[PC]Half-Life 2 deel 10! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.538 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Anoniem: 73803

Eigenlijk heb ik het probleem dat ik HL1 nooit gespeeld heb.
Heb het spel wel al 4 jaar origineel maar alleen gebruikt voor CS.
Tssss ik weet het O-)

Maar goed, nu speel ik dus HL2 en hoor allerlei termen als Black Mesa etc.
Is er ergens een korte samenvatting te vinden wat er in HL1 gebeurde ?
Geen zin om eerst HL:Source te spelen namelijk :P

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 16:48
Anoniem: 73803 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 11:51:
Tssss ik weet het O-)

- Black Mesa = geheim ondergronds lab
- Pleuris brak uit door mislukt experiment, Aliens komen uit andere dimensie zetten
- Gordon saves the day
- Wordt onderweg nog dwarsgezeten door soldaten van de overheid
- Op het eind kom je zelf in Xen en is daar het meest teleurstellende eind aan 1 van de beste games ooit.
- Vaag einde met de G-man, die je hier en daar ziet opduiken.

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Tssss ik weet het O-)

Half-Life 1 in 45minuten

[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 25-11-2004 12:12 ]

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:35

Spockz

Live and Let Live

spoiler:
Hmm, ik heb hem nu uitgespeeld. Ik vond het einde alleen een beetje vaag. Ook lijkt het einde, van het einde een beetje op het einde van Pirates of the Caribbean.

Speculatie: Zal dit een soort test zijn ofzo van die Gman, dat je getest wordt of je ras geschikt is om de technologieën die de andere wezens bezitten ook te verkrijgen? Of ben ik nu te trekkie?:P

dit ook al spoiler? Valt dit niet onder teaser? :P

[ Voor 10% gewijzigd door Spockz op 25-11-2004 17:46 ]

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Anoniem: 129888

Hai,Ik heb dus nu eerst gekeken of het antwoord er tussen staat.maar ik heb heb niet gevonden...Ok hier is mijn probleem: ik zit dus vast bij d1_canals_02
Mijn vraag is nu: moet ik nu over die rand heen zien te komen? (ik hoef alleen een ja of een nee)
Ik heb dus geprobeerd om er op te komen,maar dat is me niet gelukt.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 129888 op 26-11-2004 11:27 ]

• ReddishRat
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-02-2023
Bij plaatje drie zie je een railing met een houten plank. Loop eens in die richting dan zul je zien dat daar links een deur is.

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Pic_Art schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:21:
spoiler:
Hmm, ik heb hem nu uitgespeeld. Ik vond het einde alleen een beetje vaag. Ook lijkt het einde, van het einde een beetje op het einde van Pirates of the Caribbean.

Speculatie: Zal dit een soort test zijn ofzo van die Gman, dat je getest wordt of je ras geschikt is om de technologieën die de andere wezens bezitten ook te verkrijgen? Of ben ik nu te trekkie?:P
Graag spoiler-tags gebruiken, niet iedereen heeft het nog uitgespeeld. Veel gamers wachten nog op de Collector's Edition.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 22:24
Phydomir schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:59:
[...]

Ik ben op een laptop met mijn steam account inloged en HL2 gedownload, maar dan vraagt ie alsnog om mijn dvd.'
Er stond bij mij ook iets in de trant van: thank you for purchasing HL2 retail (oid)
Dit betekent dat de steam en DVD versie van het spel inderdaad echt van elkaar verschillen. Had ik dus niet verwacht..

Daar gaat m'n hele verhaal ;)

Anoniem: 51661

StarLite schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:45:
[...]

Er zijn er gewoon meer dan 3 :)
Oh.. kut :*)

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 10:56
In welke config files worden je videokaart settings opgeslagen. Ik heb het vermoeden dat hij anistropic filtering en anti alising niet pakt!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
Markjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:45:
[...]

nee, het is idd absoluut geen moeilijk spel, maar het kan natuurlijk dat je het gewoon ff niet meer ziet. Dat is geen schande hoor. iig bedankt voor de tip, maar ik had het knopje gewoon niet zien zitten.
spoiler:
ik heb het opgelost door de buggy op te tillen met de kraan en dan dwars door die ramen heen te rijden om vervolgens verder te gaan. meerdere oplossingen? of bedoelde je dit niet?

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 15:55
Jeronimusius schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:15:
[...]

spoiler:
ik heb het opgelost door de buggy op te tillen met de kraan en dan dwars door die ramen heen te rijden om vervolgens verder te gaan. meerdere oplossingen? of bedoelde je dit niet?
Dat bedoelde ik niet helemaal maar als dat een oplossing is is het ook goed natuurlijk :)

Wel jammer dat het spel naar mijn mening iets te lineair is. Want als je bv kijkt wat je allemaal met de physics van de engine zou kunnen doen is het natuurlijk geweldig om een level op meerdere manieren uit te spelen door bv zooi op te blazen (ala red faction, wat btw een baggerspel was) of ergens tegenaan te gooien. Maar aan de andere kant is gaat het dan ten koste van het verhaal van HL. En het verhaal maakt deze game extra boeiend.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

SurfHenk schreef op donderdag 25 november 2004 @ 12:44:
[...]
Dit betekent dat de steam en DVD versie van het spel inderdaad echt van elkaar verschillen. Had ik dus niet verwacht..
Inderdaad. Je koopt niet HL2, maar een pakket !

De retail versie is HL2 en CS:Source. Voor dat pakket krijg je een Key. Steam kan aan de Key zien welk pakket je hebt. Zodra CE uitkomt dan zal deze een CE Key hebben, die recht geeft op meer extraŽs dan de retail versie.

Ook alle pakketten die je via Steam koopt (bronze, silver en gold) krijgen een eigen Key.

Dus aan de key is te herkennen welk pakket je gekocht hebt ongeacht in de winkel of via Steam.

Een retail/CE key zal dus altijd om de originele DVD vragen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10

PoweRoy

funky!

woei dit lijkt me ook een vet spel.
hl1 was vet maar kan me niet meer zoveel herinneren (ook laatste stuk met cheats :X gespeeld en nooit het eindfilmpje gezien)
dus nu ff vraagje over de dvd versie van hl2

er staat bij dat hl2 + cs:source wordt geleverd. maar zit daar ook hl1 ook bij :?
hl:source is precies hetzeflde spel als hl1 alleen met andere engine :?

[This space is for rent]

Anoniem: 114862

ik zit vast :(

spoiler:
ik zit in onderstaande afbeelding vast
http://home.casema.nl/kaasjes45/d3_c17_10b0000.jpg

Ik heb geprobeerd om op de knop aan het einde te drukken (doet niks)
verder zitten overal van die turrets :(

Ben al 5 keer dood gegaan, dus heb toch maar ff god mode aangezet (tegen mijn principe in!)

wat heb ik over het hoofd gezien?

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Markjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:32:
En het verhaal maakt deze game extra boeiend.
als je er niet langsheen scheurt kom je idd wel iets te weten maar imo nog steeds veel te weinig :(

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Anoniem: 114862 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:52:
ik zit vast :(

spoiler:
ik zit in onderstaande afbeelding vast
http://home.casema.nl/kaasjes45/d3_c17_10b0000.jpg

Ik heb geprobeerd om op de knop aan het einde te drukken (doet niks)
verder zitten overal van die turrets :(

Ben al 5 keer dood gegaan, dus heb toch maar ff god mode aangezet (tegen mijn principe in!)

wat heb ik over het hoofd gezien?
spoiler:
je moet allereerst over die kasten heen wandelen zonder die laser draden aan te raken. dan zet je de schakelaar over en komt barney naar je toe. generator slopen en op naar de volgende generator..

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

py.mosjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 14:55:
[...]

spoiler:
je moet allereerst over die kasten heen wandelen zonder die laser draden aan te raken. dan zet je de schakelaar over en komt barney naar je toe. generator slopen en op naar de volgende generator..
ik heb dus geen save meer van voor dat ik naar binnen ga :?

nou moet ik dus vanaf highway 17 (ergens aan het einde waar je snel voor die trein langs moet) weer spelen om bij die kamer te kunnen komen |:(

is er geen optie om op die knop te drukken nadat je die trigger hebt geactiveerd?

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 11:19
Hoezo geen save meer? HL2 autosaved sowieso om de 5 minuten ofzo!

https://niels.nu

Hydra schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:16:
Hoezo geen save meer? HL2 autosaved sowieso om de 5 minuten ofzo!
heb geen save dat ik voor die deur sta of ervoor, alleen highway 17 8)7

had er save moeten zijn?

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-06 18:23

jurma

simply connecting...

Anoniem: 114862 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:17:
[...]

heb geen save dat ik voor die deur sta of ervoor, alleen highway 17 8)7

had er save moeten zijn?
er moet een save zijn, maar hij overschrijft ze ook steeds (volgens mij) en kijk in je console daar zie je hoe vaak hij saved.

want mijn save game van het begin is er niet meer (wel me save game dat ik het uit gespeeld heb ;p)

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Syntagma
  • Laatst online: 13-02-2020
PacinoAllstars schreef op donderdag 25 november 2004 @ 13:14:
In welke config files worden je videokaart settings opgeslagen. Ik heb het vermoeden dat hij anistropic filtering en anti alising niet pakt!
C:\Program Files\Valve\Steam\SteamApps\jouwnaam\half-life 2\hl2\cfg

[ Voor 4% gewijzigd door Syntagma op 25-11-2004 15:21 ]

Anoniem: 41542

Net uitgespeeld, mooi spel, best lang, alleen wat losse eindjes op het einde die schreeuwen om een uitbreiding op HL2, danwel een vervolg. En met losse eindjes bedoel ik dan dingen als:
spoiler:
Wat gebeurd er met Alyx, Eli en Barney nadat de citadel in kleine deeltjes wordt geblazen? Ik hoop op een uitbreiding in de trant van Blue Shift, dat je het spel nog even over mag doen met Barney, en dat je dan ook te zien krijgt wat er na het instorten van het citadel gebeurt.

Verder is nog steeds niet duidelijk gemaakt wat de combine nu precies is, en bovenal, wat ze daar zo al doen in hun citadel. Waarom graven ze in de aarde, wat zijn die dingen die City 17 'opeten'? Waar komen de combine vandaan? Wat doen ze met de mensen die ze gevangen hebben genomen?

En natuurlijk de vraag die ons al jaren bezig houdt: Wie is de G-man en voor wie werkt ie nou eigenlijk?
Meer dan genoeg materiaal voor enkele uitbreidingen en een vervolg, lijkt me zo.
Ik heb wel een hl1 in 58 minuten gezien, eens kijken of deze het idd nog een kwartier sneller kan :)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 41542 op 25-11-2004 15:24 ]

Anoniem: 33436

Tssss ik weet het O-)

Mijn eigen samenvatting (beetje belabberd Engels, maar goed) van het complete verhaal van alle voorgaande Half-Life delen heb ik in het eerste deel van het HL2 topic gepost. Linkje: [rml]daylife in "[ PC] Half-Life 2"[/rml]

• Triple_D
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 23:03
Nou heb ik uit betrouwbare bronnen op andere forums vernomen dat de verrassing de Multiplayer optie voor Half Life 2 is ! Waar de Half Lifers al dagen op zitten te wachten, komt hij volgende week dus echt ! MP voor HL2 !

p.s "but sssht, don't tell anyone"

Anoniem: 89518

Triple_D schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:06:
Nou heb ik uit betrouwbare bronnen op andere forums vernomen dat de verrassing de Multiplayer optie voor Half Life 2 is ! Waar de Half Lifers al dagen op zitten te wachten, komt hij volgende week dus echt ! MP voor HL2 !

Jij doet alsof het al zeker is..en als onder die forums halflife2.net en hl2fallout zitten; tis allemaal speculatie hoor ;P

Maar het moet wel wat cools worden... denk ik.. misschien wel dod:source?

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
Triple_D schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:06:

Zou het? Het zou wel inderdaad heel erg tof zijn, wie weet had Valve gewoon nog wat extra tijd nodig voor het Multiplayer gedeelte en hebben ze maar gezegt dat er geen MP in zit en de Game maar gereleased, dan is het nog een veel grotere suprise!! ;)
Maar ik wacht geduldig af of het waar is of niet....... :9

Anoniem: 36087

Ja! Laten we gelijk het meest onmogelijke wensen! Iets wat ze al lange tijd ontkennen! Laten we onszelf gelijk weer opfokken en boos zijn als het niet zo is! :D

• Floep
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-03 12:45
Anoniem: 89518 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:08:
[...]

Jij doet alsof het al zeker is..en als onder die forums halflife2.net en hl2fallout zitten; tis allemaal speculatie hoor ;P

Maar het moet wel wat cools worden... denk ik.. misschien wel dod:source?
Ik denk idd ook dat het DoD:Source is....
Helaas...

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-06 19:44
Hebben jullie nog iets van die zogenaamde patch/fix gemerkt? Er zou een fix zijn voor het stutter probleem, maar het is nog net zo erg bij mij.... :(

En die "tips" die op de steam site staan, dat slaat echt nergens op, het is duidelijk gemaakt dat het verlagen van de details en resolutie bij sommigen volstrekt geen effect heeft, zoals bij mij....

Ik speel nu al een week geen HL2 omdat ik het niet wil laten verzieken door dat gestorrer. Ik word er gek van!

https://www.strava.com/athletes/10490675

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hmm ik zit nu vast :(
heeft iemand misschien hints voor me?
hier twee screenies van waar ik zit:
http://www.harley2002.cistron.nl/d2_coast_040011.jpg
http://www.harley2002.cistron.nl/d2_coast_040012.jpg

btw ik kwam gister ergens een link tegen, ik geloof dat die op halflife2.nl stond, en daar werd uitgelegd hoe je een hl2 DM server op kon zetten ofzo... heeft iemand dit al geprobeerd?

edit:
hier de link van het stukje: http://halflife2.filefron...A_HalfLife_2_Server;14105

[ Voor 14% gewijzigd door bcd87 op 25-11-2004 16:44 ]

• Marijn_S
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het mogelijk om je wapen in je linkerhand te houden in plaats van je rechterhand? In Counter-Strike Source is dat gewoon cl_righthand 0 ofzo, maar in HL2 werkt dat dus niet...

System specs - Ik word blij van knipperende lichtjes.

• Icey
  • Laatst online: 13-06 14:29
KEv4h, brug over, doorlopen tot voorbij die garage (dus 10m doorlopen na die brug), en vervolgens de weg vervolgen naar rechts...

Ik snap niet dat sommige mensen vast KUNNEN zitten in HL2, het is echt een SUPERSIMPELE game. Je kan maar 1 kant op, ze houden bijna je handje vast om je te vertellen waar je naartoe moet, of wat je moet doen. Het is als een snelweg zonder afritten!

Grappig detail, aan het begin zit je in zo'n huizenblok waar je een man en een vrouw heb zitten die elkaar troosten. "I cant take it anymore", "everything is going to be okay", "what are we going to do!". Later, als de stad in puin licht kom je datzelfde stelletje alleen dan in gevechtstenu tegen, dezelfde houding, dezelfde uitspraak :).

Anoniem: 127797

kEv4h schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:42:
hmm ik zit nu vast :(
heeft iemand misschien hints voor me?
hier twee screenies van waar ik zit:
http://www.harley2002.cistron.nl/d2_coast_040011.jpg
http://www.harley2002.cistron.nl/d2_coast_040012.jpg

btw ik kwam gister ergens een link tegen, ik geloof dat die op halflife2.nl stond, en daar werd uitgelegd hoe je een hl2 DM server op kon zetten ofzo... heeft iemand dit al geprobeerd?

edit:
hier de link van het stukje: http://halflife2.filefron...A_HalfLife_2_Server;14105
Je hijst je wagentje op poot deze neer waar die containers staat ( overkant brug ) naar rijd je met je buggy verder, in die hangar is links een deur ga je doorheen, knal je ff paar lui af en duik je met je buggy door de ruit die recht voor je ligt..

Nog iets ? :P

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
spoiler:
waar moet je heen als je die 2 striders gemolt hebt

die heb ik namelijk net gefraged alleen weet ik nu ff niet waar ik heen moet gaan

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Anoniem: 127797 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:50:
[...]

Je hijst je wagentje op poot deze neer waar die containers staat ( overkant brug ) naar rijd je met je buggy verder, in die hangar is links een deur ga je doorheen, knal je ff paar lui af en duik je met je buggy door de ruit die recht voor je ligt..

Nog iets ? :P
omfg :D waarom heb ik daar niet aan gedacht.. zo voor de hand liggend :P
ik zat al met die containers te kloten om die neer te leggen zodat ik er met mn buggy overheen kon enzo :P letterlijk 3 uur zitten kloten :D

Icey schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:49:
KEv4h, brug over, doorlopen tot voorbij die garage (dus 10m doorlopen na die brug), en vervolgens de weg vervolgen naar rechts...

Ik snap niet dat sommige mensen vast KUNNEN zitten in HL2, het is echt een SUPERSIMPELE game. Je kan maar 1 kant op, ze houden bijna je handje vast om je te vertellen waar je naartoe moet, of wat je moet doen. Het is als een snelweg zonder afritten!

Grappig detail, aan het begin zit je in zo'n huizenblok waar je een man en een vrouw heb zitten die elkaar troosten. "I cant take it anymore", "everything is going to be okay", "what are we going to do!". Later, als de stad in puin licht kom je datzelfde stelletje alleen dan in gevechtstenu tegen, dezelfde houding, dezelfde uitspraak :).
Pardon doorlopen? haha dat is me een eind!!!... buggy meeneme gewoon optakelen

PilatuS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:52:
spoiler:
waar moet je heen als je die 2 striders gemolt hebt

die heb ik namelijk net gefraged alleen weet ik nu ff niet waar ik heen moet gaan
Iets specifieker? je bedoelt buiten dat gebouw met die generators?

• PilatuS
  • Niet online
buiten het gebouw, nadat je die generators hebt uitgeschakeld :)

PilatuS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:03:
buiten het gebouw, nadat je die generators hebt uitgeschakeld :)
Kan nu niet voor je kijken ben op het werk, probeer het te schetsen :P

Waar die raketten lagen om de strider uit te schakelen daar moet je verder tov het gebouw met generators naar rechts

ik heb daar ook elke tegel 3 keer afgesnuffeld... sorry was maar een gisje van mij ...dunno sorry .. Je komt er vast wel uit gewoon even goed kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 127797 op 25-11-2004 17:08 ]

• PilatuS
  • Niet online
ok, bedankt ik ga ff kijken hoe ik daar kan komen, de weg ligt namelijk een beetje open enzo dus vraag me af hoe ik er kan komen, maargoed ik ga het proberen :)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 11:19
kEv4h schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:52:
ik zat al met die containers te kloten om die neer te leggen zodat ik er met mn buggy overheen kon enzo :P letterlijk 3 uur zitten kloten :D
spoiler:
Euh? Ik bedoel, je bent met exact hetzelfde ding op 't strand getakeld? Ik snap werkelijk waar niet hoe je NIET op het idee kunt komen. Het eerste wat ik deed was m'n buggy op dat dek parkeren, daarna ben ik een beetje met containers aan 't smijten geweest.

https://niels.nu

PilatuS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:06:
ok, bedankt ik ga ff kijken hoe ik daar kan komen, de weg ligt namelijk een beetje open enzo dus vraag me af hoe ik er kan komen, maargoed ik ga het proberen :)
ik ben pas 7 uur thuis dan zal ik direct voor je kijken mocht het nog niet opgelost zijn okee?

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
kEv4h schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:52:
[...]

op zich zou je die buggy ook in de container kunnen rijden en die vervolgens optillen, heheh wat een mogelijkheden. Overigens heb ik het niet zo gedaan.

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Anoniem: 89518

Icey schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:49:

Jij vergeet helemaal te zeggen dat ie z'n buggy mee moet nemen met de hijskraan.. maarja jij weet het allemaal zo goed he ;)

dikki dik schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:10:
[...]

op zich zou je die buggy ook in de container kunnen rijden en die vervolgens optillen, heheh wat een mogelijkheden. Overigens heb ik het niet zo gedaan.
Mag ik jou verhaal horen... Dacht dat je het zonder buggy deed. Sorry :X

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 127797 op 25-11-2004 17:15 ]

• naps
  • Laatst online: 20-08-2024
zulle we vanavond mischien ff met een paar mense hl2 online gaan spelen? :) ik kan helaas geen server starte want ik krijg winroute niet goed ingesteld.. en erm weet iemand of er al mp mapjes zijn gemaakt?! was met de beta wel zo, mapiej met een paar buggies om te rijden erin, maar ben hem kwijt helaas :'(

naps schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:20:
zulle we vanavond mischien ff met een paar mense hl2 online gaan spelen? :) ik kan helaas geen server starte want ik krijg winroute niet goed ingesteld.. en erm weet iemand of er al mp mapjes zijn gemaakt?! was met de beta wel zo, mapiej met een paar buggies om te rijden erin, maar ben hem kwijt helaas :'(
Wat moet ik me daar bij voorstellen? online = cs: S ? of denk ik nu verkeerd?

heb hl2 wel legaal mocht iemand hier over twijfelen mocht ik afhaken.

Ik doe wel mee laat maar iets weten

• naps
Anoniem: 127797 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:21:
[...]

Wat moet ik me daar bij voorstellen? online = cs: S ? of denk ik nu verkeerd?

heb hl2 wel legaal mocht iemand hier over twijfelen mocht ik afhaken.

Ik doe wel mee laat maar iets weten
die halve HL2 online mode :p hierboven een link te vinde mer meer info

• PacinoAllstars
Wat moet je doen als je bijna bij prison bent?

Je gaat omhoog met die insecten die je mee neemt! Je gaat die 2 stellingen op dmv een ladder maar wat verder?

• naps
PacinoAllstars schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:30:
Wat moet je doen als je bijna bij prison bent?

Je gaat omhoog met die insecten die je mee neemt! Je gaat die 2 stellingen op dmv een ladder maar wat verder?
hmm ken je mischien even een screenie maken? miss dat ik het me dan herinner :)

• PacinoAllstars
naps schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:33:
[...]

hmm ken je mischien even een screenie maken? miss dat ik het me dan herinner :)
http://members.chello.nl/m.alders1/d2_coast_120000.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door PacinoAllstars op 25-11-2004 17:37 ]

• Icey
Op de 2e verdieping zegmaar (aan de andere kant waar je net de trap op bent gekomen) kan je eraf springen en op een rigeltje de weg vervolgen :). Dus rechts op jou foto zegmaar, in ieder geval niet de richting op waar jij nu naar kijkt (omhoog).

Je vind op dat rigeltje ook 2 dozen :)

• PacinoAllstars
Icey schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:39:
Op de 2e verdieping zegmaar (aan de andere kant waar je net de trap op bent gekomen) kan je eraf springen en op een rigeltje de weg vervolgen :). Dus rechts op jou foto zegmaar, in ieder geval niet de richting op waar jij nu naar kijkt (omhoog).

Je vind op dat rigeltje ook 2 dozen :)
Zo ik ben lomp ook ik dacht dat ik daar vandaan kwam 8)7

Anoniem: 61051

Mensen ik heb Hl2 ook eindelijk gedowned en via steam laten updaten (duurde uren)

Maar als ik hem nu opstart krijg ik dit

http://home.planet.nl/~brui3816/naamloos.JPG
http://home.planet.nl/~brui3816/naamloos2.JPG

Erg vaag, ik heb nu cat 4.12b al geinstalleerd en heeft geen effect :S

Specs:

Xp3200+
512mb ram
R9800XT 128mb

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Anoniem: 61051 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 17:42:
...
Specs:

Xp3200+
512mb ram
R9800XT 128mb
Niks overclockt?
Probeer anders eens de 4.11 drivers, die doen het bij mij in ieder gavel wel goed, met soortgelijke specs. (9800 Pro ipv. XT)

Werkbouwtuig schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:24:
[...]

Niks overclockt?
Probeer anders eens de 4.11 drivers, die doen het bij mij in ieder gavel wel goed, met soortgelijke specs. (9800 Pro ipv. XT)
Tja.... eh..alles is wel overgeclockert zoals mn sig zegt...maar ik betwijfel of het uit zal maken, ik clock zo alles ff terug en flash mn 9800 wel weer trug naar pro met cat 4.11 erop...zullen zien of het uitmaakt,....lijkt me

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
@ -Yourney-

Het lijkt er wel op of je in een editor zit oid.
Met alles verschillende objecten geselecteerd.

Maar ik denk dat er iets fout is gegaan bij de install, of bij het downen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• Jeronimusius
ik heb een nieuwe g-man spot:
spoiler:
als je getransporteerd bent samen met alyx en dan verder moet met die robot. gaat hij op een gegeven moment op een vliegding mee over de muur. je moet dan door een gat in de muur verder. als je dan iets doorloopt loopt het dood en heb je links een lift die dood is en rechts een klein kamertje. daarin staat een tv met de g-man die iets doet.

dat was het. misschien heeft iemand het ook al gezien maar ik dacht ik meld het even.

Ik download hem wel ff (lees 9 uur) opnieuw

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:04

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Jeronimusius schreef op donderdag 25 november 2004 @ 18:40:
ik heb een nieuwe g-man spot:
spoiler:
als je getransporteerd bent samen met alyx en dan verder moet met die robot. gaat hij op een gegeven moment op een vliegding mee over de muur. je moet dan door een gat in de muur verder. als je dan iets doorloopt loopt het dood en heb je links een lift die dood is en rechts een klein kamertje. daarin staat een tv met de g-man die iets doet.

dat was het. misschien heeft iemand het ook al gezien maar ik dacht ik meld het even.
Ja, ik ken 'm. :) Er komt ook een heel vaag/geheimzinnig/verlaten muziekje uit die TV. :/

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Anoniem: 72241

Ik heb in de eigenschappen van de snelkopellin gnaar HL2 ' -console' erachter geplaatst.
Console verschijnt ook in beeld, maar als ik wat intyp dan verdwijnt de console meteen meestal en als niet dan werken de console commando's niet. Terwijl in de text in de console wel aangegeven wordt dat het is toegevoegd.;
Iemand dezeflde ervaring?

Anoniem: 39525

Zoek eerst zelf eens voordat je een vraag stelt

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 12316 op 25-11-2004 19:49 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Anoniem: 39525 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:37:
Ik zit nu toch echt vast zit nu bij : we dont go to ravenholm

Hier is een elektrisch hek. Geen idee hoe ik er langs kom.
Iemand?
Ga even terug, er moet een schakelaar aan de muur zijn.

March of the Eagles

Anoniem: 39525

Er is alleen een schakelaar om het gas uit te schakelen net ervoor kan geen andere vinden heb al van alles geprobeerd op te stapelen ervoor maar ook dat gaat niet echt.

Anoniem: 72241

@sokar
daar mot je nie zijn.
Je moet een deur in bij het gebouw 8er die stapel brandende dudes, eerst de gasvalve daar dichtdraaien suc6!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 19:16
Hee, die g-man had ik gewoon het hele spel over het hoofd gezien. Toen liet ik iemand het spel ff zien en kwam 'm zo tegen. Geen idee waar die al gespot is door anderen maar ik zag 'm hier: http://img85.exs.cx/img85/695/Kofferdude.jpg
spoiler:
als je in de buggy aan het scheuren bent door die lion ants heen op zo'n basis waar je de raketwerper krijgt. Ik kon gewoon naar hem toe lopen en vaten op 'm stuk gooien. Hij gaf geen krimp. Tegen hem praten kon helaas niet

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

• Orion84
  • Laatst online: 16-06 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 72241 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:37:
Ik heb in de eigenschappen van de snelkopellin gnaar HL2 ' -console' erachter geplaatst.
Console verschijnt ook in beeld, maar als ik wat intyp dan verdwijnt de console meteen meestal en als niet dan werken de console commando's niet. Terwijl in de text in de console wel aangegeven wordt dat het is toegevoegd.;
Iemand dezeflde ervaring?
Is ook al vaak voorbij gekomen, maar nog maar ff:
toetsenbord layout op engels zetten mbv dat icoontje rechtsonder in de console (rechts erop klikken).

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Anoniem: 123041

Schaapje_BlaaT schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:48:
Hee, die g-man had ik gewoon het hele spel over het hoofd gezien. Toen liet ik iemand het spel ff zien en kwam 'm zo tegen. Geen idee waar die al gespot is door anderen maar ik zag 'm hier: http://img85.exs.cx/img85/695/Kofferdude.jpg
spoiler:
als je in de buggy aan het scheuren bent door die lion ants heen op zo'n basis waar je de raketwerper krijgt. Ik kon gewoon naar hem toe lopen en vaten op 'm stuk gooien. Hij gaf geen krimp. Tegen hem praten kon helaas niet
denk dat er wat mis is gegaan, klein AI bugje.

gman moet normaal gezien weg zijn voor jij daar aankomt.

• Orion84
  • Laatst online: 16-06 17:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

GoldieLox schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:40:
Hebben jullie nog iets van die zogenaamde patch/fix gemerkt? Er zou een fix zijn voor het stutter probleem, maar het is nog net zo erg bij mij.... :(

En die "tips" die op de steam site staan, dat slaat echt nergens op, het is duidelijk gemaakt dat het verlagen van de details en resolutie bij sommigen volstrekt geen effect heeft, zoals bij mij....

Ik speel nu al een week geen HL2 omdat ik het niet wil laten verzieken door dat gestorrer. Ik word er gek van!
Steam ging bij mij vanmiddag wel in "working" mode. En mbv de monitor zag ik dat het om een kleine halflife 2 download ging. in update news is er echter niets over terug te vinden. Zodra ik tijd heb ga ik ff spelen en dan laat ik wel horen of er iets veranderd is.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Anoniem: 123041 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:55:
[...]

denk dat er wat mis is gegaan, klein AI bugje.

gman moet normaal gezien weg zijn voor jij daar aankomt.
Als je nou naar een plek gaat waar je die G-Man hebt gespot en dan in console ai_disabled invoert. Dan moet ie blijven staan. Of niet?

• b3ta
  • Laatst online: 11-06 08:19

b3ta

Hallo

We are still investigating another performance problem on some hardware, which will manifest where the game is getting into a state where performance drops to less than 5 fps and does not recover or crashes.

Next week we will be releasing the Source SDK, along with a surprise for the community.

Woei spannend hoor.... ben wel benieuwd naar die verassing :D _/-\o_ _/-\o_ 8) 8)

[ Voor 5% gewijzigd door b3ta op 25-11-2004 20:04 ]

Anoniem: 118100

CRAM schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:01:
Als je nou naar een plek gaat waar je die G-Man hebt gespot en dan in console ai_disabled invoert. Dan moet ie blijven staan. Of niet?
ai_disable 1 ja!

spoiler:
Ik zag G-man ook op het einde! :>

Anoniem: 126650

Anoniem: 56924 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:09:
HL2 nu 2x uitgespeeld, 1x normaal zonder cheats en daarna 1x met god mode en alleen super grav gun al vanaf het begin. echt lachen, vooral in die eerste levels. je kan er zelfs vogels mee uit de lucht plukken. :)
Vraagje, wat is de commandline voor de super gravity gun?

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Zeg, ik weet niet hou het met jullie zit maaruh:
spoiler:
Bij mij haalt die hijskraan het niet tot de buggy, ik dacht nou ga ik maar lopen,
ook dat bleek geen succes omdat daarna weer een jump is :|
Waar moet je die buggy nou neerzetten? :?

Het is de hele tijd simpel, en nu dit :|

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:09
SH4D3H schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:29:
spoiler:
Bij mij haalt die hijskraan het niet tot de buggy, ik dacht nou ga ik maar lopen,

spoiler:
Is dat het stukje waar je voor het eerst kennismaakt met de buggy??, want je moet daar in gaan zitten en dan de dame die in de hijskraan zit je naar beneden (de zandvlakte)

• Icey
@SH4D3H

spoiler:
De hijskraan haalt het niet tot de buggy, tja... dat is klote... dan rij je de buggy iets naar voren zodat de hijskraan er wel bij kan? Dat is teminsten wat ik gedaan heb.

• SH4D3H
In real life zou ik zeggen dattie een meter of 2 te kort komt :|

Kijk zelf maar : klik

En dat is toch een van de hoger gelegen gedeelten waar de kraan bijkan ...

[ Voor 62% gewijzigd door SH4D3H op 25-11-2004 20:35 ]

• Icey
Je kan die kraan ook gewoon naar je toe laten komen hoor...

Je kan omhoog en omlaag, naar links en naar rechts, maar ook naar voren en achteren ;)

En anders zet je je auto meer richting achteren, zegmaar aan de waterkant als ik het goed herinner. Daar kan je dan wel bij :)

[ Voor 31% gewijzigd door Icey op 25-11-2004 20:39 ]

• SH4D3H
Jah?
Ik zal eens kijken ^^

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Het kan gewoon hoor.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Anoniem: 123304

Nou ik heb hem uitgespeeld, het einde verklap ik niet maar moet zeggen ik had het niet zelf zo verwacht :)

Voor de rest de graphics zijn massive ubergeil!!!
Alleen jammer dat het laden vaak lang duurt :( dat gedoe met steam ook altijd, tja dit krijg je door al dat piraterij bende O-)

Dat CS source ziet er helemaal al f*cked up TOP uit!
Alleen ke nje net als CS CZ ook solo play doen?
Kom er niet uit waar lukt me alleen via server te gamen 8)7

• SH4D3H
Lol enige dattik moest doen was ff klikken zodat ie um op ging pakken, stom |:(

• Jeronimusius
SH4D3H schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:29:
spoiler:

spoiler:
je moet hem op de kade zetten en de brug dichtgooien met de kraan

Anoniem: 126650

Modbreak:Kicken binnen 30 minuten :? :{

[ Voor 88% gewijzigd door Crash op 25-11-2004 21:12 ]

• SH4D3H
Jeronimusius schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:57:
[...]

spoiler:
je moet hem op de kade zetten en de brug dichtgooien met de kraan
spoiler:
Jup, de brug was geen probleem, maar die buggy oppakken wel.
Wist ik veel dat je moest klikken ;)

Anoniem: 52728

hmm, nooit gedacht, maar ik zit nu ook vast :/
klik

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 52728 op 25-11-2004 21:08 ]

Anoniem: 86389

Aangezien de search niet werkt en ik vrij weinig over mijn vraag kan vinden, vraag ik het hier maar :)

Weet iemand of HL2 fatsoenlijk te spelen valt op een FX5200 (V9520) :?
Ik wil het spel graag kopen maar wil wel weten of het goed draait.
Doom3 draaide namelijk voor geen meter op mijn P4 2,6 ghz :(

Anoniem: 110333

PoopZeh je moet gewoon rechtermuis drukken, dan roep je die beesten op als het ware :-D

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 110333 op 25-11-2004 21:17 ]

Anoniem: 52728

Anoniem: 110333 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:16:
PoopZeh je moet gewoon rechtermuis drukken, dan roep je die beesten op als het ware :-D
doh, thnx :P

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 15:08
Anoniem: 86389 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:16:
Aangezien de search niet werkt en ik vrij weinig over mijn vraag kan vinden, vraag ik het hier maar :)

D3 was op mijn 3ghz en ati8500 amper te spelen op 640x480 zonder shaduw.
HL2 echter staat alles op max en het gaat vloeiend 1280x1024. Nu is jouw comp wel wat langzamer, maar ik schat dat hij het redelijk zal doen met een paar opties laag op 1024x768. de 8500 is wel een dx81 kaart dus grafisch wel flink mooier dan een dx7 kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door ErikRo op 25-11-2004 21:23 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• Energy99
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04-2023

Energy99

NRG <3

Anoniem: 86389 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:16:

De Source engine is een verademing als je het vergelijkt met Doom3 (eg. draait veel soepeler dan Doom3 en FarCry engines). Je kan HL2 gemakkelijk draaien op medium settings met jouw specs. Het is trouwens wel handig als je 512MB of meer geheugen hebt (bij voorkeur 1GB).

[ Voor 10% gewijzigd door Energy99 op 25-11-2004 21:32 ]

\O/ weeeee =[specs]=

• Icey
een 8500 is imho wel sneller dan een enorm gecastreerde 5200, wat echt een goedkope budget kaart is.

Ikzelf speel op een p4 2,6, 800fsb & HT. 512mb ram en een ATI 9600XT, ik heb alles vrij hoog staan en het draaid super!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Yeah, de tweakguide is uit: http://www.tweakguides.com/HL2_1.html
Ben benieuwd of ik er wat extra frames eruit kan halen!

Anoniem: 26271

las ik dat goed? volgende week de SDK? FINALLY dan zal het niet lang meer duren voor de eerste mods er zijn!!

Anoniem: 118100

Anoniem: 126650 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 20:25:
Vraagje, wat is de commandline voor de super gravity gun?
spoiler:
sv_cheats "1"
con_enable "1"
physcannon_maxforce "9999999999999999999"
physcannon_maxmass "9999999999999999"
physcannon_chargetime "0"
physcannon_mega_pullforce "9999999999999999"
physcannon_mega_tracelength "99999999999999999999999"
physcannon_pullforce "99999999999999999999999"
physcannon_tracelength "9999999999999999999999999999"

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Vet, je kan ook vogels uit de lucht schieten! >:)

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:58

Erw

Anoniem: 118100 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:44:
[...]

spoiler:
sv_cheats "1"
con_enable "1"
physcannon_maxforce "9999999999999999999"
physcannon_maxmass "9999999999999999"
physcannon_chargetime "0"
physcannon_mega_pullforce "9999999999999999"
physcannon_mega_tracelength "99999999999999999999999"
physcannon_pullforce "99999999999999999999999"
physcannon_tracelength "9999999999999999999999999999"
Moet je dat allemaal handmatig in gaan typen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Steephh
  • Laatst online: 15-06 23:54
Als je nu de illegale versie van HL2 download, en je vult daar de key in die je bij je ATI kaartje hebt gekregen, zou dat mogen en werken?

_@/'

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:58

Erw

BMRS schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:49:
Als je nu de illegale versie van HL2 download, en je vult daar de key in die je bij je ATI kaartje hebt gekregen, zou dat mogen en werken?
Ik snap niet dat je dat zou willen?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *

* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *

* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *