[PC]Half-Life 2 deel 10! Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.573 views sinds 30-01-2008

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, ik zit vast bij een klote stuk wat me super irriteert:

spoiler:
Het is in die ruimte (stukje na Nova Prospect) waar 5 uitgangen zijn die alle 5 dicht zitten met van die force-fields. Je hebt de mogelijkhied 3 turrets neer te zetten waar je wil, en na je dat gedaan hebt wordt je door BELACHELIJK veel soldiers en van die vliegende circelzagen aangevallen. Soldiers beuken mn turrets om en ik wordt telkens neergeschoten na een tijdje, het is niet te doen! Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:30:
Bah, ik zit vast bij een klote stuk wat me super irriteert:

spoiler:
Het is in die ruimte (stukje na Nova Prospect) waar 5 uitgangen zijn die alle 5 dicht zitten met van die force-fields. Je hebt de mogelijkhied 3 turrets neer te zetten waar je wil, en na je dat gedaan hebt wordt je door BELACHELIJK veel soldiers en van die vliegende circelzagen aangevallen. Soldiers beuken mn turrets om en ik wordt telkens neergeschoten na een tijdje, het is niet te doen! Iemand tips?
Ja ik heb zeker een tip voor jou. Dit is al besproken in een paar pages terug.

Hint *SEARCH*

Maargoed, om mezelf maar ff te quoten:
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:59:
[...]

spoiler:
Daar heb ik ook heel lang over gedaan dat stuk. Ik ging heel laf in 1 hokje zitten. Als je naar de 3 turrets kijkt zit dat hokje aan de linker kant. Ga daar inzitten wanneer je de 3 turrets geplaats hebt ( als je de turrets niet plaatst komen ze ook niet ). Pak je je shotgun en ga in ut hokje zitten en wacht laf af. Je hoeft ze niet allemaal dood te schieten. Alyx komt vanzelf, en dan staan er nog 2-3 combine soldiers ofzo.

Je kan ook heel creatief zijn door een bunker te maken :)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-06 16:33
Ik heb mijn exemplaar vanmiddag binnengekregen en ben onder de indruk. De sfeer is meteen al heerlijk aanwezig met de combines die zichtbaar de burgers onderdrukken. En zelfs het begin heeft al enkele verrassingen in petto. Ik was ook verrast door de manier waarop Barney zijn intrede doet in dit deel :) Ook de animatie van de karakters vind ik mooi gedaan. Geweldig spel dus, maar mijn systeem trekt het niet helemaal. Ik heb op onregelmatige momenten in het spel framedrops, mijn HD begint dan te ratelen en het geluid begint te stotteren en kraken. Dit duurt 2 of 3 seconden en dan is het voorbij. Ik weet dat er een bugfix komt voor het geluid, maar toch vind ik dit erg jammer. Verder is het aardig speelbaar in 1024x768 met alles op medium. Misschien een reepje RAM bijsteken? :)
Goed, een beetje performanceproblemen dus, maar over het spel zelf tot nu toe niks te klagen! :D TOP! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou die patch tegen geluidstottering vandaag komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:29
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:48:
Zou die patch tegen geluidstottering vandaag komen ?
Volgens ''Erik Johnson'' op deze site: - klik wel.

[ Voor 60% gewijzigd door Yonix op 23-11-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 20:32
WAT! krijg opeens een melding dat ik van steam gegooid ben. Ja, ik heb die illegale key geprobeerd maar heb meteen daarna het maar legaal aangeschaft. Hoe durven ze je zo te behandelen als klant! Ik heb keurig betaald voor HL2 + HL1 |:(

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr3aKER schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:52:
WAT! krijg opeens een melding dat ik van steam gegooid ben. Ja, ik heb die illegale key geprobeerd maar heb meteen daarna het maar legaal aangeschaft. Hoe durven ze je zo te behandelen als klant! Ik heb keurig betaald voor HL2 + HL1 |:(
Inderdaad niet helemaal eerlijk, maar daarnaast: tis ook wel erg stom en onterecht om hl2 illegaal te downloaden: EINDELIJK een spel wat z'n geld dubbel en dwars waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor dit ook steeds vaker op irc enzo, vind het opzich wel terecht, maar het is toch wel kut als je zoiets zoals jij hebt. Iemand zat net op irc en zei dattie zelfs met originele versie van steam gebanned is en hij had niks illegaals gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, wat valt er te doen aan de "Cannot authenticate disc within time limit"-melding?

Want dit schiet natuurlijk niet op zo :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fr3aKER schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:52:
Ik vind het eigenlijk wel lache dat dit gebeurt. Ik wil niet zeggen dat ik zo heilig ben, maar ik heb hem gelukkig gekocht. Uiteindelijk vind ik wel dat recht heb op het spel, omdat je het heb gekocht. Eerst iets stelen , en daarna het toch kopen. Moet kunnen.!!! Maar laat dit nou eens een les zijn voor ons allen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 11-09 20:32
Ik heb een verklarend mailtje via de support gestuurd. Hopelijk lossen ze dit netjes op.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd wat er in je verklaring staat dan, eerst was ik te cheap om de game te kopen maar toen me warez versie niet werkte moest ik wel. Unban m'n account aub. Zoiets? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yonix schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:50:
[...]

Volgens ''Erik Johnson'' op deze site: - klik wel.
Heb effe zitten zoeken, maar kan nog niks vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die hem via CD-WOW gekocht hebben?
Zoja, hoe lang duurde het voor je hem in huis had? Mijn exemplaar staat al 2 dagen te wachten met als status 'awaiting despatch' :( Zouden hun kopietjes al erdoor zitten?
Vol ongeduld :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Is het mogelijk om het spel op meerdere PC's te installeren? Morgen heb ik hem als het goed is, maar mijn PC is er nog niet klaar voor. :)
Kan het, ivm de online registratie, kwaad als ik hem eerst bij een vriend installeer en speel en later op mijn eigen compu?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

An anonymous reader writes "Valve have disabled 20,000 steam user accounts belonging to users who have been caught using a pirated version of the game, or have attempted to use a cdkey to bypass the securom protection found on the retail version of the game. The Steam Forums have been swamped with people now claiming they are unable to play, many claiming they have had their accounts disabled for no reason. A Valve spokesman says, 'The number of people who actually had bought HL2 and used the CD key cheat was VERY small. VERY small. Most people just tried to rip off the game and not bother buying it.'" People are discovering that when you buy any product that is subject to "activation", you haven't really bought anything.
http://games.slashdot.org...232.shtml?tid=204&tid=172

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woei! Valve in actie! 20.000 accounts gebanned.
Aan ieder een waarschuwing om maar geen NO CD hacks te gebruiken, alhowel het in dit verband om een serial ging...........

Waldo van Valve legt het nog even uit:
Facts and information about the accounts that were disabled
Yesterday, Valve disabled approximately 20,000 Steam accounts which had been used to try to access Half-Life 2 without purchasing it. The method used was extremely easy for Valve to trace and confirm, and so there is no question that the accounts disabled were used to try and illegally obtain Half-Life 2.

Accounts also may be closed due to fraudulent activity in an attempt to obtain additional products for your Steam Account. This includes Credit Card fraud, theft of accounts you do not own and using cracked versions of Valve games.

If you violate the Steam Subscriber agreement your account can be permanently disabled and you will lose any products registered to those accounts.

If you believe this is in error, visit this support document for instructions.

Also, a few myths floating around out there that need to be cleared up.

First, Valve did not put out any kind of fake key or fake warez or hack instructions to trap people. The hack came from the "community" as do they all.

Second, the number of people who actually had bought HL2 and used the CD key cheat was VERY small. VERY small. Most people just tried to rip off the game and not bother buying it.

If your account was used by your brother, your cousin, your friend or even your mom and they attempted the hack and now your account is now disabled, you should discuss this with them. If you wish to contact Valve about this issue, visit this support document for instructions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:32:
[...]

Ja ik heb zeker een tip voor jou. Dit is al besproken in een paar pages terug.

Hint *SEARCH*

Maargoed, om mezelf maar ff te quoten:

[...]
Search.. je hebt helemaal gelijk, maar ik had er eigelijk niet zoveel zin in aangezien het topic al uit 10 delen bestaat met elk een aanzienlijk aantal posts :D

BEDANKT! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:10:
[...]

Heb effe zitten zoeken, maar kan nog niks vinden. :/
Vinden? Steam zal HL2 automatisch updaten zodra de patch uit is. Bij elke boot van een spel via Steam controleert Steam namelijk of er een update voor het desbetreffende spel uit is en zal deze dan downloaden en installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:10
Mijn mini-reviewtje ;)

Ik vind het maar een slap spel, het verhaal is slecht. Je wordt er absoluut niet in meegezogen, de actie is slap. Je teammates zijn dom. Het geluid stottert.

De verschillende delen zijn te langdradig, het gedoe met de 'airboat' had ik op de helft al het idee van hoelang gaat dit nog door? Saai. Zelfde met de buggy. Alle 'puzzels' liggen teveel voor de hand, ze lijken wel voor een tienjarige gemaakt te zijn. De gesprekken zijn teveel opgelezen en de mimiek van de sprekers klopt voor geen meter. De verschillende omgevingen getuigen van weinig fantasie, en het lijkt wel alsof het script wat ze voor dit spel hebben geschreven, tigduizend keer hebben veranderd, zo van hier nog even de scene met ravenholm tussen en daar nog even die scene met dat tussen etcetera. T komt allemaal heel erg geforceerd over.

En tegen de meneer die zegt dat je een 'fijnproever' moet zijn.... (met andere woorden je beledigt iedereen die er niets aan vond.... dankjewel) als jij naar een duur restaurant gaat, dan krijg je een groot bord met 2 erwtjes erop en een stukje sla, geef mij maar een bord vol spaghetti met gehakt en kaas 8)7

Ik heb overigens diverse keren Half Life 1 (en zijn mods) proberen te spelen maar heb er nooit iets aan gevonden.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07 09:44
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:57:
Hmm, wat valt er te doen aan de "Cannot authenticate disc within time limit"-melding?

Want dit schiet natuurlijk niet op zo :(
Links naar cracksites posten is een dikke vette no-go

Anders kan je dit nog proberen:
This is a legit and tested way to bypass the annoying CD checks involved if you have installed from a CD or DVD retail key.

This is a cleaned up and more understandable version of the original post which explained how this procedure works.

Note: This will only work if you have a legit copy of the game to begin with. So no illegal cd-check dodging here. Also you'll need about 700mb free space, or a few gigabyte free space for a DVD to store the image file.

This trick can only work on Windows XP at the moment.

* First download Blindwrite. This is a tool which can make an image of CD with
protection data. Useful for situations like these.
* Then download Daemon Tools. This is a virtual CD program which allows you to
run a virtual drive from an image of a CD.
* Install both programs and restart when prompted.
* With Blindwrite, leave all options on default when you boot the program
* Insert your Half Life 2 CD 1 or DVD into the drive

* Select READ from the left panel and make sure the drive with your HL2 is
selected
* Then select a filename to store your image of the CD
* Click READ. This process should take a good 5 minutes. It will write 2 files
to your directory.
* Close program after complete and remove your Half Life 2 CD or DVD.
* Then enter the registry editor. Normally done by running "regedit" in the Run
box.
* Go to "HKEY_LOCAL_MACHINE\HARDWARE\DEVICEMAP\Scsi"
* Go through each of the "Scsi Port *" to find one which displays "d347prt"
with "Driver" on the right panel.
* Presuming "Scsi Port 2" has "d347prt" on the right, right click "Scsi Port 2".
* Goto "Permissions"
* Select your current user account in WinXP, which should be selected already
* Tick the box under the column "Deny" and the row "Read"
* Click OK, then again OK in the prompt.
* Open Daemon Tools
* In the tray icon, left click and click Device 0.
* Mount your image of HL2 made with Blindwrite
* You do not need to emulate any emulations or anything, leave everything
* Play Half Life 2 now without a CD in the tray.
* Optional: If you still want a hard copy (CD) or don't have much disk
space, you can burn the image files on to a CD and then tell
Daemon Tools to emulate a CD off a CD. Long shot but still works.
Edit: The image files seems to be 790mb or so, so it won't fit on a 700mb CD.

Important note: When you restart, the permissions you have set gets lost,
for unknown reasons. So you'll have to repeat those steps again.
Bij werkte deze methode niet, maar misschien bij jou.
Bij sommige mensen op HLFallout werkte het wel.
Ramon de Jesus schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:42:
Ik heb overigens diverse keren Half Life 1 (en zijn mods) proberen te spelen maar heb er nooit iets aan gevonden.
Dat zegt al genoeg IMO.

En blijkbaar zijn de puzzels nog te moeilijk, want kijk maar hoeveel mensen hier om hulp vragen. Zelf vond ik de puzzels ook niet moeilijk, maar wel leuk. Vooral die met die blauwe tonnen.

Maar ik geef toe dat het stuk met die boot wel korter had gemogen.
Maar dat stuk met die buggie vond ik lang genoeg. (niet te lang)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:58 ]

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:08

Twhomp

Stayin' Alive

Hey, het is een vrij land ;)
Je hoeft het ook niet leuk te vinden.

Maar waarom heb je dit spel gekocht dan? Iemand met zo'n uitgesproken mening over dit onderwerp wist toch al dat je er niks aan zou vinden? Of kwam je er pas bij Hlaf Life 2 achter?

Ik vind dat je flink wat zelfopofferingsgezindheid hebt om een spel wat je zo niet leuk vind, toch door te spelen. Ik snap het niet, maar knap vind ik het wel.

Ik zelf vond HL2 een leuk spel: erg mooi vooral, laatste level erg leuk. Okee, kort, had meer verwacht van de animatie en ik vond de AI van je medespelers echt dom, tegenstanders wel aardig. Maar zijn geld zowaar wel waard :)

Maar vraagje: hou je wel van FPS-shooters?

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:44:
[...]

Dan moet je ff zoeken op gamecopyworld.com naar Half-life 2.
Daar staat een soort crack tussen.
Ik weet wel dat cracks niet mogen op got, maar dit een soort legale crack.
Je hebt er enkel wat aan als je de versies uit de winkel hebt (de DVD).
Je moet een legaal steam-account hebben, en aangezien iedereen met een illegaal account nu is gestopt, hebben enkel de "legale" mensen er wat aan.

Bij mij heeft dit het opgelost.

[...]

Misschien mag ik het hier dan ook niet vragen, maar welke crack bedoel je dan?
Ik heb overigens wel een legale versie van HL², en een werkende Steam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaFFia
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-09 09:49
wat was ookal weer die code voor slechte tex :S
kan hem nergens meer vinden

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twhomp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:48:
[...]

Maar waarom heb je dit spel gekocht dan? Iemand met zo'n uitgesproken mening over dit onderwerp wist toch al dat je er niks aan zou vinden? Of kwam je er pas bij Hlaf Life 2 achter?

Ik vind dat je flink wat zelfopofferingsgezindheid hebt om een spel wat je zo niet leuk vind, toch door te spelen. Ik snap het niet, maar knap vind ik het wel.

Ik zelf vond HL2 een leuk spel: erg mooi vooral, laatste level erg leuk. Okee, kort, had meer verwacht van de animatie en ik vond de AI van je medespelers echt dom, tegenstanders wel aardig. Maar zijn geld zowaar wel waard :)

Die gozer heeft dat spel natuurlijk niet gekocht...mogelijk dat hij bij een van die 20.000 "spelers" horen waarvan hun ip gebanned is. |Ik vind half life 2 ook een top-spel. Ben nu bij Nova spectra aanbeland. tot nu toe vind ik het verhaald erg leuk en logisch te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeronimusius
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 15:19
ik kom niet verder

spoiler:
ben belandt bij het gedeelte dat je die pheromones kunt gooien en ben het strand gedeelte voorbij en blijf elke keer hangen bij het gedeelte met gebouwen waar je 2 van die vliegdingen achter je reet aan hebt. op 1 plek liggen raketten maar als ik die pak gaat het snel achteruit met mijn health. die pheromones gebruik ik om de beesten als lokaas op te dienen. wie kan me helpen om hier door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Jeronimusius schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:04:
ik kom niet verder

spoiler:
ben belandt bij het gedeelte dat je die pheromones kunt gooien en ben het strand gedeelte voorbij en blijf elke keer hangen bij het gedeelte met gebouwen waar je 2 van die vliegdingen achter je reet aan hebt. op 1 plek liggen raketten maar als ik die pak gaat het snel achteruit met mijn health. die pheromones gebruik ik om de beesten als lokaas op te dienen. wie kan me helpen om hier door te komen.
spoiler:
Je moet het eigenlijk gewoon tactisch aanpakken, rakketje schieten > schuilen > raketje schieten > shuilen enz. Wees creatief :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was idd best duidelijk, maar ik loop niet graag het risico dat mijn Steam account gebanned wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calvin&Hobbes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:59:
[...]
Die gozer heeft dat spel natuurlijk niet gekocht...mogelijk dat hij bij een van die 20.000 "spelers" horen waarvan hun ip gebanned is. |Ik vind half life 2 ook een top-spel. Ben nu bij Nova spectra aanbeland. tot nu toe vind ik het verhaald erg leuk en logisch te volgen.
Heb het spel ook gekocht en ik moet zeggen dat ik er niet van onder de indruk ben tot nu toe. Ok, de lightning en physics zijn goed, maar ik had niet minder verwacht. Maar mischien wordt het beter, ik ben pas bij het 4e laadpunt (heel irritant dat laden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 16:30

Shaidar

Dat had ik dus ook ... totaal niet onder de indruk eigelijk ... Zoals zo vele niet begrijpen dat ik commentaat heb op HL2, begrijp ik niet dat bijna iedereen orgastisch wordt als ze het over de physics hebben ... ragdoll ok, maar dat hebben we bij andere games ook al gehad, en die gravity gun ... hoeveel keer heb je die echt nodig gehad in het spel? 10 keer? De gfx zijn ook wel mooi, maar het is geen hemelsbreed verschil met andere mooie games ...

Och ja ... die hype eh, misschien is iedereen daar wel door verblind ...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Twhomp schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:48:
[...]

Ik heb het spel niet gekocht ik hem em met een ATi coupon kunnen preloade, en ja, ik speel vooral UT2004 erg veel. En Unreal 2 heeft me meer kunnen boeien dan HL2.
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:59:
[...]

uhuh....

[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 23-11-2004 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:09:
Het was idd best duidelijk, maar ik loop niet graag het risico dat mijn Steam account gebanned wordt :)
Ik gebruik het al een paar dagen, nergens problemen mee.
Ik kan ook bijna niet anders, want 9 van de 10 keer pakt hij de DVD niet.
En het ligt niet aan de DVD, want op mn andere PC doet hij het altijd goed, maar die is niet snel genoeg om er vatsoenlijk op te kunnen spelen.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke dan, bedankt voor de tips iig. Ik hoop dat het werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Calvin&Hobbes schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:10:
[...]

Heb het spel ook gekocht en ik moet zeggen dat ik er niet van onder de indruk ben tot nu toe. Ok, de lightning en physics zijn goed, maar ik had niet minder verwacht. Maar mischien wordt het beter, ik ben pas bij het 4e laadpunt (heel irritant dat laden)
Wat kan er toch een onzin verspreid worden zeg..... Ik heb een hele andere mening dan jouw, ik vindt half life2 nog beter dan ik had gehoopt! Maar dat is een mening, dus maakt niet uit. Maar als je toch gaat mopperen over deze game, hoe kun je dan de lightining goed noemen?!?!?!?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikwilnu graagmijnmening geven op dit spel.

het is het mooiste spel wat ik ooit heb gespeeld. zeker niet het beste spel.

zelda oot is en blijft het spel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evolutionz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-08 23:02
Weet iemand wanneer halflife 1 source eigenlijk uitkomt, en is deze gratis al je zowel over halflife1 & 2 beschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Evolutionz schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:54:
Weet iemand wanneer halflife 1 source eigenlijk uitkomt, en is deze gratis al je zowel over halflife1 & 2 beschikt?
Die is al uit. Je krijgt Half Life Source alleen bij de Gold & Silver packages op Steam en bij de Collector's Edition van Half-Life 2.

[ Voor 4% gewijzigd door MetroidPrime op 23-11-2004 20:56 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hl2 ook uitgespeeld. Ik laat alle goede dingen maar even weg want die weten we nou wel, maar er zitten toch zeker ook wat minder goede dingen in het spel.

De AI vind ik echt slecht. Je teammates lopen alleen maar in de weg. Kunnen ze wel fijn sorry gaan zeggen maar als ik zou kunnen tken had ik dat zeker weten wel een keer of 20 gedaan. Je enemies zijn ook niet echt slim (iig niet op medium). Ze zoeken niet echt dekking en werken ook niet samen. Wat AI betreft kan valve nog een puntje zuigen aan de AI van far cry.

Ik vind wel dat valve hier meer aan had moeten doen, ze hebben de hele tijd geroepen dat ze met een goede AI zouden komen maar vrijwel alles is gescript, nou moet dat in een game als hl2 ook wel als je een goede sfeer wil maken maar zorg er dan iig voor dat de enemies zodra ze gaan vechten wel goed kunnen nadenken. Het enige wat ze doen is of stilstaan en schieten of runnen en schieten.

De game is ook net wat te simpel vind ik, mede door de AI maar er hadden misschien ook wel wat lastigere puzzels in gemogen ik heb eigelijk nergens echt moeite moeten doen of om een level te halen of om veder te komen in een map terwijl ik bij hl1 nog wel eens eventjes vast kwam te zitten.

Het level design is heel goed vind ik maar iets meer variatie had af en toe wel misschien wel gemogen. Bij hl1 kom je echt langs 10+ verschillende soorten lokaties maar bij hl2 heb je eigelijk maar een stuk of 5 verschillende lokaties.

De levels met een voertuig zijn wel leuk, alleen zijn ze een beetje te lang gerekt. Het is best vet om ff met zo'n boot of buggy rond de scheuren maar niet voor 2+ uur. Ik vind ook dat de boot en buggy level tesnel achter elkaar komen. Ik was blij dat ik weer ff kon rondlopen na die boot maar toen kon ik meteen weer in die buggy en dat was noggeenees op de helft van het spel. Meer vrijheid was af en toe ook wel cool geweest net zoals in far cry.

Physics zijn natuurlijk heel vet alleen hadden ze, vind ik, wel wat meer gebruikt mogen worden in de gameplay (behalve dat je hem als wapen kan gebruiken). Je lost een paar heel simpele puzzels op met dat ding maar dat is het eigelijk wel. IMHO had er wel wat meer ingezeten.

De game lijkt ook wat kort. Far cry was ik echt 2 maanden mee bezig ofzo. Nou heb ik hl2 wel meer gespeeld maar toch heb ik het gevoel dat het een beetje aan de korte kant is. Hl1 heb ik ook in 1 week uitgespeeld maar dan rende ik echt overal doorheen op easy maar bij hl2 ben ik nog dingen gaan onderzoeken ook.

Het verhaal vind ik wel goed. Tuurlijk het is nogal open en je krijgt niet echt veel antwoorden maar dat is logsich omdat er nog een deel 3 moeten komen. Alleen vind ik het verhaal wel wat minder meeslepend dan dat van hl1.

Is hl2 beter dan hl1? Ik denk dat je de beste game ooit had gehad als je hl1 geheel op de source engine had gehad. Bij mij komt hl2 ietsjes onder hl1 denk ik.

Overall is hl2 zeker een goede manier om 60 euro uit te geven. Je krijgt een goede game waarmee je waarscheinlijk ook nog wel plezier zult hebben door alle mods. Persoonlijk vind ik het ontbreken van een hl mp helemaal niet erg omdat ik toch liever cs speel. Grafisch vind ik hl2 er ook beter uitzien dan d3 en far cry, mede omdat het wat realistischer is en godzijdank geen plastic (= enorme nepheid) look heeft.

Is hl2 nou de beste game? Bij mij staat hl2 toch wel bovenaan maar niet zoveel als ik van tevoren had gedacht. Far Cry komt toch heel dichtbij mede door de vrijheid, goede AI en speelduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shaidar schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 20:21:
en die gravity gun ... hoeveel keer heb je die echt nodig gehad in het spel? 10 keer?
Waar praat je over man? Deze gun is juist het voorbeeld van uitgekiende gameplay. Soms heb je em idd echt nodig, maar je kunt em in verschillende situaties gebruiken en hoe en wanneer jij wilt. :)
Ik ben het in grote lijnen met je eens. Maar op sommige punten tjah .. had beter gekund ... net niet. Een spel zal nooit perfect worden en dit spel wordt door sommigen keihard aangepakt omdat het zo gehyped is. Denk dat dit overall toch wel een van de beste FPS shooters is ooit gemaakt. Mede door de vernieuwende gameplay die je kunt toepassen zoals jij dat zelf wilt, dit ben ik nog nooit in een andere game tegengekomen. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Ja daaaaag :z
Als je te lui bent om hier fatsoenlijk te posten kan je hier beter niet posten ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Crash op 23-11-2004 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

*knip

[ Voor 106% gewijzigd door Crash op 23-11-2004 21:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:44:
[...]

[...]

[...]

Dat zegt al genoeg IMO.

En blijkbaar zijn de puzzels nog te moeilijk, want kijk maar hoeveel mensen hier om hulp vragen. Zelf vond ik de puzzels ook niet moeilijk, maar wel leuk. Vooral die met die blauwe tonnen.

Maar ik geef toe dat het stuk met die boot wel korter had gemogen.
Maar dat stuk met die buggie vond ik lang genoeg. (niet te lang)
die blauwe tonnen, waren tonnen met lucht right? hoe kan je tonnen met lucht zo easy onder water krijgen 4 stuks np?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
Dat had ik dus ook ... totaal niet onder de indruk eigelijk ... Zoals zo vele niet begrijpen dat ik commentaat heb op HL2, begrijp ik niet dat bijna iedereen orgastisch wordt als ze het over de physics hebben ... ragdoll ok, maar dat hebben we bij andere games ook al gehad, en die gravity gun ... hoeveel keer heb je die echt nodig gehad in het spel? 10 keer? De gfx zijn ook wel mooi, maar het is geen hemelsbreed verschil met andere mooie games ...

denk dat niet alleen !als je ziet in die buggy level langs de weg kom je zo nu en dan huisjes tegen waar je ook in kunt en dingen kunt vinden..(of denk aan dat stukje met die vuurtoren..ook zo stoer!da's toch erg mooi?en met die kraan..hoe je die kraan bestuurd enzo let daar eens op, verschillende locaties wat niet verveeld. en even verderop dat stukje dat je niet over het sand mag lopen..als je dat wel doet voel je die spanning door dat geluid en dan denk je van shit !!net als het wapen beoefenen met de robot van lynx ..geweldig gedaan !

jij ziet het gewoon te nuchter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas, het werkte. Hartstikke bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balkz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-06-2023

Was nichts kostet, ist auch *NIX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45
Damn.. dat met die 'airboat' ben ik nu wel zat.. als ik wil racen koop ik wel een racespel :(

Bovendien word ik er kotsmisselijk van.. (letterlijk)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Damn, zit nu ook vast.. help pls.....

spoiler:
Dog tilt die omheining van de Citadel op, dan flikker je in dat gat en loopt naar het uiteinde van die rioolbuis.. Hoe kom ik daar aan de overkant?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 19:44

beany

Meeheheheheh

http://www.techspot.com/vb/topic17165.html

Hmm, duidelijk iemand die HL2 niet zo goed vond.... :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
De AI is redelijk om te huilen en de lineariteit is ook niet echt je van het (wat ie zegt.. als je een mounted gun tegenkomt weet je van te voren al dat er een aanval neer te schieten valt).

Physics kan ik hem echter geen gelijk in geven, dat ziet er gewoon geweldig uit, jammer dat het allemaal een beetje teveel er op leunt.

Laten we hopen dat er wat mods komen die zich wat meer focusen op gameplay en wat minder op het showen van de geweldige techniek.

[ Voor 11% gewijzigd door Bosmonster op 23-11-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

LOL :D :D.

* Klikbaar * (Om de layout niet te ver******)
Afbeeldingslocatie: http://www.actiontrip.com/comics/pics/at_comic20.jpg

Hier wil ik even op reageren. In hoeveel spellen heb je ragdoll physics goed geimplementeerd gezien? In de meeste spellen zijn de ragdolls of te zwaar (lopen met lood in de schoenen en vallen gewoon in elkaar) of ze zijn zo licht dat ze ver weg vliegen met hun ledematen heen en weer schuddend. Ik vind de ragdolls in HL2 precies goed, je kan zien dat daar erg veel tijd in is gestoken om de mannetjes zo realistisch mogelijk te maken.

[ Voor 73% gewijzigd door Jerry op 23-11-2004 22:20 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bosmonster schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:46:
Damn.. dat met die 'airboat' ben ik nu wel zat.. als ik wil racen koop ik wel een racespel :(

noob! (grapje), ik was er vrij flot doorheen en vond het echt vet, echt zitten genieten, dat water, dat uitzicht, de muziek, de aktie!!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
Jerry schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:14:

[afbeelding]
Idd lol! :9 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:29

Polycom

Poes van goud

[afbeelding]

[...]

Hier wil ik even op reageren. In hoeveel spellen heb je ragdoll physics goed geimplementeerd gezien? In de meeste spellen zijn de ragdolls of te zwaar (lopen met lood in de schoenen en vallen gewoon in elkaar) of ze zijn zo licht dat ze ver weg vliegen met hun ledematen heen en weer schuddend. Ik vind de ragdolls in HL2 precies goed, je kan zien dat daar erg veel tijd in is gestoken om de mannetjes zo realistisch mogelijk te maken.
Alleen jammer dat je er geen ledematen kan afknallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Pu_Dy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:25:
[...]

Alleen jammer dat je er geen ledematen kan afknallen..
Jup, dat is idd jammer. Maar volgens mij moet dat niet moeilijk te modden zijn :). Soldier of Fortune style ledematen afknallen met de physics van HL2 :9~.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Jerry schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:31:
[...]

Jup, dat is idd jammer. Maar volgens mij moet dat niet moeilijk te modden zijn :). Soldier of Fortune style ledematen afknallen met de physics van HL2 :9~.
Don't say that! ik wil al over wat anders kunnen dromen vannacht :( :P

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023

jij ook al, ik zat mee te kijken met mn broer en na dat boot race level was ik hardstikke misselijk :?

ik had dat ook bij Chronicles of Riddick op de XBOX, maar bij pc spellen tot nu toe nog nooit :{

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoor veel commentaar over de "burgers" die in de weg lopen. In een van die level's loop je door een huis en is de breedte van de gang inderdaad iets te realistisch. Verder heb ik me niet zo geërgerd aan ze, behalve dat ze zo snel afgeknald waren maar misschien ligt dat aan mij :P
Waar ik me aan erger is CSS, niet echt mijn spel, ik had liever HL2DM en helemaal geen CSS. Ik hoop dat de volledige SDK snel uitkomt zodat er flink wat mods uitkomen.

Er zijn nog veel meer mensen die tijdens dat stuk last hebben van "motion sickness". Een paar levels na de hovercraft komt overigens het level met de buggy, maar het schijnt dat de hovercraft het ergst is.

Valve is er mee bezig en waarschijnlijk ligt het o.a aan het feit dat je de muisaanwijzer kan bewegen tijdens het varen, waardoor je een andere kant opkijkt dan waar je heen vaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
ViperGTS schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:36:
[...]

jij ook al, ik zat mee te kijken met mn broer en na dat boot race level was ik hardstikke misselijk :?

ik had dat ook bij Chronicles of Riddick op de XBOX, maar bij pc spellen tot nu toe nog nooit :{
Heb er ook nog nooit last van gehad.. tot de airboat...

Maar ondanks dat.. ik koop een FPS, niet een boat-race game :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_

Ben het grotendeels wel eens met de review.
Alleen ik snap niet waarom hij bij een paar negatieve punten Deus Ex erbij haalt, dat was namelijk een zeer goede game.
Alleen dat laatste argument, dat games niet op een film moeten lijken vind ik nergens op slaan. Er lijkt me niets mooier dan een film die je zelf kan beleven en doorheen kan lopen als het ware ook al is het zo lineair als de pest.
Wel raar dat hij de lightning niet noemt, want die is wel zo brak en er zitten wel zoveel bugs in de lightning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:39:
[...]

_/-\o_

Ben het grotendeels wel eens met de review.
Alleen ik snap niet waarom hij bij een paar negatieve punten Deus Ex erbij haalt, dat was namelijk een zeer goede game.
Alleen dat laatste argument, dat games niet op een film moeten lijken vind ik nergens op slaan. Er lijkt me niets mooier dan een film die je zelf kan beleven en doorheen kan lopen als het ware ook al is het zo lineair als de pest.
Wel raar dat hij de lightning niet noemt, want die is wel zo brak en er zitten wel zoveel bugs in de lightning.
Dat vind ik tot nu toe een van de sterkere punten. Heb wat scnes voorbij zien komen waar je achterna gezeten werd en je gewoon moet rennen voor je leven (het eerste stuk al over de daken bijvoorbeeld). Erg filmachtig en spectaculair als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]
\o/\o/ _/-\o_
Ik kan me helemaal inleven in dit plaatje, die lui die zijn ontzetten irritant als je bijv. niet weet waar je heen moet en je loopt 2x zon heel huis door en die lui zitten steeds in de weg en dan hoor je ze weer zeiken met sorry en pardon, wordt je vanzelf wel wat chagi en je kan ze niet eens ff neerknallen :)

spoiler:
In het begin ook zoiets als die doos in de kraan de auto laat vallen, ik wist niet hoe ik m weer overeind moest krijgen en dat wijf maar steeds zeuren dat ik dat ding overeind moet zetten en weg moet gaan, ja dan denk ik ook "jij hebt dat ding gvd laten vallen, zet dat ding zelf maar weer overeind"

maarja wel te gek spel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Die kerel heeft echt flink gezocht naar punten om op te zeiken en dan ook nog een uur of 2 van z'n tijd verspild om een zo negatief mogelijke 'review' te schrijven.

Het feit dat zo'n 80% van de gamers 'm niet gelijk zal geven in het feit dat ie HL2 zo slecht vindt, zegt mij al genoeg. Ik vind 't zelf ook nog steeds een heerlijke game. Zoals gezegd; juist die stukken dat je achterna gezeten wordt zijn enorm spannend. Het feit dat je vaak een puzzeltje op moet lossen voor je verder kan maakt het ook nog wat minder simpel dan de doorsnee shooter. Ik heb al veel FPS-ers gespeeld en vind HL2 nog steeds ronduit de beste ooit. Denk dat velen dat kunnen beamen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HL2 nu 2x uitgespeeld, 1x normaal zonder cheats en daarna 1x met god mode en alleen super grav gun al vanaf het begin. echt lachen, vooral in die eerste levels. je kan er zelfs vogels mee uit de lucht plukken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Paradise schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:04:
[...]

Die kerel heeft echt flink gezocht naar punten om op te zeiken en dan ook nog een uur of 2 van z'n tijd verspild om een zo negatief mogelijke 'review' te schrijven.

Het feit dat zo'n 80% van de gamers 'm niet gelijk zal geven in het feit dat ie HL2 zo slecht vindt, zegt mij al genoeg. Ik vind 't zelf ook nog steeds een heerlijke game. Zoals gezegd; juist die stukken dat je achterna gezeten wordt zijn enorm spannend. Het feit dat je vaak een puzzeltje op moet lossen voor je verder kan maakt het ook nog wat minder simpel dan de doorsnee shooter. Ik heb al veel FPS-ers gespeeld en vind HL2 nog steeds ronduit de beste ooit. Denk dat velen dat kunnen beamen. :)
Ik vind persoonlijk dat hij op bepaalde punten wel gelijk heeft. Echt enorme diepgang zit er niet in het spel. Wanneer ik op een raam schiet verwacht ik dat het in stukjes uit elkaar knalt en dat deed het niet altijd. Daarnaast, het punt van
Bosmonster, is iets waar ik het ook helemaal mee eens ben: ik was blij dat ik weer een tijdje gewoon kon lopen. Waarom nu eerst met een boot varen en daarna gelijk in een buggy stappen. Had er dan tenminste een behoorlijk 'looplevel' tussen gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je die zogenaamde super grav gun dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:28:
Speel maar gewoon verder, dan kom je em vanzelf tegen.....

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:28:
Als je het echt zo erg graag wil weten:

spoiler:
jaha, alles in spoilers :P, als je in de citadel komt :)

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Paradise schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:04:
[...]

Ik heb al veel FPS-ers gespeeld en vind HL2 nog steeds ronduit de beste ooit. Denk dat velen dat kunnen beamen. :)
Agreed op beide punten!

Ik heb em net uitgespeeld, heb er weer de aardige uurtjes in gestoken, maar elke seconde was het em waard _/-\o_ !

Nee, wij gaan hier niet helpen om de beveiliging te omzeilen. Valve schijnt zelf al te werken aan een fix dus wacht geduldig af ;)

[ Voor 63% gewijzigd door Crash op 24-11-2004 07:02 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:24

BaRF

bijna kerst

aramdin schreef op woensdag 24 november 2004 @ 01:47:
[...] vraag naar copy mogenlijkheden [...]
Ik zou het even weghalen want je krijgt toch geen antwoord waarschijnlijk. Omdat die informatie gebruikt kan worden door mensen die hem niet willen kopen.

(en dus idioot zijn)

Ik vind het btw absoluut de beste game ooit. Die sfeer man! Als je buiten bent, die overweldigende leegte, stilte, grauwe lucht... het geluid van een plank achter/boven je die ineens kraakt... is dat nou een zware ademhaling die je hoort? Volgens mij is er iets in de buurt...

Die geheimzinnigheid overal! Wat doen die dingen hier! WTF is dat voor apparaat, waarom lijkt het alsof die toren uit de grond komt, hoe zien die combine er zonder masker uit, hoe heeft het verzet zich zo kunnen redden?

Spank my ass and call me Charly, maar dát maakt een game voor mij goed! Niet omdat ze zo prachtig perfect een zwaaiende lamp nabootsten of omdat er beesten in zitten die zo uit de hell komen. Maar gewoon omdat je je zo gaat inleven!

Kan ook aan mij liggen, misschien heb ik wel een te groot inlevings vermogen ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Misschien een stomme vraag, maar hoe download je het nou via steam? Want bij ATi staat dat je op "Games" moet klikken, ik zie "Play Games" en "Browse Games" staan... Daarna moet je een registratiecode opgeven, en ging ie downloaden volgens hun...
Op andere sites staat dat je op Play Games moet klikken en dan Preload, maar die optie zie ik ook niet...
Of moet je op Register a product I already own klikken?

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit vast:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/d1_canals_120001.jpg

spoiler:
Ik weet dat er rechts een wegtje uit is maar ik kan geen weg naar die ramp voor me airship vinde

Ik wordt zobiezo van dat airship gedeelte,echt misselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 19:59
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:50:
Ik zit vast:

[afbeelding]

spoiler:
Ik weet dat er rechts een wegtje uit is maar ik kan geen weg naar die ramp voor me airship vinde

Ik zit dus op precies hetzelfde stuk vast. Ik kan wel te voet bij de ramp komen, maar met m'n airship niet, ben ondertussen vele malen afgeschoten en tegen elke mogelijke muur geknald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:50:
Ik zit vast:

[afbeelding]

spoiler:

spoiler:
Kijk eens achter in de rode container

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half life is echt dikke pwnage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:20
BoB_HenK schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:00:
[...]

Ik zit dus op precies hetzelfde stuk vast. Ik kan wel te voet bij de ramp komen, maar met m'n airship niet, ben ondertussen vele malen afgeschoten en tegen elke mogelijke muur geknald.
Daar ligt een container als je vanachter in die container gaat zie je daar van die explosieve vaten liggen. Deze moet je kapot schieten en dan gaat de deur van de container open!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
Hmm.. zometeen GTA SA vs HL2, GTA SA wins? ore.....? :)

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij zou benieuwen; al die peeps die HL2 zo slecht vinden, welke games vinden ze dan beter? Tetris, Super MArio, mijnenveger? Veel negatief geblaat, en weinig van wie het nu beter doet.

Noem es een paar games die stukken beter zijn als HL2.
Beetje vergelijkings materiaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
Kijk iemand die het snapt. _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:43:
Vanitas, het werkte. Hartstikke bedankt.
No problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:40:
Wat mij zou benieuwen; al die peeps die HL2 zo slecht vinden, welke games vinden ze dan beter? Tetris, Super MArio, mijnenveger? Veel negatief geblaat, en weinig van wie het nu beter doet.

Noem es een paar games die stukken beter zijn als HL2.
Beetje vergelijkings materiaal. :)
Das nogal nutteloos. Iedere game heeft z'n plus punten en z'n minpunten. HalfLife 2 is een prima game, maar heeft ook z'n mindere punten. Zoals al genoemd bijvoorbeeld de AI en lineariteit. Wat mij persoonlijk het meeste stoort zijn de laadtijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Ik zit vast:

spoiler:
In nova prospekt (gevangenis) staat er na een tijdje 2 van die automatic turrets met wat combine erbij achter zo'n 'shield' , ik heb al op de kabel van dat shield geschoten maar het aan niet uit???
Hoe kom ik daar verder?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maarten L schreef op woensdag 24 november 2004 @ 08:38:
Hmm.. zometeen GTA SA vs HL2, GTA SA wins? ore.....? :)
ja 2 verschillende spellen. Maar gta Sa heeft me veel plezier ( en nog steeds ! ) beleeft. HL2 is natuurlijk ook revolutionair, maar de single player was in mijn ogen te simpel en niet vernieuwend genoeg.

Maar aangezien HL2 een goede mod comunity heeft komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankvR
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-01 21:05
El Snorro schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:12:
Ik zit vast:

spoiler:
In nova prospekt (gevangenis) staat er na een tijdje 2 van die automatic turrets met wat combine erbij achter zo'n 'shield' , ik heb al op de kabel van dat shield geschoten maar het aan niet uit???
Hoe kom ik daar verder?
spoiler:
probeer toch die stekker eruit te trekken, wellicht met je grav-gun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spruit_elf
  • Laatst online: 10-08 01:09

Spruit_elf

Intentionally left blank

FnF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:24:
Misschien een stomme vraag, maar hoe download je het nou via steam? Want bij ATi staat dat je op "Games" moet klikken, ik zie "Play Games" en "Browse Games" staan... Daarna moet je een registratiecode opgeven, en ging ie downloaden volgens hun...
Op andere sites staat dat je op Play Games moet klikken en dan Preload, maar die optie zie ik ook niet...
dat preload mag je vergeten, dat ging alleen op toen hl2 nog neit uit was en ook neit tussen browse games stond.

gewoon naar browse games en dan heb je per spel een knop, als er purchase op de knop staat dan kan je dat spel kopen(dan moet je creditcard gegevens invullen ed), als er download op staat dan kan je hem downloaden en heb je hem al gekocht en als er playgame staat dan heb je hem al gekocht en gedownload

de knop register a product i already own is als je hl of cs retail (hl1 engine)(ik weet neit hoe dat bij hl2 zit) al in de winkel gekocht hebt en je wilt die cdkey koppelen aan je steam account

Those who danced were thought to be quite insane by those who could not hear the music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tupel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 07:29
Hebben meer van jullie al gezien dat je ook aardig kunt "bunny hoppen" ? 8)

Weliswaar niet zoals in HL1 en de vroegere versies van CS maar je kunt als je er een beetje handig mee bent best wel heel hard rechtdoor... dus eigenlijk "bunny hoppen" (strafe jumping) zonder de strafe buttons. :)

spoiler:
Is best handig als je snel weg moet zijn voor die helicopter of gewoon sowieso als je een stuk rechtdoor moet lopen ;)

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
Peppio schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:04:
Hebben meer van jullie al gezien dat je ook aardig kunt "bunny hoppen" ? 8)

Weliswaar niet zoals in HL1 en de vroegere versies van CS maar je kunt als je er een beetje handig mee bent best wel heel hard rechtdoor... dus eigenlijk "bunny hoppen" (strafe jumping) zonder de strafe buttons. :)

spoiler:
Is best handig als je snel weg moet zijn voor die helicopter of gewoon sowieso als je een stuk rechtdoor moet lopen ;)
hoe denk je anders dat ik langs sommige combines kom :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Ik heb een vraagje met betrekking tot het laden van de game wanneer je bepaalde ruimtes in komt.

Mijn systeem staat hieronder wel beschreven, hierbij gebruik ik de XFX6800LE in combinatie met een NVIDIA 66.93 WHQL driver.
Als ik nou in bepaalde ruimtes kom en de game gaat laden, dan wacht je automatisch al ongeveer 10 seconden.
Maar nadat hij klaar is met laden en ik loop verder en meteen na 1 sec. blijft hij vastzitten wat ongeveer 5 a 10 seconden duurt waarna hij weer verder gaat.
Hierbij gaat hij niet swappen ofzo want HDD lampje gaat alleen de laatste seconde paar keer knipperen.

Dit is gebeurt nadat ik de PC had geformatteerd en WINDOWS XP SP1 opnieuw heb geinstalleerd, hiervoor had ik dezelfde drivers en instellingen maar dan met Windows XP SP2. Is dit een Software probleem met windows XP of ligt het aan mijn instellingen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
lazrambo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:19:
Ik heb een vraagje met betrekking tot het laden van de game wanneer je bepaalde ruimtes in komt.

Mijn systeem staat hieronder wel beschreven, hierbij gebruik ik de XFX6800LE in combinatie met een NVIDIA 66.93 WHQL driver.
Als ik nou in bepaalde ruimtes kom en de game gaat laden, dan wacht je automatisch al ongeveer 10 seconden.
Maar nadat hij klaar is met laden en ik loop verder en meteen na 1 sec. blijft hij vastzitten wat ongeveer 5 a 10 seconden duurt waarna hij weer verder gaat.
Hierbij gaat hij niet swappen ofzo want HDD lampje gaat alleen de laatste seconde paar keer knipperen.

Dit is gebeurt nadat ik de PC had geformatteerd en WINDOWS XP SP1 opnieuw heb geinstalleerd, hiervoor had ik dezelfde drivers en instellingen maar dan met Windows XP SP2. Is dit een Software probleem met windows XP of ligt het aan mijn instellingen. :?
En zonder overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ik heb al gezocht maar ik kon er geen direct antwoord op vinden dus toch nog even mijn vraag. Zijn er al mensen die hun ATI voucher hebben geupgrade om zo een DVD versie te krijgen? Een kennis wil graag het spel op DVD hebben en niet steeds moeten downloaden of alleen een backup te hebben.

Kan dit? of is het mogelijk om een kopie van de DVD te maken en dan gebruik te maken van de activatiecode op de voucher?

Sorry als dit al eens gevraagd is maar ik kon het antwoord ECHT niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

FnF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:24:
Als je een ATi HL2 voucher hebt moet je inderdaad op Register a product I already own klikken. Dan kan je daar die code invullen die op de voucher staat en kan je vervolgens de game gaan binnenhalen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
obsidian schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:33:
Ik heb al gezocht maar ik kon er geen direct antwoord op vinden dus toch nog even mijn vraag. Zijn er al mensen die hun ATI voucher hebben geupgrade om zo een DVD versie te krijgen? Een kennis wil graag het spel op DVD hebben en niet steeds moeten downloaden of alleen een backup te hebben.

Kan dit? of is het mogelijk om een kopie van de DVD te maken en dan gebruik te maken van de activatiecode op de voucher?

Sorry als dit al eens gevraagd is maar ik kon het antwoord ECHT niet vinden...
Je kan HL2 downloaden als je de code op ja ATi coupon invult, en dan kan je op backup game klikken binnen steam, en dat kan je dan op CD/DVD branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

Omdat iedereen z'n mening heeft over deze game spui ik ook maar ff de mijne ;)

Halflife1 vond ik iig helemaal te gek; de sfeer, de tegenstanders, noem maar op. Speelde je het op hard dan waren de tegenstanders niet alleen sterker, maar ook slimmer. Domme puzzels zaten daar ook zat in. Aan de ene kant is het dan misschien suf dat 6 jaar later weer zo te doen :P aan de andere kant wist je wel dat dat te verwachten was.

Halflife2 heb ik ook maar meteen op hard gezet in de hoop dat dat nog steeds van invloed is op de AI, maar vooralsnog heb ik daar niet erg veel van gemerkt. Toegegeven ben ik nog niet superver, dus misschien dat dat nog iets uitdagender wordt...

Sfeer is er iig ruim voldoende. Het ziet er ook schitterend uit, en dat is helemaal een geruststelling gezien het feit dat ik een stokoude kaart heb die al die hippe instructies niet kent om het er nog mooier uit te laten zien :D

Maargoed, graphics dragen bij aan een game, maar zijn zeker niet leading. Een minder mooie game kan leuker zijn, en dat is waar ik een beetje mee zit. Halflife1 was destijds geniaal (en imo nog steeds leuk om te spelen). Met Halflife2 vermaak ik me ook prima hoor, maar ik wacht op "iets" wat nog niet is langsgekomen; dat geniale, dat ultieme, dat ongrijpbare dat het een perfect spel maakt. Tot nu toe is het eigenlijk gewoon weer de volgende 3D shooter (en 't is ook helemaal niet gehyped natuurlijk ;)).

Wbt. steam, piracy en het "ik heb lucht gekocht" syndroom; het werkt prima, en ik vind het eigenlijk prachtig te zien hoe verontwaardigd mensen zijn dat er actief wat tegen piracy wordt gedaan. Eerst stelen en dan pas kopen moet helemaal niet kunnen, dat is de wereld omdraaien; als stelen zou lukken was het meerendeel het echt niet alsnog gaan kopen. Dat het niet lukt en je het dus alsnog kiest te kopen rechvaardigt je eerdere poging tot diefstal niet. Persoonlijk heb ik geen idee hoe je dan eerst van je ban af moet komen om het te kunnen spelen, dat is je eigen probleem.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 22:12

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
lazrambo schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:19:

Origenele versie? Is namelijk bekend probleem van de eerste minder legale versie's. Heb er nog niemand over gehoord met een legale versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik echt miste was een bepaalde vorm van actie. De actie was echt te simpeltjes en teveel van een afstand, en je werd er ook niet in ingezogen. Valve heeft destijds een video uitgebracht van een Strider in de stad die een boog van een gebouw aan gruzelementen schoot met een soundwave erbij, en vervolgens slim bukte om onder de boog door te lopen. Dat soort intensieve actie kwam ik nergens tegen in HL2. En inderdaad, zowat alles was gescripted. Ach, de marketing machine heeft zijn werk goed gedaan.

En de mensen die nu zeggen, och de auteur van het artikel (http://www.techspot.com/vb/topic17165.html) heeft gewoon 2 uur gezocht naar puntjes. Nah.. komop, ben je nu echt zo verblind? De punten zoals AI van combines etc. zijn wel degelijk goede argumenten.
If a door is locked (and there are many, many locked doors in this game) and I want to blow it open with a grenade then why will the physics engine not allow me to
In the promotional clips that were released some months before the game came out, the developers tried to illustrate the intelligence of the enemies. I witnessed an enemy soldier (who was attempting to locate the player) check a door which was barricaded, then attempt to shoot though the door and the barricade, before giving up and throwing a grenade in through the window. Apparently, the enemy had carried out just one on of many possible responses to the situation, and the game would surprise and delight the player every time it was played.

The enemy never once employed any semblance of intelligence to take me down at any stage throughout the game. I even went out of my way to recreate the bit from the promotional clip… to no avail.

Oh sure, guards shoot from behind walls sometimes and occasionally throw a grenade my way, but they ALWAYS inevitably ended up charging headlong into my waiting machine guns….

Which is an admirably brave decision to make it has to be said, but one which gets very old after a couple of hours of it from a players point of view.

They are pretty retarded given that that game loads up in a sequential series of small chunks, so it’s not like they have a huge world to interact with or anything. They basically have enough AI to maneuver them around whatever small room or arena they happen to be placed. It becomes boring and repetitive after just the first five minutes.

That leads me onto the levels and the level design. Am I the only one who sees a problem with a game that promises plenty of freedom of expression and delivers a severely linear series of small area’s where the goal in each one is simply to move through each one to the other side?? How many times can a person kill a handful of soldiers and open a switch over and over again before it becomes mind numbing??
Als je ingame videos laat zien van geavanceerde AI, en dit dan vergelijkt met HL2 zoals je hem nu speelt, dan is daar niets meer van terug te zien. De combines lopen terwijl je een spervuur van kogels aanlegt gewoon op je af als Rambo's. Geen flanking, geen gebruik van geluid als ik lomp kwam aanrennen (door clipping bugs zag je de combine aan de andere kant van de muur relaxed blijven staan zonder enige kick van "joh laat ik hem in de val lokken"), ook geen tactiek in de aanval waarbij 1 combine dekkingsvuur geeft, en de ander dichterbij probeert te komen. Snipers die gewoon maar op een vaste interval vuren en niet pas als ze een doel hebben gevonden.

En ook hij legt uit wat voor actie ik oa ook had verwacht
The striders are quiet impressive when they first appear in the game. I had envisioned epic running battles with them through the streets of city 17 with fully destructible scenery splintering all around me as they stalked me with their huge laser weapons… and then I confronted them and my hopes were dashed. The ****ing things follow the same path around and around and around in a circle, regardless of what the player does. Sometimes they bend down… I’m not 100% sure why but it didn’t make them any tougher to kill. Nor did the generous helping of rockets and conveniently placed discarded rocket launchers.
Die video van Valve liet wel dat soort actie zien, de game niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2004 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Weet iemand misschien wanneer er een demo uitkomt van HL2? Dan hoef ik tenminste niet de illegale versie te downloaden om te kijken hoe het spel is.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

lazrambo, dat is een probleem dat veel users hebben (ikzelf ook). Het schijnt dat het een memory leak in de engine is. Gelukkig is dit al bekend bij Valve. Vandaag of morgen zou er een patch uitkomen om dit probleem te verhelpen. De patch krijg je automatisch via Steam.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 09:49

mvds

Totally awesome!

Ramon de Jesus schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:37:
[...]
Je kan HL2 downloaden als je de code op ja ATi coupon invult, en dan kan je op backup game klikken binnen steam, en dat kan je dan op CD/DVD branden.
Dat weet ik :) Maar hij wil de full version, dus ook CS:S enzo op de DVD hebben staan, en ook de boekjes en dergelijke. Dus gewoon de full retail versie zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
Iceys mening over HL2.

Ik ben niet echt een gamer, ik speel eigenlijk alleen maar zo nu en dan BF1942 (en mods) op een lan. Ik organiseer Lans en vind het leuk om dan mee te gamen, maar ik heb dan meestal weinig tijd :P.

Afin, HL2 gekregen van ATI. Dus via Steam gedownload. Ideaal dat Steam, geen gekut met cds meer, gewoon serials inrausen, uurtje of 2 wachten en klaar! Naar de stad fietsen om een game te kopen duurt langer :P.

HL2 ziet er fantastisch uit... geweldig mooi (mits je een redelijke pc heb), en echt geweldig om gewoon 'zomaar' in rond te lopen. Water, de lucht... en vooral de steden... omfg... die steden (doen me denken aan een beetje 'oud' duitsland/oostblok landen). Afin, grafisch gezien geweldig! Verder de sounds, zeer kicken!

De AI is erg goed uitgevoerd, ze werken samen, verschuilen zich, etc etc. Verder zijn ze kwa niveau gewoon goed en niet dom. En ze kunnen ook raak schieten, met andere woorden... ik heb tegenstanders! De AI die met jou meewerkt vond ikzelf minder slim, en lieten zichzelf te makkelijk dood schieten. Gingen niet/slecht opzoek naar cover, en liepen zo nu en dan nog wel eens vast achter een muur o.i.d. Gezien het feit dat je de meeste toch niet echt nodig heb liet ik ze maar gaan... echt iets raken deden ze ook niet!

Helaas was de pret snel over... zondag middag begon ik met gamen, uurtje of 6 lang (normaal game ik niet zoveel, maar HL2 is vet!). Maandag heb ik savonds nog 3 uurtjes gespeeld. En gisteren nog 3 uurtjes en toen had ik de game uitgespeeld... totaal dus +- 12u. Nou ben ik niet zo'n goede gamer, dus wellicht dat het in minder uren kwam.

De rede hiervoor is dat ik eigenlijk nergens hoefte te zoeken, en ik kon NERGENS een keuze maken... hiermee doel ik op de levels. De hele route was helemaal uitgestippeld voor me. En ik ben dan wel in alle hoekjes en gaatjes gaan kijken, daar vond ik dan wel een gangetje met health ofzo, maar dat ging uiteindelijk nergens naartoe.

Het is als een game waar je door een stad moet rijden met links en rechts wegen, maar waar je niet inkan door onzichtbare muren. Kijk bijvoorbeeld naar die hovercraft, echt SUPERCOOL! Maar je heb geen vrijheid, je kan alleen met de bocht mee! Als ze die maps nou zo gemaakt hadden dat je via 3 verschillende routes daar kon komen...

Verder vond ik de wapens beperkt... Uiteindelijk zat je maar te spelen met 1 wapen want de rest was niet handig. De shotgun ownde alles, net zoals de revolver als je kogels had. Verder dat grote machine geweer en de gravgun was handig...

Verder had ik graag wat meer wapens gezien, een sniperrifle ofzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thanatos
Ik spaug echt flink van dat geluid man!
Steam heeft zichzelf vanochtend geüpdate, dus het lijkt mij dat de gisteren gereleaste patch nu geinstalleerd is. Okee, het geluid hapert nu wat minder erg, maar het kraakt als de tiefus! Wie heeft dit nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
16xP en 5xV op 330mhz core en 700MHZ memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
We Are Borg schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:41:
[...]

Origenele versie? Is namelijk bekend probleem van de eerste minder legale versie's. Heb er nog niemand over gehoord met een legale versie :)
Ik heb een legale versie en als je goed had gelezen dan zag je in mijn bericht ook dat ik vermeld hebt dat het met mijn vorige installatie niet gebeurde :( .

Als je goed had gelezen dan zag je wel dat ik vermeld had dat ik er in het begin geen last van had, nadat ik de pc heb geformatteerd en alles weer opniuew had geinstalleerd gebeurde dit. Alleen ik heb Windows XP Professional SP1 ipv Windows XP Professional SP2 geinstalleerd. :(

PS
WINDOWS XP SP2 SUCKS :X

[ Voor 3% gewijzigd door lazrambo op 24-11-2004 11:15 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *

* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *

* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *

* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *

* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *