Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
PSN: DutchTrickle PVoutput
/me ookVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 13:46:
@ aardbei![]()
ben benieuwd hoe die wordt als je daar mee bezig bent.
Maar eerst nog wat anders afmaken voor zaterdag.. (nouja, hoeft niet perse maar het klopt niet echt wanneer ik met nieuwjaar een sinterklaasrender ga posten)
(zie avatar)
Kan nog steeds mee doen hoor, je hebt nog t/m vrijdagavond de tijd/me RCA moest deze contest laten varen, achteraf misschien wel jammer
[/insert mediamarkt riedeltje]
LogischIk doe de hoofden relatief groot tegenover de grootte van de bol en ik ga ze natuurlijk lekker copy pasten. Niet allemaal unieke hoofden. En al helemaal niet aan de achterkant.
Voor de gein es een toon render

En de gewone versie:

Nog te doen:
-Weld fout op motorkap fixen
-achterlamp fixen
-zijspiegel maken
-antenne mss
-wielen
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik vind hem nu al heel cool, maar ik denk dat ie cooller zou zijn wanneer je hem nog wat ronder zou maken. Nu is het "een rond autootje" en dan zou het "een bol die doet alsof ie een auto is" zijn, en dat laatste lijkt me een stuk grappiger en leuker om naar te kijken.Chester schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:30:
Updatje:
[afbeelding]
[afbeelding]
En de gewone versie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog te doen:
-achterlamp fixen
-zijspiegel maken
-antenne mss
-wielen
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Ik zal als ie klaar is eens ff de spherify modifier er op toepassenOogst schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:37:
[...]
Ik vind hem nu al heel cool, maar ik denk dat ie cooller zou zijn wanneer je hem nog wat ronder zou maken. Nu is het "een rond autootje" en dan zou het "een bol die doet alsof ie een auto is" zijn, en dat laatste lijkt me een stuk grappiger en leuker om naar te kijken.De vraag is natuurlijk wel in hoeverre je model het toestaat om dat nu nog te gaan veranderen...
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Eén uur werk weer.
Gebaseerd op het beeld dat ik in de spiegel zie en ik zal jullie een foto van die reference besparen om jullie niet lastig te vallen met mijn lelijke rotkop.
Ik wil er nog eentje maken, namelijk nog een soort van Scream-kop met minder detail en langgerekt en zo, en dan ga ik samenvoegen. Dat moet dus wel te doen zijn voor vrijdag. Hoop ik.
(voor wie niet heeft gelezen: alle koppen samen gaan een bol vormen)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Rond genoeg???
Nog even kijken naar een mooie natte huid shader.
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
Verwijderd
naja, heb er iig weer wat verder aan gewerkt

@oogst:
de texture voor de reost was idd te klein voor het beeld, was me eerder nog niet opgevallen.
moet eigenlijk een nieuw maken, maar heb het nu maar even vies opgelost wat waarschijnlijk ook wel overduidelijk te zien is
Verwijderd
Het onderwerp is toch Sphere en niet rond?? Sorry maar ik zie gewoon een groene kikkerMegadwerg schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:37:
[afbeelding]
Rond genoeg???
Nog even kijken naar een mooie natte huid shader.

Of is dit echt een mislukte poging
SolarEdge 22x360Wp Zuid (7920Wp) 11x365Wp Noord (4015Wp), Daikin Altherma 3M 9kW Monoblock, Gasloos sinds september 2022
dat vind jij maar ik vind de belichting wel goedVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:41:
@Zydell:
Ik zou je lighting aanpassen.
Ik zie nu een zwarte bol met brokjes.
[ Voor 6% gewijzigd door jlammertink op 29-11-2004 22:36 ]
Hij is inderdaad wel erg donker hoor. Ik zou gewoon nog 1 maal renderen met iets feller licht, zodat de structuur van de sphere wat duidelijker wordt.jlammertink schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:35:
[...]
dat vind jij maar ik vind de belichting wel goedals je dit ergens in een scene zou plaatsen (een kast bv) is dit behoorlijk fotorealistisch (ik vind het lijken op een diamant-achtig iets). belichting hoeft niet altijd zo fel te zijn (mis contrast van je beeldscherm aanpassen?
)
Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl
Verwijderd

even een vraagje overgens, is het gewenst om er ook een scene rond te maken?
zelf ben ik daar niet zo van, maar denk vraag het maar even.
voor de rest zijn ook tips om het glas wat realistieser te maken wel welkom.
De buitenkant is nu denk ik wel klaar zo, al moet ik het "mos/slijm: meschien nog wat verder tweaken.
rendertijd 4s
Chocoladebol?
Je kleurkeuze zou imho wel wat beter kunnen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:05:
weer een WIP. ik vond het met dat soort roest al een beetje op een onderwater iets lijken, dus er maar verder op in gegaan.
[afbeelding]
Een van de redenen dat ik een paar pagina's terug begon over je belichting was dat je renders er erg 'plat' uit zien, alsof je door een dikke laag mist heen moet kijken. Kan je oa. verhelpen door het contrast wat omhoog te gooien met PS/PSP/GIMP (en de 'lightness' iets omlaag), zie voorbeeld:

Zie ts, niet gewenst, kleine 'scene' mag wel, moet nieteven een vraagje overgens, is het gewenst om er ook een scene rond te maken?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 17:40 ]
Verwijderd
Ziet er goed uit. Maar ik zou niet weten wat het is
Btw er zit nog vrij veel blur in, mischien een wat scherpere renderen?
Verwijderd
ja hallo dan vind ik deze nog 1000x meer binnen de contest vallen dan die auto. En aangezien die d8 ik ook mee mocht doen moet deze toch zeker mee kunnen doenVerwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:11:
[...]
Het onderwerp is toch Sphere en niet rond?? Sorry maar ik zie gewoon een groene kikker

Verwijderd
heheOogst schreef op maandag 29 november 2004 @ 20:27:
Hop en de vijfde kop flopperdeflop!
[afbeelding]
Eén uur werk weer.
Gebaseerd op het beeld dat ik in de spiegel zie en ik zal jullie een foto van die reference besparen om jullie niet lastig te vallen met mijn lelijke rotkop.
Ik wil er nog eentje maken, namelijk nog een soort van Scream-kop met minder detail en langgerekt en zo, en dan ga ik samenvoegen. Dat moet dus wel te doen zijn voor vrijdag. Hoop ik.
(voor wie niet heeft gelezen: alle koppen samen gaan een bol vormen)
Ik snap dat je niet allemaal tot in detail gaat uitwerken. Maar ik vind ze allemaal een beetje te plat eerlijk gezegt. Verder is de basis van de gezichten over het algemeen wel ok. Ik vraag me alleen af hoe je alles op het aan elkaar wil maken en er nog een grote bol van maken...word wel trickie denk
(ps ik hoop niet dat dit je neutrale uitdrukking is
suc6 ermee
nee he, daar gaan we weer
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Verwijderd
aleen een hint is niet om te flamen ofzo
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2004 16:13 ]
J.K. natuurlijk, maar ik vind het ontwerp van Chester erg origineel en vooral de achterkant vind ik wel strak.
'It's all a matter of opinion' LTJ Bukem | 'You don't need eyes to see, you need vision' Maxi Jazz
Verwijderd
Die achterspoiler tast de ronde vorm behoorlijk aan.Chester schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:30:
Updatje:
[afbeelding]
[afbeelding]
En de gewone versie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog te doen:
-achterlamp fixen
-zijspiegel maken
-antenne mss
-wielen
De gril lijkt wel van een andere auto te komen, die zou veel ronder (en kleiner
Leuke truttenschudder
Te plat? Nou, op zich vind ik de ogen/neus/mond wel genoeg diepte hebben en voor de rest geldt dat ze samen een vlak (gekromd vlak oftewel bol) gaan vormen, dus al teveel de diepte kunnen ze niet in.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 14:47:
[...]
hehe![]()
Ik snap dat je niet allemaal tot in detail gaat uitwerken. Maar ik vind ze allemaal een beetje te plat eerlijk gezegt. Verder is de basis van de gezichten over het algemeen wel ok. Ik vraag me alleen af hoe je alles op het aan elkaar wil maken en er nog een grote bol van maken...word wel trickie denk
(ps ik hoop niet dat dit je neutrale uitdrukking is)
suc6 ermee
Samenvoegen is gewoon een kwestie van quads tekenen tussen de hoofden en de op meshsmooth rammen. Niet voor niks hebben al die koppen aan de randen stukken minder polies.
Jij noemt het een kikker, ik noem het een sphere met twee ogen er uit. Dat valt er toch zeker wel binnen? De hele kunst van zijn aanpak is juist om een sphere iets anders te laten zijn, terwijl het nog steeds een sphere is. Net als die vis uit de topic-start. (geldt uiteraard niet voor mensen die klooien met shaders)Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 21:11:
[...]
Het onderwerp is toch Sphere en niet rond?? Sorry maar ik zie gewoon een groene kikker
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Di vis in de startpost IS gewoon rond, ik snap eerder gezegt niet hoe je dat verschil niet kunt zien.Oogst schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 20:39:
Jij noemt het een kikker, ik noem het een sphere met twee ogen er uit. Dat valt er toch zeker wel binnen? De hele kunst van zijn aanpak is juist om een sphere iets anders te laten zijn, terwijl het nog steeds een sphere is. Net als die vis uit de topic-start. (geldt uiteraard niet voor mensen die klooien met shaders)
Een ballon is dan ook rond, en gloeilamp, en een koekje, en een surfboard.
'Ja, maar het orgineel is begonnen met een sphere' , Ja, boeit mij niet, als ik dat er maar kan uithalen, en die kikker lijkt niet in de verre wegen op een sphere.
Verwijderd
Aan de andere kant, ik vind wel dat ie gewoon mee moet doen.
Misschien is de uiteindelijke final wel veel ronder.
Ik bedoel, die ogen kunnen nog een stuk meer de kop in
Lijkt mij dat ie dan zeer rond gaat worden, beetje zoals die vis

Hou er rekening mee dan ik pas +/-60 uur in 3dmax heb aangehobby't
[ Voor 29% gewijzigd door Tasma op 30-11-2004 22:09 ]
Very nice, very nice indeed!Tasma schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:08:
helaas door tijdgebrek mijn final:
[afbeelding]
Hou er rekening mee dan ik pas +/-60 uur in 3dmax heb aangehobby't
* Elvis wou dat hij dat ook allemaal kon.....
*w8 1st nog op zn nieuwe PCtje, voor hij gaat knoeien
Inderdaad vind ik een ballon en een gloeilamp ook rond. Een koekje en een surfboard daarentegen vind ik weinig rond, want die zijn plat. En ik vind eerlijk gezegd die vis net zo rond als deze kikker. Beide zijn een bol met enkele uitsteeksels.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:13:
[...]
Di vis in de startpost IS gewoon rond, ik snap eerder gezegt niet hoe je dat verschil niet kunt zien.
'Ja, maar het orgineel is begonnen met een sphere' , Ja, boeit mij niet, als ik dat er maar kan uithalen, en die kikker lijkt niet in de verre wegen op een sphere.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Ongeveer drie kwartier werk en deze is niet op iets speciaals gebaseerd. Ik ben gewoon gaan klooien met wat ik in mijn hoofd had.
Dit is de laatste, dus nu kan ik de koppen samen gaan voegen tot een bol. In de tussentijd heb ik een andere kop ook nog een klein beetje bijgewerkt, want die vond ik niet goed genoeg.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Die ogen zijn toch ook gwoon redelijk bol.. maar daar gaat het niet eens om, zoals oogst al zei het gaat erom dat je iets creatievs met een sphere vorm doet. Dat heeft hij toch goed gedaan lijkt me.Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 21:13:
[...]
Di vis in de startpost IS gewoon rond, ik snap eerder gezegt niet hoe je dat verschil niet kunt zien.
Als je hier niet heel duidelijk een bol inziet, sja.. dan weet ik het ook niet meer
Wat ik dan niet snap is dat hier veel meer commentaar op komt dan op die auto. Die toch een heeel stuk minder van een sphere wegheeft... En niet eens een echt mooi materiaal... Terwijl die kikker veel van een sphere wegheeft, en hij wil ook nog eens een materiaal gaan ontwikkelen d8 ik.... Als dit al buiten de contest valt, dan vind ik dat er heel veel dingen die hier worden gepost ook er buiten vallen... Zo kan je toch nooit creatiev/orgineel zijn...
(NOFI)
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 11:43 ]
Helemaal mee eens hoor, daar niet van, maareuh: je bent je er bewust van dat er over die auto zoveel discussie is geweest dat daar een poll over is gehouden?Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:39:
[...]
Die ogen zijn toch ook gwoon redelijk bol.. maar daar gaat het niet eens om, zoals oogst al zei het gaat erom dat je iets creatievs met een sphere vorm doet. Dat heeft hij toch goed gedaan lijkt me.
Als je hier niet heel duidelijk een bol inziet, sja.. dan weet ik het ook niet meer![]()
Wat ik dan niet snap is dat hier veel meer commentaar op komt dan op die auto. Die toch een heeel stuk minder van een sphere wegheeft... En niet eens een echt mooi materiaal... Terwijl die kikker veel van een sphere wegheeft, en hij wil ook nog eens een materiaal gaan ontwikkelen d8 ik.... Als dit al buiten de contest valt, dan vind ik dat er heel veel dingen die hier worden gepost ook er buiten vallen... Zo kan je toch nooit creatiev/orgineel zijn...
(NOFI)
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
[edit]
Like this:

[ Voor 31% gewijzigd door Chester op 01-12-2004 12:34 ]
Hèhè, vind deze er toffer uit zien dan die andere...Chester schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:58:
Nja, over mijn auto hoef je iig niet meer te discussieren. Ik maak 2 versies. 1 gewone (dus gewoon afmaken zoals ie nu is) en 1 voor de contest die wel een sphere is
Like this:
[afbeelding]
layout is idd wennen:P
[ Voor 17% gewijzigd door wvdburgt op 01-12-2004 14:57 ]
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
Nogal wennen ja
Verwijderd
oh heb uitgevonden dat je bij je voorkeuren oude layout kan terug zetten erg handig
Ow, erg leuk ontwerp! Ik vind het er alleen niets als final uitzien: de texture is wel erg grijs nu. Hij ziet er nu uit als een standard material met reflectie, zonder verder iets erbij, en dat lijkt me toch niet de bedoeling. Geef hem op zijn minst een ander kleurtje.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
Whooaaa,
Ziet er erg rond uit ja. Maar toch mis ik nog iets?????? Eeeeehhhhmmmm De motor misschien? Ik bedoel hij heeft wel een uitlaat......maar geen motor.
Wel toppie hoor. Ik krij mijn kerstbal nog niet eens voor elkaar. Dus eigenlijk heb ik geen recht van spreken.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

.....File not found. Should I fake it? (Y/N)

Dit wordt mijn final bij gebrek aan tijd. Ik moet nog een hele afdeling voorzien van nieuwe procedures voor incident verwerking dus helaas zit ik nogal krap in mijn tijd
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl
http://www.mesu.nl/images/sphere/003.jpg
http://hawvie.deviantart.com/
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...

(klikbaar voor 1600x1200)

Rendertijd 1 uur en 37 minuten.
Polygonen: 3524 (all) maar ik heb 644 als ik alles selecteer.
Is die "all" dan met alle maps erbij geteld?
Maar iemand nog suggesties, of gewoon vertellen welke van de twee mooier is
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
waarom? simpelweg omdat ie mij het meest aanspreekt
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Deze plek is te koop.

Jemig wat een hoop discussie over mijn Kikker/Schildpad hoofd.
@ Chester
Errug vet maar ben het eens met de anderen dat je misschien nog iets zou kunnen doen aan de kleur van de lak. Nou ben ik zelf echt nog maar een n00b in het maken van shaders en materials dus misschien mag ik wel helemaal niet zeuren maar goed.
@ NOVA_TheCrew
Onderste is echt het beste. Vind de bovenste te druk ofzo..
@ roblagarde
Welkom to the contest
Om je fractal sphere te maken dus...
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Verwijderd
ik heb deze sphere gemaakt met behulp van een ParrayFragNeck schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:53:
JoepJoep en NOVA, gebruiken jullie allebei dezelfde plugin of zo?
Om je fractal sphere te maken dus...
het lijkt wel een negatief image van een spijkerstof of zo, kan het nog niet zo goed plaatsen
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Inderdaad. Je gaat naast een lege parkeerplaats staan (hoeft maar paar centimeter langer dan je auto te zijn), stapt uit, deur dicht en tegen de zijkant duwen. Je rolt em zo op zijn plaats... Blokje eronder zodat ie niet wegroltroblagarde schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:37:
Lekker strak rood designtje maken voor je auto. Mini ferrariMakkelijk met parkeren.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Jup. Was een uitprobeersel. Het is alleen een sphere met een map erop met displacement.party42 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:28:
wasdat? bloedprop?
http://hawvie.deviantart.com/

Gemaakt met behulp van:
-2 planes
-spotlight
-skylight
-camera
-1 sphere met:
*Diffuse = Noise
*Opacity = Falloff
*Bump = Noise
*reflection = BMP (Refmap.gif)
*refraction = Raytrace
*Displacement = Cellular
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
POLL!!!
Ik vind em iig niet rond genoeg
In de startpost staat niet dat het een material contest op een sphere contest is
doe iets lueks met een sphere komt het toch op neer.
No Flame intended
Typo
[ Voor 6% gewijzigd door RvP op 02-12-2004 18:03 ]
Deze is erg vet zeg....foto-realistisch in mijn ogen!Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 23:05:
weer een WIP. ik vond het met dat soort roest al een beetje op een onderwater iets lijken, dus er maar verder op in gegaan.
[afbeelding]
even een vraagje overgens, is het gewenst om er ook een scene rond te maken?
voor de rest zijn ook tips om het glas wat realistieser te maken wel welkom.
De buitenkant is nu denk ik wel klaar zo, al moet ik het "mos/slijm: meschien nog wat verder tweaken.
rendertijd 4s
Default blanke hetero
Zojah zou je dan de Rays per sample eens op 20 kunnen zetten en dan nog een keer renderen
dan ben je namelijk van de ruis af en ziet het er allemaal een stuk strakker uit.
Maaruh het duurt wel een stuk langer!!
Als je nou eens zou lachen om een goede grap, in plaats van er zo serieus op in te gaan...Megadwerg schreef op donderdag 02 december 2004 @ 17:56:
Jemig Features je kan natuurlijk ook overdrijven !!!
In de startpost staat niet dat het een material contest op een sphere contest is
doe iets lueks met een sphere komt het toch op neer.
No Flame intended
edit:
Typo
Of is jouw reactie ook weer een grap en trap ik daar gruwelijk in nu?
Je snapt zelf hopelijk ook wel dat dit onzin is? Als jij hem op een andere manier mooier vindt, dan mag je dat zeggen, zolang het opbouwende kritiek is en geen gescheld. Dat je n00b bent maakt niks uit, want in smaak kun je geen n00b zijn.NOVA_TheCrew schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:06:
Nou ben ik zelf echt nog maar een n00b in het maken van shaders en materials dus misschien mag ik wel helemaal niet zeuren maar goed.
En toch ga ik zonder enige twijfel voor die eerste, maar ik zal wel de enige zijn daarin.NOVA_TheCrew schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:06:
Ik kan niet echt kiezen tussen de volgende 2 finals:
[afbeelding]
[afbeelding]
Rendertijd 1 uur en 37 minuten.
Polygonen: 3524 (all) maar ik heb 644 als ik alles selecteer.
Is die "all" dan met alle maps erbij geteld?
Maar iemand nog suggesties, of gewoon vertellen welke van de twee mooier is
[ Voor 35% gewijzigd door Oogst op 02-12-2004 19:11 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Nou, ik moet zeggen, het schiet op en het is een stuk vetter dan ik had verwacht. Vanavond volgt een complete model (geen final), maar hier alvast een preview als opgeilertje...lammmetak schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:45:
ik ben benieuwd naar oogst met zijn gezichten. het kan denk ik heel mooi worden:)

[ Voor 17% gewijzigd door Oogst op 02-12-2004 20:06 ]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Verwijderd
meschien komt et omdat ik oowk depht of field heb want zonder depht of field krijg je wel en stuk minder ruisMegadwerg schreef op donderdag 02 december 2004 @ 18:37:
Hmn heb je die met skylight gerenderd??
Zojah zou je dan de Rays per sample eens op 20 kunnen zetten en dan nog een keer renderen
dan ben je namelijk van de ruis af en ziet het er allemaal een stuk strakker uit.
Maaruh het duurt wel een stuk langer!!
Dit kun je voorkomen door het volgende te doen.
Je zet bij enviroment and effects (sneltoets 8 ) de Background color op wit of in jou geval een beetje grijs.
Vervolgens maak je een plane die je vervolgens heel groot maakt.
In de material editor (sneltoets m) kies je een nieuw material en kiest Matte/Shadow. Deze leg je vervolgens op je plane.
Als je nu renderd lijk het alsof je object in een gigantische eindeloze ruimte staat zonder horizon.
Verwijderd
nou ik heb onder enivortment al en hdri map staan en die plane is en plane van brazil zelfMegadwerg schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:35:
Jammer van die zwarte rand erachter.
Dit kun je voorkomen door het volgende te doen.
Je zet bij enviroment and effects (sneltoets 8 ) de Background color op wit of in jou geval een beetje grijs.
Vervolgens maak je een plane die je vervolgens heel groot maakt.
In de material editor (sneltoets m) kies je een nieuw material en kiest Matte/Shadow. Deze leg je vervolgens op je plane.
Als je nu renderd lijk het alsof je object in een gigantische eindeloze ruimte staat zonder horizon.
Ik ga voor de tweede, want die heeft veel meer sfeer. Dat gruizelige pakt wel leuk uit, vind ik.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:27:
ik heb men final klaar maar ik weet nog niet welke:
deze:
[afbeelding]
of deze (die ruis heeft opzich wel wat dat komt door depth of field):
[afbeelding]
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Dan hou ik nu mijn mond ik render met Mental Ray en weet helemaal niks van BrazilVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 20:57:
ik gebruik 3ds max en voor te renderen gebruik ik brazil

970.000 polies met meshsmooth op twee iteraties.
Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress
Hij is erg super gewordenOogst schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:11:
Nou, de model is wel zo ongeveer af nu, nu nog de material en een sumiere omgeving.
[afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door roblagarde op 02-12-2004 23:43 ]

De shader reageert compleet op licht en camerastandpunt (daarom ook 3 verschillende camerapunten op mijn final).
Rendertijd gemiddeld per view: 17 minuten en 35 seconden.
De wire:

1 Nurbs Sphere(had net zo goed een poly kunnen zijn, maar NURBS geeft vind ik wat meer controle over de displacement)
2 Pointlights die allebei photons wegschieten (hoewel 1 bron genoeg is)
3 Camera's voor de verschillende views
Buitenste sphere is de HDRI map
En mijn shadernetwerk:

Bestaande uit:
• Een phong material, bijna transparant, brede highlight, lage geblurde reflectie, geen refractie
• Een displacement map met als input een mix van 2 3d Textures
• Een 2d Texture voor de primaire kleur van de sphere
• Een Parti_Volume node en Parti_Volume_Photon node voor de SubSurfaceScatter effecten. De Parti_Volume node heeft als input een 3d Texture voor de kleur van de "binnenste laag". Deze laag is dus altijd in het midden zichtbaar, ongeacht camerastandpunt.
Allemaal dus gedaan met de standaard procedurals die Maya en Mental Ray hebben.
Ik denk dat een animatie heel mooi zou worden, maar met 17 minuten per frame... Misschien dat ik binnenkort eens een dagje mijn computer opoffer...
Zie veel leuke dingen langskomen. Ondanks dat ik tegen de auto heb gestemd in de poll vind ik 'm toch hartstikke leuk geworden.
De bol van Oogst wordt ook heel apart. Daar zal je wel even mee zoet zijn geweest, al die vertices welden... Alleen bij dat gezicht rechtsonderaan (Scream masker ?) vind ik de "wenkbrauwen" een beetje te scherp.
NOVA >>> Ik zou inderdaad ook de onderste hebben gekozen als final...
[ Voor 19% gewijzigd door KneoK op 03-12-2004 00:26 ]

The birds turned into The Flying Dutchmen!
heel mooi Oogst... nu nog textures en je hebt een hele mooie... eeeeh... bolOogst schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:11:
Nou, de model is wel zo ongeveer af nu, nu nog de material en een sumiere omgeving.
[afbeelding]

Hier gebeurt nog iets raars Oogst??
Ziet er lekker rond uit. Als je mijn gezicht zo over een bol uit zou spreiden zou ik ook zo gaan gillenOogst schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:11:
[afbeelding]
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
en dit leent zich ook wel voor een scene
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Dat komt door z'n skylight, het licht komt van alle kanten en precies op dat punt recht op 't oppervlak t.o.v. de camera. Hierdoor ontstaat daar een lichte streep.Megadwerg schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:27:
[afbeelding]
Da's gewoon een vetnekMegadwerg schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 11:27:
[afbeelding]
Zou misschien leuk effect geven om een lampje binnen in te doen
Echt super. Jammer dat je niet veel tijd meer hebt voor de shader. Ik denk dat een goede combinatie van een aantal texture maps hier erg goed op zal staan. Bijvoorbeeld met een realistische huid, waarbij deze huid vervormd in de stukken tussen de gezichten. Dit zal echter nog best wel wat werk zijn.Oogst schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:11:
[afbeelding]
Dit topic is gesloten.