Het Nintendo DS topic * Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 9.347 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
tja, ach een worm light + GBa vond ik ook wel relaxt en ik vond het design toen ook wel nice, lekker paars, beetje gedurfd. Ik heb toen de SP uitkwam gewoon mijn GBA verkocht; adv. gezet, was hem binnen 1dag kwijt, dus als je zeurt dat je er 2 hebt moeten kopen en hoge kosten e.d. dan verzin je dat óf je hebt niet een geprobeert dat ding kwijt te raken volgens mij.
Verder is de GBA (SP) ook niet de duurste console die er is, hij was bij mij na een half jaar gebruik zijn geld al echt wel dik en dwars waard hoor, gewoon elke week een biertje minder en je hebt het eruit :) dat gaat ook wel luken met de DS denk ik...

De DS lijkt me verder wel een vet ding, ik hoop alleen dat ze 2Dgames niet gaan 'afschaffen' en dat veel mensen er een kopen :D (Het lijkt me wel leuk om lekker in de trein te zitten even te 'scannen' en daarna met iemand 2 coupe's verderop even een lekker potje mario kart te spelen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

nioz schreef op 15 mei 2004 @ 10:57:
(Het lijkt me wel leuk om lekker in de trein te zitten even te 'scannen' en daarna met iemand 2 coupe's verderop even een lekker potje mario kart te spelen.)
dat lijkt me idd ook cker vet :) al helemaal als jij bijv de nieuwste game niet hebt, en hij wel 8) (dit natuurlijk alleen als de bron van RSP betrouwbaar/bestaande is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Silentuz schreef op 15 mei 2004 @ 11:24:
[...]

dat lijkt me idd ook cker vet :) al helemaal als jij bijv de nieuwste game niet hebt, en hij wel 8) (dit natuurlijk alleen als de bron van RSP betrouwbaar/bestaande is.
Zijn bron is betrouwbaar, Reggie vertelde namelijk een aantal van deze dingen tijdens de persconferentie. De andere dingen komen uit interviews van IGN met medewerkers van Nintendo. Ga er maar van uit dat het waar is.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik neem aan dat uitgevers zelf kunnen bepalen of je wel of niet met meerdere spelers met 1 cartridge kan... bij de normale GB(A) kan je toch ook sommige games tegen elkaar spelen zonder dat je beide t spel hebt terwijl je voor andere juist wel weer 2 exemplaren nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 14:35:
ik neem aan dat uitgevers zelf kunnen bepalen of je wel of niet met meerdere spelers met 1 cartridge kan... bij de normale GB(A) kan je toch ook sommige games tegen elkaar spelen zonder dat je beide t spel hebt terwijl je voor andere juist wel weer 2 exemplaren nodig hebt?
? Wordt de data van de cartridge dan naar de andere GBA gekopieerd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 15 mei 2004 @ 14:39:
[...]

? Wordt de data van de cartridge dan naar de andere GBA gekopieerd ofzo?
Ja, gedeeltelijk... Alleen het gedeelte van multi-player spel... Het wordt gekopieerd naar het RAM, dus wanneer je de GBA uitzet is het weer weg.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Ja dat lijkt mij wel, aangezien je zelfs de single-player mode vanaf een andere DS kan spelen. Ik denk trouwens dat deze feature meer bedoeld is als reclame middel. Stel je ziet iemand in de trein Metroid Prime Hunters single-player spelen en je wordt nieuwsgierig. Je pakt dan je DS en je speelt ook een stukje van de single-player mode vanaf de DS van de ander. Dan besluit je dat het een gaaf spel is en dat je het wel wil kopen. Dat is toch de ideaale vorm van reclame voor een spel? Je ziet het ergens en je kunt dan onmiddelijk een demo ervan gaan spelen. Het zou me niet verbazen als Nintendo ook ineens reclameborden gaat maken voor bij evenementen met dezelfde functionaliteit. De mogelijkheden zijn dus eindeloos, zolang ontwikkelaars het dus maar implementeren.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Ja, gedeeltelijk... Alleen het gedeelte van multi-player spel
Ligt er ook aan hoeveel data gekopieerd moet worden. Neem bijv. Mario kart. Je kan het spel spelen met 1 cartridge, dan worden worden maar 4 racebanen gekopieerd. Heb je allebei een cartridge hoeft er niet gekopieerd te worden want je hebt die data al, dus blijft alleen player status mog ove die wel gekopieerd hoeft te worden.
Conclusie:
Met 1 cartridge ipv 2 of meer krijg je veel meer spelopties dan als je met meer cartridges speel, omdat er minder data gekopieerd hoeft te worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 15-05-2004 16:42 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.gamer.nl/nieuws/22080

maakt toch wel indruk die filmpjes ..vooral de mario en wariogames zijn must haves zo te zien .

als ik het zo zag ga je wario met je vingers besturen (op het touchscreen dan ) en die nieuw mario is ook erg cool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:9 Met die wifi heb je wel veel mogelijkheden. In een trein zelf zit meestal ook wel wifi voor internet. Ik ken iemand die heeft een laptop en die kan via zijn wifi internetten via de ns. Ik denk dat je dan in de trein zit zelfs dan nog online kan gamen.
Verder is dat met die multyplayer te mooi voor woorden. Het is zeker dat ik dit apparaatje bij de release ga aanschaffen. En dan lekker van anderen profiteren :Y) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het bij de GBA niet zozeer ligt aan het feit of de developer het wel of niet wil, maar aan de beperkte snelheid van de linkkabel. Die is namelijk niet al te hoog dacht ik, maar ik weet het niet zeker.
Met WiFi moet dat geen probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 00:01:
[...]
Ik denk dat het bij de GBA niet zozeer ligt aan het feit of de developer het wel of niet wil, maar aan de beperkte snelheid van de linkkabel. Die is namelijk niet al te hoog dacht ik, maar ik weet het niet zeker.
Met WiFi moet dat geen probleem zijn.
De snelheid van de linkkabel was niet de beperking, maar het geheugen van de GBA is de beperking. De GBA is volledig ingericht op spellen vanaf een cartridge te spelen en dus zit er heel weinig geheugen in, want veel geheugen is compleet overbodig. Het zou alleen de prijs opdrijven terwijl het nauwelijks gebruikt zou worden. De DS is een ander verhaal, het gebruikt een ander type geheugen in de cartridges dan de GBA. Dit geheugen is potientieel langzamer dan een normale cartridge. Het zou voor de DS wel degelijk nut hebben om er wat meer geheugen in te stoppen. Daardoor kunnen er ook grotere multiboot programma's voor gemaakt worden dan voor de GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Volgens mij zit er maar 256kbyte geheugen in de gba voor gekopieerde link-spelletjes. Daarom zijn die 1-gamepack multiplayer games altijd zo sterk gelimiteerd en refereer ik daarom ook naar 'spelletjes'. Als je dan ziet hoe lang het inladen duurt snap je ook wel dat on-the-fly streamen ook niet echt gaat werken.

Dat is 256kb, is 2Mbit, de games zelf zijn 32-128Mbit, kan past dus echt maar een klein minigamepje in het gba-geheugen.

Zei Reggie niet dat de DS gigabit memorycards kreeg? Da's 'maar' 8x zoveel als een 128Mbit spel. Moet toch wel lukken om dat een beetje snel te krijgen dacht ik.

Trouwens het grootste N64 spel dat ik ken is Zelda OOT, die is iets van 26Mb. Afgerond is dat een 256Mbit game. Ben benieuwd wat ze allemaal met die ruimte willen gaan doen. Wat beter geluid zou ik wel welkom vinden, alhoewel ik die synthesyser-deuntjes ook wel wat vind hebben.

En filmpjes vindt ik ook maar een slappe manier van opvullen, vooral omdat je dan ziet hoe het spel zelf er ook eigenlijk uit had moeten zien. Daarom worden filmpjes er tegenwoordig volgens mij expres zo gemaakt dat ze net zo lijken als de ingame-graphics, of zelfs slechter.

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Digital-DNA schreef op 16 mei 2004 @ 02:13:
Trouwens het grootste N64 spel dat ik ken is Zelda OOT, die is iets van 26Mb. Afgerond is dat een 256Mbit game. Ben benieuwd wat ze allemaal met die ruimte willen gaan doen. Wat beter geluid zou ik wel welkom vinden, alhoewel ik die synthesyser-deuntjes ook wel wat vind hebben.
Er zijn spellen op de N64 die groter zijn dan 256Mbit, namelijk: Bio Hazard 2 (J), Conkers Bad Fur Day, Ogre Battle, Paper Mario, Pokemon Stadium 2 & Resident Evil 2...

[ Voor 14% gewijzigd door Scorpion op 16-05-2004 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Ze mogen van mij Goldeneye hier op dat ding maken :p

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:29

aapelite

Do the kirby!

X-G schreef op 16 mei 2004 @ 11:40:
Ze mogen van mij Goldeneye hier op dat ding maken :p
Wat dacht je van perfect dark! :D dat lijkt me helemaal geweldig, vooral als ze die 2de screen gaan gebruiken is datvoor de gebruiksvriendelijkheid al enorm bevorderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 14:03

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

lijkt me alleen wel lastig spelen zonder stikkie

Anders moeten ze een drukgevoelige vierpuntsdruktoets maken, net als die drukgevoelige knoppen op de xbox/ps2. (niet dat ik het idee heb dat dat zovaak benut wordt maar goed)

ik vraag me ook af in hoeverre dat 'touch where you want to fire' praktisch zal zijn, in 3d shooters lijkt met dat niet echt lekker spelen, maar je weet maar nooit natuurlijk :)

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:28

ddZ

Digital-DNA schreef op 16 mei 2004 @ 12:24:
lijkt me alleen wel lastig spelen zonder stikkie

Anders moeten ze een drukgevoelige vierpuntsdruktoets maken, net als die drukgevoelige knoppen op de xbox/ps2. (niet dat ik het idee heb dat dat zovaak benut wordt maar goed)

ik vraag me ook af in hoeverre dat 'touch where you want to fire' praktisch zal zijn, in 3d shooters lijkt met dat niet echt lekker spelen, maar je weet maar nooit natuurlijk :)
Bij de uiteindelijke versie zal een pennetje zitten (net als de pda's ja), maar als je deze kwijt raakt heb je alsnog een probleem ;)

Denk dat het spelen mbv. het touch-screen vooral een kwestie van wennen zal zijn, ben dan ook erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aapelite schreef op 16 mei 2004 @ 12:21:
[...]

Wat dacht je van perfect dark! :D dat lijkt me helemaal geweldig, vooral als ze die 2de screen gaan gebruiken is datvoor de gebruiksvriendelijkheid al enorm bevorderd
:D _/-\o_ Perfect Dark _/-\o_ :D

Als ze bv dan het beeld boven doen. en onder (waar de touchscreen zit) je inventory / weapons op een lijstje staat. zodat je zo met je vinger meteen op een gun kan drukken om te equippen (scheelt ook weer buttons die dan weer vrij zijn om het lopen goed te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

aapelite schreef op 16 mei 2004 @ 12:21:
[...]

GoldenEye en Perfect Dark kunnen er niet op uitgebracht worden. GoldenEye kan niet omdat EA voor de komende 10 jaar het exclusieve recht heeft om James Bond spellen uit te brengen. Perfect Dark niet omdat die franchise tegenwoordig van Microsoft is. Ik denk dat je beter op een Timesplitters DS kan gaan hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, ik heb ergens op een 1 of ander site gelezen dat die touch pennetjes voor het chatten en dergelijk zijn.
Maar je kon ook met je vingers op het beeldscherm drukken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 17:21

Wekkie

Yeah

Als hij backwards compatible is, kan je er dan ook mee linken met een 'oude' GBA (SP)?

En wat ik me nou net bedacht, als je ermee zou kunnen internetten via wlan, en je de mogelijkheid hebt om games te 'streamen' naar een DS zonder game erin, kan het toch weleens zo zijn dat je gewoon je roms naar je DS streamt via je wlan thuis? Lijkt me best wel tof als dat blijkt te kunnen :D

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 16 mei 2004 @ 12:51:
[...]

GoldenEye en Perfect Dark kunnen er niet op uitgebracht worden. GoldenEye kan niet omdat EA voor de komende 10 jaar het exclusieve recht heeft om James Bond spellen uit te brengen. Perfect Dark niet omdat die franchise tegenwoordig van Microsoft is. Ik denk dat je beter op een Timesplitters DS kan gaan hopen.
GE en PD zijn eigendom van Nintendo, en die mogen er mee doen wat ZIJ willen.

Ze mogen er alleen geen opvolger van maken onder dezelfde naam (of chars/verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Wekkie schreef op 16 mei 2004 @ 13:04:
Als hij backwards compatible is, kan je er dan ook mee linken met een 'oude' GBA (SP)?

En wat ik me nou net bedacht, als je ermee zou kunnen internetten via wlan, en je de mogelijkheid hebt om games te 'streamen' naar een DS zonder game erin, kan het toch weleens zo zijn dat je gewoon je roms naar je DS streamt via je wlan thuis? Lijkt me best wel tof als dat blijkt te kunnen :D
Ik denk dat Nintendo rekening met dat roms streamen heeft gehouden en dat je het daarom alleen kan via het proprietary protocol van Nintendo.

Ik zag trouwens in enkele foto's van het apparaat een linkpoort naast de DS-cartridge slot zitten. Aangezien DS spellen geen linkkabel nodig hebben zal dit wel zijn om met de GBA te linken. Ik hoop trouwens dat je de wireless link optie ook kan gebruiken om GBA spellen te linken als je allebei een NDS gebruikt. Dat zou zeer handig kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:24:
[...]

GE en PD zijn eigendom van Nintendo, en die mogen er mee doen wat ZIJ willen.

Ze mogen er alleen geen opvolger van maken onder dezelfde naam (of chars/verhaal)
GoldenEye is inderdaad waarschijnlijk van Nintendo, maar Perfect Dark zeker niet. Oorspronkelijk was dit wel het geval, maar met de verkoop van Rare zijn een aantal franchises meeverkocht, zoals Banjo Kazooie en Perfect Dark. Volgens mij zou Nintendo ten eerste al toestemming moeten vragen om die spellen te poorten naar de DS en bovendien zou er een deel van de royalties naar MS/Rare gaan. Bij een spel als Donkey Kong Country is dat wat minder erg omdat het een Nintendo franchise betreft en dus hoeft Nintendo alleen royalties te betalen aan Rare. Hoe dan ook, als Nintendo Perfect Dark zou gaan uitbrengen, dan zouden ze een grote kans hebben dat MS er via een rechtszaak een stokje voor probeert te steken, of Nintendo het nu mag doen of niet. Dit zou ook een reden kunnen zijn voor Nintendo om het spel nooit uit te brengen op de DS. Ik denk dat je een grotere kans hebt dat Rare zelf komt met een nieuwe Perfect Dark voor de NDS(gezien de GBA-support van Rare is dit niet onwaarschijnlijk) en dat Nintendo zelf met een originele shooter komt, zoals misschien een NDS versie van Geist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Een mmorpg voor de gba ds? >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Wekkie op 16-05-2004 14:03 ]

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 16 mei 2004 @ 13:49:
[...]

GoldenEye is inderdaad waarschijnlijk van Nintendo, maar Perfect Dark zeker niet. Oorspronkelijk was dit wel het geval, maar met de verkoop van Rare zijn een aantal franchises meeverkocht, zoals Banjo Kazooie en Perfect Dark. Volgens mij zou Nintendo ten eerste al toestemming moeten vragen om die spellen te poorten naar de DS en bovendien zou er een deel van de royalties naar MS/Rare gaan. Bij een spel als Donkey Kong Country is dat wat minder erg omdat het een Nintendo franchise betreft en dus hoeft Nintendo alleen royalties te betalen aan Rare. Hoe dan ook, als Nintendo Perfect Dark zou gaan uitbrengen, dan zouden ze een grote kans hebben dat MS er via een rechtszaak een stokje voor probeert te steken, of Nintendo het nu mag doen of niet. Dit zou ook een reden kunnen zijn voor Nintendo om het spel nooit uit te brengen op de DS. Ik denk dat je een grotere kans hebt dat Rare zelf komt met een nieuwe Perfect Dark voor de NDS(gezien de GBA-support van Rare is dit niet onwaarschijnlijk) en dat Nintendo zelf met een originele shooter komt, zoals misschien een NDS versie van Geist.
Volgendsmij had ik juist gelezen, dat nintendo bij de verkoop, juist alle rechten van alle games die rare heeft gemaakt op een nintendo systeem voor 100% zelf heeft gehouden / gekocht. dus geen roalties of toestemmingen hoor (dat wad een van de voorwaarden van de verkoop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 13:59:
[...]

Volgendsmij had ik juist gelezen, dat nintendo bij de verkoop, juist alle rechten van alle games die rare heeft gemaakt op een nintendo systeem voor 100% zelf heeft gehouden / gekocht. dus geen roalties of toestemmingen hoor (dat wad een van de voorwaarden van de verkoop)
Dat was alleen voor de spellen met Nintendo characters, zoals Donkey Kong Country, Diddy Kong Racing(met uitzondering van Conker enz), Star Fox Adventures en mogelijk ook Killer Instinct. Ik kan er ook naast zitten hoor, maar ik acht het niet waarschijnlijk sinds Microsoft geintresseerd is om een aantal van Rare's N64 spellen naar de X-Box te porten. Als ze dan ook ineens op de GameCube zouden komen zou dat zeer slecht uitpakken coor Microsoft.

Wat mij wel interessant lijkt is dat mogelijk Vivendi Universal hun oude adventures kan uitbrengen op de NDS. VU games was namelijk niet zo heel lang geleden bezig met het idee om een aantal adventures opnieuw op de GBA uit te brengen. Het zou mij wel interessant lijken om Leisure Suit Larry 1-6 op de NDS te kunnen spelen. Het touchscreen zou het porten nog vrij makkelijk maken voor de point-'n'-click spellen. Alleen Larry 3 en Larry 2 zouden aangepast moeten worden zodat de graphics wat beter zouden zijn en de interface zou vernieuwd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Wekkie schreef op 16 mei 2004 @ 13:04:

Voor de GBA komt er een Wireless Adapter. Die komt met de release van Pokemon Fire Red en Leaf green. En gemaakt om met maximaal 8 man een soort competitie te spelen tegen elkaar. Dat wifi apparaatje klik je in de poort waar normaal het link kabeltje ingaat en klikt op dezelfde manier vast als de gba<>gc kabel.

Mischien dat je met dat WiFi dingetje op de gba ook kan linken met de DS.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rare ontwikkelt spellen voor Nintendo DS klinkt veelbelovend iig, nu nog wachten op aankondigingen van 007 en PD ports :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:29

Wom

Thunder schreef op 17 mei 2004 @ 13:06:
Rare ontwikkelt spellen voor Nintendo DS klinkt veelbelovend iig, nu nog wachten op aankondigingen van 007 en PD ports :P
Rare heeft ook voor de GBA ontwikkeld (Microsoft ook trouwens), dus zou helemaal niet zo gek zijn als het zou gebeuren.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben ze niet een joystick op de Nintendo DS geplakt want dan kan je echt in een 3d shoot nog fatsoenlijk richten. Ik zou erzelf graag een soort joystick hebben die er op de nintentdo 64 zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Klapt nogal lastig dicht dan hé? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thunder schreef op 17 mei 2004 @ 15:14:
Klapt nogal lastig dicht dan hé? :P
niet als je een gat zouden maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een joystick is toch niet meer nodig als je een touchscreen hebt. je beweegt gewoon met je pennetje over het scherm waar je wil schieten. het werkte wel aardig op dat filmpje waar ze metroid lieten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 15:39:
een joystick is toch niet meer nodig als je een touchscreen hebt. je beweegt gewoon met je pennetje over het scherm waar je wil schieten. het werkte wel aardig op dat filmpje waar ze metroid lieten zien.
Voor zover ik me kan voorstellen zit je dan dus met 1 hand op de vierpuntdruktoets/L knop en met je andere heb je dat pennetje vast en ben je op je scherm aan het meppen? Moeten ze maar geen Serious Sam ervoor maken ;)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dat filmpje gebruikten ze (volgens mij) helemaal geen toetsen meer. ze deden alles dat touchscreen. en ik denk idd dat het toucscreen het niet echt leuk gaat vinden als serious sam op de DS komt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:55:
op dat filmpje gebruikten ze (volgens mij) helemaal geen toetsen meer. ze deden alles dat touchscreen. en ik denk idd dat het toucscreen het niet echt leuk gaat vinden als serious sam op de DS komt :p
Nintendo is bezig met een beschermlaag te ontwikkelen die zelfs Mario Party achtige touchscreen actie aan zou kunnen. Deze zal standaard op de DS komen, dus ik denk dat je niets hoeft te vrezen. Je kunt trouwens ook gewoon een vinger gebruiken in plaats van een stylus, zonder dat het minder nauwkeurig wordt. Er worden dus genoeg maatregelen genomen om het scherm zo robuust mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan is het touchscreentje wel heel erg snel kapot }) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:03

Tarin

Just plain weird.

MetroidPrime schreef op 17 mei 2004 @ 17:00:
[...]

Nintendo is bezig met een beschermlaag te ontwikkelen die zelfs Mario Party achtige touchscreen actie aan zou kunnen. Deze zal standaard op de DS komen, dus ik denk dat je niets hoeft te vrezen. Je kunt trouwens ook gewoon een vinger gebruiken in plaats van een stylus, zonder dat het minder nauwkeurig wordt. Er worden dus genoeg maatregelen genomen om het scherm zo robuust mogelijk te maken.
Ik ben toch erg benieuwd hoe het gaat werken: wat ik aan ervaring heb met touchscreens (palmpjes en PPC's) is dat het niet echt makkelijk werkt met je vinger.. maar goed.
Een goede coating tegen krassen is overigens prima te maken, je kan ook van die losse screenprotectors kopen, dus ik denk dat ze daar de kunst van af gaan kijken.
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 17:01:
dan is het touchscreentje wel heel erg snel kapot }) .
En dat is nog maar 2428 keer gezegd (en even zoveel keer tegen gesproken) :P.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Tarin schreef op 17 mei 2004 @ 17:19:
[...]

Ik ben toch erg benieuwd hoe het gaat werken: wat ik aan ervaring heb met touchscreens (palmpjes en PPC's) is dat het niet echt makkelijk werkt met je vinger.. maar goed.
Een vinger is idd wat te onprecies maar met je nagel is het heel goed te doen, zelfs als je ze net geknipt hebt nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Thunder schreef op 17 mei 2004 @ 17:41:
[...]

Een vinger is idd wat te onprecies maar met je nagel is het heel goed te doen, zelfs als je ze net geknipt hebt nog :)
ookal heb je ze niet geknipt, daar kan ie tegen, zoals al gezegd, daar zijn ze bij ninty mee bezig. maar zo'n pennetje kan je vast wel voor 3 euri ofzo extra kopen, die dingen zijn namelijk nogal kwijtraak-gevoelig. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Niet online
Silentuz schreef op 17 mei 2004 @ 17:44:
[...]

ookal heb je ze niet geknipt, daar kan ie tegen, zoals al gezegd, daar zijn ze bij ninty mee bezig. maar zo'n pennetje kan je vast wel voor 3 euri ofzo extra kopen, die dingen zijn namelijk nogal kwijtraak-gevoelig. :D
Ow mja m'n post kwam blijkbaar fout over. :P Ik bedoelde te zeggen dat je ipv met een stylus ook prima met je nagel kan dingesen :)
Tenminste het werkt erg prettig met de touchscreendingen die ik gebruik, dat zijn er niet veel maar wel genoeg om te weten dat je je om krassen geen zorgen hoeft te maken ook :P (En weer zo'n vernukte zin, naja je snapt het idee wel :P)

[ Voor 6% gewijzigd door Thunder op 17-05-2004 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het wordt dus gewoon $200!!!!

nieuws: 'Nintendo DS eind november beschikbaar voor $200'

Dat scheelt nogal met $150. Nu denk ik wel dat het dan hier €200,- wordt, anders wordt het wel heel erg supermegaduur speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op 17 mei 2004 @ 23:41:

Dat scheelt nogal met $150. Nu denk ik wel dat het dan hier €200,- wordt, anders wordt het wel heel erg supermegaduur speelgoed.
Achja, dat ZEGT ebgames. en dat zegt echt niks. al verwacht ik wel zon prijs :)
maar ik denk dat ik hem sowiso uit de USA importeer, want de dollar koerst blijft altijd erg lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Oscar Mopperkont schreef op 17 mei 2004 @ 23:41:

Die $150 is volgens Nintendo en die $200 is een schatting van een winkel. Ik verwacht dan eigenlijk dat het $150 wordt, die $200 komt ook nog eens veel te dicht bij de verwachte prijs van de PSP. In Europa gaat dat ding dan hooguit &Euro; 150,- kosten. Ik hoop dat de spellen eigenlijk iets minder duur worden dan de GBA-spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste DS spellen speel je zonder de controlls, maar met je stylus.
Metroid moest je inderdaad spelen met vierpuntstoets en je stylus om te schieten en te mikken. Dit werkte goed, alleen moest ik erg aan de controlls wennen.
Mario 64x4 speelde grotendeels zonder stylus. Dit was ook het enige spel/de enige demo die het minste met stylus werkte.
Overall gezien rockt de DS veel harder dan de PSP :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkie

Wekkie

Yeah

Als ik besluit 'm te kopen dan importeer ik 'm waarschijnlijk ook uit de usa :)

I've got a feeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kentut
  • Laatst online: 10:14
als je die stylus gebruikt, zit ie dan niet hinderlijk in het zicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Thunder schreef op 17 mei 2004 @ 13:06:
Ik zou ook graag Kameo op de NDS willen zien.
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 23:58:
[...]

maar ik denk dat ik hem sowiso uit de USA importeer, want de dollar koerst blijft altijd erg lekker :)
ALs je er europese spellen op kan spelen, ga ik dat ook doen.

En nog iets. Emulatie en roms van NDS wordt moeilijk spelen ivm touchscreen. Ik hoop dat ze daar aan denken. Ik gebruik emulatie namelijk om games uit te proberen of ze mijn geld wel waard zijn.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz

Silentuz

-_-

Rakkerzero schreef op 18 mei 2004 @ 11:34:
ALs je er europese spellen op kan spelen, ga ik dat ook doen.
Zal wel weer een area-lock op zitten (nog steeds grootste minpunt van nintendo)
Rakkerzero schreef op 18 mei 2004 @ 11:34:
En nog iets. Emulatie en roms van NDS wordt moeilijk spelen ivm touchscreen. Ik hoop dat ze daar aan denken. Ik gebruik emulatie namelijk om games uit te proberen of ze mijn geld wel waard zijn.
dat zal dan wel met de muis kunnen ofzo, wordt wel iets op gevonden, er moet immers sowieso een nieuwe emulator worden gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Silentuz schreef op 18 mei 2004 @ 11:40:

[...]
Freeloader voor NDS !?
[...]
dat zal dan wel met de muis kunnen ofzo, wordt wel iets op gevonden, er moet immers sowieso een nieuwe emulator worden gemaakt
Nieuwe versie dan: Visualboy NDS !?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Silentuz schreef op 18 mei 2004 @ 11:40:
Zal juist niet. De DS is een portable systeem en Nintendo's portable systemen hebben nooit een region-lock gehad. Dit is omdat het juist de bedoeling is dat je ze meeneemt op vakantie. Als je ze dan meeneemt naar bijvoorbeeld Amerika en je ziet daar een leuk spel, dan moet je het kunnen kopen en meteen kunnen spelen op de GBA/GB(C) die je bij je hebt volgens Nintendo. Daarom verwacht ik ook niet dat de NDS een region-lock heeft.

Trouwens hoe kan dit het grootste minpunt van Nintendo zijn? Sony en Microsoft hebben ook region-locks op hun consoles en het is heel goed mogelijk dat de PSP er ook 1 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-08-2021
Hm uit ervaring kan ik zeggen dat shooters met een touchscreen zo goed als onspeelbaar is.
Je kan gewoon niet fijn lopen en je touchscreen gebruiken om te schieten tegelijk.
Ik snap niet dat de ds geen stickjes heeft toegevoegd. Zelfs met dichtklappen moet dit mogelijk zijn, kijk naar de psp, die heeft er ook 1 die niet uitsteekt, maar wat een heel stuk fijner werkt dan een 4puntsdruktoets.
Lijkt mij dus niet echt mogelijk om een goed speelbare FPS erop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Nieroth schreef op 18 mei 2004 @ 12:48:
Hm uit ervaring kan ik zeggen dat shooters met een touchscreen zo goed als onspeelbaar is.
Je kan gewoon niet fijn lopen en je touchscreen gebruiken om te schieten tegelijk.
Ik snap niet dat de ds geen stickjes heeft toegevoegd. Zelfs met dichtklappen moet dit mogelijk zijn, kijk naar de psp, die heeft er ook 1 die niet uitsteekt, maar wat een heel stuk fijner werkt dan een 4puntsdruktoets.
Lijkt mij dus niet echt mogelijk om een goed speelbare FPS erop te krijgen.
Uit ervaring? Zijn er dan al shooters die een touchscreen gebruiken? Volgens mij valt het best wel mee met de controls van de DS. De beturing van Metroid Prime Hunters met de touchscreen schijnt namelijk vergelijkbaar te zijn met de muis in een pc fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
Er zijn shooters op PDA's die ook via touchscreen werken ja.. en dat is echt zeer irritant om het daarmee te spelen.
Hoe het bij de DS word weet ik niet, maar in trailers word altijd alles als goed/mooi/handig aangekondigd dus daar ga ik niet van uit..
Nogmaals ik weet niet of het bij de DS ook zo irritant is als bij de bestaande touchscreen FPS, dit weet ik pas als ik het zelf heb gespeeld..
Maar mijn ervaring hiermee is dus van PDA spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Zoals je nu zou denken is een shooter niet speelbaar op NDS, maar ik denk dat daar wel wat op gevonden wordt dat het wel lekker te spelen. Maak je daar maar niet druk om. En natuurlijk komen er shooters uit die niet te spelen zijn, maar daar doe je niks aan. Er zijn nu eenmaal goeie spellen en slechte spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieroth
goeie en slechte spellen zijn er altijd, maar het lijkt mij dat je op de DS hierdoor goede en slechte genres krijgt. Lijkt me niet bevoordelijk voor de ds.. maar we zullen zien.. time will tell :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf denk ik dat die pennetje weinig wordt gebruikt. Ik denk eerder voor de menu's in de games. Ik zou het niet leuk ivnden als je tijdens pokemon dat ding telkensi n je hand moet hebben :'(
Whatever....hoe veel hij ook gaat kosten ik ga hem zeker halen. Hmz wie gaat hem nog meer halen? :9 Kan ik mooi met andere tweakers online spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 18 mei 2004 @ 13:04:
Zelf denk ik dat die pennetje weinig wordt gebruikt. Ik denk eerder voor de menu's in de games. Ik zou het niet leuk ivnden als je tijdens pokemon dat ding telkensi n je hand moet hebben :'(
Whatever....hoe veel hij ook gaat kosten ik ga hem zeker halen. Hmz wie gaat hem nog meer halen? :9 Kan ik mooi met andere tweakers online spelen. :+
Pokemon lijkt me juist een ideaal spel voor het touchscreen. Je hoeft alleen rond te lopen en acties uit menus te kiezen, het lijkt mij dat dat spel juist alleen de d-pad en het touchscreen gaat gebruiken. Tijdens de persconferentie van Nintendo werd er een filmpje getoond over de DS. In dat filmpje is een jongen een Pokemon spel (waarschijnlijk online) aan het spelen is terwijl hij met iemand aan het chatten is. Er is duidelijk te zien dat de bediening van het spel via het touchscreen verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat je allemaal wel niet een touchscreen kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kentut schreef op 18 mei 2004 @ 11:06:
als je die stylus gebruikt, zit ie dan niet hinderlijk in het zicht?
Ik vond van niet. De actie is soweiso heel erg snel dus erg last heb je er niet van. Plus de stylus en 3 mm dik, dus er kan niet veel in de weg zitten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik vraag me af hoe nauwkeurig die TouchScreen is en hoe " klein" eventuele menu's zijn in de spellen die je ermee kan bedienen.
Iemand met wat grote vingers kan dan wel eens pech hebben

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ScrooLoose schreef op 18 mei 2004 @ 23:50:
Ik vraag me af hoe nauwkeurig die TouchScreen is en hoe " klein" eventuele menu's zijn in de spellen die je ermee kan bedienen.
Iemand met wat grote vingers kan dan wel eens pech hebben
Daarom ziet er ook een stylus bij van 3 mm ;) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Nintendo DS beleving. Alle demo's uitvoerig gespeeld en beschreven. Ennuh Nieroth, ik weet niet welke 3D shooters je op je PDA gespeeld hebt, maar de Nintendo DS (Metroid Prime: Hunters dus) is onwijs nauwkeurig en het werkt perfect. Ik weet dit omdat ik 3D shooters op mijn eigen PDA heb en die spelen inderdaad kut. De DS heeft dit probleem gelukkig niet. Daarbij komt dat je net zoals in de Cube versie een target lock on systeem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jullie weten allemaal helemaal niks

jullie weten pas hoe de ds presteert

en hoe die aanvoelt als je met het apperaat speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:20

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 01:33:

Uit een ander topic ;)
Verwijderd schreef op 17 mei 2004 @ 16:10:
Eindelijk terug uit L.A.. Werd die Amerikanen wel een beetje zat.

De E3 was echt mega vet :). Eergisteren een dik uur prive en ver van de meute met de Nintendo DS gespeelt :). Hij speelt heerlijk!

Verder gruwelijk vette spellen zoals Mario RPG 2, Advance Wars, Resident Evil 4 (gruwelijk moeilijk trouwens), Donkey Konga (ownage!), Donkey Kong: Jungle Beat (ownt nog meer :)).
Jammer genoeg waren Baten Kaitos en Killer 7 niet speelbaar :S.

Verder bij de Nintendo persconferentie een brute Nintendo E3 laptop tas gekregen :).

Volgend jaar zeker weer een E3 voor mij!

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 01:33:

Sigh, ik heb uitgebreid ermee gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vraag mij af hoe lang je op de batterijen/accu kan spelen. bij de GBASP is dit rond de 10 uur, maar met een dubbel scherm zal van die 10 uur maar weinig overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 22:26:
ik vraag mij af hoe lang je op de batterijen/accu kan spelen. bij de GBASP is dit rond de 10 uur, maar met een dubbel scherm zal van die 10 uur maar weinig overblijven.
Volgens de berichten gaat de accu met beide schermen in gebruik en 3D-graphics minimaal 10 en maximaal 18 uur mee. De levensduur van de batterij valt dus wel mee, zeker als je dat met de 2,5-10 uur van de PSP vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Nintendo heeft een lijst met titels voor de NDS aangekondigd die waarschijnlijk allemaal bij de launch van het apparaat verkrijgbaar zullen zijn:

Super Mario 64x4

Wario Ware Inc.

Metroid Prime: Hunters

PictoChat

Mario Kart DS

Animal Crossing DS

Super Mario Brothers

Nintendogs

Alleen Nintendogs is een nieuwe titel. Wat mij verbaasd is dat PictoChat waarschijnlijk los verkocht in plaats van dat het bij het systeem gebundeld gaat worden. Het zou wel heel stoer zijn als het gewoon in de NDS ingebouwd zou gaan worden, dan kun je bijvoorbeeld in de trein met iemand chatten met een NDS die een coupe verderop zit, zonder dat je extra software nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Vooral Metroid:Hunters lijkt me leuk.
Weet nog niet of ik meteen een DS ga kopen als hij uitkomt.
Zal wel heel duur zijn. :/

@ Notorious

Mooie site heb je trouwens. _/-\o_
Ziet er zeer verzorgd uit.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Vanitas schreef op 31 mei 2004 @ 15:51:
Vooral Metroid:Hunters lijkt me leuk.
Weet nog niet of ik meteen een DS ga kopen als hij uitkomt.
Zal wel heel duur zijn. :/

@ Notorious

Mooie site heb je trouwens. _/-\o_
Ziet er zeer verzorgd uit.
Een woordvoerder van Nintendo zei vorige week nog dat het ding ongeveer even duur zal zijn als de GBASP, om zo de massaverkoop te stimuleren. Ik denk dat het ding ongeveer 130-150 Euro zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26

Kid Buu

Huh, Pietje?

Het lijkt wel of de handhelds van Nintendo een pocket-formaat van hun consoles 1 generatie terug zijn. Nintendo DS = N64, GBA = SNES dus zal de volgende gamecube graphics hebben?

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat ze ook super smahs brothers voor de ds gaan ontwikkelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Perfect_Cell schreef op 31 mei 2004 @ 17:42:
Het lijkt wel of de handhelds van Nintendo een pocket-formaat van hun consoles 1 generatie terug zijn. Nintendo DS = N64, GBA = SNES dus zal de volgende gamecube graphics hebben?
Ljikt me wel logisch, dan is het immers makkelijk om die games geschikt te maken voor die handheld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Verwijderd schreef op 31 mei 2004 @ 17:59:
Ik hoop dat ze ook super smahs brothers voor de ds gaan ontwikkelen
Zal wel kan zeer goed lekker draadloos tegen elkaar spelen. 8)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/4796/dsWHORE.jpg
opzetje voor de NDS campagne :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RSP schreef op 31 mei 2004 @ 19:57:
[afbeelding]
opzetje voor de NDS campagne :+
Hier kan geen PSP reclame tegen op ^_^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
MetroidPrime schreef op 31 mei 2004 @ 16:03:
[...]

Een woordvoerder van Nintendo zei vorige week nog dat het ding ongeveer even duur zal zijn als de GBASP, om zo de massaverkoop te stimuleren. Ik denk dat het ding ongeveer 130-150 Euro zal gaan kosten.
En op Gammo zeiden ze dat hij 200 nog wat euro ging kosten...

Dat is nogal een verschil.

Maar als ze bij Nintendo een beetje slim zijn, dan houden ze de prijs op ongeveer 140 euro

Briljante reclame BTW

[ Voor 3% gewijzigd door Vanitas op 01-06-2004 16:35 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

About Engine Software
Engine Software B.V., based in Doetinchem, The Netherlands, is an experienced game and interactive media developer, founded in 1995. The founders, and most employees, have been developing games for about twelve years and are experienced in, and dedicated to creating high-quality games. In the last few years the company has specialised in developing games for handheld systems such as GameBoy Color, NeoGeo Pocket Color, Pocket PC and GameBoy Advance.

vet hoor 8), maar van welke games moet ik ze kennen dan?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2004 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 15:49:
[...]

About Engine Software
Engine Software B.V., based in Doetinchem, The Netherlands, is an experienced game and interactive media developer, founded in 1995. The founders, and most employees, have been developing games for about twelve years and are experienced in, and dedicated to creating high-quality games. In the last few years the company has specialised in developing games for handheld systems such as GameBoy Color, NeoGeo Pocket Color, Pocket PC and GameBoy Advance.

vet hoor 8), maar van welke games moet ik ze kennen dan?
Is dat bedrijf tegenwoordig niet een onderdeel van Playlogic? Ik zie trouwens op de site van Engine Software een lijst van spellen waar zij voor verantwoordelijk zijn geweest. Ik zou na het zien van die lijst bijna een mailtje naar ze sturen met de vraag of ze juist absoluut geen NDS spellen willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

MetroidPrime schreef op 02 juni 2004 @ 16:18:
Is dat bedrijf tegenwoordig niet een onderdeel van Playlogic? Ik zie trouwens op de site van Engine Software een lijst van spellen waar zij voor verantwoordelijk zijn geweest. Ik zou na het zien van die lijst bijna een mailtje naar ze sturen met de vraag of ze juist absoluut geen NDS spellen willen maken.
Waarom geen spellen voor de NDS. Hoe meer spellen hoe beter. Bredere keus voor publiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Ruud, gefeliciteerd met het nieuws!
Ik zat in m'n dev-groepje ook al te grappen over een eventuele "Metal Wings 2" voor de NDS of de PSP, denk dat voor ons de PSP toch aantrekkelijker is, maar ik geloof dat je daar ook al developer voor bent :) naja als je nog 'ns een creatieve geest nodig hebt bij Engine Software, laat maar horen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MetroidPrime schreef op 02 juni 2004 @ 16:18:
[...]

Dank je :P maar ik kan wel begrijpen waar dat vandaan komt. Maaruh, hoeveel van die spellen (met name de handheld spellen) heb je zelf gespeeld dan? :P

Ik zou willen vragen even de opinies over ECHT eigen projecten zoals Xyanide GBA en PSP Racing af te wachten voordat je daar verder over oordeelt :) Hoewel met name de Muppets games, Wade Hixton's Counterpunch, Hydrocross en Pro Darts uitstekende spellen zijn, vind ik dan he. Maar dat is allemaal 'werk-in-opdracht' (op Wade Hixton na). De nieuwere projecten, dus OOK evt DS projecten zullen eigen concepten zijn, hoewel ik niet uit wil sluiten dat we ook daar 'opdrachtwerk' zullen doen.

en @ RSP: thanks :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Er is een Zelda spel in de maak voor de DS dat nog niet officieel is aangekondigd:

http://cube.gamespy.com/articles/520/520166p1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 16:47:
[...]

Maaruh, hoeveel van die spellen (met name de handheld spellen) heb je zelf gespeeld dan? :P
DIX!! \o/ \o/ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Ik denk dat dit ding wel de concurrentie met de PSP aankan. Nintendo zal wel weer een zooi ontzettend blije en verslavende spellen ervoor gaan maken.

Hoe verhouden de schermen zich eik tot elkaar? Zijn ze allebei hetzelfde?

En zijn ze beter/slechter dan de psp? (t zal wel slechter zijn, denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Laatst online: 12-09 18:52

jasjenl

Liab A Tymo

De schermen zijn in principe hetzelfde, alleen is de onderste tevens een touchscreen. De kwaliteit van het schermpje schijnt op zich prima te zijn, ook t.o.v. de psp, wat ik gehoord heb van mensen die beide apparaten in het echt hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Wat lees nu net op internet
Komen er geen RARE spellen naar de DS
Dit wordt een ramp :'(
bron

Verder wil deze website nog met jullie delen. Komt overigens ook de bron vandaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Zeror op 27-06-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Rakkerzero schreef op 27 juni 2004 @ 14:35:
Wat lees nu net op internet
Komen er geen RARE spellen naar de DS
Dit wordt een ramp :'(
bron

Verder wil deze website nog met jullie delen. Komt overigens ook de bron vandaan.
Ik zie de ramp niet zo? Er komen toch ook geen Rare spellen op de GameCube? Rare is lang niet meer de ontwikkelaar die het ooit geweest is. Ik zit dan ook niet op de spellen van Rare meer te wachten. De directie van Rare is compleet de kluts kwijt als je de berichten op internet leest die van Rare werknemers zouden afkomen mag geloven. Het zou me niet verbazen als Rare door Microsoft wordt opgeheven voordat de X-Box 2 uitkomt, ik denk niet dat Microsoft het geduld kan opbrengen om te wachten totdat Kameo en Perfect Dark 0 af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

MIcrosoft die niet kan wachten op twee grote titels. Zou een stomme zet zijn voor microsoft.

[ Voor 3% gewijzigd door Zeror op 27-06-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Wat zou een stomme zet zijn? Rare opheffen? Tsja zoals hierboven al gezegt is Rare allang niet meer de grote developer zoals ze dat op de Snes en de N64 waren.

De eerste Xbox game was gewoon middelmatig en Kameo en PD0 komen voorlopig nog niet uit.

Daarom heeft Nintendo toen ook besloten om Rare voor 500 miljoen te verkopen omdat ze gewoon te weinig brachten. Maarja wie weet worden de volgende titels van Rare wel weer toppers. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

Rakkerzero schreef op 27 juni 2004 @ 14:58:
MIcrosoft die kan wachten op twee grote titels. Zou een stomme zet zijn voor microsoft.
Zo groot zijn die titels allang niet meer. Heb je die berichten gelezen van de ontevreden Rare werknemers op internet? Rare heeft nooit de moeite genomen om ze te ontkennen. Volgens die berichten waren zowel Perfect Dark 0 als Kameo waren af in de tijd dat Rare nog second party van Nintendo was. Miyamoto zou zelfs zeer onder de indruk zijn geweest van Perfect Dark 0, totdat een van de Stamper broers besloot dat hij het spel niet leuk vond en het volledige team achter het spel ontsloeg en een ander team opnieuw liet beginnen. Die maakten een spel dat veel minder indrukwekkend was als het originele PD0 en misten ook steeds alle deadlines, waardoor er nog steeds niemand buiten Rare/Microsoft/Nintendo iets van het spel gezien heeft. Achter Kameo zit een nog vager verhaal, Rare kon het spel maar niet goedkrijgen en dus is het afgemaakt door het Luigi's Mansion team van Nintendo zelf in plaats van door Rare! Bij de verkoop aan Microsoft moest natuurlijk alle code van Nintendo geschrapt worden waardoor Rare weer een groot deel van het spel opnieuw moest maken. Dat van PD0 komt min of meer overeen met wat Matt van IGN een keer over het spel gezegd heeft en dat van Kameo is zelfs bevestigd door niemand minder dan Miyamoto! Het lijkt er dus op dat er een kern van waarheid in die berichten zit, en dat beloofd niet veel goeds voor die twee spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Jammer dat deze titels dit lot moeten ondergaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ye-roon
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Laten we hopen dat Mircosoft het zat word, Nintendo weer een dikke vinger in de pap krijgt bij rare en dat er weer goede platformers uitkomen voor alle nintendo consoles. Ik was echt zo teleurgesteld toen ik hoorde: Rare bij M$. Rare had de beste spellen gemaakt voor 64: Goldeneye, PD, Banjo (1 en 2), Jetforce Gemini. DK64 vond ik niet zo goed, veelste makkelijk. Zelfde gameplay als Banjo, alleen veel makkelijkere moves/levels. Bij Banjo was je tenminste lang bezig om alles te halen en ondanks dat je lang bezig was, was het leuk. Bij DK64, vond het gewoon uitbuiten van een naam.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime

MetroidPrime

ye-roon schreef op 28 juni 2004 @ 10:25:
Laten we hopen dat Mircosoft het zat word, Nintendo weer een dikke vinger in de pap krijgt bij rare en dat er weer goede platformers uitkomen voor alle nintendo consoles. Ik was echt zo teleurgesteld toen ik hoorde: Rare bij M$. Rare had de beste spellen gemaakt voor 64: Goldeneye, PD, Banjo (1 en 2), Jetforce Gemini. DK64 vond ik niet zo goed, veelste makkelijk. Zelfde gameplay als Banjo, alleen veel makkelijkere moves/levels. Bij Banjo was je tenminste lang bezig om alles te halen en ondanks dat je lang bezig was, was het leuk. Bij DK64, vond het gewoon uitbuiten van een naam.
Het is ondertussen wel duidelijk dat Nintendo zo teleurgesteld was in Rare dat ze Rare aan Microsoft verkocht hebben. Het gaat niet slecht bij Rare omdat ze naar Microsoft gegaan zijn, het gaat slecht omdat de Stamper broers nogal slecht leiding geven aan het bedrijf. Nintendo zal Rare dus waarschijnlijk nooit terug willen hebben. Microsoft is aan de andere kant ook niet dom, ze hebben nu franchises als Perfect Dark, Banjo Kazooie en Conker in handen. Nu de reputatie van Rare lang niet meer is wat het ooit geweest is zou Microsoft ze nooit voor de hoeveelheid geld meer kunnen verkopen dan dat ze aan Nintendo en de Stamper broers betaald hebben. Het is dus handiger voor Microsoft het hele bedrijf op te heffen, dan zijn ze een grote kostenpost kwijt, maar behouden ze de Rare franchises. Je hoeft dus niet te hopen dat de Rare franchises ooit Microsoft zullen verlaten, tenzij Microsoft zelf ook stopt met het maken van spellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Rare moet gewoon een onafhankelijk spellenbakker worden. Zodat iedere console Rare-spellen heeft. Dat zou toch geweldig zijn.
/me Rakkerzero wordt nu wakker uit zijn droom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Te pre-orderen bij Walmart: http://www.walmart.com/ca...=0%3A2636%3A55359%3A55360

$199.82 :X Beetje duur
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.