Het 6800LE Topic Deel 9

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 1.942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 23:38

n00bs

Het is weer Zomer!

AA staat juist nu al op auto ;)

Omdat NFS Underground geen AA aan kan zetten op je videokaart is het dus nog kartelig. Dus de enige remedie is dat je AA op handmatig AAN zet, dat betekent wel dat AA altijd bij elk spel aanstaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06-2024
Alles ging lekker, maar nu heb ik iets geks ondekt en dat is alleen in Far Cry namelijk DIT.

Is dit een foutje van far cry of van mij kaart.
Ik heb nu zelfs alle geopende pipelines en shaders weer gesloten, ook de core en memspeed weer naar het oude teruggebracht.
In 3dmark 2k1, 2k3 en 2k5 heb ik nergens last van. Ook in BF Vietnam kan ik knallen tot ik er bij neer val.

Soms zie ik het nog wel erger, maar daar heb ik ATM nog geen screenshot van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentuz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-03 12:37

Silentuz

-_-

willy83 schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:02:
Alles ging lekker, maar nu heb ik iets geks ondekt en dat is alleen in Far Cry namelijk DIT.

Is dit een foutje van far cry of van mij kaart.
Ik heb nu zelfs alle geopende pipelines en shaders weer gesloten, ook de core en memspeed weer naar het oude teruggebracht.
In 3dmark 2k1, 2k3 en 2k5 heb ik nergens last van. Ook in BF Vietnam kan ik knallen tot ik er bij neer val.

Soms zie ik het nog wel erger, maar daar heb ik ATM nog geen screenshot van.
hmm, dat is mssn een rendering foutje, wat je als arti kan zien, maar als het niet erger word als dit zou ik me er nix van aantrekken. anders kan je altijd nog een paar mhz terug.

even nog over mijn vraag:

is het verstandig om verder te gaan als dat rivatuner als 'veilig geeft', en KLOPT het dat die test van rivatuner in 1 seconde klaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117937

Ja , maar je kan veel verder als dat de test in rt aangeeft. Je kan de test in rt ook uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Silentuz schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:05:
[...]

hmm, dat is mssn een rendering foutje, wat je als arti kan zien, maar als het niet erger word als dit zou ik me er nix van aantrekken. anders kan je altijd nog een paar mhz terug.

even nog over mijn vraag:

is het verstandig om verder te gaan als dat rivatuner als 'veilig geeft', en KLOPT het dat die test van rivatuner in 1 seconde klaar is?
Ik heb hem namelijk teruggeklokt naar orginele speeds.
en op jouw vraag is denk het het antwoord 2x ja :P

Dit zag ik net
Donker
licht

2x het zelfde gebouw alleen op een andere afstand.
Bij bfV en bij Far Cry zie ik soms het mannetje wel en soms verdwijnt het zelfde mannetje als sneeuw voor de zon wanneer ik 1 stap naar achter doe. Dit is alleen wanneer een mannetje ver weg is.

Kan dit een driverprobleem zijn of is dit een probleem met de kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb een vraagje / probleempje met RivaTuner. Ik wil mijn 6800LE overclocken, maar de sliders en de rest van het venster in het overclock-venster blijven maar op grijs staan. Ik kan nog wel op 'More' klikken, maar dit brengt ook geen verandering... Hoe kan ik alsnog overclocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-05 23:08
Bij de driver Customize doen, niet bij hardware...werkt niet.
n00bs schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:01:
AA staat juist nu al op auto ;)

Omdat NFS Underground geen AA aan kan zetten op je videokaart is het dus nog kartelig. Dus de enige remedie is dat je AA op handmatig AAN zet, dat betekent wel dat AA altijd bij elk spel aanstaat...
Niet waar. Daar heeft nVidia al sinds jaar en dag profiles voor die je kan kiezen per spel. De pre 5x.xx hadden dit nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:08

Nobby

Nuts!

Ik heb ook een 6800LE gekocht (van asus), alleen ziet hij er heel anders uit dan in de kaarten in de TS:

Afbeeldingslocatie: http://usa.asus.com/products/vga/v9999td/v9999td_l.jpg

Er zit hynix f-22 geheugen op en een stickertje waarop staat "rev 1.01"

Ik hem hem met rivatuner op 12x1, 6VP kunnen krijgen en hij draait nu op 395/845 op default voltage. :)

Is deze nou slechter dan die Aopen en XFX ofzo? aangezien er niet echt over wordt gesproken in dit topic.

[ Voor 15% gewijzigd door Nobby op 14-11-2004 21:55 ]

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Movinghead schreef op zondag 14 november 2004 @ 17:00:
de retail versie van paradigit is die ook 199?

Ik denk dat ik die dan ga bestellen, krijg ik dan revisie 2?
Daar heb ik de mijne ook weg, maar die wil dus niet :) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:13

Blamm

Niet meer Smart

SandeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:55:
[...]

Daar heb ik de mijne ook weg, maar die wil dus niet :) 8)7
same here

maar ik vind het al lang best.. hij doet het VEEL beter als mijn ti4200 hiervoor, en met een klein beetje oc-en haal ik nu 6973 3dmark03 punten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-05 22:56

Henning

Hoogvlieger...

DAlchemist schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:53:
Ik heb ook een 6800LE gekocht (van asus), alleen ziet hij er heel anders uit dan in de kaarten in de TS:

[afbeelding]

Ik hem hem met rivatuner op 12x1, 6VP kunnen krijgen en hij draait nu op 395/845 op default voltage. :)

Is deze nou slechter dan die Aopen en XFX ofzo? aangezien er niet echt over wordt gesproken in dit topic.
Ik doenk dat het koelertje maybe iets beter is.. maar verder is die kaart zoals ik zie volgens mij gewoon ref design..... = gelijk aan de rest.... maar een ander kleurtje....

Edit:

Zie toch dat het iets anders is.... i.p.v SMD condensators gebruikt Asus normale condensators... zou dit plankje wel een naast de ASUS 6800nu wiullen zien liggen..

me gaat zoeken naar pics... schijnt er dus niet te zijn.... weet niet of die layout beter is... anders is hij wel....

[ Voor 19% gewijzigd door Henning op 14-11-2004 22:21 ]

3k3Wp 12'NO - 4k3Wp 30'NO - 3kWp 30'NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Niet online
-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:52:
Bij de driver Customize doen, niet bij hardware...werkt niet.
Dank je! Het is nu gelukt en hij draait veilig vrolijk op 350/800...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56369

Even een vraagje tussendoor. Bij welk merk heb je het meeste kans dat je die extra dingen aan kan zetten en hoog kan overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Zit er een speakertje op de XFXkaart? Ik was vergeten de molex aan te sluiten, en toen begon mijn computer (ergens) te loeien.
Ik had het geluid nooit eerder gehoord van mijn mobo, en het kwam ook niet uit de PC speaker... :| Wel ff schrikken 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Das zeker schrikken. Ze hadden dat ietsie zachter mogen doen, schrok me een ongeluk :'(
Anoniem: 56369 schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:27:
Even een vraagje tussendoor. Bij welk merk heb je het meeste kans dat je die extra dingen aan kan zetten en hoog kan overklokken?
Ja ASUS heeft een megadeal gesloten en krijgt alleen maar 16x1/6 chippies... O-) :z :Z :+
DAlchemist schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:53:

-plaatje-

Geen idee offie beter/slechter is. Zo te zien aan je OC etc niet. Hijs gewoon nieuw. Maarre...hoewel die ASUS koeler een stuk beter is dan dat XFX dingetje bv vond ik um nogal lawaaiierig (kheb de ASUS NU versie, V9999TD es gezien). Tis dan wel net als de GT/Ultra enzo een nieuw fan design dat het redelijk schijnt te doen en stiller moest zijn, maar daar ben ik het geheeel niet mee eens. Enne...check je kaart. ASUS zet om een of andere reden de molex rechtop |:(, zie daar maar es een NV5 op te krijgen... O-)

[ Voor 19% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 14-11-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:30:

[...]

Geen idee offie beter/slechter is. Zo te zien aan je OC etc niet. Hijs gewoon nieuw. Maarre...hoewel die ASUS koeler een stuk beter is dan dat XFX dingetje bv vond ik um nogal lawaaiierig (kheb de ASUS NU versie, V9999TD es gezien). Tis dan wel net als de GT/Ultra enzo een nieuw fan design dat het redelijk schijnt te doen en stiller moest zijn, maar daar ben ik het geheeel niet mee eens. Enne...check je kaart. ASUS zet om een of andere reden de molex rechtop |:(, zie daar maar es een NV5 op te krijgen... O-)
Ik heb net de software van asus erop gezet. Blijkt er een temp sensor in te zitten en kun je in dat programma instellen of je de fan temp, gecontrolleerd wilt laten koelen, of je hem instelt dat hij op een bepaalde snelheid koelt. Ik vind hem niet echt lawaaierig moet ik zeggen.

En dat de molex rechtop staat boeit me niet zoveel, ik ga er toch geen NV5 opzetten, en anders monteer ik er zelf wel een hoekige molex op ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Nobby op 14-11-2004 22:58 ]

Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:30:
Enne...check je kaart. ASUS zet om een of andere reden de molex rechtop |:(, zie daar maar es een NV5 op te krijgen... O-)
viel me ook op ja, en de koeler is zo geplaatst dat ie al zn lucht naar achter verplaatst, over/langs de condensatoren die daar zitten.. das wel wat anders dan de XFX en de AOpen meen ik, waar de lucht ook naar de zijkanten wordt verspreid.

edit: een soort omgekeerde NV5 :+

ennieweez, ik heb de laatste tijd nogal last van RivaTuner die de ingestelde (core)clocksnelheden gewoon NIET toepast :? ook niet bij testen, ook vaak niet na reboots... ik heb via die poweruser settings al 1 van die checks m.b.t. oc'ing uitgezet, kan ik er nog meer aan doen?

[ Voor 3% gewijzigd door jeroen__online op 14-11-2004 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06 10:26

Movinghead

ing.

dus je kan de paradigit versie op dit moment niet meer overclocken gezien een paar posts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
willy83 schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:39:
[...]

Ik heb hem namelijk teruggeklokt naar orginele speeds.
en op jouw vraag is denk het het antwoord 2x ja :P

Dit zag ik net
Donker
licht

2x het zelfde gebouw alleen op een andere afstand.
Bij bfV en bij Far Cry zie ik soms het mannetje wel en soms verdwijnt het zelfde mannetje als sneeuw voor de zon wanneer ik 1 stap naar achter doe. Dit is alleen wanneer een mannetje ver weg is.

Kan dit een driverprobleem zijn of is dit een probleem met de kaart?
Sorry dat ik mezelf nu ff een kickje geef, is eigenlijk te snel, maar is dit een kwestie van omruilen van de kaart in de winkel? ik heb hem sinds vrijdag namelijk en anders ga ik maandag langs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 15:21

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb ff zitten kijken naar de review op Tbreak.com over de 6800Le, en het blijkt dat ie niet heel veel sneller is als de 9800xt, soms zelfs trager. Ook overclockt is hij soms nog trager dan de 9800xt, we hebben het hier dan niet over het unlocken van de pipes/shaders, maar garantie dat dat lukt krijg je nooit. Ik denk dus maar niet dat ik 50,- extra ga betalen om mijn 9800xt in te ruilen voor een 6800Le. Ik dacht dat ie wel veel sneller zou zijn......

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

DAlchemist schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:56:
[...]

Ik heb net de software van asus erop gezet. Blijkt er een temp sensor in te zitten en kun je in dat programma instellen of je de fan temp, gecontrolleerd wilt laten koelen, of je hem instelt dat hij op een bepaalde snelheid koelt.
Dat programma heet dus SmartDoctor:
http://www.asus.com/products/vga/smartdoctor.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/images/seting-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/images/seting-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.asus.com/products/vga/images/seting-3.jpg
*Alle 3 Clickable

Heeft Aopen/XFX ook zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Aopen heeft geen enkele vorm van temp monitoring/fan adjustment meen ik, de XFX heeft wel een tempsensor en een soort dynamic fan control, maar daar komt geen software bij kijken helaas... deze sh*t van asus ziet er wel leuk uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 07-06 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Heb net even gebenchmarked, met 3dmark 2003 kom ik met overgeklokte kaart (375/875) met de standaard pipelines en shaders op 7987. Op zich niet verkeerd. Maar dan met 16 pipes en 6 shaders --> 10669 :D Al met al best een prima aankoop dus.
Met 61.77 drivers btw, die stonden er nog op van m'n Ti4200. Met nieuwere drivers zal het allicht nog hoger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83301

Sick Nick schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:29:
Met 61.77 drivers btw, die stonden er nog op van m'n Ti4200. Met nieuwere drivers zal het allicht nog hoger worden.
nope. De 66-serie is funest voor de 3dmark03. De 3Dmark05 benchmark gaat wel sterk omhoog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die is nu 3126, maar deze drivers doen het verder prima dus was niet echt van plan te gaan updaten nu het gewoon goed werkt. In games ziet het er ook allemaal lekker strak uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby

Nobby

Nuts!

jeroen__online schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:25:
[...]

Aopen heeft geen enkele vorm van temp monitoring/fan adjustment meen ik, de XFX heeft wel een tempsensor en een soort dynamic fan control, maar daar komt geen software bij kijken helaas... deze sh*t van asus ziet er wel leuk uit :D
Dit ziet er pas leuk uit :P

Zo ziet het progje eruit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/kaznobbe/smartdoc.JPG

*Clickable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
jeroen__online schreef op zondag 14 november 2004 @ 22:57:
[...]
edit: een soort omgekeerde NV5 :+
W0000t :D weer's wat warme lucht in je kast :9 :+
oke die koeler is stiller dan dat XFX prutteldingetje, maar vergeleken bij de NV5 is het nog steeds een herrieschopper :(
Movinghead schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:07:
dus je kan de paradigit versie op dit moment niet meer overclocken gezien een paar posts?
Welke bril heb jij op :?
DaOverclocker schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:10:
Ik heb ff zitten kijken naar de review op Tbreak.com over de 6800Le, en het blijkt dat ie niet heel veel sneller is als de 9800xt, soms zelfs trager. Ook overclockt is hij soms nog trager dan de 9800xt, we hebben het hier dan niet over het unlocken van de pipes/shaders, maar garantie dat dat lukt krijg je nooit. Ik denk dus maar niet dat ik 50,- extra ga betalen om mijn 9800xt in te ruilen voor een 6800Le. Ik dacht dat ie wel veel sneller zou zijn......
Tlijkt me als je een 9800XT hebt eigenlijk ook niet echt waard. Als je nu voor de keuze staat tussen een Pro(+/- zelfde prijs) mod->XT en een 6800LE zou ik het wel weten >:). Maarja daarnaast heeft die reviewer de kaart @ default gelaten, niets unlockt. En van 8-->12 heeft meer zin dan 300-->400MHz zitten overclocken. Overigens moet je wel ff rekening houden met de resoluties. De 9800XT heeft waarschijnlijk 256MB...de LE 'maar' 128 (:'(), wat op hogere res/AA natuurlijk niet helemaal ten goede komt

[ Voor 12% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 15-11-2004 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Sir killalot, zou je naar mijn eerdere postS willen kijken, ik zou dit zeer op prijs stellen.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27
-Sir_Killalot- schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:51:
Back to FlatOut :D, dat draait echt SUPER op 1280x960, max AA, AF, alles high, 12x1/6 @ 350/800. Ziet er prachtig uit 8)
Flatout _/-\o_
Loopt hier perfect alles max op 1024 (mag ook wel, als het bij jou op 1280 ook al perfect loopt). Verslavend spel, is lang geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Waar is de Asus versie beschikbaar, die is duurder denk ik of niet?

Is het verstandig om nu een xfx 6800le te kopen of gewoon zeg een week a 2 a 3 wachten om te kijken wat de prijzen doen, en wanneer andere modellen beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-06 11:08
ik denk eerlijk gezegt dat de prijzen niet echt zullen dalen, maar ik ken een paar mensen en die hebben een XFX gekocht, allemaal niet te unlocken, en hier op het forum ook al. Dus mischien kijkt nvidia het nu toch beter na ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126280

dat denk ik niet. Zaterdag bij parardigit een xfx 6800LE gehaald. En ik zit nu op 16x1.5 ga zo ff die laatste vertex open zetten. Wat ik wel raar vind is dat ik maar 32xx 3dmarks05 haal. Ik had wel 4000 verwacht. Moet ik soms in de bios 256 aanzetten? Overclocken ben ik nog niet mee begonnen. Eerst even unlocken. Nog geen arti gezien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_bbk
  • Niet online
Mmm dat 3D Mark-en blijft toch iets vreemds; in 03 haal ik over de 10.000 en in 05 haal ik maar rond de 1500... Dit heb ik al eens eerder in dit topic gelezen, maar ik ga toch maar eens speuren waar dit aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124906

Nog 15 uur en dan is het HL2 tijd :*) 8)7 _/-\o_
Gaat het dan eindelijk gebeuren :)

Bedankt voor het advies om met RT het voltage uit te lezen (sir killalot) en inderdaad het asus bios draait op 1,4 volt.

Ik heb nu het sparkle NU bios erin geflashed en haal nu 9985 punten in 3dmark03.

Specs:

xp2600@333mhz; 2*256PC3200; 6800LE@379-770; 16V1,6

Ik vind het wel even goed zo.

Gegroet maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

the_bbk schreef op maandag 15 november 2004 @ 07:53:
Mmm dat 3D Mark-en blijft toch iets vreemds; in 03 haal ik over de 10.000 en in 05 haal ik maar rond de 1500... Dit heb ik al eens eerder in dit topic gelezen, maar ik ga toch maar eens speuren waar dit aan ligt...
Direct X 9.0C wel geinstalled?
Anoniem: 124906 schreef op maandag 15 november 2004 @ 08:34:
Nog 15 uur en dan is het HL2 tijd :*) 8)7 _/-\o_
Gaat het dan eindelijk gebeuren :)

Bedankt voor het advies om met RT het voltage uit te lezen (sir killalot) en inderdaad het asus bios draait op 1,4 volt.

Ik heb nu het sparkle NU bios erin geflashed en haal nu 9985 punten in 3dmark03.

Specs:

xp2600@333mhz; 2*256PC3200; 6800LE@379-770; 16V1,6

Ik vind het wel even goed zo.

Gegroet maar weer!
Gooi dat geheugen voor de grap eens omhoog.. nu hoger tot 800mhz = preformace drop... boven de 820 is het meestal weer increase....

Let's try..

(ik wacht nog steeds tot dat ik geld heb om een 120 gig sata en een NV5 kan kopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Update

Ik heb even de Asus revisie 1.01 in de TS gegooid, Nou nog er achter komen waar je hem vandaan kan halen en dan weet iedereen weer genoeg.

Ik hoop deze week ook een aanvulling te maken voor de TS, alleen bestaat de kans dat we dan alweer bij deel 10 zijn. Het gaat namelijk zo hard dat ik het amper kan bijbenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

1300A schreef op maandag 15 november 2004 @ 07:32:
ik denk eerlijk gezegt dat de prijzen niet echt zullen dalen, maar ik ken een paar mensen en die hebben een XFX gekocht, allemaal niet te unlocken, en hier op het forum ook al. Dus mischien kijkt nvidia het nu toch beter na ?
Ja, ik krijg de 4 pipelines ook niet open (MSI 6800 non-LE), wat ik ook doe, hij blijft op disabled staan :( Ik heb nu 66.81 non-beta WHQL drivers....

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31421

McBoom schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:48:
[...]

Ja, ik krijg de 4 pipelines ook niet open (MSI 6800 non-LE), wat ik ook doe, hij blijft op disabled staan :( Ik heb nu 66.81 non-beta WHQL drivers....
Ben je tevreden van deze kaart? Heb je wat benches? valt de geluidsproductie mee? hoe kun je hem oc'en?

Want ik wil me exact dezelfde kaart aanschaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-06 14:41
Ik heb op de HCC @ MyCom een ASUS V9999 6800LE gekocht.

Hoe kan ik zien dat deze te modden is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:57
Narf schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:55:
Ik heb op de HCC @ MyCom een ASUS V9999 6800LE gekocht.

Hoe kan ik zien dat deze te modden is ?
Euh, proberen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

Anoniem: 31421 schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:52:
[...]

Ben je tevreden van deze kaart? Heb je wat benches? valt de geluidsproductie mee? hoe kun je hem oc'en?

Want ik wil me exact dezelfde kaart aanschaffen :)
Ik kan je alleen de 3DMark-scores geven. Ik heb 'm net in mijn pc zitten en ben bezig de laatste 4 pipelines open te zetten voordat ik begin met overklokken.
3DMark05: 3301
3DMark03: 7734

Dit is gewoon out-of-the-box dus :)

Over de geluidsproductie kan ik weinig zeggen. Het valt niet op dat die in mijn systeem zit, maar er zit een schuifje op om het toerental van de fan te regelen :)

Ik zeg pas dat het een goede kaart is zodra ik de rest van de pipelines open heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
[...]

Hmm, was ik dan te snel met mn reactie op Movinghead (alhoewel niet helemaal...hij zei overclocken...dat kan je altijd...), maar unlocken wordt een andere kwestie.
Welke pipes krijg je nu niet open? Heb je er al 4 open? Probeer anders eens de andere 4 weer uit te zetten (+ misschien een goeie) en dan die andere 4.
willy83 schreef op maandag 15 november 2004 @ 01:23:
Sir killalot, zou je naar mijn eerdere postS willen kijken, ik zou dit zeer op prijs stellen.
_/-\o_
Hmm het FarCry probleem he? Ja daar had ik ff geen antwoord op (Niet denken dattik een guru ben ofzo :P, kzette +/-4 jaar geleden pas mn 1e PC in elkaar, 3 graka's gehad, GF2MX, GF4Ti4200 (lichtelijk overclocked) en nu de 6800LE dus. En sinds een paar maanden een 2500+Barton OCed. Dussuh, ikke = newbee :+ O+)
Maar ik heb wel een ideetje:
Je hebt toch niet in FarCry met HDR Rendering gespeeld toevallig (Patch v1.3, kan aan als op Very High, water op Ultra)? Dat zou op zich dat rare licht/donker kunnen verklaren aangezien dat nogal fluctueert in FarCry (tziet er mooi uit, maar het klopt nog niet helemaal). Die paal ziet er bv ook beetje te wit uit. Paal te licht

Probeer HDR gewoon es uit te zetten:
Start FarCry met de tag (in je shortcut bv): -DEVMODE
Nu kan je bij de console met: ~
type dan: \r_hdrrendering 0
(er zijn 7 levels, 7 = zwaarst, 2 of 3 is nog te doen voor je kaart en ziet er ook nog goed uit)

Wat betreft dat rastertje in het hout:
Of driver
Hier gevonden, Quote van icemanchilled:
"Funny that because i've tried all the 6x.xx drivers from 61.77 up and haven't had a single problem with the control panel or otherwise. Except one set caused some artifacts in FarCry."

Of het zou idd een fout kunnen zijn in de pipe. We hebben al eerder hier iemand gehad waarvan 1 van de standaard pipes juist beetje stuk bleek te zijn. Kennelijk foutje bij het locken @ factory, misschien dat jij daar helaas ook toe hoort. In dat geval zou ik gewoon een ruiling proberen (laat ze jouw kaartje ff apart houden zolang jij de andere test bv.)

[ Voor 21% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 15-11-2004 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-06-2024

Tuk

Geen problemen hiero met de asus alles draait als een tierelier 16 x1.6 nu nog effe klokken.

ojah, met standaart snelheid op 16x1.6 3306 in 3dmark05 temp zijn stress naar 30 min 52 cpu en 42 ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:30
Weet iemand of het mogelijk is om op de Asus 9999LE een Arctic Silencer 5 te plaatsen, vanwege de molex en condensatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
* Venxir zit hier met €70 in zijn hand, nog €130 te gaan. KAn ik ook eindelijk een mooie 3d-kaart halen @ Paradigit die hier om de hoek is :)

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
mdcobra schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:43:
Weet iemand of het mogelijk is om op de Asus 9999LE een Arctic Silencer 5 te plaatsen, vanwege de molex en condensatoren?
Als je ff omhoog leest...NEE, tenzij je wilt prutsen en zelf er een oplossing voor weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk

Tuk

Is ook niet nodig de cooler van Asus is super. Geheugen met 100mhz verhogen leverd 3 graden stijging op. Na half uur 05 draaien :D

wat een super kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Tuk schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:57:
Is ook niet nodig de cooler van Asus is super. Geheugen met 100mhz verhogen leverd 3 graden stijging op. Na half uur 05 draaien :D
wat een super kaart
En alle 16 pipelines open en alle 6 de shaders aan? Core overgeclocked en memory verhoogd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122640

Die lichte palen enz. in far cry zijn te fixen door patch 1.3 te downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
[...]

Staat er in rivatuner 256bit nv40 of nv41. De nv41 zou nu ongeveer moeten komen, dat die niet naar de LE komt is helemaal niet zeker. Als je nv41 hebt heb je fysiek maar 12 pipes en 5 vp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97311

Ik ga waarschijnlijk een nieuwe lading hardware kopen (harde schijven, geluidskaart, 6800LE). Wat kan ik dan het beste installeren na een clean install en in welke volgorde? Ik installeer WinXP SP2 en daarna? Eerst drivers of eerst pipelines proberen open te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
Anoniem: 97311 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:38:
Ik ga waarschijnlijk een nieuwe lading hardware kopen (harde schijven, geluidskaart, 6800LE). Wat kan ik dan het beste installeren na een clean install en in welke volgorde? Ik installeer WinXP SP2 en daarna? Eerst drivers of eerst pipelines proberen open te gooien?
Random, ik zou eerst alle drivers installeren, daarna pas proberen te unlocken. Het unlocken hangt namelijk niet af van de software die op de computer staat. Uiteraard wel de Nvidia drivers installeren. Op dit moment zijn de 66.81 sneller dan de nieuwe WHQL 66.92 drivers. Die zou je nog even op kunnen zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97311

cardinal808 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:41:
[...]

Random, ik zou eerst alle drivers installeren, daarna pas proberen te unlocken. Het unlocken hangt namelijk niet af van de software die op de computer staat. Uiteraard wel de Nvidia drivers installeren. Op dit moment zijn de 66.81 sneller dan de nieuwe WHQL 66.92 drivers. Die zou je nog even op kunnen zoeken.
Zou dit een goede volgorde zijn?
- WinXP sp2
- Drivers ovrige hardware (geluidskaart e.d.)
- Nvidia 66.81 drivers
- Programma's om te unlocken en temp-monitoring enz.
- ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Anoniem: 97311 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:54:
[...]

Zou dit een goede volgorde zijn?
- WinXP sp2
- Drivers ovrige hardware (geluidskaart e.d.)
- Nvidia 66.81 drivers
- Programma's om te unlocken en temp-monitoring enz.
- ...
Jawel...maar kzou nadat je XP hebt geinstalleerd eerst es ff je platform drivers installeren :+. Voor VIA de 4in1 Hyperion bv, nForce de..tsja..eeh...nForce drivers.
Anoniem: 122640 schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:05:
Die lichte palen enz. in far cry zijn te fixen door patch 1.3 te downloaden ;)
Ah ja dat kan natuurlijk ook :+, maar ik ging er beetje van uit dattie 1.3 er al op had staan.
Sjah schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:07:
[...]
Staat er in rivatuner 256bit nv40 of nv41. De nv41 zou nu ongeveer moeten komen, dat die niet naar de LE komt is helemaal niet zeker. Als je nv41 hebt heb je fysiek maar 12 pipes en 5 vp.
Ware het niet dat de NV41 PCI-Express zou moeten zijn...oftewel: er zou zo'n HIS chip op z'n kaart moeten zitten, voor de rest klopt het. Maar als hij wel 6 shaders heeft... Maar misschien dat het een bug is in RT, dattie nog wel 4 quads aangeeft...
Fiddle schreef op zondag 14 november 2004 @ 20:04:
En dat komt dus denk ik door jouw 1024 mb intern geheugen..... ik mag het doen met maar 512 :(
Hmm nog es getest met 512...als je in het level kwam wassut idd FPS onder de 10... Het omdraaien ben ik nog niet tegengekomen. Maar tis me een geratel zeg..pfff. Spel/mn systeem is echt trager geworden :(. Kga mn 2e 512 dr weer bijprikken :P

[ Voor 16% gewijzigd door -Sir_Killalot- op 15-11-2004 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
-Sir_Killalot- schreef op maandag 15 november 2004 @ 14:05:

Ware het niet dat de NV41 PCI-Express zou moeten zijn...oftewel: er zou zo'n HIS chip op z'n kaart moeten zitten, voor de rest klopt het. Maar als hij wel 6 shaders heeft... Maar misschien dat het een bug is in RT, dattie nog wel 4 quads aangeeft...
Yup hebje gelijk in, is idd niet erg waarschijnlijk, maar als mcBoom zegt dat die echt alles geprobeerd had....of misschien toch niet alles. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk

Tuk

Net windows opnieuw geinstalt en nu is de score 1392 3dmark2005

voorheen was het 3560

Iemand een idee waar het aan licht

Draai 66.93 met sp2

Was voorheen niet toen had ik winxp met sp1

Waardoor is die score zo gezakt ??

systeem amd 2500+ @stock
512 mb ddr
200 gig maxtor
asus A7V8X-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinsaddict
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-04-2022
Tuk schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:48:

voorheen was het 3560

Draai 66.93 met sp2

Was voorheen niet toen had ik winxp met sp1

Waardoor is die score zo gezakt ??

systeem amd 2500+ @stock
512 mb ddr
200 gig maxtor
asus A7V8X-X
Heb je de nieuwste Via Hyperion chipset drivers geinstalleerd?
En heb je je bios instellingen wel goed? (AGP Aperature size op 256.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _mARCO_
  • Laatst online: 05-06 15:05

_mARCO_

Hier staat niks

Tuk schreef op maandag 15 november 2004 @ 16:48:

voorheen was het 3560

Dit soort vragen kunnen beter gesteld worden in dit soort threads, maar misschien ben je vergeten om je chipset drivers te installeren.

sigloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk

Tuk

yep waren de chipdrivers stom van me dacht dat ik ze al had geinstaleerd 8)7

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

-Sir_Killalot- schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:30:
[...]

Hmm, was ik dan te snel met mn reactie op Movinghead (alhoewel niet helemaal...hij zei overclocken...dat kan je altijd...), maar unlocken wordt een andere kwestie.
Welke pipes krijg je nu niet open? Heb je er al 4 open? Probeer anders eens de andere 4 weer uit te zetten (+ misschien een goeie) en dan die andere 4.
Ik heb een gewone 6800 en geen LE, dus er zijn 12 pipelines standaard open...
Sjah schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:07:
[...]

Ik heb een NV40 en volgens Rivatuner staat er bij Pixel unit 3 disabled en HW masked op yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lanfear28
  • Laatst online: 23-02-2022
Het 6800LE Topic deel 10 lijkt me niet meer nodig. Bijna alle vragen die nog gesteld worden zijn herhaal vragen en dus prima terug te vinden in de voorgaande Deeltjes.

[ Voor 6% gewijzigd door Lanfear28 op 15-11-2004 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Probleem farcry opgelost, maar op het zelfde moment deed hij dit: Afbeeldingslocatie: http://www.willy.demon.nl/nfsu2.JPG.
En nu doet hij dat ook al niet meer, klinkt nu alsof ik het heel erg vindt, maar straks is me kaart halfgaar dat hij soms werkt en soms niet ik ken er iig niet echt bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Is het nu nog verstandig om een xfx te halen, zodat je die kan overclocken/unlocken vanwege de nv40 of is er kans dat ik de nv41 krijg met die fysieke 12 pipes?

of beter asus, of msi halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

Hallo,

Ik zit opnieuw met een probleem....
heb sinds kort een amd 64 3200+ met bijbehorend mobo (gekocht op hcc-dagen in Utrecht). Nu geeft mijn 6800 LE videokaart echter ineens blauwachtig beeld (de letters zijn blauw etc. in de bios en in windows heeft alles een blauwe gloed). Dit probleem doet zich niet voor met mijn geforce 4 mx 440 videokaart. Heeft iemand een idee?

Mijn specs:

MSI K8N Neo platinum moederboord
Nvidia Nforce 3 250 gb chipset
6800 LE videokaart
1024 mb ddr 400 geheugen cas 2,5
400 watt zalman voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115092

// dit moet weg

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 15-11-2004 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-06 12:49

T1eA

Browser

Misschien de videokaart er niet helemaal goed ingepropt of je kan em natuurlijk beschadigd hebben met het inbouwen?

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy83
Test hem eens in een ander systeem als je de mogelijkheid daarvoor heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Hij komt er dan nu toch echt aan... PCI-E kaarten met een HSI bridge chip
http://www.theinquirer.net/?article=19672
6600 op AGP.
McBoom schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:46:
[...]

Ik heb een gewone 6800 en geen LE, dus er zijn 12 pipelines standaard open...

[...]

Ik heb een NV40 en volgens Rivatuner staat er bij Pixel unit 3 disabled en HW masked op yes.
Aha, en die shader unit kon je die wel aanzetten? Overigens je bent toch niet vergeten het vinkje allow enabling hardware masked units naast het knoppie Customize aan te zetten.....
Lanfear28 schreef op maandag 15 november 2004 @ 18:47:
Het 6800LE Topic deel 10 lijkt me niet meer nodig. Bijna alle vragen die nog gesteld worden zijn herhaal vragen en dus prima terug te vinden in de voorgaande Deeltjes.
Tsja das waar. Hopelijk komt de timing editing snel in NiBiTor, zal er hopelijk het een en ander duidelijk worden wat die snelheden betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom

McBoom

Broem

-Sir_Killalot- schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:41:
Hij komt er dan nu toch echt aan... PCI-E kaarten met een HSI bridge chip
http://www.theinquirer.net/?article=19672
6600 op AGP.

[...]

Aha, en die shader unit kon je die wel aanzetten? Overigens je bent toch niet vergeten het vinkje allow enabling hardware masked units naast het knoppie Customize aan te zetten.....
Ja, die heb ik aanstaan...

(laat me eens raden, ik heb weer een een probleem waar geen oplossing voor is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-05 23:29
SandeR schreef op zondag 14 november 2004 @ 13:31:
Ik heb een XFX 6800LE gekocht, v1.1 met paarse condensatoren.

Kom er niet verder mee dan 8x1,6vp. :( :'(

Helaas weer pech dus.

12x1,6vp wil wel, maar wil soms wel eens rare pix veroorzaken. :( :'(

Na ja, dit had ik kunnen verwachten iig 8)7
heb precies hetzelfde als die van jou. het is een XFX 1.0 kaart, dus de V1.1 zijn vaak toch beter te unlocken. maar als ik nu gewoon 8x1,6 zet, en dan nog wil overclocken is dat veilig met de stock, of toch een artic erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Dat vroeg ik me inderdaad ook af waneer de topicstart weer bijgewerkt word. Als hierin in eenmaal alles verwerkt word zullen er weinig onopgeloste vragen over blijven. Zeker als er een goede "handeleiding" geschreven wordt.

Dit topic heeft iig nog zat posts over voor eventuele spannende ontikkelingen :P en rare vragen en daarom zou deeltje 10 overbodig worden.

BTW ik ben ook van plan om over een maandje (als ik weer geld heb :D ) een nieuwe videokaart te kopen maar is het zowiezo niet handig om te wachten wat voor geweld ATi ons 1 december gaat brengen? Dat is zo dichtbij en het wachten misschien wel waard ik zoek iig een waardige kaart voor mijn A64 3500+ die ik morgen of overmorgen verwacht binnen te krijgen.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Movinghead

Movinghead

ing.

moet je niet vragen om versie 1.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-06 16:19
Ik heb vorige week mijn bios geupdate van 1.1V naar 1.2V en ik moet zeggen dat de random freezes van rond de 10 secondes helemaal over zijn. Zowel op stock als bij overklokken gebeurde dit. Heb het sindsdien niet meer gehad, denk dat de extra pipelines toch extra stroom nodig hebben.

Nu zat ik zonet even met mijn handen aan de kaart en wat me opvalt is dat kleine blokje onder molexconnector heel warm wordt (denk zo rond de 60C). Is dit bij 1.1V ook zo? Heeft het zin om er een koelblokje op te plakken? heb nog paar over die ik op het geheugen heb geplakt, onzinnig achteraf aangezien geheugen helemaal niet warm wordt.

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/pics/xfxhitte.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door wheeler op 15-11-2004 20:06 . Reden: een plaatje maakt alles duidelijk :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Movinghead schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:25:
Is het nu nog verstandig om een xfx te halen, zodat je die kan overclocken/unlocken vanwege de nv40 of is er kans dat ik de nv41 krijg met die fysieke 12 pipes?

of beter asus, of msi halen?
Tegen de tijd dat er NV41s op de LE komen is er wel weer enige tijd overheen hoor... Die HSI chip is niet echt goedkoop (de 6600GT-AGP kaart heeft goedkoper mem om het te compenseren bv). Oftewel...ja tis verstandig ze NU te halen. En zolang nVidia nog 6800, NU/GT en Ultra maakt met de NV40 core, zal dat nog wel ff zo blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjodokusK
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
wat is op dit moment de snelste driver voor de 6800 serie? Is dat nog steeds de 66.81, of inmiddels de whql 66.93 van de nvidia site? Of zelfs de 68 of 70 beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56
-Sir_Killalot- schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:07:
[...]

Tegen de tijd dat er NV41s op de LE komen is er wel weer enige tijd overheen hoor... Die HSI chip is niet echt goedkoop (de 6600GT-AGP kaart heeft goedkoper mem om het te compenseren bv). Oftewel...ja tis verstandig ze NU te halen. En zolang nVidia nog 6800, NU/GT en Ultra maakt met de NV40 core, zal dat nog wel ff zo blijven...
hmm ik haal de XFX 6800LE aan het eind van de maand, neem aan dat ze dan nog de oude modellen in stock hebben.

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:58
voor een vriend hebben we de ASUS 6800LE gehaald
super ding! werkelijk waar. Gekocht op HCC bij de mycom stand voor 239 euro.
met rivatuner alles geunlockt (16*6). Core op 350 en mem op 860 (tijdelijk, ff snel gedaan en gebenchmarkt met aquamark, 3dmark05 volgt later).

de scores waren aanvankelijk 40k (standaard 6800le), daarna 50k met rivatuner en na 350-860 werden de scores 55k (bijna een winst van 50%!!). Ik vind dit werkelijk prachtig.

overige specs: intel pentium 4 3,0 HT prescott, p4p800e deluxe van asus, 1 gb corsair xms 2-3-3-6 geheugen @ ddr400 dual channel, zalman 400 watt voeding en 7000cu koeler, 200 gig sata dvdrom en writertje.

SUPERKAART!!!

[ Voor 4% gewijzigd door jozy op 15-11-2004 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

jozy schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:11:
met rivatuner alles geunlockt (16*6). Core op 350 en mem op 860 (tijdelijk, ff snel gedaan en gebenchmarkt met aquamark, 3dmark05 volgt later).

de scores waren aanvankelijk 40k (standaard 6800le), daarna 50k met rivatuner en na 350-860 werden de scores 55k (bijna een winst van 50%!!). Ik vind dit werkelijk prachtig.

overige specs: intel pentium 4 3,0 HT prescott, p4p800e deluxe van asus, 1 gb corsair xms 2-3-3-6 geheugen @ ddr400 dual channel, zalman 400 watt voeding en 7000cu koeler, 200 gig sata dvdrom en writertje.

SUPERKAART!!!
Als je hem op 400+ core kan krijgen heb je gewoon een 6800 Ultra ;) , alleen de mem zit dan ietsje lager maar zal niet zo veel schelen :9~ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T1eA

T1eA

Browser

Venxir schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:06:
[...]

hmm ik haal de XFX 6800LE aan het eind van de maand, neem aan dat ze dan nog de oude modellen in stock :P hebben.
Ja idd dat wil ik ook wel weten ik koop em iig niet binnen deze maand misschien ook wel weer een voordeel omdat ATi 1 December met hun nieuwe GPU komt.

ICT G33K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Anoniem: 62850 schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:17:
[...]

Als je hem op 400+ core kan krijgen heb je gewoon een 6800 Ultra ;) , alleen de mem zit dan ietsje lager maar zal niet zo veel schelen :9~ .
Ik heb de Asus V9999LE nu op 16x1, 6vp met core/mem op 400/900 draaien. De drivers laten het to tot 405/908 maar 400/900 vind ik leuker staan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Sick Nick schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:29:
[...]

Ik heb de Asus V9999LE nu op 16x1, 6vp met core/mem op 400/900 draaien. De drivers laten het to tot 405/908 maar 400/900 vind ik leuker staan :p
OMFG :9~ dat zijn nog eens zieke speeds, nu kan je iemand met een x800pro wel uitlachen want die kaart van jou is sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henning

Henning

Hoogvlieger...

jozy schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:11:

SUPERKAART!!!
Mmmmm.. dat kan hoger... overclock die proc eens... ik haal met een 2.8 @ 3.3 ghz (DDR466 mhz) en kaartje op 350/890 62500 puntjes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

PilatuS schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:35:
[...]

OMFG :9~ dat zijn nog eens zieke speeds, nu kan je iemand met een x800pro wel uitlachen want die kaart van jou is sneller :)
Mja, iemand met een 6800GT of Ultra kan mij weer uitlachen want die hebben sneller geheugen. Nu zit er op deze kaart geen geheugenkoelertjes of ramsinkjes dus met die erbij kan het misschien wat hoger. Eventueel een andere koeler erop (NV5 modden ofzo) en het voltage op 1.4V en de core kan ook weer hoger.
Maar de gpu is nu rond de 65 graden en het mem rond de 60. Dus al met al best aan de warme kant :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
Waar zijn de asus kaartjes dan te krijgen behalve bij de hcc?? Wil best 40euro extra betalen als ie zo goed oc'ed! >:)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-05 16:27

Brainless-NL

lolkipo

omfg als je dit topic ook werkelijk hebt gevolgd zou je weten dat mensen met xfx of aopen kaarten ook gewoon zulke speeds halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89459

BvK P4 schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:46:
Waar zijn de asus kaartjes dan te krijgen behalve bij de hcc?? Wil best 40euro extra betalen als ie zo goed oc'ed! >:)
Ze schrijven het er bij "MYCOM stand HCC beurs" dus probeer eens BIJ MYCOM WINKEL bij voorbeeld }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 89459 op 15-11-2004 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
Brainless-NL schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:04:
omfg als je dit topic ook werkelijk hebt gevolgd zou je weten dat mensen met xfx of aopen kaarten ook gewoon zulke speeds halen.
Anoniem: 89459 schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:05:
[...]
Ze schrijven het er bij "MYCOM stand HCC beurs" dus probeer eens BIJ MYCOM WINKEL bij voorbeeld }:O
Ik snap weer wat die gast bedoelde met 'we hebben geen Deel 10 nodig' :/

Btw, Die NV5 is echt geweldig eigenlijk. Kheb es gevoeld aan de warmelucht die er uit komt na flink gegamed te hebben (Ja FlatOut ;)). Je hoeft nog geen klein minuutje te wachten totdat dat weer zo goed als koude lucht is _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Hmmm, da's wel een nadeel aan deze asus kaart. Die NV5 gaat er niet op passen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-12-2024

noltha

Hantam!

En ook ik heb een 6800le n.l. de asus v9999le van de HCC (mycom)

Nou ik heb ten eerste een verhaal!

Ik had eerst een oude geforce MX in mijn systeem zitten.
Kaart eruit gehaald en nieuwe kaart erin, drivers geinstalleerd kortom het bekende verhaal.

Ik meteen 3d-mark '03 checken en ik kwam op 3800 marks. (weinig dacht ik)
Ergens in een ander topic gelezen dat winxp het wisselen van Videokaarten niet zo fijn vind.

Ik heb naast mijn oude windowsXP nog een keer windows geinstalleerd, en wat denk je?
3dmark 2003 gedraait en meteen 6400 marks! Vreemd verhaal he?
Ik heb trouwens ook middels rivatuner alle vertex shaders en pixel shaders aan zetten => daarna gebenched en zonder 1 of andere error of beeldfouten 8600 Marks! Dat is voor mijn systeempje uitzonderlijk. 2400+ op een a7v266-E.

Ik ben een ontzettend blije tweaker!

Enkelt 1 klein dingetje: Als ik alle PS en VS open heb kan ik geen mhz overklokken! Dit ben ik meer tegengekomen. Doe ik alles op standaard, dan kan ik overklokken van core 375 tot 950 voor het (hynix) geheugen.

Vreemd niet?

Ryzen 5800X3D / RTX3070Ti nvidia / Be quiet Dark base 700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

Sick Nick schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 01:08:
Hmmm, da's wel een nadeel aan deze asus kaart. Die NV5 gaat er niet op passen :(
Wat? Dat zou echt jammer zijn! Iemand al geprobeerd ?

Ik vind wel dat mijn mem chips van mijn kaart aan de erg warme kant worden.
Die nv5 zou wel koel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Laatst online: 18-05 09:01
[quote]-Sir_Killalot- schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:07:
[...]

Die HSI chip is niet echt goedkoop (de 6600GT-AGP kaart heeft goedkoper mem om het te compenseren bv). Oftewel...

Dit goedkope gecompenseerde mem. loopt anders wel op 2x 450 (dus 900mhz @ stock.) Das dus 200mhz meer dan de 6800nu / le. (en we spreken hier over de AGP versie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127840

willy83 schreef op maandag 15 november 2004 @ 19:12:
Probleem farcry opgelost, maar op het zelfde moment deed hij dit: [afbeelding].
En nu doet hij dat ook al niet meer, klinkt nu alsof ik het heel erg vindt, maar straks is me kaart halfgaar dat hij soms werkt en soms niet ik ken er iig niet echt bij.
Ik heb dit probleem dus ook ik weet iig dat het temaken heeft met light glow en ook aanwezig is met 6800le @ default. Ik neem dus maar aan dat dit een driver bug is ofzo ik draai 66.81 iemand suggesties want als light glow wel goed werkt is het juist zon mooie optie... (maybe andere drivers erop)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 01:01:
Ik snap weer wat die gast bedoelde met 'we hebben geen Deel 10 nodig' :/
Jammer is alleen dat de Mycom de Asus alleen bij de HCC heeft verkocht en niet standaard in hun assoritment heeft, Aangezien de HCC voorbij zijn vind ik het ook nog niet zo'n rare vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lancelot46
  • Laatst online: 18-05 09:01
Anoniem: 127840 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:02:
[...]

Ik heb dit probleem dus ook ik weet iig dat het temaken heeft met light glow en ook aanwezig is met 6800le @ default. Ik neem dus maar aan dat dit een driver bug is ofzo ik draai 66.81 iemand suggesties want als light glow wel goed werkt is het juist zon mooie optie... (maybe andere drivers erop)?
Ik heb nergens last van in NFS underground 2........ ook met 66.81 en een 6800le. Ik had wel blokjes in beeld bij 1x opstarten van game. 2x was dit weg!
Je zegt dat dit @ default ook voorkwam....... je bedoelt dus zonder extra pipes en vertexen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
noltha schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 08:29:
En ook ik heb een 6800le n.l. de asus v9999le van de HCC (mycom)

Nou ik heb ten eerste een verhaal!

blabla oude geforce MX blabla nieuwe kaart erin, drivers geinstalleerd blabla 3800 marks.blabla nog een keer windows geinstalleerd blabla meteen 6400 marks! Vreemd verhaal he?
Nee, oude drivers+nieuwe eroverheen flatsen heeft wel vaker tot gare problemen geleid. Daarom bestaan er Driver Cleaners. Zoek maar es op Guru3D.
Enkelt 1 klein dingetje: Als ik alle PS en VS open heb kan ik geen mhz overklokken! Dit ben ik meer tegengekomen. Doe ik alles op standaard, dan kan ik overklokken van core 375 tot 950 voor het (hynix) geheugen.

Vreemd niet?
Nee. Bovenaan dit topic zie je een vergrootglaasje...
cardinal808 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:23:
[...]

Jammer is alleen dat de Mycom de Asus alleen bij de HCC heeft verkocht en niet standaard in hun assoritment heeft, Aangezien de HCC voorbij zijn vind ik het ook nog niet zo'n rare vraag.
Hmm nou ja ok, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ze later niet alsnog in hun assortiment zullen hebben en dit enkel een verkooptest was o.i.d. De (XFX) 6800LE zou int begin ook enkel OEM zijn, gloof niet dattik hoef te herhalen wat daar mee gebeurd is :/
Anoniem: 127840 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:02:
[...]
HDR Rendering bedoel je? (Far Cry dan) Kan idd driverbug wezen...Zijn wel wat meer bugs geweest met Far Cry qua renderingfouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128848

is de 6800 le nu beter dan de radeon 9800 256mb die geflashed is naar een XT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Nu online
-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:37:
Hmm nou ja ok, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ze later niet alsnog in hun assortiment zullen hebben en dit enkel een verkooptest was o.i.d. De (XFX) 6800LE zou int begin ook enkel OEM zijn, gloof niet dattik hoef te herhalen wat daar mee gebeurd is :/
Ja, alleen heb ik nog geen enkele winkel gezien die twee dezelfde kaarten van een ander merk in zijn assortiment neemt. Dat zou betekenen of dat de Aopen eruit gaat en de Asus erin, ofdat de Asus een eenmalige actie is geweest.

Dan is het de vraag waar je wel aan een Asus zou kunnen komen. Ik zal eens bij de Mycom gaan informeren hoe dat nou zit met die Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sir_Killalot-
MyCom heeft 2 6800 Ultra's... :/
Anoniem: 128848 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:52:
is de 6800 le nu beter dan de radeon 9800 256mb die geflashed is naar een XT?
Als je die al hebt...denk het niet, anders...ja (op de 128MB ram na :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

[overclock] tja... het enige wat ik zie in dit topic is dat ik de kloksnelheden dus zelf zou moeten aanpassen in het bios!

en dan flashen!
Tja ik weet niet of de kaart dan vastloopt!

Zelfs in rivatuner kan ik dan niet overklokken. Hij komt gewoon niet door de speed tests heen.

[ Voor 5% gewijzigd door noltha op 16-11-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noltha

noltha

Hantam!

-Sir_Killalot- schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:37:
[...]

Nee, oude drivers+nieuwe eroverheen flatsen heeft wel vaker tot gare problemen geleid. Daarom bestaan er Driver Cleaners. Zoek maar es op Guru3D.

.
Dit had zeker iets kunnen zijn.
maar die vlieger gaat dus niet op. Die detonator driver cleaner gerunt in mijn oude windows ....nieuwe driver geinstalleerd en nog steeds diezelfde lage 3dmark 03 hoor!

Volgens mij is dit gewoon een plug en play bug ergens i.c.m. reg sleutels en driver bestanden van WinXp.

[ Voor 4% gewijzigd door noltha op 16-11-2004 12:38 . Reden: ... ]

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.