Inclusief laadtijden? :-)Bosmonster schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 09:46:
[...]
Doom 3 ben ik minstens 20 uur mee bezig geweest.
Ben nog niet zo heel ver met HL2, maar tot nu toe ben ik er meer van onder de indruk dan van D3
grappig, ik deed het net andersom dat kan ook. Gewoon erheen rennen en die gastjes met de shotgun afknallen. Indien aanwezig is een granaat uit de machine gun ook heel effectief. Aan het eind terugtrekken tot de generator en dan als een gek die deur door rennen als ie open isVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:05:
[...]
Ik had daar nog 4 leden maarja blijf achter haar staan, lui op afstand houden. Zelf ging ik niet dood. Dat mokkel wel. 2e keer lukte het wel.. FF oefenen
In ieder geval dicht bij de generator in de buurt blijven
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Half Life 2 komt op mij over als een maaltijd in een 5 sterren restarant. Je kan deze natuurlijk zo snel mogenlijk in je mond proppen, slikken en klaar roepen maar dan heb je niets geproeft en de nasmaak is vreselijk.
Neem je echter de tijd om alles wat rustiger te doen en de levels en de vele hints daarin te bekijken dan is het een super maaltijd met een voldaan gevoel op het eind.
Feit blijft dat je een beetje een fijn proever qua games dient te zijn. Voor enkel rennen en schieten raad ik je aan naar de snackboeren in de games industrie te gaan, deze zullen je dan meer bekoren.
Neem je echter de tijd om alles wat rustiger te doen en de levels en de vele hints daarin te bekijken dan is het een super maaltijd met een voldaan gevoel op het eind.
Feit blijft dat je een beetje een fijn proever qua games dient te zijn. Voor enkel rennen en schieten raad ik je aan naar de snackboeren in de games industrie te gaan, deze zullen je dan meer bekoren.
[ Voor 3% gewijzigd door Grijns op 23-11-2004 10:43 ]
Grijns schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:43:
Half Life 2 komt op mij over als een maaltijd in een 5 sterren restarant. Je kan deze natuurlijk zo snel mogenlijk in je mond proppen, slikken en klaar roepen maar dan heb je niets geproeft en de nasmaak is vreselijk.
Wat Jeremy Clarkson doet met auto's doe jij met games.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Inderdaad.hully schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:28:
wat geen gezeik over korte speelduur. Het spel is qua kilometers niets korter dan HL1, we zijn allemaal door counterstrike etc. stukken beter geworden en spelen daardoor veel sneller door. Bovendien moet je de game op 'hard' spelen, althans is een tip.
Je moet niet vergeten dat sinds HL1 er erg veel FPS games de revue zijn gepasseerd. De ene leuker dan de andere, maar als ik even naar mijzelf kijk ben ik ondertussen dus veel beter geworden. Toen ik HL1 voor het eerst speelde zat ik nog erg te kloten met de besturing en de tactiek vorderde naar mate je meer speelde. Ook waren de graphics in de periode toen HL1 uitkwam natuurlijk ook revolutionair, dus je was veel meer aan het 'spelen' met je omgeving en van alles uitproberen.
Met een nieuw spel probeer ik eerst een goede keyboard instelling te vinden die goed past in het spel. De standaard instellingen zijn in vele gevallen niet optimaal, maar dat is uiteraard persoonlijk. Dat alles moest ik met HL1 eerst uitvinden en dat kost uiteraard ook tijd. Met HL2 stel ik alles zo in zoals ik het bij Day of Defeat (DoD) ook heb en daar kan ik uitstekend mee uit de voeten. Ik heb dus een ervarings voorsprong sinds HL1 opgebouwd en dat is ook de reden waarom ik in nieuwe games zoals HL2 sneller 'doorheb' !
Ieder zijn smaak uiteraard, maar ik heb na HL1 altijd nieuwe games daarmee vergeleken en zo nu en dan krijg ik een aha erlebnis (FarCry). Met HL2 heb ik het oude gevoel weer helemaal terug en ik geniet daarvan.
In mijn ogen is alles tussen HL1 en HL2 leuk en aardig, maar voor mij is er weer een mijlpaal gezet. Na de mega afknapper Doom3 heb ik gelukkig weer de smaak te pakken !
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ahum. Drie Michelin-sterren is het hoogste aantal te behalen sterren voor een restaurant.
Iets met slakken en zout._Oldie_ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:12:
[...]
Ahum. Drie Michelin-sterren is het hoogste aantal te behalen sterren voor een restaurant.
Maar serieus. Ik denk dat er door de hype een teleurstelling kan ontstaan bij nieuwe half life kopers. Voor hen zal het verhaal toch redelijk vreemd overkomen enik ben dan ook benieuwd of zij een beetje begrijpen wat er allemaal gebeurd en waarom.
Een film leek schotel je ook niet meteen een david lynch film voor.
[ Voor 41% gewijzigd door Grijns op 23-11-2004 11:22 ]
Nee hoor, je hebt een vijf sterren restaurant, en daar bovenop kan een restaurant nog Michelin-sterren verdienen..._Oldie_ schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:12:
[...]

zit vast in ravenholm
iemand een subtiele hint? en anders niet subtiel
spoiler:
bij het electrische hek waar een knakker steeds geelectrocuteerd word.
een vent heeft net samen met mij een aantal zombies gekilled maar nu kom ik niet voorbij dat electrische hek.
een vent heeft net samen met mij een aantal zombies gekilled maar nu kom ik niet voorbij dat electrische hek.
Abit IC 7-G Pentium 4 3,2 Gig, TwinMos 1024 (2x512) DualDDR Ram, XFX Geforce 6800 ultra, met windows XP sp2.
Mirwits schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:25:
zit vast in ravenholm
spoiler:bij het electrische hek waar een knakker steeds geelectrocuteerd word.
spoiler:
Waar je die knakker met shotgun het eerst zag, is een vlammen zee. deze zet je links uit en dan het gebouw in ... vannaf daar met het je lukken de power switch te vinden.
mijns inziens had het verhaal gewoonweg nog wat meer gedetailleerd uitgewerkt kunnen worden. heb het spel gisteren uitgespeeld na een redelijk korte tijd (en heb toch niet echt overal doorheen gerend etc) en ik zit, net als de mensen hierboven, met nog een reeks vragen die ik graag wel beantwoord had gezien. het was erg leuk om problemen op verschillende manieren aan te pakken en ook
al met al is HL2 voor mij een leuk spel gebleken maar, om in de restaurant-context te blijven, met een nasmaak dat er toch meer in had kunnen zitten. de physics was erg goed, dogg roeleert (waarom zegt niemand dat?!
) en de gameplay in het algemeen verveelt geen moment.
spoiler:
aan het eind vond ik erg geslaagd maar het was imo wel wat te makkelijk dat stuk.die uber gravgun
al met al is HL2 voor mij een leuk spel gebleken maar, om in de restaurant-context te blijven, met een nasmaak dat er toch meer in had kunnen zitten. de physics was erg goed, dogg roeleert (waarom zegt niemand dat?!
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Er komt waarschijnlijk vrij snel een patch voor de stotter problemen waar veel mensen last van hebben, misschien wisten jullie dat al, ik wacht hier dus al sinds vorige week dinsdag op. Ik ben gestopt met spelen en ga pas weer verder zodra het gefixt is...
Zie ook http://www.blep.net/hl2stutter/
Zie ook http://www.blep.net/hl2stutter/
https://www.strava.com/athletes/10490675
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 19:52
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Ehm, dan ben je blijkbaar een die hard gamer. Ik speel op hard en vind het toch vrij lastig om overal doorheen te komen. Zit nu zeker aan 20 uur en heb het gevoel als ik alles zo lees dat ik net over de helft benVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:29:
Ik heb hem gisteren uitgespeeld, en ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel teleurgesteld ben. Het is een geweldig spel, maar om het na 6 jaar ontwikkelen in 12 uur uit te spelen vind ik heel erg jammer eigenlijk.
Bij de eerste geruchten van het spel werd gezegd dat het 40 uur gameplay zou hebben. Later werd gezegd 20 uur.
blijkt het maar 10-15 uur te zijn.
Het einde vond ik ook al crap om eerlijk te zijn. Ik had zo iets van, huh, en nu-> Credits
Al bij al heb ik me er wel mee geamuseerd
Save game needed:
spoiler:
Zou iemand mij een saved game kunnen geven van het prison level. Je moet 3 turrets neer zetten en van alle kanten komen soldaten. Probleem is dat die soldaten niet komen. Daarna roept het vrouwtje dat ze jouw kant op komt, maar dat doet ze niet. Dus kan iemand mij een save game NA het verschijnen van dat vrouwtje sturen. Thanks!
Verwijderd
Hey, ik heb net de crossbow voor het eerst gekregen, op hoeveel van het spel zit ik nu ongeveer? Want gezien mijn arsenaal lijkt het een enorm eind in het spel, maar mijn speeltijd is absoluut niet lang, terwijl ik toch echt alles onderzoek en zo.
je kan je nog wel een tijdje vermakenVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:56:
Hey, ik heb net de crossbow voor het eerst gekregen, op hoeveel van het spel zit ik nu ongeveer? Want gezien mijn arsenaal lijkt het een enorm eind in het spel, maar mijn speeltijd is absoluut niet lang, terwijl ik toch echt alles onderzoek en zo.
Goed nieuws voor de mensen met stotterend geluid:
11/22/04 06:03:33 PM GMT
Just received the following email from Erik Johnson at Valve. The patch should come out no later than tomorrow.
We've found a fix for this problem, and we're planning on shipping it no later than tomorrow.
11/22/04 06:03:33 PM GMT
Just received the following email from Erik Johnson at Valve. The patch should come out no later than tomorrow.
We've found a fix for this problem, and we're planning on shipping it no later than tomorrow.
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Ik snap echt neit dat mensen problemen kunnen hebben met het gewoon niet opkomen dagen van mensen enzo, of dat personen niet verder lopen terwijl dat wel moet omdat je anders niet verder kunt. Komt dit door illegale versies, ik hoop het wel anders is dit wel een mega-bug :-D
Jeps, komt door illegale versies. De AI vindt je dan ineens niet meer lief denk ik
Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon
Verwijderd
Kan er iemand spray logo's maken voor steam ? Bij CS:s kan je namelijk je logo spuiten 
cool !! Nu wil ik zelf een logo maken maar hoe ? Ik heb een programma gedownload maar snap niet echt hoe die werkt. en volgens mij is dat alleen voor cs1.6.
wie ??
cool !! Nu wil ik zelf een logo maken maar hoe ? Ik heb een programma gedownload maar snap niet echt hoe die werkt. en volgens mij is dat alleen voor cs1.6.
wie ??
Verwijderd
Half-Life 3 anyone?py.mosjuh schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:45:
mijns inziens had het verhaal gewoonweg nog wat meer gedetailleerd uitgewerkt kunnen worden. heb het spel gisteren uitgespeeld na een redelijk korte tijd (en heb toch niet echt overal doorheen gerend etc) en ik zit, net als de mensen hierboven, met nog een reeks vragen die ik graag wel beantwoord had gezien.
Verwijderd
hehhe coole optie ! heb namelijk nooit HL of CS gespeeld.
Was een beetje blijven hangen bij Tactical OPs (UT mod)
maar ff btw , hoe maak je die dan ?
Verwijderd
wat een vreselijk topic dit...
1. als je het eind crappy vond, of vond dat er te weinig word uitgelegd, speel het lekker nog een keer, let goed op het verhaaltje en trek je eigen conclusies. Speel als het ff kan voordat je dit doet HL1 nog een keer uit (HELEMAAL dus, anders is het begin van HL2 al gelijk 'vaag' en 'onbegrijpelijk')
2. als je vastzit mag je best wel eens wat meer proberen... loop een eind terug of wees creatief, ik heb zelf al op een paar plekken aardig vastgezeten, maar meestal als ik een eind terugliep en er na een kop thee zetten anders tegenaan keek lukte het wel... roep niet te snel om hulp
dan ga ik nu verder met genieten van dit spel en me ergeren aan
1. als je het eind crappy vond, of vond dat er te weinig word uitgelegd, speel het lekker nog een keer, let goed op het verhaaltje en trek je eigen conclusies. Speel als het ff kan voordat je dit doet HL1 nog een keer uit (HELEMAAL dus, anders is het begin van HL2 al gelijk 'vaag' en 'onbegrijpelijk')
2. als je vastzit mag je best wel eens wat meer proberen... loop een eind terug of wees creatief, ik heb zelf al op een paar plekken aardig vastgezeten, maar meestal als ik een eind terugliep en er na een kop thee zetten anders tegenaan keek lukte het wel... roep niet te snel om hulp
dan ga ik nu verder met genieten van dit spel en me ergeren aan
edit:
sommige
reacties in dit topic sommige
met Wally ... ff googlen daaropVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:28:
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 12:31 ]

heerlijk, moet ik met die gozer mee naar binnen blijft hij voor de deur staan en kan ik niet verder
weet iemand hier wat vanaf?
Verwijderd
Koop gewoon de game in de winkel!Rudyyy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:39:
[afbeelding]
heerlijk, moet ik met die gozer mee naar binnen blijft hij voor de deur staan en kan ik niet verderik kan ook niet bukkend of springend er langs of wat dan ook..hij blijft staan en ik zit dus nu vast ( een bug?)
Je kan bij de opties van cs:s gewoon een jpg, bmp etc opgeven als spray [mits die aan een aantal voorwaarden voldoet, die staan in het menu vermeld]Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:20:
Kan er iemand spray logo's maken voor steam ? Bij CS:s kan je namelijk je logo spuiten
wie ??
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
Verwijderd
Ligt idd aan de illegale versie en zelfs dan is het nog makkelijk op te lossen...Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:05:
Ik snap echt neit dat mensen problemen kunnen hebben met het gewoon niet opkomen dagen van mensen enzo, of dat personen niet verder lopen terwijl dat wel moet omdat je anders niet verder kunt. Komt dit door illegale versies, ik hoop het wel anders is dit wel een mega-bug :-D
Volgens mij wordt er al best vaak geroepen dat er geen ondersteuning wordt gegeven aan mensen die de minder legale versie hebben.

I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Ik vind het sowieso knap als ik soms lees waar mensen vast zitten in een level. Je wordt wel zo hard de goede richting ingeduwd dat het haast niet kan missen. Of ik heb mazzel dat ik gelijk de goede oplossing vind overal
Verwijderd
Mijn dank, werd al bang van alle posts.
Crossbow is trouwens nogsteeds net iets te traag qua snelheid van het projectiel vind ik.
Kijk hier maar is....Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:28:
hehhe coole optie ! heb namelijk nooit HL of CS gespeeld.
Klik
I am thinking it's a sign that the freckles in our eyes are mirror images and when we kiss they're perfectly aligned.
Rudyyy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:39:
[afbeelding]
heerlijk, moet ik met die gozer mee naar binnen blijft hij voor de deur staan en kan ik niet verderik kan ook niet bukkend of springend er langs of wat dan ook..hij blijft staan en ik zit dus nu vast ( een bug?)
spoiler:
Wat wil die aux power zeggen?
_@/'
[ Voor 80% gewijzigd door Crash op 23-11-2004 16:55 ]
Wat is dat toch met dat gekap op illegale versies? Als er een game wordt gekraakt, dan woidt gewoon de programmacode die authenticiteit check van op de CD of DVD gecheckt eruit gehaald, of zo veranderd dat ie altijd true teruggeeft...
Dit kan onmogelijk effect hebben op de A.I. die dan ergens faalt, of een mannetje dat blijft staan voor een deur ... aan die code is immers niets veranderd!
Dit kan onmogelijk effect hebben op de A.I. die dan ergens faalt, of een mannetje dat blijft staan voor een deur ... aan die code is immers niets veranderd!
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)
Verwijderd
Waarom toch al dat geklaag over het einde? Ik vind het echt geweldig subtiel gedaan, ik kreeg gewoon kippevel van de laatste frames v.h. spel 
Op naar HL3!
Op naar HL3!
[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 23-11-2004 16:55 ]
Verwijderd
ik heb op exact hetzelfde punt vastgezeten. van alles al geprobeerd, maar uiteindelijk pas kunnen oplossen door die hele level opnieuw te doen. toen ik uiteindelijk weer bij dat gedeelte kwam verschenen de mannetjes wel.We Are Borg schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:49:
Save game needed:
spoiler:Zou iemand mij een saved game kunnen geven van het prison level. Je moet 3 turrets neer zetten en van alle kanten komen soldaten. Probleem is dat die soldaten niet komen. Daarna roept het vrouwtje dat ze jouw kant op komt, maar dat doet ze niet. Dus kan iemand mij een save game NA het verschijnen van dat vrouwtje sturen. Thanks!

Ooit DTM Race Driver proberen te spelen met een no-cd crack?shaidar schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:04:
Wat is dat toch met dat gekap op illegale versies? Als er een game wordt gekraakt, dan woidt gewoon de programmacode die authenticiteit check van op de CD of DVD gecheckt eruit gehaald, of zo veranderd dat ie altijd true teruggeeft...
Maar even over HL2 zelf. 1 woord, geniaal. Er zijn altijd punten om te verbeteren, maar ik heb erg genoten van het spel. Het sterkste punt in HL vond ik wel de sfeer, achtergrondgeluiden, belichting etc. Dat hebben ze in HL2 perfect uitgewerkt. De vuurgevechten die je in de achtergrond hoort wanneer je in City 17 rondloopt vind ik geweldig.
[ Voor 24% gewijzigd door MailMan op 23-11-2004 13:30 ]
Dit is echt dom, ik speel het level opnieuw en nu beweegt dat ventje wel normaal naar voren
vaag? maargoed ik kan weer verder..thnx
http://homepage.ntlworld.com/craigweb2k/Spray_Tut/Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:20:
wie ??
Voor statische logo's met eventueel transparantie erin.
Het is ook mogelijk bewegende sprays te maken, maar probeer eerst dit maar eens!
En zijn er al mensen die opnieuw zijn begonnen?
Ik wel, en het is echt geweldig. Ik ben op geen enkel moment teleurgesteld in dit spel.
Het is dan wel niet zo goed als HL1, maar wel een waardige opvolger imo.
Ik wel, en het is echt geweldig. Ik ben op geen enkel moment teleurgesteld in dit spel.
Het is dan wel niet zo goed als HL1, maar wel een waardige opvolger imo.
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Ik ben weer met HL: Blue Shift begonnen. 
Jammer, dat ik dat niet met de Source engine kan spelen!
Jammer, dat ik dat niet met de Source engine kan spelen!
Dat zeg je verkeerd..... Het ZOU niks mogen uitmaken. En het is maar net hoe ver die code (van die check) in het spel verweven zit. Als je dingen gaat verwijderen en de EXE is niet meer even groot dan kan je problemen krijgen met het verschuiven van variabelen waardoor je hele rare dingen kunt krijgen hoorshaidar schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:04:
Een executable is niet bedoeld om aan te passen, je hoort de broncode aan te passen en dan de exe opnieuw te compileren. Doe je dit niet dan kan je door de meeste eenvoudige aanpassingen hele vreemde effecten krijgen.
DTM2 was idd StarForce3 protectie, en dat is een ander verhaal ... naar mijn weten doet HL2 gewoon een domme check op de media code van de DVD/CD ... en installeerd geen hidden devices in je XP ...
Verwijderd
Snif, weer vast..
Laat maar, alweer opgelost, was een makkie!
spoiler:
In een van de laatste levels, waar je met Barney in de de stad rondzwermt kom je op een gegeven moment in een kamer met veel laser-beams die turrets aansporen. Ik kom bijna bij alle lasers langs, en net wanneer ik een health recharger zie zijn er dus weer die lasers, maar deze keer geen truukjes voor mij om die te omzeilen. Daarna komt nog een deur waar ik doorheen moet, maar dat vindt ik dan wel weer uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 14:22 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:17:
Snif, weer vast..
spoiler:In een van de laatste levels, waar je met Barney in de de stad rondzwermt kom je op een gegeven moment in een kamer met veel laser-beams die turrets aansporen. Ik kom bijna bij alle lasers langs, en net wanneer ik een health recharger zie zijn er dus weer die lasers, maar deze keer geen truukjes voor mij om die te omzeilen. Daarna komt nog een deur waar ik doorheen moet, maar dat vindt ik dan wel weer uit.
spoiler:
Kijk eens een paar paginas terug, er is een filmpje gepost van hoe daar verder te komen....
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:17:
Snif, weer vast..
spoiler:In een van de laatste levels, waar je met Barney in de de stad rondzwermt kom je op een gegeven moment in een kamer met veel laser-beams die turrets aansporen. Ik kom bijna bij alle lasers langs, en net wanneer ik een health recharger zie zijn er dus weer die lasers, maar deze keer geen truukjes voor mij om die te omzeilen. Daarna komt nog een deur waar ik doorheen moet, maar dat vindt ik dan wel weer uit.
spoiler:
Je hebt die HE's die moet je in die kuiltjes gooien waar die turrets in zitten of je stuurt een groepje rebels er naar toe om af te leiden. Die respawen toch zo weer.
Ik vind het erg vaag dat HL2 steeds om de dvd vraagt als ik ga spelen, mensen die HL2 kopen via Steam hoeven dat toch niet?
Voor de rest, tja, ik heb hl al uitgespeeld en inderdaad zoals meer mensen al aangeven, "JE WORD ZO GOED ALS NIKS WIJZER VAN!" wat meer achtergrond informatie zou leuk geweest zijn... zucht.
(PS, heeft iemand al een spiegel gevonden in HL2?)
Voor de rest, tja, ik heb hl al uitgespeeld en inderdaad zoals meer mensen al aangeven, "JE WORD ZO GOED ALS NIKS WIJZER VAN!" wat meer achtergrond informatie zou leuk geweest zijn... zucht.
(PS, heeft iemand al een spiegel gevonden in HL2?)
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Hoe moeten ze aan die DVD zijn gekomen?sHELL schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:26:
Ik vind het erg vaag dat HL2 steeds om de dvd vraagt als ik ga spelen, mensen die HL2 kopen via Steam hoeven dat toch niet?

Eeeeh, ik neem aan dat als je via steam koopt je de files via steam binnen krijgt? Zo ging het teminste wel met m'n HL1 acountje.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Verwijderd
Ik hoor nu van een paar maten van me dat hun Steamaccount geblocked is
, valve heeft dus toch woord gehouden. Ik kon wel in mn vuistje lachen hehe
Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:48:
Ik hoor nu van een paar maten van me dat hun Steamaccount geblocked is, valve heeft dus toch woord gehouden. Ik kon wel in mn vuistje lachen hehe
Even hierover, ik heb lang geleden HL1 gespeeld en ga hem idd nog een keer spelen om het verhaal wat beter te gaan snappen. Maar wat ik me afvraag, hoeveel extra storyline zit er in blue shift en opposing force? Die heb ik nml. nooit gespeeld en ik vraag me af of dat ook nog de moeite waard is.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:29:
Verwijderd
Zijn echt goede uitbreidingen, zeker de moeite waard om te gaan spelen.DaCoTa schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:07:
[...]
Even hierover, ik heb lang geleden HL1 gespeeld en ga hem idd nog een keer spelen om het verhaal wat beter te gaan snappen. Maar wat ik me afvraag, hoeveel extra storyline zit er in blue shift en opposing force? Die heb ik nml. nooit gespeeld en ik vraag me af of dat ook nog de moeite waard is.
Ik heb ergens gelezen dat er 20.000 steamaccounts geblokkeerd zijn, ik weet alleen niet meer waar. Op fok! volgens mij (games sectie). Kan ook ergens anders geweest zijn overigens.
Ik had m'n weekend helemaal halflife2 only gepland, helaas ben ik beide dagen weggeweest, en ben ik nog steeds niet ver
Ik had m'n weekend helemaal halflife2 only gepland, helaas ben ik beide dagen weggeweest, en ben ik nog steeds niet ver

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
Verwijderd
maken ze toch gewoon weer nieuwe. of kan dat niet ?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:48:
Ik hoor nu van een paar maten van me dat hun Steamaccount geblocked is, valve heeft dus toch woord gehouden. Ik kon wel in mn vuistje lachen hehe
btw spray logo's maken is moeilijk .
Verwijderd
heb jij dit http://frontpage.fok.nl/nieuws/48638 toevallig niet gelezen ?I.R. Butcher schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:13:
Ik heb ergens gelezen dat er 20.000 steamaccounts geblokkeerd zijn, ik weet alleen niet meer waar. Op fok! volgens mij (games sectie). Kan ook ergens anders geweest zijn overigens.
HL2 is gewoon SecuROM v5.03.06.0002 maar met die online activation blijkt het toch één van de betere beveilingen te zijn.shaidar schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:14:
DTM2 was idd StarForce3 protectie, en dat is een ander verhaal ... naar mijn weten doet HL2 gewoon een domme check op de media code van de DVD/CD ... en installeerd geen hidden devices in je XP ...
Steam is idd een pain in the ass ... maar m'n contacts zeggen me dat dat binnenkort ook wel opgelost zal zijnEpitome schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:23:
[...]
HL2 is gewoon SecuROM v5.03.06.0002 maar met die online activation blijkt het toch één van de betere beveilingen te zijn.
(en voor de trollvoeders: ik heb HL2 legaal)
Voor de mensen die elke keer roepen dat de bugs i.v.m. de verschillende NPC's, die je helpen, ligt aan de illegale versie. Ik heb via steam de legale versie gekocht en gedownload.
Bij mij bleef op een gegeven moment Alyx in prison gewoon 'hangen'. Ze zei niks, ze bewoog niet, ik kon doen wat ik wilde, maar niks werkte. Op een gegeven moment heb ik het level opnieuw gespeeld en toen werkte alles naar behoren.
Het kan dus best zijn dat het met de illegale versie meer voorkomt; maar het komt zeker ook voor bij de legale versie!
Bij mij bleef op een gegeven moment Alyx in prison gewoon 'hangen'. Ze zei niks, ze bewoog niet, ik kon doen wat ik wilde, maar niks werkte. Op een gegeven moment heb ik het level opnieuw gespeeld en toen werkte alles naar behoren.
Het kan dus best zijn dat het met de illegale versie meer voorkomt; maar het komt zeker ook voor bij de legale versie!
[ Voor 84% gewijzigd door Crash op 23-11-2004 16:57 ]
ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)
Voila, wat ik dus bedoelde!The End schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:37:
Voor de mensen die elke keer roepen dat de bugs i.v.m. de verschillende NPC's, die je helpen, ligt aan de illegale versie. Ik heb via steam de legale versie gekocht en gedownload.
Welke bedoel je?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 13:02:
heeft iemand die multiplayer inmiddels al getest ?
Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games
Verwijderd
Gasten er is een 25 mb wegende multiplayer alpha released op http://www.hl2mp-mod.de.vu/ ik ben nu aan et downloaden, post dalijk de bevindingen.
Verwijderd
De AI is trouwens wel ruk vind ik. Ik dacht dat valve had gezegd dat je een hele goede AI zouden bouwen maar dit vind ik niet veel beter dan de d3 AI (en dat zegt wat), vooral je teammates zijn zo enorm dom, ze lopen echt alleen maar in de weg.
Je kan je key maar met 1 account gebruiken.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:15:
[...]
maken ze toch gewoon weer nieuwe. of kan dat niet ?
hier staat wat over die geblokkeerde accounts...
Verwijderd
hey, er is een echte hl2 mp mod, niet 2 bestandjes van 0.2mb
[link]http://www.hl2mp-mod.de.vu/[/link] is de site een alpha maar wel aardig!
als je het geinstalled hebt ik heb een server draaien probeer maar 84.31.97.4:27015!!
(mijn 1ste post btw.. >> HOI!)
[link]http://www.hl2mp-mod.de.vu/[/link] is de site een alpha maar wel aardig!
als je het geinstalled hebt ik heb een server draaien probeer maar 84.31.97.4:27015!!
(mijn 1ste post btw.. >> HOI!)
Meen je dit nou serieus? Ze gaan zelfs aan de kant! Ze zeggen sorry als ze er voor staan en de manier waar mee op een bepaald moment in het spel die beesten jou volgen doen ze dat ook ronduit geniaal. En dat je teammates nog al snel dood gaan komt gewoon omdat ze zeer zwak zijn en ook niet over zo'n mooi pak als jou beschikken. Al met al is de AI juist één van de sterkere punten van het spel.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:53:
De AI is trouwens wel ruk vind ik. Ik dacht dat valve had gezegd dat je een hele goede AI zouden bouwen maar dit vind ik niet veel beter dan de d3 AI (en dat zegt wat), vooral je teammates zijn zo enorm dom, ze lopen echt alleen maar in de weg.
I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin
Ik wil HL2 spelen, ik moet weer opnieuw inloggen, Ticket expired ofzo... Ok, ik weet niet meer precies mijn password, ik vul even dingen in die ik bij accounts voor fora gebruik. (ik heb nl. een hele maillijst vol met accounts, alleen ik heb nooit van Steam een mailtje gekregen met password) Dus na 5x ofzo, opeens Account Disabled.
WTF?! Ik heb ELK spel LEGAAL gekocht, nu krijg ik DIT!?
Weet iemand wat ik moet doen!?
WTF?! Ik heb ELK spel LEGAAL gekocht, nu krijg ik DIT!?
Weet iemand wat ik moet doen!?
Nope, dit bericht, wat inmiddels is verwijderd.Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:19:
[...]
heb jij dit http://frontpage.fok.nl/nieuws/48638 toevallig niet gelezen ?

11 x 270wp / 10 x 300wp, All electric
vage zooi. Mensen die half-life illegaal downloaden hebben toch helemaal geen steam account?
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
weet ook niet precies hoe het zit maar volgens mij hebben ze die key geprobeerd in te vullen bij hun steam account zoals in de quote staat .Schaapje_BlaaT schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:10:
[...]
vage zooi. Mensen die half-life illegaal downloaden hebben toch helemaal geen steam account?
Verwijderd
Waar ik flink van baal is dat ik als legale gebruiker als een zware crimineel wordt gezien
Een serial moet genoeg zijn lijkt me om te kunnen valideren of ik het spel legaal heb of niet (wordt notabene ook nog online gecontroleerd ook). Die cd-check is erg irritant, slijtage van cd en het duurt langer voordat het spel is opgestart (vooral irritant bij cs:s als je net een server wilt joinen die dan vol is).
Slijtage van de CD? Hoe zie je dat voor je dan? Een CD-Rom speler (voor een DVD speler geldt hetzelfde) maakt geen contact met het schijfje op het pick-up mechanisme na, en daar krijg je echt geen slijtage van hoorVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:14:
Waar ik flink van baal is dat ik als legale gebruiker als een zware crimineel wordt gezienEen serial moet genoeg zijn lijkt me om te kunnen valideren of ik het spel legaal heb of niet (wordt notabene ook nog online gecontroleerd ook). Die cd-check is erg irritant, slijtage van cd en het duurt langer voordat het spel is opgestart (vooral irritant bij cs:s als je net een server wilt joinen die dan vol is).
En tja.. wachttijden zijn irri idd. Maar ja, je moet toch wat als fabrikant om je spullen een beetje te beschermen.
En je word niet als zware crimineel gezien
Verwijderd
Net ff multiplayer gespeelt
http://home.planet.nl/~os000639/rocked_arena0000.jpg
http://home.planet.nl/~os000639/deathmap10001.jpg
http://home.planet.nl/~os000639/deathmap10000.jpg
Je kunt elkaar geen damage doen, en zoals je ziet bestaan de models uit een combine skin, opzich wel grappig beetje overgooien met tonnen enzo
Je kunt elkaar geen damage doen, en zoals je ziet bestaan de models uit een combine skin, opzich wel grappig beetje overgooien met tonnen enzo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:34 ]
Verwijderd
Who cares. Je teammaten zijn canon fodderVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 15:53:
Ik had die serial van iemand gekregen die Gabe zei.. ik probeerde, nee werkte niet.
Heb em gewoon gekocht en NU kan ik dus NIKS.
Dit vind ik echt slecht, ze mogen van mij aangeklaagd worden IK HEB EM GEKOCHT FFS!!!
En nu ga ik ZEKER geen nieuwe kopen!!
Heb em gewoon gekocht en NU kan ik dus NIKS.
Dit vind ik echt slecht, ze mogen van mij aangeklaagd worden IK HEB EM GEKOCHT FFS!!!
Verwijderd
ja, je zat bij mij op de server hoe kan je een knop binden om te praten via de microfoon is wel zo handig, kom nog is heb nu andere mapVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:33:
Net ff multiplayer gespeelt![]()
http://www.hl2mp-mod.de.vu/
o btw 213.202.216.10:27015 server met meerdere mensen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:40 ]
Krijg net een Bart Smit krantje binnen, en daar staat natuurlijk ook HL2 in.
En oa staat erbij: "De game waar elke gamer op heeft gewacht."
Ok so far so good.
Stukje naar beneden staat: "Kruip in de huid van Morgan Freeman en red de wereld."
Hmm, speel je in de bart smit versie met de broer van Gordon ofzo??
Echt stom man, kijk gewoon even na wat je schrijft denk ik dan...
Ok so far so good.
Stukje naar beneden staat: "Kruip in de huid van Morgan Freeman en red de wereld."

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
Verwijderd
ja met de ton killde je me!!Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:40:
bind v "+voicerecord"
deed ik jou damage btw ?
en btw 213.202.216.10:27015 < o, alweer down
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 16:43 ]
Het kan nog erger, in het nieuwe media markt krantje staat gta III voor de ps2 voor 49 euro
tussen de nieuwe games

Verwijderd
spoiler:
wat moet je doen op dat pleintje waar dat supercanon ding op je loopt te knallen?, bijna het einde denk ik
rennen?Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:54:
spoiler:wat moet je doen op dat pleintje waar dat supercanon ding op je loopt te knallen?, bijna het einde denk ik
Verwijderd
Als je dit spel heb gespeeld met de bedoeling om het zo snel mogelijk uit te spelen...dan heb je veel gemist. Echt jammer...
Ik ga echt exploren als ik het speel...er zitten zoveel "verborgen extra's" in.
Ik ga echt exploren als ik het speel...er zitten zoveel "verborgen extra's" in.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 17:00 ]
spoiler:
ik ben Gman al 3x tegen gekomen denk ik , als je ff terug kijk weet je waar ik nu zit
heeft niemand hem meerdere keren gezien ??..
heeft niemand hem meerdere keren gezien ??..
De Som van de Momenten ten opzichte van punt " A " = NUL
He bah, uitgespeeld
Kom maar op met die uitbreidingen
Tijd om alle spoilers te lezen
Oh, als mensen nog steeds op zoek zijn naar die savegame in het prison level dan heb ik er eentje op precies het juiste moment. Dus direkt na de actie
Kom maar op met die uitbreidingen
Tijd om alle spoilers te lezen
Oh, als mensen nog steeds op zoek zijn naar die savegame in het prison level dan heb ik er eentje op precies het juiste moment. Dus direkt na de actie
[ Voor 47% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 23-11-2004 17:35 ]
ik wilde precies hetzelfde zeggen maar iemand was me voorVerwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:41:
[...]
toffe grap, iemand een serieuze reactie?
Maar goed er liggen hier en daar raketwerpers. Vind die en gebruik ze. Het is leuk om er zelf naar te zoeken in de mayhem.
Verwijderd
Tzijn zulke stakkers daar bij bart smit.. ze doen bijvoorbeeld ook gewoon die serial keys open en bloot in de lege doosjes die opgesteld staan in de winkel..zodat iedereen ff foto kan maken en kan gebruiken met steam..echt amateurs als je het mij vraagt..Vanitas schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:41:
Krijg net een Bart Smit krantje binnen, en daar staat natuurlijk ook HL2 in.
Ok so far so good.
En dan gaan mensen zeiken op valve ipv bart smit..

dvd's/cd's kunnen beschadigen, ik heb dat ook gehad met m'n ureal dvd. Daarvan heb ik (na lang wachten) wel een nieuwe gekregen van atari. (de dvd was aan het scheuren in het midden).obsidian schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:26:
[...]
Slijtage van de CD? Hoe zie je dat voor je dan? Een CD-Rom speler (voor een DVD speler geldt hetzelfde) maakt geen contact met het schijfje op het pick-up mechanisme na, en daar krijg je echt geen slijtage van hoorEn de "slijtage" van vastpakken en het contact met de lade is verwaarloosbaar
En tja.. wachttijden zijn irri idd. Maar ja, je moet toch wat als fabrikant om je spullen een beetje te beschermen.
En je word niet als zware crimineel gezienHet is niet zo dat elke keer als je het spel opstart de ME komt binnenvallen ofzo
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
DVD bedoelde ik en je geeft zelf al voorbeelden van slijtage en het verwisselen van cd's komt er dan ook nog bij. Ik verwacht ook niet dat het binnen weken of maanden niet meer werken zal, maar na intensief gebruik lijkt het me vrij logisch dat het een keer stuk gaat.obsidian schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:26:
[...]
Slijtage van de CD? Hoe zie je dat voor je dan? Een CD-Rom speler (voor een DVD speler geldt hetzelfde) maakt geen contact met het schijfje op het pick-up mechanisme na, en daar krijg je echt geen slijtage van hoorEn de "slijtage" van vastpakken en het contact met de lade is verwaarloosbaar
En je word niet als zware crimineel gezienHet is niet zo dat elke keer als je het spel opstart de ME komt binnenvallen ofzo
Niet alleen bart hoor .Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 18:03:
[...]
Tzijn zulke stakkers daar bij bart smit.. ze doen bijvoorbeeld ook gewoon die serial keys open en bloot in de lege doosjes die opgesteld staan in de winkel..zodat iedereen ff foto kan maken en kan gebruiken met steam..echt amateurs als je het mij vraagt..
En dan gaan mensen zeiken op valve ipv bart smit..
Free record heeft er ook zo een gewoonte van .
Heb ze al 1001x gewaarschuwd

http://www.youtube.com/user/elfirx AKA MaFFia|NL|
Verwijderd
Hier nog een leuke, en terechte quote van de review van BBC:
'The bar has been raised, and so far out of sight that you have to sympathise with any game that tries to do anything remotely similar in the near future.'
'The bar has been raised, and so far out of sight that you have to sympathise with any game that tries to do anything remotely similar in the near future.'
Dit topic is gesloten.
Let op:
* Hou het nuttig. Niet nuttige posts worden getrashed *
* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *
* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *
* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *
* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *
* Zoek eerst zelf voordat je een vraag stelt! *
* Het is niet interessant om te melden dat je het spel gekocht hebt
of dat je niet met Steam kan connecten *
* Spoil het spel niet voor mensen! Gebruik [spoiler] en [/spoiler] tags en resize je pics! *
* Voor kleine mededelingen kun je terecht op IRC. irc.tweakers.net #HalfLife2 (link) *