon, maarja zolang het stabiel werkt kun je niet klagen toch?
Welke regio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat casema binnenkort wel met die hoge snelheden komt. Als ze dan ook nog de upload omhoog gooien, wat moeten de ADSL providers dan? Ik snap niet dat ze daar niets mee doen. Zodra je een veel sneller product levert, stappen al die klanten over. In plaats van maar telkens net boven de concurrent te zitten. Op die manier biedt je niet duidelijk een beter product.

UPC had onlangs getest met symmetrisch 8 mbit en 16 down en 8 up.

Ik geloof dat die motorola modems (heb is een keer op de site van motorola gekeken) 38 mbit down kunnen en 30 up (max). In een nieuwsbericht zei casema dat het netwerk tot 70 mbit kan. Waarom wachten ze dan toch met concurreren?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2005 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martink
  • Laatst online: 11-02 12:38
Casema heeft gezegt dat ze tot de 70mbit kunnen, weet niet wat max snelheid is van modems dat ze gebruiken volgens mij geen 70. maar casema zei, zie dat adsl maar eens doen. maar met adsl2 halen ze wel hogere snelheden denk ik :P

casema stopt met leveren rtl4, 5, yorin??? en dan komen er van die andere zenders! omdat mensen OOK die willen kijken op hun pc.

Als je bij casema OOK telefonie gaat aanvragen stoppen ze dan ook met leveren van internet aan je? :)

[ Voor 35% gewijzigd door Martink op 01-06-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 19:08:
Ik geloof dat die motorola modems (heb is een keer op de site van motorola gekeken) 38 mbit down kunnen en 30 up (max). In een nieuwsbericht zei casema dat het netwerk tot 70 mbit kan. Waarom wachten ze dan toch met concurreren?
Misschien omdat hogere snelheden aanbieden veel geld kost omdat je meer capaciteit moet inkopen, meer capaciteit in het netwerk moet reserveren. De meerderheid van de klanten hebben die snelheid helemaal niet nodig, dus is het onzinnig om voor die mega-downloaders die voornamelijk veel geld kosten te gaan investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Gaat goed daarzo bij Casema. Ik ga nu (net als alle andere @Home BreedBand-abonnees) over van 4 naar 5 Mbit. Das dus de helft. Ben benieuwd of en zoja wanneer @Home de 10mbit doorbreekt. Maar volgens mij kunnen die DOCSIS2-modems van motorola (such as SB5100E) 30mbit synchronous aan, zoals de DOCSIS2-specs ook voorschrijven. Dus hoe men dan ooit tot 70mbit zou moeten komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 02-08 08:23

SgtStrider

Fractal Switchover!

Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging ;)). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows :) Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....

Specs SB5100G (huidige modem): klik

Volgens de specs, staat helemaal onderin:
** Actual speeds will vary. Speeds of 30 Mbps are only attainable with A-TDMA or S-CDMA technology.
Betekent dit dat de SB5100 _tot_ 30Mbps gaat?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Wat bij mij nog een voordeel heeft.. :

Bij kabel heb je geen vaste telefoon aansluiting nodig.

TV kijken doe je toch al thuis.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:
Iedereen is nu een beetje aan het wachten op de volgende stap van de kabelaars (begrijpelijk, ADSL2+ vormt een bedreiging ;)). Ik vraag me echt af wat er op dit moment wordt besproken in de vergaderzalen van Casema. 20/30/40 Mbps? Who knows :) Die upload mag eerst wel iets hoger. Even technisch....

[...]

Japz... MAXIMAAL tot 30Mbps, met gebruik van bovenvernoemde technologieën. Maar als Casema het voor elkaar krijgt om meer dan 30Mbps over het net heen te pompen, waarbij men in de huizen van de abonnees nog steeds coax gebruikt, is men erg knap, want in de praktijk gaat het coax netwerk ook geen hogere snelheden behalen dan 30Mbps (jah, er zijn wel enkele 'freaks' die supergeile snelheden van zo'n 70Mbit voor elkaar hebben gekregen, maar das echt niet gebaseerd op de praktijk. Voor snelheden boven 30Mbps is echt ETtH nodig (Ethernet To The Home).
Smooth2K schreef op maandag 30 mei 2005 @ 15:04:
UPC heeft dat niet via de kabel (correct me if I'm wrong)
Dat van UPC is een ADSL2 pakket
You're wrong, I'm affraid... UPC biedt Wél 20Mbit via de kabel, met behulp van de A-TDMA-technologie. In het UPC net is nog nergens ETtH beschikbaar en UPC exploiteert (voorzover ik weet) geen ADSL-lijnen. KPN heeft UPC niet als exploitant toegelaten en ook voor BBNed en BabyXL weet ik hier niets van. Dus geloof me maar, die 20mbit van UPC zijn wél via de kabel.
Wat casema denk ik bedoelt met het feit dat ze de 'eerste zijn die op de consumentenmarkt de 10Mbit grens doorbreken' is, dat ze het voor een betaalbare prijs aan de man brengen. Want wat dat betreft heeft men daar wel gelijk; voorzover ik zie is casema de goedkopere aanbieder met hun snelste abonnement.

[ Voor 28% gewijzigd door csteelooper op 01-06-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remus schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 10:44:
[...]

Misschien omdat hogere snelheden aanbieden veel geld kost omdat je meer capaciteit moet inkopen, meer capaciteit in het netwerk moet reserveren. De meerderheid van de klanten hebben die snelheid helemaal niet nodig, dus is het onzinnig om voor die mega-downloaders die voornamelijk veel geld kosten te gaan investeren.
Het gaat er juist om dat je de klanten naar je toe trekt. Dit doe je door een beter product te leveren. Wanneer er 20/5 ter beschikking is, zullen ook niet alle klanten het volledig benutten, maar de klanten gaan wel bij jou als provider, omdat je sneller bent. Die paar megadown/uploaders moet je dan maar erbij nemen. Ik bedoel te zeggen dat als casema dit in kan zetten KPN helemaal niks meer kan. Goede marketing erbij en de klanten stromen binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-08 07:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik bedoel te zeggen dat als casema dit in kan zetten KPN helemaal niks meer kan. Goede marketing erbij en de klanten stromen binnen!
Remus heeft helemaal gelijk. KPN is al jaren de langzaamste en een duurdere concurrent. Langzamer en duurder dan alle anderen zon beetje. Toch hebben ze 1,5miljoen klanten en zijn ze daarmee gewoon verreweg de grootste aanbieder van internet in nederland.

90% van de nieuwe klanten van kpn neemt een Go of een Lite abonnementje (800 of 1600kbps), simpelweg omdat gemiddelde mensen geen behoefte hebben aan veel meer dan 1megabit. KPN is betrouwbaar, heeft een bekende naam (vaak ook een goede naam, kpn staat voor stabiel en is naar mijn mening ook zo!) en doet veel aan merk-marketing.

Met die enorm hoge snelheden trek je geen 100.000en klanten aan, want er zijn simpelweg niet zoveel mensen die zo'n snelle verbinding nodig hebben. Ik vind de houding van kpn wel grappig eigenlijk. Laat de anderen maar lekker die paar extreem dure klanten nemen, dan neemt kpn wel de 1,5 miljoen makkelijk te onderhouden 1mbit klanten ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HENNESSY schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 20:54:

[...]

uuh ze hebben naar mijn weten die 3 channels toegevoegt want rtls 4 en 5 zijn er nogsteeds.!

hier voor de luilakken die niet op de portal willen in loggen.
heb een page gemaakt met directe links naar de streams.

De Site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 12:55:

[...]

Zal ik mezelf nog eens quoten ;)
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:28:
Zie hier met een SB5100 >:)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~melissagraham/temp/Snelheid2.jpg

Maxed out, dus 40 Mbit, dit had ik een paar weken terug bij een klant in Sassenheim.
Hoger kan een SB5100 niet :) Maar als je zo kan internetten _/-\o_
Edit: de thumbnail kan misschien een kruisje zijn in het begin van deze post, is niet een probleem van mij, maar van Planet, vertraging in synchronisatie van de upload server en de werkelijke page server? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op zondag 29 mei 2005 @ 01:50:
[...]
Ik heb een witte motorola surfboard modem. :) Ik zal overigens de channel/id eens te veranderen, missschien heeft casema dat per ongeluk veranderd bij de snelheidsverhoging.
Laat je modem maar omruilen, bij een groot aantal SB4200's is de SW update niet helemaal goed gegaan, ik vermoed dus dat dit er ook 1 is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Stel; Casema introduceert een 20Mbit abbo. Mensen zullen hier niet gigantisch versteld van staan, omdat ADSL2+ dat al kan(zal kunnen), en Versatel er al geadverteerd mee heeft. Als Casema _nu_ zo hard mogelijk werkt aan 30Mbit+, en een upload rond de 4 of 5Mbit, dan weet ik zeker dat dit een harde klap zal zijn in het gezicht van ADSL(2) providers. Die kunnen namelijk niet hoger. Is dit een waanbeeld? Of kan het?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Het is gewoon wat jij wilt zien. Betekent niet dat het voor Casema meteen meer klanten oplevert en voldoende inkomsten. Er wordt altijd een overweging gemaakt of het interessant en kostendekkend is. Als je nagaat dat heel weinig van de abonnee's nu een 10Mbit abo heeft lijkt me niet dat ze dit snel zullen gaan doen.

[ Voor 5% gewijzigd door sjaak op 02-06-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 22:43:
[...]

Laat je modem maar omruilen, bij een groot aantal SB4200's is de SW update niet helemaal goed gegaan, ik vermoed dus dat dit er ook 1 is ....
Kan je gewoon bellen naar de helpdesk met een verzoek daarvoor? en is het gratis?
Ze kunnen het zeker niet zien bij casema of hij nog goed is?, aangezien ze alleen vertelden dat het signaal ten alle tijden goed was/is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metal schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 15:54:
[...]

Kan je gewoon bellen naar de helpdesk met een verzoek daarvoor? en is het gratis?
Ze kunnen het zeker niet zien bij casema of hij nog goed is?, aangezien ze alleen vertelden dat het signaal ten alle tijden goed was/is.
Ja je kan gewoon bellen, of het gratis is weet ik niet, maar je zou het kunnen zien als modem aansluiten aan de hoofdaansluiting en dat is in vele gevallen gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
Stel; Casema introduceert een 20Mbit abbo. Mensen zullen hier niet gigantisch versteld van staan, omdat ADSL2+ dat al kan(zal kunnen), en Versatel er al geadverteerd mee heeft. Als Casema _nu_ zo hard mogelijk werkt aan 30Mbit+, en een upload rond de 4 of 5Mbit, dan weet ik zeker dat dit een harde klap zal zijn in het gezicht van ADSL(2) providers. Die kunnen namelijk niet hoger. Is dit een waanbeeld? Of kan het?
Ja de downstream kan makkelijk, de up is echter de vraag, maar ik denk wel dat het kan.
Als zoiets zou komen dan zeg ik mijn ADSL verbinding accuut op :P
Prik er een modem op en blazen maar :P

Edit:

No offence hoor, maar heb je ooit wel eens iemand gehoord die Versatel 20Mbit kan krijgen ?; van vele hoor ik dat het niet leverbaar is >:)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider

SgtStrider

Fractal Switchover!

Casema kan dus, vooruitlopen op de rest. Apparatuur is een tweede. Ik hoop dan ook dat ze snel weer een upgrade ertegenaan gooien, en dan vooral die upload :) Hoe zit het met frequentieverdeling op de kabel? Is er nog genoeg ruimte voor sync upstream? Zou mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 09:24:
Het is idd wat wij willen. Omdat wij wel een server willen draaien e.d.. Maar de massa surft, mailt en download soms wat. Pas als er meer capaciteit nodig is voor video on demand en andere dingen en als het goed werkt, gaat de normale consument dit ook willen. Casema scheen hier al mee bezig te zijn. Ik heb ooit is een artikel gelezen dat ze een stuk software in MCE wilden implementeren. Maar over de samenwerking met microsoft heb ik nooit meer iets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 20:42:
[...]

Ja de downstream kan makkelijk, de up is echter de vraag, maar ik denk wel dat het kan.
Als zoiets zou komen dan zeg ik mijn ADSL verbinding accuut op :P
Prik er een modem op en blazen maar :P

Edit:

No offence hoor, maar heb je ooit wel eens iemand gehoord die Versatel 20Mbit kan krijgen ?; van vele hoor ik dat het niet leverbaar is >:)
UPC heeft testen gehad met de kabel 8 mbit up en down en 8 up en 16 down. De kabel kan juist wel een hele snelle upload bieden. Maar wanneer dit komt en hoeveel geld dit kost, geen idee. Hoeveel geld het ook kost voor de providers om data te versturen in verhouding tot downloaden heb ik ook totaal geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Zoals ik al had gepost,is de potentiële maximale up- én downloadsnelheid (synchronous) 30Mbps met gebruik van de S-CDMA technologie. Dus synchroon een hoge up- en download is goed mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:10
Casema mag eerst wel's zorgen dat er hier überhaupt kabelinternet beschikbaar wordt. Ze hebben het net hier al sinds 1996 in beheer en nog steeds is ADSL de enige mogelijkheid tot breedband :{

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de 70 Mbit waar casema het over heeft is te vinden in de specs van de CMTS http://www.bigbandnet.com/products/cuda12000.php de specs van het motorola modem gelden voor us docsis dit is in een smallere bandbreedte dan euro docsis. de hoge snelheden worden gehaald bij een andere modullatie vorm dan het huidige nl 1024QAM. bij docsis 3 kunnen 4 QAM kanalen door een modem worden ontvangen en is er nog meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel zeker dat Casema dat kan halen, de vraag is echter wat je moet betalen voor zoiets.
Chello extreme kost € 79,95 per maand en dat is 20/1
Dus heb je alleen 10Mbit meer down, maar geen up.

Daarnaast vind ik dat alle providers wel eens wat meer homepage ruimte mogen geven en meer mb's voor je mailbox, als je ziet dat het nog steeds 10 mb is bij Chello dat is toch iets uit de tijd van de jaren 90, en 20 of 25 red je het ook niet mee.

Dus als Casema zou zeggen 30/5 voor pak em beet 100 euro en een 50mb homepage en 50 mb mailbox, ja dat zou wel een leuke stunt zijn ;)

En dan gaat mijn Planet ADSL lijntje er toch echt wel eruit, ook al kan ik mijn mail adressen niet behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is die nieuwserver traag zeg de laatste paar weken word is tijd voor casema om meer brandbreedte in tegaan kopen bij giganews

download soms maar net met 120 kB/sec met uitschieters naar de 150 :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2005 @ 22:31:
wat is die nieuwserver traag zeg de laatste paar weken word is tijd voor casema om meer brandbreedte in tegaan kopen bij giganews

download soms maar net met 120 kB/sec met uitschieters naar de 150 :Z
Klopt. 's Avonds en 's nachts is het gewoon de helft van de snelheid. De rest van internet gaat dan nog gewoon snel, maar met de nieuwsserver kom je idd niet boven die snelheden uit. Casema heeft dit zelf ook toegegeven. Ze zeiden dat ze binnenkort met een oplossing zouden komen. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Als jullie nou eens allebei als nieuwsserver news.giganews.com invullen ipv news.wanadoo.nl dan zal het bij jullie misschien wel eens net als bij mij gewoon weer op volle snelheid gaan ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok heel fijn allemaal, maar Casema kampt met capaciteitsproblemen bij mij in de buurt. Vandaar dat ik tussen 16:00 en 22:30 een snelheid van rond de 150kbyte/sec download haal (10mbit/1mbit abonnement) en een ping van boven de 80. Hier hoef ik toch niet mee akkoord te gaan? Is er een mogelijkheid om me op een andere switch te laten zetten of iets dergelijks? Met zo'n ping kan ik natuurlijk niet gamen of streamtv kijken.
Die man gaat me zo terug bellen of het inderdaad capaciteitsproblemen zijn, maar we weten natuurlijk beide al dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Undeclinable schreef op maandag 06 juni 2005 @ 17:15:
Als jullie nou eens allebei als nieuwsserver news.giganews.com invullen ipv news.wanadoo.nl dan zal het bij jullie misschien wel eens net als bij mij gewoon weer op volle snelheid gaan ;)
heb je nog meer leuks temelden? :( hou je commentaar voor je als je niets toe tevoegen heb aan dit topic

ik gebruik news.casema.nl

C:\Documents and Settings\blaat>ping news.casema.nl

Pinging europe.isp.giganews.com [216.196.109.145] with 32 bytes of data:

Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=37ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=38ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=16ms TTL=117

Ping statistics for 216.196.109.145:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 38ms, Average = 25ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Ik bedoelde natuurlijk ipv news.casema.nl........

Maar probeer het nou maar gewoon eens, voordat je mij uit gaat lopen kafferen...........

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:37
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.