De Canon EOS 300D *part 5*

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.279 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Volgens mij, zodra de eerste foto genomen is dat hij ook begint met wegschrijven naar de CF. Hoe sneller dit wegschrijven gaat, des te leger blijft je buffer dus kan je meer foto's maken. Het heeft er idd wel mee te maken waar je prioriteiten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 300D maakt eerste de buffer vol volgens mij. Gaat daarna pas schrijven. Ik kan anders weinig activiteit van mijn kaart bespeuren tijdens het maken van foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de firmware hack, maar ik weet nog steeds niet hoe ik de FEC nu kan instellen. Volgens de handleidingen moet ik de SET knop instellen op "verander parameters" maar dan komt FEC nog steeds niet in beeld... als ik dan op de SET knop druk dan kan ik de parameters veranderen.... precies wat de tekst ook zegt... Verder kom ik in geeneen menu FEC tegen. Ik heb de firmware erop gezet en is gelukt wat ik kan de instellingen CF n.n menu gewoon vinden...

iemand?
Please?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 22:01

breinonline

Are you afraid to be known?

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:31:
De 300D maakt eerste de buffer vol volgens mij. Gaat daarna pas schrijven. Ik kan anders weinig activiteit van mijn kaart bespeuren tijdens het maken van foto's.
Volgens mij niet. Als je één foto maakt, het rode lampje is uit en je je toestel vervolgens uitschakeld, is de foto wel opgeslagen.

De schrijfsnelheid van de 300D is niet zo hoog, een snelle kaart heeft daarvoor nauwelijks zin. Je cardreader maakt er wel optimaal gebruik van en bij het veel schieten in burstmodus heeft het ook zeker voordelen. De buffer is dan weer eerder leeg, waarna je verder kan gaan met foto's nemen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
running man schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:08:
Ik ben al een tijdje aan het stoeien met de firmware hack, maar ik weet nog steeds niet hoe ik de FEC nu kan instellen. Volgens de handleidingen moet ik de SET knop instellen op "verander parameters" maar dan komt FEC nog steeds niet in beeld... als ik dan op de SET knop druk dan kan ik de parameters veranderen.... precies wat de tekst ook zegt... Verder kom ik in geeneen menu FEC tegen. Ik heb de firmware erop gezet en is gelukt wat ik kan de instellingen CF n.n menu gewoon vinden...

iemand?
Please?
Ik heb een kleine how-to geschreven in deel 4 van dit topic:
breinonline in "De Canon EOS 300D *part 4*"
Je moet de jump-knop gebruiken en niet de SET-knop.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

breinonline schreef op zondag 09 januari 2005 @ 11:12:
[...]
Ik heb een kleine how-to geschreven in deel 4 van dit topic:
breinonline in "De Canon EOS 300D *part 4*"
Je moet de jump-knop gebruiken en niet de SET-knop.
Thanks breinonline _/-\o_ Het werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:31:
De waarheid ligt in het midden. De i/o controller in de 300D schijnt maar 1 ding tegelijk kunnen doen, dus de camera schrijft zo snel mogelijk naar het kaartje, behalve als je bezig bent met een nieuwe foto (behalve als je aan de ontspanknop zit dus). Staat volgens mij ook ergens in het boekje.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
  • Laatst online: 07-08-2014
Kan iemand een foto posten die met een gehackte 300d geschoten is op iso 3200? Graag full res. >:)

Visit my site: www.wxphotography.nl - specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Wow.. daar ben ik ook erg benieuwd naar ! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Ik heb wel een stel fotoz, maar heb even geen server ruimte om ze (vooral full res) te posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 11:42

mjl

Ugh

clotug schreef op zondag 09 januari 2005 @ 16:18:
Kan iemand een foto posten die met een gehackte 300d geschoten is op iso 3200? Graag full res. >:)
Reken op veel ruis, ik zal vanavond mischien wel even 3200 iso foto-tje posten (wel een tijdelijke actie .... kost nogal webspace enzo ...).

Ik ben overigens blij met m'n firmware hack (gebruik 'm sinds een paar weken), vooral FEC is een stuk makkelijker in te stellen zo dan op de flits. En mirror-lockup, heeft al fijne vuurwerkplaatjes geleverd (10-30s sluitertijd ;) ) !!
Tha BasZ schreef op maandag 10 januari 2005 @ 08:38:
Ik heb wel een stel fotoz, maar heb even geen server ruimte om ze (vooral full res) te posten...
Als je wilt mag je ze me mailen .... (www.kimarco.nl ...) dan kan ik ze wel een korte tijd online zetten.

de voorbeelden laten nog even op zich wachten, ik was gister te laat thuis en te vermoeid om nog maar iets te doen ...

[ Voor 36% gewijzigd door mjl op 11-01-2005 10:24 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

Anders kan ik ook wel wat ruimte doneren voor die 3200ISO-shots. :)

[ Voor 74% gewijzigd door Floor-is op 10-01-2005 12:40 ]

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jevn
  • Niet online
Katsunami schreef op zondag 09 januari 2005 @ 00:46:
Naja... snelheden. Ik heb vandaag een 128MB kaartje van Hama in mijn 10D gehad. Als ik een burst schiet totdat de buffer vol is en dan de ontspanknop loslaat, dan doet de camera er rond de 10-12 seconden over om alles weg te schrijven. Na 1 of twee seconden kun je weer gewoon schieten. Ik denk dat de snelheden van de CF's gewoon weinig uitmaken; het is alleen van belang als je écht veel burst na burst na burst schiet zonder dat je vertraging wil hebben, en achteraf bij het lezen vanuit de kaartlezer. (Daarin is de Memory Stick Pro van mijn compact een stuk sneller dan het Hama kaartje.)
het verschilt vreselijk per camera. Voor de 10d en de 300d is het verschil tussen de diverse kaarten niet zo groot, maar voor de 20d loopt het van ca 1 mb/s tot 5 mb/s. Dat is wél een significant verschil. Ik krijg hopelijk vandeweek een nieuw kaartje binnen en heb ik hier in totaal een 5tal verschillende kaartjes liggen. Ik ga nog wel een test daarmee draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Vandaag de zwarte kit afgehaald, ziet er erg goed uit moet ik zeggen. De komende dagen maar eens wat mee gaan spelen.

Voor geheugen ben ik maar voor 1 Gb Ultra II gegaan, zal wel goed zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door De_Klusjesman op 10-01-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Is het mogelijk om AIServo te forceren op de 300D in de andere modes dan de sport mode?. Ik heb gemerkt dat als de camera niet meteen kan scherpstellen hij vanzelf in AIServo mode schiet, maar kan ik dat ook op een makkelijkere manier forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

running man schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:46:
Is het mogelijk om AIServo te forceren op de 300D in de andere modes dan de sport mode?. Ik heb gemerkt dat als de camera niet meteen kan scherpstellen hij vanzelf in AIServo mode schiet, maar kan ik dat ook op een makkelijkere manier forceren?
Helaas niet... Dat is één van de redenen dat ik ging upgraden naar een 20D

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
Floris schreef op maandag 10 januari 2005 @ 12:37:
Anders kan ik ook wel wat ruimte doneren voor die 3200ISO-shots. :)
anders een 800x600 plaatje en een 100% crop van 640x480 ofzo.. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.adriaans4/iso3200.jpg

Hier een 100% crop op iso3200. Ik vind de ISO-waarde soms bruikbaar voor sterk verkleinde plaatjes op webpagina's, maar verder eigenlijk niet. Als het even kan probeer ik ISO800 of lager aan te houden, maar dat is bij bijv concertfotografie niet altijd even makkelijk, zelfs niet met een 50mm 1.8 lens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

FaceDown schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:32:
[afbeelding]

Hier een 100% crop op iso3200. Ik vind de ISO-waarde soms bruikbaar voor sterk verkleinde plaatjes op webpagina's, maar verder eigenlijk niet. Als het even kan probeer ik ISO800 of lager aan te houden, maar dat is bij bijv concertfotografie niet altijd even makkelijk, zelfs niet met een 50mm 1.8 lens.
Jep dit is de ruis die je mag verwachten, echt voor noodoplossingen zal ik maar zeggen, met wat meer licht valt het minder op, maar de "grove korrel" is duidelijk zichtbaar. Mijn voorbeeldjes laten nog even op zich wachten, ik heb er nog geen tijd voor gehad.
Amphora schreef op maandag 10 januari 2005 @ 19:54:
[...]

Helaas niet... Dat is één van de redenen dat ik ging upgraden naar een 20D
Er is een soort "al-servo hack" als je je camera eenmaal in AI servo hebt kun je deze er in houden door een mono plugje in je remote control aansluting te stoppen (is gelijk aan continu je AF knop indrukken). Zou mooi zijn als je een flipswitch op zo'n plugje (maar dan stereo) zou maken, kun je dit aan of uit zetten terwijl je schiet ...

Zie dit:

http://www.xmldatabases.o...-_Full_time_AI_Servo.item

Overigens interessant:

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0501/sandiskusbsd.gif
http://www.dpreview.com/news/0501/05010606sandisksdflip.asp

Sandisk heeft een SD kaartje ontwikkeld met ingebouwde USB aansluiting, lijkt me niet gek icm een SD-CF2 adapter van Minolta ...

[ Voor 46% gewijzigd door mjl op 11-01-2005 10:35 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
mjl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:26:
Overigens interessant:

[afbeelding]
http://www.dpreview.com/news/0501/05010606sandisksdflip.asp

Sandisk heeft een SD kaartje ontwikkeld met ingebouwde USB aansluiting, lijkt me niet gek icm een SD-CF2 adapter van Minolta ...
Ik denk dat een losse cardreader goedkoper is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl

mjl

Ugh

suspect schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:54:
[...]

Ik denk dat een losse cardreader goedkoper is. ;)
Wel handig als je die niet mee wilt slepen .... en handig met een SD CF-kaart adapter zodat je je SD zowel in je PDA als je EOS kunt gebruiken ...

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Cardreader is gewoon handiger en dan kan je ook met oa SD kaartjes overweg (alleen niet in je cam zelf natuurlijk). In je kaartje delen tussen je PDA en je camera geloof ik niet. Je gaat toch niet (tenminste, ik moet er zelf niet aan denken) als je een foto wil maken eerst je PDA uit elkaar halen om vervolgens het SD kaartje met een imo rare constructie van een adapter in je camera te stoppen? Het delen van kaartjes klinkt leuk, maar als je serieus met beide apparaten bezig bent, moet je gewoon voor beide een voldoende groot kaartje regelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 11-01-2005 11:14 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

FaceDown schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 07:32:
[afbeelding]

Ouch.. zoveel ruis had ik niet echt verwacht :|
Zou je heel misschien die foto in z’n geheel kunnen posten ?
En dan niet full size, maar gewoon 'forumsize' zodat er een beter beeld ontstaat door het geheel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

mjl schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 10:26:
[...]
Er is een soort "al-servo hack" als je je camera eenmaal in AI servo hebt kun je deze er in houden door een mono plugje in je remote control aansluting te stoppen (is gelijk aan continu je AF knop indrukken). Zou mooi zijn als je een flipswitch op zo'n plugje (maar dan stereo) zou maken, kun je dit aan of uit zetten terwijl je schiet ...

Zie dit:

http://www.xmldatabases.o...-_Full_time_AI_Servo.item
Dank je. Ik krijg hem idd soms wel in AIServo maar niet gecontroleerd. Daar is helaas geen oplossing voor. Maar ik ga die optie die je vermeldt wel een keer proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-08 11:59
De_Klusjesman schreef op maandag 10 januari 2005 @ 16:32:
Vandaag de zwarte kit afgehaald, ziet er erg goed uit moet ik zeggen. De komende dagen maar eens wat mee gaan spelen.

Voor geheugen ben ik maar voor 1 Gb Ultra II gegaan, zal wel goed zijn.
Heej klusjesman, mag ik vragen waaar je deze gescoord hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
amark schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 00:43:
[...]

Heej klusjesman, mag ik vragen waaar je deze gescoord hebt?
Natuurlijk mag je dat vragen ;)

Ik heb hem gekocht bij camerastore.nl. Ik heb eerst gebeld met de vraag of de camera op voorraad was, daarna besteld en toen langs gegaan om hem op te halen. Ik woon in dezelfde stad dus kleine moeite en bovendien scheelt het een dag wachten op de postbode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gedaan, klusjesman.

Perfecte serivice ook onder rembours. Ik bestelde Dinsdag om ongeveer 15:00 en had 'm Woensdag om 14:00 al, via Rembours :).

Edit:

Klusjesman, zou je voor mij een JPEG Fine Burst van 4 foto's willen maken, en willen opnemen met een Stopwatch oid hoe lang dit duurt? ( Op de 1GB Ultra II van Sandisk ) Ik zoek namelijk een kaartje, en wil graag weten of hij sneller is dan de Traxdata 512MB die ik nu heb. Alvast Bedankt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
-Daniël- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:48:
Heb ik ook gedaan, klusjesman.

Perfecte serivice ook onder rembours. Ik bestelde Dinsdag om ongeveer 15:00 en had 'm Woensdag om 14:00 al, via Rembours :).

Edit:

Klusjesman, zou je voor mij een JPEG Fine Burst van 4 foto's willen maken, en willen opnemen met een Stopwatch oid hoe lang dit duurt? ( Op de 1GB Ultra II van Sandisk ) Ik zoek namelijk een kaartje, en wil graag weten of hij sneller is dan de Traxdata 512MB die ik nu heb. Alvast Bedankt.
De camera schiet met 2,5 frames per seconde. Het is inmiddels al zo vaak langsgekomen dat de 300D gewoon niet sneller schrijft :X

[ Voor 5% gewijzigd door breinonline op 12-01-2005 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Ik heb een hot pixel vlakbij de bovenrand van het LCDisplay. Hoewel ik er geen last van heb en hij bijna niet te zien is, weet ik niet of ik hiermee terug moet in verband met eventueel meer hot pixels in de toekomst door een slecht geproduceerd LCD. Enig advies..?

Positief is wel dat ik geen dead/hot pixels op mijn CMOS heb, woohoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breinonline schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:24:
[...]

De camera schiet met 2,5 frames per seconde. Het is inmiddels al zo vaak langsgekomen dat de 300D gewoon niet sneller schrijft :X
Jaja, maar mijn Traxdata duurt er nu 4 seconden over, om 4 foto's weg te schrijven. Ik wil wel alle snelheid uit de 300D halen. Daarom vraag ik het de Klusjesman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:56

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

De_Klusjesman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:07:
Ik heb een hot pixel vlakbij de bovenrand van het LCDisplay. Hoewel ik er geen last van heb en hij bijna niet te zien is, weet ik niet of ik hiermee terug moet in verband met eventueel meer hot pixels in de toekomst door een slecht geproduceerd LCD. Enig advies..?

Positief is wel dat ik geen dead/hot pixels op mijn CMOS heb, woohoo.
Zelf heb ik ook een hot pixel op het LCD scherm.

In de handleiding/garantievoorwaarden staat overigens dat er een flink aantal hot pixels op je LCD scherm moet zitten voor je een nieuwe krijgt.

Bovendien is het LCD scherm op een spiegelreflex camera al een stuk minder belangrijk dan op een standaard consumer cam.

Ook geef je aan dat de hot pixel bij de bovenrand van het LCD display zit, ik vrees dat de kans op een omruil dan helemaal naar 0 zakt.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Daniël- schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:26:
[...]

Jaja, maar mijn Traxdata duurt er nu 4 seconden over, om 4 foto's weg te schrijven. Ik wil wel alle snelheid uit de 300D halen. Daarom vraag ik het de Klusjesman.
Zoals je in deze review kunt lezen, is de rate van de 300D wel te halen met snelle CF-varianten: http://www.photo.net/equipment/canon/300D/review :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
[...]
Probeer anders de firmwarehack eens uit? Maak de embedded JPG zo klein mogelijk, dat scheelt veel meer in wegschrijftijd dan een ander kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

x KeN x schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:02:
[...]

Ouch.. zoveel ruis had ik niet echt verwacht :|
Zou je heel misschien die foto in z’n geheel kunnen posten ?
En dan niet full size, maar gewoon 'forumsize' zodat er een beter beeld ontstaat door het geheel :)
Iemand anders mag het ook doen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amark
  • Laatst online: 27-08 11:59
De_Klusjesman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:28:
[...]

Natuurlijk mag je dat vragen ;)

Ik heb hem gekocht bij camerastore.nl. Ik heb eerst gebeld met de vraag of de camera op voorraad was, daarna besteld en toen langs gegaan om hem op te halen. Ik woon in dezelfde stad dus kleine moeite en bovendien scheelt het een dag wachten op de postbode.
ok bedankt voor de info! ik ben even wezen kijken op de site, maar zag dat het plaatje van de black edition niet volledig zwart is. kleur is ietsjes anders dan de normale, ik verwachtte eigenlijk een volledige zwarte 300D...?!!

http://www.camerastore.nl/vshop/product_info.php?cPath=27&products_id=586

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Laatst online: 22:30

amphora

Websites & Fotografie

amark schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:43:
[...]

ok bedankt voor de info! ik ben even wezen kijken op de site, maar zag dat het plaatje van de black edition niet volledig zwart is. kleur is ietsjes anders dan de normale, ik verwachtte eigenlijk een volledige zwarte 300D...?!!

Dat plaatje is ook de volledig grijze/zilveren 300d. Ik denk dat ze geen zwart plaatje voorhanden hadden?

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 12:57

Floor-is

5.2

breinonline schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:46:
[...]

Probeer anders de firmwarehack eens uit? Maak de embedded JPG zo klein mogelijk, dat scheelt veel meer in wegschrijftijd dan een ander kaartje.
Misschien schiet hij wel niet (alleen) in RAW?

Kijk anders hier eens: http://www.robgalbraith.c...ti_page.asp?cid=6007-6425

Ik heb overigens geen 300D, 3200-ISO schots van mij zouden dan ook vrij nutteloos zijn, of je wilt vergelijken met een compleet andere body. Mijn 10D (nagenoeg zelfde sensor) heb ik al een maand of wat uitgeleend, dus ook daarmee kan ik geen foto voor je maken.
Zelf ga ik bij voorkeur niet boven de 800ISO, hoewel ik ook wel 1600 heb geschoten, maar dan voor de lol. Bij concertwerk en dergelijke probeer ik overigens onder de 640ISO te blijven. :)

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
THW Arie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:30:
[...]

Zelf heb ik ook een hot pixel op het LCD scherm.

In de handleiding/garantievoorwaarden staat overigens dat er een flink aantal hot pixels op je LCD scherm moet zitten voor je een nieuwe krijgt.

Bovendien is het LCD scherm op een spiegelreflex camera al een stuk minder belangrijk dan op een standaard consumer cam.

Ook geef je aan dat de hot pixel bij de bovenrand van het LCD display zit, ik vrees dat de kans op een omruil dan helemaal naar 0 zakt.
Dat dacht ik al. Ik heb er ook geen last van maar dacht dat het met het oog op de toekomst misschien verstandig was om toch even te informeren ;)
[...]

Ik heb net snel even getest hoe lang het duurt en ik kom met de Ultra II ook op zo'n 4 seconden voordat de foto's zijn weggeschreven (niet echt wetenschappelijk gezien de hoeveelheid alcohol in mijn lichaam op dit moment, maar toch).
amark schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:43:
[...]

Het plaatje op de site is niet de juiste versie, als er staat Canon EOS 300D lenskit Black Edition mag je er sowieso vanuitgaan dat het om de zwarte kit gaat...

En dat is in dit geval ook zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Floris schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 01:15:
[...]

Misschien schiet hij wel niet (alleen) in RAW?
Daar heb ik helemaal geen rekening mee gehouden. Ik denk gewoon al in RAW. Als het om JPG's gaat dan heeft het helemaal geen zin nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Laatst online: 29-08 20:59
Hallo,

ben alweer een tijdje blij met mijn EOS300d maar tot mijn schrik zie ik opeens een blauwe, euhm, pixel? Is dit op de cmos? Het is namelijk volgens mij niet helemaal een rechthoekige pixel? Of is het gewoon stof?

Afbeeldingslocatie: http://www.cs.vu.nl/~jswart/Image1.jpg
foto is uitgeknipt en nu op 100%

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Jacco Swart schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 21:31:
Hallo,

ben alweer een tijdje blij met mijn EOS300d maar tot mijn schrik zie ik opeens een blauwe, euhm, pixel? Is dit op de cmos? Het is namelijk volgens mij niet helemaal een rechthoekige pixel? Of is het gewoon stof?

[afbeelding]
foto is uitgeknipt en nu op 100%
Heb je dit op meer foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacco Swart
  • Laatst online: 29-08 20:59
Gisteren nog even extra research gedaan naar het fenomeen. Het blijkt volgens mij een hotpixel te zijn en het schijnt dat alle comera's vanaf 3,3 MP hier last van hebben wanneer de de sluitertijd wat langer open kunnen zetten.
Test of je ze heb door een zogenaamd dark frame te maken. (Lens klepje op je lens en dan iso 100 en sluitertijd op 1/2 secode, 1 secode en 10 seconde)

http://webpages.charter.n...html/hot_pixel_facts.html

Heb 1 hotpixel wanneer ik de sluitertijd op > 6 seconde zet. En dat is dus redelijk normaal.... :?

[ Voor 9% gewijzigd door Jacco Swart op 16-01-2005 11:21 ]

www.ya-calendar.com - Gratis online agenda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
De kans op hotpixels wordt groter naarmate je sluitertijd langer wordt, en dat is logisch. Een hotpixel onstaat doordat een pixel/sensortje teveel licht krijgt. (Méér licht dan zijn omgeving dus.) Dat kan komen doordat hij bijvoorbeeld iets gevoeliger is dan de rest, en dan zal hij snel(ler) "clippen". (Helemaal wit uitslaan.) Dat is natuurlijk bij langere sluitertijden duidelijker dan bij korte :)

Ik heb op mijn camera ook 1, wellicht 2 (twijfelgeval) hotpixels, maar alleen als ik de sluitertijd op >20 seconden zet. Afhankelijk van de scène is deze niet eens zichtbaar. Ik maak me er eerlijk geziegd niet zo druk om, zolang het normaal blijft. Dat er 1 van de 6.3 miljoen pixels een sluitertijd van >25 seconden wat minder verdraagt, lijkt me niet meer dan normaal en zeker geen ramp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Wat gebeurt mij zaterdag:

Mmmm lekker, het is weekend en het zonnetje schijnt. De afgelopen week al datum/tijd ingesteld en wat foto's gemaakt om te testen op hotpixels, maar verder nog niet echt met de camera gespeeld. Het werd dus tijd om mijn 300D eens uitgebreid te gaan testen...

Nou, niet dus :(. Op het moment dat ik de schakelaar op "on" zet gebeurt er niets..., helemaal niets. Dus ik de batterij eruit halen en opnieuw laden, maar hij was nog vol. Andere CF geprobeerd, niets. Andere lens geprobeerd, nog steeds niets. Nou fijn, heb ik weer.

Vandaag de camera teruggebracht naar de winkel voor garantie. Maar omdat de 300D al binnen een week op slot zat, is het een DOA en heb ik recht op een nieuwe :). Gelukkig maar. Het is alleen wel jammer dat ik nog een week zonder moet, daar baal ik wel bijzonder van :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De_Klusjesman schreef op maandag 17 januari 2005 @ 15:36:
Vandaag de camera teruggebracht naar de winkel voor garantie. Maar omdat de 300D al binnen een week op slot zat, is het een DOA en heb ik recht op een nieuwe :). Gelukkig maar. Het is alleen wel jammer dat ik nog een week zonder moet, daar baal ik wel bijzonder van :'( .
DOA staat eigenlijk voor Dead On Arrival. Dus hij doet het niet de eerste keer dat je hem uit de doos haalt. Klein detail maar DOA is wat anders dan hij is echt heel snel kapot. Dit laatste heet gewoon garantie volgens mij.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Volgens Canon is het een DOA als ie er binnen een week helemaal mee op houdt, niet zelf verzonnen. Als het garantie zou zijn, zou de 300D gerepareerd moeten worden en dat is niet het geval.

[ Voor 32% gewijzigd door De_Klusjesman op 17-01-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twixx schreef op maandag 17 januari 2005 @ 16:58:
[...]

DOA staat eigenlijk voor Dead On Arrival. Dus hij doet het niet de eerste keer dat je hem uit de doos haalt. Klein detail maar DOA is wat anders dan hij is echt heel snel kapot. Dit laatste heet gewoon garantie volgens mij.
Je hebt deels gelijk, echter je hebt ook een DOA-periode. Dat zijn de eerste 8 dagen na aankoop waarin een defect exemplaar als DOA beschouwd wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 17:54:
[...]

Je hebt deels gelijk, echter je hebt ook een DOA-periode. Dat zijn de eerste 8 dagen na aankoop waarin een defect exemplaar als DOA beschouwd wordt :)
Aha! maar dan is de A in DOA me onduidelijk. Minor detail :p

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
En iets hoeft ook niet 100% dood te zijn om DOA genoemd te worden, dus het is sowieso een term die je niet al te letterlijk moet nemen. :) Het gaat er om dat je zo vlak na aankoop geen gezeik mag verwachten.
Vertaal het maar voortaan naar Brak vlak na Aanschaf. :P

Net nog eens getest op hot pixels (nog nooit met lange sluitertijd getest, had het wel meteen met wat snelle foto's van verschillende effen oppervlakken gedaan):
30" sluitertijd, ISO 100 foto met lenskap nog op de camera: 4 pixels donkerrood (circa #660000), iets wat gewoon verwaarloosbaar genoemd mag worden.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Die donkerrode pixels zullen gewoon wegvallen in de ruis als je werkelijk 30 seconden sluitertijd gaat gebruiken voor foto's :) Zeker op de hogere ISO-waarden. Ik heb "mijn" 1 witte pixel ook nog op geen enkele foto teruggezien, en ik twijfel er niet aan of ik krijg er ooit nog wel een (enkele) bij, in verschillende kleuren.

Zolang ik maar niet over 1 jaar en 1 maand een compleet stuk dood heb dat je duidelijk op elke foto ziet, want zover ik Canon ken; ik kreeg mijn 1 jaar en 2 maanden oude printer ook niet gerepareerd. :( "Een nieuwe is goedkoper dan deze repareren, en de garantie is verlopen. Koop maar een nieuwe." Niet zo fijn... ik verwacht van dergelijke spullen een levensduur van minstens 3 jaar. Volgens de rechtsbijstand kon ik mijn "recht" alleen halen in de rechtszaal, al werd er gewaarschuwd dat Canon waarschijnlijk wel "iets" zou vinden om geen garantie te hoeven geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Katsunami schreef op maandag 17 januari 2005 @ 20:54:
Zolang ik maar niet over 1 jaar en 1 maand een compleet stuk dood heb dat je duidelijk op elke foto ziet, want zover ik Canon ken; ik kreeg mijn 1 jaar en 2 maanden oude printer ook niet gerepareerd. :( "Een nieuwe is goedkoper dan deze repareren, en de garantie is verlopen. Koop maar een nieuwe." Niet zo fijn... ik verwacht van dergelijke spullen een levensduur van minstens 3 jaar. Volgens de rechtsbijstand kon ik mijn "recht" alleen halen in de rechtszaal, al werd er gewaarschuwd dat Canon waarschijnlijk wel "iets" zou vinden om geen garantie te hoeven geven.
offtopic:
Dat geldt net zo goed voor een HP of Epson printer. Printers zijn verbruiksartikelen geworden, ze zijn niet meer kwalitatief zo gemaakt dat ze lang meegaan.
Van je Canon camera mag je verwachten dat deze heel wat langer meegaat. Bovendien is het in een rechtzaak waarschijnlijk veel gemakkelijker om je gelijk te halen.

[ Voor 10% gewijzigd door breinonline op 17-01-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
breinonline schreef op maandag 17 januari 2005 @ 21:09:
Van je Canon camera mag je verwachten dat deze heel wat langer meegaat. Bovendien is het in een rechtzaak waarschijnlijk veel gemakkelijker om je gelijk te halen.
Nou... ze zullen echt wel dat éne spoortje niet-Canon inkt (Pelikan Remakes) vinden, en het zal écht wel de oorzaak zijn van het niet meer werken van de rol van de printer....

Als je een camera gaat inruilen, zullen ze écht wel een specificatie hebben die zegt dat er pas geruild mag worden als je 100 hotpixels bij een sluitertijd van 10 minuten op ISO1600 hebt ofzo. Wat dit gebeid betreft (zichzelf indekken en dergelijke) haat ik grote bedrijven, en Canon is de laatste tijd erg extreem bezig. Ze willen je zelfs niet helpen met een camera die uit Duitsland komt. (MediaMarkt, hier net over de grens...) "Dan ga je maar naar Duitsland." Dat is bij Sony wel anders heb ik gemerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de service van Canon juist fantastisch! Als de reparatie te lang duurt, dan krijgt de klant gewoon een nieuwe artikel. Wat de oorzaak ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2005 @ 22:30:
Ik vind de service van Canon juist fantastisch! Als de reparatie te lang duurt, dan krijgt de klant gewoon een nieuwe artikel. Wat de oorzaak ook is.
Daar kan ik het niet mee eens zijn. Mijn vriendin heeft anderhalf jaar geleden een half jaar moeten wachten op een reparatie. Uiteindelijk heeft ze een nieuwe camera gekregen, maar enkel omdat ze haar rechtsbijstand had ingeschakeld. Ik meen mij wel te herinneren dat Canon het op dat moment erg druk had wat betreft reparaties, maar dat is natuurlijk geen excuus om klanten zo lang aan het lijntje te houden . Misschien dat het nu beter is, maar het is zeker niet altijd van een leien dakje gegaan bij de Canon reparatieservice.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat ik nu erg blij ben met de service van Canon.

[ Voor 5% gewijzigd door De_Klusjesman op 18-01-2005 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
Ik heb momenteel een Canon EOS300D tot mijn beschikking. Helaas ben ik niet zo thuis in fotografie vandaar de volgende vraag.

Ik wil aankomend weekend wat foto's maken in een sporthal. Met mijn oude camera, een Powershot A75 waren alle foto's donker mét flits en bewogen zonder flits.

Graag wil ik het deze keer beter doen. Wat raden jullie mij aan? Ik heb helaas geen computer oid mee dus ik kan niet enkele proeffoto's maken en snel bekijken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.
  • Laatst online: 15-07 15:34

T.T.

Sowieso

Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:42:
Ik heb momenteel een Canon EOS300D tot mijn beschikking. Helaas ben ik niet zo thuis in fotografie vandaar de volgende vraag.

Ik wil aankomend weekend wat foto's maken in een sporthal. Met mijn oude camera, een Powershot A75 waren alle foto's donker mét flits en bewogen zonder flits.

Graag wil ik het deze keer beter doen. Wat raden jullie mij aan? Ik heb helaas geen computer oid mee dus ik kan niet enkele proeffoto's maken en snel bekijken :/
Dat zijn toch basisdingen?
• stilhouden
• hogere iso instellen (800/1600 ofzo)
• kortere sluitertijd (forceren)
• dichtbij proberen te komen, zodat je niet hoeft te zoomen = minder kans op bewegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Je hebt hem geleend blijkbaar? Ik weet niet wat voor objectief je mee hebt gekregen, maar de standaard lens (18-55 USM f/3.5 - f/5.6 staat dan op de voorkant) heeft geen groot maximum diafragma en focust langzaam. Ik denk dat je dan sowieso een redelijk hoge ISO stand moet nemen. Zorg dat je op tijd in de sporthal bent, zodat je met wat verschillende ISO waardes foto's kan maken en kijk dan terug tot waar je het acceptabel vind qua ruis (deze ruis zie je wel tijdens het reviewen op de camera, heb je geen pc voor nodig hoor). Op tijd aanwezig zijn voor een fotoshoot is in het algemeen al een hele goede regel natuurlijk ;) .
Kijk anders ook naar de sportstand, deze gebruikt ISO 400 (wat je helaas niet kan wijzigen, maar wellicht wel goed is voor deze situatie) en zorgt er ook voor dat zolang je de ontspanknop half ingedrukt houd, er continu scherpgesteld wordt op je bewegende onderwerp (dit heet AI Servo). In andere standen is het lastig om AI Servo aan te krijgen, aangezien de camera dan per se zelf bepaalt wanneer hij in AI Servo mode gaat.

Let op het verschil tussen P en Av mode als je flits gebruikt: bij P heb je een korte sluiterstijd omdat de flits aanstaat, bij Av heb je nog steeds een lange sluiterstijd, aangezien Av deze tijd nog steeds bepaalt adhv de hoeveelheid omgevingslicht (is normaal beter voor foto's bij sfeerverlichting, maar in een sporthal met TL buizen en snel bewegende onderwerpen wil je dat niet).

Als je vroeg aanwezig bent, maak dan gewoon foto's van de wedstrijd die op dat moment bezig is met de verschillende instellingen om er even in te komen. Dan heb je al een beetje feeling op het moment dat de wedstrijd begint waarin jij geïnteresseerd bent.
Deze tip plus het lijstje dat T.T. hierboven geeft en je moet al een heel eind komen. :) Succes.

Dit is even een spoedcursus, soms ga ik een beetje kort door de bocht, maar de rode draad van het verhaal moge duidelijk zijn. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:52:
[...]

• stilhouden
• dichtbij proberen te komen, zodat je niet hoeft te zoomen = minder kans op bewegen
Aanvulling
  • Externe (sterkere) flitser kopen/huren

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:43
T.T. schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 13:52:
[...]

• stilhouden
Ehm, dit is voor het eerst dat ik zo'n camera in handen krijg. Op mijn Powershot A75 is geen reet in te stellen ;)
Voutloos schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:00:
Je hebt hem geleend blijkbaar? Ik weet niet wat voor objectief je mee hebt gekregen, maar de standaard lens (18-55 USM f/3.5 - f/5.6 staat dan op de voorkant) heeft geen groot maximum diafragma en focust langzaam. Ik denk dat je dan sowieso een redelijk hoge ISO stand moet nemen. Zorg dat je op tijd in de sporthal bent, zodat je met wat verschillende ISO waardes foto's kan maken en kijk dan terug tot waar je het acceptabel vind qua ruis (deze ruis zie je wel tijdens het reviewen op de camera, heb je geen pc voor nodig hoor). Op tijd aanwezig zijn voor een fotoshoot is in het algemeen al een hele goede regel natuurlijk ;) .
Kijk anders ook naar de sportstand, deze gebruikt ISO 400 (wat je helaas niet kan wijzigen, maar wellicht wel goed is voor deze situatie) en zorgt er ook voor dat zolang je de ontspanknop half ingedrukt houd, er continu scherpgesteld wordt op je bewegende onderwerp (dit heet AI Servo). In andere standen is het lastig om AI Servo aan te krijgen, aangezien de camera dan per se zelf bepaalt wanneer hij in AI Servo mode gaat.

Let op het verschil tussen P en Av mode als je flits gebruikt: bij P heb je een korte sluiterstijd omdat de flits aanstaat, bij Av heb je nog steeds een lange sluiterstijd, aangezien Av deze tijd nog steeds bepaalt adhv de hoeveelheid omgevingslicht (is normaal beter voor foto's bij sfeerverlichting, maar in een sporthal met TL buizen en snel bewegende onderwerpen wil je dat niet).

Als je vroeg aanwezig bent, maak dan gewoon foto's van de wedstrijd die op dat moment bezig is met de verschillende instellingen om er even in te komen. Dan heb je al een beetje feeling op het moment dat de wedstrijd begint waarin jij geïnteresseerd bent.
Deze tip plus het lijstje dat T.T. hierboven geeft en je moet al een heel eind komen. :) Succes.

Dit is even een spoedcursus, soms ga ik een beetje kort door de bocht, maar de rode draad van het verhaal moge duidelijk zijn. :)
Bedankt voor je lange verhaal, er zit inderdaad een standaard lens bij. Ik ga het straks eens allemaal uitzoeken, misschien dat ik morgenavond in de sporthal kan. Dan kan ik even het een en ander testen :)
Tukk schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:00:
[...]

Aanvulling
  • Externe (sterkere) flitser kopen/huren
Het is niet mijn camera, en het is voor 1 dagje. Hij zal ongetwijfeld beter zijn dan mijn A75 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:04:
Ehm, dit is voor het eerst dat ik zo'n camera in handen krijg. Op mijn Powershot A75 is geen reet in te stellen ;)
Op je Canon A75 kun je ook veel instellen hoor (vriendin heeft de camera ook). Voordeel van de 300D boven de A75 is natuurlijk dat je gewoon hoge ISO waarden kunt gebruiken zonder dat de foto teveel ruis krijgt. Ik zou inderdaad voor de wedstrijd flink gaan oefenen, ik heb ook nog nooit met zo'n camera gefotografeerd maar andere camera's zijn altijd even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Ricardo87 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 14:04:
Dan heb je niet goed gekeken. De A75 heeft dezelfde instelmogelijkheden als de 300D, al zijn ze op de 300d gemakkelijker te vinden meestal. Als je weet hoe je de A75 moet instellen qua sluitertijd/diafragma enzo, dan werkt het op de 300d ook zo; alleen even leren waar je die instellingen vinden kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 vragen voor de experts hier... _/-\o_
1e vraag:
Binnenkort ga ik op snowboardverlof, en ik vroeg me af wat de ideale settings zijn voor sneeuwfotos.
Lage ISO ? Witbalans zelf instellen ?

2de vraag: (deze is voor mij wat belangrijker)
Binnenkort verwachten we ons eerste kind, iets wat je natuurlijk op foto moet vastleggen.
Iemand tips hieromtrent ? 'Het' zal in een ziekenhuis gebeuren (veel tl-licht waarschijnlijk)
Ik zou niet graag hebben dat mijn foto's mislukt zijn, en ik denk niet dat mijn vrouw ermee zou kunnen lachen als ik haar vraag of ze even opnieuw wilt bevallen omdat m'n iso niet goed stond...

Mijn lenzen:
50mm II
Kitlens
Tamron 28-200 lens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag 1. 1.5 stop overbelichten en de witbalans even instellen op handmatig, ISO laag houden idd. Vergeet ook niet portretten in te flitsen, anders zie je alleen van die donkere gezichten.

Vraag 2: neem de 28-200 voor detailshots :P Schiet alles in RAW en bekijk je sluitertijden voor het instellen van je ISO waarde. Als je op safe wilt spelen, dan kun je natuurlijk altijd ISO 400 kiezen, maar beter is even voordat het losgaat een paar proefshots nemen. Neem wel een lensdoekje mee voor het schoonhouden van je objectief! ;) Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Als je zeker ervan wilt zijn dat de foto's op elke sluitertijd scherp zijn, gebruik je natuurlijk een statief. :) De 50mm is de scherpste van de lenzen die je hebt, maar ik weet niet of je daarmee genoeg afstand kunt houden. Of de Tamron voldoet weet ik niet; die heb ik nog nooit gebruikt. De kitlens haalt slechts 5mm extra, is minder scherp, en is veel minder lichtsterk, dus het is IMHO de mindere keuze tegenover de 50mm prime.

[ Voor 60% gewijzigd door Katsunami op 23-01-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er alleen wel even vanuit dat de bevalling in een redelijke 'chaos' zal verlopen waardoor ik je absoluut geen prime aanraadt. Leuk dat de foto's die je kunt nemen retescherp zijn, maar wat heb je eraan als je de belangrijkste foto's niet kunt nemen. Gewoon de kitlens gebruiken dus, snel en groothoek. Dat is wat je nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal waarschijnlijk het minste risico's inhouden denk ik ja.
Misschien dat er tegen die tijd nog een nieuwe lens vanaf kan (17-40L of zo),
maar ja, momenteel krijgen (peperdure) babyspullen de voorrang he.. :D

thx for the tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het kind later zich niet meer kan herinneren dat de luier maar eens per dag werd verschoond hoor. De foto's daarentegen kan hij/ zij wel nog vele malen bekijken. Zeg nou zelf, wat is belangrijker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
Heb net een bestelling geplaatst bij digitalstreet.nl. En wel voor een zwarte Rebel met kitlens (geen usm) voor 799,- waarbij ik dan ook nog eens in aanmerking kom voor de 100e cash back van canon (aldus de verkoopster). Heb nog nagevraagd of het een bulk was en dat is ook niet het geval. Ik ben dus voor bizar weinig geld eigenaar van een topcam >:) , maar blijf nog steeds een beetje argwanend. Goedkoop is duurkoop weet je wel... ;)

Dus heeft een van jullie toevallig al deze versie van de rebel/300d gekocht bij digitalstreet.nl en enige ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:23:
En wel voor een zwarte Rebel met kitlens (geen usm) voor 799,-
Nu is de camera 788 daar? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
T.T. schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:30:
[...]

Nu is de camera 788 daar? :?
Nee ik heb even gebeld. Dat is de zilveren versie. De zwarte staat niet meer online sinds vandaag ofzo, omdat ze blijkbaar nog maar 1 van hebben en als goed is staat die op mijn naam :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

Je hoort tegenstrijdige verhalen over cashback i.c.m. een rebel. Je moet gewoon alles insturen en kijken of je ervoor in aanmerking komt. Wat ik gelezen heb is dat ze waarschijnlijk niet elke aanvraag compleet nakijken, dus als je geluk hebt dan krijg je 100 Euro terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, als het een rebel is dan zou ik niet teveel hopen. Ze hoeven nauwelijks te kijken om te zien of het een EU model of een USA model is. Mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
running man schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:47:
Je hoort tegenstrijdige verhalen over cashback i.c.m. een rebel. Je moet gewoon alles insturen en kijken of je ervoor in aanmerking komt. Wat ik gelezen heb is dat ze waarschijnlijk niet elke aanvraag compleet nakijken, dus als je geluk hebt dan krijg je 100 Euro terug.
De dame aan de lijn pareerde die vraag met het antwoord dat die aanvragen afgehandeld worden in Ierland en dat Canon Nederland daar niet direct iets mee te maken zou hebben. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:53:
Hmmm, als het een rebel is dan zou ik niet teveel hopen. Ze hoeven nauwelijks te kijken om te zien of het een EU model of een USA model is. Mij benieuwen.
Dat zou niet zo mooi zijn, want bij konijnenberg zag ik een 300d met usm voor 825 (cash back verrekend) dus usm voor 25 e en europese versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat maakt niet uit, want de garantie claim je niet bij Canon maar bij de verkopende partij. Ten tweede is geen usm geen gemis, want de usm versie is marginaal sneller (marketing doeleinde). Lekker belangrijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW

GKW

clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:56:
[...]

De dame aan de lijn pareerde die vraag met het antwoord dat die aanvragen afgehandeld worden in Ierland en dat Canon Nederland daar niet direct iets mee te maken zou hebben. :?
Het gaat om een europees toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 15:23:
Heb net een bestelling geplaatst bij digitalstreet.nl. En wel voor een zwarte Rebel met kitlens (geen usm) voor 799,- waarbij ik dan ook nog eens in aanmerking kom voor de 100e cash back van canon (aldus de verkoopster). Heb nog nagevraagd of het een bulk was en dat is ook niet het geval. Ik ben dus voor bizar weinig geld eigenaar van een topcam >:) , maar blijf nog steeds een beetje argwanend. Goedkoop is duurkoop weet je wel... ;)

Dus heeft een van jullie toevallig al deze versie van de rebel/300d gekocht bij digitalstreet.nl en enige ervaringen?
Op een rebel krijg je geen cash back. Echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
wat is het voordeel van die usm eigenlijk?. En wat is het nadeel van bulk? alleen een andere doos :?

[ Voor 16% gewijzigd door Micha op 24-01-2005 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
MicDis schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:41:
wat is het voordeel van die usm eigenlijk?. En wat is het nadeel van bulk? alleen een andere doos :?
Bulk is zonder overbodige rotzooi (waaronder mooi doosje), dus goedkoper, nadelen zitten er verder niet aan. Het is hetzelfde toestel.

USM staat voor ultra sonic motor, het is een klein motortje waardoor je met een USM-lens sneller en stiller kan focussen dan een niet-USM-lens.

[ Voor 7% gewijzigd door breinonline op 24-01-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
breinonline schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:45:
[...]

Bulk is zonder overbodige rotzooi (waaronder mooi doosje), dus goedkoper, nadelen zitten er verder niet aan. Het is hetzelfde toestel.

USM staat voor ultra sonic motor, het is een klein motortje waardoor je met een USM-lens sneller en stiller kan focussen dan een niet-USM-lens.
ok bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen is de USM versie van de 18-55 de enige waarbij de motor nogal dubieus is en nauwelijks toegevoegde waarde levert. Het is meer een marketing tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
superduper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:24:
[...]

Op een rebel krijg je geen cash back. Echt niet.
En hoe zit dat dan als de winkel waar je dat ding koopt je die cash back garandeert? Iemand al geklooi hier mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superduper schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:24:
[...]Op een rebel krijg je geen cash back. Echt niet.
Was die actie zowieso niet op 31-12-2004 al afgelopen?

@clotug: dan heb je een afspraak/probleem met de winkelier, niet met canon :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee actie loopt t/m 31 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
Die aktie met die cf kaart is toch wel al afgelopen?.

Je kan trouwens tog alleen de 18-55 icm met de body tegelijk kopen?.

* Micha krijgt de 300D 5 feb voor zijn verjaardag :)

[ Voor 6% gewijzigd door Micha op 24-01-2005 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De body is ook afzonderlijk verkrijgbaar bij veel winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Die 256 MB CF kaart actie was idd t/m 31 december 2004.

Mocht je een andere lens nemen met eenzelfde bereik, hoef je echt niet later de kitlens alsnog te nemen. De kitlens is een leuke algemene lens, maar wel trager en met minder optische kwaliteit dan bijna elke lens in dat bereik.

Neemt niet weg dat het voor de prijs (prijverschil met body only dus) een leuke lens is. Het is gewoon een leuke lens om mee te beginnen, indien je niet meteen het budget hebt om een flink duurdere te nemen (of indien ook nog een dure lens op je verjaardagslijstje wat te veel gevraagd is :+ :P )

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is wel dat er in 'dat bereik' bijna geen objectieven zijn. Dus voor een standaard objectief ben je bijna wel gebonden aan het kitlensje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan kom je uit op een 17-40, wat dan ineens een krappe tienmaal zo duur wordt ;) Dan zou het dus bijvoorbeeld Canon 24-85/3.5-4.5 worden, die wel schappelijk geprijsd zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed ,

Ik mg mezelf nou ook een gelukkige eigenaar zijn van een 300d (Black) en met een kitlens.en een grip en een 1g kaartje en ook nog een tas van cannon ... was een aktie bij combifoto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micha
  • Niet online
* Micha heeft al een 80-200 lens en een andere groot hoek lens van mijn Canon Eos 500 maar door die crop factor word alles nogal snel tele ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:22:
Het probleem is wel dat er in 'dat bereik' bijna geen objectieven zijn. Dus voor een standaard objectief ben je bijna wel gebonden aan het kitlensje.
Als je voor niet teveel geld een betere lens wilt, dan is de Sigma 18-125 f/3.5-5.6 een aardige keuze. Die is al voor 239 bij Crown te krijgen. Het prijsverschil tussen body+kitlens en losse body is meestal een 70 euro. Dan neem je de losse body en de sigma, dan heb je voor 169 euro een betere lens. Er is nu ook een Sigma 18-50 f/3.5-5.6, voor net over de 100 euro. Wellicht is die beter dan de kitlens? Tokina heeft voor even over de 200 euro een 19-35 f/3.5-4.5; maar deze lens heeft wat weinig bereik om als standaardlens dienst te doen in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Katsunami schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:13:
[...]
Er is nu ook een Sigma 18-50 f/3.5-5.6, voor net over de 100 euro. Wellicht is die beter dan de kitlens?
Ik lees overal dat die lens niet veel verschilt van de kitlens. Niet de moeite waard om ipv aan te schaffen ieg. Die 18-125 natuurlijk wel (ivm z'n heerlijke bereik en lage prijs voor de hoge kwaliteit).

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Katsunami schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:13:
Het prijsverschil tussen body+kitlens en losse body is meestal een 70 euro.
pricewatch dSLR
Canon EOS 300D € 675,-
Canon EOS 300D + 18-55mm € 695,-

In dit geval toch altijd die kitlens nemen lijkt mij? Voor 20 euro kan je niet tobben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:09
Help! Ben net een lang weekend in Parijs geweest, en heb daar zo'n 500 foto's geschoten van de mooiste dingen in Parijs. Echter vind ik (bijna) alle foto's te donker. Ik ga bijna twijfelen of de camera (DRebel) een defect heeft.....
Weet iemand een eenvoudige manier om zoiets te controleren?
Geschoten met standaard kit-lens.
Bijna alles is op Av geschoten, met F8.
Iso zo laag als de sluitertijd het toeliet, en meestal op 100/200.
Witbalans op daglicht.
Standaard instellingen (alles op +1)
Laatste firmware versie.

Alle info is welkom. Ik heb al gezocht of er misschien "minder" lekkere series van de DRebel/D300 in omloop zijn.... Te vergeefs. Camera gekocht in juli 2004.

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clotug
ok, zijn er dan mensen die met een rebel wel een cash back hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Topicstarter
Patten schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:56:
Help! Ben net een lang weekend in Parijs geweest, en heb daar zo'n 500 foto's geschoten van de mooiste dingen in Parijs. Echter vind ik (bijna) alle foto's te donker. Ik ga bijna twijfelen of de camera (DRebel) een defect heeft.....
Weet iemand een eenvoudige manier om zoiets te controleren?
Geschoten met standaard kit-lens.
Bijna alles is op Av geschoten, met F8.
Iso zo laag als de sluitertijd het toeliet, en meestal op 100/200.
Witbalans op daglicht.
Standaard instellingen (alles op +1)
Laatste firmware versie.

Alle info is welkom. Ik heb al gezocht of er misschien "minder" lekkere series van de DRebel/D300 in omloop zijn.... Te vergeefs. Camera gekocht in juli 2004.
De meest eenvoudige manier lijkt me te kijken naar de histogrammen van je foto's. Dit kan je doen met een fatsoenlijk fotoprogramma of op de camera zelf (info knop terwijl je een foto bekijkt), zie eventueel google voor meer info.
Als je in RAW geschoten hebt kun je trouwens alles vrij eenvoudig zonder kwaliteitsverlies lichter maken.

[ Voor 55% gewijzigd door breinonline op 24-01-2005 21:04 . Reden: clotug kwam met een loze vraag tussendoor >:) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Patten schreef op maandag 24 januari 2005 @ 20:56:
Help! Ben net een lang weekend in Parijs geweest, en heb daar zo'n 500 foto's geschoten van de mooiste dingen in Parijs. Echter vind ik (bijna) alle foto's te donker.
Is dit de eerste keer dat je foto's bekijkt van je 300D, waren ze in het verleden wel goed? Staat je monitor goed afgesteld? Wat als je nu een paar foto's neemt volledig in auto stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
clotug schreef op maandag 24 januari 2005 @ 21:01:ok, zijn er dan mensen die met een rebel wel een cash back hebben gehad?
Een Rebel blijft een Rebel. Niemand die jou kan garanderen dat Canon een fout gaat maken (klinkt nogal obvious :+ ). En als je per se die refund dan van de winkel wil krijgen, moet je wel heel goed de belofte vastleggen. En dan nog zal het met veel zeuren gepaard gaan lijkt me.
Ook de Rebel versie gaat als warme broodjes over de toonbank, dus al zou er hier 1 iemand 'beweren' dat hij 100 euro terug heeft gekregen zegt dat nog weinig over je kans.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.T.

T.T.

Sowieso

Kamera Express verkoopt het import model (de Rebel dus)
van de KE site:
vraag Geldt op deze camera's ook de €100 retour aktie van Canon.
antwoord Nee, deze €100 is al verrekend in de verkooprijs u hoeft deze dan ook niet zelf eerst voor te schieten. Bij de camera's waarop dit nog wel geldt staat het duidelijk vermeld in onze prijslijst.
Dat lijkt er dus op alsof zij wel de 100 euro terug hebben gekregen (of het is een lulverhaal en hebben ze gewoon heel goedkoop geimporteerd uit de VS ;))
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.