Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
* Willybubba agrees... Dan kan je het ook over GBA en NDS gaan hebben.offtopic:
We zouden de naam eigenlijk moeten veranderen in Het Grote Nintendo Console topic in plaats van Het Grote GameCube topic.
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Willybubba schreef op 11 mei 2004 @ 16:14:
[...]
* Willybubba agrees... Dan kan je het ook over GBA en NDS gaan hebben.
Het is nu al zo dat er daar meer over de GBA en de NDS wordt gediscussierd dan hier en in het GBA topic
Er is trouwens in het GameCube topic een lijstje met mogelijke launchtitels gepost:
- Metroid Prime Hunters
- Picto-Chat
- Super Mario 4x4
- Wario Ware Inc. DS
Met dank aan tjempjun en CubeZone.nl!!
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Waarom zou je in een andere topic reageren als die dat onderwerp al een eigen topic heeft!?
offtopic 2:
Topictitel change maybe: --> Nintendo DS topic.
[ Voor 18% gewijzigd door Zeror op 11-05-2004 16:29 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Maakt nu nog niks uit, maar misschien het volgende Gamecube-topic een algemeen Nintendo topic maken, das makkelijker want zoals MP al zegt, er wordt zowiezo al veel geluld over DS en GBA...
[ Voor 3% gewijzigd door Willybubba op 11-05-2004 16:33 ]
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
http://www.insidegamer.nl/content.php?id=1743
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als hij er zo uit gaat zien dat issie vet!Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:58:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
TBD Animal Crossing DS DS
TBD Mario Kart DS DS
TBD Metroid Prime: Hunters DS
TBD NEW Super Mario Bros. DS
TBD PictoChat DS
TBD Super Mario 64X4 DS
TBD WarioWare Inc. DS DS
Verwijderd
Heb je die features al gelezen op de site van Nintendo?
Chat, voice recognintion, Wifi, touch screen, 3d, 60fps,....
Verwijderd
EN DAT VOOR MAAR 150 DOLLAR!!!!!!!Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 21:59:
Dit wordt top manne, neem het van mij aan!!!!
Heb je die features al gelezen op de site van Nintendo?
Chat, voice recognintion, Wifi, touch screen, 3d, 60fps,....
Ze hadden ook beloofd dat we games ook goedkoper werden!!
Dit is echt geweldig!
Enige wat ik mis is Super SMASH Brothers!
Dit ziet er inderdaad heel interressant uitVerwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 20:58:
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nou maar hopen dat ze de features goed weten te benutten, vooral die touch-screen en spraakherkenning kan heel leuk worden.
en natuurlijk hopen dat er vette spellen voor uit komen.
Is er btw ook nog op de E3 bekend gemaakt of ie nog enig soort van connectivity/backwards compatibility met de gba/ngc heeft?
En kijk bij [rml][ ALG] De E3 van 2004[/rml] voor wat pics van DS spellen
Verwijderd
Het ontwerp had iets beter gekund vind ik. Ze hadden beter dunne randen om dat bovenste scherm kunnen doen en dan dat ie mooi tussen die knoppen invalt over het andere scherm heen.
Hoe zit het eigelijk met de gba2? wanneer moet die komen?
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
Verwijderd
MetroidPrime schreef op 12 mei 2004 @ 01:09:
Wat kom ik tegen op de IGN site: Viewtiful Joe komt op de Nintendo DS uit!!!!
Verwijderd
link: http://www.cubezone.nl/ShowContent.asp?ContentID=12972Super Mario 64. Hier loop je rond als Mario, Luigi, Wario of Yoshi en ben je op zoek naar verstopte Stars. Deze zitten bijvoorbeeld verborgen achter blokken, maar ook aan de ketting van die hele grote Chain-Chomp. Dit gebeurt dus met vier spelers tegelijk, en je kunt elkaar ook nog eens lastig vallen.

Die knopjes boven de vierpuntdruktoets en de A en B knop, zitten die niet een beetje verdwaald?
Verwijderd
Tis wel een logische stap dat dit ding een portable n64 is, nu nog goldeneye o.i.d. en deze zit geramd.
Lijkt me niet, 1 euro is nu toch ongeveer $1,20 ??Hidde schreef op 11 mei 2004 @ 22:48:
Inderdaad, dus laten we zeggen 150 euro hier, dit wordt echt mooi.
Ze hadden ook beloofd dat we games ook goedkoper werden!!
Dit is echt geweldig!
Enige wat ik mis is Super SMASH Brothers!
Dan kom je uit op 125 euro, dat is dan wel weet erg laag.
Dus zal het wel ongeveer 135-140 euro worden.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
want de Amerikaanse prijzen zijn altijd zonder btw.
dus 125 euro + 19% BTW = 148.75
maar goed
ik blijf het nog een beetje magertjes vinden die DS
lijkt me niet echt fijn om mee te gamen, maar wie weet als ik em zelf in mijn handen heb
nu wordt het wel moeilijk
WEER een nieuwe gameboy of de PSP
want met deze DS kan mijn GBA SP dus ook de prullenbak in
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Denk eerder dat ie hier voor 200euro komt hoor. Meestal is het hier sowieso duurder, ongeacht de lage dollar.Vanitas schreef op 12 mei 2004 @ 11:38:
[...]
Lijkt me niet, 1 euro is nu toch ongeveer $1,20 ??
Dan kom je uit op 125 euro, dat is dan wel weet erg laag.
Dus zal het wel ongeveer 135-140 euro worden.
Maar Mario64x4 ziet heel leuk uit, maar lijkt me zwaar kut te besturen met een vierpuntsdruktoets...
Let wel: ze hebben niets over Gameboy (die ouwe grijze baksteen of de color-variant)-compatibiliteit gezegd! Hij had het over 500 direct beschikbare spellen, en als de originele GB mee zou tellen zouden ze daar al hard over heen zijn..
Ik zou het wel jammer vinden: er zijn best een aantal spellen op de GB die ik graag zou willen blijven spelen, maar goed, daarvoor ga ik over een tijdje misschien toch maar de NES-versie van de SP aanschaffen, toch beter beeld dan met m'n eigen GBA + afterburner. En hij is wel verschrikkelijk gaaf.
[ Voor 20% gewijzigd door Tarin op 12-05-2004 12:05 ]
Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN
Ik denk dat ze daar wel op letten hoor. de besturing van mario is altijd wel goed geweest.Aikon schreef op 12 mei 2004 @ 11:58:
[...]
Denk eerder dat ie hier voor 200euro komt hoor. Meestal is het hier sowieso duurder, ongeacht de lage dollar.
Maar Mario64x4 ziet heel leuk uit, maar lijkt me zwaar kut te besturen met een vierpuntsdruktoets...
enneh:
200 euro voor zo'n ding is wel duur en 150 euro is aardig ik gok op 175 euro.
Hoe duur zouden de spellen zijn? 45 euro net als gba of 60 euro net als gamecube.
[ Voor 15% gewijzigd door Zeror op 12-05-2004 12:08 ]
Verwijderd
Ik vraag me zelf ook af in hoeverre 3d games te besturen zijn met slechts een vierpuntsdruktoets. Elke fps zal dan toch echt een Metroid Prime achtig locking mechanisme moeten hebben, anders is het niet te doen.Aikon schreef op 12 mei 2004 @ 11:58:
[...]
Denk eerder dat ie hier voor 200euro komt hoor. Meestal is het hier sowieso duurder, ongeacht de lage dollar.
Verder ziet ie er wel cool retro uit. Ook de wireless capabilities lijken me erg interresant.
Het blijft allemaal gokwerk natuurlijk. De prijs in Amerika zegt weinig over de prijs hier, ook de koers van de euro lijkt weinig invloed te hebben. Verder moet je er rekening mee houden dat de prijs in Amerika voor belasting is. Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd wat het wordt! Gevoelsmatig zeg ik 199,-Rakkerzero schreef op 12 mei 2004 @ 12:06:
[...]
Ik denk dat ze daar wel op letten hoor. de besturing van mario is altijd wel goed geweest.
enneh:
200 euro voor zo'n ding is wel duur en 150 euro is aardig ik gok op 175 euro.
Hoe duur zouden de spellen zijn? 45 euro net als gba of 60 euro net als gamecube.
je gba kan de prullenbak in ja.. maar je games niet! die zijn gewoon compatible..Phusebox schreef op 12 mei 2004 @ 11:57:
Nou 150 euro kan kloppen
maar goed
lijkt me niet echt fijn om mee te gamen, maar wie weet als ik em zelf in mijn handen heb
de psp is wel leuk. maar imho is ie veel te groot.. dat is toch geen pocketconsole meer? dat is bijna een laptop man..
blup
Nintendo rekent tegenwoordig de prijs in de VS om naar Euros als ze de Europese prijs bepalen. Bij de GameCube spellen is deze omrekening gebeurd voordat de koers van de dollar wegzakte, daarom zijn GameCube spellen hier ook veel duurder dan in de VS. Ik verwacht dat DS hier dan ook rond $150,- gaat kosten wat momenteel € 126,43 is. Niet zo heel duur dus.Oscar Mopperkont schreef op 12 mei 2004 @ 12:12:
[...]
Het blijft allemaal gokwerk natuurlijk. De prijs in Amerika zegt weinig over de prijs hier, ook de koers van de euro lijkt weinig invloed te hebben. Verder moet je er rekening mee houden dat de prijs in Amerika voor belasting is. Maar ik ben natuurlijk wel benieuwd wat het wordt! Gevoelsmatig zeg ik 199,-
http://www.ugwire.com/media/nintendo-e32004.wmv
Wel vaag en slecht geluid. De DS begint ergens halverwege.
Verwijderd
Verwijderd
Dat zijn de start en select knop. Ach, je moet ze toch ergens kwijt.Rakkerzero schreef op 12 mei 2004 @ 11:28:
[afbeelding]
Die knopjes boven de vierpuntdruktoets en de A en B knop, zitten die niet een beetje verdwaald?
En boven de A-, B-, X- en Y-knoppen zit de power-knop.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 13:54:
[...]
Dat zijn de start en select knop. Ach, je moet ze toch ergens kwijt.
de DS ziet er anders ook vrij groot uit imhoeendje schreef op 12 mei 2004 @ 12:18:
[...]
je gba kan de prullenbak in ja.. maar je games niet! die zijn gewoon compatible..
de psp is wel leuk. maar imho is ie veel te groot.. dat is toch geen pocketconsole meer? dat is bijna een laptop man..
ik kan ff geen afmetingen vinden zo snel, maar volgens mij is de DS zelfs groter dan de PSP... psp is +/- zelfde afmeting als de GBA (niet sp)
[ Voor 18% gewijzigd door Scorpion op 12-05-2004 14:06 ]
Verwijderd
doom op de snes is ook aardig te besturen. Je richt gewoon op een horizontale lijn en je gun schiet die kogel dan uit zichzelf naar boven als er een mannetje bovenstaat dus dat werkt nog best aardig.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 12:08:
[...]
Ik vraag me zelf ook af in hoeverre 3d games te besturen zijn met slechts een vierpuntsdruktoets. Elke fps zal dan toch echt een Metroid Prime achtig locking mechanisme moeten hebben, anders is het niet te doen.
Verder ziet ie er wel cool retro uit. Ook de wireless capabilities lijken me erg interresant.
Zo bestuurde doom toch op de PC ook al? Of zit ik nu fout? Maar de meeste shoot-em-up games op de Nintendo consoles zijn wel goed uitgewerkt. Neem bijvoorbeeld Metroid Prime op de Gamecube. Prima besturing. Is eventjes wennen, maar daarna kun je prima mikken en schieten.Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 14:04:
[...]
doom op de snes is ook aardig te besturen. Je richt gewoon op een horizontale lijn en je gun schiet die kogel dan uit zichzelf naar boven als er een mannetje bovenstaat dus dat werkt nog best aardig.
Op het eerste gezicht vind ik hem er niet echt mooi uitzien, maar mss dat er nog wat kleine cosmetische veranderingen komen.
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Nee eerder een over-sized PDA.eendje schreef op 12 mei 2004 @ 12:18:
[...]
je gba kan de prullenbak in ja.. maar je games niet! die zijn gewoon compatible..
Zie niet echt veel in de PSP.
Zal wel goed verkopen onder de PS2 fan-boys.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
En de DS bij de Nintendo fanboys, ongetwijfeldVanitas schreef op 12 mei 2004 @ 20:24:
[...]
Nee eerder een over-sized PDA.
Deze plek is te koop.
Komt er niet. Microsoft heeft de mogelijkheden voor een Xboy onderzocht, en die komt er niet. Niet haalbaar volgens Microsoft (lees niet interessant genoeg). Komt zelfs een sloot MS games richting de GBA.KeeZ schreef op 12 mei 2004 @ 20:59:
het wachten is op een backpack-sized XBOX-handheld alternatief van MS
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Ja en ook nog dat het hier gewoonweg meestal duurder is, ookal is de dollar zo laag tegenover de euro.Phusebox schreef op 12 mei 2004 @ 11:57:
Nou 150 euro kan kloppen
maar goed
Zoveel schelen de gb ds en de psp niet denk ik aan de plaatjes te zien, de psp is trouwens maar 3cm breder dan de orginele gba.Vanitas schreef op 12 mei 2004 @ 20:24:
[...]
Nee eerder een over-sized PDA.
GB ds heeft mooie specs maar ik vind hem er niet zo mooi uit zien.
Verwijderd
het is NDS niet GBDSBlaz0r schreef op 12 mei 2004 @ 21:47:
[...]
Zoveel schelen de gb ds en de psp niet denk ik aan de plaatjes te zien, de psp is trouwens maar 3cm breder dan de orginele gba.
GB ds heeft mooie specs maar ik vind hem er niet zo mooi uit zien.
Hij word toch nog gerenamed denk ik he? Tenminste zo iets begreep ik uit de persconferentie.
Dat had ik ook begrepen. Wordt genoemd op het moment dat hij de introductiedatum voor Europa verteld.Blaz0r schreef op 12 mei 2004 @ 22:24:
[...]
Hij word toch nog gerenamed denk ik he? Tenminste zo iets begreep ik uit de persconferentie.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
de 'codename' was Nintendo DS (Developers System)
ben beniewd wat ze gaan verzinnen... wel iets orgineels hoop ik..
geen GB Xtreme of dat namen

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Euhm, DS stond toch voor dual screen? naja, zal ik dan weer fout hebbenReCreator schreef op 13 mei 2004 @ 00:52:
Wordt inderdaad veranderd...
de 'codename' was Nintendo DS (Developers System)
ben beniewd wat ze gaan verzinnen... wel iets orgineels hoop ik..
geen GB Xtreme of dat namen![]()
en GB Xtreme wordt het nooit, want hij staat los van de Gameboy en Gamecube reeks, het is een derde reeks (ookal was je reactie sarcastisch
Zelfde hier, Gamecube portable (ookal sarcastisch,
P.S. lijkt misschien een overbodige post, maar toch voor de 'fans' van nintendo onder ons, dat het een beetje duidelijk is.
Nieuwe naam van de NDS? Als je het mij vraagt: NDS. tjsa, weet jij een logische goed pakkende naam?
Verwijderd
maar ik vindt NDS ook beste naam ...
Verwijderd
![]() ![]() |
Dual Screens: Two LCD screens offer one of the most groundbreaking game-play advances ever developed: experiencing a game from two perspectives at once. Imagine the possibilities. In a racing game, drivers might see their own vehicle's perspective on one screen and an overall track view on the other. In a role-playing game, the action could take place on the first screen while the second provides a reference for a player's tools inventory. Game play also could use both screens at once, offering a giant boss for heroes to defeat. In the future, games could be created allowing users to play games on one screen while text messaging other DS users on the other. Each 3-inch screen can reproduce a true 3-D view and is backlit to assure comfortable play in any lighting condition. |
Touch Screen: The lower screen will offer something never before provided by any game device: PDA-like touch capabilities. Players no longer have to rely on just buttons to move characters or shift perspectives. They can navigate menus or access inventory items simply by touching the screen with stylus or fingertip. A software-based keyboard might even allow the screen to be used as an input center for games and messaging. The possibilities are limited only by developers' imaginations. The screen will have a tougher film cover for durability, and will come with a stylus. |
Microphone: An available microphone port means that in the future, players might need only to tell their games what to do. DS software could identify everything from voice commands to hand-clapping. Players might be able to move their characters simply by telling them which way to go. The voice capabilities also could allow gamers to chat with one another over the Internet while playing. |
Wireless: DS users will be able to connect with a local wireless network of up to 16 players. Nintendo's guaranteed range is 30 feet, but will extend far beyond that depending on circumstances. It assures high response rates required for real time game play, and will make use of both IEEE 802.11 and Nintendo's proprietary communication protocol, which provides low battery consumption. Players will be able to chat and play games without any connecting cords, completely untethered. The DS technology also provides for a wireless LAN connection, which could allow a theoretically infinite number of players to connect at a hot spot and compete at a central game hub on the Internet, even if they're thousands of miles apart. |
Wireless Game Sharing: If software developers desire, multiple players can compete in wireless games, even if only one person has a game card inserted. Players could also test-play games for themselves as long as they stayed connected. |
3-D: With the newly developed graphics engine, DS can reproduce impressive 3-D renderings that can surpass images displayed on the Nintendo® 64. Games will run at 60 frames per second, and allow details like fog effects and cel shading. |
Sound: The 16-channel sound allows for greatly expanded use of voices and music, and a richer, more immersive game experience. A plug for headphones transmits stereo sound. |
Battery & Power Management: The battery is rechargeable and the unit features a low-energy-consumption design. The DS also has Power Management functions of Sleep mode and Standby mode. In Sleep mode, players can stop and resume game play whenever they like. If the user receives a message from a friend or user nearby, DS activates itself from Standby mode. |
Processing: The unit will run on two processors, one ARM9 one ARM7. |
New Media: For its compact cards, the unit uses newly developed semiconductor memory, which allows for lower cost, shorter manufacturing time and memory capacity of more than one gigabit of information. |
Dual Slots: Nintendo DS makes a vast library of Game Boy® Advance games readily available. Developers could find ways to make new connections between GBA games and DS games. The GBA port could be used for new hardware, enormously expanding the functional expandability of the DS. |
![]() | ||||||
PictoChat: Up to 16 players (two in the E3 demo version) can use the wireless functions to link together and exchange instant messages or drawings. The bottom screen shows a standard keyboard, while instant messages from other users appear in the top screen. Players can type text messages using the keyboard, use the stylus to send messages in their own handwriting or simply draw and transmit a picture. If another user sends a picture, the recipient can modify it and send it back. Play a game of wireless virtual hangman or send covert messages to other users. | ||||||
|
![]() | ||||||
WarioWare, Inc. DS: One screen isn’t big enough to contain Wario’s greed and ego. He appears on the top screen and drops boxes to the bottom one, where they open an assortment of wild mini-games. Use the stylus and touch screen to drag a net and catch some fish, or to cut a rope to drop a cage around a duck. Players might have to erase or draw pictures, or slice at food that gets thrown at them. Finish as many mini-games in 35 seconds as possible. The game features the same good humor and fast pace that are hallmarks of the WarioWare franchise. | ||||||
|
![]() | |||||||||
Super Mario 64x4: The landscape and the characters all look familiar. This is the opening castle area of Super Mario 64, only with a few DS twists thrown in. Up to four players can link up using the wireless capabilities. Players move familiar characters like Mario, Luigi, Yoshi and Wario around the 3-D landscape, exploring and looking for stars. While one screen shows the player’s character position, the other provides an overall map of the area. Touch a spot on the screen to pop the camera over to another player’s position, or to take a close-up look at the castle. | |||||||||
|
Hebben!
/edit
Ik zie van die Mario64x4 trouwens alleen maar screens van het beginstuk aan de buiten bij het kasteel... behalve deze screen http://www.nintendo.com/e...ds/mario4p/Mario_4P_3.jpg dat lijkt mij de eerste level?
[ Voor 34% gewijzigd door Dark_M op 13-05-2004 10:29 ]
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P
Verwijderd
Verwijderd
Dan heb jij nog geen filmpjes gezienVerwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 12:17:
Als ik naar die screens kijk krijg ik het idee dat het nog steeds net als op de GBA 3d spellen gewoon puur pixelturen is. Onprettig voor de ogen, lijkt me.
Verwijderd
... maar die uitspraken over dat de Nintendo DS een 3e reeks zou worden vind ik echt BS... het is gewoon een opvolger v/d GBA SP... je kan de games ervan er zelfs op spelen, kan je nagaan
begrijp niet waarom zulke uitspraken uberhaubt nodig zijn... alsof men t anders niet zou accepteren als er zo snel een opvolger zou zijn? mhaw...
Nintendo DS Tech Specs: (Comments follow below)
CPU:
Main Processor: ARM946E-S (*1) @ 67Mhz
Subprocessor: ARM7TDMI (*2) @ 16.8Mhz
Memory:
RAM: 4 MBytes
Video RAM: 656kBytes
Screen:
Screen A: LCD, 256x192 pixels, (up to 262k colors)
Screen B: Touch-Sensitive LCD, 256x192 pixels, (up to 262k colors)
2-D Video caps:
4 background screens (*3)
128 sprites
3-D Video caps:
Polygons: 120k/s (shading?) (*4)
Fillrate: 30M/s (pixels)
Vertices: 4M
Sound:
16 channels (8 channels PSG) (*5)
Microphone input
Multiplayer
Wireless multiplayer up to 16 opponents.
Bluetooth (*6) or IEEE 802.11 (W-LAN) (*6)
Media:
Rewriteable media up to 1Gbyts of data.
Comments
*1) ARM9 @ 67Mhz - same as the default setting on a GP32. However, gaming will be superior compared to the GP32 as the latter has no forms of hardware acceleration. Still 67Mhz is not too much - after reading the PSP prel's we looked into higher rates for this.
*2) ARM7 @ 16.8Mhz. - same as the GBA. Yes. it seems that GBA games will run on the Nintendo DS. While this is completely unconfirmed by any means it just really drives us there. Plus the 4 seperate backgrounds and 128 objects matches those on the GBA.
The clock speed of the ARM7 is listed as 33Mhz on other pages - we still believe 16.8Mhz is correct.
*3) As mentioned above, the 2-D capabilities match those of the GBA.
*4) Those specs do match those of the PSone to some extent.
*5) Not much is know about this, results may vary.
*6) Many sources say multi-player games are using a proprietary IEEE802.11 protocol. Bluetooth would have been much more likely in the first place as it was also in the original specs - It is known to consume much less power. Up to 16 opponents can play together.
A more complete story @ Play-asia
[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 13-05-2004 13:22 ]
Ik denk niet dat het echt een opvolger is. Na een tijdje misschien wel, maar zolang ze blijven beweren dat de DS naast de SP neergezet wordt, blijft ook een goede kans bestaan op nieuwe spellen voor de SP, terwijl een echte opvolger al snel een einde voor de SP zou betekenen.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:11:
eerlijk waar, ik vind het een mooi ding en ik ben nintendo fan sinds me vroege jaren met mario, duckhunt, smb3,zelda1/2, kan dan ook niet wachten op de DS...
... maar die uitspraken over dat de Nintendo DS een 3e reeks zou worden vind ik echt BS... het is gewoon een opvolger v/d GBA SP... je kan de games ervan er zelfs op spelen, kan je nagaan
begrijp niet waarom zulke uitspraken uberhaubt nodig zijn... alsof men t anders niet zou accepteren als er zo snel een opvolger zou zijn? mhaw...
Er was ook al een nieuwe zelda voor gba aangekondigd, dus.Tarin schreef op 13 mei 2004 @ 13:30:
[...]
Ik denk niet dat het echt een opvolger is. Na een tijdje misschien wel, maar zolang ze blijven beweren dat de DS naast de SP neergezet wordt, blijft ook een goede kans bestaan op nieuwe spellen voor de SP, terwijl een echte opvolger al snel een einde voor de SP zou betekenen.
Jah, dat bedoel ik dus. Ze verplichten je niet tot het kopen van een DS door te stoppen met het uitbrengen van games voor de SP. Zou ook niet zo slim zijn: zo lang bestaat de GBA (SP) nog niet.Rakkerzero schreef op 13 mei 2004 @ 13:32:
[...]
Er was ook al een nieuwe zelda voor gba aangekondigd, dus.
Ben wel benieuwd naar eventuele Zelda-games voor de DS
Weet iemand trouwens meer over het al dan niet compatible zijn met oude Gameboy-spellen? Tijdens de persconferentie noemden ze alleen Gameboy Advance-games, en het getal (500) wat ze er bij noemden klonk ook niet bepaald als de volledige hoeveelheid Gameboy-spellen..
[ Voor 25% gewijzigd door Tarin op 13-05-2004 13:36 ]
Als die gaat komen, wat ik haast wel denk, is het misschien zo dat onderste scherm inventory screen is en het andere speelveld. Het kan ook zo zijn dat de nieuwe gba zelda extra opties heeft voor de DS.Ben wel benieuwd naar eventuele Zelda-games voor de DS
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:42 ]
Verwijderd
maar vooral Wario Ware en Animal Crossing lijken me super (wario ware is perfect voor touchscreen, en animal crossing is perfect om portable te hebben _/-\O_
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2004 13:43 ]
Verwijderd
Als je een spelletje hebt waarbij je snel achterelkaar moet drukken op het scherm is het scherm zo kapot denk ik. Ik weet dit niet of dit wel de meest praktische spellen voor de DS zijn.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 13:42:maar vooral Wario Ware en Animal Crossing lijken me super (wario ware is perfect voor touchscreen
nog iets:
zie

Hoe wil je in godsnaam vooruit lopen, schieten en richten? Omdat het speelscherm de touchscreen is zal je dus drie handen nodig hebben hiervoor.
[ Voor 30% gewijzigd door Zeror op 13-05-2004 14:59 ]
Verwijderd
Als je metroid Prime hebt gespeeld zal je weten hoe dat kanRakkerzero schreef op 13 mei 2004 @ 13:46:
[...]
Als je een spelletje hebt waarbij je snel achterelkaar moet drukken op het scherm is het scherm zo kapot denk ik. Ik weet dit niet of dit wel de meest praktische spellen voor de DS zijn.
nog iets:
zie
[afbeelding]
Hoe wil je in godsnaam vooruit lopen, schieten en richten? Omdat het speelscherm de touchscreen is zal je dus drie handen nodig hebben hiervoor.
in metroid prime kan je ook niet richten en lopen tegelijk. wel locken, en dan blijven lopen en shieten.
je hebt dus alleen maar de D-pad nodig
Verwijderd
Wacht er met smart op.
Net dat nieuwe zelda filmpje gezien, dat wordt ook weer een mooi spel!
Nintendo rulez!
Mwoah ik heb daar met mijn p800 (SE SmartPhone met touchscreen dusRakkerzero schreef op 13 mei 2004 @ 13:46:
[...]
Als je een spelletje hebt waarbij je snel achterelkaar moet drukken op het scherm is het scherm zo kapot denk ik. Ik weet dit niet of dit wel de meest praktische spellen voor de DS zijn.
Het zal iig niet zo'n slopend effect hebben als MarioParty had op je N64 controller, denk dat Nintendo daar wel van geleerd heeft
Dan mag ik dat hopen voor Nintendo dat ze niet twee keer aan dezelfde steen stoten. Het zou namelijk zonde zijn als je DS kapot gaat door een spelletje wario ware of Mario party (ik hoop dat ie ook uitkomt op DS).Thunder schreef op 13 mei 2004 @ 23:59:
[...]
Mwoah ik heb daar met mijn p800 (SE SmartPhone met touchscreen dus) geen last van eigenlijk, voelt erg robuust aan ook. Denk dat dat wel goed komt hoor
Het zal iig niet zo'n slopend effect hebben als MarioParty had op je N64 controller, denk dat Nintendo daar wel van geleerd heeft
Hoe ver kan die wireless optie eigenlijk halen?Bluetooth (*6) or IEEE 802.11 (W-LAN) (*6)
[ Voor 9% gewijzigd door Zeror op 14-05-2004 10:39 ]
Over het scherm is in een interview gezegd dat ze een materiaal voor het scherm zoeken zodat het zelfs de zwaarste Mario Party mishandeling kan hebben. Ik denk wel dat dat goed zit.
Verwijderd
al die features + reputatie nintendo zullen het denk ik erg moeilijk gaan maken voor sony en de psp om kop boven water te houden en te verkopen... alhoewel ik denk dat ze dat toch wel gaat lukken
mijn voorkeur ligt in ieder geval bij de NDS... als ie nou ff snel in de zomer uitkomt in de US zou ik m als ik daar toch ben meteen mee kunnen nemen maarja... helaas
Stel je wilt dus multiplayer gaan doen met bijv 16 spelers. En er zijn meer dan 16 spelers in de buurt. Hoe gaat die NDS (of games) dat dan regelen. Zou je dan een keuze-menuutje krijgen om spelers te kiezen of een "to much players" error?
Misschien worden de spelers dan in verschillende groepen ingedeeld die de game samen spelen en dat je er dus geen last van hebt?Rakkerzero schreef op 14 mei 2004 @ 13:13:
En dan weet nog iets om over na te denken:
Stel je wilt dus multiplayer gaan doen met bijv 16 spelers. En er zijn meer dan 16 spelers in de buurt. Hoe gaat die NDS (of games) dat dan regelen. Zou je dan een keuze-menuutje krijgen om spelers te kiezen of een "to much players" error?
Verwijderd
ik hoop trouwens dat het ding standaard ook een aantal extra functies mee krijgt als notitie / agenda / contacten - soort van pda functies dus... dat hoort er eigenlijk gewoon nog bij ook imo
Het gerucht gaat dat PictoChat er standaard op zou staan, dus wie weet.Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 13:21:
ik neem aan dat t gewoon gaat dat 1 speler een spel aanmaakt, men kan joinen / leaven / gekickt wordenen dan wanneer iedereen er is dan kan de starter het spel starten... zoiets ongeveer?
ik hoop trouwens dat het ding standaard ook een aantal extra functies mee krijgt als notitie / agenda / contacten - soort van pda functies dus... dat hoort er eigenlijk gewoon nog bij ook imozou toch niet veel moeite moeten kosten
Ik hoop ook nog op simpel spelletje als snake of pacman of iets in die richting.MetroidPrime schreef op 14 mei 2004 @ 13:23:
[...]
Het gerucht gaat dat PictoChat er standaard op zou staan, dus wie weet.
Bedenk wel dat er al een aantal demos zijn die GameCube-achtige graphics hebben(Metroid Prime Hunters) en dat de texture-effecten nog niet geimplementeerd zijn. Als die er in zitten dan zal het geheel er veel beter uit zien. De DS is trouwens niet echt bedoeld om de PSP qua graphics te verslaan, maar om te PSP te verslaan met een revolutionaire manier om spellen te spelen. De PSP is voornamelijk een draagbare PS2, terwijl de DS iets compleet nieuws is. Bedenk ook dat volgens de laatste berichten de levensduur van de accu van de PSP diep en diep triest is.Sony beloofd 2 tot 10 uur speeltijd met de standaard accu, met andere woorden als je de PSP het zwaarst belast(met een 3D-spel ofzo) dan heb je een speelduur van 2 uur. De DS heeft een speelduur van 10 uur, ongeacht of je 3D-spellen speelt. De PSP is dus zeer geschikt als je even met de trein naar je studie of werk moet, maar niet als je een langere reis maakt, dat vindt ik toch wel jammer. Op zich is de PSP wel een mooie handheld, maar ze maken in mijn inziens wel een zeer grote fout met de levensduur van de accu. Als je handhelds met elkaar vergelijkt kun je dus niet alleen op basis van de graphics een oordeel vellen, maar ook op alle andere onderdelen.
[ Voor 39% gewijzigd door MetroidPrime op 14-05-2004 14:21 ]
Verwijderd
jongen jongen die gasten denken echt dat gamers geld te veel hebben ofzo.
het is allemaal leuk en aardig. maar je blijft handhelds kopen.
kijk als je niet eerst de advange toen de sp gekocht had
is het een goede inverstering. als je die wel gekocht had is het best jammer dat je alweer een nieuwe handheld moet kopen.
kijk wat ze laten zien ziet er best tof uit dat touchscreen ding.
alleen in hoeverre is het nou echt nuttig.
kijk het zal best een succes worden.
ik wacht rustig af wat ze gaan doen tot die tijd weet ik zeker dat ik de psp ga halen en wie weet ook wel de DS
ALs je zo gaat bekijken kan je net zo goed niet gaan gamen. Gamen is namelijk niet nuttig, Gamen is heel erg leuk middeltje om je te vermaken.
Verwijderd
is niet zijn eerste "slimme" opmerking. Heeft ook al eens in het gamecube topic lopen zieken. Anyways ik als ik het geld had zou ik voor beide gaan maar voor nu is het NDS all the way! En over die batterij duur van de PSP...Thunder schreef op 14 mei 2004 @ 13:50:
[...]
Verwijderd in "Say hello to... PlayStation Pocket!"
Erg opvallend fanboy gedrag, beetje jammer wel.
Verwijderd
Ja, maar dat Nintendo De GBA SP uitbracht was gewoon een pure naai streek. Eerst een slechte GBA op de markt brengen, dan een jaar later een verbeterde versie van de GBA uitbrengen.Rakkerzero schreef op 14 mei 2004 @ 16:29:
@tijgertje
ALs je zo gaat bekijken kan je net zo goed niet gaan gamen. Gamen is namelijk niet nuttig, Gamen is heel erg leuk middeltje om je te vermaken.
Als ik dat had geweten, had ik geen GBA gekocht.
Ik weet ookwel dat de DS geen opvolger is van de GBA, maar dat had het beter wel kunnen worden.
Verwijderd
Dat de SP werd uitgebracht was een godsgeschenkVerwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:37:
[...]
Ja, maar dat Nintendo De GBA SP uitbracht was gewoon een pure naai streek. Eerst een slechte GBA op de markt brengen, dan een jaar later een verbeterde versie van de GBA uitbrengen.
Als ik dat had geweten, had ik geen GBA gekocht.
Ik weet ookwel dat de DS geen opvolger is van de GBA, maar dat had het beter wel kunnen worden.
En dus reageerde ze, met een VEEL betere versie, waar ze genoeg tijd voor hebben gehad.
- Als je iemand voorbij loopt met een andere DS geeft ie 'n signaal (dit kan binnen een straal van 30 meter zijn maar dit zal in de praktijk nog verder zijn dan dat) je kunt gelijk beginnen met multiplayeren of juist even een berichtje sturen aan die persoon.
- Als je in de buurt bent van een WIFI hotspot (of accesspoint) kan je inloggen op het netwerk en gamen via deze internet verbinding (w00h00)
- Instant messaging via de DS is geen probleem
- Je kan een spel spelen wat in 'n andere z'n DS zit. potje mario kart met maar 1 cartridge? geen probleem. dit zal niet alleen bij multiplayer maar ook bij singleplayer mogelijk zijn.
- Lange stand by tijd (sleep time) je gebruikt je DS net zoals je telefoon, s'avonds aan de lader en de hele dag gebruiken
Verwijderd
verzin jij dat nu?RSP schreef op 14 mei 2004 @ 17:11:
wat nog even aangestipt mag worden:
- Als je iemand voorbij loopt met een andere DS geeft ie 'n signaal (dit kan binnen een straal van 30 meter zijn maar dit zal in de praktijk nog verder zijn dan dat) je kunt gelijk beginnen met multiplayeren of juist even een berichtje sturen aan die persoon.
- Als je in de buurt bent van een WIFI hotspot (of accesspoint) kan je inloggen op het netwerk en gamen via deze internet verbinding (w00h00)
- Instant messaging via de DS is geen probleem
- Je kan een spel spelen wat in 'n andere z'n DS zit. potje mario kart met maar 1 cartridge? geen probleem. dit zal niet alleen bij multiplayer maar ook bij singleplayer mogelijk zijn.
- Lange stand by tijd (sleep time) je gebruikt je DS net zoals je telefoon, s'avonds aan de lader en de hele dag gebruiken
lol
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Verwijderd
Geloof jij het zelf? Nintendo kan de meest creative dingen bedenken, maar ze wisten niet dat het scherm van de GBA donkerder was dan de vorige Gameboy's, dus dat een backlight handiger zou zijn?Verwijderd schreef op 14 mei 2004 @ 16:40:
[...]
Dat de SP werd uitgebracht was een godsgeschenk, ik denk niet dat ze hadden verwacht dat mensen "ineens" backlight wilde (was nooit gezeur over bij die oude GB's)
En dus reageerde ze, met een VEEL betere versie, waar ze genoeg tijd voor hebben gehad.
Dit topic is gesloten.