Had ik er nou maar 2 besteldHidde schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:28:
Ik zag dat wat mensen hun Japanse Mario DS kwijt wilden raken... je kan er winst mee behalen :
http://www.marktplaats.nl...oek.php3%3Fq%3Dmario%2Bds
Ik vraag me af waarom hij zo nodig een Japanse versie moet hebben?
70 euro is erg veel.
Ok misschien een beetje voorbarig geweest met de grootte van het scherm. Ik heb nooit gezegd dat de DS evenveel grafisch geweld maakt als de PSP, want ik ben de eerste om toe te geven dat de PSP op alle vlakken technisch sterker is. En net dat maakt het meer absurd. Het gaat er bij mij niet in dat als je ontvreden bent over het feit dat het scherm te klein is voor het grafisch geweld van de DS, dat je dan als oplossing kiest voor MEER geweld (wat de PSP doet) op een klein scherm... Bovendien is het idd onzin om te beweren dat je niet op beide schermen tegelijk kan kijken. De gameplay van de games maakt dit perfect mogelijk!Aidix schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:55:
[...]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nee dat scherm is TOTAAL niet groterDat net zo groot als ~1.7 DS scherm elkaar.
Ik zie persoonlijk liever een speelveld dat 1.7x zo groot is dan 1 klein speelveld en 1 menu met items. Zoveel 'grafisch geweld' produceert een DS helemaal niet, Mario64 is toch echt een verzameling 4kante blokkendozen zonder lichteffecten, en bij een spel als RidgeRacer DS vliegen er pixels je om de oren die zijn uitvergroot tot het formaat van 30x30cm stoeptegels. Dat het op 2 schermen staat daar heb je weinig aan als je toch maar naar 1 scherm tegelijk kan kijken.
Ik ben niet tegen het concept achter de DS, maar ik ben wel van mening dat het schermformaat te klein is, en de 3d capaciteiten (die toch in bijna elk spel gebruikt gaan worden) erg ondermaats zijn. Dat is erg jammer, want de DS heeft 2 erg snelle ARM cores die wat Mario en Ridge Racer op het scherm vertonen makkelijk op eigen houtje kunnen berekenen. (Zelfs de GBA doet al texture mapped 3d + 2x 2 channel audio mixing met zijn magere 15mhz, zie HotWheels stunt racing)
Ik heb daarom nog steeds het vermoeden dat er gebruik wordt gemaakt van software renderers, en dat in de DS gewoon geen 3d hardware zit. Een beetje analoog aan het ontbreken van fatsoenlijk geluid in de GBA.
Dit heeft niets met conceptuitwerking te maken. Het probleem was "teveel grafisch geweld op een te klein scherm". De enige manier waarop je dat kan oplossen is OF minder grafisch geweld brengen, OF een groter scherm (TV-style). Iets wat met de PSP (meer geweld, ietsje groter scherm) niet echt opgelost geraakt. Enneuh, dit is trouwens geen kritiek op de PSP![...]
Het concept is leuk, de uitwerking minder. En als iemand dat genoeg rede vindt om zijn DS te verkopen dan hoef je hem niet voor achterlijk te verklaren. Dat is zijn goed recht.
Iets totaal anders, weet iemand of Goldeneye (naar mijn vermoeden wel populair in dit topic) geport gaat worden naar de DS en wanneer we deze kunnen verwachten?
Life is simple, make choices, don't look back...
Over welke goldeneye hebben we het? De nieuwste van EA (toch?) of die van Rare?
Als het over die van Rare gaat heb ik liever perfect dark
met online support enzo en veel extra missies en andere coole shit.
Als het over die van Rare gaat heb ik liever perfect dark
Een aantal sites hebben bericht gekregen van insiders bij EA dat EA samen met Nintendo bezig is aan een poort van GoldenEye 64 naar de DS. EA heeft nog niets over GoldenEye DS bekendgemaakt, terwijl het spel op 7 februari al in de VS uitkomt. Het is dus best mogelijk.Little Bear schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:26:
Iets totaal anders, weet iemand of Goldeneye (naar mijn vermoeden wel populair in dit topic) geport gaat worden naar de DS en wanneer we deze kunnen verwachten?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Ik had ook ergens gelezen dat Free Radical weer de bond licencie gekregen zou hebben geloof ik. Geen idee waar ik dat gelezen heb, though
Het zou wel leuk zijn, EA is nou niet echt mijn favoriete gamemaker...
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
EA maakt kutspellen.Captain N schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:02:
Ik had ook ergens gelezen dat Free Radical weer de bond licencie gekregen zou hebben geloof ik. Geen idee waar ik dat gelezen heb, thoughHet zou wel leuk zijn, EA is nou niet echt mijn favoriete gamemaker...

Ja, dat heb ik ook gelezen. Dat zou echter alleen voor de GameCube, PS2, Xbox Next, Revolution en PS3 zijn. Het zou wel gaaf zijn als Free Radical de licentie krijgt van EA, dan werkt het oude GoldenEye 64 team weer aan een nieuwe 007!Captain N schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:02:
Ik had ook ergens gelezen dat Free Radical weer de bond licencie gekregen zou hebben geloof ik. Geen idee waar ik dat gelezen heb, thoughHet zou wel leuk zijn, EA is nou niet echt mijn favoriete gamemaker...
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Mmm, dvdboxoffice heeft Mario DS verstuurd.
Nu de DS zelf nog
Nu de DS zelf nog
Anoniem: 115248
Ik vind het eigenlijk ook. Er zijn beslist wel een aantal hele interessante DS-titels aan de horizon (ook van third parties. Ik noem een viewtiful joe, harvest moon en "iets" van square-enix). Maar vooralsnog lijken de meeste ontwikkelaars toch voor de PSP te kiezen.Anoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:11:
Vind hier nu niemand dat er voor de DS een beetje weinig top titels aangekondigd zijn, en dan bedoel ik niet Nintendo titels (die zijn per definitie al top hehe). Als je kijkt naar de psp aankondigingen, dan ben ik daar toch een stuk meer over te spreken als over de titels van de DS.
Jouw doemscenario dat het weer net zo wordt als toen met de N64 vs. de PS1 hoeft natuurlijk niet uit te komen. Het hangt er maar net vanaf welke van de 2 het beste gaat verkopen. Nintendo heeft nog wel haar reputatie op het gebied van handhelds mee denk ik. Maar er moeten beslist ook nog een paar echt goede spellen bijkomen.
Er zijn volgens mij makkelijk meer spellen in ontwikkeling dan de PSP. Er zijn nu 100+ games in ontwikkeling voor de DS.Anoniem: 115248 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:22:
[...]
Ik vind het eigenlijk ook. Er zijn beslist wel een aantal hele interessante DS-titels aan de horizon (ook van third parties. Ik noem een viewtiful joe, harvest moon en "iets" van square-enix). Maar vooralsnog lijken de meeste ontwikkelaars toch voor de PSP te kiezen.
Jouw doemscenario dat het weer net zo wordt als toen met de N64 vs. de PS1 hoeft natuurlijk niet uit te komen. Het hangt er maar net vanaf welke van de 2 het beste gaat verkopen. Nintendo heeft nog wel haar reputatie op het gebied van handhelds mee denk ik. Maar er moeten beslist ook nog een paar echt goede spellen bijkomen.
De DS heeft wel degelijk 3d hardware aan boord, alleen zijn de features ervan, zeker in vergelijking met wat de PSP kan, een beetje beperkt: geen texture filtering mogelijkheden en maximaal 2048 polygonen tegelijk op het scherm. Nintendo is echter wel eerlijker qua specs dan Sony, want die 2048 polys zijn ook werkelijk in de praktijk haalbaar. De fantasie getallen die Sony in de ronde strooit over de PSP (33 miljoen polys/seconde) moet je echt met een enorme korrel zout nemen, want in de praktijk is er veel minder mogelijk.
Ook al loopt de PSP grafisch/technisch gezien dan misschien wel een generatie voor op de DS, ik heb toch de indruk dat de DS op veel mensen meer aantrekkingskracht heeft dan de PSP, door het ontwerp van het hele ding en misschien ook wel omdat Nintendo meestal toch wel garant staat voor 'fun'. Harde specs boeien wat dat betreft dan ook niet zozeer, het gaat toch om wat je er als developer mee doet.
Ook al loopt de PSP grafisch/technisch gezien dan misschien wel een generatie voor op de DS, ik heb toch de indruk dat de DS op veel mensen meer aantrekkingskracht heeft dan de PSP, door het ontwerp van het hele ding en misschien ook wel omdat Nintendo meestal toch wel garant staat voor 'fun'. Harde specs boeien wat dat betreft dan ook niet zozeer, het gaat toch om wat je er als developer mee doet.
DS online werkt 
bronZoals we het al eerder vertelden, is het nu officieel. We meldden al eerder dat je binnen 10 tot 12 dagen online zou kunnen via Nitro. Nu staat het bericht ook op hun site. Ze hebben namelijk succesvol metroid gespeeld. Twee mensen van Nitro heben een klein verslagje geplaatst over hoe het in zijn werk gaat. Mike is de server, Dan is de client, die connect dus met Mike.
MIKE.
Mike turns on his Nintendo DS and goes to Metroid Prime: Hunters [First Hunt]. He starts his Nintendo DS as a server on Metroid Prime: Hunters [First Hunt]. Then, Mike fires up the Nitro Online excecutable on his laptop. Nitro Online then uses the crossWireless function collection, a wrapper for Nitro Online, to find his Nintendo DS, which is constently sending 3,000 beacon packets per second. Nitro Online finds three MAC addresses. crossWireless, the wireless wrapper, then passes the three MAC addresses to Nitro Online. Nitro Online then checks for a MAC address starting with 00:09:BF. Once found, Nitro Online stores the MAC address in an unsigned char of an array of six. Mike is then notified that his Nintendo DS' MAC address has been identified. He jumps for joy, repeaditly thanking god that his new Prism2 wireless adapter was worth it (How right he is). He is then prompted with the menu if he hasn't already supplied command-line arguments. This is done to keep the application user-friendly, people. He instantly hits the number 2, which starts a server. Nitro Online starts three sockets. One is a TCP server socket, and the other is a UDP socket for game data. The last one is for frame pushing and MAC packet retrieval (retrieval is currently under research. We're trying to avoid libpcap). He waits for his good buddy Dan to connect.
DAN.
Dan flipped his Nintendo DS opened which booted into the Metroid Prime: Hunters [First Hunt] main menu. He then hits 'Join a game' after touching Multiplayer. His Nintendo DS finds no games avalaible, no surprise. He sets his DS down to the side of his USB Netgear wireless adapter. He then executes Nitro Online. Nitro Online finds his Nintendo DS, and notifies him. This is no surprise, as he developed Nitro Online in the first place, seeing that his DS was found over countless nights of testing with trial-and-error. He commands his computer by typing a 3 after being prompted for user input. He is then prompted for an IP address to connect to. He enters Mike's IP address, and hits return. Behind the scenes, Nitro Online instanciates three sockets; TCP, UDP, and RAW. Now this is where Dan gets stupid.
Sommige mensen zullen hier niet veel wijzer van worden, maar het is in ieder geval een goed teken.
Dat verhaaltje stond toch allang op die website? Lang voordat er gezegd werd dat ze Nitro binnen 10-12 uit zouden brengen?
Anoniem: 58311
100 spellen zou sweet zijn, maar hoeveel poorts zitten ertussen? Veel te veel, naar mijn idee. En dan zit ge makkelijk aan 100 spellen.Anoniem: 72901 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:27:
[...]
Er zijn volgens mij makkelijk meer spellen in ontwikkeling dan de PSP. Er zijn nu 100+ games in ontwikkeling voor de DS.
Zelfs als de DS geen '3D kaart' heeft, technisch gezien maakt dat niks uit, want software matig kunt ge feitelijk dezelfde effecten op u scherm maken. Trouwens, werd de ARM7 niet gebruikt als gpu?jasjenl schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:06:
De DS heeft wel degelijk 3d hardware aan boord, alleen zijn de features ervan, zeker in vergelijking met wat de PSP kan, een beetje beperkt: geen texture filtering mogelijkheden en maximaal 2048 polygonen tegelijk op het scherm. Nintendo is echter wel eerlijker qua specs dan Sony, want die 2048 polys zijn ook werkelijk in de praktijk haalbaar. De fantasie getallen die Sony in de ronde strooit over de PSP (33 miljoen polys/seconde) moet je echt met een enorme korrel zout nemen, want in de praktijk is er veel minder mogelijk.
Wat ge zegt van DS meer aantrekkingskracht, ben ik het toch niet met u eens. De PSP is super 1337, wreed mooi design (hoewel ik persoonlijk de DS ook prachtig vind, vind ik de psp ook net iets mooier)
GoldenEye is idd een beest van een spel (om maar te zwijgen van Perfect Dark, wee wat speelde ik dat graag, vooral bot matchMetroidPrime schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:56:
[...]
Een aantal sites hebben bericht gekregen van insiders bij EA dat EA samen met Nintendo bezig is aan een poort van GoldenEye 64 naar de DS. EA heeft nog niets over GoldenEye DS bekendgemaakt, terwijl het spel op 7 februari al in de VS uitkomt. Het is dus best mogelijk.
Die ganse prul stond er al voordat ze begonnen te coden. Xlink heeft de DS al online gehad voor dat nitro bestond (ja dat is niet helemaal waar, maar goed). Ik denk dat nitro zichzelf gewoon belachelijk aant hypen is.
Effe voor de duidelijkheid: Ik wil de DS heeeeel graag hebben, maar er moet genoeg keus zijn in spellen. En niet zoals de GC waarvoor in de winkel hier bij ons maar 15 spellen te vinden zijn en voor de ps2 een stuk of 60 of zo...
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58311 op 11-12-2004 20:12 ]
Anoniem: 6193
Er zijn 120 (waarvan 20 van N zelf) aangekondigt voor de DS en 100 voor de PSP.Anoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:00:
[...]
100 spellen zou sweet zijn, maar hoeveel poorts zitten ertussen? Veel te veel, naar mijn idee. En dan zit ge makkelijk aan 100 spellen.
Arm7 is dezelfde 2d proc als die van de GBA, deze kan idd softwarematig 3d aansturen.[...]
Zelfs als de DS geen '3D kaart' heeft, technisch gezien maakt dat niks uit, want software matig kunt ge feitelijk dezelfde effecten op u scherm maken. Trouwens, werd de ARM7 niet gebruikt als gpu?
Wat ge zegt van DS meer aantrekkingskracht, ben ik het toch niet met u eens. De PSP is super 1337, wreed mooi design (hoewel ik persoonlijk de DS ook prachtig vind, vind ik de psp ook net iets mooier)
de ARM9 is echter eeen AMR9 die is uitgebreid met 3D instructies. Dus nee, de arm7 is nooit als GPU gebruikt, een GPU doet nix anders als plaatjes berekenen en weergeven.
Uiterlijk is heel persoonlijk, zo vind ik de PSP er niet uitzien.
Ik vond GoldenEye eigenlijk belachelijk slecht...in die tijd waren er al veel betere spellen (Ik weet het, je mag eigenlijk PC en console games niet vergelijken).[...]
GoldenEye is idd een beest van een spel (om maar te zwijgen van Perfect Dark, wee wat speelde ik dat graag, vooral bot match) Maar het moet toch niet de kant op gaan als de GBA. Ja de snes spellen waren idd goed, maar er moeten toch ook nieuwe spellen gemaakt worden! Als goldeneye op de DS komt, fijn, goed spel, maar ik wil vernieuwing. Net als heel wat meer mensen dat willen. De DS heeft vernieuwing totaal in zich, Touch screen, Dual screen, Microfoon... En dan spellen van 6 jaar poorten is te makkelijk. Net als SMDS het is nogaltijd een goed spel, kan niet anders. De mini games, maken het beter en bla bla, maar het was toch veel leuker geweest dat er een nieuwe Mario was geweest?!
Enige GoldenEye die ik ken die aangekondigt is voor de DS is Rogue Agent.....dus eigenlijk geen
Inderdaar, de launchgames zijn belachelijk slecht. Mario DS is grappig, maar je kan zien dat de developers weinig tijd hebben gehad, als je naar de andere games kijkt die in 2005 uitkomen zie je dat alles best wel goed komt. En als je zo'n hekel aan ports hebt, waarom ga je dan voor de PSP? Voor zover ik zag wordt bijna elke PSP game een ex-PS2 game.
Ik heb geen hekel aan poort, helemaal niet, maar ze moeten niet overdrijven. Bij launch alleen al waren het er 4. En ik voor de PSP, helemaal niet, ben meer ge charmeerd door de DS, gezien de vernieuwing hij kan brengen. Maar voorlopig zie ik daar niet veel van.[message=22335267,noline]CommDante schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:14[/merssage]:
Inderdaad, de launchgames zijn belachelijk slecht. Mario DS is grappig, maar je kan zien dat de developers weinig tijd hebben gehad, als je naar de andere games kijkt die in 2005 uitkomen zie je dat alles best wel goed komt. En als je zo'n hekel aan ports hebt, waarom ga je dan voor de PSP? Voor zover ik zag wordt bijna elke PSP game een ex-PS2 game.
Check eens Kirby, Touch Wario Ware, Yu-Gi-Oh, Catch! Touch! Yoshi en Advance Wars (laatste maakt heel goed gebruik van dual screen).Anoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:25:
[...]
Ik heb geen hekel aan poort, helemaal niet, maar ze moeten niet overdrijven. Bij launch alleen al waren het er 4. En ik voor de PSP, helemaal niet, ben meer ge charmeerd door de DS, gezien de vernieuwing hij kan brengen. Maar voorlopig zie ik daar niet veel van.
[overdijfmodus]
Ik wil Nintendo wel nomineren voor de Gouden Koe: Slechtse launchgames ooit bij een console.
Ze kwamen zeker een beetje laat achter dat die games zo zogen dat ze ze maar bij launch deden, dan verkoopt het tenminste nog een beetje
Dat heb ik ook ergens staan, dat er weinig 3th party developers zijn met fatsoenlijke spellen. Nintendo spellen zijn per definitie goed. Maar ik wil meer als alleen mario en yoshi en weet ik veel wie nog. Niet dat ik er mij niet mee kan ammuseren, maar ik wil afwisseling.Anoniem: 6193 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:35:
[...]
Check eens Kirby, Touch Wario Ware, Yu-Gi-Oh, Catch! Touch! Yoshi en Advance Wars (laatste maakt heel goed gebruik van dual screen).
Die Yu-Gi-Oh, interesseert me niet echt, maar AW gaat volgens mij idd kicken op DS. Ik denk dat de DS ideaal is voor RTS, FPS en RPG.
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 58311 op 11-12-2004 20:43 ]
http://www.gamespot.com/news/2004/05/13/news_6098199.htmlAnoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:42:
[...]
Dat heb ik ook ergens staan, dat er weinig 3th party developers zijn met fatsoenlijke spellen. Nintendo spellen zijn per definitie goed. Maar ik wil meer als alleen mario en yoshi en weet ik veel wie nog. Niet dat ik er mij niet mee kan ammuseren, maar ik wil afwisseling.
Die Yu-Gi-Oh, interesseert me niet echt, maar AW gaat volgens mij idd kicken op DS. Ik denk dat de DS ideaal is voor RTS, FPS en RPG.
http://www.gamespot.com/news/2004/08/10/news_6104547.html
Ik denk dat het allemaal wel goed komt.
Die andere dev's laten gewoon weinig tot nix zien....kan moeilijk zeggen dat Dynasty Warriors helemaal te gek wordt als er alleen een 5 sec ingame en intro van bekend is, om maar een vb te noemen.Anoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 20:42:
[...]
Dat heb ik ook ergens staan, dat er weinig 3th party developers zijn met fatsoenlijke spellen. Nintendo spellen zijn per definitie goed. Maar ik wil meer als alleen mario en yoshi en weet ik veel wie nog. Niet dat ik er mij niet mee kan ammuseren, maar ik wil afwisseling.
25287
Ontwikkelaars kregen ook zeer laat de DS hardware. Dus deze titels zijn in misschien in minder dan een jaartje in elkaar gezet.
Maar van de PSP zijn er al veel screens te zien, misschien pre-rendered, maar er is toch al iets te zien. Ik hoop echt dat het goed komt en dat Nintendo zen oude zelf terug wordt, en ons laten zien wat Next-gen handheld gaming is about. Dat ze eens terug laten zien dat ze weten hoe ze ons console moeten leren spelenAnoniem: 6193 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 21:40:
[...]
Die andere dev's laten gewoon weinig tot nix zien....kan moeilijk zeggen dat Dynasty Warriors helemaal te gek wordt als er alleen een 5 sec ingame en intro van bekend is, om maar een vb te noemen.
En de psp hadden ze langer dan? Dat denk ik toch niet (dus echt persoonlijk).25287 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:53:
Ontwikkelaars kregen ook zeer laat de DS hardware. Dus deze titels zijn in misschien in minder dan een jaartje in elkaar gezet.
Euhm...dat zijn toch ook allemaal launch-games? Of iig van wat er komt in het komende half jaar. Ik zie hier weinig verschil in....Oh ja, PSP heeft nog geen PSP-realtime-ingame filmpjes kunnen laten zien. Heb tijd nu toe ALLEEN maar pre-rendered gezien.Anoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:49:
[...]
Maar van de PSP zijn er al veel screens te zien, misschien pre-rendered, maar er is toch al iets te zien. Ik hoop echt dat het goed komt en dat Nintendo zen oude zelf terug wordt, en ons laten zien wat Next-gen handheld gaming is about. Dat ze eens terug laten zien dat ze weten hoe ze ons console moeten leren spelenLike in the 8-bit days
[...]
En de psp hadden ze langer dan? Dat denk ik toch niet (dus echt persoonlijk).
(Behalve dat "balletjes" spel dat er ineens een stuk simplerer uitzag, en zelfs dat was nog niet realtime op een PSP)
Waar is nou het beste en het snelste Mario 64 DS (US) te verkrijgen?
Ik had een vraagje aan de mensen die de Metroid Prime: First Hunt demo hebben.
Wie wilt hem verkopen voor een goed prijsje? (ongeveer 20 euro ofzo)
ik hoop dat iemand hem weg wilt hebben
want ik heb hem niet en ik wil hem graag hebben om erop te spelen.
alvast bedankt!!!
Wie wilt hem verkopen voor een goed prijsje? (ongeveer 20 euro ofzo)
ik hoop dat iemand hem weg wilt hebben
alvast bedankt!!!
ff in de Mario DS topic kijken voor de adresgegevens van Save GamesHidde schreef op zondag 12 december 2004 @ 02:01:
Waar is nou het beste en het snelste Mario 64 DS (US) te verkrijgen?
[ Voor 57% gewijzigd door Ken. op 12-12-2004 02:45 ]
x KeN x schreef op zondag 12 december 2004 @ 02:45:
[...]
ff in de Mario DS topic kijken voor de adresgegevens van Save Games
offtopic:
kwam je nou uit diemen?
kwam je nou uit diemen?
Persoonlijk denk ik ook dat het allemaal prerendered is, maar zijt ge daar zeker van? Ah well, we zullen het straks wel zien zeker als de Japannerkes hun filmke showenAnoniem: 6193 schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:52:
[...]
Euhm...dat zijn toch ook allemaal launch-games? Of iig van wat er komt in het komende half jaar. Ik zie hier weinig verschil in....Oh ja, PSP heeft nog geen PSP-realtime-ingame filmpjes kunnen laten zien. Heb tijd nu toe ALLEEN maar pre-rendered gezien.
(Behalve dat "balletjes" spel dat er ineens een stuk simplerer uitzag, en zelfs dat was nog niet realtime op een PSP)
Hopelijk komt m'n DS'je morgen (maandag). Ik ben vanaf ~ half 1 thuis hoop dat ze dan nog niet zijn geweest
[ Voor 19% gewijzigd door PJJ op 12-12-2004 14:19 ]
Ik denk ook dat de beperkt lauchgames een resultaat zijn van de korte tijd die ontwikkelaars hadden. SM64DS is volgens ook maar een techdemo die ze hebben opgeleukt en uitgebracht om iig een grote naam te hebben bij de launch te hebben.
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Sorry hoor, maar van vrijwel alle launch games zijn realtime filmpjes beschikbaar (o.a. @ ign)Anoniem: 6193 schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:52:
[...]
Euhm...dat zijn toch ook allemaal launch-games? Of iig van wat er komt in het komende half jaar. Ik zie hier weinig verschil in....Oh ja, PSP heeft nog geen PSP-realtime-ingame filmpjes kunnen laten zien. Heb tijd nu toe ALLEEN maar pre-rendered gezien.
hij bedoelt denk ik OP de PSPjohnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 14:42:
[...]
Sorry hoor, maar van vrijwel alle launch games zijn realtime filmpjes beschikbaar (o.a. @ ign)
Van GT4 mobile zeker. Je ziet namelijk geen HUD etc etc.Anoniem: 58311 schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:10:
[...]
Persoonlijk denk ik ook dat het allemaal prerendered is, maar zijt ge daar zeker van? Ah well, we zullen het straks wel zien zeker als de Japannerkes hun filmke showen
En zoals we allemaal weten worden de replay's van GT racegames op de PS2 ook grafisch opgeleukt. Maar om hier nu te gaan discusseren tussen de grafische kracht van de PSP en DS is onzin.
De PSP is krachtiger (net iets minder als PS2) de DS is minder krachtig (iets meer als de N64). De DS zal het ook meer moeten hebben van het hele touchscreen gebeuren en hoe developers daarmee omgaan.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Dat bedoelde ik ook. Zou ook wel gek zijn als 200.000 Japanners een PSP hebben en niemand iets afwijkends meldt m.b.t. de beelden.
25287
Ik denk het haast wel, vergeet niet dat de PSP eerder is aangekondigd dan de DS. Daarnaast de PSP is identiek aan PS2 hardware en het is een koud kunstje om een titel van de PS2 daarnaartoe over te zetten. Ik kan me dus voorstellen dat het maken van titels daarvoor iets makkelijk is geweest.Anoniem: 58311 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 23:49:
En de psp hadden ze langer dan? Dat denk ik toch niet (dus echt persoonlijk).
Idd developers hebben veelal ook al ervaring met de PS2 en aangezien de PSP ongeveer gelijk is daaraan zal het niet heel moeilijk zijn om ervoor te programmeren.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Als de games niet volwassen zijn, dan worden de applicaties wel volwassen.
Sankei Shimbun reports that Nintendo is currently developing a new application for the Nintendo DS that will serve as a virtual dictionary, as well as a translator, compatible with English, Japanese, and Chinese. Nintendo President Satoru Iwata comments that the program will target students, looking to utilize the program as an aid with their work and studies.
OK, misschien iets onduidelijk: aan mijjohnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:15:
[...]
Dat bedoelde ik ook. Zou ook wel gek zijn als 200.000 Japanners een PSP hebben en niemand iets afwijkends meldt m.b.t. de beelden.
En waarom verander je van onderwerp? Het ging erom of er pics/filmpjes van andere games dan launchgames beschikbaar waren....
In mijns inziens heb je dat al beantwoord in mijn voordeel

Anoniem: 72901 schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:43:
Als de games niet volwassen zijn, dan worden de applicaties wel volwassen.
[verhaaltje]
Over die PSP vs. DS discussie: No offence, maar laten we daar in godsnaam mee ophouden. PSP is qua vermogen beter. Punt. De DS is innovatiever. Punt. Of de games voor de een of de ander leuker zijn is toch alleen maar iets persoonlijks...
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Juist.Captain N schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:02:
[...
Over die PSP vs. DS discussie: No offence, maar laten we daar in godsnaam mee ophouden. PSP is qua vermogen beter. Punt. De DS is innovatiever. Punt. Of de games voor de een of de ander leuker zijn is toch alleen maar iets persoonlijks...
Men had net besloten om te stoppen met de DS vs PSP discussie. Ga dan ook niet verder
[ Voor 86% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 12-12-2004 16:55 ]
Ehrm:Anoniem: 6193 schreef op zondag 12 december 2004 @ 15:43:
[...]
OK, misschien iets onduidelijk: aan mij
En waarom verander je van onderwerp? Het ging erom of er pics/filmpjes van andere games dan launchgames beschikbaar waren....
In mijns inziens heb je dat al beantwoord in mijn voordeel
Ik ben niet van onderwerp veranderdAnoniem: 6193 schreef op zondag 12 december 2004 @ 01:52:
[...]
Ik zit/zat te hopen op een 3d-zelda voor de DS, maar helaas zie ik het voor het 3d-aspect somber in. Maar een leuke 2d-zelda met interessante minigames zeg ik ook geen nee tegen. Kunnen we straks windwakeren met de touch screen
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 12-12-2004 17:03 ]
Is het niet verstandig om hier gewoon een aparte topic van te maken?Anoniem: 72901 schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:42:
<font color=blue>Men had net besloten om te stoppen met de DS vs PSP discussie. Ga dan ook niet verder</font>
Idd, enige Zelda waar ik over gehoord heb is Four Swords (zelfde danwel een vervolg deel op de GC versie (van Four-Swords uiteraard).johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:52:
Ik zit/zat te hopen op een 3d-zelda voor de DS, maar helaas zie ik het voor het 3d-aspect somber in. Maar een leuke 2d-zelda met interessante minigames zeg ik ook geen nee tegen. Kunnen we straks windwakeren met de touch screen(en ja, the wind waker op de cube vond ik een erg goede zelda, itt tot vele anderen
Zelfs het zeilen vond ik erg vermakelijk
)
Minish Cap is trouwens ook erg aan te raden.
Hopelijk komen er binnenkort nog een paar verassingen in de trand van "volgende maand dit vette spel"
Tot nu toe is er zo bar weinig bekend qua spellen.
( * Anoniem: 6193 kan niet wachten op Catch! Touch! Yoshi! sindsdat het nog Balloons-demo heette. )
Welnee...we moeten gewoon niet afdwalen op dit soort discussies, (Ja ik was ook schuldigKezand schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:21:
[...]
Is het niet verstandig om hier gewoon een aparte topic van te maken?
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 6193 op 12-12-2004 17:25 ]
Nah, er is een DS vs. PSP topic op FOK!Kezand schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:21:
[...]
Is het niet verstandig om hier gewoon een aparte topic van te maken?
En je ziet dat het niet echt leidt tot een hoogwaardig discussie...
Hoezo? ik zie het niet somber in, kijk maar naar metroid, waa, wat zou ik graag veel vette fps'ers hebben op de ds.johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:52:
..., maar helaas zie ik het voor het 3d-aspect somber in.
Zijn er trouwens al andere fps'ers aangekondigd? Want dat moet toch echt kicken zijn op de ds. Toch 10 keer zo handig als een stick.
Dat is ook logisch: het is volledig eigen meningAnoniem: 72901 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:23:
[...]
Nah, er is een DS vs. PSP topic op FOK!
En je ziet dat het niet echt leidt tot een hoogwaardig discussie...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 58311 op 12-12-2004 17:39 ]
Anoniem: 64476
Oef, zou windwaker daar nou op uit komen, lijkt me helemaal te gek!johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 16:52:
Ik ben niet van onderwerp veranderd
Ik zit/zat te hopen op een 3d-zelda voor de DS, maar helaas zie ik het voor het 3d-aspect somber in. Maar een leuke 2d-zelda met interessante minigames zeg ik ook geen nee tegen. Kunnen we straks windwakeren met de touch screen(en ja, the wind waker op de cube vond ik een erg goede zelda, itt tot vele anderen
Zelfs het zeilen vond ik erg vermakelijk
)
Jammmie
Volgens mij is metroid hunters dan ook de enige uitzondering. Het enige aangekondigde nieuwe spel in 3D. De rest is allemaal een poort, of een 2D spel. Ik denk dat het voor developers aantrekkelijker is om een 3D game voor Nintendo op de gamecube uit te brengen.Anoniem: 58311 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:37:
Hoezo? ik zie het niet somber in, kijk maar naar metroid,
Er zijn genoeg aangekondigde games die 3D zijn. En als er een 3D game een poort is, hoezo betekent dat dat de toekomstige games voor de DS nou toch niet 3D kunnen zijn?Anoniem: 115248 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:51:
[...]
Volgens mij is metroid hunters dan ook de enige uitzondering. Het enige aangekondigde nieuwe spel in 3D. De rest is allemaal een poort, of een 2D spel. Ik denk dat het voor developers aantrekkelijker is om een 3D game voor Nintendo op de gamecube uit te brengen.

Op rayman zit ik eigenlijk wel te wachten, maar die sonic ds spreekt me toch niet echt aan, dat is ook een uitgegroeide techdemo
Maar Rayman DS maakt ook maar belabert gebruik van het 2de scherm.
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 58311 op 12-12-2004 18:28 ]
Ik heb m'n twijfels of de DS dat op een acceptabele manier zou kunnen trekken, helemaal omdat bij deze renderstijl polygonen/seconde nogal belangrijk zijn (bij gebrek aan textures).Anoniem: 64476 schreef op zondag 12 december 2004 @ 17:51:
[...]
Oef, zou windwaker daar nou op uit komen, lijkt me helemaal te gek!
Jammmie
Eigenlijk hoop ik dat Sega (veel innovatieve games in het verleden) iets leuks met de DS gaat doen.
[ Voor 13% gewijzigd door pagani op 12-12-2004 19:09 ]
Hoe weet je dat? Sega heeft alleen nog maar een Sonic tech demo laten zien en gezegd dat er een Sonic voor de DS zou komen(waar nog niets over bekend is).Anoniem: 58311 schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:12:
Op rayman zit ik eigenlijk wel te wachten, maar die sonic ds spreekt me toch niet echt aan, dat is ook een uitgegroeide techdemo
johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 19:09:
[...]
Ik heb m'n twijfels of de DS dat op een acceptabele manier zou kunnen trekken, helemaal omdat bij deze renderstijl polygonen/seconde nogal belangrijk zijn (bij gebrek aan textures).
Eigenlijk hoop ik dat Sega (veel innovatieve games in het verleden) iets leuks met de DS gaat doen.
De DS kan hardwarematige CELL-shading doen, dus dat zou geen prob moeten zijn.
Vond WW nou niet echt een poly rijk spel....maar kan me vergissen uiteraard.
[edit]Hoeveel van jullie zijn bereid om een LinkSys WRT54G (s) te halen? (of hebben al)
Of eentje die iig DS kan tunnelen....
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 6193 op 12-12-2004 20:40 ]
Cell shading is grofweg het duidelijker maken van de grenzen van je poly's.Anoniem: 6193 schreef op zondag 12 december 2004 @ 20:35:
[...]
dacht juist dat WW op textures "dreef" meer dan polys.
De DS kan hardwarematige CELL-shading doen, dus dat zou geen prob moeten zijn.
Vond WW nou niet echt een poly rijk spel....maar kan me vergissen uiteraard.
[edit]Hoeveel van jullie zijn bereid om een LinkSys WRT54G (s) te halen? (of hebben al)
Ik heb helaas (of gelukkig) al een tijdje een 54g access point voor m'n laptop, dus ben niet echt van plan er nog een te kopen
[ Voor 3% gewijzigd door pagani op 12-12-2004 21:09 ]
Hmm dacht dat cell-shading toch wel iets verder ging, maareh is die router op Linux of BSDjohnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:09:
[...]
Cell shading is grofweg het duidelijker maken van de grenzen van je poly's.
Ik heb helaas (of gelukkig) al een tijdje een 54g access point voor m'n laptop, dus ben niet echt van plan er nog een te kopen
Celshading heeft ook te maken met belichting. (GameDev.net -- Cel-shading)johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:09:
[...]
Cell shading is grofweg het duidelijker maken van de grenzen van je poly's.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ja, afvlakken etc. Maar wou er niet te ver op ingaan. Het is iig níet een puur texture gebaseerd gebeuren.RayNbow schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:20:
[...]
Celshading heeft ook te maken met belichting. (GameDev.net -- Cel-shading)
Dat access point is een asus w300g, geen idee wat er op draait
Och, anders hangen we een wifi kaartje in de server
[ Voor 19% gewijzigd door pagani op 12-12-2004 22:25 ]
Omdat een poort veel minder werk is. Natuurlijk kunnen er wel nieuwe 3D games voor de DS gemaakt worden. Maar ik heb het gevoel dat het niet zo vaak zal gebeuren. Als een bedrijf zoveel ontwikkeltijd in een uitgebreide 3D platformgame wil steken... waarom zouden ze het dan niet uitbrengen op de grote consoles ipv Nintendo DS? Ik denk dat je op de DS veel meer simpele kleine spelletjes zal gaan krijgen. Wario Ware-achtig, heel erg op multiplayer gericht. En misschien ook (afhankelijk van wat Nintendo met de gameboy gaat doen) 2D platformgames.Anoniem: 72901 schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:04:
Er zijn genoeg aangekondigde games die 3D zijn. En als er een 3D game een poort is, hoezo betekent dat dat de toekomstige games voor de DS nou toch niet 3D kunnen zijn?
3D platformgames profiteren in mijn ogen ook niet heel erg veel van 2 schermen tot hun beschikking hebben, of touchscreen functionaliteit. Volgens mij kunnen andere genres veel leukere dingen gaan doen op de DS.
Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen.
FPS'en, Isometric RPG's (zoals Diablo, Baldur's Gate, Fallout, etc) en Strategy games (Command & Conquer, Ages of Empires, etc) lijken mij goed mogelijk en best leuk om op de DS te verschijnen
Wat me ook heel erg gaaf lijkt zijn Point & 'Touch' (
) adventures, zoals Monkey Island!
Wat me ook heel erg gaaf lijkt zijn Point & 'Touch' (
Mijn foto's op Flickr.
johnnyv.nl schreef op zondag 12 december 2004 @ 22:23:
[...]
Ja, afvlakken etc. Maar wou er niet te ver op ingaan. Het is iig níet een puur texture gebaseerd gebeuren.
Dat access point is een asus w300g, geen idee wat er op draait
Och, anders hangen we een wifi kaartje in de server

Gezien de DS maar weinig poly's kan renderen per seconden zou het beetje overbodig zijn om dit hardware-matig in te planten als je veel polys nodig heeft.
Imo maakt het aantal poly's echt geen reet uit bij cellshading, dat was juist het mooie eraan.
Het artikeltje maakte ook weinig duidelijk op dit punt.
Wat je router betreft, zo te zien heb je geluk en draait ie op Linux (en kan dus gebruik maken van DS tunneling) linkje!
offtopic:
Hehe ja dat klopt, dorpsgenoot !
Zet ff je DS aan, dan gaan we pictochatten !
Morgen op school ff proberen hehe.
Hehe ja dat klopt, dorpsgenoot !
Zet ff je DS aan, dan gaan we pictochatten !
Morgen op school ff proberen hehe.
WAUW! Dat is echt een tof idee. Het lijkt me echt helemaal te gek om weer larry/kings quest/quest voor glory enzo te spelen.Captain N schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:52:
Wat me ook heel erg gaaf lijkt zijn Point & 'Touch' () adventures, zoals Monkey Island!
Of eehhh, day of the tentacle iemand?
De DS is eigenlijk uitermate geschikt voor die supervtte maar helaas helemaal doodgebloedde genre.
[ Voor 3% gewijzigd door rajackar op 13-12-2004 08:31 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Serieus, als ze een Fallout zouden uitbrengen op de DS zou ik direct een stuk of 10 DSen aanschaffenCaptain N schreef op maandag 13 december 2004 @ 01:52:
FPS'en, Isometric RPG's (zoals Diablo, Baldur's Gate, Fallout, etc) en Strategy games (Command & Conquer, Ages of Empires, etc) lijken mij goed mogelijk en best leuk om op de DS te verschijnen
[ Voor 12% gewijzigd door Okyah op 13-12-2004 08:47 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Ik denk dat een RTS niet echt haalbaar is, vergt nogal wat processorkracht voor de AI. Maar misschien een wat simpelere stijl RTS, zoals bijv. cannon fodder
Imho een van de betere games op de snes.
[ Voor 12% gewijzigd door pagani op 13-12-2004 08:45 ]
Ik geloof dat ik maar mijn eigen DS-develop bedrijfje moet starten, met deze succesvolle ideëen 
En zoiets als C&C moet toch wel te doen zijn? Je hoeft geen 100000-en mannetjes te hebben, en het hoeft er ook niet uit te zien als Rome: Total War natuurlijk
En zoiets als C&C moet toch wel te doen zijn? Je hoeft geen 100000-en mannetjes te hebben, en het hoeft er ook niet uit te zien als Rome: Total War natuurlijk
Mijn foto's op Flickr.
Ehhhhh AI vereist nogal wat processorkracht? Maar een game als metroid zeker niet? AI is echt zo processorbelastend niet hoor...
Maaremm.. Monkey Island-like SCUMM games wil ik ook gaan ontwikkelen als er eenmaal devkits beschikbaar zijn... =)
Nog meer mensen hier die interesse hebben in het devven voor de DS?
Maaremm.. Monkey Island-like SCUMM games wil ik ook gaan ontwikkelen als er eenmaal devkits beschikbaar zijn... =)
Man als dat allemaal er op zou komen. 
Dan ben ik echt over dan koop ik die DS gisteren.
Zou het mogelijk zijn om die games te porten naar de DS?
Dan ben ik echt over dan koop ik die DS gisteren.
Zou het mogelijk zijn om die games te porten naar de DS?
[ Voor 26% gewijzigd door Kezand op 13-12-2004 10:12 ]
Ik, maar mijn programming skills zijn nou niet bepaald je van het. Ik ken de basis een beetje, maar je bent nooit te oud om te leren, he?apNia schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:07:
Mijn foto's op Flickr.
Ik kan een beetje Java devven. Als ik daarmee (J2ME of zo) ook op de NDS kan kloten dan heb ik daar echt wel oren naar!
Same for me. Voordeel is dat ik nog aant leren benCaptain N schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:29:
[...]
Ik, maar mijn programming skills zijn nou niet bepaald je van het. Ik ken de basis een beetje, maar je bent nooit te oud om te leren, he?
Ik ben er trouwens zeker van dat zoiets als c&c ra MOET gaan. het is mss nt zo powerfull als een psp, maar het hoeft ook geen ai te zijn die de meest snode plannen bedenkt, een mooie tegenstand is al meer als genoeg.
Anoniem: 89946
Donderdag bij savegames in Amsterdam Mario Ds besteld had het vrijdag al in huis nu alleen nog wachten op me Nintendo Ds van lik-sang.
- USD 216.90 (~161.55 EUR) - Thursday, 09th December, 2004
Now Shipping\
Sinds vandaag staat er Now Shipping
- USD 216.90 (~161.55 EUR) - Thursday, 09th December, 2004
Now Shipping\
Sinds vandaag staat er Now Shipping

ff tussendoor.
Ik vind het doosje van de games er wel gelikt uitzien.
Ik vind het doosje van de games er wel gelikt uitzien.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Ik vind de doosjes sowieso wel prettig, veeeeeeeel beter dan die GBA gevallen.
Java op de DS betwijfel ik echt heel erg.. Java gaat via een virtual machine en is echt over het algemeen heel traag. Wat ik van de GBA weet is dat 't echt hard in je geheugen dingen kwakken is, en dat is echt de tegenpool van java
Moet toch te doen zijn. DS is krachtig genoeg, om gsm spellen te draaien, lijkt mij. Want de meeste gsm's hebben ook geen speciefieke java processor, maar ook gewoon een virtual machine, of zit ik mis?apNia schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:07:
Java op de DS betwijfel ik echt heel erg.. Java gaat via een virtual machine en is echt over het algemeen heel traag. Wat ik van de GBA weet is dat 't echt hard in je geheugen dingen kwakken is, en dat is echt de tegenpool van java
allereerst moet er een virtual machine voor de DS geschreven worden waar denk ik weinig animo voor is.. kweenie ik zie het gewoon niet gebeuren..
Leek mij ook al niet, maar wie weet komt de telefoon JVM (J2ME) ooit wel eens naar de NDS...
Ik zou liever eerst een GPS tool willen
Ik zou liever eerst een GPS tool willen
Wil misschien ook wel gaan DEV-en voor de DS (of PSP), maar dat komt meer door m'n studie
(www.give.nl)
GPS zaken waren er volgens mij al wel voor de GBA, moest je andere spelers in je stad opzoeken enzo, was meer een studieproject geloof ik.
GPS zaken waren er volgens mij al wel voor de GBA, moest je andere spelers in je stad opzoeken enzo, was meer een studieproject geloof ik.
[ Voor 44% gewijzigd door pagani op 13-12-2004 12:43 ]
Heeft iemand eigenlijk nog wel eens iets van dat demasked opgevangen.
Er was een hoop fuzz voor dat de DS uit was maar nu is het wel erg stil geworden.
Er was een hoop fuzz voor dat de DS uit was maar nu is het wel erg stil geworden.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Het NOS-journaal van 13:00 uur (nu herhalingen op NED2, laatste item):
Trouwens, van de DS-launch heb ik nooit wat gezien/gehoord...
Ik vraag me echt af of ze daar wel precies weten wat er zich zoal in het land van videogames afspeelt. Een item over de launch van de PSP... en de concurentie een flinke stap voor!?De PlayStation Portable, de PSP, is de eerste console waarop spelletjes kunnen worden gespeeld, films worden bekeken én muziek kan worden afgespeeld.
Ondanks de vrieskou stonden d'r voor openingstijd al zo'n 1500 mensen voor deze winkel in Tokyo te wachten o hun slag te slaan. En dit was de eerste gelukkige, maar met de PSP is Sony de concurentie een flinke stap voor. Het apparaat past in je zak en het beeldscherm is zo scherp als die van een televisie. En ook heeft het een draadloze internet-verbinding om online mee te spelen. ...
Het apparaat is begin volgend jaar te koop in Europa.
[ Voor 8% gewijzigd door ironx op 13-12-2004 13:42 ]
This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.
Geef toe, grafisch is het ding sterker en dat is wat de niet-hardcore-gamers er eigenlijk van zien.ironx schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:40:
Het NOS-journaal van 13:00 uur (nu herhalingen op NED2, laatste item):
[...]
Ik vraag me echt af of ze daar wel precies weten wat er zich zoal in het land van videogames afspeelt. Een item over de launch van de PSP... en de concurentie een flinke stap voor!?
Als je dan komt met het touch screen zul je reakties krijgen als "dat heeft m'n pda ook al".
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 13-12-2004 13:44 ]
5183
Todat ze een uurtje met touchscreen hebben gespeeldjohnnyv.nl schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:43:
[...]
Als je dan komt met het touch screen zul je reakties krijgen als "dat heeft m'n pda ook al".
Er is ook een editknop5183 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:15:
[...]
Todat ze een uurtje met touchscreen hebben gespeeld

En de meesten zullen ongezien toch voor een PSP gaan denk ik.
Oh my [piep]... in het journaal van 14:00 uur hebben ze het er over dat "de PSP de aanval opent op Nintendo's Gie Bie Advance" (ja, zo spreken ze het ook uit)

Ja, bij de NOS doen ze hun werk weer eens echt zoals het hoort.

Anoniem: 131484
lol, ik zit nu te wachten tot het journaal wordt herhaaldironx schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:30:
Oh my [piep]... in het journaal van 14:00 uur hebben ze het er over dat "de PSP de aanval opent op Nintendo's Gie Bie Advance" (ja, zo spreken ze het ook uit)![]()
briljant weer, die noralie blaatblaat was de nieuwslezares?
//edit: ik heb het stukje net gezien en ze zegt game bee advanced
offtopic:
aan het einde wordt gezegd: 'het dingetje wordt niet voor maart in europa verwacht'
waarom zeggen ze dingetje, het is gewoon een serieuze gadget/handheld. weet wordt er imo denigrerend gesproken over games
aan het einde wordt gezegd: 'het dingetje wordt niet voor maart in europa verwacht'
waarom zeggen ze dingetje, het is gewoon een serieuze gadget/handheld. weet wordt er imo denigrerend gesproken over games
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 131484 op 13-12-2004 14:42 ]
Java is allang niet meer zo traag als vroeger. Er bestaat zelfs een J2ME omgeving voor de GBA, die werkte zonder extra processor/geheugen. Het zou dus best mogelijk zijn voor de DS(de DS heeft meer processorkracht en geheugen dan mijn mobiele telefoon en die kan ook Java aan), alhoewel ik niet verwacht dat het er zal komen.apNia schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:07:
Ik dacht trouwens dat er afgesproken was dat de PSP vs. DS discussie zou stoppen?
het is wel ernstig idd.Anoniem: 131484 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:32:
[...]
lol, ik zit nu te wachten tot het journaal wordt herhaald
offtopic:
De DS wordt voor het gemak maar helemaal vergeten

Jup, hier nog iemand met een dode subpixel. Als hij uit moet zijn is hij netjes uit, als hij wit moet produceren dan issie lichtblauw (cyaan). Onderste scherm, 10% boven/naast het midden.5183 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:15:
Zijn er hier trouwens meer mensen met een dooie pixel (of meerdere)? Kheb een Japanse en zit een dooie pixel in. Liksang zegt niets te kunnen doen en Nintendo NL neemt de DS niet voor reparatie aan.
Misschien dat we met meerdere mensen namelijk meer kunnen bereiken?
Ik leg me erbij neer. Het valt niet echt op, ik zou het erger vinden indien de pixel altijd aan zou zijn (dat is nu niet het geval)... ik wil me de moeite niet op de hals halen om daarvoor wéér porto neer te tellen. Het beestje was duur genoeg uit Japan.
[ Voor 5% gewijzigd door iNSaNe-oNe op 13-12-2004 15:05 ]
... en oranje! :P
Dingetje? Hahaha... heb ik dat net gemist.Anoniem: 131484 schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:32:
[...]
lol, ik zit nu te wachten tot het journaal wordt herhaald
offtopic:
Maar Gie Bie Advance / Game ie Advance ... maakt het uit, ze weten echt niet waar ze het over hebben daar.
Echt weer stukje top-research. Je kan echt zien dat men helemaal niets van deze industrie afweet. En als je er ergens totaal niet van op de hoogte bent, breng het dan ook niet als nieuws-item
Trouwens wel weer ironisch dat het NOS-journaal zich als Nederlandse CNN wil gaan profileren.
Hebben ze nog een lange weg te gaan
15:00 Uur: Nu zegt ze wel GameBoy Advance... eindelijk, na 2 uur hebben ze het door...

Ok, dit euvel ook weer de wereld uit, let's go back on-topic
Geef je inderdaad weinig kans. Je hebt ze van hun brood berooftiNSaNe-oNe schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:04:
[...]
Jup, hier nog iemand met een dode subpixel. Als hij uit moet zijn is hij netjes uit, als hij wit moet produceren dan issie lichtblauw (cyaan). Onderste scherm, 10% boven/naast het midden.
Ik denk niet dat je hier veel kan uithalen bij Nintendo NL...
Maar da's wel weer een (groot) nadeel van importeren. Bovendien zit je dan met een garantietijd die vaak veel korter is dan de standaard Europese garantie van 2 jaar.
Voor mij is dit toch wel een beetje de hoofdreden dat ik twijfel om 'm te importeren.
[ Voor 5% gewijzigd door ironx op 13-12-2004 15:15 ]
"En dit was hem dan, de eerste gamer die denkt gelukkiger te worden van de nieuwe draagbare spelcomputer."
Tsjongejonge, het journaal doet wel weer lekker denigrerend over computergames.
Ik heb de launch ook op lik-sang en ign een beetje gevolgd. En ik moet zeggen dat zelfs ik onder de indruk ben. Als je filmpjes ziet van de PSP in actie... pffff... Normaal boeien graphics me niet zo erg, maar hier had ik toch even het wow-effect. Het lijkt wel afkomstig uit een science-fiction film. Zo scherp, zo groot. Ik wist niet dat het verschil zo groot was.
(Maar ik heb toch nog geen spijt van mijn DS-order hoor.
Het gaat me nog steeds om de nintendo-games, op wat voor platform die ook verschijnen.)
Tsjongejonge, het journaal doet wel weer lekker denigrerend over computergames.
Ik heb de launch ook op lik-sang en ign een beetje gevolgd. En ik moet zeggen dat zelfs ik onder de indruk ben. Als je filmpjes ziet van de PSP in actie... pffff... Normaal boeien graphics me niet zo erg, maar hier had ik toch even het wow-effect. Het lijkt wel afkomstig uit een science-fiction film. Zo scherp, zo groot. Ik wist niet dat het verschil zo groot was.
(Maar ik heb toch nog geen spijt van mijn DS-order hoor.
Anoniem: 126426
Inderdaad. Ik heb nog nooit een andere console dan eentje van Nintendo gehad, maar die PSP is toch echt veeeeel beter dan de DS... De DS ziet er gewoon minder uit, zowel qua design als qua in-game graphics. Dat touch screen & twee schermen kan best wel grappig zijn, maar ik ga toch liever voor betere hardware (& betere spellen). Zullen sommige van jullie weer zeggen GAMEPLAY >>> GRAPHICS etc. Leuk hoor. Maar wie zegt dat de DS beter is qua gameplay? Het is zeker innovatief hoor, maar of het na een jaar nog leuk blijft?
Laten we het even omdraaien. De DS heeft GameCube graphics, een strak design en een kleine analoge stick, de PSP heeft Playstation 1 graphics maar heeft iets extra's zoals een microfoon, een tweede scherm een een touchscreentje, maar laat qua design nog te wensen over.
De aantrekkingskracht van de PSP puur qua uiterlijk is gewoon 20x beter.. Of het qua innerlijk net zo goed/beter is dan de DS kan ik nog niet zeggen, maar uiterlijk is heel belangrijk
Laten we het even omdraaien. De DS heeft GameCube graphics, een strak design en een kleine analoge stick, de PSP heeft Playstation 1 graphics maar heeft iets extra's zoals een microfoon, een tweede scherm een een touchscreentje, maar laat qua design nog te wensen over.
De aantrekkingskracht van de PSP puur qua uiterlijk is gewoon 20x beter.. Of het qua innerlijk net zo goed/beter is dan de DS kan ik nog niet zeggen, maar uiterlijk is heel belangrijk
Ik denk dat je de DS en de PSP moet omdraaien in dit verhaaltje.Anoniem: 126426 schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:49:
Dan gewoon moet stellen dat de PSP PS2 kwaliteit levert en de DS N64 kwaliteit (ietsjes beter dan)
124138
Nou ik verkoop de Nintendo DS met mario 64 ds (jap) of als iemand de PSP heeft wil liefst ruilen en met wat geld er boven op dus als er iemand is die geinteresseerd is mail me : nefret_nefret@hotmail.com
waarom blijft iedereen toch analoge stick zeggen bij de psp, dat ding is helemaal niet analoog. tis gewoon een stickje dat je alle kanten op kunt schuiven, maar het verricht dezelfde functie als de d-pad, niet analoog dus.
Ignorance Is Bliss
Dit topic is gesloten.