Ik vond die "most negative" HL2 review nogal zeikerig. Er wordt geen woord gerept over de echte vernieuwingen (de physics en de karakteranimatie), alleen maar over de AI. Nee, ik heb dergelijke dingen als in dat filmpje niet meegemaakt, maar er was al bekend dat dat scripted was, en kennelijk hebben ze de soldiers niet ZO slim weten te krijgen. Dergelijke AI is op zich behoorlijk moeilijk te programmeren.
En dat de combine "headlong" rechtstreeks zouden chargen? Euh, sorry, maar misschien moet 'ie hem dan niet op easy spelen? Ik ben op normal meerdere malen geflankt door combine soldiers.
En wat betreft het lineair zijn van het spel: sorry, maar het is een 3D shooter. Tuurlijk kun je deuren niet opblazen met granaten. Ten eerste zou het praktisch onmogelijk zijn puzzels te maken, en bovendien zou je of achter elke deur ook daadwerkelijk een ruimte moeten maken. Daar heeft geen enkele PC genoeg geheugen voor. Bovendien waren er in het kart deel een hoop huizen die je over kon slaan, of uit kon stappen om binnen rond te kijken.
Nog een vraagje trouwens, heeft iemand een savegame bij die 'alwetende' Vortigaun? Ik zou 'em graag eens zien, maar heb geen zin om 'em op te gaan zoeken.
Schaapje_BlaaT schreef op woensdag 24 november 2004 @ 11:35:
Prima review voor mensen zeggen dat half-life het beste spel aller tijden is. Daarvoor is het niet vernieuwend genoeg en er wordt duidelijk aangegeven waarom. Toch vond ik het een geweldig spel, want het spel mag dan niet realistisch zijn, het is wel uitermate "enjoyable".
Ik vond het niet het 'beste' spel ooit. IMHo is er geen 'beste' spel 'ooit' omdat er ongetwijfeld betere spellen uit gaan komen. Ik vind HL2 weer wel een van de beste ooit, een van de games waar ik het meest plezier aan beleefd heb, en bovendien op dit moment absoluut het meest vernieuwende spel. Met de physics en de karakteranimaties hebben ze IMHO echt een nieuwe benchmark gesteld waar toekomstige games mee vergeleken gaan worden.
[
Voor 28% gewijzigd door
Hydra op 24-11-2004 11:38
]