Iceys mening over HL2.
Ik ben niet echt een gamer, ik speel eigenlijk alleen maar zo nu en dan BF1942 (en mods) op een lan. Ik organiseer Lans en vind het leuk om dan mee te gamen, maar ik heb dan meestal weinig tijd

.
Afin, HL2 gekregen van ATI. Dus via Steam gedownload. Ideaal dat Steam, geen gekut met cds meer, gewoon serials inrausen, uurtje of 2 wachten en klaar! Naar de stad fietsen om een game te kopen duurt langer

.
HL2 ziet er fantastisch uit... geweldig mooi (mits je een redelijke pc heb), en echt geweldig om gewoon 'zomaar' in rond te lopen. Water, de lucht... en vooral de steden... omfg... die steden (doen me denken aan een beetje 'oud' duitsland/oostblok landen). Afin, grafisch gezien geweldig! Verder de sounds, zeer kicken!
De AI is erg goed uitgevoerd, ze werken samen, verschuilen zich, etc etc. Verder zijn ze kwa niveau gewoon goed en niet dom. En ze kunnen ook raak schieten, met andere woorden... ik heb tegenstanders! De AI die met jou meewerkt vond ikzelf minder slim, en lieten zichzelf te makkelijk dood schieten. Gingen niet/slecht opzoek naar cover, en liepen zo nu en dan nog wel eens vast achter een muur o.i.d. Gezien het feit dat je de meeste toch niet echt nodig heb liet ik ze maar gaan... echt iets raken deden ze ook niet!
Helaas was de pret snel over... zondag middag begon ik met gamen, uurtje of 6 lang (normaal game ik niet zoveel, maar HL2 is vet!). Maandag heb ik savonds nog 3 uurtjes gespeeld. En gisteren nog 3 uurtjes en toen had ik de game uitgespeeld... totaal dus +- 12u. Nou ben ik niet zo'n goede gamer, dus wellicht dat het in minder uren kwam.
De rede hiervoor is dat ik eigenlijk nergens hoefte te zoeken, en ik kon NERGENS een keuze maken... hiermee doel ik op de levels. De hele route was helemaal uitgestippeld voor me. En ik ben dan wel in alle hoekjes en gaatjes gaan kijken, daar vond ik dan wel een gangetje met health ofzo, maar dat ging uiteindelijk nergens naartoe.
Het is als een game waar je door een stad moet rijden met links en rechts wegen, maar waar je niet inkan door onzichtbare muren. Kijk bijvoorbeeld naar die hovercraft, echt SUPERCOOL! Maar je heb geen vrijheid, je kan alleen met de bocht mee! Als ze die maps nou zo gemaakt hadden dat je via 3 verschillende routes daar kon komen...
Verder vond ik de wapens beperkt... Uiteindelijk zat je maar te spelen met 1 wapen want de rest was niet handig. De shotgun ownde alles, net zoals de revolver als je kogels had. Verder dat grote machine geweer en de gravgun was handig...
Verder had ik graag wat meer wapens gezien, een sniperrifle ofzo.