Zijn er hier ook mensen met de XFX 6800 Ultra? Deze loopt standaard op core 425 en mem 1100. Maar dat werkt hier dus voor geen meter. Met deze standaard instellingen hapert 3d mark 2003 en 2005 als een gek. Hij loopt niet vast ofzo, maar hij stottert door de bench heen, niet goed dus. Zet ik de core terug naar 400, dan loopt hij vloeiend en presteert hij erg goed, 13000+ 3dmarks in 2003
Maar goed, die standaard koeling maakt wel een echte pokkeherrie, maar dat was bekend. De problemen met de standaard snelheid zijn ook met de standaard koeling. Nu heb ik net efkes die nvsilencer 5 erop gezet en dat werkt wel qua stilte hehehe. Maar de temperaturen.....
Met de stock cooler:
IDLE 52 graden en pcb 36 / FULL LOAD (twee uur loop 3dmark2003) 75 en pcb 58
Met de silencer:
IDLE 48 graden en pcb 36 / FULL LOAD (twee uur loop 3dmark2003) 71 en pcb 58
Dat de pcb temp hetzelfde blijft ligt aan het feit dat de silencer zijn warmte niet kwijt kan door de dubbele PCI slot aanhechting.... Nu twijfel ik om er zo'n Zalman VF700 Cu erop te zetten, maar ik weet niet of die cooler dat wel aankan, het is ook wel een kaart die erg veel hitte produceert. Maar goed, de kaart wordt dus niet warmer dan zeg maar max. 75 graden en lijkt me ook niet iets om me echt zorgen over te maken, toch?
I pitty the fools who took my game-station.....