De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.275 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2004 @ 18:24:
8<
Ik aangedrongen op een nieuwe, het is toch eigenlijk zo goed als een DOA? Nee hoor mag niet van Canon Nederland.
Het is ook geen DOA! Een DOA is een apparaat dat gewoon niet werkt, niet aangaat, geen enkel sprankje van leven geeft. Jouw cam is dan wel alles behalve binnen de toelaatbare eisen, maar hij werkt wel. :Y)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Daar ben je dan mooi vet mee.

Het is toch een stuk speeldinges van minstens rond de 750 euro. Voor een prijs als die mag je toch wel verwachten dat het ding dan toch in orde is? Als ik op elke foto 1 hot pixel steeds moet wegshoppen is dat al vervelend, laat staan 93 stuks. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

JME schreef op maandag 27 december 2004 @ 13:56:
[...]

OK, ik vraag het wel: wat is de USA huifkar?
Google...

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wat gelezen hier op got en paar reviews gelezen maar kom er toch maar niet uit wat ik wil.....althans bijna want ik sta op punt om de 300d te kopen.
Maar de een zegt dat dit niet goed is en dat je beter die kan kopen ik zie dus door de bomen het bos niet meer.
Is het waar voor zijn geld; ik ben een een beginner met foto`s nou ja beginner ik heb al 2 jaar de p72 van sony en ik wil dolgraag meer want ik voel me nu beperkt met de p72.
ik zie op kamara-express een leuke aktie voor €725 voor om te beginnen en als ik meer lenzen wil dan kijken we wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Eerder in dit topic werd de aanbieding bij de Makro al vermeld,
hier voor de geinteresseerden een scan van de folder.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/4XT1591I87SN/picserver.jpeg

[ Voor 50% gewijzigd door XtremeDesign op 28-12-2004 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XtremeDesign schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:20:
Keek zojuist even in de folder van de Makro en zag daarin de EOS 300D staan

Kunnen jullie je mening geven over onderstaande aanbieding en de lenzen die erbij geleverd worden?

[afbeelding]
1 pagina terug is hier ook al over gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:39
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 21:22:
[...]

1 pagina terug is hier ook al over gediscussieerd.
Inderdaad, ik heb niet goed gelezen, maar ik maak er dus uit op dat dit geen goede aanbieding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Xtremeblahblah: wellicht is dat een juiste conclusie. Het is aan elk individue om dat voor zichzelf te bepalen volgens mij. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Mhm, beetje probleem met m'n cam of CF kaart heute. Khad leuke foto's geschoten (vond ik :+) en wilde ze terugkijken... Tijdens het zappen met m'n cam kwam ik tot de conclusie dat ik een mik met foto's kwijtgeraakt was :o Een opeenvolgende serie van een stuk of wat pics.

Nu heb ik die kaart (Sandisk Ultra II 512mb) net leeg gegooid @ m'n pc en ben ik eens gaan kijken naar de nummering. Op dit kaart stond dus een map 104 die tot foto 500 ging en na die foto ontbreken er dus een zooi... MAAR... :P In map 105 beginnen de foto's dus doodleuk met 501... Het is dus gewoon doorgenummerd, terwijl er echt een aantal pics niet tussen zitten. En ik kreeg na het schieten wel de preview te zien. Lijkt me ook geen toeval dat er foto's ontbreken bij de folder-wisseling, maar waar het aan ligt weet ik niet. Ik weet dat de cam zelf doortelt, maar hij laat zich ook beinvloeden door wat er op de kaart staat/wat er met de kaart is gebeurd. Ik kan hieruit dus niet afleiden of de cam of de kaart gaar is.

Nu heb ik die kaart even door scandisk onder handen laten nemen (ik kon niets anders verzinnen, voor zover ik weet is er geen MemTest oid voor CF-kaaten) en hij deed daar een minuutje over ofzo. Vervolgens probeerde ik het met een andere CF (Sandisk standard 512mb) kaart en toen duurde het luttele seconden. Ik kreeg geen log oid te zien, maar het lijkt me dus dat die ene kaart idd niet helemaal tof was.

Ik had al eerder dat ik foto's "kwijtgeraakt" was, maar ik dacht dat ik me gewoon vergiste, of dat ik ze per ongeluk gedelete had oid. Welnu, dat deleten, dan moet je eerst delete, dan naar rechts en dan ok drukken :P Dat was het dus niet. En nu weet ik echt echt echt zeker dat ik die foto's WEL gemaakt heb :P

Iemand een idee wat het is? Een foute CF kaart toch? Of iets met de cam (alsof ik nog niet genoeg problemen met dat ding (nja, zelfde model, ander ding) heb gehad 8)7)? Kon erg weinig vinden over dit soort dingen. Ik lees dat mensen soms wel foto's kwijt raken, maar dan gaan de discussies voornamelijk over het terug krijgen van foto's. Ik wil weten hoe ik ze niet kwijt raak :P

Elk idee is welkom :)

Ik kan overigens de bon van die kaart niet meer vinden :X , dus naar de winkel teruggaan wordt lastig, hoewel Sandisk zelf wel levenslange garantie aanbiedt. Nu zijn die dingen gelukkig niet meer zo godsgruwelijk duur, maar ik los het liever op zonder nog meer geld uit te geven ;) Tis alleen erg vervelend als je niet op je geheugenkaart kan vertrouwen!

[ Voor 11% gewijzigd door Okyah op 28-12-2004 23:49 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Okyah schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:47:
Ik had al eerder dat ik foto's "kwijtgeraakt" was, maar ik dacht dat ik me gewoon vergiste, of dat ik ze per ongeluk gedelete had oid. Welnu, dat deleten, dan moet je eerst delete, dan naar rechts en dan ok drukken :P Dat was het dus niet. En nu weet ik echt echt echt zeker dat ik die foto's WEL gemaakt heb :P
Redelijk vervelend probleem wel. Misschien dat je de cam uitgezet hebt/De CF kaart eruit getrokken terwijl de foto weggeschreven wordt?

[ Voor 3% gewijzigd door Jasper op 29-12-2004 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Jasper schreef op woensdag 29 december 2004 @ 07:46:
[...]
Redelijk vervelend probleem wel. Misschien dat je de cam uitgezet hebt/De CF kaart eruit getrokken terwijl de foto weggeschreven wordt?
Nee, helaas. Ik heb de cam gedurende de hele sessie aangehad eigenlijk. Ik heb zeker niet de CF-kaart er uit getrokken, maar foto's worden ook niet opgeslagen als je het deurtje van de CF-kaart open doet, dus ik vroeg me af of dat het kon zijn. Maar ik heb toen geprobeerd het deurtje open te schuiven terwijl ik de cam normaal vasthield en dat ging niet echt. Dat was het dus ook niet vrees ik.

Maar ik kreeg dus wel gewoon de foto te zien op het schermpje na het schieten. Soms schoot ik dan direct een foto er achter aan, maar na de eerste die verdwenen is heb ik een minuut ofzo niets geschoten.

Ik ga zodirect m'n cam op een statief zetten en dan foto's maken van een kladblok of whiteboard om vervolgens al turvend te schieten. Kijken of er weer foto's verdwijnen. Helaas weet ik niet hoe het komt, dus je hebt kans dat de omstandigheden of instellingen nu zo zijn dat er niets geks gebeurt. Maar ik hoop dat nu hetzelfde zich voordoet, dan weet ik ieg dat ik er op kan vertrouwen dat er foto's verdwijnen ;) Daarna doe ik hetzelfde met m'n andere CF-kaart, dan weet ik meteen of het de cam of de kaart is. Maar als er nu helemaal niets geks gebeurt... Tja, das dan erg lastig :X

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:32

Beaves

Usque ad Finem

Okyah schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 23:47:
Nu heb ik die kaart even door scandisk onder handen laten nemen (ik kon niets anders verzinnen, voor zover ik weet is er geen MemTest oid voor CF-kaaten) en hij deed daar een minuutje over ofzo. Vervolgens probeerde ik het met een andere CF (Sandisk standard 512mb) kaart en toen duurde het luttele seconden. Ik kreeg geen log oid te zien, maar het lijkt me dus dat die ene kaart idd niet helemaal tof was.
Voortaan beter je spullen doornemen als je iets koopt en dan vooral de verpakking ;)

Er is namelijk een hele leuke mini-CD bij de Ultra II kaarten van Sandisk met daarop, jawel, een foto recovery programma die ook nog eens erg goed zijn werk doet, ik heb het nu twee keer gedaan (een na een corrupte FAT tabel bij een collega van me en een keer omdat ik een kaartje per ongeluk geformateerd had) en beide keren heb ik alle foto's weten te redden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beaves schreef op woensdag 29 december 2004 @ 10:33:
[...]

Voortaan beter je spullen doornemen als je iets koopt en dan vooral de verpakking ;)

Er is namelijk een hele leuke mini-CD bij de Ultra II kaarten van Sandisk met daarop, jawel, een foto recovery programma die ook nog eens erg goed zijn werk doet, ik heb het nu twee keer gedaan (een na een corrupte FAT tabel bij een collega van me en een keer omdat ik een kaartje per ongeluk geformateerd had) en beide keren heb ik alle foto's weten te redden.
De eerste 1 GB Ultra II die ik kocht had inderdaad die CD erbij. Maar bij de tweede zat alleen een kortingsbon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Bij mijn twee Ultra II's zat allebei de keren een CD. Wanneer heb je die tweede gekocht? Misschien heeft Sandisk sinds kort er geen CD meer bij zitten, wat ik jammer zou vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Beaves > Ik had er geen mini-CD bijzitten, hoor :) Maar het gaat me nu ook niet om het recoveren van de foto's, maar om het uitzoeken of de kaart nog goed is! Ik zoek dus een MemTest achtig iets voor CF-kaarten, niet een foto-recovery progje :) Maar de kaart zat in zo'n extreem irritante verpakking, die je met geen mogelijkheid open krijgt, waarvan ik de contents altijd goed doorzoek (omdat er vaak gebruiksaanwijzinkjes ed tussen het kartonnetje zitten) en ik heb toch echt geen CD... Jammer dat ze die software niet ter download aanbieden. Maar kan dat ding ook je kaart checken op fouten?

Maar ik heb dus net 238 foto's geschoten met verschillende ISO-waarden, verschillende sluitertijden en diafragmaopeningen in Av, Tv, M en P, waarbij de foto's in 3 verschillende mappen eindigden en er mist geen enkele foto. Ook nog een cam een keer uitgezet (batterij moest vervangen worden :P) en een keer door de foto's gebladerd tussendoor. Maar nu is er dus niets vreemds gebeurd.

Als ik scandisk overigens nu loslaat op die kaart duurt het hele proces ook slechts een paar seconden. Was er iets fout op de kaart wat nu goed is? Dan is het wel altijd hopen dat er niet weer iets fout gaat. Das wel minder...

//Beaves > Als ik op de sandisk-site kijk, zie ik bij de extreme-kaarten staan dat je er RescuePro bij krijgt, maar bij de Ultra II kaarten staat het niet. Misschien is dat leveren bij UII-kaarten gestopt toen sandisk de extreme-dingen begon uit te brengen?

[ Voor 12% gewijzigd door Okyah op 29-12-2004 12:16 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Okyah schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:02:
//Beaves > Als ik op de sandisk-site kijk, zie ik bij de extreme-kaarten staan dat je er RescuePro bij krijgt, maar bij de Ultra II kaarten staat het niet. Misschien is dat leveren bij UII-kaarten gestopt toen sandisk de extreme-dingen begon uit te brengen?
Ik denk het, de Ultra II's waren voor die Extreme III kaarten de top-off-the-bill kaarten bij Sandisk. Ergens wel logisch dat ze dat programma niet meer bij de Ultra II's doen, verschil moet er wezen.

Ik weet zo niet of je met dat programma ook de kaart kan laten controleren zoals jij wilt, zal eens kijken zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Beaves schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:25:
Ik weet zo niet of je met dat programma ook de kaart kan laten controleren zoals jij wilt, zal eens kijken zo :)
Senkjoe :*

Kheb gister iets geprobeerd dat Emsa Disk Check heet. Dat vond niets geks (maar dat was nadat Checkdisk er een eventjes mee bezig geweest was en de fout dus misschien al verdwenen was).

Maar kheb nu eik het idee dat die CF-kaartjes niet zo heel betrouwbaar zijn enzo :P Nja, ik denk dat ik deze wel gewoon blijf gebruiken (lijkt nu niets fout te doen) maar alsie nog eens een kik geeft haal ik een ExtremeIII kaart, die tegen vuur, water, wind en sneeuw kan, waar je met een wals overheen mag rijden ed :P
Kan natuurlijk ook iets anders dan sandisk halen, maar sandisk is ok verkrijgbaar en heb er tot nu toe eik nog nooit problemen mee gehad (xd/cf/usbstick etc).

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Okyah schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:30:
[...]

Senkjoe :*

Kheb gister iets geprobeerd dat Emsa Disk Check heet. Dat vond niets geks (maar dat was nadat Checkdisk er een eventjes mee bezig geweest was en de fout dus misschien al verdwenen was).

Maar kheb nu eik het idee dat die CF-kaartjes niet zo heel betrouwbaar zijn enzo :P Nja, ik denk dat ik deze wel gewoon blijf gebruiken (lijkt nu niets fout te doen) maar alsie nog eens een kik geeft haal ik een ExtremeIII kaart, die tegen vuur, water, wind en sneeuw kan, waar je met een wals overheen mag rijden ed :P
Kan natuurlijk ook iets anders dan sandisk halen, maar sandisk is ok verkrijgbaar en heb er tot nu toe eik nog nooit problemen mee gehad (xd/cf/usbstick etc).
Er was laatst een test tussen de diverse flash kaarten en daaruit bleek dat CF de betrouwbaarste is, o.a. omdat de kaarten zeer veel kunnen hebben. Ze kunnen tegen water (laten drogen voordat je ze gebruikt natuurlijk), je kan er over heen rijden, je kan er mee gooien, ze kunnen tegen een hamer (de kaart gaat wel kapot maar is gewoon uit te lezen) alleen vuur bleek net iets te erg.

Voor mij wil ik niets anders meer dan CF, maar dan wel van een goed merk :) Problemen kan je altijd krijgen helaas, het is en blijft techniek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Beaves schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:44:
Er was laatst een test tussen de diverse flash kaarten en daaruit bleek dat CF de betrouwbaarste is, o.a. omdat de kaarten zeer veel kunnen hebben.Voor mij wil ik niets anders meer dan CF, maar dan wel van een goed merk :) Problemen kan je altijd krijgen helaas, het is en blijft techniek :P
Mjah, maar waarom IK altijd de hardware heb die fout gaat... :P Kheb niets tegen CF in't algemeen, hoor ;)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Beaves schreef op woensdag 29 december 2004 @ 12:25:
[...]

Ik denk het, de Ultra II's waren voor die Extreme III kaarten de top-off-the-bill kaarten bij Sandisk. Ergens wel logisch dat ze dat programma niet meer bij de Ultra II's doen, verschil moet er wezen.
Wrong! :P
Naast de UltraII had je (in de VS en heel beperkt in NL) al een Extreme-serie. Dit was de ExtremeI serie, de Extreme II hebben ze UltraIII genoemd omdat ze nog iets bedachten waarmee ze 0,005% (ofzo) snelheidswinst konden verkrijgen; dat werd de ExtremeIII.

Het is een lastig verhaal en eigenlijk ook niet zo boeiend verder, maar als je het vertelt, dan moet het wel correct natuurlijk. :)
Ik heb zo'n klein CDtje bij mijn UltraII 2GB-er gehad, mijn slot-in DVD/CD/blah apparaat vreet hem niet. :/

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Floris schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:07:
[...]
Wrong! :P
Naast de UltraII had je (in de VS en heel beperkt in NL) al een Extreme-serie. Dit was de ExtremeI serie, de Extreme II hebben ze UltraIII genoemd omdat ze nog iets bedachten waarmee ze 0,005% (ofzo) snelheidswinst konden verkrijgen; dat werd de ExtremeIII.

Het is een lastig verhaal en eigenlijk ook niet zo boeiend verder, maar als je het vertelt, dan moet het wel correct natuurlijk. :)
Sorry :P
Ik heb zo'n klein CDtje bij mijn UltraII 2GB-er gehad, mijn slot-in DVD/CD/blah apparaat vreet hem niet. :/
Jouw blah apparaat vreet de CD wel, alleen zal het eruit krijgen een stuk moeilijker worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:25

JME

zeg maar Jamie

Vroeger waren er brackets in de handel die een 3" CD een 5" formaat gaven. Geen idee of die er nog zijn, aangezien er bijna geen 3" CD's meer zijn en ook vrijwel iedereen een speler heeft die 3" aan kan... Kopieer je CD anders naar een 5" CDR bij iemand die hem wel kan lezen (en een brander heeft natuurlijk ;) ).

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:27

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Heb de 300D toch gekocht met dezelfde actie als die van de Makro, echter bij een collega van mij vader voor de prijs van 800 euro :)

Die kit lens vindt ik echt reuze meevallen kwa kwaliteit. Hij is idd wat aan de gammele kant, maar je gaat toch niet basketballen met die lens of wel soms :? Die tele lens die erbij zat (75-300mm EF III) is een relatief zware lens en is wat aan de langzame kan kwa inzoomen echter kan je er prima foto's meemaken als je eens statief gebruikt.

De camera zelf is mij enorm bevallen. Knoppen zijn goed geplaatst, hij weegt haast niks en hij leverd echt pracht kwaliteit (die reso alleen al :9 ). Jammer vindt ik wel dat die ingebouwde flitser echt ruk is. Geeft echt een raar licht effect, maar ik had nog een externe Phillips flitser hier liggen van 15 jaar oud, die het prima doet. Hieronder een 2 tal links met de kit lens genomen:

!!!!Waarschuwing, ik heb ze niet verkleind, dus ze zijn nog steeds ~2,5 mb!!!!

Foto 1..........(Macro-setting - Shutter:1/60 - 53.0 mm - ISO: 400)
Foto 2..........(Macro-setting - Shutter:1/6 - 55.0mm - ISO: 400)

(Die laatste is met een externe flitser genomen gericht naar het plafond, die bovenste is zonder flitser, maar met een lichtbron van bovenaf)

Xbox Live ID:Notna8310

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Notna schreef op donderdag 30 december 2004 @ 10:41:
Jammer vindt ik wel dat die ingebouwde flitser echt ruk is. Geeft echt een raar licht effect, maar ik had nog een externe Phillips flitser hier liggen van 15 jaar oud, die het prima doet. Hieronder een 2 tal links met de kit lens genomen:
Ik vraag me af of het wel verstandig is om zo'n oude flitser te gebruiken, want sommig flitsers geven een te hoge spanning af waardoor je je camera kan slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister heb ik weer eens geoefend met het slepen (ja het wordt haast eentonig :P)
Het gaat steeds beter. Zeker nu ik ontdekt heb dat de continuous mode erg handig is hierbij. Gewoon 3 foto's snel achter elkaar schieten, dan zit er bijna altijd wel 1 scherpe tussen.

Afbeeldingslocatie: http://img85.exs.cx/img85/3059/img26898eb.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img85.exs.cx/img85/4576/img25582ev.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img85.exs.cx/img85/9391/img25539kf.th.jpg

Het enige wat ik nu nog vaak heb ik dat als ik ze niet echt van de zijkant schiet, maar schuin van voren, dat dan óf de voorkant óf de achterkant scherp wordt. Zoals te zien bij die z3 op de 3e foto. Iemand tips om dit te voorkomen?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Je diafragma meer open zetten, daardoor krijg je meer scherptediepte. Ik denk dat je nu een redelijk geknepen diafragma hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Beaves schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:24:
Je diafragma meer open zetten, daardoor krijg je meer scherptediepte. Ik denk dat je nu een redelijk geknepen diafragma hebt gebruikt?
Als je het diafragma meer openzet krijg je juist minder scherptediepte, of bedoel je een hoger f-getal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Lijkt me ook; hoger f-nummer is meer scherptediepte....
Maar was er ook niet zoiets als over een bepaalde afstand heenfocussen zodat alles scherp wordt? Je moet ff die DOF-rekenpagina van Floris opzoeken, staat ergens in dit topic meen ik...

edit: hier staat ie: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

edit2: en hier het hyperfocal verhaal uitgelegd:
http://www.nikonians.org/...ides/dof/hyperfocal1.html

[ Voor 29% gewijzigd door matthijst op 31-12-2004 13:29 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-09 21:23
Met Beaves :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

suspect schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:26:
[...]

Als je het diafragma meer openzet krijg je juist minder scherptediepte, of bedoel je een hoger f-getal?
Een hoger f getal is een meer open diafragma, hoe kleiner de f waarde, hoe kleiner de scherptediepte. Maar maar eens op f/1.8 een foto (wel een dSLR pakken) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Verwijderd schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:14:
Gister heb ik weer eens geoefend met het slepen (ja het wordt haast eentonig :P)
Het gaat steeds beter. Zeker nu ik ontdekt heb dat de continuous mode erg handig is hierbij. Gewoon 3 foto's snel achter elkaar schieten, dan zit er bijna altijd wel 1 scherpe tussen.

Het enige wat ik nu nog vaak heb ik dat als ik ze niet echt van de zijkant schiet, maar schuin van voren, dat dan óf de voorkant óf de achterkant scherp wordt. Zoals te zien bij die z3 op de 3e foto. Iemand tips om dit te voorkomen?
Mischien nog een paar suggesties:
Kan helaas niet zien welke sluitersnelheden je gebruikt hebt bij deze foto's, maar ik vermoed dat het niet erg snel is vanwege het weinig beschikbare licht.
Aan de schaduwen van de foto's te zien schiet je tegen het licht in, als je aan de andere kant van de weg gaat staan heb je volgens mij veel meer licht op je onderwerpen.

Probeer het eens op een zonnige dag, dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Beaves schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:14:
[...]

Een hoger f getal is een meer open diafragma, hoe kleiner de f waarde, hoe kleiner de scherptediepte. Maar maar eens op f/1.8 een foto (wel een dSLR pakken) :)
Ehm, met een hoger f-getal draai je je diafragma juist dicht.
f1.8 is helemaal open, en f32 is helemaal dicht. (bijvoorbeeld)

Diafragma open = lage f-waarde = kleine DOF.
Diafragma dicht = hoge f-waarde = grote DOF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
suspect schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:09:
[...]

Het is f gedeeld door <getal>, dus f/32 is kleiner dan f/1.8 (wiskundig gezien), hierdoor kan natuurlijk wat spraakverwarring ontstaan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Ik heb laatst iets gehoord over de kitlens. Het schijnt dat die vervangen is door een sigma lens (kwe de specs niet...). Wie kan dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Huh?

Canon gaat écht geen Sigma lens bij de 300D leveren denk ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

Zou wel uber-uber-uberdom zijn :D

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is

Floor-is

5.2

suspect schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 16:09:
[...]

Diafragma open = lage f-waarde = kleine DOF.
Diafragma dicht = hoge f-waarde = grote DOF.
Ik begrijp wat je wilt zeggen, maar als je over theoretische optica spreekt, heb jij het over nevenbrandpuntsafstanden. Dat heeft werkelijk helemaal niks met diafragma te maken.

De verwarring die men heeft is juist dat 32 een groter getal lijkt, wat versterkt wordt door de foute schrijfwijze zoals jij die (ook) hanteert. Door f/32 te schrijven deel je door een groot getal, wat het uiteindelijke getal kleiner maakt: dus het goed schrijven is nog logischer ook :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jevn schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 19:22:
Ik heb laatst iets gehoord over de kitlens. Het schijnt dat die vervangen is door een sigma lens (kwe de specs niet...). Wie kan dit bevestigen?
Misschien bedoel je een vergelijkbare lens? De Sigma 18-50mm F3.5-5.6 DC? Word er niet bijgeleverd, maar kun je eventueel met de Body kopen.

Een review:
http://www.fredmiranda.co...duct=189&sort=7&thecat=29

Canon gaat er zeker geen Sigma lens bij doen, maar ik raad je dan ook gewoon om voor de Kit te gaan, voor de 50 euro verschil zou ik zeker voor het lensje gaan. De Sigma is ietsje duurder? En toch wat minder imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
mijn doel is de 20d (is al besteld trouwens). Een kennis van me had pech waardoor de kitlens vervangen moest worden.Daarvoor zou dus een sigma in de plaats komen.

Ikzelf heb dus een 17-85 mm met IS besteld (ben toch wel gewend aan IS van mijnpro90IS... Die kitlens kan me niet zoveel boeien, maar vroeg mij af of die sigma dus meer interessant kon wezen (als die bij dei 300d zou zitten, zou die ook wel bij de 20 d zitten lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Enige wat ik weet is dat de 20D nu ook met de 18-55 USM versie leverbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met de 2GB CF van Kingston (Elite Pro) en/of de 2GB van Transcend (45x) Links verwijzen naar Tweakers.net Pricewatch

Beide kaartjes kan ik in de buurt voor <150 Euro ophalen, wat een mooie prijs is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
Ik heb zelf meerdere kaartjes van Transcend, waaronder ook die van 2GB, en ze doen het prima. ;)
Ik heb ook een Kingston kaartje gehad, maar op het moment dat ik die in mijn kaartlezer stopte liep mijn hele PC vast, maar dat kan ook toeval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal maanden sparen heb ik nu ook eindelijk dit heerlijke apparaatje in mijn bezit! Ik heb mij gisteravond flink uitgeleefd en begin het steeds beter onder de knie te krijgen. Alle tips enzo die ik de afgelopen maanden hier heb gelezen hebben wel geholpen.

Zo, dat wou ik even melden... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 17:40:
Na een aantal maanden sparen heb ik nu ook eindelijk dit heerlijke apparaatje in mijn bezit! Ik heb mij gisteravond flink uitgeleefd en begin het steeds beter onder de knie te krijgen. Alle tips enzo die ik de afgelopen maanden hier heb gelezen hebben wel geholpen.

Zo, dat wou ik even melden... ;)
:), Ik heb er ook eentje voor 31 Januari! Vandaag nog wat extra geld gekregen, en die aktie van 100 euro retour is helemaal te gek :)

Edit: Ga trouwens de Zwarte 300D kopen, die is echt veel mooier van de Zilver/Zwarte :o

Edit2: Mag ik toch even vragen ;) , Welke tas jullie mij aanraden: 300D, Kitlens, 3 middelgrote lenzen, en een Canon G1 ("Normale" digitale camera)

Iemand ervaring met de Lowepro Nova 3 AW? Past het een beetje bij m'n eisen ^?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
-Daniël- schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:08:
[...]

:), Ik heb er ook eentje voor 31 Januari! Vandaag nog wat extra geld gekregen, en die aktie van 100 euro retour is helemaal te gek :)

Edit: Ga trouwens de Zwarte 300D kopen, die is echt veel mooier van de Zilver/Zwarte :o

Edit2: Mag ik toch even vragen ;) , Welke tas jullie mij aanraden: 300D, Kitlens, 3 middelgrote lenzen, en een Canon G1 ("Normale" digitale camera)

Iemand ervaring met de Lowepro Nova 3 AW? Past het een beetje bij m'n eisen ^?
Ik heb de Nova 3 AW.
Wat erin past:

* 300D + grip + kitlens erop
* 1x 50mm
* 1x 75-300mm
* flitser 420EX

en dan kan je nog een paar schoonmaakspulletjes / batterijen kwijt in de voorkant.
Zoals ik het nu heb past alles er nét in.

Eigenlijk is de tas hiervoor te klein, dus ik denk dat je met de Nova 4 beter uit de voeten kunt, anders de 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Westereinder schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 22:45:
[...]

Ik heb de Nova 3 AW.
Wat erin past:

* 300D + grip + kitlens erop
* 1x 50mm
* 1x 75-300mm
* flitser 420EX

en dan kan je nog een paar schoonmaakspulletjes / batterijen kwijt in de voorkant.
Zoals ik het nu heb past alles er nét in.

Eigenlijk is de tas hiervoor te klein, dus ik denk dat je met de Nova 4 beter uit de voeten kunt, anders de 5.
Bedankt, op Lowepro.com stond namelijk het volgende:

"Capacity: SLR, 3–4 lenses, flash, compact camcorder and accessories.."
Zoals het beschreven stond, moest het er toch inpassen.

Dan ga ik maar voor de Lowepro Nova 4 AW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 18:08:

Heb ik ook gedaan, met 100,- euro retour betaal je rond de €900,- á €950,-, maar dan heb je wel een batterijgrip van +/- €125,-, de USM lens en een zwarte body.

Mijn setje. (foto genomen met m'n CX6200... wat een verschil!!)
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verbu258/images/FOK/camera.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verbu258/images/FOK/camera2.jpg

Ik ga deze week wat foto's maken in een sporthal (gelijk ook voor de fotocontest ;)), ik had het idee om een wit A4tje mee te nemen om zo de witbalans in te stellen. Zou dit een beter resultaat geven of moet ik hem op AWB laten staan?

Verder wou ik graag weten op welke bewerkingsparameter jullie hem hebben staan. Ik gebruik parameter 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Die zwarte is écht mooi :Y)

Zit even te kijken, en de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM lens viel me op, voor ong. 420 euro. Schijnt goede lens te zijn, USM én IS :). Heeft iemand ervaringen/foto's?

Edit:
Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:22:
[...]
Heb ik ook gedaan, met 100,- euro retour betaal je rond de €900,- á €950,-, maar dan heb je wel een batterijgrip van +/- €125,-, de USM lens en een zwarte body.
Waar heb je die gekocht? Die USM lens is toch wel een voordeeltje :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Houd rekening met de cropfactor van de 300D, he. Ik weet niet wat je al hebt aan lenzen, maar als dit je enige lens wordt/is mis je wide toch wel. Als je daar niets mee wil doen maakt het niet uit natuurlijk :) Maar vragen over objectieven kunnen beter hier :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:22:
Houd rekening met de cropfactor van de 300D, he. Ik weet niet wat je al hebt aan lenzen, maar als dit je enige lens wordt/is mis je wide toch wel. Als je daar niets mee wil doen maakt het niet uit natuurlijk :) Maar vragen over objectieven kunnen beter hier :)
35-80mm
80-200mm
:), Dus dat zit wel goed imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Oh, ok :D Nja, er staat niets in je sig qua equipment enzo, dus ik kon het ook niet weten, he :P
Maar ik zou dus even kijken in het objectieven-topique :)
Kijk ook hier even en ctrl-f dan naar "28-135". Volgens de gebruikerservaringen is de scherpte redelijk tot goed en is de algemene beoordeling van de lens gemiddeld.

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:29:
Oh, ok :D Nja, er staat niets in je sig qua equipment enzo, dus ik kon het ook niet weten, he :P
Kijk ook hier even en ctrl-f dan naar "28-135". Volgens de gebruikerservaringen is de scherpte redelijk tot goed en is de algemene beoordeling van de lens gemiddeld.
_/-\o_ Mooie site, dankjewel. Wacht ik er toch maar even mee.

Ik zie hier de Zwarte+USM kitlens+BG-E1 voor <1000 Euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

Ik heb de 28-135 IS USM. Ben er erg blij mee! Goede lens voor niet al te veel. IS is echt top! Deze lens gebruik ik voor 75% van alle fotos. Op mijn foto site http://album.amphora.nl staat een aantal foto's zit vast wel wat tussen (de foto's van Obergurgl-Sölden zijn op de eerste 4 na allemaal met deze lens genomen. En Utreg m'n stadjie ook).

[ Voor 23% gewijzigd door amphora op 02-01-2005 14:26 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amphora schreef op zondag 02 januari 2005 @ 14:24:
Ik heb de 28-135 IS USM. Ben er erg blij mee! Goede lens voor niet al te veel. IS is echt top! Deze lens gebruik ik voor 75% van alle fotos. Op mijn foto site http://album.amphora.nl staat een aantal foto's zit vast wel wat tussen (de foto's van Obergurgl-Sölden zijn op de eerste 4 na allemaal met deze lens genomen. En Utreg m'n stadjie ook).
Ok dan! Die vraag ik dus voor m'n verjaardag :) !

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chrasher schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 15:27:
[...]
Mischien nog een paar suggesties:
Kan helaas niet zien welke sluitersnelheden je gebruikt hebt bij deze foto's, maar ik vermoed dat het niet erg snel is vanwege het weinig beschikbare licht.
Aan de schaduwen van de foto's te zien schiet je tegen het licht in, als je aan de andere kant van de weg gaat staan heb je volgens mij veel meer licht op je onderwerpen.

Probeer het eens op een zonnige dag, dan gaat het allemaal een stuk makkelijker.
Ik heb ze allemaal genomen met een sluitertijd van 1/30. Sneller is niet handig, aangezien je het effect dan verliest natuurlijk. Het diafragma wat verder dichtzetten is wel een goed idee (stom dat ik daar zelf niet aan dacht)

Dat ik tegen het licht in schoot was puur omdat het (hier in de buurt) niet op een andere locatie kon. Maar je hebt er volledig gelijk in dat het niet ideaal is. Ook de zon wilde niet echt meewerken :)
Maar ach, ik ben wel behoorlijk tevreden over het resultaat :)

Overigens, zouden jullie misschien even een blik willen werpen op deze post van mij?
Verwijderd in "Canon D30/D60/10D/300D/20D accessoires"
(ja een beetje een crosspost zo, ik weet het :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
-Daniël- schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:13:
Zit even te kijken, en de Canon EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM lens viel me op, voor ong. 420 euro. Schijnt goede lens te zijn, USM én IS :). Heeft iemand ervaringen/foto's?
[showcase] Galapagos eilanden
[showcase] Corfu (Griekenland)

Ervaringen: prettig bereik. Ik mis persoonlijk de groothoek het meest. Kan me ook voorstellen dat mensen zoom missen en daarom een goede all-rounder voor mij. Maak er meer dan 80% van m'n fotos mee.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Okyah schreef op zondag 02 januari 2005 @ 12:29:
Houd er wel rekening mee dat (voor zover ik weet) deze tabel is gebaseerd op full frame camera's. Dat betekent dat de randen van de lens hier ook in worden meegenomen; op een 300D wordt echter slechts het middelste deel gebruikt, waardoor de (vaak kwalitatief mindere) randen "buiten beeld" vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Katsunami schreef op zondag 02 januari 2005 @ 18:32:
[...]
Houd er wel rekening mee dat (voor zover ik weet) deze tabel is gebaseerd op full frame camera's. Dat betekent dat de randen van de lens hier ook in worden meegenomen; op een 300D wordt echter slechts het middelste deel gebruikt, waardoor de (vaak kwalitatief mindere) randen "buiten beeld" vallen.
Op die sites zijn de cijfers gemaakt aan de hand van user-reviewtjes, dus ik denk dat er zowel van full-frame als cropfactor cams gebruik gemaakt wordt. Maar er worden ieg ook EF-S (Canon) en DC (Sigma) objectieven gereviewed, die weer enkel voor cams met cropfactor zijn. Nja, de ene specifiek voor 300D + 20D, de andere voor cropfactor van 1.5 en 1.6 geloof ik. Bij die cams klopt het dus direct. Maar idd, bij de normale objectieven gebruik je enkel het midden en zal de scherpte toenemen in de randen van de pics en zal vignetting afnemen. Volgens mij :P Maar dit gesprek kan misschien beter in het objectieven-topique gevoerd worden ;)
Maar die site is ieg handig voor het vergelijken van lenzen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 23:26

Jag

Zo laatst eens tijd gehad om een dag lang te fotograferen op mijn werk (theater). Ik heb foto's gemaakt een voorstelling: een kerstcircus. 'S middags vanaf de zijkant (zijtoneel/manteaux's) en de avondvoorstelling vanuit de zaal (naast het geluid tussen het publiek). 'S middag's mijn eigen 18-55mm lens gebruikt en 's avonds een 18-125mm Sigma lens geleend van een collega (ik heb vier collega's met een 300D :P ).
Maar het blijft erg lastig fotograferen in een theater: weinig licht, veel te veel contrast. Heb zoveel mogelijk op ISO800 gefotografeerd maar moest helaas veel gebruik maken van 1600 dus veel ruis. En dan sluitertijden van tussen de 1/10e en 1/100ste, maar vaker 1/10e dan 1/100ste :/. Daarom veel bewogen (waarom staan die artiesten niet gewoon stil :P ?). Diafragma stond zoiezo continu volledig open (4.5 of 5.6). Alles op manual gedaan, wat automatische standen deden sloeg echt nergens op.
Maar heb nu wel een beetje geleerd snel sluitertijden, ISO waarde, manual/autofocus enz instellingen aan te passen en die knopjes allemaal te vinden in het donker :). Uiteindelijk meer dan 300 foto's genomen en het 1Gb geheugenkaartje dat ik net die ochtend van het postkantoor had opgehaald volgekregen. 'S avonds alles op cd'tjes gebrand en aan alle Russische en Ukrainsche en weet ik veel waar ze allemaal vandaan kwamen artiesten (en productie en collega's) uitgedeeld.

Dit zijn foto's die ik zelf wel goed gelukt vind, graag commentaar. Alle foto's zijn klikbaar voor een full screen 1280x853 versie.

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/4_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/14_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/8_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/15_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/16_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/17_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/11_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.van-weert.com/~jag/Cascade2004/12_small.jpg

Ik heb niks nabewerkt afgezien nummer 15 en 16 (de man die hand van een vrouw kust en het meisje van achteren gefotografeerd), die zijn (flink) gesmoothed en wat extra saturation voor 16 (met Paint Shop Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Mooie foto's!
Op zich is ISO1600 nog goed te doen toch? Zelf ook met de Sigma gefotografeerd op ISO1600 (of 3200 op 20D) en dat vind ik er nog verrassend goed uitzien...
Beetje Noise-Ninja eroverheen en je kan ze prima printen op redelijk formaat...

Misschien zo'n 50mm f1.8 lens kopen? Scheelt je weer 3 stops -> 3x zo kort sluitertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2005 @ 11:22:
Ik ga deze week wat foto's maken in een sporthal (gelijk ook voor de fotocontest ;)), ik had het idee om een wit A4tje mee te nemen om zo de witbalans in te stellen. Zou dit een beter resultaat geven of moet ik hem op AWB laten staan?
Als je handmatig de witbalans instelt, dus met een wit papier (een gecalibreerde kaart zou natuurlijk beter zijn, maar is veel en veel duurder) geeft over het algemeen een goede witbalans, alleen wel wat kil doordat er een wit papier gebruikt wordt. Je kan een ietwat grijs papier gebruiken, dan worden de kleuren al een stuk warmer.

Maar als je in RAW schiet kan je naderhand makkelijk nog van witbalans wisselen, dus testen kan nooit kwaad. Is het niet goed dan pas je het naderhand gewoon aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jag, mooie foto's, maar als ik jou was, zou ik de 300D op 1600ISO zetten. Dit kun je later toch (voor een groot gedeelte) weghalen. Misschien is de 50mm 1.8 lens iets voor jou, http://www.tweakers.net/pricewatch/101402 <-- Slechts 89 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wat vraagjes, ik zit te twijfelen tussen een canon 300d en een nikon D70. Ik heb naar vele foto's gekeken gemaakt door beide camera's. En ik weet dat de foto's heel veel liggen aan de persoon achter de camera en de instellingen/lenzen. Maar ik het algemeen vind ik toch dat de D70 foto's altijd wat fletser lijken dan foto's van een 300d die meer contrast lijken te hebben, de kleuren komen er wat mooier uit.

Ook 'lijkt' het me alsof de D70 wat korreligere foto's oplevert of beeld ik me dit nu in? En is die iso100 setting die de 300d aankan echt een heel groot voordeel? Zorgt voor minder ruis toch?/minder korrelig?

Verder zou ik erg graag de Nikon D70 willen, ook omdat hij wat makkelijkere instelmogelijkheden heeft. Maar ik vindt het jammer als de foto's van de 300d er wat mooier uitkomen. En dit zal wel komen doordat de 300d al op de camera wat aan postprocessing doet en de D70 niet/minder. Maar toch is het dan alsnog een voordeel. Ik heb niet zoveel zin om al mijn foto's te gaan bewerken om kleuren er wat mooier uit te laten komen. Het plastic van de 300d staat me ook niet zo heel veel aan en ze verschillen toch zo'n 150 euro in prijs. Maar tsja als de 300d foto's er mooier uitgooit... of is zijn dit soort postprosessing instellingen makkelijk in te stellen in de D70 zodat die het ook zo voor elkaar krijgt (of mooier )? Weet iemand dat?

En als voordeel in vele reviews wordt genoemd dat de nikon D70 twee draaiknopjes heeft waarmee je makkelijk de WB, F, sluitertijd etc. kan instellen.... is dat zoveel meer werk op de 300d? moet je daar gelijk in het menu gaan zitten rommelen?

Verder zit het lcd informatie schermpje op de 300d achterop, bij de D70 bovenop... is dat echt een nadeel? Of maakt dat niet zoveel uit?

Hopelijk zijn er mensen die dit kunnen toelichten

[edit typfout]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijs_a
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:50
Makkelijk om in twee topics nagenoeg dezelfde post te zetten (zie nikon D70 topic)

[ Voor 19% gewijzigd door Tijs_a op 03-01-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt, ik houd er normaal gesproken niet zo van. Maar omdat dit een vraag is die mij moet helpen een beslissing te maken een 300D of een D70 te kiezen, lijkt het me wel verstandig. Het is namelijk zo dat als je zo'n vraag stelt in een 300d topic, de mensen die het lezen en reageren vaak al bevooroordeeld zijn, niet geheel objectief, omdat ze vaak zelf een 300d bezitten.

Hetzelfde maar dan omgekeerd voor de D70. Het leek me dus interessant om te zien wat beide partijen erover te zeggen hebben. En hier de verschillen en overeenkomsten tussen te zoeken.

[edit typfout D20 moest D70 zijn.. voortaan niet meer tot 4 uur s'nachts fora lezen)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2005 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Zou gewoon de D70 halen als ik jou was; betere kitlens (grote zoombereik) en je vind hem mooier. Contrast etc. is met customprofiles aan te passen als ik het goed heb (zie dpreview forum).
Verschil op lage ISO's zal neem ik aan minimaal zijn (zie de DPReview, staat vast een vergelijk tussen de 300D en D70)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op maandag 03 januari 2005 @ 14:30:
Zou gewoon de D70 halen als ik jou was; betere kitlens (grote zoombereik) en je vind hem mooier. Contrast etc. is met customprofiles aan te passen als ik het goed heb (zie dpreview forum).
Verschil op lage ISO's zal neem ik aan minimaal zijn (zie de DPReview, staat vast een vergelijk tussen de 300D en D70)...
Als je al Nikon lenzen hebt (Nikkor), koop je een D70, als je al Canon lenzen hebt, koop je een 300D. IMO, is dat het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:18

amphora

Websites & Fotografie

-Daniël- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:01:
[...]

Als je al Nikon lenzen hebt (Nikkor), koop je een D70, als je al Canon lenzen hebt, koop je een 300D. IMO, is dat het handigst.
En als hij nog geen lenzen heeft?
Zou ik voor een D70 gaan denk ik. Dat extra draaiwiel voor instellingen miste ik echt op m'n 300D. Maar ik ben toch voor een 20D gaan. Is weer paar honderd meer maar ik heb gewoon meer met Canon. Dat is gevoelsmatig. Ben altijd erg tevreden geweest over Canon (niet alleen camera's).
Ander voordeel van Canon is denk ik dat er meer mensen Canon (D)SLR's hebben en dat er daardoor meer lenzen 2e hands te krijgen zijn of dat je een keer een lens van iemand kan lenen.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08-2014
Mensen,

Ik heb voor mezelf al duidelijk gemaakt dat het een zwarte 300d wordt :9~ . Nu zag ik bij camerahuis.nl een zwarte (engels) voor 799 met 100 e retour van canon. Kon die scherpe prijs bijna niet geloven, maar er zit blijkbaar ook geen usm lens bij. Heeft iemand van jullie toevallig al deze zwarte 300d van 799 bij camerahuis.nl aangeschaft? Ik dacht nl. dat er bij die zwarte standaard een usm lens zou zitten. Worden er door canon uberhaupt zwarte zonder usm geleverd? Nu had ik ook gelezen dat de ef-s 18-55 usm voorzien is van micro-usm en dat dit meer een marketingtechniekje zou zijn dan werkelijk goede lenstechnologie; wat zijn jullie ervaringen daarin>?

bvd!

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clotug schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:25:
Mensen,

Ik heb voor mezelf al duidelijk gemaakt dat het een zwarte 300d wordt :9~ . Nu zag ik bij camerahuis.nl een zwarte (engels) voor 799 met 100 e retour van canon. Kon die scherpe prijs bijna niet geloven, maar er zit blijkbaar ook geen usm lens bij. Heeft iemand van jullie toevallig al deze zwarte 300d van 799 bij camerahuis.nl aangeschaft? Ik dacht nl. dat er bij die zwarte standaard een usm lens zou zitten. Worden er door canon uberhaupt zwarte zonder usm geleverd? Nu had ik ook gelezen dat de ef-s 18-55 usm voorzien is van micro-usm en dat dit meer een marketingtechniekje zou zijn dan werkelijk goede lenstechnologie; wat zijn jullie ervaringen daarin>?

bvd!
Toevallig heb ik Camerahuis vanochtend net gebeld. Het is de black versie, met Nederlandse garantie, en de 100euro zit er - zoals op sommige site's - nog niet in verwerkt.

Ook heb ik gelezen dat die Micro USM niet veel voorsteld. (Fredmiranda.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben vandaag bij Talens geweest. Die verkoper heeft me toch verteld beter een 300d te nemen ipv een Nikon D70. Hij zei dat ze bijna hetzelfde waren maar dat de 300d een DIGIC II processor heeft die het beste is en > nikon. Daardoor zien de beelden er mooier uit. Verder is hij goedkoper en die extra instellingen dat waren er bijna geen extra (zei hij) vooral niet met de firmware hack voor je canon. Verder wist hij me ook te vertellen dat de ruis op ISO 1600 minder was bij canon (in de reviews geloof ik niet maar ja...). En dat alles wat je met het wieltje kan op de nikon je ook kan bij canon en je niet zoveel hoeft te doen in de menu's...

ik vond het niet erg objectief.. en heb ze beide in mijn handen gehouden... ik vind die nikon steviger aanvoelen.. maar dat plastic irriteert me niet zo bij de 300d en ik heb de zwarte vastgehouden en ik vond hem erg mooi en ik denk dat ik hem ga nemen. Nu nog geld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 17:19:
Ik ben vandaag bij Talens geweest. Die verkoper heeft me toch verteld beter een 300d te nemen ipv een Nikon D70. Hij zei dat ze bijna hetzelfde waren maar dat de 300d een DIGIC II processor heeft die het beste is en > nikon.
Die vent mag meteen ontslagen worden, de DIGIC II zit niet in de 300D/10D maar in de 1D-II en de 20D.
Daardoor zien de beelden er mooier uit.
Dat klopt, vooral kwa ruisniveau's en een iets beter DR, maar dan hebben we het dus wel over de 1D-II en de 20D.
Verder is hij goedkoper en die extra instellingen dat waren er bijna geen extra (zei hij) vooral niet met de firmware hack voor je canon.
Alleen heb je met de 300D + hack nog steeds feature's die je niet kan selecteren, je hebt dus niet alle feature's én de bediening van een 10D/20D.

Kortom, die "verkoper" heeft zeker aandelen van Canon :/

[ Voor 3% gewijzigd door Beaves op 03-01-2005 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok maybe had ie het over een DIGIC processor. Maar geldt het dan nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Kortom, die "verkoper" heeft zeker aandelen van Canon :/
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 08:22
-Daniël- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:35:
[...]

Toevallig heb ik Camerahuis vanochtend net gebeld. Het is de black versie, met Nederlandse garantie, en de 100euro zit er - zoals op sommige site's - nog niet in verwerkt.

Ook heb ik gelezen dat die Micro USM niet veel voorsteld. (Fredmiranda.com)
Volgens hun website is het wel de Engelse versie en niet de NL versie. Ik weet natuurlijk niet of Engels bij hun gelijk staat aan Amerikaans, maar ik zou het wel even goed nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
-RenE- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:21:
[...]

Volgens hun website is het wel de Engelse versie en niet de NL versie. Ik weet natuurlijk niet of Engels bij hun gelijk staat aan Amerikaans, maar ik zou het wel even goed nakijken.
ik heb dat expliciet bij die gasten nagevraagd (niet een kiss of rebel) en ze zeiden dat het een zwarte 300d is zonder usm. Iemand van jullie ooit met een 300d 18-55 met usm en zonder usm gewerkt?

Ik heb zojuist met canon nl gebeld en daar beweren ze dat de 300d helemaal niet met 18-55 usm lens verkocht wordt, sterker nog, hij betwijfelt zelfs het bestaan van die lenzen. :?; terwijl ik zeg dat ik em gezien en vastgehouden heb. Misschien dat ze daar niets over mogen zeggen.

ohja, nog klein weetje: mochten ze bij canon moeilijk doen over garantie nav een mislukte (russian) firmware flash. Een nieuwe firmware door canon laten doen kost 41 e ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-RenE- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:21:
[...]

Al gebeld, je hebt Nederlandse garantie. En voor zover ik weet, is er geen Digital Rebel zwart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
-Daniël- schreef op maandag 03 januari 2005 @ 20:07:
[...]

Al gebeld, je hebt Nederlandse garantie. En voor zover ik weet, is er geen Digital Rebel zwart!
Lees de startpost nog maar eens goed door dan! :/

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 18:36:
Ok maybe had ie het over een DIGIC processor. Maar geldt het dan nog steeds?
De DIGIC zit wel in de 300D en in de 10D, maar dan nog gelden mijn andere punten op gebied van de bediening. De D70 heeft gewoon meer mogelijkheden, je betaald er echter ook voor. De beeldkwaliteit is bij beide dik in orde, misschien is de 300D iets beter in het ruisniveau en ruisvrije beelden doordat die ISO 100 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:42

mjl

Ugh

clotug schreef op maandag 03 januari 2005 @ 15:25:
Mensen,

bvd!
microUSM is een wat stiller en wellicht sneller motertje dan niet-usm (DC) AF-aansturing. ringUSM is wel weer veel beter. de non-usm motortjes kunnen nogal wat lawaai maken, een microUSM motor is een heel stuk stiller. Ik zou bijvoorbeeld graag een micro USM zetten in mijn EF50 f/2.5 Comapct Macro, maar helaas doet Canon dat niet ....

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.myfilestash.com/userfiles/Murdock2/screeneos.JPG

:). Ik heb gevraagd of het de USM lens was, en dat is het! 899 Euro voor de Zwarte 300D, BG-E1 en 18-55 USM :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Nu online
Cool

[ Voor 94% gewijzigd door matthijst op 04-01-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bge1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Battery Grip.

Afbeeldingslocatie: http://www.myfilestash.com/userfiles/Murdock2/eosbge1.JPG

Bovenste foto is gemaakt door Zarar. Onderste foto is de BG-E1 iets makkelijker te zien. In de Bg-E1 stop je bijv 2x BP-511's.

Hier is ie het beste te zien:

Afbeeldingslocatie: http://www.pc-cameras.com/images/canon/bge1_kit.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Een bijkomend voordeel van de BG-E1 is de mogelijkheid om er een handstrap aan te bevestigen, waardoor je met 1 hand stevige grip hebt zonder dat je iedere keer die hinderlijke neckstrap om hoeft te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik ideaal eraan vind is dat je met de knoppen rechtsonder (o.a. ontspanknop en draaiwiel) in de verticale stand makkelijk foto's kan schieten. Verder geeft het wat extra gewicht maar ook houvast. Ik heb nog maar 1 accu en dus wou ik eerst zonder grip aan de slag gaan maar nu ie er eenmaal opzit gaat ie er niet meer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 'm ook binnen! Wat een prachtig ding zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

clotug schreef op maandag 03 januari 2005 @ 19:50:
[...]

Ik heb zojuist met canon nl gebeld en daar beweren ze dat de 300d helemaal niet met 18-55 usm lens verkocht wordt, sterker nog, hij betwijfelt zelfs het bestaan van die lenzen. :?; terwijl ik zeg dat ik em gezien en vastgehouden heb. Misschien dat ze daar niets over mogen zeggen.
Er is een nederlandse versie van de zwarte300d met EFS 18-55 mm USM lens (en batterij grip). Heb ik vorige maand gekocht bij kamera-express, gratis 256 mb kaartje en 100 euro retour.

Raar dat Canon zegt dat die lenzen niet bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:08:
[...]

Er is een nederlandse versie van de zwarte300d met EFS 18-55 mm USM lens (en batterij grip). Heb ik vorige maand gekocht bij kamera-express, gratis 256 mb kaartje en 100 euro retour.

Raar dat Canon zegt dat die lenzen niet bestaan?
Hoe heb jij dat 256mb kaartje geregelt? Is dat een snel kaartje of niet? De 100 euro retour weet ik, hoe je dat doet. (Nog niet gedaan) Maar hoe werkt dat dus met de 256mb CF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
De actie van het 256MB kaartje liep maar t/m 31 december. Ik heb eenzelfde kaartje gekregen als die al standaard bij de camera zat, oftewel een knap langzaam kaartje. :P

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JME
  • Laatst online: 17:25

JME

zeg maar Jamie

Voutloos schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 17:35:
De actie van het 256MB kaartje liep maar t/m 31 december. Ik heb eenzelfde kaartje gekregen als die al standaard bij de camera zat, oftewel een knap langzaam kaartje. :P
Welk kaartje dat al standaard bij de camera zat? Ik heb de Nederlandse zwarte kit met USM en grip van Kamera Express, maar daar zat standaard nog geen kaartje bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah, wist ff niet meer dat die aktie tot 31-12 liep, die kan je dus niet meer mee pakken.
Kaartje is overigens een "gewone" SanDisk, heb er gelijk een ultra II bijgekocht, kost ook niet meer zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik ga volgende week de zwarte 300d met grip kopen, maar ik wil er ook graag een 1 Gb CF kaart bij kopen. Er zijn alleen zoveel verschillende soorten en merken, welke kan ik er het beste bij kopen? Ik heb eerder met mijn A80 altijd 2x 256 Mb Transcend 45x gehad en deze bevielen goed, ik heb echter geen idee of deze kaart snel genoeg is voor de 300d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Kijk eens op http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6425

/me jevn heeft die pas gekregen nav een dergelijke vraag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jevn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:29:
Kijk eens op http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6425

/me jevn heeft die pas gekregen nav een dergelijke vraag _/-\o_
Heb 'm al in mijn Camera staan, die firmware.

"it took the EOS Digital Rebel/300D to write out 4 Large Fine JPEG and 4 RAW .CRW photos to the card"

Is wel leuk. Geniet er wel van, burst van 4 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
De_Klusjesman schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 11:09:
Ik ga volgende week de zwarte 300d met grip kopen, maar ik wil er ook graag een 1 Gb CF kaart bij kopen. Er zijn alleen zoveel verschillende soorten en merken, welke kan ik er het beste bij kopen? Ik heb eerder met mijn A80 altijd 2x 256 Mb Transcend 45x gehad en deze bevielen goed, ik heb echter geen idee of deze kaart snel genoeg is voor de 300d.
Die beide Transends kun je gewoon in je 300D gebruiken. Je kunt er een 80 foto's op kwijt. Als je niet weet wat je halen moet, kun je gweoon een Sandisk UltraII kaartje kopen; zit je altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
-Daniël- schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 20:10:
[...]

Heb 'm al in mijn Camera staan, die firmware.

"it took the EOS Digital Rebel/300D to write out 4 Large Fine JPEG and 4 RAW .CRW photos to the card"

Is wel leuk. Geniet er wel van, burst van 4 :).
neeeeeeeeeeeeej, ik bedoelde die snelheden tabel die eronder staat, daarmee kan je kijken of het uitmaakt, de CF snelheden.

edit: dat regeltje dat je daar citeerd is dus de meetmethode die ze hebben toegepast bij al dat verschillende geheugen.

[ Voor 14% gewijzigd door jevn op 07-01-2005 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jevn schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 22:43:
[...]

neeeeeeeeeeeeej, ik bedoelde die snelheden tabel die eronder staat, daarmee kan je kijken of het uitmaakt, de CF snelheden.

edit: dat regeltje dat je daar citeerd is dus de meetmethode die ze hebben toegepast bij al dat verschillende geheugen.
Niet goed gelezen dan. Toch bedankt voor de link, maar mijn Traxdata staat er niet bij, ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Naja... snelheden. Ik heb vandaag een 128MB kaartje van Hama in mijn 10D gehad. Als ik een burst schiet totdat de buffer vol is en dan de ontspanknop loslaat, dan doet de camera er rond de 10-12 seconden over om alles weg te schrijven. Na 1 of twee seconden kun je weer gewoon schieten. Ik denk dat de snelheden van de CF's gewoon weinig uitmaken; het is alleen van belang als je écht veel burst na burst na burst schiet zonder dat je vertraging wil hebben, en achteraf bij het lezen vanuit de kaartlezer. (Daarin is de Memory Stick Pro van mijn compact een stuk sneller dan het Hama kaartje.)
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.