Het Nintendo DS topic * Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.180 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 09:15

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
NINTENDO KONDIGT DRAAGBAAR SPELSYSTEEM MET DUBBEL SCHERM AAN

"Mystery Product" wordt later dit jaar gelanceerd

21 januari 2004 - Een geheel nieuwe benadering van videogames - twee verschillende schermen in de palm van je hand - zal later dit jaar resulteren in de lancering van een nieuw portable spelsysteem: Nintendo DS (tijdelijke naam).

Deze aankondiging geeft slechts een hint van de extra mogelijkheden en voordelen, die in mei worden getoond tijdens de Electronic Entertainment Expo (E3) in Los Angeles. Tegen de tijd dat de volledige gegevens bekend zijn gemaakt, zullen spelers de innovatieve voordelen zien op het gebied van interactie.

Spelers kunnen een spel vanuit twee verschillende oogpunten bekijken, waardoor de snelheid en strategie worden verbeterd. In een voetbalspel bijvoorbeeld, kun je het hele veld op één scherm bekijken, terwijl op het andere scherm de tackle of het doelpunt van een individuele voetballer wordt uitgelicht. Spelers hoeven een spel niet langer te onderbreken om het camerapunt te veranderen of te wisselen tussen een gevecht en een plattegrond van de omgeving. Met Nintendo DS kan dit tegelijkertijd, door simpelweg naar het andere scherm te kijken.

Satura Iwata, president van Nintendo, legt uit: "We hebben Nintendo DS gebaseerd op een geheel nieuw concept, in vergelijking met bestaande spelsystemen, om spelers in de 21ste eeuw te voorzien van een unieke spelervaring."

Nintendo DS maakt gebruik van twee aparte TFT LCD-schermen met een beelddiagonaal van 7,6 cm., afzonderlijke processors en een semi-conductorgeheugen van maximaal 1 Gigabit. Naar verwachting wordt het systeem aan het eind van 2004, wereldwijd gelanceerd. Afgezien van de door Nintendo ontwikkelde software, is het bedrijf in gesprek met tal van 'third party' spelontwikkelaars. Nintendo DS wordt naast de bestaande Game Boy Advance en Nintendo GameCube in de markt gezet.
Bron: Nintendo Benelux. Onverkort persbericht. Alleen aangepast om het wat beter er uit te laten zien.

DS zal dus Dual Screen betekenen. Twee onwijs grote TFT schermen. Ben benieuwd.

Er zijn nog geen plaatjes beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philipnorth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:08

philipnorth

Zeg maar Danny

idd erg benieuwd
maar 2 grote tft schermen?? T blijft/wordt een handheld, dus zo groot zal t ook wel niet zijn...

-Xbox Gamertag: Dbongers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34027

Eindelijk meer duidelijkheid over het misterieuze project van Nintendo!

Eigenlijk is een dubbel scherm niet eens zo'n vergezocht idee. Zouden ze geinspireerd zijn door hun eigen old-school hand-computerspelletjes met 2 schermen?

Zie bijvoorbeeld: Donkey Kong

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 34027 op 21-01-2004 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
hmm ik vind het niet echt super klinken, lijkt me een enorm lomp ding worden eigenlijk

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 21:16
Weet niet echt wat ik er van vind atm. Klinkt als een leuk idee maar kan ook weer erg onhandbaar uitvallen.
Laat dat ding eerst ff zien, dan laat ik me er verder over uit :)

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:16

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

*zucht* Eeerst komt men met de GBA, vervolgens met de GBA SP en dan nu dit :| Kijk dat ze vooruit gaan owkee maar kan het ff iets minder snel. Heb geen ezeltje schijtgeld.

/me trotse eigenaar van de 'oude' GBA en is niet zo stom om een GBA SP oid te kopen :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-04 11:20

Bosmonster

*zucht*

Phusebox schreef op 21 januari 2004 @ 09:40:
hmm ik vind het niet echt super klinken, lijkt me een enorm lomp ding worden eigenlijk
Dat was ook mijn eerste gedachte... Liever 1 wat groter scherm en een goede 3D-engine, dan 2 kleinere processoren en 2 kleinere schermen...
trotse eigenaar van de 'oude' GBA en is niet zo stom om een GBA SP oid te kopen
Je bent pas stom als je NIET upgrade naar een SP imho.. die is echt 10x beter. Maar ik had het geluk dat een of andere gek nog 100 euro voor mijn tweedehands GBA met wat crap games wilde betalen :P

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2004 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34027

Nintendo DS maakt gebruik van twee aparte TFT LCD-schermen met een beelddiagonaal van 7,6 cm
7,6 cm = 2,9 inch = precies hetzelfde scherm als de GBA's.
Phusebox: hmm ik vind het niet echt super klinken, lijkt me een enorm lomp ding worden eigenlijk
Als het een inklap-model wordt, net zoals de GBA-SP (waar je volgens mij wel vanuit mag gaan), dan denk ik dat het qua lompheid nog wel mee zal vallen.

Hierbij denk ik aan een GBA-SP met een extra scherm op de plaats waar nu de buttons zitten en achter elk scherm een processor. Ze zullen de DS dus wel iets groter moeten maken om de buttons kwijt te kunnen denk ik.

Het klinkt voor mij iig wel heel interessant!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 34027 op 21-01-2004 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Als het een inklap-model wordt, net zoals de GBA-SP (waar je volgens mij wel vanuit mag gaan), dan denk ik dat het qua lompheid nog wel mee zal vallen.
Hierbij denk ik aan een GBA-SP met een extra scherm op de plaats waar nu de buttons zitten. Ze zullen de DS dus wel iets groter moeten maken om de buttons kwijt te kunnen denk ik.
Precies :) Stel je iets voor dat de grootte heeft van een uitgeklapte SP met 2 schermen en nog ergens ruimte voor een berg knoppen.. Erg knaop als ze dat niet 'lomp' kunnen krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-04 15:43
Kan je er ook mee bellen? :?

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484

En weer vertellen ze bijna niks, hoe kan je nou met zo'n vaag verhaal komen, niks laten zien en denken dat het publijk helemaal warmloopt ?? Nintendo is een beetje naief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-03 14:07

RSP

Hopelijk passen ze de structuur intern ook aan, videoram opschroeven zou helemaal niet verkeerd zijn, en eigenlijk noodzakelijk als ze 3d games neer willen zetten

de 2 processoren zijn overigens de ARM7 (GBA) en de ARM9 (Tapewave Zodiac).

[ Voor 20% gewijzigd door RSP op 21-01-2004 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Dit kan ik nu al goed beantwoorden.. Nee
Dat is tegen de visie van nintendo, net als de Cube Puur voor games is waar de PS2 en de Xbox gehele multimedia stations zijn

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
2 CPU's en 2 verlichte schermen, klinkt alsof die veel stroom gaat vreten.

Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-03 21:55

it0

Mijn mening is een feit.

Wat is iedereen toch negatief ingesteld, ik zie een heleboel mogelijkheden voor nieuw genre games... maar ik denk dat met name RPG's en tactische games hiervan gaan profiteren, fighters en scrollers niet zo.. lijkt mij..

Misschien kan je dan wel met 2 man op 1 handheld spelen tegen elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844

Ik vraag me af hoe ze aan de naam 'ds' zijn gekomen ;)
The Nintendo DS will be a portable game machine with two displays, both upper and lower screens being 3 inch colour TFT and backlit. Additionally the machine will be powered by 2 processors - the main one being ARM9-based and the sub-processor being ARM7-based. Software will come on semiconductor-based media up to 1 Gigabit in size.

As has always been stated, Nintendo hope to create a new kind of experience with this machine - specific examples being in a soccer game or an RPG you may see the full field on one screen, while having a close up of the player's character on the other screen. Of course, both screens can be used together as a single big screen if developers wish, but the core idea is to make games that give the player a deeper sense of involvement.
concept ideeen op basis van bovenstaande beschrijving (photoshop uiteraard):

Afbeeldingslocatie: http://www.dweebonaughts.com/ds1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.shaw.ca/johnstyle/DS.jpg

Game and watch (ter vergelijking)
Afbeeldingslocatie: http://www.infa.abo.fi/~buck/misc/gizmos/pix/nintendo.game+watch.greenhouse.open+manual.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pictures.greatestjournal.com/userimg/304284/187009

Afbeeldingslocatie: http://v.isp.2ch.net/up/21c08c1bf003.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgmag.org/images/indigo_0503/Ngage-DS.jpg
:P

Afbeeldingslocatie: http://members.shaw.ca/johnstyle/DS3.jpg

Wel grappig om te zien dat bijna iedereen hetzelfde idee in gedachten heeft. Ben benieuwd naar het werkelijke design.. Wachten op E3 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
it0 schreef op 21 januari 2004 @ 11:34:
Misschien kan je dan wel met 2 man op 1 handheld spelen tegen elkaar..
Volgens mij is een handheld is voor in je handen, als je dat met z'n 2'en wilt gaan
doen moet je zo ongeveer in elkaar zitten ;)

[ Voor 93% gewijzigd door Aikon op 21-01-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
Aikon schreef op 21 januari 2004 @ 11:36:
[...]

Volgens mij is een handheld is voor in je handen, als je dat met z'n 2'en wilt gaan
doen moet je zo ongeveer in elkaar zitten ;)
hoeft niet :)
als je em zo "/\" maakt (side view ;)) 8)7

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Denk dat het inderdaad iets wordt als de originele GBA, maar dan met uitklapbaar schermpje (soort kruising tussen SP en de dual-screens Game&Watch games).

Daar heb ik er nog een paar van trouwens :P O.a. die Green House die je hierboven ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-04 17:14

Wekkie

Yeah

Nouja..2 schermpjes dat klinkt echt 8)7
laat ze dan een lekker compacht ding met een goed 3d enz schermpje nemen..Maarja we zien wel, nu kan je toch nog niet oordelen.

DS is prolly van dual screen.

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41239

Ik vind dit meer als een soort paniekreactie op de aankomende sony handheld. Nintendo begint steeds meer op sega te lijken toen ze met de mega cd en 32x uitkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kramers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06-2024

Kramers

Tijd voor iets nieuws

Ik ben zeer benieuwd, vooralsnog heeft nintendo mij nooit teleurgesteld in hun producten. In principe is 1 zo'n schermpje even groot als een GBA scherm dus de link leggen naar een soort opvolger van de GBA-SP is snel gedaan.

Ben benieuwd naar de eerste pics en specs.

Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Anoniem: 41239 schreef op 21 januari 2004 @ 12:03:
Ik vind dit meer als een soort paniekreactie op de aankomende sony handheld. Nintendo begint steeds meer op sega te lijken toen ze met de mega cd en 32x uitkwamen.
Lijkt me niet, Nintendo paniekt echt niet voor de PSP. Kijk alleen al naar de vewachte prijs voor dat ding. Die GBA kan waarschijnlijk nog in prijs omlaag en heeft al een hele grote voorsprong qua games e.d.

Sega was met de Sega CD en de 32x heel innovatief, alleen pakte het verkeerd uit door het uitblijven van goede games. Echt paniekerig waren ze daar niet, het was meer bedoelt om de vaste schare gamers meer te bieden op dezelfde console. En het idee was niet eens heel slecht, maar de marketing en het binnenhalen van developers was weer echt Sega.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:45

SD5k

>4&X

Dit wordt of een groot succes, of het gaat gigantisch floppen. Maar waarschijnlijk koop ik het toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Anoniem: 41239 schreef op 21 januari 2004 @ 12:03:
Dat slaat echt nergens op :) Dit ding schudden ze echt niet net voor het persbericht even uit hun mouw, daar zijn ze op zn minst al net zo lang mee bezig als Sony met haar PSP :)

Nog voor dat een systeem uitkomt zijn ze meestal al weer bezig met de opvolger, het kost nu eenmaal enkele jaren om zo'n product te ontwikkelen en op de markt te zetten.

Edit: Op de oude GB na uiteraard.. na die hebben ze heel wat jaren op hun gat gezeten wat betreft handhelds :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 21-01-2004 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Laatst online: 23:45

SD5k

>4&X

Bosmonster schreef op 21 januari 2004 @ 12:44:
[...]

Dat slaat echt nergens op :) Dit ding schudden ze echt niet net voor het persbericht even uit hun mouw, daar zijn ze op zn minst al net zo lang mee bezig als Sony met haar PSP :)

Nog voor dat een systeem uitkomt zijn ze meestal al weer bezig met de opvolger, het kost nu eenmaal enkele jaren om zo'n product te ontwikkelen en op de markt te zetten.

Edit: Op de oude GB na uiteraard.. na die hebben ze heel wat jaren op hun gat gezeten wat betreft handhelds :)
Ik denk eigenlijk dat Sony al een stuk langer met de PSP bezig is, maar dat ze gewoon moesten wachten totdat de technologie betaalbaar zou zijn om de spellen die ze voor ogen hadden op dat ding te draaien.
Ik denk zelf dat het een hele lastige concurrent voor de GBA SP gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Afbeeldingslocatie: http://members.shaw.ca/nervx/nintendods.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Niet online
+1 voorspelbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-04 11:23

Collaborator

You! Cake or Death?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TheEvilCuber schreef op 21 januari 2004 @ 13:03:
[...]

vind hem niet echt grappig.
Waarom niet dan?

Door dit soort dingen begin ik toch altijd een beetje te twijfelen aan de intelligentie van sommige bedrijven. Het soort producten dat ze op de markt brengen, de timing ervan ... het klopt gewoon niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:57

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Anoniem: 28484 schreef op 21 januari 2004 @ 13:08:
[...]

Waarom niet dan?

Door dit soort dingen begin ik toch altijd een beetje te twijfelen aan de intelligentie van sommige bedrijven. Het soort producten dat ze op de markt brengen, de timing ervan ... het klopt gewoon niet ...
Hoe kun je oordelen over een produkt waarvan je tot nu toe alleen een vage beschrijving hebt gelezen? Het hele idee komt op mij juist over als een manier om N64-achtige 3D spellen mogelijk te maken op een handheld, zoals bijvoorbeeld Ocarina of Time. In Ocarina of Time heb je namelijk in een hoekje in je scherm een kaart, de resolutie van een handheld en het kleine scherm zouden ervoor zorgen dat die kaart moeilijk te zien zou zijn, daarom wordt de kaart van het spel naar een ander scherm verplaatst waar je het juist wel goed zou kunnen zien. Dus op zich lijkt mij dit helemaal geen slecht idee, zolang als het maar goed uitgevoerd wordt, en daarover kunnen we pas rond de volgende E3 beurs een oordeel vellen, en niet nu al.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MetroidPrime schreef op 21 januari 2004 @ 13:20:
[...]

Hoe kun je oordelen over een produkt waarvan je tot nu toe alleen een vage beschrijving hebt gelezen? Het hele idee komt op mij juist over als een manier om N64-achtige 3D spellen mogelijk te maken op een handheld, zoals bijvoorbeeld Ocarina of Time. In Ocarina of Time heb je namelijk in een hoekje in je scherm een kaart, de resolutie van een handheld en het kleine scherm zouden ervoor zorgen dat die kaart moeilijk te zien zou zijn, daarom wordt de kaart van het spel naar een ander scherm verplaatst waar je het juist wel goed zou kunnen zien. Dus op zich lijkt mij dit helemaal geen slecht idee, zolang als het maar goed uitgevoerd wordt, en daarover kunnen we pas rond de volgende E3 beurs een oordeel vellen, en niet nu al.
Het feit dat er alleen een vage beschrijving is vind ik al fout, een paar maanden terug een grote announcement dat er 'iets nieuws' komt van nintendo, nu blijkt het 'iets nieuws met 2 schermen' te zijn, wow, leuke spanningsboog ...

Nintendo heeft een goedlopende handheld en een opkrabbelende console, als dit niet de opvolger van de GBA wordt (hebben ze zelf gezegd) betekent dat dus dat er naast dit ding ook nog een opvolger komt van de GBA en, vanzelfsprekend, een opvolger voor de gamecube ... Nintendo heeft al moeite met het marketen van 1 product, laat staan 2 plus een niche-market apparaat ...

Ik ben overigens erg benieuwd naar de DS en hoop dat het helemaal perfect/cool/de shit wordt maar ik zet m'n twijfels bij de timing en de plaats van dit product in verhouding tot Nintendo's andere producten.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 28484 op 21-01-2004 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28484 schreef op 21 januari 2004 @ 13:29:
[...]

Het feit dat er alleen een vage beschrijving is vind ik al fout, een paar maanden terug een grote announcement dat er 'iets nieuws' komt van nintendo, nu blijkt het 'iets nieuws met 2 schermen' te zijn, wow, leuke spanningsboog ...
Sony doet toch precies hetzelfde met haar PSP? Wat weten we daar nu van? De specs en that's it. Nog geen plaatje van gezien etc. Dit is puur bedoeld om je lekker te maken. Zeg nu zelf, beter iets dan niets. Je weet nu wat er ongeveer gaat aankomen en tijdens E3 zal alles worden onthuld. Zelfde geldt voor de PSP.
Nintendo heeft een goedlopende handheld en een opkrabbelende console, als dit niet de opvolger van de GBA wordt (hebben ze zelf gezegd) betekent dat dus dat er naast dit ding ook nog een opvolger komt van de GBA en, vanzelfsprekend, een opvolger voor de gamecube ... Nintendo heeft al moeite met het marketen van 1 product, laat staan 2 plus een niche-market apparaat ...
Simpel gezegd: dit IS de opvolger van de GBA. Natuurlijk zegt Nintendo dat dit niet het geval is omdat er ook nog geld uit de GBA-markt te halen is.

De reden voor deze aankondiging hebben we te danken aan de PSP. De media zal de NDS toch als concurrent zien van de PSP (ookal zegt Nintendo van niet). Beide systemen komen uit in q4 2004. De PSP heeft de ontwikkeling van de 'GameBoy next' alleen maar versneld. Bovendien kan Nintendo het niet maken om in 3 jaar tijd met DRIE verschillende gameboy's (GBA / GBA SP / GBA DS) op de markt te komen. Om die reden zeggen ze waarschijnlijk dat het niet de opvolger is maar een derde spelcomputer.

Persoonlijk denk ik dat dat ze de GBA in 2005 nog volledig zullen ondersteunen en dat daarna de GBA eruit gaat ('de markt was toch niet groot genoeg voor 3 handhelds, daarom zullen we alleen nog de DS ondersteunen', oid). Misschien wel eerder..

Natuurlijk gaan de aandelen van Nintendo nu ook weer omhoog en laat dat nu juist een voordeel zijn in de-altijd-trage Januari maand qua spellen. Ook het fiscale jaar van Nintendo is bijna afgelopen. héél toevallig allemaal ;)

En laten we het niet over de marketing hebben want marketing in het algemeen kunnen ze al niet eens.
Ik ben overigens erg benieuwd naar de DS en hoop dat het helemaal perfect/cool/de shit wordt maar ik zet m'n twijfels bij de timing en de plaats van dit product in verhouding tot Nintendo's andere producten.
Idem ditto.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 21-01-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 28484 schreef op 21 januari 2004 @ 13:29:
[...]

Nintendo doet dat altijd, eerst een vage omschrijving, om dan niet lang daarna het product te introduceren. Nintendo houdt dingen graag angstvallig geheim om ervoor te zorgen dat een andere producent er niet met Nintendo's ideeen aan de haal gaat, daarom is er ook zo weinig bekend over Super Mario 128, een spel dat al in een vergevorderde staat van ontwikkeling schijnt te zijn. Als Nintendo echt iets revolutionairs bedacht heeft voor het dubbele scherm, dan zien ze niet graag dat de PSP dat idee ook ineens heeft. Daarom kunnen we beter wachten tot de E3, wanneer het apparaat volledig uit de doeken wordt gedaan(en hopelijk Super Mario 128 en Metroid Prime 2 ook ;) ).

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Zolang het maar geen virtua boy wordt vind ik het best ;)

Ik had nog niet eens aan de opzet van zo'n game & watch apparaat gedacht, maar als ik dat zo zien denk ik wel dat ze die richting in zullen gaan. Maarja feitelijk is het nutteloos om nu al te gaan discussieren over het ding en de twee schermen. Niemand heeft een idee hoe het eruit gaat zien en hoe het door de games makers geimplementeerd gaat worden.

Ik ben wel zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23844 schreef op 21 januari 2004 @ 14:01:
[...]
Sony doet toch precies hetzelfde met haar PSP? Wat weten we daar nu van? De specs en that's it. Nog geen plaatje van gezien etc. Dit is puur bedoeld om je lekker te maken. Zeg nu zelf, beter iets dan niets. Je weet nu wat er ongeveer gaat aankomen en tijdens E3 zal alles worden onthuld. Zelfde geldt voor de PSP.
Two wrongs do not make a right, Sony is imo ook fout bezig, kinderachtige geheimhouding ... Als de DS echt zo revolutionair is moeten ze gewoon meer laten zien om Sony de wind uit de zeilen te nemen...
[...]
Simpel gezegd: dit IS de opvolger van de GBA. Natuurlijk zegt Nintendo dat dit niet het geval is omdat er ook nog geld uit de GBA-markt te halen is.
Oftewel, ze liegen ...
De reden voor deze aankondiging hebben we te danken aan de PSP. De media zal de NDS toch als concurrent zien van de PSP (ookal zegt Nintendo van niet). Beide systemen komen uit in q4 2004. De PSP heeft de ontwikkeling van de 'GameBoy next' alleen maar versneld. Bovendien kan Nintendo het niet maken om in 3 jaar tijd met DRIE verschillende gameboy's (GBA / GBA SP / GBA DS) op de markt te komen. Om die reden zeggen ze waarschijnlijk dat het niet de opvolger is maar een derde spelcomputer.

Persoonlijk denk ik dat dat ze de GBA in 2005 nog volledig zullen ondersteunen en dat daarna de GBA eruit gaat ('de markt was toch niet groot genoeg voor 3 handhelds, daarom zullen we alleen nog de DS ondersteunen', oid). Misschien wel eerder..
Maar dan nog lijkt het me niet logisch omdat de DS met twee schermen (waarschijnlijk) veel duurder en groter zal worden hun huidige handheld (die ze onlangs nog verkleind hebben, maar dat is een ander debacle). Een nieuwe, kleinere 32/64 bits gameboy met een enkel scherm lijkt me veel logischer.
Natuurlijk gaan de aandelen van Nintendo nu ook weer omhoog en laat dat nu juist een voordeel zijn in de-altijd-trage Januari maand qua spellen. Ook het fiscale jaar van Nintendo is bijna afgelopen. Lekker toevallig..
Tja, ik heb het idee dat Nintendo's 'grote announcements' niet zoveel indruk meer maken (dat had met meer info/screens veel groter geweest denk ik) ...
En laten we het niet over de marketing hebben want marketing in het algemeen kunnen ze al niet eens.

[...]
Idem ditto.
Maar we wachten het lekker af ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 18:40

Leejow(saait)

Blater

Pff zoiets verwacht je ook alleen van scorpion :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Ik heb zo'n gevoel dat hier een nieuwe ATi graphicschip in gaat zitten bv.... een nieuwe Imageon chip oid, aangezien die al QuakeGL op zo'n 30-45 fps te voorschijn kan toveren.

En aangezien ATi nieuwe tech zou ontwikkelen voor Nintendo en ze daar toendertijd niet echt duidelijk over waren, lijkt me dit helemaal niet zo'n vreemde conclusie: http://www.ati.com/companyinfo/press/2003/4611.html

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:15

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb zelf een ontwerpje gemaakt voor de nieuweling van nintendo

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~rzero/NDS.bmp

Zelf vindt ik dat het opzich wel een aardig idee is. Dat er dan bijvoorbeeld een knopje is die het schermpje omdraait.

Het neemt nauwelijks extra ruimte in beslag en ik denk dat het wel te doen is.

Wat vinden jullie ervan??

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 22-01-2004 14:41 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 26-04 17:21
rakker zero schreef op 22 januari 2004 @ 14:39:

[afbeelding]

Zelf vindt ik dat het opzich wel een aardig idee is. Dat er dan bijvoorbeeld een knopje is die het schermpje omdraait.

waarom zouden ze dan nog een 2e scherm nodig hebben? dan kun je net zo goed een knopje erop maken om tussen 2 schermen te switchen en heb je maar 1 display nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

m3gA schreef op 22 januari 2004 @ 14:43:
[...]

waarom zouden ze dan nog een 2e scherm nodig hebben? dan kun je net zo goed een knopje erop maken om tussen 2 schermen te switchen en heb je maar 1 display nodig.
Dan moet je allebei zo'n ding hebben en recht tegenover elkaar gaan zitten zodat je op de ander z'n scherm kunt kijken :+

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

rakker zero schreef op 22 januari 2004 @ 14:39:

[afbeelding]

Volgens mij niet echt haalbaar, denk maar aan de motor die er in moet om het te laten draaien wanneer je op het knopje drukt + de stroom die erbij nodig is... Ik weet niet hoe vaak je dat ding dan moet laten omdraaien, maar al om al is het volgens mij wel zo'n 99% zeker dat dat ding er niet zal komen. denk ook maar aan de breekbaarheid van de houders van het scherm.

Verder was er iets genoemd dat je op 1 scherm het veld kan bekijken terwijl je de actie op het andere scherm ziet (bv bij voetbal spel). Dat is hier al helemaal niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
  • Laatst online: 22-08-2014
Ik heb zelf ook even een ontwerpje gemaakt. Hopelijk wordt hij backwards-compatible met de cube...

Afbeeldingslocatie: http://www.piggy.demon.nl/pix/Nintendo_DS.jpg

Vraag me af of F-Zero GX een beetje speelbaar is met dat vierpuntsdruktoetsje van de GB :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Ecco schreef op 22 januari 2004 @ 21:44:
Ik heb zelf ook even een ontwerpje gemaakt. Hopelijk wordt hij backwards-compatible met de cube...

[afbeelding]

Vraag me af of F-Zero GX een beetje speelbaar is met dat vierpuntsdruktoetsje van de GB :P
LOL

Lijkt me trouwens wel flink wennen zo met de vierpuntsdruktoets en de a/b-knop omgedraaid :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Tarin schreef op 22 januari 2004 @ 21:56:
[...]

LOL

Lijkt me trouwens wel flink wennen zo met de vierpuntsdruktoets en de a/b-knop omgedraaid :P.
Is nog maar de Japanse versie natuurlijk...

ok ok het is een wel heel vlugge soep :P

It's over between me and words. I'd love to stick around and exploit them each, but it's all becoming quite predictable. Eventually, they will all be used and I'd have to come up with fake words and that would be way too cnoofy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Nintendo heeft inmiddels bekend gemaakt dat beide schermen samen als een enkel scherm te gebruiken zijn. Het is dus aan de spel-ontwikkelaars om te beslissen hoe je de extra ruimte gebruikt, voor het spel zelf, of als een secundair display. In ieder geval hoort op de E3 alles duidelijk te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Nieuwe creatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~rzero/NDS2.jpg

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-04 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

Ik denk niet dat ie de op gba gaat lijken dat zou dan toch een "gba2" zijn..terwijl ze hebben gezegd dat dit geen opvolger zal zijn van de gba toch ^-^

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik bedoel meer het principe ervan knoppen naast de twee scherpjes die boven elkaar zitten.

Bij de volgende zitten schermpjes naast elkaar.
Het principe is hier dus dat alles naast elkaar zit en tussen de twee schermpjes zit een scharnier zodat je hem dicht kan klappen.

Afbeeldingslocatie: http://home.deds.nl/~rzero/NDS3.jpg

Het is maar een ideetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37763

Game Informer Online’s Managing Editor and resident Nintendo freak Billy Berghammer got to speak with Nintendo of America’s Director of Public Relations Beth Llewelyn about yesterday’s cryptic announcement of the Nintendo DS. Many questions have been answered, and some er...dodged.

Billy Berghammer: According to the press releases it said that there would be “new semiconductor memory up to one gigabit." What I’m curious about is if this is the onboard memory of the system or what the game sizes will be whatever format it is. Does that roughly translate to 128 megabytes of memory?

Beth Llewelyn: Ahh! You’re going to ask me to do math! I’m gonna have to figure that one out.

Billy: At least according to my math, that’s the way it works out. It’s just odd that you chose to use bits instead of bytes because historically bits are used for the transportation of data.

Beth: We’re talking about a new type of semiconductor memory that will hold up to one gigabit of memory. This is the software storage method. We will use a new type of semiconductor memory that will be able to hold up to 1 gigabit of memory which is roughly 8 times the storage capacity of the current GBA semiconductor memory. With an increased amount of storage in a small package, we think this semiconductor memory will allow us to maintain our stellar anti-shock protection while keeping the size and weight of the portable device to a minimum. It’s not going to be optical discs.

Billy: So GameCube games will not be playable on this unit.

Beth: No. I mean, no. You won’t be able to take your GameCube game disc and play it on the DS. This is a completely separate thing.

Billy: Will the unit be backwards compatible with the Game Boy Advance or the Game Boy?

Beth: We haven’t announced anything about that, yet.

Billy: The press release also stated that there’s two separate 3” TFT LCD screens on the DS. Are those 3” actually square or could that mean the screens are 3” high, but could have a wide screen?

Beth: They are 3" diagonal -- so a little bit bigger than GBA screens.

Billy: I also read that developers can use both screens as one if they so choose.

Beth: Yes, you can use the two screens as one big monitor. I think it’s one of those things that the developer will have the freedom to do what they want to do.

Billy: Will the screens be side-by-side, or vertical? Also, will the screens be set right next to each other or will they be separate, much like the classic Game & Watch designs?

Beth: The will be in the vertical position.

Billy: Why does Nintendo feel like they need to have a third system?

Beth: We’re always looking at ways to keep innovating in the industry. We’re always looking to make gameplay more fun – a little bit different – and we felt this would be a unique way to do that. We’re certainly not abandoning our current platforms. We’re still working on the successor to the Game Boy Advance, and what will be the successor to GameCube. Here’s really just a third product line that just adds some new and innovative gameplay opportunities.

Billy: I thought Nintendo was aiming to make gaming simpler. How does having a system with two screens simpler?

Beth: That’s probably a difficult thing to answer right now because we have nothing to show you. But I think the bigger picture answer there is that some games out there get very, very complicated, and it may turn away a lot of gamers. So what we want to make sure is we do make games that can be accessible for all gamers – all ages, all types. We’re looking for ways to make it fun and easy to get into. I think with this system that is certainly being taken into account. So when the games are being developed for this there are going to be games that are easy to get into. It’s just hard to get into explaining it in detail because we can’t get into the detail yet. But I think when you see this – and most likely that’ll be at E3 – you’ll get a much better idea.

Billy: Is E3 when we’ll actually get to see the hardware and the software?

Beth: That’s the current schedule. That’s the plan.

Billy: Will E3 be the first time we’ll learn about third party agreements?

Beth: Ah, yes. That’s the current schedule.

Billy: So there hasn’t been any third party or second parties that have games in development.

Beth: Nobody has been announced yet.

Billy: Do developers have development kits, or can interested developers get access to kits?

Beth: We’ve been talking to developers. I know a lot of work is going on behind the scenes in that regard.

Billy: Last year ATI announced that they were working with Nintendo on the graphics chips for their next generation systems. Is ATI doing the graphics chipset for the DS?

Beth: We haven’t announced specifically who were working with on this system, outside of ARM. That’s really all we can say on that.

Billy: A little earlier than this time last year Nintendo debuted the Game Boy Advance SP, and now this is another January announcement. Is this announcement related to the fact that the fiscal year is coming to a close? Iwata stated that we wouldn’t hear about this new system until the spring (E3). Earlier this week Nintendo’s stock was downgraded by Goldman Sachs. What was the reason for the gun jump? Is there any correlation at all?

Beth: No. We realize that – well obviously we’re out there talking to people about the system – there was going to be no way to keep this completely quiet. Because you guys talk! (laughs)

Billy: I never talk to anyone. I didn’t hear about this at all! (laughs)

Beth: (laughs) Well that’s why we got this out there ahead of time. Well people have been out there speculating about this mystery product. And then once we started going full bore with developers, and all the third parties, we knew it was going to get out there. So it just made sense to make the announcement, so we could put an end to all the rumors. That’s all it had to do with.

Billy: Nintendo also stated that this unit would have a worldwide launch at the end of 2004. Will the launch be worldwide on the same day or will it be Japan first?

Beth: The goal is if it happens this year for all the markets – that’s one of those things that time will tell. It certainly comes down to all the components – can we get everything, are we going to be able to manufacture enough to supply the major markets? That’s certainly our goal. Whether it’s same day, same month – that’s much too soon to tell. But we’ll know more as we get closer to E3.

Billy: So currently – Japan for sure by the end of the year?

Beth: Which market it would be, whether it’s all markets – I really can’t answer that.

Billy: You said that the Nintendo DS would be debuted in North America at E3. What about Japan? When do you think Japan will get their first look at the Nintendo DS? Would Nintendo possibly be thinking about another Spaceworld show?

Beth: Ummmm, I really can’t answer that right now. I don’t think that has been decided. As I’ve said, a lot of this hasn’t been announced. Basically we’re lifting the curtain a little bit – giving you a little bit of information and really a lot more is going to be talked about when we get to E3, or when the time gets closer to E3.

Billy: Now, for your typical Nintendo gamer out there that’s got a Game Boy, and a GameCube – why would they be interested in the Nintendo DS?

Beth: You know, the same reason that you’re interested in the other systems – because it’s got some great games that you want to play. That’s why we make hardware systems – so we can provide some fun games, and some games that you’re probably not going to be able to play on any other system.

Billy: Why are you excited about the system?

Beth: You know, we’re just learning a lot about it. So, it sounds great. There’s a lot more that we know about it, and unfortunately I can’t tell you those things yet. (laughs) That’s the hard part. But I think it’s going to be a fun E3, and I think you guys are going to be excited when you see it.

Billy: I think Nintendo should bring back the “open door policy” they’ve always had with the flow of information.

Beth: Uh-huh, yes. And when did we have that? (laughs)

Billy: Ummmm. (laughs) I think Peter Main said it at E3 about 4 years ago. I don’t know.

Beth: Most of the stuff you really want to know will happen closer to E3, if not at E3.

Billy: Okay. Well thanks again for your time Beth!

Beth: You’re welcome.
bron: http://www.gameinformer.c...1/N04.0121.1808.42530.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 22:54
Nintendo DS launch-games klaar, Miyamoto werkt aan ''Buzz''

Groot nieuws verschijnt over de Nintendo Dual-Screens. Check inside of ik ga op je teentjes staan!

De betrouwbare Franse site Jeux-France meld vandaag goed nieuws over de Nintendo DS. Volgens de site is het apparaat in September 2003 voor het eerst getoont aan een prive publiek en heeft Nintendo 2 a 3 games klaar voor de launch. Developments Kits voor developers zullen echter pas in Mei weggegeven worden door Nintendo, dus andere game ontwikkelaars kunnen dan pas beginnen aan games voor de Nintendo DS, waaruit je dus kunt opmaken dat er niet echt veel games uitkomen bij de wereldwijde launch eind dit jaar (aangezien een game maken vaak langer duurt dan 7 maanden).

Daarnaast is Shigeru Miyamoto, idool voor velen en geestelijk vader van Mario, Zelda en Donkey Kong om maar eens 3 van de grote lijst Miyamoto-creaties te pakken bezig met een game voor de Nintendo DS genaamd Buzz, die ze op de E3 in Mei willen gaan tonen aan het publiek om te laten zien waar de Nintendo DS tot in staat is. Er is nog geen informatie over deze of de andere games. Het kan natuurlijk zijn dat Jeux-France mis zit, maar ze zeggen zelf dit nieuws uit een betrouwbare Japanse bron te hebben, dus je kunt ervan uitgaan dat het waar is.
bron: http://www.gameqube.nl/article.php?id=3394

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en nog meer nieuws:
January 23, 2004 - An article in Japan's Nikkei Sangyo Shimbun newspaper contains first public comments from Namco regarding Nintendo's newly announced DS portable game system as well as first suggestions of the company's plans for the Sony's PSP system.

Regarding the DS, Namco comments "We are interested in signing up, but we've yet to enter the planning phase." Incidentally, the article had a DS-related quote from Konami in which the company stated "We can't wait for this novel game machine."
http://gameboy.ign.com/articles/474/474812p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 22:54
nog maar een nieuwsberichtje :)
DS doet Nintendo goed

De waarde van Nintendo's aandelen is aanzienlijk gestegen sinds de aankondiging van de Nintendo DS.

Sinds Nintendo de Nintendo DS aankondigde afgelopen Woensdag is er al heel wat goed nieuws verschenen. Zo vertelden we je eerder al dat zowel Namco en Konami interesse hebben getoont in de Nintendo DS, en dat er een geheel nieuwe Miyamoto game aankomt voor de nieuwe console, een game die we op de E3 in Mei gaan zien.

Nu wederom goed nieuws, maar niet over een game of een gebaar van een ander bedrijf, maar over Nintendo's aandeel. Na de aankondiging van de Nintendo DS is het aandeel van het bedrijf namelijk met maar liefst 9% in waarde gestegen! Geen slecht voorval, lijkt me zo.
bron: http://www.gameqube.nl/article.php?id=3412

Is alvast één ding wat Nintendo goed doet met/door de DS...

[ Voor 4% gewijzigd door Kentut op 24-01-2004 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104024

hallo,

ik weet niet of ik hier goed zit maar ik vroeg mij af of de xbox ook met een eigen handheld komt??
en welke dit dan zal zijn zijn er al foto's van??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 104024 schreef op 29 januari 2004 @ 16:04:
hallo,

ik weet niet of ik hier goed zit maar ik vroeg mij af of de xbox ook met een eigen handheld komt??
en welke dit dan zal zijn zijn er al foto's van??
X-Box gerelateerde vragen kun je volgens mij beter in een X-Box topic vragen in plaats van in een Nintendo topic. In een X-Box topic zullen er meer mensen meelezen die er misschien wat meer vanaf zullen weten. Dit topic is meer om de nieuwe handheld van Nintendo te bespreken.

Het antwoord op je vraag is trouwens nee, Microsoft komt niet met een eigen handheld maar maakt wel spellen voor de Game Boy Advance.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 29-01-2004 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 19:49
kijk als nintendo nou eesn tegenwoordig met de tijd meegaat en eens gaat denken aan multimedia. De meesten willen ook meer bv mp3 mpeg4(divx/xvid) en laat nou eens een keer echt veel games komen bij de launch(goeie)

//\\//\\zzl

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ik gok de kans zo'n 90% dat het een dergelijk ontwerp zal worden. En nee.. niet de GBA-look-a-like, maar gewoon het concept van het uitklapscherm. Het idee gaat zo terug naar de nintendo game&watch series van begin jaren 80.
Offens1 schreef op 11 februari 2004 @ 13:09:
kijk als nintendo nou eesn tegenwoordig met de tijd meegaat en eens gaat denken aan multimedia. De meesten willen ook meer bv mp3 mpeg4(divx/xvid) en laat nou eens een keer echt veel games komen bij de launch(goeie)

//\\//\\zzl
Als je je een BEETJE verdiept in de achtergrond van Nintendo dan weet je dat dit nooit zal gebeuren. Ze willen apparatuur maken voor FUN en geen multi-media apparatuur.

Persoonlijk ben ik het daar helemaal mee eens, want als ik MP3 wil luisteren koop ik wel een mini-MP3 spelertje ipv via mn gameboy te gaan luisteren. Zelfde voor alle overige apparatuur. Alles zijn functie.

[ Voor 51% gewijzigd door Bosmonster op 11-02-2004 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik ben het met je eens. ALs ik een gameboy oid koop dan koop ik die om ermee te gamen. Als ik mp3's wil luisteren ofzo koop ik wel een losste mp3 speler. Sommige vinde een alles in 1 apparaat misschien handig maar imo krijg je dan een mp3 speler die groot is in vergelijking met andere en een handheld die ook groter, zwarder en slomer is dan die zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

*valt met deur in huis*

Vertaling
Afbeeldingslocatie: http://www.tokyopia.com/deluxe/ds-e.jpg

Orgineel
Afbeeldingslocatie: http://www3.emu-zone.org/images/1272193-3lELEkra1O.jpg

Dit is vanmorgen opgedoken, denk dat men na de codenaam Nitro wat meer openingen kregen om te gaan zoeken!

Wat moet dit voorstellen dan?
Als ik dit zo bekijk is het een apparaat waarbij je N64 graphics mag verwachten, draadloze netwerk play (??) en een touchschreen (1 van de 2). Dit hakt toch wel redelijk wat knopen door aangezien IGN zojuist heeft bevestigd dat dit bericht betrouwbaar is. :)

Bron: Gaming-Age
IGN Artikel

[ Voor 13% gewijzigd door RSP op 11-03-2004 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104283

:D _/-\o_

draadloos
n64 graphics
dual screen

omfg hoe vet kan het worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 19:14

ADH_ED

Hoogbevaagd

Het touch panel is wel _/-\o_

Zijn er al prijzen / release date bekend???

* ADH_ED wil wel zoŽn ding :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-03 16:59

Remy

I usually get 100% accuracy

RSP schreef op 11 maart 2004 @ 10:08:
*valt met deur in huis*

Vertaling
[afbeelding]

Orgineel
[afbeelding]

Dit is vanmorgen opgedoken, denk dat men na de codenaam Nitro wat meer openingen kregen om te gaan zoeken!
Yep, daar heb ik gister nog een nieuwspost over gedaan: Nintendo DS wordt waarschijnlijk hernoemd naar Nitro, is eigenlijk de vraag of Nitro nog gewoon door zal gaan als productnaam, of dat het de Nintendo DS gaat worden ;)
Wat moet dit voorstellen dan?
Als ik dit zo bekijk is het een apparaat waarbij je N64 graphics mag verwachten, draadloze netwerk play (??) en een touchschreen (1 van de 2). Dit hakt toch wel redelijk wat knopen door aangezien IGN zojuist heeft bevestigd dat dit bericht betrouwbaar is. :)
IGN zegt dat het bericht betrouwbaar is? Hmm, IGN is nog altijd geen Nintendo hè ;) Dat moet niet vergeten worden, iedere site, hoe betrouwbaar ook, kan wel zeggen dat een bericht 'echt' is, maar als zo'n site niet van het bedrijf zelf is waar het om gaat, tja... :P

Maar het zijn inderdaad leuke specs, ben benieuwd of het verschil met de Gameboy Advance en de Gameboy Advance SP groot zal zijn qua games en prestaties :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Nintendo heeft tot nu toe een world wide release staan voor eind 2004, de presentatie zal op de E3 van dit jaar zijn. Ik zelf denk dat we 't met een korreltje zout moeten nemen en gewoon Voorjaar 2005 kunnen verwachten. :(
Yep, daar heb ik gister nog een nieuwspost over gedaan: Nintendo DS wordt waarschijnlijk hernoemd naar Nitro, is eigenlijk de vraag of Nitro nog gewoon door zal gaan als productnaam, of dat het de Nintendo DS gaat worden
Klopt, of Nitro nu de productie naam is of de daadwerkelijke productnaam weten we nu nog niet, maar dit document is waarschijnlijk gepresenteerd bij 'n meeting voor investeerders.

Daarnaast heb je gelijk IGN is nog geen Nintendo maar ik heb weinig reden om niet te geloven dat dit geen echt bericht zou zijn. het bevestigd meer wat werd gespeculeerd over de Nitro alleen is het nu op 'n papiertje te lezen. desalniettemin een leuk bericht dacht ik :)

[ Voor 62% gewijzigd door RSP op 11-03-2004 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 19:14

ADH_ED

Hoogbevaagd

Shit, dus dat duurt nog wel eventjes :(

Mischien moeten ze maar s gaan doorwerken bij Nintendo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 26-04 19:39

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

N64 graphics twijfel ik nogal aan, de N64 had meer power dan dit dingetje.
Nu moet de Nintendo DS wel minder pixels op t scherm toveren maar toch.. (N64 ~100mhz cpu, 70mhz co-processor voor sound + beeldopbouw, evenveel RAM)
Interne werktitel is Nitro, maar naar het publiek toe is het gewoon bekend als Nintendo DS momenteel ... Nintendo DS in de titel zou m.i. logischer zijn.

edit: naja goed ik kan niet goed zien wat de nintendo ds per klok doet dus misschien kan het wel ja :P

[ Voor 23% gewijzigd door Max|Burn op 11-03-2004 10:25 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

MaxBurn schreef op 11 maart 2004 @ 10:21:
N64 graphics twijfel ik nogal aan, de N64 had meer power dan dit dingetje.
Nu moet de Nintendo DS wel minder pixels op t scherm toveren maar toch.. (N64 ~100mhz cpu, 70mhz co-processor voor sound + beeldopbouw, evenveel RAM)
Interne werktitel is Nitro, maar naar het publiek toe is het gewoon bekend als Nintendo DS momenteel ... Nintendo DS in de titel zou m.i. logischer zijn.
\

De proc in de N64 was inderdaad anders dan deze ARM9, maar technisch gezien denk ik dat ontwikkelaars zeker zullen proberen om ports te maken naar dit apparaat. waarom? relatief ez-money, en het wordt nu ook al gedaan voor de GBA, als de mogelijkheid er is, dan kun je er vanuitgaan dat ze 't ook zullen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Laatst online: 26-04 19:39

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

owk heb t ff opgezocht, nintendo ds is NET ff minder dan de n64, dus t zou wel kunnen ja :)
max poly's/sec ds 120.000
max poly's/sec n64 150.000

[ Voor 6% gewijzigd door Max|Burn op 11-03-2004 10:28 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12316

Eens zien hoe dat topic mergen werkt :P

Er liep al een vrij recent topic over de Nintendo DS/Nitro, namelijk Nintendo DS (nieuwe console aangekondigd) Persbericht!. Als het goed is, blijven alle replies gespaard :P

Gelukt \o/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 11-03-2004 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 07:13

netblade

Sunrise

MaxBurn schreef op 11 maart 2004 @ 10:28:
owk heb t ff opgezocht, nintendo ds is NET ff minder dan de n64, dus t zou wel kunnen ja :)
max poly's/sec ds 120.000
max poly's/sec n64 150.000
Over die cpu,
houd er wel rekening mee dat een gameboy altijd een kleiner scherm heeft dan een tv. Ofwel er is minder geheugen, cpu ect nodig om het vloeiend te laten lopen.
Dus n64bit gfx zijn absoluut niet uitgesloten. [dat zou mooi zijn want mario64 was gewoonweg top, dan nog niet eens gesproken over zelda!]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 21:15
netblade schreef op 11 maart 2004 @ 13:58:
[...]

Over die cpu,
houd er wel rekening mee dat een gameboy altijd een kleiner scherm heeft dan een tv. Ofwel er is minder geheugen, cpu ect nodig om het vloeiend te laten lopen.
Dus n64bit gfx zijn absoluut niet uitgesloten. [dat zou mooi zijn want mario64 was gewoonweg top, dan nog niet eens gesproken over zelda!]
Plus dat je door dat kleinere scherm ook veel minder polygonen nodig hebt om dingen op te bouwen.
En we zijn onderhand al een stuk verder op grafisch gebied, waardoor er met minder polygonen een mooier effect kan worden gecreëerd, dus graphics op het niveau van de N64 zou theoretisch gezien moeten kunnen.

But time will tell :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nintendo could be prepping as many as 30 Nintendo DS titles for the Electronics Entertainment Expo 2004, according to the president of Japanese magazine Enterbrain Hirokazu Hamamura, Reuters today reported.

Hirokazu told the news service that he was eagerly awaiting the launch of Nintendo's new portable device, which features dual screens, one of which boasts touch-screen functionality. Sources have confirmed to IGN that the device will enable players to manipulate software by drawing motions onto the touch-screen with an included stylus.
"This will be a product unlike anything available right now and it will come with a touch panel," said Hamamura.
Shit man
30 (launch?) games, Touch panel _/-\o_

ik denk niet dat er ooit zoveel games zijn geweest bij een launch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28959

Anoniem: 104283 schreef op 10 april 2004 @ 12:50:
[...]

Shit man
30 (launch?) games, Touch panel _/-\o_

ik denk niet dat er ooit zoveel games zijn geweest bij een launch
Alleen nog afwachten of het ook 30 geheel nieuwe games zijn of dat ze weer aan het porten zijn geslagen, en dan het schermpje gebruiken voor een kaart of iets dergelijks.... hoewel ik een port van ocarina of time wel op prijs zou kunnen stellen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Achja, een paar poorts zou ik wel waarderen :) zolang het maar n64 is :)
Goldeneye
Perfect Dark
OOT / MM
Animal Crossing
Starfox (lylat wars :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecco
Anoniem: 104283 schreef op 10 april 2004 @ 13:55:
Achja, een paar poorts zou ik wel waarderen :) zolang het maar n64 is :)
Goldeneye
Perfect Dark
OOT / MM
Animal Crossing
Starfox (lylat wars :P)
Als ze inderdaad N64 games gaan porten zitten we met 1 probleem; anologe besturing. Vraag me af hoe ze dat aan zouden willen pakken, want ik neem aan dat ze er geen pookje tussen gaan wurmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28959

Ecco schreef op 10 april 2004 @ 14:01:
[...]

Als ze inderdaad N64 games gaan porten zitten we met 1 probleem; anologe besturing. Vraag me af hoe ze dat aan zouden willen pakken, want ik neem aan dat ze er geen pookje tussen gaan wurmen.
Pfff, zonder pookje koop ik hem in elk geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Misschien word het toch tijd om na mijn laatste console ( good ol snes :D ) hier toch maar is naar te gaan kijken :9~ Het lijkt mij iig een goede console te worden als ie echt n64 gfx kan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 13:49

Aidix

Geluidspietlut

Prik nou eens door die marketing kul heen !!! :)

De N64 was voor de release zo enorm gehyped! Sillicon Grafix chip, zo realistich blabla. Hoge resolutie. Weetikwat. EN wat bleek? retetraag. Veel trager qua polygon count als een playstation, maar de antialiasing zorgt ervoor dat dat niet teveel opvalt. Wat je wel ziet zijn erg lage framerates en vooral veel fog. Dat waren 150000polygons (PSX 350000)

Toen kwam er een GBA. Nintendo zei: ARM7TDMI DSP. Beter dan SNES, en CDkwaliteit geluid. Tot 21kanaals nog wel. Als demonstratie lieten iets van 12kanaals geluid horen van een of andere soundtracker. Wat bleek later: Er zit helemaal geen andere soundchip dan de oude Gameboy Color. Het zogenaamde CD geluid kwam uit een software modplayer, en dat valt lastig te combineren met het spelen van een beetje spel, als je maar 15mhz hebt. De meeste spellen hebben dan ook hooguit 4 sample kanalen met een gruwelijk lage samplerate, en combineren dat met het piep-knarsgeluid dat we sinds 1991 van de gameboy gewend waren.

Nu komt er een Nintendo DS. Deze DS heeft net zoals de GBA geen specifieke GPU zoals de N64 die had. (Houd er even rekening mee dat -elke- 3D console tot nu toe een soort GPU had en daarnaast een DSP als main processor!)
Hij heeft slechts 2 gewone generieke ARM dsps. (33mhz de ARM7TDMI is dezelfde als uit de GBA, alleen dubbele snelheid) En dus geen specifieke GPU. Deze ARMe dsp's moeten net zoals een PC anno 1994 of zoals de GBA alles 'met de hand' uit gaan rekenen.
Ik hoop dat jullie inzien dat die maximale 120000 zogenaamde polygons weer zo'n best case scenario zijn net als het 21kanaals GBA geluid. En was dat flat shaded of texture mapped??? als je pech hebt..... In ieder geval geen a.a. dus, iets dat de N64 nog een beetje voor de ultieme afgang redde.

Dus de halve polygoncount van een PSX, en dat was al niet veel soeps.
Bovendien staat er heel duidelijk dat het ding maar 657kb vram heeft. Een PSX heeft 2mb ram en 1mb vram en die heeft maar 1 scherm. De DS schermen hebben elk een resolutie van 256*192, dezelfde resolutie als een SNES of een NES. Dat zijn dus zeker geen 'kleine' schermen!

Dus ik zou zeggen laat die specs ff voor wat het is en wacht gewoon even af tot de eerste bewegende beelden te zien zijn..... Het is vast niet veel soeps, als we Nintendo's vorige missers in ogenschouw nemen :X

[ Voor 8% gewijzigd door Aidix op 11-04-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Aidix schreef op 11 april 2004 @ 11:34:
Prik nou eens door die marketing kul heen !!! :)

De N64 was voor de release zo enorm gehyped! Sillicon Grafix chip, zo realistich blabla. Hoge resolutie. Weetikwat. EN wat bleek? retetraag. Veel trager qua polygon count als een playstation, maar de antialiasing zorgt ervoor dat dat niet teveel opvalt. Wat je wel ziet zijn erg lage framerates en vooral veel fog. Dat waren 150000polygons (PSX 350000)

Toen kwam er een GBA. Nintendo zei: ARM7TDMI DSP. Beter dan SNES, en CDkwaliteit geluid. Tot 21kanaals nog wel. Als demonstratie lieten iets van 12kanaals geluid horen van een of andere soundtracker. Wat bleek later: Er zit helemaal geen andere soundchip dan de oude Gameboy Color. Het zogenaamde CD geluid kwam uit een software modplayer, en dat valt lastig te combineren met het spelen van een beetje spel, als je maar 15mhz hebt. De meeste spellen hebben dan ook hooguit 4 sample kanalen met een gruwelijk lage samplerate, en combineren dat met het piep-knarsgeluid dat we sinds 1991 van de gameboy gewend waren.

Nu komt er een Nintendo DS. Deze DS heeft net zoals de GBA geen specifieke GPU zoals de N64 die had. (Houd er even rekening mee dat -elke- 3D console tot nu toe een soort GPU had en daarnaast een DSP als main processor!)
Hij heeft slechts 2 gewone generieke ARM dsps. (33mhz de ARM7TDMI is dezelfde als uit de GBA, alleen dubbele snelheid) En dus geen specifieke GPU. Deze ARMe dsp's moeten net zoals een PC anno 1994 of zoals de GBA alles 'met de hand' uit gaan rekenen.
Ik hoop dat jullie inzien dat die maximale 120000 zogenaamde polygons weer zo'n best case scenario zijn net als het 21kanaals GBA geluid. En was dat flat shaded of texture mapped??? als je pech hebt..... In ieder geval geen a.a. dus, iets dat de N64 nog een beetje voor de ultieme afgang redde.

Dus de halve polygoncount van een PSX, en dat was al niet veel soeps.
Bovendien staat er heel duidelijk dat het ding maar 657kb vram heeft. Een PSX heeft 2mb ram en 1mb vram en die heeft maar 1 scherm. De DS schermen hebben elk een resolutie van 256*192, dezelfde resolutie als een SNES of een NES. Dat zijn dus zeker geen 'kleine' schermen!

Dus ik zou zeggen laat die specs ff voor wat het is en wacht gewoon even af tot de eerste bewegende beelden te zien zijn..... Het is vast niet veel soeps, als we Nintendo's vorige missers in ogenschouw nemen :X
Playstation sneller dan een N64???? Als er een spel naar zowel de N64 als de PSOne werd gepoort zach het er vrijwel altijd beter uit op de N64 dan op de PSOne. GBA heeft alleen dezelfde soundchip als de GB? Waarom kan de GBA dan PCM geluid aan, iets wat de oude GB niet kon? Het is trouwens Sony die altijd zijn specificaties ophyped, niet Nintendo. De PS2 zou volgens Sony de 70 miljoen polygonen per seconde halen, Nintendo beweerde er maar 7-10 miljoen te halen. In de praktijk haalt Sony er niet eens 10 miljoen en de GameCube zit juist over de 10 miljoen heen(dit is onder andere bevestigd door EA). Als je de polygon count van de PSOne bij Sony zelf vandaan hebt mag je ze daarom met een korreltje zout nemen.

De N64 en GBA missers noemen gaat me dan nog wel heel erg ver. De N64 verkocht misschien minder goed dan z'n grote concurrent, maar toch zeker niet slecht.

Of de NDS nu wel of geen GPU heeft is nog niets over bekend, maar gezien de beweringen met betrekking tot de polygon count van de GameCube zou ik eerder zeggen dat het een worst-case schatting is. Ik ben het trouwens wel volledig met je eens dat je moet wachten tot E3 om een definitief oordeel te kunnen vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

Ik heb iets heel leuks voor jullie :)

dit zijn waarschijnlijk uitgelekte plaatjes van de nintendo ds/nitro...

Afbeeldingslocatie: http://64.239.129.76/assets/users2/xumdeo/default/gallery-msg-1083160104-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://64.239.129.76/assets/users2/xumdeo/default/gallery-msg-1083160266-2.jpg

Volgens mijn vriend uit HK: Deze fotos komen van een japanse magazin en ze hadden ook uitgelekte plaatjes van andere dingens gepubliceerd en die kwamen ook precies zo uit...

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 80648 op 29-04-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 80648 schreef op 29 april 2004 @ 15:49:
Ik heb iets heel leuks voor jullie :)

dit zijn waarschijnlijk uitgelekte plaatjes van de nintendo ds/nitro...

[afbeelding]

[afbeelding]
Die plaatjes werden toch door een grafische ontwerper gemaakt toen hij door Edge(Engels tijdschrift dus) gevraagd was hoe hij dacht dat de DS eruit zou komen te zien? Ze zijn volgens mij dus renders van iemand die niets met Nintendo te maken heeft en dus kunnen het geen uitgelekte plaatjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ziet er wel groot/lomp/heel anders dan GBA en GBASP uit.. Lijkt me niet dat het dit wordt..
Maarja, wie weet.... :)

//Oh, mkae renders van een idee dus :P

[ Voor 16% gewijzigd door Okyah op 29-04-2004 15:55 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:31

Wom

Okyah schreef op 29 april 2004 @ 15:53:
Ziet er wel groot/lomp/heel anders dan GBA en GBASP uit.. Lijkt me niet dat het dit wordt..
Maarja, wie weet.... :)
Je zit zowiezo met twee schermen, dus veel kleiner zal het wel niet worden lijkt me.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ja, het zal natuurlijk niet heel klein worden, maar die 2 handvatten zijn wel erg huge imo :P

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-04 11:31

Wom

Okyah schreef op 29 april 2004 @ 15:57:
Ja, het zal natuurlijk niet heel klein worden, maar die 2 handvatten zijn wel erg huge imo :P
Ach, ik heb nog een Lynx liggen van het eerste model; dus ben wel wat gewend ;)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

MetroidPrime schreef op 29 april 2004 @ 15:52:
[...]

Die plaatjes werden toch door een grafische ontwerper gemaakt toen hij door Edge(Engels tijdschrift dus) gevraagd was hoe hij dacht dat de DS eruit zou komen te zien? Ze zijn volgens mij dus renders van iemand die niets met Nintendo te maken heeft en dus kunnen het geen uitgelekte plaatjes zijn.
Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik weet vrij zeker dat deze renders een paar maanden terug door Edge Magazine zijn gemaakt en niet door Nintendo. Ik weet nog dat deze renders op een website met een "Klingon Bird of Prey" werden vergeleken. De relevante stukken uit het tijdschrift zijn daarbij weggelaten. Er valt dus maar 1 conclusie te trekken, ze zijn zo nep als het maar kan.

EDIT: Die renders zijn gemaakt door Designworks Windsor in opdracht van het tijdschrift T3(en dus niet Edge zoals ik dacht), het zijn dus geen uitgelekte plaatjes. Het Japanse tijdschrift heeft ze dus uit een Engels blad overgenomen. Ze zijn dus inderdaad nep. Hier is de volledige pagina te zien uit het tijdschrift T3.

[ Voor 24% gewijzigd door MetroidPrime op 29-04-2004 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80648

MetroidPrime schreef op 29 april 2004 @ 16:08:
[...]

Ik kan het niet meer terugvinden, maar ik weet vrij zeker dat deze renders een paar maanden terug door Edge Magazine zijn gemaakt en niet door Nintendo. Ik weet nog dat deze renders op een website met een "Klingon Bird of Prey" werden vergeleken. De relevante stukken uit het tijdschrift zijn daarbij weggelaten. Er valt dus maar 1 conclusie te trekken, ze zijn zo nep als het maar kan.

EDIT: Die renders zijn gemaakt door Designworks Windsor in opdracht van het tijdschrift T3(en dus niet Edge zoals ik dacht), het zijn dus geen uitgelekte plaatjes. Het Japanse tijdschrift heeft ze dus uit een Engels blad overgenomen. Ze zijn dus inderdaad nep. Hier is de volledige pagina te zien uit het tijdschrift T3.
:) oooo, oke. Wel jammer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Voor degenen die verwachten dat de DS een handheld wordt die niet tot nauwelijks ondersteund zal worden door 3rd-parties, Nintendo heeft al dev-kits afgeleverd bij meer dan 100 developers. Onder andere THQ, Electronic Arts, Activision, Atari, Ubisoft, Majesco, Capcom, Sega, Konami, Hudson Soft, Namco, Bandai, Koei en Square Enix blijken al dev-kits te hebben, volgens een persbericht dat Nintendo heeft doen uitgaan. Volgens mij zijn dit meer developers dan de GBA in het begin had. De developers moeten volgens mij iets belangrijks weten over de DS dat pas op dinsdag bekend zal worden gemaakt gezien het enthousiasme dat er in deze kringen over de DS bestaat. We zullen er dinsdag wel achter komen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Nou, morgen is de grote dag.

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan laten zien.. ze zijn stevig aan het hypen, hopelijk stelt het niet teleur.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tarin schreef op 11 mei 2004 @ 14:37:
Nou, morgen is de grote dag.

Ik ben erg benieuwd wat ze gaan laten zien.. ze zijn stevig aan het hypen, hopelijk stelt het niet teleur.. :P
Als je in het cube topic kijkt zie je dat er al genoeg nieuws over is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 104283 schreef op 11 mei 2004 @ 14:38:
[...]

offtopic:
We zouden de naam eigenlijk moeten veranderen in Het Grote Nintendo Console topic in plaats van Het Grote GameCube topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Anoniem: 104283 schreef op 11 mei 2004 @ 14:38:
[...]

Dat valt IMO reuze mee, alleen een linkje naar een artikel op usatoday.com, met daarin wat info die verder nog niet echt bevestigd kan worden. Vanavond/morgen dus pas echt nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2856

Nee die info moet eigenlijk hier staan:

Onofficiele render:
Afbeeldingslocatie: http://images.usatoday.com/life/_photos/2004/2004-05/11-nintendo-inside.jpg
Nintendo unveiling a new portable
By Steven Kent, Special forUSA TODAY
LOS ANGELES — Video game giant Nintendo, facing increased competition in the market for handheld entertainment, will have a new portable out this fall with twin color screens, sharper graphics and the feel of a PDA. The Nintendo DS — short for dual-screen — will be unveiled Tuesday morning at the annual Electronic Entertainment Expo game industry gathering.
You might be able to fool people into thinking your Nintendo DS is a PDA. But turn off the volume just to be safe.
Nintendo

The Nintendo DS — short for dual-screen — will be unveiled Tuesday morning at the annual Electronic Entertainment Expo game industry gathering. The DS will sell alongside today's Game Boy Advance, not replace it, according to the company. Nintendo has not announced a release date or price, though analysts predict it may sell in the $150 range.

One of the two 3-inch screens is touch-sensitive and works with a stylus — like Palms and Pocket PCs — to control the action in some games. In one demo, players guide a toddler-age Mario as he falls from the sky by drawing clouds. Other games give multiple views of the action.

The DS also has Bluetooth wireless communication to connect with other units within range for cordless competition. DS has separate slots for current Game Boy Advance cartridges and new, smaller DS game cards.

DS is largely viewed as Nintendo's response to Sony's PlayStation Portable, or PSP, a new system that will play both movies and video games stored on mini DVD discs. Sony has announced plans to release PSP in Japan later this year and in the USA in 2005.

"I have not seen the PSP," says Nintendo's Shigeru Miyamoto, creator of the famous Mario, Zelda and Donkey Kong characters. "The screen, I believe, is bigger than a DS screen, and I am sure it will have excellent graphic quality." But, he adds, "the PSP will not be able to display anything that you cannot do on a current system. ... We want to do things that you could not do before. We are looking at the creative end."

The DS has slightly more processing power than the Nintendo 64 console released in 1996. While that's nowhere near today's top game-system graphical capabilities, two- and three-dimensional game images, when viewed on DS screens, are surprisingly crisp.

Sony's PSP, reported to be only slightly less powerful than the PlayStation 2, will have a higher-resolution screen and more graphics power. The price has not yet been announced, though estimates have ranged to $250 and up.

Having sold more than 168 million Game Boys worldwide since 1989, Nintendo dominates the handheld game market, even as it's losing market share in console systems to Sony and Microsoft. Over the past 15 years, such companies as Sega, NEC, SNK and most recently cell phone giant Nokia have launched nine competing portable game systems without much success.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 2856 op 11-05-2004 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Dat ziet er erg goed uit. Ziet er helemaal niet niet BIG uit.
Ben nu eigenlijk wel benieuwd hoe de spellen er uit zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 19:37

Steffy

Ayreonaut

Het ziet er niet uit, behoorlijke afknapper dit, nu gaat het niet om het uiterlijk maar om de games maar ik vind het behoorlijk tegenvallen. Het oog mag ook wel iets vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58898

Steffy schreef op 11 mei 2004 @ 15:59:
Het ziet er niet uit, behoorlijke afknapper dit, nu gaat het niet om het uiterlijk maar om de games maar ik vind het behoorlijk tegenvallen. Het oog mag ook wel iets vind ik.
ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit plaatje de echte nintendo ds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Anoniem: 58898 schreef op 11 mei 2004 @ 16:01:
[...]

ik kan me ook haast niet voorstellen dat dit plaatje de echte nintendo ds is.
Het is ook maar een mock-up van hoe de DS eruit ziet. Steven Kent(degene die het artikel heeft geschreven) heeft erop gespeeld en heeft toen een 3D-render laten maken van wat hij gezien heeft. Er kunnen dus flink wat foutjes ingeslopen zijn. Het origineel zal waarschijnlijk wat beter afgewerkt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 23-04 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

Euhm, kvind het er juist cool uitzien...alleen dat zwarte vlak mag wel wat "smoother" maar dis nog geen final he :P
(een echte handheld look geen wannabe volwassen look :D )

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Er zitten 4 knoppen op en de games zien er iets beter uit als de N64 + veel scherper dus dat klinkt gewoon zeer goed.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Laatst online: 25-04 21:14

Willybubba

Nut up or shut up.

Ik vind em juist wel cool, beetje een hybride GBA SP / Game & Watch :)

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 19:37

Steffy

Ayreonaut

Dat klepje met de Schermpje is veel te groot. Ook oogt het niet lekker. Net een Walkman van vroeger, zo groot en log, de GBA SP was mooi had daarom ook meer verwacht van het uiterlijk maar misschien met andere kleuren dat ie dan mooier lijkt.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.