vanaf morgen werk ik weer mee
mijn vorige post is meer een "extra'tje" als die meeteld wil ik 3 dingen gaan maken
Anoniem: 109676
damn, zo vet! ik ben benieuwd waar et op uitlooptjlammertink schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:50:
hier waar ik nu aan werk voor deze contest. mini planeetnatuur (bergen, bomen etc) moet nog gedaan worden en natuurlijk texturen (dat gaat lang duren). een groot deel van de planeet is bedekt met stad en het andere deel (achterkant van de bol) is zee met wat bos en bergen.
[afbeelding]
nog een wip van het boerenlandschap naast de stad zeg maar
rijst velden etc etc...

Wipje van een soort parel..
Ben er nog niet uit, maar er gaat nog heea aan gebeuren

edit: rite.. het is al laat..

[ Voor 68% gewijzigd door FragNeck op 22-11-2004 00:16 ]
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Wat je er ook aan doet, zorg dat er nu iets aan gebeurt en sla 'm in vredesnaam op als .jpg. Een bmp van 900kb? Out of your mind?FragNeck schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:45:
[ Voor 64% gewijzigd door Yoozer op 22-11-2004 00:14 ]
teveel zooi, te weinig tijd
Leuk ideejlammertink schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:05:
nog een wip van het boerenlandschap naast de stad zeg maarrijst velden etc etc...
[afbeelding]
Dat water kan je trouwens met een texture wel 'ronde' randen geven. Je moet 't grondvlak dan unwrappen, en met photoshop er een opacity/mask map voor maken. Daarna maak je een bol die iets kleiner is, die zet je precies op de plek van de originele en geef je een water material.
Het is maar een idee... misschien ga je wel voor cubisme, dan heb ik niks gezegd
ja dat had ik al in gedachten maar ik doe op dit moment gewoon alles met bevel etc... dus alles uit 1 bol en het water kon alleen op deze manier... ik kijk wel even of ik het wat ronder maak (is wel zo mooi denk ik).LiToKi schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:45:
[...]
Leuk idee
Dat water kan je trouwens met een texture wel 'ronde' randen geven. Je moet 't grondvlak dan unwrappen, en met photoshop er een opacity/mask map voor maken. Daarna maak je een bol die iets kleiner is, die zet je precies op de plek van de originele en geef je een water material.
Het is maar een idee... misschien ga je wel voor cubisme, dan heb ik niks gezegd.
In 3dsmax 7 kan je ook een highpoly sphere maken en dan met push in editable poly/edit poly-modifier hoogteverschillen tekenen op je bol. Ook handig (i.i.g. stukken beter dan met soft-selection/move), voor je akkers/eventuele natuurjlammertink schreef op maandag 22 november 2004 @ 10:49:
[...]
ja dat had ik al in gedachten maar ik doe op dit moment gewoon alles met bevel etc... dus alles uit 1 bol en het water kon alleen op deze manier... ik kijk wel even of ik het wat ronder maak (is wel zo mooi denk ik).
Anoniem: 122815
Leuk HDRI rendertje, kan je iets meer vertellen over hoe je scene is opgebouwd?FragNeck schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:45:
[afbeelding]
Ik zou zelf ook graag mee willen doen, echter snap ik geen hol van die material/shader toestanden in 3dstudio max..
Heb veel gezocht (urenlang gegoogled) op zoek naar shaders /materials
vervolgens heb ik 1 pakketje gevonden, met zo'n 10 shaders .. zie wel een beetje hoe het is opgebouwd maar echt wijs word ik er nog niet van
Heeft iemand mischien een tutorial voor me?
Zoooo die is lekker om naar te kijken!FragNeck schreef op zondag 21 november 2004 @ 23:45:
[afbeelding]
Ik ga als ik kan, meedoen. Ik heb al een ideetje met wat, alleen nog even geen tijd...
Gelukkig hebben we hier op school ook Cinema4D \o/ en een familietje G5's
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Anoniem: 72689
Yup ben ook bezig met mijn allereerste poging om iets te creëren. Heb in ieder geval een kerst tintje in gedachten......
Mocht het niet lukken om dit voor elkaar te krijgen, dat wacht ik met spanning af wat de volgende contest zal gaan worden.
Bedankt alvast Litoki voor de link in je onderschrift. Aan die tuts zal ik wel het e.e.a. hebben denk ik.
Mocht het niet lukken om dit voor elkaar te krijgen, dat wacht ik met spanning af wat de volgende contest zal gaan worden.
Bedankt alvast Litoki voor de link in je onderschrift. Aan die tuts zal ik wel het e.e.a. hebben denk ik.
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 72689 op 22-11-2004 13:34 ]
ff van de vorige BMP een jpg gemaakt.

Vanavond verder.

Vanavond verder.
Hiervoor heb ik Cellular gebruikt met als instellingen:Gitaarwerk schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 10:33:
[...]
Welke map heb je hiervoor gebruikt? het ziet er erg tof uit namelijk...
Cell Characteristics:
Chips
Size: 5
Spread 0,5
Bump: 0,1
Klein vraagje moeten we de materials op het eind ook exporten als .fx file? Om ervoor te zorgen dat iedereen het kan gebruiken om ervan te leren.
[ Voor 20% gewijzigd door Low-Tech op 22-11-2004 16:41 ]
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
Anoniem: 30579
deze is iig vrij verkrijgbaar voor de vrager 

voor degene die em al kende uit vorige topic als aftrappertje ;x

voor degene die em al kende uit vorige topic als aftrappertje ;x
update:
EVT: Render Statistics
EVT: 02h:00m:51.7s total time for Brazil
EVT: 00h:00m:01.0s for Brazil initialization
EVT: 00h:00m:00.8s for Ray Server initialization
EVT: 00h:00m:00.0s for Photon Server initialization
EVT: 02h:00m:50.7s for bucket rendering
EVT:
EVT: 414326109 total ray casts
EVT: 1620474 view rays
EVT: 52381782 reflected rays
EVT: 360323853 primary GI rays
SYS: system idle

Nebula-O-Sphere
(scanline versie 8 seconden rendertijd...)
EVT: Render Statistics
EVT: 02h:00m:51.7s total time for Brazil
EVT: 00h:00m:01.0s for Brazil initialization
EVT: 00h:00m:00.8s for Ray Server initialization
EVT: 00h:00m:00.0s for Photon Server initialization
EVT: 02h:00m:50.7s for bucket rendering
EVT:
EVT: 414326109 total ray casts
EVT: 1620474 view rays
EVT: 52381782 reflected rays
EVT: 360323853 primary GI rays
SYS: system idle

Nebula-O-Sphere
(scanline versie 8 seconden rendertijd...)

[ Voor 12% gewijzigd door FragNeck op 22-11-2004 18:28 ]
Anoniem: 4364
ik ga niet met de contest meedoen;
maar ben net wel nu met dit soort animaties bezig,
wat screensnapshots.
(geschreven in C++/opengl)
maar ben net wel nu met dit soort animaties bezig,
wat screensnapshots.
(geschreven in C++/opengl)

hier wat wips van mn project. ik weet niet of ik er nog mee verder ga want er zitten een aantal mesh fouten in dankzij een hele domme actie van mij
(vallen niet meteen op maar toch jammer en ik ben gewoon te lui om alles te textures
)

[ Voor 35% gewijzigd door jlammertink op 22-11-2004 19:27 ]
Ik heb nog een paar knikkers in de tuin gevonden 

Het zou toch gruwelijk zonde zijn als je dit niet af zou maken, want dit ziet er echt veelbelovend uit! Echt een leuk idee!jlammertink schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:31:
hier wat wips van mn project. ik weet niet of ik er nog mee verder ga want er zitten een aantal mesh fouten in dankzij een hele domme actie van mij(vallen niet meteen op maar toch jammer en ik ben gewoon te lui om alles te textures
)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Anoniem: 115073
Ooh ! Dat kruisje ! Prachtig!LiToKi schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:58:
Misschien nog een ideetje voor iemand
[afbeelding]
Ik ga gelijk aan de slag
//edit, nu doettie het wel.. Hmm Esher
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 22-11-2004 21:02 ]
Bij mij is het nogsteeds een kruisjeAnoniem: 115073 schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:02:
[...]
Ooh ! Dat kruisje ! Prachtig!
Ik ga gelijk aan de slag
//edit, nu doettie het wel.. Hmm Esher![]()
//edit, nu doettie het ook bij mij
//edit2, nu weer niet
Beetje knipperlicht-effect dus
[ Voor 18% gewijzigd door wdekreij op 22-11-2004 21:09 ]
wdekreij schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:08:
[...]
Bij mij is het nogsteeds een kruisje
//edit, nu doettie het ook bij mij
//edit2, nu weer niet![]()
Beetje knipperlicht-effect dus
Update..
Ik weet eigenlijk niet wat ik er mee wil..
Denk dat ik gewoon kijk wanneer ik het beste resultaat heb, en die ga gebruiken.

Ik noem het in iedergeval : Anchient Chinees Secret
(let op de draak op de bol
Denk dat ik gewoon kijk wanneer ik het beste resultaat heb, en die ga gebruiken.

Pas op, hij wordt nu een beetje overdone ..FragNeck schreef op maandag 22 november 2004 @ 21:32:
Update..
[afbeelding]
[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 115073 op 22-11-2004 21:34 ]
kvind dit wel een leuk topic. ik ben altijd gek geweest op die tech demo van ati en nu zie je mooi al die effecten.
van die direct x9 dingen:)
van die direct x9 dingen:)
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Bij deze mijn verbeterde versie van mijn "cartoon schipjes" :

en een ander probeersel weet niet of ik er nog mee verder ga :
[wip]

[wip]

[ Voor 5% gewijzigd door Tasma op 22-11-2004 23:56 ]
Anders doe je even 1,7 mb aan bmp's in één postTasma schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
[afbeelding]
[wip]
[afbeelding]

offtopic:
Ofwel, maak er ff jpg's van
Ofwel, maak er ff jpg's van
lol, dat jullie dat merken 
Zijn er eigenlijk nog 56k'ers?
Zijn er eigenlijk nog 56k'ers?
Het ziet er op het eerste gezicht uit alsof je zwaar ingewikkelde sub-surface achtige dingen hebt gemaakt. Maar volgens mij heb je gewoon een jpg'je in het diffuse slot gegooid en de reflectie met een hdr (of niet eens) bitmapje gedaanFragNeck schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:35:
Goed, mijn laatste update.
Morgen vroeg ga ik de 1024x768 render met GI aanzetten, aangezien die wel een uurtje of 4 gaat duren gok ik..![]()
[afbeelding]
Thx...
Nou, et is niet echt eenvoudig, maar echt gecompliceerd is het ook niet.
Het zijn ook meerdere spheres
(sssst)
Maar het resultaat is er niet minder om.. (gvd thuis vergeten de render aan te gooien)...
Nou, et is niet echt eenvoudig, maar echt gecompliceerd is het ook niet.
Het zijn ook meerdere spheres
Maar het resultaat is er niet minder om.. (gvd thuis vergeten de render aan te gooien)...
Anoniem: 63431
SJEEZ man, texturen dat ding.
Deze is ongelovelijk stoer, lijkt op een soort van c=64 game world platform.
Zoals Oogst al zei :
Het is ree-te-zonde als je hier niet mee verder gaat.
Keep up!
Inderdaad JLammertink: textureren met je donder! :-P Nu stoppen is een misdaad tegen de menselijkheid!
Is er niets te doen aan die mesh fouten???
Is er niets te doen aan die mesh fouten???
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Anoniem: 72689
Doet mij een beetje denken aan die hanger uit Men In Black?????Tasma schreef op maandag 22 november 2004 @ 23:00:
[afbeelding]

http://members.webdeveloping.nl/~dev/lava.mat
klik voor material
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 23-11-2004 11:10 ]
dat is ook het ideeAnoniem: 72689 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:02:
[...]
Doet mij een beetje denken aan die hanger uit Men In Black?????
neuhAnoniem: 21737 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:21:
Mooie tijgernoot, is dit je final ?
niet eens mn contest entry
kweet nog niet wat ik als contest entry ga gebruiken .
ik heb thuis nog een leuke procedural metal liggen
beschadigt metaal incl verflaag die er af valt :x
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 23-11-2004 11:35 ]
Anoniem: 21737
Jammer dat ik er niets aan heb, de material van je Bismark zag er ook al zo mooi uit.
(Lightwave hier
)
(Lightwave hier
heheh ik vond hem ook meteen cool toen ik hem zag, probeer hem nu ook na te maken (ongeveer zo'n idee als jij, maar dat idee had ik al voor ik die van jou zagAnoniem: 73881 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 14:00:
In de Basic hair tutorial staat op een gegeven moment dat ik op "pick object" moet klikken, en daarna op het object waar het haar op moet komen, in mijn geval de bol. Maar als ik dat wil doen kan ik de bol niet selecteren. Ik heb geen idee waar het aan ligt. Ik heb geprobeerd een andere material erop te pleuren, een andere uvw mapping, maar dat werkte allemaal niet. Ik ben ten eide raad. Waarom kan ik niet gewoon zoiets maken?
[afbeelding]
nben nu ook met die (erg beta) plugin aan het kloten
iig moet je de helper pakken, en niet die bij primitive staat, en dan meteen naar de properties pagina.
ik krijg wel haar, maar mijn bak (xp2500 r9700 512mb ram) word meteen ubertraag als ik ook maar een beetje haar erop zet
zijn er nog meer goede haar-plugins ?
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
shag hair al geprobeerd?
is daar een test versie van ?
ik kom alleen maar koop versies a 100en$$ tegen
ik kom alleen maar koop versies a 100en$$ tegen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
mijn pc een xp3000+ 1 gig ram en gf6800LE heeft nergens last van.heuveltje schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:32:
[...]
heheh ik vond hem ook meteen cool toen ik hem zag, probeer hem nu ook na te maken (ongeveer zo'n idee als jij, maar dat idee had ik al voor ik die van jou zag)
nben nu ook met die (erg beta) plugin aan het kloten
iig moet je de helper pakken, en niet die bij primitive staat, en dan meteen naar de properties pagina.
ik krijg wel haar, maar mijn bak (xp2500 r9700 512mb ram) word meteen ubertraag als ik ook maar een beetje haar erop zet
zijn er nog meer goede haar-plugins ?
en mijn vaders pc een xp2000+ en 512 mb ram met een gf4mx heeft ook geen last van mega vertraging.
Misschien ligt het aan de max die je gebruikt dat het nogal bugt.
De plugin is met max6 veel beter als max7 ook al zou het geen verschil moeten maken. Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen

je kan er btw ook heel mooi gras mee maken misschien iets voor Ljammertink
en zijn bol met stad.

en een linkje naar de max file van bovenstaand plaatje
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
zo... dat is dus echt heel mooi gras...
impressive
impressive
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
dat gras is idd erg mooi... heb je misschien links naar wat tutorials voor deze plugin? op de officiele site is niet echt een goede tutorial te vindenMegadwerg schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 14:09:
[...]
mijn pc een xp3000+ 1 gig ram en gf6800LE heeft nergens last van.
en mijn vaders pc een xp2000+ en 512 mb ram met een gf4mx heeft ook geen last van mega vertraging.
Misschien ligt het aan de max die je gebruikt dat het nogal bugt.
De plugin is met max6 veel beter als max7 ook al zou het geen verschil moeten maken. Maar dat zal dan wel weer aan mij liggen
je kan er btw ook heel mooi gras mee maken misschien iets voor Ljammertink
en zijn bol met stad.
[afbeelding]
en een linkje naar de max file van bovenstaand plaatje
thnx
Deze tutorial leg toch wel zo'n beetje alles uit?
http://www.ibmr.net/Ornat...st=tutorials&tut=channels
http://www.ibmr.net/Ornat...st=tutorials&tut=channels
[ Voor 197% gewijzigd door LiToKi op 23-11-2004 14:42 ]
Zo, mijn eerste WIPje:

Gaaf dat er nu toch best wel wat animo is.

Gaaf dat er nu toch best wel wat animo is.
welk programma gebruik je fragneck? ik vind die glanzen wel erg leuk:D toch eens kijken of ik et ook kan:)
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
3DS Max 5lammmetak schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 19:04:
welk programma gebruik je fragneck? ik vind die glanzen wel erg leuk:D toch eens kijken of ik et ook kan:)
Het plaatje van mijn laatste render (onderstaande) is tevens gerenderd door de default scanline van 3ds max.

De bovenstaande afbeelding is gemaakt van:
1 box, (de ondergrond)
2 Spheres
1 light
De environment is gemaakt van een HDRI map, (zie post je 3d stuff deel x bij tutorials). En de materials zijn procedural maps met falloffs, zodat de binnenste bol van binnenuit zijn material laat zien, terwijl de buitenste bol alleen het randje laat zien van de bol.
Euh, ik post dalijk wel een screenshot van de wire.
Edit:
Oke, Hier de render, en de structuur van de materials.
Ook de setup van de scene (vroeg ook iemand geloof ik..)
Wire:

Material structuur bol1

Material structuur bol2

HDRI settings:

En het material van een bol

Je kunt hier klikken voor de setup van de scene... (geen zin om te resizen..)
http://www.solidart.nl/Im.../Contest26/_interface.jpg
(De render van de default scanline duurt overigens slechts 14 seconden, dit in tegenstelling tot de 2uur durende GI render van brazil. (@ 640x480))
Oh ja, braadkip: Het is een Magische Oudheid uit China
Verzin de rest zelf maar.
Dit is nog niet de final.
[ Voor 42% gewijzigd door FragNeck op 23-11-2004 20:24 . Reden: Wat extra's ]
Mooi hoor, alleen dat hout kan wel iets meer glans hebben.
Wat is het eigenlijk, een parel ? . . . een glazen bol ? (die het echt doet) of gewoon een luxe knikker.
Wat is het eigenlijk, een parel ? . . . een glazen bol ? (die het echt doet) of gewoon een luxe knikker.
het kan natuurlijk altijd beter
hier mijn nieuwe planeetje en wat meer de richting die ik zocht... nog lang niet af maar zal niet getextured worden aan het eind omdat dat niet echt mogelijk is (alles bestaat uit 1 object). unwrappen wordt het in ieder geval niet

je kan toch poly's texturen? of ben ik nou zo'n newbie?
jawel maar niet bij een sphere waarbij alles geextrude is... tenminste het kan wel maar dat is zoooooo veel werk en echt bijna onmogelijk omdat alles vervorm wordt en een recht geplaatste texture niet rechtz zal zijn maar helemaal schuin en op ieder vlak zijn die graden zeg maar weer anders. unwrappen is een optie maarja dat ding zal aan het eind iets van 400.000 polies bevatten dus dat gaat ook niet echt werken. of ben ik nou zo'n newbie en is er een makkelijke manier voorTasma schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 21:33:
je kan toch poly's texturen? of ben ik nou zo'n newbie?
[ Voor 16% gewijzigd door jlammertink op 23-11-2004 21:42 ]
Ik bijv. (in LightWave) selecteer de poly's van de voorkant van een huis en wijs een texture toe, schaal, positie en rotatie instellen en klaar.
Dat moet in jou geval niet teveel werk zijn als je alleen de zichtbare delen textured.
Dat moet in jou geval niet teveel werk zijn als je alleen de zichtbare delen textured.
ja alleen beetje jammer dat iedere muur gedaan wordt worden en geen 1 muur is hetzelfde kwa maten... dus dezelfde texture of al die vlakken plakken kan niet... dan moet ik dus voor iedere muur een nieuwe material aanmaken... onmogelijkAnoniem: 21737 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:12:
Ik bijv. (in LightWave) selecteer de poly's van de voorkant van een huis en wijs een texture toe, schaal, positie en rotatie instellen en klaar.
je kan toch ook met UVW mappings werken?jlammertink schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:26:
[...]
ja alleen beetje jammer dat iedere muur gedaan wordt worden en geen 1 muur is hetzelfde kwa maten... dus dezelfde texture of al die vlakken plakken kan niet... dan moet ik dus voor iedere muur een nieuwe material aanmaken... onmogelijk
Effe je muren detatchen van je sphere, uvw mapping, en je kunt dan 1 texture op meerdere manieren scalen.
aanmaken? gewoon een paar leuke op inet zoeken, een huis heeft toch 4 dezelfde muren? en herhalen kan best wel gewoon de kleur iets wijzigen etc
Anoniem: 19894
Ik vind het zo zonder textures wel wat hebben. Meer richting cartoon style 
Misschien dat je je shader zo kan aanpassen dat je ook de cartoonlijnen ziet? Een suggestie..
Mocht je Final Render hebben gaat dat erg makkelijk overigens.
Misschien dat je je shader zo kan aanpassen dat je ook de cartoonlijnen ziet? Een suggestie..
dat unwrappen gaat niet zomaar ff... het zijn enorm veel polygonen dus dat gaat nooit lukken tenzij je er 5 jaar aan wil zitten.Tasma schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:34:
aanmaken? gewoon een paar leuke op inet zoeken, een huis heeft toch 4 dezelfde muren? en herhalen kan best wel gewoon de kleur iets wijzigen etc
dat was ik dus ook van planAnoniem: 19894 schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:36:
Ik vind het zo zonder textures wel wat hebben. Meer richting cartoon style
ik denk dat je na een uurtje of 4 een heel eind bent 
maar, zo zonder heeft ook wel wat.
ja oke maar nog lang niet klaar denk ikTasma schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 22:50:
ik denk dat je na een uurtje of 4 een heel eind bent
maar goed ik denk dat ik het gewoon zo laat... alleen grondvlakken kleuren zoals water en gras.. en misschien wel wat kleine dingetjes maar dan houdt het wel op denk ik.
overigens even een vraag weet iemand hoe ik een mooie zon kan maken? dus echt een lichtbol met mooie stralen etc etc... de instellingen of het liefst een "maak een zon" tutorial
lijkt erg op the fifth element scene, ook practisch hetzelfde.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Zon tuts:
http://www.tutorialized.c...with-stars-and-a-sun/4856
http://www.3dcafe.com/asp...x/warpspace/warpspace.asp
http://www.xenomorphic.co.uk/doc_sun1.htm
http://www.xenomorphic.co.uk/doc_sun2.htm
of dit:
http://www.cgtalk.com/archive/index.php/t-70988.html
Or you could have look here (http://www.scifi-meshes.com/) at there tutorials section. Some nice tuts there such like the creation of a sun.

suc6
of dit:
Or you could have look here (http://www.scifi-meshes.com/) at there tutorials section. Some nice tuts there such like the creation of a sun.
suc6
thnx!!!!FragNeck schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:01:
Zon tuts:
of dit:
suc6
^^^ Zijn die Sun tuts niet bedoelt voor camera-effecten ism zon?

Het menselijk oog ziet de zon namelijk min of meer als een vel gele bol niet meer, niet minder.
Al die leuke stralen en aura's zijn meestal lensflares e.d.
Beetje mierennueken misschien, maar denk er eens over na.
Het menselijk oog ziet de zon namelijk min of meer als een vel gele bol niet meer, niet minder.
Al die leuke stralen en aura's zijn meestal lensflares e.d.
Beetje mierennueken misschien, maar denk er eens over na.
yw..
Deze vind ik overigens het beste.
http://www.scifi-meshes.com/tuts/pdf/creating_sun.pdf
(qua realisme dan..)
verder kun je een beetje tweaken he
(qua realisme dan..)
Hmm, als je met een dikke telescoop naar de zon kijkt, dan wel ja. Maar al die flares die de zon kennelijk heeft in veel films enzo, zijn gewoon onzin als je het vergelijkt met het kijken naar de zon met het menselijk oog. Dat bedoel ik eigenlijk.FragNeck schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 23:13:
yw..
(qua realisme dan..)
Overigens vind ik dat er teveel gebruik gemaakt wordt van nepflares, maar dat is puur mijn mening.
Zomaar een testje.. 

Slijmerige bloedprop.. komt door teveel mac donalds.

Slijmerige bloedprop.. komt door teveel mac donalds.
[ Voor 29% gewijzigd door HawVer op 23-11-2004 23:33 ]
http://hawvie.deviantart.com/
persoonlijk vind ik deze:
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0
wel goed. goed uitgelegd en je hebt em zo klaar.
de zon hoeft er niet super realistisch uit te zien met wat extra effecten is namelijk leuker voor m'n scene
http://www.3dkingdom.org/...de=thread&order=0&thold=0
wel goed. goed uitgelegd en je hebt em zo klaar.
de zon hoeft er niet super realistisch uit te zien met wat extra effecten is namelijk leuker voor m'n scene
[ Voor 6% gewijzigd door jlammertink op 23-11-2004 23:59 ]
Het is alweer een poos geleden, maar ik wil eigenlijk ook weer eens meedoen.

Het wordt een soort van lounge ruimte (niet dat die stoelen erg relaxed zitten, maar ze zijn wel mooi
)
Het licht sucked nog hard, maar ik wou er een soort koepel overheen bouwen en dan zorg ik nog wel voor leuk daglicht

Het wordt een soort van lounge ruimte (niet dat die stoelen erg relaxed zitten, maar ze zijn wel mooi
Het licht sucked nog hard, maar ik wou er een soort koepel overheen bouwen en dan zorg ik nog wel voor leuk daglicht
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
ik dacht dat het een sphere contest isWhizzCat schreef op woensdag 24 november 2004 @ 07:50:
Het is alweer een poos geleden, maar ik wil eigenlijk ook weer eens meedoen.
[afbeelding]
Het wordt een soort van lounge ruimte (niet dat die stoelen erg relaxed zitten, maar ze zijn wel mooi)
[ Voor 3% gewijzigd door jlammertink op 24-11-2004 09:20 ]
ik vind die stoelen anders behoorlijk sphere hoor. we kunnen ook zeggen dat et niet de bedoeling is om een planeet te maken;)jlammertink schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:20:
[...]
ik dacht dat het een sphere contest is
hij zou het wel wat beter kunnen uitwerken misschien een bolle kamer met bolle lampen en bolle mensen
De bedoeling is een beetje Space Oddeysae / James Bond achtige stijl te maken en dat is wel dégelijk erg rond (jaren 50/60).jlammertink schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:20:
[...]
ik dacht dat het een sphere contest is
Het is mijn eerste wip (ik ben een beetje laat in de contest gevallenlammmetak schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:59:
[...]
ik vind die stoelen anders behoorlijk sphere hoor. we kunnen ook zeggen dat et niet de bedoeling is om een planeet te maken;)
hij zou het wel wat beter kunnen uitwerken misschien een bolle kamer met bolle lampen en bolle mensen
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
ja maar mijn planeet is de vorm van een sphere.. een kamer niet of wat dan ook. iets maken uit een bol was de opdracht.lammmetak schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:59:
[...]
ik vind die stoelen anders behoorlijk sphere hoor. we kunnen ook zeggen dat et niet de bedoeling is om een planeet te maken;)
Ja.. dacht ik ook..
En die tafel vind ik weinig sphere achtigs aan.
jlammertink schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:43:
[...]
ja maar mijn planeet is de vorm van een sphere.. een kamer niet of wat dan ook. iets maken uit een bol was de opdracht.
FragNeck schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:10:
Ja.. dacht ik ook..
Die stoel is toch echt rond en er komt dus (voor de 3e keer"De opdracht is simpel: maak een model met de kenmerken van een sphere. Dit model mag worden opgebouwd naar eigen inzicht en hoeft niet perse te bestaan uit de standaard vlakverdeling dat bekend is van de standaard sphere-primitief uit de meeste 3D programma's. De sphere mag ook worden opgebouwd uit (bijvoorbeeld) objecten of particles, zolang de bolvorm duidelijk herkenbaar blijft."
Koepel = halve bol 
Maar ach, wat maakt het uit.
Het levert misschien wel een leuke plaat op en daar gaat het uiteindelijk om toch ?
(Je kan iemands idee altijd nog 'laag' beoordelen aan het eind van de contest)
Maar ach, wat maakt het uit.
Het levert misschien wel een leuke plaat op en daar gaat het uiteindelijk om toch ?
(Je kan iemands idee altijd nog 'laag' beoordelen aan het eind van de contest)
Ik heb besloten om ook mee te doen
En ga een sphere-auto maken 
Eerste wip komt vanaaf
Eerste wip komt vanaaf
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Mijn állereerste stap in 3d:

Een frutsel in Blender. 't Slaat verder nergens op, maar ik post het toch ff.

Een frutsel in Blender. 't Slaat verder nergens op, maar ik post het toch ff.
iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.
oke hier nog een wip van me nieuwe planeetje... ik kan gebouwn aan het einde bruin maken enzo maar vind het zo eigenlijk ook wel wat hebben

Vet water? Hoe heb je dat precies gemaakt?jlammertink schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:20:
oke hier nog een wip van me nieuwe planeetje... ik kan gebouwn aan het einde bruin maken enzo maar vind het zo eigenlijk ook wel wat hebben![]()
[afbeelding]
Wow! ik hoop voor je dat je er nog tijd genoeg voor hebt om m echt af te maken.jlammertink schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:20:
oke hier nog een wip van me nieuwe planeetje... ik kan gebouwn aan het einde bruin maken enzo maar vind het zo eigenlijk ook wel wat hebben![]()
[afbeelding]
- Zo veel mogelijk textures
- Misschien wat variatie aan bomen, hoewel dit cartoonish ook leuk is.
- mss een paar wolkjes er omheen? (lijkt me persoonlijk wel gaaf, mss ook nog een regenwolkje (eis wel veel
- en eventueel wat verkeer of mensjes bootjes koeien of schapen
- en voor de rest, lekker veel detail.
Keep up the good stuff
deze komt van 3dkingdom.orgAnoniem: 115073 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:34:
[...]
Vet water? Hoe heb je dat precies gemaakt?
normaal doe ik het ook altijd met noise net als in deze tutorial alleen heb ik ff de kleuren van deze tutorial overgenomen want die zijn wel realistisch. verder heb ik als reflection fallof gedaan (fresnel).
1. Open the material editor.
2. Get a new material (type=standard)
3. Change the shader basic parameters to anistropic; ambient color: RGB=18,18,18; diffuse color: RGB=53, 79, 98; specular color: RGB=139, 154, 165;
opacity=100; specular-level=80, glossiness=50; anistropy=50; orientation=0;
4. Open the maps-rollout; go to bump-map and add a noise-map (fractal=on)
5. Press the go to parent button and select reflection-map =raytrace
hier een afbeelding met het water dat in mn scene zit (van wat dichterbij):

[ Voor 137% gewijzigd door jlammertink op 24-11-2004 19:03 ]

Zo, updeetje maar even
Ronde vormen, gare koepeltjes en ik ben er nog niet uit of ik het nou onder water of in de ruimte laat zijn, ik denk onderwater zodat ik nog wat kan klieren met lichten en stofdeeltjes en waterbreking enzo
Ik zou die tafel maken van een halve sphere oid, zodat het echt duidelijk wordt wat het thema is.WhizzCat schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:00:
Ronde vormen, gare koepeltjes en ik ben er nog niet uit of ik het nou onder water of in de ruimte laat zijn, ik denk onderwater zodat ik nog wat kan klieren met lichten en stofdeeltjes en waterbreking enzo
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Dat wiebelt zomercarra schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:08:
[...]
Ik zou die tafel maken van een halve sphere oid, zodat het echt duidelijk wordt wat het thema is.
Mn eerste wip. Het is ook nog eens een über-wip, dus aan kritiek heb ik niet zoveel. Dit is meer om te tonen welke kant ik op wil 

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
dit wordt een leukeChester schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:29:
Mn eerste wip. Het is ook nog eens een über-wip, dus aan kritiek heb ik niet zoveel. Dit is meer om te tonen welke kant ik op wil
[afbeelding]
[afbeelding]
ik vind hem erg cooljlammertink schreef op woensdag 24 november 2004 @ 18:20:
[afbeelding]

Ps, nee ik doe niet mee met de contest
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ahjoh, texture em ffBaRF schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:58:
[...]
ik vind hem erg coolDoet me denken aan iets waar ik een hele tijd terug eme bezig ben geweest:
[afbeelding]
Ps, nee ik doe niet mee met de contest
Gave sphere !
Update: Tips en feedback (onderbouwd en opbouwend
) welkom!
WIP2

Universum in een juweel.
Wederom een update, welke is beter bovenste/onderste?
WIP2

Universum in een juweel.
Wederom een update, welke is beter bovenste/onderste?

[ Voor 28% gewijzigd door Tasma op 24-11-2004 22:25 ]
vet
[ Voor 11% gewijzigd door jlammertink op 24-11-2004 22:14 ]
jep, komt door de render settings (ivm render tijd)
Dit topic is gesloten.