700-750kb/s, is dat ook echt je topsnelheid, of kan dat hoger?
volgens mij is dat momenteel wel mn max ja.... maar dat is dus nog niet de 10 mbit...
trouwens, hoe vaak krijgen jullie nu een ander IP toebedeeld? Dat is wel het enige nadeel ivm een FTP servertje draaien... of draaien jullie dan ook iets als dyndns.org of no-ip.com ?
trouwens, hoe vaak krijgen jullie nu een ander IP toebedeeld? Dat is wel het enige nadeel ivm een FTP servertje draaien... of draaien jullie dan ook iets als dyndns.org of no-ip.com ?
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Vanaf de wisseling van mn modem een paar maanden geleden tot aan nu (zelfs met stroom er een uur af, etc) heb ik al hetzelfde IP. Verder draai ik alleen een dns dingetje om een netter adresje te hebben
Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!
Verwijderd
Ik heb ook al vanaf Oktober 2002 een Abbo bij Casema/Wanadoo. Ik ben er tot nu toe nog dik tevreden mee. De download is van 20kb/s naar 250kb/s(nu nog 190kb/s ja..) en de upload is van 5 kb/s naar 64kb/s gegaan(nu nog 22kb/s ja..). Heb in die 2 jaar nog maar 2 keer geen internet gehad
en de 2 keer dat die down was was het snel verholpen. Dus ik ben dik tevreden ermee. Woon trouwens in Zuid Holland.
en de 2 keer dat die down was was het snel verholpen. Dus ik ben dik tevreden ermee. Woon trouwens in Zuid Holland.
ja das hetzelfde als hier.. heb wanadoo premium sinds maart 2003 ongeveer. Ik had 1x een maandje dat ik op een andere wijk zat aangesloten, en dat was zo leecherswijk,dus alleen snachts leuke snelheid en op de dag 10 kb/s ofzo.
Maar voor de rest bijna nooit last van gehad. Ooit begonnen met 64 kb/s down en ga nu naar de 500 kb/s, binnen 2 jaar. Vind ik best lekker
En nu ik motorola surfmodem heb draait het al sinds de zomervakantie 24/7 achter elkaar.
Maar voor de rest bijna nooit last van gehad. Ooit begonnen met 64 kb/s down en ga nu naar de 500 kb/s, binnen 2 jaar. Vind ik best lekker
En nu ik motorola surfmodem heb draait het al sinds de zomervakantie 24/7 achter elkaar.
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Niet om het een meld je snelheid topic te maken, maar heb sinds half december een Mega abbo en haal eigenlijk altijd mijn max. Waarbij ik met ADSL via Eweka nog wel eens kon terugvallen naar minder dan 700 Kb/s zit ik bij Casema op een constante 800+ Kb/s. Dag in, dag uit.
Vind vooral de upload bij kabel prettig, ook al maak ik er niet al te vaak gebruik van. Maar ik als ik mijn website wil updaten knalt niet gelijk mijn download in zoals bij ADSL.
Vind vooral de upload bij kabel prettig, ook al maak ik er niet al te vaak gebruik van. Maar ik als ik mijn website wil updaten knalt niet gelijk mijn download in zoals bij ADSL.
toen ik vanochtend wakker werd zag ik dat mijn verbinding er vanochtend ff een paar seconde had uitgelegen.. dus ik nou wie weet wel die upgrade... maar nee nog steeds 365 a 370 kb/s down... het schiet echt niet op
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Ik heb 10Mb varriant van Kabeltex (gelijk aan multiakabel):
Heel leuk en aardig, maar haal zeker niet altijd m'n snelheid alleen van speed.novaxess.nl en speedtest, veel servers haal ik niet meer dan 600KB/sec van, of het fluctueerd enorm tussen de 1MB/sec en 300KB/sec.
denk meld het even..
code:
1
2
3
4
| Download 1412.4 KByte/sec (=11299 kbps) Upload 103.9 KByte/sec (=831 kbps) Connection 535.0 Conn/min Ping test Nederland 15.0 ms |
Heel leuk en aardig, maar haal zeker niet altijd m'n snelheid alleen van speed.novaxess.nl en speedtest, veel servers haal ik niet meer dan 600KB/sec van, of het fluctueerd enorm tussen de 1MB/sec en 300KB/sec.
denk meld het even..
Dan zijn gewoon de servers langzaam lijkt mij.. je haalt je maximum snelheid ruim dusSa1 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:11:
code:
1 2 3 4 Download 1412.4 KByte/sec (=11299 kbps) Upload 103.9 KByte/sec (=831 kbps) Connection 535.0 Conn/min Ping test Nederland 15.0 ms
denk meld het even..
Ik heb mijn Motorola modem 6 uur zonder stroom laten zitten en heb geen nieuwe ip gekregen.LuNaTiC schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:37:
volgens mij is dat momenteel wel mn max ja.... maar dat is dus nog niet de 10 mbit...
[ Voor 1% gewijzigd door magnifor op 21-01-2005 15:30 . Reden: typo ]
Verwijderd
Ik heb nu al bijna een jaar hetzelfde ip, heb hier een web en ftp server staan, gaat prima zo.
In het begin heb ik dyndns gebruikt,maar eigenlijk is dat niet nodig, mocht ik ooit eens een ander ip krijgen dan kan ik zo m'n ip veranderen bij de forwarding service voor m'n site en m'n ftp word door een selecte groep mensen gebruikt, dus dan volstaat een mailtje rondsturen met het nieuwe ip.
In het begin heb ik dyndns gebruikt,maar eigenlijk is dat niet nodig, mocht ik ooit eens een ander ip krijgen dan kan ik zo m'n ip veranderen bij de forwarding service voor m'n site en m'n ftp word door een selecte groep mensen gebruikt, dus dan volstaat een mailtje rondsturen met het nieuwe ip.
damn haal je gewoon 1.4 mb/s met je quicket.. dat is wel erg netjes..Sa1 schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 13:11:
code:
1 2 3 4 Download 1412.4 KByte/sec (=11299 kbps) Upload 103.9 KByte/sec (=831 kbps) Connection 535.0 Conn/min Ping test Nederland 15.0 ms
denk meld het even..
10mbit is theoretisch iets in de trend van 1.2 mb/s dus dan heb je het zeker goed getroffen
Verwijderd
Tuurlijk, Kabel is niet meer dat onstabiele van de Demos tijd. Casema scoort ook gewoonsjorremans schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 20:29:
[...]
damn haal je gewoon 1.4 mb/s met je quicket.. dat is wel erg netjes..
10mbit is theoretisch iets in de trend van 1.2 mb/s dus dan heb je het zeker goed getroffen
goed. Net ff speedtest gedaan, nu nog 6 Mbit verbinding wordt natuurlijk ook 10
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Jan 23 2005 om 10:06:55 UTC+0100)
Download : 856.0 KByte/sec
Upload : 101.4 KByte/sec
Connection : 1892.0 Conn/min
Ping test Nederland : 13.0 ms
dat zijn al leuke snelheden.. dit haal ik tot nu toe
Download: 390.8 KByte/sec
(=3126 kbps)
Upload: 67.0 KByte/sec
(=536 kbps)
Connection: 1044.0 Conn/min
Ping: 22.0 ms
(=3126 kbps)
(=536 kbps)
[ Voor 68% gewijzigd door sjorremans op 23-01-2005 10:59 ]
Verwijderd
Ben weer een beetje gerust gesteld. Ik heb sinds 2 dagen Casema Mega, de 10 Mbit dus. Maar m'n snelheden komen niet echt in de buurt ervan. Speedtest geeft continu zo'n 750/800 kb/s down en 95/105 kb/s upload aan. Maar ik begrijp dat het mogelijk is dat je ook als nieuwe abonnee nog niet meteen de 10 Mbit tot je beschikking hebt?
ja, je hebt dus nog gewoon 6 mbit. Eind maart uiterlijk moet iedereen de verhoogde snelheid hebben.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
Verkopertje van Casema stond vanavond bij me aan de deur of ik interesse had in internet via de glasvezelkabel. Ik zeg dus: "glasvezel, ik heb helemaal geen glasvezel aansluiting".Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 15:14:
Ik heb nu al bijna een jaar hetzelfde ip, heb hier een web en ftp server staan, gaat prima zo.
"Wel meer mensen weten dat niet, meneer" zei hij.
Ik zeg: "ik heb nog steeds coax binnen hoor".
Toen hij wilde uitleggen dat Casema het netwerk bij ons in de buurt had geupgrade heb ik hem gelijk maar uitgelegd dat glasvezel gewoon deel uitmaakt van het Casema netwerk en dat wel meer aanbieders glasvezel verbindingen gebruiken.
Belachelijk eigenlijk dat ze hun product zo willen verkopen alszijnde glasvezel internet. Maar ja, de aanbieding is best goed.
Midi: eerste 6 mnd. 9,95 p/m i.p.v. 19,95 p/m
downstream: 850 kbit/s
upstream: 260 kbit/s
Multi: eerste 6 mnd. 19,95 p/m i.p.v. 32,95 p/m
downstream: 2000 kbit/s
upstream: 520 kbit/s
Ik zit nu bij Demon met 512/256 voor 19,95 p/m. Ik kan upgraden naar 1024/512 voor 29,95. Dan is die aanbieding van Casema zo gek nog niet.
Maar ik vroeg ook nog aan de verkoper of ik dan ook een vast ip-adres kon gebruiken.
Antwoord: "Dat is nooit zo, want dat is niet veilig, maar u kunt dat wel aanvragen".
Dus weten jullie of het echt mogelijk is om een vast ipadres aan te vragen?
Vast IP is voorzover ik weet NIET mogelijk. Ik zat een tijdje terug met dezelfde vraag en heb een techneut van Casema gesproken (een network guy, geen helpdesk figuur).
If it ain't broken, play with it till it breaks.
mmm je heb misschien dan wel geen vast IP.. maar kzit nu al 6 maande met hetzelfde IP..
dus ik weet eigenlijk ook niet meer wat het is.. misschien heb je met het nieuwe platform ( motorola modem ) toch wel een vast IP... ik heb hem in ieder geval nog niet veranderd gehad
dus ik weet eigenlijk ook niet meer wat het is.. misschien heb je met het nieuwe platform ( motorola modem ) toch wel een vast IP... ik heb hem in ieder geval nog niet veranderd gehad
inderdaad, heb nog nooit een ander ip gehad.
Ben net verhuist en heb nog steeds het zelfde ip na 4 weken niet online te zijn geweest. en nu dus zelfs op een ander adres zit, kan dus eigenlijk niet anders dat er een ip word geleased voor het MAC van je motorola modem dus je hoeft je hier geen zorgen om te maken.
trouwens ik heb nu maxi (4mbit) en ik neem de mega zodat ik ook de 10mbit variant krijg maar
hoe zit het met de newsserver, hij is namelijk best wel goed maar de snelheid is niet optimaal.
je haalt zegmaar per threat 64kb/s en je mag er maar 4. in theorie kom je niet hoger dan 256kb/s maar in praktijk blijft hij hier hangen op 270kb/s
dan kan ik beter aan een payserver gaan beginnen als deze niet mee schaalt omhoog.
Ben net verhuist en heb nog steeds het zelfde ip na 4 weken niet online te zijn geweest. en nu dus zelfs op een ander adres zit, kan dus eigenlijk niet anders dat er een ip word geleased voor het MAC van je motorola modem dus je hoeft je hier geen zorgen om te maken.
trouwens ik heb nu maxi (4mbit) en ik neem de mega zodat ik ook de 10mbit variant krijg maar
hoe zit het met de newsserver, hij is namelijk best wel goed maar de snelheid is niet optimaal.
je haalt zegmaar per threat 64kb/s en je mag er maar 4. in theorie kom je niet hoger dan 256kb/s maar in praktijk blijft hij hier hangen op 270kb/s
dan kan ik beter aan een payserver gaan beginnen als deze niet mee schaalt omhoog.
[ Voor 12% gewijzigd door pt0x op 29-01-2005 13:11 ]
IP is niet vast in de zin dat het niet gegarandeerd wordt.
In de praktijk is het goed mogelijk dat je een IP adres meer dan 2 jaar hebt.
Als het goed is krijg ik vanaf maart ook Casema, eerst even rondkrijgen dat mijn huidige verbinding dan ook stopt. Ik heb wel alvast een vraag of mensen in Breda deze verbindingen hebben en of de ping enzo ok blijven? Verder wilde ik vragen welke router er aan te raden is voor deze snelheid. De dc202 van sitecom wordt aangeraden door casema dat ik weet maar hebben mensen hier nog goede ervaringen ergens anders mee?
Dat is idd het grootste nadeel ja... payservertje ernaast is dus geen overbodige luxe, daarmee haal je wel weer je max eruitpt0x schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 13:07:
inderdaad, heb nog nooit een ander ip gehad.
Weet iemand hier toevallig of poort 25 (inkomend) bij Casema geblokkeerd wordt? Op hun website staat het namelijk wel bij mededelingen, maar ik had vandaag een medewerker van de klantenservice aan de telefoon en die beweerde dat 25 gewoon open stond en dat een eigen mailserver geen enkel probleem was! Voordat ik weer een jaar aan Casema vast zit ipv Wanadoo (waar 25 dus standaard geblokkeerd is), wil ik dus wel wat zekerheid over poortje 25
Een vast ip is technisch wel mogelijk, alleen administratief wellicht niet.Crusader schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 21:13:
Vast IP is voorzover ik weet NIET mogelijk. Ik zat een tijdje terug met dezelfde vraag en heb een techneut van Casema gesproken (een network guy, geen helpdesk figuur).
Bel even 2/3 keer naar de helpdesk met dezelfde vraag.Rickbv schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:54:
Weet iemand hier toevallig of poort 25 (inkomend) bij Casema geblokkeerd wordt? Op hun website staat het namelijk wel bij mededelingen, maar ik had vandaag een medewerker van de klantenservice aan de telefoon en die beweerde dat 25 gewoon open stond en dat een eigen mailserver geen enkel probleem was! Voordat ik weer een jaar aan Casema vast zit ipv Wanadoo (waar 25 dus standaard geblokkeerd is), wil ik dus wel wat zekerheid over poortje 25
Dan heb je ongeveer een duidelijk antwoord.
Kom het zelf nog te vaak tegen dat klanten helaas verkeerd geïnformeerd worden op de helpdesk. Met alle gevolgen van dien.
[ Voor 55% gewijzigd door r0b op 31-01-2005 19:12 ]
Dan zou ik daar maar vanuit gaan. Zo'n beetje alle ISP's blokkeren die poort.Op hun website staat het namelijk wel bij mededelingen
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Bij mij lijkt het IP te wisselen op het moment dat ik een andere router aan het modem knoop. Modem aan/uitzetten maakt geen verschil, dus wellicht is het afhankelijk van het MAC adres van de router.Crusader schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 23:36:
IP is niet vast in de zin dat het niet gegarandeerd wordt.
Ja, ik vond het ook sterk hoor. Maar die medewerker bracht het met zo veel overtuiging (Wanadoo blokkeert de poort, maar wij willen het niet, de klant betaalt ervoor bla bla bla; wanadoo capt newsserver, maar wij willen dat niet, recht op goede nieuwsserver bla bla bla), dat ik er toch aan begin te twijfelen. Vandaar dat ik graag iemand had met praktijk ervaring, dus iemand die nu bij casema zit. Zal vanavond iig nog een keer bellen met dezelfde vraag, kijken wat het antwoord is.JvS schreef op maandag 31 januari 2005 @ 19:30:
[...]
Dan zou ik daar maar vanuit gaan. Zo'n beetje alle ISP's blokkeren die poort.
Verwijderd
Met een Wannadoo Power abbonnement?sjorremans schreef op zondag 23 januari 2005 @ 10:57:
dat zijn al leuke snelheden.. dit haal ik tot nu toe
(=3126 kbps)
(=536 kbps)
/me RS4digitec gaat helpdesk spelen en is 1 van de goede monteurs
Nee met een premium abbo.. maar de gemiddelde download snelheid is daar beetje vertekend natuurlijk .. gemiddeld blijft het 365 tot 372 kb/s.. ach ja.. binnekort op stage 8mbit abbo dus daar ook lekker leechen
Verwijderd
Oh, nou dan doe je het niet slecht, maar ik zie dat er nog wel iets verbeterd kan worden.sjorremans schreef op maandag 31 januari 2005 @ 21:08:
Nee met een premium abbo.. maar de gemiddelde download snelheid is daar beetje vertekend natuurlijk .. gemiddeld blijft het 365 tot 372 kb/s.. ach ja.. binnekort op stage 8mbit abbo dus daar ook lekker leechen
Als je het wilt checken typ maar eens 192.168.100.1 in en lees eens de signal waardes uit (upstream, downstream, snr).
Maar even in zijn algemeenheid voor iedereen hoe je zo optimaal mogelijk kan draaien:
- Modem bij de hoofdaansluiting zetten (waar de groene kabel van casema binnenkomt)
- Indien de hoofdaansluiting in de huiskamer zit (oudere woningen) controleer je type wand contact doos, geschikte wcd's zijn onder ander Kathreine ESN85, EVK 80, Hirschmann FS-1, Tratec Tras 10/11 of Tratec AOP (Abbonnee Overname Punt, deze is meestal VERZEGELD DUS VERBREEK DIE NIET!)
- Kabel tussen WCD en modem maximaal 0,5 meter en COAX-12 gebruiken en goeie connectoren.
Als je het niet zeker weet met de wcd, post ff een fototje, ik kan je het zo vertellen, wel goed en dichtbij zodat ik het kan zien.
Denk er aan dat je met UTP een stuk veder kan, zeker zo'n 80 meter of wireless natuurlijk.
Neem nou van mij aan, poort 25 staat DICHT.
Die 3e lijns techneut had namelijk een lijst liggen met alle poorten die dicht staan en 25 was er een van.
Overigens is het slechts een klein deel van de providers die poort 25 dicht hebben staan en niet bijna alle, zoals ik een aantal posts terug las. Niet overdrijven.
Die 3e lijns techneut had namelijk een lijst liggen met alle poorten die dicht staan en 25 was er een van.
Overigens is het slechts een klein deel van de providers die poort 25 dicht hebben staan en niet bijna alle, zoals ik een aantal posts terug las. Niet overdrijven.
Percentueel qua providers niet, maar als je bedenkt dat @home, casama, wanadoo, chello, Planet internet, hetnet en direct-adsl die poort allemaal gesloten hebben, dan heb je volgens mij al 90% van het totale marktaandeel internet in nederland te pakken
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ja, ik zei ook tegen die medewerker dat het op de site stond, maar hij had het er echt over dat het niet klopte. Nu kan het natuurlijk schelen dat het een medewerker van Contractbeheer was (ik vroeg namelijk eerst aan iemand anders iets over poort 25, toen dat niet kon wilde ik opzeggen en kreeg ik hem), en natuurlijk wel graag klanten wil binden.Crusader schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:26:
Morgen nogmaals bellen of anders toch XS4All denk..
Waarom een mailserver thuis voor uitgaande mail? Je ISP heeft een mooie SMTP en die staat mogelijk ook overal op een white of graylist om blokkades te voorkomen. De toekomst wordt toch steeds meer dan de DHCP of customer blokken geblokkeerd gaan worden preventief.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Mail versturen is het probleem niet idd, dat kan gewoon via de server van wanadoo. Maar als ik als MX DNS-record bij m'n domein mijn ip invul, dan gaat dat toch ook via poort 25 (inkomend)? En daar zit voor mij het probleem.bjck schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:56:
Waarom een mailserver thuis voor uitgaande mail? Je ISP heeft een mooie SMTP en die staat mogelijk ook overal op een white of graylist om blokkades te voorkomen. De toekomst wordt toch steeds meer dan de DHCP of customer blokken geblokkeerd gaan worden preventief.
Maar wat ik trouwens over planet internet heb gevonden, is dat zij aan hun klanten een mailserver relay aanbieden, waarmee inkomende mail alsnog doorgelaten kan worden. Helaas heeft casema dat ook niet...
hier mijn waardes

volgens mij ziet dat er wel gewoon goed uit ?

[ Voor 26% gewijzigd door sjorremans op 01-02-2005 10:50 ]
100% zeker dat die poort 25 dicht staat. Ik heb thuis een LoadBalancing router, waar op poort 1 mijn DSL verbinding zit, en op poortje 2 mijn Casema lijn.Crusader schreef op maandag 31 januari 2005 @ 22:26:
Een telnet sessie naar mijn DSL IP levert wel een verbinding op en naar mijn Casema verbinding een error. Poort 25 is gewoon "verpest" door mensen die een mailserver hadden draaien met te weinig kennis en Relaying toelieten
Ik heb overigens mijn fallback geregeld met een POP3 account (dus->DSL plat, dan gaat mijn e-mail naar een POP account, vervolgens kan ik hem alsnog via Casema binnenhalen).
Dus als je zelf een server wilt draaien -> Wegblijven bij Wannadoo/Casema!
http://www.deyterra.com
Ik krijg vanaf maart het 10mbit abonnement. Erg leuk dat de eerste 6 maanden ook maar 50 euro zijn ipv 70. Ben in totaal nog 60 euro goedkoper uit dit jaar dan met demon 8mbit lijn en nog sneller ook.
Ik ben nu nog opzoeknaar een geschikte router. Volgens mij is de zyxel prestige 334 welgeschikt voor wanadoo. Hij ondersteund geen L2TP meer maar als het goed is gebruikt casema dat niet meer? Iemand die zekerheid kan geven?
Ik ben nu nog opzoeknaar een geschikte router. Volgens mij is de zyxel prestige 334 welgeschikt voor wanadoo. Hij ondersteund geen L2TP meer maar als het goed is gebruikt casema dat niet meer? Iemand die zekerheid kan geven?
Het gaat juist om SMTP voor inkomende mail.bjck schreef op maandag 31 januari 2005 @ 23:56:
Uitgaand is geen probleem, die moet zelfs open staan, anders kan niemand meer mail versturen.
Gebruiken ze niet meer. Bij nieuwe abonnementen krijg je een motorola gebaseerd op DHCP. Dus geen gezeik meer met L2TPaapelite schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 02:22:
Ik krijg vanaf maart het 10mbit abonnement. Erg leuk dat de eerste 6 maanden ook maar 50 euro zijn ipv 70. Ben in totaal nog 60 euro goedkoper uit dit jaar dan met demon 8mbit lijn en nog sneller ook.
Who Needs Windows...
Verwijderd
Heb een kleine vraag over kabel internet sinds ik het overweeg om over te stappen.
-De modem die geleverd wordt, heeft die ook een ingebouwde router of moet ik er zelf eentje aanschaffen, zo nee wat is dat een degelijke kabel router?
-Is het zo dat elke keer ingebeld moet worden, of dat er gewoon gelijk internet verbinding is zodra de computer is opgestart?
-De modem die geleverd wordt, heeft die ook een ingebouwde router of moet ik er zelf eentje aanschaffen, zo nee wat is dat een degelijke kabel router?
-Is het zo dat elke keer ingebeld moet worden, of dat er gewoon gelijk internet verbinding is zodra de computer is opgestart?
- De modem die geleverd word ( Motorola surfmodem ) is geen router.. die moet je gewoon los erbij doen.. ik gebruik zelf een Sweex thuis, deze doet het tot nu toe gewoon goed ( 24/7 ). Werkt best lekker in combinatie met mijn modem.Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:40:
Heb een kleine vraag over kabel adsl sinds ik het overweeg om over te stappen.
- Nee je hoeft niet meer in te bellen, je heb gewoon gelijk internet als je je computer opstart.
Kabel adsl?Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:40:
Je moet zelf een router aanschaffen, of als je er al 1 hebt kan je die waarschijnlijk ook gebruiken. Als je er 1 koopt bespaar je zelf dan een hoop problemen en koop een goed merk zoals SMC of LinksysVerwijderd schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 09:40:
En met het nieuwe DHCP hoef je nooit meer intebellen.
Verwijderd
Maar na zo'n beetje door dit topic gebrowsed te hebben ben ik van plan het ook aan te vragen, met nog 1 vraag richting jullie kan.
Heb ik een vast IPADRES ?
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2005 11:54 ]
Ahh... op die fiets 
Je hebt geen vast IP adres in de zin dat het een gegarandeerd adres is, maar in de praktijk moet je niet raar opkijken als je er twee jaar of langer aan vast zit. Je krijgt van de DHCP server namelijk steeds hetzelfde adres, totdat er wijzigingen in het netwerk plaatsvinden (subnetting, topologiewijzigingen of dat soort dingen moet je dan aan denken).
Dus het is een semi-permanent adres
Je hebt geen vast IP adres in de zin dat het een gegarandeerd adres is, maar in de praktijk moet je niet raar opkijken als je er twee jaar of langer aan vast zit. Je krijgt van de DHCP server namelijk steeds hetzelfde adres, totdat er wijzigingen in het netwerk plaatsvinden (subnetting, topologiewijzigingen of dat soort dingen moet je dan aan denken).
Dus het is een semi-permanent adres
Leek mij ook wel wat, zo`n lijntje
tot de poscode check, krijg ik het bericht dat het niet aangeboden wordt in mijn regio en dat ik maar naar chello moet gaan, maar daar wil ik juist vanaf.
Moet ik toch nog gaan verhuizen of zoiets.
tot de poscode check, krijg ik het bericht dat het niet aangeboden wordt in mijn regio en dat ik maar naar chello moet gaan, maar daar wil ik juist vanaf.
Moet ik toch nog gaan verhuizen of zoiets.

Kabel is (nogsteeds) regio gebonden. Iedere aanbieder een eigen verzorgings gebied. Heb je UPC dan heb je als mogelijkheid Chello. Heb je Casema kan je internetten via Casema. Heb je Essent kan je surfen via @HOME etc.rappejap schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 21:23:
Leek mij ook wel wat, zo`n lijntje
Moet ik toch nog gaan verhuizen of zoiets.![]()
![]()
Verwijderd
Bij Webwereld lezen we dat Casema films en documentaires zal gaan verkopen via internet. Zowel leden als niet leden van het telecombedrijf kunnen via de zogenaamde 'Filmportal' films bestellen en bekijken. De dienst is vanaf deze week bruikbaar en beschikt momenteel over ongeveer 350 titels, een aantal wat verder zal worden uitgebreid. Een keuze maken kan door middel van het bekijken van een trailer. Direct na de betaling kan een film of documentaire worden afgespeeld of worden opgeslagen op schijf maar moet dan wel binnen 48 uur worden bekeken.
Casema biedt twee snelheden: 600Kbps en 1Mbps, beide benaderen de kwaliteit van de televisie.
1Mbps ! dan mogen ze wel gaan upgraden binnen een week als je dat wil halen met een mega verbinding
Casema biedt twee snelheden: 600Kbps en 1Mbps, beide benaderen de kwaliteit van de televisie.
1Mbps ! dan mogen ze wel gaan upgraden binnen een week als je dat wil halen met een mega verbinding
Ben je nu niet in het warretje met KBps (Byte) en Kbps (bits)?Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:04:
Bij Webwereld lezen we dat Casema films en documentaires zal gaan verkopen via internet. Zowel leden als niet leden van het telecombedrijf kunnen via de zogenaamde 'Filmportal' films bestellen en bekijken. De dienst is vanaf deze week bruikbaar en beschikt momenteel over ongeveer 350 titels, een aantal wat verder zal worden uitgebreid. Een keuze maken kan door middel van het bekijken van een trailer. Direct na de betaling kan een film of documentaire worden afgespeeld of worden opgeslagen op schijf maar moet dan wel binnen 48 uur worden bekeken.
Verwijderd
zo beterbjck schreef op vrijdag 04 februari 2005 @ 23:13:
[...]
Ben je nu niet in het warretje met KBps (Byte) en Kbps (bits)?
Wanneer u een film heeft uitgekozen die u wilt gaan kijken dan moet u de streaming kwaliteit aanklikken die het best past bij de downloadsnelheid van uw internetverbinding. Uw internetverbinding dient een minimale downloadsnelheid te hebben van 800 Kbps (laagste ADSL abonnement). In dat geval dient u te kiezen voor de streamingkwaliteit 600 Kbps. Indien u beschikt over een verbinding van 1200 Kbps (Overige breedbandabonnementen) of meer, kunt u kiezen voor de 1Mbps kwaliteit.
Verwijderd
Ik heb het niet gezien, het hele plaatje staat er niet of ergens anders.sjorremans schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 10:50:
hier mijn waardes
[afbeelding]
ja foutje .. had um perongeluk verwijderd..

[ Voor 4% gewijzigd door sjorremans op 06-02-2005 02:41 ]
Power level van 15dB ?!!
Das ERG hoog
Das ERG hoog
If it ain't broken, tweak it!
Ok ik heb dan wel geen 10Mbit abbo, maar ik heb wel een probleem met mijn verbinding. Als ik het internet op ga, dan werkt het een tijdje perfect. Maar na een aantal minuten (verschilt) dan klapt de verbinding eruit.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 20:23:
[...]
Met een Wannadoo Power abbonnement?
/me RS4digitec gaat helpdesk spelen en is 1 van de goede monteurs
Ik krijg dan de melding "Invalid SID Key" in mijn modem te zien. Heel erg raar. Als ik dan mijn modem herstart werkt het weer voor een tijdje, en daarna weer hetzelfde. Wat kan ik hier aan doen?
Gelukkig heb ik ook gewoon ADSL, en dit werkt perfect. Ik zou alleen ook toch wel mijn kabel weer willen gebruiken.
Is dat erg dan ?
Upstream van 58dBmV is ook niet echt top. Betekend dat je modem tegen z'n grens qua zenden zit
[ Voor 6% gewijzigd door sjaak op 06-02-2005 15:06 ]
hoe bedoel je dat ?
* sjorremans snapt niks van die waardes
* sjorremans snapt niks van die waardes
Dit zijn mijn waardes.
Hiermee haal ik iets meer als de maximum snelheid van mijn abonnement op upload en download (Maxi)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Downstream Value Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 32 dB Power Level -13 dB Upstream Value Channel ID 8 Frequency 19000000 Hz Ranged Power Level 43 dBmV |
Hiermee haal ik iets meer als de maximum snelheid van mijn abonnement op upload en download (Maxi)
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
mm netjes.. ik haal dit
Download: 370 kb/s ( van de 384 kb/s )
Upload: 67 kb/s ( van de 72 kb/s )
Opzich best netjes maar ik heb dan ook wanadoo en geen casema... dus sowieso slechtere backbone ( moet nog paar maandjes wachten tot dat ik kan overstappen naar casema )
Voor de rest ben ik het over het algemeen wel goed te spreken.. amper downtimes.. geen datalimiet etc..
Download: 370 kb/s ( van de 384 kb/s )
Upload: 67 kb/s ( van de 72 kb/s )
Opzich best netjes maar ik heb dan ook wanadoo en geen casema... dus sowieso slechtere backbone ( moet nog paar maandjes wachten tot dat ik kan overstappen naar casema )
Voor de rest ben ik het over het algemeen wel goed te spreken.. amper downtimes.. geen datalimiet etc..
[ Voor 17% gewijzigd door sjorremans op 06-02-2005 16:58 ]
Verwijderd
Ja dat is foute boel sjorremanssjorremans schreef op zondag 06 februari 2005 @ 02:41:
ja foutje .. had um perongeluk verwijderd..
[afbeelding]
Inderdaad upstream 58 dbmv en downstream +15 db, ofwel je modem staat maximaal te schreeuwen naar de versterker
Je stuurt dus 118dbmv naar de versterker, valt me nog mee dat je nog geen storingsruis op je tv ziet.
Maar dit is dus NIET goed, eerste wat je moet doen is modem plaatsen bij de hoofdaansluiting, waar de groene kabel binnenkomt of volgen tot eerste wand contact doos.
Indien het in de huiskamer is moet je maar eens kijken wat voor aansluit doos het is, waarschijnlijk niet geschikt voor het modem.
Type's die wel geschikt zijn: Kathreine ESN85, EVK80, of EVK 100 (de zogenaamde NTU die vooral in Breda en omgeving te vinden zal zijn bij gebruikers), Hirschmann Fs-1 en de Tratec AOP (Verzegeld, meestal in nieuwe woningen > 2000), Tratec Tras 10 of 11 of 1000.
Niet geschikt: Siemens dozen (met een klepje in het midden en een schroef), Philips dozen, bouwmarkt dozen, Kathreine ESN 83/84 e.t.c.
M.a.w je kan beter kijken of ie wel voldoet en anders vervangen, alleen zelf doen als je zeker weet hoe je het moet doen.
Verwijderd
Je upstream en downstream zijn iets te laag, precies het tegenovergestelde van Sjorremans.SgtStrider schreef op zondag 06 februari 2005 @ 16:46:
Dit zijn mijn waardes.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Downstream Value Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 32 dB Power Level -13 dB Upstream Value Channel ID 8 Frequency 19000000 Hz Ranged Power Level 43 dBmV
Dit betekent dat je te weinig signaal krijgt, waarschijnlijk heb je wel een goed aansluitpunt, maar zit er teveel kabel aan of je signaal dat aangevoerd wordt is te zwak. Modem in ieder geval aan de hoofdaansluiting (waar de groene kabel binnenkomt) aansluiten. Kijk dan nog eens en laat het even weten hier.
Verwijderd
Ik ben niet meer zo blij met mijn Casema Mega. Ik heb hier (postcode 3552) sinds zo'n 2 weken alleen maar ellende met Casema, soms haal ik gewoon mijn maximale verbinding, maar in de middag schiet mijn verbinding omlaag en mijn ping omhoog. Ping gaat dan rond de 70 ms zitten en mijn download zakt onder de 200Kb. Ik heb ze serieus al 9 keer gebelt en krijg steeds te horen dat ze er mee bezig zijn.
Vandaag kreeg ik van een medewerker te horen dat het zelfs nog weken kon gaan duren.
Als ze niet snel met een oplossing komen ga ik eens kijken hoe ik onder mijn contract uitkom, want dit is echt verschrikkelijk. Volgens Casema heeft deze wijk een capaciteitsprobleem
Even de cijfers!
(Overgenomen op Sun Feb 6 2005 om 22:43:02 UTC+0100)
Download : 188.1 KByte/sec
Upload : 62.7 KByte/sec
Connection : 1020.0 Conn/min
Ping test Nederland : 56.0 ms
Dit krijg ik dus voor 69,95 per maand

Even de cijfers!
Heb je Com21 of Motorola? Wil erg veel uitmaken. Onmiddelijk bellen in geval van Com21.Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:44:Dit krijg ik dus voor 69,95 per maand
Ik had hem op de hoofdaansluiting hangen, nu niet meer ivm ruimte gebrek. In de toekomst ga ik dit wel fixen. Opzich maakt het geen ruk uit, (theoretisch wel, praktijk bar weinig, ongeveer paar kb/s)Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 21:28:
[...]
Je upstream en downstream zijn iets te laag, precies het tegenovergestelde van Sjorremans.
Dit betekent dat je te weinig signaal krijgt, waarschijnlijk heb je wel een goed aansluitpunt, maar zit er teveel kabel aan of je signaal dat aangevoerd wordt is te zwak. Modem in ieder geval aan de hoofdaansluiting (waar de groene kabel binnenkomt) aansluiten. Kijk dan nog eens en laat het even weten hier.
Trouwens, is de apparatuur van Casema al voorbereid op 20Mbit+ ? Dat zou ik wel es willen weten
CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600
Mm kej.. bedankt voor het adviesVerwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 20:11:
[...]
Ja dat is foute boel sjorremans
Inderdaad upstream 58 dbmv en downstream +15 db, ofwel je modem staat maximaal te schreeuwen naar de versterker
Je stuurt dus 118dbmv naar de versterker, valt me nog mee dat je nog geen storingsruis op je tv ziet.
Maar dit is dus NIET goed, eerste wat je moet doen is modem plaatsen bij de hoofdaansluiting, waar de groene kabel binnenkomt of volgen tot eerste wand contact doos.
Indien het in de huiskamer is moet je maar eens kijken wat voor aansluit doos het is, waarschijnlijk niet geschikt voor het modem.
Type's die wel geschikt zijn: Kathreine ESN85, EVK80, of EVK 100 (de zogenaamde NTU die vooral in Breda en omgeving te vinden zal zijn bij gebruikers), Hirschmann Fs-1 en de Tratec AOP (Verzegeld, meestal in nieuwe woningen > 2000), Tratec Tras 10 of 11 of 1000.
Niet geschikt: Siemens dozen (met een klepje in het midden en een schroef), Philips dozen, bouwmarkt dozen, Kathreine ESN 83/84 e.t.c.
M.a.w je kan beter kijken of ie wel voldoet en anders vervangen, alleen zelf doen als je zeker weet hoe je het moet doen.
Verwijderd
Downstream Value Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 29 dB Power Level -18 dB Upstream Value Channel ID 6 Frequency 34000000 Hz Ranged Power Level 58 dBmV |
als ik het een beetje begrepen heb is mijn down powerlevel in orde, maar mijn up is wat aan de hoge kant? Multipakket is wat ik heb.
verder heb ik de groene hoofdkabel middels een Hirschmann contactdoos en kabeltje van zo'n 30 cm op de splitter van Casema zitten, vandaar weer een kort origineel kabeltje naar het modem.
ruis op de tv? ja een beetje wel ja, sinds hier kabelinternet wordt aangeboden is mijn tv signaal minder.
nu ik over ben op TVD is dat nagenoeg opgelost, maar het signaal op mn tv is niet altijd even sterk.
Verwijderd
Dit zijn mijn waardes, is dit ok? Kan het namelijk niet beter aansluiten 
Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level -1 dB
Upstream Value
Channel ID 7
Frequency 23000000 Hz Ranged
Power Level 49 dBmV
Mijn verbinding is momenteel weer kut, zijn er meer mensen met dit probleem in 3552????
Download: Max 200Kb
Ping: 70ms
Downstream Value
Power Level -1 dB
Upstream Value
Channel ID 7
Power Level 49 dBmV
Mijn verbinding is momenteel weer kut, zijn er meer mensen met dit probleem in 3552????
Sterker nog, je up zit op het maximum...Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:39:
als ik het een beetje begrepen heb is mijn down powerlevel in orde, maar mijn up is wat aan de hoge kant? Multipakket is wat ik heb.
Heb je wel een stabiele verbinding verder? Ik had in het begin ook 58 up, maar toen viel m'n verbinding er om de 10 minuten uit...
Heb het toen op kunnen lossen met een andere wandcontactdoos.
Edit.
Sleurink, de ideale waardes zijn ongeveer:
Signal to noise: rond de 30 dB
Downstream powerlevel: waardes kunnen tussen -15dB en +15 dB liggen. Hoe dichter bij de 0 hoe beter.
Upstream powerlevel: rond de 45 dB is ideaal. Meestal ligt het iets hoger. Tot zo'n 55 dB is er nog niet echt een probleem.
[ Voor 25% gewijzigd door dirkie op 07-02-2005 19:52 ]
Eat my shorts !
Mijn casema-motorola verbinding (nog op 3 mbit):
Downstream Value
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level -5 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 1
Frequency 34000000 Hz Ranged
Power Level 48 dBmV
Volgens mij mag ik niet klagen. Laat Casema nu maar nr 4 mbit verhogen, in nov-dec 2004 aangekondigd en nu nog geen verhoging, leuke reclame, maar ze uppen laat: alles voor 31 mrt a.s., we wachten af! Voor de rest een top-provider op het moment:
email-news(bianries)-surfen toppie
Downstream Value
Power Level -5 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 1
Power Level 48 dBmV
Volgens mij mag ik niet klagen. Laat Casema nu maar nr 4 mbit verhogen, in nov-dec 2004 aangekondigd en nu nog geen verhoging, leuke reclame, maar ze uppen laat: alles voor 31 mrt a.s., we wachten af! Voor de rest een top-provider op het moment:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Downstream Value Frequency 314000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 34 dB Power Level 5 dBmV Upstream Value Channel ID 1 Frequency 53600000 Hz Ranged Power Level 42 dBmV |
Kan iemand vertellen of dit gunstige waarden zijn, want zelf heb ik geen idee wat het betekend.
Edit:
Sorry, niet goed gelezen.

Volgens de uitleg van dieFX klopt het wel redelijk.
code:
1
2
3
4
5
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Feb 8 2005 om 22:14:21 UTC+0100) Download : 1162.2 KByte/sec Upload : 211.4 KByte/sec |
[ Voor 32% gewijzigd door Marco op 08-02-2005 22:14 ]
Verwijderd
Ik heb een rete stabiele verbinding, geen downtime.dieFX schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:42:
[...]
Sterker nog, je up zit op het maximum...
Heb je wel een stabiele verbinding verder? Ik had in het begin ook 58 up, maar toen viel m'n verbinding er om de 10 minuten uit...
Heb het toen op kunnen lossen met een andere wandcontactdoos.
uppen gaat via speedtest met 26KB/s en via DU meter ook zo rond de 26. en dat is met een Multiverbinding boven de specs.
Ga ik nu een probleem krijgen met de a.s snelheidsverhoging,? down zal geen prob zijn, maar de up misschien wel?
- Downstream Value
- Frequency 242000000 Hz Locked
- Signal to Noise Ratio 34 dB
- Power Level -3 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
- Upstream Value
- Channel ID 6
- Frequency 29000000 Hz Ranged
- Power Level 47 dBmV
speedtest:
Download..................387.6 KByte/sec (=3101 kbps) ---> ik heb 3mbit
Upload......................66.5 KByte/sec (=532 kbps) --------> ik heb 576 kbit
Connection................1484.0 Conn/min
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
Verwijderd
Downstream Value
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level 11 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 3
Power Level 42 dBmV
Gegevens @ SpeedTest
Download: 169.2 KByte/sec (=1354 kbps) <- hoort te zijn: 192 KB/s (=1536 kbps)
Upload: 20.6 KByte/sec (=165 kbps) <- hoort te zijn: 20 KB/s (=192 kbps)
Conn: 733.0 Conn/min
(Ik heb een Motorola SB5100, de router vigor2200e is erop aangesloten)
Ben er ook vrij benieuwd naar hoe het met mijn waardes zit
Wat zou ik nog eventueel kunnen veranderen om het signaal te versterken (=bijv frequency veranderen, andere bekabeling oid)?
Power Level 11 dB
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
Upstream Value
Channel ID 3
Power Level 42 dBmV
Gegevens @ SpeedTest
Wat zou ik nog eventueel kunnen veranderen om het signaal te versterken (=bijv frequency veranderen, andere bekabeling oid)?
Verwijderd
Mijn waardes zijn zo ongeveer de beste die je kunt krijgen. Downstream Power moet zo rond de 0 liggen. 0 dB is het beste dat je kunt krijgen, het minimum/maximum voor EuroDOCSIS is -15 dB / +15 dB. Upstream Power mag maximaal 55 dB zijn voor een optimale verbinding. Alles boven de 55 dB kan resulteren in drop outs, packet loss of andere problemen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Downstream Value Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 35 dB QAM 64 Network Access Control Object ON Power Level 0 dBmV Upstream Value Channel ID 7 Frequency 23000000 Hz Ranged Ranging Service ID 7974 Symbol Rate 2.560 Msym/s Power Level 44 dBmV |
Verwijderd
Gisteren kwam er een koerier van Casema langs met een Motorola modem, de Com21 heeft hij retour gekregen. Dit naar aanleiding van een klacht van mij over de zeer fluctuerende upload snelheid van mijn Com21 modem. Waar ik theoretisch 72 Kb/s zou kunnen halen varieerde het tussen de 25 en 62 kb/s (Wanadoo Broadband Premium). Met mijn nieuwe Motorale modem zit ik altijd boven de 63 kb/s!
Heb je een Com21 modem en is je upload regelmatig te laag, bel dan even met de Casema helpdesk met het verzoek om je modem in te ruilen voor een Motorola.
Speedtest.nl
Download : 396.9 KByte/sec (=3175 kbps)
Upload : 73.6 KByte/sec (=589 kbps)
Connection : 1813.0 Conn/min
http://192.168.100.1/signal.html
Downstream Value
Power Level 3 dB
Upstream Value
Channel ID 2
Power Level 45 dBmV
Heb je een Com21 modem en is je upload regelmatig te laag, bel dan even met de Casema helpdesk met het verzoek om je modem in te ruilen voor een Motorola.
Speedtest.nl
Download : 396.9 KByte/sec (=3175 kbps)
Upload : 73.6 KByte/sec (=589 kbps)
Connection : 1813.0 Conn/min
http://192.168.100.1/signal.html
Downstream Value
Power Level 3 dB
Upstream Value
Channel ID 2
Power Level 45 dBmV
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 01:51 . Reden: 192.168.100.1 & speedtest.nl scores ]
Ik heb vandaag ook zo een Motorola gekregen (heb nu een com21) en deze wil ik zo gaan installeren.
Voor die com21 hangt al een splitter/versterker en weet-ik-veel-wat in de meterkast. Kan ik nu gewoon die 2 modems omwissellen of is het beter om alles uit dat nieuwe pakket te gebruiken en dus de oude dingen weg te halen?
Voor die com21 hangt al een splitter/versterker en weet-ik-veel-wat in de meterkast. Kan ik nu gewoon die 2 modems omwissellen of is het beter om alles uit dat nieuwe pakket te gebruiken en dus de oude dingen weg te halen?
Verwijderd
Ik heb alleen de modem vervangen, de splitter vervangen is niet nodig (zie mijn vorige post).
hoeft niet. ik gebruik gewoon de oude splitterGremen schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 19:28:
Ik heb vandaag ook zo een Motorola gekregen (heb nu een com21) en deze wil ik zo gaan installeren.
so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook
Ik heb vandaag een brief gekregen van Casema, ze komen over twee weken een broadbandbox brengen met een motorola modem.
- Mijn Wanadoo Com21 verbinding wordt dan binnen 10 dagen afgesloten.
- Ik krijg een GRATIS Motorola modem.
Dit omdat mijn Com21 niet snel genoeg zou zijn voor 4mbit (Wanadoo premium))
- Hebben meer mensen deze brief gekregen en zijn "zomaar" omgezet?
- Ben ik nou gek? Com21 kan toch tot 8mbit?
Vorig jaar ben ik nog telefonisch "agressief" benaderd dat ik NU over moest stappen én voor een jaar moest bijtekenen want anders moest ik ZELF een nieuw modem kopen als mijn modem niet snel genoeg was. Toen ik zij dat mijn Com21 de snelheden voorlopig nog wel aankon en ik geen klagen had, stelde zij voor dat ik er over nadacht. Ze zou mij later terugbellen, wat nooit gebeurt is.
Ik verwacht wel dat de achterliggende reden is dat een wanadoo Livebox of Casema Movie allemaal handiger gaat met een motorola en dat een netwerk met 1 type modems makkelijker te onderhouden is, maar praat geen onzin. Als mijn verbinding echt meer dan 8 Mbit wordt, biedt dan aan dat ik mijn modem houdt en kosteloos kan overstappen naar een goedkoper of langzemer abbonement neem ofzo. Ik ben best tevreden en ik heb ge-upgrade naar een premium abbo omdat ik graag 1mbit wilde ipv een halve destijds. Ik hoef geen 4Mbit, twee is voor mij ook wel voldoende.
Meer mensen met deze ervaringen?
Vorig jaar ben ik nog telefonisch "agressief" benaderd dat ik NU over moest stappen én voor een jaar moest bijtekenen want anders moest ik ZELF een nieuw modem kopen als mijn modem niet snel genoeg was. Toen ik zij dat mijn Com21 de snelheden voorlopig nog wel aankon en ik geen klagen had, stelde zij voor dat ik er over nadacht. Ze zou mij later terugbellen, wat nooit gebeurt is.
Ik verwacht wel dat de achterliggende reden is dat een wanadoo Livebox of Casema Movie allemaal handiger gaat met een motorola en dat een netwerk met 1 type modems makkelijker te onderhouden is, maar praat geen onzin. Als mijn verbinding echt meer dan 8 Mbit wordt, biedt dan aan dat ik mijn modem houdt en kosteloos kan overstappen naar een goedkoper of langzemer abbonement neem ofzo. Ik ben best tevreden en ik heb ge-upgrade naar een premium abbo omdat ik graag 1mbit wilde ipv een halve destijds. Ik hoef geen 4Mbit, twee is voor mij ook wel voldoende.
Meer mensen met deze ervaringen?
Verwijderd
Mijn signaal is voor Power Level wat aan de hoge kant naar mijn idee
(of heeft dit te maken als je even ervoor iets met een p2p client gewerkt hebt?)..
Gisteravond gaf Power Level ook 54 dBmV aan.. De groene kabel zit op een Siemens doos met 1 aansluiting. Deze gaat door naar de versterker / splitter (radio / tv / internet). Wat kan ik hier aan (laten?) doen?
Op de tv geeft Ned 1 wel wat ruis (maar dat heeft ie altijd al gedaan, alleen heb ik me toen nooit verdiept in deze info, over het signaal..).
Dit met een Casema/Wanadoo Broadband Basic abbo.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 34 dB Power Level 9 dB Upstream Value Channel ID 5 Frequency 34000000 Hz Ranged Power Level 54 dBmV |
Gisteravond gaf Power Level ook 54 dBmV aan.. De groene kabel zit op een Siemens doos met 1 aansluiting. Deze gaat door naar de versterker / splitter (radio / tv / internet). Wat kan ik hier aan (laten?) doen?
Op de tv geeft Ned 1 wel wat ruis (maar dat heeft ie altijd al gedaan, alleen heb ik me toen nooit verdiept in deze info, over het signaal..).
Dit met een Casema/Wanadoo Broadband Basic abbo.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2005 08:29 ]
Verwijderd
Mijn Com21 is pas geleden ook ingeruild voor een Motorola modem. En het scheelt echt! Ik had ook vooral last van te trage en instabiele upload. Ik heb een basic abo en daarmee zou ik iets van 24 KB/s moeten kunnen halen. Ik kwam nooit boven de 18 KB/s uit, en 's avonds vaak zelfs niet boven de 14 KB/s! Na een email en twee keer gebeld te hebben met de helpdesk ging casema eindelijk overstag en werd een week later de nieuwe modem gebracht. Oude modem ingeleverd en uiteraard was het gratis. Nu ligt mijn upload rond de 22 KB/s, de download, de ping en het aantal connecties/min zijn ook aardig wat verbeterd. De verbinding is vooral een stuk stabieler heb ik het idee. Dus het is echt de moeite om je oude Com21 in te ruilen voor een Motorola. Het kan wat moeite kosten om die gasten bij de helpdesk te overtuigen van je gelijk, maar ja het helpt dus wel echt.
(Overgenomen op Thu Feb 10 2005 om 14:13:36 UTC+0100)
Download : 188.0 KByte/sec
Upload : 22.1 KByte/sec
Connection : 777.0 Conn/min
(Overgenomen op Thu Feb 10 2005 om 14:13:36 UTC+0100)
Download : 188.0 KByte/sec
Upload : 22.1 KByte/sec
Connection : 777.0 Conn/min
Het word tijd voor de volgende snelheidsverhoging van Casema 
Ik zit nu nog op Cable Wanadoo & kan pas per 1 augustus naar Casema, maar goed, das het wachten wel waar
Ik zit nu nog op Cable Wanadoo & kan pas per 1 augustus naar Casema, maar goed, das het wachten wel waar
Is het wel mogelijk om met zo'n motorola modem een router er aan te hangen want ik heb nu een sitecom WL-028 icm een Com21 modem en dat werkt uitstekend. Iemand een idee ?
Verwijderd
Aangeraden door Casema zelf wordt een Sitecom DC202 Router. Kheb zelf ook een DC202 v5 en deze werkt perfect i.c.m mjin Motorola Surfboard modem (ik meen de 5100 serie).E_razor_2 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:38:
Is het wel mogelijk om met zo'n motorola modem een router er aan te hangen want ik heb nu een sitecom WL-028 icm een Com21 modem en dat werkt uitstekend. Iemand een idee ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Downstream Value Frequency 132000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 35 dB Power Level -4 dB Upstream Value Channel ID 4 Frequency 43504000 Hz Ranged Power Level 40 dBmV |
Dit leek me wel netjes zo.
Ook met andere routers werkt het perfect, heb zelf een Draytek & dat werkt prima, heb kenissen met een andere router en ook daar werkt het prima.Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:55:
[...]
Aangeraden door Casema zelf wordt een Sitecom DC202 Router. Kheb zelf ook een DC202 v5 en deze werkt perfect i.c.m mjin Motorola Surfboard modem (ik meen de 5100 serie).
Wij krijgen geen brief, maar we werden gebeld geloof ik...Boogie schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 21:56:
Ik heb vandaag een brief gekregen van Casema, ze komen over twee weken een broadbandbox brengen met een motorola modem.
Maar goed, we werden dus overgezet naar een motorola modem, en we kregen voor een half jaar korting op het abo geld.
Maar sinds de één-na-laatste snelheids verhoging (we hadden inmiddels dat motorola modem) is mijn downloadspeed 1 Embee per seconde (op een Broadband Basic abonnement)

Ik hoop overigens wel dat het zo blijft
- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over
is er inmiddels nog steeds niemand geupgrade ?? het schiet ook echt niet op
Hier iig nog niet.sjorremans schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:28:
is er inmiddels nog steeds niemand geupgrade ?? het schiet ook echt niet op
Het motorola modem krijgt dmv DHCP verbinding met internet. Eigenlijk elke router op de markt ondersteund dat.E_razor_2 schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 14:38:
Eat my shorts !
Is niet altijd het geval, als je powerlevel downstream al wat hoog ligt dan ga je dat nog eens versterken waardoor deze weer in het 'gevaarlijke' gebied kan komen. Mocht je dus toch nog problemen hebben en is je powerlevel erg dik in de plus (15dBmV of hoger) dan is het toch handig de passieve ntu te gebruiken. Maar in de meeste gevallen kan je um lekker laten zitten.PiweD schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 20:21:
[...]
hoeft niet. ik gebruik gewoon de oude splitter
Verwijderd
Ik lees dat hier veel mensen geen vast ip adres kunnen krijgen bij adsl/glasvezel/kabel bedrijven.
Ik woon in frankrijk en heb een wanadoo plus aansluiting van 6up 3down. Maar in het begin geen vaste ip met adsl... dat mag namelijk niet in frankrijk van de wetgeving. Je kan alleen een vaste ip adres kopen maar das echt heeeeel duur.
Misschien ook zo trent in nederland. dat je een ip kan afkopen?
Ik woon in frankrijk en heb een wanadoo plus aansluiting van 6up 3down. Maar in het begin geen vaste ip met adsl... dat mag namelijk niet in frankrijk van de wetgeving. Je kan alleen een vaste ip adres kopen maar das echt heeeeel duur.
Misschien ook zo trent in nederland. dat je een ip kan afkopen?
Verwijderd
Als je Com21 hebt, omruilen!Verwijderd schreef op zondag 06 februari 2005 @ 22:44:
Ik ben niet meer zo blij met mijn Casema Mega. Ik heb hier (postcode 3552) sinds zo'n 2 weken alleen maar ellende met Casema, soms haal ik gewoon mijn maximale verbinding, maar in de middag schiet mijn verbinding omlaag en mijn ping omhoog. Ping gaat dan rond de 70 ms zitten en mijn download zakt onder de 200Kb. Ik heb ze serieus al 9 keer gebelt en krijg steeds te horen dat ze er mee bezig zijn.Vandaag kreeg ik van een medewerker te horen dat het zelfs nog weken kon gaan duren.
Als ze niet snel met een oplossing komen ga ik eens kijken hoe ik onder mijn contract uitkom, want dit is echt verschrikkelijk. Volgens Casema heeft deze wijk een capaciteitsprobleem
![]()
Even de cijfers!
Als je Motorola hebt, tik even in 192.168.100.1, ga naar configuration, daar staat een upstream channel ID tussen 1 en 9, typ een ander getal in en save config, daarna restart cable modem.
Als dat niet werkt beschrijf je aansluiting eens. In veel gevallen wil het bovenstaande wel eens werken, maar het kan ook zijn dat je een rotte splitter hebt (NTU CTU02/04 of PDF65).
Edit: dat het aan de wijk ligt kan, maar dan moet je zeker nog wel je snelheid kunnen halen op latere tijdstippen, ik weet overigens dat het niet lekker gaat daar, maar daar kan ik weinig aan doen.
Ik zit daar niet, ik zit in omgeving Den Haag, Leiden, Zandvoort en Amstelveen, maar binnenkort omgeving Rotterdam en ben bovendien maar een simpele installateur, ik wil wel storings monteur worden bij Casema, maar tot nu toe ben ik afgewezen
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:39 ]
Verwijderd
Ja ok, maar is het een FS-1, want het kan ook een GEDU15 zijn en die is niet geschikt.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 11:39:
Downstream Value
Signal to Noise Ratio 29 dB
Power Level -18 dB
Upstream Value
Channel ID 6
Power Level 58 dBmV
verder heb ik de groene hoofdkabel middels een Hirschmann contactdoos en kabeltje van zo'n 30 cm op de splitter van Casema zitten, vandaar weer een kort origineel kabeltje naar het modem.
ruis op de tv? ja een beetje wel ja, sinds hier kabelinternet wordt aangeboden is mijn tv signaal minder.
nu ik over ben op TVD is dat nagenoeg opgelost, maar het signaal op mn tv is niet altijd even sterk.
Als het een FS1 is, kijk eens of er genoeg massa aan zit, de ader moet uiteraard goed in/onder het zwarte klemmetje zitten en de kabel moet het kopere omhulsel/draadjes contact maken met het klepje/klem die je daarna vastschroefd. Overigens mag de massa nooit contact maken met de ader.
Edit: de waardes zijn dus niet goed, dus we moeten even zoeken waar het zit.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:27 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit, houden zoapacer schreef op maandag 07 februari 2005 @ 21:56:
Mijn casema-motorola verbinding (nog op 3 mbit):
Downstream Value
Upstream Value
Channel ID 1
Power Level 48 dBmV
Om maar even nog meer mee te pakken even editen zodat ik niet te veel posts maak
Waardes zijn nagenoeg perfect, je zou dus het upstream channel ID trukje kunnen proberen, dus 192.168.100.1 > configuration > verander 7 in bijvoorbeeld 5, save config en restart cable modem.Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 19:38:
Dit zijn mijn waardes, is dit ok? Kan het namelijk niet beter aansluiten
Downstream Value
Power Level -1 dB
Upstream Value
Channel ID 7
Power Level 49 dBmV
Ziet er ook goed uit, niks mis meesuspect schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:15:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Downstream Value Frequency 314000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 34 dB Power Level 5 dBmV Upstream Value Channel ID 1 Frequency 53600000 Hz Ranged Power Level 42 dBmV
Kan iemand vertellen of dit gunstige waarden zijn, want zelf heb ik geen idee wat het betekend.
Edit:
Sorry, niet goed gelezen.![]()
Volgens de uitleg van dieFX klopt het wel redelijk.
code:
1 2 3 4 5 Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Tue Feb 8 2005 om 22:14:21 UTC+0100) Download : 1162.2 KByte/sec Upload : 211.4 KByte/sec
Ook prima, zeker een maxi abbo?PiweD schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 13:47:en mijn waardes dan? Bij mij zit het fout aangesloten, maar ik ben benieuwd of het verschil zou maken als ik het kabelmodem in de meterkast zou zetten.
- Downstream Value
- Frequency 242000000 Hz Locked
- Signal to Noise Ratio 34 dB
- Power Level -3 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
- Upstream Value
- Channel ID 6
- Frequency 29000000 Hz Ranged
- Power Level 47 dBmV
speedtest:
Download..................387.6 KByte/sec (=3101 kbps) ---> ik heb 3mbit
Upload......................66.5 KByte/sec (=532 kbps) --------> ik heb 576 kbit
Connection................1484.0 Conn/min
Ja tuurlijk, zou het wel iets uit maken als die aan de hoofdaansluiting zit, je modem krijgt minder demping en minder demping is een beter signaal en mogelijk dus meer snelheid, niet veel natuurlijk, maar het is altijd beter.
Ligt er aan hoe het nu is, niet slecht opzich maar het kan beter. Zoals ik al zij bij de hoofd aansluiting en korte kabels gebruiken van aansluiting naar splitter en van splitter naar modem. Je weet het UTP kan makkelijk 85 meter overbruggen dus maak dat lang i.p.v. je modem 20 meter coax-12 te gevenVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 15:48:
Downstream Value
Power Level 11 dB
Upstream Value
Channel ID 3
Power Level 42 dBmV
Gegevens @ SpeedTest
PreciesVerwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:54:
Mijn waardes zijn zo ongeveer de beste die je kunt krijgen. Downstream Power moet zo rond de 0 liggen. 0 dB is het beste dat je kunt krijgen, het minimum/maximum voor EuroDOCSIS is -15 dB / +15 dB. Upstream Power mag maximaal 55 dB zijn voor een optimale verbinding. Alles boven de 55 dB kan resulteren in drop outs, packet loss of andere problemen.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 Downstream Value Frequency 242000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 35 dB QAM 64 Network Access Control Object ON Power Level 0 dBmV Upstream Value Channel ID 7 Frequency 23000000 Hz Ranged Ranging Service ID 7974 Symbol Rate 2.560 Msym/s Power Level 44 dBmV
Inderdaad netjes, je upstream is iets te laag maar als je met uploaden geen problemen hebt en down ook niet, lekker laten zor0b schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 15:40:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 Downstream Value Frequency 132000000 Hz Locked Signal to Noise Ratio 35 dB Power Level -4 dB Upstream Value Channel ID 4 Frequency 43504000 Hz Ranged Power Level 40 dBmV
Dit leek me wel netjes zo.
[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 14:30 ]
OK mensen ik heb het volgende probleem.
Ikheb het Casema/Wanadoo abbo Cable Broadband Basic abbo.
Sinds vandaag heb ik echter de volgende snelheiden:
Down: 76.6 KByte/sec (=613 kbps) en
Up:3.9 KByte/sec (=31 kbps)
Dit werkt natuurlijk niet. Waar kan het aan liggen?? ik heb van de week nog op top snelheid een aantal DVDtjes gedownload(tweaknews) De snelheiden zijn zo op meerdere computers op m'n netwerk. Ik heb de router al gereset en een nieuw IP gekregen maar de snelheid blijft zo laag...
Wat moet ik doen?
Ik heb trouwens een COM21 modem en woon in Zoetermeer.
Ikheb het Casema/Wanadoo abbo Cable Broadband Basic abbo.
Sinds vandaag heb ik echter de volgende snelheiden:
Down: 76.6 KByte/sec (=613 kbps) en
Up:3.9 KByte/sec (=31 kbps)
Dit werkt natuurlijk niet. Waar kan het aan liggen?? ik heb van de week nog op top snelheid een aantal DVDtjes gedownload(tweaknews) De snelheiden zijn zo op meerdere computers op m'n netwerk. Ik heb de router al gereset en een nieuw IP gekregen maar de snelheid blijft zo laag...
Wat moet ik doen?
Ik heb trouwens een COM21 modem en woon in Zoetermeer.
Er wordt sterk aangeraden om een Motorola modem aan te vragen.BazP schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:07:
De modem resetten helpt trouwens ook niet![]()
het is nu nog trager
Down 44 KB/sec
Up 3,2 KB/sec
Een Com21 modem schijnt de hoge snelheden niet meer aan te kunnen.
Gisteren kwam er een koerier van Casema langs met een Motorola modem, de Com21 heeft hij retour gekregen. Dit naar aanleiding van een klacht van mij over de zeer fluctuerende upload snelheid van mijn Com21 modem. Waar ik theoretisch 72 Kb/s zou kunnen halen varieerde het tussen de 25 en 62 kb/s (Wanadoo Broadband Premium). Met mijn nieuwe Motorale modem zit ik altijd boven de 63 kb/s!
Ik ga morgen bellen.magnifor schreef op zondag 13 februari 2005 @ 19:41:
[...]
Er wordt sterk aangeraden om een Motorola modem aan te vragen.
Een Com21 modem schijnt de hoge snelheden niet meer aan te kunnen.
[...]
Maar het vreemde is, ik heb altijd een redelijke upload gehad met die com21 tot vandaag.
Hoe lang duurt het voordat je een Moterola krijgt ?
Dit topic is gesloten.