Het Nintendo DS topic deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 4.843 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/ultrasupreme/ds.png

NU UIT IN NOORD-AMERIKA!

De Nintendo DS. Nintendo's nieuwe handheld (tevens niet de opvolger van de Gameboy reeks) heeft opvallend genoeg twee schermen, en beter-dan-Nintendo-64 graphics.
Dual Screens: Two LCD screens offer one of the most groundbreaking game-play advances ever developed: experiencing a game from two perspectives at once. Imagine the possibilities. In a racing game, drivers might see their own vehicle's perspective on one screen and an overall track view on the other. In a role-playing game, the action could take place on the first screen while the second provides a reference for a player's tools inventory. Game play also could use both screens at once, offering a giant boss for heroes to defeat. In the future, games could be created allowing users to play games on one screen while text messaging other DS users on the other. Each 3-inch screen can reproduce a true 3-D view and is backlit to assure comfortable play in any lighting condition.

Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities. Players no longer have to rely on just buttons to move characters or shift perspectives. They can navigate menus or access inventory items simply by touching the screen with stylus or fingertip. A software-based keyboard might even allow the screen to be used as an input center for games and messaging. The possibilities are limited only by developers' imaginations. The screen will have a tougher film cover for durability, and will come with a stylus.

Microphone: An available microphone port means that in the future, players might need only to tell their games what to do. DS software could identify everything from voice commands to hand-clapping. Players might be able to move their characters simply by telling them which way to go. The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing.

Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances. It assures high response rates required for real time game play, and will make use of both IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords, completely untethered. The DS technology also provides for a wireless LAN connection, which could allow a theoretically infinite number of players to connect at a hot spot and compete at a central game hub on the Internet, even if they're thousands of miles apart.

Wireless Game Sharing: If software developers desire, multiple players can compete in wireless games, even if only one person has a game card inserted. Players could also test-play games for themselves as long as they stayed connected.

3-D: With the newly developed graphics engine, DS can reproduce impressive 3-D renderings that can surpass images displayed on the Nintendo® 64. Games will run at 60 frames per second, and allow details like fog effects and cel shading.

Sound: The 16-channel sound allows for greatly expanded use of voices and music, and a richer, more immersive game experience. A plug for headphones transmits stereo sound.

Battery & Power Management: The battery is rechargeable and the unit features a low-energy-consumption design. The DS also has Power Management functions of Sleep mode and Standby mode. In Sleep mode, players can stop and resume game play whenever they like. If the user receives a message from a friend or user nearby, DS activates itself from Standby mode.

Processing: The unit will run on two processors, one ARM9 one ARM7.

New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time and memory capacity of more than one gigabit of information.

Dual Slots: Nintendo DS makes a vast library of Game Boy® Advance games readily available. Developers could find ways to make new connections between GBA games and DS games. The GBA port could be used for new hardware, enormously expanding the functional expandability of the DS.

(bron: dsnews.co.uk)
toon volledige bericht
Voor sommige mensen betekent dit misschien niet zo erg veel, maar als je er goed over nadenkt, zijn de mogelijkheden eindeloos. De expansion slot kan goed worden gebruikt als de DS later uitgebreid wordt met multimedia mogelijkheden (afspelen van muziek en films). Daar boven op heb je nog de touch screen, die als configureerbare interface kan werken. Het is dus mogelijk om de DS organizer functies te geven.
Stel je voor eens je huiswerk/afspraken, die je normaal in je agenda schrijft, gewoon op de DS neerpent. Of je DS als dicteerapparaat gebruikt, wat de ingebouwde microfoon mogelijk maakt. Of misschien je DS gebruiken als een mobiele telefoon, waar je SIM-kaart in de module zit (en waar de module in de expansion slot zit), en de cijfers en toetsen gewoon aantikt op de onderste scherm op de DS. Misschien is het moeilijk telefoneren (denk N-gage), maar dan weer de perfecte apparaat om SMSjes en versturen/ontvangen!

En dan hebben we het nog niet eens gehad over de games. Hier zou je ook weinig verwachten, maar wat er tot nu toe ontwikkeld is verbijsterend. Kijk zelf maar naar de DS demonstratie filmpjes (zie onderaan).

Verder heeft de DS een bootmenu, waarbij je de instellingen kan vinden en veranderen zoals touch screen calibratie, klok en alarm instellingen, op welke scherm je de GBA spel wilt zien (omdat deze maar 1 scherm kunnen gebruiken), etc.
Daarnaast kan je kiezen of je PictoChat wilt starten (zie PictoChat), een GBA game wilt booten, DS game wilt booten.

Ik raad je sterk aan om de demonstratie filmpjes te bekijken @ Gamespot!!!

Volgende spellen zijn het meest interesant:

Super Mario 64 DS (met verslavende touchscreen mini-games!)
Metroid Prime (FPS touch screen precisie control)
Puppy Times (gebruik van touch screen en mic - HEEL INDRUKWEKKEND)
Spider-man 2 (mix van 2D/3D, indrukwekkende graphics)

Voor de filmpjes, klik stream for free.

FAQ

:? Hoe duur is zo'n ding?!
De Nintendo DS kost $149.99 en de games rond $29.99 in de VS. Dit kan in Europa verschillen, maar wel in die goedkope richting.

:? Release date?
Noord-Amerika: UIT
Japan: 2 December 2004
Europa: 2005

:? Wat krijg je allemaal in de pakket?
Een gloednieuwe, glanzende DS, een demo van Metroid Prime: First Hunt, adapater, paar extra stylussen.

:? Is er nog wat informatie over de kwaliteit van de DS? Hoe voelt het aan, etc?
Zie de IGN hands-on van de DS

:? Hoe goed zijn de graphics?
Beter dan de Nintendo 64, zie hier voor een vergelijking tussen Dreamcast, Gamecube en DS.

:? Nog wat c0ols te melden?
De mensen van WarpPipe zijn met iets bezig, zie http://www.demasked.com
Er is gespeculeerd over GPS, een globale Nintendo DS netwerk. Wie weet wat het wordt. De DS is zo ver ik weet ook nog aan te sluiten op internet.

:? Wordt het niet weer zo'n kiddy handheld zoals alle andere Gameboy's?
Nintendo richt de DS op mensen van 18-20 jaar, maar de games voor de DS zullen het ook wel bepalen.

:? De Nintendo DS is niet de opvolger van de Gameboy Advance?
Volgens Nintendo niet, maar het is wel backwards compatible met alle Gameboy Advance, niet met originele Gameboy of Gameboy Color games.

:? Gaat dit floppen als de VirtualBoy?
Nintendo stouwt 40 miljoen dollar in reclames en dergelijke, maar dan welke Nintendo systeem _OOIT_, dus daar hoef je niet bang voor te zijn. Zie de Wildboyz reclame met Steve-O en Chris.
Nee, op het moment vliegen ze als broodjes over de toonbank.

:? En de PSP... ?
...flopt. :z

Nog wat meer informatie...

Ja ik kon echt niet alles over de DS hier in de startpost stouwen, te veel werk. Je kan wel even meer filmpjes en plaatjes bekijken, nieuws op de volgende site.

http://www.dsnews.co.uk - veel info, veel updates per dag
http://www.gamespot.com - gameplay demonstraties!
http://ds.ign.com - veel info, plaatjes van de DS
http://www.nintendo.com - 'nuff said

Vorige topic:
Het Nintendo DS topic *

Hier graag verder. _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 22-11-2004 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mwoah zou dat over de PSP er maar uit halen dat vind ik niet echt lekker staan. Komt gelijk zo fanboy achtig over. :)

En misschien een paar goede kwaliteit pics plaatsen van Mario, metroid? :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
schnumi schreef op 29 oktober 2004 @ 21:50:
Mwoah zou dat over de PSP er maar uit halen dat vind ik niet echt lekker staan. Komt gelijk zo fanboy achtig over. :)

En misschien een paar goede kwaliteit pics plaatsen van Mario, metroid? :)
De strijd tussen de DS en PSP is begonnen!!!!!

En ik ben heel erg tegen dat plaatsen van foto's van gamespot of wat dan ook, als je screens ervan wilt ga je daar toch gewoon heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Vreemd en jammer dat de DS niet backwards compatible is met de orginele GB en de GB Color. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de DS en de PSP. Voordeel van de DS is dat deze eerder uit komt en ik hem kan kopen nu ik toch in de VS ben, aan de andere kant zijn al de extra's die in de TS staan niet meer dan eventuele mogelijkheden en dat heb ik vaker gehoord in deze industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OpifexMaximus schreef op 29 oktober 2004 @ 22:11:
Vreemd en jammer dat de DS niet backwards compatible is met de orginele GB en de GB Color. Ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen de DS en de PSP. Voordeel van de DS is dat deze eerder uit komt en ik hem kan kopen nu ik toch in de VS ben, aan de andere kant zijn al de extra's die in de TS staan niet meer dan eventuele mogelijkheden en dat heb ik vaker gehoord in deze industrie.
Je moet die filmpjes eens kijken!!!! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Anoniem: 72901 schreef op 29 oktober 2004 @ 22:29:
Je moet die filmpjes eens kijken!!!! :o
Ja, enig. Inderdaad iets sterket dan de PSP, maar na verloop van tijd zullen beide platforms sterke titels krijgen.

Maar als de PSP je in staat stelt om films te bekijken en muziek te besluisteren terwijl de DS dit niet kan, dan heeft de PSP wat mij betreft wel een sterk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
OpifexMaximus schreef op 29 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Ja, enig. Inderdaad iets sterket dan de PSP, maar na verloop van tijd zullen beide platforms sterke titels krijgen.

Maar als de PSP je in staat stelt om films te bekijken en muziek te besluisteren terwijl de DS dit niet kan, dan heeft de PSP wat mij betreft wel een sterk punt.
Tja het nadeel is dat er nog niet bekend is of er een mogelijkheid komt om zelf UMD schijfjes te beschrijven. Ik betwijfel het dan ook ten zeerste omdat het het kopieeren te veel in de hand zou werken. En in dat geval zou je dus elke film twee keer moeten kopen.

Overigens is er een movie player voor de GBA (SP), dus ik verwacht dat er ook wel een voor de NDS gemaakt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Idd je moet dan dus wel weer opnieuw de film die je leuk vind aanschaffen wil je hem gaan beluisteren. + het geheugenkaartje voor de PSP is volgens mij vrij prijzig.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

VinnieWeiss schreef op 29 oktober 2004 @ 22:47:
Overigens is er een movie player voor de GBA (SP), dus ik verwacht dat er ook wel een voor de NDS gemaakt gaat worden.
Daarnaast heb je een grote kans dat de movie player voor de GBA nog steeds werkt in de NDS.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Of misschien je DS gebruiken als een mobiele telefoon, waar je SIM-kaart in de module zit (en waar de module in de expansion slot zit), en de cijfers en toetsen gewoon aantikt op de onderste scherm op de DS. Misschien is het moeilijk telefoneren (denk N-gage), maar dan weer de perfecte apparaat om SMSjes en versturen/ontvangen!
Zou idd wel heel cool zijn

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Net dat filmpje gezien van wildboyz.
Zou dat nou echt zijn??
Die leeuw vreet hem bijna op.

Iedereen noemt me altijd wel Steve-O, maar gelukkig zit ik niet in de boom.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45287

RayNbow schreef op 29 oktober 2004 @ 22:55:
[...]

Daarnaast heb je een grote kans dat de movie player voor de GBA nog steeds werkt in de NDS.
Ik hoop het wel en nog beter als mn flashcard het ook nog doet voor de normale gbagames

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 08:08

TdV

Anoniem: 45287 schreef op 30 oktober 2004 @ 02:08:
[...]

Ik hoop het wel en nog beter als mn flashcard het ook nog doet voor de normale gbagames
Dat zal wel, voor de gba is er geen verschil in gedrag tussen een originele en een flash card. Tenzij ze een check in het systeem bouwen maar dat verwacht ik niet, ze hebben niet veel tijd extra gehad doordat ze hem zo snel uit wilden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:15
Wow, die prijs vind ik héél erg meevallen, zowel van het ding zelf als van de spellen. Want GBA spellen kosten vaak doodleuk nog €50. En de looks vind ik sinds de laatste update er tien keer beter op geworden.

Die Wildboyz reclame is trouwens wel leuk :D

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120741

dat die psp films kan afspelen en muziek kan afspelen ingebouwd zit wil nog niet zeggen dat dat niet bij de ds kan aangezien je zoals al verscheidene mensen zeiden dat je waarschijnlijk de movieplayer voor de gba erin kan doen en er zal er ook wel een speciaal voor de ds komen en waar je ook mp3's die je dan op een mmc zet spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Anoniem: 120741 schreef op 30 oktober 2004 @ 10:18:
dat die psp films kan afspelen en muziek kan afspelen ingebouwd zit wil nog niet zeggen dat dat niet bij de ds kan aangezien je zoals al verscheidene mensen zeiden dat je waarschijnlijk de movieplayer voor de gba erin kan doen en er zal er ook wel een speciaal voor de ds komen en waar je ook mp3's die je dan op een mmc zet spelen.
Klopt! Ware het niet dat de PSP natuurlijk een veel groter scherm heeft! Dus of het echt handig is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja maar die kaartjes die in de psp kunnen zijn ontiegelijk duur en om nou je film op umd disc te kopen voor 40 euro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
Vanitas schreef op 29 oktober 2004 @ 23:35:
Net dat filmpje gezien van wildboyz.
Zou dat nou echt zijn??
Die leeuw vreet hem bijna op.

Iedereen noemt me altijd wel Steve-O, maar gelukkig zit ik niet in de boom.
Op Nintendo.com kun je ook ergens the making of zien, het is echt! :)

geweldige reclame idd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou die reclame hoort dan zeg maar ouderen mensen aan te trekken, zo is er de DS reclame in MAXIM. :o
Maar dat betekent niet gelijk dat mensen van 18-25 gaan springen van Mario of wat dan ook (ook al is het zo ongelofelijk gaaf imo), de spellen die uitkomen voor de DS moeten het verschil maken.

Zo'n gast van Sony zei het al zo arrogant: "Als je pikachu wilt spelen, ga je maar de DS kopen, als je onze Gran Turismo 4 wilt spelen, kom je maar bij ons." |:(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 30-10-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Maar dat betekent niet gelijk dat mensen van 18-25 gaan springen van Mario of wat dan ook
Juist wel.
Deze mensen hebben de geboorte van Mario meegemaakt en zullen dus harder staan te poppelen om met Mario te spelen dan de jongere spelers nu. De jongere spelers willen meer van Yu-gi-oh en Pokemon of iets in die richting.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Rakkerzero schreef op 30 oktober 2004 @ 13:35:
[...]
Juist wel.
Deze mensen hebben de geboorte van Mario meegemaakt en zullen dus harder staan te poppelen om met Mario te spelen dan de jongere spelers nu. De jongere spelers willen meer van Yu-gi-oh en Pokemon of iets in die richting.
Mwah yu-gi -oh met 2 schermen lijkt me ideaal 1 voor je deck en 1 voor de actie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jonge flikker lekker op met je yu gi ho(mo) ik wil gewoon mario peach toad yoshi luigi link zelda etc gvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Wat is er mis met Yu-Gi-Oh, het kan toch gewoon naast Mario bestaan? :P Kijk, ze kunnen bij Nintendo natuurlijk ook alleen maken wat lars77 wil, maar ik denk neit dat ze daar genoeg mee verdienen :P Ik ben helemaal voor een nieuwe mario64 voor de DS (liever nog een nieuw spel met die gameplay :o), een nieuwe zelda, een nieuwe mariokart en andere leuke dingen, maar er moet ook geld verdiend worden (plus het feit dat ik niet vies ben van een stevig potje Yu-Gi-Oh :X :+).
* Okyah heeft btw mario-birth enzo beleefd
Ben dus een van die "oude zakken" waar Rakkerzero over praat :+ En idd, ik heb niets tegen mario, maar heb ook niets tegen nieuwe spellen :P

[ Voor 18% gewijzigd door Okyah op 30-10-2004 17:01 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

Ik heb liever wat volwassenere graphics.....

( metroid, spiderman )

Mario is ook leuk hoor maar die graphics spreken mij minder aan.... welke leuke gameplay natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
Anoniem: 114616 schreef op 30 oktober 2004 @ 17:08:

.......graphics spreken mij minder aan.... welke leuke gameplay natuurlijk..
Kijk en DAAR gaat het nou om! De DS is gemaakt voor een fantastische en innovatieve gameplay. Met vooral erg veel lol.

Het is een ontzettend zinloze discussie als het gaat om: nou ik vind mario stom, Yu-gi-ho is voor mietjes, kom op zeg een beetje meer inhoud mag wel.

Iedereen zijn ding, nintendo heeft denk ik genoeg in het vooruitzicht om iedereen te pleasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5577

Anoniem: 120741 schreef op 30 oktober 2004 @ 16:55:
jonge flikker lekker op met je yu gi ho(mo) ik wil gewoon mario peach toad yoshi luigi link zelda etc gvd
Ook goedemorgen ooit gehoord van respect hebben voor iemands mening nee tuurlijk niet.
Heb je me horen zeggen dat ik graag yu-gi-oh games speel nee, ik zei enkel dat zo'n op kaarten gebaseerd spel goed tot zijn recht komt met 2 schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 5577 schreef op 30 oktober 2004 @ 19:42:
[...]

Ook goedemorgen ooit gehoord van respect hebben voor iemands mening nee tuurlijk niet.
Heb je me horen zeggen dat ik graag yu-gi-oh games speel nee, ik zei enkel dat zo'n op kaarten gebaseerd spel goed tot zijn recht komt met 2 schermen.
Vooral met de multiplayer _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:58

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Anoniem: 120741 schreef op 30 oktober 2004 @ 16:55:
AHAHAHAHAHA dit is echt de beste reply die ik ooit heb gezien :D
Zo lekker platvloers binnenstampen. Pak je biertje en schreeuw JOOOOODUUUHHH! :D

Anyways... die PSP schijfjes worden dus niet schrijfbaar.. Het systeem in de PSP kan er niet op schrijven (hence the memorysticks) en Sony heeft verteld GEEN plannen te hebben writers er voor te maken... Redelijk logisch natuurlijk, want dan begint het kopieer-drama...

We maken er alleen een PSP topic van nu :)

Overigens moet ff niet over het hoofd gezien worden dat 3D processen echt belachelijk veel meer stroom kost dan gewoon de GBA shiz.

Kheb 'm trouwens maar gepreordered bij Lik Sang 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het niet handig om een openingspost te maken die overzichtelijk is kwa informatie met een witte achtergrond met nintendo DS logo en alles en screens?

Ik wil wel preorderen maarligt aan de prijs die in europa komt...
Want lik-sang is betrouwbaar en wat is de prijs daar met vervoerskosten enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Leuke filmpjes :S

De streaming versions zijn zo klein dat je een vergrootglas nodig hebt, de download versions openen allerlei popups zodat je eerst alle noodzakelijke blockers moet uitzetten. Niet echt levensvreugde verhogend :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Anoniem: 19137 schreef op 31 oktober 2004 @ 09:45:
Leuke filmpjes :S

De streaming versions zijn zo klein dat je een vergrootglas nodig hebt, de download versions openen allerlei popups zodat je eerst alle noodzakelijke blockers moet uitzetten. Niet echt levensvreugde verhogend :|
Dan zou ik even naar 'media settings' oid gaan en je speed wat omhoog zetten :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Xrenity op 31-10-2004 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik denk dat de grote troef voorde NDS nog steeds de expansion slot is. Alle leuke "extra's" die de PSP biedt kunnen daar probleemloos mee worden opgevangen en waarschijnlijk op een veel toegankelijkere manier (SD ipv UMB bijv). Ik val in herhaling maar ik wil echt een GPS systeem!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Deddiekoel schreef op 31 oktober 2004 @ 11:49:
Ik denk dat de grote troef voorde NDS nog steeds de expansion slot is. Alle leuke "extra's" die de PSP biedt kunnen daar probleemloos mee worden opgevangen en waarschijnlijk op een veel toegankelijkere manier (SD ipv UMB bijv). Ik val in herhaling maar ik wil echt een GPS systeem!
Expansionslot? Het GBA-slot of heb ik iets over het hoofd gezien in een van mijn uren durende DS informatiezoek-obsessies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:28

Elroy

Zelda!!!

Ik kwam op de IGN site, de boxarts van de launch titles tegen, misschien iets voor de startpost ;)

Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041019044636272-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020031644370-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020023609651-000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020001405173-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020052519921-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041019044635506-000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020013546126-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020021029115-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041019044633725-000.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041019044634522-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041020001405985-000.jpg Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/558/558353/nintendo-ds-box-art-20041019044637037-000.jpg

:9~

Specs Computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

* Okyah wil teh mariokart!!!!12222 :o
Maar MarioDS vind ik ook koel :) Maar vrolijke doosjes ieg :D
Maar zijn er nog meer launch-titles?
* Okyah Okyah wil teh Zelda!!!2222 :P
(Maar wel OoT/MM of WW stijl, anders gaan er klapjes vallen :P (Of Z2K4 natuurlijk :o))

[ Voor 26% gewijzigd door Okyah op 31-10-2004 13:00 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

apNia schreef op 31 oktober 2004 @ 12:40:
[...]

Expansionslot? Het GBA-slot of heb ik iets over het hoofd gezien in een van mijn uren durende DS informatiezoek-obsessies?
Het expansion slot is idd het GBA slot. Daarmee kun je oa GBA games spelen maar ook een boel meer hoop ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Elroy schreef op 31 oktober 2004 @ 12:56:
Ik kwam op de IGN site, de boxarts van de launch titles tegen, misschien iets voor de startpost ;)

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

:9~
Als ik die in de startpost stouw dan is het toch bandwidth stelen?

Edit: Ik heb ook net gelezen dat Ridge Racer DS even mooi is als de N64 versie, en ik heb de N64 versie gespeeld. Hij's mooi. :P
De analoge stuur (touchscreen) zuigt schijnbaar: http://www.gamespot.com/d...erds/preview_6110033.html

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 31-10-2004 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 72901 schreef op 31 oktober 2004 @ 13:27:
[...]

Als ik die in de startpost stouw dan is het toch bandwidth stelen?

Edit: Ik heb ook net gelezen dat Ridge Racer DS even mooi is als de N64 versie, en ik heb de N64 versie gespeeld. Hij's mooi. :P
De analoge stuur (touchscreen) zuigt schijnbaar: http://www.gamespot.com/d...erds/preview_6110033.html
Host je ze bij http://www.imageshack.us/ of sja, alsof IGN een bandwidth limit heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 69767 schreef op 30 oktober 2004 @ 10:46:
[...]

Klopt! Ware het niet dat de PSP natuurlijk een veel groter scherm heeft! Dus of het echt handig is...
Alleen handig voor films misschien. :)

Muziek luisteren op een DS zou natuurlijk gewoon handiger zijn. Dan heb je gewoon een mooie touch screen interface en op de bovenste scherm een progressbar + tijd + van die balkjes die op en neer gaan van de muziek. (je weet wel net als winamp) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lijkt me wel goud,

nfsu2 komt tock ook als launch titel, of nu weer niet???
Ik waxht denk eerst de ervaringen van de 1e kopers van inkoopactie en dan als ze een 2e organiseren? koop ik er ook een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:33

rajackar

Blood Minister

Ik heb em al best een tijd in pre-order staan maar ik begin toch langzaam te twijfelen.
Ik mis toch eigenlijk de AAA titels.
En (het mag misschien niet gezegd worden) ik vind het best behoorlijk jammer dat de DS behoorlijk zuigende 3d graphics heeft. Want kom op, daar kun je eigenlijk niet meer mee aankomen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rajackar schreef op 01 november 2004 @ 09:47:
Ik heb em al best een tijd in pre-order staan maar ik begin toch langzaam te twijfelen.
Ik mis toch eigenlijk de AAA titels.
En (het mag misschien niet gezegd worden) ik vind het best behoorlijk jammer dat de DS behoorlijk zuigende 3d graphics heeft. Want kom op, daar kun je eigenlijk niet meer mee aankomen.
:|

De graphics zijn beter dan de N64. Ik twijfelde ook eerst, maar het is echt zo.

Edit: Nog even voor de duidelijkheid, met Metroid Prime richt je met de touchscreen, dit is optioneel. Je hebt meerdere controlschemes.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 01-11-2004 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik vind de graphics soms serieus een beetje GBA semi-3D aandoen! Ik zie echt nergens dat het op de N64 lijkt.. of ik moet me de N64 in gedachten veel beter hebben voorgesteld (herken je wel van als je oude games terugziet die er in je gedachten veel mooier uitzagen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze post speciaal voor de PSP fanboys.

De DS is brilliant, brilliant vormgegeven. Kijk naar de volgende plaatjes en laat je fantasie werken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~hagemans/ipod.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.solware.co.uk/sae700_00.gif

Afbeeldingslocatie: http://academic.brooklyn.cuny.edu/modlang/carasi/site/images/organizer.gif

Afbeeldingslocatie: http://baskets4u.com/Clock-rosewood.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

apNia schreef op 01 november 2004 @ 13:29:
Ik vind de graphics soms serieus een beetje GBA semi-3D aandoen! Ik zie echt nergens dat het op de N64 lijkt.. of ik moet me de N64 in gedachten veel beter hebben voorgesteld (herken je wel van als je oude games terugziet die er in je gedachten veel mooier uitzagen ;))
De graphics zijn zelfs beter dan de N64(op de filtering na). Super Mario 64DS lijkt zelfs de character models te gebruiken uit verschillende N64 spellen. Op het forum van Nintendo.com heeft iemand een vergelijking gemaakt.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 13:48:
Deze post speciaal voor de PSP fanboys.

De DS is brilliant, brilliant vormgegeven. Kijk naar de volgende plaatjes en laat je fantasie werken.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Waar slaat dit op ?
MetroidPrime schreef op 01 november 2004 @ 14:07:
[...]

De graphics zijn zelfs beter dan de N64(op de filtering na). Super Mario 64DS lijkt zelfs de character models te gebruiken uit verschillende N64 spellen. Op het forum van Nintendo.com heeft iemand een vergelijking gemaakt.
Wel goede voorbeelden idd maar het is ook wel een beetje zo opgezet dat de DS er erg goed vanaf komt. Kijk maar eens naar de SONIC screens. Het is wel erg duidelijk dat ze een flink stuk lucht meepakken zodat omgevings detail niet in beeld is.

Het zal wat er bij mij echt vanaf gaan hangen hoe de games gaan zijn.
Tot nu toe ben ik alleen enthousiast over Mario64 en dat is niet eens en nieuwe game.
MP hunters bijv. lijkt me weinig aan. Volgens mij gewoon een Unreal tourney kloon met samus erin. Ik had veel liever een lekker single player avontuur gehad.
En ik blijf echt struikelen over het gebrek aan texture filtering. Al zou dat ding 100 miljoen polygonen /s uitspuugen dan nog blijven je textures lelijk.
Ik hoop heel erg dat de screens die wij zien direct uit het ram gevist zijn en dus niet door de filters zijn gegaan zodat dit probleem eigenlijk niet bestaat maar ik ben bang dat dit bij een stille hoop gaat blijven.

[ Voor 55% gewijzigd door rajackar op 01-11-2004 14:37 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
:o

FANTASIELOOS!!!!

ZONDELING!

Nou dan zal je maar een PSP moeten aanschaffen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58311

De UMSD's kunnen niet beschreven worden. De psp kan ook niet uitgebreidt worden. Als je naar de GBA kijkt, dan zie je dat er diverse uitbreindingen zijn zoals bv de card reader (waar dan simpele info op staat, dus geen compactflash of xd kaartjes of zo, maar van nintendo zelf). Of ook third party uitbreidingen die tot de verbeelding spreken als mp3 speler, pda software (stel je voor hoe handig op de DS!!) een TV module (wel met antenne), naar ik meen ook een compactflash reader en een movie player.
De gba socket in de ds kan gebruikt worden om uitbreidingen in te steken, dus als er video speler software wordt geschreven wordt er een card reader bijgestoken voor in de gba socket zodat we bijvoorbeeld lekker filmpjes op een compactflash kunnen zetten en deze lekker bekijke op de ds.
Om dan nog maar te zwijgen van andere uitbreidingen, zo is een fotocamera geen belachelijk verzinsel, maar dus echt mogelijk. Of als gps niet ingebouwd is kan er altijd een module voor gemaakt worden... De mogelijkheiden zijn oneindig.
Wie zei ook alweer dat mp3 en video een groot psp voordeel was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 14:29:
[...]

FANTASIELOOS!!!!

ZONDELING!

Nou dan zal je maar een PSP moeten aanschaffen. B)
Ja zeker. Ik denk dat ik idd maar een PSP ga kopen. Puur en alleen omdat ik plaatjes van een telefoon en een ipod niet echt toepasselijk vind.
Misschien dat je ook gewoon een paar volzinnen kan schrijven om je punt te maken en wat minder hoofdletters kan gebruiken.
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 58311 schreef op 01 november 2004 @ 14:32:
De UMSD's kunnen niet beschreven worden. De psp kan ook niet uitgebreidt worden. Als je naar de GBA kijkt, dan zie je dat er diverse uitbreindingen zijn zoals bv de card reader (waar dan simpele info op staat, dus geen compactflash of xd kaartjes of zo, maar van nintendo zelf). Of ook third party uitbreidingen die tot de verbeelding spreken als mp3 speler, pda software (stel je voor hoe handig op de DS!!) een TV module (wel met antenne), naar ik meen ook een compactflash reader en een movie player.
De gba socket in de ds kan gebruikt worden om uitbreidingen in te steken, dus als er video speler software wordt geschreven wordt er een card reader bijgestoken voor in de gba socket zodat we bijvoorbeeld lekker filmpjes op een compactflash kunnen zetten en deze lekker bekijke op de ds.
Om dan nog maar te zwijgen van andere uitbreidingen, so is een fotocamera geen belachelijk verzinsel, maar dus echt mogelijk. Of als gps niet ingebouwd is kan er altijd een module voor gemaakt worden... De mogelijkheiden zijn oneindig.
Wie zei ook alweer dat mp3 en video een groot psp voordeel was.
Kijk, eindelijk iemand die de DS een beetje begrijpt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115248

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 14:29:
[...]

FANTASIELOOS!!!!

ZONDELING!
Zondeling is niet eens een bestaand woord! 8)7
Sorry hoor, maar ik snap ook niet echt wat je nou duidelijk probeert te maken met die plaatjes.

Het valt me wel op hoeveel 2D spellen er voor de NDS gemaakt worden. Peach Princess and Kirby's Rainbow-spelletje zijn twee sidescrolling platform-games met wat extra touchscreen-mogelijkheden. Ik zal wel de enige zijn, maar ik word daar erg vrolijk van. :) Ik was al bang dat we met de komst van de DS (en ongetwijfeld daarop volgend de stille dood van de gameboy) wel nooit meer die ouderwetse Nintendo-magie van een geniaal tweedimensionaal platform-spel zouden meemaken. Maar niets is minder waar. :) Of het ook commercieel verantwoord is betwijfel ik, maar ik zal die spellen in ieder geval koesteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115248 schreef op 01 november 2004 @ 15:51:
[...]Sorry hoor, maar ik snap ook niet echt wat je nou duidelijk probeert te maken met die plaatjes.
Ok ok ok, ik dacht ik kan je laten fantaseren a la WarpPipe. Helaas. :P

De DS heeft een heel basic vorm zeg maar, kijk eens naar die telefoon. Het klapt in, net als een DS. Je hebt input onderaan, en output bovenaan. In het geval van de DS is het onderaan volledig input (buttons, touchscreen, mic) en voor een deel output (scherm met graphics). Bovenaan heb je dan de output (speakers, scherm).

Weer het geval met een organizer, bovenaan heb je output (scherm), onderaan heb je input (knopjes). Zo kan je altijd wel wat opnoemen, bijv. keyboard (onderaan) en 17" CRT monitor (bovenaan). :P Maar je weet wat ik bedoel. De PSP is dit totaal niet. Ze hebben gewoon een coole GBA gemaakt die films en muziek kan afspelen. Meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 16:04:
[...]

De DS heeft een heel basic vorm zeg maar, kijk eens naar die telefoon. Het klapt in, net als een DS. Je hebt input onderaan, en output bovenaan. In het geval van de DS is het onderaan volledig input (buttons, touchscreen, mic) en voor een deel output (scherm met graphics). Bovenaan heb je dan de output (speakers, scherm).

Weer het geval met een organizer, bovenaan heb je output (scherm), onderaan heb je input (knopjes). Zo kan je altijd wel wat opnoemen, bijv. keyboard (onderaan) en 17" CRT monitor (bovenaan). :P Maar je weet wat ik bedoel.
Ja. Je hebt wel gelijk.
Maar ik moet zeggen, dat ik zo iemand ben die zich toch vooral verheugd op de spelletjes. ;) Organiser mogelijkheden hou ik me niet zoveel mee bezig. :p Maar hey, als dat er voor kan zorgen dat Nintendo meer DS'sen kan verkopen dan ben ik een voorstander.
De PSP is dit totaal niet. Ze hebben gewoon een coole GBA gemaakt die films en muziek kan afspelen. Meer niet.
Dat is waar. Nu de gamecube toch wel erg veel leuke spellen misloopt denk ik er steeds vaker over om ook een playstation aan te schaffen. Maar ik heb nog geen moment overwogen om dan een PSP aan te schaffen. Waarom zou ik op een klein schermpje zitten prutsen, als ik dezelfde spellen ook met een PS2 op tv kan spelen? 8)7 Het is misschien interessant voor mensen die erg vaak op reis zijn en dan niks te doen hebben... maar verder biedt de PSP helemaal niets dat PS2 niet ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115248 schreef op 01 november 2004 @ 16:11:
[...]

Ja. Je hebt wel gelijk.
Maar ik moet zeggen, dat ik zo iemand ben die zich toch vooral verheugd op de spelletjes. ;) Organiser mogelijkheden hou ik me niet zoveel mee bezig. :p Maar hey, als dat er voor kan zorgen dat Nintendo meer DS'sen kan verkopen dan ben ik een voorstander.
Ik zit nog op school, dus huiswerk opschrijven in me DS lijkt me wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 15:38:
[...]

en jij de PSP ... die plaatjes maakte echt GEEN sense :D

Die DS vergelijking is idd wel vet.. valt me toch mee dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
apNia schreef op 01 november 2004 @ 17:32:
[...]

en jij de PSP ... die plaatjes maakte echt GEEN sense :D

Die DS vergelijking is idd wel vet.. valt me toch mee dan :D
He.. :|

Wat probeer je hier te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 18:12:
[...]

He.. :|

Wat probeer je hier te zeggen?
1) dat je images geen sense maakte...

2) dat de vergelijking die metroidprime postte vet was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 22-04 17:14

Wekkie

Yeah

Die plaatjes maken idd niet echt iets duidelijk :P Maar we vinden je nog steeds lief hoor O+

[ Voor 3% gewijzigd door Wekkie op 01-11-2004 18:23 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
apNia schreef op 01 november 2004 @ 18:18:
[...]

1) dat je images geen sense maakte...

2) dat de vergelijking die metroidprime postte vet was...
Ohja die moet nog op de startpost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die plaatjes zouden duidelijk moeten maken dat de ds een gps,mp3,pda in een kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even nog een bijdrage leveren aan de topic.

http://reggielutionmegamannintendo.ytmnd.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Om niet alleen maar negatief te zijn hier een plaatje van wel erg mooie graphics:

Afbeeldingslocatie: http://dsmedia.ign.com/ds/image/article/555/555120/rayman-ds-20041007012905551.jpg

En om toch even te zeuren. Er is verder wel erg weinig in beeld.en rayman lijkt me nou niet echt een toffe game. Maar vooruit het ziet er wel gelikt uit.

[ Voor 32% gewijzigd door rajackar op 02-11-2004 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binz
  • Laatst online: 30-12-2024
En als je de vergelijking gaat leggen met de beelden van de N64 en GC, dan neem ik aan dat dit niet het enige spel gaat worden met geweldige graphics.

Stel je voor een nieuwe Zelda in OOT stijl met touchscreen mogelijkheden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Anoniem: 115248 schreef op 01 november 2004 @ 15:51:
Het valt me wel op hoeveel 2D spellen er voor de NDS gemaakt worden. Peach Princess and Kirby's Rainbow-spelletje zijn twee sidescrolling platform-games met wat extra touchscreen-mogelijkheden. Ik zal wel de enige zijn, maar ik word daar erg vrolijk van. :) Ik was al bang dat we met de komst van de DS (en ongetwijfeld daarop volgend de stille dood van de gameboy) wel nooit meer die ouderwetse Nintendo-magie van een geniaal tweedimensionaal platform-spel zouden meemaken. Maar niets is minder waar. :) Of het ook commercieel verantwoord is betwijfel ik, maar ik zal die spellen in ieder geval koesteren.
Helemaal mee eens.
Ik vind het jammer dat ze dan die magie niet omzetten in 3d sidescrolling. Dat zou fantastisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Binz schreef op 02 november 2004 @ 09:24:
En als je de vergelijking gaat leggen met de beelden van de N64 en GC, dan neem ik aan dat dit niet het enige spel gaat worden met geweldige graphics.

Stel je voor een nieuwe Zelda in OOT stijl met touchscreen mogelijkheden!
helaas heb ik gehoord over rumours dat de volgende DS zelda een four swords achtige (GRRR) wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rakkerzero schreef op 02 november 2004 @ 09:24:
[...]

Helemaal mee eens.
Ik vind het jammer dat ze dan die magie niet omzetten in 3d sidescrolling. Dat zou fantastisch zijn.
3D sidescrolling? Je bedoelt gewoon 2D met een driedimensionale look? á la Kirby's N64-spel?

Ik weet het niet, ik vind dat soort spellen altijd een beetje rottig spelen. Met sprites heb je toch meer dat precisie gevoel dat je sprongen echt goed in kan calculeren vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Je bedoelt gewoon 2D met een driedimensionale look? á la Kirby's N64-spel?
nee.
Ik doelde eigenlijk meer op zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.gamingbliss.com/games/unsorted/dukenukemmanhattanproject.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

rajackar schreef op 02 november 2004 @ 09:01:
Om niet alleen maar negatief te zijn hier een plaatje van wel erg mooie graphics:

[afbeelding]

En om toch even te zeuren. Er is verder wel erg weinig in beeld.en rayman lijkt me nou niet echt een toffe game. Maar vooruit het ziet er wel gelikt uit.
Volgens mij zijn die screens nep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21

S2S

Tja denk wat je wilt, maar dat zijn ze niet ;)

check dit ---> http://www.xsorbit1.com/u...on=display&num=1098705592

Tja Rayman ziet er gewoon goed uit.

mijn gamercard ---> http://live.xbox.com/member/s1nsane; PSN: s1nsane

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
www.dsnews.co.uk

02/11/04: SOLD OUT?

It's just the kind of rumours that spread like wildfire, but apparently the DS is already 'sold out'. Lots of stores across the US have already filled their pre-order slips and won't be getting any more, and have hence since stopped taking orders for the machine. Whilst it might seem like bad news, it's still entirely possible to go to another store and pre-order, and failing that try online stores, like our affiliate lik-sang, who will most probably still be able to ship from Japan. Either way, the DS is certainly selling well!
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Nintendo DS verkoopt té goed

Slecht nieuws voor de mensen die 'm nog willen preorderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat me nou opvalt aan de PSP, er is echt een soort show en glitter en glamour om de PSP heen. Ik bedoel, eerst krijg je van die mooie plaatjes van de PSP. Nintendo komt dan bij E3 gewoon met een afgezaagde look. En dan brengt Sony een plaatje uit van Gran Turismo 4, wat gewoon pre-rendered is. Bij Sony besteden ze gewoon veel meer tijd aan de geliktheid van de PSP dan Nintendo aan de DS. De PSP heeft bijv. gewoon mooiere plastic. :/

Raar hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.dsnews.co.uk/images/summit/c.jpg

Ik zit toch echt te denken. Zou het mogelijk zijn om het bij je oor vast te houden als een echt telefoon? De afstand van de speakers en microfoon zijn eigelijk even groot als dat van een normaal mobiel. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

RayNbow schreef op 02 november 2004 @ 12:16:
Nintendo DS verkoopt té goed

Slecht nieuws voor de mensen die 'm nog willen preorderen ;)
Gelukkig heb ik 2 maanden geleden al gepreorderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Anoniem: 72901 schreef op 02 november 2004 @ 13:34:
[afbeelding]

Ik zit toch echt te denken. Zou het mogelijk zijn om het bij je oor vast te houden als een echt telefoon? De afstand van de speakers en microfoon zijn eigelijk even groot als dat van een normaal mobiel. :|
Als jij hem zo vast wil houden dan mag dat vast van Nintendo. Let er wel op dat je aardig voor lul loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
rajackar schreef op 02 november 2004 @ 13:53:
[...]

Als jij hem zo vast wil houden dan mag dat vast van Nintendo. Let er wel op dat je aardig voor lul loopt.
Ja maar niet zo erg als bij een N-gage! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Uh... je kan ook een headset aansluiten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

En dan nog een idioot die ene gsm module bouwt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
Ik las in de PU dat Hideo Kojima in 1 of ander interview vertelde dat hij MGSA veel liever voor de DS had gemaakt. Sony gaf het team namelijk steeds opdrachten (zoals zo weinig mogelijk van de UMD disk lezen) waar ze gek van werden en ook vond hij de graphics tegenvallen.

Grappig mannetje die Kojima :D
Jammer dat hij niet écht naar Nintendo komt :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Laatst online: 22-04 17:14

Wekkie

Yeah

Xrenity schreef op 02 november 2004 @ 15:30:
...

Grappig mannetje die Kojima :D
Jammer dat hij niet écht naar Nintendo komt :')
One can only hope :Y)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Volgens mij kunnen ze nog steeds het contract breken en alsnog naar Nintendo gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
rajackar schreef op 02 november 2004 @ 09:01:

[afbeelding]

Ik kan deze graphics nou niet echt mooi noemen. Het deel van het level wat je ziet bestaat uit rechte vlakken en het enige enigzins hoog-aantal-polygonen tellende in beeld is rayman (die dan ook nog eens bijna het hele beeld vult). En het tweede scherm is nou ook niet echt nuttig gebruikt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

johnnyv.nl schreef op 02 november 2004 @ 15:51:
[...]

Ik kan deze graphics nou niet echt mooi noemen. Het deel van het level wat je ziet bestaat uit rechte vlakken en het enige enigzins hoog-aantal-polygonen tellende in beeld is rayman (die dan ook nog eens bijna het hele beeld vult). En het tweede scherm is nou ook niet echt nuttig gebruikt 8)7
Als je een beetje DS nieuws had gevolgd had je gemerkt dat VERHOUDINGSGEWIJS de graphics heel erg mooi zijn tov wat we een beetje voorgeschoteld krijgen (lowquality textures bijv)...
Je doet 't een beetje voor alsof je verwacht had dat er beyond cube gfx op zouden komen en alsof je niet weet waar de DS voor staat... (sorry maar ben beetje chaggo vanwege het Theo van Gogh gebeuren, maar goed)

En idd blij dat ik 'm al gepreoredered heb...

[ Voor 3% gewijzigd door apNia op 02-11-2004 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Inderdaad, voordat ik ook maar wat van de DS had gezien ging ik er van uit dat het om 2d grfx en gameplay ging.

Ik was dan ook zeer verrast dat met de E3 we Metroid en Mario in 3d zagen. Ik vindt de 3d GRFX meer dan genoeg, en ja de grfx van de PSP zijn beter maar daar gaat het me niet om bij portables.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik vind het toch wel tegen vallen. Als de DS namelijk ook nog wat meer power had gehad was er geen enkele reden om een PSP aan te schaffen. En ik hoef hier niemand meer te vertellen dat een hoop mensen toch naar graphics kijken.
En we kunnen nu wel weer het exclusiefe Ninty clubje uit gaan hangen maar meer DS verkopen == meer games == meer pret voor ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben thuis gewend aan een 82cm breedbeeld voor 3D games. Als ik op mijn kleine TV speel wordt ik al gek van hoe druk het allemaal is. Ik ben dus best blij als er wat meer kwaliteits 2D games komen op de NDS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

je ziet ook die grafische foutjes denk ik niet zo snel door dat kleine scherm.. dat scheelt echt heaps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58311

Anoniem: 72901 schreef op 01 november 2004 @ 15:38:
[...]
Offtopic: Hehe, thx, doe men best :D.

Wat ik eigenlijk wou zeggen: ik ben op dit moment naar de e3 presentatie aant kijken en ik zag ineens GBA Video, nog nooit van gehoord, maar het is toch wijd verkrijgbaar :s. Dit moet meer geadverteerd worden. dit haalt ene verkoops argument van de psp al onderuit, want het wilt zeggen dat de DS er dus ook klaar voor is. En deze gba video's kunnen we dus op de ds afgespeeld worden tot er echte DS video's komen. Ik heb op internet zelfs software gevonden om avi naar GBA Video te converteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rajackar schreef op 02 november 2004 @ 20:35:
En we kunnen nu wel weer het exclusiefe Ninty clubje uit gaan hangen maar meer DS verkopen == meer games == meer pret voor ons.
Ja maar er is nu (schijnbaar) toch meer aan de hand. Het is niet alleen maar zo dat de DS minder mooie 3D graphics gaat weergeven dan de PSP. Het lijkt erop dat op de DS ouderwetse 2D spelletjes eerder regel als uitzondering zullen gaan worden. Misschien ben ik wel een oude lul in videogame-termen (over vier dagen 26), maar ik vind 2D spelletjes gewoon leuker dan 3D spelletjes. :p
Misschien graaft Nintendo inderdaad wel z'n eigen graf door niet de beste en de nieuwste chips in de DS te stoppen. Ik weet hoe 90% van de consumenten denken, dus tsja. Maar ik persoonlijk zal denk ik meer plezier beleven aan de paar spellen die erop verschijnen, dan dat ik eraan beleefd zou hebben als het heel veel 3D spellen in gamecube-kwaliteit waren geweest.

Ik denk overigens dat Ninty zelf precies het tegenovergestelde van jou denkt: 2D en simpele 3D spellen == kortere ontwikkeltijd == meer games met minder mensen == meer pret voor onze klanten. :p In principe een goede theorie, maar als de PSP een gigantisch succes wordt dan houdt het op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
apNia schreef op 02 november 2004 @ 16:28:
[...]

Als je een beetje DS nieuws had gevolgd had je gemerkt dat VERHOUDINGSGEWIJS de graphics heel erg mooi zijn tov wat we een beetje voorgeschoteld krijgen (lowquality textures bijv)...
Je doet 't een beetje voor alsof je verwacht had dat er beyond cube gfx op zouden komen en alsof je niet weet waar de DS voor staat... (sorry maar ben beetje chaggo vanwege het Theo van Gogh gebeuren, maar goed)

En idd blij dat ik 'm al gepreoredered heb...
Als de DS prestatiegewijs even sterk is als een N64 en dan dus portable, mag je imho gewoon wat betere graphics verwachten.

Op deze manier wordt het simpelweg een combi van twee gba's waarvan er eentje touch screen is, dat is mijn punt meer.

Ow, en als je mensen gaat afzeiken door iets wat in het land gebeurt, klik

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 03-11-2004 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-04 18:10
Ik vind dat al die PlayStation fanboys niet moeten zeure, en helemaal niet moete mekkeren over het design van de ds. Het design van de psp kan ik ook niet orgineel noemen, gewoon een GBA met 2 knoppen meer :/ . En dan Metal Gear Acid, wie wil nou in hemelsnaam en Stealthgame met kaarten spelen, kom dan met iets leukers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ep0ss schreef op 03 november 2004 @ 10:27:
Ik vind dat al die PlayStation fanboys niet moeten zeure, en helemaal niet moete mekkeren over het design van de ds. Het design van de psp kan ik ook niet orgineel noemen, gewoon een GBA met 2 knoppen meer :/ . En dan Metal Gear Acid, wie wil nou in hemelsnaam en Stealthgame met kaarten spelen, kom dan met iets leukers.
Ik geloof niet dat hier een discussie over was op het moment.

@surrounded:

Ik denk niet dat meer power de DS had geschaad als het op games aankomt.
Als de grote massa voor de DS gaat wordt er ook veel voor ontwikkeld en zullen er ook aparte, vreemde of 2d games uitgebracht worden. Plus dat er voor de GBA natuurlijk veel 2d games zijn die je ook gewoon op je DS kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ep0ss schreef op 03 november 2004 @ 10:27:
De reden dat MGA een kaartspel is geworden is volgens Hideo Kojima vanwege het slechte ontwerp van de PSP. De analoge controls zijn niet nauwkeurig genoeg om een "echte" Metal Gear te maken. Aangezien Kojima te hele tijd aan het zeuren is over hoe slecht de PSP wel niet is heb ik een suggestie voor hem. Er zijn veel fans van de serie die nog nooit de eerste twee spellen hebben gespeeld en dat wel graag zouden willen. Een DS-enhanced poort van MG1 en MG2 Solid Snake zouden het volgens mij niet zo heel slecht doen en dan hoeft Kojima zich geen zorgen te maken over het gebruik van de UMD-drive en de gevoeligheid van de analoge stick. ;)

Heeft er hier iemand ervaring met het touchwheel van de vierde generatie iPod? Het is een ontzettend nauwkeurige manier om iets te bedienen. Als het touchscreen van de DS net zo nauwkeurig is, dan is een analoge stick volledig overbodig.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Linux op de DS!!! :o

http://dslinux.com

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

volgens mij is het een contest:
Be the first one to port Linux into the Nintendo DS and win

The main idea behind dslinux is to promote the porting of Linux into the Nintendo DS. Here is the deal! We are giving away $1000 dollars cash (via paypal) to the first person with a working linux OS ported to the Nintendo DS. If you are interested to contribute with this idea, please add a comment to this post with your planed contribution. Anything that maybe of help for the developer, books, money, hardware, etc. After the developer submits the port and we test it, everyone gets to send him the gifts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rakkerzero schreef op 03 november 2004 @ 14:27:
[...]

volgens mij is het een contest:

[...]
Inderdaad, maar om dat te doen moet je natuurlijk een DS eerst hebben. 8)7

Persoonlijk zie ik heel graag een versie van Gentoo Linux erop ofzo. :P

Ik vraag me dan ook af hoe dat moet met de kernel en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Je moet linux zo krijgen dat het op zo'n flash cartridge past die NDS kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Linux op de DS zou echt vet zijn. Dan kun je echt een vette PDA bouwen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

johnnyv.nl schreef op 03 november 2004 @ 10:20:
[...]

Als de DS prestatiegewijs even sterk is als een N64 en dan dus portable, mag je imho gewoon wat betere graphics verwachten.

Op deze manier wordt het simpelweg een combi van twee gba's waarvan er eentje touch screen is, dat is mijn punt meer.

Ow, en als je mensen gaat afzeiken door iets wat in het land gebeurt, klik
Ik weet niet of je de vergelijking hebt gezien met de N64 maar de gfx zijn zo goed hoor.. dus ik weet niet waar je het vandaan haalt, waarschijnlijk zit er in je gedachten nog iets dat de N64 heel mooi was, maar als je 'm aansluit valt dat tegen... En over je 2e 'afzeiken' gedoe heb ik je gemaild.. dat houden we buiten deze thread...

Linux zou inderdaad helemaal de shit zijn, maar ik weet niet of Nintendo het ons toelaat op die manier te werken. Lets hope so.. er zijn distro's die vanaf flop lopen, dus we moeten op zo'n GBA cartridge met der tijd wel iets moois hebben :)

Edit:
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/content/psp/release-details/041027bl.jpg
Niet om te DS fanboyen, maar die adapter van de PSP is echt laptop-stylo! Dat zeul je toch niet graag mee?

[ Voor 11% gewijzigd door apNia op 03-11-2004 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Nope,

Evenmin als je met de adapter van de DS rond zult. 8)7

Wat is het probleem van deze adapter?

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.