[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.976 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Anoniem: 75177 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:
Iedereen spreekt over de asus GT als de versie met 128 Mb DDR1.

Ik heb echter een asus GT met 256 DDR3 geheugen. Blijbaar zijn er dus meerdere versies van deze kaart.
yup, die bestaat ook. Is echter een pak minder exotisch als de 128MB DDR1 versie;) Daarom spreekt men er minder over. Die versie bestaat ook nog niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Nieuwsbericht

Gespot op Beyond3D, Asus EN 6600GT Dual, een dualcore kaart net zoals de Gigabyte 3D1.

http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=19595

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:08
sowieso is een 9700 pro ruilen tegen een 6800 wel een chique actie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 21:05

Imhotep

The Dark Side

marteltor schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:09:
sowieso is een 9700 pro ruilen tegen een 6800 wel een chique actie ;)
ja dat vond ik op zich ook wel ;)

Alleen is de nieuwprijs van beide niet te vergelijken.
Heb de 9700PRO toen voor 450 euro gekocht en de 6800 is nu 270 euro.
Deze presteerd nu wel beter dan de 9700PRO dat wel en de 9700PRO kost nu ook neit meer zoveel.
Dus op zicht vind ik het een hele nette actie van hun :)

Maar omdat ik totaal niet thuis was in de geforce (omdat ik zelf de ATI had) heb ik verder niet gevraagd welke kaarten van de 6800 er nog meer waren.

Heb net doorgegeven dat ik toch voor de 6800GT ga en dat vonden ze ook nog steeds in orde 8)

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 75177 schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 09:57:
Iedereen spreekt over de asus GT als de versie met 128 Mb DDR1.

Ik heb echter een asus GT met 256 DDR3 geheugen. Blijbaar zijn er dus meerdere versies van deze kaart.
Ik dacht dat die GT ( dat is tog de Gamers Edition?) "maar" 12 pipelines heeft. Of is er nu weer een nieuwe versie met de volle 16 pipelines en 256mb geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Tyranium schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 17:24:
[...]

Ik dacht dat die GT ( dat is tog de Gamers Edition?) "maar" 12 pipelines heeft. Of is er nu weer een nieuwe versie met de volle 16 pipelines en 256mb geheugen?
De GE is de gamer's edition

De GT/TD is een echte GT. er bestaan daarvan een 128MB DDR1 en een 256MB DDR3-variant van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

epo

Xbitlabs over Nvidia in 2005 http://www.xbitlabs.com/n...splay/20050110034348.html
NVIDIA Will Not Release a New Architecture Until the End of 2005 – Analysts

Category: Video

Goldman Sachs Believes NVIDIA Corp. Unlikely to Release New GPU Architecture Soon

Research and investment firm Goldman Sachs said in its recent report it did not expect NVIDIA Corp. to release a new graphics architecture earlier than in late 2005 and any significant market share changes between ATI Technologies and NVIDIA Corp.. The company said it expected NVIDIA’s handset products revenue to grow significantly.

No New Architecture Shortly from NVIDIA

“In terms of the core discreet desktop graphics (58% of revenue) franchise, NVIDIA will not release a new architecture until the end of 2005. This could allow ATI Technologies a window of superior performance if its gets its R520 products out on time (mid-2005). Overall, we expect little movement in desktop discreet market share in 2005 between NVIDIA and ATI Technologies,” Goldman Sachs’ report claims.

While NVIDIA remains extremely tight-lipped over its future products, it is known that the company is readying its code-named NV47 visual processing unit, a massively revamped GeForce 6 architecture with 24 pixel pipelines. The NV47 is expected to be released sometime in Spring, 2005, but it is unknown whether NVIDIA is ahead, or behind ATI’s R520 product. With 24 pixel pipelines NVIDIA Corp. is likely to feel itself competitive with ATI’s R520.

The status of NVIDIA’s future architecture code-named NV50 is also uncertain: some reported recently that the chip had been cancelled, but officials decline to confirm or deny the information.

NVIDIA Optimistic About Growth, Cell Phones Hold Most Potential – Goldman Sachs

“The company is optimistic about growth in 2005, cell phones hold most visible potential,” Goldman Sachs said in its note.

“Our discussion with NVIDIA focused on their organic growth opportunities in 2005, particularly related to the cell phone. NVIDIA is expecting growth in all its businesses in 2005, with the most growth coming out of its wireless handset processors. NVIDIA expects handset revenue to be $25 million or more for the January quarter (we are modeling $27.5 million), and for this figure to grow again in April,” the report states.

“NVIDIA’s key win is with Motorola 3G handsets, which our checks have indicated had a very solid Q4 2004 in terms of units. Overall, for NVIDIA, we believe there is very good visibility on the $83 million of revenue growth we are modeling for wireless processors in calendar 2005, delivering 4% to NVIDIA’s revenue growth, with some potential for upside,” Goldman Sachs wrote.

ATI R520 Taped Out, Yields are Key Risk

“ATI has completed test wafers on 90nm at TSMC and has hit its milestones to date for its next generation R520 product due out in Spring 2005,” research firm Credit Suisse First Boston claimed in a report releases in early December, 2004.

In early November a high-ranking source close to ATI Technologies confirmed that the chip known as the R520 had been taped out, which means that the completed design of the processor had been sent to an ATI’s foundry partner.

“Key risk ahead is achieving strong yields on 90nm, a point too early to call but potentially less risky since low-k and copper issues were resolved at 130nm. ATI noted that the next two years will see major architectural jumps (likely Pixel Shader 3.0 in 05 and DX10 for Longhorn in 06), raising the bar but requiring execution as well,” CFSB’s analysts Randy Abrams and Michael Masdea believe.

ATI’s current generation high-end visual processing units, such as RADEON X850 XT Platinum Edition, are made using 130nm low-k process technology. While it remains to be seen, whether this chip that contains more than 160 million of transistors is able to achieve strong yields with 540MHz – 550MHz clock-range, it may be assumed that 90nm design even with larger amount of transistors will offer clock-speeds in-line or higher than current high-end chips.

Neither NVIDIA Corp., nor ATI Technologies commented on the news-story.
Iets wat natuurlijk ook geldt voor ATI.

[ Voor 3% gewijzigd door epo op 12-01-2005 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81359

Vandaag een XFX 6800GT PCIX kaartje gehaald.

Heeft iemand een 6800 werkend met 2 monitoren via DVI?

Ik kan namelijk de 2e monitor alleen maar aansturen via analoog :'(

Als ze beide DVI aangesloten zijn dan zie ik maar 1 monitor in Windows, zodra ik de 2e via zo'n verloopje aansluit op analoog dan zie ik wel de 2e...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113213

Weet iemand hoe ik de integratie van de NForce driver in windows kan uitzetten? Ik heb een GF6800LE met driver versie 66.93.

Het gaat om de volgende onderdelen:

Wanneer ik met de rechter knop op mn bureaublad klik, staat er in het menu een submenu met de naam "NVIDIA-beeldscherm" met daarin als enige optie "Analoog beelscherm"

Wanneer ik met de rechter knop op een videobestand klik, staat er de optie "Afspelen op mijn TV"

Als iemand dit weet zou ik dat graag willen horen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-04 15:49
Jammer dat de 6800GT PCI-E nog zo stevig aan de prijs is... ik was van plan deze te kopen maar 400+ euro vind ik nogal wat. Een 6600GT is betaalbaar maar presteert (ook in SLI) nogal matig. Moeilijk...

Misschien kan ik beter wachten op die dual core kaart van Asus (ook al is die wat duurder). Zouden daar in de toekomst 2 stuks van op een Asus A8N-SLI mobo kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 11:49

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

sjakietrekhakie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 16:38:
Jammer dat de 6800GT PCI-E nog zo stevig aan de prijs is... ik was van plan deze te kopen maar 400+ euro vind ik nogal wat. Een 6600GT is betaalbaar maar presteert (ook in SLI) nogal matig. Moeilijk...

Misschien kan ik beter wachten op die dual core kaart van Asus (ook al is die wat duurder). Zouden daar in de toekomst 2 stuks van op een Asus A8N-SLI mobo kunnen?
Nee als je die Dual Core kaarten koopt, werkt SLI via het moederboard iig niet meer. SLI wordt dat via de videokaart gebruikt...

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-06-2024

Movinghead

ing.

Met een beetje geluk krijg ik vandaag mijn Asus 6800 Ultra 2 DT binnen zal dan wat benches posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davey s.
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-05 00:16
Nou heb ik me 6800GT's binne maar nou had ik een vraagje, hoe kan je nou 2 keer een 6800GT tegelijk overclocken???

[ Voor 4% gewijzigd door davey s. op 14-01-2005 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 22:18

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 81359 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:56:
Vandaag een XFX 6800GT PCIX kaartje gehaald.

Heeft iemand een 6800 werkend met 2 monitoren via DVI?

Ik kan namelijk de 2e monitor alleen maar aansturen via analoog :'(

Als ze beide DVI aangesloten zijn dan zie ik maar 1 monitor in Windows, zodra ik de 2e via zo'n verloopje aansluit op analoog dan zie ik wel de 2e...
Ah, jij hebt ook de XFX, ik heb 'm ook sinds vandaag.
Ik heb geen antwoord maar wel een vraag(meer nog voor mensen met 2 x XFX 6800GT):
Er zit een zilveren strip op de zijkant van de kaart, als je SLI wilt doen zul je deze eraf moeten schroeven, beetje vreemde zet van XFX lijkt me.

Wat mijn vermoeden is, is dat deze kaart ook geen SLI kan(net als sommige club3D 6600GT kaarten icm een Asus A8N SLI), en ze dit maar op deze manier opgelost hebben, aub iemand vertel me dat dit NIET waar is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imhotep
  • Laatst online: 08-05 21:05

Imhotep

The Dark Side

D3ton4tor schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:38:
[...]

Ik heb geen antwoord maar wel een vraag(meer nog voor mensen met 2 x XFX 6800GT):
Er zit een zilveren strip op de zijkant van de kaart, als je SLI wilt doen zul je deze eraf moeten schroeven, beetje vreemde zet van XFX lijkt me.

Wat mijn vermoeden is, is dat deze kaart ook geen SLI kan(net als sommige club3D 6600GT kaarten icm een Asus A8N SLI), en ze dit maar op deze manier opgelost hebben, aub iemand vertel me dat dit NIET waar is :?
oke.

het is niet waar.

:+

Maar ff serieus:
Ik dacht dat alle 6600GT SLI konden/kunnen. :?

Still King

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

[...]
...
...
Misschien zit die strip daar ter beveiliging? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 11:00
[...]

Misschien vinden ze het mooi? Of je kunt er mee pinnen... :+ :+ :+

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Nas T schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:37:
[...]

Misschien vinden ze het mooi? Of je kunt er mee pinnen... :+ :+ :+
Hij zit er ook voor de sier, maar was even bang dat ze de SLI functionaliteit ermee wilden ontmoedigen/uitschakelen aangezien de goldfingers nu afgeschermd zijn...

M.a.w. je kunt het koppelblokje er niet op zetten.

hmmzz mss een XFX bankaccount dan voor het pinnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Nou, ben de 1e game tegengekomen waarvan me LE (unlocked etc), van over zijn nek gaat, Riddick. Zit een 2.0++ mode in die soft stencil shadows aanzet (alleen beschikbaar op GF6), als je dat uitzet gaat die wel uitstekend. Doom3 heeft ook geavanceerde shadows, maar dit is iets anders? Wie heeft een leuke link of uitleg over deze techniek... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Sjah op 15-01-2005 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111246

Weet iemand toevallig wanneer de ASUS V9999 Ultra Deluxe 256MB weer een beetje leverbaar is? Echt geen een webwinkel hebben dat ding gewoon op voorraad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-03 21:51

Specht

Il Cuore Sportivo

Bah ik zit al tijden te wachten op een prijsverlaging van de 6800 GT, maar als ik dit topic zo lees kan dat nog wel is een hele tijd duren. :|

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07

Ulti23

Quality Time

Zijn er hier ook mensen met de XFX 6800 Ultra? Deze loopt standaard op core 425 en mem 1100. Maar dat werkt hier dus voor geen meter. Met deze standaard instellingen hapert 3d mark 2003 en 2005 als een gek. Hij loopt niet vast ofzo, maar hij stottert door de bench heen, niet goed dus. Zet ik de core terug naar 400, dan loopt hij vloeiend en presteert hij erg goed, 13000+ 3dmarks in 2003 :P

Maar goed, die standaard koeling maakt wel een echte pokkeherrie, maar dat was bekend. De problemen met de standaard snelheid zijn ook met de standaard koeling. Nu heb ik net efkes die nvsilencer 5 erop gezet en dat werkt wel qua stilte hehehe. Maar de temperaturen.....

Met de stock cooler:

IDLE 52 graden en pcb 36 / FULL LOAD (twee uur loop 3dmark2003) 75 en pcb 58

Met de silencer:

IDLE 48 graden en pcb 36 / FULL LOAD (twee uur loop 3dmark2003) 71 en pcb 58

Dat de pcb temp hetzelfde blijft ligt aan het feit dat de silencer zijn warmte niet kwijt kan door de dubbele PCI slot aanhechting.... Nu twijfel ik om er zo'n Zalman VF700 Cu erop te zetten, maar ik weet niet of die cooler dat wel aankan, het is ook wel een kaart die erg veel hitte produceert. Maar goed, de kaart wordt dus niet warmer dan zeg maar max. 75 graden en lijkt me ook niet iets om me echt zorgen over te maken, toch?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
Sjah schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 03:14:
Nou, ben de 1e game tegengekomen waarvan me LE (unlocked etc), van over zijn nek gaat, Riddick. Zit een 2.0++ mode in die soft stencil shadows aanzet (alleen beschikbaar op GF6), als je dat uitzet gaat die wel uitstekend. Doom3 heeft ook geavanceerde shadows, maar dit is iets anders? Wie heeft een leuke link of uitleg over deze techniek... :)
het is precies dezelfde schaduw techniek als Doom3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ulti23 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:39:
......
Met de stock cooler:

IDLE 52 graden en pcb 36 / FULL LOAD (twee uur loop 3dmark2003) 75 en pcb 58

Met de silencer:

IDLE 48 graden en pcb 36 / FULL LOAD (twee uur loop 3dmark2003) 71 en pcb 58

Dat de pcb temp hetzelfde blijft ligt aan het feit dat de silencer zijn warmte niet kwijt kan door de dubbele PCI slot aanhechting.... Nu twijfel ik om er zo'n Zalman VF700 Cu erop te zetten, maar ik weet niet of die cooler dat wel aankan, het is ook wel een kaart die erg veel hitte produceert. Maar goed, de kaart wordt dus niet warmer dan zeg maar max. 75 graden en lijkt me ook niet iets om me echt zorgen over te maken, toch?
Ik heb vandaag ook een nv5 silencer op m'n 6800le gezet en bij mij werkt-ie echt toppie. :)
Eerst(@ standaard clocks): Idle:55
Stresses:65

Nu(@375/800): Idle 41
Stressed 47
En hij is ook nog is een stuk stiller, dus ik ben tevreden :)

Heb jij die van jouw wel helemaal goed gemonteerd met voldoende/niet teveel koelpasta? 75 graden is best heet voor een gpu, maar hij zal er zeker niet kapot van gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Tyranium op 15-01-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39216

Ulti23 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 14:39:
Zijn er hier ook mensen met de XFX 6800 Ultra? Deze loopt standaard op core 425 en mem 1100. Maar dat werkt hier dus voor geen meter. Met deze standaard instellingen hapert 3d mark 2003 en 2005 als een gek. Hij loopt niet vast ofzo, maar hij stottert door de bench heen, niet goed dus. Zet ik de core terug naar 400, dan loopt hij vloeiend en presteert hij erg goed, 13000+ 3dmarks in 2003 :P
Deze kaart heb ik ook, alleen van de problemen die jij beschrijft heb ik totaal geen last. Kan hem zelfs nog wat opkrikken (met standaard koeler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02-05 14:07

Ulti23

Quality Time

Tyranium schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:48:
[...]

Ik heb vandaag ook een nv5 silencer op m'n 6800le gezet en bij mij werkt-ie echt toppie. :)
Eerst(@ standaard clocks): Idle:55
Stresses:65

Nu(@375/800): Idle 41
Stressed 47
En hij is ook nog is een stuk stiller, dus ik ben tevreden :)

Heb jij die van jouw wel helemaal goed gemonteerd met voldoende/niet teveel koelpasta? 75 graden is best heet voor een gpu, maar hij zal er zeker niet kapot van gaan.
Nou, dat hij zo warm wordt kan ik eigenlijk wel verklaren, die silencer is zo gemaakt dat het de warme lucht als het ware naar buiten blaast. Maar omdat die XFX dus twee plaatjes om hem vast te schroeven kan kaatst hij de warme lucht zeg maar terug naar het koelelement, wat dus voor die 'hoge' temperatuur zorgt (kan het niet anders uitleggen). Ik heb hem zeker goed gemonteerd met een dun laagje koelpasta etc. En zo moeilijk is het niet om dat ding te instaleren ;)

Misschien dat die VF700 Cu van Zalman een betere optie is om de stock koeler te vervangen, alleen twijfel ik dan weer over die ramsinkjes. Zouden die wel voldoende zijn om het geheugen te koelen van dat snelle geheugen op die XFX... Volgens mij moet dat wel lukken met een beetje airflow.

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
oeLangOetan schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 16:23:
[...]

het is precies dezelfde schaduw techniek als Doom3
Ja, lekkere uitleg.... Beetje vreemd dat D3 perfect loopt en Riddick als poep. Verklaring: Doom gebruikt stencil shadows, maar niet soft, Riddick wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56386

Sjah schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 23:18:
[...]

Ja, lekkere uitleg.... Beetje vreemd dat D3 perfect loopt en Riddick als poep. Verklaring: Doom gebruikt stencil shadows, maar niet soft, Riddick wel.
Wat is het verschil tussen stencil shadows, en soft shadows. tussen de schaduwen in de 2 spellen heb ik weinig verschil gemerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 56386 op 16-01-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
Ulti23 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 22:22:
[...]

Misschien dat die VF700 Cu van Zalman een betere optie is om de stock koeler te vervangen, alleen twijfel ik dan weer over die ramsinkjes. Zouden die wel voldoende zijn om het geheugen te koelen van dat snelle geheugen op die XFX... Volgens mij moet dat wel lukken met een beetje airflow.
Die ramsinks worden gekoeld door de airflow die door de koeler geproduceerd wordt. Je moet enkel zorgen dat je wat airflow in je kast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Anoniem: 56386 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 00:10:
[...]

Wat is het verschil tussen stencil shadows, en soft shadows. tussen de schaduwen in de 2 spellen heb ik weinig verschil gemerkt.
Doom3 gebruikt dynamic stencil shadow volumes, Riddick soft shadow stencil, dat laatste is zwaarder wat ik begrepen heb, maar weet er het fijne ook niet van. Van de klepel en de klok, daarom vroeg ik me af of iemand het specifieker wist. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23009

idd Doom3 een 6800 is idd erg Hels :D dankzei door die dynamic stencil shadow volumes accelereert Doom3 beter om een NV40 dan een R420 :)

maare de opvolger van de NV40 zal zeker sneller zijn wat zou de opvolger van de NV40 heegen wat de NV40 zelf niet heeft?

SM4.0 of zow en een 512Bit GPU en 512 Bit mem? Dat zal wel een groot voordeel zijn als dat in het ontwerp aanwezig zou zijn.

Ik moet wel vermelden dat de NV40 een erg goede vooruit gang is tenopzichte van de NV38 ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 16-01-2005 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 23009 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 03:24:

Ik moet wel vermelden dat de NV40 een erg goede vooruit gang is tenopzichte van de NV38 ;)
Inderdaad, ik vind dat nvidia veel "fouten" van de nv38 uit de nv40 heeft gehaald. DX9 perfomance is flink omhoog, AA+AF is mooier en loopt beter en gelukkig geen dustbuster(fx 5800) meer :) .
Wel jammer dat Ati met de x850 xt pe nu weer wel een semi-dustbuster heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:17
Ondertussen zijn we al bij 71.50 kwa drivers. Nog mensen met positieve (nieuwe) ervaringen uit deze laatste serie? :)

Ulti32: Waarom zaag of buig je dat plaatje er niet af dan? Dan kan alle warme lucht mooi weg in plaats van dat die in de kast blijft, net als met die zalman.

Over een tijdje zal ik eens alle moed bij elkaar rapen om m'n GT'tje te ontleden en er een waterblokkie op te zetten. Maar, eerst de LanParty. Heb geen zin om weer een dikke week zonder 6800GT te zitten. (Iemand een defecte 6800GT kopen? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:40

Bever!

3

Tyranium schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:24:
[...]

Wel jammer dat Ati met de x850 xt pe nu weer wel een semi-dustbuster heeft.
heb je hem weleens irl gehoord, nee dus zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:24

epo

Voor de mensen die een snelle stille kaart willen De gigabyte 6600GT Turbo :

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware.info/images/reviews/000529-01.jpg

Test : http://www.hardware.info/reviews.php?id=529

[ Voor 7% gewijzigd door epo op 16-01-2005 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Beverhoofd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 15:38:
[...]

heb je hem weleens irl gehoord, nee dus zeg maar niks.
Jawel, ik hoorde hem gisteren toen m'n overbuurman z'n computer aandeed :P

Nee, ik heb hem zelf niet gehoord, maar bij de review van tweakers.net zeggen ze dat die koeler best wat geluid maakt en dat vind ik behoorlijk betrouwbaar...

"Zoals blijkt is het nieuwe type koeler niet echt stil. Tijdens het opstarten maakt de koeler een stofzuiger geluid en ook tijdens het draaien van 3DMark05 is de koeler niet echt stil. De koeler is zonder twijfel aanzienlijk stiller dan de beruchte GeForce FX-koeler, maar vergeleken met de Radeon X800 Pro is de Radeon X850 XT PE duidelijk luidruchtiger. Aangezien de ventilatorsnelheid wordt geregeld op basis van de temperatuur van de core zal de geluidsproductie ook afhangen van de koeling van de computerbehuizing. Aangezien wij de kaart getest hebben zonder computerbehuizing is het wellicht mogelijk dat deze meer herrie produceert wanneer de kaart opgesloten wordt in een behuizing."

Bron: reviews: ATi Radeon X850 XT PE videokaart nader bekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Quad GF6600GT opstelling die gebruik maakt van 2x de Asus versie van de dualcore kaarten. Het schijnt dat Asus waarschijnlijk wel SLI toestaat in tegenstelling tot de 3D1 kaart van Gigabyte.

http://my.so-net.net.tw/myenix/ASUS/6600GTDAUL/010.JPG

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 05-05 22:07
CJ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:28:
Quad GF6600GT opstelling die gebruik maakt van 2x de Asus versie van de dualcore kaarten. Het schijnt dat Asus waarschijnlijk wel SLI toestaat in tegenstelling tot de 3D1 kaart van Gigabyte.

Er zit helemaal geen sli-bridge aansluiting op die kaarten, daarnaast zegt een plaatje van 2 GT's in een SLI bord op zich helemaal niets, behalve dat het past. Maar dat het werkt is een ander verhaal. Zonder de SLI-bridge op de kaarten werkt het trouwens zo ie zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

CJ schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:28:

Dit heeft echt niet daadwerkelijk gewerkt. Die dingen hebben geneens een koeler :P. Volgens mij gaat het ook nooit werken, want die van Gigabyte en van Asus hebben bijde geen sli-bridge aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar dan zijn die kaarten toch precies hetzelfde als de volari kaarten met 2x een gpu? Als dit zou gaan werken, zouden de 2 core's op een andere manier onderling moeten worden aangesproken. Want ze maken geen gebruiken van sli.

zijn er al mensen die hun xfx 6800GT pci-e met de Zalman VF700-CU hebben uitgerust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 20:44
Hallo mensen ik d8 laat ik eens een nieuwe videokaart kopen, nu kon ik dus aan een gainward 2600 golden sample komen(6800 ultra) nu loopt die op 430/1200 en hij kan tot 450/1200, nu heb ik het probleem dat een vriend van mij een xfx 6800 gt heeft die op 370/1150 loopt en hij evenveel 3dmark punten haalt als ik :S dus wat kan ik hier aan doen???, voor de rest een perfecte kaart ;)

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Misschien heeft hij voor de rest een beter systeem of heb jij een voeding die de 6800 ultra niet helemaal kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19104

[...]

Ook al heb ik er nog maar 1: het is niet waar, het is niet waar, het is niet waar!

Op de => nVIDIA site <= staat hij onder de "CERTIFIED ADD-IN CARDS", het productnummer (PV-T45G-UD) staat bij mij ook op een stickertje op de achterkant, om precies te zijn staat er: "Ordering code PV-T45G-UDF7 V1.2 W12/04".

Op de => XFX site <= staat dat hij "NVIDIA SLI Multi-GPU Ready" is.

Die goldfingers zitten er natuurlijk ook niet voor de sier op. En jouw "sierstrip" is alleen een beveiliging tegen buigen en breken, die kun je er gewoon afhalen.

Ik heb geen idee waar dat Asus lijstje vandaan komt, het is vast oud en niet actueel. Op de => ASUS website <= wordt in de Q&A vraag 9 ook naar de SLI support list op de nVIDIA website verwezen.

Genoeg bewijs? ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19104 op 16-01-2005 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
X-t-r-e-m-e schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:37:
[...]

Er zit helemaal geen sli-bridge aansluiting op die kaarten, daarnaast zegt een plaatje van 2 GT's in een SLI bord op zich helemaal niets, behalve dat het past. Maar dat het werkt is een ander verhaal. Zonder de SLI-bridge op de kaarten werkt het trouwens zo ie zo niet.
Het plaatje met twee Asus dualcore kaarten zegt misschien niet zo veel. Misschien zegt dit je iets meer... een quote van Anandtech:
OK now ready for the twist? Apparently you can run two of these video cards in the same system, unlike the Gigabyte solution. Whether or not they run in SLI mode has yet to be determined, but you can see a picture of this in action here. Note the board design is significantly different than the 3D1 - even though both surprisingly use the same color PCB.
Ze sluiten dus niet uit dat de Asus oplossing wel in quad opstelling wil werken. En SLI als technology biedt zowiezo ondersteuning voor meer dan 2 chips, dus technisch zou het kunnen. Misschien werkt het wel, misschien ook niet. Het is in ieder geval leuk om er over te speculeren. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3ton4tor72

D3ton4tor72

HardwareFetisjist

Anoniem: 19104 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:37:
[...]

Ook al heb ik er nog maar 1: het is niet waar, het is niet waar, het is niet waar!

Op de => nVIDIA site <= staat hij onder de "CERTIFIED ADD-IN CARDS", het productnummer (PV-T45G-UD) staat bij mij ook op een stickertje op de achterkant, om precies te zijn staat er: "Ordering code PV-T45G-UDF7 V1.2 W12/04".

Op de => XFX site <= staat dat hij "NVIDIA SLI Multi-GPU Ready" is.

Die goldfingers zitten er natuurlijk ook niet voor de sier op. En jouw "sierstrip" is alleen een beveiliging tegen buigen en breken, die kun je er gewoon afhalen.

Ik heb geen idee waar dat Asus lijstje vandaan komt, het is vast oud en niet actueel. Op de => ASUS website <= wordt in de Q&A vraag 9 ook naar de SLI support list op de nVIDIA website verwezen.

Genoeg bewijs? ;)
Bedankt voor het nieuws en de links Peter :)
ik kan weer opgelucht ademhalen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

Ik heb een 6800GT 256MB gekocht en in mn systeem geplant (athlon xp 2500+ @ 3200+, 1024mb ddr400), maar nu haal ik dus maar 9790 3dmarks03, terwijl de meesten boven de 10k halen als ik zo eens rondkijk. Ook de Nalu nVidia demo draait eigenlijk best wel crap. 15 fps schat ik zo. Mn AGP aperture size staat op 256MB, als ik die op 512MB probeer te zetten blijft mn beeld zwart bij het booten :?
Nog tips? :)

-edit-
Hij draait overigens op 401/1170 MHz

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 67209 op 17-01-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Tyranium schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:05:
[...]

ik hoorde hem gisteren toen m'n overbuurman z'n computer aandeed :P

Nee, ik heb hem zelf niet gehoord, maar bij de review van tweakers.net zeggen ze dat die koeler best wat geluid maakt en dat vind ik behoorlijk betrouwbaar...
Ik begrijp het bashen wat je doet op de X850 koeler niet zo, de koeler is namelijk altijd nog
stiller dan die van de 6800GT/Ultra, iets waar ik je nooit over heb horen klagen.

http://tech-report.com/re...adeon-x850xt/index.x?pg=1

"In intense 3D gaming and benchmarking sessions, even with relatively warm ambient temperatures, the X850 XT PE was generally quieter than a GeForce 6800 Ultra"

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 17-01-2005 06:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 38733 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 06:17:
[...]

Ik begrijp het bashen wat je doet op de X850 koeler niet zo, de koeler is namelijk altijd nog
stiller dan die van de 6800GT/Ultra, iets waar ik je nooit over heb horen klagen.

"In intense 3D gaming and benchmarking sessions, even with relatively warm ambient temperatures, the X850 XT PE was generally quieter than a GeForce 6800 Ultra"
Het was niet bashen, maar eerder een grapje. :)
Deze review had ik nog niet gelezen, dus bedankt voor de opheldering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38246

Anoniem: 38733 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 06:17:
[...]

1 ding vind ik een beetje jammer van de mensen van de ati kant en dat was dat de meeste altijd tegen zo'n grote dual slot cooler waren omdat ze dan een pci slot miste :)
En nu hoor je ze niet klagen :P
Nah zelf zou ik er ook geen problemen mee hebben met zo'n cooler want het ziet lekker indrukwekkend uit 8)
Maarjah dit was ff mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

1 ding vind ik een beetje jammer van de mensen van de ati kant en dat was dat de meeste altijd tegen zo'n grote dual slot cooler waren omdat ze dan een pci slot miste
Nooit uit mijn mond gekomen iig. Sterker nog, voor mij part is de koeler 4 slots groot, ik heb geen enkele pci kaart in m'n pc. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93525

De echte die-hards die optimaal willen genieten gooien toch na een week de standaard koeler eraf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 38246 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 07:46:
[...]

1 ding vind ik een beetje jammer van de mensen van de ati kant en dat was dat de meeste altijd tegen zo'n grote dual slot cooler waren omdat ze dan een pci slot miste :)
En nu hoor je ze niet klagen :P
Ik geloof dat het grootste probleem het geluid was en niet het missen van 1 PCI slot, aangezien de meeste mensen toch niets naast de videokaart zetten (behalve dan misschien wat uitbreidingssloten voor bv USB).

Check de review van Toms Hardware van de FX5800U waar wat samples van het geluid in stonden. Vandaar ook de naam "Dustbuster" toendertijd. En nVidia heeft zelf trouwens ook een heel leuk filmpje gemaakt waar ze de spot drijven met zichzelf omdat ze zich ook zeer goed bewust waren van de flop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu een xfx 6800GT pci-e maar de cooler daarop maakt minder lawaai dan mijn oude x800 xt. Wat een pokkeherie kwam daarvanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Dat lawaaiverhaal is ook een beetje fabrikant-afhankelijk. Club3D staat niet bepaald bekend om goede koelers, en XFX begint ook een beetje te zakken met enkele klapperende GT-koelers. Ook bepaalt firmware heel wat, zo heb ik gemerkt. De AOpen 6800GT spint erg vaak naar 100% toerental, de XFX alleen bij het opstarten.

Het missen van een pci-slot werd vaak opgemerkt als: "Some users might miss one pci-slot." Wordt/Werd ook vaak als argument gebruikt om een bepaald merk aan te raden, wat nu dus niet meer nodig is. :)

@Remboooo:
Zet de geheugensnelheid gauw weer eens op 1000 en test dan nog eens. De NV40 filtert geheugenfouten eruit, tenkoste van de snelheid.

Deponeer ikzelf nog een klein vraagje: Meer 6800 bezitters waarbij soms het beeldscherm kort flikkert? Blijkbaar alweer een firmware-verhaal. De AOpen doet dit wel vaak, de XFX deed 't nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 20:44
Anoniem: 115092 schreef op zondag 16 januari 2005 @ 18:55:
Misschien heeft hij voor de rest een beter systeem of heb jij een voeding die de 6800 ultra niet helemaal kan trekken?
ik heb:
amd64 3200+ @ 2.3 ghz 1mb
1024 mb ocz eb ram
gainward 6800 ultra
hij heeft:
amd64 3400+@ 2.6 ghz 512kb (zelfde sisoftsandra marks)
ocz rev 2.0 1024 mb
xfx 6800 gt

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67209

IceEyz schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:11:
Dat lawaaiverhaal is ook een beetje fabrikant-afhankelijk. Club3D staat niet bepaald bekend om goede koelers, en XFX begint ook een beetje te zakken met enkele klapperende GT-koelers. Ook bepaalt firmware heel wat, zo heb ik gemerkt. De AOpen 6800GT spint erg vaak naar 100% toerental, de XFX alleen bij het opstarten.

Het missen van een pci-slot werd vaak opgemerkt als: "Some users might miss one pci-slot." Wordt/Werd ook vaak als argument gebruikt om een bepaald merk aan te raden, wat nu dus niet meer nodig is. :)

@Remboooo:
Zet de geheugensnelheid gauw weer eens op 1000 en test dan nog eens. De NV40 filtert geheugenfouten eruit, tenkoste van de snelheid.

Deponeer ikzelf nog een klein vraagje: Meer 6800 bezitters waarbij soms het beeldscherm kort flikkert? Blijkbaar alweer een firmware-verhaal. De AOpen doet dit wel vaak, de XFX deed 't nooit.
Ik heb het op 1000 en op 1170 getest, en het maakt werkelijk geen ruk uit op die 15 fps die ik haal in de Nalu demo. Overigens krijg ik als ik het geheugen hoger clock gewoon artifacts, dus het lijkt me sterk dat die NV40 er daadwerkelijk geheugenfouten uitfiltert. Trekt mn cpu het gewoon niet ofzo? Wat me opvalt is dat als ik de animatie van die demo op pauze zet, de framerate opeens naar de 22 gaat.

Die GT van mij heeft overigens gewoon een 1-slot cooler, haalt net iets boven Ultra speeds, maakt haast geen lawaai (behalve tijdens het booten, dan staat ie te stofzuigen), en is (jaja :+) van het merk "Colorful". Als ik zo naar de temps kijk zorgt ie gewoon dat de GPU rond de 60 graden blijft.

Overigens wordt mijn beeld ook heel even zwart als ik windows net opgestart heb (dus als ik net op de desktop ben beland). Ik weet niet of je dat bedoelt met kort flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

ik denk dat veel mensen zich maar eens moeten afvragen of het lawaai zo ontzettend erg is. Toen ik pas mijn 5900Ultra kocht en mijn CPU wilde ik ook zo stil mogelijk.

Totdat ik een Gainward 6800GT GoldenSample kocht. Het was een herrie vergeleken met de 5900Ultra van Asus. maar je went er binnen 2 dagen aan.
Ik ben zelfs in slaap gevallen bij het downloaden van een film. Voor mij speelt koeling en performance een grotere rol dan lawaai. Als mijn videokaart 5 graden koeler wordt maar ook luider, dan heb ik dat liever dan dat ie 10 graden warmer wordt en dan superstil is.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Ik merk nu dat dat kort flikkeren vooral is als de fan wat harder haat draaien. Soms als ik vanuit 't startmenu naar configuratiescherm blader... knipper beeld... fan 100%. Soms ook gewoon bij 't surfen online. Bij het booten komt het soms ook voor. Het is in ieder geval niet de voeding; ik zal er wel eens een andere firmware opflashen.

@Remboooo: Bij mij was er bijvoorbeeld geen echte fps-winst meer na een bepaald aantal Mhz, 1050 ofzo. Maar zelfs op 1200Mhz waren er geen problemen. D'r zitten wel 2ns chips op de kaart, dus die zouden ook niet echt harder dan die 1000Mhz moeten kunnen. Na ongeveer 12 weken op 1150Mhz (wist ik veel :+), ging de kaart dood. Oorzaak onbekend :)
Trouwens toevallig niet AA/AF geforceerd? Drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaGreatRV
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2021

DaGreatRV

Wah seggie nou?

Anoniem: 93525 schreef op maandag 17 januari 2005 @ 08:56:
De echte die-hards die optimaal willen genieten gooien toch na een week de standaard koeler eraf :)
Ik heb één keer geboot met standaard koeler, toen Arctic silencer NV5 op gegooit 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Ik vind dat het de laatste tijd erg stil is aan de nVidia kant, ik volg al een tijdje deze topic maar kzie geen informatie over de vervolg van de 6800 serie, terwijl ATi de X850 gelanceerd heeft.

Ben benieuwd wat er nu aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Tja, de NV48 en NV47 zijn waarschijnlijk omgedraaid. Dus het wordt de NV47 als upgrade van de NV40/NV45 met 24 of heel erg heel héél misschien zelfs 32 pipelines. Geen nieuwe features, alleen wat optimalisaties met betrekking tot SM3.0 - dingen als branching en HDR.

Maar verder is er inderdaad weinig bekend en zelf vind ik het ook wel een beetje stil. NV47 kan niet erg ver weg meer zijn, denk/hoop ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:48
IceEyz schreef op maandag 17 januari 2005 @ 23:02:
Tja, de NV48 en NV47 zijn waarschijnlijk omgedraaid. Dus het wordt de NV47 als upgrade van de NV40/NV45 met 24 of heel erg heel héél misschien zelfs 32 pipelines. Geen nieuwe features, alleen wat optimalisaties met betrekking tot SM3.0 - dingen als branching en HDR.

Maar verder is er inderdaad weinig bekend en zelf vind ik het ook wel een beetje stil. NV47 kan niet erg ver weg meer zijn, denk/hoop ik :)
Komt vooral omdat nvidia niks kwijt wil over de opvolger. Ze maken ons wel nieuwschierig dat zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 22:11

Sm0k3r

cough...cough...

Het merk Club3d en dan de 6800Ultra, is Club3d een B-merk en zou het verstandig te zijn om daar een XFX bios op te gooien zodat hij boot met 425/1200??
Of bestaan de XFX 6800Ultra's uit speciaal uitgezochte onderdelen.

Oftewel: is Club3d af te raden, heb het nooit gehad.

[ Voor 13% gewijzigd door Sm0k3r op 18-01-2005 10:16 ]

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Laatst online: 08-05 18:48
Sm0k3r schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:14:
Het merk Club3d en dan de 6800Ultra, is Club3d een B-merk en zou het verstandig te zijn om daar een XFX bios op te gooien zodat hij boot met 425/1200??
Of bestaan de XFX 6800Ultra's uit speciaal uitgezochte onderdelen.

Oftewel: is Club3d af te raden, heb het nooit gehad.
Club 3d is niet echt top als het gaat om overklokken. vaak is het geheugen nauwelijks aan te passen en is de koeling vaak erg B kwaliteit. Het blijft natuurlijk een kwestie van proberen maar als je zekerheid wilt hebben kun je beter voor een echt merk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjek schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 10:29:
[...]

Club 3d is niet echt top als het gaat om overklokken. vaak is het geheugen nauwelijks aan te passen en is de koeling vaak erg B kwaliteit. Het blijft natuurlijk een kwestie van proberen maar als je zekerheid wilt hebben kun je beter voor een echt merk gaan.
Ik had voor mijn xfx 6800 Gt een club 3d x800 pro vivo die ik heb geflashed naar een x800 xt pe. Dit deed hij goed zonder enige problemen. Als je 425/1200 wil gaan lopen zou de club3d het toch waarschijnlijk niet halen omdat ik heb gelezen dat heb de meeste kaarten 2.0ns hebben ipv 1.6 ns die je toch nodig zal hebben om 1200 mhz te halen.
Mijn xfx 6800 GT loopt nu op ultra snelheden zonder enige problemen, 3dmark loopt perfect en games lopen tot nu to niet vast, dit allemaal met stock cooling.

Ik heb mij rotgezocht over het tv out gebeuren ik heb een tv links van mijn monitor en wil graag als ik met mijn muis naar links ga dat ik op mijn tv terecht kom. Nu heb ik alle opties uitgepluist maar het enige wat ik heb gevonden was bij de, Nv display settings -> tv/monitor , monitor/tv nu dacht ik als ik mijn tv links heb dan kies ik tv/monitor. Het probleem is dan dat hij mijn tv mijn primary display maakt en niks aan de positie veranderd. ik maak gebruik van dualview.

ik maak gebruik van een s-video kabel met een scartverloopstukje geforceerd op composite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Anoniem: 56386 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 12:42:
[...]

Ik had voor mijn xfx 6800 Gt een club 3d x800 pro vivo die ik heb geflashed naar een x800 xt pe. Dit deed hij goed zonder enige problemen. Als je 425/1200 wil gaan lopen zou de club3d het toch waarschijnlijk niet halen omdat ik heb gelezen dat heb de meeste kaarten 2.0ns hebben ipv 1.6 ns die je toch nodig zal hebben om 1200 mhz te halen.
Waar ik van baal is dat ik op het internet via google nergens kan nagaan of een club3d 6800ultra 1.6 of 2.0ns modules gebruikt.
Foto op hun website geeft een referencemodel weer, als dat zo is dan zijn het wel 1.6ns modules.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
HardOCP heeft een artikel over SLI en de levensvatbaarheid er van online gezet. Ze zijn er achter gekomen dat SLI niet out-of-the-box werkt, maar dat er voor elke game een speciaal SLI-profiel moet worden gemaakt. Op dit moment zijn er maar 15 SLI applicaties waaronder 4 benchmarks, 1 demo en een game engine.

Lees het hele verhaal incl. reactie van nVidia hier: http://www.hardocp.com/article.html?art=NzExLDE=

Verder heeft Tech Report een uitgebreid artikel over de GF6600GT in SLI online gezet waarin deze in veel tests wordt vergeleken met een GF6800GT en X800XL. De conclusie is dat een GF6600GT in SLI niet altijd voordelen oplevert, vooral wanneer AA en AF en hogere resoluties in het spel komen. Daarnaast wordt er een aantal keren gewezen op het feit dat een enkele X800XL wel heel aantrekkelijk is als alternatief aangezien deze niet onderdoet voor twee GF6600GTs in SLI terwijl deze wel $100 goedkoper is.
Would-be buyers SLI rigs will also be haunted by the specter of ATI's fantastic new Radeon X800 XL. For only $300, it offers performance to rival a pair of $200 GeForce 6600 GTs or a $400 GeForce 6800 GT. If ATI can kick its availability problems and deliver these cards to market in volume—and we have reason to believe that they will—then buying a pair of 6600 GTs will no longer look like a solid value.
Lees het artikel hier: http://www.techreport.com...ce6600gt-sli/index.x?pg=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Ik smijt even mijn vraag tussendoor, aangezien ik echt geen tijd heb om het hele topic door te snuffelen (excuses), en het zoeken op Go niets relevants oplevert (d'Oh).
Ik ben dus een beetje aan het orienteren op de laptopmarkt, en botste daarbij op een heel mooi apparaat. Hier zit echter een Geforce Go 5650 in, en net als de rest van de NV30 series staat ook deze bekend om z'n warmteproductie, lage prestaties, etc. etc. Ik ben dus in feite op zoek gegaan naar een vergelijkbaar apparaat, maar met de Geforce Go 6200 erin. Maar helaas pindakaas, verder dan een announcement zijn we nog niet. Weet iemand dus toevallig wanneer ik deze chip in een laptop mag verwachten? En hoe zijn prestaties (zullen) zijn tov de 5650?
De 6200 desktop variant scheurt de 5600 (ook desktop) die ik heb iig echt keihard voorbij, in 3dmark2k3 zo'n 20% sneller.
Verders, kan ik ook een 6600 Go gaan verwachten binnenkort?

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Op het moment is er geen 6600Go...dus waarom geen 6800Go? >:) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Tyranium schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:17:
Op het moment is er geen 6600Go...dus waarom geen 6800Go? >:) :P
Ja, nou, mijn keuze is voorlopig gevallen op dit apparaatje, als je t mij vraagt roelt Asus gewoon (softwareloze laptops als je goed zoekt :D) en hij's nog prima betaalbaar ook (1500 euro). Alleen hoorde ik dus dat dat ding gloeiendheet wordt. Daarnaast presteert de 5650 gewoon zeer matig, een 6200 trekt die 5650 er gruwelijk uit (verschil in 3dmark2k3 dus 20%, weet niet of het verschil tussen de M-chips ook zo groot is) als ik het goed begrepen heb, terwijl die ook zuiniger met energie is.

[ Voor 6% gewijzigd door RSpliet op 23-01-2005 20:12 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://img200.exs.cx/img200/3291/ASUS_and_Gigabyte_6600GT-Dual-Acard.jpg
Asus EN6600GT, dualcore GF6600GT.

En hier een artikel waarin de Asus EN6600GT tegenover de Gigabyte 3D1 wordt gezet. Ook een GF6800U en een GF6600GT SLI zijn van de partij. http://www.d-cross.com/show_article.asp?article_id=248

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 25-01-2005 02:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 20:38

greatgonzo

schit-te-rend!

ik vroeg me eigenlijk nog iets af.

Op de FP las ik laatst dat men bezig is SLi toepassingen te maken geintergreerd op 1 kaart, dwz videokaarten met twee GPU's ipv 1, zodat je dan hetzelfde idee zou krijgen als twee vc's in SLi mode. Ik geloof dat Nvidia hiermee bezig is.

Nu vroeg ik me af: zou zoeits ook mogelijk zijn bij agp kaarten, of kan dit allen bij pci-e?

ok, blinde }:O dat ik ben, daar gaat de post boven me over |:( 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door greatgonzo op 25-01-2005 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-04 11:49

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

2 Core's op een AGP kan wel (Ati Rage Fury Maxx / 3dfx Voodoo 5 5500 - beiden 2 core's op 1 AGP kaart), maar aangezien men niet meer in AGP gaat investeren, zal het enkel nog maar in PCI-Express voor gaan komen...

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Klein vraagje, weet iemand welke tool je nodig hebt om een bios te modden of te wijzigen, bijv. volt, core, mem instellingen vastzetten zodat hij daarmee boot.

Coolbits treed pas in werking nadat OS start. Ik wil native instellingen net zoals XFX of BFG, die booten op 425/1200 (XFX), 425/1100 (BFG).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Sm0k3r schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:41:
Klein vraagje, weet iemand welke tool je nodig hebt om een bios te modden of te wijzigen, bijv. volt, core, mem instellingen vastzetten zodat hij daarmee boot.

Coolbits treed pas in werking nadat OS start. Ik wil native instellingen net zoals XFX of BFG, die booten op 425/1200 (XFX), 425/1100 (BFG).
Ik dacht dat het prorgamma Nibitor dat kon of zo iets.... Staat denk ik ergens in het 6800LE topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 03-05 20:07
even een vraagje voor de 6800GT (of hoger) _pci-e_ bezitters

Was aan het (window)shopping voor een nieuwe PSU (antec neopower of tagan480)
en nu zie ik heel mooi "pcie powerconnector"...
ik was al heel blij mn toekomstige molexlayout aan het maken (in mn hoofd, kijken hoeveel ik er nodig heb enz)
maar toen vroeg ik me af, zit er op een 6800GT pcie wel zon connector? of is dat je default molex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nieuwtje
De GeForce 6200 komt wél voor AGP op de markt. In februari zou de levering van videokaarten met 6200's moeten beginnen, aangezien ze nu al naar de fabrikanten gestuurd worden.

Daarnaast zijn er de 71.25 WHQL nu beschikbaar. Alleen de GeForce 6 serie en wat Quadro's doet het ermee, verder niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ixl85 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 13:15:
even een vraagje voor de 6800GT (of hoger) _pci-e_ bezitters

Was aan het (window)shopping voor een nieuwe PSU (antec neopower of tagan480)
en nu zie ik heel mooi "pcie powerconnector"...
ik was al heel blij mn toekomstige molexlayout aan het maken (in mn hoofd, kijken hoeveel ik er nodig heb enz)
maar toen vroeg ik me af, zit er op een 6800GT pcie wel zon connector? of is dat je default molex?
Ik heb een XFX6800GT en hierbij heb ik zo een pcie powerconnecter. Deze heeft 2x3 pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik heb mijn dell binnen (3.4 intel, moest eigelijk 3.2 zijn maar dat terzijde).
Er zit een 6800GTo in, die heb ik overgeclokt op 425 (als ik hem op 439 doe krijg ik artifacts in pixel shaders 2.0 en is de score van 3d mark03 maar 100 hoger).
De ram heb ik op 1125mhz gedaan (want als ik hem hoger doe geeft rivatuner een uitroep tekentje, moet ik me hier wat van aantrekken? wat houd het in? heb overgens wel 256mb gddr3 ram).
Draai hem ook op 16X6 ipv 12X5

en haal in 3dmark03 12843 3dmarks, nette score toch?

dus wat betekend dat uitroeptekentje in rivatuner en moet ik me daar wat van aantrekken?

kort om ik heb van een (als vergelijk)

V9999GE:
GeForce 6800 Non Ultra met 12 pipelines op 350Mhz en 256MB GDDR3 geheugen op 1000Mhz. Dit is dus géén GT! (mijn dell GTo zijn ram liep overgens op 'slechts' 900Mhz)

gemaakt

V9999Ultra Deluxe:
GeForce 6800 Ultra met 256MB GDDR3 geheugen op 1100Mhz. De core loopt waarschijnlijk op 425Mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Is er al een zaak op internet die de PCI-e uitvoering van de 6800GT kan leveren? Ze staan overal op pre-order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

sjakietrekhakie schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 17:37:
Is er al een zaak op internet die de PCI-e uitvoering van de 6800GT kan leveren? Ze staan overal op pre-order...
ja, http://www.alternate.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn er eigenlijk gehackte drivers beschikbaar? Ik heb mijn 6600GT pci-e nu op 625/1225 lopen, zonder artifacts. Maar zodra ik hoger wil dan wil de driver niet meer en zeurt ie dat het limiet is bereikt. Kan voor de rest geen resource vinden met info hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Ze durven er wel wat voor te vragen...
Dan wacht ik nog wel even tot hij voor rond de 415 euries beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Laatst online: 21:07
Anoniem: 93525 schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 18:54:
Zijn er eigenlijk gehackte drivers beschikbaar? Ik heb mijn 6600GT pci-e nu op 625/1225 lopen, zonder artifacts. Maar zodra ik hoger wil dan wil de driver niet meer en zeurt ie dat het limiet is bereikt. Kan voor de rest geen resource vinden met info hierover.
kan je niet met riva-tuner proberen?
die komt dachtik verder dan de Nv coolbits...

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

Ik ben The Chronicles of Riddick aan het spelen met m'n GT in HDR mode. De graphics zijn echt ongelooflijk, moet je zeker eens proberen. Nv only natuurlijk ;)

Enne weer fijn dat CJ maar de halve waarheid over SLi vertelt, met de SLI Game Launcher (http://www.3dchipset.com/utilities/nvidia/sli/slipro.php) kan je elk spel in SLI spelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 27-01-2005 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 01:00:
Enne weer fijn dat CJ maar de halve waarheid over SLi vertelt, met de SLI Game Launcher (http://www.3dchipset.com/utilities/nvidia/sli/slipro.php) kan je elk spel in SLI spelen.
Jammer dat je niet op de hoogte bent van de feiten. Maar 'elk spel' is een groot begrip. Sommige spellen ondersteunen gewoon simpelweg van nature geen SLI of profiteren er helemaal niet van.. Check your facts please.

Zie ook releasenotes:
Lets you play a game that is not officially supported in the SLI supported games list in SLI Mode or not

[ Voor 15% gewijzigd door CJ op 27-01-2005 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

CJ schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 12:58:
[...]
Sommige spellen ondersteunen gewoon simpelweg van nature geen SLI .....[...]
Dus een spel moet "van nature" SLi ondersteunen .....
Schrijven we bij op CJ's lijst van domme uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105994

Het gaat niet om 'nature' support, als je die game launcher gebruikt draait het spel misschien wel maar wel met bugs etc. De driver van nVidia maakt btw de support, als de drivers niet geoptimaliseerd zijn heb je er dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Laatst online: 23-04 12:44
Anoniem: 105994 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:10:
Het gaat niet om 'nature' support, als je die game launcher gebruikt draait het spel misschien wel maar wel met bugs etc. De driver van nVidia maakt btw de support, als de drivers niet geoptimaliseerd zijn heb je er dus niks aan.
hmm waarom werkt die sli zo klote eigelijks :? dop de voodoo2 werkte die toch ook gwoon super :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
Is er dan echt geen winkel die de 6800GT PCI-e voor rond de 400 euro heeft? Ik kan niet langer wachten :P

En ja, ik heb zelf gezocht, alle winkels die claimen hem voor die prijs te verkopen zeggen "hij zal binnenkort beschikbaar zijn". Alleen Alternate heeft hem en die lopen te naaien met hun 460 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Zo'n agp geforce 6200 (zonder turbocache, gewoon met 128 mb) lijkt me wel een goeie vervanger voor mn 5700.
Zeker nadat ik een maand geleden in de chip had gelezen dat een 6200 naar een 6600 te modden was (zelfde als bij 6800le).
Dus voor €80-90 een Geforce 6600 :Y) (ervan uitgaande dat dat ook werkt bij de agp versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 15:03:
[...]

Dus een spel moet "van nature" SLi ondersteunen .....
Schrijven we bij op CJ's lijst van domme uitspraken.
Met "van nature" bedoel ik dat sommige games zich "van nature" niet voor SLI lenen, zowel niet voor AFR als voor SFR. Daarom wordt bij dit soort games SLI gewoon per definitie uitgeschakeld in de drivers ook al probeer je het te forceren. Zou SLI wel geactiveerd worden dan kan dit leiden tot artifacts, glitches e.d. Maar goed, je schijnt wel vaker datgene te willen lezen wat jij wilt lezen, dus reageer ik er maar niet meer op. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zo ik dacht van ik ga terug in de tijd :) effe me mail bekeken en ik heb een leuke GeForce gekocht op marktplaats voor me non-3dfx collectie

deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/winfastti500/images/01-s.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.firingsquad.com/hardware/winfastti500/images/02-s.jpg

een Leadtek GeForce3 Ti500 :9~ die had ik nog niet, die vond ik nogal moeilijk te vinden, Doom3 gaat hij ook voor zijn kiezen krijgen :+ en ja id Software zei ooit is dat de GeForce3 de geschikte GPU was voor Doom3, dus ik vond dat wel een interesant experiment, het ging mij om de Shadow Buffer die de Ti500 bezit das iets wat de normale GeForce3 niet had, maar een Ti200 weer wel vreemd is dat.

hier nog een leuk review over dit kaartje :D
http://www.firingsquad.com/hardware/winfastti500/default.asp

Zelfs zijn 2D was beter als de Matrox kaarten van zijn tijd :X

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 27-01-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Puppetmaster schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 23:47:
[...]

kan je niet met riva-tuner proberen?
die komt dachtik verder dan de Nv coolbits...
Die wil ook niet veel verder. Maar de nieuwere versies hebben zo'n mooi register in het programma zelf. Zal ongetwijfeld wel een leuke sleutel beschikbaar zijn die het zaakje kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Ik weet niet of het waar is, maar ik heb net te horen gekregen via Yuser, de winkel, dat de XFX Geforce 6800GT AGP End of Life is... ?
Zijn er meer mensen die dat ergens gehoord hebben en wat er eventueel waar van kan zijn???

Vind dit wel heel erg bizar mocht het waar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neu volgens mij niet hoor, ik heb er eentjes sinds de HCC dagen, en bevalt prima , die dingen zijn nog volop verkrijgbaar, de 6800 Ultra is er ook nog en als je echt iets beestigs wil voor een AGP kaartje dan is de Gainward Ultra Extreme ook geen slechte keuze. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Anoniem: 23009 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 11:04:
neu volgens mij niet hoor, ik heb er eentjes sinds de HCC dagen, en bevalt prima , die dingen zijn nog volop verkrijgbaar, de 6800 Ultra is er ook nog en als je echt iets beestigs wil voor een AGP kaartje dan is de Gainward Ultra Extreme ook geen slechte keuze. :)
Vind 400 euro's voor een graka al aardig veel, dus een Ultra is niet echt een optie voor moi... :)
En dan al helemaal die Gainward Ultra Extreme niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mja 400 Euro is heel normaal hoor voor een high end graka, iets langer sparen kan ook ;) moest ik
ook doen LOL :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 23009 op 28-01-2005 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Zullen we maar eens een nieuw deeltje openen?

Ja?

Nou, vooruit dan maar: [Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 14

Inderdaad, Pricewatch is weg.. :P

[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 14
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.