10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.305 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazP schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:32:
[...]

Ik ga morgen bellen.
Maar het vreemde is, ik heb altijd een redelijke upload gehad met die com21 tot vandaag. :(
Hoe lang duurt het voordat je een Moterola krijgt ?
Niet zo lang, normaal gesproken moet dat zo kunnen, het is immers gewoon een swap, com21 modem afmelden en motorola aanmelden.
Ik heb vorige week nog in Valkenburg ZH een Com21 swap gedaan ook bij een Wanadoo klant.
Gewoon ff 0900-1884 bellen en zeggen dat je snelheid niet goed is en dat je een Com21 modem hebt, dan komt er wel een swap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Ik heb nu het onderstaande:

Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 13 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 7
Frequency 23000000 Hz Ranged

Power Level 36 dBmV

Zin dit normale waardes ?
Sinds Dec overgestapt van Com 21 naar Moterola... (Wanadoo To -> Casema)

Premium
Heeeel veel problemen gehad... veel monteurs geweest lijkt nu stbaliel... maar deze gegevens zijn die beetjegoed?

Gebruik nog oude Splitter...(dus die door stroom word versterkt)

icm Linksys WRT54G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:47:
Ik heb nu het onderstaande:

Downstream Value
Power Level 13 dB The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 36 dBmV

Zin dit normale waardes ?
Sinds Dec overgestapt van Com 21 naar Moterola... (Wanadoo To -> Casema)

Premium
Heeeel veel problemen gehad... veel monteurs geweest lijkt nu stbaliel... maar deze gegevens zijn die beetjegoed?

Gebruik nog oude Splitter...(dus die door stroom word versterkt)

icm Linksys WRT54G
Hmm, nee dit is niet echt goed, je NTU dat is dat kastje wat je splitter is, is niet goed ingeregeld denk ik. Je upstream is 36 db en dat is te laag en de downstream van +13 is ook niet echt lekker.
Ik denk dat je eens moet kijken of je een andere splitter toegestuurd kan krijgen of een beter ingeregelde NTU.
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 08:26:
Mijn signaal is voor Power Level wat aan de hoge kant naar mijn idee :? (of heeft dit te maken als je even ervoor iets met een p2p client gewerkt hebt?)..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Signal to Noise Ratio 34 dB
Power Level 9 dB 

Upstream  Value
Channel ID 5
Frequency 34000000 Hz Ranged

Power Level 54 dBmV

Gisteravond gaf Power Level ook 54 dBmV aan.. De groene kabel zit op een Siemens doos met 1 aansluiting. Deze gaat door naar de versterker / splitter (radio / tv / internet). Wat kan ik hier aan (laten?) doen?

Op de tv geeft Ned 1 wel wat ruis (maar dat heeft ie altijd al gedaan, alleen heb ik me toen nooit verdiept in deze info, over het signaal..).

Dit met een Casema/Wanadoo Broadband Basic abbo.
Zo te zien dus een Kathreine EVK80 met een NTU, denk ook dat deze NTU niet helemaal goed is ingeregeld, dus kijk maar of je een andere splitter kan krijgen, dat zou ook je ruis in ned1 kunnen verklaren omdat ie nu een beetje staat te blazen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2005 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazP schreef op zondag 13 februari 2005 @ 20:32:
[...]
Hoe lang duurt het voordat je een Moterola krijgt ?
Er zit een kleine twee weken tussen je telefoontje en de koerier met de nieuwe Motorola modem, een paar dagen na je telefoontje krijg je een brief thuis met informatie over de datum en dagdeel dat de koerier langs komt. Ook zit er in die brief een activatiecode voor de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 22:55:

[...]

Zo te zien dus een Kathreine EVK80 met een NTU, denk ook dat deze NTU niet helemaal goed is ingeregeld, dus kijk maar of je een andere splitter kan krijgen, dat zou ook je ruis in ned1 kunnen verklaren omdat ie nu een beetje staat te blazen.
Door Casema te bellen hierover;
aan geven ruis te hebben op de tv i.c.m. de modem die een te hoge dBmV aangeeft?

Of door zelf een andere NTU te verkrijgen (zo ja, waar?) en te installeren..?

Zelf lijkt me t handiger/verstandiger als Casema t zelf doet.. vraag me alleen af of ze zullen snappen waar t probleem zit.. vaak zijn t niet van die techies (op de helpdesk enzo, no-offence voor diegenen die hier helpen).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2005 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 21:39:
[...]

Niet zo lang, normaal gesproken moet dat zo kunnen, het is immers gewoon een swap, com21 modem afmelden en motorola aanmelden.
Ik heb vorige week nog in Valkenburg ZH een Com21 swap gedaan ook bij een Wanadoo klant.
Gewoon ff 0900-1884 bellen en zeggen dat je snelheid niet goed is en dat je een Com21 modem hebt, dan komt er wel een swap.
Ik heb gebeld en wordt binnen een week terug gebeld voor een afspraak met de courier die de modum omruilt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vandaag ook Com21 geruild voor een Motorola modem. Heb de Motorola modem gewoon op de zelfde kabel aangesloten als de Com21 modem, de bijgeleverde versterker heb ik niets mee gedaan.
Heb de verbinding nog niet aan de praat gekregen (weinig tijd). Wat voor soort verbinding heb je met het nieuw Motorola modem (ivm instellingen in de router, het was PPoE met username+wachtwoord) en wat moet je doen met de activatiecode die in de brief stond? Ik neem toch aan dat mijn verbinding al lang geactiveerd is.
Heb een oude sweex router en een premium verbinding.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:10:
Vandaag ook Com21 geruild voor een Motorola modem. Heb de Motorola modem gewoon op de zelfde kabel aangesloten als de Com21 modem, de bijgeleverde versterker heb ik niets mee gedaan.
Heb de verbinding nog niet aan de praat gekregen (weinig tijd). Wat voor soort verbinding heb je met het nieuw Motorola modem (ivm instellingen in de router, het was PPoE met username+wachtwoord) en wat moet je doen met de activatiecode die in de brief stond? Ik neem toch aan dat mijn verbinding al lang geactiveerd is.
Heb een oude sweex router en een premium verbinding.
Als je je Motorola modem aan zet heb je direct verbinding, als het goed is (via DHCP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

spannend spannend spannend, nog 1 nachtje slapen en dan komt de monteur langs om kabelinternet te installeren. We hebben nog een dikke twee weken (retestabiel en iets te duur) kpn-adsl en dat gaat er dus uit. Ik ben hééél benieuwd!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik heb van de casema toen zo'n splitter gekregen met versterk gedeelte er in (en 3 uitgangen), dit was omdat toen ik nog me com21 modem had viel continu me verbinding weg. Nu ben ik net verhuisd & heb de groene kabel uit het hoofd-aansluitpunt gehaald & deze verlegd naar de meterkast, deze gaat direct die versterkte splitter in, vanaf de splitter de tv/radio aansluiting doorgelust naar het oude hoofd-aansluitpunt, & vanaf de losse tv aansluiting & radio aansluiting heb ik dit verder door getrokken naar boven. Werkt echt super. Nu vanavond nog even me TV-Digitaal aansluiten & dan is het wachten nog tot ik over mag van Wanadoo naar Casema & ik ben ook zeer geintereseerd in de telefonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazP schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:43:
[...]

Ik heb gebeld en wordt binnen een week terug gebeld voor een afspraak met de courier die de modum omruilt. :)
Mooi zo ;)
JvS schreef op maandag 14 februari 2005 @ 15:30:
spannend spannend spannend, nog 1 nachtje slapen en dan komt de monteur langs om kabelinternet te installeren. We hebben nog een dikke twee weken (retestabiel en iets te duur) kpn-adsl en dat gaat er dus uit. Ik ben hééél benieuwd!
Zal niet tegenvallen denk ik, welk abbonnement heb je gekozen? ;)
Phoolie schreef op maandag 14 februari 2005 @ 16:20:
Ik heb van de casema toen zo'n splitter gekregen met versterk gedeelte er in (en 3 uitgangen), dit was omdat toen ik nog me com21 modem had viel continu me verbinding weg. Nu ben ik net verhuisd & heb de groene kabel uit het hoofd-aansluitpunt gehaald & deze verlegd naar de meterkast, deze gaat direct die versterkte splitter in, vanaf de splitter de tv/radio aansluiting doorgelust naar het oude hoofd-aansluitpunt, & vanaf de losse tv aansluiting & radio aansluiting heb ik dit verder door getrokken naar boven. Werkt echt super. Nu vanavond nog even me TV-Digitaal aansluiten & dan is het wachten nog tot ik over mag van Wanadoo naar Casema & ik ben ook zeer geintereseerd in de telefonie
De NTU is ook een van de beste splitters, dit komt omdat je hiermee inregeld en zo dus het signaal optimaal kan maken indien je aanvoersignaal ook goed is, dat is wel een voorwaarde.
De CTU04 en PDF65 zijn ook goed echter regelen ze niet in.
Helaas wordt de NTU niet meer gebruikt omdat het teveel tijd kost om te installeren.

De monteur die bij je langs komt heeft meestal 6 tot 8 klanten, je werktijd is 7,5 uur (als we even 1/2 uur pauze er bij nemen), dan heb je dus bij 8 klanten minder dan een uur de tijd, exclusief rijden en fouten/problemen.
Het ligt er ook aan of het een volledige installatie of doe het zelf is.
De tweakert kiest uiteraard voor doe het zelf, in dat geval wordt alleen het modem aangesloten als het niet mogelijk is om het helemaal zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:22
Hmm, nee dit is niet echt goed, je NTU dat is dat kastje wat je splitter is, is niet goed ingeregeld denk ik. Je upstream is 36 db en dat is te laag en de downstream van +13 is ook niet echt lekker.
Ik denk dat je eens moet kijken of je een andere splitter toegestuurd kan krijgen of een beter ingeregelde NTU
Ik heb nog een splitter die NIET gevoed word door stroom... zou die wel goed zijn?
En dta mijn waardes niet kloppen wat merk ikdaaraan ? mijn ping?upload?download?

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 36 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Hoeveel tijd zit er tussen de aanvraag en wanneer je daadwerkelijk op internet zit (zelf-installatie uiteraard)? We hebben op het moment helemaal geen internet in huis, ik kan alleen op de TU internetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Zou je ze dan niet even bellen? Wie weet er hier nu hoe druk het is bij casema? De laatste paar keer ging het hier in mijn regio (vleuten-de meern) redelijk snel. Binnen 2 weken kon ik een bezoek op hun website inplannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:04:
[...]

De NTU is ook een van de beste splitters, dit komt omdat je hiermee inregeld en zo dus het signaal optimaal kan maken indien je aanvoersignaal ook goed is, dat is wel een voorwaarde.
De CTU04 en PDF65 zijn ook goed echter regelen ze niet in.
Helaas wordt de NTU niet meer gebruikt omdat het teveel tijd kost om te installeren.
Ben er ook zeer tevreden mee, had hem meegenomen bij mijn ouders uit de meterkast, aangezien het internet op mijn naam stond en ik die verhuisd heb naar het nieuwe adres. Ik had trouwens even die plastic kap er af gehaald zodat ik die groene kabel er direct op aan kon sluiten, toen zag ik dat er ook nog wat schakelaartjes op zaten, waar zijn die voor & hoe moeten die staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:12
Bas! schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:46:
Zou je ze dan niet even bellen? Wie weet er hier nu hoe druk het is bij casema? De laatste paar keer ging het hier in mijn regio (vleuten-de meern) redelijk snel. Binnen 2 weken kon ik een bezoek op hun website inplannen.
Ja goed idee, het wordt toch al een ingewikkelde situatie met de verhuurder enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:45
Bas! schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:46:
Anders woon je in t zelfde dorp als ik ;).. vleuten/de-meern..

Nee maar het is wel redelijk snel hoor, toen ik het aanvraagde had ik het binnen 3 weken in huis

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:04:
Is dat niet ook omdat de motorola's een stuk beter zijn qua signaal binnenkomst? Voor de Com21's moest het signaal dik versterkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 18:52:
[...]

Is dat niet ook omdat de motorola's een stuk beter zijn qua signaal binnenkomst? Voor de Com21's moest het signaal dik versterkt worden.
Precies ;) Maar de Motorola's zijn ook afhankelijk van de eind versterker.
Die laatste is weer afhankelijk van de groeps versterker en die weer van de wijk versterker, daarna ga je naar de centrale controller en dan het netwerk op.
Echter kan in die trajecten soms ook een probleem zitten en daar doe je weinig aan.
VerkerkSander schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:07:
[...]

Ik heb nog een splitter die NIET gevoed word door stroom... zou die wel goed zijn?
En dta mijn waardes niet kloppen wat merk ikdaaraan ? mijn ping?upload?download?

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 36 dBmV
Probeer de andere splitter gewoon, je signaal hoeft nog geen problemen te geven voor je down of up of ping, maar ik weet zeker dat je toch wat snelheid mist.
Dirk J schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 11:10:
Hoeveel tijd zit er tussen de aanvraag en wanneer je daadwerkelijk op internet zit (zelf-installatie uiteraard)? We hebben op het moment helemaal geen internet in huis, ik kan alleen op de TU internetten :P
Meestal gaat het vrij snel, maar het moet wel ingepland kunnen worden bij het bedrijf dat installeert.
Je hebt altijd te maken met Casema en een onder aanemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb net mijn snelheid getest, en heb van wanadoo het nieuwe mtorola modem gehad

heb er maarliefst 60 kB/sec bij gehad, voorheen 300 kB/sec en nu 360 kB/sec

Ow ja met speedtest.nl ben ik wel sneller maar dat is maar voor een paar seconde (rond de 400 kB/sec)

Werd bij mordax.nl wel wat wijzer, want deze 360 kB/sec zie ik ook bij Newsleecher als ik aan het downloaden ben

Maar goed tot slot ik vind het jammer, dat het zo wijnig blijkt te zijn.

Met mijn Wanadoo Premium Abb

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 14:40:
heb er maarliefst 60 kbps bij gehad, voorheen 300 en nu 360 kbps
Met mijn Wanadoo Premium Abb
Je bedoelt waarschijnlijk kB/sec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 22:01:
Precies ;) Maar de Motorola's zijn ook afhankelijk van de eind versterker.
Die laatste is weer afhankelijk van de groeps versterker en die weer van de wijk versterker, daarna ga je naar de centrale controller en dan het netwerk op.
Echter kan in die trajecten soms ook een probleem zitten en daar doe je weinig aan.
I know. ;) heb er zelf gewerkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 15:12:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk kB/sec :)
Jah dat bedoel ik ja, net aangepast dan maar ;) :*) ;) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist overgestapt van cistron bbned maxx naar casema

opgeleverd in 10 dagen, geinstalleerd in 10 minuten :)

huidige speedtest.nl resultaten:

Download 739.1 KByte/sec
Upload 105.8 KByte/sec
Connection 1280.0 Conn/min
Ping 16.0 ms

lijkt me redelijk toch (zeker gezien het nu 6 maanden 50 euro kost) ?

ik wil nog even een nieuwe router aanschaffen, weten jullie of ik dan opnieuw moet aanmelden danwel die software moet installeren (ivm met de nic/mac)? modem is nu even rechtstreeks op pc aangesloten.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2005 17:08 . Reden: argh ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:16:
zojuist overgestapt van cistron bbned maxx naar cistron
van cistron naar cistron? :+ Verkeerde topic of bedoel je echt casema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img130.exs.cx/img130/6605/dsc002651eq.jpg

Welke speciale schroefjes ?

Wat niet open te krijgen ?

Sorry had zin om mijn oude modem te vernietigen, mocht hem hebben van wanadoo ???

Pleur op de stoep modem })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:24
VerkerkSander schreef op maandag 14 februari 2005 @ 19:07:
[...]
Je Downstream Power level is +13, dat is in feite 13 dB teveel. Dit komt waarschijnlijk doordat je versterker niet goed staat afgesteld (versterkt teveel). Een 'gewone' passieve splitter is in dit geval misschien beter.
Eigenlijk zijn je waardes helemaal niet zo slecht, je snelheid hangt voornamelijk samen met je SNR omdat er een minimum van 33 dB nodig is om op QAM256-snelheden te synchroniseren, met een SNR van 35 dB voldoe je hieraan. Downstream Power Level is idd aan de hoge kant maar kan nog wel en wordt waarschijnlijk lager als je er een passieve splitter tussen zet. Upstream Power Level is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Ik heb gister een brief gehad met daarin de melding dat sinds de 10 mijn MAXI abo is veranderd naar een MEGA abo. Dit tot mijn verbazing want ik heb tot nog toe niks gemerkt.

Is het zo dat je dat modem moet resetten ? die staat bij mij namelijk in een wat lastig te berijken ruimte :) verder, even om niet alle 18x50 posts door te nemen. wat zijn nou de optimale signaal berijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
als je een motorola modem hebt kan je deze gewoon via je internet explorer restarten ;) (ip van motorola surfmodem = 192.168.100.1) en dan onder het tabblad configuration

Ik hoop dat ik binnekort ook maar is zo mailtje krijg :9

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:38:
[afbeelding]

Sorry had zin om mijn oude modem te vernietigen, mocht hem hebben van wanadoo ???

Lol >:) Dat mag niet :)

Inderdaad, lekker vervangen voor een Motorola SB5100, dan gaat het een stuk beter ;)
pt0x schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 17:50:
Ik heb gister een brief gehad met daarin de melding dat sinds de 10 mijn MAXI abo is veranderd naar een MEGA abo. Dit tot mijn verbazing want ik heb tot nog toe niks gemerkt.

Is het zo dat je dat modem moet resetten ? die staat bij mij namelijk in een wat lastig te berijken ruimte :) verder, even om niet alle 18x50 posts door te nemen. wat zijn nou de optimale signaal berijken ?
Zoals eerder al gezegt: 192.168.100.1 > config > restart.
Is ie echt lastig haal je de spanning eraf via de meterkast, stop eruit >:)

Als je het optimaal wilt hebben, modem aan de hoofd aansluiting, dus abbonnee overname punt aan de groene kabel (c-12) of wand contact doos, je moet er 1 hebben die niet te veel dempt en 5-1000 mhz doorlaat, bijvoorbeeld Kathreine EVK80, ESN85 of Hirschmann FS1.
Dan splittter (ctu04/pdf65/ntu), kort Coax-12 kabeltje naar modem (minder dan 0,5 meter) en dan utp of draadloos (die laatste moet ook wel een beetje optimaal zijn).
Ook kan je natuurlijk een goede versterker gebruiken die retour verkeer geschikt is van bijvoorbeeld Televes, maar die zijn niet zo makkelijk te krijgen, dit moet je alleen doen als je toch ergens anders wil neerzetten, dan kan je een aantal meters overbruggen maar ook niet te veel.
Coax-12 kan je overigens bij iedere beter electrozaak of sattalietshop halen, vergeet ook niet metalen pluggen en dat moeten dus schroef connectoren zijn, geen TV pluggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:16:
ik wil nog even een nieuwe router aanschaffen, weten jullie of ik dan opnieuw moet aanmelden danwel die software moet installeren (ivm met de nic/mac)? modem is nu even rechtstreeks op pc aangesloten.
iemand? :)

en ohja, linksys BEFSR41 of draytek 2900, waar gaat jullie voorkeur naar uit? ik neem aan dat ze allebei 10mbit aankunnen?

bvd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Zoals eerder al gezegt: 192.168.100.1 > config > restart.
Is ie echt lastig haal je de spanning eraf via de meterkast, stop eruit
Uhuh I get yah. probleem was, ik dacht dat ik niet bij me modem kon ivm een router. maar het blijkt allemaal beter te werken als ik had verwacht. fysiek werd het helemaal moeilijk omdat hij diep en diep weggestopt staat.

iig het is niet gebeurt, speedtest resultaten geven aan dat ik nog steeds een MAXI snelheid snelheid heb. toch raar. dus ik ga maar weer bellen. wat dat betreft blijven het gewoon eikels. administratief en servicegericht zijn ze gewoon "niet te harden" !

nyw:

Power Level -2 dB

Channel ID 8
Power Level 54 dBmV

[ Voor 37% gewijzigd door pt0x op 16-02-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natnek
  • Laatst online: 21:16
pt0x schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:29:
[...]

iig het is niet gebeurt, speedtest resultaten geven aan dat ik nog steeds een MAXI snelheid snelheid heb. toch raar. dus ik ga maar weer bellen. wat dat betreft blijven het gewoon eikels. administratief en servicegericht zijn ze gewoon "niet te harden" !

nyw:

Power Level -2 dB

Channel ID 8
Power Level 54 dBmV
Speedtest is niet betrouwbaar, probeer dit gewoon http://speed.bbeyond.nl/ en zie je downsnelheid.
Ik ben ook van Maxi naar mega gegaan, en op de dag van omschakeling heb ik gewoon even alles los gegooid.

Mijn down is nu 780kb en de Upload is 110kb.
Dit moet gewoon nog hoger kunnen voor de Mega, ik wacht gewoon nog af.

[ Voor 50% gewijzigd door natnek op 16-02-2005 21:26 ]

Verwijderd

what are the odds?

17/02/2005 09:08 Storing regio Utrecht (Motorola-modem)
Op dit moment is er een netwerkstoring in de regio Utrecht.

de zaak ging vannacht precies om 12 uur down (en werkt nog steeds niet). maar goed dat cistron nog een paar weken aangesloten is....

/me onbestemd gevoel

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:45:
what are the odds?

de zaak ging vannacht precies om 12 uur down (en werkt nog steeds niet). maar goed dat cistron nog een paar weken aangesloten is....

/me onbestemd gevoel
Mijn eerste gedachtte: ze zijn de snelheidsverhoging aan het doorvoeren?! (als je het lijstje met storingen ziet..) :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 11:50 ]

• StickyPoundeZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-12-2023
Ze zijn gewoon aan het klooien vermoed ik. Ik woon in regio Utrecht en m'n msn ligt eruit, kom niet op gmail, en een groot aantal sites... (deze dan wel) wel gewoon op casema.nl, maar de storingen dan weer niet. Kan iemand mij vertellen wat daar verder nog staat?

Everything is possible, until it's not.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

casema is echt al ruim een week aan het kloten. Heb constant downtimes (utrecht idd). Heel irritant allemaal

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 16:38:
[afbeelding]

Ach, mijn lieve modemje staat hier nog vredig bij, ik gebruik de COM21 nog. :P

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik kom thuis weer niet op t.net :o Ik vanochtend al alles resetten, router er tussen uit, andere pc etc maar niets helpen. :D Als het goed is (stond op de site) zou het over vijf minuten zo'n beetje opgelost moeten zijn. :P

• sjaak

sjaak

un giorno credi

bonzz.netninja schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:58:
casema is echt al ruim een week aan het kloten. Heb constant downtimes (utrecht idd). Heel irritant allemaal
Tis iig niet in heel Utrecht want ik had afgelopen week nergens last van.

Verwijderd

SpiffyClaptrap schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:56:
Ze zijn gewoon aan het klooien vermoed ik. Ik woon in regio Utrecht en m'n msn ligt eruit, kom niet op gmail, en een groot aantal sites... (deze dan wel) wel gewoon op casema.nl, maar de storingen dan weer niet. Kan iemand mij vertellen wat daar verder nog staat?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
Datum: Tijd: Onderwerp: 
17/02/2005 11:47 Storing deel van gemeente Voorburg (Motorola-modem) 
 Op dit moment is er een netwerkstoring in een deel van de gemeente Voorburg.

Het betreft postcodegebied: 

2273 en 2274

U kunt te maken krijgen met een knipperend send/receive of online lampje op uw Motorola kabelmodem. 

De verwachting is dat deze storing om 15:00 uur verholpen zal zijn.

17/02/2005 10:38 Afmelding storing webmail Casema 
 De storing met de webmail van Casema is opgelost.

Nogmaals onze excuses voor het ongemak.  
17/02/2005 09:12 Storing internet deel van gemeente Zoetermeer 
 Op dit moment is er een internetstoring in een deel van de gemeente Zoetermeer. 

2718

U kunt tijdens deze storing te maken krijgen met het wegvallen van de internetverbinding.

De verwachting is dat deze storing om 12:50 uur verholpen zal zijn.  
17/02/2005 09:11 Storing internet deel van gemeente Baarn 
 Op dit moment is er een internetstoring in een deel van de gemeente Baarn. 

3741

U kunt tijdens deze storing te maken krijgen met het wegvallen van de internetverbinding.

De verwachting is dat deze storing om 12:30 uur verholpen zal zijn.  
17/02/2005 09:09 Storing internet deel van gemeente Wassenaar 
 Op dit moment is er een internetstoring in een deel van de gemeente Wassenaar. 

2243 en 2244

De verwachting is dat deze storing om 12:15 uur verholpen zal zijn.  

U kunt te maken krijgen dat sommige websites niet te bereiken zijn. 

De verwachting is dat deze storing om 12:30 uur verholpen zal zijn.

16/02/2005 14:28 Storing internet deel van gemeente Delft 
 Op dit moment is er een internetstoring in een deel van de gemeente Delft. 

2628

De verwachting is dat deze storing om 18:30 uur verholpen zal zijn.

Verwijderd

[11:00] "de storing zal rond 12:30 opgelost zijn"

hmm ja storing breidt zich uit, ETA voor oplossing wordt ook steeds minder concreet

[13:00] "loop van de middag"

en nu nog iets vager:

[14:00] "onze technische dienst werkt aan een oplossing."

[ Voor 177% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2005 13:57 ]

• Aurelium
  • Laatst online: 02-09 23:06
Ah, ben dus niet de enige. Heb net ook al gefrustreerd alles in huis lopen resetten wat met internet te maken had ;)
Kom zo ongeveer geen enkele site op, deze dan weer wel. Maar goed, hopen dat het inderdaad gebeurt is tijdens de voorbereidingen voor de snelheids verhoging of iets dergelijks O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Aurelium op 17-02-2005 14:54 ]

Verwijderd

Zeg zijn de snelheden bij jullie al doorgevoerd in Den Haag ongeveer rond postcode 256x ?

• Badeend
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:04
Mja, doe omgeving Breda er ook maar bij. Wat VERSCHRIKKELIJK irritant is dat zeg :|

• Aurelium
Badeend schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:38:
Mja, doe omgeving Breda er ook maar bij. Wat VERSCHRIKKELIJK irritant is dat zeg :|
Idd ik zit ook in Breda, maar ik heb nu een verbasingwekkend snelle proxy server gevonden, waarmee ik wel op elke website kan.
Zie http://www.samair.ru/proxy/ voor een lijst proxy servers. (deze website doet het ondanks de storing nog hoor ;) Ohja, en handig om even een ping test uit te voeren op een proxy voordat je em insteld, zodat je weet dat de proxy niet ook last heeft van de storing :) )

[ Voor 22% gewijzigd door Aurelium op 17-02-2005 15:46 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

utrecht is weer up and running

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Aurelium
Breda is ook weer ok. :)

• sjorremans
ik woon dan wel niet in utrecht zelf ( vleuten - de meern ) ---> 10 kilometer buite de stad zelf... maar mijn verbinding was gewoon stabiel.. nergens last van, en gewone normale snelheid :p

• Bas!
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-08-2024
Heeft meneer sjorremans dan casema met een motorola modem. Ik had wel fucked up routes tot 1700 uur en heel vreemd, het ene ip in hetzelfde subnet deed het wel de ander niet.

• sjorremans
jup.. zwarte sb5100... ik heb tot nu toe nergens last van gehad.. maar kan het op de dag ook niet checken.. loop stage van half 9 en ben pas half 6 thuis.. maar geen disconnects gehad of iets dergelijks.

• Aurelium
Hier loopt het nou weer kut opeens. Kan niet eens google pingen...

• magnifor
  • Niet online
Aurelium schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 21:36:
Hier loopt het nou weer kut opeens. Kan niet eens google pingen...
Ik zat een aantal weken terug een middag zonder internet. Er waren problemen met de DNS servers.

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 21-02-2005 18:41 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

hier idd ook weer :( raak! kunnen die lui van kaasema niet de boel langer dan 4 uur draaiende houden ofzo. Grumble.

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Vriendinlief zei idd ook ff last te hebben maar nu gaat het weer prima?
Ms hebben ze een of andere kaart een schop gegeven die vervangen moet worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mischien uitelggen wat deze gegevens betekenen en of ze ook beetje goed zijn

Power Level -5 dB

Upstream Value
Channel ID 1

Power Level 49 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 20:24:
en ohja, linksys BEFSR41 of draytek 2900, waar gaat jullie voorkeur naar uit? ik neem aan dat ze allebei 10mbit aankunnen?
het is een linksys 54G geworden, draait fijn. :)

ping is gedaald van 16ms naar 11ms, maar zou natuurlijk aan het netwerk kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Ik wou vanmiddag mijn mail checken, maar dat lukte niet. Op de storings pagina stond het volgende (ongeveer, want ze hebben het 3 of meer keer veranderd):
Storing E-mail server Casema
Op dit moment is er een authenticatie probleem met de mail server van Casema.
Hierdoor kunt u tijdelijk uw e-mail niet ophalen en geen gebruikmaken van de webmail.

De verwachting is dat deze storing rond 17:00 wordt opgelost.

Onze excuses voor het ongemak
Om 17:00 stond er dit:
Storing E-mail server Casema
Hierdoor kunt u tijdelijk uw e-mail niet ophalen en geen gebruikmaken van de webmail.

De verwachting is dat deze storing rond 19:00 wordt opgelost.

En nu staat er dit:

De verwachting is dat deze storing in de loop van de avond wordt opgelost.

Gaat lekker

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Probleem was er al rond twaalven, rond 3 uur stond er half vijf opgelost. :D

Ik vind het goed dat ze er neer zetten wanneer ze denken dat het is opgelost maar afgelopen week is al meerdere keren gebleken dat het niet haalbaar was, doe dan ff wat ruimer. Voor de rest wel beter dan niet weten waneer het weer werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apacer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-12-2024
Nog steeds geen snelheidsverhoging!
Rare manier van aankondiging in dec. 2004 en dan wachten tot midden of eind maart 2005!!
Wat is de concurrende speed dan nog waard, als casema zo lang wacht met de upgrades 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Tja, zo hebben ze dat altijd gedaan, maar tis wel redelijk van te voren. Snelheidsverhoging wordt trouwens een aantal dagen voor de gegeven datum doorgevoerd is mijn ervaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:49:
Tja, zo hebben ze dat altijd gedaan, maar tis wel redelijk van te voren. Snelheidsverhoging wordt trouwens een aantal dagen voor de gegeven datum doorgevoerd is mijn ervaring. ;)
Op nog geen 200 meter afstand zijn er hier al 2 mensen waarvan ik weet dat zij al wel de verhoging hebben. Dus ik hoop dat het allemaal wat sneller gaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:49:
krijg je vantevoren iets van een brief/e-mail van casema met een aankondiging?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier is het ook nog niet geupdate hoor wacht rustig af wat in vat zit verzuurt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
BazP schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:43:
[...]

Ik heb nogsteeds niets van die gatsen gehoord. Hoe lang zal ik nog wachten tot ik weer ga bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BazP schreef op maandag 21 februari 2005 @ 15:55:
[...]

Ik heb nogsteeds niets van die gatsen gehoord. Hoe lang zal ik nog wachten tot ik weer ga bellen?
Ik zou gewoon weer bellen; het vuurtje warm houden.. wie weet zijn ze t vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds vrijdag casema 10mbit in huis, activeren v/h modem ging natuurlijk niet
goed - en is telefonisch in orde gebracht.

De eerste 4 uur dat het draaide, liep het verschrikkelijk snel, testen gaven een ruime
10Mbit snelheid aan....perfect zou je denken.....

daarna, is het bergafwaarts gegaan - ik zit nu....

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 21 2005 om 18:30:23 UTC+0100)

Download : 125.2 KByte/sec
Upload : 54.2 KByte/sec
Connection : 155.0 Conn/min
Ping test Nederland : 91.0 ms

Dit is natuurlijk totaal niet in orde, er is iets mis -
Maar er is hoop, vanmorgen toen ik even wakker was, zo rond 5uur.....probeerde
ik het nog eens, en zat ik wederom rond de 10mbit, ik denk dat het hier om een
capaciteits probleem gaat in mijn postcode gebied (1943)......

De helpdesk schiet ik niet veel mee op, na.....6x bellen komt er nu uiteindelijk
een monteur aanstaande donderdag.....

De helpdesk overigens, vond ik vrij vervelend overkomen, ze bleven door zeuren
over spyware - virusscanners enzo.....en of ik niet kazaa gebruikte......

Gelukkig ligt er nog steeds een 8mbit DSL lijntje die wel presteerd - mocht dit niet
juist opgelost worden, gaat de grote blauwe doos, met een mooie strik erom
terug richting Delft....

PS: Signal waarder's (zien er goed uit toch?)

Frequency 298000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 32 dB
Power Level -2 dB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond de modem ontvangen.
En aangesloten. Ik heb een multi abbo genomen.
Ik zag trouwens dat de verhoging nog niet is doorgevoerd. Haal 190kB down en iets van 19kB up.

Dit zijn mijn waarden van de modem:

Downstream Value
Power Level -12 dB

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 55 dBmV

Nu lees ik overal dat er tussen het OAP en de modem een kort kabeltje wordt geadviseerd.
Nou, ik doe de doos open. Ik weet niet of 1 meter kort is, maar casema levert er 1 bij van zeker 1 meter lang 8)7
Wit dun coax kabeltje met 2 F connectors met gele markering.

Wat is nu het advies? Kabel zo kort mogelijk maken. Dus stukkie COAX12 en 2 connectors kopen?
En zal dit veel uitmaken in de waarden die ik in de modem vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die witte coax van Casema er tussen uit gehaald en een stukje coax12 ertussen gezet.
Kabeltje tussen het OAP en modem is nu iets van 15 cm i.p.v. 1 meter.
Dat scheelt toch 2 dB. O-)
I.p.v. -12 dB nu -10 dB. Alle beetje helpen zullen we maar zeggen.
Meer kan ik er zelf niet aan doen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, het kabeltje wat Tratec levert is wat lang, maar opzich nog niet zo'n probleem.
Je AOP is opzich prima als je de merken hebt die ik al eerder heb genoemd.

Ja ik weet het van de helpdesk, ik heb het zelfde probleem met mijn ADSL verbinding, sinds de snelheids verhoging zou ik tussen de 700 kb/sec en 800 kb/sec moeten draaien, maar ik blijf steken op 620. Gelijk al gezeur over firewall's antivirus programma's, kazaa en andere meuk, tja dan nog eens de aansluiting e.t.c.
En KPN schuift het af op Planet en andersom, gelukkig kan dat bij Casema niet :)
Ik wou dat er eerst eens gevraagd werd hoe goed je bent (of slecht) met computers en netwerken, voordat je van die nOOb FAQ's krijg en antwoorden :O :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:35:
sinds vrijdag casema 10mbit in huis, activeren v/h modem ging natuurlijk niet
goed - en is telefonisch in orde gebracht.

De eerste 4 uur dat het draaide, liep het verschrikkelijk snel, testen gaven een ruime
10Mbit snelheid aan....perfect zou je denken.....

daarna, is het bergafwaarts gegaan - ik zit nu....

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Feb 21 2005 om 18:30:23 UTC+0100)

Download : 125.2 KByte/sec
Upload : 54.2 KByte/sec
Connection : 155.0 Conn/min
Ping test Nederland : 91.0 ms

Dit is natuurlijk totaal niet in orde, er is iets mis -
Maar er is hoop, vanmorgen toen ik even wakker was, zo rond 5uur.....probeerde

De helpdesk schiet ik niet veel mee op, na.....6x bellen komt er nu uiteindelijk
een monteur aanstaande donderdag.....

De helpdesk overigens, vond ik vrij vervelend overkomen, ze bleven door zeuren
over spyware - virusscanners enzo.....en of ik niet kazaa gebruikte......

Gelukkig ligt er nog steeds een 8mbit DSL lijntje die wel presteerd - mocht dit niet
juist opgelost worden, gaat de grote blauwe doos, met een mooie strik erom
terug richting Delft....

PS: Signal waarder's (zien er goed uit toch?)

Frequency 298000000 Hz Locked
Power Level -2 dB
Ik mis je upstream ;)

Heb je upstream trukje geprobeerd? Dus 192.168.100.1, config, upstream channel ID, verander het getal wat er staat van bijvoorbeeld 1 naar 8 ofzo, save config, reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upstream Value
Channel ID 3

Power Level 49 dBmV

dat is het nu, ik heb het eerder geprobeerd op een andere waarde te zetten...
maar het leek steeds op 3 terug te komen.....

ik retry nu..

en inderdaad -

Ik verander het ID van 3 naar bijvoorbeeld 8 of naar 1
save
reboot
en hij blijft op 3 staan...

Overigens, komt er nu donderdag iemand langs...

"met volgens de helpdesk - iemand met een laptop...." *zucht*

*edit*

Your current bandwidth reading is:

10.53 Mbps (ATM line rate)

which means you can download at 1.15 MB/sec. from our servers.

http://speedtest.cistron.nl/

Hier moet je wel voor midden in de nacht gaan internetten.... ....
Duidelijk een capaciteits probleem dus....hoe later het wordt, komt er meer leven in..
als ik morgen wakker wordt, is het weer slecht....ben benieuwd hoe dit opgelost gaat worden.

Hou coulant zou casema zijn, met "teleurgestelde" klanten - als dit namelijk niet opgelost
kan worden, heb ik er ontzettende spijt van dat mijn ADSL er volgende maand uit ligt....
en switch ik liever weer terug naar Adsl.....

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ik zie hier nu allemaal db waardes die negatief zijn, mijn waarde is echter positief, houd dit in dat me signaal dan beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoolie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:28:
ik zie hier nu allemaal db waardes die negatief zijn, mijn waarde is echter positief, houd dit in dat me signaal dan beter is?
Nee dat is een fabeltje, maar je signaal hoeft niet optimaal te zijn om goed te kunnen downloaden of uploaden, wil je het toch 'perfect' hebben dan moet je;
- upstream rond de 45db liggen.
- downstream rond 0db liggen.
- ruis, dus snr rond 32db liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een off topic vraag.
Ik heb nu een week Casema internet.
Ik haal nu in Speedtest.nl ongeveer 198 KB/s download en 28KB/s upload.
Ik mag toch wel hopen dat hier de snelheidsupgrade niet is uitgevoerd? :'(
Ik heb een Multi abbo 2000/520 kbit/s.
Ik verwachte toch eigenlijk een snelheid van 250KB/s down en 64KB/s up. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2005 @ 18:35:
Heee, dat is vlak bij mij in de buurt. Ik zit ook in 194x gebied en ik heb zelf Mega sinds 1 feb, maar ook ik zie echt slechte performance. Ik haal meestal rond de100-150Kb terwijl dat 300Kb moet zijn. Ik ga maandag ook maar eens bellen met Casema.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 19:20:
Nee dat is een fabeltje, maar je signaal hoeft niet optimaal te zijn om goed te kunnen downloaden of uploaden, wil je het toch 'perfect' hebben dan moet je;
- upstream rond de 45db liggen.
- downstream rond 0db liggen.
- ruis, dus snr rond 32db liggen.
Uhh ik dacht eerder hoe hoger de Downstream SNR hoe beter, 32 dB is nou niet echt ideaal.

[ Voor 17% gewijzigd door soganta op 27-02-2005 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had eerst ook 2 mbit, wel adsl dan en ik haalde 230.. ik zit ook vlak bij de centrale (200 meter)
het ligt dus gewoon aan je lijn
250 is zowiezo al onmogenlijk omdat je altyd verlies boekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 18:17:
ik had eerst ook 2 mbit, wel adsl dan en ik haalde 230.. ik zit ook vlak bij de centrale (200 meter)
het ligt dus gewoon aan je lijn
250 is zowiezo al onmogenlijk omdat je altyd verlies boekt.
Anders heeft dat bij kabel er niks mee te maken, een 250 kb/s was wel mogelijk bij casema aangezien zij de overhead er bij rekende (of juist niet, weet het niet zeker meer).. dus je gewoon de theoretische snelheid kon halen.

Ik haalde voorheen ongeveer 248 kb/s met wanadoo premium, en nu zit ik op de 365 kb/s (advies = 384 kb/s) dus dat vind ik nog redelijk netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb zelf ook multi en de downloadsnelheid is bij mij ook slechts 180kbyte/sec. Niet dat ik het onvoldoende vind, maar ik had stiekum bij kabel ook gehoopt op de volledige 250Kbyte/sec.

PS: Jojarno. Bij 2mbit accountjes boeit de afstand onder de 2km niet echt, 1,5km is net zo snel als 200m als je lijn gewoon op 2240kbps synct. (je had neem ik aan trouwens kpn-adsl en dan heb je 2,2mbit, niet 2mbit. 230kbyte/sec klinkt me net toevallig iets teveel als de standaard adsl-basic snelheid ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:28:
Even een off topic vraag.
Ik heb nu een week Casema internet.
Ik haal nu in Speedtest.nl ongeveer 198 KB/s download en 28KB/s upload.
Ik mag toch wel hopen dat hier de snelheidsupgrade niet is uitgevoerd? :'(
Ik heb een Multi abbo 2000/520 kbit/s.
Ik verwachte toch eigenlijk een snelheid van 250KB/s down en 64KB/s up. :7
Ja de snelheids verhoging zou er waarschijnlijk nog niet zijn.
soganta schreef op zondag 27 februari 2005 @ 17:53:
[...]

Uhh ik dacht eerder hoe hoger de Downstream SNR hoe beter, 32 dB is nou niet echt ideaal.
Dacht het dus wel, het staat voor Signal to Noise Ratio, lager dan 30 werkt niet goed voor de modems, hoger dan 37 ook niet.

Minimaal ingangs niveau 60 dbmv, als jou upstream 50 is, dan is dat dus 60 + 50 is 110 dbmv, maximale is 118dbmv (58), dus dat is de limiet, ofwel dan staat je modem maximaal te blazen.
Bij de downstream zou het dus 0 moeten zijn.

Anders moet je maar eens verdiepen in het Eurodocsis systeem.
sjorremans schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:16:
[...]

Anders heeft dat bij kabel er niks mee te maken, een 250 kb/s was wel mogelijk bij casema aangezien zij de overhead er bij rekende (of juist niet, weet het niet zeker meer).. dus je gewoon de theoretische snelheid kon halen.

Ik haalde voorheen ongeveer 248 kb/s met wanadoo premium, en nu zit ik op de 365 kb/s (advies = 384 kb/s) dus dat vind ik nog redelijk netjes
Toch wel hoor, waarom denk je dan dat we bij de hoofdaansluiting monteren? ;)
De kast met de eindversterker kan een paar meter van je huis staan, maar kan ook 100 meter van je vandaan staan.
Daarnaast heb je soms zulke grote afstanden dat er i.p.v. eem C-12 kabel een dikkere C6 kabel binnenkomt.
JvS schreef op zondag 27 februari 2005 @ 19:22:
Ik heb zelf ook multi en de downloadsnelheid is bij mij ook slechts 180kbyte/sec. Niet dat ik het onvoldoende vind, maar ik had stiekum bij kabel ook gehoopt op de volledige 250Kbyte/sec.

PS: *knip*
Hij zou toch 200 moeten halen, dus ergens klopt er iets niet bij jou ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, der is ondertussen een monteur geweest hier......nouja , monteur.

Het was in ieder geval een aardige kerel, die eigenlijk niet precies wist wat hij kwam doen.
Ik heb zijn laptop maar even aan mijn modem gehangen, en hem laten zien
dat het eigenlijk beetje langzaam was < 2mbit.

Hij belde wat rond, o.a. met NOC - en kwam tot de conclusie dat er een capaciteits
probleem was, in de wijk waar ik aangesloten was.. (tja)

Dat bleek ook afgelopen weekend, kwam ik zelfs niet boven de 1mbit.....en
dat voor een abbo die 6mbit moet doen en straks 10mbit....

Hij gaf mij de tip even een brief te schrijven naar de afdeling "complaints" - aangezien
het niet zo moet zijn dat ik hier de volle mep voor betaal.....

Hij ging er verder mee aan de slag, en gaf aan dat naar alle waarschijnlijkheid dit probleem
in de 1e week van Maart opgelost zal worden.....

We wachten af....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:11:
[...]

Hij zou toch 200 moeten halen, dus ergens klopt er iets niet bij jou ...
Ik heb eens 100MB bin gedownload, dan haal ik 190Kbyte/sec, dat klinkt als ~ 1500kbps netto. Upload haal ik 27Kbyte/sec, dat is ongeveer 220 (256) kbit.

Dan denk ik toch dat ik nog oude snelheden haal, want vooral die upload zou toch significant boven de 40kbyte/sec moeten zitten.

Wat zijn de oude snelheden eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soganta
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2005 @ 22:11:
[...]
Dacht het dus wel, het staat voor Signal to Noise Ratio, lager dan 30 werkt niet goed voor de modems, hoger dan 37 ook niet.
Waarom is een SNR hoger dan 37 dB dan niet goed, dat betekent toch juist weinig ruis in verhouding tot signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 14:08:
[...]

Ja ok, maar is het een FS-1, want het kan ook een GEDU15 zijn en die is niet geschikt.
Als het een FS1 is, kijk eens of er genoeg massa aan zit, de ader moet uiteraard goed in/onder het zwarte klemmetje zitten en de kabel moet het kopere omhulsel/draadjes contact maken met het klepje/klem die je daarna vastschroefd. Overigens mag de massa nooit contact maken met de ader.

Edit: de waardes zijn dus niet goed, dus we moeten even zoeken waar het zit.
Het idd een GEDU15, en de hoofdkabel is goed aangesloten, ( geen contact ader, omhulsel etcetc)
Maar waarom is een GEDU15 niet geschikt en FS-1 juist wel?

ik weet wel dat mn upwaarde (58dBmV) en SNR (29 dB) niet goed zijn, maar is dat evt te verhelpen door een FS-1 te plaatsen?
Heeft dit trouwens ook effect op het analoge en digitale tv signaal?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2005 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 13:59:
Zo, der is ondertussen een monteur geweest hier......nouja , monteur.

Het was in ieder geval een aardige kerel, die eigenlijk niet precies wist wat hij kwam doen.
Ik heb zijn laptop maar even aan mijn modem gehangen, en hem laten zien
dat het eigenlijk beetje langzaam was < 2mbit.

Hij belde wat rond, o.a. met NOC - en kwam tot de conclusie dat er een capaciteits
probleem was, in de wijk waar ik aangesloten was.. (tja)

Dat bleek ook afgelopen weekend, kwam ik zelfs niet boven de 1mbit.....en
dat voor een abbo die 6mbit moet doen en straks 10mbit....

Hij gaf mij de tip even een brief te schrijven naar de afdeling "complaints" - aangezien
het niet zo moet zijn dat ik hier de volle mep voor betaal.....

Hij ging er verder mee aan de slag, en gaf aan dat naar alle waarschijnlijkheid dit probleem
in de 1e week van Maart opgelost zal worden.....

We wachten af....
Ik heb vandaag ook maar eens met Casema aan de lijn gehangen. Ik woon bij jou in de buurt 1943 is weliswaar andere kant van Beverwijk, maar goed.

Zij constateren dat ik op 150KB download zit en dat Maxi toch minimaal op 300KB moet zitten. Ze wisten wel waar het aan lag. Ik heb spyware en/of virussen. Vervolgens zeg ik dat ik Linux gebruik (is echt waar) en dus de kans op spyware en/of virussen wel klein acht. Ik heb vervolgens met die gasten aan de lijn het volgende geprobeerd:

- Met router er tussen en zonder router er tussen (dus direct)
- Linux en tevens een Windows install erbij gepakt.
- 2 verschillende kabels tussen pc en modem gehad

Toch lukte het me niet de persoon aan de andere kant er van te overtuigen dat ik geen spyware en/of virussen had. Op het moment dat ik mijn utp-kabel erin plug gaan namelijk bepaalde ping-waardes die ze kunnen meten van hun kan omlaag. Conclusie is dus dat de computer aan de lijn vertragend werkt, dus heb ik spyware.

Ik ben nu op een pc die ik nog had liggen Windows XP aan het installen, zodat ik kan opbellen met een volledig schone Windows die ik op moment van het gesprek voor het eerst aan de modem ga hangen.

Ik ben geloof ik een beetje gefrustreerd. En dan die manier van benaderen ook: "Ik zie het al meneer, u heeft spyware op uw computer". Alsof ze achter me staan en het van mijn scherm kunnen aflezen.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:34:
[...]

Het idd een GEDU15, en de hoofdkabel is goed aangesloten, ( geen contact ader, omhulsel etcetc)
Maar waarom is een GEDU15 niet geschikt en FS-1 juist wel?

ik weet wel dat mn upwaarde (58dBmV) en SNR (29 dB) niet goed zijn, maar is dat evt te verhelpen door een FS-1 te plaatsen?
Heeft dit trouwens ook effect op het analoge en digitale tv signaal?
In een woord: demping

De demping van een GEDU15 is te hoog voor Eurodocsis, in de FS-1 is dit euvel verholpen.
Ik zou kijken of ik eens een mooi overzicht kan maken en daarbij meet resultaten met een Tetronix.
Het hoeft geen FS-1 perse te zijn, je kan ook een Kathreine ESN85 halen of een EVK80, bij die laatste niet vergeten om een tv/radio splitter er bij te nemen.
JvS schreef op maandag 28 februari 2005 @ 14:06:
[...]

Ik heb eens 100MB bin gedownload, dan haal ik 190Kbyte/sec, dat klinkt als ~ 1500kbps netto. Upload haal ik 27Kbyte/sec, dat is ongeveer 220 (256) kbit.

Dan denk ik toch dat ik nog oude snelheden haal, want vooral die upload zou toch significant boven de 40kbyte/sec moeten zitten.

Wat zijn de oude snelheden eigenlijk?
1536/192

Ik zou eens kijken of ik een goeie beschrijving kan maken zodat jullie kunnen zien hoe het nou moet.

Om gelijk even Radar aan te pakken met flat TV's en plasma schermen, gewoon onzin!
Ik heb een klant in Amstelveen geholpen door zijn hoofdaansluiting te vervangen en de aansluiting in de huiskamer, hij had zelf al coax 12 met goeie connectoren.
Probleem opgelost, zijn beeld was goed scherp door een EVK80 en een ESN85.

En let er op dat je kabel direct op de flat TV of plasma zit, een video recoder of DVD recorder er tussen is vragen om problemen.

Ok, TVD van Casema is een betere oplossing, maar daar heb je weinig aan als je nog steeds een super oude hoofdaansluiting hebt.

Dat was laatst ook weer bij een klant in Leiden waar ik gelijk een mega abbonnement liet in gaan :)
TVD was gelijk ook een stuk beter volgens hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer even gekeken bij tabje signal in de modem:

Power Level -10 dB

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 58 dBmV

Ik zie dat het power level van de upstream is gestegen. |:(
Hoe is dit nu te verbeteren? Kan ik er zelf nu nog wat aan doen?
Verbinding is goed en ik heb gekeken, ik heb geen packet loss :z

Direct op de AOP (Kathrein EVK80) zit de splitter (PDF 65) met en stukkie coax(12) van 15 cm naar de modem. (Motorola)

Op zich heb ik dus geen probleem met internet. Maar zou de enige manier zijn dat iemand van Casema nog iets kan bijregelen in de straatkast?

De TV zenders Nederland 1, 2 en 3 en Belgie 1 en 2 o.a. storen behoorlijk. Maar dit was ook al voordat ik een kabelmodem had. Ik heb al een hirschman versterker en overal coax(12) met hirschman stekers.
Tja, volgens mij kan ik verder niks doen.

Trouwens ik heb in Rotterdam gewoond, waarbij je uiteraard als kabelmaatschappij aan UPC vastzit :r , en daar was de kwaliteit van dezelfde zenders ook bagger!

Iemand enig advies?? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

ja ik vind de upload ook erg laag, want ik kom van planet met 416kb up en daar had ik 40KB/s en nu heb ik casema 520kb up en die gaat maar 25 KB/s, dus ik denk dat het nog de oude snelheid is.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrScratch schreef op maandag 28 februari 2005 @ 20:51:
[...]

Ik heb vandaag ook maar eens met Casema aan de lijn gehangen. Ik woon bij jou in de buurt 1943 is weliswaar andere kant van Beverwijk, maar goed.

Zij constateren dat ik op 150KB download zit en dat Maxi toch minimaal op 300KB moet zitten. Ze wisten wel waar het aan lag. Ik heb spyware en/of virussen. Vervolgens zeg ik dat ik Linux gebruik (is echt waar) en dus de kans op spyware en/of virussen wel klein acht. Ik heb vervolgens met die gasten aan de lijn het volgende geprobeerd:

- Met router er tussen en zonder router er tussen (dus direct)
- Linux en tevens een Windows install erbij gepakt.
- 2 verschillende kabels tussen pc en modem gehad

Toch lukte het me niet de persoon aan de andere kant er van te overtuigen dat ik geen spyware en/of virussen had. Op het moment dat ik mijn utp-kabel erin plug gaan namelijk bepaalde ping-waardes die ze kunnen meten van hun kan omlaag. Conclusie is dus dat de computer aan de lijn vertragend werkt, dus heb ik spyware.

Ik ben nu op een pc die ik nog had liggen Windows XP aan het installen, zodat ik kan opbellen met een volledig schone Windows die ik op moment van het gesprek voor het eerst aan de modem ga hangen.

Ik ben geloof ik een beetje gefrustreerd. En dan die manier van benaderen ook: "Ik zie het al meneer, u heeft spyware op uw computer". Alsof ze achter me staan en het van mijn scherm kunnen aflezen.
Ik herken dit verhaal, en vind het inderdaad een beetje trieste 1e lijns benadering, ik heb gelijk in
mijn 1e week - na het aansluiten een paar klachten laten noteren door de helpdesk.

Na ook ongeveer 5 keer de vragen over spyware, firewalls, en routers beantwoord te hebben
stuurden ze iemand langs. Dit persoon was ook niet bijster slim op dit gebied - maar kon
wel constateren, en "toegeven" dat er een capaciteits probleem is.

HIj heeft mij ook de betreffende wijk centrale/verdeel code's en locaties gegeven.

Ik heb momenteel alles weer aangesloten zoals ik het wil hebben, en dat is:

Modem --> OBSD gateway --> WIFI --> xp machientjes/laptop

Dit functioneerd perfect! hoewel.....er is helaas een tijds schema dat men 10mbit er op na houd
namelijk:

tussen

0300u en 0700u: is het daadwerkelijk 10mbit, ik download uit de US met ruim 1000KB/s
0700u en 1300u: dropped de snelheid, hier is het ongeveer 5mbit
1300u en 0300u: druk hoor op het internet, ik hou < 2mbit over.....

dus......2 woorden ::: Capaciteits problemen.

Ik heb de afdeling klachten er al op aan geschreven, en natuurlijk ben ik mij bewust
van het fluctueren v/d snelheid bij kabel.....maar dit gaat ver.....

Ik geef ze het voordeel van de twijfel, en dat is de maand Maart, -
komt er geen verbetering, dan stel ik ze in gebreke...en ga ik terug naar BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2005 @ 22:22:
Net weer even gekeken bij tabje signal in de modem:

Power Level -10 dB

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 58 dBmV

Ik zie dat het power level van de upstream is gestegen. |:(
Hoe is dit nu te verbeteren? Kan ik er zelf nu nog wat aan doen?
Verbinding is goed en ik heb gekeken, ik heb geen packet loss :z

Direct op de AOP (Kathrein EVK80) zit de splitter (PDF 65) met en stukkie coax(12) van 15 cm naar de modem. (Motorola)

Op zich heb ik dus geen probleem met internet. Maar zou de enige manier zijn dat iemand van Casema nog iets kan bijregelen in de straatkast?

De TV zenders Nederland 1, 2 en 3 en Belgie 1 en 2 o.a. storen behoorlijk. Maar dit was ook al voordat ik een kabelmodem had. Ik heb al een hirschman versterker en overal coax(12) met hirschman stekers.
Tja, volgens mij kan ik verder niks doen.

Trouwens ik heb in Rotterdam gewoond, waarbij je uiteraard als kabelmaatschappij aan UPC vastzit :r , en daar was de kwaliteit van dezelfde zenders ook bagger!

Iemand enig advies?? :/
Nee, ik denk dat je er weinig aan kan doen, hooguit de PDF65 vervangen voor een CTU04, maar probleem is dat je die niet zomaar krijgt denk ik.
Gewoon Casema bellen en kijken of ze een oplossing hebben, kan best in de eindversterker zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klein vraagje:

sinds de splitter er tussen zit stoort MTV een beetje, met de splitter eruit is het signaal gewoon goed.

any ideas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, casema bellen en je verhaal uitleggen. Toen ik het installeerde, vroeg die gast me direct of mijn TV minder beeld was gaan geven en dat dan de splitter niet goed zou zijn (overigens wilde hij ook direct een monteur boeken zonder ff te vragen of ik m'n splitter wel goed had zitten, ik meldde
zelf dat ik de splitter ook op het andere punt geprobeerd had (stekkers omgedraaid en in de radio uitgang gedaan) en vroeg of dat uitmaakt. Ja dus! Die gast vraagt niet eens hoe ik hem had zitten |:( ).

Maareh HENNESEY: volgens mij zitten ook nieuwe klanten nog met de oude snelheid. Het is dus niet zoals bij adsl waar alle nieuwe klanten gelijk nieuwe snelheid krijgen. Wel vaag aangezien ze het als nieuwe snelheid verkopen...

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 01-03-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
JvS schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:21:
Wel vaag aangezien ze het als nieuwe snelheid verkopen...
Maar er wordt wel vermeld dat die snelheden uiterlijk vanaf 31 maart gehaald zullen worden. :)

edit:
Als je bijv op de info button klikt van een abo, dan zie je die melding duidelijk staan:
http://www.casema.nl/port...dad=portal&_schema=PORTAL :)

[ Voor 27% gewijzigd door magnifor op 01-03-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JvS schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 00:21:
overigens wilde hij ook direct een monteur boeken zonder ff te vragen of ik m'n splitter wel goed had zitten
bah zelfde verhaal hier dus (net even gebeld). belachelijke incompetentie...

wel irritant dat de enige mogelijkheid is om een monteur langs te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Okee, vandaag mijn modem gehad. Ik heb hem alvast gehangen aan mijn oude versterker/splitter (uit het com21 tijdperk iets meer dan een jaar geleden was ik ook abonnee bij casema). Het modem geeft in ieder geval aan dat het signaal goed genoeg is, want de 4 lampjes branden. Is het aan te raden de nieuwe splitter te installeren of is deze oude geavanceerder? ( eigen voeding enzo).

Na het eten zet ik even het modem van demon uit en plaats ik die van casema definitief. Ik moet nu even wachten op een ROSE addict. Daarna kan ik ook meteen even die waarden die iedereen post uitmeten.

Het gaat trouwens om de 10mbit variant natuurlijk :)

Update; Vlotte installatie gehad zoals ik het al een aantal keer gedaan heb. Ik krijg verder de volgende waarden:

Downstream Value
Power Level -1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1

Power Level 49 dBmV

Als ik de rest van het topic zo bekijk zijn dit behoorlijke waardes.

Ik weet nog niet zeker of ik al 10mbit heb, Mijn download top ligt nu rond de 870kbit down, dat is iets meer dan 6mbit. Up is geweldig, 110kbit. Een stuk meer dan dat ik haalde met Demon.

Ik zal voor de download morgen nog wel een testje doen als het minder druk is op internet, maar ik denk wel dat het 10mbit is, dat is meestal zo bij nieuwe abbo`s.

[ Voor 51% gewijzigd door aapelite op 01-03-2005 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is bij lange na nog geen 10 mbit als ik speedtest doe kom ik ook altyd rond die snelheid uit zijn gewoon de piek loads die je hebt mocht je de 10 mbit hebben kom je zeker hoger uit dan dan die 870kbit en 110kb is mooi maar nog steeds geen 1050kbit upload
aapelite schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:27:
Okee, vandaag mijn modem gehad. Ik heb hem alvast gehangen aan mijn oude versterker/splitter (uit het com21 tijdperk iets meer dan een jaar geleden was ik ook abonnee bij casema). Het modem geeft in ieder geval aan dat het signaal goed genoeg is, want de 4 lampjes branden. Is het aan te raden de nieuwe splitter te installeren of is deze oude geavanceerder? ( eigen voeding enzo).

Na het eten zet ik even het modem van demon uit en plaats ik die van casema definitief. Ik moet nu even wachten op een ROSE addict. Daarna kan ik ook meteen even die waarden die iedereen post uitmeten.

Het gaat trouwens om de 10mbit variant natuurlijk :)

Update; Vlotte installatie gehad zoals ik het al een aantal keer gedaan heb. Ik krijg verder de volgende waarden:

Downstream Value
Power Level -1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1

Power Level 49 dBmV

Als ik de rest van het topic zo bekijk zijn dit behoorlijke waardes.

Ik weet nog niet zeker of ik al 10mbit heb, Mijn download top ligt nu rond de 870kbit down, dat is iets meer dan 6mbit. Up is geweldig, 110kbit. Een stuk meer dan dat ik haalde met Demon.

Ik zal voor de download morgen nog wel een testje doen als het minder druk is op internet, maar ik denk wel dat het 10mbit is, dat is meestal zo bij nieuwe abbo`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 10:45:
is bij lange na nog geen 10 mbit als ik speedtest doe kom ik ook altyd rond die snelheid uit zijn gewoon de piek loads die je hebt mocht je de 10 mbit hebben kom je zeker hoger uit dan dan die 870kbit en 110kb is mooi maar nog steeds geen 1050kbit upload

[...]
Als ik inderdaad nu zo de snelheden voor de upgrade zie dan klopt het dat ik inderdaad de upgrade nog niet heb. Deste beter want ik zit nu al constant (savonds en overdag) een behoorlijk endje boven de snelheid die ik zou moeten halen. Was bij mn vorige provider eerder andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot nu toe....is het hier nog steeds ronduit SLECHT.

Bizar slecht nu, ik krijg niet eens 1mbit......lekker hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen ofdat de Linksys WRT54G v2.2 de 10 Mbit aan kan?
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.