[PC]Half-Life 2 deel 10! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.540 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Meelobee schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:50:
lazrambo, dat is een probleem dat veel users hebben (ikzelf ook). Het schijnt dat het een memory leak in de engine is. Gelukkig is dit al bekend bij Valve. Vandaag of morgen zou er een patch uitkomen om dit probleem te verhelpen. De patch krijg je automatisch via Steam.
Ok , dank je wel _/-\o_ > Hier heb ik dus wat aan dan al die mede tweakers hier die alleen maar kunnen beweren dat het door een illegale versie wordt veroorzaakt :( , hoe weten jullie dat het daardoor komt omdat jullie zelf ook een illegale versie hebben :X

Nou dan wacht ik maar effe op die patch met steam :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:40
obsidian schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:51:
[...]

Dat weet ik :) Maar hij wil de full version, dus ook CS:S enzo op de DVD hebben staan, en ook de boekjes en dergelijke. Dus gewoon de full retail versie zeg maar.
dan moet je je ati coupon naar canada sturen en dan krijg je een boxen versie teruggestuurd tegen betaling van de verzendkosten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-06 03:59

Ulti23

Quality Time

Thanatos schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:55:
Ik spaug echt flink van dat geluid man!
Steam heeft zichzelf vanochtend geüpdate, dus het lijkt mij dat de gisteren gereleaste patch nu geinstalleerd is. Okee, het geluid hapert nu wat minder erg, maar het kraakt als de tiefus! Wie heeft dit nog meer?
Hebben ze ook gefixed dat de game soms moet laden waardoor haperingen ontstaan als je een nieuw gebied in gaat, dus niet de loading plekken, maar soms kom je uit een tunnel o.i.d. in een open wereld of zeg maar een stuk stad. Dan moet de game enkele seconden hangen om daarna weer vloeind verder te spelen. Is dat ook gefixed? Met geluid heb ik btw geen last, klinkt allemaal zeer lekker hier. Ik heb wel die tweaks uitgevoerd zoals ze in HL2 deel 8 (topic) stonden gepost. Maar die ingame haperingen af en toe zijn niet echt irriterend maar vreemd, omdat ik toch ver boven de systeemeisen uitkom. Het valt mij ook op dat mensen met een ATI kaart bijvoorbeeld hier veel minder last van hebben. Is dit dan iets met GeForce 6 kaartjes?

I pitty the fools who took my game-station.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 10:03

fw

Helaas zit ik ook al een tijdje ergens vast:
spoiler:
Na dat ik door de ruine's van een gebouw met 2 of 3 Striders en een stel Combine heb gevochten sta ik min of meer boven de ruine's. Een van de rebellen zegt dan nog iets als "Head for the horse" maar ik heb echt geen idee wat ik dan moet doen helaas.

T.net dbmerge: Nieuw account: fw (22068) || http://wow.allakhazam.com/profile.html?81039 WTB CTS/Mala :C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
Ulti23 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:16:
[...]

Hebben ze ook gefixed dat de game soms moet laden waardoor haperingen ontstaan als je een nieuw gebied in gaat, dus niet de loading plekken, maar soms kom je uit een tunnel o.i.d. in een open wereld of zeg maar een stuk stad. Dan moet de game enkele seconden hangen om daarna weer vloeind verder te spelen. Is dat ook gefixed? Met geluid heb ik btw geen last, klinkt allemaal zeer lekker hier. Ik heb wel die tweaks uitgevoerd zoals ze in HL2 deel 8 (topic) stonden gepost. Maar die ingame haperingen af en toe zijn niet echt irriterend maar vreemd, omdat ik toch ver boven de systeemeisen uitkom. Het valt mij ook op dat mensen met een ATI kaart bijvoorbeeld hier veel minder last van hebben. Is dit dan iets met GeForce 6 kaartjes?
hmm ik zit nou te twijfelen, kan dit misschien ook aan de Nvidia drivers liggen :?
Ik zelf gebruik versie 66.93, kunnen de andere mede tweakers die hier ook last van hebben effe vermelden welke versie ze hebben.
Ook de tweakers die er geen last van hebben natuurlijk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-06 21:16

pes

De stutter bug is nog niet gefixed; volgens hl2fallout.com is Steam ge-update, de bug fix wordt nu morgen (vandaag?) verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
FrankvR schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:15:
[...]

spoiler:
probeer toch die stekker eruit te trekken, wellicht met je grav-gun
Is al opgelost, ik moest door de Good 'oll luchtschacht :P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 20:46
Ik kreeg net de melding dat Steam HL2 aan t updaten was, toen ik mun pc aanzette net! Dus ga zo ff kijken, zonder die extra commandregel die ik toegevoegd heb aan mijn snelkoppeling naar HL2 toe (zoals eerder in de HL2 topics @ GoT beschreven was) of idd die bugs zijn verholpen, met o.a. het geluid. I'll keep u informed!

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-06 19:16
Hmm, die negatieve review
http://www.techspot.com/vb/topic17165.html
is helemaal zo gek nog niet. Het meeste dat ie zegt klopt wel. Hij klaagt vooral over dingen die niet realistisch zijn, en killt dan al zijn argumenten met de laatste zin:

"Games should not try to emulate movies. We already have enough movies to keep us happy Valve. Games developers should focus more on games that are enjoyable and leave the movie making to moviemakers."

Prima review voor mensen zeggen dat half-life het beste spel aller tijden is. Daarvoor is het niet vernieuwend genoeg en er wordt duidelijk aangegeven waarom. Toch vond ik het een geweldig spel, want het spel mag dan niet realistisch zijn, het is wel uitermate "enjoyable".

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-06 11:19
Ik vond die "most negative" HL2 review nogal zeikerig. Er wordt geen woord gerept over de echte vernieuwingen (de physics en de karakteranimatie), alleen maar over de AI. Nee, ik heb dergelijke dingen als in dat filmpje niet meegemaakt, maar er was al bekend dat dat scripted was, en kennelijk hebben ze de soldiers niet ZO slim weten te krijgen. Dergelijke AI is op zich behoorlijk moeilijk te programmeren.

En dat de combine "headlong" rechtstreeks zouden chargen? Euh, sorry, maar misschien moet 'ie hem dan niet op easy spelen? Ik ben op normal meerdere malen geflankt door combine soldiers.

En wat betreft het lineair zijn van het spel: sorry, maar het is een 3D shooter. Tuurlijk kun je deuren niet opblazen met granaten. Ten eerste zou het praktisch onmogelijk zijn puzzels te maken, en bovendien zou je of achter elke deur ook daadwerkelijk een ruimte moeten maken. Daar heeft geen enkele PC genoeg geheugen voor. Bovendien waren er in het kart deel een hoop huizen die je over kon slaan, of uit kon stappen om binnen rond te kijken.

Nog een vraagje trouwens, heeft iemand een savegame bij die 'alwetende' Vortigaun? Ik zou 'em graag eens zien, maar heb geen zin om 'em op te gaan zoeken.
Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:35:
Prima review voor mensen zeggen dat half-life het beste spel aller tijden is. Daarvoor is het niet vernieuwend genoeg en er wordt duidelijk aangegeven waarom. Toch vond ik het een geweldig spel, want het spel mag dan niet realistisch zijn, het is wel uitermate "enjoyable".
Ik vond het niet het 'beste' spel ooit. IMHo is er geen 'beste' spel 'ooit' omdat er ongetwijfeld betere spellen uit gaan komen. Ik vind HL2 weer wel een van de beste ooit, een van de games waar ik het meest plezier aan beleefd heb, en bovendien op dit moment absoluut het meest vernieuwende spel. Met de physics en de karakteranimaties hebben ze IMHO echt een nieuwe benchmark gesteld waar toekomstige games mee vergeleken gaan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door Hydra op 24-11-2004 11:38 ]

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

lazrambo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:27:
[...]

hmm ik zit nou te twijfelen, kan dit misschien ook aan de Nvidia drivers liggen :?
Ik zelf gebruik versie 66.93, kunnen de andere mede tweakers die hier ook last van hebben effe vermelden welke versie ze hebben.
Ook de tweakers die er geen last van hebben natuurlijk :Y)
Die gebruik ik ook, tevens heb ik AA op 4x staan en AF op 16x. Het maakt geen reet uit of ik dit uit zet of even hoog, die stuttering van enkele seconden blijf ik houden. Ook op lagere resoluties. Hopen dat ze dit fixen in die aankomende patch. Let wel, het geluid is gewoon goed, het gaat hier puur om het tussendoor stotteren wanneer een nieuwe omgeving te voorschijn komt, ingame, dus niet de loading schermen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 21:01

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Ik heb net gespeeld, en et is erg vet, facial expressions, mooie graphics, grav gun erg vet allemaal, maar om nu te zeggen dat t de beloftes waarmaakt als beste FPS :?

Dit is net zo vernieuwend als Unreal 2 was, gewoon een nieuwe shooter met wat nieuwe features en graphics maar voor de rest een gewone shooter :)

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127797

fw schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:26:
spoiler:
Na dat ik door de ruine's van een gebouw met 2 of 3 Striders en een stel Combine heb gevochten sta ik min of meer boven de ruine's. Een van de rebellen zegt dan nog iets als "Head for the horse" maar ik heb echt geen idee wat ik dan moet doen helaas.
Zit je nog vast?

spoiler:
je moet een weg vinden naar de overkant waar die lui met rockets staan ( waar de strider vandaan komen ) daar moet je heen, daar ligt een kist met rockets ff striders neerknallen klaar :D de weg erheen is onwijs simpel

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 127797 op 24-11-2004 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60113

[...]
Ik meen dat deze hapering veroorzaakt wordt door de autosave in het spel.
Je zou na zo'n hapering even moeten kijken door 'load game' te bekijken dan zul je zien dat op het moment van hapering het spel gesaved is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-06 15:49
Het enige vernieuwende is de Havok physics. Maar daar is ook het gehele spel aan opgehangen.

En wat de AI betreft.. misschien dat ik een andere 'normal' speel ofzo :P Maar bij mij staan die gasten meestal maar te wachten tot ik ze neerknal. Als ze me niet kunnen raken gaan ze een stukje lopen soms, maar meer intelligentie dan dat heb ik niet gezien.

[ Voor 59% gewijzigd door Bosmonster op 24-11-2004 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Anoniem: 60113 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:47:
[...]

Ik meen dat deze hapering veroorzaakt wordt door de autosave in het spel.
Je zou na zo'n hapering even moeten kijken door 'load game' te bekijken dan zul je zien dat op het moment van hapering het spel gesaved is.
Ok, goeie tip, die was ik nog niet tegengekomen. Dit kan je volgens mij ergens uitzetten toch? Zal het vanavond eens proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-04 22:59

Defspace

Administrator

fw schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:26:
spoiler:
spoiler:
Je moet naar het hoogste punt op dat gebouw (vanwaar je de striders hebt afgeknald , zeg maar waar je rocket kist staat) en dan kan je over een aantal balken lopen naar een "gat" in de muur om vanaf daar er af te springen en je bent bij het plein waar dat paard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66402

Bosmonster schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:49:
Het enige vernieuwende is de Havok physics. Maar daar is ook het gehele spel aan opgehangen.

En wat de AI betreft.. misschien dat ik een andere 'normal' speel ofzo :P Maar bij mij staan die gasten meestal maar te wachten tot ik ze neerknal. Als ze me niet kunnen raken gaan ze een stukje lopen soms, maar meer intelligentie dan dat heb ik niet gezien.
zul je idd wel andere normal spelen en anders probeer je op hard :P
btw reteirritant als ze granaten beginnen te smijten pfff

oh ja nog iets over dat er bij steam 20000 accounts zijn gebannt, hum dat is wel extreem absurd naar mijn weten. (ik heb ook een klein tijdje cs source geinstalleerd omdat ik niet kon wachten :o en ik heb deze natuurlijk niet op mijn eigen account gezet) Denk dat de meeste ook wel niet zo dom zijn om deze op hun eigen account te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Hydra schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:35:

[...]

Ik vond het niet het 'beste' spel ooit. IMHo is er geen 'beste' spel 'ooit' omdat er ongetwijfeld betere spellen uit gaan komen. Ik vind HL2 weer wel een van de beste ooit, een van de games waar ik het meest plezier aan beleefd heb, en bovendien op dit moment absoluut het meest vernieuwende spel. Met de physics en de karakteranimaties hebben ze IMHO echt een nieuwe benchmark gesteld waar toekomstige games mee vergeleken gaan worden.
Nieuwe benchmark vind ik nou net iets te veel. Ik vond Farcry een benchmark omdat dat spel de nieuwe generatie shooters inluidde.

Verder vond ik HF2 top. Maar grafisch viel het me een beetje tegen vergeleken met Doom3. De grond/vloer was soms gewoon te simpel. Dat was in Doom3 wel anders.

Dat het spel linieair is boeit mij niet heel veel. Het is gewoon niet anders. Ze zouden misschien wel meerdere wegen/channels kunnen aanleggen maar totale vrijheid is nog lang niet haalbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door CRAM op 24-11-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 10:50
Ik heb Half-Life 2 met de post gekregen. Natuurlijk direct geinstalleerd, geen problemen gehad, een steam accountje gemaakt, gaat ook allemaal goed. Nu wil ik Half-Life 2 spelen, het spel start op, zie het plaatje van valve, krijg een scherm te zien met rechts onderin Loading, zie dan het begin scherm en hupsakee ik krijg zwart beeld en niets doet het meer.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:38

dbzfan

Nee.

Ik zit momenteel vast in ravenholm. Ik heb net die shotgun gehad, met lift naar beneden gegaan en via plank over een hek geklommen. Ik zit nu op een soort binnenplaats. Ik heb overal gekeken, maar ik zie nergens een uitweg. Wel zie ik overal bruggetje lopen boven, maar ik weet niet hoe ik er moet komen :S

Screenshot:

http://members.home.nl/stijn.teh.man/raven.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
BaRF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 05:52:
[...]

Ik zou het even weghalen want je krijgt toch geen antwoord waarschijnlijk. Omdat die informatie gebruikt kan worden door mensen die hem niet willen kopen.

(en dus idioot zijn)
Heeft niet echt veel nut imho...Je cdkey wordt gelinked aan je steam account, dus veel kan je er toch niet mee...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
dbzfan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:11:
Ik zit momenteel vast in ravenholm. Ik heb net die shotgun gehad, met lift naar beneden gegaan en via plank over een hek geklommen. Ik zit nu op een soort binnenplaats. Ik heb overal gekeken, maar ik zie nergens een uitweg. Wel zie ik overal bruggetje lopen boven, maar ik weet niet hoe ik er moet komen :S

Screenshot:

:+

[ Voor 12% gewijzigd door CRAM op 24-11-2004 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Screenshot:

Na die opgehangen gozer is een weg naar rechts, in dat steegje weer links dan kom je bij een kamertje met een hendle waarmee je een arm kan bedienen. Nu ga je naar beneden waar je eerst stond, loop je recht door klim je op dat dak waar die shotgun enz lagen, dan loop je langs de rand van het gebouw op die steigers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Laatst online: 22-07-2024

Screenshot:

omfg maakt die game eindelijk screenshots in .jpg formaat, en nog krijgen mensen het voor elkaar om ze als BMP om internet te zetten.. |:( |:(
denk nou eens na mensen :S

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
  • Laatst online: 08:43
Hydra schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:35:
Ik vond die "most negative" HL2 review nogal zeikerig. Er wordt geen woord gerept over de echte vernieuwingen (de physics en de karakteranimatie), alleen maar over de AI. Nee, ik heb dergelijke dingen als in dat filmpje niet meegemaakt, maar er was al bekend dat dat scripted was, en kennelijk hebben ze de soldiers niet ZO slim weten te krijgen. Dergelijke AI is op zich behoorlijk moeilijk te programmeren.

Waarom konden ze de AI in Far Cry wel zo goed krijgen dat ze je echt gingen omsingelen en dat ze elkaar rugdekking gaven ?? Na 6 jaar ontwikkeling zou je wel mogen verwachten dat de AI goed is ... maar die is totaal niet goed ... en van je team mates is al helemaal om te janken ...

En dat de combine "headlong" rechtstreeks zouden chargen? Euh, sorry, maar misschien moet 'ie hem dan niet op easy spelen? Ik ben op normal meerdere malen geflankt door combine soldiers.

Hmm ik speel op normal en ik ben nog nooit geflankt ... kon ze zelfs gewoon 1 voor 1 makkelijk afschieten door er rechjt op af te lopen met shotgun ... of ze wachten gezellig achter een hoekje totdat je aan komt lopen en schieten dan 1 keer ...

En wat betreft het lineair zijn van het spel: sorry, maar het is een 3D shooter. Tuurlijk kun je deuren niet opblazen met granaten. Ten eerste zou het praktisch onmogelijk zijn puzzels te maken, en bovendien zou je of achter elke deur ook daadwerkelijk een ruimte moeten maken. Daar heeft geen enkele PC genoeg geheugen voor. Bovendien waren er in het kart deel een hoop huizen die je over kon slaan, of uit kon stappen om binnen rond te kijken.

Ze konden wel meer ruimtes maken die je open kon maken ... bedoel ik vind het niet veel wat je krijgt op dvd ... waarom kon dan Far Cry bijv. wel meer verschillende routes nemen naar je hoofddoel ?? Zou ook makkelijk kunnen in HL2 als je meerdere deuren kon openen ... en dat vreet heus niet zoveel van je pc .. neem dan maar van me aan...

Nog een vraagje trouwens, heeft iemand een savegame bij die 'alwetende' Vortigaun? Ik zou 'em graag eens zien, maar heb geen zin om 'em op te gaan zoeken.

[...]

mijn mening over het spel:

Het spel is gewoon teveel gehypt en sommige dingen zijn niet waargemaakt ( AI bijv ... dat ie zo baanbrekend zou zijn ). In 6 jaar ontwikkelingstijd konden ze makkelijk een super game maken ( kijk naar Far Cry --> 3 jaar ontwikkelingstijd of iets meer ?? ) Veel stukken zijn gewoon te langdradig ( Hover en auto --> had echt na een tijdje van ''ik wil weer lopen''. )

Had veel meer van het spel verwacht ... ik kom ook totaal niet in het spel\verhaal ... je wordt er niet ingezogen ... gewoon weer een shooter voor mij dit. Alleen bij Far Cry kon ik me echt inleven in het personage en bij HL2 totaal niet.

Maarja andere mensen mogen de game geweldig vinden of beste game ooit ... maar mij zul je dat nooit horen zeggen ... toch blij dat ik hem niet gekocht heb.

:|

Ps. de game is ook totaal niet moeilijk ... ben nergens tot nu toe vast gezeten ( behalve door mijn team mates :+ ) en alles wijst zichzelf eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Ikkuh84 op 24-11-2004 12:37 ]

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
BasieP schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:19:
[...]

omfg maakt die game eindelijk screenshots in .jpg formaat, en nog krijgen mensen het voor elkaar om ze als BMP om internet te zetten.. |:( |:(
:+, je zult altijd wel een paar noobs tegenkomen op GoT

[ Voor 9% gewijzigd door lazrambo op 24-11-2004 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89518

[...]

Hebben ze ook gefixed dat de game soms moet laden waardoor haperingen ontstaan als je een nieuw gebied in gaat, dus niet de loading plekken, maar soms kom je uit een tunnel o.i.d. in een open wereld of zeg maar een stuk stad. Dan moet de game enkele seconden hangen om daarna weer vloeind verder te spelen.
Daar valt nix aan te fixen, dat had far cry ook..

Je moet 1 gig geheugen hebben vandaag de dag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Laatst online: 10-06 11:41

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Damn, net steam opgestart, begon ie te patchen: ik dacht "Ha! da soundbug eruit!"
Ik had er niet heel veel last van, maar toch een klein beetje, zit ik dus op het
spoiler:
strand met de sandbugs en mijn feromoontjes
is het erger dan ooit... bij elke nieuwe 'soundtexture' loopt mijn compu nu te ratelen alsof ie allemaal swap-files gebruikt! (heb 1 gig ram en de heapsize op 512000, maar dat is al een tijdje zo).

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Glorificationer schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:44:

Dit is net zo vernieuwend als Unreal 2 was
Door dat ene zinnetje ben je moeilijk serieus te nemen.. maarja ieder zijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Laatst online: 22:38

dbzfan

Nee.

BasieP schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:19:
[...]

Bedankt voor je reactie, nu weet ik hoe ik verder kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulti23

Ulti23

Quality Time

Anoniem: 89518 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:37:
[...]

Daar valt nix aan te fixen, dat had far cry ook..

Je moet 1 gig geheugen hebben vandaag de dag ;)
Heb ik ook, 1 gig aan corsair PC3200 geheugen. Windows is zo getweakt dat er zo min mogelijk programmas op de achtergrond meedraaien. Als videokaart heb ik een 6800 GT/TD van asus, en als proc een 2800+. Aan mijn systeem kan het dus niet liggen. Ik ga vanavond die tip eens proberen van dat auto-save.

Bij de weg, Far Cry heb ik ook en die vertoond dit probleem helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Ik heb me tijdens het spelen van Unreal 2 anders veel meer vermaakt dan tijdens het spelen van HL2 of Far Cry. Ongeacht of die laatste 2 nou leuke mooie nieuwe features hebben, want dat maakt geen reet uit voor de gameplay. En de AI in Unreal 2 is vele malen beter dan HL2 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:18
Ondanks dat HL2 erg gaaf is om te spelen en ik het een hele goede fps vind, valt de AI van de tegenstanders echt enorm tegen. Wat dat betreft is Far Cry echt superieur.

Ik vind persoonlijk Far Cry ook beter dan HL2 (tot nu toe, ik zit nu in de gevangenis) in alle opzichten, ook al ziet en klinkt HL2 er zeker fraai uit.

Maar ik stoor me het meeste aan de zwakke AI van de tegenstanders, lijkt verdorie wel Doom3 (waar het de bedoeling was...). Ik begrijp ook niet dat er in de vele lovende recensies dit bijna niet ter sprake komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Grindtegel schreef op woensdag 24 november 2004 @ 13:59:
Ondanks dat HL2 erg gaaf is om te spelen en ik het een hele goede fps vind, valt de AI van de tegenstanders echt enorm tegen. Wat dat betreft is Far Cry echt superieur.

Ik vind persoonlijk Far Cry ook beter dan HL2 (tot nu toe, ik zit nu in de gevangenis) in alle opzichten, ook al ziet en klinkt HL2 er zeker fraai uit.

Maar ik stoor me het meeste aan de zwakke AI van de tegenstanders, lijkt verdorie wel Doom3 (waar het de bedoeling was...). Ik begrijp ook niet dat er in de vele lovende recensies dit bijna niet ter sprake komt.
Idd dat snap ik ook niet .. lijkt net of alle reviewers een zak met geld hebben gehad ofzo ...

Maarja de hype gaat gewoon door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
ik vind het wel een geweldig spel.
wat veel mensen zeggen over het niet worden opgeslokt in het spel deel ik met ze. volgens mij komt het vooral omdat ik elke keer het idee heb dat je dingen aan het testen bent ofzo. je krijgt elke keer nieuwe dingen (wapens, buggy, hover, gravitygun, pheromones) en die moet je dan ook "toevallig gebruiken" in het volgende stukje. AI vind ik goed maar niet zogoed zoals die nerd van VALVE zegt. maar ja dat zegt elke marketing man over zijn eigen spel. de meeste mensen geloven het meer van valve omdat ze zo'n grote naam hebben groot te houden.
om even terug te komen over farcry. dat spel is alleen in het begin leuk als je op het strand bent daarna is er geen zak meer aan. de ai sucks.
doom3 vond ik ook gapend slecht omdat het dezelfde triggers gebruikt als hl1 en er komt plotseling een beest vanuit een zijhoekje. SLECHT!!!

ik ben er tevreden over en hoop dat er veel mooie mods uitkomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Jeronimusius op 24-11-2004 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:54

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Iedereen die loopt te zeiken over de AI van de tegenstanders:

PROBEER HET EENS OP HARD IPV EASY. :O

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Meelobee schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:09:

Ja wat denk je dat ik heb gedaan }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkuh84
Meelobee schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:09:

Ik speel op normal .. zou ook gewoon goeie AI moeten zijn lijkt mij :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:44
ARG,tis nu al de 5de keer ofzo dat hij die game files aan het validaten is. Erg irritant. Lijkt er op dat ik het 1 keer per dag moet doen ofzo.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379

Persoonlijk vind ik Half-Life 2 ook erg tegenvallen. Ik had meer van de graphics verwacht, veel mooier dan een oud spel als Max Payne vind ik het niet, en ik ben het met veel mensen eens dat de AI niet echt goed te noemen is. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:50
IK heb em zaterdag gekocht en gisteren uitgespeeld. Ik moet zeggen dat ik hem zeer zwaar vind tegenvallen. In het begin had ik nog zoiets van zo ziet er allemaal wel mooi uit die stad maar dat is dan ook het enige pluspunt vind ik.

Slechte AI is al tevaak hier gezegd helaas en vooral het ontbreken van een fatsoenlijk verhaal IMO dus he... ik liep gewoon van map naar map met een gevoel van mja wtf doe ik hier nou eigenlijk leuk is iig anders.

Hadden ze hier nou 6 jaar voor nodig :?. En degene die zij dat Unreal 2 in dat opzicht beter was kan ik eigenlijk niet eens ongelijk geven want zoveel scheelt het niet van elkaar hoor . Nee dit is weer 55 euro die duur besteed is helaas :r en dan ook nog geen multiplayer. Gratis expansion uitbrengen misschien om te compenseren valve? Zal wel niet nee.

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Laatst online: 10-06 08:08
Heb het eergister ook uitgespeeld.. en heb er best spijt van dat ik er 50 euro voor neer heb gelegd. Ik sluit mij volledig aan bij de hierboven gegeven kritiek: slap verhaal, de AI is grotendeels waardeloos (ook op hard) en het spel op zich is weinig vernieuwend. Sommige delen waren domweg erg saai.. Moet zeggen dat de sfeer in de eerste levels wél erg goed aanwezig is.

Verder is alleen de physics engine indrukwekkend maar dat heb je na een poos ook wel gezien.. Eerlijk gezegd vond ik FarCry vermakelijker om te spelen en een stuk indrukwekkender.

[ Voor 33% gewijzigd door Mitt3nz op 24-11-2004 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:43
Wat ik vooral jammer vind is het gemis van EAX, het is gewoon miles audio. Geen enkele effects, die je met EAX toch echt leuk kunt maken. Jammer, half-life 1 had dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Termi schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:35:
Wat ik vooral jammer vind is het gemis van EAX, het is gewoon miles audio. Geen enkele effects, die je met EAX toch echt leuk kunt maken. Jammer, half-life 1 had dit wel.
ik vind miles beter dan aex eigenlijk.
helaas dat er geen a3d meer inzit, dat was WEL goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-05 17:42
BasieP schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:38:
[...]

ik vind miles beter dan aex eigenlijk.
helaas dat er geen a3d meer inzit, dat was WEL goed
Ja vind het ook jammer van A3D maja aangezien nieuwe hardware het over algemeen niet of softwarematig geimplementeerd heeft, vind ik dit niet gek.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

Tr!gger schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:23:
.. vooral het ontbreken van een fatsoenlijk verhaal IMO dus he... ik liep gewoon van map naar map met een gevoel van mja wtf doe ik hier nou eigenlijk leuk is iig anders.
..
en dan ook nog geen multiplayer.
geen verhaal? dat is ook al zovaak voorbij gekomen. als je erdoorheen loopt zonder dingen te vragen of gewoon te luisteren dan krijg je inderdaad weinig verhaal mee.
er is wel multiplayer maar niet de multiplayer die jij gehoopt had blijkbaar. zowiezo mag je van de mod-community de echte half-life deathmatch binnen korte tijd wel verwachten.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ook dat is bull.. ik heb zowat elke midget in de maps aangetikt om het verhaal los te krijgen. Komt er van die loze prut uit van "ik moet poepen" .. nou leuk voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CRAM schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:57:
Verder vond ik HF2 top. Maar grafisch viel het me een beetje tegen vergeleken met Doom3. De grond/vloer was soms gewoon te simpel. Dat was in Doom3 wel anders.
Ik vond het in Doom nogal tegenvallen eigenlijk. Die schaduwen zijn geweldig, maar ik vond dat ze wel HEEL erg afhankelijk waren van bumpmapping om de monsters zelf nog wat 'diepte' te geven, die waren IMHO gewoon erg blokkerig. Zelf heb ik een sterke voorkeur voor buitenomgevingen, en dat kan de Doom 3 engine gewoon niet. Ik heb liever een engine die zowel erg mooie binnen als buitenomgevingen heeft, dan een engine die alleen kleine kamertjes kan tonen omdat je anders te veel polygoontjes te verstouwen krijgt.

Ja, die schaduwen zijn mooi, maar ik vond dat echt gaan tegenvallen op den duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Ben nog niet zo ver, maar ik moet wat gunships uit de lucht schieten. alleen lukt dat voor geen meter! Heb de rocket launcher, die heeft zo'n leuke laser, alleen als ik op die gunship richt, rocket afschiet, dan schiet ie m kapot. Hoe richt ik goed met die laser :?

Mik nu gewoon op dat vliegende K ding, rocket maakt een hoop rondjes, maar raakt m niet :( grrrr. Iemand een kleine tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117217

Tekn0z schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:13:
Ben nog niet zo ver, maar ik moet wat gunships uit de lucht schieten. alleen lukt dat voor geen meter! Heb de rocket launcher, die heeft zo'n leuke laser, alleen als ik op die gunship richt, rocket afschiet, dan schiet ie m kapot. Hoe richt ik goed met die laser :?

Mik nu gewoon op dat vliegende K ding, rocket maakt een hoop rondjes, maar raakt m niet :( grrrr. Iemand een kleine tip?
spoiler:
Naast het schip mikken en schieten en pas als de rocket effie airborne is met je laser op het gunship mikken... de rocket maakt dan een mooie bocht en hit het gunship! Als je goed naar die generaal hebt geluisterd dan zou je dit zelf kunnen afleiden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81992

[...]
spoiler:
Je hebt de pheromones wel gepakt nadat hij dat giga beestje heeft bewerkt? Anders zou ik het ook niet weten.
spoiler:
Als ik dat grote beest doodschiet/dood laat schieten liggen er helemaal geen pheromones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97504

Anoniem: 7379 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:22:
Persoonlijk vind ik Half-Life 2 ook erg tegenvallen. Ik had meer van de graphics verwacht, veel mooier dan een oud spel als Max Payne vind ik het niet, en ik ben het met veel mensen eens dat de AI niet echt goed te noemen is. Jammer...
Als je een direct X 7 generatie videokaar (geforce 4)heb kan ik het snappen. (die hebben al die mooie effecten niet) Maar als je een direct x 9 videokaart hebt (bv radeon 9800 pro of geforce 6800LE) ben je een beetje scheel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36087

Tekn0z schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:13:

*Uche Uche*

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 36087 op 24-11-2004 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

lol wtf hoe komt het dat jullie allemaal zo misselijk worden van de airboat?

Jullie zijn gewoon geen bikkels ;) 8)

Heb trouwens een Dell 15" LCD scherm dus miss is het te klein om motion-sickness te veroorzaken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
Anoniem: 117217 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:19:
spoiler:
Naast het schip mikken en schieten en pas als de rocket effie airborne is met je laser op het gunship mikken... de rocket maakt dan een mooie bocht en hit het gunship! Als je goed naar die generaal hebt geluisterd dan zou je dit zelf kunnen afleiden...
Sommige mensen jagen volgens mij echt te snel door het spel heen. Ik snap niet dat je zulke dingen mist eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grijns
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-06 13:33
Anoniem: 81992 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:20:
[...]

spoiler:
Als ik dat grote beest doodschiet/dood laat schieten liggen er helemaal geen pheromones.
spoiler:
De pheromones krijg je van een een alien nadat je een beest dood gemaakt hebt en de alien het beest bewerkt heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Grijns op 24-11-2004 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

bennierex

Pilot_Z

Weet iemand hoe je kan zorgen dat je 2 SP games naast elkaar kan spelen op dezelfde PC? (zonder het 2x te moeten aanschaffen :()
Ik ben al een tijdje bezig met HL2, maar mijn vader wil nu ook gaan spelen. Nu kan hij echter wel een nieuw spel starten, maar dan raken al onze savegames door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86524

knightofn1 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:42:
[...]

geen verhaal? dat is ook al zovaak voorbij gekomen. als je erdoorheen loopt zonder dingen te vragen of gewoon te luisteren dan krijg je inderdaad weinig verhaal mee.
inderdaad, als je het spel binnen 10 uur heb uitgespeelt en door het spel geraced bent dan kan het kloppen dat je niks van het verhaal meegekregen hebt. Bij HL2 zit het verhaal meer in de de dingen die in de spelwereld verwerkt zijn, de kranteknipsels, de tv berichten, de gesprekken, ect. Je word niet aan het handje door het spel geleid, maar je zal het zelf moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7379 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:22:
veel mooier dan een oud spel als Max Payne vind ik het niet
Ieder zijn eigen mening, maar hier weer iemand die een opmerking maakt waardoor die niet meer serieus te nemen is.. als je kritiek hebt op hl2 doe dit dan wel normaal svp, en ga niet beweren dat max payne 1 bijna zo mooi is als hl2.

Of heb je een dx7 kaart, en weet je niet wat het verschil is tussen dx7 en dx9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
Hydra schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:35:
[...]

Sommige mensen jagen volgens mij echt te snel door het spel heen. Ik snap niet dat je zulke dingen mist eigenlijk.
Jaag er niet te snel doorheen, maar door mijn epilepsie, vergeet ik nogal eens wat dingen die ik zie en wat er gezegd wordt. Express, om ongewenste effecten van mijn ziekte te laten gebeuren. Dus jmmr van je reactie eerlijk gezegd! Maar kon je ook niet weten, natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op zich vond het een erg vermakelijk spel met wat er al eerder is langs gekomen, die boot+auto waren erg lang (lees: saai ) Het verhaal was niet dermate sterk vond ik, die mocht wel iets beter. Heb em ook uitgespeeld.

Ik vind het een zeer strakke actie van valve als we mogen rekenen op een aidkit ( lees: gratis expension :P ) Of een korting op het aankomende deel? naja de modjes van hl2 worden zeker smullen ( niet van die misselijke skins als hl: s hoop ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81992

Grijns schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:35:

spoiler:
De pheromones krijg je van een een alien nadat je een beest dood gemaakt hebt en de alien het beest bewerkt heeft.
spoiler:
Goed, na een paar keer proberen merk ik dat je het beest wel in de buurt van die deur dood moet maken, anders doet de alien niks. Nu krijg ik wel de pods maar blijft de alien daarna nog steeds bij de deur staan, en moet ik een kistje pakken om over 'm heen te klimmen. Netjes gemaakt hoor Valve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Anoniem: 89518 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:43:
[...]

Ieder zijn eigen mening, maar hier weer iemand die een opmerking maakt waardoor die niet meer serieus te nemen is.. als je kritiek hebt op hl2 doe dit dan wel normaal svp, en ga niet beweren dat max payne 1 bijna zo mooi is als hl2.

Of heb je een dx7 kaart, en weet je niet wat het verschil is tussen dx7 en dx9?
tjonge jonge zeg. Dat jij nou HL2 leuk vind wil niet zeggen dat je andere mensen dan maar niet serieus moet nemen omdat ze iets vinden. Er zijn slechts een paar mooi dingen in HL2 en dat zijn dat het water en de shields bij de turrets en de deuren met ribbelglas. Nou is dat wel mooi natuurlijk, maar het getuigt niet van mooie, creatieve architectuur. Laat alleen maar zien dat ze bij valve weten hoe ze een DX9 effectje op een texture moeten krijgen. Sommige mensen zien liever andere mooie dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19

job

Anoniem: 86524 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 15:43:
Bij HL2 zit het verhaal meer in de de dingen die in de spelwereld verwerkt zijn, de kranteknipsels, de tv berichten, de gesprekken, ect. Je word niet aan het handje door het spel geleid, maar je zal het zelf moeten vinden.
krantenknipsels :?
Ik heb het spel nu 2 maal uitgespeeld, maar die krantenknipsels heb ik gemist.
Maar je gaat me niet beweren dat het verhaal zo duidelijk is.
Het is dat ik deel 1 heb gespeeld, anders had ik er echt geen zak van gesnapt.

Maar om inhoudelijk op het spel te reageren.
Graphics zijn mooi, je kan leuk allerlei dingen manipuleren.
Alleen is het spel te makkelijk en te kort.
En inderdaad zonde van die scripted AI :(

[ Voor 20% gewijzigd door job op 24-11-2004 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-06 10:26
job schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:06:
krantenknipsels :?
Ik heb het spel nu 2 maal uitgespeeld, maar die krantenknipsels heb ik gemist.
Maar je gaat me niet beweren dat het verhaal zo duidelijk is.
Heb er thuis een screenshot van gemaakt. Dat is in het lab van de underground. Ik plaats het screenshot vanavond (laat) wel als niemand anders hem heeft. In die kamer stond ook een rare groene blob op sterk water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
ik heb hem net ook maar ff gekocht, bij de bart smit.. na de installatie met het registreren bleek m'n key niet te koppen, dus kon ik weer terug :( ook de laatste keer dat ik daar een spel koop...

maargoed hij is nu aan het decrypten dus ik kan zo lekker spelen, ik hoop dat het wat is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ramon de Jesus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:04:
[...]
tjonge jonge zeg. Dat jij nou HL2 leuk vind wil niet zeggen dat je andere mensen dan maar niet serieus moet nemen omdat ze iets vinden. Er zijn slechts een paar mooi dingen in HL2 en dat zijn dat het water en de shields bij de turrets en de deuren met ribbelglas. Nou is dat wel mooi natuurlijk, maar het getuigt niet van mooie, creatieve architectuur. Laat alleen maar zien dat ze bij valve weten hoe ze een DX9 effectje op een texture moeten krijgen. Sommige mensen zien liever andere mooie dingen.
Ga eerst maar is het citadel level bekijken (o.a.) ..mooiste level design dat ik ooit gezien heb..

EN TUURLIJK ben je niet serieus te nemen als je zegt dat max payne 1 er bijna zo mooi uit ziet als hl2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
Maar nu je het over max payne hebt :)
Max payne 2 ziet er 1 strak uit (okay minder strak dan hl2)
En max payne 2 heeft een 100x betere verhaal lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63444

ik zit vast bij de pheromones
spoiler:
nadat je de pheromones gekregen hebt laat die alien je een paar opdrachten (2) uitvoeren, na deze 2 gedaan te hebben, wordt het gebied bij 2 boomstammen opgelicht, het probleem is, hoe moet ik hier verder? ik zie een kabel hangen, kan je niks mee, de 2 boomstammen lijken alsof ze weg kunnen rollen maar hoe krijg je dit voor elkaar (ik neem aan tenminste dat hierachter de weg naar de prison ligt)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 63444 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:35:
ik zit vast bij de pheromones
spoiler:
nadat je de pheromones gekregen hebt laat die alien je een paar opdrachten (2) uitvoeren, na deze 2 gedaan te hebben, wordt het gebied bij 2 boomstammen opgelicht, het probleem is, hoe moet ik hier verder? ik zie een kabel hangen, kan je niks mee, de 2 boomstammen lijken alsof ze weg kunnen rollen maar hoe krijg je dit voor elkaar (ik neem aan tenminste dat hierachter de weg naar de prison ligt)

alvast bedankt
spoiler:
Als je alles hebt gedaan wat die Vortigaunt zei, dan haalt hij die boomstammen voor je weg.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chester schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:37:
[...]

spoiler:
Als je alles hebt gedaan wat die Vortigaunt zei, dan haalt hij die boomstammen voor je weg.
spoiler:
hij laat me eerst wat in die pit gooien, gaat goed, daarna tegen die pop, gaat goed. vervolgens blijft hij staan en gebeurd er niks, behalve het oplichten van die 2 boomstammen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xrenity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05-2021
job schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:06:
[...]
Wat is je probleem dan :P
Sequels borduren wel vaker voort op voorgangers, maar dat lijken veel mensen te vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 63444 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:39:
[...]

spoiler:
hij laat me eerst wat in die pit gooien, gaat goed, daarna tegen die pop, gaat goed. vervolgens blijft hij staan en gebeurd er niks, behalve het oplichten van die 2 boomstammen..
spoiler:
Fout in het spel of ai wil niet meewerken. Probeer eens een iets ouder save te loaden, of "ai_disable 0" in het console te tikken.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 22:11

Arfman

Drome!

Ik zie vaak opmerkingen waaruit ik kan afleiden dat mensen HL2 om een verkeerde reden negatief beoordelen.

Ik persoonlijk vind HL2 geweldig, maar dat is mijn mening. Een van de redenen waarom ik het geweldig vind is het verhaal. Als je het spel uitrusht, mis je dus van alles (zoals die kranteknipsels in Eli Vance's lab). Zelfs ik (heb tot nu toe 20 uur gespeeld en zit nog "maar" in Nova Prospekt) heb dat gemist, dus ik ga het zeker nog opnieuw spelen.

Opmerkingen over graphics kan ik me voorstellen, als je een DirectX7 kaart hebt. Dan ziet het er idd. niet veel beter uit dan Max Payne 1. Aan de andere kant: op deze manier houdt Valve het wel speelbaar voor je, iets wat je van games zoals Far Cry en Doom 3 niet kunt zeggen.

Nogmaals: ieder z'n eigen mening, maar als je HL2 afkraakt, doe dat dan wel op gegronde redenen (zoals de lineariteit en de overduidelijk gescripte A.I.).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:18
Weet iemand wat die Zombies roepen als je ze in de fik steekt? Het lijkt wel of ze krijsen "My life" wat misschien wel een inside sneer is naar ID, waar de Nazis in Wolfenstein 3D "Mein Leben" riepen als je ze doodschoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
spoiler:
ik zit weer een beetje vast, ik heb zojuist deze 3 vriendjes ontmoet ik heb alleen geen idee waar ik me ze heen moet gaan, aan de rechter kant zit een hek waar ik niet doorheen kan en recht voor me ligt de weg zoveel open dat ik daar ook niet op kan komen

dus als iemand me kan vertellen wat ik moet doen :)

http://picserver.org/view_image.php/21288CC3Q893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Chester schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:44:
[...]

spoiler:
Fout in het spel of ai wil niet meewerken. Probeer eens een iets ouder save te loaden, of "ai_disable 0" in het console te tikken.

heb al mijn oude saves geprobeerd, ai_disable ,en ai_disable 0 helpen beide niet, die alien doet gewoon bijna niks meer, soms nog een actie, maar hij stopt ook gewoon voor deuren e.d.

is er geen andere manier om langs die boomstronken te komen, cheat door muren heen vliegen of iets dergelijks? (of een fix, zal er alleen vast niet zijn)

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:36

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
PilatuS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:07:
spoiler:
ik zit weer een beetje vast, ik heb zojuist deze 3 vriendjes ontmoet ik heb alleen geen idee waar ik me ze heen moet gaan, aan de rechter kant zit een hek waar ik niet doorheen kan en recht voor me ligt de weg zoveel open dat ik daar ook niet op kan komen

spoiler:
Draai je eens om, loop helemaal naar achteren en dan aan je linker hand is er een opening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119137

Ramon de Jesus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:04:
[...]
Volgens mij moet jij het begrip "eigen mening" even in het woordenboek gaan opzoeken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 17:38

Wiebbe

<none />

PilatuS schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:07:
spoiler:

spoiler:
ik kan het niet precies zien, maar volgens mij moet je vanaf waar jij naar toe kijkt omdraaien, dan zie je onder de brug een vuur.. daar zit een vrouwtje iemand te healen en daar kan je aan de linker kant van dat vrouwtje in een hoek een trapje naar beneden een deur in.. zo kan je verder komen :P

Oh noes.. No more TreinTijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118527

Ik vind het echt een super spel!! Ziet er echt super gelikt uit en alls is mooi!! Ik heb wel een fout kunnen ontdekken, maar ik heb geen idee of het mogelijk is om dat uberhaubt er uit te halen, want volgends mij vereist dat nog wel wat berekeningen.

De fout:
het stof dat de heli doet op waaien gaat overal door heen Buizen , muren, alles!!

Dat heeft iedereen neem ik aan

Maar verder echt een super spel!!! Mega mooi!!

:) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Anoniem: 81992 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:00:
[...]

spoiler:
Goed, na een paar keer proberen merk ik dat je het beest wel in de buurt van die deur dood moet maken, anders doet de alien niks. Nu krijg ik wel de pods maar blijft de alien daarna nog steeds bij de deur staan, en moet ik een kistje pakken om over 'm heen te klimmen. Netjes gemaakt hoor Valve!
Had je het spel maar moeten kopen, in de legale versie werkt het namelijk wel :)

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiteguy
  • Laatst online: 16-06 14:51
Epitome schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:34:
[...]

http://homepage.ntlworld.com/craigweb2k/Spray_Tut/

Voor statische logo's met eventueel transparantie erin.

Het is ook mogelijk bewegende sprays te maken, maar probeer eerst dit maar eens! :)
Daar wil ik wel eens een goeie tutorial voor zien want het lukt me niet om van de volgende animated gif een spray te maken www.xs4all.nl/~witte120/troep/logo.gif (ook niet als ik van alle frames een targa file maak zoals in de howto van smiddy staat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark4ever
  • Laatst online: 15-03 15:48

Dark4ever

Huh?

Anoniem: 81992 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:00:
[...]

spoiler:
Zit op het zelfde punt vast. En kistjes pakken om er overheen te klimmen lukt ook niet echt... Iemand een save game voor me na dat punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 23:28
Vraagje, ik ben begonnen met half-life, maar ik kom er niet uit. Ik ben nu de eerste helicopter tegengekomen (die ik met geen mogelijkeheid uit de liucht krijg).
Iemand een idee hoe ik dat ding naar beneden krijg?

Daarbij heb ik geen gravity gun. Ik meende dat je die aan het begin kreeg.
Komt ie nog of heb ik wat gemist?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Warfare schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:25:
Vraagje, ik ben begonnen met half-life, maar ik kom er niet uit. Ik ben nu de eerste helicopter tegengekomen (die ik met geen mogelijkeheid uit de liucht krijg).
Iemand een idee hoe ik dat ding naar beneden krijg?

Daarbij heb ik geen gravity gun. Ik meende dat je die aan het begin kreeg.
Komt ie nog of heb ik wat gemist?!
Denk je nou echt dat valve de mogelijkheid liet bestaan dat je de gravity gun zou missen? ...beetje logisch nadenken ..

Nee, je krijgt de gravity gun nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Laatst online: 23:28
pffff, ben ik ff blij... Ik kan niet wachten lekker te klooien met dat ding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:36

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Als je HL2 binnen een paar dagen uitgespeeld hebt, doe het dan eens overnieuw en doe het eens heel rustig aan. Je ziet dan G-man een paar keer in het spel voorbij wandelen. Ik heb 'm namelijk nog nooit gezien toen ik aan het einde was van HL2 de eerste keer.

Nu speel ik 'm overnieuw in alle rust en heb ik 'm al een paar keer gezien terwijl ik nog in chapter 5 ofzo zit.

[ Voor 11% gewijzigd door PD2JK op 24-11-2004 18:29 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

R2D3 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:27:
Maar nu je het over max payne hebt :)
Max payne 2 ziet er 1 strak uit (okay minder strak dan hl2)
En max payne 2 heeft een 100x betere verhaal lijn.
Vind ik niet, en daarnaast wordt het verhaal in de half-life trilogy veel beter verteld..je moet het meer zelf ontdekken.

(maar max payne 2 heeft ook een heel goed verhaal idd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118100

Ik vind de verhaallijn van Half-life echt wel leuk omdat ik er geen ruk van snap!
Maar dat boeit mij helemaal niks, als ik maar bij Mr. G Man vindt ik het oke!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
hmm ff gespeeld, zeker een gaaf spel :D
maarre hoe speel ik in godsnaam hl2 online?
CS source lukt wel, maar in steam staat tussen die filter geen halflife2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61283

hl2 kan je niet online spelen
cs source is het online gedeelte van haflife2 zon beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
Anoniem: 61283 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:35:
hl2 kan je niet online spelen
cs source is het online gedeelte van haflife2 zon beetje
dis dus absoluut niet waar,

halflife2 zelf kan je niet online spelen, maar er zijn wel mods die dat wel kunnen

en cs:source is COUNTER-STRIKE op de source engine, en dus geen hl2 multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bcd87
  • Niet online
BasieP schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:37:
[...]

dis dus absoluut niet waar,

halflife2 zelf kan je niet online spelen, maar er zijn wel mods die dat wel kunnen

en cs:source is COUNTER-STRIKE op de source engine, en dus geen hl2 multiplayer
is er een mod die in principe dan gewoon hl2 online is? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

hmm wie heeft er hl:s?

zit daar ook een hl:s DM in? dan hoef je alleen maar andere models, maps etc te maken en je hebt HL2 DM.. (of niet?)

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

dark4ever schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:51:
[...]

Zit op het zelfde punt vast. En kistjes pakken om er overheen te klimmen lukt ook niet echt... Iemand een save game voor me na dat punt?
typ in je browser: steam://purchase/9 : Alsjeblieft :Y)

[ Voor 7% gewijzigd door StarLite op 24-11-2004 18:54 ]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PacinoAllstars
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-06 10:56
Kan het kloppen dat ik de g man zie als ik met die buggy race op een gegeven moment bij een post door een soort van verderkijker kijk en een man met een koffertje ziet in de verten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:29
PacinoAllstars schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:53:
Kan het kloppen dat ik de g man zie als ik met die buggy race op een gegeven moment bij een post door een soort van verderkijker kijk en een man met een koffertje ziet in de verten?
Ja, je ziet hem dan onderhandelen met iemand van het verzet (volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeYote
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 17:43
WJP schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:44:
hmm wie heeft er hl:s?

zit daar ook een hl:s DM in? dan hoef je alleen maar andere models, maps etc te maken en je hebt HL2 DM.. (of niet?)
Er zit nu nog geen DM in, misschien dat dat nog komt?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *

* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *

* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *