[ Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 13 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.897 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
Sjah schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:10:
Nouja ik zie echt geen link, misschien me browser of weet ik veel wat. Uiteindelijk via een hongaarse site de link gevonden, http://www2.ati.com/misc/crytek/theprojectv1-0.exe . Vreemd hoor.
Hmm. raar. het staat echt op de site. rechts van het afspeelschermpje, onder "Screenshots" en "CryTek Video" staat "CryTek demo".

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeanor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-03 14:58
Erg mooie nieuwe demo's van ATI _/-\o_

Alleen werkt dat HDR niet zo goed... het is op veel plekken véél te overbelicht, als ze dat wat meer zouden optimaliseren en er gewoon een "HDR On" knopje komt dan zou het helemaal perfect zijn. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Xeanor op 02-12-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ah, op TechReport stond de bevestiging dat de X800Pro naar $299 gaat en dat de 256MB versie van de X700XT vervangen wordt door de X800. Beide kaarten kosten $249, maar nu komt er meer power voor dezelfde prijs. Ook melden ze dat de X700 versie verder naar beneden wordt geduwd in prijs. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 10:22

Jumpiefox

Hoi ?

He, dat klinkt erg goed :) denk dat ie hier dan ook rond de 300E gaat kosten omgerekend zou ut wat goedkoper moeten zijn van $ naar Euro maar hehe XD

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 21:58

Aight!

'A toy robot...'

CJ schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:39:
Ah, op TechReport stond de bevestiging dat de X800Pro naar $299 gaat en dat de 256MB versie van de X700XT vervangen wordt door de X800. Beide kaarten kosten $249, maar nu komt er meer power voor dezelfde prijs. Ook melden ze dat de X700 versie verder naar beneden wordt geduwd in prijs. :)
En dat nu maar waar maken :D. Die dingen zijn veelste duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Om even terug te komen op de Farcry tech demo.... Is het een playable versie of gewoon een zelf afspelend demo'tje?
Waar ik net pas achter kom is dat je op de spatiebalk kunt rammen, de demo staat dan stil en je kunt dan om je heen kijken met je muis, inzoomen etc. Wel grappig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Ah, interessant is dat ja. Lijkt me ook wel lachen :) Ik wist het nog niet. Thanks voor de tip.

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 02-12-2004 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boushh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-12-2024

Boushh

of TFA

Ah, op TechReport stond de bevestiging dat de X800Pro naar $299 gaat en dat de 256MB versie van de X700XT vervangen wordt door de X800. Beide kaarten kosten $249, maar nu komt er meer power voor dezelfde prijs. Ook melden ze dat de X700 versie verder naar beneden wordt geduwd in prijs.
We moeten natuurlijk niet vergeten dat wat ATi nu geintroduceerd heeft de PCIe lijn van kaarten is en niet de AGP lijn. Aangezien ATi (nog) geen bridge chip heeft, moeten ze twee reeksen chips naast elkaar produceren. En aangezien alle OEMs graag PCIe willen hebben, kun je er van uitgaan dat het aantal AGP chips niet groter zal worden (mogelijk eerder zelfs kleiner).

Ik hoop natuurlijk met iedereen mee dat de prijsverlagingen ook voor de AGP lijn geldt, maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn, en dat de AGP reeks misschien nog wel nog zeldzamer wordt dan ie al is.

Tot dat de bridgechip er is lijkt het erop dat AGP het stiefkindje van ATi aan het worden is :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Xeanor schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:43:
Erg mooie nieuwe demo's van ATI _/-\o_

Alleen werkt dat HDR niet zo goed... het is op veel plekken véél te overbelicht, als ze dat wat meer zouden optimaliseren en er gewoon een "HDR On" knopje komt dan zou het helemaal perfect zijn. :)
Het zal in de toekomst zeker verder geoptimaliseerd worden, maar HDR heeft zéker potentie. :9

zonder
Afbeeldingslocatie: http://henno.dutchweb.nl/ll.jpg

met
Afbeeldingslocatie: http://henno.dutchweb.nl/mm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101975

Hoezo overbelicht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:13
Hoe meer ik van die berichten lees, hoe meer zorgen ik me om Ati maak...
Ze hebben nu écht heel wat videokaarten/chips in productie, op verschillende nanometertjes, voor AGP en PCI-E, kunnen niet al te veel produceren/leveren én hebben terrein verloren op nVidia door bijvoorbeeld de net iets beter presterende mid-range en sub-high-end-range (GT dus 8)7)
Alleen de low-end en mobile loopt volgens mij wel redelijk..?

Dan is er een kommjoenitie die schreeuwt om Pro-VIVO kaarten, een handjevol XT-PE eisers... komen ze met nog meer videokaarten, voor PCI-E...
Trouwens, de vorige generatie 9800Pro schijnt ook al een hele tijd niet meer leverbaar te zijn. Kreeg te horen van een zaak dat deze niet meer gedistribueerd werden in Nederland. Een klasgenoot heeft er ongeveer anderhalve maand op moeten wachten en werd tijdelijk afgescheept met een 9550... de stakker...
En over consoles en chipsets wil ik niet eens beginnen :P

Ik ben zeer vreselijk benieuwd naar komende financiële resultaten, want bovenstaande spreekt niet echt een winstverwachting uit... tenzij CJ nog ff de boel kan nuanceren :)

Over dat HDR:
Leuk dat blauwe balkje onderin met HDR :P De scene is wel erg overbelicht in dit geval. In Far Cry 1.3 HDR mode 7, dat ziet er pas :kwijl: :9~ uit... Performancehit blijft nog groot, hoewel ik me afvraag of dat niet wat opgepept kan worden, tis tenslotte nog beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:24
IceEyz schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:20:
Ze hebben nu écht heel wat videokaarten/chips in productie, op verschillende nanometertjes, voor AGP en PCI-E, kunnen niet al te veel produceren/leveren én hebben terrein verloren op nVidia door bijvoorbeeld de net iets beter presterende mid-range en sub-high-end-range (GT dus 8)7)

Dan is er een kommjoenitie die schreeuwt om Pro-VIVO kaarten, een handjevol XT-PE eisers... komen ze met nog meer videokaarten, voor PCI-E...
Trouwens, de vorige generatie 9800Pro schijnt ook al een hele tijd niet meer leverbaar te zijn. Kreeg te horen van een zaak dat deze niet meer gedistribueerd werden in Nederland. Een klasgenoot heeft er ongeveer anderhalve maand op moeten wachten en werd tijdelijk afgescheept met een 9550... de stakker...

Ik ben zeer vreselijk benieuwd naar komende financiële resultaten, want bovenstaande spreekt niet echt een winstverwachting uit... tenzij CJ nog ff de boel kan nuanceren :)

Over dat HDR:
Leuk dat blauwe balkje onderin met HDR :P De scene is wel erg overbelicht in dit geval. In Far Cry 1.3 HDR mode 7, dat ziet er pas :kwijl: :9~ uit... Performancehit blijft nog groot, hoewel ik me afvraag of dat niet wat opgepept kan worden, tis tenslotte nog beta.
Hoewel het idd niet handig is om niet aan de vraag te kunnen voldoen ivm omzet die je misloopt, is het toch een teken dat de vraag hoger is dan dat ATI had verwacht, en dat kan alleen maar positief zijn lijkt me. Dat ze met die vraag nu niets kunnen helpt natuurlijk niet, maar als je leest dat alles na een week 100 euro goedkoper wordt omdat de kaarten niet verkocht worden dan is er pas echt een probleem.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
IceEyz schreef op donderdag 02 december 2004 @ 23:20:

Je vergeet dat ATi zelfs voor de launch van de eerste Radeon chip al groot was (zelfs groter dan nV) maar dankzij de OEM markt. Die OEM markt is ook dit keer op z'n wenken bedient met de huidige reeks chips van X800, X600, X300 en mobile chips... En in de OEM markt zit het grote geld, niet in de retail. En met de OEM markt zit het dus wel goed, gezien de vele designwins die ATi heeft behaald met bv Dell, Medion en Acer. Dat zijn toch grote merken die voor veel poen zorgen.

Verder vergeet je dat voor de financiele resultaten ATi niet alleen afhankelijk is van videokaarten. Ik geloof dat de winstopbrengst voor desktop VPU producten zelfs lager was geworden in het afgelopen kwartaal in vergelijking met het jaar daarvoor. Dit kwam voornamelijk doordat er veel geld in PCI Express werd gepompt. Maar toch wisten ze een recordopbrengst binnen te slepen... zelfs al werd er dus veel geinvesteerd in PCI-E en bv marketing om de brand awareness te verhogen.

Dit kwam vooral door andere consumerproducts zoals bv Imageon voor handhelds en mobile phones (designwin met bv Motorala) en zaken voor Digital Television als Xilleon, Theater 550Pro en NXT2003/4. Verder ook de chipsets die, ondanks dat deze niet echt super presteerden ivt de concurrentie, toch hun weg vonden in veel notebooks (bv Fujitsu Siemens) en low-budget pc's. En niet te vergeten de royalties die ze ontvangen voor de GameCube. Dit laatste is maar een klein gedeelte over het grote geheel, maar toch zijn daar de opbrengsten met 50% gestegen. Daar komen straks ook nog eens de royalties bij voor X-Box2 en voor Nintendo Revolution.

Daarnaast is ATi ook druk bezig in China. Daar is de hele budgetlijn wat betreft VPUs maar ook chipsets als de Radeon 9100 Pro IGP superpopulair. En China... tja... ondanks dat de levenstandaard daar anders is, wonen er toch wel zeer veel mensen...

Dus ondanks dat de desktop markt minder opbracht dan het jaar er voor werd er toch winst gemaakt dankzij de andere sectoren.

Was dit een beetje de nuancering die je wilde horen? :7

[ Voor 8% gewijzigd door CJ op 03-12-2004 11:08 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

gelukkig wel zeg. In je eerste voorbeeld was het mss best realistisch maar deed het echt pijn aan je ogen.
In dit shot ziet het er wel mooi uit.

t zal alleen denk ik pas echt toepasbaar zijn als de R520/NV50 op de markt zijn ivm de performancehit waar ik jullie over hoor spreken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mmm... 30 frames in FarCry is goed te doen hoor. Ik heb op een geforce 4 TI 4200 FarCry uit gespeeld met een gem. framerate van tussen de 25 en de 30 frames (zoveel mogelijk opties op high gezet uiteraard). Maar ik begrijp wat je bedoeld.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 03-12-2004 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
@CJ: Ik ben weer helemaal "blij" ;)

X-Box 2 en evt. nieuwe Nintendo zullen wel behoorlijk wat opleveren inderdaad, maar dat duurt natuurlijk nog eventjes :)

Trouwens, het kan Ati's bedoeling natuurlijk ook niet zijn om het GPU gedeelte van Ati verliesgevend te laten lopen. Dat kan wel een tijdje, als je van plan bent om via prijsconcurrentie de concurrent een beetje uit de markt te stoten. Echter, het is Ati die nog méér verschillende chips gaat produceren en nVidia die waarschijnlijk met prijzen zal gaan vechten. Ati zal dus dan helemaal afhankelijk zijn van de OEMs en dat kan wel lukken aangezien ze met de X850XTPE toch wel een beetje het kroontje van deze generatie te pakken hebben.

Afijn, we zien het vanzelf :)

Ik heb ook maar eens The Project gedraaid op een 6800GT: Ziet er wel leuk uit, maar de focus ligt altijd naast de persoon, ofwel, je ziet de persoon blurry en de contouren van die persoon ernaast scherp afsteken tegen de achtergrond. Ook het water mist: is gewoon blauw. Geinig is dan wel weer dat je de golven op de boot ziet "dansen"...hmm... Verder ziet het er op 1600x1200+4xAA bloederig uit, maar helaas niet meer speelbaar. Standaardinstellingen doet hij echter vloeiend :)

En het wordt weer tijd voor nieuwe informatie over de NV50... Het is al weer december en we weten niet veel meer dan dat de NV50 de R520 gaat wegblazen het weer een leuke strijd zal worden, met snelle levertijden.

...NV50 discussie vindt plaats in mijn eh, het nVidia-topic :Y) veel gestreep vandaag :P

[ Voor 5% gewijzigd door IceEyz op 03-12-2004 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
IceEyz schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:36:
En het wordt weer tijd voor nieuwe informatie over de NV50... Het is al weer december en we weten niet veel meer dan dat de NV50 de R520 gaat wegblazen het weer een leuke strijd zal worden, met snelle levertijden.
Leuk. ;)

Maar NV50 neemt het niet op tegen R520... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 20:00
(jarig!)
Leuk om misschien het linkje dan ff te plaatsen:
http://www.theinquirer.net/?article=20034

offf.... was dit niet wat je bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

IceEyz schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 14:36:
@CJ: Ik ben weer helemaal "blij" ;)

X-Box 2 en evt. nieuwe Nintendo zullen wel behoorlijk wat opleveren inderdaad, maar dat duurt natuurlijk nog eventjes :)
Evt. nieuwe Nintendo? Die komt er zeker hoor, codename: Revolution. Contracten met ATI waren allang gesloten voordat MS ook voor Xbox 2 een contract afsloot met ATI. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
SpankmasterC schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 21:20:
Leuk om misschien het linkje dan ff te plaatsen:
http://www.theinquirer.net/?article=20034

offf.... was dit niet wat je bedoelde?
Nee, dat is niet wat ik bedoelde... ;)

Ik bedoelde dat NV50 bedoeld was om te concurreren met R600 en niet met R520. De tegenhanger van R520 zou NV47 moeten worden (NV45 met meer pipelines en tweaks). nVidia wijkt hiermee af met de nummering dat 'hoger = sneller'. NV48 was namelijk een speedbump van NV45, terwijl NV47 extra pipes + tweaks had.

Maar het is nu inderdaad allemaal onzeker... dus misschien is NV47 ook wel gecanned... of zoals nu op B3D gesuggereerd wordt... NV47 zou heel goed wat features van NV50 kunnen mee krijgen, maar zou theoretisch gezien de R420 van nVidia worden... dwz, het is "oude" (NV40) tech met wat nieuwigheidjes, maar niet opzienbarend. In de tussentijd kunnen ze aan echt iets nieuws werken.

Het gerucht gaat over R520, dat dit eigenlijk als een compleet nieuwe architectuur mag worden beschouwd. Men heeft er nu een paar jaar over gedaan om het te maken. En alhoewel de basis stoelt op de superscalar architecture van R300, is er inmiddels zo veel aan veranderd, getweaked en toegevoegd, dat men wel van een compleet nieuwe architectuur kan spreken. Sommige dingen schijnen gewoon compleet veranderd te zijn in de R300 architectuur waardoor je eigenlijk niet meer kan spreken van "R300 architectuur".

Het zou dus goed kunnen zijn dat nVidia iets meer te horen heeft gekregen over R520 waardoor ze toch ongerust zijn geworden?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat nVidia zich ongerust begint te maken over de toepassing van Fast14 van Intrinsity, waardoor de interne werking van chips vele malen efficienter zou kunnen worden, wat ook nodig is voor bijvoorbeeld de caching problemen die zich kunnen voordoen bij unified shaders. nVidia heeft destijds aangegeven dat ze niet voor een 'unified architecture' zouden gaan omdat ze daar juist problemen voorzagen. Maar ATi heeft dus een tijd terug de tech gelicenseerd waarmee het mogelijk is om dit probleem te omzeilen.

Op B3D is ook iets interessants gepost, namelijk dat nVidia probeert MS onder druk te zetten om te voorkomen dat een "unified architecture" verplicht wordt in hardware. Dat ATi inmiddels al vergevorderd is met een unified architecture weten we nu wel, maar nVidia zou hier wel eens flink achter kunnen lopen, gezien David Kirk een tijd terug aangaf dat dit niet de manier was voor de toekomst. Als MS nu wel een unified architecture op hardwarelevel verplicht stelt, dan zou dat een andere reden kunnen zijn voor nVidia om NV50 te cannen. NV50 stond gepland voor eind 2005/begin 2006. Als Longhorn in 2006 zou uitkomen, dan zou NV50 een vreemde eend in de bijt zijn, terwijl R600 wel zou voldoen aan een eventuele hardware eis voor een unified architecture.

Maar goed, het is voorlopig allemaal nog maar een gerucht. Misschien is NV50 wel helemaal niet gecanned. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook maar eens The Project gedraaid op een 6800GT: Ziet er wel leuk uit, maar de focus ligt altijd naast de persoon, ofwel, je ziet de persoon blurry en de contouren van die persoon ernaast scherp afsteken tegen de achtergrond.
Open console (~) en tik "\r_dof 0"

"Depth of field" in de demo werkt niet goed op Nv kaarten.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 04-12-2004 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

CJ schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 03:06:
[...]

Nee, dat is niet wat ik bedoelde... ;)

Ik bedoelde dat NV50 bedoeld was om te concurreren met R600 en niet met R520. De tegenhanger van R520 zou NV47 moeten worden (NV45 met meer pipelines en tweaks). nVidia wijkt hiermee af met de nummering dat 'hoger = sneller'. NV48 was namelijk een speedbump van NV45, terwijl NV47 extra pipes + tweaks had.

Maar het is nu inderdaad allemaal onzeker... dus misschien is NV47 ook wel gecanned... of zoals nu op B3D gesuggereerd wordt... NV47 zou heel goed wat features van NV50 kunnen mee krijgen, maar zou theoretisch gezien de R420 van nVidia worden... dwz, het is "oude" (NV40) tech met wat nieuwigheidjes, maar niet opzienbarend. In de tussentijd kunnen ze aan echt iets nieuws werken.

Het gerucht gaat over R520, dat dit eigenlijk als een compleet nieuwe architectuur mag worden beschouwd. Men heeft er nu een paar jaar over gedaan om het te maken. En alhoewel de basis stoelt op de superscalar architecture van R300, is er inmiddels zo veel aan veranderd, getweaked en toegevoegd, dat men wel van een compleet nieuwe architectuur kan spreken. Sommige dingen schijnen gewoon compleet veranderd te zijn in de R300 architectuur waardoor je eigenlijk niet meer kan spreken van "R300 architectuur".

Het zou dus goed kunnen zijn dat nVidia iets meer te horen heeft gekregen over R520 waardoor ze toch ongerust zijn geworden?

Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat nVidia zich ongerust begint te maken over de toepassing van Fast14 van Intrinsity, waardoor de interne werking van chips vele malen efficienter zou kunnen worden, wat ook nodig is voor bijvoorbeeld de caching problemen die zich kunnen voordoen bij unified shaders. nVidia heeft destijds aangegeven dat ze niet voor een 'unified architecture' zouden gaan omdat ze daar juist problemen voorzagen. Maar ATi heeft dus een tijd terug de tech gelicenseerd waarmee het mogelijk is om dit probleem te omzeilen.

Op B3D is ook iets interessants gepost, namelijk dat nVidia probeert MS onder druk te zetten om te voorkomen dat een "unified architecture" verplicht wordt in hardware. Dat ATi inmiddels al vergevorderd is met een unified architecture weten we nu wel, maar nVidia zou hier wel eens flink achter kunnen lopen, gezien David Kirk een tijd terug aangaf dat dit niet de manier was voor de toekomst. Als MS nu wel een unified architecture op hardwarelevel verplicht stelt, dan zou dat een andere reden kunnen zijn voor nVidia om NV50 te cannen. NV50 stond gepland voor eind 2005/begin 2006. Als Longhorn in 2006 zou uitkomen, dan zou NV50 een vreemde eend in de bijt zijn, terwijl R600 wel zou voldoen aan een eventuele hardware eis voor een unified architecture.

Maar goed, het is voorlopig allemaal nog maar een gerucht. Misschien is NV50 wel helemaal niet gecanned. ;)
Interessante speculatie. Het beloofd iig weer spanned te worden rond de lente/zomer 2005. Ik hoop echter wel dat de 2 kemphanen qua prestaties een beetje in evenwicht blijven. Dat lijkt me beter voor ons gamers.
1 partij die overheers leidt meestal toch tot hogere prijzen en/of minder innovatie.

Persoonlijk ben ik erg tevreden over mijn X800pro en verwacht eerlijk gezegd best wel wat van de R520.
Als ze naar 0.09 gaan moeten er echt wel meer pipelines op de chips passen. Zelfs al zou de rest van de architectuur toch redelij onveranderd blijven dan zulllen 24 of 32 pipelines echt wel weer voor een forse prestatiewinst zorgen. :9~

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-12-2024
*snif* :'(

krijg een critical exception als ik "The Project" wil lanceren.

Code 0xC0000005

Address 0x001B:0x3805D501

Description
EXCEPTION_ACCESS_VIOLATION
Attempt to read from address 0x00000040
The memory could not be "read"

Call Stack Trace
2) function=0x3805D501
1) function=0x0

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MM met de depth of field op de juiste instellingen ( \r_dof 0 in command screen) gaat de framerate ineens flink omhoog. Alles lijkt ook vloeiender te draaien. Ik heb nog wel last van hik-upjes. Dat heb ik echter bij meerdere games. Het ligt niet aan mn videokaart, want op de p4 @ 2,66 ghz van mn pa loopt hij wel vloeiend.

Ik haal nu op een 6800 GT @ 375 / 1050mhz met 4xaa / 8xaf (zonder HDR):
Min: 18 FPS
Max: 70 FPS

De vorige keer dat ik teste haalde ik met dezelfde videokaart alleen dan op Ultra snelheden een lagere score:

Mijn framerates met een 6800 GT @ Ultra (= 400 / 1100 mhz) met 4xaa / 8xaf (zonder HDR) waren:
Min. 18 FPS
Max. 57 FPS

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 04-12-2004 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MM met de depth of field op de juiste instellingen ( \r_dof 0 in command screen) gaat de framerate ineens flink omhoog.
Met het commando schakel je DoF volledig uit, vandaar je speedboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 14:12:
[...]

Met het commando schakel je DoF volledig uit, vandaar je speedboost.
Ah zo... Is er geen methode om de depth of field zoals die eigenlijk hoort te zijn op een nvidia kaart weer te geven in deze demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Als ik mensen nu hoor met games als HL2 met problemen als misselijkheid, hoe erg zal dit dan worden als de games nu nóg realistischer worden? Natuurlijk fantastisch voor de mensen die niet misselijk worden dat de games maar alsmaar mooier worden maar als je het mij vraagt raakt Ati in 2008 straks een hele doelgroep kwijt omdat de games té realistisch worden :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 18:33:
Als ik mensen nu hoor met games als HL2 met problemen als misselijkheid, hoe erg zal dit dan worden als de games nu nóg realistischer worden? Natuurlijk fantastisch voor de mensen die niet misselijk worden dat de games maar alsmaar mooier worden maar als je het mij vraagt raakt Ati in 2008 straks een hele doelgroep kwijt omdat de games té realistisch worden :o
Ach dit vind ik zo'n onzin, ja het is waar dat je misselijk wordt door de miscommunicatie tussen oren en ogen die ontstaat. Maar dit ligt absoluut niet aan realistischere games imho. Ik sprong bij sonic al van me stoel als ik sprong in het spel, en leun sinds jaar en dag al naar links en rechts in bochten bij racespellen. De communicatie tussen oor en oog is ABSOLUUT niet voorbereidt op videospellen, en dus zal het meest simplistische spelletje ze al voor de gek kunnen houden, hier zijn absoluut geen perfecte graphics voor nodig. Dat het bij HL2 nu wat meer voorkomt lijkt me eerder een gevolg van de snelle actie die erin voorkomt, en het feit dat het spel gewoon veel gespeeld wordt, waardoor dus gewoon veel vaker voorkomt dan bij een minder populair spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vraag me al een tijdje af waarom de kaartenbakkers eigenlijk wachten op de PCIe->AGP bridge chip van ATI. PCIe is een standaard, AGP is een standaard, NVidia heeft een PCIe->AGP bridge chip... waarom is er dan geen kaartenbakker die gewoon een NVidia bridge chip op een ATI kaart plakt en zo de eerste X700 AGP maakt. Of zie ik dingen te eenvoudig :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16195

Whoohoo eindelijk kan ik volgende week mijn Geforce 2 gts 8) vervangen voor m'n nieuwe x800 XT die na meer dan 3 maanden eindelijk geleverd is bij de winkel _/-\o_ 8) :*) :9 :9~ B)

* Anoniem: 16195 is SUPER blij :) :) :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maverick schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 19:36:
[...]

Ach dit vind ik zo'n onzin, ja het is waar dat je misselijk wordt door de miscommunicatie tussen oren en ogen die ontstaat. Maar dit ligt absoluut niet aan realistischere games imho. Ik sprong bij sonic al van me stoel als ik sprong in het spel, en leun sinds jaar en dag al naar links en rechts in bochten bij racespellen. De communicatie tussen oor en oog is ABSOLUUT niet voorbereidt op videospellen, en dus zal het meest simplistische spelletje ze al voor de gek kunnen houden, hier zijn absoluut geen perfecte graphics voor nodig. Dat het bij HL2 nu wat meer voorkomt lijkt me eerder een gevolg van de snelle actie die erin voorkomt, en het feit dat het spel gewoon veel gespeeld wordt, waardoor dus gewoon veel vaker voorkomt dan bij een minder populair spel.
Er zijn spellen met wel snellere actie dan HL2, maar wat betreft "misselijk worden" had ik tot aan HL2 nog nooit van gehoord. Ik heb wel pas gelezen dat er inderdaad een grens moet zijn wat betreft realisme, anders worden zelfs de mensen die nooit ergens last van hebben ziek. Dat was bij een demonstratie van een Ultra high resolution film, ik geloof nog tien maal zo gedetaileerd als HDTV, vrijwel iedereen werd kotsmisselijk. :o Zie je het al voor je; voordat je gaat gamen eerst een strip pillen slikken tegen wagenziekte, en voor de zekerheid toch nog een emmertje naast je neerzetten. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 04-12-2004 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Even een vraagje (wilde hier geen komplete topic voor openen).
Ik zie altijd in mijn settings tabblad voor mijn Ati drivers ( 9700pro) de optie "Truform" staan.
Wat ik zo vond op Google moet het beter beeld geven,echter ik zie dit niet terug in de spellen.
Komt dit doordat de games dit moeten ondersteunen?
En zo ja..welke games ondersteunen dit bv?
Wil zo graag eens zien wat het verschil is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 22:55:
[...]

Er zijn spellen met wel snellere actie dan HL2, maar wat betreft "misselijk worden" had ik tot aan HL2 nog nooit van gehoord. Ik heb wel pas gelezen dat er inderdaad een grens moet zijn wat betreft realisme, anders worden zelfs de mensen die nooit ergens last van hebben ziek. Dat was bij een demonstratie van een Ultra high resolution film, ik geloof nog tien maal zo gedetaileerd als HDTV, vrijwel iedereen werd kotsmisselijk. :o Zie je het al voor je; voordat je gaat gamen eerst een strip pillen slikken tegen wagenziekte, en voor de zekerheid toch nog een emmertje naast je neerzetten. :+
Misselijkheid heb ik zelf nog nooit gehad tijdens een spel, het is meer een kwestie van gewenning en ervaring lijkt me. Ik weet bijvoorbeeld dat mijn moeder en mijn zus altijd zeiden dat ze misselijk werden bij het kijken naar of spelen van een (3d) spel. Zei doen dit dan ook nooit, maar zagen mij het wel eens doen.
Wel heb ik in de week nadat ik Doom3 uitgespeeld had steeds hartkloppingen, alsof hij steeds oversloeg (extrasystolen). Of dit kwam van de steeds extreme schrikmomenten die ik beleefd had of dat het gewoon toevallig was, dat mag Joost weten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

"Hartkloppingen" komen door enorme spanning, heb het ook wel eens een keer gehad met CS

Voelt iig niet erg gezond aan :X

Dan nog even ontopic :)

Is er al nieuws omtrend AMR? De geruchten gingen dat het samen met de launch van R480 gelanceerd zou worden, heb er alleen niets meer van gehoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
bassGunner schreef op zondag 05 december 2004 @ 17:50:
[...]
Wel heb ik in de week nadat ik Doom3 uitgespeeld had steeds hartkloppingen, alsof hij steeds oversloeg (extrasystolen). Of dit kwam van de steeds extreme schrikmomenten die ik beleefd had of dat het gewoon toevallig was, dat mag Joost weten. :+
Nou dat kan ik wel beamen, maar zelf met die schrikmomenten weet ik neit of het door de gfx komt, natuurlijk wel door de sfeer die er hangt, ik denk dat daarbij het geluid een minstens zo grote rol speelt, je beleeft spellen intensiever tegenwoordig daardoor, ik heb het met doom3 hl2 en had het met farcry voor het eerst, en waarom... Omdat de tegenstanders zo "menselijk" reageren, ik werd in farcry langs achteren aangevallen door iemand die om me heen was geslopen, ik draaide me om en viel bijna letterlijk van me stoel. Bij doom3 deden ze dit door slim gebruik van spwanpoints, bij hl2 heb ik het ook wel eens. Tis gewoon de combinatie van het geheel, want als ik in hl2 een donkere steeg zie en de muziek begint ineens heel "eng" te worden, dan puf ik eerst 3x voordat ik er doorheen loop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertDH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:48
Weet iemand ook of het mogelijk is om de nieuwste techdemo over Ruby af te spelen met een Radeon 9800XT? Dit was d.m.v. een patch mogelijk met de vorige Ruby-demo namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Bij de oude moest je gloof ik een DLL veranderen, misschien kun je die DLL ook gebruiken bij de nieuwe ruby demo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:01
ja door de shaders op te delen is het misschien wel te doen idd (zoals bij de ruby1 patch)
maar de originele Ruby liep al niet goed (op mijn 9800PRO iig) en je mist sowieso een aantal effecten (ook zo bij de ori)

(maw ik zie het nut er niet zo van in)

[ Voor 9% gewijzigd door Puppetmaster op 06-12-2004 00:19 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nog een review gevonden van de X850XT PE, X850XT en X800XL in vergelijking met een X800XT. De X800XL ziet er echt goed uit in de meeste recente games in vergelijking tot de GF6800GT, behalve dan in D3:

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/bencha.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benchb.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benchc.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benchd.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benche.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benchf.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benchg.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.presence-pc.com/images/dossiers/r480/benchh.gif

Bron: http://www.presence-pc.com/article-197-1.html

Het verschil in Tribes Vengeance, een 3Dc titel, is wel groot trouwens. Zou het komen omdat ze 3Dc als speedboost hebben gebruikt? En zou dat verklaren waarom nVidia nu aan het experimenteren is met 3Dc in de drivers? 3Dc is onderdeel van WFG2.0, dus zou dat heel erg goed kunnen dat nV nu de eerste stapjes doet met deze ATi techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is 3DC dan een software matige functie? Is daar geen speciale hardware voor vereist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 115092 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:34:
Is 3DC dan een software matige functie? Is daar geen speciale hardware voor vereist?
Zie mijn post in het nVidia GeForce topic:

[rml]CJ in "[ Algemeen] nVidia GeForce Topic! Deel 13"[/rml]

Het is nu een softwarematige workaround, die trager is en ook nog eens artefacts kan opleveren. Dus in principe voldoet het maar gedeeltelijk aan 1 van de 2 doeleinden van 3Dc, namelijk beeldkwaliteit verbeteren en niet snelheid winnen.

Dan nog wat ander nieuws.Epox heeft gisteren stilletjes hun ATi lijn gelanceerd. Voorlopig alleen budgetkaarten, maar misschien binnenkort ook high end?

http://www.epox.org/cms/i...ask=view&id=119&Itemid=41
http://www.epox.org/cms/i...ask=view&id=118&Itemid=41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch wel apart dat het de snelheid niet ten goede komt. In de FarCry 'The project' Demo krijg ik een behoorlijke verbetering in snelheid bij gebruik van 3DC met de 67.02 drivers 8)7 . wel vreemd lijkt me dat.

Bij een 6800 GT @ default (4xaa / 8xaf / geen hdr) gaat mijn minimum framerate met 3DC aan zo'n 3 tot 6 frames om hoog. Voor de maximum framerate geld hetzelfde :P .

Komt dat doordat je met een 256 MB videokaart toch al zat geheugen hebt?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 06-12-2004 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik wil binnenkort een Ati radeon x700pro kopen. Op mijn huidige Radeon8500 heb ik een zalman heatsink zitten. Kan ik die zalman koeler ook op die x700 zetten? Het lijkt me dat die een stuk warmer word? Ik heb vrij weinig airflow in me kast zitten ivm wc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsflash

Niet onverwacht, maar ATi released deze week officieel Catalyst 4.12.

[ Voor 6% gewijzigd door CJ op 06-12-2004 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21301

Voor degene die graag nieuwe dingen zien :)

http://users.pandora.be/timtitanium/atiX

de eerste X850 van benelux , benchmarks komen er snel aan als ik de tijd ervoor kan vinden ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 21301 op 06-12-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Kewl. 8)

Dat is volgens mij sneller dan de eerste X800XT PE die we na launch in de Benelux hebben gezien. :) Hoe ben je er aan gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21301

De juiste mensen kennen helpt :)

en ik kan uit goede bron vertellen dat het fameuse stockprobleem ook zeer snel van de baan zal zijn :) en dat binnekort alle kaartjes voldoende leverbaar zullen zijn en dus vele beter dan dat tot hiertoe het geval is/was.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 21301 op 06-12-2004 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53218

Anoniem: 21301 schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:46:

en ik kan uit goede bron vertellen dat het fameuse stockprobleem ook zeer snel van de baan zal zijn :) en dat binnekort alle kaartjes voldoende leverbaar zullen zijn en dus vele beter dan dat tot hiertoe het geval is/was.
helpt het ook als je ik jou leer kennen >:)

mja niet dat ik m in me piepkleine kast kwijt kan ofzo :X
kan je wat kwijt over de prijs die je hebt betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Animal_X

Rodin

Anoniem: 21301 schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:46:

Mooi! Ik zit ook al weer weken op mijn X800XT pci-e te wachten en ik heb hem dan ook uiteindelijk gister maar geannuleerd nadat de shop mij mee deelde dat ze hem pas half januarie verwachtten....

Dan ga ik dus mooi z.s.m. een X850XT halen! En ik hoop eigenlijk dat dat binnen nu en 3 weken is.

* Animal_X gaat vast duimen! ;)

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 14:50

Darth Punk

professionalized prutz0r

iemand deze al gezien? http://www.gecube.com/mbu/productCategory.php?proID=70

das n x850 xt met enkel slot cooling thingy. Misschien interessant voor de mensen die ene hekel hebben aan een dual slot cooling dinges :P

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05 10:32
Animal_X schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 06:05:
[...]

Mooi! Ik zit ook al weer weken op mijn X800XT pci-e te wachten en ik heb hem dan ook uiteindelijk gister maar geannuleerd nadat de shop mij mee deelde dat ze hem pas half januarie verwachtten....

Dan ga ik dus mooi z.s.m. een X850XT halen! En ik hoop eigenlijk dat dat binnen nu en 3 weken is.

* Animal_X gaat vast duimen! ;)
Ik duim met je mee!!
Ben van plan om in januari een nieuwe pc samen te stellen.
Dit juweeltje zou daar perfect in passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Darth_Punk schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:19:
iemand deze al gezien? http://www.gecube.com/mbu/productCategory.php?proID=70

das n x850 xt met enkel slot cooling thingy. Misschien interessant voor de mensen die ene hekel hebben aan een dual slot cooling dinges :P
kijk daar zat ik nou op te wachten. als er hier nog een agp versie van komt, hoef ik helemaal niets te vervangen aan mn systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811

Ik had iets gezien over je VGA fanspeed te kunnen regelen bij een bepaalde temp, ik dacht dat dit ATITOOL was maar ik heb dit gedownl maar hier kan ik volgens mij alleen mij mem er core speed verhogen. ?
Weet mischien iemand hoe dit proggie heet om je fanspeed te regelen van je VGA ?
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Druk eens op settings 8)7 en dan Fan Control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ahhah ja heb ik geprobeerd maar ik zie het niet staan :)
hier mijn settings : http://home.wanadoo.nl/the_lion/atitool.JPG

het gaat btw om een Asus x600xt - TD (omdat ze toen ik mijn mobo kocht nog geen vettere vga's hadden :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien kun je bij die kaart de fan speed niet regelen? Ik weet alleen van de X800 serie dat ze het zeker weten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb wel eens smartdocter geinstal en toen kon ik het wel regelen.
maar smartdocter is een kut proggie, dus daarom wilde ik het met dit proberen.
wie o wie kan me helpen ???
mischien heb ik wel een verkeerde ATItool ofzo ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuw hardnekkig gerucht

Het schijnt dat ATi de X700XT gewoon helemaal laat vervallen en deze vervangt door de X800 op 390Mhz en 350 Mhz DDR geheugen voor $229. De 256MB versie zou op $249 uit komen.

Als dat waar is... dan plaatst ATi hiermee dus een 12 pipes kaart met 256-bit memory interface tegenover de 8 pipes GF6600GT met een 128-bit memory interface. En ondanks dat de straatprijs $30 hoger ligt dan de straatprijs van de 6600GT, zijn de prestaties van de X800 een stuk beter dan die van de 6600GT (behalve dan in D3).

De lineup rond de $200 ziet er dan als volgt uit:

$249 X800, 12 pipes, 256-bit, 256MB
$229 X800, 12 pipes, 256-bit, 128MB
$199 X700Pro, 8 pipes, 128-bit, 256MB
$179 X700Pro, 8 pipes, 128-bit, 128MB
$149 X700, 8 pipes, 128-bit, 128MB

Nieuwsgerucht 2
X-Bit Labs heeft gepost dat er een rapport is verschenen van onderzoeksbureau Credit Suisse First Boston, waarin gezegd wordt dat de R520 op schema ligt voor een release in de Lente van 2005. ATi heeft schijnbaar een test run afgerond met wafers op 0.09u. Of dit succesvol verlopen is of niet wordt niet vermeldt, maar aangezien ze op schema liggen lijkt me dat dit wel goed is gegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door CJ op 08-12-2004 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Punk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 14:50

Darth Punk

professionalized prutz0r

ehhh CJ.....linkje please?

i want LART!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Linkjes?

X800 128MB voor $229: http://www.babelfish.alta...thread.php%3ftid%3d264240
Hkepc heeft vaak dit soort geruchten als eerste en hebben het vaak bij het rechte eind.

R520 in de lente 2005: http://www.xbitlabs.com/n...splay/20041208014939.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceEyz
Maar geen X800 van 229 voor AGP?

Als er een X800-AGP (of PCI-E) zonder brakke koeler (dus mét goeie koeler...) voor die prijs komt, dan hebben ze helemaal weer een lekkere midrange kaart staan. Vraag me alleen af of die kaart leverbaar zal worden, met al dat geschuif, gecancel en overgestap.

Het is wel erg hoor, voor elk $25 segment van de markt een videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Laatst online: 14:51

Pubbert

random gestoord

IceEyz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:52:

Als er een X800-AGP (of PCI-E) zonder brakke koeler (dus mét goeie koeler...) voor die prijs komt, dan hebben ze helemaal weer een lekkere midrange kaart staan. Vraag me alleen af of die kaart leverbaar zal worden, met al dat geschuif, gecancel en overgestap.

Waar lees je dat de X800 een brakke cooler heeft? :?

En kom aub niet aan met "Ik heb gehoord dat", als je dit aan wilt tonen, doe het dan aub even met een linkje :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mss een ongelooflijke noob vraag, maar zou er een prestatieverschil zijn tussen de pci-e en de agp versie van de x850xt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Voor de mensen die nog een X800XT PE zoeken:

www.pczaak.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
IceEyz schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:52:

Het is eigenlijk best slim van ATi. De kaarten in een bepaald prijssegment zijn bijna altijd gebaseerd op dezelfde core, en zelfs op de goedkoopste variant maken ze winst.

En of-ie leverbaar wordt... het schijnt dat de R430 en R480 tot nu toe gewoon op schema liggen en geen problemen zullen krijgen met levering. Je kan het ook wel zien aan het feit dat ATi nu de X850Pro op dezelfde kloksnelheden durft te klokken als de X850XT, dus de yields zijn blijkbaar bevredigend.

En over de cooler valt nog weinig te zeggen, behalve dan het feit dat de gewone R430 geen extra powerconnector nodig heeft en deze zelfs door middel van passieve cooling gekoeld kan worden. Daaruit zou je eventueel een conclusie kunnen trekken over de te gebruiken cooler.

[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 08-12-2004 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103811 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:19:
ik heb wel eens smartdocter geinstal en toen kon ik het wel regelen.
maar smartdocter is een kut proggie, dus daarom wilde ik het met dit proberen.
wie o wie kan me helpen ???
mischien heb ik wel een verkeerde ATItool ofzo ???
iemand ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 22:01
uit de startpost:
Ja, ook dit topic heeft regels! In overleg met de mods is besloten om een topic te openen waarin alleen maar nieuwsfeiten en geruchten gepost en besproken. Het is puur de bedoeling om elkaar hier op de hoogte te houden van de laaste nieuwtjes op het gebied van ATi-GPUs! Heb je problemen met je videokaart? Open dan een nieuw topic!!!!!
is answer question? :+

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GfMike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-04 10:40
Anoniem: 21301 schreef op maandag 06 december 2004 @ 23:23:
Voor degene die graag nieuwe dingen zien :)

http://users.pandora.be/timtitanium/atiX

de eerste X850 van benelux , benchmarks komen er snel aan als ik de tijd ervoor kan vinden ;)
Is die van jezelf? of heb je hem voor een review/artikel?
Die X850XT PE kaarten zijn namelijk erg schaars, zelfs voor een reviewer, ik zelf krijg er een rechstreeks van ATI voor een review volgende week maar moet hem erg snel weer terug stuuren, ik hoop voor je dat jij hem langer dan een week in huis hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

Heeft iemand al een X700 onder handen mogen nemen?

Ik zelf zie helemaal af van de X800 serie, ik stap over naar pci- express, en dan mid range. High is mij te duur voor af en toe een spelletje spelen :).

Dus keuze tussen X700, 6600 of X800SE of een gewone X800...
Moeilijk.

Scheelt een 128 bits bus zoveel met een 256 bits bus?Ik speel maar op 1024 x 768 met AA en AF aan, tot het spel speelbaar blijft.
Lagere bus maar wel sneller geheugen en core(X700, 6600) of langzamere core en geheugen maar hogere bit bus ( X800)

Ik wou het graag in de 200 euro reeks houden.
Komt waarschijnlijk een Athlon 64 S939 3000+ op een Asus Sli moederbord en mijn 2x 512 geheugen van Twinmos, iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:48
Aight! schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:55:
Heeft iemand al een X700 onder handen mogen nemen?

Ik zelf zie helemaal af van de X800 serie, ik stap over naar pci- express, en dan mid range. High is mij te duur voor af en toe een spelletje spelen :).

Dus keuze tussen X700, 6600 of X800SE of een gewone X800...
Moeilijk.

Scheelt een 128 bits bus zoveel met een 256 bits bus?Ik speel maar op 1024 x 768 met AA en AF aan, tot het spel speelbaar blijft.
Lagere bus maar wel sneller geheugen en core(X700, 6600) of langzamere core en geheugen maar hogere bit bus ( X800)

Komt waarschijnlijk een Athlon 64 S939 3000+ op een Asus Sli moederbord en mijn 2x 512 geheugen van Twinmos, iemand tips?
Als je echt met AA en AF wil spelen op mid-range zou ik haast de 6600gt aanraden die is daarmee bijna altijd een stuk sneller als de x700. De x700 word er trouwens ook uitgedaan en daar komt de x800 voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
sjek schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 01:01:
[...]

Als je echt met AA en AF wil spelen op mid-range zou ik haast de 6600gt aanraden die is daarmee bijna altijd een stuk sneller als de x700. De x700 word er trouwens ook uitgedaan en daar komt de x800 voor in de plaats.
Niet de hele X700 serie gaat er uit hoor. En dat de X700XT er uit gaat voor de X800 is nog maar een 'gerucht', en volgens mij ook niet zo'n enorme ramp, aangezien de XT toch zeer schaars was.

Zoals het er nu voor staat is de standaard X700 een stuk sneller dan de standaard 6600. De 6600GT in de meeste benchmarks sneller dan de X700Pro, maar daar staat tegenover dat de 6600GT een richtprijs heeft van $199 met 128MB GDDR3 en de Pro voor dezelfde prijs met 256 MB over de toonbank zou moeten gaan (en daarnaast vaak XT snelheden haalt), en de 128MB versie van de Pro een richtprijs heeft van $179.

Uitgebreide reviews van de X700 serie vind je hier:
http://www.digit-life.com/articles2/radeon/x700-1.html (klik op de benchmarktitels voor zeer uitgebreide grafieken)
http://www.xbitlabs.com/a...-radeon-x700-games_1.html

De Digit Life review is eigenlijk een review van de X700Pro, maar de grafieken nemen zowel een X700, als X700Pro als X700XT mee. En daar zie je dat de XT het toch ook in een redelijk aantal benchmarks (overtuigend) wint van de 6600GT en absoluut niet onderdoet. Het hangt er gewoon af van welke spellen je speelt.

Maar goed, als de X800 128MB echt de X700XT vervangt dan is er maar 1 duidelijke winnaar (tenzij je alleen D3 speelt).
Aight! schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 00:55:

256-bit ga je merken met 4xAA en 16xAF en hoge resoluties. Wat dat betreft is de standaard 12 pipes X800 met 256-bit de beste keuze (wanneer deze echt beschikbaar is), maar die is ietsje duurder dan de X700 serie.

Als je toch een Asus SLI mobo neemt, waarom ga je dan niet voor de 6600GT? Dan kan je er later altijd nog een extra 6600GT bij kopen voor een (misschien iets) lagere prijs en zo toch je performance een beetje omhoog krikken.

[ Voor 24% gewijzigd door CJ op 10-12-2004 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Nieuwsgerucht

The Inq komt weer met een portie ATi R520 nieuws.
ATI's R520 has eight Shader units

Shade us "Fudo" to SM 3.0+

By Fuad Abazovic: vrijdag 10 december 2004, 07:14

THE NEXT generation ATI graphic chip codenamed "Fudo" will increase the number of Shader units from previous generation. When it comes to Shaders, R520 will have quite some fuel to pump those little programs.
We learned that R520 will have eight Shader units. The current R420/R423 generation that come under the X800 brand has six Shader units. These extra two units will certainly speed up shading operations and that's what developers need for endless shading loops.

We also have to add that R520 comes with support for Shader Model 3.0+.

We still stick to our original story that R520 "Fudo" will come in spring of 2005, let's say around Cebit 2005.

It's very unclear what Nvidia reaction will be. With NV48 and NV50 cancelled and with a very slim chance that it is working on rumoured NV47 re-spun chip we're still in the dark what Nvidia has against R520.

It's interesting to note that at its editor days NviDiA haven’t said a thing about its future high end graphic plans. It likes to keep things secret as long as it can. µ
http://www.theinq.net/?article=20145

Beetje vaag artikel omdat ze niet duidelijk maken over welke shaders ze het hebben. Aangezien er 16 pixelshaderengines in de X800 serie zitten en 6 vertexshadersengines, moeten ze het dus wel hebben over de vertexshaders. En ik denk dat deze ook grondig zijn aangepakt voor SM3.0+ en bv full speed vertex texturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het zijn idd de vertexshaders waar ze het over hebben, kan je afleiden uit:
The current R420/R423 generation that come under the X800 brand has six Shader units. These extra two units will certainly speed up shading operations and that's what developers need for endless shading loops.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ok...beetje oenerige vraag mischien.
Ik heb net een Sapphire X800XT PE gekocht en die wil ik nu gaan plaatsen.
Echter merk ik dat er een aansluiting zit voor 2 soorten stekkers.
1 Wat grotere..zoals die ook op je HD wordt gebruikt...
En 1 kleinere (geel blokje)...zoals je floppy...moet ik ze beide gebruiken?
(hier staat nix over in de manual)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
melly schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:39:
Ik mis het nieuws en/of discussie in je post, maw dit hoort niet in dit topic. Je hoeft maar 1 van deze aansluitingen te gebruiken. Voortaan dit soort vragen gewoon in een appart topic plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 23:10

Bever!

3

alleen het floppy blokje om het maar even zo uit te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Maverick schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:42:
[...]

Ik mis het nieuws en/of discussie in je post, maw dit hoort niet in dit topic. Je hoeft maar 1 van deze aansluitingen te gebruiken. Voortaan dit soort vragen gewoon in een appart topic plaatsen ;)
Bedankt voor je hulp..
Ik plaatste de vraag juist in deze topic omdat ik voor een relatief gemakkelijk antwoord geen hele topic wilde openen.
En aangezien deze topic over Ati gaat leek me de keuze gemakkelijk gemaakt.
Maargoed....mijn vraag is beantwoord...nogmaals bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98654

Ik ben van plan de (sapphire) ATI X800XT te kopen, om zo mijn systeem nog een tweetal jaar de nodige boost te geven, zonder voorlopig over te schakelen naar BTX of PCI express. Maar heeft iemand een idee hoe lang ze die kaart nog in AGP zullen maken en of de prijs ervan nog zal dalen.

Alles draait hier nog uitstekend maar met de komst van Battlefield 2 wil ik voorbereid zijn.
Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 18:10

epo

Anoniem: 98654 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 19:53:
Ik ben van plan de (sapphire) ATI X800XT te kopen, om zo mijn systeem nog een tweetal jaar de nodige boost te geven, zonder voorlopig over te schakelen naar BTX of PCI express. Maar heeft iemand een idee hoe lang ze die kaart nog in AGP zullen maken en of de prijs ervan nog zal dalen.

Alles draait hier nog uitstekend maar met de komst van Battlefield 2 wil ik voorbereid zijn.
Dank alvast.
De huidige kaarten die AGP ondersteunen zullen zeker nog wel 6 maanden leverbaar zijn. Ik zou trouwens met de launchdatum van BF2 in je hoofd ff wachten met aanschaf. BF2 komt geloof ik in maart, dus als je dan zo'n kaartje aanschaft heb je kans dat ie weer wat goedkoper is, of er wat beters is op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Ik geloof dat BF2 zelfs beter loopt dan de huidige BF games op huidige hardware. Dus veel problemen zal het wel niet opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-05 14:45
CJ schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:26:
Ik geloof dat BF2 zelfs beter loopt dan de huidige BF games op huidige hardware. Dus veel problemen zal het wel niet opleveren.
BF is erg cpu afhankelijk omdat het origineel een DX7 engine is. Ik denk niet dat we met de huidige kaarten bf2 gaan kunnen spelen met alles op hoog, het spel wordt oa gemaakt voor de xbox2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

melly schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 18:39:
Die grote heb je nodig, is de molex aansluiting. Hierop met je een kabel van je voeding aansluiten.
Dat gele blokje heeft te maken met de ViVo functies van je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YozY
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

YozY

X

oeLangOetan schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:34:
[...]

BF is erg cpu afhankelijk omdat het origineel een DX7 engine is. Ik denk niet dat we met de huidige kaarten bf2 gaan kunnen spelen met alles op hoog, het spel wordt oa gemaakt voor de xbox2.
De console versie is wel een heel andere spel (ik denk dat je BF - Modern Combat bedoelt).
En tijdens een interview zeiden de ontwikkelaars dat BF2 een beetje zwaarder zal zijn dan BF:V, dus dat je met alles op hoog zal je zeker kunnen draaien met een X800 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Ok...ik heb sinds vandaag een X800XT PE.
Doet het prima dus ben een happy mensje..
Echter had ik meer verwacht van 3DC.
Ik had al wat dingen gelezen en grafisch zou het beeld er beter uit gaan zien.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1083036944bwPqU3cYAb_6_2_l.jpg

Laat nu juist HL2 dit ondersteunen :)
..
Echter...ik zie geen verschil kwa beeld met mijn vorige kaart???..(9700pro)
Is het verschil zo minimaal dat het niet opvalt??
Of moet ik dit handmatig activeren?
Het leek mij zo veel belovend die techniek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 18:10

epo

ja, HL2 ondersteund het dus NIET :) , er is maar een spel waarin het werkt, en dat is Far Cry, maar daar wordt het alleen voor de performance gebruikt. Veelbelovend dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Binnenkort wordt er een officiele lijst vrijgegeven met 3Dc titels.

In deze titels wordt 3Dc dan wel gebruikt om de performance omhoog te krikken, dan wel om het detail omhoog te krikken. Dus het kan best zijn dat het in bepaalde titels wordt toegepast, maar jij er niets van merkt, omdat het alleen voor performance verbetering is gebruikt.

Valve is bezig met "ATi levels" waarvan verwacht wordt dat deze 3Dc gebruiken. Hier gaat men waarschijnlijk wel meer detail in gooien. Tribes Vengeance gebruikt 3Dc om de performance omhoog te brengen (verklaart waarschijnlijk gedeeltelijk ook het grote verschil in performance tov nV kaarten net zoals in RCT3). Verder gebruikt ook de net uitgebrachte Pirates! 3Dc. De verwachting is dat ook Dungeon Siege2 en Guild Wars op de lijst kunnen worden gezet. Maar binnenkort weten we meer. :)

[ Voor 17% gewijzigd door CJ op 12-12-2004 02:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
oeLangOetan schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 22:34:
[...]

Zoals al werd aangehaald: BF2 != BF: Modern Combat. En er zijn mensen van bepaalde BF clans die de game hands-on hebben gespeeld die hebben op forums gerapporteerd dat BF2 beter draait dan VF:Vietnam... Daar mag je toch van uit gaan dat dit waar is. Maar goed, de game is nog alpha, dus kan er nog het een en ander veranderen, net zoals de pre-alpha juist een slechte performance had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Binnenkort wordt er een officiele lijst vrijgegeven met 3Dc titels.

In deze titels wordt 3Dc dan wel gebruikt om de performance omhoog te krikken, dan wel om het detail omhoog te krikken.
Ik heb tot nu toe nog geen enkele screen uit de praktijk gezien waarbij 3Dc gebruikt is om het detail omhoog te gooien, enkel om de performance wat omhoog te gooien. Zelfs in de Crytekdemo, waar je van mag verwachten dat ze alles uit de kast trekken qua "features" zie ik niets meer dan een kleine verbetering in performance, geen enkele iq verbetering. Wat dit betreft ben
ik nogal teleurgesteld in Ati's presentatie's die absoluut niet waargemaakt wordt.
Als de komende HL2 "Ati levels" geen duidelijke iq verbetering laat zien met 3Dc dan mag de feature wat mij betreft de prullenbak in naast Trueform. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
Tja, 3Dc zit in X-Box2 en is opgenomen in WFG2.0. Dus je ontkomt er niet aan. Zeker niet nu nVidia nu ook 3Dc probeert te emuleren in hun drivers (en waarschijnlijk dit in de volgende generatie zal gaan ondersteunen).

Helaas kan je geen developers 'dwingen' om 3Dc te gebruiken om je IQ te verhogen. Dus als ze er voor kiezen om het als performanceboost te gebruiken, moeten we het daar helaas mee stellen. Een game die dit wel als IQ verbeteraar gaat gebruiken is natuurlijk Serious Sam 2.

Ander nieuwtje. Demirug heeft Catalyst 4.12beta ontleed en wat dingen gevonden over R520. Het was al bekend dat de R520 Asic in deze drivers stond, alsmede de nog te releasen M26 (Mobility Radeon X700). En nu is gebleken dat je bepaalde dingen ook uit "ati3duag.dll" kan vissen.
If you use a disassembler with the "ati3duag.dll" you can find code that set the DX Caps for a SM3 chip.

VS: 3.0 with 1024 slots (NV40: 544) and only pointsampling (like NV40)
PS: 3.0 with 512 slots (NV40: 4096)

If you search a little more you can find a other part that change one property for the FP16 RGBA texture. It looks like that this flag allow the use of alphablending with this format. On the other hand the texturefilter option seems still deactivated.
http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=18952

ATi gaat dus voor Vertex Shader power, wat ook al min of meer door The Inq is bevestigd. Ben benieuwd wat ze er nog meer uit weten te vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
Anoniem: 38733 schreef op zondag 12 december 2004 @ 03:24:
[...]

Ik heb tot nu toe nog geen enkele screen uit de praktijk gezien waarbij 3Dc gebruikt is om het detail omhoog te gooien, enkel om de performance wat omhoog te gooien. Zelfs in de Crytekdemo, waar je van mag verwachten dat ze alles uit de kast trekken qua "features" zie ik niets meer dan een kleine verbetering in performance, geen enkele iq verbetering. Wat dit betreft ben
ik nogal teleurgesteld in Ati's presentatie's die absoluut niet waargemaakt wordt.
Als de komende HL2 "Ati levels" geen duidelijke iq verbetering laat zien met 3Dc dan mag de feature wat mij betreft de prullenbak in naast Trueform. :/
Wat een domper :|
Ik had serieus ook een beter beeld verwacht met deze kaart...mede hierdoor ben ik voor deze kaart gegaan.
Inderdaad was Trueform ook zoiets...klonk zo goed...nooit wat van gezien in de praktijk.
Jammer...

[ Voor 3% gewijzigd door melly op 12-12-2004 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
Anoniem: 38733 schreef op zondag 12 december 2004 @ 03:24:
[...]

3Dc is vooral interessant voor developers, nu moeten ze niet meer hun eigen (ingewikkelde) methodes ontwikkelen om alle textures (inc normalmaps) in the geheugen te doen passen. Er wordt al in vele games compressie gebruiken voor de normal maps, 3Dc maakt die compressie zeer gemakkelijk met betere qualiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!

Aight!

'

Hmz, tja Sli, 2x 6600 GT kan ik beter meteen ik X800XT pci- express kopen. Maar ik wacht wel nog maar ff, tot volgend jaar, koop ik me er dan eentje, dan zijn er al genoeg pci- express moederborden. En de X850 misschien ook al.
Dan daalt de prijs van de mid range hopelijk, hoef geen high end, is me te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
CJ schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:59:
Nieuwsflash

Niet onverwacht, maar ATi released deze week officieel Catalyst 4.12.
ben benieuwd of hij nog vandaag komt!...
denk het zelf niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeLangOetan
edgarf28 schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:39:
[...]

cat releases komen altijd op een maandag of op een woensdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassGunner
oeLangOetan schreef op zondag 12 december 2004 @ 13:14:
[...]

cat releases komen altijd op een maandag of op een woensdag
In mijn herinnering kwamen de laatsten altijd wel op de vrijdag... Vorige keer kwam de 4.11 op vrijdag en de 4.12b op de zaterdag erna :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutus-of-Borg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2020

Locutus-of-Borg

Resistance is futile!

Jo, ik wil misschien de ATI 9800XT uit één van de latere Aldi-pc's van mijn pa overnemen voor mijn eigen pc (hij gebruikt geen 3D), maar nou moet ik natuurlijk een goede en vooral goedkope 2D-videokaart voor hem aanschaffen.

Nou verwacht ik van ATI altijd goede 2D-kwaliteit, dus welke ATI videokaart als aan de volgende eisen voldaan moet worden:

1. Zo goedkoop mogelijk
2. Aansluiting voor 2e monitor (DVI, hij heeft 1 CRT en 1 TFT)
3. TV-out

Hoe vind ik in de pricewatch van tweakers.net of een videokaart een aansluiting heeft voor een 2e monitor?

[ Voor 5% gewijzigd door Locutus-of-Borg op 12-12-2004 14:57 ]

Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online
(overleden)
edgarf28 schreef op zondag 12 december 2004 @ 12:39:
[...]

Hij is een week uitgesteld. Catalyst Maker was een beetje te voorbarig. Hij heeft ervoor z'n excuses aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131478

Hallo,

ik heb met die "sinterklaasaanbieding" van dell hun dimension 8400 gekocht.
Met dus die ati radeon X300 SE.... domme ik....

Hoe slecht is die kaart nou echt? Stel dat ik Halo 2 probeer te spelen... hoeveel frames zou ik dan halen? Is het echt zo bagger?

Ik heb nu nog een GeForce 4 TI 4200... als je die met bovenstaande kaart vergelijkt, zit daar veel verschil in? En volgens mij kan ik die kaart niet in de dell proppen he?

thx voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 18:48
Anoniem: 131478 schreef op zondag 12 december 2004 @ 21:00:
Hallo,

ik heb met die "sinterklaasaanbieding" van dell hun dimension 8400 gekocht.
Met dus die ati radeon X300 SE.... domme ik....

Hoe slecht is die kaart nou echt? Stel dat ik Halo 2 probeer te spelen... hoeveel frames zou ik dan halen? Is het echt zo bagger?

Ik heb nu nog een GeForce 4 TI 4200... als je die met bovenstaande kaart vergelijkt, zit daar veel verschil in? En volgens mij kan ik die kaart niet in de dell proppen he?

thx voor de hulp
hhhmmm x300se is te vergelijken met een 9200 denk zo. Niet echt snel dus. draai 3dmark 2003 anders eens.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.