[PC]Half-Life 2 deel 10! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.539 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
dark4ever schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:51:
[...]

Zit op het zelfde punt vast. En kistjes pakken om er overheen te klimmen lukt ook niet echt... Iemand een save game voor me na dat punt?
ik snap zulke vrage niet hoor :? je doet gewoon ff noclip (console: sv_cheats 1 -> noclip) en je vliegt door die alien/muur heen en je zet noclip weer uit.. woppa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 21:05
[quote]Anoniem: 63444 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:14:
Chester schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:44:
[...]

spoiler:
Fout in het spel of ai wil niet meewerken. Probeer eens een iets ouder save te loaden, of "ai_disable 0" in het console te tikken.

heb al mijn oude saves geprobeerd, ai_disable ,en ai_disable 0 helpen beide niet, die alien doet gewoon bijna niks meer, soms nog een actie, maar hij stopt ook gewoon voor deuren e.d.

is er geen andere manier om langs die boomstronken te komen, cheat door muren heen vliegen of iets dergelijks? (of een fix, zal er alleen vast niet zijn)

alvast bedankt
spoiler:
Je hebt zijn laatste opdracht niet gedaan (knijpen in dat ding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24869

Weet iemand al iets over die geluids patch? Wanneer die precies uitkomt? Ik dacht dat die al gisteren uit moest komen, maar kan ook helemaal geen nieuws vinden op Steam news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Anoniem: 24869 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:15:
Weet iemand al iets over die geluids patch? Wanneer die precies uitkomt? Ik dacht dat die al gisteren uit moest komen, maar kan ook helemaal geen nieuws vinden op Steam news.
http://www.blep.net/hl2stutter/

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 09:14
Maar hoe krijg ik met alleen een gun nou precies een helicopter uit de lucht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118100

Warfare schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:37:
Maar hoe krijg ik met alleen een gun nou precies een helicopter uit de lucht?!
Met een Rocket Launcher, Machine geweer op een boot.
Of gewoon NIET! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:40
Ik zit ook ergens "vast"

spoiler:
Ik ben nu in een level, waarin zon monster zegt:
"Hurl that pheropod into the pit"

Ik moet dus met de Pheropod iets in de kuil slingeren..
Maar ik niet snap :?

Iemand een tip ?
Ik heb geen idee wat Pheropod is.
T schijnt een soort wapen te zijn ?

[ Voor 25% gewijzigd door Hoyden op 24-11-2004 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
SandeR schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:09:
Ik zit ook ergens "vast"

spoiler:
Ik ben nu in een level, waarin zon monster zegt:

"Hurl that pheropod into the pit"

Ik moet dus een Pheropod in de kuil slingeren..
Maar ik niet snap :?

Iemand een tip ?
Nou als het goed is heb je van het bugbait (6, rond ding :P) uit de Ant lion Guard enzo :). Je neemt dat als wapen in je hand en gooit het in die ene kuil beneden als een granaat :o

[ Voor 3% gewijzigd door GeforceDDQ op 24-11-2004 20:12 ]

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
GeforceDDQ schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:11:
[...]

Nou als het goed is heb je van het bugbait (6, rond ding :P) uit de Ant lion Guard enzo :). Je neemt dat als wapen in je hand en gooit het in die ene kuil beneden als een granaat :o
Niet dus, dan moet ik daar maar naar opzoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

mrcactus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:45:
[...]

dat preload mag je vergeten, dat ging alleen op toen hl2 nog neit uit was en ook neit tussen browse games stond.

gewoon naar browse games en dan heb je per spel een knop, als er purchase op de knop staat dan kan je dat spel kopen(dan moet je creditcard gegevens invullen ed), als er download op staat dan kan je hem downloaden en heb je hem al gekocht en als er playgame staat dan heb je hem al gekocht en gedownload

de knop register a product i already own is als je hl of cs retail (hl1 engine)(ik weet neit hoe dat bij hl2 zit) al in de winkel gekocht hebt en je wilt die cdkey koppelen aan je steam account
Oke, dat heb ik inmiddels gedaan, maar nu zit ik weer met een probleem :(
Aangezien ik geen zin heb om het iedere keer weer te downloaden, wou ik graag de files backuppen. Maar nu zegt Backup dit: Half-Life 2 cannot be backed up until it has finished updating.
Heb de game ook nog niet runnende gekregen, blijft maar wachten met echt opstarten, de game runned wel, maar krijg alleen nog maar Windows scherm...
Hoe kunnen we de rest van de files downloaden?
Alvast bedankt!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Anoniem: 97504 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:21:
[...]

Als je een direct X 7 generatie videokaar (geforce 4)heb kan ik het snappen. (die hebben al die mooie effecten niet) Maar als je een direct x 9 videokaart hebt (bv radeon 9800 pro of geforce 6800LE) ben je een beetje scheel :D
Anoniem: 89518 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:43:
[...]

Ieder zijn eigen mening, maar hier weer iemand die een opmerking maakt waardoor die niet meer serieus te nemen is.. als je kritiek hebt op hl2 doe dit dan wel normaal svp, en ga niet beweren dat max payne 1 bijna zo mooi is als hl2.

Of heb je een dx7 kaart, en weet je niet wat het verschil is tussen dx7 en dx9?
Was te verwachten natuurlijk, zulke reacties. Maar ik blijf erbij, ik vind Half-Life 2 grafisch echt zwaar tegen vallen. Doom III was op dat vlak echt revolutionair, de graphics van Half-Life 2 zijn best wel standaard, meer spellen zien er tegenwoordig zo uit. Natuurlijk is Max Payne grafisch minder, het was ook niet mijn bedoeling om een 1-op-1 vergelijking te maken, maar Max Payne heeft ongeveer dezelfde stijl en omgevingen. En aan mijn PC ligt het niet hoor, zie mijn signature maar. Instellingen staan ook gewoon goed, ik heb alles op z'n hoogst staan (incl. 6x AA & 16x AF) en met een resolutie van 1280x960.

Ieder z'n eigen mening, Half-Life 2 is natuurlijk wel mooi, maar grafisch zeker niet uniek, ik had er meer van verwacht op dat vlak. Verhaal vond ik ook slecht, en ik was niet onder de indruk van de AI. Ik vind HF2 een 13 in 1 dozijn shooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
SandeR schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:14:
[...]

Niet dus, dan moet ik daar maar naar opzoek :P
Die moest je geloof ik zelfs wel pakken voor de deur nadat dat enorme kreng neergehaald is :P Heb je anders noclip oid gebruikt om door die deur te komen :?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-05 12:22
spoiler:
Ik zit vast bij sandtraps. Ik heb dat beest uit de grond gedood en daarna haalt dat wezen zo'n balletje uit dat beest. Daarna moet ik ergens heen, maar WAAR? ik kan geen kant op! :?

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:47

XyS

0.o.O

omg al die mensen met van die *$%^$ illigale versies. koop het gewoon :(
dan hep je niet al die klere ai fouten (GO ati GO ati _/-\o_ , banne banne banne!!!!)

en als j e egte versie hebt en je weet niet waar je heen moet,,, leer engels?¿

(sry maar al die vragen van "waar moet ik heen, die alien loopt niet blabla" worden inmiddels behoorlijk irritant)

[ Voor 49% gewijzigd door XyS op 24-11-2004 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 17:36

Twhomp

Stayin' Alive

Yup, dit topic bewijst maar weer eens hoeveel mensen er illegaal spellen spelen.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

jah :(
niet dat ik zon heilig boontje ben die nix illigaals speelt, maar in elk geval koop ik alle online games en alle "goede" spellen(cs, halflife1/2 etc :P )
en al die mensen die vast zitten moeten is proberen meer zelf uit te zoeken.. als je 10 minuutjes vast zit hoef je dat nog niet meteen hier te gaan blaaaten. ik zat zelf ook ergens vast.. 2 uur!! :(
maar toen ik erachter kwam wat ik moest doen voelde dat xtra goed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Vraagje: Het zou leuk zijn als Valve ergens in een level een spiegel heeft geplaatst. Dan kunnen we Gordon ook eens zien in de spelwereld! (net als in doom3)
Ik zit in het laatste level nu, maar ben er nog geen tegen gekomen...

Iemand anders toevallig wel?

* DasHMauL vindt HL2 grafisch trouwens super, EN uniek itt andere berichten hier, zeker gezien de shadertechnieken *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

je ziet jezelf ook niet in het water volgensmij?

en idd hl2 0wns ;)

[ Voor 19% gewijzigd door XyS op 24-11-2004 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:22
Anoniem: 119137 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:17:
[...]

Volgens mij moet jij het begrip "eigen mening" even in het woordenboek gaan opzoeken. :P
euhm, zeg dat maar tegen xenome, die vind dat hij mensen die andere spellen leuker vinden dan HL2, niet serieus hoeft te nemen....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
Wel.. okay dan owns HL2 :) Maarre k vind de AI ook niet alles altijd hoor. however misschien is er iemand die me kan vertellen hoe die gunturrets werken? ik kan ze niet rechtopzetten,,? en ze gaan willekeurig af? kan je ze niet afstellen oid? (ik heb een hele zooi meegenomen door die gevangenis)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-06 15:52

BaRF

bijna kerst

DasHMauL schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:39:
Vraagje: Het zou leuk zijn als Valve ergens in een level een spiegel heeft geplaatst. Dan kunnen we Gordon ook eens zien in de spelwereld! (net als in doom3)
Ik zit in het laatste level nu, maar ben er nog geen tegen gekomen...

Iemand anders toevallig wel?

* BaRF vindt HL2 grafisch trouwens super, EN uniek itt andere berichten hier, zeker gezien de shadertechnieken *
Als we Valve mogen geloven is dat expres. Dezelfde reden voor het feit dat er geen cutscenes in het spel zijn, en dat Gordon geen stem gebruikt:

Ze willen echt het idee geven dat JIJ in het spel zit :) en dat lukt ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyS

XyS

0.o.O

moesten ze je eigeluk verpligten een foto intevoeren op het begin :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

XyS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:56:
moesten ze je eigeluk verpligten een foto intevoeren op het begin :D :+
mmm stel je voor, de volgende generatie gamez (hl3? :P) : system requirements > microfoon :9~ en dat je dan zelf antwoord moet geven op de vragen e.d. ingame slobber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shockers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:33
Time line van half-life :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:33
Weet iemand of je ook van bronze naar silver/gold kan upgraden?
(en dan bonze gekocht met cc en dus niet via ati cupon, dan kan het namelijk wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Gremen schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:19:
Weet iemand of je ook van bronze naar silver/gold kan upgraden?
(en dan bonze gekocht met cc en dus niet via ati cupon, dan kan het namelijk wel)
Dat kan :) Als het nu nog niet mogenlijk is (oftewel aan te klikken in je steam-shop) dan komt het vandaag of morgen beschikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
BaRF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:09:
[...]

mmm stel je voor, de volgende generatie gamez (hl3? :P) : system requirements > microfoon :9~ en dat je dan zelf antwoord moet geven op de vragen e.d. ingame slobber
En dan lekker stiekem niks zeggen :+

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Laatst online: 15-01 21:16
lmao ik lees net hierboven dat een paar mensen unreal 2 een in basis betere game vinden. Man die gameplay was waar-de-loos imo...je liep met de snelheid van 0,5 km per uur en wapens waren meer dan crap :X

Maarja ieder zn mening...

Bij nader inzien vind ik Farcry een betere game vergeleken HF2. Ik moest die koe maar weeres bij de hoorns vatten }:O

[ Voor 23% gewijzigd door CRAM op 24-11-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Laatst online: 16:14
Mag ik zeggen dat ik de voertuigen in dit spel *weer* niks vind toevoegen?
In Farcry was het ronduit storend, maar ik heb nu de boot en de buggy mogen besturen en het doet me echt niks. En dat je geparkeerde voertuigen niet kan gebruiken is helemaal een downer imo.

De boot sequence werd zelfs al vrij snel saai, terwijl het niet eens zo'n heel lang stuk is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 11:14
Dat gezeur over die voertuigen... :(

Weet je wel hoe ver het anders lopen is van Route Canal naar Black Mesa East!! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Epitome schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:11:
Dat gezeur over die voertuigen... :(

Weet je wel hoe ver het anders lopen is van Route Canal naar Black Mesa East!! ;)
Vooral al die antlions zouden dan erg lastig zijn... wel een leuke en gezonde wandeling natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 16:44
12 pagina lange walkthrough
Misschien iets voor in de TS om al die "ik zit vast, wat nu?" vragen naar door te verwijzen :)

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Occy74 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:17:
12 pagina lange walkthrough
Misschien iets voor in de TS om al die "ik zit vast, wat nu?" vragen naar door te verwijzen :)
Kun je er ook www.gamefaqs.com inzetten ;)

Misschien een idee, omdat in de topic warning te zetten? Want zo heel veel mensen lezen de TS niet.

[ Voor 8% gewijzigd door LifeTecH op 24-11-2004 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Charly schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:55:
In Farcry was het ronduit storend, maar ik heb nu de boot en de buggy mogen besturen en het doet me echt niks. En dat je geparkeerde voertuigen niet kan gebruiken is helemaal een downer imo.

De boot sequence werd zelfs al vrij snel saai, terwijl het niet eens zo'n heel lang stuk is. :/
Mee eens, ik vind HL2 geweldig, maar het lijkt echt alsof die voertuigen erin zitten OM de voertuigen, en niet omdat het goed in het spel past. Zo van, bijna ieder spel heeft dat, dus wij moeten ook!

Ik vind die stukken in de buggy en boot ook zwaar vervelend. Besturing is kut en het past er niet echt tussen...

Maargoed, beinvloed mijn oordeel niet nadelig :)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 51661 op 24-11-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33436

Oef, bijna uitgespeeld! Snap niet helemaal hoe ik het nu moet aanpakken, maar ik kom er wel uit (neem even een gezonde pauze). Het is me trouwens inderdaad opgevallen dat de G-man een stuk beter verstopt zit dan in HL1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
Die voertuigen zijn phat, die buggy vooral, vroem.

Leuk stukje bij die poort die je moet openmaken met 3 batterijen, alleen had ik geen zin de 3e batterij te zoeken. Ik pak dus 3 platen en leg die op een heuveltje, en scheur er met nitro overheen, hop zo over de poort heen zonder hem open te maken. Geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33436 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:41:
Oef, bijna uitgespeeld! Snap niet helemaal hoe ik het nu moet aanpakken, maar ik kom er wel uit (neem even een gezonde pauze). Het is me trouwens inderdaad opgevallen dat de G-man een stuk beter verstopt zit dan in HL1.
G-Man? wanneer zie je die dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SCIxX schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:43:
Die voertuigen zijn phat, die buggy vooral, vroem.

Leuk stukje bij die poort die je moet openmaken met 3 batterijen, alleen had ik geen zin de 3e batterij te zoeken. Ik pak dus 3 platen en leg die op een heuveltje, en scheur er met nitro overheen, hop zo over de poort heen zonder hem open te maken. Geweldig.
spoiler:
Die 3e accu zit onder de motorkap van zo'n wrak die daar ergens ligt, daar klopt geef fuck van als je die eruit wil halen. Kreeg een paar keer totaal onlogisch die auto op mn hoofd en was half dood na ik die accu eruit getrokken had :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-02-2023
Dit is ook wat, ligt ie eindelijk in de brievenbus, installeer ik hem, haal ik de dvd er weer uit, wil ik hem opstarten, staat er: "Wrong disc inserted". Als ik de dvd erin doe dan wil ie wel opstarten? WTF ik dacht dat steam zonder dvd zou moeten werken :s

Ik vind dit echt BS, want op mn eigen pc heb ik geen dvd speler en kan ik hem dus niet spelen op deze manier :s Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoeY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:53:
Dit is ook wat, ligt ie eindelijk in de brievenbus, installeer ik hem, haal ik de dvd er weer uit, wil ik hem opstarten, staat er: "Wrong disc inserted". Als ik de dvd erin doe dan wil ie wel opstarten? WTF ik dacht dat steam zonder dvd zou moeten werken :s

Ik vind dit echt BS, want op mn eigen pc heb ik geen dvd speler en kan ik hem dus niet spelen op deze manier :s Heeft iemand hier een oplossing voor?
DVD-Rom speler kopen...

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Die ben ik best wel vaak tegen gekomen eigenlijk. Misschien leuk om al die plaatsen eens op te sommen + screenies.

Lol, DVD speler is 30 euri ofzo...

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 24-11-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
Ik begrijp hier uit dat jullie hem dus met de dvd erin spelen...onpraktisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YoeY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:59:
Argumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

YoeY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:59:
Kan (officieel) niet anders... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 20:14
Twhomp schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:00:
[...]

Kan (officieel) niet anders... :/
zoals het officieel met elk spel is.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
Ik kan elk ander spel wel gewoon via steam spelen, zonder cd of wat dan ook. Ik dacht dat dit de hele bedoeling van dat programma was. Maar goed, als jullie hier geen oplossing voor hebben, dan maar op de makkelijke manier en (eindelijk eens) een DVD speler aanschaffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:39

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Anoniem: 51661 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:53:
[...]

spoiler:
Die 3e accu zit onder de motorkap van zo'n wrak die daar ergens ligt, daar klopt geef fuck van als je die eruit wil halen. Kreeg een paar keer totaal onlogisch die auto op mn hoofd en was half dood na ik die accu eruit getrokken had :P
spoiler:
De derde lag boven in een soort watertorrentje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dog is echt super vet zeg :D :D :D
spoiler:
(alleen jammer dat hij de eerste keer vast kwam te zitten :? we waren aan het over gooien, kwam z'n arm door een hek heen en bleef hij gewoon zitten, ondertussen heb ik 5 minuten gebasketbald en beetje lopen kloten met die grav-gun... maar hij bleef gewoon zitten :? dus toen maar stukkie daarvoor geload, toen ging het wel goed :)

Pics:
Afbeeldingslocatie: http://80.60.59.239/GoT/HL2/alyx-klein.jpg
Je ziet haar gewoon denken "hmmz, is dat alles? op mijn nachtkastje heb ik een grotere vibrator liggen" :P
Afbeeldingslocatie: http://80.60.59.239/GoT/HL2/autch-klein.jpg
en dat MOET gewoon pijn gedaan hebben :P

okay, en dan ook nog een probleempje van mij:
spoiler:
Ik zit nu in euhhm... hoe heet dat daar ook weer?.. euhm, dat stadje waar ze nooit meer naartoe gingen, nadat je die grav-gun krijgt. daar zit zo'n gozer met een shotgun op de daken en daar probeer je bij te komen, nu ben ik zover dat ik in een gebouw ben, waar ik vanuit een kamer die gozer voor een raam zie staan aan de overkant van de straat, ik kan het raam uit en op een riggel gaan lopen, daar heb ik een stel zombies af geknalt, en beneden loopt ook nog een heel legioen zombies.. maar k heb geen flauw idee meer waar k heen moes :?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Laatst online: 15:34
Anoniem: 20531 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:57:
Die ben ik best wel vaak tegen gekomen eigenlijk. Misschien leuk om al die plaatsen eens op te sommen + screenies.

Lol, DVD speler is 30 euri ofzo...
Hier zijn alvast 2 screens van de ''G-Man''Clickable:

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/d1_canals_120001.jpg
G-Man, in ''Water Hazard''

Afbeeldingslocatie: http://www.remcoj.demon.nl/d1_canals_130000.jpg
G-Man, in ''Water Hazard (Bij de Dam)''
Spike_wolf schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:07:

okay, en dan ook nog een probleempje van mij:
spoiler:
Ik zit nu in euhhm... hoe heet dat daar ook weer?.. euhm, dat stadje waar ze nooit meer naartoe gingen, nadat je die grav-gun krijgt. daar zit zo'n gozer met een shotgun op de daken en daar probeer je bij te komen, nu ben ik zover dat ik in een gebouw ben, waar ik vanuit een kamer die gozer voor een raam zie staan aan de overkant van de straat, ik kan het raam uit en op een riggel gaan lopen, daar heb ik een stel zombies af geknalt, en beneden loopt ook nog een heel legioen zombies.. maar k heb geen flauw idee meer waar k heen moes :?
spoiler:
Gewoon beetje saven, beetje rondlopen....het is meestal zo makkelijk te vinden, je moet gewoon Goed kijken, misschien moet je via die Richel naar het dak/balkon van een ander gebouw? Misschien moet je daar beneden wel zijn bij die Zombies.....Gewoon proberen, lukt het niet, dan ''Laad'' je de saved game toch weer, en dan ga je toch gewoon weer verder....

[ Voor 54% gewijzigd door Yonix op 24-11-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
Atlion Guards zijn heel makkelijk dood te maken. This misschien heeeeel klein beetje cheaten ofzo, maar de 2e die je tegen komt (in de gevangenis) kan je zo vermoorden door er 3x een kast tegen aan te gooien met je gravity gun. Misschien moet je deze wel iets opvoeren voordat dat werkt ofzo... maar effect mag er zijn :) .

Me likes the Gravity Gun SO Much! :) :)

plak deze commands in je userconfig of de gewone config:

sv_cheats "1"
con_enable "1"
physcannon_maxforce "9999999999999999999"
physcannon_maxmass "9999999999999999"
physcannon_chargetime "0"
physcannon_mega_pullforce "9999999999999999"
physcannon_mega_tracelength "99999999999999999999999"
physcannon_pullforce "99999999999999999999999"
physcannon_tracelength "9999999999999999999999999999"

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Yonix schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:08:
[...]
[knip]

[afbeelding]
[sub]G-Man, in ''Water Hazard (Bij de Dam)''
ik WIST dat ik daar iets zag lopen, maar toen ik met m'n gun in de aanslag de hoek om kwam was er niks :?

weet nu dus WAT ik precies zag :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik heb zelf dus ook geen dvd speler, en ook ik dacht wel te kunnen spelen zonder dvd erin, niet dus :(

maar wat ik wel erg jammer vind is dat ik niet eens cs source kan spelen zonder cd, dat ze het nou bij half life 2 willen dat je de dvd er in moet doen, ok dat kan ik me nog wel voorstellen, maar voor css, kom op zeg doe ff normaal

heb nu even een speler te leen van een maat van me, en ik koop volgende maand wel ff een dvd brander dan werkt het ook wel

denk als ik dan toch een dvd speler koop doe dan maar gelijk een brander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Ik zit net bij die vuurtoren, glad you made it, een ver eind voorbij die brug maar ik heb toch een paar opmerkingen -->

soms moet je voorbij een muur of een barricade -->

tot nu toe is het me al 4 keer gelukt men buggy gewoon derlangs/over die barricade te schieten met de gravgun, big bugs dus eigenlijk.

Tenzij dit de bedoeling was maar lijkt me niet zo :)

voor de rest wel cool spel maar of het zijn geld waard is heb ik nog twijfels over.

Weet iemand hoe ver het nog is vanaf die vuurtoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104748

Dit is een shooter hoor! Sommige hier doen net ofdat ze met een moeilijke adventure te maken hebben. Je gaat toch niet van zo een (mooi) spel, vragen wat je moet doen als je ff vastzit. Ik heb geen enkele keer opvallend vast gezeten. Zegt dit nu iets over het nivo van de gamers, of heb ik ''geluk gehad''. Geniet van deze game, en vraag niet om hulp. (is een tip)

]

[ Voor 109% gewijzigd door Anoniem: 104748 op 24-11-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
nickske_v schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:10:
Ik zit net bij die vuurtoren, glad you made it, een ver eind voorbij die brug maar ik heb toch een paar opmerkingen -->

tot nu toe is het me al 4 keer gelukt men buggy gewoon derlangs/over die barricade te schieten met de gravgun, big bugs dus eigenlijk.

voor de rest wel cool spel maar of het zijn geld waard is heb ik nog twijfels over.

Huh? kan jij wel je buggy oppakken en wegschieten (mits je de gravitygun opvoert)? omg als ik dat doe.. dan lagt het spel dood. Zodra ik hem aantrek gaat alles 0 fps en vlieg ik eruit. Ik kan wel gewone auto's oppakken en heel vreemd dode Aliant Guards :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Als je een beetje logisch nadenkt en af en toe een beetje zoekt is het idd makkelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_vh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-04 12:57
Niet echt oppakken maar je kan hem wel op zen zij schieten en dan langs het wandelpaadje duwen/schieten, of met een risicootje langs het ravijn :)

/edit: geen opgevoerde gravgun/no cheats

[ Voor 14% gewijzigd door nick_vh op 24-11-2004 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoeY
PilatuS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:10:
ik heb zelf dus ook geen dvd speler, en ook ik dacht wel te kunnen spelen zonder dvd erin, niet dus :(

maar wat ik wel erg jammer vind is dat ik niet eens cs source kan spelen zonder cd, dat ze het nou bij half life 2 willen dat je de dvd er in moet doen, ok dat kan ik me nog wel voorstellen, maar voor css, kom op zeg doe ff normaal

heb nu even een speler te leen van een maat van me, en ik koop volgende maand wel ff een dvd brander dan werkt het ook wel

denk als ik dan toch een dvd speler koop doe dan maar gelijk een brander :)
Ik heb em door, ik dacht idd dat het wel zou kunnen, aangezien ik hl1 ook zonder cd speel. Mja, morgen maar eens langs de lokale pc boer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[...]

spoiler:
Gewoon beetje saven, beetje rondlopen....het is meestal zo makkelijk te vinden, je moet gewoon Goed kijken, misschien moet je via die Richel naar het dak/balkon van een ander gebouw? Misschien moet je daar beneden wel zijn bij die Zombies.....Gewoon proberen, lukt het niet, dan ''Laad'' je de saved game toch weer, en dan ga je toch gewoon weer verder....
In waterhazard staat die ook nog bij "the old red farm" met zo'n waterrad.

[ Voor 7% gewijzigd door SCIxX op 24-11-2004 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 12-06 10:26
Voor de mensen die het gemist hebben, de krantenknipsels...

Verder, wie weet er wat deze graffiti betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
spoiler:
op een gegeven moment kom je bij een soort superhelikopter.. die dropt echt honderden bommen enzo, als je deze hebt verslagen kan je twee kanten op.. een kant is gewoon die uitgang die voor de hand ligt, dan heb je er nog een daarvoor moet je een jump maken en die is een beetje verstopt ook.. ik heb die verborgen exit genomen zeg maar.. was dit een shortcut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-05 22:06
Anoniem: 51661 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:53:
[...]
spoiler:
We Are Borg schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:07:
[...]
spoiler:
De derde accu lag boven in een soort watertorrentje :P
spoiler:
En bij mij onder een badkuip, dus blijkbaar wisselt ie van plek :)

[ Voor 42% gewijzigd door Cpt.Morgan op 24-11-2004 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Hm, waar het in deel 8 nog wel eens over ging, tweaks en toevoegingen op HL2:

Ik ken de cl_ragdoll_collide "1", om ragdolls met elkaar te laten colliden. Is iemand er inmiddels achter hoe je ragdolls met andere objecten kunt laten colliden? Ik bedoel, als er physics in zitten, moeten ze wel aan staan natuurlijk :)

Zijn er nog andere tweaks bekend, op het opvoeren van de gravity gun na dan?

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 13:34

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Charly schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:55:

Dat stuk met die boot vond ik ook niet zo heel erg bijzonder, maar dat stuk met die buggy was gaaf. _/-\o_ Een beetje cuisen door het landschap en af en toe stoppen als er iets bijzonders te zien was. Vanuit de verte een aantal combine zien en dan uitstappen om ze neer te schieten voor dat ze jou gezien hebben. Of dat je ergens langs rijdt en dan zie je een aantal Combine in gevecht, dat geeft toch het gevoel dat er meer is in de gamewereld dan alleen de hoofdrolspeler. _/-\o_

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Cpt.Morgan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:36:
[...]

[...]

spoiler:
En bij mij onder een badkuip, dus blijkbaar wisselt ie van plek :)
hehehe, mooi stom dattie bij mij op een buggy plek lag :D

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

kEv4h schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:35:
spoiler:
op een gegeven moment kom je bij een soort superhelikopter.. die dropt echt honderden bommen enzo, als je deze hebt verslagen kan je twee kanten op.. een kant is gewoon die uitgang die voor de hand ligt, dan heb je er nog een daarvoor moet je een jump maken en die is een beetje verstopt ook.. ik heb die verborgen exit genomen zeg maar.. was dit een shortcut?
spoiler:
nee, in dat huisje achter die dam die je open kon doen lag niet zoveel, een huisje met wat combines en veel supplies [ammo/health/suit] en een "geheim stukje" in een riollbuis met een vorticon die je een boel uitlegt over de history van hun, jouw, HL1 en HL² :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 51661 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:15:
[...]

hehehe, mooi stom dattie bij mij op een buggy plek lag :D
Er zijn er gewoon meer dan 3 :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• DaCoTa
spoiler:
Wat ik daar net ook leerde (misschien DUH voor een boel mensen, maar niet voor mij...), er staan af en toe van die gemotoriseerde kapmessen. Meestal staan deze uit, maar je kan ze met de gravgun vaak een behoorlijke zwieper geven. Als je ze te hard duwt, valt het mes eruit en dit werkt erg goed als projectiel met de gravgun. De circelzagen zijn er niks bij :) Jammer genoeg stuiterd dat mes soms (te) ver weg...

En volgens mij zit er in een bepaald stuk van Ravenholm een paar spawnpoints voor een oneindige stroom zombies. Wel jammer, beetje te doorzichtig.

• Pater
  • Laatst online: 18:45

Pater

Terry Tate

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]
spoiler:
Ik heb de knakker ook zien rondlopen nadat ik met mijn buggie bij een landhuisje kwam en door die telescoop keek. Hij staat daar met een briefcase met een andere rebel te praten in dat kamp. Toch?
spoiler:
nee, in dat huisje achter die dam die je open kon doen lag niet zoveel, een huisje met wat combines en veel supplies [ammo/health/suit] en een "geheim stukje" in een riollbuis met een vorticon die je een boel uitlegt over de history van hun, jouw, HL1 en HL² :)
spoiler:
Woha, wanneer is dat precies? Toch niet met je hovercraft, of wel? Want ik wil die history wel weten!

[ Voor 14% gewijzigd door Pater op 25-11-2004 01:20 ]

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

• StarLite

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Pater schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:19:
[...]
spoiler:
Woha, wanneer is dat precies? Toch niet met je hovercraft, of wel? Want ik wil die history wel weten!
spoiler:
Yup, dat is na het neerschieten van die heli met je bootje, als je die sluisdeuren open doet, kan je via paar boomstammen naar huisje gaan [land op], tegenover deze "schans" zitten 2 buizen, die linker heeft een stuk gif met aan het einde zo'n vortigon. Zorg wel dat je 100/100 hebt [kan je halen in huisje] en dat je VOORDAT je erop gaat ff safed, want je komt er met weinig hp weer uit :)

\o/

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

StarLite schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:45:
[...]

spoiler:
Yup, dat is na het neerschieten van die heli met je bootje, als je die sluisdeuren open doet, kan je via paar boomstammen naar huisje gaan [land op], tegenover deze "schans" zitten 2 buizen, die linker heeft een stuk gif met aan het einde zo'n vortigon. Zorg wel dat je 100/100 hebt [kan je halen in huisje] en dat je VOORDAT je erop gaat ff safed, want je komt er met weinig hp weer uit :)
hier een savegame voor die alien met de history :)

kopieer naar je hl2/SAVE map, uitpakken aldaar en laden ingame.. have fun

moet wel zeggen dat ik zelf nog niet alles heb meegekregen wat ie nou allemaal vertelt enzo :/

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023
Half-Life 2 Update
November 24, 2004, 5:00 pm · valve
The changes in this release are directed at reducing the problem some users are experiencing with sound stuttering. The sound stuttering is not indicative of a sound problem, sound stuttering is only a symptom of texture thrashing on your video card or AGP memory. For information on how to reduce texture thrashing visit this link on our support site:

http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin....qid=280

This update will fix sound stuttering that users were experiencing that would last for longer than a few seconds during normal gameplay. This update will also eliminate this same behavior following a quicksave or autosave. There will still be a short pause while the autosave happens, but not the more drawn out stuttering behaivior.

We are still investigating another performance problem on some hardware, which will manifest where the game is getting into a state where performance drops to less than 5 fps and does not recover or crashes.

Next week we will be releasing the Source SDK, along with a surprise for the community.
jeeeeej!!! :*)

... ben benieuwd naar wat die verrassing zou kunnen zijn, de "ATi Levels"?

[ Voor 2% gewijzigd door Balkz op 25-11-2004 02:43 . Reden: naar bedje toe... ]

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

• Anthor
  • Niet online
Balkz schreef op donderdag 25 november 2004 @ 02:42:
[...]

jeeeeej!!! :*)

... ben benieuwd naar wat die verrassing zou kunnen zijn, de "ATi Levels"?
Ik heb liever DoD:S

is daar al iets van bekend?

• BaRF

BaRF

bijna kerst

als het alleen de ATI levels was zouden ze niet zeggen 'suprise fot the community' maar iets in de zin zin van 'suprise for our ati customers' :P

Hoop DoD of DM! Dat zou helemaal cool zijn ofcourse! Dat ze nu eindelijk het licht hebben gezien over dat laatste probleem wat er voor heeft gezorgd dat DM niet in de final zat :)

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

FnF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:17:
[...]

Oke, dat heb ik inmiddels gedaan, maar nu zit ik weer met een probleem :(
Aangezien ik geen zin heb om het iedere keer weer te downloaden, wou ik graag de files backuppen. Maar nu zegt Backup dit: Half-Life 2 cannot be backed up until it has finished updating.
Heb de game ook nog niet runnende gekregen, blijft maar wachten met echt opstarten, de game runned wel, maar krijg alleen nog maar Windows scherm...
Hoe kunnen we de rest van de files downloaden?
Alvast bedankt!
Iemand hier nog tips over?
Thnx!

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• Xymox
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

YoeY schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:21:
[...]
Ik heb em door, ik dacht idd dat het wel zou kunnen, aangezien ik hl1 ook zonder cd speel. Mja, morgen maar eens langs de lokale pc boer.
Ik verwacht over een tijdje een update van Valve zodat je HL2 zonder DVD in je speler kan spelen, net zoals ze met HL1 gedaan hebben (de eerste versie had ook de CD in je speler nodig).

Dat het vervelend is, snap ik. Maar het is wel logisch. Bijna elk spel die je koopt heeft een dergelijke beveiligings check. Dat is de manier om zulke media te beveiligen.

Dat je met Steam dat niet hebt is dus voordeel voor diegenen die games online kopen en dus afzien van een versie op een medium. Je hebt geen boekjes en geen mooi hoesje voor in de kast. De beveiliging is in dit geval jouw creditcard nummer en een uitgegeven Steam Key rechtsreeks van Valve zelf.

Het mooie van Steam is dus dat je als consument een EXTRA keuze hebt, die je eerder niet had. Je KAN via Steam kopen met zo zijn voor en nadelen en je kan ook gewoon naar de winkel gaan, met daar je voor en nadelen.

Verder lijkt me het volgende scenario trouwens ook wel een reden voor een DVD check. Je koop HL2 in de winkel, gebruikt de CD-Key in Steam en brengt het spel weer terug naar de winkel (niet goed geld terug of een ander spel). Zonder DVD check zou je nu gewoon HL2 kunnen spelen, alsof je het gekocht hebt via Steam.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

py.mosjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 01:57:
[...]

hier een savegame voor die alien met de history :)

moet wel zeggen dat ik zelf nog niet alles heb meegekregen wat ie nou allemaal vertelt enzo :/
Thanks, maar onduidelijk allemaal.

Heeft iemand een transcript gevonden van dit gesprek?

Anoniem: 124906

Vraagje:

Ik heb zeer lange laadtijden tijdens de levels met de volgende melding daarna:
"node graph out of date, rebuilding" :?

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb toch wel een aardige compter volgens mij (xp2600@333mhz, 2*256mbPC3200 en een 6800LE@400/800.

Gaarne antwoord.

tering mooi spel maar veel te lange laadtijden, jammer

Gegroet

• FoggyFreek
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

FoggyFreek

I'm a llama again!

nickske_v schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:10:

Waarom vragen een aantal mensen toch altijd hoe VER het nog is? Wat maakt dat uit? Wil je er zo snel mogelijk doorheen? (met Grav gun buggy eroverheen schieten).. neem de tijd, je zet een film toch ook niet op 1.5x de snelheid als je hem gaat kijken. Laat het spel je leiden en geniet van interactiviteit.

Zelf vind ik Half Life 2 geniaal, juist om de architectuur en het gebruik van licht effecten (Nova Prospect en Entanglement) en de NPC's. Heel vet.

-- Altijd blijven prutsen --

• Hoyden
GeforceDDQ schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:19:
[...]

Die moest je geloof ik zelfs wel pakken voor de deur nadat dat enorme kreng neergehaald is :P Heb je anders noclip oid gebruikt om door die deur te komen :?
Ik heb even een stukje ervoor een save-game geladen, en idd, ik moest van dat grote monster wat pakken, nu heb ik er de beschikking over.
Anoniem: 124906 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:14:
Vraagje:

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb toch wel een aardige compter volgens mij (xp2600@333mhz, 2*256mbPC3200 en een 6800LE@400/800.

Gaarne antwoord.

Gegroet
Had ik ooit ook, maar nu met een legale versie lekker niet meer :P

[ Voor 29% gewijzigd door Hoyden op 25-11-2004 08:44 ]

• Hoyden
overbodig... :z

[ Voor 98% gewijzigd door Hoyden op 25-11-2004 08:44 ]

• markjuh
  • Laatst online: 12-06 15:55
Ok, ik zit nu toch echt vast. Er is een keer een walktrough gepost maar ik akn hem echt niet vinden. Ik zit nu bij dat stuk waar je in zo'n kraan met een magneet eraan kunt gaan zitten. Alle combines gekilled met een container ( :P ) er is een bruggetje open en kan daar heen lopen waar de combines stonden.. Maardaarna kan ik niet verder. Ik zou niet weten waar ik heen moet of wat ik moet doen. Kan ff geen screenshot posten omdet ik op het werk zit. Misschien dat ik nog iets met die kraan moet doen of ergens een container neet moet flikkeren maar ik heb echt geen idee. wie kan me helpen?

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Anoniem: 124906 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:14:
Vraagje:

Gaarne antwoord.

Gegroet
Ik heb ook hetzelfde probleem, bij mij staat er na het laden ook altijd node graph out of date, rebuilding.
En na het laden van een saved game staat er rechts ook nog A.I.Disabled en dan staan alle monsters, robots en mensen stil in het spel. Ze bewegen dan niet meer maar ik kan ze wel doodschieten :?
ai_disabled 0 en ai_disabled 1 helpt dan ook niet |:(

• Grijns
  • Laatst online: 06-06 13:33
Markjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:28:
Ok, ik zit nu toch echt vast. Er is een keer een walktrough gepost maar ik akn hem echt niet vinden. Ik zit nu bij dat stuk waar je in zo'n kraan met een magneet eraan kunt gaan zitten. Alle combines gekilled met een container ( :P ) er is een bruggetje open en kan daar heen lopen waar de combines stonden.. Maardaarna kan ik niet verder. Ik zou niet weten waar ik heen moet of wat ik moet doen. Kan ff geen screenshot posten omdet ik op het werk zit. Misschien dat ik nog iets met die kraan moet doen of ergens een container neet moet flikkeren maar ik heb echt geen idee. wie kan me helpen?
spoiler:
brug dicht duwen en verder wandelen?

wellicht ook handig om de jeep ff op te takelen en daarmee verder te rijden.

• markjuh
Grijns schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:38:
[...]

spoiler:
brug dicht duwen en verder wandelen?

wellicht ook handig om de jeep ff op te takelen en daarmee verder te rijden.
euhm, sorry ik bedoel ook dat de brug dicht is. ik kan dus verder over die brug. Maar waar moet ik dan heen? ik kan die loods naar binnnen en wat supplies pakken maar waar moet ik dan heen?

Anoniem: 24869

Markjuh schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:41:
[...]

euhm, sorry ik bedoel ook dat de brug dicht is. ik kan dus verder over die brug. Maar waar moet ik dan heen? ik kan die loods naar binnnen en wat supplies pakken maar waar moet ik dan heen?
spoiler:
Daar heb je een knopje waarmee je een grote deur kunt openen.

Kom op jongens dit is toch niet zo'n moeilijk spel... Ik zie hier meer hulp dan bij de meeste adventure games.

• markjuh
Anoniem: 24869 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:44:
[...]

spoiler:
Daar heb je een knopje waarmee je een grote deur kunt openen.

Kom op jongens dit is toch niet zo'n moeilijk spel... Ik zie hier meer hulp dan bij de meeste adventure games.
nee, het is idd absoluut geen moeilijk spel, maar het kan natuurlijk dat je het gewoon ff niet meer ziet. Dat is geen schande hoor. iig bedankt voor de tip, maar ik had het knopje gewoon niet zien zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door markjuh op 25-11-2004 09:46 ]

• SurfHenk
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-06 22:24
Misschien een tip voor de mensen die last hebben van het verplichte gebruik van hun DVD schijfje, al heb ik geen idee of het zal helpen.
Heb zelf HL2 via steam (ATI+upgrade) en ik heb natuurlijk geen DVD nodig om het spel te spelen.
Heb alle steam games daarna op m'n laptop geïnstalleerd door deze simpelweg aan het net te hangen en steam de games te laten downloaden. En ook hier dus logischerwijze geen DVD nodig.
Wat ik me nu zit af te vragen is wat er zou gebeuren als iemand die de DVD versie heeft gekocht, geïnstalleerd en geregistreerd en vervolgens gewoon een tweede PC waarop steam is geïnstalleerd zijn "My Games" laat binnenhalen zonder de DVD te gebruiken. Of zelfs de geïnstalleerde versie van HL2 (of steam helemaal) op z'n hoofdPC uninstalled en het daarna weer helemaal download. Of gewoon van bij het begin niets installed met de DVD, alles binnenhaalt met steam en vervolgens z'n DVD-key ingeeft.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat je dan zonder DVD kan spelen, aangezien je dan dezelfde installatie hebt als de steam-kopers. Want dat ze twee verschillende groepen key's zouden hebben gegenereerd, eentje voor DVD/CD kopers en eentje voor steam-kopers, dat lijkt me sterk.
Hopelijk helpt dit jullie wat vooruit!
Maar misschien dus ook gewoon niet natuurlijk..

• CRAM
Hydra schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:55:
[...]

Ik vond het in Doom nogal tegenvallen eigenlijk. Die schaduwen zijn geweldig, maar ik vond dat ze wel HEEL erg afhankelijk waren van bumpmapping om de monsters zelf nog wat 'diepte' te geven, die waren IMHO gewoon erg blokkerig. Zelf heb ik een sterke voorkeur voor buitenomgevingen, en dat kan de Doom 3 engine gewoon niet. Ik heb liever een engine die zowel erg mooie binnen als buitenomgevingen heeft, dan een engine die alleen kleine kamertjes kan tonen omdat je anders te veel polygoontjes te verstouwen krijgt.

Ja, die schaduwen zijn mooi, maar ik vond dat echt gaan tegenvallen op den duur.
Mee eens. Maar ik bedoelde meer de plavuizen in een toilet ofzo. Dat zag er in Doom3 erg gelikt uit en daar moest ik dan ook even 10seconden naar kijken. Zelf ben ik ook meer van de buitenomgevingen 8)

Anoniem: 33436

MetroidPrime schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:03:
Dat stuk met die boot vond ik ook niet zo heel erg bijzonder, maar dat stuk met die buggy was gaaf. _/-\o_ Een beetje cuisen door het landschap en af en toe stoppen als er iets bijzonders te zien was. Vanuit de verte een aantal combine zien en dan uitstappen om ze neer te schieten voor dat ze jou gezien hebben.
Er zit een geweer op je buggy met een behoorlijk bereik, dus het is niet echt nodig uit te stappen als je combines ziet..

Overigens heb ik de G-man in Water Hazard een keer buiten zien staan waar ik zo met m'n gun op 'm kon knallen, beetje vreemd was dat.
Ik had het niet specifiek over het laatste level maar over het spel in z'n geheel. De G-man is gewoon onopvallender aanwezig dan in het eerste spel vind ik.

Overigens moet ik zeggen dat dit spel inderdaad lang niet zo lastig is als een adventuregame en dat de oplossingen erg snel gevonden zijn. Maar het punt is dat bij een adventuregame het tempo redelijk laag ligt, en je hierdoor meer tijd neemt om een oplossing te zoeken. In Half-Life 2 wil je maar door gaan en word je soms ook opgejaagd, en dan kijk je snel over kleine dingetjes heen en ga je snel om hulp roepen als je er even niet uit komt. Ikzelf zat een keer effe vast toen voor het eerst zo'n helicopter voor m'n neus hing en ik maar panisch heen en weer aan het rennen was en niet zag waar ik naar toe moest. Toen had ik zoiets van 'fuck it', ik ga gewoon effe kalmeren en rustig zoeken, en dan vind je 't zo. Had ik gewoon een deur wat verderop over het hoofd gezien (maar toen had ik m'n probleem hier al gepost :D).

spoiler:
Overigens heb ik krom gelegen om Lemar. Met name het stukje "no no, there's only one headdy" en na de aftiteling moest ik hard om lachen.

De laatste twee levels vond ik zelf een beetje tegenvallen, ze passen niet echt in de rest van het spel naar mijn mening, en het lijkt zowaar alsof je plots op de Death Star uit Star Wars beland bent (zeker met die witte combine soldiers). Tis wel erg stoer dat je je gravity gun op het laatste ook op tegenstanders kunt gebruiken, maar dit maakt die laatste levels wel erg makkelijk. Ook het einde (de eind'baas') vond ik wel heel erg simpel, hoewel ik in het begin niet helemaal door had wat de bedoeling was.

Maar al met al kan ik alleen maar concluderen dat Half-Life 2 het beste spel is dat ik ooit gespeeld heb. Onovertroffen graphics, heerlijke gameplay, geweldige sfeer, super physics en een schitterende opbouw. Misschien niet revolutionair, zeker niet qua AI (hoewel ook deze me af en toe verrast heeft; meestal door z'n domheid, maar af en toe ook zeker omdat ze leuke trucjes uithalen), maar toch de meest vermakelijke en adembenemende game die ik ooit heb mogen spelen. Amen.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 33436 op 25-11-2004 11:23 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-04 15:53
Anoniem: 33436 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:34:
Ik had het niet specifiek over het laatste level maar over het spel in z'n geheel. De G-man is gewoon onopvallender aanwezig dan in het eerste spel vind ik.
Dat valt nog wel mee hoor, ik ben hem zeker alwel 5/6 keer tegengekomen, je ziet hem echt vaak. Vooral als je HL2 voor de 2e keer speelt.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• CRAM
Twhomp schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:07:
[...]

Anders zet je ff de subtitles aan :Y)

• Hydra
  • Laatst online: 16-06 11:19
CRAM schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:22:
Mee eens. Maar ik bedoelde meer de plavuizen in een toilet ofzo. Dat zag er in Doom3 erg gelikt uit en daar moest ik dan ook even 10seconden naar kijken. Zelf ben ik ook meer van de buitenomgevingen 8)
Nou weet je, ik vond het het vooral in het begin echt gaaf, had zo iets van WOW wat is dit realistisch, maar na een tijdje gaat je erg opvallen dat 't allemaal bumpmapped textures zijn. Als je er prakisch recht op kijkt is het 'echt', maar als je langs een muur kijkt bijvoorbeeld is 'ie hardstikke plat, zonder enige vorm van detail. Hetzelfde probleem had ik eigenlijk met de monsters. Van een afstandje leuk, maar eenmaal dichtbij valt op dat ze gewoon erg weinig polygonen hebben.

Ik begrijp het wel, je zou in een spel als HL2 niet die dynamische belichting kunnen gebruiken, dat gaat geen enkele PC trekken, dus Id heeft daar een aantal consessies voor moeten doen. Maar ik vind het in het geval van Doom 3 er sterk doorgetrokken. Sommige mensen zullen die benauwde sfeer spannend vinden, mij gaat het gewoon vervelen. Ik vond de mooiste momenten in Doom 3 de momenten waar je een kamer in kwam waar het gewoon licht was.

Daarnaast vond ik de gameplay van Doom 3 gewoon eentonig. En nog het meest vervelende vond ik het hidden wall syndrome. Sorry, ik vind een verborgen deur met daarachter een imp welke geopend wordt als ik op een onzichtbare trigger ga staan gewoon erg cheap leveldesign. Dat is de voornaamste reden dat ik 't halverwege geuninstalled heb.
Vanitas schreef op donderdag 25 november 2004 @ 10:52:
Dat valt nog wel mee hoor, ik ben hem zeker alwel 5/6 keer tegengekomen, je ziet hem echt vaak. Vooral als je HL2 voor de 2e keer speelt.
Inderdaad. Ik ben begonnen met gewoon een paar coole stukken opnieuw te spelen, en kom 'em nu inderdaad steeds vaker tegen. Ik check nu ook alle stukken waar ik eerst langs ben geraced zegmaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Hydra op 25-11-2004 10:59 ]

https://niels.nu

Anoniem: 36087

Twhomp schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:07:
[...]

Je kan toch ook gewoon de subtitles aanzetten?

• Phydomir
  • Laatst online: 19:20

Phydomir

Dennis

Ik ben op een laptop met mijn steam account inloged en HL2 gedownload, maar dan vraagt ie alsnog om mijn dvd.'
Er stond bij mij ook iets in de trant van: thank you for purchasing HL2 retail (oid)

[ Voor 15% gewijzigd door Phydomir op 25-11-2004 11:01 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Anoniem: 110333

Update voor het geluidstotteren is nu uit :)
The changes in this release are directed at reducing the problem some users are experiencing with sound stuttering. The sound stuttering is not indicative of a sound problem, sound stuttering is only a symptom of texture thrashing on your video card or AGP memory. For information on how to reduce texture thrashing visit this link on our support site:

http://steampowered.custh...r/std_adp.php?p_faqid=280
Next week we will be releasing the Source SDK, along with a surprise for the community.
hopelijk is de verassing officiele multiplayer :D:D:D

bron: www.halflife-2.nl

Anoniem: 36087

Verwacht nou niet teveel van die verassing... :{
Ik heb al dingen gehoord als een gratis add-on, multiplayer met *weetikveelwatvoorzooi* en dat soort dingen.
En het dan gek vinden dat ze teleurgesteld zijn. :P

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 03:59

Ulti23

Quality Time

Dus nog geen update die de haperingen ingame verhelpt? Hmz, kreeg eerder al een tip om dat auto-save te checken, en het is inderdaad zo dat wanneer zo'n hapering ingame voorkomt, dat Half Life2 inderdaad een auto save maakt, wat die hapering veroorzaakt. Is die auto-save functie ergens uit te zetten, om te kijken of dit het 'probleem' enigzins verhelpt? Of is dit niet mogelijk?

I pitty the fools who took my game-station.....

• hiostu
  • Laatst online: 10-06 11:16
Even een vraag aan de mensen die misschien een "cheat" hiervoor weten. De spoiler gaat over het einde van het spel.

spoiler:
In de laatste 2 levels heb je een geupgrade gravgun. Is het mogelijk om middels een cheat deze eerder in het spel te krijgen? Het lijkt me namelijk wel lachen om het spel opnieuw te spelen, maar dan met deze gun tot mijn beschikking. Gooien met grote objecten :)

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
zit dus vast...

spoiler:
op een gegeven moment, kom je een groepje mensen tegen.... die kan je met de C toets weg sturen.... Maar hoe ??? Ik druk maar op C en er gebeurt niets...
Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *

* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *

* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *