WIP van een scene, denk dat ik hem er aan het einde niet bij doe :

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 68% gewijzigd door Tasma op 25-11-2004 10:55 ]
Hoeso
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Tja idd...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Omdat je niet binnen 7 minuten commentaar hebt op je werk?
Ik mis schaduwenTasma schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:30:
WIP van een scene, denk dat ik hem er aan het einde niet bij doe :
[afbeelding]
Nee, omdat ik al 3 uur dit topic aan het verversen ben en er relatief weinig wordt gepostwdekreij schreef op woensdag 24 november 2004 @ 23:49:
[...]
Omdat je niet binnen 7 minuten commentaar hebt op je werk?
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Niet dat ik zoiets kan maken hoor, maar de raampjes in de daken van de huisjes vind ik niet zo heel tof. Dat soort ramen zie je op die manier haast nooit. Dakkapelletjes zouden denk ik leuker zijn.
ja alleen kon ik dat niet echt goed krijgen en dan is het helemaal veel werk... tgaat om het ideePin0 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:51:
[...]
Niet dat ik zoiets kan maken hoor, maar de raampjes in de daken van de huisjes vind ik niet zo heel tof. Dat soort ramen zie je op die manier haast nooit. Dakkapelletjes zouden denk ik leuker zijn.
Verder vind ik dit een heel cool object worden, ben benieuwd naar het eindresultaat.
mm ja eerst maar ff huisjes afmaken want ik ben nog lang niet klaar (nu pas 1/6 deel van die planeet gedaan). dan mis wat autootjes en bootjesVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 08:14:
[...]
Hijs nice, misschien een paar autotjes?
of past het dan niet meer in de contest?![]()
Verwijderd
bol+greeble+brazil, en voiláBaRF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:58:
[...]
ik vind hem erg coolDoet me denken aan iets waar ik een hele tijd terug eme bezig ben geweest:
[afbeelding]
Ps, nee ik doe niet mee met de contest
Zeer mooi !!!!
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Laat ik zoiets nou ook aan het uitvogelen zijn?? Het enige probleem is dat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg om [noob] het oogje voor het haakje verticaal te krijgen. Dus in max3d ringetje maken en dan 90 graden kantelen.[/noob] Heb mij gisteren wezeloos lopen zoeken, en nog is het mij niet gelukt. Ben ook nog maar een beginner. En zoals wij allemaal weten, alle begin is moeilijk.
[ Voor 7% gewijzigd door 6K op 25-11-2004 15:48 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Maar de rotate knop vindt zelfs mijn omaVerwijderd schreef op donderdag 25 november 2004 @ 15:41:
[...]
Laat ik zoiets nou ook aan het uitvogelen zijn?? Het enige probleem is dat ik het met geen mogelijkheid voor elkaar krijg om [noob] het oogje voor het haakje verticaal te krijgen. Dus in max3d ringetje maken en dan 90 graden kantelen.[/noob] Heb mij gisteren wezeloos lopen zoeken, en nog is het mij niet gelukt. Ben ook nog maar een beginner. En zoals wij allemaal weten, alle begin is moeilijk.
[ Voor 4% gewijzigd door SnoeiKoei op 25-11-2004 16:10 ]
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
of in een donker hoekje gaat zitten en je schamen dat je dit durfde te vragen in een 3d contest topicSnoeiKoei schreef op donderdag 25 november 2004 @ 16:13:
Of de manual erbij pakken, of een woordenboek, of beide
Verwijderd
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Verwijderd
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Verwijderd
Beetje sparen helammmetak schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:14:
ik krijg steeds meer zin om ook eens dit te proberen jammer dat die software peper duur is. is er niet iets waarmee ik kan beginnen met leren of zo? ik kan zo veel geld nou ook nie op schokken. zeker niet na de hcc dagen ( x800 gekocht:P)
hoe hebben jullie dat opgelost?
Zoek naar paketten die goedkopere studenten licenties hebben. Je kan ook altijd gratis programmas gebruiken zoals Blender.lammmetak schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:14:
ik krijg steeds meer zin om ook eens dit te proberen jammer dat die software peper duur is. is er niet iets waarmee ik kan beginnen met leren of zo? ik kan zo veel geld nou ook nie op schokken. zeker niet na de hcc dagen ( x800 gekocht:P)
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Verwijderd
Zie hier de laatste versie van de nieuwste smartChester schreef op donderdag 25 november 2004 @ 22:49:
[afbeelding]
Poll: Is Chester's auto 'rond' genoeg voor de contest?
• Ja
• Nee
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Als ie niet rond genoeg is, dan weet ik dat ik er niet meer verder aan hoef te werken
Blender3d is echt extreem de moeite waard. 3D is gewoon niet eenvoudig, en je moet er echt tijd in steken om het te leren.lammmetak schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:18:
jah blender had ik al geprobeerd dit werkte niet zo daverent. alles kwam van rechts boven naar links onder schuin te staan en zo. dat liep dus niet ok:D
De lucht is groen, het gras is blauw. Ik ben niet dronken, wat lul je nou?
Het was ooit een sphere geweestFragNeck schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:04:
Pol of geen pol..
Het is toch een sphere contest?
Wat heeft een ronde auto nou met een sphere te maken.
Er is niets wat uit een sphere gemodelled is.
mja als et beeld dubbel ziet en 1 vaag en andere schuin overheen dan lijkt me het niet gezond. dat proggie is zeker niet gewent aan mijn x800 of zo:Sbredend schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 00:32:
[...]
Blender3d is echt extreem de moeite waard. 3D is gewoon niet eenvoudig, en je moet er echt tijd in steken om het te leren.
Na tijden rotzooien ging ik maar wat tutorials doen, en toen begreep ik het pas...
Als je kijkt in de topicstart zie je een afbeelding van V26 Sphere contest. Die vis heeft naar mijn mening net zoveel met een sphere-contest te maken als deze auto: naar mijn mening dus gewoon toegestaanFragNeck schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:04:
Pol of geen pol..
ik heb ook mn twijfels hierover... ik vind eigenlijk dat die auto niets met het contest te maken heeft... hij heeft een beetje ronde kanten maar daar houdt het wel mee op... niet iets gemaakt uit een spehere of wat er echt op lijkt. als je die auto toestaat kan je alles wel maken en er gewoon een ronde vorm aan gevenFragNeck schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 12:04:
Pol of geen pol..
[ Voor 21% gewijzigd door jlammertink op 26-11-2004 14:06 ]
sry khad verkeerd gepost.. ik bedoel dus die auto (die vis is perfectFragNeck schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 13:13:
Hoezo, die vis is volgens mij geheel uit 1 sphere gemaakt hoor.
[ Voor 49% gewijzigd door 6K op 26-11-2004 15:02 ]
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
nee de quote was fout6K schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 15:02:
in dat geval heb je geen gelijk
dat wil zeggen, als ik sphere door auto in je post vervang
Voor het modelleren: Silo 1.3lammmetak schreef op donderdag 25 november 2004 @ 21:14:
Verwijderd
''de jury''Chester schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 17:03:
Ik heb besloten om em toch maar af te maken. Op het einde beslist de jury (als die er is?) wel of het mag toegelaten worden.
Verwijderd
Verwijderd
Is toch geen shader contest?
Verwijderd
Verwijderd
mwa als het veel op een sphere moet lijken, lijkt me toch dat je vooral met textures aan de gang moet, aangezien er weinig verder aan te modellen valt... Tenminste daar ging ik vanuit, ik weet ut dus ook niet helemaal. Ik had ut d8 ik ergens gelezen aan ut einde van die vorige contest, dat het ging om mooie textures en shaders maken en deze dan te delen met tweakers etc...(geen zin om op te zoeken, ik doe niet eens mee aan deze contest, dus kijk maar wat je er allemaal mee gaat doenwdekreij schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:25:
[...]
Is toch geen shader contest?Zover ik weet gaat het niet vooral om de textures, dacht ik tenminste..
Startpost:Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 23:43:
[...]
mwa als het veel op een sphere moet lijken, lijkt me toch dat je vooral met textures aan de gang moet, aangezien er weinig verder aan te modellen valt... Tenminste daar ging ik vanuit, ik weet ut dus ook niet helemaal. Ik had ut d8 ik ergens gelezen aan ut einde van die vorige contest, dat het ging om mooie textures en shaders maken en deze dan te delen met tweakers etc...(geen zin om op te zoeken, ik doe niet eens mee aan deze contest, dus kijk maar wat je er allemaal mee gaat doen)
De opdracht is simpel: maak een model met de kenmerken van een sphere. Dit model mag worden opgebouwd naar eigen inzicht en hoeft niet perse te bestaan uit de standaard vlakverdeling dat bekend is van de standaard sphere-primitief uit de meeste 3D programma's. De sphere mag ook worden opgebouwd uit (bijvoorbeeld) objecten of particles, zolang de bolvorm duidelijk herkenbaar blijft.
Verwijderd
Verwijderd
lol, dat is maar het halve verhaalt he, daarna gaat het door over textures
\o/ olé hehe daarom doe ik ook niet mee aan de contest
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Helemaal mee eens!Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 00:31:
En juist dit gezeur veroorzaakt afhaken van mensen. Geen wonder dat een * contest hier lauwe reacties krijgt.
Altijd dat gedonder van wat wel en niet kan, beoordelingen die op z'n minst dubieus zijn, te late entry's
Ik ben zeker geen ster in het 3d gebeuren, maar ik weet wel dat hier een hoop gelul is. Kom op mensen! Lees de TS en hou je aan de regels, of doe niet mee.
[ Voor 28% gewijzigd door Oogst op 27-11-2004 14:09 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Een granaat?
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Verwijderd
is in iedergeval een mooie kurkentrekker, maar ik zou hem niet wille uitproberenVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:30:
Een (erg) moderne kurkentrekker?
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Leuk idee. Doet me denken aan die textures in doom 2 met al die (vervormde) gezichten.Oogst schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:05:
Ik vind het idee van een Sphere-contest erg cool en heb eigenlijk geen tijd, maar ik heb een erg leuk idee van een sphere, opgebouwd uit allemaal gezichten. Dus ik ga allemaal simpele gezichten maken en die later samenvoegen tot een echte sphere. Dit is de eerste, in 45 minuten gemaakt:
[afbeelding]
Ja, klopt, Scream was de inspiratie, ook al vind ik het een prutfilm.
En wat betreft de discussie wat de bedoeling was van deze contest: er werd direct bij het idee ook een link geplaatst met vette voorbeelden, en een groot deel daarvan was niet alleen maar een bol met een material, maar echt een gemoddeld ding. Zoals die vis dus. Het lijkt me dat die link de referentie was voor wat de bedoeling van deze contest is, toch?
Die stoelen zou je ook kunnen veranderen in een stoel met bol zitvlak,WhizzCat schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 13:10:
[afbeelding]
Zo, even een rigreuze update dan maar
Ik weet dus nog steeds niet goed wat ik nou met de achtergrond ga doen, maar goed daar verzin ik nog wel iets op, wat denken jullie, is het al meer sphere-like..?
Ach en wee daar heb je toch een idee,Oogst schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 14:05:
Ik vind het idee van een Sphere-contest erg cool en heb eigenlijk geen tijd, maar ik heb een erg leuk idee van een sphere, opgebouwd uit allemaal gezichten. Dus ik ga allemaal simpele gezichten maken en die later samenvoegen tot een echte sphere. Dit is de eerste, in 45 minuten gemaakt:
[afbeelding]
Ja, klopt, Scream was de inspiratie, ook al vind ik het een prutfilm.
En wat betreft de discussie wat de bedoeling was van deze contest: er werd direct bij het idee ook een link geplaatst met vette voorbeelden, en een groot deel daarvan was niet alleen maar een bol met een material, maar echt een gemoddeld ding. Zoals die vis dus. Het lijkt me dat die link de referentie was voor wat de bedoeling van deze contest is, toch?
/me vindt em leuk en speciaal,jlammertink schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:48:
FiNAL
Polygon Count = 109952
[afbeelding]
[afbeelding]
sorry maar deze week heb ik geen tijd meerVerwijderd schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 20:14:
Een handvol pepernoten is heel lekker,
al maakt de bolle vorm sommige mensen wat gekker.
Omdat dit mij vandaag ook is gebeurd,
wordt deze reply helemaal op rijm neergepleurd.
[...]
Die stoelen zou je ook kunnen veranderen in een stoel met bol zitvlak,
dit zijn zeer goede stoelen voor de rug en je zit ermee sneller op je gemak.
Het zitvlak is bol en geen enkele zijde is hol,
dus past het beter bij het onderwerp, want dat is nog steeds 'een bol'.
[...]
Ach en wee daar heb je toch een idee,
ik was ook zoiets van plan,
maar blijkbaar zit het me niet mee.
Het idee is wel erg goed,
en ik vind dat je er iets leuks mee doet.
Hierbij wens ik je veel geluk,
met dit goed uitziende prachtstuk.
Met die referentie als bedoeling voor deze contest heb je gelijk,
en zoals te zien is op die pagina zijn de mogelijke uitwerkingen talrijk.
[...]
/me vindt em leuk en speciaal,
maar toch is ie ook een beetje kaal,
probeer de huisjes eens een gekleurd dakje te geven,
misschien gaat het plaatje dan wat meer leven.
Verwijderd
Verwijderd
textures ?Dexter schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 17:36:
@devega: complimenten voor je textures...vooral de metal-look vind ik erg strak al, ook al gaat het nog maar om een WIP.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Echt heel erg zonde dat je hem nu al FiNAL laat zijn, want met nog een flinke dosis liefde en aandicht zou deze dame een ware schoonheid kunnen worden. Nu istie vooral nog niet af. Maar ja, geen tijd is geen tijd.jlammertink schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:48:
FiNAL
Polygon Count = 109952
[afbeelding]
[afbeelding]
Mij ook. Daar komt het idee vandaan ja.jvo schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:43:
[...]
Leuk idee. Doet me denken aan die textures in doom 2 met al die (vervormde) gezichten.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Ik weet niet waar je precies naartoe wilt, maar hij is nu wel heel erg vlak. Doordat dat ding zo recht naar de camera staat is er amper perspectief in de bol te zien. Daarnaast zijn nogal duidelijk de seams in de texturing te zien, is dit een cubemap of zo? Of een getilede screen map? Dat laatste zou de platheid wel weer verklaren.Verwijderd schreef op zondag 28 november 2004 @ 03:27:
Heb er de hele week bijna geen tijd voor gehad maar hier iig weer even een update.
Heb de slangen weg gedaan,
Ten eerste heb ik de tijd niet om daar allemaal rekening mee te houden, en ten tweede werkt het ding ook zonder rare buizen.
Verder ook mijn lighting wat aangepast, de schaduw op de grond is nu een beetje raar maar dat zal mij verder niet veel boeien. dat is een stukje render tijd vs. kwaliteit.
verder zit er nu meschien iets te veel schade op het ding.
[afbeelding]
op en aanmerkingen altijd welkom enzo.
[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 28-11-2004 16:17 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
[ Voor 52% gewijzigd door Oogst op 28-11-2004 16:48 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Verwijderd
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
/me gilt en steekt vinger opVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 08:38:
Valt me op dat de echte tweakers onder ons nog niet onze grote vriend boven aan de site gemodeled hebben uit een sphere.
Of ben ik nu de enige die hier aan gedacht heeft?
Verwijderd
Ik ben niet helemaal gek he. Ik doe de hoofden relatief groot tegenover de grootte van de bol en ik ga ze natuurlijk lekker copy pasten. Niet allemaal unieke hoofden. En al helemaal niet aan de achterkant.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:40:
Ben benieuwd of het je gaat lukken om zoveel hoofden te maken voor de 'deadline'
[...]
/me gilt en steekt vinger op
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Ja idd heb ik ook aan gedacht, maar daar bleef het bij.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 08:38:
Valt me op dat de echte tweakers onder ons nog niet onze grote vriend boven aan de site gemodeled hebben uit een sphere.
Of ben ik nu de enige die hier aan gedacht heeft?
Goed werk mensen!
ga zo door
Verwijderd
ideeën zoals deze zijn al zovaak afgewezen ..lammmetak schreef op maandag 29 november 2004 @ 14:05:
ander contest idee: de binnenkant van je computer:)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq