Splash schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:59:
Verder moet ik het helaas met enkele van de mensen hierboven eens zijn, de psp heeft zo'n gigantische wannahave factor dat ik er gewoon voor bezwijk. Toen de ds net uitwas was ik nog erg onder de indruk, maar met was de psp nu laat zien...
Vrees alleen wel dat de spellen voor de psp gigantisch duur gaan worden, pluspuntje voor de ds dus.
Ik heb geen enkele nintendo/sony console, en ik vind mezelf redelijk onbevooroordeeld. Ik weet dat veel mensen hier dit niet willen horen, maar ik probeer gewoon aan te geven wat ik, als redelijk gemiddelde gamer, nu voel
Om toch maar even mijn zegje te doen over de PSP, dan ben ik er verder helemaal van af

Ik ben waarschijnlijk wel wat bevooroordeeld, omdat ik een ontzettende Nintendo fan ben. Maar niet zo een die gelijk al het andere slecht vindt, zeker niet

Mijn (persoonlijke) plusjes/minnetjes voor de PSP:
+ Ziet er mooi uit (design)
+ Technisch erg sterk
+ Breedbeeld is op zich wel grappig, hoewel het voor mij niet een hele grote plus is.
- Batterijduur is kort (van wat ik erover gelezen heb tenminste)
- Films spelen op je handheld interesseert me ten eerste niet zo, ten tweede is het bemachtigen van een leuke film op een UMD net iets lastiger dan ***.avi op cd zetten

- Als ik het goed begrepen heb kun je MP3's op zo'n memory stick zetten en afspelen, maar voor hetzelfde geld heb je een veel grotere MP3 speler

- Behalve de technische vernieuwingen niets nieuws onder de zon. Het is mooier, maar verder?
- Ik verwacht een hele berg PS2 ports.
Dan mijn plusjes en minnetjes voor de DS:
+ Dual Screen. Ik was vroeger al fan van de Multi Screen G&W serie... ik vind het gewoon een cool idee

+ Touch Screen. Ook hierbij is het idee alleen al cool vind ik zelf. Behalve dat het idee tof is, is het natuurlijk ook iets waar game developers hopelijk van gebruik zullen maken om hele nieuwe manieren te ontwikkelen om een game te spelen.
+ Ingebouwde Pictochat. Vooral het toetsenbord vind ik erg cool (hangt samen met het touch screen), en ik kan echt niet wachten op dat Japans-Engels woordenboek (en v.v.) waar iemand het hier over had. Hopelijk komt dat er ook echt

+ De Nintendo exclusives, die Nintendo zo Nintendo maakt. Het heeft altijd iets speciaals, en het is alleen voor Nintendo. 99% van de boeiende PS2/P spellen kan ik ook ("gratis") op mijn PC spelen.
+ Ik verwacht wel veel echt nieuwe games. De GBA heeft meer SNES ports dan nieuwe games zo'n beetje, maar dat verwacht ik niet bij de DS. Ten eerste omdat de DS echt hele nieuwe dingen heeft, dat de inspiratie en creativiteit bij de developers toch wel zou moeten prikkelen. En bovendien valt er gewoon weinig te porten van de N64. Zoveel spellen waren er niet op
- Op het moment zijn er nog niet echt games die heel goed van het touch screen gebruik maken, hoewel ik zeer uitkijk naar oa Wario Ware, Catch! Touch! Yoshi!, en dat Kirby spel waarvan de preciese naam me even is ontschoten (Magic Paintbrush oid).
- De vrees voor te weinig 3rd party support, zoals bij de Cube. Maar daar is op dit moment nog weinig over te zeggen.
Wat betreft de games, tja... sowieso heb ik beide systemen op dit moment helaas nog niet mogen testen (als het goed is komt volgende week mijn DS

). Maar er komen vast op beide systemen toffe spellen. Mijn redenen (op het Nintendo-fan gedeelte na dan) om een DS te kopen zijn voornamelijk het 2 schermen/touch screen gebeuren, de exclusieve Ninty games, plus dat ik graag
nieuwe games wil zien. Ports heb ik al genoeg gehad op de GBA, en ik denk dat de PSP die rol voor de PSX/2 gaat vervullen. Maar zoals ik al eerder gezegd heb... je kunt moeilijk onwijs gaan discussieren welke console/handheld betere games heeft. Smaken verschillen nu eenmaal. Ik heb even een aantal feiten of verwachtingen opgesomd die voor mij persoonlijk positief danwel negatief zijn. Maar voor hetzelfde geld vind Pietje dat touch screen gedoe helemaal niet boeiend en wil hij graag MP3's luisteren op z'n fancy PSP. Hoe het ook zij, ieder z'n feestje. Ik heb mij 2 centjes gegeven over de DS vs. PSP discussie.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.