10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste
Acties:
  • 7.306 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi
zeker kan dat, waarom niet. Dat is toch een 54Mbit Wireless Router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:43

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 09:17:
Hoi
zeker kan dat, waarom niet. Dat is toch een 54Mbit Wireless Router.
Dat zegt nog geen bal, bijna iedere router is bedraag 10 tot 100mbit, maar alsnog hebben sommigen een limiet van 8 mbit bijvoorbeeld. Echter kunnen de nieuwere types van de meeste merken 10mbit doorvoersnelheid wel aan en daarom heb ik de linksys genomen. Daar had ik sowieso al veel goede dingen over gehoord. Tot nu toe kan hij probleemloos de 6a7 mbit aan op dit moment. Het is even afwachten tot de upgrade tot we het zeker weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapelite schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:32:
[...]

Dat zegt nog geen bal, bijna iedere router is bedraag 10 tot 100mbit, maar alsnog hebben sommigen een limiet van 8 mbit bijvoorbeeld. Echter kunnen de nieuwere types van de meeste merken 10mbit doorvoersnelheid wel aan en daarom heb ik de linksys genomen. Daar had ik sowieso al veel goede dingen over gehoord. Tot nu toe kan hij probleemloos de 6a7 mbit aan op dit moment. Het is even afwachten tot de upgrade tot we het zeker weten :)
En een 100mbit router houd meestal in 100mbit op de LAN kant. Op de WAN kant (waar je je internetverbinging op aansluit) kan deze meestal minder aan, en staat ook minder duidelijk aangegeven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:27

rapture

Zelfs daar netwerken?

Routeren is processor-intensiever dan gewoon switchen, als je een 486 als Freesco-router gebruikt dan merk je het wel. Men gaat ervan uit dat een ordinaire router-doosje bij de computerboer gebruikt wordt om ADSL of kabel te delen en de meeste lijnen halen niet meer dan 4mbps gemiddeld. Dan kan de zwakke processor in de routers geen kwaad. Als je echt 100mbps wilt routeren, dan zou je een 100mbps Cisco-router moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
De Draytek Vigor 2900 serie kan geloof ik tot 22 mbit, dus das ook een goeie keus, ook met oog op de toekomst natuurlijk.

Heb zelf nu een Vigor 2200E van draytek, met mijn 4 mbit lukt dat nog net, maar ik moet toch bij de volgende verhoging naar een andere gaan kijken

[ Voor 72% gewijzigd door Phoolie op 03-03-2005 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heyy,

Ik heb net rondgekeken op deze topic maar ik snap er nog nie veel van.
De laatste 3 dagen heb ik dus een probleem dat mijn internet op sommige dingen gewoon te sloom doet. Ik heb een abbo van Wanadoo Cable Broadband Basic. Met een motorola modem

De problemen zijn:
1. Als er bijvoorbeeld filmpjes van VH1.com of dergelijk rechtstreeks wordt afgespeeld in de media player dan heeft ie veel te lang nodig om te downen en soms geeft ie zelf geen beeld meer door terwijl het geluid goed is.(en de beelden zijn normaal wel goed, want ze zijn bij een vriend van mij normaal te bekijken, ter informatie ;))
2. Net als er wordt gedownload van een site dan downen we met minder dan 100 Kbyte/s ik weet dat niet alle site snel zijn , maar als je van windows download moet het wel sneller zijn dan dit.

Als ik bij speedtest mijn dingen test dan komt er dit uit
Down: 185.9 KByte/sec
(=1487 kbps)
Up: 18.9 KByte/sec
(=151 kbps)
Terwijl de normale standaard is:
Download snelheid: 250.0Kbyte/s (2.0Mbit/s)
Upload snelheid: 65.0Kbyte/s (520.0Kbit/s)

Is dit ver onder wat het hoort te zijn of niet??
Ik zag ook meerdere screens van de router dus die plak ik hier ook wel bij:
Downstream Value
Frequency 242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio 35 dB
Power Level 9 dBmV

Upstream Value
Channel ID 2
Frequency 23000000 Hz Ranged
Power Level 46 dBmV

Is dit allemaal normaal? Ik zou het zelf niet weten dus vraag het wel :), anders bel ik binnenkort maar ff die helpdesk, maar als er iemand is met een oplossing vertel ut maar :)
Alvast Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HENNESSY
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

HENNESSY

Be water my friend

Wat zijn nou eigenlijk de werkelijke snelheden die gehaald kunnen worden voor en na de upgrade voor maxi? Ik bedoel dus met wat voor snelheid je echt iets kan downloaden, geen theoretische bull.

Ik zat vorige week op 180KB/s down met multi, en sinds 1 maart een abbo omhoog gegaan en heb nu 390KB/s met maxi.

Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Ik heb wanadoo broadband premium (zelfde als casema maxi) en ik haal max 378, dus je haalt nette snelheden :)

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist iemand gesproken die in de wijkkasten bezig was. Deze was het netwerk aan het aanpassen voor de snelheidsverhoging en telefonie via de kabel.

Hij verwachtte wel dat er uitloop zou zijn mede vanwege de beperkingen van werkzaamheden door kou..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:07:
Zojuist iemand gesproken die in de wijkkasten bezig was. Deze was het netwerk aan het aanpassen voor de snelheidsverhoging en telefonie via de kabel.

Hij verwachtte wel dat er uitloop zou zijn mede vanwege de beperkingen van werkzaamheden door kou..
tsja...excuses zoeken zijn ze goed in, als ik het zo hoor komen er nog aardig wat problemen aan, een groot gedeelte van de gebruikers haalt nu de snelheden al niet die ze behoren te halen, en dan zullen er alleen maar meer worden wanneer de snelheidsverhoging is doorgevoerd denk ik zo.

iets anders trouwens; ik heb nu premium, maar wil wel even die 10mbit proeven, als dat tegenvalt kan ik dan ook zomaar een downgrade aanvragen, of moet je daar een tijd op wachten en voor betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:00:
[...]

tsja...excuses zoeken zijn ze goed in, als ik het zo hoor komen er nog aardig wat problemen aan, een groot gedeelte van de gebruikers haalt nu de snelheden al niet die ze behoren te halen, en dan zullen er alleen maar meer worden wanneer de snelheidsverhoging is doorgevoerd denk ik zo.
Och, en jij hebt zo te zien altijd wel een reden om ze af te kraken he.. :|
iets anders trouwens; ik heb nu premium, maar wil wel even die 10mbit proeven, als dat tegenvalt kan ik dan ook zomaar een downgrade aanvragen, of moet je daar een tijd op wachten en voor betalen ?
Als je upgrade gaat er een nieuw jaarabo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:45
mm khoor ook nog van niemand dat diegene geupgrade is, en het is al 4 maart, en dan zouden ze bijna heel het land in een kleine 4 weken moeten gaan up-graden, nou ik wens ze veel plezier ..
maar aan de andere kant heb ik er ook wel vertrouwen in offcourse, maar het zal wel de laatste week gaan worden van maart ofzo :)

* sjorremans doet hier nog steeds 365 kb/s down en 67 kb/s up met wanadoo premium 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door sjorremans op 04-03-2005 14:04 ]

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 17:07:
*knip*

Is dit allemaal normaal? Ik zou het zelf niet weten dus vraag het wel :), anders bel ik binnenkort maar ff die helpdesk, maar als er iemand is met een oplossing vertel ut maar :)
Alvast Bedankt :)
De upgrade is nog niet doorgevoerd 8)7 waarom denkt iedereen van wel????
je snelheden zouden nu zon 190-24 moeten zijn die 250-64 krijg je waarschijnlijk pas aan het eind van de maand.

[ Voor 59% gewijzigd door Satch op 05-03-2005 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjorremans schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:04:
* sjorremans doet hier nog steeds 365 kb/s down en 67 kb/s up met wanadoo premium 8)7
Op nieuwsgroepen via payserver kom ik niet verder dan 355....maar heb sinds vandaag we affentoe een uitschieter naar de 500 voor een aantal seconden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

xdc

ok sinds kort heb ik dan ook casema multi
eigenlijk heb ik voortdurend problemen met casema , dag 1 storing , waardoor ik de modem niet eens kon activeren ..

gisteren weer een storing ... (postcode 3532)
ook haal ik de snelheden bij lange na niet
haal ongeveer bij multi casema 80kb/sec down ,. en 20 kb/sec upload

is dit normaal ??ik had toch eingelijk wat meer verwacht

hoe kom ik trouwens achter de settings die iedereen hier post van zijn modem?
waar kan ik die settings zien ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 10:54:
*knip*

hoe kom ik trouwens achter de settings die iedereen hier post van zijn modem?
waar kan ik die settings zien ?
192.168.100.1, ik heb het al vaker gezegt in dit topic ;)
Tabblad signal.

Als je even naar configuration gaat en eens probeert reset defaults en save dan regelt je modem opnieuw in, kan wel 5-30 min duuren dus ga niet gelijk roepen 'dat klote modem werkt niet meer'
Kijk dus ook naar je status en config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 12:07:
Precies, dus 31 maart zou dus wel eens niet gehaald kunnen worden, monteurs zijn ook mensen en nu buiten voor een kast zitten is geen pretje en ik weet er alles van, ik vrijdag 15 min voor een kast gezeten om paar van die filters eruit te plukken en mijn voeten en handen waren al aardig bevroren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapelite schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 18:27:
Okee, vandaag mijn modem gehad. Ik heb hem alvast gehangen aan mijn oude versterker/splitter (uit het com21 tijdperk iets meer dan een jaar geleden was ik ook abonnee bij casema). Het modem geeft in ieder geval aan dat het signaal goed genoeg is, want de 4 lampjes branden. Is het aan te raden de nieuwe splitter te installeren of is deze oude geavanceerder? ( eigen voeding enzo).

Na het eten zet ik even het modem van demon uit en plaats ik die van casema definitief. Ik moet nu even wachten op een ROSE addict. Daarna kan ik ook meteen even die waarden die iedereen post uitmeten.

Het gaat trouwens om de 10mbit variant natuurlijk :)

Update; Vlotte installatie gehad zoals ik het al een aantal keer gedaan heb. Ik krijg verder de volgende waarden:

Downstream Value
Power Level -1 dBmV The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1

Power Level 49 dBmV

Als ik de rest van het topic zo bekijk zijn dit behoorlijke waardes.

Ik weet nog niet zeker of ik al 10mbit heb, Mijn download top ligt nu rond de 870kbit down, dat is iets meer dan 6mbit. Up is geweldig, 110kbit. Een stuk meer dan dat ik haalde met Demon.

Ik zal voor de download morgen nog wel een testje doen als het minder druk is op internet, maar ik denk wel dat het 10mbit is, dat is meestal zo bij nieuwe abbo`s.
Ja dat wat je hebt is een NTU en die is meer dan goed, dus gebruiken zolang die het nog doet ;)

Ik neem aan dat je 870 KB/sec en 110 KB/sec bedoeld, anders is je snelheid drastisch laag als het 870 kbit down en 110 up is, je zou eerder 7000 om 600 ongeveer moeten zien :)

Edit: nette waardes overigens, houden zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

dit zijn mijn settings waar ik nu de lage snelheden haal casema multi 3532
80kb/sec down , 20 kb/sec up

Downstream Value
Signal to Noise Ratio 32 dB
Power Level -12 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading

Upstream Value
Channel ID 1
Power Level 55 dBmV

kan iemand hier even naar kijken ?
naar deze settings of het hieraan zou kunnen liggen ?

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:15:
[...]

Ja dat wat je hebt is een NTU en die is meer dan goed, dus gebruiken zolang die het nog doet ;)

Ik neem aan dat je 870 KB/sec en 110 KB/sec bedoeld, anders is je snelheid drastisch laag als het 870 kbit down en 110 up is, je zou eerder 7000 om 600 ongeveer moeten zien :)

Edit: nette waardes overigens, houden zo ;)
Ja, vanzelfsprekend over die snelheden. Had die dag al wat teveel keer die woorden gebruikt denk ik.

Moet zeggen dat ik erg tevreden ben over Casema op dit moment, ik kan tegelijk tv stream (gratis van casema :) ), met grabit en bittorent downloaden en mensen kunnen dan nogsteeds goed gamen. Moet zeggen dat ik door ervaringen uit het verleden wel wat bedenkingen had en heel af en toe heeft de upload wel een dipje, maar al met al veel beter dan bij mijn vorige provider. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 13:29:
dit zijn mijn settings waar ik nu de lage snelheden haal casema multi 3532
80kb/sec down , 20 kb/sec up

Downstream Value
Power Level -12 dBmV

Upstream Value
Channel ID 1
Power Level 55 dBmV

kan iemand hier even naar kijken ?
naar deze settings of het hieraan zou kunnen liggen ?
Nee, maar het signaal is niet echt denderend, de SNR is goed, de downstream ligt wat laag en de upstream is iets aan de hoge kant.

Je kan een andere upstream channel selecteren en dan kijken wat ie doet, dus die 1 naar 5 veranderen bijvoorbeeld. Blijft online knipperen zet em dan terug op 1.
Je kan ook:
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 11:04:
[...]
*knip*
Als je even naar configuration gaat en eens probeert reset defaults en save dan regelt je modem opnieuw in, kan wel 5-30 min duuren dus ga niet gelijk roepen 'dat klote modem werkt niet meer'
Kijk dus ook naar je status en config.
Veder:
Hoe is het modem aangesloten? dus hoever zit je van de hoofdaansluiting?
Gebruik je utp kabel of een wireless router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

de modem zit zo dicht mogelijk bij de bron
dus bij de hoofdaansluiting ,

de draden die zijn gebruikt is de draad van casema meegeleverd 1 meter coax.
die vanaf de splitter direct op de modem,

daarna via utp naar een wirless router.

verder net weer speedtest gedaan , haal nu wel fatsoenlijke snelheden , a 160 kb./sec down
en 15 kb/.sec upstream

wat betreft het signaal verbeteren , ik heb de modem al een keer gereset volgens bovenstaande methode, en ga nu proberen 1 te veranderen naar 5 of nders

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
xdc schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:41:

verder net weer speedtest gedaan , haal nu wel fatsoenlijke snelheden , a 160 kb./sec down
en 15 kb/.sec upstream

wat betreft het signaal verbeteren , ik heb de modem al een keer gereset volgens bovenstaande methode, en ga nu proberen 1 te veranderen naar 5 of nders
Je upload is aan de lage kant. Ik heb Wanadoo Easy (goedkoopste abo) en heb 13 kB/s upload. Je zou veel hoger moeten halen lijkt me. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:20
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar al sinds maart 2001 abonnee van wanadoo Premium.
Nog nooit klachten/problemen gehad totdat ik verleden maand zo 'slim' was om over te stappen naar wanadoo Powerrr. Aangezien ik in deze periode ook net aan het verhuizen was (6 deuren verder ;)) kreeg ik ook meteen het nieuwe motorola Surfboard modem.

In het begin liep alles vlotjes totdat we ineens helemaal geen internet hadden. Na 1 uur met casema aan de telefoon gehangen te hebben (alles stond goed en signaal was ook bij casema uitmuntend) hebben ze vanuit hun kant alles uitgeschakeld en weer opnieuw aangemeld. Mijn internet deed het toen weer.

Nu, nog geen 2 weken later is mijn verbinding zo instabiel als het maar zijn kan. Dan heb ik weer een download van 677 kbs en 5 seconden later is dat gezakt naar 44kbs om dan over mijn upload maar niet te spreken. Online gaming is niet meer mogelijk omdat mijn verbinding ook om de haverklap op 0kbs springt waardoor ik dus van alle servers gekickt word.

Nu las ik hier op het forum over het menu van het modem en heb daar dus zelf ook gekeken.
Op de vele foutmeldingen na die vermeld staan in de logs zie ik volgens mij niets vreemds staan.
Een voorbeeld hiervan:
2005-03-06 22:23:27 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-03-06 20:42:23 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID
1970-01-01 00:00:09 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Verder staat alles zoals het moet volgens mij (?):
Downstream
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 2 dBmV

Upstream
Channel ID 6
Frequency 19000000 Hz Ranged
Power Level 54 dBmV

Wat ik zelf al heb gedaan:
de kabels veranderd, geen verschil
met router en zonder router, geen verschil
Dat channel al een paar keer veranderd, geen verschil
Het kabel modem gereset naar de standaard waarden, geen verschil.

Wat zou ik zelf nog kunnen checken/veranderen om te proberen mijn internet weer naar het oude vertrouwde level te krijgen?

Ik baal als een stekker want met mijn wanadoo premium heb ik nooit (lees: bijna nooit) problemen gehad en downde toen gewoon lekker met een vaste snelheid van 380kbs zonder gezeur.

Alvast bedankt !

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Laatst online: 27-08-2021
sjorremans schreef op vrijdag 04 maart 2005 @ 14:04:
Ja, hier ook (Den Haag 2496). Ik heb wel erg vaak downloads die beginnen met 700~600 KB/s en daar ook een tijdje op blijven. Speedtest heeft vaak de eerste keer dat ik 'm doe ~500 KB/s maar bij herhalingen toch gewoon de oude snelheid nog (367 KB/s).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Aham brahmasmi schreef op maandag 07 maart 2005 @ 00:46:
[...]
Ja, hier ook (Den Haag 2496). Ik heb wel erg vaak downloads die beginnen met 700~600 KB/s en daar ook een tijdje op blijven. Speedtest heeft vaak de eerste keer dat ik 'm doe ~500 KB/s maar bij herhalingen toch gewoon de oude snelheid nog (367 KB/s).
Jup dat heb ik dus ook, speedtest zegt soms 470 kb/s bijvoorbeeld, maar met langdurige downloads of grote files is het niks anders als 365 kb/s gemiddeld.

Gisteravond lag mijn internet er 1 minuutje uit, verbinding was denk ik even weg dus ik dacht heej, misschien wel geupgrade, maar nee nog steeds hetzelfde verhaaltje 8)7

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste tijd een ander probleem. Normaal als ik even de modem resette (om te kijken of de nieuwe snelheid er al was) duurde het hooguit 3 minuten voordat deze weer online was.

Nu kan dat soms een half uur duren .GRMBL

Het enige wat ik kan vinden in de logs van de modem is het volgende:

Establish Time Of Day Failed

en

************ 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed

************ 4-Error B509.0 Authentication HMAC digest Failed. Invalid Packet

************ 7-Information D507.1 Retrieved Time....... FAILED

Verder als de modem eenmaal draait/loopt/werkt doet die het volgens my wel goed.

dit is een copytje van het signaltabblad:

QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level -1 dBmV
The Downstream Power Level reading is a snapshot taken at the time this page was requested. Please Reload/Refresh this Page for a new reading
HFC MAC Address 00:0B:06:87:4D:D2

Upstream Value
Channel ID 2
Ranging Service ID 6655
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 43 dBmV

Maar mijn vraag is is mijn modem kapot omdat het zo lang duurt of is er iets mis met casema/wanadoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:36
EEN VRAAGJE:
ik heb nu basic wanadoo
maximaal op eweka news haal ik nu 190 KB/s
Is het nu na de upgrade sneller of blijft dit hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
wvkreg schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:39:
EEN VRAAGJE:
ik heb nu basic wanadoo
maximaal op eweka news haal ik nu 190 KB/s
Is het nu na de upgrade sneller of blijft dit hetzelfde?
Is het voor jou niet mogelijk om over te stappen naar het Casema-netwerk? Dan heb je een veel betere nieuwsserver!! Gratis!!!

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo....goed nieuws...

In mijn voorgaande posts, in dit topic, gaf ik aan dat ik zeer slechte snelheden
behaald, er een monteur is geweest, en die erkende een capaciteits probleem
bij mij in de buurt...

Ik download snachts vanaf een uur of 3 tot smorgens 7 uur ofzo....

ruim 1000kbs.......erg top, maar daarna dropped et, tot < 2mbit.....

Casema lost dit erg goed op, ik krijg de eerste 3 weken gratis....en ik werd
vandaag gebeld, dat aanstaande Maandag, ze in de wijk-kast een en ander
gaan modificeren, wat het probleem zou oplossen

Ik ben benieuwd.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Even een bericht naar aanleiding van de waardes eerder gegeven, en becommentarieerd door de medewerker van Casema die hier rondhangt;

Ik heb de waardes opnieuw getest, zonder, en met splitter tussen de verbinding vanuit m'n muur naar m'n modem. Het maakt dus wel degelijk uit voor je uploadsnelheid.

Als eerste de waardes met splitter:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Downstream  Value
Frequency   242000000 Hz Locked
Signal to Noise Ratio   31 dB
Power Level     -13 dBmV

Upstream    Value
Channel ID  8
Frequency   19000000 Hz Ranged
Power Level     42 dBmV

Hierna getest zonder splitter:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Downstream  Value
Signal to Noise Ratio   33 dB
Power Level     -2 dBmV

Upstream    Value
Channel ID  8
Power Level     41 dBmV

Downloadsnelheden met splitter waren rond de 350kb/s, nu over de 400kb/s (Premium). Dit is onverwacht, en upload is nu ook zeer stabiel.

Opzich logisch, maar ik meld het maar ff. Hang voor de grap eens je modem aan de hoofdaansluiting, en kijk of je verbeteringen ziet. Kijk anders even naar andere splitters of versterkers, want dat ding wat ik had was niet echt best :)

[ Voor 6% gewijzigd door SgtStrider op 07-03-2005 16:24 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

even tussendoor. mijn lijn werkt. welliswaar niet op 10mbit maargoed.
met router haal ik nu 600Kb/s
zonder haal ik 890Kb/s

mij hebben ze toen maar verteld dat het aan mijn PC lag. "Spyware of Virussen"
heb maar opgehangen en ben gaan lachen....

nouja. mijn vigor zal wel geen goeie wan interface hebben ofzo.
pt0x in "Het grote draytek router problemen topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Ik heb m'n draytek ook ingeruild voor een linksys na snelheidsverhoging tijdje geleden, kwam ook niet verder dan 500~550, nu gewoon full. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Undeclinable schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:49:
[...]

Is het voor jou niet mogelijk om over te stappen naar het Casema-netwerk? Dan heb je een veel betere nieuwsserver!! Gratis!!!
Was het maar zo mooi
dat kan volgens mij niet
Maar het werk betaalt inet thuis dus no prob :P
Hoe zit het nou met die snelheden (mijn echte vraag???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Niet online
Als er niet een cap zit op de newsserver van Eweka, zal die snelheid na de verhoging ook wel omhoog gaan ja :)

Reken op zo'n 250-255 kB/s.......ik krijg donderdagavond m'n modem voor m'n Casema Multi-abbo, ben heel benieuwd!!! Moet alleen nog even een Linksys WRT54G aanschaffen, die is wel prima toch?

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:39
Met die snelheden lijkt het nu net te gaan als met de cdrom spelers, een aantal jaren geleden. Het gaat steeds sneller, totdat het niet meer sneller gaat...

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Undeclinable schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:46:
Als er niet een cap zit op de newsserver van Eweka, zal die snelheid na de verhoging ook wel omhoog gaan ja :)

Reken op zo'n 250-255 kB/s.......ik krijg donderdagavond m'n modem voor m'n Casema Multi-abbo, ben heel benieuwd!!! Moet alleen nog even een Linksys WRT54G aanschaffen, die is wel prima toch?
Dat is volgens mij de meest gebruikte router samen met de asus wl500. Ik heb die linksys en gebruik hem nog niet wireless, maar werkt als een zonnetje hier.,

Overigens zit ik nog steeds op 190/25kbyte/sec :'(

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Undeclinable schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:46:

die is idd prima
eweka capt op 4 mbit per lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic is al gesproken over de routers die nodig zijn om de 10Mb te halen. Ik vroeg mij af of dit ook geld voor een bekabeld netwerk? Kan ik dan gewoon een willekeurige router (10/100 Mbps) nemen die geschikt is voor kabel of moet dat ook bijv. een Linksys WRT54G zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:38:
In dit topic is al gesproken over de routers die nodig zijn om de 10Mb te halen. Ik vroeg mij af of dit ook geld voor een bekabeld netwerk? Kan ik dan gewoon een willekeurige router (10/100 Mbps) nemen die geschikt is voor kabel of moet dat ook bijv. een Linksys WRT54G zijn?
Beetje het topic lezen kom je nog wel wat achter. In ieder geval heeft draytek mij verzekerd dat de 2900 het zonder problemen moet aanunnen. Sitecom gaf aan dat het waarschijnlijk wel konmet de dc 202 nieuwste versie, maar het was niet getest voorbij de 8mbit. De linksys wrt54g zou het in ieder geval ook goed moeten kunnen. Deze is ook al tot voorbij de 8 mbit getest.

Ik heb zelf voor deze laatste gekozen voor de prijs, het draadloze is meer een extra aangezien ik dat toch niet gebruik. Sitecom vertrouwde ik niet helemaal omdat het niet getest was en daarnaast zal het limiet iig niet ver voorbij de 10mbit liggen aangezien er al 5 versies van de dc202 versleten zijn en dat limiet steeds wat verschoven is. De draytek vigor 2900 vond ik verder wat te duur en overbodige extras hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

De WRT54G trok bij mij iig ruim 10 Mbit dus das geen probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje tussendoor.
Vanmiddag krijg ik mijn nieuwe modem (premium -> maxi) (4000/770)
Kan ik gewoon gebruik blijven maken van mijn Linksys BEFSX41/EU?

specs

Dit in verband met PPoE e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
pt0x schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:16:
even tussendoor. mijn lijn werkt. welliswaar niet op 10mbit maargoed.
met router haal ik nu 600Kb/s
zonder haal ik 890Kb/s

mij hebben ze toen maar verteld dat het aan mijn PC lag. "Spyware of Virussen"
heb maar opgehangen en ben gaan lachen....

nouja. mijn vigor zal wel geen goeie wan interface hebben ofzo.
pt0x in "Het grote draytek router problemen topic"
Hij kost wel bijna 200 euro, maar de 2900 is een hele goeie & die kan nog aardig wat snelheidsverhogingen mee. Deze heeft ook wireles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

hmmz, heb zojuist een Acer(?!@) routertje van me pa meegekregen. die heeft nu zo's gare livebox (pff) maar die Acer werkt wel aardig moet ik zeggen.
zit nu rond de 750KB/s down, en me up tipt net de 100KB/s.

zal morgen even mijn kabel direct in me PC hangen om te zien of dat nou hetzelfde blijft. van een nieuwsgroep haal ik namelijk soms pieken van 860KB/s, wil weten of dat nou uitschieters zijn en deze router dus eigenlijk ook niet geschikt is. of dat de server van bbeyond gewoon niet meer als 750KB/s richting mij wil/-kan sturen.

het gaat trouwens om een Acer WLAN-G-RU1. moet alleen nog ff zien of de rest van de functies voldoet aan mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Ik heb de stroom eens van m'n modem gehaald. Nu krijg ik elke consistent ~390 KB/s bij speedtest (ong. 25 KB/s meer dan voorheen). Bij mij (wanadoo premium) is de upgrade dus voor 20% doorgevoerd nu. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Aham brahmasmi op 10-03-2005 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 03:26:
Ik heb de stroom eens van m'n modem gehaald. Nu krijg ik elke consistent ~390 KB/s bij speedtest (ong. 25 KB/s meer dan voorheen). Bij mij (wanadoo premium) is de upgrade dus voor 20% doorgevoerd nu. ;)
Misschien moet je dan nog 4 keer de stroom van je modem afhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Phoolie schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 08:50:
[...]
Misschien moet je dan nog 4 keer de stroom van je modem afhalen :P
Als het zo werkt dan ga ik natuurlijk ff verder dan 4 Mbit hè. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
Aham brahmasmi schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 03:26:
ik doe op speedtest ook wel is 390 a 400 kb/s.. laatst was het zelfs een keer 431 kb/s, of iets in die richting, maar het downloade van grote bestanden is alsnog gemiddeld 365 kb/s ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanochtend een storing gehad(3563) en nu heb ik een ander ip. GRMBL

En hiervoor werd mijn ip altijd gekoppeld aan Wanadoo (heb ook wanadoo power) maar nu aan Euronet.

En helaas geen nieuwe snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:56:
Vraagje tussendoor.

specs

Bij Casema abo's worden alleen motorola's uitgeleverd en die werken gewoon standaard, met dhcp. Geen vage protocollen ertussen. :) Dus ws kan ie nog ff mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2005 @ 18:05:
Ik heb vanochtend een storing gehad(3563) en nu heb ik een ander ip. GRMBL

En hiervoor werd mijn ip altijd gekoppeld aan Wanadoo (heb ook wanadoo power) maar nu aan Euronet.

En helaas geen nieuwe snelheid.
Heb je dan een andere hostname of is alleen de route naar amsterdam veranderd? Want voor zover ik weet had je met wanadoo iets als 3456vb5.cable.wanadoo.nl hostname en liep de route over een paar euronet.nl routers eerdat je in amsterdam was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 16:39

TiMMieJ

PSN: Orixez

Normaal nooit problemen gehad met casema maar van de week was het toch wel raak.
Ik ben een zeer tevreden wanadoo premium gebruiker en ben dit nog steeds!
Echter kwam er laatst iemand langs toen mijn ma thuis was om een modem te wisselen....
HUH???????? Contact anyone ? Hier hebben wij niks van vernomen en deze actie heeft mijn ma niet geaccepteerd ivm onkunde om een modem te wisselen. Nu laatst weer zonder aankondiging zijn ze langs geweest toen wij er niet waren....... Meteen nagebeld en even laten weten dat dit niet zo maar kan! Wel een afspraak gemaakt om het COM21 modem te houden en volgende week een Eurodocsis te ontvangen.

Ben benieuwd of ik dan meteen de verhoging ook krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 10 ms 12 ms 10.197.2.1
2 12 ms 15 ms 15 ms 10.6.29.2
3 10 ms 10 ms 12 ms G3-2.dr2-ut1.nl.euro.net [194.134.178.57]
4 13 ms 17 ms 13 ms G3-2.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.89]
5 13 ms 19 ms 12 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
6 14 ms 15 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
7 14 ms 15 ms 11 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Dit ziet er volgens mij wel aardig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TuRk schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:12:
Wel een afspraak gemaakt om het COM21 modem te houden en volgende week een Eurodocsis te ontvangen.

Denk het niet, over een weekje of 2 waarschijnlijk. Zit hier met Casema Mega nog op een retestabiele 800+KB/s (met ED-modem) en het maakt me eigenlijk niet zoveel uit als dat meer wordt, ben dik tevreden zo. Voor 31 maart wordt er gezegd dus ik wacht wel af. Zien we dan wel weer. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2005 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 23:39:
Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1 12 ms 10 ms 12 ms 10.197.2.1
2 12 ms 15 ms 15 ms 10.6.29.2
3 10 ms 10 ms 12 ms G3-2.dr2-ut1.nl.euro.net [194.134.178.57]
4 13 ms 17 ms 13 ms G3-2.cr2-asd6.nl.euro.net [194.134.162.89]
5 13 ms 19 ms 12 ms 10GE1-1.cr2-asd4.nl.euro.net [194.134.162.162]
6 14 ms 15 ms 18 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.16
3]
7 14 ms 15 ms 11 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

Dit ziet er volgens mij wel aardig uit.
Netjes idd, de euronet routers waar je over hopt heten al tijden zo, volgens mij al sinds het prille begin. :) Ik ben iig vanaf de eerste dag dat Com21 in Utrecht beschikbaar was nooit een .wanadoo.nl router tegen gekomen. Euronet is namelijk onderdeel geweest van Casema, ze verzorgden vroeger de koppeling naar amsterdam. Sinds de overname door France Telecom vallen Euronet en Wanadoo (afaik) onder hetzelfde bedrijf, Wanadoo Euronet oid. En dat is eik zo gebleven sinds dat FT Casema heeft verkocht en Wanadoo/Euronet behield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een traceroute vanaf een Casema verbinding :)

Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 10 ms 10 ms 10 ms 10.197.2.1
3 10 ms 11 ms 11 ms 10.6.29.2
4 11 ms 12 ms 10 ms 53500085.cable.casema.nl [83.80.0.133]
5 10 ms 12 ms 9 ms 53500021.cable.casema.nl [83.80.0.33]
6 15 ms 10 ms 11 ms 53500016.cable.casema.nl [83.80.0.22]
7 12 ms 17 ms 13 ms 10ge6-3.e600-1.ams5.trueserver.nl [195.69.144.163]
8 23 ms 11 ms 12 ms www.tweakers.net [213.239.154.35]

De trace is voltooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TuRk schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:12:
Normaal nooit problemen gehad met casema maar van de week was het toch wel raak.
Ik ben een zeer tevreden wanadoo premium gebruiker en ben dit nog steeds!
Echter kwam er laatst iemand langs toen mijn ma thuis was om een modem te wisselen....
HUH???????? Contact anyone ? Hier hebben wij niks van vernomen en deze actie heeft mijn ma niet geaccepteerd ivm onkunde om een modem te wisselen. Nu laatst weer zonder aankondiging zijn ze langs geweest toen wij er niet waren....... Meteen nagebeld en even laten weten dat dit niet zo maar kan! Wel een afspraak gemaakt om het COM21 modem te houden en volgende week een Eurodocsis te ontvangen.

Communicatie is niet hun sterkste kant. Ik kreeg via de post ineens een pakketje met een nieuw modem. Ik wist nergens van en er staat ook niet bij wat ik met de oude moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer eens zitten lezen en hier antwoorden op jullie vragen :)
Lang lijstje hoor ;)
xdc schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 21:41:

en 15 kb/.sec upstream

Probeer eens zonder wireless router.
Weet je toevallig wat voor type hoofdaansluiting het is?
wodkabuikje schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:28:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, maar al sinds maart 2001 abonnee van wanadoo Premium.
Nog nooit klachten/problemen gehad totdat ik verleden maand zo 'slim' was om over te stappen naar wanadoo Powerrr. Aangezien ik in deze periode ook net aan het verhuizen was (6 deuren verder ;)) kreeg ik ook meteen het nieuwe motorola Surfboard modem.

In het begin liep alles vlotjes totdat we ineens helemaal geen internet hadden. Na 1 uur met casema aan de telefoon gehangen te hebben (alles stond goed en signaal was ook bij casema uitmuntend) hebben ze vanuit hun kant alles uitgeschakeld en weer opnieuw aangemeld. Mijn internet deed het toen weer.

Nu, nog geen 2 weken later is mijn verbinding zo instabiel als het maar zijn kan. Dan heb ik weer een download van 677 kbs en 5 seconden later is dat gezakt naar 44kbs om dan over mijn upload maar niet te spreken. Online gaming is niet meer mogelijk omdat mijn verbinding ook om de haverklap op 0kbs springt waardoor ik dus van alle servers gekickt word.

Nu las ik hier op het forum over het menu van het modem en heb daar dus zelf ook gekeken.
Op de vele foutmeldingen na die vermeld staan in de logs zie ik volgens mij niets vreemds staan.
Een voorbeeld hiervan:
2005-03-06 22:23:27 3-Critical R005.0 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2005-03-06 20:42:23 6-Notice I401.0 TLV-11 - unrecognized OID
1970-01-01 00:00:09 3-Critical D003.0 DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Verder staat alles zoals het moet volgens mij (?):
Downstream
Signal to Noise Ratio 36 dB
Power Level 2 dBmV

Upstream
Channel ID 6
Power Level 54 dBmV

Wat ik zelf al heb gedaan:
de kabels veranderd, geen verschil
met router en zonder router, geen verschil
Dat channel al een paar keer veranderd, geen verschil
Het kabel modem gereset naar de standaard waarden, geen verschil.

Wat zou ik zelf nog kunnen checken/veranderen om te proberen mijn internet weer naar het oude vertrouwde level te krijgen?

Ik baal als een stekker want met mijn wanadoo premium heb ik nooit (lees: bijna nooit) problemen gehad en downde toen gewoon lekker met een vaste snelheid van 380kbs zonder gezeur.

Alvast bedankt !
Beschrijf de hoofdaansluiting eens, of laat even een foto'tje zien.
Als we dat geelimineerd hebben, dus de hoofdaansluitng is goed, dan moet je maar het modem laten omruilen, maar eerst eens even die AOP checken.
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:10:
Ik heb de laatste tijd een ander probleem. Normaal als ik even de modem resette (om te kijken of de nieuwe snelheid er al was) duurde het hooguit 3 minuten voordat deze weer online was.

Nu kan dat soms een half uur duren .GRMBL

Het enige wat ik kan vinden in de logs van de modem is het volgende:

Establish Time Of Day Failed

en

************ 2-Alert T507.0 Received Async Error Range Failed

************ 4-Error B509.0 Authentication HMAC digest Failed. Invalid Packet

************ 7-Information D507.1 Retrieved Time....... FAILED

Verder als de modem eenmaal draait/loopt/werkt doet die het volgens my wel goed.

dit is een copytje van het signaltabblad:

QAM 64
Network Access Control Object ON
Power Level -1 dBmV
HFC MAC Address 00:0B:06:87:4D:D2

Upstream Value
Channel ID 2
Ranging Service ID 6655
Symbol Rate 2.560 Msym/s
Power Level 43 dBmV

Maar mijn vraag is is mijn modem kapot omdat het zo lang duurt of is er iets mis met casema/wanadoo?
Je hebt een SB4200 (wit modem), laat maar omruilen voor een SB5100 ;)
SgtStrider schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:22:
Even een bericht naar aanleiding van de waardes eerder gegeven, en becommentarieerd door de medewerker van Casema die hier rondhangt;

Ik heb de waardes opnieuw getest, zonder, en met splitter tussen de verbinding vanuit m'n muur naar m'n modem. Het maakt dus wel degelijk uit voor je uploadsnelheid.

Als eerste de waardes met splitter:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Downstream  Value
Signal to Noise Ratio   31 dB
Power Level     -13 dBmV

Upstream    Value
Channel ID  8
Power Level     42 dBmV

Hierna getest zonder splitter:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Downstream  Value
Signal to Noise Ratio   33 dB
Power Level     -2 dBmV

Upstream    Value
Channel ID  8
Power Level     41 dBmV

Downloadsnelheden met splitter waren rond de 350kb/s, nu over de 400kb/s (Premium). Dit is onverwacht, en upload is nu ook zeer stabiel.

Opzich logisch, maar ik meld het maar ff. Hang voor de grap eens je modem aan de hoofdaansluiting, en kijk of je verbeteringen ziet. Kijk anders even naar andere splitters of versterkers, want dat ding wat ik had was niet echt best :)
Duidelijk :) Je had een rotte splitter, dus als meer mensen dit hebben, laat maar omruilen dus. Inderdaad even direct op de hoofdaansluiting kan soms wonderen doen.
Vooral de nieuwe PDF65 heeft dit probleem wel eens, ik merk het bij het installeren, blijft ie op send knipperen en dan prik je het modem direct erop en doet het wel, PDF dus kapot.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 18:38:
Bekabeld kan je gewoon volstaan met een switch, je modem geeft namelijk DHCP adressen tenzij je het uitschakeld ;)
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 11:56:
Vraagje tussendoor.

specs

Ja hoor, de SB5100 moet daar geen problemen mee hebben en je BEFSX41 ook niet, wel even opnieuw configen ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2005 @ 11:01:
[...]

Communicatie is niet hun sterkste kant. Ik kreeg via de post ineens een pakketje met een nieuw modem. Ik wist nergens van en er staat ook niet bij wat ik met de oude moet doen.
Terug sturen naar Casema, als het goed is zit er een retour envelop in met een antwoord nummer, dus gratis, vraag wel even een ontvangstbewijs bij TPG ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zullen ze nu echt zo ...... zijn
dat ze de snelheid op de laatste dag pas verhogen
valt me erg tegen van casema dat er nog niks gebeurd is :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:44:
ach ja gewoon afwachten he, ik zelf heb de laatste dagen wel vaak storing maar als ik online bent nog steeds een lekkere stabiele down en upload snelheid, we wachten gewoon rustig af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modem via de PDF65 aangesloten:

Downstream Value
Power Level -10 dBmV :r

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 57 dBmV

De modem aangesloten zonder de PDF65 direct aan het aansluitpunt:

Downstream Value
Signal to Noise Ratio 33 dB
Power Level -0 dBmV :*)

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 56 dBmV

Kan ik hieruit concluderen dat mijn PDF65 ook kapot is? :X

En ik heb nog effe een vraagje.....
Die Power Level 56 dBmV, ik begrijp dat ie aan de hoge kant is, zorgt die er ook voor dan bepaalde TV zenders sneeuwen?
Met de PDF65 ertussen is het beeld er niet beter op geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:44:
Hoezo valt dat tegen, ze hebben je duidelijk gemaakt dat de snelheid verhoogd wordt, daarvoor hebben ze een tijd opgegeven en daar zijn ze nog niet overheen. Valt me dus mee.

Als jij afspreekt met iemand tussen elf en half twaalf ga je toch ook geen sorry zeggen als je 1 voor half twaalf binnen komt. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 07:16:
[...]
Als jij afspreekt met iemand tussen elf en half twaalf ga je toch ook geen sorry zeggen als je 1 voor half twaalf binnen komt. :?
Ben ik t helemaal mee eens.. ik ben allang blij dat er weinig storing is en heb t idee dat ik beter mn volledige snelheid haal > 192 kb/sec (wordt ~ 250kb/sec).

Vind t geweldig, januari 2003 nog 8 kb/sec,
toen in april 2004 van t demos modem naar surfboard > 128kb/sec
toen weer verhoging in september 2004 192kb/sec en
zometeen maart 2005 naar 250kb/sec!!!

Mij hoor je niet klagen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazP
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 08:31:
[...]

Ben ik t helemaal mee eens.. ik ben allang blij dat er weinig storing is en heb t idee dat ik beter mn volledige snelheid haal > 192 kb/sec (wordt ~ 250kb/sec).

Vind t geweldig, januari 2003 nog 8 kb/sec,
toen in april 2004 van t demos modem naar surfboard > 128kb/sec
toen weer verhoging in september 2004 192kb/sec en
zometeen maart 2005 naar 250kb/sec!!!

Mij hoor je niet klagen :9
Inderdaad, ik vind het al lang best zo!
ik heb thuis nog een screenshotje liggen van Napster genaamd: " SNEL!!!" en toen ging ie met 7 KB/sec en ik vond het blijkbaar nodig om een screenshot te maken.
:z die leuke tijd met de DEMOS model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

'Klikken zonder tikken' was toen nog _de_ leus. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
werd ik vanochtend wakker, ff compu gecheckt. Deed me internet heel vaag, ik had nog wel verbinding maar alles ging time-out. Dus ik denk nou misschien wel upgrade mara dat er iets fout ging, dus modem van stopcontact. Daarna weer stroom erop. Download begon op 400 kb/s ik denk yes !!.. maar zakt weer vrolijk af naar 365 kb/s.

Schiet echt nie op zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2005 @ 21:20:

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 57 dBmV

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 56 dBmV

Die Power Level 56 dBmV, ik begrijp dat ie aan de hoge kant is, zorgt die er ook voor dan bepaalde TV zenders sneeuwen?
Nou dat niet, dat je downstream dan precies 0 wordt is toeval, maar je zou kunnen stellen dat de PDF iets teveel signaal opzuipt.
De upstream lijkt me een verkeerde hoofdaansluiting.

offtopic:
Voorheen RS4digitec, maar ik vond deze alias iets leuker en na 4 jaar wou ik ook wel wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen 2 haakjes, zouden we dit maar eens omtoveren naar: "Het Grote Casema/Wanadoo Cable Internet Topic Deel 1"? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

offtopic:
Buzzfuzz heb je nou een nickchange aangevraagd of heb je een kloontje gemaakt, want dat is namelijk niet toegestaan. Zeg dit alleen omdat het me opviel omdat je als buzzfuzz pas 2 berichten hebt

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gws24 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:42:
offtopic:
Buzzfuzz heb je nou een nickchange aangevraagd of heb je een kloontje gemaakt, want dat is namelijk niet toegestaan. Zeg dit alleen omdat het me opviel omdat je als buzzfuzz pas 2 berichten hebt
"Voorheen RS4Digitec"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40

gws24

Thinking is hard!

^^^ Ja dat snap ik ook nog wel, maar dat is het punt niet!

Een kloon account (dus 2e account) aanmaken is niet toegestaan; als je een andere naam wil moet je een nickchange aanvragen. Bij een nickchange blijft je posthistorie intact (als het goed is) en bij een kloon niet. Aangezien Buzzfuzz pas 2 posts heeft lijkt het mij dat hij een tweede account heeft aangemaakt terwijl hij gewoon een nickchange had moeten aanvragen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Doe moeilijk zeg damn...

Anyway, ik heb wanadoo basic en kan niet wachten op de upload verhoging! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
jup ik kan ook nie wachten .. ze moeten is opschieten man :P k doe maximaal 372 kb/s tot nu toe nog :'(

voorbeeldje:
[i] Transfered 1 file(s) - Total: 7.754.105 byte(s) in 20,76 (372,36 KBps)

[ Voor 32% gewijzigd door sjorremans op 17-03-2005 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

achja, ik reken nergens meer op voor het eind van de maand :) Ik zit er ook nog niet zo heel erg mee eigenlijk, mn max bij xs4all was nog 220 k/sec, nu haal ik al 750 k/sec dus hoor je mij verder niet klagen :P Dan is de nood al stukken minder voor een upgrade :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
LuNaTiC schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 18:29:
achja, ik reken nergens meer op voor het eind van de maand :) Ik zit er ook nog niet zo heel erg mee eigenlijk, mn max bij xs4all was nog 220 k/sec, nu haal ik al 750 k/sec dus hoor je mij verder niet klagen :P Dan is de nood al stukken minder voor een upgrade :P
Ik begin ook toch wel een beetje te twijfelen, het is al 18 maart vandaag de dag.. en ik heb nog niemand gehoord die ge-upgrade is :p.. hier is de nood ook nog niet zo aan de man, op stage 8mbit dus dat zit wel goed. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik pas half april ge-upgrade wil zijn :p

Ach we zien het wel of het ze gaat lukken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Eerste storing hier denk ik:

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 10.1 KByte/sec
(=81 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 14.3 KByte/sec
(=114 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 57.0 Conn/min

Niet best zou ik zeggen :D Hoop dat ze het snel oplossen, iig zeggen ze dat er geen storing is op de site. Er is alleen onderhoud geweest vanochtend ergens. Ik wacht nog wel even af :)

Ik dacht dat ik 10mbit zou krijgen ooit, geen 10 kbyte 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door aapelite op 18-03-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik kwam er op de Cebit achter dat Linksys van Cisco is, dus misschien dat ik toch maar een Linksys koop in plaats van een Draytek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Staat ook op de routertjes zelf, Cisco logo. :) Ik denk dat de verhoging volgende week, gokje, de 23ste wordt doorgevoerd. Wie biedt meer? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:43:
Staat ook op de routertjes zelf, Cisco logo. :) Ik denk dat de verhoging volgende week, gokje, de 23ste wordt doorgevoerd. Wie biedt meer? :P
ik ga mee met Micha :)

micha heeft volgens mij nog steeds contacten met de casema medewerkers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Contacten wel, inside info (helaas :P) niet. Het is voor de medewerkers ook altijd de vraag wanneer een verhoging wordt doorgevoerd. Zag het meestal zelf als ik een modem liet resetten en de signaalwaardes bekeek en in ene andere kbps waardes zag staan. 8-)

Tis dus puur een gokje. :)

[ Voor 6% gewijzigd door sjaak op 18-03-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Laatst online: 18:08

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 57 dBmV

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 56 dBmV

Nee die zorgt niet voor sneeuw. Heeft namelijk -niets- te maken met het TV signaal (totaal andere bandbreedte).

En dat je Power level zo plots veranderd is, is eerder de schuld geweest van je -stekkertjes- en kabels dan de splitter. je hebt nu minder koppelpunten, minder kabel wat voor beter signaal zorgt.

Overigens, een negatief Power level maakt verder niet veel uit voor je verbinding. (voormalig helpdesk medewerker van een grote kabelprovider ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Kan iemand inside info geven wanneer er nu daadwerkelijk internet via de kabel in Capelle aan den IJssel beschikbaar is? Bij mij zijn ze aan de deur geweest met de mededeling dat het per direct beschikbaar zou zijn. Ik heb mijn gegevens achtergelaten, maar terugbellen ho maar.

Bel ik op "nee is nog niet beschikbaar bij u. Het is voorverkoop dus het zal niet lang meer duren". Mijn DSL lijn stopt per 28 maart een Internetsignaal te geven dus ik hoop daarvoor een verbinding te hebben, maar bij Casema weten ze het niet.

kortom iemand van Casema hier die een richtlijn kan geven of al een datum weet?

[ Voor 3% gewijzigd door mabarto op 18-03-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micha schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 13:43:
Ik denk dat de verhoging volgende week, gokje, de 23ste wordt doorgevoerd. Wie biedt meer? :P
Ik ga voor de 31ste gewoon op de laatste dag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 57 dBmV

Downstream Value

Upstream Value
Channel ID 7

Power Level 56 dBmV

Die PDF65 zorgt idd voor zo'n 9 á 10 dB demping.

Het feit dat je een upstream Powerlevel van 57dBmV hebt, komt meestal door brakke bekabeling binnenshuis.

staat het modem direct op de CTU03 of CTU04 aangesloten welke weer direct op de hoofdaansluiting hoort ??

indien er een lange kabel tussenzit kan dat goed de oorzaak zijn.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 20:03:
[...]

Nou dat niet, dat je downstream dan precies 0 wordt is toeval, maar je zou kunnen stellen dat de PDF iets teveel signaal opzuipt.
De upstream lijkt me een verkeerde hoofdaansluiting.

offtopic:
Voorheen RS4digitec, maar ik vond deze alias iets leuker en na 4 jaar wou ik ook wel wat anders :)
De hoofdaansluiting is een kathrein EVK80. Die was toch geschikt voor kabelinternet. Dus dat mag dan het probleem niet zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theezeefje schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Het feit dat je een upstream Powerlevel van 57dBmV hebt, komt meestal door brakke bekabeling binnenshuis.

staat het modem direct op de CTU03 of CTU04 aangesloten welke weer direct op de hoofdaansluiting hoort ??

Wat is een CTU03 of CTU04 8)7
De modem zit direct op de hoofdaansluiting met een kabeltje van 20cm met wel de PDF65 ertussen.
Kabeltje is van COAX12 gemaakt.

Hoe kan die Powerlevel van 57dBmV nou aan brakke bekabeling binnenshuis liggen. Daar gaat dat hele internet signaal toch niet doorheen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasma schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 14:08:
[...]

Nee die zorgt niet voor sneeuw. Heeft namelijk -niets- te maken met het TV signaal (totaal andere bandbreedte).

En dat je Power level zo plots veranderd is, is eerder de schuld geweest van je -stekkertjes- en kabels dan de splitter. je hebt nu minder koppelpunten, minder kabel wat voor beter signaal zorgt.

Overigens, een negatief Power level maakt verder niet veel uit voor je verbinding. (voormalig helpdesk medewerker van een grote kabelprovider ;))
En een ander zegt weer dat die splitter voor 9 a 10 dB demping zorgt.
Nou ja laat maar. Internet werkt in iedergeval goed.
Ik zal nog wel eens bellen over het tv signaal.
Ik weet het antwoord al van de Casema medewerker. Hoe is het beeld bij de buren. En als ik dat ga vragen zeggen de buren "k vind het beeld goed". En als ik dan zelf kijk is dat nog slechter dan bij mezelf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Laatst online: 10-09 23:39

theezeefje

Poehee

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:08:
[...]

De modem zit direct op de hoofdaansluiting met een kabeltje van 20cm met wel de PDF65 ertussen.

Hoe kan die Powerlevel van 57dBmV nou aan brakke bekabeling binnenshuis liggen. Daar gaat dat hele internet signaal toch niet doorheen. 8)7
CTU03/04 is slitter die je bij je docsis hebt gekregen.

en als antwoord op je laatste vraag.....
HUH !! :D je signaal gaat imho wel door dat kabeltje... hoe moet het anders je modem bereiken ? :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

theezeefje schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 05:29:
[...]

CTU03/04 is slitter die je bij je docsis hebt gekregen.

en als antwoord op je laatste vraag.....
HUH !! :D je signaal gaat imho wel door dat kabeltje... hoe moet het anders je modem bereiken ? :)
Bij de docsis zat een PDF65 splitter. Das dus een andere die jij hebt. B)
Dat kabeltje is dus coax12 van 20cm lang.
Had eerst die lange kabel die je erbij krijgt gebruikt. Maar met die korte 2 dB minder demping.
Ik dacht dat je het tv signaal bedoelde. Ik denk al die gaat toch niet door dat kabeltje heen. Effe spraakverwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) DENK DAT MAADAG EINDELIJK DE VERHOGING ER AAN KOMT :)

Beste abonnee,

Om de stabiliteit en kwaliteit van het Casema-netwerk verder te verhogen, vinden er op dit moment werkzaamheden plaats in het netwerk. Deze werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd om de overlast tot een minimum te beperken.

In uw omgeving zullen werkzaamheden plaatsvinden op de volgende datum/data:

21 maart 2005 (in de nacht van zondag op maandag) tussen 01:00 en 07:00.

Als gevolg van de werkzaamheden zal uw Internetverbinding kortstondig verbroken worden.

Uw verbinding zal mogelijk niet automatisch hersteld worden: schakel in dat geval uw Motorola-modem uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
Controleer of alle lampjes op het modem uit zijn! Na ongeveer 10 seconden kunt u de stekker weer terug plaatsen.

Zodra alle groene lampjes op uw modem weer (continu) branden, kunt u uw PC opnieuw opstarten. Indien u gebruikt maakt van een (draadloze) router, dan is het aan te raden om ook deze uit - en weer in te schakelen.

Indien u geen verbinding kunt maken, wacht dan circa 20 minuten en schakel het modem dan opnieuw uit, en zet het vervolgens weer aan. Krijgt u dan nog steeds geen verbinding, neem dan contact op met onze Internet Helpdesk.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

M. ten Oever
Manager Klantenservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

die datum is niet voor iedereen hetzelfde, bij mij gaat het 22 maart maart, wel dezelfde tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:08:
[...]

Is je hoofdaansluitng wel vervangen?
Nou het kabeltje voldoet aan de ader eis, maar de beschermende mantel is 2 keer dunner dan een echte coax12 kabel, die groene is namelijk ook een C12 en die is toch echt een stukje dikker ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:00:
[...]

De hoofdaansluiting is een kathrein EVK80. Die was toch geschikt voor kabelinternet. Dus dat mag dan het probleem niet zijn :/
Ja, da's prima.
theezeefje schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 20:41:
[...]

Hooguit 3,6 tot 4 voor internet en dan het zelfde voor RTV, dus in totaal wel, maar het wordt verdeeld.

Voor het topic:
CTU 02/03/04 is een grotere uitvoering die ook opgehangen kan worden aan de muur, de PDF plak je op je hoofdaansluiting.

offtopic:
[quote]gws24 schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:42:
[offtopic]Buzzfuzz heb je nou een nickchange aangevraagd of heb je een kloontje gemaakt, want dat is namelijk niet toegestaan. Zeg dit alleen omdat het me opviel omdat je als buzzfuzz pas 2 berichten hebt[/][/quote]

[quote]Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 01:05:
[...]
"Voorheen RS4Digitec"[/quote]

[quote]gws24 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 15:15:
^^^ Ja dat snap ik ook nog wel, maar dat is het punt niet!

Een kloon account (dus 2e account) aanmaken is niet toegestaan; als je een andere naam wil moet je een nickchange aanvragen. Bij een nickchange blijft je posthistorie intact (als het goed is) en bij een kloon niet. Aangezien Buzzfuzz pas 2 posts heeft lijkt het mij dat hij een tweede account heeft aangemaakt terwijl hij gewoon een nickchange had moeten aanvragen.[/quote]

[quote]F_J_K schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 13:24:
RS4digitec hernoemen: geen probleem. Herhaal dat verzoek ajb even onder de loginnaam RS4digitec, dan zal ik deze account op slot zetten en die hernoemen :)

Het is niet zo maar het zou lullig zijn als iemand anders zomaar een nickchange namens iemand anders doet en ik kan wegens de proxy ertussen niet (simpel&snel O-) ) verifieren dat jij RS4Digitec bent :)[/quote]

Bij deze dus opgelost door F_J_K, waar ik hem zeer dankbaar voor ben :) _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2005 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
ik heb in Delft 2 dagen flinke storing gehad... ze zaten ook ontzettend stom te doen:

woensdagavond: zeer slecht TVbeeld en geen internet, heel af en toe open een pagina half...
voor ik naar bed ga merk ik dat op Net5 en the box na zo'n beetje alle zenders weg zijn...

donderdagmiddag, geen internet, slecht tv beeld en meeste zenders is gewoon zwart...
Toen zag ik verderop in de straat een Casema wagentje en een paar mannen die buiten in een kastje bezig waren... paar uur later: helemaal geen tv! (en ook geen internet)

Casema gebeld: de mannetjes buiten hadden bij het oplossen van de storing foutjes gemaakt...
nu ben ik het weekend niet thuis... maar vrijdag laat in de middag deden de meeste tv zenders het weer...

zal maandag eens kijken of de verhoging al van kracht is... mits internet werkt... (heb Casema midi)

Op zich ben ik heel erg tevreden over Casema,
helemaal in het begin (1998?) was het echt bagger... 35 gulden voor een 1-4 kb/s verbinding, altijd problemen met inloggen en de snelheid was soms nieteens 1 kb... 2 jaar later was het beter... rond de 10-12kb/s... maar tvbeeld was altijd maar slecht... overgestapt op Tiscali (1.5 jaar)
irritante van Tiscali: de modem zit in Routermode... vervelend want daar zit een NAT in dus moetje heel erg ingewikkeld gaan doen met Telnet enzo om poorten open te stellen... nog erger als je al en leuke Asus router had.... kon je 2x poorten openstellen...bovendien ook nog een datalimiet.
2 weken Netbeam gehad... rampzalig, geen cent betaald en opgezegd. (die zijn volgens mij met de noorderzon vertrokken... nooit meer wat van gehoord... heb nog steeds hun rare oranje (bbned) modem.

Toen dus weer Casema, om de snelheid en de prijs. Het is niet te vergelijken met vroeger, gelukkig geen modem in routermode... werkte dus perfect allemaal... snelheid was nog niet 860 kbit maar dat zal vast gauw komen.
Nu dan ineens zo een storing... moet zeker niet vaker gebeuren!

[ Voor 46% gewijzigd door Jazco2nd op 19-03-2005 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:57:
ik heb in Delft 2 dagen flinke storing gehad... ze zaten ook ontzettend stom te doen:

woensdagavond: zeer slecht TVbeeld en geen internet, heel af en toe open een pagina half...
voor ik naar bed ga merk ik dat op Net5 en the box na zo'n beetje alle zenders weg zijn...

donderdagmiddag, geen internet, slecht tv beeld en meeste zenders is gewoon zwart...
Toen zag ik verderop in de straat een Casema wagentje en een paar mannen die buiten in een kastje bezig waren... paar uur later: helemaal geen tv! (en ook geen internet)

Casema gebeld: de mannetjes buiten hadden bij het oplossen van de storing foutjes gemaakt...
nu ben ik het weekend niet thuis... maar vrijdag laat in de middag deden de meeste tv zenders het weer...

zal maandag eens kijken of de verhoging al van kracht is... mits internet werkt... (heb Casema midi)

Op zich ben ik heel erg tevreden over Casema,
helemaal in het begin (1998?) was het echt bagger... 35 gulden voor een 1-4 kb/s verbinding, altijd problemen met inloggen en de snelheid was soms nieteens 1 kb... 2 jaar later was het beter... rond de 10-12kb/s... maar tvbeeld was altijd maar slecht... overgestapt op Tiscali (1.5 jaar)
irritante van Tiscali: de modem zit in Routermode... vervelend want daar zit een NAT in dus moetje heel erg ingewikkeld gaan doen met Telnet enzo om poorten open te stellen... nog erger als je al en leuke Asus router had.... kon je 2x poorten openstellen...bovendien ook nog een datalimiet.
2 weken Netbeam gehad... rampzalig, geen cent betaald en opgezegd. (die zijn volgens mij met de noorderzon vertrokken... nooit meer wat van gehoord... heb nog steeds hun rare oranje (bbned) modem.

Toen dus weer Casema, om de snelheid en de prijs. Het is niet te vergelijken met vroeger, gelukkig geen modem in routermode... werkte dus perfect allemaal... snelheid was nog niet 860 kbit maar dat zal vast gauw komen.
Nu dan ineens zo een storing... moet zeker niet vaker gebeuren!
Ik denk niet dat het een storing was, ik denk (weet het wel zeker bijna) dat dit voorbereidende werkzaamheden voor snelheids verhoging zijn.
Ik was namelijk vrijdag in Zoetermeer en daar waren ze ook al taps aan het vervangen en het verkeer opnieuw inregelen, dat inregelen is dan misschien fout gegaan bij jou in de wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak

sjaak

un giorno credi

Werkzaamheden worden volgens mij wel altijd vermeldt omdat het doorgaans om een hele groepsversterker gaat, dus dat zou je terug kunnen vinden op de website die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 17:10:
[...]

Ik denk niet dat het een storing was, ik denk (weet het wel zeker bijna) dat dit voorbereidende werkzaamheden voor snelheids verhoging zijn.
Ik was namelijk vrijdag in Zoetermeer en daar waren ze ook al taps aan het vervangen en het verkeer opnieuw inregelen, dat inregelen is dan misschien fout gegaan bij jou in de wijk.
Kun je de kast waar ik op zit ook niet effe opnieuw inregelen? Ik woon namelijk in Zoetermeer :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 16:49:
[...]

Is je hoofdaansluitng wel vervangen?
Nou het kabeltje voldoet aan de ader eis, maar de beschermende mantel is 2 keer dunner dan een echte coax12 kabel, die groene is namelijk ook een C12 en die is toch echt een stukje dikker ;)

[...]

Ja, da's prima.

[...]

Hooguit 3,6 tot 4 voor internet en dan het zelfde voor RTV, dus in totaal wel, maar het wordt verdeeld.

Voor het topic:
CTU 02/03/04 is een grotere uitvoering die ook opgehangen kan worden aan de muur, de PDF plak je op je hoofdaansluiting.
Je bedoelt het verschil tussen coax12 grijs en coax12 groen. Ja, ik heb dus die grijze gebruikt.
Nou die splitter (pdf65) geeft bij mij 10dB demping. En als die dat dan ook op het tv signaal geeft, dan kan het wel kloppen dat bepaalde zenders wat ruis hebben.
Maar ehh als je in Oosterheem in de buurt bent, je mag altijd langs komen dan. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
ik heb nog steeds geen mailtje gezien over dat ik een verhoging krijg, dus ik wacht nog geduldig af :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Yes, heb ook een mailtje gehad:
Beste abonnee,

Om de stabiliteit en kwaliteit van het Casema-netwerk verder te verhogen, vinden er op dit moment werkzaamheden plaats in het netwerk. Deze werkzaamheden worden gefaseerd uitgevoerd om de overlast tot een minimum te beperken.

In uw omgeving zullen werkzaamheden plaatsvinden op de volgende datum/data:

21 maart 2005 (in de nacht van zondag op maandag) tussen 01:00 en 07:00.

Als gevolg van de werkzaamheden zal uw Internetverbinding kortstondig verbroken worden.

Uw verbinding zal mogelijk niet automatisch hersteld worden: schakel in dat geval uw Motorola-modem uit door de stekker uit het stopcontact te halen.
Controleer of alle lampjes op het modem uit zijn! Na ongeveer 10 seconden kunt u de stekker weer terug plaatsen.

Zodra alle groene lampjes op uw modem weer (continu) branden, kunt u uw PC opnieuw opstarten. Indien u gebruikt maakt van een (draadloze) router, dan is het aan te raden om ook deze uit - en weer in te schakelen.

Indien u geen verbinding kunt maken, wacht dan circa 20 minuten en schakel het modem dan opnieuw uit, en zet het vervolgens weer aan. Krijgt u dan nog steeds geen verbinding, neem dan contact op met onze Internet Helpdesk.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

xxxxxxxx
Manager Klantenservice
Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.