Mhm, beetje probleem met m'n cam of CF kaart heute. Khad leuke foto's geschoten (vond ik

) en wilde ze terugkijken... Tijdens het zappen met m'n cam kwam ik tot de conclusie dat ik een mik met foto's kwijtgeraakt was

Een opeenvolgende serie van een stuk of wat pics.
Nu heb ik die kaart (Sandisk Ultra II 512mb) net leeg gegooid @ m'n pc en ben ik eens gaan kijken naar de nummering. Op dit kaart stond dus een map 104 die tot foto 500 ging en na die foto ontbreken er dus een zooi... MAAR...

In map 105 beginnen de foto's dus doodleuk met 501... Het is dus gewoon doorgenummerd, terwijl er echt een aantal pics niet tussen zitten. En ik kreeg na het schieten wel de preview te zien. Lijkt me ook geen toeval dat er foto's ontbreken bij de folder-wisseling, maar waar het aan ligt weet ik niet. Ik weet dat de cam zelf doortelt, maar hij laat zich ook beinvloeden door wat er op de kaart staat/wat er met de kaart is gebeurd. Ik kan hieruit dus niet afleiden of de cam of de kaart gaar is.
Nu heb ik die kaart even door scandisk onder handen laten nemen (ik kon niets anders verzinnen, voor zover ik weet is er geen MemTest oid voor CF-kaaten) en hij deed daar een minuutje over ofzo. Vervolgens probeerde ik het met een andere CF (Sandisk standard 512mb) kaart en toen duurde het luttele seconden. Ik kreeg geen log oid te zien, maar het lijkt me dus dat die ene kaart idd niet helemaal tof was.
Ik had al eerder dat ik foto's "kwijtgeraakt" was, maar ik dacht dat ik me gewoon vergiste, of dat ik ze per ongeluk gedelete had oid. Welnu, dat deleten, dan moet je eerst delete, dan naar rechts en dan ok drukken

Dat was het dus niet. En nu weet ik echt echt echt zeker dat ik die foto's WEL gemaakt heb
Iemand een idee wat het is? Een foute CF kaart toch? Of iets met de cam (alsof ik nog niet genoeg problemen met dat ding (nja, zelfde model, ander ding) heb gehad

)? Kon erg weinig vinden over dit soort dingen. Ik lees dat mensen soms wel foto's kwijt raken, maar dan gaan de discussies voornamelijk over het terug krijgen van foto's. Ik wil weten hoe ik ze niet kwijt raak
Elk idee is welkom
Ik kan overigens de bon van die kaart niet meer vinden

, dus naar de winkel teruggaan wordt lastig, hoewel Sandisk zelf wel levenslange garantie aanbiedt. Nu zijn die dingen gelukkig niet meer zo godsgruwelijk duur, maar ik los het liever op zonder nog meer geld uit te geven

Tis alleen erg vervelend als je niet op je geheugenkaart kan vertrouwen!
[
Voor 11% gewijzigd door
Okyah op 28-12-2004 23:49
]