[Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 4.992 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
terwijl ATi wel een unified architecture heeft waar ze al jaren aan werken.
Wat is eigenlijk een "unified architecture" ? Het is de 1ste maal dat ik hiervan hoor.
Unified ken ik wel, maar ik had graag wat meer geweten over dit architectuur.
Hier zou je misschien nog eens verbaasd van kunnen opkijken wanneer je merkt dat R520 toch meer verschilt van de R3x0/R4x0 serie dan de meeste mensen denken.
...
Van R520 werd er ook zoiets verwacht. Maar er is in de laatste paar jaren blijkbaar meer veranderd aan de architectuur dan we tot nu toe gedacht hebben...
Zoals? Ik dacht dat R520 net als R4x0 gewoon R3x0 was met meer pipes, wat meer features & hogere clocks enzo.
terwijl ATi wel een unified architecture heeft waar ze al jaren aan werken.
En dat wordt de R600 ?

[ Voor 20% gewijzigd door XWB op 08-12-2004 21:38 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Hier zou je misschien nog eens verbaasd van kunnen opkijken wanneer je merkt dat R520 toch meer verschilt van de R3x0/R4x0 serie dan de meeste mensen denken. En NV40 is in feite gewoon een copy van de R3x0 architectuur, maar dan met meer pipelines en SM3.0 ondersteuning. Van R520 werd er ook zoiets verwacht. Maar er is in de laatste paar jaren blijkbaar meer veranderd aan de architectuur dan we tot nu toe gedacht hebben... ;)
O ja... maar de NV40 architectuur is nog vrij nieuw, terwijl de architectuur van ATI's x800 lijn nog steeds stamt uit de R3XX tijd. Dus ATI is echt aan vernieuwing toe... Nvidia gaat zijn nog vrij nieuwe architectuur uitbreiden... Een goede keus van beide partijen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Hacku schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:35:
[...]

Wat is eigenlijk een "unified architecture" ? Het is de 1ste maal dat ik hiervan hoor.
Unified ken ik wel, maar ik had graag wat meer geweten over dit architectuur.[...]
Unified Architecture wil zeggen dat er geen aparte pixelshaders en vertexshaders zijn zoals nu het geval is (16 pixelshaders + 6 vertexshaders). Wat er dan is, is een soort van "shaderpool" bestaande uit veel shaders die zowel pixel als vertexshaderbewerkingen kan doen. In de startpost van het ATi Nieuws & Discussie topic staat er iets meer over in.
Zoals? Ik dacht dat R520 net als R4x0 gewoon R3x0 was met meer pipes, wat meer features & hogere clocks enzo.
R520 zal inderdaad meer features hebben. Het zal meer features hebben dan SM3.0 voorschrijft en waarschijnlijk ook een paar dingen die in SM4.0 zullen gaan zitten. En verder zullen een aantal SM3.0 features die NV40 wel heeft, maar die deze niet snel genoeg kan uitvoeren wel op volle snelheid werken op R520, zoals full speed dynamic branching en HDR op FP32 (nVidia doet dit nog op FP16 en het is dus eigenlijk meer MDR ipv HDR, terwijl ATi dit altijd op FP24 doet). En ik weet niet of R520 dit ook al gaat ondersteunen, maar virtual memory komt er ook aan. Zit het niet in R520, dan wel in R600.
En dat wordt de R600 ?
Ja klopt. Dat is R600, de eerste desktop unified architecture. Maar de 'voorloper' zullen we het eerste zien in de X-Box2, want daar zit R500 in.
Anoniem: 115092 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:41:
[...]

O ja... maar de NV40 architectuur is nog vrij nieuw, terwijl de architectuur van ATI's x800 lijn nog steeds stamt uit de R3XX tijd. Dus ATI is echt aan vernieuwing toe... Nvidia gaat zijn nog vrij nieuwe architectuur uitbreiden... Een goede keus van beide partijen dus.
Voor nVidia is de NV40 architectuur vrij nieuw, maar ATi had al een gelijksoortige architectuur sinds 2002. En waarom zou ATi aan vernieuwing toe zijn? NV40 maakt gebruik van een gelijksoortige architectuur en die gaat ook prima mee toch? Dus technisch gezien zou ATi ook gewoon wat extra features kunnen plakken op de huidige architectuur. Als R420/R480 SM3.0 zou ondersteunen, dan was de core waarschijnlijk net zo groot geweest als NV40.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79835

CJ schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:19:
En NV40 is in feite gewoon een copy van de R3x0 architectuur, maar dan met meer pipelines en SM3.0 ondersteuning.
Sorry CJ, maar nu ga je weer dromen. De NV40 trekt in de verste verte nog niet op de R3xx qua architectuur. Dit is de domste post die een ATi fanboy hier ooit gemaakt heeft. Die rooie spandex zit wel erg strak om je hoofd tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:35
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:02:
[...]

Sorry CJ, maar nu ga je weer dromen. De NV40 trekt in de verste verte nog niet op de R3xx qua architectuur. Dit is de domste post die een ATi fanboy hier ooit gemaakt heeft. Die rooie spandex zit wel erg strak om je hoofd tegenwoordig.
Whahaha spandex hoe kom je erop _/-\o_
Verder ben ik het wel met je eens het is even de omgedraaide wereld.
Weer even terug op het Unified Shader verhaal. Nvidia heeft deze zet al een keer gemaakt en hier geen succes mee geboekt omdat ze geen steun kreeg van spelontwikkelaars. De techniek heeft zich dus nooit kunnen bewijzen en maargoed ook volgens vele.
Als Ati dit nu ook gaat doen waarom zou dit positief zijn? Dit zou dus net zo goed nvidia2 kunnen worden. Ik vind het dus geen ontwikkeling om trots op te zijn. Het is puur in het voordeel van de ontwerper en de concurentie heeft het nakijken als ze slagen. Nou dan is de keuze snel gemaakt voor mij.
ik denk dat CJ nvidia weer eens als onbenullig ziet vandaag. Hoe goed de r520 of nv50 ook gaan worden er is weinig over bekend dat de vast staat en tot die tijd kunnen we alleen speculeren niet vaststellen.
Amen :)

[ Voor 7% gewijzigd door sjekneck op 09-12-2004 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Anoniem: 79835 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:02:
[...]

Het wordt tijd dat jij je feiten ook eens checkt in plaats van continu achter de feiten aan te lopen of alleen datgene te geloven wat je goed uit komt. Maar goed, ik zal verder maar geen voorbeelden van nVidiot gedrag van je noemen om het geflame in dit topic te beperken en je dus verder negeren. :O

Het idee van een "superscalar architecture" zoals nVidia dat zo trots noemt is niet nieuw. Daar gaat het me om wat betreft architectuur. Een core die in quads is opgebouwd bestond al een aantal jaren voordat nVidia met NV40 kwam. De architectuur verschilt intern natuurlijk wel, maar het basisprincipe van "superscalar architecture" is hetzelfde. Waarom denk je dat R420 anders is voortgebouwd op R300? Dat komt omdat dit ontwerp ook heel erg schaalbaar is. In 2000 is ATi dus begonnen met de ontwikkeling van haar eigen superscalar architecture, ver voordat nV er mee begon (die wilden toen nog echt de FX richting op, maar wijzigden van koers na het zien van de prestaties van de R3x0, alleen was het toen al te laat om de hele FX reeks te dumpen en moesten ze er het beste van maken wat ze nog redelijk gelukt is).

Het enige verschil is dat ATi deze "superscalar architecture" over meerdere jaren heeft uitgespreid. R300 (2002), R350 & R360 (2003), RV350 & RV360 (2003), RV410, R420, R430 en R480 (2004) en als laatste R520 in 2005. En nVidia released de verschillende cores die op dit principe zijn opgebouwd in één en hetzelfde jaar (NV40, NV41, NV43, NV44).

Om dus de architectuur van nVidia "vernieuwend" te noemen gaat dus wel heel erg ver, omdat ATi ook al had aangegeven dat het een kleine moeite zou zijn om SM3.0 te integreren, maar dat de huidige serie kaarten gewoonweg niet genoeg performance heeft. Zie ook het feit dat NV40 eigenlijk alleen MDR doet ipv HDR en niet op volle snelheid aan dynamic branching kan doen. Het is een stap in de goede richting, maar is het 'net niet' wanneer het er straks op aan komt (bepaalde synthetische benchmarks laten al zien dat bepaalde dingen gewoon in slideshow tempo gaan wanneer ze echt volledig in games worden geintegreerd).
sjek schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:28:
[...]

Weer even terug op het Unified Shader verhaal. Nvidia heeft deze zet al een keer gemaakt en hier geen succes mee geboekt omdat ze geen steun kreeg van spelontwikkelaars. De techniek heeft zich dus nooit kunnen bewijzen en maargoed ook volgens vele.
Als Ati dit nu ook gaat doen waarom zou dit positief zijn? Dit zou dus net zo goed nvidia2 kunnen worden. Ik vind het dus geen ontwikkeling om trots op te zijn. Het is puur in het voordeel van de ontwerper en de concurentie heeft het nakijken als ze slagen. Nou dan is de keuze snel gemaakt voor mij.
Een belangrijke reden (zo niet de belangrijkste) waarom "unified shaders" nu wel een succes worden en waarom dit nu positief is. Microsoft... X-Box2 ondersteunt het. En Windows Graphics Foundation/DX Next vraagt er straks om. En waarschijnlijk gaat het een hardwarematige vereiste worden...

Als DX het vereist, dan gaan de spelontwikkelaars wel om... beter nog... ze zijn al om. De X-Box2 developerkits zijn al tijden uit en developers ontwikkelen al games met een unified shadermodel in hun achterhoofd. Ok, het werd tot voor kort ge-emuleerd op een 9800Pro en later op een X800XT, maar het zal niet lang duren of ze kunnen R500 echt gebruiken omdat deze volgens al een tijdje 'af' is (zie de statement van ATi dat development van de X-Box chip klaar is en nu afgerond wordt). De ondersteuning is er dus al.

Dan wat olie op het vuur gooien... Misschien is een reden dat nVidia zich daar tegen verzet (hardwarematig vereist zijn van unified shaders) wel omdat ze helemaal nog niet zo ver zijn, nadat ze de unified architecture vaarwel hebben gezegd en voor superscalar parallel zijn gegaan... Misschien is dat wel de reden dat NV48 en NV50 gecanned zijn in de huidige vorm. Misschien doet nVidia het wel net zoals ATi, en verschuiven ze NV50 naar NV60 en komt plan B in actie (namelijk NV47 op 0,11u met 24 pipes en NV47 op 0,09u met 32 pipes (misschien wel NV52 genaamd)).
ik denk dat CJ nvidia weer eens als onbenullig ziet vandaag. Hoe goed de r520 of nv50 ook gaan worden er is weinig over bekend dat de vast staat en tot die tijd kunnen we alleen speculeren niet vaststellen.
Speculaties zijn er om dit soort topics levendig te houden. ;)

En unified Shading is de manier van shading van de toekomst. Hoe je het ook went of keert, je ontkomt er niet aan. En ik zeg niet dat nVidia onbenullig bezig is, ik zeg alleen dat het heel dom zou zijn als ze zich WEER niet aan de DX standaard en straks WFG standaard gaan houden, net zoals ze zich niet aan de DX9 standaard hielden met de hele NV30-NV38 serie. Want we weten allemaal waar dat toe heeft geleid, en het zou vrij lullig zijn als we straks in 2006 weer hetzelfde scenario krijgen met nV kaarten die beneden de maat presteren en HL3 straks in DX9 mode moet draaien op nV kaarten, terwijl ATi kaarten netjes in WFG2/DX10 mode draaien.

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 09-12-2004 03:13 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mopster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-05-2024

Mopster

Curieuzeneuzemosterd

in verkeerde topic gepost :s

Heeft iemand het logo van de 6800GT ?

MSI X570 Gaming Edge Wifi, AMD Ryzen 7 5800x, Corsair Vengeance RGB Pro 3600CL16 16Gb, Sapphire RX590 Nitro+, Crucial MX 512Gb + 2Tb, Seagate SSHD 2TB, Creative SoundBlaster Zx, Razer Blackwidow Stealth 2016, Logitech G703, DELL S2721DGF, ASUS VG248QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

sjek schreef op donderdag 09 december 2004 @ 01:28:
[...]

idd, neem maar eens een kijkje in het ATI topic, daar worden weer de mooiste benchmarks gepost tov. de Nvidia kaarten, alsof het godenkaarten zijn.
Het is allemaal zo goed en zo slim wat ATI doet, jaja, super gewoon, ook die moederborden van ze met dat USB "bugje" en die schitterende X700XT kaart whoh, en wat is de niet leverbare x800xt pe snel zeg whoh, jammer dat ie nooit
te koop is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mopster schreef op donderdag 09 december 2004 @ 21:08:
in verkeerde topic gepost :s

Heeft iemand het logo van de 6800GT ?
Waarom wil je zo graag een 6800 GT lgo hebben? En welk logo bedoel je dan?
Het Nvidia 6800 GT logo (waarop heel simpel Nvidia Geforce 6800 GT staat) of wat? Ik heb wel een XFX 6800 GT namelijk.

Ik ga nu eerst eens lekker slapen... :O

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 09-12-2004 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 09:10

Pubbert

random gestoord

epo schreef op donderdag 09 december 2004 @ 22:24:
[...]

idd, neem maar eens een kijkje in het ATI topic, daar worden weer de mooiste benchmarks gepost tov. de Nvidia kaarten, alsof het godenkaarten zijn.
Het is allemaal zo goed en zo slim wat ATI doet, jaja, super gewoon, ook die moederborden van ze met dat USB "bugje" en die schitterende X700XT kaart whoh, en wat is de niet leverbare x800xt pe snel zeg whoh, jammer dat ie nooit
te koop is geweest.
1) Er zijn wel degelijk X800 XT Pe's verkocht, PC Zaak heeft er enkele op voorraad, Salland enkele dagen terug ook nog, plus nog wat andere zaken, ATi richt zich nu op de productie van de X850 serie, die beter te produceren is, daarlangs zijn er ook maar heeel weinig 6800Ultra's verkocht.
2) De X700XT komt misschien te vervallen, omdat deze gaat concurreren met de X800, die een 256bits bus heeft en 8? pipelines.
3) Het moederbord(chipset) is nog niet eens uitgebracht, en is nog gewoon in ontwikkeling, het is nou juist de bedoeling dat je fouten in een chipset er in de ontwikkelingsfase uithaalt, dus trek aub je mond weer open als er daadwerkelijk mobo's verkocht worden met de Xpress chipset, ik ga toch ook niet zeuren over bugs in beta drivers van nvidia/ATi over whatever. :Z

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Thund3r schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:00:
[...]

1) Er zijn wel degelijk X800 XT Pe's verkocht, PC Zaak heeft er enkele op voorraad, Salland enkele dagen terug ook nog, plus nog wat andere zaken, ATi richt zich nu op de productie van de X850 serie, die beter te produceren is, daarlangs zijn er ook maar heeel weinig 6800Ultra's verkocht.
2) De X700XT komt misschien te vervallen, omdat deze gaat concurreren met de X800, die een 256bits bus heeft en 8? pipelines.
3) Het moederbord(chipset) is nog niet eens uitgebracht, en is nog gewoon in ontwikkeling, het is nou juist de bedoeling dat je fouten in een chipset er in de ontwikkelingsfase uithaalt, dus trek aub je mond weer open als er daadwerkelijk mobo's verkocht worden met de Xpress chipset, ik ga toch ook niet zeuren over bugs in beta drivers van nvidia/ATi over whatever. :Z
Haha dit bedoel ik nou, waarom moet dit weer goed gepraat worden terwijl het gewoon feiten zijn..... :O :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 22:14
DrDeathhand schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:03:
Wooot!!!

Kheb nu eindelijk mijn nieuwe vidkaartje binnen, tis een gainward 2400GS GLH geworden.

Kheb hem nu geinstalleerd en hij draait als een zonnetje. Op 1 ding na. Tis heel weird te omschrijven maar misschien weet iemand hoe ik dat weg kan krijgen.

Ok als ik naar de letters op mijn scherm kijk, maakt niet uit wat het is, dan is het net als of ik van het einde van de letters de schaduw kan zien, en dan 3 dubbel, en das met alle letters en dingetjes eigenlijk wel zo op mijn scherm.

Heb dit eigenlijk nog nooit gehad. Hoe is dit op te lossen???

Even een voorbeeld over die schaduw dingen. Als ik bvb de contouren van deze box pak waar ik nu in zit te tikken, dan heb ik bij de lijnen gewoon helemaal links en rechts gewoon 3 dubbel daar de schaduw van.

GReetingss from DrDeathhand
Ik had precies hetzelfde bij mijn kaart. Jij gebruikt zeker ook die convertors voor dvi naar d-sub, ik had toevallig nog een andere convertor liggen die bij mijn vorige kaart een ATI 8500 zat en met die geeft het beeld wel goed weer. Heel raar, maar goed daarmee is het bij mij wel opgelost

en damn... wat een kaart :9~ had hem op z'n max gegooit met expertool maar zie dus net in die review dat het nog lomper kan. woei!

[ Voor 6% gewijzigd door TomSmit82 op 10-12-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 13:57

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

Leuk hoor, zo'n ouderwetse wij tegen zij instelling van beide kampen. 8)7
Discussiëren over de toekomstige architectuur is inderdaad leuk. Maar het begint weer een beetje fanboy te worden.
Komt volgens mij voort uit de enorme bedragen die je uitgeeft aan je videokaart.
Hierdoor ga je blijkbaar, om dit voor jezelf te rechtvaardigen, de eigen investering nog eens flink ophemelen, om vervolgens gefrustreerd te raken, als er iets anders blijkt te bestaan dat net zo goed of misschien beter is.

Feit is gewoon dat het onzinnig is om in een kamp te gaan zitten want, beide bedrijven proberen gewoon geld aan je te verdienen, verder niets. Daarbij is de ene echt niet veel sympathieker dan de ander. Daarbij kan je ook niet spreken van een kleine speler en de industriële reus, dus aanhang gebaseerd op de underdog positie slaat ook nergens op. (als het überhaupt wel eens ergens op slaat?)

Maak je keuze en wees er blij mee, of wees er niet tevreden over en klaag over je kaart. Maar ga niet op het andere merk af zitten geven want het slaat nergens op.
Je bent niet opeens de ambassadeur van het merk waar je zelf net € 500,- aan hebt uitgegeven. En daarbij geldt ook voor videokaarten: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :*)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Thund3r schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:00:
[...]
12 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomSmit82
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-05 22:14
Deathchant schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:24:
ik zag trouwens een review over de Gainward 6800GT GS GLH (die met 1.6ns).
http://www.extreme64.com/...Graphics/gw6800gt/gwgt_05

En ik zag daar dit plaatje:
http://www.extreme64.com/...cs/gw6800gt/gwgt_3d05.jpg

Als je naar dat plaatje kijkt zie je op de achtergrond: SCORE: N/A, daar zou normaliter ook die score moten staan.
hetzelfde bij het plaatje van 3dmark2003. Als je photoshopt, doe het dan goed 8)7.....
Nou als ik 3dMark05 draai dan staat er ook nog geen score, pas als ik die popup met de score sluit vervalt de N/A in de score. En bovendien ik haal met die kaart een score van 5318 dus echt geen reden om het te shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Weet iemand wanneer de eerste 6800 GT's in de winkels liggen met PCIe? Ik ben nl. benieuwd naar de prijs, want als die een beetje redelijk is (ong. zelfde prijs als AGP versie +-5%) kan ik er later dus 2 kopen & OC'en >> 6800 Ultra SLI opstelling :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

FUBAR schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 14:40:
Leuk hoor, zo'n ouderwetse wij tegen zij instelling van beide kampen. 8)7
Discussiëren over de toekomstige architectuur is inderdaad leuk. Maar het begint weer een beetje fanboy te worden.
Komt volgens mij voort uit de enorme bedragen die je uitgeeft aan je videokaart.
Hierdoor ga je blijkbaar, om dit voor jezelf te rechtvaardigen, de eigen investering nog eens flink ophemelen, om vervolgens gefrustreerd te raken, als er iets anders blijkt te bestaan dat net zo goed of misschien beter is.

Feit is gewoon dat het onzinnig is om in een kamp te gaan zitten want, beide bedrijven proberen gewoon geld aan je te verdienen, verder niets. Daarbij is de ene echt niet veel sympathieker dan de ander. Daarbij kan je ook niet spreken van een kleine speler en de industriële reus, dus aanhang gebaseerd op de underdog positie slaat ook nergens op. (als het überhaupt wel eens ergens op slaat?)

Maak je keuze en wees er blij mee, of wees er niet tevreden over en klaag over je kaart. Maar ga niet op het andere merk af zitten geven want het slaat nergens op.
Je bent niet opeens de ambassadeur van het merk waar je zelf net € 500,- aan hebt uitgegeven. En daarbij geldt ook voor videokaarten: In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. :*)
Ben het helemaal met je eens, maar het wordt idd steeds zieliger en zieliger, lees dit eens :
==
ATI says it can kill Nvidia

Blood and sand and buckets of gore and guts

Nvidia and ATI have taken their long standing battle to India in a scene more reminiscent of the Mahabharata than a dispute between two chip firms.

The Channel Times quotes the country manager of ATI India as saying that Nvidia drivers and cards have 100 flaws and accused Nvidia of cheating consumers all the time.

The language gets more lurid and immoderate, with Suki Matharu, the ATI country manager, saying his firm can kill them as its products are better, according to the newspaper. An unseemly row and a half, indeed.

The dispute appears to have flared up because of a report on a US hardware site which claimed there is a problem with USB on the Radeon Xpress 200 chipsets.

ATI also thinks there’s something wrong with Nvidia’s SLI technology, it appears from the piece.

The article suggests that Sapphire is set to make an entry into the Indian market as early as January 2005. Earlier this week ATI held one of its megabashes in Mumbai, with chief spinner Chris Hook divesting himself of the lederhosen he was wearing just a week back to don a different garb.
==

Echt triest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

Idd, in de hardware wereld moeten ze maar allemaal lief tegen elkaar doen..marketing en ervoor zorgen dat mensen jouw product kopen inplaats dat van de concurrent neeh! zijn ze nou hellemaal gek worden..... :|

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Laatst online: 20:18
De bedoeling van marketing zou moeten zijn: Laten zien dat jouw product beter is dan dat van een ander.

Wat helaas steeds vaker gebeurt: "Dat van hunnie is niet goed, koop dat van ons!"

Maargoed, véél belangrijker:
Startpost is klein beetje grondig aangepakt. Vandaag: layout, navigatie, charts, logo's, wat ruimte gemaakt en wat foutjes her en der verbetert... binnenkort komt de inhoud weer aan de beurt :)
Als iemand iets raars tegenkomt: melden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 04:34

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Iets raars? Ja haal die uberlelijke Bill Gates weg! Wat heeft die hier te zoeken?

Sorry maar vind die ballon rechtsboven echt geen stijl hebben... Kan je niet iets strakkers daar neerzetten?

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114616

FiRePaTH schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 04:22:
Iets raars? Ja haal die uberlelijke Bill Gates weg! Wat heeft die hier te zoeken?

Sorry maar vind die ballon rechtsboven echt geen stijl hebben... Kan je niet iets strakkers daar neerzetten?
Ja inderdaad! Zet effe anders dat schip of die zeemin neer, Maar t ziet er goed uit voor de rest kwa layout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119483

Ziet er goed uit, except for the old man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Wat zijn jullie gemeen. Ik vind Timbury anders prima bij nVidia passen hoor. :7

Afbeeldingslocatie: http://www.nzone.com/docs/IO/12504/screenshot2.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door CJ op 11-12-2004 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 13:12
edit-> lama, mijn vraag werd in de startpost al beantwoord :O

[ Voor 92% gewijzigd door kutkip op 11-12-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Inderdaad mensen, da's Timbury, die kerel die een beetje hard viel :)

Heb er nu een schip neergezet... beter? (Vind zelf trouwens wel... dus :P)

Bill Gates :D

Update: En nu ook weer wat nieuws aan info :)

[ Voor 14% gewijzigd door IceEyz op 11-12-2004 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
CJ schreef op donderdag 09 december 2004 @ 03:05:
[...]

En unified Shading is de manier van shading van de toekomst. Hoe je het ook went of keert, je ontkomt er niet aan. En ik zeg niet dat nVidia onbenullig bezig is, ik zeg alleen dat het heel dom zou zijn als ze zich WEER niet aan de DX standaard en straks WFG standaard gaan houden, net zoals ze zich niet aan de DX9 standaard hielden met de hele NV30-NV38 serie. Want we weten allemaal waar dat toe heeft geleid, en het zou vrij lullig zijn als we straks in 2006 weer hetzelfde scenario krijgen met nV kaarten die beneden de maat presteren en HL3 straks in DX9 mode moet draaien op nV kaarten, terwijl ATi kaarten netjes in WFG2/DX10 mode draaien.
Rustig rustig..., je moet eens overwegen om predicant te worden.

Laten we de zaak eens van de andere kant bekijken. De R300 was gewoon een stuk sneller dan verwacht, de nv30+ waren goede overganskaarten van dx8 naar dx9. Enkel in de games die enkele ps2 effecten gebruikten ging de kaart onderuit, die gevallen werden natuurlijk enorm uitvergroot door ATi en een heleboel ATi minded sites. De nv3x is volgens mij het gevolg van een interne herstructurering (de 3Dfx jongens integreren) waardoor nVidia intern even het noorden kwijt was. Het originele doel van de nv30 was waarschijnlijk sm3.0. Dat was natuurlijk veel te hoog gegrepen, maar we weten niet hoeveel verschillende modellen voor shaders er in ontwikkeling zijn geweest, de nv30 kwam bovendien laat waardoor ATi uiteindelijk van Microsoft het voordeel heeft gekregen.

Unified shading komt niet in SM4.0, men spreekt nog steeds over vertex shaders, pixel shaders & (nieuw) primitive shaders. Wat vast staat is dat de mogelijkheden (branching, sin\cos, etc) in alle shaders dezelfde zijn, dit maakt unified shading MOGELIJK, het is nog steeds geen vereiste. (bovendien doet het systeem van ATi mij denken aan het vertex shader array in de nv30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01 21:57

Biff

waar zijn de visjes

Verzoekje aan mensen met een normale 6800NU dan wel een Asus GT met DDR1 geheugen (dus geen LEs, normale GTs of Ultras).

Kun je eens proberen met Coolbits Manual overclocking te kiezen, de core op default te laten en het geheugen op 600 Mhz te underclocken, en dan 'Test changes' uit te voeren? Lukt dit of krijg je een melding dat de test mislukt is?

BVB dank voor uw bevindingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Biff op 11-12-2004 15:43 ]

Yeah well. The Dude abides.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
oeLangOetan schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:00:
[...]
Het originele doel van de nv30 was waarschijnlijk sm3.0. Dat was natuurlijk veel te hoog gegrepen, maar we weten niet hoeveel verschillende modellen voor shaders er in ontwikkeling zijn geweest, de nv30 kwam bovendien laat waardoor ATi uiteindelijk van Microsoft het voordeel heeft gekregen.
Voor zover ik weet heeft zelfs David Kirk in verschillende interviews toegegeven dat NV30 bedoeld was als SM2.0 kaart, maar dat nVidia niet exact wist wat de 'eisen' waren voor SM2.0. Vergeet niet dat nVidia 'ruzie' had gekregen met Microsoft en dat ze daarom min of meer buitengesloten werden van de beslissing wat er uiteindelijk in DX9 zou moeten komen. Hierdoor is het ATi geweest die grotendeels het gezicht van DX9 heeft bepaald.

Daardoor moesten nV in het wilde weg gokken naar de final specs. Natuurlijk wisten ze een boel al wel, maar ook een gedeelte niet. nVidia probeerde dit te ondervangen door de NV3x reeks meer te laten ondersteunen dan de eisen waarvan ze dachten dat die uiteindelijk in de DX9 specs zouden komen. Hierdoor voldoet de NV3x reeks voor een groot deel wel aan de specs (en schieten ze er zelfs voorbij), maar op andere punten dus niet. En dit zie je terug in de performance van 'pure' DX9 games.

Toen de R300 uit kwam was het voor nVidia al te laat om de NV3x helemaal te schrappen, dus moest men doen wat nodig was om de schade te beperken, vandaar ook de snelle release van NV35 als damagecontrol middel.
Unified shading komt niet in SM4.0, men spreekt nog steeds over vertex shaders, pixel shaders & (nieuw) primitive shaders. Wat vast staat is dat de mogelijkheden (branching, sin\cos, etc) in alle shaders dezelfde zijn, dit maakt unified shading MOGELIJK, het is nog steeds geen vereiste. (bovendien doet het systeem van ATi mij denken aan het vertex shader array in de nv30).
In WFG2.0 worden al hints gegeven naar Unified Shading. Het is aan de fabrikant om te beslissen of ze dit wel hardwarematig dan wel niet hardwarematig gaan ondersteunen. Het is zelfs mogelijk om een SM2.0 kaart te maken die unified is. Unified Shading is dus geen vereiste zoals je zelf zegt, maar het is meer een 'suggestie/aanbeveling' in WFG2.0. De ontwikkeling van WFG2.0 staat echter nu op het punt waarop ze moeten beslissen of Unified Shading verplicht moet worden gesteld op hardwaregebied of niet. Het schijnt dus dat nVidia tegen unified shading als hardwarematige verplichting is.

Voor de mensen die niet weten wat Unified Shading is... hier een goede omschrijving van het concept van Unified Shading door Sireric:
The concept of a unified shader pipe is simply that if your vertex shader and pixel shaders have exactly the same features, then why not fold them into 1 unit, and then multi-pass through all the different datas that you need. This does not really affect your peak performance, but it allows you to do better when doing mostly one type of shading (vertex or pixel), since you can have all the unified resources working on that problem.
En voor degenen die het niet helemaal volgen. WFG1.0 is min of meer de huidige DX9. Het is wat je nodig hebt om Avalon (de 3D GUI van Longhorn) te kunnen draaien. WFG2.0 omvat daarnaast ook DX Next/DX10. Dit is zoals nu de situatie is, en kan natuurlijk nog veranderen.

Het zal mij zeer benieuwen hoe de situatie straks zal zijn, mocht nVidia kiezen voor de huidige paralle architectuur terwijl ATi voor unified gaat. Misschien is de samenwerking met Sony wel heel erg vruchtbaar en kan nVidia wat technieken lenen van Sony om haar eigen GPU's een flinke boost mee te geven daar waar ATi straks waarschijnlijk Fast14 gaat integreren.

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 11-12-2004 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Biff schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:42:
Verzoekje aan mensen met een normale 6800NU dan wel een Asus GT met DDR1 geheugen (dus geen LEs, normale GTs of Ultras).

Kun je eens proberen met Coolbits Manual overclocking te kiezen, de core op default te laten en het geheugen op 600 Mhz te underclocken, en dan 'Test changes' uit te voeren? Lukt dit of krijg je een melding dat de test mislukt is?

Ik doe dat wel even straks, maar wat wil je ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
[quote]Het is wat je nodig hebt om Avalon (de 3D GUI van Longhorn) te kunnen draaien

NB Avalon komt ongeveer tegelijk met Longhorn ook naar Xp en 2003 via een windowsupdate (en later uiteraard in het nieuwe SP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 119483 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 16:24:
[...]

Ik doe dat wel even straks, maar wat wil je ermee?
Dank je. Het probleem is als volgt. Underclocken tussen 500 of 600 en 699 Mhz werkt gewoon niet op veel (alle?) 6800LEs. De default 700 werkt wel goed (maar bij een hoop mensen dus ook niet!). Beneden de 460 Mhz lijkt bij iedereen wel weer goed te gaan.

Aangezien 6800NUs op dezelfde mem-kloksnelheid draaien en in veel gevallen ook dezelfde 2.8 en 2.2 ns geheugenchips gebruiken zou het interessant zijn om te weten of die ook betroffen zijn. Ik wil weten of dit inherent is aan die chips of dat het eventueel aan iets anders zou kunnen liggen (zoals bijv. de LE-BIOSsen).

Dus als je het ff kan checken, graag. Ik ben trouwens ook benieuwd naar de exacte typenummers van de geheugenchips op 6800NUs, maar als je daar ingewikkelde toeren voor moet uithalen laat maar zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Sjah schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 17:47:
>>Het is wat je nodig hebt om Avalon (de 3D GUI van Longhorn) te kunnen draaien

NB Avalon komt ongeveer tegelijk met Longhorn ook naar Xp en 2003 via een windowsupdate (en later uiteraard in het nieuwe SP).
btw, weet iemand hoe je avalon activeert in longhorn? (voor iemand het vraagt, ik heb hem 100% legaal)

@CJ, echt unified shaden is als (hoewel erg gebrekkig) in HLSL en slang, als je geen verschil meer maakt tussen vertex shaders en pixel shaders. In die quote van sereric lijkt het dat de geometry engine geen deel gaat uitmaken van de unified shading engine, hum, hum (save the nanosecond :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
oeLangOetan schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:07:
[...]

btw, weet iemand hoe je avalon activeert in longhorn? (voor iemand het vraagt, ik heb hem 100% legaal)
Lees de startpost van [rml][Longhorn] Het grote Longhorn Topic[/rml] eens :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
offtopic:
thx, jammer dat het een nogal dood topic is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
"De Toekomst" toegevoegd aan startpost. :)

Moeilijk onderwerp met misschien een foutje ergens, dus als iemand nog wat zinnigs daarover te melden heeft, dan mag dat :)

Breng ook nog even de prijslijst onder de aandacht: kijk er nog eventjes naar, want hoogst waarschijnlijk gaat ie morgen "heen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Longhorn komt midden 2006 uit, waarschijnlijk zullen noch de R600 noch de nv60 tegen die tijd uit zijn en de nv50 was volgens mij een dx9 kaart. Het ziet er naar uit dat het geforcetopic even sterk (qua informatie) wordt als het ati topic, nice IceEyz :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
CJ schreef op woensdag 08 december 2004 @ 22:59:
[...]

Unified Architecture wil zeggen dat er geen aparte pixelshaders en vertexshaders zijn zoals nu het geval is (16 pixelshaders + 6 vertexshaders). Wat er dan is, is een soort van "shaderpool" bestaande uit veel shaders die zowel pixel als vertexshaderbewerkingen kan doen. In de startpost van het ATi Nieuws & Discussie topic staat er iets meer over in.
En wat is het voordeel van dit soort architectuur? Is het sneller? Wordt het programmeren van software (bv games) eenvoudiger?
Lijkt me dat de chip veel complexer wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Hacku schreef op zondag 12 december 2004 @ 18:36:
[...]

En wat is het voordeel van dit soort architectuur? Is het sneller? Wordt het programmeren van software (bv games) eenvoudiger?
Lijkt me dat de chip veel complexer wordt.
Met de huidige architecturen zitten we met x pixel shaders en y vertex shaders.
Soms is een spel gelimiteerd door de pixel shaders, soms door de vertex shaders. In een unified architecture heb je een aantal "shader units" die zowel pixelshading als vertexshading kunnen, men kan dus de taken dynamisch spreiden over die "shader units" waardoor de chip steeds maximaal benut wordt.

Dit systeem is zeer interessant in combinatie met sm4.0 omdat alle shaders dezelfde functionaliteit hebben. Een systeem met specifieke vertex & pixel shaders heeft dan als voordeel dat de vertex shaders beter geoptimaliseerd zjin naar het vertex shaden en hetzelfde voor pixel shaders.

[ Voor 3% gewijzigd door oeLangOetan op 13-12-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Nvidia gaat weer wat marktaandeel terugpakken met de 6200, lees onderstaand stuk maar :

==
Nvidia NV44 is the Geforce 6200TC

Turbo Cache powered by "blue crystalline" embedded memory

By Fuad Abazovic: zondag 12 december 2004, 17:29
IT DIDN'T TAKE long until we discovered that the suffix for Nvidia's future entry level card was TC. We gave you a quite few details about this chip here and about its marchitecture here.

NV44 will be called the Geforce 6200TC, where TC stands for Turbo cache. As our cute little Esther Tigre explained, it's a very important marchitecture as it can address system memory and use it for graphics. It will lead to graphic cards with less memory that will perform well.

Nvidian Turbo Cache marchitecture is similar to ATI's Hyper Memory with one big difference. ATI Hyper Memory will do the same thing as it is able to address system memory and use it for graphics, but Turbo Cache marchitecture will be boosted with the embedded on-chip cache.

We are probably not talking about large quantities of cache, but we are certain that Nvidia NV44 has a certain amount of cache that will help to make Turbo Cache faster than Hyper Memory.

Geforce 6200TC cards might end up much cheaper to produce than X300SEs as they only feature 16 or 32MB on board memory. ATI is using 128MB memory on its X300SE cards. At least memory wise, ATI and its partners will have to pay more for the cards.

Nvidia missed Yule as the real quantities won’t come before sometime in January. Samples are ready as we write.

I cannot escape the thought that addressing system memory for graphic has to be very slow and that was the reason why addressing through AGP was abandoned years ago. Then again, PCIe is a so-called "two way street" protocol while AGP was one way only. Let's see it first before we deliver a judgement. No kangaroo courts here, mate. µ
==

[ Voor 3% gewijzigd door epo op 13-12-2004 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 04:34

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

IceEyz schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 14:47:
Inderdaad mensen, da's Timbury, die kerel die een beetje hard viel :)

Heb er nu een schip neergezet... beter? (Vind zelf trouwens wel... dus :P)

Bill Gates :D

Update: En nu ook weer wat nieuws aan info :)
Ja, nu is ie helemaal perfect hoor! ;) Verder mooie lekkere startpost hoor! _/-\o_

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 20:20
gegroet,

Ik heb een week geleden een 6800 128mb V9999 TD van asus gekocht. Werkt prima, alleen veek herrie.
Dus ik dacht laat ik een Arctic nv 5 kopen. Ik dat gedaan. Blijkt nu dat mijn molex aansluiting in de weg zit. Hij staat vertikaal ipv horizontaal. De koeler is in bezit helaas,misschien

weet ieamdn hier een oplossing voor.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Nieuwe drivertjes uit de meuktracker 71.20

In de .inf'jes van de drivers staan ook verwijzingen naar NV44 en 6200TC, zoals beschreven in TheInq's verhaal :)

Nu ben ik nog benieuwd of "consumenten" geïnteresseerd zijn in videokaarten met "maar" 32mb aan geheugen. Misschien dat nVidia en de OEM's een leuke marketingtruc kunnen bedenken om mensen te laten geloven dat zelfs kaarten met weinig geheugen snel kunnen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze zetten gewoon een leus als 'unlimitted shared memory' neer of zo.... en dan in kleine letters ergens 32mb onboard memory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:09
Ff snel een vraagie tussendoor, ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik heb op het moment een 5200 256mb. Ik heb er 2 op het oog, een MSI 6800 NXGT-TD 256mb voor €391,95 en de Aopen Aeolus 6800 GT 256 mb voor €406,95. Weet iemand mij te vertellen welke dan beter is qua prestaties maar ook qua service voor het geval dat hij kapot gaat.
Alvast bedankt :) .

Aopen Aeolus 6800 GT 256:
http://www.cool-prices.nl/product_detail.php?id=1444
MSI 6800 NX-GT: http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=610

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Ep0ss schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:58:
Ff snel een vraagie tussendoor, ik wil een nieuwe videokaart kopen. Ik heb op het moment een 5200 256mb. Ik heb er 2 op het oog, een MSI 6800 NXGT-TD 256mb voor €391,95 en de Aopen Aeolus 6800 GT 256 mb voor €406,95. Weet iemand mij te vertellen welke dan beter is qua prestaties maar ook qua service voor het geval dat hij kapot gaat.
Alvast bedankt :) .

Aopen Aeolus 6800 GT 256:
http://www.cool-prices.nl/product_detail.php?id=1444
MSI 6800 NX-GT: http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=610
Msi staat erom bekend zeer snelle nvidia kaarten te maken. Ze staan bijna altijd wel in de top 3. Weet niet hoe dat met de A-open versie zit.
Tevens krijg je bij Msi een groot software assorti erbij met veel games. Ik zou voor de Msi gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
sjek schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 14:16:
[...]

Msi staat erom bekend zeer snelle nvidia kaarten te maken. Ze staan bijna altijd wel in de top 3. Weet niet hoe dat met de A-open versie zit.
Tevens krijg je bij Msi een groot software assorti erbij met veel games. Ik zou voor de Msi gaan.
thnx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45027

Als je de AGP versie haalt van de normale GeForce 6800. En je unlockt een aantal pipes. Krijg je dan niet problemen met het feit dat er maar 1 molex connector op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op Mijn XFX 6800GT zit ook maar 1 molex connector. Dit levert geen problemen op hoor. En hij klokt goed over. Ik heb hem al eens getest op 425 / 1120 mhz. Maar draait nu weer @ default. De kaart is toch snel zat voor alles wat nu op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-12-2024
Wat ik altijd vindt van een groot software assortiment = is reclame om een niet zo goed product toch omhoog te lullen en te verkopen aan een klant.

Trouwens een kaart koop je niet voor de bijgeleverde software dat is toch meestal 1 keer ff doorbladeren en het wordt weg gegooid.

MSI kan beter er minder bijleveren om zo het product nog goedkoper te krijgen :P vindt ik zelf veel beter :P

edit

het zijn trouwens alleen zowat maar games die elke pc wel fatsoenlijk draaid. Gooi hier dan Doom III ook bij, maar geen oude spelletjes die op mijn 9800se 128 mb op een hoge resolutie ook nog goed hun job doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Gatygun op 14-12-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Gatygun schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:07:
Wat ik altijd vindt van een groot software assortiment = is reclame om een niet zo goed product toch omhoog te lullen en te verkopen aan een klant.

Trouwens een kaart koop je niet voor de bijgeleverde software dat is toch meestal 1 keer ff doorbladeren en het wordt weg gegooid.

MSI kan beter er minder bijleveren om zo het product nog goedkoper te krijgen :P vindt ik zelf veel beter :P

edit

het zijn trouwens alleen zowat maar games die elke pc wel fatsoenlijk draaid. Gooi hier dan Doom III ook bij, maar geen oude spelletjes die op mijn 9800se 128 mb op een hoge resolutie ook nog goed hun job doen.
Msi staat toch wel garant voor 1 van de allerbeste vga merken die er op de markt te vinden. Die software bundel is gewoon mooi meegnomen. Als je dat al overbodig vindt denk je dan eens in aan die jumbo verpakkingen waarin die kaarten komen. Me laatste Asus kwam in een doos van een meter bij een halve meter en dat was bijna allemaal lucht.
Een softwarebundel verkoopt nou eenmaal beter dat staat compleet los van je theorie over slechte producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

Die 6200 ziet er toch goed uit voor zijn prijs, zeker als je kijkt wat ATI in deze prijsklasse heeft!
Zie hier een artikel van de inquirer :
THE GEFORCE 6200TC will end up as quite a fast card, of course for its category. This card will end up at $79 and will have a 64 bit memory bus and a total of 32MB of RAM.

At these specs it will be able to score 2300 in 3Dmark05 - just a little slower score than the $99 X300 card which should perform at 2500+ 3Dmark05. Its real competitor, the X300SE, scores much slower in the 1800+ areea.

If you are wondering about the screenshot, this card actually dynamically addresses at least half of your system's memory. In this case, the card shows up that is has 256MB of memory even it has only 32MB of physical RAM on its PCB.

These cards will come in January and will definitely make ATI run for its money. ATI actually has an answer and it's called Hypermemory. It will be a very similar marchitecture and ATI will also have 32MB cards that will act as they have up to 256 MBs.

You can see some details about the card here. See? µ
Afbeeldingslocatie: http://www.theinquirer.net/images/articles/6200tc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:13
IceEyz schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:42:
Nieuwe drivertjes uit de meuktracker 71.20

In de .inf'jes van de drivers staan ook verwijzingen naar NV44 en 6200TC, zoals beschreven in TheInq's verhaal :)
nV48 wordt er ook voor het eerst in genoemd.... misschien toch niet gecancelled
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
epo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:48:
Die 6200 ziet er toch goed uit voor zijn prijs, zeker als je kijkt wat ATI in deze prijsklasse heeft!

[...]

[afbeelding]
Dit is een typisch geval van 'niet altijd blindelings geloven wat The Inq zegt voor je de feiten hebt gecheckt'.

De X300 scoort namelijk geen 2500+ in 3DMark2005. Dit scoort-ie in 3DMark2003. De X300SE scoort in 3DM2003 ongeveer 1800+. De X300 scoort in 3DMark2005 ongeveer 1400 punten. De X300SE moet het ongeveer met 800 doen.

Een 9700Pro scoort ongeveer 2300 punten in 3DMark2005. En als een 4 pipes GF6200TC met een 64-bit memory bus en 32 MB RAM (+ TC) een 8 pipes 9700Pro met 256-bit memory interface voorbij schiet, dan heeft nVidia wel een heel erg goed werkje afgeleverd...

De goedkoopste X300SE is €59 in de Pricewatch. De goedkoopste X300 met 128MB is €68,-. Dus nVidia moet de prijzen wel laag houden van deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
CJ schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:05:
[...]

Dit is een typisch geval van 'niet altijd blindelings geloven wat The Inq zegt voor je de feiten hebt gecheckt'.

De X300 scoort namelijk geen 2500+ in 3DMark2005. Dit scoort-ie in 3DMark2003. De X300SE scoort in 3DM2003 ongeveer 1800+. De X300 scoort in 3DMark2005 ongeveer 1400 punten. De X300SE moet het ongeveer met 800 doen.

Een 9700Pro scoort ongeveer 2300 punten in 3DMark2005. En als een 4 pipes GF6200TC met een 64-bit memory bus en 32 MB RAM (+ TC) een 8 pipes 9700Pro met 256-bit memory interface voorbij schiet, dan heeft nVidia wel een heel erg goed werkje afgeleverd...

De goedkoopste X300SE is €59 in de Pricewatch. De goedkoopste X300 met 128MB is €68,-. Dus nVidia moet de prijzen wel laag houden van deze kaart.
Wat geen probleem is want wat de 1 kan kan de ander net zo goed al dan niet beter.
Wat mij verbaasd is dat nvidia hun schema aardig blijft afwerken terwijl er bij Ati een grote soepzooi van gemaakt word. De marketing van Ati lijkt wel sneller te moeten zijn koste wat kost. Deze stragie pakt nu al redelijk duur uit met de geflopte x600 en het raadsel van de x700. Let op met flop doel ik niet op verlies maar een veels te zwak product dat zich nooit heeft kunnen waarmaken.
Alleen high end lijkt Ati een beetje bij de les te zijn al kan dit met de komst van dx10 geheel anders uitpakken. Kijk maar naar dx8 naar dx9 opeens was Ati daar met een sterk product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Aight!

'A toy robot...'

Eindelijk een 6800 GT Pci - Express gespot.

Eindelijk concurrentie op pci-express high end gebied :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hidde
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-05 18:44
Aight! schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:32:
Eindelijk een 6800 GT Pci - Express gespot.

Eindelijk concurrentie op pci-express high end gebied :)
256Mb DDR3
Chipset: NVidia GF 6800GT
AGP
Tv Out
Dual DVI
Achja, specs zullen ze wel zo gepakt hebben van de andere 6800 gt, dus ik denk dat als je naar de shop gaat en je vraagt een PCI-E dat je dan net zo goed van de een AGP krijgt... gewoon n00bish. :P

Aan de mensen met een 6800LE en 6800(of asus GT) : Spelen jullie Half Life 2 erg goed? Dan weet ik het zeker dat het niet mn vidkaart is, me processor moet gewooon weg...
AMD 64 3000+, loopt dat goed met 1 gig ram op HalfLife 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackoo1988
  • Laatst online: 20:03
Hier een pentium 4 2400, 1536 mb intern en een GF4 TI4200 128mb (jaja erg antiek), en ik kan half life 2 op high spelen >:), misschien ziet er bij jou geheugen wel de bottleneck. Waarschijnlijk met 512 extra trekt hij het wel.

MvG. Jack©©

Corsair Carbide 500R White, LG-IPS 277L, Intel Core i7 2600K & Scythe Mugen 2, ASUS P67 Sabertooth , 8192MB DDR3 1600MhZ, Gainward GTX680 2GB, Samsung EVO 850 250GB SSD & 500, 750, 1000GB Samsung, Seasonic M12II EVO 750 Watt, Logitech G510s, Z2300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
sjek schreef op woensdag 15 december 2004 @ 01:27:
[...]

Wat geen probleem is want wat de 1 kan kan de ander net zo goed al dan niet beter.
Wat mij verbaasd is dat nvidia hun schema aardig blijft afwerken terwijl er bij Ati een grote soepzooi van gemaakt word. De marketing van Ati lijkt wel sneller te moeten zijn koste wat kost.
De marketing bij ATi heeft inderdaad overuren gedraaid. In het laatste resultatenoverzicht kon je zien dat er veel meer geld in marketing is gepompt dan voorheen. Vooral het GITG programma heeft overuren gedraaid en de resultaten beginnen nu steeds meer zichtbaar te worden.
Deze stragie pakt nu al redelijk duur uit met de geflopte x600 en het raadsel van de x700. Let op met flop doel ik niet op verlies maar een veels te zwak product dat zich nooit heeft kunnen waarmaken.
De X600 was niet meer dan een PCIe experiment. En gezien de verkochte aantallen is dit wel een goed middel geweest om de PCIe-markt te stimuleren. Dus ondanks dat het theoretisch gezien een 9600 kaart is en dus weinig nieuwigheden bracht, heeft het wel z'n vruchten afgeworpen waar zowel ATi als nVidia straks van profiteren.
Alleen high end lijkt Ati een beetje bij de les te zijn al kan dit met de komst van dx10 geheel anders uitpakken. Kijk maar naar dx8 naar dx9 opeens was Ati daar met een sterk product.
Ja, maar het was ook nVidia's eigen schuld dat ze de boot hebben gemist met de stap van DX8 naar DX9. Als ze niet geprobeerd hadden om hun eigen standaarden er doorheen te drukken en geen ruzie hadden gekregen met MS, dan had de FX serie waarschijnlijk wel een respectable DX9 performance gehad.

En nu ATi dus in zee is gegaan met MS voor de Xbox2 en de Xbox2 de voorloper (R500) heeft van ATi's DX10 chip (R600), ben ik heel benieuwd om te zien wat ATi van hun desktop DX10 kaart gaat bakken. Theoretisch gezien zou je denken dat ATi nu een klein voordeel heeft wat betreft DX10 gezien de samenwerking met MS. nVidia zou dan dit keer voor pure kracht kunnen gaan met behulp van Sony, net zoals ATi deze ronde voor brute kracht is gegaan.

Maar goed, de eerst volgende battle wordt dus R520 vs NV47. De geruchten zeggen dat de NV47 24 pipelines heeft. Maar misschien stopt nVidia wel wat NV50 tech in de NV47, nu ze schijnbaar de NV50 gecanceled heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93525

jackoo1988 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:41:
Hier een pentium 4 2400, 1536 mb intern en een GF4 TI4200 128mb (jaja erg antiek), en ik kan half life 2 op high spelen >:), misschien ziet er bij jou geheugen wel de bottleneck. Waarschijnlijk met 512 extra trekt hij het wel.

MvG. Jack©©
Hier p4 2,8Ghz (standaard op 2.0) 512MB en een Ti4600. Memory is hier 100% het probleem gezien de lange laadtijden etc. Misschien maar even een reepje bijkopen binnenkort :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:53

Aight!

'A toy robot...'

Hidde schreef op woensdag 15 december 2004 @ 07:46:
[...]

[...]

Achja, specs zullen ze wel zo gepakt hebben van de andere 6800 gt, dus ik denk dat als je naar de shop gaat en je vraagt een PCI-E dat je dan net zo goed van de een AGP krijgt... gewoon n00bish. :P
Had ik over heen gelezen, idd n00bisch :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
sjek schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:33:
[...]

Msi staat toch wel garant voor 1 van de allerbeste vga merken die er op de markt te vinden. Die software bundel is gewoon mooi meegnomen. Als je dat al overbodig vindt denk je dan eens in aan die jumbo verpakkingen waarin die kaarten komen. Me laatste Asus kwam in een doos van een meter bij een halve meter en dat was bijna allemaal lucht.
Een softwarebundel verkoopt nou eenmaal beter dat staat compleet los van je theorie over slechte producten.
http://cool-prices.nl/product_detail.php?id=1504
Bij de winkel waar ik die kaart wil kopen krijg je er doom3 bij. Verder staat er weinig bij over het softwarepakket. Maar volgens jullie moet ik dus de MSI kope en nie de AOpen.
Bedankt voor de reacties :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Biff schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:42:

Zijn er hier ook 6800NU bezitters? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jaja ik ben een msinx6800 td128 bezitter @ 16x1, 6vp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Er werd me gezegd m'n post in deel 12 hier te herhalen, dus:
Ik zou graag een nieuw kaartje (GF6-serie) kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer. De enige leverbare dingen op dit moment lijken 6600's voor PCIe en 6800's voor AGP. Mijn volgende bord wordt een nForce4, dus PCIe is een must.

Ik zou het dingetje graag zo ver mogelijk OC'en (er komt een Dangerden-waterblokje op dus :)) / unlocken. Wacht ik best op de 6800 in PCIe-smaak (die ging toch ook komen?) of moet een 6600(GT) ook lukken? Het 6600GT topic zegt dat als je wil OC'en je beter af bent met een 6800LE, maar waarom dat is legt men niet verder uit :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-05 19:23
Dat komt racoontje, omdat je een 6800LE kan omtoveren tot een 6800ultra geloof ik, of je kunt in ieder geval pipelines activeren, maar ja als ze het niet doen, werkt dat niet echt...
Ik heb ook een vraagje. Qua nummers ziet de 6600GT er sneller uit dan de 6800. In 3dmark niet. Maar ik wil gewoon een vrij goed kaartje tegen een goede prijs. Is de 6600 GT dan voldoende? En zijn er dan ook waterkoelblokjes voor? Zo ja welke is goed, voor €50?

vrede in rust

• lvh

lvh

Nas T schreef op woensdag 15 december 2004 @ 22:35:
Dat komt racoontje, omdat je een 6800LE kan omtoveren tot een 6800ultra geloof ik, of je kunt in ieder geval pipelines activeren, maar ja als ze het niet doen, werkt dat niet echt...
Ik heb ook een vraagje. Qua nummers ziet de 6600GT er sneller uit dan de 6800. In 3dmark niet. Maar ik wil gewoon een vrij goed kaartje tegen een goede prijs. Is de 6600 GT dan voldoende? En zijn er dan ook waterkoelblokjes voor? Zo ja welke is goed, voor €50?
Dat leek de TS van het 6600(GT) topic ook al aan te geven :'( Het is dus niet mogelijk om een 6600(GT) om te flashen (BIOS dus) naar 6800NU/GT/U?

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Deathchant schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:01:
[...]

FF naar deel 13!!

CoD springt altijd op 60HZ. Moet je refreshlock of refreshforce gebruiken
Ja, maar in de 66.XX drivers kan je die lock instellen in de driver opties. In de 71.xx niet meer, dat wilde ik zeggen.

• Pubbert
  • Laatst online: 31-05 09:10

Pubbert

random gestoord

epo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:48:

[...]

[afbeelding]
Als je deze anandtec review bekijkt: http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2238&p=1 Zie je dat hij ongeveer tussen de X300 en X600 in presteerd, maar dat is een kaart met 128 of 256mb onboard, en die zou ong. 130-150 dollar moeten kosten, ik kan me niet echt voorstellen dat een kaart die het systeemgeheugen gebruikt sneller is dan een kaart die zijn eigen geheugen gebruikt, maar laten we daarvoor even de 1ste benchmarks afwachten.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
M55 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:41:
[...]

Ja, maar in de 66.XX drivers kan je die lock instellen in de driver opties. In de 71.xx niet meer, dat wilde ik zeggen.
Download NVTweak of de CoolBits registry patch en je beschikt er wel weer over.

• M55
  • Niet online

M55

biobak schreef op donderdag 16 december 2004 @ 10:19:
[...]

Download NVTweak of de CoolBits registry patch en je beschikt er wel weer over.
ok, thx

Anoniem: 116949

Hey,

Ik heb nu een Leadtek Winfast Geforce 4 Ti4600 128 mb en laat ik eerlijk zijn, heb hem nu al 3 jaar en het is een echt heerlijk beestje.
Alleen hij voldoet soms net niet aan mijn games, het is een bottleneck geworden, aangezien ik nu een amd 64 3200+ en 1 gig ram heb :(

Dus ik heb even rondgesnuffeld en kwam op de 6800GT uit.

Nu vroeg ik me af, welke kan ik het beste nemen kwa koeler ( stilte enzo, hij hoeft niet extreem stil te zijn maar ook geen tering herrie ).
Ik zat te kijken naar de Leadtek 6800GT maar die is nog nergens te verkrijgen :(
Ik kan er natuurlijk ook op wachten :)

Iemand leuke altanatieven ? Zoals die MSI, de koeler ziet er bescheiden uit, is hij dat ook ?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 116949 op 16-12-2004 11:41 ]

• lvh

lvh

Kan je de 6600 (PCIe) nu naar 6800NU/GT/Ultra halen of kan ik beter op de 6800(GT) in PCIe-uitvoering wachten?

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:35
racoontje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 07:51:
[...]

Dat leek de TS van het 6600(GT) topic ook al aan te geven :'( Het is dus niet mogelijk om een 6600(GT) om te flashen (BIOS dus) naar 6800NU/GT/U?
Nee dat kan niet. Het zijn twee totaal verschillende cores. 6600GT en 6800LE beschikken bij aankoop standaard over 8 geopende pipelines. Verschil tussen beide is dat de 6600gt core er niet meer heeft, maar de 6800 core is dezelfde als van een 6800ultra. Oftewel men kon deze verborgen pipelines openzetten. BIOS flashen of niet, die 6600GT heeft nu eenmaal hardwarematig niet meer dan 8 pipelines! Compensatie zit hem in hogere clock en sneller geheugen. Van een 9500 naar 9700 zit er bij Nvidia niet in. ;)

pepernooot

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Anoniem: 119483 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 15:55:
Jaja ik ben een msinx6800 td128 bezitter @ 16x1, 6vp
Da's mooi, heb je nog tijd gevonden om even naar die test te kijken?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Geen NV47
THE KNOWLEDGEABLE 3D community gathered at Beyond 3D forum has talked about the Nvidia chip codenamed NV47 for a while.

This chip is supposed to give "Fudo" R520 a run for its money. Those chaps suggested 24 pipelines, eight Vertex Shader units and suggested it's based on NV40 marchitecture with more shaders and pipes. Or something like that.

I have to disappoint you all as Nvidia never had such a chip. Nvidia never had anything codenamed NV47 and this chip never existed. Very learned sages with long grey beards close to Nvidia's plans confirm this.

Despite this, NV48 and NV50 are cancelled, leaving us clueless about Nvidia's future high end plans. So far.

We can confirm that Nvidia had an unusual amount of meetings in the last quarter, which indicates that the company made a huge turn. I guess Nvidia wants to recapture the numero uno place one more time. It’s all about pride – being a leader and not being a follower.

At this time we cannot even get a codename of Nvidia's next project nor any of the specs and timing. This will sure scare ATI as it doesn't know what it is supposed to fight in the future. R520 is against NVxx.

Nvidia is being incredible secretive about it. But presumably it has got a plan.
http://www.theinquirer.net/?article=20250

March of the Eagles

Biff schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:37:
[...]

Da's mooi, heb je nog tijd gevonden om even naar die test te kijken?
Kheb alleen longhorn draaien dus dat gaat niet. Ik ga weer xp installeren maar dan moet ik ook nog "helemaal" ( :P ) de pipes enz uitzetten maar daarna probeer ik het wel.

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Volgens bepaalde bronnen zal Gigabyte morgen een dual GPU kaart aankondigen met 2 6600GTs op 1 PCB met een 256-bit memoryinterface. :)

Voor plaatjes zie hier: http://www.tomshardware.com/hardnews/20041216_115811.html

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 16-12-2004 20:53 ]

Als ze dan zorgen dat je er 2 van die kaarten in sli kan draaien O-)

Is dit ook een soort SLI onboard??

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 31-05 14:30
CJ schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:51:
Volgens bepaalde bronnen zal Gigabyte morgen een dual GPU kaart aankondigen met 2 6600GTs op 1 PCB met een 256-bit memoryinterface. :)

Voor plaatjes zie hier: http://www.tomshardware.com/hardnews/20041216_115811.html
Die wil ik wel eens zien in SLI JA })

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

• lvh

lvh

Al enig nieuws over PCIe 6800xx kaarten?
Anoniem: 114616 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 21:43:
Als ze dan zorgen dat je er 2 van die kaarten in sli kan draaien O-)

Is dit ook een soort SLI onboard??
Gaat niet lukken. SLI is tussen twee kaarten, en volgens het artikel is het princiepe dat een kaart eigenlijk in SLI draait (maw twee kaarten op een PCB gebakken)

[ Voor 84% gewijzigd door lvh op 16-12-2004 22:58 ]

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
racoontje schreef op donderdag 16 december 2004 @ 22:57:
Al enig nieuws over PCIe 6800xx kaarten?

[...]

Gaat niet lukken. SLI is tussen twee kaarten, en volgens het artikel is het princiepe dat een kaart eigenlijk in SLI draait (maw twee kaarten op een PCB gebakken)
Wie weet lukt het wel. Ik geloof dat SLI ook geschikt zou zijn voor meer dan 2. ;)

Anoniem: 131302

Ik heb zelf een XFX 6800 LE. Ik heb de nvidia drivers 66.93. Bij Far Cry zijn de kleuren enorm fel (fel wit). Ik heb wat met de instellingen in Far Cry gespeeld maar dat probleem blijft. Ligt dit aan de drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Anoniem: 131302 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:31:
Ik heb zelf een XFX 6800 LE. Ik heb de nvidia drivers 66.93. Bij Far Cry zijn de kleuren enorm fel (fel wit). Ik heb wat met de instellingen in Far Cry gespeeld maar dat probleem blijft. Ligt dit aan de drivers?
Beetje trial en error doen he ;-)

Verwissel drivers. Probleem blijft? -> iets anders (monitor bv)
Nee? -> Gebruik gelekte Forceware 70.nogwat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb dus een raar probleem bij Need for speed Underground 2.

Ik heb een Gainward 6800GT GoldenSample en ik kan werkelijk alles op 1600x1200 spelen. Maar need for speed underground 2 is een ramp. Framedrops tot en met. Schokt echt als de ziekte. kep het alleen bij NFSU2, farcry doom3 en half life 2 is geen probleem. Bij half life2 kan ik zelfs op 8x AF en 4xfsaa spelen zonder schokken.

Ik gebruik de 66.72 WHQL, deze zijn voor mijn PC iig beter dan de 66.93WHQL. Maar ik kan het probleem dus neit vinden.

En daarbij is NFSU2 verrekte donker, maar dat zal wel door mijn Iiyama HM903DTA komen. (ik zie echt niks) Er is niks van een brightness optie in NFSU2.

voor de rest nooit problemen met mijn geforce gehad.
temperaturen IDLE (gpu/pcb): 40/23, LOAD: 57/31

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
Deathchant schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 10:34:
ik heb dus een raar probleem bij Need for speed Underground 2.

Ik heb een Gainward 6800GT GoldenSample en ik kan werkelijk alles op 1600x1200 spelen. Maar need for speed underground 2 is een ramp. Framedrops tot en met. Schokt echt als de ziekte. kep het alleen bij NFSU2, farcry doom3 en half life 2 is geen probleem. Bij half life2 kan ik zelfs op 8x AF en 4xfsaa spelen zonder schokken.

Ik gebruik de 66.72 WHQL, deze zijn voor mijn PC iig beter dan de 66.93WHQL. Maar ik kan het probleem dus neit vinden.

En daarbij is NFSU2 verrekte donker, maar dat zal wel door mijn Iiyama HM903DTA komen. (ik zie echt niks) Er is niks van een brightness optie in NFSU2.

voor de rest nooit problemen met mijn geforce gehad.
temperaturen IDLE (gpu/pcb): 40/23, LOAD: 57/31
Het is alom bekend dat nfsu2 een probleemmind is voor de pc. EA heft ook bizar slecht werk afgeleverd met de pc poort. Wat opmerkelijk is dat de console versie wel super goed loopt.
EA heeft ook een half jaar geleden aangegeven dat ze van de pc games afwillen omdat daar zoveel illegaal gehandeld wordt. Ach mischien is dit het begin van een actie van ze om aan te toenen dat de console beter is als een high end pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Mooi kaartje hoor, die 2x6600gt @ 1pcb :P
nieuws: Gigabyte komt met GeForce 6600 GT SLI op één kaart

Haalt meer dan duizend punten in 3dmark dan de x850xtpe en kost toch minder :9~ :*)
Misschien komt zoiets in de plaats van NV50....?
Anoniem: 131302 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 23:31:
Heb je de patch al geinstalleerd??Zo nee dan is dat denk ik de oplossing.

[ Voor 49% gewijzigd door Tyranium op 17-12-2004 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-01 23:50
Even vermelden:

had ooit gemeld dat ik mijn Asus V9999GT/TD 128MB RMA teruggestuurd had. Dit was bij de winkel Tones in Mechelen (België).

Dit heeft een maand en een half geduurd. Reden was dat er een stuk afgebroken was op de videokaart (dixit Tones). Dit moest dus teruggestuurd worden naar de leverancier. Nu verkoopt Tones deze kaart niet meer omdat al de kaarten die ze binnenkrijgen rechtstreeks gaan naar mensen die hun kaart RMA binnengestuurd hebben. De meeste van die kaarten zien ze blijkbaar kort na verkoop RMA terug. En bij de meeste van die RMA-gevallen blijkt een stuk afgebroken te zijn. Ik ben zelf niet om de kaart geweest en weet niet welk stuk er afgebroken is. Ik vind het wel raar aangezien ik een afgebroken stuk bij het inbouwen wel opgemerkt zou hebben. Misschien was dit dus al bij de levering? Heb hem ook niet gemod. Ik kreeg eerst vaak blauwe schermen en dan plots, uit niets zware artifacts (je kon enkel nog een hint zien van het beeld dat hij moest tonen) vanaf het opstarten van mijn computer.

Nu krijg je wel 3 jaar garantie op deze kaart. Dus niet panikeren als je zo een kaart hebt. Maar ik wou even verwittigen voor de mensen die deze kaart overwegen, je hebt best kans dat er iets mee misloopt. En gelieve extra voorzichtig zijn bij de inbouw ervan ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Argh :'(

Ik ben m'n nieuwe PC aan het bestellen, maar alas... Geen 6800PCIe's. Nog maar eens een maandje wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yorcom had laatst nog 6800 kaarten maar die zijn inmiddels uitverkocht. Zal wel even mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
Alternate had vanmorgen nog 6800 PCIe op voorraad.

Even Tweakers checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
SLI -> Scalable Link Interface

Scalable kan betekenen dat inderdaad meerdere dual-gpu kaarten gekoppeld kunnen worden.

Ik sta trouwens echt versteld hiervan, ik neem alles terug wat ik gezegd heb over de onwaarschijnlijkheid van Dual-Gpu-kaarten ;)

Stel dat ipv NV50 en NV47 (die dus blijkbaar niet bestaat) er een dual NV40 kaart komt. Problemen liggen dan bij de stroomtoevoer, warmte-afvoer en twee 256-bits geheugencontrollers met ieder 256MB geheugen?. Dan houden we nog de kosten, die toch wel onder de 600 moeten blijven. Hmwz... blijft onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
IceEyz schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 12:45:
SLI -> Scalable Link Interface

Scalable kan betekenen dat inderdaad meerdere dual-gpu kaarten gekoppeld kunnen worden.

Ik sta trouwens echt versteld hiervan, ik neem alles terug wat ik gezegd heb over de onwaarschijnlijkheid van Dual-Gpu-kaarten ;)

Stel dat ipv NV50 en NV47 (die dus blijkbaar niet bestaat) er een dual NV40 kaart komt. Problemen liggen dan bij de stroomtoevoer, warmte-afvoer en twee 256-bits geheugencontrollers met ieder 256MB geheugen?. Dan houden we nog de kosten, die toch wel onder de 600 moeten blijven. Hmwz... blijft onwaarschijnlijk.
Denk dan eerder aan 2 nv40 non ultra's met totaal 256 mb geheugen al komt deze alleen uit als de prijs per gpu zakt. Dan heb je pas een killer kaart 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Ik sta trouwens echt versteld hiervan, ik neem alles terug wat ik gezegd heb over de onwaarschijnlijkheid van Dual-Gpu-kaarten :)
Excuses geaccepteerd, zeg maar :P

Overigens had ik ook niet verwacht dat ze al op zo'n korte termijn met zo'n kaart zouden komen. Maar dat het mogelijk zou zijn, daar twijfelde ik niet aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje van iemand die al een tijdje niet meer up-to-date is m.b.t. videokaarten.
Ik ben van plan een Asus P5AD2 deluxe mobo aan te schaffen met bijpassende videokaart. En jawel, hier zit een pci-e 16x slot op.
Aangezien ik altijd al trouw ben geweest aan nvidia (geweldige drivers, OC tools etc. ) ben ik ook op zoek naar een high-end pci express kaartje van nvidia. Maar na lang zoeken kom ik niet uit bij waardige pci-e kaarten met 256mb geheugen en een lekkere klok/mem snelheid (zoiets als de 6800)

Heeft pci-e nog wat in te halen of kijk ik gewoon niet goed?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93525 op 18-12-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Kijken evee bij www.Komplett.nl. Volgens hun komt de PCIe uitvoering van de XFX 6800GT maandag a.s. bij hun in de winkel.

Een van de weinige shops die ze volgens mij verkoopt momenteel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvh

lvh

Boushh schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:14:
Kijken evee bij www.Komplett.nl. Volgens hun komt de PCIe uitvoering van de XFX 6800GT maandag a.s. bij hun in de winkel.

Een van de weinige shops die ze volgens mij verkoopt momenteel....
_/-\o_ _/-\o_ Bedankt!! _/-\o_ _/-\o_

Kan ik eindelijk m'n systeem bestellen:
* A8N-SLI Deluxe
* A64 3000+ (S939) (Winchester dus)

En met eentje van deze videokaart :-)

Enig idee hoeveel dit gaat kosten? En komen er ook nog gewone 6800's uit? (dus geen GT's)

EDIT: Ben een beetje brononderzoek gaan doen. Alle 6800-serie PCIe kaarten die bij Komplett.nl in de catalogus staan:
GT:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=304715&cks=PRL
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=303472&cks=PRL
Ultra:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=305565&cks=PRL
NU:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=305437&cks=PRL

[ Voor 23% gewijzigd door lvh op 18-12-2004 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OMG! € 600 ! Maar dan heb je wel wat :+ Ik wacht nog even op de opvolger, die doet de prijs toch wel flink dalen :)

Deze week ga ik naar de winkel voor deze upgrade:

- 550W Gold Dual Fan PIV ATX 39,00
- Asus P5AD2 Deluxe/925X DDR2 209,00
- 2x DIMM 512MB PC-533 DDR-2 248,00
- P4 550 3.4GHZ 1mb/800 S775 BOX 289,00

Heb nu een Asus TI4600, dus dat zal dan wel even de bottleneck worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 93525 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 20:51:
OMG! € 600 ! Maar dan heb je wel wat :+ Ik wacht nog even op de opvolger, die doet de prijs toch wel flink dalen :)

Deze week ga ik naar de winkel voor deze upgrade:

- 550W Gold Dual Fan PIV ATX 39,00
- Asus P5AD2 Deluxe/925X DDR2 209,00
- 2x DIMM 512MB PC-533 DDR-2 248,00
- P4 550 3.4GHZ 1mb/800 S775 BOX 289,00

Heb nu een Asus TI4600, dus dat zal dan wel even de bottleneck worden :)
Ik denk eerder dat je voeding (een Q-tec dus :r ) de bottleneck wordt! Koop gewoon een iets duurdere maar kwalitatief veel betere voeding! Zoals een Tagan 420/480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 13:01
Ik kwam op de Pricewatch deze kaart tegen : pricewatch: Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR (AGP, DVI), V9999GT/TD/256

Ik zag hem niet in de openingspost staan, kan iemand mij vertellen of deze kaart een betere koop is dan bijvoorbeeld de Asus Gamers Edition ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jprommen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-05 10:34
Ik kwam op de Pricewatch deze kaart tegen : pricewatch: Asus GeForce 6800 GT 256MB DDR (AGP, DVI), V9999GT/TD/256

Ik zag hem niet in de openingspost staan, kan iemand mij vertellen of deze kaart een betere koop is dan bijvoorbeeld de Asus Gamers Edition ?
Beetje zonde om een 6800GT met DDR geheugen te nemen, net zoiets als een THX certified speakerset nemen en aan je onboard Realtek sound hangen...

//edit: het is dus wel DDR3... de pricewatch omschrijving is fout.

Ja, dit is een betere koop, de 6800GE is een normale 6800 en die zijn behoorlijk wat langzamer.

[ Voor 19% gewijzigd door jprommen op 18-12-2004 22:14 ]

Even Tweakers checken...

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.